"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Jah Vrieswijk ken ik welDomus schreef op 12 maart 2004 @ 21:58:
Nou ik ga er vanavond weer tegenaan. Ik zit nu nog even op de centrale en straks sta ik weer op de grote markt in Groningen. Nog andere chauffeurs uit groningen hier vandaag?
@Dance Trend, welkom hiero en Dorenbos doen we altijd veel mee samen. Leuk bedrijf, mooie auto's. Ik zit bij Vrieswijk, ken je wel denk ik. Tot op de grote markt dan maar
Ik ben ook weer net vrij, en was ook geen hol te doen... Morgen weer werken, kijken hoe druk het op zaterdag is

SukkelBarracuda_82 schreef op 13 maart 2004 @ 02:17:
hey baracuda oftewel j/t
hier jouw centralist nog wakker

Nooit GoT aan je centralist laten zien!
[ Voor 13% gewijzigd door Barracuda_82 op 13-03-2004 10:32 ]
Idd, nooit laten zien!
Zeg, we kunnen ook wel een TaxiForum bouwen met zn allen, beetje promoten aan collega's, informatie, ervaring uitwisselen, en belangrijkste, beetje slap lullen
Ik heb nog wel wat webspace, ga wel es aan t knutselen als er wat animo voor is onder deze chauffeurs van GoT
Ow cool, ja lijkt me wel leuk, maar zoiets is er al toch?Fire_Bird schreef op 13 maart 2004 @ 14:34:
[...]
Idd, nooit laten zien!
Zeg, we kunnen ook wel een TaxiForum bouwen met zn allen, beetje promoten aan collega's, informatie, ervaring uitwisselen, en belangrijkste, beetje slap lullen
Ik heb nog wel wat webspace, ga wel es aan t knutselen als er wat animo voor is onder deze chauffeurs van GoT
Ik zal eens zoeken
[ Voor 14% gewijzigd door MacDokie op 13-03-2004 15:25 ]
"Have you ever noticed that their stuff is shit and your shit is stuff?" - George Carlin -
Een paar honderd posts geleden had ik ook al het idee geopperd om een site/forum te maken voor taxichauffeurs. Er zijn wel wat sites, maar die zuigen allemaal.Fire_Bird schreef op 13 maart 2004 @ 14:34:
[...]
Idd, nooit laten zien!
Ik heb ook nog wel wat webspace en dataverkeer over (nog 50mb space en 1 GB limiet) dus ik kan ook wel wat hosten als het moet.
We zouden gewoon PHPnuke ofzo kunnen gebruiken en als de site een beetje loopt een keer een echt site bouwen.
Idd, gewoon ff simpel forumpje bouwen eerst, mocht dat lekker lopen kan er nog een site omheen jahBarracuda_82 schreef op 13 maart 2004 @ 17:06:
[...]
Een paar honderd posts geleden had ik ook al het idee geopperd om een site/forum te maken voor taxichauffeurs. Er zijn wel wat sites, maar die zuigen allemaal.
Ik heb ook nog wel wat webspace en dataverkeer over (nog 50mb space en 1 GB limiet) dus ik kan ook wel wat hosten als het moet.
We zouden gewoon PHPnuke ofzo kunnen gebruiken en als de site een beetje loopt een keer een echt site bouwen.
Gooi jij er een omhoog of ik?Fire_Bird schreef op 13 maart 2004 @ 17:18:
[...]
Idd, gewoon ff simpel forumpje bouwen eerst, mocht dat lekker lopen kan er nog een site omheen jah
http://stuwww.uvt.nl/people/aike/taxiforum.nl/index.php
Taxiforum.nl is nog vrij, dus als jullie willen.......
Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com
Ik ben al begonnen! Nu de rest nog!Aike schreef op 13 maart 2004 @ 17:30:
Barst maar los zou ik zeggen:
http://stuwww.uvt.nl/people/aike/taxiforum.nl/index.php
Taxiforum.nl is nog vrij, dus als jullie willen.......
Ben me nu aan het registreren.
Wa kost zo'n domein per jaar dan?
Wel wat aan het design doen hoor, dit is zo'n iritant ogend/onoverzichtelijk standaard design!
[ Voor 20% gewijzigd door Fire_Bird op 13-03-2004 19:08 ]
Daar heb ik even een topicje over gestartFire_Bird schreef op 13 maart 2004 @ 19:02:
[...]
Wa kost zo'n domein per jaar dan?
Wel wat aan het design doen hoor, dit is zo'n iritant ogend/onoverzichtelijk standaard design!
Anoniem: 23844
Gisteren niet, maar vandaag wel.Domus schreef op 12 maart 2004 @ 21:58:
Nou ik ga er vanavond weer tegenaan. Ik zit nu nog even op de centrale en straks sta ik weer op de grote markt in Groningen. Nog andere chauffeurs uit groningen hier vandaag?
@Dance Trend, welkom hiero en Dorenbos doen we altijd veel mee samen. Leuk bedrijf, mooie auto's. Ik zit bij Vrieswijk, ken je wel denk ik. Tot op de grote markt dan maar
Was weer fun hoor! Sta je op de Grote markt, opgescheept met een rolstoelbus die maar 1 kanaal op de mobielefoon heeft en laat die dus nét (*kuch*) buiten het bereik van de centrale zitten.
Krijg je een berichtje door dat je 5 mensen moet ophalen bij 'le cafe' (Welke?!) op de grote markt. Goed, centrale maar even opbellen.. is je mobiel leeg...
Gelukkig stonden er genoeg chauffeurs voor de ABN Amro dus dat komt wel goed d8 ik.. Blijkt dat niemand (!) ooit van 'le cafe' heeft gehoord. Een aantal mensen op straat aangesproken.. Niks, Nada. Beetje rondgekeken maar niets wat er ook maar een beetje op leek. Dan maar de mobiele foon proberen maar dat geeft toch alleen maar ruis. Hoor ik net twee woordjes: Vee en Dee!
Ik daar naar toe rijden en jahoor, 5 mensen die al een tijdje stonden te wachten.
En de naam van het cafe: 'le marche'! 'le cafe' was trouwens de oude naam van die toko (jaren terug!).
Snap nog steeds niet waarom ze een bus met een brakke mobielefoon daar naartoe sturen. Had een hoop moeite kunnen besparen.
