Das wel erg groot verschil. Je moet gewoon zo denken, ga ik er maximaal op gamen? Ja, neem dan de Pro, zo niet neem dan de 9800Pro, kan je ook goed op gamen hoor maar als je er toch niet dagelijk mee gamed en niet diehard.Verwijderd schreef op 31 July 2003 @ 16:23:
Hey mensen,
ff snel een vraagje omdat ik eigenlijk voor vanavond een keuze moet maken.
ik heb een keuze tussen 9800 en 9800 pro videokaart.
wat is wijsheid? de PRO of de non-PRO (het prijsverschil ligt op 150,- euro)
alvast bedankt voor jullie reacties.
Kijk hier hebben we wat aan, thnxhiostu schreef op 31 July 2003 @ 16:25:
Kan deze link misschien in de openingspost gezet worden (misschien dat mensen er wat aan hebben):
http://www.area3d.net/overview.php
editedhiostu schreef op 31 July 2003 @ 16:25:
Kan deze link misschien in de openingspost gezet worden (misschien dat mensen er wat aan hebben):
http://www.area3d.net/overview.php
Het is nog niet af hoor, er moet nog veel data in verwerkt worden. Maar ja het is gegroeid de laatste dagen.
Oh en het is misschien handig als mensen wat commentaar en ratings geven aan de kaarten (het is helaas wel verplicht om geregistreerd te zijn, dit om misbruik te voorkomen).
Ik heb ff een vraagje. Ik heb gister de Hercules 9600 Pro in mijn systeem gezet. Echter bij generals en sim city 4 crasht het systeem na ongeveer een minuut. In andere games zoals flight sim 2002 en bij 3D mark 03 gebeurt dit niet. Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik heb de laatste catalist drivers gebruikt.
probeer fast-writes eens in je bios uit te zetten.
Verwijderd
ik heb een vraag: als ik cs speel heb ik nooit constant 100 fps met mijn club3d radeon 9700pro. maar ik weet misschien waardoor het komt, mijn agp poort. die is namelijk 4X in plaats van 8X. kan het daar aan liggen?
Nee dat scheelt heel weinig qua performance. Is 100 fps niet genoeg dan?Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 10:56:
ik heb een vraag: als ik cs speel heb ik nooit constant 100 fps met mijn club3d radeon 9700pro. maar ik weet misschien waardoor het komt, mijn agp poort. die is namelijk 4X in plaats van 8X. kan het daar aan liggen?
Verwijderd
Yeps ik deel die mening, kheb er ook een. Van de week ff een Zalman cooler (de C-versie) erop knallen alsmede me tweakmonster memsinks!Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 00:00:
Kep net een Club3d radeon 9700pro gekocht, die dingen rulen echt!
Verwijderd
Nee maar ik hbe nu gen 100 fps, steeds dropdowns enzow. kan misschien ook wel aan mijn hardware liggen hoor. ik heb namelijk een AMD Athlon 2000+ @ 1670mhzhiostu schreef op 01 August 2003 @ 12:01:
[...]
Nee dat scheelt heel weinig qua performance. Is 100 fps niet genoeg dan?
256ddr pc2100 en een 40gb harddisk 5400rpm
*zucht*
Ok, ik heb zoekfunctie gebruikt, ik heb faq gelezen, maar nog steeds niet echt wat helpt:
Zwarte balkjes op mijn tv met tv-out met een Radeon 9700 van club3d. Met die ati software zijn ze niet weg te krijgen, als ik wil rekken dan reageert het beeld gewoonweg niet op dat verzoek.
Wie weet wat?
TnX
Base
EDIT: Het zijn alleen zwarte balken boven en onderin het beeld... dus niet aan de zijkant
Ok, ik heb zoekfunctie gebruikt, ik heb faq gelezen, maar nog steeds niet echt wat helpt:
Zwarte balkjes op mijn tv met tv-out met een Radeon 9700 van club3d. Met die ati software zijn ze niet weg te krijgen, als ik wil rekken dan reageert het beeld gewoonweg niet op dat verzoek.
Wie weet wat?
TnX
Base
EDIT: Het zijn alleen zwarte balken boven en onderin het beeld... dus niet aan de zijkant
[ Voor 13% gewijzigd door Baserunner op 01-08-2003 15:27 ]
OK ik heb nu met Radeon Tweaker TV Overscan support aanstaat. Nu weet ik alleen niet hoe ik die overscan nou echt aanzet zodat ik het op mijn tv krijg te zien.
BTW: als ik die radeon tweaker installeer, zet hij dan meteen alle instellingen van omega drivers weer verkeerd of niet? Want eigenlijk moet je niet zo'n tweaker installen volgens omega...
BTW: als ik die radeon tweaker installeer, zet hij dan meteen alle instellingen van omega drivers weer verkeerd of niet? Want eigenlijk moet je niet zo'n tweaker installen volgens omega...
Verwijderd
ik heb zoals in een eerdere reply te zien was dezelfde problemen met counterstrike , en andere spellen als nia-boc.
Toevallig heb ik ook een xp2000+ en maar 4x agp.
Zou het kunnen komen dat 4x teweinig is ??.
Dit lijkt me overigens wel heel erg vreemd want zoals ik in eerder testen heb gezien maakt het voorals nog zeer weinig uit.
Of is de cpu te langzaam om hem voledig te kunnen gebruiken?
systeem:
a7v333
amd xp2000+
512 mb samsung pc2700
club3d r9800 pro op agp4x dus
Me waarden van me voeding wijken wel wat af zoals in een vorige post te zien is , maar toen werd al verteld dat dit niet te erg is.
Het vreemde is dat ik redelijke scores haal in 3dmark
01 13000 ofzo
03 5200 ..
En in hetzelfde systeem maar dan met een standaard gf3 kon ik het op maximaal draaien..
Ik heb echt alles geprobeerd kwa instellingen in de control panel etc.
Nix helpt
Toevallig heb ik ook een xp2000+ en maar 4x agp.
Zou het kunnen komen dat 4x teweinig is ??.
Dit lijkt me overigens wel heel erg vreemd want zoals ik in eerder testen heb gezien maakt het voorals nog zeer weinig uit.
Of is de cpu te langzaam om hem voledig te kunnen gebruiken?
systeem:
a7v333
amd xp2000+
512 mb samsung pc2700
club3d r9800 pro op agp4x dus
Me waarden van me voeding wijken wel wat af zoals in een vorige post te zien is , maar toen werd al verteld dat dit niet te erg is.
Het vreemde is dat ik redelijke scores haal in 3dmark
01 13000 ofzo
03 5200 ..
En in hetzelfde systeem maar dan met een standaard gf3 kon ik het op maximaal draaien..
Ik heb echt alles geprobeerd kwa instellingen in de control panel etc.
Nix helpt
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 18:32 ]
de ati kaarten zijn niet ge-optimaliseerd voor de hl-engine en halen daarom zo'n lage framerate. En nee die 4x is zeker niet te weinig. Het verschil tussen 4x en 8x is nog geen fps. Maar wat vraag je eigenlijk hieboven?
Verwijderd
ow kep ut al,
je moet ej Wait for Vertical Sync uitzetten dan komt t wel goed (met 6XAA enzoq kom je ook niet erg ver)
je moet ej Wait for Vertical Sync uitzetten dan komt t wel goed (met 6XAA enzoq kom je ook niet erg ver)
Verwijderd
Mensen ik had een Connect 3D 9500PRO 128MB maar die had brak geheugen en is dus ge-RMA'ed. Nu, omdat de 9500PRO niet meer geleverd wordt, krijg ik een 9600PRO van Gigabyte. Ik weet namelijk dat de 9600 niet beter presteert dan de 9500. Moet ik hiermee blij zijn? Ik weet dat de 9600 lekker overclocken doordat ze 0.13nm zijn. Zal ik met overclocken de performance van de 9500PRO kunnen evenaren?
Als je mazzel hebt wel, maar een 9600pro standaard gaat ongeveer even hard als een 9500 non-pro.
Verwijderd
hopelijk heb ik mazzel danTheLemon schreef op 01 August 2003 @ 22:56:
Als je mazzel hebt wel, maar een 9600pro standaard gaat ongeveer even hard als een 9500 non-pro.
