Taxi's in Nederland

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.252 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:43
ChristuS schreef op 19 februari 2004 @ 19:24:
En wie van de taxichauffeurs die hier allemaal reageren moeten er dit weekend allemaal werken met de carnaval en wie van hen zijn er ook verkleed :?

Ik weet in elk geval dat ik in elk geval zaterdag werken moet en dat ik dan hoogstwaarschijnlijk verkleed ga als dwergkonijntje :P
Me me me!
Ga alleen niet verkleed :p
hiero in het noorden niet zo zeer het carnaval hè
Moet vrijdag een nachtdienst draaien, zaterdag een avonddienst van 2 tot 10, en zondag idem :)
hele weekend onder de pannen dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 28-02 15:07
Barracuda_82 schreef op 16 februari 2004 @ 19:21:
HAH! ik heb het weer geregeld! Volgende week nachtdienst, lekker fooien vangen en lekker racen met die zatlappen hier in het carnaval vierende brabant!

Vandaag nog een mooi ritje naar Utreg gehad met helaas maar een kilometertje of wat langzaamrijdend verkeer. Ik sta altijd graag in de file bij lange ritten, zeker op de terugweg. Peukje erbij, raampje open, muziek hard en dan kan ik best een uurtje langer erover doen.

Damn, ik heb wel pijn in mijn linkeronderarm nu zeg, vandaag de hele dag een verlengde en verhoogde-gare-taxihopper-trutbus gereden als een luxe auto, dus met een arm aan het stuur en de ander op de pook.

Trouwens, ik heb mijn handpalm eens geinspecteerd en ik heb eelt gevonden onderaan bij het begin van mijn duim zeg maar. Natuurlijk van het sturen met de handpalm. Wie heeft dat ook?
whwhhahahah same here....Was me nog niet eens opgevallen

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
Het weekend is er weer!
Dus ook het taxi rijden voor de meeste chauffeurs hier!
Ik mag zometeen weer de weg op en de hele nacht..
nog chauffeurs uit deze buurt die vannacht ook werken??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

ChristuS schreef op 19 februari 2004 @ 19:24:
En wie van de taxichauffeurs die hier allemaal reageren moeten er dit weekend allemaal werken met de carnaval en wie van hen zijn er ook verkleed :?

Ik weet in elk geval dat ik in elk geval zaterdag werken moet en dat ik dan hoogstwaarschijnlijk verkleed ga als dwergkonijntje :P
Ik moet morgen van 12:00 tot 21:00, zondag lekker vrij en Maandag tot Donderdag rijd ik van 21:00 tot 06:00, nachtdienst dus.

En ik ga niet verkleed, want ik :r op carnaval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6441

Ik moet zo ook vertrekken richting centrale van 0.00 tot 6.00 werken morgenavond dan van 22.00 tot 5.00 (met kans dat het uitloopt) en zondag van 18.00 - ? (als het een beetje gedaan is wat met carnaval tegen de 5.00 - 6.00 kan worden :(

Ik heb er in iedergeval een hele grote hekel aan carnaval, mensen die denken dat opeens alles mag en het een reden is om nog meer dronken te worden. Nee het liefst zou ik een weekje in coma gaan en alles voorbij laten gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 29-09-2024
Wokschotel schreef op 14 februari 2004 @ 09:32:
[...]
In die rode GTI zijn zijn wij nog naar Spanje gereden, lekker scheurbakkie was dat :9 Jammer dat ie nu echt kaduuk is.

[...]
Zeg maar Remco, dan weet ie het wel; ik ben z'n ex-huisgenoot (en heb ook nog 2 jaar bij de TTC gereden) :)
Lachen zal ik zeker doen! Jij bent toch niet die kerel die die C-Klasse in de piushaven had gereden?? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessel99
  • Laatst online: 29-09-2024
Oh voor alle andere tilburgse (en omstreken) taxichaufs: woensdag vanaf 07:00 is het weer raak met de jaarlijkse taxi-post-carnaval-after-party!

Bier 1,50, mixen 3,00! In de 2 boeren (of de "Zwei Tiroler Baurn" ;))!

Heb er nu al weer zin in, jammer dat ik dinsdagavond vrij ben en dus van 0400 tot 0700 thuis biertjes moet drinken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:36

Yucon

*broem*

Vrij :Y)

Alleen dinsdagavond ff, van 1600 tot 2400 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 15:35
ik ben op t moment hard aan het werk :X

vanochtend om 8:00 begonnen en ik ben vanavond om 22:00 weer klaar. Op de zondag zal er wel niets spannends gebeuren en de mooie mercedes die ik had moest ik omruilen voor een gare Volvo940 :/

't leven is hard :P

gisteravond wel gelachen, van een ford mondeo heeft de motor het begeven. Op de een of andere manier ligt het hele blok er scheef in en maakt ie rare geluiden (als in: neem een ijzeren prullenbak en roer er lomp met een stok in :+ )

Haal NOOIT een spookrijder in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 573

van 08.00 tot 22.00 uur? 16 uurtjes. tsja.

Ken het. Zo lang ze je maar niet aanhouden dan :)
Ben ooit eens om 06.00 's ochtends begonnen, en was pas die volgende dag om 03.30 's nachts thuis, met tussenin een pauze van 19.00 tot 20.00. Tsja :) was het daarna ook 'spuugzat!'.

Die dag vergeet ik niet zo snel meer, laatste rit was toen vanaf Apeldoorn centraal 23.00 naar Harlingen, met daar tussen in een aantal keer mensen afzetten in oa Sneek, en Oldemarkt. Vooral oude mensen die net van een busreisje terug waren uit Italie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13-08-2024
hehhe zojuist mijn dienst geeindigd.... :) Had nog een medewerkersritje! :) De directeur... :+

Strontlazerus in een maja de bij pak! Whahahha :+

Hij: Ey Kerel, geen woord hier over op de zaak he!
Ik: Hahaha grapjas!
Hij: Dat dacht ik al ja..... :(

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-06 11:26

Dommel

Professioneel Software Sloper

Zaterdagavond verkleed geweest als dwergkonijntje >:) Ik zal vanavond wel eens een foto online zetten. Die heb ik hier op mijn afstudeeradres namelijk niet bij de hand.

Wel heel veel leuke reacties gehad. Ook gisteren nog gedurende het kijken naar de optocht in Veghel. Heel veel mensen die meeliepen en gewoon langsgewandeld kwamen herkenden mij als de taxichauffeur van de avond ervoor. Al met al was carnaval voor mij wat kort maar zeer zeker wel geslaagd :)

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
ChristuS schreef op 23 februari 2004 @ 14:27:
Zaterdagavond verkleed geweest als dwergkonijntje >:) Ik zal vanavond wel eens een foto online zetten. Die heb ik hier op mijn afstudeeradres namelijk niet bij de hand.

Wel heel veel leuke reacties gehad. Ook gisteren nog gedurende het kijken naar de optocht in Veghel. Heel veel mensen die meeliepen en gewoon langsgewandeld kwamen herkenden mij als de taxichauffeur van de avond ervoor. Al met al was carnaval voor mij wat kort maar zeer zeker wel geslaagd :)
Hehehe ja dat ken ik..... mensen die je herkennen... vooral leuk als je WVG rijdt... van die mongooltjes die dan door de stad lopen en keihard schreeuwen TAAAXXXIIIii CHHHAAUUUFFFEEEEUUURRR :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Yuri schreef op 23 februari 2004 @ 14:53:
[...]

Hehehe ja dat ken ik..... mensen die je herkennen... vooral leuk als je WVG rijdt... van die mongooltjes die dan door de stad lopen en keihard schreeuwen TAAAXXXIIIii CHHHAAUUUFFFEEEEUUURRR :'(
HAHAHAHAHA heel herkenbaar! :) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Yuri schreef op 23 februari 2004 @ 14:53:
[...]

Het leuke is dat ik vrijwel geen WVG rijd. Ik rij vrijwel alleen discovervoer en zo af en toe een hopperrit ertussen door als het niet anders kan :) Het merendeel van wat mij herkend heeft gisteren heeft mij zaterdag dus gezien terwijl ze toen ook al behoorlijk beschonken waren en dat waren ze gisteren ook weer :P

Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

ChristuS schreef op 23 februari 2004 @ 14:27:
[...]een foto online zetten.[...]
Voor de liefhebbers die een keer goed willen lachen. En ja zo heb ik zaterdag avond in de taxi gezeten. En ja dat pak is best wel warm :)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/1203/dwergkonijntje.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
ChristuS schreef op 24 februari 2004 @ 08:58:
[...]

