Enermax 365Watt / PC met standby problemen

Pagina: 1
Acties:

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-04 14:05
Ik heb vroeger een Enermax 365 watt voeding type EG365P-VE

Aan het typenummer te zien heb ik de versie zonder PFC. Op het moment zit er nog garantie op de voeding, hij is nog niet open geweest. Als ik nu mijn PC standby zet / laat gaan blijven alle fans enzo lopen. Eigenlijk wil ik, net zoals mijn vorige apoen 250 watt voeding, alles uit hebben, alleen een klein ledje dat aangeeeft dat die standby staat. Dat zou de enermax versie met standby mogelijkheden wel hebben. Alleen was die toen ik deze kost enkele maanden terug duurder, en mijn budget rijkte toen niet zover :X

Nu wilde ik weten of zo'n Enermax te modden valt naar de standby versie? Misschien heeft Enermax alle componenten erin zitten, alleen een verbinding ofzo verbroken. Of is zo iets echt niet toegevoegd, en kan je dat zelf ook niet doen?

Ik zoek dus echt de oplossing in de voeding, niet een relais via de monitoraansluiting ofzo zoals al een topic over liep.

Het liefst laat ik m'n voeding dicht totdat het zeker is dat dit kan (mensen zat hier die dat ding open gehad hebben denk ik) en die wat foto's maken. Anders schroef ik hem wel open, niet dat ik er bang van ben ofzo, maar garantie houden als het zowieso niet kan doe ik natuurlijk liever wel :)

link naar specs: http://www.enermax.com.tw/eg365p-ve-fca.htm

Het gaat over ATX 12v ver. 1.2

Ik ben benieuwd op zoiets kan :)

edit: nog even toevoegen: Ik heb geen adjustable fan, maar daarvan weetik al dat het enkel een los printje is aan de voeding vast.

Afbeeldingslocatie: http://www.enermax.com.tw/images/eg365p-ve-fca-1.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door pierre-oord op 30-06-2003 12:33 ]

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)

Verwijderd

Geen Enermax Standby versie hier, maar een zijstraatje:
Je zou de fans ook temperatuurgestuurd kunnen maken.
Voordeel: altijd een minimale luchtstroom om oververhitting te voorkomen.
Zie: Fan controller: hardware-matig+temp. controlled

Voor vergelijking met een standby versie is het wel handig als je fotootjes kunt maken van je print/voedingsbinnenwerk en die hier post. ;)

edit:
Let op: Topicstarter is nu opzoek naar een software (bios/Windows ??) oplossing

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2003 17:13 ]

• pierre-oord
Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 19:21:
Geen Enermax Standby versie hier, maar een zijstraatje:
Je zou de fans ook temperatuurgestuurd kunnen maken.
Voordeel: altijd een minimale luchtstroom om oververhitting te voorkomen.
Zie: Fan controller: hardware-matig+temp. controlled

Voor vergelijking met een standby versie is het wel handig als je fotootjes kunt maken van je print/voedingsbinnenwerk en die hier post. ;)
Dat weet ik, als het nodig is doe ik dat ook wel, moet ik ff digicam lenen, ik ken iemand met een hele mooie :9 van 2048 x nogwat pixels :)

Temp controlled isniet een optie; echt alles wil ik uit hebben, volledig. VOor de rest is het WC-ed allemaal, ik houd wel van lekkere temps ;)

Ook zou ik zo via standby een relais nog kunnen aansluiten die dan meteen m'n boxen etc. de stroom onderbreekt :)

Dus iemand die een stanby-versie voeding weleens open heeft gehad?

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Maar weet je zeker dat die fans moeten blijven draaien? Slaat natuurlijk nergens op.
Was laatst ook iemand met een Q-tec voeding die dat 'euvel' had, bij een type die dat iig niet hoort te doen.
Ga eens terug naar de winkel en vraag of het hoort. :)
Anders zou ik het ook niet weten...

Mooie zin trouwens: ;)
maar garantie houden als het zowieso niet kan doe ik natuurlijk liever wel

• pierre-oord
Aikon schreef op 30 June 2003 @ 19:44:
Maar weet je zeker dat die fans moeten blijven draaien? Slaat natuurlijk nergens op.
Was laatst ook iemand met een Q-tec voeding die dat 'euvel' had, bij een type die dat iig niet hoort te doen.
Ga eens terug naar de winkel en vraag of het hoort. :)
Anders zou ik het ook niet weten...