Eum, wordt je dan niet een beetje afgeript ? Voor zover ik weet, ligt de winkelprijs van de Radeon 9600 PRO nog steeds onder die van de Radeon 9500 PRO. Ook de prestaties van de 9600 PRO zijn niet evenredig met die van de 9500 PRO.
Een beetje verlies heb je altijd...
Verwijderd
Nou afgeript.. nee. Ik had een Cpnnect 3D die ik dus in januari had gekocht voor 214,50. Nu krijg ik een GigaByte (veel beter merk dan Connect 3D) die ook 214,50 kost. Dus dat ligt wel goed. En de prestaties... nou ik denk dat ik naast prestatie verlies (+-10% misschien
?) er ook wel voordelen zijn: 0.13 t.o.v. 0.15 = minder warmte. En ik moet toegeven dat mijn 9500PRO toch best wel wat hitte veroorzaakte in mijn kast. Dus het is maar hoe je het bekijkt
.
hier de conclusie van tom over de vgl van 9600Pro vs 9500Pro
At the same time, it costs less to produce than the older 9500 PRO model. From the consumer's perspective, the newcomer is a step backwards, though, considering the better overall performance of the "old" 9500 PRO. The performance gap between the generations becomes especially apparent when FSAA and/ or anisotropic filtering is used.
ik hoop da ge hem gaat kunnen overklokken en op hetzelfde niveau komen als de 9500Pro
At the same time, it costs less to produce than the older 9500 PRO model. From the consumer's perspective, the newcomer is a step backwards, though, considering the better overall performance of the "old" 9500 PRO. The performance gap between the generations becomes especially apparent when FSAA and/ or anisotropic filtering is used.
ik hoop da ge hem gaat kunnen overklokken en op hetzelfde niveau komen als de 9500Pro
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 17:47 ]
*bump*Baserunner schreef op 01 August 2003 @ 17:02:
OK ik heb nu met Radeon Tweaker TV Overscan support aanstaat. Nu weet ik alleen niet hoe ik die overscan nou echt aanzet zodat ik het op mijn tv krijg te zien.
Heb m'n radeon9500 1,5mnd op 324/324 gedraaid en sinds vandaag slikt ie die snelheid niet meer. 318/318 is nu het hoogst haalbare. Op zich is dit niet zo erg, alleen vind ik het vaag dat na korte tijd de kaart al minder wil overklokken. Mijn GF1 DDR van 3jaar draait nog steeds dezelfde OC als toen hij nieuw was. Hebben meer mensen hier last van ?
Komt het niet gewoon door de warmte?
Net overgestapt van Asus Geforce3 Ti500 Deluxe naar Ati Radeon 9800 PRO. Kan niet anders zeggen dan dat ik dik tevreden ben!
Ik heb wat topiques doorgespit maar kan geen duidelijk antwoord vinden.
Ik wil komende week een nieuwe PC gaan kopen, en daar hoort natuurlijk een nieuwe videokaart bij. Nu werd mij aan alle kanten aangeraden om een Ati Radeon 9500 erin te stoppen (aangezien mijn budget voor de videokaart op ongeveer 150 euro ligt), maar die is nu bijna nergens meer te krijgen. Maar nu kwam ik net in de pricewatch deze tegen:
Powercolor ATI Radeon 9500 AGP(8x) 128MB DVI/TV-Out
Precies wat ik zoek dus, maar het merk is Powercolor. En daar lees ik dus heel erg gemengde berichten over in de Ati topiques.
Mijn vraag is dus: is deze kaart wat, of kan ik beter dan maar een Club3D met 64mb kopen? Of iets meer uitgeven en dan de 9600 Pro nemen (waarvan ik mij afvraag of die wel zoveel beter is). Ik wil een beetje kunnen gamen, maar het allerbelangrijkst vind ik een goede (2D) beeldkwaliteit. Geeft Powercolor dat?
Ik wil komende week een nieuwe PC gaan kopen, en daar hoort natuurlijk een nieuwe videokaart bij. Nu werd mij aan alle kanten aangeraden om een Ati Radeon 9500 erin te stoppen (aangezien mijn budget voor de videokaart op ongeveer 150 euro ligt), maar die is nu bijna nergens meer te krijgen. Maar nu kwam ik net in de pricewatch deze tegen:
Powercolor ATI Radeon 9500 AGP(8x) 128MB DVI/TV-Out
Precies wat ik zoek dus, maar het merk is Powercolor. En daar lees ik dus heel erg gemengde berichten over in de Ati topiques.
Mijn vraag is dus: is deze kaart wat, of kan ik beter dan maar een Club3D met 64mb kopen? Of iets meer uitgeven en dan de 9600 Pro nemen (waarvan ik mij afvraag of die wel zoveel beter is). Ik wil een beetje kunnen gamen, maar het allerbelangrijkst vind ik een goede (2D) beeldkwaliteit. Geeft Powercolor dat?
Er wordt altijd alleen geconcentreerd op de kaarten die het beste van alle presteren, zoals eerder vermeld de prestatieoorlog. Wanneer komt er nou eens een prijs/prestatie oorlog? ATi en nVidia gedragen zich wat dat betreft nogal puberaalCJ schreef op 30 juli 2003 @ 02:24:
Woohooo... Weer wat nieuws over de toekomstige ATi-kaarten.
R420 is zoals velen weten de tegenhanger van NV40. De eerste geruchten met een hele hoge waarschijnlijkheidsfactor over de specs zijn nu gelekt.
NV40: True 8x1 / 4x2 Pipeline architecture
R420: 12x1 / 6x2 pipeline architecture
verhaaltje
Kom maar op met R420!
Ah, dan wordt je afgezet met een kaart die in 90% van de gevallen slechter presteertMensen ik had een Connect 3D 9500PRO 128MB maar die had brak geheugen en is dus ge-RMA'ed. Nu, omdat de 9500PRO niet meer geleverd wordt, krijg ik een 9600PRO van Gigabyte.
Waarom maak je je trouwens nog druk om die 9500Pro? Slecht verkrijgbaar, evenduur en trager dan de 9700np.
[ Voor 76% gewijzigd door Yokozuna op 03-08-2003 19:19 ]
Weten mensen hier trouwens al hoe het zit met de 9700, die wordt ook langzamerhand uit de schappen gehaald tot het magazijn leeg is?
Ze worden nog prima geleverd, maar worden ze uberhaupt nog geproduceerd?
Ze worden nog prima geleverd, maar worden ze uberhaupt nog geproduceerd?
stond verhaaltje wat niet boeit.Mijn vraag is dus: is deze kaart wat, of kan ik beter dan maar een Club3D met 64mb kopen? Of iets meer uitgeven en dan de 9600 Pro nemen (waarvan ik mij afvraag of die wel zoveel beter is). Ik wil een beetje kunnen gamen, maar het allerbelangrijkst vind ik een goede (2D) beeldkwaliteit. Geeft Powercolor dat?
edit: wijzig ik mijn posts staan er nog 3 onder elkaar
[ Voor 55% gewijzigd door Yokozuna op 03-08-2003 19:30 ]
Dank voor je antwoord, maar nu weet ik nog niet wat ik moet doen: de 9600 pro of de 9500 non pro kopen (die dus van Powercolor is)? Of de 64mb versie van de 9500 non pro nemen (die nog wél goed leverbaar is)?Yokozuna schreef op 03 August 2003 @ 19:24:
[...]
Jammer dat je geen 200 euro overhebtDan kun je nog een tijdje vooruit. Maargoed, als je moet kiezen tussen een FX 5200 Ultra, FX 5600 of Radeon 9600Pro, zou ik gewoon voor de laatste gaan. Scoort het beste.
De FX5600 Ultra is meestal wel wat sneller dan de 9600Pro, maar die kost nog meer dan een 9700np.
edit: wijzig ik mijn posts staan er nog 3 onder elkaarMijn excuses.
Hm, tja,
als je een 9600Pro voor 180-200 euro wilt kopen, kun je beter 0-20 euro meer uitgeven en een 9700np kopen die overal sneller is. In high res met 4x FSAA en 8xAF soms zelfs dubbel zo snel.