Voor de liefhebbers die een keer goed willen lachen. En ja zo heb ik zaterdag avond in de taxi gezeten. En ja dat pak is best wel warm :)
[afbeelding]
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_ voor collega chauffeur!
Die vind ik echt geweldig!
haha, veel reacties op gehad ook zeker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Gisteren heb ik best een leuk ritje gehad, 4 uur rijden heen en terug vanaf Oss, 157 euro en 33 euro fooi. Nu mogen jullie raden waar ik heen ben geweest aan de hand van deze foto:

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded/feb04/waarowaar.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-06 13:45

The Legend

*Plop*

Barracuda_82 schreef op 24 februari 2004 @ 17:14:
Gisteren heb ik best een leuk ritje gehad, 4 uur rijden heen en terug vanaf Oss, 157 euro en 33 euro fooi. Nu mogen jullie raden waar ik heen ben geweest aan de hand van deze foto:

[afbeelding]
Het vliegveld B)

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

De vraag is dus: welk vliegveld? 10 punten voor degene die het raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 00:53
Wat een k*tstreek zeg:

Groningse taxi’s beunen bij in Oosterhout

Dinsdag 24 februari 2004 - OOSTERHOUT - „In Oosterhout is met carnaval geld te verdienen. Daarom zijn we hier. Op een gewone maandag hebben we in Groningen aan veertien taxi’s genoeg.“.

http://www.bndestem.nl/re...out-Regionieuws!!,00.html
en http://www.nu.nl/news.jsp?n=281386&c=119
Taxi Rullens al alles netjes met de gemeente en horeca geregeld, taxi betalen met bonnen etc. Komen die wagens van de VTG aanzetten? Heel oosterhout met 050 nummers op het dak!
Resultaat: Taxibedrijf/chauffeurs kwaad, politie niet blij, horeca niet blij, gemeente niet blij. Helaas zijn ze wettelijk niet aan te pakken...

Ik hoop dat er flink wat klem gereden worden. Dan liever een snordertje....

[ Voor 4% gewijzigd door Mistraller op 24-02-2004 19:10 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:01

4POX

Everybody is wired

Lang leven de nieuwe taxiwet.

Dit is nu het resultaat van de vrije markt. je mag als consument kiezen bij wie je boodschappen doet, Bij wie je belt en waar jij je auto tankt. Dus de regering biedt sinds aantal jaren ook de vrijheid om een andere taxi te kiezen..

En die taxi wet heeft al heel wat situaties opgeleverd. Ik zelf rij bij een centrale die sinds de zomer vakantie in een andere plaats is begonnen. En de spanning is soms voelbaar.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Fire_Bird schreef op 24 februari 2004 @ 16:20:
[...]
haha, veel reacties op gehad ook zeker? :)
Zeer veel reacties op gehad ja. En het mooiste van allemaal is dat ze allemaal positief waren ook. Helemaal op het moment dat ik zei dat ik een dwergkonijntje voor moest stellen :P

Die groningers doen niks fout maar netjes is het zeer zeker niet. Juist door dit soort gekloot krijg je effecten als een taxi-examen, die lui kennen daar de weg compleet niet, gezeik om de prijzen, er zullen vast wel verschillen zitten tussen de prijzen hier en die in Groningen. En last but not least een boel ongelukken want die uit Oosterhout zullen die uit Groningen zeker proberen te grazen te nemen als ze de kans hebben. Niet dat ik het goedkeur maar begrijpen doe ik het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik zou er geen zak om geven als die Groningers hier in Oss rond komen kachelen, kan ik tenminste lekker rustig gaan liggen slapen ofzo. Laat hun maar al die zatte torren rondrijden, dan doe ik wel de leuke ritjes naar het buitenland (nog steeds niemand die weet welk vliegveld het is waar ik ben geweest vannacht?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Is het toevallig een vliegveld in Duitsland? En zo ja is het Dusseldorf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is naar mijn idee in iedergeval niet een vliegveld waar ik ben geweest ,maar ja ik ben nog maar op 2 geweest Schiphol en Eindhoven Airport :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gullie007
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Barracuda_82 schreef op 24 februari 2004 @ 17:14:

[afbeelding]
Nou.. zo moeilijk kan dat toch niet zijn? Heb geen idee, maar eens even kijken..

Wat weten we:
• Een vliegveld met 3 start- en landingsbanen. Schiphol heeft er 5, dus wat kleiner..
(--> SPL valt af)
• Ingesloten door snelwegen
• Op 2 uur rijden vanaf Oss (4 uur heen en weer) --> ± 200 km radius
(--> Eindhoven valt ook af)
• Stedelijk gebied met tussenliggend vrij veel akkerbouw (te zien aan kleur)

* Pakt kaart, pakt lineaal, draait rondje, ziet Brussel, (akkerbouw, stedelijk, snelwegen: check, check, check), zoekt op images.google.com et voilà:

Afbeeldingslocatie: http://www.airwork.nl/airportguide/airportpics/Brussel.jpg
(Zien we 'm nog vanaf een andere hoek ook ;))

Dus! Kom maar op met die punten! B) :)

[ Voor 4% gewijzigd door Gullie007 op 24-02-2004 21:06 . Reden: (plaatje effe minder layout-verkrachtend gemaakt..) ]

System Specs Desktop | System Specs Laptop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ja maar Gullie, wat jij beschrijft kost tijd en moeite... en ik ben vandaag al de hele dag zo lam als wat dus heb geen zin om die dingen op te zoeken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41254

Ja, wel jammer dat zoiets gebeurd. Moest vanavond ook rijden, was kroegentocht in cuijk en omdat we daar centrale hebben heb ik daar veel ritjes gereden. Nou zie je natuurlijk ook andere centrales uit de buurt daar rondkarren.
Maar ik zag ook erg veel taxi's uit nijmegen die daar als idioten aan het rondjagen waren.

Ach jah, al met al een leuke avond gehad :)

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 41254 op 25-02-2004 02:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
WTF moeten een Goningse centrale in Oosterhout NB? Die gasten moeten dan 3 r rijden om de eerste rit te rijden! Belachelijk, maar ja zo is de wet.... :(

edit: Typo

[ Voor 6% gewijzigd door Yuri op 25-02-2004 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Gullie007 schreef op 24 februari 2004 @ 20:45:
[...]

Nou.. zo moeilijk kan dat toch niet zijn? Heb geen idee, maar eens even kijken..

Wat weten we:
• Een vliegveld met 3 start- en landingsbanen. Schiphol heeft er 5, dus wat kleiner..
(--> SPL valt af)
• Ingesloten door snelwegen
• Op 2 uur rijden vanaf Oss (4 uur heen en weer) --> ± 200 km radius
(--> Eindhoven valt ook af)
• Stedelijk gebied met tussenliggend vrij veel akkerbouw (te zien aan kleur)

* Pakt kaart, pakt lineaal, draait rondje, ziet Brussel, (akkerbouw, stedelijk, snelwegen: check, check, check), zoekt op images.google.com et voilà:

[afbeelding]
(Zien we 'm nog vanaf een andere hoek ook ;))

Dus! Kom maar op met die punten! B) :)
Goed bezig! 10 punten voor Gullie007. Het heet alleen Zaventem en ligt in de gelijknamige plaats en dus niet in Brussel, maar ik reken hem toch goed ;).

Gisteren zat ik even een kwartiertje bij een klant thuis wat cola te drinken. Die mensen waren echt strontlazerus en zelfs de hond was dronken. De eigenaar liet me nog zien hoe verzot "Fred" op bier was. Als hij BIER riep dan kwam de hond eraan gerend op z'n korte pootjes en lurkte zo in een halve minuut een fles bier leeg. Niet te geloven, maar wel vet om te zien.

Het was trouwens zo'n hond:
Afbeeldingslocatie: http://www.basset-hound-dogs.com/basset-hound0002c.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Nu zit ik hier op de centrale een beetje te klooien. Vandaag weer nachtdienst van 21:00 tot 06:00, maar ik zit nu al vanaf half negen te niksen en ik heb nog geen meter gereden. We merken wel weer dat de carnaval afgelopen is.

Ik ga zo even een huurbusje wegbrengen en dan maar weer terug naar de centrale, beetje uit mijn neus eten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaaZ
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 00:29

HaaZ

Dat wel natuurlijk...

* HaaZ wil ook wel taxichauffeur worden.

Hoe pak ik dat aan? Omgeving Leeuwarden :)

Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-06 11:27
HaaZ schreef op 25 februari 2004 @ 23:40:

Eeuhmmm... solliciteren?? :S (misschien een kleine tip...)

* Rexcore had vanavond weer dienst... EN HET SNEEUWDE!!! }) }) })

HEEEEERLIJK!!! :D

peugeot 806'jes willen toch nog behoorlijk glijden.. (de mpv van peugeot zeg maar..)

• Fire_Bird

Lees het topic maar eens door, deze vraag is al vaker gesteld.
Staat genoeg info hierin..

• Yuri

FAQ: Ik Wil Taxi Chauffeur Worden:

Wat heb ik nodig?
1) Je hebt een rijbewijs nodig, dat is logisch! De meeste taxi centrales vragen dat je minimaal 2 jaar rijervaring hebt. Mocht je minder dan een 2 jaar je rijbewijs hebben, is dat vaak geen probleem, maar dan is een behoorlijke rijervaring zeker een pré.

2) Je hebt een chauffeurs pas nodig. Deze wordt verstrekt door het Ministerie van Verkeer en Waterstaat. Deze pas is nodig zodat je klanten weten dat ze te maken hebben met een erkende chauffeur en niet met een snorder.
Afbeeldingslocatie: http://www.godlike.nl/Foto/chauffeurspas.jpg

Hoe kom ik aan die chauffeurs pas?
Goeie vraag! :P Deze krijg je door hem aan te vragen bij het ministerie van Verkeer en Waterstaat. Voor je deze aanvraagt is het nodig om een aantal zaken te hebben:
1) Een medische verklaring van een daar toe bevoegde arts. In veel gevallen is dit een ARBO-arts. Maar let op, deze verklaringen zijn best prijzig.
2) Een verklaring van "Goed Gedrag". Deze wordt verstrekt door de gemeente, en kost afhankelijk van de gemeente rond de 15 euro.
3) Een gewaarmerkt kopie van je rijbewijs. Deze gewaarmerkte kopieen laat je maken op het Gemeente huis, en kost ong. 5 euro.
4) Het aanvraag formulier voorzien van een pasfoto (voor de chauffeurs pas ;) ). Kosten voor de aanvraag van de chauffeurspas zijn € 45,= en de pas is 5 jaar geldig ongeacht welke werkgever je voor rijdt.