Goed, paar uur later was het weer raak. Wordt naar Briltil gestuurd (daaro bij zuidhorn). Opdracht: een rolstoeller naar bedum brengen. Ik aangekomen op de plaats van bestemming krijg ik gelijk als eerste reactie: 'waar is onze crystal (of kristal whatever, naam van de persoon ofzo)' dus ik antwoord met - "die kom ik nu ophalen". - Nee, dat kan helemaal niet. Zij zou hierheen worden gebracht.
*zucht* en daar sta je dan voor janlul. Dan maar even de centrale bellen met de telefoon bij hun thuis en alles uitleggen. Heel vervelend allemaal aangezien het om een gehandicapt meisje ging die op dat moment buiten stond te wachten in Bedum. Ze zou eigenlijk op zondag worden opgehaald vanaf briltil naar bedum. achja, dagje tevroeg.. OOPS!
Antwoord centrale: "Niks aan te doen verder, onze fout. We sturen er direct een andere bus heen." Rij maar door naar Eelde (leren ze het dan nooit!?). Deze verliep gelukkig wel zonder problemen. Ook omdat Eelde niet in mijn stratenboek staat. De rest van de dag kon ik gelukkig in de omgeving blijven rijden.
Al met al een behoorlijke hectische dag maar alles is toch nog goedgekomen.
[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 23844 op 13-03-2004 23:20 ]
Anoniem: 97917
Ach, ik herken ditAnoniem: 23844 schreef op 13 maart 2004 @ 23:15:
[...]
Gisteren niet, maar vandaag wel.
Was weer fun hoor! Sta je op de Grote markt, opgescheept met een rolstoelbus die maar 1 kanaal op de mobielefoon heeft en laat die dus nét (*kuch*) buiten het bereik van de centrale zitten.
Krijg je een berichtje door dat je 5 mensen moet ophalen bij 'le cafe' (Welke?!) op de grote markt. Goed, centrale maar even opbellen.. is je mobiel leeg...
Gelukkig stonden er genoeg chauffeurs voor de ABN Amro dus dat komt wel goed d8 ik.. Blijkt dat niemand (!) ooit van 'le cafe' heeft gehoord. Een aantal mensen op straat aangesproken.. Niks, Nada. Beetje rondgekeken maar niets wat er ook maar een beetje op leek. Dan maar de mobiele foon proberen maar dat geeft toch alleen maar ruis. Hoor ik net twee woordjes: Vee en Dee!
Ik daar naar toe rijden en jahoor, 5 mensen die al een tijdje stonden te wachten.
En de naam van het cafe: 'le marche'! 'le cafe' was trouwens de oude naam van die toko (jaren terug!).
Snap nog steeds niet waarom ze een bus met een brakke mobielefoon daar naartoe sturen. Had een hoop moeite kunnen besparen.
Goed, paar uur later was het weer raak. Wordt naar Briltil gestuurd (daaro bij zuidhorn). Opdracht: een rolstoeller naar bedum brengen. Ik aangekomen op de plaats van bestemming krijg ik gelijk als eerste reactie: 'waar is onze crystal (of kristal whatever, naam van de persoon ofzo)' dus ik antwoord met - "die kom ik nu ophalen". - Nee, dat kan helemaal niet. Zij zou hierheen worden gebracht.
*zucht* en daar sta je dan voor janlul. Dan maar even de centrale bellen met de telefoon bij hun thuis en alles uitleggen. Heel vervelend allemaal aangezien het om een gehandicapt meisje ging die op dat moment buiten stond te wachten in Bedum. Ze zou eigenlijk op zondag worden opgehaald vanaf briltil naar bedum. achja, dagje tevroeg.. OOPS!
Antwoord centrale: "Niks aan te doen verder, onze fout. We sturen er direct een andere bus heen." Rij maar door naar Eelde (leren ze het dan nooit!?). Deze verliep gelukkig wel zonder problemen. Ook omdat Eelde niet in mijn stratenboek staat. De rest van de dag kon ik gelukkig in de omgeving blijven rijden.
Al met al een behoorlijke hectische dag maar alles is toch nog goedgekomen.
Die taxichauffeurs worden gek van de centralisten
Die gasten moeten volgens mij eerst eens zelf met de taxi op tijd ergens heen willen of zelf als chauffeur dienen
Over het algemeen hebben ze ook wel gereden.. maar om eerlijk te zijn lijkt me in het bijzonder bij combinatievervoer het vak als centralist echt stervensmoeilijk. We kunnen wel op ze kankeren maar ik zou echt niet met ze willen ruilenAnoniem: 97917 schreef op 14 maart 2004 @ 09:10:
[...]
Ach, ik herken dit. Zelf rijd ik geen taxi maar mijn aankomende schoonfamilie daar is een oude man die ook in een rolstoel zit en die gaat ook altijd met zulke taxi's mee
![]()
Die taxichauffeurs worden gek van de centralistenzeggen ze vaak zelf tegen ons. Of ze komen veel te laat (door de centralist, die geeft een andere tijd etc. op) of ze geven ze een onmogelijke rit in een bepaalde tijd
![]()
Die gasten moeten volgens mij eerst eens zelf met de taxi op tijd ergens heen willen of zelf als chauffeur dienen
Vanaf Lunenburg te Loosbroek naar Best toe gemoeten. Die gozer wou perse via de Veghel naar de A50 en dan naar Son en vanaf daar naar Best. Voordat ik 2 km gereden had lag die gozer al te pitten. Ik ben inderdaad maar netjes naar Veghel en dan de A50 op gereden. Vervolgens via St. Oedenrode naar Best gegaan. Dat scheelt een stuk in afstand en tijd. In Best die gozer gewekt. Zegt hij nog half slapend dat ik naar St.Oedenrode moet rijden, onderweg die kerel de hele tijd wakker proberen te houden en uiteindelijk een kilometer of paar voor St.Oedenrode zegt die kerel dat ik moet afslaan en de eerste boerderij moest ik stoppen. Hij was nu €74,-- kwijt terwijl ik toen ik de eerste keer erlangs reed zag dat de meter op ongeveer €55,-- stond
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Lego Taj Mahal te koop --> https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/2109838
Als ik soms in het Azg kom, dan zit er een oud vrouwtje op me te wachten die meteen gaat zeuren als ik 5 min te laat ben. Dan denk ik ach, je wordt op kosten van de staat in een Benz van 100000 piek naar huis gebracht en andersom, is het dan nodig om op de chauffeur te kankeren die alleen maar opdrachten krijgt en er niets aan kan doen dat ie 5 min te laat is. Kan ik niet tegen. Meestal zeg ik; ik wist dat u hier was maar ik ben toch nog maar even koffie gaan drinken
Ja, of als er op "die centralisten dit en dat en stomme telefoonmiepen en eikels en weetikveel" gescholden wordt ze wel eens met een big smile "mevrouw, ze doen het vast om u te pesten". Meestal is het dat ff stil en dan komt een reactie als "ja, ja, ik weet dat het druk is met dit weer, maar ach, het is zo vervelend ziet u?" "ik begrijp het helemaal mevrouw"Domus schreef op 15 maart 2004 @ 23:23:
Ik ben zelf regelmatig centralist en het is erg moeilijk om soms te roeien met de riemen die je hebt. Als je 6 chauffeurs hebt, en 8 ritten, dan heb je 2 opties...doorbellen naar een ander (wat ik vaak doe) of de gok nemen dat mensen niet boos worden dat je 10 min later komt. Dat laatste is vaak niet echt leuk voor de chauffeur dus dat doe ik meestal niet.