Het is natuurlijk jou geld, maar ik zou zeker zoiets als een 9700np kopen omdat je daar tenminste nog echt een tijdje mee vooruit kan. Met 4 pipelines schiet het gewoon niet op
als je een 9600Pro voor 180-200 euro wilt kopen, kun je beter 0-20 euro meer uitgeven en een 9700np kopen die overal sneller is. In high res met 4x FSAA en 8xAF soms zelfs dubbel zo snel.
Het is natuurlijk jou geld, maar ik zou zeker zoiets als een 9700np kopen omdat je daar tenminste nog echt een tijdje mee vooruit kan. Met 4 pipelines schiet het gewoon niet op
[ Voor 34% gewijzigd door Yokozuna op 03-08-2003 19:33 ]
Ja, maar het punt is dat die 9600pro al boven mijn budget zit (ik = arme student). In de eerste instantie wilde ik de 9500 kopen voor 133 euro, maar die is dus al niet meer te krijgen. De 9600 pro kost 179 euro en dat is echt het maximale wat ik eraan uit kan geven...Yokozuna schreef op 03 August 2003 @ 19:31:
Hm, tja,
als je een 9600Pro voor 180-200 euro wilt kopen, kun je beter 0-20 euro meer uitgeven en een 9700np kopen die overal sneller is, in high res met 4x FSAA en 8xAF soms zelfs dubbel zo snel.
Dus er zijn 3 mogelijkheden (volgens mij dan):
1. de 9500 non pro met 64mb geheugen
2. de Powercolor 9500 non pro met 128mb geheugen
3. de 9600 pro
Liefst optie 1 of 2 aangezien deze een stuk goedkoper zijn, maar nogmaals: ik wil graag weten of Powercolor een beetje ok is of niet, zeker omdat ik ook een goede 2d beeldkwaliteit wil hebben (ben veel met fotobewerking e.d. bezig). Over een jaar heb ik misschien wel weer geld voor een nieuwe kaart!
Verwijderd
Ik zie een voordelige 9600SE van Club3D, weet iemand wat die kaart anders is dan een 9600/128?
Verwijderd
Slow Edition, deze is dus trager, meestal lager geklokt.Verwijderd schreef op 03 August 2003 @ 20:17:
Ik zie een voordelige 9600SE van Club3D, weet iemand wat die kaart anders is dan een 9600/128?
Verwijderd
Geen Second Edition? Meer een alternatief voor LE dus. Zijn geen gegevens van te vinden he? Lukt me in ieder geval nog niet.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 21:44 ]
PowerColor is Club3D. Club3D is gewoon de Benelux naam. daarbuiten worden zij meestal verkocht onder de naam PowerColor.Vincent Bovelander schreef op 03 August 2003 @ 19:34:
[...]
Ja, maar het punt is dat die 9600pro al boven mijn budget zit (ik = arme student). In de eerste instantie wilde ik de 9500 kopen voor 133 euro, maar die is dus al niet meer te krijgen. De 9600 pro kost 179 euro en dat is echt het maximale wat ik eraan uit kan geven...
Dus er zijn 3 mogelijkheden (volgens mij dan):
1. de 9500 non pro met 64mb geheugen
2. de Powercolor 9500 non pro met 128mb geheugen
3. de 9600 pro
Liefst optie 1 of 2 aangezien deze een stuk goedkoper zijn, maar nogmaals: ik wil graag weten of Powercolor een beetje ok is of niet, zeker omdat ik ook een goede 2d beeldkwaliteit wil hebben (ben veel met fotobewerking e.d. bezig). Over een jaar heb ik misschien wel weer geld voor een nieuwe kaart!
Een beetje verlies heb je altijd...
Dank voor de opheldering. Helaasch weet ik inmiddels dat ook de Powercolor niet meer leverbaar is. Ik heb inmiddels ook een ander topique hierover geopend.PeGys schreef op 04 August 2003 @ 11:00:
[...]
PowerColor is Club3D. Club3D is gewoon de Benelux naam. daarbuiten worden zij meestal verkocht onder de naam PowerColor.
Verwijderd
Al een heeeel groot aankoopargument! Gratis HL2 erbij!!!
En je weet ut he:

Moeten ze ff aanpassen dan, optimized for Radeon 9x00 series...
Edit: Review van de Radeon 9800 Non Pro!
http://firingsquad.gamers...i_radeon_9800/default.asp
Conslusie: Qua performance nek-aan-nek met de 9700Pro (scheel paar % soms). Maar doordat de prijs lager is (of binnenkort gaat worden) wordt deze kaart wel aangeraden, doordat deze de nieuwe features aan boord heeft die de 9800Pro ook heeft. Als je deze kaart lekker kan ocen helemaal een killerbordje!
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 16:50 ]
Ik heb een nieuwe PC
(nu 1 maand oud) en vorige week gebeurde er iets. Ineens werd mijn beeld voor de helft wazig. Het leek net alsof de rechterhelft van mijn monitor een te hoge framerate had. De linkerhelft zag er geheel gewoon uit en alles werkt perfect.......
Ik heb toen mijn monitor op een andere PC aangesloten en daar werkte hij gewoon. Dan moest het aan mijn videokaart liggen (Connect 3D ATI Radion 9600) Affijn, nieuwe drivers erop, PCI slot leeggemaakt onder de kaart, en toen werkte het weer. Helaas voor even, want de dag erop gebeurde het weer.
Kast opengemaakt en er een tafelfan op gezet en na een uur ziet het er weer goed uit. Het zal dus wel een temperatuurprobleem zijn?
Specs:
Processor: P4 2,8 Ghz
Mobo: Asus P4PE/Intel 845PE/DDR333
2 x 512 Mb DDR
Videoplank: Connect 3D ATI Radion 9600 128 MB AGP
Monitor: Philips 17" 170S4FG TFT
2 X WD 120 Gb Harddisk
Voeding: volgens mij een standaard 300w voeding
Kan iemand hier een advies over geven? Moet ik een extra ventilator in mijn kast plaatsen?
Thanx!
Ik heb toen mijn monitor op een andere PC aangesloten en daar werkte hij gewoon. Dan moest het aan mijn videokaart liggen (Connect 3D ATI Radion 9600) Affijn, nieuwe drivers erop, PCI slot leeggemaakt onder de kaart, en toen werkte het weer. Helaas voor even, want de dag erop gebeurde het weer.
Kast opengemaakt en er een tafelfan op gezet en na een uur ziet het er weer goed uit. Het zal dus wel een temperatuurprobleem zijn?
Specs:
Processor: P4 2,8 Ghz
Mobo: Asus P4PE/Intel 845PE/DDR333
2 x 512 Mb DDR
Videoplank: Connect 3D ATI Radion 9600 128 MB AGP
Monitor: Philips 17" 170S4FG TFT
2 X WD 120 Gb Harddisk
Voeding: volgens mij een standaard 300w voeding
Kan iemand hier een advies over geven? Moet ik een extra ventilator in mijn kast plaatsen?
Thanx!
Verwijderd
tommy6 = zet fastwrite uit in je "smartgard" settings in je driver settings, niet in je bios.
Ik heb nu wat geks. Ik heb een Radeon 9700 Pro icm met Omega Drivers. Nu zat mijn vriend wat te kloten in de bios van zijn en mijn pc. (instellingen gedeeltelijk overnemen) Nu zei ik dat hij zijn FSB op 133 MHz moet hebben (Athlon XP 2000+), hij deed dat en deed dat bij mij (beetje slaperig) ook zo instellen. Maar ik heb een Pentium IV die op 100 MHz FSB hoort te draaien. 2,4 GHz ipv 1,8 GHz ging dus niet goed. Piepen en niet opstarten.
Gelukkig had ie snel door en kon ik, na een reboot, weer instellen 100 MHz. Mijn RAM bleef op 266 Mhz draaien en AGP en PCI op 66 en 33 MHz. Nu draai ik weer een uurtje in windhoos en opeens allemaal gele strepen in mijn beeld.
Is mijn radeon beschadigd tijdens die overclock of iets anders ? Kan dat gefixt worden ?
Ik was hier door redelijk in paniek, dus nu ben ik alle drivers opnieuw aan het doen.
Inmiddels alle drivers nieuw en zo te zien is er niks meer
Nu maar hopen dat dit een onnodige post was
.