Als ik dat allemaal heb opgestuurd, mag ik dan gaan rijden?
Nee inprinciepe mag je dan nog niet rijden. Je mag pas rijden als je een brief van het Ministerie gekregen hebt, dat je aanvraag in behandeling is. Met deze brief kun je gaan rijden. Deze is 3 maand geldig tot dat je je chauffeurs pas hebt opgestuurd.

Ok, maar hoe vind ik een centrale die mij als werknemer wil aannemen?
Dat is op het moment niet moeilijk. Veel centrales nemen nu personeel aan, zodat ze niet te maken gaan krijgen met het dadelijk verplichte Taxi Examen. Nu kan een nieuwe chauffeur in princiepe meteen aan de slag, wanneer dat Taxi Examen er door is, moet de chauffeur eerst leren en studeren voor hij aan de slag kan.

Pak de gouden gids, en zoek alle taxi bedrijven, en gewoon bellen! Vragen naar de personeelsfunctionaris, en vertel je verhaal dat je graag taxi chauffeur wilt worden.

De Centrales die veel werk hebben zoeken ook veel mensen. Deze centrales werken onder andere onder de CVV regeling. Dat is Collectief Vraaggestuurd Vervoer. Vaak door de overheid (lokaal/regionaal) gesubsidieerd vervoer. Hier onder valt RegioTaxi, DeelTaxi, WVGTaxi, TreinTaxi, TRAXX etc. Dus zoek de bedrijven die hier voor werken.

Wat verdient een Chauffeur?
Laten we daar duidelijk over zijn, Taximan zijn is geen vet pot. Je rijdt soms op gods onmogelijke tijden, en het uurloon is vaak niet om naar huis te schrijven. Maar de Taximan moet het ook hebben van de nacht toeslagen en de fooi. Reken je die bij elkaar op, dan heb je toch een leuk uur loon. Daarnaast is taxi rijden een van de meest vrije beroepen die er zijn. Er is geen baas die je direct over de vingers heen loopt te kijken of meteen zegt wat je moet doen. Heb je even niets te doen ga je ergens ff lekker een bakkie doen. Als je van autorijden houdt, en het prettig vind om veel verschillende soorten mensen te ontmoeten, dan is taxi rijden een top baantje! :)

Ok, mijns inziens weet je nu voldoende om het te gaan wagen! Ik wens je veel succes!

[ Voor 4% gewijzigd door Yuri op 26-02-2004 14:37 ]

• Dommel

Dommel

Yuri schreef op 26 februari 2004 @ 14:34:
FAQ: Ik Wil Taxi Chauffeur Worden:

Wat heb ik nodig?
1) Je hebt een rijbewijs nodig, dat is logisch! De meeste taxi centrales vragen dat je minimaal 2 jaar rijervaring hebt. Mocht je minder dan een 2 jaar je rijbewijs hebben, is dat vaak geen probleem, maar dan is een behoorlijke rijervaring zeker een pré.
[...]
Ik had mijn rijbewijs net een dag en ik was al aan de gang als taxichauffeur. Ik moet er wel bij zeggen dat ik er op dat moment al een jaar werkte om de auto's mee schoon te houden en te repareren. Maar in dat jaar heb ik er geen auto bestuurd. Vraag 1 kun je dus beter beantwoorden met een rijbewijs is noodzakjelijk en voor de rest scheelt dit ontzettend per taxibedrijf. Er zijn namelijk ook bedrijven die wel stratenkennis vragen en er zijn er ook die dit niet een pre vinden. Voor de rest is het een mooie FAQ Yuri _/-\o_

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Mijn nacht is gisteren ook nog leuk verlopen. Ik heb nog op het Politiebureau gezeten omdat een klant me bedreigt heeft (hij wou me 'kapot schieten') en niet heeft betaald en nu wil mijn baas dat ik dat zelf ga betalen (11,05 euro) omdat dat de nieuwe regels in het bedrijf zijn.

Omdat er schijnbaar te veel chauffeurs zijn bij ons die zwart rijden of ritten als 'niet betaald' te boek doen terwijl dat niet zo is, hebben ze nu de regel ingevoerd dat er een belachelijk voorschot gevraagd moet worden bij taxiritten en dat als de klant wegrent zonder te betalen dat we dan zelf de rit moeten betalen. Ze stellen ons dus verantwoordlijk voor iets wat een bedrijfsrisico is en wij kunnen lekker gaan werken voor niks.

Ik heb me voorgenomen om geen enkele rit te betalen, want deze nieuwe regelgeving is echt de kromste actie die ik ooit meegemaakt heb.

[ Voor 3% gewijzigd door Barracuda_82 op 26-02-2004 18:27 ]

• Yuri
Barracuda_82 schreef op 26 februari 2004 @ 18:26:
Mijn nacht is gisteren ook nog leuk verlopen. Ik heb nog op het Politiebureau gezeten omdat een klant me bedreigt heeft (hij wou me 'kapot schieten') en niet heeft betaald en nu wil mijn baas dat ik dat zelf ga betalen (11,05 euro) omdat dat de nieuwe regels in het bedrijf zijn.

Omdat er schijnbaar te veel chauffeurs zijn bij ons die zwart rijden of ritten als 'niet betaald' te boek doen terwijl dat niet zo is, hebben ze nu de regel ingevoerd dat er een belachelijk voorschot gevraagd moet worden bij taxiritten en dat als de klant wegrent zonder te betalen dat we dan zelf de rit moeten betalen. Ze stellen ons dus verantwoordlijk voor iets wat een bedrijfsrisico is en wij kunnen lekker gaan werken voor niks.

Ik heb me voorgenomen om geen enkele rit te betalen, want deze nieuwe regelgeving is echt de kromste actie die ik ooit meegemaakt heb.
Belachelijke regel! Bij ons is wel de regel dat wanneer iemand verder dan 50 km gaat vante voren de ritprijs betaald. Is het achteraf meer dan wordt er bij betaald, is het minder dan wordt dat in credit gebracht op de rit prijs. Maar dat is volgens mij een reguliere taxi regel. Dat je voor zoiets zelf moet opdraaien vind ik belachelijk. Ze moeten dan maar eens zelf voorzorgsmaatregels treffen tegen zwart rijden, zoals sensoren in de stoelen, zodat het op de centrale zichtbaar is dat er gereden wordt met passagiers of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Yuri schreef op 26 februari 2004 @ 21:28:
[...]

Belachelijke regel! Bij ons is wel de regel dat wanneer iemand verder dan 50 km gaat vante voren de ritprijs betaald. Is het achteraf meer dan wordt er bij betaald, is het minder dan wordt dat in credit gebracht op de rit prijs. Maar dat is volgens mij een reguliere taxi regel. Dat je voor zoiets zelf moet opdraaien vind ik belachelijk. Ze moeten dan maar eens zelf voorzorgsmaatregels treffen tegen zwart rijden, zoals sensoren in de stoelen, zodat het op de centrale zichtbaar is dat er gereden wordt met passagiers of niet.
Die regel is inderdaad erg belachelijk en bij ons is er ook zeer veel protest tegen vanaf de chauffeurs. Niemand is het er mee eens, behalve degene die die regel ingesteld heeft. Elke keer als ik dit tegen klanten vertel zijn ze allemaal verontwaardigd dat mijn bass zoiets doet.

Eigenlijk vraag ik me af of het wel legaal is om dit te verhalen op de chauffeurs, maar ik heb geen flauw idee waar ik dat op kan zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Hoe het nu is weet ik niet, sinds 01-02-04 nieuwe baas, maar vroeger was het bij ons zo dat als er een klant tussenuit klapte dat je er zelf niet voor op hoefde te draaien. Het was gewoon bedrijfsrisico. Wel werd je er goed op gewezen dat je voor de grotere ritten een voorschot moest vragen, dat gold ook als je ergens heen moest waar je de weg niet goed kende.
Het is mij tot dusver 1 maal gebeurd dat er een aantal tussenuit geklapt zijn zonder te betalen, een aantal maanden later zag ik die jongens weer bij Time Out en heb er via via voor gezorgd dat ze niet met een ander bedrijf mee konden, gewaarschuwd dat ze weg rennen en dat die dus een voorschot moest vragen. Uiteindelijk hebben ze voor ongeveer € 80,-- met z'n 8-en kaartjes kunnen kopen voor de discobus. Geen een taxi wou ze meenemen zonder voorschot te laten betalen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-06 11:27
Hmm. dan heb ik misschien een klein voordeel dat ik wat in een "kleinere" stad werk.. Want bij ons gaat alles nog op goed vertrouwen... :)

Heb het trouwens wel 1x meegemaakt dat iemand een wedstrijdje hardlopen wou doen... 8)7
(heb ik nog wel gewonnen trouwens...) daarna heeft meneer ook vriendelijk (onder dwang) betaald...

Maar die regeling dat je er zelf voor op moet draaien??? ECHT BELACHELIJK!!
Las trouwens wel laatst dat de bond bezig is met de volgende regeling er doorheen te krijgen:

- Kleine verkeersovertredingen moeten worden betaald door de baas... (dus de 28 euro boetes enz..)

