Het "Post hier je kleine mods" topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste
Acties:
  • 5.086 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48293

bredend schreef op 12 August 2003 @ 22:33:
Die UV verf isoleerd, en daarom werken die heatsinks niet bijzonder goed. Als ik jou was zou ik wat stipjes verf op de topjes laten zitten, en aan de rand. Dat ziet er wel leuk uit lijkt me.
het is ook een beetje voor de looks maar het werkt altijd beter dan niks :P
vind ze wel cool..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-06 20:21

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

handige_harrie in "Het "Post hier je kleine mods" topic - D"
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/hcgl.hermans/fan05.jpg

Vandaag ff een regelaartje gehaald, een Zalman fanmate 1
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/october/fanmate1b.gif
en die ertussen gesoldeerd zodat de herrie kan worden teruggebracht :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felyrion
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:38

Felyrion

goodgoan!

kijk.. dat zijn nog eens mods waar je wat aan hebt met dit weer :D
en 't ziet er nog best leuk uit ook :)

sleep: a completely inadequate substitute for caffeine

Anoniem: 87972

Ik heb nog nooit iets gemod en heb op dit moment ook echt een superbegaaide kast, een standaard highscreen tower die je bij vobis bij je computer krijgt....

Nu zat ik eraan te denken om een weed-blad uit mijn zijkant te zagen :D
Goed idee of heeft iemand nog tips, voorbeelden van mods die al gemaakt zijn of iets anders meld het dan even :)

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-06 22:42

Turkish

zhé germans

Anoniem: 87972 schreef op 14 August 2003 @ 14:17:
Ik heb nog nooit iets gemod en heb op dit moment ook echt een superbegaaide kast, een standaard highscreen tower die je bij vobis bij je computer krijgt....

Nu zat ik eraan te denken om een weed-blad uit mijn zijkant te zagen :D
Goed idee of heeft iemand nog tips, voorbeelden van mods die al gemaakt zijn of iets anders meld het dan even :)
Gewoon hier flink rondkijken, naar windows en dergelijke. Volgens mij staat er op www.casejunkies.com wel een howto :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Anoniem: 81393

Kan iemand misschien ff uitleggen hoe je het frontje eraf krijgt bij een cd/dvd speler?
Ik heb het 1 keer bij een oude geprobeerd en voor ik het wist was ie kapot 8)7
Ik wil namelijk mijn drives graag gaan stealthen, kan beter mijn case mod posten als ie helemaal klaar is dan als er nog dingen aan moeten gebeuren :Y)

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
CD open. Even onder het frontje kijken van de lade. Die kan je er meestal afklikken.
Dan dicht doen. CD-rom drive eruit halen. Puntjes aan de boven/onder/zijkanten indrukken en fron eraf halen.

• Turkish

Turkish

zhé germans

Ben uiteindelijk ook begonnen met mijn eerste mod, daarvoor heb ik maar niet mijn laptop geslachtofferd maar m'n Aopen H600a. Het is de bedoeling om hier een beetje op te oefenen :)

Tot nu toe gedaan:
- Voeding gemeshed
- 2x LED fans
- 2x CCFL soundsensitive (van ISpierings)
- Rounded IDE & FD kabels silver

Nog te doen:
- LCD 4x20 white on blue (weet nog niet of het er in komt of iets met plexi)
- Window dremelen (originele pro-Dremel aanwezig)
- Spiegelplaat op de bodem modden
- Baybus?

The pics... :)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/case_licht.jpg
zonder verlichting

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/case_donker.JPG
verlichting aan

Wat vinden jullie ervan, ben ik op de goede weg?

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 03-10-2003 19:34 ]

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Anoniem: 81393 schreef op 14 August 2003 @ 16:24:
Kan iemand misschien ff uitleggen hoe je het frontje eraf krijgt bij een cd/dvd speler?
Ik heb het 1 keer bij een oude geprobeerd en voor ik het wist was ie kapot 8)7
Ik wil namelijk mijn drives graag gaan stealthen, kan beter mijn case mod posten als ie helemaal klaar is dan als er nog dingen aan moeten gebeuren :Y)
Om te stealthen hoef je je cdrom-frontje er niet af te halen.

Je moet alleen een afdekplaatje van je kast op de cdrom-la plakken met enigzins flexibel dubbelzijdig tape.
1) je moet wel je cdrom naar achter kunnen schuiven. In mijn geval betekende dat dremelen aan het frontpanel van de kast omdat er uitsparingen zaten die dit voorkwamen.
2)je moet ervoor zorgen dat het afdekplaatje tegen het open/dicht knopje aankomt. Je hoeft dan maar op het afdekplaatje te drukken waar ongeveer het knopje zit en hij gaat open.

Althans, zo heb ik het vandaag gedaan :).

Pics komen later.

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

dus je hebt de kabels van de voeding voorzien van een jasje en je hebt er een lampje ingelegd. het is al de goeie richting op maar je moet nog een end voor het een mod te noemen is hoor :P

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• MetalRush
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

handige_harrie schreef op 14 August 2003 @ 18:09:
[...]

Om te stealthen hoef je je cdrom-frontje er niet af te halen.

Je moet alleen een afdekplaatje van je kast op de cdrom-la plakken met enigzins flexibel dubbelzijdig tape.
1) je moet wel je cdrom naar achter kunnen schuiven. In mijn geval betekende dat dremelen aan het frontpanel van de kast omdat er uitsparingen zaten die dit voorkwamen.
2)je moet ervoor zorgen dat het afdekplaatje tegen het open/dicht knopje aankomt. Je hoeft dan maar op het afdekplaatje te drukken waar ongeveer het knopje zit en hij gaat open.

Althans, zo heb ik het vandaag gedaan :).

Pics komen later.
Sorry dat ik het (moet) zeg(gen) HandigeHarry... maar dat is dus niet de manier om het te doen... je naam zou eerder (Quick&)DirtyHarry moeten zijn :+

Indien je ruimte hebt tussen de front van je case en het frame, demonteer je natuurlijk eerst de case-front om dan vervolgens de cd-speler te monteren en daarna weer je case-front.

Zelf heb ik het frontje van de cd-speler verwijdert maar het frontje van de lade weer teruggezet om meer 'vlees' te hebben om de pootjes te monteren voor het nieuwe frontje (je kunt het ook doen met dubbelzijdige tape maar ik gebruik er rubber pootjes voor die altijd bij Cisco routers/switches worden geleverd. Deze zijn flexibiler waardoor je het frontje kunt bewegen en dus ook het open/dicht knopje kunt bedienen. Ik heb hier overigens wel een schroefje aan de achterkant van het nieuwe frontje geplakt om de ruimte, die is ontstaan door de pootjes, op te vullen en zo het 'knopje' te bedienen - zie resultaat verder naar boven).