Als ik soms in het Azg kom, dan zit er een oud vrouwtje op me te wachten die meteen gaat zeuren als ik 5 min te laat ben. Dan denk ik ach, je wordt op kosten van de staat in een Benz van 100000 piek naar huis gebracht en andersom, is het dan nodig om op de chauffeur te kankeren die alleen maar opdrachten krijgt en er niets aan kan doen dat ie 5 min te laat is. Kan ik niet tegen. Meestal zeg ik; ik wist dat u hier was maar ik ben toch nog maar even koffie gaan drinkenen dat zeg ik dan met een smile op me kop zodat ik meteen alle begrip krijg....ja is ook zo jij kan er niets aan doen...klaar alweer.
De mobilofoon zit weer eens in het dashboardkastje en is ook nog eens open. De printer zit bij de handrem en spuugt z'n papier gewoon over mijn schoot. De stoel is niet voldoende in te stellen (wij hebben natuurlijk weer de allersimpelste uitvoering, bij duurdere zit dit er wel op). Er zit een leuke bekerhouder in het dashboard, maar die breek binnen de kortste keren af, want het is maar een slap plastic dun dingetje, en dan heb je dus een mooi gat in je dashboard.
De radio is ook niet wijs. Als je de auto uit hebt gehad en weer start dan gaat ie soms ineens keihard spelen terwijl ik hem voor het uistappen zacht heb gezet.
De kofferbak is wel lekker groot, maar dat is niet verwonderlijk bij een stationkar.
De versnellingspook zit erg ver naar voren met als gevolg dat ik mijn hand er niet op kan leggen en niet weet waar ik die moet laten.
De vering is wel lekker, je kunt er volgas mee over een drempel zonder een bumper ofzo kwijt te raken.
Het gaat om deze auto:

Hoe kom jij aan 12 membersDomus schreef op 18 maart 2004 @ 10:52:
Pssst. Er zijn hier meer dan 600 reply's er moeten meer mensen naar het taxiforum. Die reply's komen niet alleen van de 12 members nu.
Anoniem: 23844
Als iemand een A4 maakt met een pakkende tekst erop dan ga ik er zeker een paar verspreiden in de kantine.Barracuda_82 schreef op 19 maart 2004 @ 15:28:
Als we allemaal nou eens een beetje reclame gaan maken op onze centrales... paar A4'tjes ophangen met de URL erop ofzo.
/edit: beetje meer content zou ook niet verkeerd zijn. De algemene faq (hoe word je taxichauffeur) van laatst zou mooi in een sticky kunnen. Just a thought..
[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 23844 op 19-03-2004 18:48 ]
Trouwens ik denk dat ik anders eens bezig ga met een FAQ - wat te doen bij lastige situaties
Dus hoe je om moet gaan met bepaalde klanten en hoe kan je voorkomen dat je shit krijgt in de taxi. Ik denk er wel eens over na en ga wel eens wat opschrijven. Misschien dat anderen nog wat tips hebben?
- Hoe fraudeer ik met treintaxi kaartjesDomus schreef op 19 maart 2004 @ 21:11:
Nou ik wil er best een paar ophangen. Ben alleen niet echt creatief met flyers en dat soort dingen. Maar als iemand er 1 maakt hang ik hem zeker op.
Trouwens ik denk dat ik anders eens bezig ga met een FAQ - wat te doen bij lastige situaties
Dus hoe je om moet gaan met bepaalde klanten en hoe kan je voorkomen dat je shit krijgt in de taxi. Ik denk er wel eens over na en ga wel eens wat opschrijven. Misschien dat anderen nog wat tips hebben?
Bij meer als 1 klant maar 1 klant opschrijven en de overige kaartjes bewaren en later inleveren als er klanten komen zonder kaartje. Per kaartje verdien je dan 5 euro.
- Hoe fraudeer ik met pontbonnetjes
Een strippenkaart kopen voor de pont en bij kennissen pontbonnetjes verzamelen. Dan de bonnetjes inleveren en met de strippenkaart betalen, dan verdien je ook een paar dubbeltjes per keer.
- Hoe vind ik zo snel mogelijk een huisnummer
De huisnummers in een straat lopen altijd op vanuit de richting van de stad. Pas op met straten met rijtjeshuizen en flats, want die willen nog wel eens een berg a, b, c, etc. nummers hebben.
Even nummers zijn meestal rechts (gezien vanaf de stad dan). In de polder of gebieden waar de huizen ver uit elkaar staan willen er nog wel eens huisnummers wegvallen tussen de huizen omdat er op bepaalde percelen nooit iets is gebouwd. Ga daarom in de polder nooit klakkeloos huizen tellen vanaf het begin van de straat, want dan kom je zeker verkeerd uit.
Ik ben bezig met een flyer voor het forum, even geduld aub.
[ Voor 3% gewijzigd door Barracuda_82 op 20-03-2004 08:19 ]
KewlBarracuda_82 schreef op 19 maart 2004 @ 15:28:
Als we allemaal nou eens een beetje reclame gaan maken op onze centrales... paar A4'tjes ophangen met de URL erop ofzo.
