Ik zal vertellen hoe ik het gedaan heb, maar houd er rekening mee dat het iets kan verschillen per kast/cdrom/beschikbare materialen. Ik heb geprobeerd het zo universeel mogelijk te beschrijven.
Ik heb een kunststof kast-frontpanel, dus met aluminium zal het wellicht anders gaan (daar is al een tutorial over te vinden op casejunkies dacht ik). Ook heb ik
niet mijn eject-knopje verlegd door te gaan solderen. Ook daarvoor zul je ergens anders je informatie moeten halen.
Overigens was dit voor mij de eerste keer dat ik een drive heb gestealthed. De tweede was echt in 30min gedaan.
Om te beginnen moet je je cdrom verder je kast in kunnen schuiven, anders steekt het stealth-frontje straks uit. Zorg ervoor dat je cdrom-la openstaat als je je pc afsluit. Maak de cdrom los uit de kast. Haal voorzichtig het cdrom-la-frontje eraf (dit is meestal een kliksysteem of dubbelzijdig tape). Haal nu ook het cdrom-frontje eraf (dit is in de cdrom geklikt met aan elke zijde een stukje plastic). Nu heb je het cdrom-frontje, dit moet je links en rechts inkorten. Je moet er zoveel vanaf zagen dat het niet meer uitsteekt tov de cdrom (3-4mm ongeveer). Het zagen kun met de hand doen, met een dremel, of -zoals in mijn geval- met een een figuurzaagmachine.
Als je dit hebt gedaan kun je het cdrom-frontje en het cdrom-la-frontje weer terug op cd cdrom zetten.
Pak nu het stealth-frontje wat dus eigenlijk een afdekplaatje van je kast is. Aan de linker- en rechterkant zul je plastic armpjes zien waarmee het afdekplaatje normaal in de kast wordt geklemd. Deze zaag je netjes eraf zodat het lijkt of ze er nooit gezeten hebben

. Nu moet je het plaatje even in je kast houden op de plek waar het straks komt te zitten. 9/10 Keer zal het net teveel klemmen aan de zijkanten. Snij met een stanleymes aan beide kanten een halve mm eraf (zodat het plaatje een heel klein beetje speling heeft in de kast), of ga fanatiek met een vijl tekeer. Als je de voorkant maar niet beschadigt.
Zorg ervoor dat je redelijk dik en flexibel dubbelzijdig tape hebt. Ik heb een soort tapijt-tape van 2mm dik. Mocht je alleen gewoon (dun) dubbelzijdig plakband hebben zou je twee lagen met een stukje karton ertussen kunnen gebruiken, om het zo dikker en flexibel te maken.
Plak nu een stuk tape op het cdrom-la-frontje en laat de folie aan de buitenkant (zodat het niet plakt) nog even zitten.
De achterkant van het plaatje is een soort bakje, de randen zijn hoger. Hierdoor raakt het plaatje het cdrom-la-frontje niet ondanks het dubbelzijdig tape. Je moet het plaatje dus ophogen in het midden. Hiervoor kun je vanalles gebruiken, karton of dik papier, kunststof tabbladen of -in mijn geval- een oude kunststof lamel. Knip met een schaar een passend stuk uit en lijm het met bisonkit of een lijmpistool aan de achterkant van het plaatje. Je moet even kijken hoe ver je het moet ophogen (beter iets teveel dan te weinig). In mijn geval had ik twee stukken lamel op elkaar nodig. Als ik het plaatje nou voor m'n cdrom houdt dan raak ik het dubbelzijdig tape en kan ik het plaatje een beetje bewegen (het tape veert dus in). Dit is wat we hebben moeten.
Maar we zijn er nog niet. We kunnen het plaatje wel bewegen maar zonder het eject-knopje te raken. We moeten het afdekplaatje dus nog extra ophogen daar waar het eject-knopje er achter zit. Knip een riant stukje van je ophogingsmateriaal maar zorg ervoor dat het niet het cdrom-la-frontje of het tape kan raken. In mijn geval was 1 laag lamel met bisonkit gelijmd voldoende. Als je het afdekplaatje nu voor de cdrom houdt moet het het tape raken en net wél of net níét het eject-knopje raken. Als je nu rechtsonder op het afdekplaatje duwt moet je het eject-knopje kunnen induwen. Zoniet, dan moet je nog wat ophogen. Zo ja, dan kun je verder.
De cdrom kan nu weer terug in de kast, houd het stealth-frontje er tegenaan en schuif hem ver genoeg door zodat je stealth-frontje mooi samenvalt met de andere afdekplaatjes. Dit vooral zodat je het straks mooi in het midden vastplakt.
Zet de cdrom vast met de schroefjes. Trek de folie van het dubbelzijdig tape af en plak het afdekplaatje er op. Let er nog op dat het zo goed mogelijk in het midden zit. Nu moet je misschien de schroefjes van de cdrom losschroeven en nog een beetje schuiven zodat de cdrom helemaal perfect zit.
Dit gedaan, kun je alles weer aansluiten. Zet je pc aan en druk rechtsonder op je stealth-frontje om de cdrom te openen. Dichtdoen kan door het stealthfrontje een duw te geven (zoals je normaal tegen het cdrom-la-frontje doet) of door op het (nu blootgelegde) originele eject-knopje te drukken.
Pics:
Het eindresultaat
De originele frontjes en eject-knopjes als de lades openstaan
Stukjes lamel om het stealth-frontje op te hogen