Het demonteren van het cd-speler-frontje is door Xavier al goed beschreven...

[ Voor 2% gewijzigd door MetalRush op 14-08-2003 20:55 . Reden: ter verduidelijking ]

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Anoniem: 58966

@ oxigun: het topic heet toch ook: Het "Post hier je kleine mods" topic.

wat ik wel vindt is dat je als je de kabels meshte om het er netter uit te laten zien je niet echt erin geslaag dben. Wat een zooi zeg. Maar ik denk dat als je je kabels een beetje netter ordent het er heel netjes uit gaat zien :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 58966 op 14-08-2003 20:54 ]

• Turkish

Turkish

zhé germans

Anoniem: 58966 schreef op 14 August 2003 @ 20:50:
@ oxigun: het topic heet toch ook: Het "Post hier je kleine mods" topic.

wat ik wel vindt is dat je als je de kabels meshte om het er netter uit te laten zien je niet echt erin geslaag dben. Wat een zooi zeg. Maar ik denk dat als je je kabels een beetje netter ordent het er heel netjes uit gaat zien :)
Ik had ze ws beter gelijk een stuk moeten inkorten, dan was het minder zooi geweest :)
Het scheelt ook wel vanaf welke hoek je erin kijkt ;)

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

MetalRush schreef op 14 augustus 2003 @ 20:47:
Indien je ruimte hebt tussen de front van je case en het frame, demonteer je natuurlijk eerst de case-front om dan vervolgens de cd-speler te monteren en daarna weer je case-front.
Als ik het zo zou willen doen, dan ligt mijn cdrom een centimeter of 2 te ver naar achteren vanwege die uitsparingen op de kast. En een stealth-frontje van 2cm dik is ook niet echt charmant, zelfs niet als je het met pootjes ophoogt.

In plaats van de uitsparingen op de kast weg te dremelen was het ook gelukt door het cdrom-frontje eraf te halen. Maar dat heb ik bewust niet gedaan zodat alles dicht en netjes blijft, ook als de la open staat.
Zelf heb ik het frontje van de cd-speler verwijdert maar het frontje van de lade weer teruggezet om meer 'vlees' te hebben om de pootjes te monteren voor het nieuwe frontje (je kunt het ook doen met dubbelzijdige tape maar ik gebruik er rubber pootjes voor die altijd bij Cisco routers/switches worden geleverd. Deze zijn flexibiler waardoor je het frontje kunt bewegen en dus ook het open/dicht knopje kunt bedienen. Ik heb hier overigens wel een schroefje aan de achterkant van het nieuwe frontje geplakt om de ruimte, die is ontstaan door de pootjes, op te vullen en zo het 'knopje' te bedienen - zie resultaat verder naar boven).

Het demonteren van het cd-speler-frontje is door Xavier al goed beschreven...
Ik heb dubbelzijdig foamtape gebruikt van 2mm dik en dat is méér dan flexibel genoeg. Tis vrijwel hetzelfde spul waarmee het originele cdrom-la-frontje op de cdrom-la zit vastgeplakt. Ook zit het over bijna het hele cdrom-la-frontje verspreid wat op mij een stevigere indruk maakt dan rubbere pootjes.

Ik heb met stukjes lamelkunststof de rechteronderhoek opgehoogd zodat het knopje makkelijk in te drukken is. Again: een kunststofplaatje lijkt mij netter als een schroefje. Sowieso heb ik het hele afdekplaatje moeten ophogen met kunststof omdat er een rand omheen zit aan de achterkant.

Neem van mij aan dat het echt niet zo quick-and-dirty is gedaan ;). Ik heb alles netjes afgewerkt. Het enige wat niet zo subtiel was, is het dremelen, maar in mijn geval nog steeds de beste oplossing.

• MetalRush
  • Laatst online: 09-04 16:57

MetalRush

PAS OP, HÈ !

Het is ook met een :+
Ik begrijp dat mijn oplossing, net zoals die van jou, niet voor iedereen opgaat.
Het hangt er net vanaf wat voor een cd-speler je hebt en wat voor een case.
Je ziet mij toch echt niet in een front van een (ALU) LianLi dremelen om de cd-speler naar achteren te kunnen plaatsen :)
Het klonk mij echter nogal... tja, Quick&Dirty ;) maar ben erg benieuwd naar jouw eindresultaat.

Keep smiling... it makes people wonder what you're up to :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3549

Vraagje, ik heb Sharkoon Dual Cold Cathode gehaald en van 1 de draad langer gemaakt. Alleen nu brandt deze nog maar heel zwakjes! zou er zoveel weerstand op de draad zitten ? het is ongeveer 1 meter langer geworden.

hehe.. ben eigenlijk nog te lui geweest om ff de draad korter te proberen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80555

Anoniem: 3549 schreef op 15 August 2003 @ 00:44:
Vraagje, ik heb Sharkoon Dual Cold Cathode gehaald en van 1 de draad langer gemaakt. Alleen nu brandt deze nog maar heel zwakjes! zou er zoveel weerstand op de draad zitten ? het is ongeveer 1 meter langer geworden.

lijkt me stug. het verlies kan echt nooit zo groot zijn. misschien pomp je per ongeluk maar 5v in de inverter?? of is deze kaduuk??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21-06 19:34

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

Anoniem: 3549 schreef op 15 augustus 2003 @ 00:44:

het is algemeen bekend hier op got dat het verlengen van CCFL's tot problemen kan lijden.

zie onder andere:[rml][ CCFL] draden verlengen?[/rml]

Ik weet niet wat je voor kabel hebt gebruikt, maar de kabel mag zeker niet teveel weerstand hebben. Doordat de 12V zover omhoog getransformeerd wordt (ca 650 V als ik me niet vergis) wordt de stroom zeer beperkt (0.005A volgens mijn sunbeam verpakking) vandaar dat de kabel niet teveel weerstand mag hebben omdat je spanning dan direct in elkaar zakt!

Ikzelf heb in mijn andere case hoogwaardige microfoonkabel gebruikt om één van de 2 CCFL's te verlengen (20cm) en heb geen last van dat de een zwakker brand dan de ander.

Ik moet een dezer dagen voor mijn nieuwe case weer aan de gang met CCFL's verlengen en ga dan eerst eens uitproberen hoever en hoe lang ik met deze kabel kan gaan zonder al teveel lichtverlies. Hierover binnenkort meer als ik mijn test achter de rug heb.