Mooie zin trouwens: ;)

[...]
lol @ zin.

Je leest het verkeerd of ik typ het verkeerd: Ik heb voeding ZONDER standby gekocht. Ik wil dat erbij maken (modden) door de verschillen met de WEL standby versie van een andere enermax te vinden.

• pierre-oord
KICK ! :P Iemand pics van z'n Enermax voeding, met stanby, of zonder? Er zitten hier een paar mensen die wel aardig wat weten van electronica en dan special voedingen, komop zeg eens wat ;)

• pierre-oord
Kick!
/me opent CS console en typt "sv_gravity 0"
.:litebreak:.
Rustig kicken graag na 24uur

[ Voor 64% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 19:11 ]

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 15:37
Mijn verondertelling... Als het je pc in stand-by gaat, is er op één van je voedinglijnen geen belasting, of weinig. Je voeding meet dat en gaat in stand-by... Of sluit de 12V-lijn af.

Jij denkt ff je voeding te kunnen upgraden met een stripje soldeersel. Dit is geen Radeon ofzow...

Ik denk toch dat dit een no-go is.

ps: er is maar 22u tussen je kicks.

[ Voor 6% gewijzigd door jvvv op 02-07-2003 18:59 ]

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:53
pierre-oord schreef op 01 July 2003 @ 21:40:
KICK ! :P Iemand pics van z'n Enermax voeding, met stanby, of zonder? Er zitten hier een paar mensen die wel aardig wat weten van electronica en dan special voedingen, komop zeg eens wat ;)
Als je me Aopen met "standby" optie kunt aanwijzen kan ik misschien wat voor je betekenen

Maar zover ik weet bestaat dit helemaal niet

De enige vorm van standby waarbij de voeding echt UIT gaat is Suspend to disk / ram

Repareren doe je zo.

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-05 15:37
Ja en suspenden is 10X >:) >:) >:) Ik doe dit altijd... Nu heeft ie al 1maand niet meer ECHT een reboot gedaan.

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-03 13:09

BJD

Oke ik denk (vermoed) dat ik de oplossing heb:
Ik heb een enermax EG365AX-VE (G)(FM),
Eerst ging hij gewoon helemaal uit.
Alle fan`s uit e.d..
Nadat ik mijn Cordless optical weelmouse had geinstaleerd ging hij niet meer uit.
Wat bleek: in windows XP bij aparaatbeheer stond er een vinkje aan in het tabblad energiebeheer van mijn muis: "Dit aparaat mag het systeem uit stand-by halen"

Dus controleer bij je netwerkkaart, muis en toesenbord of al die vinkjes uit zijn.

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21-05 13:47
uhum... dit ligt niet aan je voeding, maar aan de instellingen in je bios, als je bij power managment instelt dat ie S1 moet doen (suspend CPU) blijven de fans aan (goh, de cpu staat nog onder spanning). Bij S3 (suspend to RAM) gaat alles uit, en wordt de +5VSB gebruikt om het geheugen op spanning te houden en te refreshen.

Sim-pel...

DIT LIGT DUS NIET AAN JE VOEDING!

• pierre-oord
OverSoft schreef op 02 July 2003 @ 23:02:
uhum... dit ligt niet aan je voeding, maar aan de instellingen in je bios, als je bij power managment instelt dat ie S1 moet doen (suspend CPU) blijven de fans aan (goh, de cpu staat nog onder spanning). Bij S3 (suspend to RAM) gaat alles uit, en wordt de +5VSB gebruikt om het geheugen op spanning te houden en te refreshen.

Sim-pel...

DIT LIGT DUS NIET AAN JE VOEDING!
Wat dat in het bios had je gelijk niet aan gedacht :X hij stond op S1 heb hem nu op S3, is ook optie S1+S3 maar eerst enkel S3 maar doen.

Ik in windows, klik stanby aan... idd systeem gaat netjes uit :)
Ik helemaal blij, maar dan weer aan.... muizen en tb staan uit. Dus ik doe op power knop sys klikken of op alt+f1 wat daarvoor ook sneltoets is in bios. Systeem gaat aan, beeld blijft zwart in standby.

Alleen een reset helpt dan nog, ik heb echt ff gewacht.

