Toon posts:

Vastlopen bij 2e keer standby XP Pro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Standby werkt prima op mijn PC, zolang je dit maar niet voor een tweede keer in dezelfde sessie doet. Dat resulteert namelijk in volledig vastlopen bij het scherm "instellingen worden opgeslagen" (ongeacht welke vorm, S1, S3, of slaapstand). Resetten is de enige optie. Na het ontwaken uit de 1e standby kan ik normaal werken, krijg geen foutmeldingen e.d. Het opnieuw in standby brengen, lukt alleen als ik tussentijds de computer opnieuw heb opgestart of uit- en ingeschakeld heb.

Wat is er na de eerste standby veranderd zodat het tweede keer vastloopt?

OS Windows XP Pro SP1, mainboard MSI K7T266Pro met de meest recente AMI-BIOS, VGA Asus V7100 (geforce 2mx) met driver v43.45

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Welkom op GoT.
Verwijderd schreef op 04 juni 2003 @ 14:08:
Wat is er na de eerste standby veranderd zodat het tweede keer vastloopt?
Da's nogal simpel: PC is op standby geweest (=serieus).

Staat er iets bijzonders in je eventviewer (start->run->eventvwr)? Zijn al je drivers WHQL? (43.45 zijn het geloof ik niet, maar die konden het bij mij wel, maar je overige drivers?).

Ik had eerst ook problemen met standby (s3), maar dat heb ik opgelost door nog maar 1 'set' van mijn USB poorten te gebruiken (primair of secondair maakte niet uit; ik heb 2x2 usb 1.1), kan je bijvoorbeeld testen door zonder USB-apparaten te gaan 'slapen'. Het kan bij jou natuurlijk ook iets anders zijn.
In het ergste geval kan het ook zijn dat je windows opnieuw moet installeren (dat zeg ik niet gauw, maar als standby verrot gemaakt is, is het moeilijk te fixen).

Verwijderd

wat moet je sowieso met standby?
geeft zoals je ziet alleen maar problemen...

als je toch stroom wil besparen, gooi dan je monitors uit of laat alleen die op standby gaan.

• Jake
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 18:29:
geeft zoals je ziet alleen maar problemen...
Bij mij werkt het (nu) anders HEEL goed (om niet te zeggen perfect, nou moet ik alleen even afkloppen :P).
als je toch stroom wil besparen, gooi dan je monitors uit of laat alleen die op standby gaan.
Als je Suspend to Ram (s3) gebruikt dan gebruikt je PC maximaal 10W, eerder 5W ofzo, dus dat is toch wel ff wat meer besparen dan alleen je monitor uit. Daarnaast maakt je PC geen geluid (want er staat alleen een beetje stroom op je geheugen) en het is wat sneller dan Suspend to Disk (hibernate).

Verwijderd

Jake schreef op 04 June 2003 @ 18:51:
[...]

Bij mij werkt het (nu) anders HEEL goed (om niet te zeggen perfect, nou moet ik alleen even afkloppen :P).

[...]

Als je Suspend to Ram (s3) gebruikt dan gebruikt je PC maximaal 10W, eerder 5W ofzo, dus dat is toch wel ff wat meer besparen dan alleen je monitor uit. Daarnaast maakt je PC geen geluid (want er staat alleen een beetje stroom op je geheugen) en het is wat sneller dan Suspend to Disk (hibernate).
OK, das wel erg weinig ja...

ik waag het er zelf gewoon niet op, maar dat komt voornamelijk omdat ik beats maak op m'n computer. ik heb geen zin om in 1x een half nummer kwijt te zijn als de computer uit standby komt. dan maar wat meer geld naar Nuon...

Verwijderd

Topicstarter
Jake schreef op 04 June 2003 @ 17:59:
Ik had eerst ook problemen met standby (s3), maar dat heb ik opgelost door nog maar 1 'set' van mijn USB poorten te gebruiken.
Bingo! Door 2 van de 3 usb 'sets' uit te schakelen blijft standby werken.
Mijn eerste vraag in één keer opgelost
Met dank aan Jake.

Ik heb nu echter nog maar twee aansluitingen, maar wel 4 usb apparaten.
Ik overweeg een usb 2.0 pci kaart (bijv. Sitecom) of een hub (maar dan blijft het 1.1).
Zou dat nog effect hebben op het standby-probleem?
Verwijderd schreef op 04 juni 2003 @ 18:29:
Twee redenen:
- snel 'afsluiten' en opstarten (vooral S3)
- Ik gebruik mijn tv-kaart wel eens als videorecorder en de timerfunctie werkt alleen als de pc aanstaat of in standby.

• Jake
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 June 2003 @ 22:57:
Bingo! Door 2 van de 3 usb 'sets' uit te schakelen blijft standby werken.
Mijn eerste vraag in één keer opgelost
Met dank aan Jake.
You're welcome.
Ik heb nu echter nog maar twee aansluitingen, maar wel 4 usb apparaten.
Ik overweeg een usb 2.0 pci kaart (bijv. Sitecom) of een hub (maar dan blijft het 1.1).
Zou dat nog effect hebben op het standby-probleem?
Geen idee, maar als ik zou moeten gokken: meer kans met de hub. Maar misschien is het wel zo dat een aparte PCI kaart (met eigen drivers) wel goed werkt en een hub juist niet (of allebei niet...)

Ik kan je niet vertellen wat wel en wat niet werkt; maar dat ik het met 2 PC's heb en jij ook al, dat kan bijna geen toeval zijn: bugje in XP? Of in VIA-usb implementatie?, dan zou een extra PCI-kaart wel werken...

Als je een USB-2.0 compatible apparaat hebt zou ik persoonlijk die PCI-kaart proberen, maar het blijft een gok (totdat er iemand reageert die het al geprobeerd heeft).
Pagina: 1