BTW, ik lees veel over fastwrites enzo en dat het uit moet, maar wat is het in vredesnaam ?
Gelukkig had ie snel door en kon ik, na een reboot, weer instellen 100 MHz. Mijn RAM bleef op 266 Mhz draaien en AGP en PCI op 66 en 33 MHz. Nu draai ik weer een uurtje in windhoos en opeens allemaal gele strepen in mijn beeld.
Is mijn radeon beschadigd tijdens die overclock of iets anders ? Kan dat gefixt worden ?
Ik was hier door redelijk in paniek, dus nu ben ik alle drivers opnieuw aan het doen.
Inmiddels alle drivers nieuw en zo te zien is er niks meer
Nu maar hopen dat dit een onnodige post was
BTW, ik lees veel over fastwrites enzo en dat het uit moet, maar wat is het in vredesnaam ?
[ Voor 12% gewijzigd door GeforceDDQ op 05-08-2003 01:16 ]
301SQN
Fast Writes is een optie die meeste nieuwe videokaarten hebben om toch data over de AGP bus te kunnen schrijven zonder op te CPU te wachten, iig zoiets was het. Weet het ook niet 100% zeker.Wolter Kroes schreef op 04 August 2003 @ 21:24:
[ Voor 78% gewijzigd door Pubbert op 05-08-2003 08:35 ]
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Oh hehe!! Weet ik dat ook weerPeGys schreef op 04 August 2003 @ 11:00:
PowerColor is Club3D. Club3D is gewoon de Benelux naam. daarbuiten worden zij meestal verkocht onder de naam PowerColor.

Kijk die posts moeten we hebbenEdit: Review van de Radeon 9800 Non Pro!
http://firingsquad.gamers...i_radeon_9800/default.asp
Conslusie: Qua performance nek-aan-nek met de 9700Pro (scheel paar % soms). Maar doordat de prijs lager is (of binnenkort gaat worden) wordt deze kaart wel aangeraden, doordat deze de nieuwe features aan boord heeft die de 9800Pro ook heeft. Als je deze kaart lekker kan ocen helemaal een killerbordje!
Ik wilde eerst een 9700np gaan halen, maar nu ga ik toch twijfelen om even te wachten op de 9800 non pro
Inderdaad, van de 9700np zijn ook zeer weinig reviews te vinden (bijna allemaal 9700Pro).It’s honestly a little surprising how little press these cards have received, as the RADEON 9800 is one of the hottest cards on the market right now.
Tja, alleen het blijft erop neerkomen, dat je er weinig/niets mee opschietFast Writes is een optie die meeste nieuwe videokaarten hebben om toch data over de AGP bus te kunnen schrijven zonder op te CPU te wachten, iig zoiets was het. Weet het ook niet 100% zeker.
[ Voor 114% gewijzigd door Yokozuna op 05-08-2003 11:51 ]
Ik heb sinds gisteren een Radeon 9200 128Mb, maar de prestaties vallen best tegen.
Hier de specs:
AMD XP 1700+ TBred (non oc)
ABIT NF7-s
2x 256MB Consair PC2700 DualDDR
Maxtor 40Gb 7200rpm liquidbearing
ATi Radeon 9200 128Mb Sapphire
Sony DVD
Sony CDRW
WinXP SP1
Laatste ATi Drivers
Laatste NForce Drivers
Geen DirectX 9 (server down oid, kan niet downloaden)
3Dmark gedraait: Score 6654
Niet bijzonder snelle kaart dus. Toch maar weer eens verder kijken naar een andere kaart
Hier de specs:
AMD XP 1700+ TBred (non oc)
ABIT NF7-s
2x 256MB Consair PC2700 DualDDR
Maxtor 40Gb 7200rpm liquidbearing
ATi Radeon 9200 128Mb Sapphire
Sony DVD
Sony CDRW
WinXP SP1
Laatste ATi Drivers
Laatste NForce Drivers
Geen DirectX 9 (server down oid, kan niet downloaden)
3Dmark gedraait: Score 6654

Niet bijzonder snelle kaart dus. Toch maar weer eens verder kijken naar een andere kaart
Radeon 9800 wordt blijkbaar al verkocht? Hij zit ook rond de startprijs.
Bron: http://www.hardwareoutlet.nl/main.html#videokaartAGP Ati Radeon 9800 128mb BGA/DDR / DVI / TV out € 295,00
AGP Ati Radeon 9800 Pro 128mb DDR / DVI / TV out € 465,00
[ Voor 74% gewijzigd door Yokozuna op 05-08-2003 11:59 ]
Hij staat ook al in Pricewatch hoorYokozuna schreef op 05 August 2003 @ 11:55:
Radeon 9800 wordt blijkbaar al verkocht?
[...]
Bron: http://www.hardwareoutlet.nl/main.html#videokaart
Ehm, het gaat hier natuurlijk over de 9800np.
Iedereen weet toch dat de 9800Pro allang te koop is.
Iedereen weet toch dat de 9800Pro allang te koop is.
[ Voor 152% gewijzigd door Yokozuna op 05-08-2003 12:07 ]
Inmiddels nieuwe drivers maar het probleem blijft. Echt allemaal rare dingen die je ook weleens ziet als een Radeon 9500 verkeerd gaat wanneer ie naar een 9700 wordt 'gemaakt'. Alleen heb ik nu een 9700 Pro out the box.geforceddq schreef op 05 augustus 2003 @ 00:10:
Ik heb nu wat geks. Ik heb een Radeon 9700 Pro icm met Omega Drivers. Nu zat mijn vriend wat te kloten in de bios van zijn en mijn pc. (instellingen gedeeltelijk overnemen) Nu zei ik dat hij zijn FSB op 133 MHz moet hebben (Athlon XP 2000+), hij deed dat en deed dat bij mij (beetje slaperig) ook zo instellen. Maar ik heb een Pentium IV die op 100 MHz FSB hoort te draaien. 2,4 GHz ipv 1,8 GHz ging dus niet goed. Piepen en niet opstarten.
Waar zou dit aan kunnen liggen, of is het misschien de warmte, ik heb er namelijk een Zalman HP80A op zitten ?
Ik heb Windows ME, de nieuwste Omega drivers en directX 9.0
301SQN
btw die 9600 kan je daar nou nog leuke dingen mee doen, of is een 4200 dan beter?
bla?
Zie hier een review met Radeon 9500Pro, 9600Pro, 9700Pro en Ti4200
http://www.tech-report.co...deon-9600pro/index.x?pg=2
De 9600Pro is meestal wel sneller maar nog nieteens overal, bij gebruik van FSAA en AF wint de 9600Pro wel heel duidelijk.
Maargoed, lees die review maar ff
9600PRo - Ti4200 vergelijkingen zijn enorm schaars.
http://www.tech-report.co...deon-9600pro/index.x?pg=2
De 9600Pro is meestal wel sneller maar nog nieteens overal, bij gebruik van FSAA en AF wint de 9600Pro wel heel duidelijk.
Maargoed, lees die review maar ff
[ Voor 120% gewijzigd door Yokozuna op 05-08-2003 13:40 ]
ik heb het over de 9600 zonder pro, maar daar is heel weinig van bekend zo te zien.
bla?
Jawel, word soms ook wel 9600 Pro Lite of 9600 Pro Le genoemd. Hij presteerd in net iets minder als een 9600 Pro. Scheelt niet zoveel.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Op de site van maxpert (www.maxpert.nl) staat een Club 3D ATI Radeon 9800 SE (dus non-pro) te koop voor 249 euro. Niks bijzonders maar hij heeft kloksnelheden van 380/340 MHZ ???? Dat is toch normaal de GPU/mem snelheden van een 9800 pro ? Ik maxpert gebeld en de verkoper zegt dat ze een partij hadden ingekocht waarna ze van een van de kopers van de kaart te horen kregen dat het geen 9800 SE was maar iets anders. Hij de fabrikant gebeld en die zeiden volgens hem dat ze een mazzeltje hadden ... Vaag verhaal of is er een foutje gemaakt en heeft de fabrikant 9800 Pro's als 9800 SE's verpakt ? En zo ja, dan ben ik een domme zak patat dat ik dat hier vraag wat dan zijn ze natuurlijk zo weg
sorry als het al aan bod geweest is, maar ik heb tig google searches afgespeurd, net als de eigen search op GoT, maar ik kan het niet vinden.
zijn er al overklok resultaten van de radeon 9600 non-pro? in principe is die immers een lager geklokte 9600pro...
voor 90euro ofzo zou het wel een leuke vervanger voor mijn voodoo5 kunnen zijn...
zijn er al overklok resultaten van de radeon 9600 non-pro? in principe is die immers een lager geklokte 9600pro...
voor 90euro ofzo zou het wel een leuke vervanger voor mijn voodoo5 kunnen zijn...
