[XP]Automatisch uit standby elke morgen

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dikkie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:14
Nou, ik heb nu de inetpc in mijn kamer (eerst alles in andere kamer gerot, maar ouders vonden dat niet zo leuk), en het liefst heb ik dat ding 24/7 aan. Het probleem is dat dat ding nogal een takkuh herrie maakt, en ik dus niet aan mijn welverdiende nachtrust kom.

's morgens wordt ik ook door mijn ma wakker gemaakt omdat zij internet nodig hebben en dus mijn bak aan moet.

Nou wil ik het dus proberen om het systeem op standby te laten gaan, want dan maakt ie nauwelijks geluid(alleen lichtjes de systemfan)
Nou is mijn vraag of het mogelijk is om op een bepaalde tijd die bak uit de standby te laten gaan, zodat de rest van het huisgezin ook inet heeft, en ik niet gestoord hoef te worden :P.

Alvast bedankt.

PS(Ik heb geen auto opstartfunctie in mijn bios zitten, dus auto opstarten zit er niet in :'()

• Dikkie
Lees net iets over hibernation, dat het misschien wel mogelijk is om daaruit op te starten. Is dat echt mogelijk en hoe?

• Dikkie
Niemand? :'(

• Sir Vega
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-01-2022
hibernation daarmee kan je je pc uitzette en als je hem dan aandoet start ie binnen 20 sec. op met precies dezelfde instellingen en programma die aan het draaien waren als toen je hem uitzet, winamp speelt bijvoorbeeld precies op het punt waar het nummer ophield (omdat je pc uizettte) door is erg makkelijk, kan je moeder je pc niet zelf aan kicken?

Sick Nick : " K, ik ben net wakker en ik geef mijn ongelijk nu toe, jammer alleen dat ie het niet kan lezen. Wanneer komt ie m'n spullen halen"

Verwijderd

Er zijn genoeg shutdown-tools om je pc automatisch uit te laten gaan, maar als je bios geen opstart-timer heeft dan is volgens mij de enige oplossing een tijdschakelaar in het stopcontact en een shutdownutil in je startup-folder

• Dikkie
Het uitzetten is geen probleem, dat doe ik 's avonds/'s nachts zelf. Het gaat mij meer om het automatisch aangaan. Met standby hoef je alleen maar op je toetsenbord te rammen, dus maybe is er een proggie dat een signaal om een bepaalde tijd geeft zodat ie uit standby gaat.

Verwijderd

Misschien dat je eens in de richting van Wake On Lan moet gaan zoeken? Ik heb er zelf 0,0 ervaring mee, maar volgens mij is WOL speciaal bedoelt voor het op afstand aanzetten van PC's :)

• hufkes
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-08 18:43

hufkes

nee, daar staat niet hufter!

idd WOL, maar dat moeten je netwerkkaart en je bios ook wel ondersteunen. Moet je even boekje van je mobo lezen.

Onderstaande signature is al >20jr oud ***hoe dan***
---
Het internet is een veelbelovend medium
....dat maar heel weinig van zijn beloftes nakomt.
Wat weg is... raak je nooit meer kwijt :P

Verwijderd

de meeste cheapo netwerkkaartjes hebben toch geen bootrom?

• Dikkie
Nope, helaas geen wol :(
Ondersteund compraq sowieso niet naar mijn mening in de desktops.

Verwijderd

is de optie 'geplande taken' iets ... dan laat je em gewoon standby staan ... en dan je bijv om 09:00 automatisch een proggie starten ... bij Winamp ofzo ... dan zal ie toch wel uit de slaap stand gaan ...

... of is dit weer te simpel ged8? :P

• Beekforel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:18

Beekforel

Is eigenlijk geen vis

Op zaterdag 26 januari 2002 20:05 schreef nickname18 het volgende:
Nope, helaas geen wol :(
Ondersteund compraq sowieso niet naar mijn mening in de desktops.
Da's niet waar, mijn Deskpro [EP] ondersteund WOL perfect. (PII-350) Met een el cheapo nic van sitecom...
Alleen de vraag is, hoeveel ben je verder als je wel WOL hebt?
Bij mij staat die bak te file sharen, en as ie nodig is gaat ie aan!

• Dikkie
Op zaterdag 26 januari 2002 20:38 schreef VincentvDijk het volgende:
is de optie 'geplande taken' iets ... dan laat je em gewoon standby staan ... en dan je bijv om 09:00 automatisch een proggie starten ... bij Winamp ofzo ... dan zal ie toch wel uit de slaap stand gaan ...

... of is dit weer te simpel ged8? :P
Hmmm, ik ga het proberen, maar denk niet dat ie door het starten van een proggie uit standby komt.

Verwijderd

check this out... heb een doe het zelf 19" kastje van conrad gekocht zo'n 4U'tje, daarin zit een gigabyte duron 800 en een asus CUSI-FX. De eerste is de server pc of doet dienst als router. Die eerste heeft een cpu PIII933 coppermine met 256MB en twee nic's, deze staat aan 18 uur per dag en boot mooi op via bios om 6h45 elke morgen (is mijn wekker ook, multifunctioneel dus). Vanaf dan kan hier iedereen op het net. Met een kleine scheduler doe ik een shutdown, ik gebruik teksched van www.winutils.com die zelfs ongeregistreerd mooi werkt. Heb 'm geregistreerd omdat het gewoon een mooi stabiel proggy is, mijn pc werkt al vanaf 1 januari 2000 op deze manier. Kan ik lekker fijn slapen.

De enigste koeler die hij heeft (want de voeding komt niet in contact met de rest van de pc) is de ventilator OEM van intel(lekeer groot) blijft op 34°C met een ambient van 23°C niet slecht, bij een duron pakken warmer, die blijft op 51°C stabiel. Kleine kast he... dus veel warmte
Pagina: 1