En toen ik de voeding kocht kon ik kiezen tussen een standby en geen standby toch? Ik zie op de enermax site daar nu niks meer over staan...

Misschien doe ik iets softwarematig helemaal fout en kan dit topic beter verhuizen naar windows os-en ofzo :?

• pierre-oord
jvvv schreef op 02 July 2003 @ 18:59:
Mijn verondertelling... Als het je pc in stand-by gaat, is er op één van je voedinglijnen geen belasting, of weinig. Je voeding meet dat en gaat in stand-by... Of sluit de 12V-lijn af.

Jij denkt ff je voeding te kunnen upgraden met een stripje soldeersel. Dit is geen Radeon ofzow...

Ik denk toch dat dit een no-go is.

ps: er is maar 22u tussen je kicks.
Toch geen Radeon? Ik vond hem al ietsie dikker, nu snap ik het :+

Verwijderd

RMA die handel dan...zeg dat hij enorm kutte voltages geeft...en vraag om een ander..

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19-03 13:09

BJD

Ik denk het niet,
Ik had eerst problemen (sie mijn ondertitel) met mijn geheugen (bekend probleem: kingston hyperX met P4P800 DeLuxe) en toen kwam hij ook met diezelfde klachtern uit stand-by.
Nadat ik er nieuw geheugen in had gepropt deed hij het wel goed.
Probeer dus memtest 86 ff.

• pierre-oord
BJDI schreef op 03 July 2003 @ 17:38:
Ik denk het niet,
Ik had eerst problemen (sie mijn ondertitel) met mijn geheugen (bekend probleem: kingston hyperX met P4P800 DeLuxe) en toen kwam hij ook met diezelfde klachtern uit stand-by.
Nadat ik er nieuw geheugen in had gepropt deed hij het wel goed.
Probeer dus memtest 86 ff.
Mem mem is wel goed, corsair PC3200 C2, is helemaal stabiel (ik overclock, moet wel weten of alles nooit draait @ FSB's boven 200 mhz want daarvoor is dat mem bedoelt)

Mem is dus goed. Maar het zou dus niet de voeding zijn?

Ik ga maandag m'n PC opnieuw installeren omdat ik hogere bench moet maken ;) dus misschien dat dat helpt?

• pierre-oord
:/ move ? Misschien is het software matig, of kan het aan je voeding liggen? Of misschien een titel change, misschiendat mensen niet kijken als ze denken dat ik een voeding wil modden.

• pierre-oord
Nou nou ...

Verwijderd

Topicwijzigingen kun je voortaan het beste melden in Schop een Modje (SeM), anders is het maar afwachten óf er een modje voorbij komt.

Let op: Topicstarter is nu opzoek naar een software (bios/Windows ??) oplossing

move > WOS
Titelfix: Enermax 365Watt / PC met standby problemen

Duikel in ieder geval even in je bios/Windows om je settings betreffende
- USB settings
- +5VSB
- ACPI
- PowerManagement: Green/StandBy/Hybernate/Suspend
- WakeOn lan/keyboard/mouse/etc
- HDD poweroff in standby
na te lopen of die iets fixen.

en check de Search
Vastlopen bij 2e keer standby XP Pro
logitech muis haalt xp uit standby ...
PC niet op standby
Energiebeheer instellingen
Wake on Lan & Lampje
[rml][ XP] Stanby Hangt[/rml]
[rml][ XP]Automatisch uit standby elke morgen[/rml]
[rml][ win2k] PC wil niet op Stand By[/rml]
[rml][ XP] Wel Hibernate maar geen standby ?[/rml]
standby mode schakelt computer uit
PC niet uit standby met muis
win2k: standby en shutdown --> werkt niet??
• ......

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

En onder welke WIndows versie draai je? :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

• Aham brahmasmi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
Ik heb hetzelfde met een 235 W Powerman ATX voeding die een Athlon 550 voedt; die komt meestal ook niet uit standby. De harddisks spinnen wel op, maar het beeld blijft zwart. :| De pc heeft ovg. ook vaak problemen met afsluiten; hij restart vaak ipv dat hij uitgaat. Dit onder W98SE, maar dit was eerst ook onder XP dacht ik. De shutdown-fix van MS werkt wel, maar hij 'vergeet' elke keer weer dat die fix gedaan is. 8)7
Pagina: 1