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
Verwijderd
http://firingsquad.gamers...i_radeon_9800/default.aspqrazi schreef op 05 August 2003 @ 18:11:
sorry als het al aan bod geweest is, maar ik heb tig google searches afgespeurd, net als de eigen search op GoT, maar ik kan het niet vinden.
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2003 19:09 ]
Ik heb nu een Radeon 9700 non pro in me pc, maar hij geeft een vaag beeld weer. Het is als het ware een schaduw en je ziet het heel erg op witte ondergronden. Heb al verschillende catalyst drivers geprobeerd. Voor de rest draait deze pc nu top op het vage beeld na. Verschillende resoluties en Hzen ook geprobeerd, heb windows xp met updates erop (niet SP1). Het enigste wat ik nog zou kunnen verzinnen is dat die monitor kabel niet zo goed is. Heb hem hiervoor alleen maar gebruikt om linux servertje op me monitor aan te sluiten en das maar 640x480 beeld
(stekker zit in de normale vga ingang, aannemend dat de vga 1 was)
SOLVED. Was de kabel, maar ff een nieuwe halen voor me andere pc.
SOLVED. Was de kabel, maar ff een nieuwe halen voor me andere pc.
[ Voor 6% gewijzigd door aXe op 06-08-2003 08:05 ]
Intel I7, 32 GB DDR3, Nvidia Geforce 570GTX, 250 Gb SSD
ZOu wel eens een heel benchmark tabbelletje(COMPLEET met allerlij nuttige spellen, FSAA en AF) van alle Radeon modellen, dus vanaf de eerste met DX 8 tot nu, inclusief de SE's. Want volgens mij is het hele beeld nu verstoord, nergens zijn ze allemaal mooi bij elkaar te zien, wel met nVidia producten er tegenover maar nie met zn collega's. Iemand alle kaarten in bezit?
Breek je nek voorzichtig
hmmmz, ja, die had ik al bekeken, maar daarin is alleen de 9600 pro opgenomen, bovendien is de kern van mijn vraag niet behandeld (overklok potentie)....
de radeon 9600pro is qua performance goed genoeg (beter dan ti4200), maar de prijs is mij nog te stevig.
mocht de 9600 non-pro echter makkelijk naar pro specs over te klokken zijn, dan ga ik denk ik toch overstag. ik hoopte eigenlijk op iemand met hands on experience, omdat google niets opleverde
AMD Phenom II X2 555@ X4 B55, 4GB DDR3-1333 OCZ Gold, MSI 870A-G54, Radeon HD 7770 512 MB
beetje onzinnig om er een nieuw topic over te openen, dus doe ik t hiero ffies:
ik wil een Sapphire Radeon 9200 kopen, deze heeft een vga en dvi uitgang (toch?) maar kan ik dan die kaart ook gebruiken als dualhead? of heb ik dan een aparte (PCI) kaart nodig?
ik wil een Sapphire Radeon 9200 kopen, deze heeft een vga en dvi uitgang (toch?) maar kan ik dan die kaart ook gebruiken als dualhead? of heb ik dan een aparte (PCI) kaart nodig?
"From this day to the ending of the world, But we in it shall be remembered -- We few, we happy few, we band of brothers."
Sommige 9200's kaarten hebben een Dual-Ramdac. Dat wil zeggen dat je DVI en D-Sub (gewone vga dus) allebei tegelijk aan kan sturen. Als de kaart dit niet heeft kan hij ze niet tegelijk aan sturen.
Ik had 1 Connect3D 9200 128MB die het wel had, en een 1 Club3D 9200 Low Profile die het niet had.
Ik had 1 Connect3D 9200 128MB die het wel had, en een 1 Club3D 9200 Low Profile die het niet had.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
Dis nog de enige review van een non-pro. Nog ff geduld dus...qrazi schreef op 05 August 2003 @ 19:41:
[...]
hmmmz, ja, die had ik al bekeken, maar daarin is alleen de 9600 pro opgenomen, bovendien is de kern van mijn vraag niet behandeld (overklok potentie)....
de radeon 9600pro is qua performance goed genoeg (beter dan ti4200), maar de prijs is mij nog te stevig.
mocht de 9600 non-pro echter makkelijk naar pro specs over te klokken zijn, dan ga ik denk ik toch overstag. ik hoopte eigenlijk op iemand met hands on experience, omdat google niets opleverde
hmmmz, ik heb er onder tussen ook een op rage3d gevonden.... en een duitse site... erm.... *qrazi zoekt ff ... ah, hier is ie: http://www.3dcenter.de/ar...00_vs_gffx5200+5600+5800/
volgens rage3d kan de non pro niet zo ver geklokt worden qua geheugen (250mhz max) maar core wel (450mhz passief....) de overgeklokte non-pro was bijna net zo snel als een pro...
ik denk dat ik dan toch nog maar ff op de volgende budget kaart wacht (lomac is nog niet uit....
)
edit: beyond3d heeft er ook al een review van....
volgens rage3d kan de non pro niet zo ver geklokt worden qua geheugen (250mhz max) maar core wel (450mhz passief....) de overgeklokte non-pro was bijna net zo snel als een pro...
ik denk dat ik dan toch nog maar ff op de volgende budget kaart wacht (lomac is nog niet uit....
edit: beyond3d heeft er ook al een review van....
[ Voor 6% gewijzigd door qrazi op 05-08-2003 22:34 ]
Verwijderd
Kheb sinds maandag een nieuw systeem bij MyCom gekocht.... en nu ben ik ongeveer 1000 nieuwspost lezen verder...
ASUS P4P800 Moederboard, Sapphire Radeon 9700 Altantis Pro videokaart, maar ik heb nog geen één Direct3D game kunnen spelen... verder draait de machine als een zonnetje.
De laatste Catalyst drivers en het laatste controlpanel zijn geinstallered na een schone XP install met SP1.
De games crashen meestal als het geheel 3D wordt, soms gaat het geluid nog even door. Ook een enkele reboot gehad, na opnieuw opstarten kwam XP met een melding en kon ik een report opsturen. Na analyse van het report kwam MS met de melding dat er aan het bekende probleem gewerkt wordt door Microsoft....
Door de AGP op 4X te zetten ipv 8X doen de spellen het wel...
ASUS P4P800 Moederboard, Sapphire Radeon 9700 Altantis Pro videokaart, maar ik heb nog geen één Direct3D game kunnen spelen... verder draait de machine als een zonnetje.
De laatste Catalyst drivers en het laatste controlpanel zijn geinstallered na een schone XP install met SP1.
De games crashen meestal als het geheel 3D wordt, soms gaat het geluid nog even door. Ook een enkele reboot gehad, na opnieuw opstarten kwam XP met een melding en kon ik een report opsturen. Na analyse van het report kwam MS met de melding dat er aan het bekende probleem gewerkt wordt door Microsoft....