Vind ik een heel strak plan!! :D
(zal er wel niet doorheen komen.. maar toch leuk dat ze het proberen. )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Rexcore schreef op 27 februari 2004 @ 13:34:
- Kleine verkeersovertredingen moeten worden betaald door de baas... (dus de 28 euro boetes enz..)

Vind ik een heel strak plan!! :D
(zal er wel niet doorheen komen.. maar toch leuk dat ze het proberen. )
Daar ben ik het niet mee eens. De chauffeur maakt de boete toch, hij wordt toch niet gedwongen om te hard te gaan rijden, door rood te rijden en nog meer van dien aard. Laat jij jezelf als chauffeur opjutten door een centralist dan heb je pech. Wat betreft boetes heb ik er nog geen een gehad en ik ben nu bezig aan mijn zesde jaar als weekendtaxichauffeur (happy happy joy joy :P).

Zo gauw laat je je als chauffeur opjagen doordat de centrale te strak de ritten achter elkaar zet dan geef ik commentaar en weiger ik om bepaalde dingen te doen of ik kom er gewoon te laat aan. De klant heeft in dat geval alle gelijk die die wil hebben maar hij mag bij de centrale gaan klagen want ik vertik het om mezelf op te laten jutten door iemand die alleen die telefoon maar af hoeft te pakken. Mocht de klant het niet met mij eens zijn dan is er ook nog zoiets als een klachtenafhandelingscommisie die er sinds een aantal maanden is. Alleen verwacht van mij dan wel dat ik de bal achter elkaar door kaats richting centrale en die is dan dus de pineut :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij ons hebben ze die regel in principe ook dat je de taxirit zelf moet ophoesten wanneer een klant er tussenuit peert.

Vooral voor langere ritten vraag ik gewoon geld vooruit, of bij mensen die niet helemaal jofel zijn.

Zo had ik een tijdje geleden een latterzatte duitser die een paar straten verderop wilde zijn. Vraag ik aan 'm of hij euro's bij zich had, hij zegt ja. Vraag ik hoeveel, zegt hij opeens dat hij alleen 100 usd bij zich heeft > ja, mzlz.

Ik laat hopper/deeltaxi/dat soort ritten altijd vooruit betalen. Heb al vaak meegemaakt dat mensen gaan zeiken (dat ze ergens te laat aankomen omdat een rit gecombineerd word) of dat ze opeens met 50 euro aankomen voor een hopperritje van 1,23 :(
Als ze niet vooruit willen betalen, dan neem ik ze gewoon niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alpha_Mouse
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-02-2022
Ik moest laast weer ff naar Antwerpen rijden. Mocht ik, na het inleveren van mijn paspoort en mijn taxi pas, het vliegveld op!

Toen ik aankwam rijden onder begeleiding van een vluchtop. Zag ik mijn baas landen! :D

leuk vliegtuig z'n Falcon 900 :p

Dat zijn de leuke ritjes!

The real definition of windows 9x: A number of 32-bit extensions of a 16-bit shell for an 8-bit OS, made for a 4-bit computer by a 2-bit company who can't stand 1-bit of competition.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 23:29

steveman

Comfortabel ten onder

potverdrie dubbeltjes...

oud dametje met de deeltaxi vervoerd 73cent ze geeft een euro... tenminste dat dacht ik. Blijkt het een 10franc muntje te zijn :D

es kijken of ik die in de automaat kwijt kan straks :S

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

steveman schreef op 29 februari 2004 @ 12:21:
potverdrie dubbeltjes...

oud dametje met de deeltaxi vervoerd 73cent ze geeft een euro... tenminste dat dacht ik. Blijkt het een 10franc muntje te zijn :D

Toch handig ;) Voor de winkelwagentjes in Frankrijk passen ze nog :9 en lever ze anders gewoon in bij de bank toch weer (10/3=3,33gulden=1,51euro ;) ) Wat een fooi :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

steveman schreef op 29 februari 2004 @ 12:21:
potverdrie dubbeltjes...

Dat had ik laatst dus ook met een munt van 2 euro. Later bij het geld tellen en afstorten bleek dat het een ouderwetse gulden was :(. En die dag had ik ook alleen maar oude omatje's gereden. Blijkt maar weer dat die ook niet allemaal even schijnheilig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Blijkt maar weer dat die ook niet allemaal even schijnheilig zijn.
Ze zijn gewoon in het verleden blijven hangen :)

Ik heb trouwens zo 1x per maand ook wel iemand die consequent over euro's als guldens praat. "Hier knul, heb je 1 gulden 20"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Yucon schreef op 01 maart 2004 @ 01:14:
[...]

Ze zijn gewoon in het verleden blijven hangen :)

Ik heb trouwens zo 1x per maand ook wel iemand die consequent over euro's als guldens praat. "Hier knul, heb je 1 gulden 20"
Hahaha ja idd!!
Hier jong, hebbie 2 gulden, en laat dat kwartje maar zitten!

De ritprijs is dan 1,75...... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Inderdad ja vaal van die ouderen die nog gewoon guldens zeggen en soms ook guldens afgeven. En het dan gek vinden dat ik die dingen teruggeef en om euro's vraag 8)7

Ook zo leuk krijg je die portomonnee haast in je handen gedrukt onder het mom van "zoek jij maar even want ik zie er toch geen verschil tussen al die nieuwe muntjes". Nee dat geloof ik ook wel als er alleen maar muntjes van € 0,50 inzitten. Dan zit er geen verschil tussen 8)7

Afin afgelopen weekend ook nog gelachen, bij een kroeg mensen opgehaald en naar een feest gebracht. Komen we bij dat feest aan en beginnen ze te zeuren dat het op rekening zou zijn. Dus netjes navragen bij de centrale en die zegt "nee is gewoon contant". Ok zover geen probleem. Gaan die klanten stampei lopen maken dat ze op rekening zouden moeten rijden en dat het asociaal is dat dat niet kan en dat ze voortaan wel een ander bedrijf zulen gaan bellen (was de kroegbaas zelf die op feest ging). Voolgens mij kon hij mijn reactie niet echt waarderen. Ik vroeg namelijk gewoon om te betalen en om daarna inderdaad maar een ander te bellen :P Daarmee dreigen levert alleen maar op dat ik flink kan lachen en als het enigzins kan nog recht in je gezicht ook :P

En het mooiste van afgelopen weekend, een klant die altijd loopt te zeiken dat het te duur is bij ons maar eens laten lopen (300 meter van de markt naar zijn huis 7(8)7). Hij was goed zat en het was goed glad en koud EN hij had geen jas bij >:) Arme hij, mijn collega's en ik konden er goed om lachen :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Damn zit nu net wat nieuws na te lezen, zie ik dit bericht staan op Nu.nl :'(

Ik vraag me af waarom dat hij is neergeschoten, gewoon een kwestie van verkeerde tijdstip verkeerd plaats of was het een roofoverval met een verkeerde afloop of was het iets heel anders :? Iemand uit Rotterdam eo. die er meer van kan vertellen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

ChristuS schreef op 01 maart 2004 @ 09:49:
Damn zit nu net wat nieuws na te lezen, zie ik dit bericht staan op Nu.nl :'(

Ik vraag me af waarom dat hij is neergeschoten, gewoon een kwestie van verkeerde tijdstip verkeerd plaats of was het een roofoverval met een verkeerde afloop of was het iets heel anders :? Iemand uit Rotterdam eo. die er meer van kan vertellen :?
Zou goed eens een ontevreden klant kunnen zijn die hem gewoon neerschiet, daar zo ik helemaal niet van opkijken. Het kan ook een roofoverval zijn geweest og die chauffeur heeft zich met zaken bemoeid waar hij niks mee te maken heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-06 19:44
Ik ben toenstraks op het wazige idee gekomen om mijn vakkenvul bijbaan in te ruilen voor taxichauffeur.
Nou ja, niet echt per direct doen..

Ik kan namelijk niet echt vinden he het zit met eisen ed.
Ik heb een rijbewijs (jaar) rij regelmatig auto, en vind het leuk om auto te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

Triloxigen schreef op 01 maart 2004 @ 15:49:
Ik ben toenstraks op het wazige idee gekomen om mijn vakkenvul bijbaan in te ruilen voor taxichauffeur.

Ik heb een rijbewijs (jaar) rij regelmatig auto, en vind het leuk om auto te rijden.
Nou, dat en dan nog een taxipas (nodig: geneeskundige verklaring, bewijs van goed gedrag en aanvraagformulier, google op "chauffeurspas taxi" ) en je bent er. Kost alles bij elkaar tussen de 100 en 200 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
Triloxigen schreef op 01 maart 2004 @ 15:49:

Als je nu gewoon 1 pagina terug gaat staat er een hele mooie FAQ van; 'Hoe word ik taxi chauffeur'
Mocht je nu toch te lui zijn;

Yuri in "Taxi Chauffeurs op GoT?"

Gewoon bedrijven bij langs bellen
ik had 4mnd. rbw en reed al taxi :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Gisteren en eergisteren in zo'n nieuwe E-klasse rondgereden. Die dingen rijden echt heeeeeerlijk!

Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/cbimages/mercedes-benz/e41_a.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.autoweek.nl/cbimages/mercedes-benz/e42_a.jpg

Voordelen:
- Dubbele ruitenwissers i.p.v. luidruchtig enkelarmig geval
- Lekker snel voor een 200 diesel uitvoering
- Bediening van de ramen en spiegels zit niet meer op de middenconsole
- Cruisecontrol en begrenzer zijn veel duidelijker geworden
- Dashboard zegt voortaan precies welke lamp er kapot is
- Mistlichten gaan aan als je de deur ontgrendeld, kun je meteen zien welke auto je van de 40 moet hebben
- Stoelen zijn veel hoger in te stellen (handig voor kleine mensen als ik)

Nadelen:
- Opbergvakken zijn kleiner geworden, moeilijker om spullen kwijt te raken
- Dashboard blijft piepen en knipperen als je je riem niet aan hebt
- Vlakke vloer kofferbak, je kunt niks meer vast leggen in de bakken aan de zijkant
- Mobilofoon en taxitronic zitten klote weggewerkt (maar dat ligt niet aan MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Taxitronic zit idd op een lastige plek. Had laatst ook zo'n wagen mee.
Kreeg contant ritje... Ok, ff kijken waar zit de taximeter....
Blijkt ie ergens zijn weggestopt achter zo'n startrek achtig geval, waar als je op drukt zo'n luikje omhoog komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Anoniem: 41254 schreef op 04 maart 2004 @ 14:45:
[...]

Taxitronic zit idd op een lastige plek. Had laatst ook zo'n wagen mee.
Kreeg contant ritje... Ok, ff kijken waar zit de taximeter....
Blijkt ie ergens zijn weggestopt achter zo'n startrek achtig geval, waar als je op drukt zo'n luikje omhoog komt :)
Ha! weet je hoe lang ik daar naar aan het zoeken ben geweest, echt superonduidelijk. Ook erg irritant als je effe wilt kijken hoeveel er al op de meter staat want dan is ie 9 van de 10 keer al weer uit zichzelf dichtgegaan.

En dat ik aan elke klant die voorin zit moet vragen "Wilt U Uw riem even aandoen?" hangt me ook de strot uit. Ik ga denk ik 2 oude riemdingetjes halen bij de sloop, dan kan ik die beveiliging mooi voor de gek houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barracuda_82 schreef op 05 maart 2004 @ 11:06:
[...]

Ha! weet je hoe lang ik daar naar aan het zoeken ben geweest, echt superonduidelijk. Ook erg irritant als je effe wilt kijken hoeveel er al op de meter staat want dan is ie 9 van de 10 keer al weer uit zichzelf dichtgegaan.
Hhaha ja ik heb ook een tijdje moeten zoeken. Heb gewoon 5 minuten stilgestaan en overal opgedrukt (met klant in auto :X . Heb zelfs centrale opgepiept: ja zit boven je taxitronic...
Ik zoek en drukken en enigste wat ik zag boven taxitronic zag was een alarmknop en nog wat frutseltjes. Dan zit je mooi voor lul }:O

Wat wel fijn van dat type is dat als je ruit beslagen is je maar ff op zo'n knop hoeft te rammen en de 'turbines' worden gestart en je ruit wordt weer 'schoongeblazen'.
En inderdaad wil hij wel vooruit, heb 'm op 180 geklokt. Harder ging ik maar niet. Je weet maar nooit, misschien komt je baas je wel voorbij blazen :) Heb jij 'm nog hoger gekregen ? })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Anoniem: 41254 schreef op 05 maart 2004 @ 12:03:
[...]

Hhaha ja ik heb ook een tijdje moeten zoeken. Heb gewoon 5 minuten stilgestaan en overal opgedrukt (met klant in auto :X . Heb zelfs centrale opgepiept: ja zit boven je taxitronic...
Ik zoek en drukken en enigste wat ik zag boven taxitronic zag was een alarmknop en nog wat frutseltjes. Dan zit je mooi voor lul }:O

Wat wel fijn van dat type is dat als je ruit beslagen is je maar ff op zo'n knop hoeft te rammen en de 'turbines' worden gestart en je ruit wordt weer 'schoongeblazen'.
En inderdaad wil hij wel vooruit, heb 'm op 180 geklokt. Harder ging ik maar niet. Je weet maar nooit, misschien komt je baas je wel voorbij blazen :) Heb jij 'm nog hoger gekregen ? })
Ik ben nog niet boven de 150 geweest, maar ze rijden inderdaad als een tierelier. Ik heb gisteren trouwens een plek gevonden om mijn drinken te laten. Onder de stoel zit een opbergvak waar net een flesje cola in past. Ik neem altijd een flesje drinken mee, want vaak heb ik de hele dag geen tijd om ergens te stoppen en wat te drinken. Maar ik denk dat iedereen wel wat te drinken mee neemt.

Ik heb altijd dezelfde dingen in de wagen liggen; mijn oude en vertrouwde stratenboek, portomonee, pen, ritstaat en een flesje drinken. Navigatiesystemen gebruik ik bijna nooit, alleen als ik ver weg moet of in van die kleine klotedorpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon

Yucon

*broem*

En dat ik aan elke klant die voorin zit moet vragen "Wilt U Uw riem even aandoen?" hangt me ook de strot uit. Ik ga denk ik 2 oude riemdingetjes halen bij de sloop, dan kan ik die beveiliging mooi voor de gek houden.
Is juist fijn.. ik wil juist dat klanten een riem omdoen. Als zo'n ding blijft klieren ben je helemaal snel klaar. "Doe dat ding om, wordt je zelf niet gek van dat gepiep"

Met name kiendametjes klierden daar in het verleden heel erg over. Nu de controles hier intensiever geworden zijn hebben we collectief besloten dat die dametjes *altijd* een riem om moeten, geen uitzondering. Daardoor zijn de discussies bijna tot 0 gereduceerd, in 2 maanden tijd doen ze em meestal al uit zichzelf om. Terwijl het voorheen altijd geknotter was. Ze hebben het door :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Yucon schreef op 05 maart 2004 @ 13:13:
[...]

Is juist fijn.. ik wil juist dat klanten een riem omdoen. Als zo'n ding blijft klieren ben je helemaal snel klaar. "Doe dat ding om, wordt je zelf niet gek van dat gepiep"

Met name kiendametjes klierden daar in het verleden heel erg over. Nu de controles hier intensiever geworden zijn hebben we collectief besloten dat die dametjes *altijd* een riem om moeten, geen uitzondering. Daardoor zijn de discussies bijna tot 0 gereduceerd, in 2 maanden tijd doen ze em meestal al uit zichzelf om. Terwijl het voorheen altijd geknotter was. Ze hebben het door :Y)
Ik geef er geen zak om of de klanten hun riem aan hebben of niet. De meeste klanten die ik krijg zijn oud en wijs genoeg om zelf te kunnen beslissen of ze hun riem aan doen of niet. Dat de helft denkt dat ze in een taxi hun riem niet aanhoeven is dom, maar ik maak me er niet druk over.

Alleen kinderen zet ik wel altijd zelf in de riem, want die kunnen namelijk nog niet echt het nut inzien van zo'n ding en zien het alleen maar als een lastige band die in hun nek snijd.

Hebben de klanten hun riem niet aan en er is controle dan hebben ze lekker pech gehad en kunnen ze lekker gaan sparen om de boete te betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Barracuda_82 schreef op 05 maart 2004 @ 12:43:
[...]

Ik heb altijd dezelfde dingen in de wagen liggen; mijn oude en vertrouwde stratenboek, portomonee, pen, ritstaat en een flesje drinken. Navigatiesystemen gebruik ik bijna nooit, alleen als ik ver weg moet of in van die kleine klotedorpjes.
Je vergeet de maglite zaklamp. Ideaal om een goede betrouwbare zaklamp bij je te hebben. Voor licht en om mij een veilig gevoel te geven. Heb hem gelukkig alleen voor licht hoeven gebruiken.

Ik neem altijd mee, pennen, leugenboekje, taxipas, Zo'n grote horecabeurs waar echt alles in past. Kaart van nederland en een kaart van de plaats waar ik woon. Verder envelopen waar ik aan de eind alle geld, rittenstaten en bonnen in doe.. Die is dan voor de baas

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
Barracuda_82 schreef op 07 maart 2004 @ 15:08:
[...]

Ik geef er geen zak om of de klanten hun riem aan hebben of niet. De meeste klanten die ik krijg zijn oud en wijs genoeg om zelf te kunnen beslissen of ze hun riem aan doen of niet. Dat de helft denkt dat ze in een taxi hun riem niet aanhoeven is dom, maar ik maak me er niet druk over.

Alleen kinderen zet ik wel altijd zelf in de riem, want die kunnen namelijk nog niet echt het nut inzien van zo'n ding en zien het alleen maar als een lastige band die in hun nek snijd.

Hebben de klanten hun riem niet aan en er is controle dan hebben ze lekker pech gehad en kunnen ze lekker gaan sparen om de boete te betalen.
Beetje jammer alleen als je een ongeluk krijgt letselschade dat de chauf/centrale wel een claim kan verwachten van de verzekeraar.... De Chauf is verantwoordelijk, dus ook verantwoordelijk als de gordel niet om gaat....

Dat leer je nog wel in je CCV-T... ;) :+
4POX schreef op 07 maart 2004 @ 15:48:
[...]

Je vergeet de maglite zaklamp. Ideaal om een goede betrouwbare zaklamp bij je te hebben. Voor licht en om mij een veilig gevoel te geven. Heb hem gelukkig alleen voor licht hoeven gebruiken.

