win2k: standby en shutdown --> werkt niet??

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• biobak
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10:42
Hoi,

Ik heb hier win2k 2195 voor m'n neus, maar deze wil geen shutdown uitvoeren (de computer gaat niet uit na afsluiten). Ook een optie als standby is nergens te vinden. NT APM legacy device is wel geinstalleerd en ook APM staat aangevinkt bij power options.
Onder windows98 werkt het allemaal overigens wel. Zijn er meer mensen met dit probleem?
Config:
Windows 2000 build 2195
PII 350
Asus P2B (bios 1006)
128 Mb Ram
Asus v3400 TNT
SB 64 PCI
cd rom, cd writer, scsikaart, voodoo 1, 3com etherlink III, intel etherexpres pro/10+

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Zou je bios eens up to date brengen (asus is al bij 1.011, en een aantal fixes heeft betrekking op powermanagement)

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• ragger78
  • Laatst online: 20-06-2025

ragger78

ehm...ja

In win95 gaat ie wel uit met shutdown, maar in win2k idd niet.
Nou wil bij mij win2k sowieso niet eens afsluiten als ie een dagje gedraait heeft.
Meestal moet ik tig keer shutdown doen voor ie 't in de gaten heeft.

• biobak
Bios update voor m'n P2B (nu naar 1011 ACPI) heeft niet geholpen. Heb APM maar uitgezet in win2k. Nu dus maar uitzetten met de good old uit-knop op de kast.
ACPI lijkt ook niet te werken.

• Mr Magic
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 06-09 00:33
ACPI werkt ook niet op mijn AOpen AX6BC moederbord met versie 2.47 BIOS :-(

Overigens staat op http://support.microsoft.com nog wat interessante informatie over ACPI en Windows 2000 (zoeken in categorie "Windows 2000" op "ACPI").

Blijkbaar zijn niet alle BIOSsen met ACPI compatible genoeg...

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Alle Award biossen onder versie 6 zijn niet windows 2000 compatible.

• biobak
Ok, ik heb nu een clean install gedaan en nu wordt ACPI wel herkend door win2k. Ik heb nu alle powermanagement features. Shutdown werkt nu ook.
Blijkbaar was die biosupdate toch echt nodig. Bedankt voor de tip.

Verwijderd

Standby is kewl, hibernation is beter :)

• ChUcKiE
  • Laatst online: 09:38

ChUcKiE

Dus........

Heeft iemand het werken op zijn Abit BP6???
Ik moet dus win2k build 2183 gewoon met mun uitknop (5 seconden indrukken) uitzetten!
Iemand oplossing? Ik gebruik de laatste BIOS V1.21

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Kan iemand mij het verschil eens uitleggen tussen Hibernation en Stand-by ? Zal vast iets simpels zijn, maar waarom moet ik in 's hemelsnaam 320 MB van mijn harddisk-ruimte inleveren om Hibernation te kunnen gebruiken ?????? :(

Virussen? Scan ze hier!

• Joop
  • Laatst online: 04-08 18:17
Hibernation is: inhoud van geheugen in file op harddisk schrijven en dan Power-Off.
Stand-by is: schijven, monitor, enz. uit. Geheugen blijft wel onder spanning staan. Er wordt dus niets op de schijf geschreven.
En 320 MB? Da's vreemd. Of je hebt HEEL VEEL geheugen :). Die schijfruimte zou dus evenveel moeten zijn als je hoeveelheid RAM.

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Joop : wat is dan eigenlijk het voordeel van Hibernation ? Je moet de PC toch weer opnieuw booten om hem te kunnen gebruiken ? Of is het meer te vergelijken met de optie 'Suspend to disk' op sommige laptops ?

Enneh, als je evenveel diskruimte nodig hebt als je RAM hebt, dan klopt dat : ik heb 320 MB intern zitten :)

Virussen? Scan ze hier!

• Anton
  • Laatst online: 01-08 21:54

Anton

NetApp Implementation Engineer

Hibernation is inderdaad vergelijkbaar met suspend to disk. Overigens heb ik het alleen bij laptops goed zien werken. AOpen ondersteunt dit al een hele tijd op hun moederborden, maar ik heb het nog nooit echt perfect zien werken.

Ik scrobbel ook audio

• Gert
  • Laatst online: 05-12-2025
Als je een beetje veel ram hebt (256+) dan is het sneller om te booten dan hibernation.

Suspend-to-ram is pas goed, uit in 3 sec, aan in 3 sec. :)

Verwijderd

Hibernation werkt iig 100% perfect op m'n K7M.

En al boot ie al veel sneller met z'n AMI BIOS als een bijvoorbeeld een BX Award boardje, met hibernation gaat 't nog sneller.
En bij mij ongeveer net zo nog snel als vanuit standby.

En met hibernation is de PC ECHT uit. En harde schijf ruimte......ik heb toch sowieso al meer dan 5gig vrij.

Echt heerlijk is hibernation met een laptop. Met de Compaq laptop van de zaak scheelt 't een bak koffie.

Verwijderd

T.a.v. m'n eigen opmerking "En bij mij ongeveer net zo nog snel als vanuit standby" uit de vorige post: Ik heb net nog even getest in seconden en dat scheelt toch nog aardig. Is voor 't gevoel ongeveer net zo snel, maar dat is uiteraard heel wat anders dan echte seconden. Blijft dat ik standby in de praktijk nooit gebruik, gezien hibernation of gewoon aan/uit betere opties zijn.

Rest nog een punt: power management kan in veel gevallen niet goed met isa kaarten omgaan, dus als je problemen met standby hebt, zou ik je aanraden eens je ISA kaarten te verwijderen en kijken wat ie doet.

Iig suc6
Pagina: 1