[offtopic maar misschien wel interessant voor de modders hiero!!!!]

nadat ik op zoek gegaan ben naar een soort van 12v lichtcomputer voor mijn CCFL's heb ik direct contact opgenomen met de product developement afdeling van sunbeam met het idee om eventueel een soort van pc-lichtcomputer te ontwikkelen.
Zojuist een reactie gehad op deze mail :*)
As for your first idea.
It's a great idea.
We now have a project called light bus going.
We also add sound controll and other effects on the kit.
It would be launch in 2 months.
ook heb ik het idee geopperd om verlichte casehandles te ontwikkelen, hierover ben ik momenteel nog in overleg met Roy Cheng van sunbeam, dus hierover binnenkort meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:33

Bob Popcorn

Plop!

Achja ik weet niet helemaal zeker of die van mij al eens voorbij is gekomen maar ik plaats hem nog maar een keertje

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/cfdiemel/IMG_2019.JPG

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-04 14:36
Bob Popcorn schreef op 19 August 2003 @ 18:09:
Achja ik weet niet helemaal zeker of die van mij al eens voorbij is gekomen maar ik plaats hem nog maar een keertje

[afbeelding]
Oei wat een lekker simpel mod die zo'n leuk effect geeft!!!!

idd geen slecht idee om bij die kast een foto achter de ruit te doen.

Ik heb het nog niet eerder gezien

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023

[afbeelding]
Dat fotootje heb je zeker uit de Autoweek geknipt paar weken terug :P ik had hem ook gelezen namelijk, de MG-XF of zo was het, ben het ff kwijt...

Maar verder zeker niet verkeerd bedacht

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:54
Mooie kast. Lekker simpel en doeltreffend. Just the way I like it...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-05 13:53
Bob Popcorn schreef op 19 augustus 2003 @ 18:09:

[afbeelding]
Been there. Seen that :P

maar hij ziet er wel leuk uit jah :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoeri
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

Yoeri

O+ Joyce O+

(overleden)

[afbeelding]
zo ziet ie er bij mij ook ongeveer uit :D

Kijkje in de redactiekeuken van Tweakers.net
22 dec: Onze reputatie hooghouden
20 dec: Acht fouten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:14

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Twee casefans en twee maal ccfl rood :) Foto's zijn brak geworden door resizen met paint :P
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasperkimmels/img1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jasperkimmels/img0.gif

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 23-08-2003 09:11 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64476

cool hoor, maar volgens mij hangen je knopjes scheef :P

Anoniem: 79743

leuk gedaan maar vind je kabels nog niet echt mooi opgeruimd. leuk gemeshed hoor maar ze hangen nu schots en scheef door je case heen. Als je deze met wat tie-wraps vast zet wordt het denk ik al een stuk netter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Gisteren even een oude 12x Lite-on fikker erbij gezet en deze ook gestealthed. Het was echt binnen een half uur gepiept.

Foto's:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ws.tervoort/stealth1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ws.tervoort/stealth2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ws.tervoort/stealth3.jpg
met dank aan ZteF voor de hosting

Ik had ze al eerder beloofd, maar als er een IBM sterft met al je 3D shit erop dan heb je wel even wat anders aan je hoofd.

voor de wallpaper van die rooie wagen, check m'n site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64636

http://212.187.121.167/shared/OmegaProject/Donker-LCD.JPG
http://212.187.121.167/shared/OmegaProject/Licht-LCD.JPG

Crystalfontz Gfx LCD ingebouwd in de klep van mijn chieftec 8-)

modedit: er zit een logon op je pics....

[ Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 23-08-2003 09:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turkish

Turkish

zhé germans

Anoniem: 64636 schreef op 23 August 2003 @ 01:28:
[afbeelding] [afbeelding]

Volgens mij heb je je pics op een server gezet waar je een wachtwoord voor moet hebben, want daar vraagt hij iig om 8)7
Dus zolang dat probleem niet is verholpen zitten we hier met kruisjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83649

@OmegaProject: er zit een logon op je pics....

Kben bezig met een watergekoelde LianLi, 0,1 voor originaliteit maar who gives a shit. CIP dus, volledig topic op NmQ Forum

Inbouwen radje, pompje en homemade reservoir:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nielsy/case_rad_res_pomp_totaal.jpg

Alles erin en aangesloten (close-up):
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nielsy/case_totaal_close.jpg

Close-up van me ghetto reservoir:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nielsy/res_en_pomp.jpg

edit:
Res zit stevig, beugel is iets te klein en zit gelijmd.

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 83649 op 23-08-2003 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NexuZ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-04 21:40
Dat reservoir is wel grappig bedacht, maar staat het zo wel stevig genoeg vast?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 15:43

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Zo, vanochtend is m'n Antec PLUSView 1000AMG binnen gekomen, samen met drie extra Evercool 80x80x25 ventilators die 'maar' 23db aan geluid produceren. Ben dus effe bezig geweest de inhoud van m'n oude no-name kast over te zetten in de nieuwe kast en zie hier het resultaat, inclusief stealthed drives :)
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1061642153.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1061642154.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1061642155.jpg

Plaatjes zijn trouwens klikbaar :)

edit:
Dat window vraag/schreeuwt trouwens om een neon :P

[ Voor 5% gewijzigd door Ralph Smeets op 23-08-2003 14:51 ]

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80884

Ralph Smeets schreef op 23 augustus 2003 @ 14:49:
Zo, vanochtend is m'n Antec PLUSView 1000AMG binnen gekomen, samen met drie extra Evercool 80x80x25 ventilators die 'maar' 23db aan geluid produceren. Ben dus effe bezig geweest de inhoud van m'n oude no-name kast over te zetten in de nieuwe kast en zie hier het resultaat, inclusief stealthed drives :)
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

edit:
Ik heb deze case een paar maanden ook gekocht en ik heb er echt spijd van. Ik wist toen nog niets van modden en dacht: ohhh zo'n window is wel vet dus kocht ik dat maar nu vind ik het spijtig dat het een premod case is. Heb er ondertussen al wel wat led fans en ccfl's inhangen, de rest moet nog komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81573

@Ralph Smeets: Mooie case (ookal issi premod), wat is dat voor vaag rooster voor je insteekkaartjes?

@Squicky: Dan maar wel "premod" t gaat er tog om dat t mooi is? (ik vin deze wel mooi in ieder geval)

[ Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 81573 op 23-08-2003 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67410

Anoniem: 81573 schreef op 23 August 2003 @ 21:37:
@Ralph Smeets: Mooie case (ookal issi premod), wat is dat voor vaag rooster voor je insteekkaartjes?

@Squicky: Dan maar wel "premod" t gaat er tog om dat t mooi is? (ik vin deze wel mooi in ieder geval)
lol, dat is een blowhole....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Laatst online: 28-04 22:14

Silentpuma

To much mind...