Ik neem altijd mee, pennen, leugenboekje, taxipas, Zo'n grote horecabeurs waar echt alles in past. Kaart van nederland en een kaart van de plaats waar ik woon. Verder envelopen waar ik aan de eind alle geld, rittenstaten en bonnen in doe.. Die is dan voor de baas
Inderdaad de Maglite... heb ik ook altijd bij me als ik op de avond/nacht ga. Makkelijk als er mensen zijn die vervelend doen ff recht in de bek schijnen.... of in het uiterste geval een mep mee geven (nooit geprobeert btw :+ )

[ Voor 29% gewijzigd door Yuri op 07-03-2004 17:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
Nadeel van die nieuwe e´s is dat ze kleeeeeeein zijn... (vooral in vgl met de oude E)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZtaaB
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-06 15:35
De laatste tijd komt het hier steeds vaker voor dat er mensen de taxi uitrennen zonder te betalen.
Ik ben nu een jaar aan het werk als weekend/nacht chauffeur en het is mij alleen de laatste maand al 2x voor gekomen dat mensen em peren.

Ook bij collega's dus aan mij zal het niet liggen :P
Het kost mij dan wel geen geld, maar ik vind het superaso om gewoon zonder te betalen weg te rennen.
In de nacht van zaterdag op zondag was het weer zover. Een paar jongens moesten naar Harderwijk, stadshuis. Dus ik rij erheen, en bij aankomst zeg ik: 22,40 ajb.
'Ja is goed' zegt er een. doet de deur open en gaat ervandoor. Evenals de andere 3 die in de taxi zaten.
Het irritante is dan dat ze de deur openlaten waardoor je er niet meteen volgas achteruit achteraan kan scheuren. Dus eerst volgas een stukje vooruit, alledrie de deuren klappen dan dicht als het goed is (nu lukte het :+ ) en er dan in z'n achteruit weer achteraan. Bijna kon ik langs ze rijden om er iig 1 aan te tikken met de bumper oid. er staan daar alleen nogal wat paaltjes en toen ze daar doorheen renden kon ik ook niet meer verder.

Dat gedonder met die wegrenners begin ik nu wel een beetje zat te worden, jammer dat je in NLD geen stungun mag hebben. Anders wist ik het wel >:)

Nog iets wat mij irriteert:
Zwartrijders...

Al een tijd zijn er 2 auto's aan het zwartrijden voor prijzen waarop onze meter pas begint te lopen. sinds een week of 4 hebben we bijna geen ritjes van kroegen ed meer. De mensen die dit doen zijn:
- doordeweeks taxichauffeur in een andere plaats
- ex collega's
- en zomaar iemand waarvan ik niet weet wie het is

Vooral van die ex collega die toen die zelf nog bij het bedrijf werkte altijd zat te vloeken op zwartrijders, vind ik het kansloos dat je het dan zelf gaat doen als je ontslag heb genomen. Ga er dan weer werken als je het toch zo leuk vindt :(

Haal NOOIT een spookrijder in !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Barracuda_82 schreef op 04 maart 2004 @ 14:20:
Gisteren en eergisteren in zo'n nieuwe E-klasse rondgereden. Die dingen rijden echt heeeeeerlijk!

[afbeelding]
[afbeelding]

Voordelen:
- Dubbele ruitenwissers i.p.v. luidruchtig enkelarmig geval
- Lekker snel voor een 200 diesel uitvoering
- Bediening van de ramen en spiegels zit niet meer op de middenconsole
- Cruisecontrol en begrenzer zijn veel duidelijker geworden
- Dashboard zegt voortaan precies welke lamp er kapot is
- Mistlichten gaan aan als je de deur ontgrendeld, kun je meteen zien welke auto je van de 40 moet hebben
- Stoelen zijn veel hoger in te stellen (handig voor kleine mensen als ik)

Nadelen:
- Opbergvakken zijn kleiner geworden, moeilijker om spullen kwijt te raken
- Dashboard blijft piepen en knipperen als je je riem niet aan hebt
- Vlakke vloer kofferbak, je kunt niks meer vast leggen in de bakken aan de zijkant
- Mobilofoon en taxitronic zitten klote weggewerkt (maar dat ligt niet aan MB)
Ik vind de nieuwe E erg mooi, hij rijd lekker....maar......

De stoelen zijn echt te klein...niet handig als je lang bent dus.
Nieuwe BMW 5 rijd 5x beter.

"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Yuri schreef op 07 maart 2004 @ 17:16:
Beetje jammer alleen als je een ongeluk krijgt letselschade dat de chauf/centrale wel een claim kan verwachten van de verzekeraar.... De Chauf is verantwoordelijk, dus ook verantwoordelijk als de gordel niet om gaat....

Dat leer je nog wel in je CCV-T... ;) :+
Ik ben niet van plan om een ongeluk te maken en ook al ben ik verantwoordlijk dan vind ik nog dat de klant zelf zo slim moet zijn om zijn riem aan te doen.
Inderdaad de Maglite... heb ik ook altijd bij me als ik op de avond/nacht ga. Makkelijk als er mensen zijn die vervelend doen ff recht in de bek schijnen.... of in het uiterste geval een mep mee geven (nooit geprobeert btw :+ )
Een maglite moet ik ook nog steeds een keer aanschaffen om een beetje in het zicht te leggen in de auto, dat kan ook wel helpen tegen wegrenners als ze dat zien. Verder gebruik je zoiets natuurlijk alleen ter verdediging en om huisnummers te bekijken.
ZtaaB schreef op 07 maart 2004 @ 19:25:

Zwartrijders...
Die kunnen inderdaad lastig zijn als ze echt opdringerig worden en mee in de stad of op het station rondhangen. Als klanten beslissen om een zwarte taxi te bestellen moeten ze dat zelf weten, maar als die rukkers echt ritten af komen pikken bij de kroegen gaan ze te ver. Gelukkig heb ik hier bijna geen last van.

Waar ik me wel groen en geel aan erger is aan collega's van hetzelfde bedrijf die zwart rijden tijdens werktijd. Dus zonder de meter aan te zetten ofzo. Ik vind dat een fooi mooi meegenomen is, maar echt doelbewust de boel op gaan lichten gaat echt te ver. En het is ook nog eens gevaarlijk, want moet je je eens voorstellen als je een ongeluk krijgt en je hebt mensen in de auto zitten zonder dat de centrale daar iets vanaf weet en zonder dat de meter loopt (dus zwart), dan ben je echt heel zwaar nat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De laatste tijd komt het hier steeds vaker voor dat er mensen de taxi uitrennen zonder te betalen.
Je moet als je stilstaat de auto al meteen in de achteruit zetten. Als ze dan uitstappen rijd je achteruit. Komen ze klem tussen de deur en de wagen })

In de mercedes personenwagens bij onze centrale zit standaard de achterste deuren op slot, die gasten kunnen dus gewoon niet uitstappen :) En er zit ook altijd een knoppie die de deuren vergrendelen of ontgrendelen. ZEER handig!!!

Alhoewel ik het nog nooit heb meegemaakt dat een klant wegrende zonder te betalen. Weet je wel zeker dat je niet te gevaarlijk hebt gereden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zomaar een vraagje tussendoor. Ik ga zelf nooit met de taxi, maar vroeg me af of taxichauffeurs de weg horen te weten of dat je dat als klant zelf moet verzinnen.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Aike schreef op 07 maart 2004 @ 21:37:
Zomaar een vraagje tussendoor. Ik ga zelf nooit met de taxi, maar vroeg me af of taxichauffeurs de weg horen te weten of dat je dat als klant zelf moet verzinnen.
Omdat ik alleen weekends rij leer ik mezelf dat niet aan. Ik vraag altijd aan de klant in welke wijk die moet zijn. En dan weet ik vaak wel waar de straat is..

Plus we hebben hier wijken met alleen botennamen en bomennamen.. Ook erg gemakkelijk. En de klanten zijn zelf ook vaak behulpzaam. Vooral die klanten die het beter weten dan ik en dat we een heel stuk omrijden. Goed voor de meter :P

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij hopperritten ed (alles behalve contant dus) probeer ik altijd ff in me stratenboek te kijken waar ik (ongeveer) moet zijn. Ik vind het altijd irritant om ergens te gaan lopen zoeken.