Je bent de fraude met rijtijden vergetenBarracuda_82 schreef op 20 maart 2004 @ 07:36:
[...]
- Hoe fraudeer ik met treintaxi kaartjes
Bij meer als 1 klant maar 1 klant opschrijven en de overige kaartjes bewaren en later inleveren als er klanten komen zonder kaartje. Per kaartje verdien je dan 5 euro.
- Hoe fraudeer ik met pontbonnetjes
Een strippenkaart kopen voor de pont en bij kennissen pontbonnetjes verzamelen. Dan de bonnetjes inleveren en met de strippenkaart betalen, dan verdien je ook een paar dubbeltjes per keer.
- Hoe vind ik zo snel mogelijk een huisnummer
De huisnummers in een straat lopen altijd op vanuit de richting van de stad. Pas op met straten met rijtjeshuizen en flats, want die willen nog wel eens een berg a, b, c, etc. nummers hebben.
Even nummers zijn meestal rechts (gezien vanaf de stad dan). In de polder of gebieden waar de huizen ver uit elkaar staan willen er nog wel eens huisnummers wegvallen tussen de huizen omdat er op bepaalde percelen nooit iets is gebouwd. Ga daarom in de polder nooit klakkeloos huizen tellen vanaf het begin van de straat, want dan kom je zeker verkeerd uit.
edit:
Ik ben bezig met een flyer voor het forum, even geduld aub.
Fraude?
Dat noem je toch gewoon; 'Creatief Boekhouden'

[ Voor 4% gewijzigd door Fire_Bird op 20-03-2004 15:22 ]
Als eerste rit begonnen in Heeswijk naar Boekel, vervolgens in Veghel iemand opgehaald naar Best. Vandaar weer naar Schijndel om iemand richting Nuland te brengen en als klap op de vuurpijl nog vanuit Veghel naar Helmand geweest. Tussendoor ook nog wat ritjes binnen Veghel gehad en al met al toch leuk bezig geweest de gehele avond.
Eens kijken of er vanavond ook weer wat leuks te beleven valt
Dat is inmiddels zo gewoon dat ik daar nog niet eens aan gedacht heb
Dajehetffweet
Uh?Anoniem: 42549 schreef op 21 maart 2004 @ 03:28:
ik heb een fiets
een blauwe
met een bel
die toeterd
al met al een winderig dagje (en dan begin ik nog nieteens over m'n chili con carne van vrijdagavond
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Ik rijd zelf in Maastricht, heb nog geen collega's uit deze buurten mogen aantreffen in dit topic of wel?
Doe het inmiddels alweer'dik 3,25 jaar als bijbaantje langs de studie, en het bevalt me echt prima, kan geen beter bijbaantje verzinnen.
Heb net een mooie periode achter de rug, met carnaval en de TEFAF achter elkaar, echt veel gewerkt. Gister de fooien maar es op de bank gezet, bijna 350 euro....
Lang leve zatte goochems en rijke luitjes!
.... Ik weet het ook niet
Rolstoelen inladen ging trouwens ook maar matig. De deurvangers van de achterdeuren waren kapot. Of eigenlijk, ze waren net gerepareerd. Alleen jammer dat de beugels in de deuren en de klemmen aan de carrosserie van een ander type waren en dus niet in elkaar klemden

Die verkeersdrempels zijn trouwens uitgevonden door ene "Debono" toen hij zat te denken over vierkante wielen
Hoe gaat dat eigenlijk met die fooien? Hoe houd je die gescheiden van het geld dat naar je baas moet ?
Je begint met je eigen portomonnee met daarin een startbedrag van X euro. Per rit krijg je van de klanten de ritprijs en een eventuele fooi die doe je ook in die portomonnee en de ritprijs schrijf je op op de rittenstaat. Aan het einde van de dienst reken je uit wat er op de rittenstaat staat en dat bedrag draag je af richting baas. Alles wat over is is voor jou. Dat is dan als het goed is je startbedrag plus een aantal euro's fooiAike schreef op 22 maart 2004 @ 13:49:
[...]
Hoe gaat dat eigenlijk met die fooien? Hoe houd je die gescheiden van het geld dat naar je baas moet ?
[edit]
Het type portomonnee wat mijns inziens heel makkelijk is als taxichauffeur is zo'n marktportomonnee. Zal vanavond wel eens een foto maken en posten
[ Voor 12% gewijzigd door Dommel op 22-03-2004 14:00 ]
Had vandaag g*dverdomme een wanbetaler.
* mbvisiontt haat fockers die geen geld hebben maar wel van mijn diensten (ge)misbruik maken...

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Van je baas uit gezien zit het wel slim in elkaar, want omdat je nu uit je eigen portemonnee 30 euro moet dokken, ben je wel extra gemotiveerd om die man tot betalen aan te zetten.mbvisiontt schreef op 22 maart 2004 @ 23:45:
Zo werkt dat inderdaad. Ik begin elke dienst met 35 euro papiergeld, en 4 stuks van elk muntje. Thuis het bedrag vd rittenstaat effe apart leggen, en dan de beginwaarden (= 35 euro en 4 van elk) weer herstellen; dat wat dan nog over is is automatisch je fooi.
Had vandaag g*dverdomme een wanbetaler.Belg moest van station Maastricht naar Bilzen, komen we daar, 30,25 euro verder, heeft ie dat niet. Hij wil geld opnemen bij bank, is bank dicht. Heeft geen pinpas, geen creditcard (kan je ook mee betalen bij ons), en geen cash...
Heb zijn gegevens van ID kaart overgenomen en mijn bankrekening gegeven, hij zou het morgen overmaken... Heb er een hard hoofd in eerlijk gezegd. Plus kan hij het overmaken met slechts mijn naam, woonplaats en rekeningnummer? Dit is voldoende voor NL --> NL betaling, maar hoe zit dat met van Belgie naar NL?
* mbvisiontt haat fockers die geen geld hebben maar wel van mijn diensten (ge)misbruik maken...