Ralph Smeets schreef op 23 augustus 2003 @ 14:49:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

edit:
Ff een noob vraagje...

Bij mijn nieuwe case ben ik ook van plan m'n drives te stealthen, maar wat voor tape gebruiken jullie daarvoor?? Want als ik goed begrijp moet er een stukje 'schuimrubber' of whatever tussen de plak rand zitten want anders kan je het knopje niet goed indrukken toch?

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

komt er wel makkelijk water van je reservoir naar je pomp? als ie eenmaal loopt dan werkt het wel maar het vullen is vaak wat lastiger. de pomp kan geen lucht aanzuigen namelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83649

Mijn reservoir werkt prima :D

Het is gewoon dat ik er geen E 40,- voor over had voor een plastic bakkie, dit werkt goed. Wel even wat trubles mee gehad maar nu kan ik er alles mee, check anders me topic op NmQ.nl voor het hele verhaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74227

ik snap niet hoe en waar je je foto's moet uploaden?
kan iemand me helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 84756

Op je eigen stukje webruimte, of je moet iemand vragen die dat heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb je webruimte op tweakers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Anoniem: 83649 schreef op 24 augustus 2003 @ 14:23:
Mijn reservoir werkt prima :D

Het is gewoon dat ik er geen E 40,- voor over had voor een plastic bakkie, dit werkt goed. Wel even wat trubles mee gehad maar nu kan ik er alles mee, check anders me topic op NmQ.nl voor het hele verhaal
ik gebruik ook een reservoir van knakenwerk hoor. ik werk em toch weg :P
momenteel is ook de pomp en reservoir gescheiden door een slangetje en dat werkt toch niet zo fantastisch, bovendien gaat de pomp spontaan wel eens lekken wat niet echt betrouwbaar is, dus ik maak volgende week eens een nieuw reservoir waar de pomp inzit enzo ;)

[ Voor 21% gewijzigd door Oxi op 24-08-2003 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@rijn
  • Registratie: December 2001
  • Nu online
Anoniem: 64636 schreef op 23 August 2003 @ 01:28:
http://212.187.121.167/shared/OmegaProject/Donker-LCD.JPG
http://212.187.121.167/shared/OmegaProject/Licht-LCD.JPG

<font color="#9000f0">modedit: er zit een logon op je pics....</font>
Ja ik zou ook graag de pics willen zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75994

Topicstarter
Alleen als je lid bent van Tweakers. Maar zo te zien ben je dat niet, dus je moet zien dat je ergens anders een ftp vandaan tovert. :) The Forum Is Down is een gratis ftp, waar je (relatief kleine) foto's naar kunt uploaden. Ze zijn er wel na een tijdje weer af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb in de vakantie mijn eerste casemod gemaakt het resultaat staat op deze site: http://members.lycos.nl/casemodmenno

Laat me weten wat je er van vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De_Koele_Man
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-06 11:16

De_Koele_Man

Zo koud als een klontje!

Anoniem: 74227 schreef op 24 August 2003 @ 20:16:
Ik heb in de vakantie mijn eerste casemod gemaakt het resultaat staat op deze site: http://members.lycos.nl/casemodmenno

Laat me weten wat je er van vindt!
Heb je misschien iets meer dan 1 foto ?
Zo kunnen we natuurlijk niet goed keuren....

Meh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralph Smeets
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 20-06 15:43

Ralph Smeets

sinds 10-7-2009

Silentpuma schreef op 24 August 2003 @ 01:21:
[...]

Ff een noob vraagje...

Bij mijn nieuwe case ben ik ook van plan m'n drives te stealthen, maar wat voor tape gebruiken jullie daarvoor?? Want als ik goed begrijp moet er een stukje 'schuimrubber' of whatever tussen de plak rand zitten want anders kan je het knopje niet goed indrukken toch?
Ik heb geen tape gebruikt, maar een lijmpistool. Gewoon enkele puntjes lijm op de lade gezet en daarna het frontje ertegenaan geplakt.

Mestreechs volksleed:
Jao diech höbs us aon 't hart gelege, Mestreech door alle ieuwe heer
Veer bleve diech altied genege, En deilde dreufheid en plezeer....etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Silentpuma schreef op 24 August 2003 @ 01:21:
[...]

Ff een noob vraagje...

Je hebt het over twee dingen: de tape om het stealth-frontje aan de cdrom-lade vast te maken en het materiaal om het stealth-frontje nog contact te laten maken met het knopje.

Ik heb een soort van tapijt-tape (dubbelzijdig, dat sowieso) gebruikt dat 2mm dik is en lekker veert. Om het stealth-frontje op te hogen (om het nog contact te laten maken met het knopje) heb ik een oude kunststof lamel gebruikt. Je moet dan twee stukjes uitknippen, en deze op elkaar en tegen het stealth-frontje lijmen met bisonkit of een lijmpistool. Check mijn pics een paar posts hierboven maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 18963

Anoniem: 83649 schreef op 23 augustus 2003 @ 01:42:
Alles erin en aangesloten (close-up):
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~nielsy/case_totaal_close.jpg
He ik zou die slang die loopt vanaf je videokaart naar je cpu blok omdraaien met die slang vanaf je radiator. Het loopt daar nou zo vreemd.

[ Voor 2% gewijzigd door Anoniem: 18963 op 24-08-2003 23:00 . Reden: nl is goeiste vak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

Op verzoek hier de uitgebreide beschrijving hoe ik mijn drives heb gestealthed.
Ik zal vertellen hoe ik het gedaan heb, maar houd er rekening mee dat het iets kan verschillen per kast/cdrom/beschikbare materialen. Ik heb geprobeerd het zo universeel mogelijk te beschrijven.

Ik heb een kunststof kast-frontpanel, dus met aluminium zal het wellicht anders gaan (daar is al een tutorial over te vinden op casejunkies dacht ik). Ook heb ik niet mijn eject-knopje verlegd door te gaan solderen. Ook daarvoor zul je ergens anders je informatie moeten halen.

Overigens was dit voor mij de eerste keer dat ik een drive heb gestealthed. De tweede was echt in 30min gedaan.

Om te beginnen moet je je cdrom verder je kast in kunnen schuiven, anders steekt het stealth-frontje straks uit. Zorg ervoor dat je cdrom-la openstaat als je je pc afsluit. Maak de cdrom los uit de kast. Haal voorzichtig het cdrom-la-frontje eraf (dit is meestal een kliksysteem of dubbelzijdig tape). Haal nu ook het cdrom-frontje eraf (dit is in de cdrom geklikt met aan elke zijde een stukje plastic). Nu heb je het cdrom-frontje, dit moet je links en rechts inkorten. Je moet er zoveel vanaf zagen dat het niet meer uitsteekt tov de cdrom (3-4mm ongeveer). Het zagen kun met de hand doen, met een dremel, of -zoals in mijn geval- met een een figuurzaagmachine.
Als je dit hebt gedaan kun je het cdrom-frontje en het cdrom-la-frontje weer terug op cd cdrom zetten.