Bij contante ritten vraag ik voordat ik de meter aanzet of de klant akkoord gaat met de route die ik gekozen heb. Als de klant een betere route weet, ok geen probleem rijden we die.
Zo kunnen ze niet achteraf gaan lopen zeiken van: ja maar je bent omgereden/verkeerd gereden etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Dat is iets wat per bedrijf scheelt. Als je echter al wat langer rijdt dan leer je de weg op den duur wel kennen. Echter als ik vanuit een discotheek ergens heen rijdt dan is het vrijwel altijd dat ik tegen de klant zeg dat zij mogen zeggen hoe ik rijden moet, dat is puur om te voorkomen dat ze zeggen dat de rit te duur is omdat ik niet ben gereden zoals zij wilden.
[...]
Dat gedonder met die wegrenners begin ik nu wel een beetje zat te worden, jammer dat je in NLD geen stungun mag hebben. Anders wist ik het wel >:)
Als je het vermoeden hebt dat ze gaan wegrennen als je op plaats van bestemming bent dan alvast een deel vooruit laten betalen. Ben je onderweg en krijg je dat vermoeden dan heel dicht langs een lantarenpaal of een auto parkeren. Dan kunnen ze niet uitstappen en zullen ze eerst moeten betalen daarna pas de auto vooruit zetten dat ze kunnen uitstappen.
Zwartrijders...
Politie waarschuwen en nummerborden doorgeven. Tevens een heel leuk iets is er gewoon achteraan gaan rijden terwijl je geen klanten bij hebt. Kunnen ze vaak niet tegen :)
Yuri schreef op 07 maart 2004 @ 17:16:[...]Inderdaad de Maglite... heb ik ook altijd bij me als ik op de avond/nacht ga. Makkelijk als er mensen zijn die vervelend doen ff recht in de bek schijnen.... of in het uiterste geval een mep mee geven (nooit geprobeert btw :+ )
Mensen die vervelend doen moet je zelf ook vervelend tegen doen >:) En een mep met een maglite haalt niet uit want voordat je de maglite van links naar rechts hebt kunnen bewegen zit er een autruit in de weg en heb je zelf al klappen opgelopen als het fout gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Potverdikkie, kom net uit de nachtdienst en ik ben weer eens geflitst... dit keer met ongeveer 75 in de bebouwde kom, afhankelijk van de correctie word dat 70 of 100 euro boete :(

Vannacht ook nog een ontzettend mooie kans gemist. Op de (snel)weg tussen Oss en Den Bosch draaide ik linksaf naar Geffen en aan de andere kant kwam een politieauto aanracen zonder zwaailichten of sirenes die rechts afsloegen om ook richting Geffen te gaan. Aangezien ik groen had kachelde ik gewoon door met m'n lompe bus en die wouten deden precies hetzelfde. Als ik een fractie van een seconde eerder was geweest had ik legaal die politiewagen van de weg kunnen beuken. Jammer, jammer en nog eens jammer. Als dat raak was geweest had ik die flitspartij eerder op de avond helemaal niet zo erg gevonden. O-)

Vrijdag hebben ze het bij ons ook weer voor elkaar gekregen. Afgelopen carnaval (2 weken geleden dus) hebben we een nieuwe toeringcar aangeschaft. Die dingen zijn superduur en vrijdag is ie al in de prak gereden.
Een chauffeur wilde even een proefritje gaan maken en heeft aan het eind van de straat op het industrieterrein een blackout gekregen en is met z'n touringcar overal dwars doorheen gereden. Hij heeft een massief en zwaar schuifhek uit de grond gereden en een aantal steigers tot een hoop schroot gereduceerd. Resultaat: duizenden euro's schade, een touringcar naar de klote en een chauffeur met koppijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-06 15:56

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Barracuda_82 schreef op 08 maart 2004 @ 07:51:
[...]

Een chauffeur wilde even een proefritje gaan maken en heeft aan het eind van de straat op het industrieterrein een blackout gekregen en is met z'n touringcar overal dwars doorheen gereden. Hij heeft een massief en zwaar schuifhek uit de grond gereden en een aantal steigers tot een hoop schroot gereduceerd. Resultaat: duizenden euro's schade, een touringcar naar de klote en een chauffeur met koppijn.
Klinkt misschien hard: maar beter een blackout tijdens een proefritje dan tijdens een rit naar Spanje met de bus vol vakantiegangers.

En nog vragen we ons af hoe die ongelukken gebeuren?

Maar gelukkig heeft de chauffeur er alleen maar koppijn aan overgehouden.
Enig idee wat de oorzaak van die blackout was?

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Maasluip schreef op 08 maart 2004 @ 08:10:
[...]
Klinkt misschien hard: maar beter een blackout tijdens een proefritje dan tijdens een rit naar Spanje met de bus vol vakantiegangers.

En nog vragen we ons af hoe die ongelukken gebeuren?

Maar gelukkig heeft de chauffeur er alleen maar koppijn aan overgehouden.
Enig idee wat de oorzaak van die blackout was?
Dat is altijd moeilijk te zeggen, maar ik denk dat het komt omdat die vent 73 was...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanceTrend
  • Laatst online: 22-01 10:03

DanceTrend

w0ei

w0ei newbie taxi-chauffeur meldt zich :7
Heb afgelopen vrijdag mn eerste werkdag(nacht) gehad, bij taxi Dorenbos in Norg/Assen. Had wel mazzel, mocht gelijk de nieuwe Mercedes E220 mee O-)

Het beviel me erg goed, was ook lekker rustig dus tijd genoeg om het een beetje te leren. En volgend weekend dus weer werken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

DanceTrend schreef op 08 maart 2004 @ 23:15:
Heb afgelopen vrijdag mn eerste werkdag(nacht) gehad, bij taxi Dorenbos in Norg/Assen. Had wel mazzel, mocht gelijk de nieuwe Mercedes E220 mee O-)

Het beviel me erg goed, was ook lekker rustig dus tijd genoeg om het een beetje te leren. En volgend weekend dus weer werken :)
Welkom bij de taxi-gang van GoT!
Dat zouden ze bij ons dus nooit doen, op de eerste werkdag in een nieuwe E. Ik heb vorige week, na anderhalf jaar taxirijden, pas voor het eerst op zo'n wonder der techniek rond mogen rijden. Het eerste jaar heb ik alleen maar die domme sprinters mogen rijden en nu ik fulltime rijd, rijd ik de helft van de tijd nog in een gare oude E.

Vandaag, nu dus, rijd ik in een iets nieuwere E van 2001, maar die is ook al erg gaar. De schokbrekers zijn naar de klote, de versnellingspook schiet vaan uit z'n 1 en z'n 2 (auw aan mijn pols, want daar klapt ie steeds tegenaan) en hij zuipt diesel waar je U tegen zegt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DanceTrend
  • Laatst online: 22-01 10:03

DanceTrend

w0ei

Barracuda_82 schreef op 09 maart 2004 @ 03:51:
[...]

Welkom bij de taxi-gang van GoT!
Dat zouden ze bij ons dus nooit doen, op de eerste werkdag in een nieuwe E. Ik heb vorige week, na anderhalf jaar taxirijden, pas voor het eerst op zo'n wonder der techniek rond mogen rijden. Het eerste jaar heb ik alleen maar die domme sprinters mogen rijden en nu ik fulltime rijd, rijd ik de helft van de tijd nog in een gare oude E.

Vandaag, nu dus, rijd ik in een iets nieuwere E van 2001, maar die is ook al erg gaar. De schokbrekers zijn naar de klote, de versnellingspook schiet vaan uit z'n 1 en z'n 2 (auw aan mijn pols, want daar klapt ie steeds tegenaan) en hij zuipt diesel waar je U tegen zegt.
Thx! :D

Nee dat doen ze normaal ook niet, maar ik had gewoon geluk, aangezien er nog 2 stonden: één was kapot en de ander had nog een oude meter, en daar begreep diegene die mij t moest uitleggen ook maar weinig van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Ik heb toen ik pas begon met taxirijden (de eerste drie maanden) in oude auto's gereden. Daarna ben ik in jonge(re) wagens gestapt en ben daar niet meer uitgehaald door mijn baas. Sterker nog toen de chauffeur die normaal in de jongste wagen meereed op zaterdag voor zijn werk naar het buitenland toe moest ben ik door mijn baas in die wagen gezet. Toern die gozer weer terugkwam had hij "pech" en kon in oudere wagens gaan rijden.

Ik moet eerlijk zeggen ik heb het altijd leuk gevonden om in jonge wagens te rijden maar ik rij liever taxi met een iets oudere auto. Dan wordt ik tenminste niet tot het allerlaatste in Veghel gehouden om er zodoende voor te zorgen dat er maar geen schade aan de auto komt. Al 6 jaar rijdende en nog steeds geen schade en bekeuringen gehad :) Er zijn collega's die korter maar ook langer rijden die dat niet meer kunnen zeggen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

ChristuS schreef op 09 maart 2004 @ 16:25:
Al 6 jaar rijdende en nog steeds geen schade en bekeuringen gehad :) Er zijn collega's die korter maar ook langer rijden die dat niet meer kunnen zeggen >:)
Ik wou dat ik dat kon zeggen, ik rijd nu anderhalf jaar en ik heb al 2 schade's gehad (kleintjes welleiswaar) en 8 keer gefiltst, 1 keer gelaserd en 3 keer aangehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Nou, dat ging ook weer lekker net. :X

Ik moest een klant ophalen bij de plaatselijke hoerentent. Die klant was zo zat als een toeter en moest een trap aflopen naar beneden toe. Dat ging na 2 treden al mis en hij maakt een salto en een halve draai en viel zo met z'n hoofd door een deur heen.

Na deze onfortuinlijke valpartij zat ie dus vast met z'n nek in de deur. De baas/uitsmijter van die (wazige) tent kwam erbij en wilde niet dat 112 gebeld werd. Een hoertje en ik waren van mening dat dat wel een goed idee was, maar de eigenaar strok die gast gewoon uit de deur, pulkte de stukje hout uit z'n hoofd en zei tegen mij dat ik hem maar naar de EHBO moest brengen en moest zeggen dat ie ergens in de stad gevallen was.

Toen ik dus die klant uiteindelijk in de auto had zitten wilde hij perse naar huis toe en wilde absoluut niet naar huis. Toen zat ik dus in een moeilijk parket. Mijn instinct en die mensen van die hoerenkast zeiden dat ik hem naar het ziekenhuis moest brengen en de klant wilde perse naar huis.