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 06-08-2003 09:45 ]
Wat doen ze vaag, als het 9800Pro's zijn staat dat met KOEIENLETTERS op de dozen?! Of wat wat lees ik nou BULK. Dat betekent volgens mij dat er geen doos bij zit, gewoon plain kaart + driver cd, in anti statisch zakje verpakt. Ik zal ze eens mailen, heb al vaker wat bij hen gehaald, topzaak. Interessant dit...derfragmeister schreef op 05 August 2003 @ 17:59:
Op de site van maxpert (www.maxpert.nl) staat een Club 3D ATI Radeon 9800 SE (dus non-pro) te koop voor 249 euro. Niks bijzonders maar hij heeft kloksnelheden van 380/340 MHZ ???? Dat is toch normaal de GPU/mem snelheden van een 9800 pro ? Ik maxpert gebeld en de verkoper zegt dat ze een partij hadden ingekocht waarna ze van een van de kopers van de kaart te horen kregen dat het geen 9800 SE was maar iets anders. Hij de fabrikant gebeld en die zeiden volgens hem dat ze een mazzeltje hadden ... Vaag verhaal of is er een foutje gemaakt en heeft de fabrikant 9800 Pro's als 9800 SE's verpakt ? En zo ja, dan ben ik een domme zak patat dat ik dat hier vraag wat dan zijn ze natuurlijk zo weg
Tja, Fast Writes zuigt gewoonDoor de AGP op 4X te zetten ipv 8X doen de spellen het wel...
[ Voor 45% gewijzigd door Yokozuna op 06-08-2003 12:41 ]
Verwijderd
De 9800SE is de budgetversie van de 9800, net zoals de 9500 dat van de 9700 was. Bij de 9800SE is dit onder andere gedaan door 4 van de 8 pipeline's te disablen. Verder concludeer ik uit deze aanbieding dat er ook een 128bit en een 256bit versie zou zijn, maar ik heb wat moeite om de nodige info te vinden, zie deze search op ati.com.derfragmeister schreef op 05 August 2003 @ 17:59:
Bij de 9500 zagen wij al dat de productie van de goedkope 128bit PCB's schaars was en om deze reden de 256bit PCB's van de 9700 gebruikt werden. Zo te zien is herhaald dit zich voor de 9800SE, welke op dit moment een 9800(pro) PCB zijn geplaatst en er kennelijk ook nog van het snellere 2.8 ns geheugen gebruik gemaakt is. Echter, door de 4 i.p.v. 8 pipelines is deze kaart natuurlijk een stuk langzamer dan de gewone 9800.
De vraag voor de tweaker is natuurlijk of het gaat lukken om middels een mod de overige 4 pipelines te activeren, net zoals eerder de 9500 op een 256bit PCB gemod werdt naar een 9700.
Verwijderd
Zet auto reboot eens uit. Eigenschappen van deze computer > geavanceerd > opstart- en herstelinstellingen, daar uitvinken dat hij automatisch moet rebooten. Lees dan de fout op het blauwe scherm.Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 09:18:
Kheb sinds maandag een nieuw systeem bij MyCom gekocht.... en nu ben ik ongeveer 1000 nieuwspost lezen verder...
Die Catalyst 3.6 deden hier ook raar op mijn 9700. Heb nu 3.5 erop en alles draait prima.
Conclusie, de 9800SE's verkocht bij Eynstein en Maxpert hebben echt maar 1 concreet verschil met de 9800Pro's, de uitschakeling van 4 pipelines. Verder precies dezelfde kaart.Verwijderd schreef op 06 August 2003 @ 12:47:De 9800SE is de budgetversie van de 9800, net zoals de 9500 dat van de 9700 was. Bij de 9800SE is dit onder andere gedaan door 4 van de 8 pipeline's te disablen. Verder concludeer ik uit deze aanbieding dat er ook een 128bit en een 256bit versie zou zijn, maar ik heb wat moeite om de nodige info te vinden, zie deze search op ati.com.
Bij de 9500 zagen wij al dat de productie van de goedkope 128bit PCB's schaars was en om deze reden de 256bit PCB's van de 9700 gebruikt werden. Zo te zien is herhaald dit zich voor de 9800SE, welke op dit moment een 9800(pro) PCB zijn geplaatst en er kennelijk ook nog van het snellere 2.8 ns geheugen gebruik gemaakt is. Echter, door de 4 i.p.v. 8 pipelines is deze kaart natuurlijk een stuk langzamer dan de gewone 9800.
De vraag voor de tweaker is natuurlijk of het gaat lukken om middels een mod de overige 4 pipelines te activeren, net zoals eerder de 9500 op een 256bit PCB gemod werdt naar een 9700.
SOME......... (er moet trouwens 9800Pro staan, niet 9800) Maargoed, dat belooft weer een typisch mod-topicjeThe chip will also feature only four pipelines, however, this is not an obstacle for brave overclockers and modders, is it? After certain tweaks some lucky users will probably get a fully-functional RADEON 9800 from a lower-cost RADEON 9800 SE solution.
[ Voor 38% gewijzigd door Yokozuna op 06-08-2003 13:14 ]
Mail teruggehad van Maxpert, kort en krachtig zoals normaal
Het is gewoon de beste SE versie.
Geachte heer,
het gaat hier om een 9800SE. Er zit inderdaad geen doos bij, wel kompleet
met alle spellen.
Met vriendelijke groet,
maXpert
[ Voor 4% gewijzigd door Yokozuna op 06-08-2003 13:36 ]
Hoi Iedereen, Ik heb ook een vraagje
Ik heb een Radeon 9500 Pro. Verder tevreden mee op deze kuren na.
Ik heb het bekende "GOLVEN IN MIJN BEELD" probleem. En bij diversen games Reboot de PC, Hangt het spel. Nu draai ik wel nog met oude drivers maar na (ik lieg niet) meer als 30 paginas VOLLEDIG hebben gelezen blijkt dit een hardware matig probleem te zijn!
Ik heb al vele oplossingen zoals deze:
--------------
Geheugen op 266 laten draaien
Nieuwe drivers
Kast open
------------------------
I when back into my bios and upped the voltage again on the agp voltage to 1.8 vols.
---------------------------
I have the same card and had the same problems on certain games when playing them for awhile and I just set my virtual memory to a higher number and I have had no problems since. Not sure if this helps, but it worked for me.
----------------------------
Wat je ook nog kunt proberen is de AGP rate van 8 naar 4 of van 4 naar 2 te veranderen in je bios. Zorg ook dat SBA (SideBandAdressing) en Fastwrites uit staan.Uninstall je huidige catalyst uit confischerm>software. Download hierna Nasty File Remover van www.guru3d.com en delete daarmee de restjes van de oude driver. Download daarna de nieuwste catalyst van Ati en install deze.Zorg ook dat je alle updates van windows hebt > www.windowsupdate.com o.a. Direct X 9.0b
----------------------------------------
Grijzige storing??
was je vorige kaart toevallig een kaart van nvidia ?
zo ja moeje ff de detonator destroyer gebruiken ( te vinden op www.guru3d.com )
----------------------------------
Heb je fastwrites uit staan? Dat zorgt bij (zie specs hieronder) mij ook voor een hoop crashes. Ga naar advanced properties in de display settings, ergens staat iets van SMARTgart. Ga daarheen en klik op detect (oid). Zet daarna fastwrites uit. Apply en alles zou moeten werken. Bij mij iig wel. Zonder dit te doen crasht winXP soms zonder opgave van reden en loopt 3dmark2003 na enkele seconden vast. Ik heb een 460W voeding, dus daar ligt het niet aan.
hij heeft de cat drivers voor xp gedownload.
dus dat is niet moeilijk raden
en kom je ook door alle tests van dxdiag.exe
---------------------------------
Ik heb bij mij allerlei performance troubletjes gehad. Ik heb een 9700 pro.
Dus ik was eigenlijk redelijk ontevreden met die ATI kaart totdat ik bij de OpenGL en D3D settings alles heb gezet op: best performance.
Het scheelt geen bal in de 3D mark, ik heb tot nu toe niks qualiteitsverschil gemerkt in de games maar in-game is de performance wel verbeterd.
Bijvoorbeeld bij Earth and Beyond. 1600x1200, eerst 10fps (arg!) en nu 120 fps.
Dus ik zou zeggen probeer dat eens.
-----------------------------------
Display properties-->advanced-->
Daar bij OpenGL en bij Direct3D tab de Main settings naar 'best performance'.
Laat effe weten of het iets uit maakt ok? Ik ben namelijk best benieuwd.
Deselecting "Use DDC Information" and manually selecting my max res and max refresh got rid of the scrolling lines for me. However, still have the flicker. its in the ati control panel under the display tab.