Pak nu het stealth-frontje wat dus eigenlijk een afdekplaatje van je kast is. Aan de linker- en rechterkant zul je plastic armpjes zien waarmee het afdekplaatje normaal in de kast wordt geklemd. Deze zaag je netjes eraf zodat het lijkt of ze er nooit gezeten hebben ;). Nu moet je het plaatje even in je kast houden op de plek waar het straks komt te zitten. 9/10 Keer zal het net teveel klemmen aan de zijkanten. Snij met een stanleymes aan beide kanten een halve mm eraf (zodat het plaatje een heel klein beetje speling heeft in de kast), of ga fanatiek met een vijl tekeer. Als je de voorkant maar niet beschadigt.

Zorg ervoor dat je redelijk dik en flexibel dubbelzijdig tape hebt. Ik heb een soort tapijt-tape van 2mm dik. Mocht je alleen gewoon (dun) dubbelzijdig plakband hebben zou je twee lagen met een stukje karton ertussen kunnen gebruiken, om het zo dikker en flexibel te maken.
Plak nu een stuk tape op het cdrom-la-frontje en laat de folie aan de buitenkant (zodat het niet plakt) nog even zitten.

De achterkant van het plaatje is een soort bakje, de randen zijn hoger. Hierdoor raakt het plaatje het cdrom-la-frontje niet ondanks het dubbelzijdig tape. Je moet het plaatje dus ophogen in het midden. Hiervoor kun je vanalles gebruiken, karton of dik papier, kunststof tabbladen of -in mijn geval- een oude kunststof lamel. Knip met een schaar een passend stuk uit en lijm het met bisonkit of een lijmpistool aan de achterkant van het plaatje. Je moet even kijken hoe ver je het moet ophogen (beter iets teveel dan te weinig). In mijn geval had ik twee stukken lamel op elkaar nodig. Als ik het plaatje nou voor m'n cdrom houdt dan raak ik het dubbelzijdig tape en kan ik het plaatje een beetje bewegen (het tape veert dus in). Dit is wat we hebben moeten.

Maar we zijn er nog niet. We kunnen het plaatje wel bewegen maar zonder het eject-knopje te raken. We moeten het afdekplaatje dus nog extra ophogen daar waar het eject-knopje er achter zit. Knip een riant stukje van je ophogingsmateriaal maar zorg ervoor dat het niet het cdrom-la-frontje of het tape kan raken. In mijn geval was 1 laag lamel met bisonkit gelijmd voldoende. Als je het afdekplaatje nu voor de cdrom houdt moet het het tape raken en net wél of net níét het eject-knopje raken. Als je nu rechtsonder op het afdekplaatje duwt moet je het eject-knopje kunnen induwen. Zoniet, dan moet je nog wat ophogen. Zo ja, dan kun je verder.

De cdrom kan nu weer terug in de kast, houd het stealth-frontje er tegenaan en schuif hem ver genoeg door zodat je stealth-frontje mooi samenvalt met de andere afdekplaatjes. Dit vooral zodat je het straks mooi in het midden vastplakt.
Zet de cdrom vast met de schroefjes. Trek de folie van het dubbelzijdig tape af en plak het afdekplaatje er op. Let er nog op dat het zo goed mogelijk in het midden zit. Nu moet je misschien de schroefjes van de cdrom losschroeven en nog een beetje schuiven zodat de cdrom helemaal perfect zit.

Dit gedaan, kun je alles weer aansluiten. Zet je pc aan en druk rechtsonder op je stealth-frontje om de cdrom te openen. Dichtdoen kan door het stealthfrontje een duw te geven (zoals je normaal tegen het cdrom-la-frontje doet) of door op het (nu blootgelegde) originele eject-knopje te drukken.

Pics:
Het eindresultaat
De originele frontjes en eject-knopjes als de lades openstaan
Stukjes lamel om het stealth-frontje op te hogen
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Bedankt voor het uitleg :)

Ik heb alleen probleempjes. Het frontje is niet afheelbaar van mijn Lite-On Dvd speler :? Aan de bovenkant kan ik geen haakje induwen en ik heb al wat proberen te forceren maar dan gaat het stuk.

Ik moet m'n drives wel ver naar achteren zetten , ik moet dus even gaatjes bijboren voor de schroefjes in mn case. Ik zal plaatje maken (dan wel met mn webcam) voor het resultaat. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Al die frontjes zijn eraf te halen, en ze kunnen vaak nog best wat hebben ook. Wrik em desnoods los, je hebt em toch niet meer nodig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91024

Ik ga ook me case modden (een Aopen H600B)
eerst ga ik er een plexiglas ruitje inzetten. wat is de beste manier om het gat in men panel te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GGS_206
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_206

Oranje!

Dremel, lasercut, electrische zaag :?

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaNDaRK
  • Laatst online: 19-06 19:51
Anoniem: 91024 schreef op 25 August 2003 @ 11:19:
Ik ga ook me case modden (een Aopen H600B)
eerst ga ik er een plexiglas ruitje inzetten. wat is de beste manier om het gat in men panel te maken?
In de FAQ staat dat allemaal heel mooi beschreven :)

Check hier maar eens: Frequently Asked Questions CME

igg, suc6 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• handige_harrie

handige_harrie

Kill Bill Vol.1

bobje86nl schreef op 25 August 2003 @ 01:10:
Bedankt voor het uitleg :)

Ik heb alleen probleempjes. Het frontje is niet afheelbaar van mijn Lite-On Dvd speler :? Aan de bovenkant kan ik geen haakje induwen en ik heb al wat proberen te forceren maar dan gaat het stuk.

Ik moet m'n drives wel ver naar achteren zetten , ik moet dus even gaatjes bijboren voor de schroefjes in mn case. Ik zal plaatje maken (dan wel met mn webcam) voor het resultaat. ;)
Meestal is de positie van die schroefjes niet zo'n probleem. Ik heb in mijn kast sleuven daar voor die genoeg speling bieden. Wat de cdrom tegenhield was het frontje zelf die achter uitsparingen op het frontpanel bleef steken. De eerste keer heb ik die uitsparingen weggeslepen met een dremel, dit is ook een optie, maar het is wel een stukje lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

oke, he bedankt Mandark.
maar wat die vent in de FAQ bedoelt is volgens mij een decoupeer zaag. die beweegt teminste ook snel op en neer.

edit: Weet iemand hoeveel dB een Coolermaster XDream maakt?