(ow, wat een eikel zeg
Gegevens noteren en een rekening nasturen. En voor de volgende keer weet je nu dat je een voorschot moet vragen in zo'n geval. Daar hameren ze bij ons ook nog steeds op. Zodra dreigt de rit rond of boven de €30,-- uit te komen dan is het via de mobilofoon ook meteen een waarschuwing erbij dat je een voorschot moet vragen. Meestal op het moment dat je op het punt staat om an te gaan rijden
Succes! En geniet van de leukste (bij)baan van de wereld!RickJansen schreef op 23 maart 2004 @ 15:14:
Dit topic heeft mij vrijwel overtuigd taxi-chauffeur te worden in Groningen e.o..
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]
Hehe cool, mij ook ! Heb zelfs taxiforum.tk opgezet terwijl ik het helemaal nog niet benRickJansen schreef op 23 maart 2004 @ 15:14:
Dit topic heeft mij vrijwel overtuigd taxi-chauffeur te worden in Groningen e.o..
Bijbaan zal het niet worden.. zal d'r fulltime van moeten leven!Yuri schreef op 23 maart 2004 @ 15:53:
[...]
Succes! En geniet van de leukste (bij)baan van de wereld!![]()
Hey nog iemand van de kub! Werk zelf bij TCMB, even bellen naar 013-5838383 en vragen naar Toon Belterman, kun je hier in Tilburg zo beginnen. Aanraders om te werken zijn zaterdagnacht (met stip!!!Druk, veel fooi!), Donderdagnacht en vrijdagnacht.Aike schreef op 23 maart 2004 @ 19:15:
[...]
Hehe cool, mij ook ! Heb zelfs taxiforum.tk opgezet terwijl ik het helemaal nog niet benMoet nog even piekeren of het wel in te passen is in m'n studie en dan solliciteren.......
Echt een lachen bijbaantje, en het verdient nog goed ook!
Toon en Lucien, mijn grote vriendenwessel99 schreef op 23 maart 2004 @ 19:47:
[...]
Hey nog iemand van de kub! Werk zelf bij TCMB, even bellen naar 013-5838383 en vragen naar Toon Belterman, kun je hier in Tilburg zo beginnen. Aanraders om te werken zijn zaterdagnacht (met stip!!!Druk, veel fooi!), Donderdagnacht en vrijdagnacht.
[ Voor 8% gewijzigd door Wokschotel op 23-03-2004 20:00 ]
De islam kan uw vrijheid schaden
Ga je fulltime als taxichauffeur leven of moet je fulltime werken om er van te kunnen leven?RickJansen schreef op 23 maart 2004 @ 19:20:
[...]
Bijbaan zal het niet worden.. zal d'r fulltime van moeten leven!
[/bijdehand]
Ik ben toch malle pietje niet!
Iemand van de kub ja, sterker nog ik heb vorig jaar ook Informatiekunde gestudeerd! Als ik me niet vergis heet je Colsen van je achternaam en ken je Geo (vriend van me). Verder weet ik niks van je hoorwessel99 schreef op 23 maart 2004 @ 19:47:
[...]
Hey nog iemand van de kub! Werk zelf bij TCMB, even bellen naar 013-5838383 en vragen naar Toon Belterman, kun je hier in Tilburg zo beginnen. Aanraders om te werken zijn zaterdagnacht (met stip!!!Druk, veel fooi!), Donderdagnacht en vrijdagnacht.
Maar als je net begint (met nul taxi ervaring) zul je wel niet direct met nachtdiensten beginnen lijkt me? En veel verdienen, hoeveel ongeveer als je fooi niet meerekent ?
(oef ik stel wel heel directe vragen, hope you don't mind
't Zal ongetwijfeld een combinatie worden...The Legend schreef op 23 maart 2004 @ 21:21:
[...]
Ga je fulltime als taxichauffeur leven of moet je fulltime werken om er van te kunnen leven?
[/bijdehand]
Hey informatiekunde, wat leuk, dat ga ik ook doenAike schreef op 23 maart 2004 @ 21:42:
[...]
Iemand van de kub ja, sterker nog ik heb vorig jaar ook Informatiekunde gestudeerd! Als ik me niet vergis heet je Colsen van je achternaam en ken je Geo (vriend van me). Verder weet ik niks van je hoor![]()
Maar als je net begint (met nul taxi ervaring) zul je wel niet direct met nachtdiensten beginnen lijkt me? En veel verdienen, hoeveel ongeveer als je fooi niet meerekent ?
(oef ik stel wel heel directe vragen, hope you don't mind)
Ik mocht mijn eerste dienst ook meteen 'snachts doen.. Welliswaar op een vrijdagnacht hier in het "dorp" (lol) oftewel er was haast nix te doen..
Zolang je dat maar niet in Tilburg gaat doen vind ik het best. Tilburg daar stort de studie een beetje in. En ik heb er een jaar mee verneukt, samen met vele anderen trouwens.DanceTrend schreef op 24 maart 2004 @ 00:28:
[...]
Hey informatiekunde, wat leuk, dat ga ik ook doen
Ik mocht mijn eerste dienst ook meteen 'snachts doen.. Welliswaar op een vrijdagnacht hier in het "dorp" (lol) oftewel er was haast nix te doen..En die zaterdag mocht ook ook gewoon rijden.. (Wel iets drukker)
Dus je rijdt een nacht en een dag achter elkaar zowat ? Best veel.
Nee niet in Tilburg, maar in UtrechtAike schreef op 24 maart 2004 @ 08:44:
[...]
Zolang je dat maar niet in Tilburg gaat doen vind ik het best. Tilburg daar stort de studie een beetje in. En ik heb er een jaar mee verneukt, samen met vele anderen trouwens.
Dus je rijdt een nacht en een dag achter elkaar zowat ? Best veel.
Eh, sorry ik bedoelde dus zaterdag nacht, niet overdag
Je moet meer als fulltime werken om er van te kunnen levenThe Legend schreef op 23 maart 2004 @ 21:21:
[...]
Ga je fulltime als taxichauffeur leven of moet je fulltime werken om er van te kunnen leven?
[/bijdehand]
Leef je dan niet gewoon te duur (heb ik nu ook al last van) ?Barracuda_82 schreef op 24 maart 2004 @ 11:17:
[...]
Je moet meer als fulltime werken om er van te kunnen leven
Hmz, ja, zou ik ook moeten doen, ben te goedgelovigChristuS schreef op 23 maart 2004 @ 11:27:
[...]