DVI adapter
1) sluit monitor aan op DVI adapter
2) zet DCC uit (scherm wordt wel een beetje trillerig hiervan, dus niet zo'n goede oplossing)
3) sluit hem aan op een andere molex
4) rommel wat rond met de kabel van je voeding
-------------------------------
Bij mij werkt dit allemaal met name 4) kan meer voordeel opleveren dan je denkt. Heb de voedingskabels nu zo veel mogelijk boven in de kast gelegd, en het rollen was voorbij.
Oplossing 1) schijnt bij veel mensen te werken, ook bij mij. Oplossing 3) werkt ook, hoewel dat ook door het aardingseffect kan komen, en oplossing 2) werkt ook maar scherm ging toen trillen.
Hmm, Ik heb het nu opgelost door de dongel in de dvi out te laten zitten en mijn monitor gewoon op de vga out aan te sluiten. Vreemde oplossing --> JA!
maarja, het werkt hier teminste wel
Voor mij werkten dus:
1. digitale uitgang gebruiken
2. rage3dtweak > shimmerfix aanzetten
en allebei afzonderlijk werken ze bedoel ik dan
Ik had dit ook. Het is niet echt een "probleem", het heeft te maken met instellingen Radeon drivers. Je moet de maximale resolutie en refreshrate van de monitor aangeven.
Eigenschappen voor beeldscherm --> instelling --> geavanceerd --> displays --> monitor --> attributes en hier vul je de maximale waarden van resolutie en refreshrate van jouw monitor in
-----------------------
Zoals je ziet, flink wat oplossingen. Maar wat raden jullie mij aan? Terug sturen of is het ook softwarematig optelossen??
Ik heb een Radeon 9500 Pro. Verder tevreden mee op deze kuren na.
Ik heb het bekende "GOLVEN IN MIJN BEELD" probleem. En bij diversen games Reboot de PC, Hangt het spel. Nu draai ik wel nog met oude drivers maar na (ik lieg niet) meer als 30 paginas VOLLEDIG hebben gelezen blijkt dit een hardware matig probleem te zijn!
Ik heb al vele oplossingen zoals deze:
--------------
Geheugen op 266 laten draaien
Nieuwe drivers
Kast open
------------------------
I when back into my bios and upped the voltage again on the agp voltage to 1.8 vols.
---------------------------
I have the same card and had the same problems on certain games when playing them for awhile and I just set my virtual memory to a higher number and I have had no problems since. Not sure if this helps, but it worked for me.
Wat je ook nog kunt proberen is de AGP rate van 8 naar 4 of van 4 naar 2 te veranderen in je bios. Zorg ook dat SBA (SideBandAdressing) en Fastwrites uit staan.Uninstall je huidige catalyst uit confischerm>software. Download hierna Nasty File Remover van www.guru3d.com en delete daarmee de restjes van de oude driver. Download daarna de nieuwste catalyst van Ati en install deze.Zorg ook dat je alle updates van windows hebt > www.windowsupdate.com o.a. Direct X 9.0b
----------------------------------------
Grijzige storing??
was je vorige kaart toevallig een kaart van nvidia ?
zo ja moeje ff de detonator destroyer gebruiken ( te vinden op www.guru3d.com )
Heb je fastwrites uit staan? Dat zorgt bij (zie specs hieronder) mij ook voor een hoop crashes. Ga naar advanced properties in de display settings, ergens staat iets van SMARTgart. Ga daarheen en klik op detect (oid). Zet daarna fastwrites uit. Apply en alles zou moeten werken. Bij mij iig wel. Zonder dit te doen crasht winXP soms zonder opgave van reden en loopt 3dmark2003 na enkele seconden vast. Ik heb een 460W voeding, dus daar ligt het niet aan.
hij heeft de cat drivers voor xp gedownload.
dus dat is niet moeilijk raden
en kom je ook door alle tests van dxdiag.exe
---------------------------------
Ik heb bij mij allerlei performance troubletjes gehad. Ik heb een 9700 pro.
Dus ik was eigenlijk redelijk ontevreden met die ATI kaart totdat ik bij de OpenGL en D3D settings alles heb gezet op: best performance.
Het scheelt geen bal in de 3D mark, ik heb tot nu toe niks qualiteitsverschil gemerkt in de games maar in-game is de performance wel verbeterd.
Bijvoorbeeld bij Earth and Beyond. 1600x1200, eerst 10fps (arg!) en nu 120 fps.
Dus ik zou zeggen probeer dat eens.
-----------------------------------
Display properties-->advanced-->
Daar bij OpenGL en bij Direct3D tab de Main settings naar 'best performance'.
Laat effe weten of het iets uit maakt ok? Ik ben namelijk best benieuwd.
Deselecting "Use DDC Information" and manually selecting my max res and max refresh got rid of the scrolling lines for me. However, still have the flicker. its in the ati control panel under the display tab.
DVI adapter
1) sluit monitor aan op DVI adapter
2) zet DCC uit (scherm wordt wel een beetje trillerig hiervan, dus niet zo'n goede oplossing)
3) sluit hem aan op een andere molex
4) rommel wat rond met de kabel van je voeding
Bij mij werkt dit allemaal met name 4) kan meer voordeel opleveren dan je denkt. Heb de voedingskabels nu zo veel mogelijk boven in de kast gelegd, en het rollen was voorbij.
Oplossing 1) schijnt bij veel mensen te werken, ook bij mij. Oplossing 3) werkt ook, hoewel dat ook door het aardingseffect kan komen, en oplossing 2) werkt ook maar scherm ging toen trillen.
Hmm, Ik heb het nu opgelost door de dongel in de dvi out te laten zitten en mijn monitor gewoon op de vga out aan te sluiten. Vreemde oplossing --> JA!
maarja, het werkt hier teminste wel
Voor mij werkten dus:
1. digitale uitgang gebruiken
2. rage3dtweak > shimmerfix aanzetten
en allebei afzonderlijk werken ze bedoel ik dan
Ik had dit ook. Het is niet echt een "probleem", het heeft te maken met instellingen Radeon drivers. Je moet de maximale resolutie en refreshrate van de monitor aangeven.
Eigenschappen voor beeldscherm --> instelling --> geavanceerd --> displays --> monitor --> attributes en hier vul je de maximale waarden van resolutie en refreshrate van jouw monitor in
-----------------------
Zoals je ziet, flink wat oplossingen. Maar wat raden jullie mij aan? Terug sturen of is het ook softwarematig optelossen??
Duken.nl meer dan downloaden | Leeralles.nl - Een waffeltastische plek
Hijs niet overgeclocked? Sommige merken overclocken hun kaart. En je kan natuurlijk een aantal van die oplossingen proberen. Kzou vooral goed kijken of er geen magneten of andere invloeden op je monitor of dichtbij liggen. Dat met die dongle lijkt me maar stug maar die instelling met Hz van monitor klopt wel. Je moet bij monitor info zelf en bij de ATI monitor instelling zelfde Hz aantal instellen.
Verwijderd
Dat van die golven ken ik niet. Maar ik had dus zelf problemen met het mijn 9500PRo. Hij rebootte spontaan tussen spelletjes heen, 3DMark wou niet helemaal gaan etc etc. Bleek het geheugen brak te zijn. RMA'en en je krijgt een nieuwe denk ik
Verwijderd
FF een vraagje, ik krijg een atir radeon 9800 pro, hoe zou die lopen op agp 4x? Zou het veel verschil zijn met 8x?
Ik merk geen ene ruk met al die 2x, 4x, 8x
Zal vast wel te zien zijn met 3DMark ofzo maar als gewone user merk je er weinig van. Het is simpelweg doorvoer speed, pipelines
Verwijderd
K kewl, dan toch maar ff wachten met een ander moederbord, kaart is al zo'n aanslag op m'n porto
Kan iemand mij vertellen welke van deze 2 kaarten nou de betere is, want ik kom er niet meer uit hoor.
ATI Radeon 9700 128MB DDR TV-out DVI € 202,-
ATI Radeon 9600 PRO 128MB DDR 8x AGP TV Out DVI € 189,-
alvast bedankt
Zelf denk ik de ATI Radeon 9600 PRO 128MB DDR 8x AGP TV Out DVI,
maar dat weet ik niet ckers
alvast bedankt
Verwijderd
uhm piet... die radeon 9700 is VEEEL sneller dan die 9600 pro... en dat voor nog geen 15 euro meer...