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 91024 op 25-08-2003 17:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webloem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-06 12:53
Zo, na een tijdje te hebben meegelurkt begonnen aan mijn eerste modje. Ik had nog een oude hdd liggen van ong 300 mb, waarin ik een window heb gemaakt.

De harddisk voordat hij uitzicht kreeg: ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/hdd_voor.jpg

Opengemaakt en netjes ingepakt in huishoudfolie:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/folie.jpg

Tijdens het frasen van het gat heb ik de lak nogal beschadigd, dus heb ik de kap maar opnieuw matzwart gespoten.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/spuiten.jpg

Het stukje plexiglas is het restant van een cdhoesje. Na heel veel frasen, schuren en vijlen paste het plexi precies in het gat. Daarna met Praxis flexibele sanitair kit het geheel afgekit.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/kittenhdd.jpg

En dan het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/hdd_na3.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/hdd_na2.jpg

Als ik de ultrabright blauwe leds van de IA op Laupro binnenkrijg gaan die erin, als hdd activity ledjes >:)

De hdd doet het trouwens nog steeds (op 73Kb na dan) ! :*)

edit:
plaatjes gefixed...

[ Voor 31% gewijzigd door AcouSE op 28-08-2003 12:46 . Reden: Een ] toegevoegd zodat alle plaatjes werken ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

lache! dan ziettie nog is wat van de buitenwereld en zen collegas in de kast :P
tja het is maar waar je zin in hebt.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81573

1 plaatje doet t nog niet, verder ist wel 1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78922

Ik had belooft om een window te maken voor mijn kamaraad z'n case: zie hieronder voor het eindresultaat

Zelfgemaakt windows sticker (met zijn nickname)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/b.reede/Danny2.jpg

Nog een keer zelfde foto, alleen verder af
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/b.reede/danny3.jpg

Window met blauwe CCFL
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/b.reede/danny4.jpg

Window met rode CCFL
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/b.reede/Danny.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 03-10-2003 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemmie
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-08-2024

chemmie

Badger!

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/PLUSVIEW1000AMG1.jpg

Dit is dus de case helemaal origineel (premodded = :r , maarja impulsief foutje)

Deze ben ik eens flink aan het modden, voorlopig alleen de bovenkant nog af en de 2 grills uit de achterkant gedremeld.
De todo list is nog veels te lang :*)

Bovenkant zoals ie nu geworden is:
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/Bovenkant.jpg

And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
  • Laatst online: 17-06 19:21
Sooooooow heey als we met topwindow modjes komen knal ik er ook keihard in ;)

Onder het motto geen praatjes maar plaatjes heb ik dus ook maar wat foto genomen van mijn topwindowtje die ik er vandaag ff uit heb gehaald.

Het eerste wat ik heb gedaan is een leuk ontwerpje zoeken, ik had nog een hele zooi tribals op mijn HDD dus hey ff een leuke uitzoeken, nadat ik deze had uitgeprint, heb ik hem met een stuk carbon papier op mijn top paneel gezet even vast getapet en over getrokken, toen even met een marker er over en voila men kan dremelen.

And without further a due, pictuuuuuures :P

Het ontwerp met carbon papier.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~resetter/twindow/DSCN0015.JPG

Ontwerp verduidelijkt met een marker.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~resetter/twindow/DSCN0020.JPG

Een stukje er uit.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~resetter/twindow/DSCN0021.JPG

Close up snede
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~resetter/twindow/DSCN0023.JPG

Het konijn vond dat geluid wel grappig en besloot ook even te kijken wat er nu eigenlijk gebeurde :P
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~resetter/twindow/DSCN0026.JPG

Een paar stukjes.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~resetter/twindow/DSCN0029.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~resetter/twindow/DSCN0030.JPG

Ikku bezig (niet schrikken)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~resetter/twindow/DSCN0031.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~resetter/twindow/DSCN0032.JPG

Bijna klaar.
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~resetter/twindow/DSCN0035.JPG
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~resetter/twindow/DSCN0038.JPG

Het eindresultaat.
De achterkant
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~resetter/twindow/DSCN0042.JPG

De voorkant
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~resetter/twindow/DSCN0041.JPG

Het Geheel
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~resetter/twindow/DSCN0039.JPG

Nou wat vinden jullie er van, kooooma kooooma kooooma :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15-06 00:38

BioHazard

*\o/*

Cool design en goed afwerkt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemmie

chemmie

Badger!

Mooi, maar zie ik daar rechtsonder wat beschadiging? >:)

Vandaag naar sjop geweest voor CCFL's en meer, pokke end fietsen...sjop dicht :X Nog een reden om de maandag een rotdag te vinden.

Wordt woensdagmiddag pas weer dus (verder werk)...ondertussen ook leuk kastje (met fan :+ ) voor invertertjes afgewerkt. Die dingen wil ik natuurlijk niet los door me case hebben rommelen.

And so at last the beast fell and the unbelievers rejoiced. But all was not lost, for from the ash rose a great bird. The bird gazed down upon the unbelievers and cast fire and thunder upon them.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Mooi gedaan (en niet zo'n moeilijk ontwerp, ookal is het veel werk ;)), maar wat ik niet begrijp is waarom je dit niet vanuit de achterkant uitdremelt :? Zo krijg je nooit beschadigingen op je lak en heb je een nog strakker eindresultaat. En die opstaande randjes lijkt me nou ook niet echt het probleem. Maarja sommige houden nou eenmaal van verven :P

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webloem
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 19-06 12:53
The_Resetter schreef op 26 August 2003 @ 00:42:
Sooooooow heey als we met topwindow modjes komen knal ik er ook keihard in ;)
Mooi gedaan, maar nu nog schuren en spuiten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

Ik heb me voeding gemod.
• P4 dingen eraf gehaald
• Een powercord komt eruit voor de pomp
• Die schakel ik gelijk met de schakelaar achterop de voeding. Dus PC poweroff blijft de pomp aan tot ik dat schakelaartje omzet.
• Pomp stekker ook maar ff veranderd :P

Afbeeldingslocatie: http://www.oxipage.nl/got/voeding3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.oxipage.nl/got/voeding4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
Tentacle1 schreef op 26 August 2003 @ 08:25:
[...]
Mooi gedaan (en niet zo'n moeilijk ontwerp, ookal is het veel werk ;)), maar wat ik niet begrijp is waarom je dit niet vanuit de achterkant uitdremelt :? Zo krijg je nooit beschadigingen op je lak en heb je een nog strakker eindresultaat. En die opstaande randjes lijkt me nou ook niet echt het probleem. Maarja sommige houden nou eenmaal van verven :P
Er komt toch een andere kleur over maar dat terzij, wel eens een chieftec top pannel in de handen gehad dan zul je zien dat je daar niet kan dremelen vanwege de rand die er om zit he :D anders had ik dat wel gedaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemmie

chemmie

Badger!