Gegevens noteren en een rekening nasturen. En voor de volgende keer weet je nu dat je een voorschot moet vragen in zo'n geval. Daar hameren ze bij ons ook nog steeds op. Zodra dreigt de rit rond of boven de €30,-- uit te komen dan is het via de mobilofoon ook meteen een waarschuwing erbij dat je een voorschot moet vragen. Meestal op het moment dat je op het punt staat om an te gaan rijden
Ik werk tussen de 40 en de 50 uur in de week en ik verdien 5,31 per uur netto. Dat is niet veel.RickJansen schreef op 24 maart 2004 @ 16:25:
[...]
Leef je dan niet gewoon te duur (heb ik nu ook al last van) ?
OMG, waarom zo weinig? Krijg je zoveel fooi dat het compenseert? Als ik fatsoenlijk wil verdienen kan ik dus beter software blijven testenBarracuda_82 schreef op 25 maart 2004 @ 10:42:
[...]
Ik werk tussen de 40 en de 50 uur in de week en ik verdien 5,31 per uur netto. Dat is niet veel.
wow! ik rijd bejaarden rond en ik krijg 6,73 ... boy you're getting screwed!Barracuda_82 schreef op 25 maart 2004 @ 10:42:
[...]
Ik werk tussen de 40 en de 50 uur in de week en ik verdien 5,31 per uur netto. Dat is niet veel.
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Dat ligt in dit geval aan mijn baas. Die koopt liever een nieuwe BMW voor zichzelf als dat ie wat geld in het bedrijf stopt. Het minimumloon houd ie zich heel netjes aan.Aike schreef op 25 maart 2004 @ 11:01:
[...]
OMG, waarom zo weinig? Krijg je zoveel fooi dat het compenseert? Als ik fatsoenlijk wil verdienen kan ik dus beter software blijven testen
i know! i know!steveman schreef op 25 maart 2004 @ 11:06:
[...]
wow! ik rijd bejaarden rond en ik krijg 6,73 ... boy you're getting screwed!
damn, heb net het hele topic doorgelezen en t leek me ook wel wat maar het loon is echt te karig hoorBarracuda_82 schreef op 25 maart 2004 @ 12:36:
[...]
Dat ligt in dit geval aan mijn baas. Die koopt liever een nieuwe BMW voor zichzelf als dat ie wat geld in het bedrijf stopt. Het minimumloon houd ie zich heel netjes aan.
[...]
i know! i know!
ik werk nu in een magazijn als orderpicker en verdien daar 8 euro per uur, en dan kan ik per week bepalen wanneer ik wil werken.. Ik hoop dat ik later in het bedrijfsleven nog wat mag rijden voor mijn werk ofzo want ik hou ontzettend van rijden.
Maar laten we eerlijk wezen, voor een fulltime baan is 't echt geen vetpot, zeker niet als je fooi tegenvalt.
Anoniem: 91753
mocht hier altijd graag lezen over taxi ervaringen
Als je taxi rijdt val je onder de taxi-CAO. Deze kun je vinden via www.overheid.nl Hier kun je in opzoeken hoeveel je gaat verdienen/zou moeten verdien. Als je baas zich hier niet aan houdt is hij in overtreding en moet je dit zeker aankaarten bij bijvoorbeeld een vakbond.Gullie007 schreef op 26 maart 2004 @ 00:06:
De bedragen verschillen heel sterk per bedrijf.. Bedrijven in de ruime omgeving van Leiden geven tussen de 4-en-een-beetje (!) tot gewoon ruim 8, en dan mag je je fooi ook gewoon houden.. Dus beetje zoeken zal dan wel kunnen lonen, 't hóef niet voor een hongerloontje.
Maar laten we eerlijk wezen, voor een fulltime baan is 't echt geen vetpot, zeker niet als je fooi tegenvalt.
Wat mij betreft. Ik rijd als MUP'er, oftewel oproepkracht, en krijg het daarbij behorende loon. Ik geloof 9,31 per uur. Met fooi erbij ga je dus makkelijk over de 10,- euro per uur heen.
Great minds think alike!
Is er bij iemand al over gesproken hoe dit precies voor parttimers gaat uitpakken?
bewn al heen geweest voor een solicitaite gesprek, maandag bellenze voor een proefrit. om te kijken of ik een beetje kan rijden
altijd leuk, ikwacht dus vol spanning af
iemand ervaringen met lasstige/dronken klanten
? hoe pak je ze aan? wat te doen als ze wegrennen/ niet betalen ? tips ?
jep
Gewoon negeren die mensen en als ze echt lastig zijn moet je ze gewoon uit de wagen stampen, maar over het algemeen komt zoiets niet zo vaak voor, ligt er helemaal aan waar je gaat rijden. In Amsterdam lijkt het me iets belangrijker om op je persoonlijke veiligheid te letten als in een of andere boerengehucht tussen de tukkers of de limbo's.GIAS schreef op 16 april 2004 @ 18:48:
ik ben bezig met een solicitatie om chauffeur te worden.
bewn al heen geweest voor een solicitaite gesprek, maandag bellenze voor een proefrit. om te kijken of ik een beetje kan rijden, mara heb zelf een autootje dus het rijden moet geen probleem zijn, ik kom dan op de discovervoer terecht voor zaterdag avond. werd ent gebelt of i ker ook nog koerierswerk bij wil doen
altijd leuk, ikwacht dus vol spanning af![]()
iemand ervaringen met lasstige/dronken klanten
? hoe pak je ze aan? wat te doen als ze wegrennen/ niet betalen ? tips ?
"Ow, maar je dacht toch niet dat ik uitstap?"
*trekt sleutel duidelijk zichtbaar uit contact* "Jawel hoor, ik rij in ieder geval niet verder."
Als je gelijk begint te katten als iemand een uitdagende opmerking maakt dan doe je het niet lang.
Gezocht!
Router
Ook maar weer eens even wat posten hiero
Zoals een aantal van jullie vast wel weten is door Minister Peijs onlangs aan een aantal bedrijven het TX-keurmerk uitgerijkt..
http://www.nu.nl/news.jsp?n=307738&c=10
Het bedrijf waar ik werk heeft deze nu ook, we hebbe meegedaan aan de pilot van het project, en succesvol het certificaat gehaald
Tevens leuk nieuwtje was dat we een nagelnieuwe A6 krijgen, in september, dat nieuwe model..en als ie perfect bevalt zullen er 10 volgen
[ Voor 5% gewijzigd door Fire_Bird op 19-04-2004 20:09 ]
Ik weet zeker dat als mijn werkgever dat certificaat ook krijgt ik er persoonlijk werk van ga maken dat die stickers weer van de auto verdwijnen, want wij zijn wel de allerlaatste die zoiets verdienen.Fire_Bird schreef op 19 april 2004 @ 20:08:
Zooo...