Ik heb hem dus naar huis gebracht want ik kan natuurlijk nooit een klant ergens anders heenbrengen als waar hij heenwil en ik had ook geen zin om met die gast ruzie te maken, hoe zat ie ook is. Maar nu zit ik me af te vragen of ik wel het juiste besluit heb genomen. Het kan goed zijn dat die gast nu thuis ergens voor pampes ligt en dat ie z'n nek heeft gebroken ofzo. Als dat zo is is dat dus mijn schuld, want die man was eigenlijk niet meer in staat om er zelf over te beslissen en ik heb die beslissing voor hem genomen tegen beterweten in. Van de andere kant moet ik me ook niet druk maken, want ik heb gewoon mijn werk gedaan en de klant heengebracht waar hij wilde.

Moeilijk! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 28813

Tja, het is natuurlijk achteraf geklets, maar je had het beste weg kunnen rijden om om de hoek 112 te bellen. Aangezien dat niet is gebeurd zou ik hem idd toch naar de EHBO hebben gebracht. (Als die man overigens niets heeft gaat hij zich morgen wel afvragen waar die kramp vandaan komt).

Is hij overigens bij zijn huis wel gewoon zelfstandig naar binnen gelopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
DanceTrend schreef op 08 maart 2004 @ 23:15:

Welkom inderdaad! :) Soon you will learn the finer art of Cab Driving! :P
Barracuda_82 schreef op 10 maart 2004 @ 03:05:
Nou, dat ging ook weer lekker net. :X

Ik moest een klant ophalen bij de plaatselijke hoerentent. Die klant was zo zat als een toeter en moest een trap aflopen naar beneden toe. Dat ging na 2 treden al mis en hij maakt een salto en een halve draai en viel zo met z'n hoofd door een deur heen.

Na deze onfortuinlijke valpartij zat ie dus vast met z'n nek in de deur. De baas/uitsmijter van die (wazige) tent kwam erbij en wilde niet dat 112 gebeld werd. Een hoertje en ik waren van mening dat dat wel een goed idee was, maar de eigenaar strok die gast gewoon uit de deur, pulkte de stukje hout uit z'n hoofd en zei tegen mij dat ik hem maar naar de EHBO moest brengen en moest zeggen dat ie ergens in de stad gevallen was.

Toen ik dus die klant uiteindelijk in de auto had zitten wilde hij perse naar huis toe en wilde absoluut niet naar huis. Toen zat ik dus in een moeilijk parket. Mijn instinct en die mensen van die hoerenkast zeiden dat ik hem naar het ziekenhuis moest brengen en de klant wilde perse naar huis.

Ik heb hem dus naar huis gebracht want ik kan natuurlijk nooit een klant ergens anders heenbrengen als waar hij heenwil en ik had ook geen zin om met die gast ruzie te maken, hoe zat ie ook is. Maar nu zit ik me af te vragen of ik wel het juiste besluit heb genomen. Het kan goed zijn dat die gast nu thuis ergens voor pampes ligt en dat ie z'n nek heeft gebroken ofzo. Als dat zo is is dat dus mijn schuld, want die man was eigenlijk niet meer in staat om er zelf over te beslissen en ik heb die beslissing voor hem genomen tegen beterweten in. Van de andere kant moet ik me ook niet druk maken, want ik heb gewoon mijn werk gedaan en de klant heengebracht waar hij wilde.

Moeilijk! :(
Ik had em naar het ziekenhuis gebracht. Geld uit de portemonee en weg wezen. Had ik laatst ook een stomdronken vrouw was bij iemand van de trap gedonderd. En ze wilde alleen nog maar naar huis. Haar ogen rolde steeds weg enzo, dus het leek mij verstandiger om haar naar zwolle te rijden naar het ziekenhuis. Zo gezegt zo gedaan, ik kreeg achter af een presentje van haar man, omdat die vrouw een zware hersenschudding had, haar linker been op 3 plaatsen gebroken, en een lichte nekhernia. Als ik haar naar huis had gebracht, zou ze ws. de rest van haar leven rollen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dommel

Dommel

Soms moet je mensen tegen zichzelf beschermen als ze gezopen hebben. In zo'n geval kun je ook weigeren om de klant naar huis te brengen (je hebt geen vervoersplicht) voordat de hulpdiensten die kerel hebben gecontroleerd. Waarom wou die eigenaar van de hoerentent niet dat de politie gebeld werd :? Was meneer te laat uitgenaaid en was dan de eigenaar zelf genaaid :?

flauwe woordspeling die ik niet kon laten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Nou... vannacht is het ook weer lekker druk, ritje van Oss naar Heeze gehad (dat ligt tussen Eindhoven en Valkenswaard) en toen eten gehaald voor mij en mijn nachtcentralist. Sindsdien heb ik niks meer te doen gehad, vanaf 2 uur dus.

We hebben net samen Last action hero gekeken om iets te doen te hebben en morgen gaan we Monopoly spelen. Altijd leuk om bezig te blijven. Dadelijk effe 10 kilometer rijden om een Mars te gaan halen... vereveling... :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
Barracuda_82 schreef op 11 maart 2004 @ 04:24:
Nou... vannacht is het ook weer lekker druk, ritje van Oss naar Heeze gehad (dat ligt tussen Eindhoven en Valkenswaard) en toen eten gehaald voor mij en mijn nachtcentralist. Sindsdien heb ik niks meer te doen gehad, vanaf 2 uur dus.

We hebben net samen Last action hero gekeken om iets te doen te hebben en morgen gaan we Monopoly spelen. Altijd leuk om bezig te blijven. Dadelijk effe 10 kilometer rijden om een Mars te gaan halen... vereveling... :z
Heerlijk hè zo'n baan als taxi-chauffeur!! :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fire_Bird
Kijk, om de volgende reden vind ik mn baan nou heerlijk :7

Kwam net ff op de centrale, kwam er langs en zei dat k het hele weekend wel wou werken, stond niet ingeplanned (nu wel weer :P)
En werd gevraagd door een collega of ik ff met hem een ritje naar A'dam Schiphol wou doen vannacht vanaf Groningen :Y) heerlijk, doen we! :)
gezellig dus, en betaald ook nog es, kwam omdat hij al de hele dag aan t werk was en dus anders vannacht nogal met zn rijtijden in de knoei zou komen :)
achjaaah, wat was k weer sociaal voor mun collega (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Nog even over blackouts, dit ziet er niet fijn uit:

http://www.cosmicrealms.com/coolness/movies/stay-awake.wmv

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Haha, ziet er echt gaaf uit! :*) Hopen maar dat dat bij jezelf nooit zou gebeuren :X

Een riem om is toch wel handig :9

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 97917 op 12-03-2004 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Anoniem: 97917 schreef op 12 maart 2004 @ 13:31:
[...]

Een riem om is toch wel handig :9
Vooral als je passagier je de hersens in wil slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX

4POX

Everybody is wired

Barracuda_82 schreef op 12 maart 2004 @ 18:30:
[...]

Dat soort passagiers hebben toch hun riem niet om... Dus ABS ik

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barracuda_82 schreef op 12 maart 2004 @ 18:30:
[...]

Ja, ik snap dat best dat taxichauffeurs geen riem dragen alleen zie je ook weer dat er andere risico's zijn aan het niet dragen van een riem B)

Toch gevaarlijk als je het filmpje ziet, dat de rijtijden niet voor niks zijn :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacDokie
Nou ik ga er vanavond weer tegenaan. Ik zit nu nog even op de centrale en straks sta ik weer op de grote markt in Groningen. Nog andere chauffeurs uit groningen hier vandaag?

@Dance Trend, welkom hiero en Dorenbos doen we altijd veel mee samen. Leuk bedrijf, mooie auto's. Ik zit bij Vrieswijk, ken je wel denk ik. Tot op de grote markt dan maar :>

[ Voor 34% gewijzigd door MacDokie op 12-03-2004 22:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Om nog even terug te komen op mijn voorval van eerder deze week met die gast die met z'n kop door de deur viel. Ik denk toch dat ik een verkeerde keuze heb gemaakt. Ik had die gast niet mee moeten nemen of naar het ziekenhuis moeten brengen, maar niet naar huis in ieder geval. Eigenlijk was het niet mijn probleem, maar dat heb ik er wel van gemaakt door die gast in mijn auto te stoppen. Als ik gewoon weg was gegaan had die eigenaar van die tent het maar uit moeten zoeken. Het was zijn tent, zijn klant en dus ook zijn probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brazza
  • Laatst online: 06-06 02:35

Brazza

Byte me!

Ik ben weer vrij. Was weer geen hol te doen. Lijkt wel of de mensen steeds minder met de taxi gaan en fooi geven. Toch maar weer een nacht dienstje pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Barracuda_82 schreef op 13 maart 2004 @ 00:14:
Om nog even terug te komen op mijn voorval van eerder deze week met die gast die met z'n kop door de deur viel.
Ik zou het overlaten aan de centralist. Ik geef het voorval door aan centralist, en hij/zij mag dan beslissen wat ik moet doen.

Ik doe dat eigenlijk met alle uitzonderingen op een normale rit. Laat die gasten daar maar beslissen, dan is het nooit mijn schuld als het fout gaat })
Voor die paar euro per uur ga ik niet risico lopen natuurlijk O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82

Barracuda_82

mkTime(), not war!

hey baracuda oftewel j/t
hier jouw centralist nog wakker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barracuda_82