Verwijderd
wel vervelend dat niemand eens terugleest, hetzelfde gebeurt in het geforce topic.Kickasz schreef op 06 augustus 2003 @ 23:36:
Kan iemand mij vertellen welke van deze 2 kaarten nou de betere is, want ik kom er niet meer uit hoor.![]()
alvast bedankt![]()
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen wat het verschil is tussen de ATI Radeon's (dus niet van een merk maar puur van ATI, althans zo lijkt het) en de ATI Radeon's van de merken zoals Club3D enzovoorts?
Ik zie in de Pricewatch namelijk verschillende dingen.
Ik zie in de Pricewatch namelijk verschillende dingen.
van welke wil je weten, want het is nogal een lijst ondertussen sinds ik meen 2000....
Breek je nek voorzichtig
[speculatie mode]
Heeft iemand al ideeen/info. over de 9900 pro die er a.s. september aankomt. Zal het uitkomen met DDR I of II ... wat zal er bij aanvang aan geheugen opzitten, 128 MB, direct 256 MB of 512 MB (lijkt me erg stug en nutteloos als 256 MB al aardig overkill is).
Zal Saphire, Hercules, Club3d en Ati zelf die kaart in september allemaal met HL2 leveren?
En wat zullen we gokken dat het zal kosten? Ik gok zelf op ongeveer 500 euro voor een 128MB versie met DDR II
Wie biedt meer?
Heeft iemand al ideeen/info. over de 9900 pro die er a.s. september aankomt. Zal het uitkomen met DDR I of II ... wat zal er bij aanvang aan geheugen opzitten, 128 MB, direct 256 MB of 512 MB (lijkt me erg stug en nutteloos als 256 MB al aardig overkill is).
Zal Saphire, Hercules, Club3d en Ati zelf die kaart in september allemaal met HL2 leveren?
En wat zullen we gokken dat het zal kosten? Ik gok zelf op ongeveer 500 euro voor een 128MB versie met DDR II
Wie biedt meer?
I've visited the Mothership @ Cupertino
Verwijderd
Ok ik speculeer ff mee 
Ik denk dat de Radeon 9900 256mb ddr2 geheugen gaat krijgen, en de core en het geheugen net iets hoger geclocked zijn dan de radeon 9800 pro, en verder zullen er mischien een paar hele kleine optimalisaties zijn in de core maar ik verwacht verder weinig bijzonders van de Radeon 9900, ik denk dat de prijs ongeveer rond de 400,- zal liggen als groothandel prijs.
De kaart waar ik echt naar uitkijk is de R420, daar verwacht ik wel wat van, en dat gaat denk ik ook de vervanger worden van mijn Radeon 8500 aan het einde van dit jaar.
Ik denk dat de Radeon 9900 256mb ddr2 geheugen gaat krijgen, en de core en het geheugen net iets hoger geclocked zijn dan de radeon 9800 pro, en verder zullen er mischien een paar hele kleine optimalisaties zijn in de core maar ik verwacht verder weinig bijzonders van de Radeon 9900, ik denk dat de prijs ongeveer rond de 400,- zal liggen als groothandel prijs.
De kaart waar ik echt naar uitkijk is de R420, daar verwacht ik wel wat van, en dat gaat denk ik ook de vervanger worden van mijn Radeon 8500 aan het einde van dit jaar.
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2003 02:31 ]
Ik denk dat het als huidige bezitter van een 9700 of 9800 de moeite niet waard is om te upgraden naar een 9900 (Pro). Ik verwacht zelf dat het verschil pas echt groot word als de Loci uitkomt.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
En dat geldt in het algemeen: als je nu een goeie vk koopt, dan moet je pas minstens over 1,5 jaar aan een andere gaan denken, wil je er echt op vooruitgaan. Al die tussenversies leveren maar een marginaal voordeel. Maar ach, het klopt de consument geld in de zak...
Verwijderd
De meeste consumenten kopen echt niet constant nieuwe kaarten hoor. De meeste consumenten weten eigenlijk niet meer te zeggen dan dat ze een 32 mb videokaart hebben. Dan zijn er wel een handje vol mensen die veel van videokaarten weten (zoals wij) en bij die mensen maken ze meer kans om hun constant nieuwe kaarten te laten kopen. Maar dan zijn er van die mensen ook nog maar weinig die constant de nieuwste kopen. Ik game nu al een hele tijd op een Geforce 2 Ti.Verwijderd schreef op 07 augustus 2003 @ 09:20:
En dat geldt in het algemeen: als je nu een goeie vk koopt, dan moet je pas minstens over 1,5 jaar aan een andere gaan denken, wil je er echt op vooruitgaan. Al die tussenversies leveren maar een marginaal voordeel. Maar ach, het klopt de consument geld in de zak...
Ik zou met mn Radeon 8500 ook nog goed vooruit kunnen, maar ik wilde gewoon ook eens FSAA en Aniso aanzetten omdat ik me ergerde aan de karteltjes
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Sorry, ik ben een dag offline geweest, kun je wat links naar de loci geruchten geven. Ik had er nog niet eerder van gehoord.Dond3r schreef op 07 August 2003 @ 09:01:
Ik verwacht zelf dat het verschil pas echt groot word als de Loci uitkomt.
edit: ok ik heb nu wel de FP melding gevonden.
nieuws: ATi werkt aan 0,13µ chip met 200 miljoen transistors
Hoe je daaruit kunt concluderen dat hij zoveel beter is is uiteraard maar de vraag.
[ Voor 23% gewijzigd door leuk_he op 07-08-2003 12:38 ]
Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.
Op de FP (www.tweakers.net) vind je wel meer info over de Loci. Er is nog niet echt veel van bekend, maar er word verwacht dat hij 100% sneller is dan de R300. Dit kan best kloppen, want dit werd bij de R200 (Radeon 8500 - 100% sneller dan de R100 - Radeon 7200) en bij de R300 (100% sneller dan de R200 - Radeon 8500) ook beweerd.
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
Verwijderd
ik ga maar even door op de vraag van Nijtram, want ik had zo hier en daar ook vraagtekens! koop je bijv een GigaCube Radeon 9600 pro LE, dan ben je 157 kwijt, maar koop je een Hercules 3D Prophet 9600 pro, dan mag euro 229 neerleggen, waar zit hem dit verschil in prijs nou in?!
ok mijn 9700np wordt das als het goed is ge RMA'ed (zie ook M1lamb3r in "-= Radeon Topic - Deel 67 =-")
Als ik het me goed herriner moet je als er iets dmv garantie geruild wordt toch eenzelfde product of beter terugkrijgen? wie kan dit bevestigen? niet dat ze me dadelijk met een 9600 ofzo opschepen.
Als ik het me goed herriner moet je als er iets dmv garantie geruild wordt toch eenzelfde product of beter terugkrijgen? wie kan dit bevestigen? niet dat ze me dadelijk met een 9600 ofzo opschepen.
Verwijderd
Ten 1e is dit niet dezelfde kaart denk ik, of staat dat LE ergens anders voor? Mochten ze dezelfde specs hebben, dan is het zo dat Herc sowieso duurder is. Altijd al geweest. Herc maakt altijd weer een feest van zijn kaartjes, heatsinks, coolers, ledjes, weet ik ut allemaal. Ut is altijd mooier (of het functioneel is is een 2e...)! Persoonlijk vind ik het de meerprijs niet waard, ik doe zelf wel wat leuks met die kaart. Maar heel veel tweakers gaan keihard voor Herc, ut is zeker geen miskoop! Maarja prijsverschil is soms best wel groot... Up 2 u!Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 11:59:
ik ga maar even door op de vraag van Nijtram, want ik had zo hier en daar ook vraagtekens! koop je bijv een GigaCube Radeon 9600 pro LE, dan ben je 157 kwijt, maar koop je een Hercules 3D Prophet 9600 pro, dan mag euro 229 neerleggen, waar zit hem dit verschil in prijs nou in?!
Verwijderd
De LE versies zijn wat trager, meestal lager geklokt. En het prijs verschil zit hem vooral in het merk, Hercules is altijd al duur geweest.Verwijderd schreef op 07 August 2003 @ 11:59:
Dit topic is gesloten.