Ook maar weer eens even wat posten hiero
Zoals een aantal van jullie vast wel weten is door Minister Peijs onlangs aan een aantal bedrijven het TX-keurmerk uitgerijkt..
http://www.nu.nl/news.jsp?n=307738&c=10
Het bedrijf waar ik werk heeft deze nu ook, we hebbe meegedaan aan de pilot van het project, en succesvol het certificaat gehaald
Tevens leuk nieuwtje was dat we een nagelnieuwe A6 krijgen, in september, dat nieuwe model..en als ie perfect bevalt zullen er 10 volgen![]()
Dat houdt in dat ik dus een examen kan gaan doen ondanks dat ik al ruim 5 jaar taxi rij. Gewoon omdat ik dus pas sinds juli 2002 een chauffeurspas heb, eerste aanvraag waren ze na een half jaar achter dat ze die kwijt waren, had ik die gehad dan was ik nog wel op tijd geweestExamen
Daarnaast moeten taxibestuurders vanaf 1 juli ook examen doen, een zelfde soort maatregel heeft volgens Peijs in Londen al zijn vruchten afgeworpen. De chauffeurs worden getest op rijvaardigheid, stratenkennis en sociale vaardigheden, naast kennis van de auto en relevante regels. Het gaat om een eenmalig examen; het diploma blijft levenslang geldig. Alleen degenen die voor 1 juli 2001 een voor taxi's verplichte chauffeurspas hebben, zijn vrijgesteld.
Het examen, een theorie- en een praktijkdeel, is in het Nederlands. Volgens de minister wordt dus en passant ook gekeken of de chauffeur voldoende Nederlands begrijpt.
Waarom moet ik als taxichauffeur zijnde trouwens weten hoe mijn auto in elkaar steekt als er bij een rijexamen alleen maar wat onderdelen onder de motorkap aangewezen hoeven te worden (doen ze dat trouwens nog wel??).
De onderdelen bij het examen zijn trouwens ook goed subjectief te beoordelen en ze zijn nog makkelijk te beinvloeden ook:
• rijvaardigheid, gedurende de week voor het examen ga je langzaam aan supernetjes rijden en als het examen geweest is dan kun je weer net zo lomp rijden als altijd
• stratenkennis, leer in de week voor het examen de plattegrond uit je kop en let op logica in bepaalde wijken (een Geraniumstraat hoef je niet te verwachten in een wijk waar ze werken met oranjes als straatnaam)
• sociale vaardigheden, ben vriendelijk gedurende je examen en als je klaar bent kun je weer klanten afblaffen als je wil, je hebt je papieertje toch
• kennis van de auto, wat moet ik hier van denken, het kunnen aanwijzen van het ruitenwisservloeistofreservoir, de radiator
• relevante regels, als ze die niet elke paar jaar gaan lopen wijzigen naar onduidelijke regels dan kent iedereen ze
Alle 5 punten waar je als gewone automobilist ook examen voor zou moeten doen als je met je familie op stap wil gaan. Dan moet je toch ook weten hoe je moet rijden (stratenkennis), waar je mag rijden (relevante regels), hoe je je kinderen in toom moet houden (sociale vaardigheden), waar de brandstof de auto wel en waar beter niet in mag en wat er aan de hand is als er een waarschuwingslampje gaat branden (kennis van de auto) en hoe je je dient te gedragen op de weg (rijvaardigheid). Of denk ik nu te simpel
Dat hele examen is naar mijn mening gewoon extra geldklopperij want je mag moet er dadelijk nog grof voor gaan betalen ook waarschijnlijk.
En daar doelde ik idd ook op. Ik heb bedragen van tussen de 5 en 10 duizend euro horen vallen. En niet alleen "in de kantine" maar ook in semiofficiële krantjes. Dat zijn bedragen die je zelf niet kunt ophoesten maar waarvan ik tegelijkertijd ook niet denk dat ze door een werkgever betaald worden voor iemand die maar voor een paar jaar 20 uur pw rijdt.Dat hele examen is naar mijn mening gewoon extra geldklopperij want je mag moet er dadelijk nog grof voor gaan betalen ook waarschijnlijk.
Anoniem: 3431

Imo dus geen slecht plan, om zo'n examen verplicht te stellen. 10.000 euro is wel wat aan de dure kant natuurlijk.
Als je kijkt onder het tweede kopje (CCV-Vakdiploma Taxichauffeur) vindt je drie pdf-jes met daarin de eisen waaraan je moet voldoen om een baapld examen als geslaagd af te leggen (je mag 3 keer op examen ipv 1 keer zoals steeds is gesuggereerd

Als ik die tekst goed begrepen heb dien je als chauffeur zelf de volgende dingen te kunnen doen: (eerste pdf-je)
Al die dingen worden wekelijks gecontroleerd door de monteurs van het bedrijf waar ik werk. Zie je als chauffeur zijnde ergens schade dan geef je dit door via een formulier en de week erop is het al gerepareerd (Door de weeks weet ik niet aangezien ik alleen in het weekend rij). Maar moet ik dan ook nog eens al die dingen gaan nalopen terwijl zij die auto iedere week nakijkenRijklaar controle van het voertuig:
• Vloeistofpeil ruitenwisserreservoir
• Stand van de ruitensproeiers
• Lekkagesporen onder het voertuig
• Oliepeil motor
• Controle rembekrachtiging
• Controlelamp remvoering
• Werking verlichting in- en exterieur
• Sluiting portieren en kindersloten
• Controle brandblusser (indien verplicht) op aanwezigheid, datum inspectie en druk
• Controle bandenspanning en beschadiging banden
• Controle wielbouten en moeren
Aaaaargh.....Examen
Daarnaast moeten taxibestuurders vanaf 1 juli ook examen doen, een zelfde soort maatregel heeft volgens Peijs in Londen al zijn vruchten afgeworpen. De chauffeurs worden getest op rijvaardigheid, stratenkennis en sociale vaardigheden, naast kennis van de auto en relevante regels. Het gaat om een eenmalig examen; het diploma blijft levenslang geldig. Alleen degenen die voor 1 juli 2001 een voor taxi's verplichte chauffeurspas hebben, zijn vrijgesteld.