The_Resetter schreef op 26 August 2003 @ 11:25:
[...]

Er komt toch een andere kleur over maar dat terzij, wel eens een chieftec top pannel in de handen gehad dan zul je zien dat je daar niet kan dremelen vanwege de rand die er om zit he :D anders had ik dat wel gedaan
Ehm, heb mijn topwindow ook gewoon vanuit de binnenkant gedremeld hoor. En die Antec kast van mij is gewoon hetzelfde frame ed als een chieftec. Ging prima :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 16:21
Mijn poging: :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pascal.k/case2/SIMG_1059.JPGAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pascal.k/case2/SIMG_1061.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pascal.k/case2/SIMG_1062.JPGAfbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pascal.k/case2/SIMG_1065.JPG
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/pascal.k/case2/SIMG_1069.JPG

Niet veel zelf gemod bijdeweg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

cHeMMiE schreef op 25 augustus 2003 @ 23:59:
[afbeelding]
zie je wel dat ik mensen inspireer :P

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

vet die top cover.
cool gedaan.
die andere vindik ook wel droog met die stekker doos :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oxi

Oxi

P.K. heb je nog andere foto's? nu heb je 5 dezelfden zeg maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
cHeMMiE schreef op 26 augustus 2003 @ 20:05:
[...]

Ehm, heb mijn topwindow ook gewoon vanuit de binnenkant gedremeld hoor. En die Antec kast van mij is gewoon hetzelfde frame ed als een chieftec. Ging prima :P
Ja jouw topwindow wel maar ik draai continu met de dremel dus lukt echt niet een rechte lijn OK maar dit echt niet hoor, jij ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Laatst online: 19:09
Ben ook met een casemod en waterkoeling bezig. De tijden dat ik er aan werk zijn erg onregelmatig dus een CiP open ik er niet voor. Ik ben al lekker onderweg:

Het idee: Twee redelijk kleine kasten aan elkaar maken met in de ene mijn systeem, en in de andere mijn waterkoeling en voeding. (Ik ga dus ook een nieuw front voor het geheel maken)
Afbeeldingslocatie: http://student.hro.nl/0548118/Wip1.jpg

De kast waarin mijn waterkoeling komt is te smal om mijn radiator dwars te plaatsen, dus komt die dan maar aan de zijkant. Daarvoor moest ik dus iets maken om hem aan vast te maken: (heb op de radiator de koppelingen verlengd dmv solderen van koperen leiding ed)

Afbeeldingslocatie: http://student.hro.nl/0548118/RadV21.jpg

Van dichtbij:

Afbeeldingslocatie: http://student.hro.nl/0548118/RadV22.jpg

Dit is dus de zijde die naar binnen wijst. Van buiten zie je dus alleen het rooster van de radiator.

Tegen de tijd dat hij af is open ik wel een nieuw topic, maar dit is vast om wat opbouwende kritiek te vergaren...

(voor meer pics moet je even knippen en plakken met de url)
(ps. Brakke nokia7650 pics :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemmie

chemmie

Badger!

The_Resetter schreef op 26 August 2003 @ 21:25:
[...]

Ja jouw topwindow wel maar ik draai continu met de dremel dus lukt echt niet een rechte lijn OK maar dit echt niet hoor, jij ook niet
Mjah heb je wel gelijk in ja...zag eventjes het design van je window niet voor me.
Alsnog: Geen prutswerk hoor, mooi gedaan :)
casemodderpoel schreef op 26 August 2003 @ 20:23:
[...]

zie je wel dat ik mensen inspireer :P
Vond het wel een praktisch idee. Wat ik niet meer weet: Heb je alsnog een afscherming gemaakt aan de binnenkant ivm storing??

offtopic:
Morgen eindelijk verder modden...ccfl's en troep halen. Nu geen puf meer, net terug van 15u lange werkdag :r
Ik edit nogal vandaag.

[ Voor 39% gewijzigd door chemmie op 26-08-2003 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

cHeMMiE schreef op 25 August 2003 @ 23:59:
[afbeelding]

Dit is dus de case helemaal origineel (premodded = :r , maarja impulsief foutje)

Deze ben ik eens flink aan het modden, voorlopig alleen de bovenkant nog af en de 2 grills uit de achterkant gedremeld.
De todo list is nog veels te lang :*)

[afbeelding]
hehe, heb ik toch de pics losgepeuterd gekregen van je ;) ziet er goed uit! Zie de rest wel verschijnen :*)

........eeen hoop plaatjes en een mooi verhaaltje.............

niiiiiice niiiiiice niiiiiiice ;) B) maar verwacht nu wel een overzichtsfoto van je case met topwindow uiteraard ;) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
floriske.nl schreef op 27 August 2003 @ 00:25:

niiiiiice niiiiiice niiiiiiice ;) B) maar verwacht nu wel een overzichtsfoto van je case met topwindow uiteraard ;) O-)
Die komen nog wel als die bijna klaar is, zit veel werk in he die chiefteccies ;) aangezien jij erover mee kan praten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

The_Resetter schreef op 27 August 2003 @ 13:12:
[...]

Die komen nog wel als die bijna klaar is, zit veel werk in he die chiefteccies ;) aangezien jij erover mee kan praten :P
hehe daar heb je zeker gelijk in 8) , check mijn topic maar eens ;) /me wil bij deze zijn laatste update aanhalen in het kleine mods topic ;)
uit mijn topic, ofwel klein tipje van de sluier ;)

door hier te klikken kun je een kort filmpje downloaden van de lichtcomputer met CCFL's aangesloten draaiend op een willekeurig programma!! (ca. 3.9 Mb) De snelheid kan nog een stuk hoger, maar ook een stuk lager, dit is ongeveer halverwege

[ Voor 3% gewijzigd door floriske.nl op 27-08-2003 16:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

dubbelpost GRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRRrrr :(

[ Voor 95% gewijzigd door floriske.nl op 27-08-2003 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chemmie

chemmie

Badger!

offtopic:
Morgen eindelijk verder modden...ccfl's en troep halen. Nu geen puf meer, net terug van 15u lange werkdag :r
Ik edit nogal vandaag.
Daar is dus niks van gekomen. :(

Wel wat klein werk verricht.

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/IM002705_Low.jpg
(Halve) Behuizing om de stopcontacten gemaakt, ben er nog niet helemaal uit was ik het mooiste vind om mee af te dekken.