* Verbal Kint vermoedde onraad en checkte zijn taxipas: 08-07-2001, een week te laat...
Great minds think alike!
[ Voor 14% gewijzigd door MacDokie op 20-04-2004 17:20 ]
nou ja als ik erna dan meer betaald krijg...
Gezocht!
Router
The Dolf, aller eerst gefeliciteerd! Je hebt nu het meest rielekste bijbaantje wat je maar kunt wensen!The Dolf schreef op 24 april 2004 @ 04:08:
Volgende week begin ik dus ook als chauffeur. Maar waar slaan die examens op? Ik bedoel, stratenkennis? Waar heb je dat voor nodig als je gps hebt? Ik neem aan dat je na een half jaar wel weet waar alles ongeveer ligt.
GPS is een hulpmiddel je moet er niet standaard mee werken! Leer zo snel mogelijk in je eigen standplaats stad de straten. Heb je even een half uurtje niets te doen, duik de wijk in en verken het een beetje! Vooral de wijken waar je nooit kwam daar zul je nu veel komen!
Daarnaast, schrijf dingen op, waar je veel komt. Bijv. bij Bejaardetehuizen. Weet welke waar zit. Bijna elke wijk heeft er wel 1. Schrijf herkenningspunten op. Zoals tankstations, kerken, grote gebouwen etc. Dit helpt je ook. Stel dat je een klant hebt en je kent de straat niet waar hij/zij moet wezen. En deze zegt:"Nou het is achter de Nieuwekerk." Dan weet je wel welke richting je in moet.
Onthoudt deze tips het zal je werk een stuk makkelijker maken. En als het druk is, heb je echt geen tijd om elke keer letter voor letter het adres in je GPS Navigatie systeempje te drukken!
GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]
Als je je gps achterna blijft rijden dan weet je het na een half jaar nog niet. Je rijdt dat gewoon de stem achterna zonder echt op de route te letten.The Dolf schreef op 24 april 2004 @ 04:08:
Volgende week begin ik dus ook als chauffeur. Maar waar slaan die examens op? Ik bedoel, stratenkennis? Waar heb je dat voor nodig als je gps hebt? Ik neem aan dat je na een half jaar wel weet waar alles ongeveer ligt.
En zo'n examen? Ik zou er gratis eentje krijgen, maar omdat mijn werkgever weer eens de aanvragen te laat heeft ingestuurd krijg ik hem niet vergoed. En zelf betalen? Nee hoor, als mijn baas wil dat ik weet waar de ruitenwisservloeistofrservoir zit en of ik wel netjes U tegen de klant kan zeggen dan moet ie dat zelf maar betalen.
Krijg je tzt niet bij het niet hebben ervan zelf een boete? Net als bij het niet hebben van een chauffeurspas?Barracuda_82 schreef op 25 april 2004 @ 22:00:
Als je het een beetje doorhebt allemaal kom je er wel achter dat een GPS eigenlijk helemaal niet fijn werkt. Ik rijd bijna alle dagen met zo'n ding rond en ik gebruik hem echt bijna nooit. Liever mijn eigen intuitie en mijn versleten stratenboek uit 1991 als ik het niet kan vinden.
En zo'n examen? Ik zou er gratis eentje krijgen, maar omdat mijn werkgever weer eens de aanvragen te laat heeft ingestuurd krijg ik hem niet vergoed. En zelf betalen? Nee hoor, als mijn baas wil dat ik weet waar de ruitenwisservloeistofrservoir zit en of ik wel netjes U tegen de klant kan zeggen dan moet ie dat zelf maar betalen.
(dat lijkt imho de beste oplossing, want waarom zouden taxi chauffeurs die al 2 jaar in het vak zitten nu nog een examen moeten doen)
En met dat stratenkennis hebben wij bij ons eigenlijk helemaal niets te maken.. wij weten onze ritten altijd minimaal een uur van te voren, dus wij kunnen alles nog van te voren opzoeken.. Wij werken niet met het "standplaats principe" (als ik het zo noemen mag)
Omdat de minister toch geld wil binnenkrijgen ondanks het afschaffen van de taxivergunningenRexcore schreef op 26 april 2004 @ 12:52:
misschien tzt wel.. Maar ik zie ze er eerder voor aan dat ze straks gaan zeggen dat je gewoon voordat je een taxi-pas krijgt eerst een examen moet afleggen..
(dat lijkt imho de beste oplossing, want waarom zouden taxi chauffeurs die al 2 jaar in het vak zitten nu nog een examen moeten doen)
Niet iedereen heeft die luxe, er zijn er ook die kroegen leegrijden en die weten pas waar ze heen moeten als de klant instaptEn met dat stratenkennis hebben wij bij ons eigenlijk helemaal niets te maken.. wij weten onze ritten altijd minimaal een uur van te voren, dus wij kunnen alles nog van te voren opzoeken.. Wij werken niet met het "standplaats principe" (als ik het zo noemen mag)
Die komt dan lekker op het bureau van mijn sjef terecht.Yucon schreef op 25 april 2004 @ 22:09:
[...]
Krijg je tzt niet bij het niet hebben ervan zelf een boete? Net als bij het niet hebben van een chauffeurspas?
jep
Als je baas zegt "dagdag barracuda" dan mag je toch echt mooi zelf lappen aangezien jij degene bent die de bon gekregen heeft. Je bepaalt helaas niet zelf wie em gaat betalen.Barracuda_82 schreef op 26 april 2004 @ 15:42:
[...]
Die komt dan lekker op het bureau van mijn sjef terecht.
Als ik iets wil niet wil betalen doe ik het ook niet. Net als een tijdje geleden een klant mij overhoop wilde schieten en ze bij mij aan komen zeiken dat ik die rit moest gaan betalen (11 euro).Yucon schreef op 27 april 2004 @ 00:16:
[...]
Als je baas zegt "dagdag barracuda" dan mag je toch echt mooi zelf lappen aangezien jij degene bent die de bon gekregen heeft. Je bepaalt helaas niet zelf wie em gaat betalen.