En het kastje voor de invertors met bijbehorende fan gespoten.
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/IM002700_Low.jpg
(het blijft natuurlijk een droogmolen)

Dit is hem btw (nog in oude staat en vies bestickerd :) )
Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/IM002697_Low.jpg

• FrostXL
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

<blaat + veel pics>

Het eindresultaat.
De achterkant
[afbeelding]

De voorkant
[afbeelding]

Het Geheel
[afbeelding]

ik ben ook van plan (een keer) een window boven in m'n kast te maken omdat de kast op de grond staat en ik er dus vanboven opkijk, maar ik weeet niet zeker of ik de bovenkant er zo makkelijk af kan , hij zit vast met van die rare ronde dingetjes (nee geen schroefjes :D ) er zit in het midde ook een gat in mja, kan ik die dus makkelijk los maken? en dan weer vast zetten?
offtopic:
dat dekbed heb ik ook 8)

[ Voor 39% gewijzigd door FrostXL op 28-08-2003 09:31 ]

Weet jij al?

Anoniem: 46308

FrostXL schreef op 28 August 2003 @ 09:31:
[...]

ik ben ook van plan (een keer) een window boven in m'n kast te maken omdat de kast op de grond staat en ik er dus vanboven opkijk, maar ik weeet niet zeker of ik de bovenkant er zo makkelijk af kan , hij zit vast met van die rare ronde dingetjes (nee geen schroefjes :D ) er zit in het midde ook een gat in mja, kan ik die dus makkelijk los maken? en dan weer vast zetten?
offtopic:
dat dekbed heb ik ook 8)
Ik denk dat je popnagels bedoelt. Die zul je eruit moeten boren. En dan met boutjes/moertjes weer vastmaken, of weer popnagelen.

• The_Resetter
FrostXL schreef op 28 August 2003 @ 09:31:
[...], hij zit vast met van die rare ronde dingetjes (nee geen schroefjes :D ) er zit in het midde ook een gat in mja, kan ik die dus makkelijk los maken? en dan weer vast zetten?
offtopic:
dat dekbed heb ik ook 8)
Dat zijn dus popnagels die kan je er zo uitboren klein boortje pakken er zitten er 2a 3 in de voorkant achter kant en 2 bij de drivebays

Ow en dekbed vd Ikea :P

• FrostXL
  • Laatst online: 09-06 18:58

FrostXL

cool as ice

moet je voor die popnagels erin te slaan een "popnagel machine" fzo hebben?? of gaat dat gewoon met de ouderwetse hamer?
offtopic:
dekbed is idd van ikea

[ Voor 20% gewijzigd door FrostXL op 28-08-2003 13:03 ]

Weet jij al?

Anoniem: 84756

Heb je een popnagel machine(tje) voor nodig, zijn niet echt duur.

• The_Resetter
even naar de gamma toe oid en vragen naar een popnagel tang :) dan kunnen ze jou zo verder helpen

Anoniem: 30045

Zijn er al mensen met Xasers III mods?

• phYzar
  • Laatst online: 19:09
Anoniem: 84756 schreef op 28 augustus 2003 @ 13:31:
Heb je een popnagel machine(tje) voor nodig, zijn niet echt duur.
Zo, dan weet men ook waarnaar uit te kijken in de bouwmarkt ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.cobbenhagen.nl/tech/begrippen/blindklinktang.JPG

Anoniem: 72090

Zojuist ff een digitale camera aangeschaft :D
Zohier mijn huidige kast (zonder zijpaneel)

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hackzbyaltoid/pics/SIMG0021.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hackzbyaltoid/pics/SIMG0022.JPG

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hackzbyaltoid/pics/SIMG0023.JPG

Het kastje erboven op is bedoelt om printplaten te behuizen, ik gebruik het als "control panel" Op het moment zit er alleen de aan/uit schakelaar van m'n waterkoeling in. Het gat er naast zit normaal gesproken een temp sensor in van m'n rad.
De reobus is een standaard geval van reovotec.
M'n nieuwe kast is onderweg, een Aerocool S202 Black, pics volgen als ik weer nieuwe heb gemaakt :D

(Sorry voor het lange downen van de pics, zal ik morgen ff wat aan doen)

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 44568 op 03-10-2003 20:13 ]

• Marrruuuk
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21-06 19:45

Marrruuuk

Xbox Tag: xDarkPrince

Mooie muisaansluiting, origineel :P

En er wordt zeker een raam in je zijpaneel gemaakt???

[ Voor 51% gewijzigd door Marrruuuk op 28-08-2003 22:47 ]

Anoniem: 83328

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/freedosgames/cm/cm1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/freedosgames/cm/cm2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/freedosgames/cm/cm3.jpg

Beetje brakke pics, maar het idee komt wel over.
LCD + 2 schakelaars + 2 led's. Simpel en strak (just the way i like it).
Geheel is nog niet aangesloten, heb m'n soldeerbout in ons bootje laten liggen en dat is een half uur fietsen ;(
ik wil nog een U profiel om het uitgesneden (ja gesneden, echt handwerk, no dremels used) rechthoekje maken, maar waarschijnlijk gaat dat spul per meter en ik heb ong. 20 cm nodig (beetje verklootruimte meegenomen, scherm is 7 bij 1.5 cm, 1*16)

• The_Resetter
Hmmmm 2 posts met 3 de zelfde plaatjes :?

[ Voor 5% gewijzigd door The_Resetter op 28-08-2003 23:12 ]

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

cHeMMiE schreef op 26 augustus 2003 @ 22:35:
Vond het wel een praktisch idee. Wat ik niet meer weet: Heb je alsnog een afscherming gemaakt aan de binnenkant ivm storing??
nee, ik moet er nog mee verder :P

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67410

Anoniem: 72090 schreef op 28 August 2003 @ 22:31:
Zojuist ff een digitale camera aangeschaft :D
jemig wat voor camera heb je gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
Anoniem: 67410 schreef op 29 August 2003 @ 08:16:
[...]

jemig wat voor camera heb je gekocht?
Zeker een pen cam zo te zien ;) of een trust famelycam :P 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81438

The_Resetter schreef op 29 August 2003 @ 08:43:
[...]

Zeker een pen cam zo te zien ;) of een trust famelycam :P 8)7
Kdenk toch dat het een wat duurder modelletje was dan die. Kheb nog geen familycam of pencam gezien die zulke enorme foto's maakt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72090

het was een 5 Mgepixel van Concorde.
Het zijpaneel is eruit om te zien of ik lekkage heb :D Niet om een raam te maken. Ik heb nu ook een andere kast besteld, dus ik doe geen moeite om hierin nog een raam te maken, komt misschien wel een keer
Pagina: 1 ... 5 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.