Verwijderd schreef op 09 September 2003 @ 19:48:
Vrijdag Close encounters of the third kind weer is gezien

en toen kwam ik op het idee om dit te maken. Ik weet nog niet of ie helemaal af is maar ik zit ff stuk en weet niet wat ik er nog meer aan moet doen.
Iemand nog tips of suggesties wat ik er aan moet veranderen?
[
afbeelding]
Tja, het "They are coming" lijkt nog niet ergens op. Wil je er een filmposter van maken? Of wat is het doel? De tekst moet in ieder geval stukken dramatischer, misschien kun je iets verzinnen in de trant van "Giant Mutated Lesbian Nazi Ants From Mars Attack" of zo

.
Weinig aan veranderd... Typografie kan beter, en waar is het Tombraider beeldmerk? Je grote formaat kun je corrigeren door de eerste tag [img=600] te maken, in plaats van gewoon [img]. Ik vind het niet origineel wat je met de foto hebt gedaan (eigenlijk alleen maar een beetje spelen met levels/dodge/hue), en de tekst is net als in mijn vorige kritiek compleet verloren geraakt - het zweeft maar ergens rond.
Tja, zorg maar eerst eens dat je 5
maanden Photoshop ervaring krijgt, en gebruik ook die [img=600] tag

. DIt is nog niet echt veel. Je kunt veel meer doen met die clown achterin - kopieer 'm een stuk of 20 keer en maak elke layer op een bepaalde grootte zodat je een video-feedback idee krijgt. Je font is .. naja. Misschien geschikt, maar jammer dat je 't dan zo bot voor die toch al niet geweldig zichtbare clown plaatst. Gebruik eens wat dirt brushes om 't een beetje een drukwerk/illegale graffiti-gevoel te geven. Je "Paintball Team" staat wel heel ongelukkig. Misschien kun je wat meer contrast maken door dit in een serieuzer font neer te zetten, en dan van de gradient af te blijven.
Gah, misschien moet Parse maar het rescalen in een tag automatisch aanzetten... Vorige twee kritieken noemden al hoe je dat moet doen. Okee, je bent al redelijk bezig, maar er zijn een paar opmerkingen:
- Verdana is geen font dat je gebruikt in wallpapers en designs.
- Verdana moet je dan ook niet, ik herhaal, niet gebruiken voor wallpapers en designs (ik zeg dit twee keer - ik wil hier mee benadrukken dat het belangrijk is.)
- Hetzelfde geldt voor Times New Roman en Arial, maar daar doe je nu even niks mee. Zorg ervoor dat je copyright-message gewoon in een bescheiden pixelfontje (04_-serie) onderin komt te staan; duidelijk zat, en leesbaar ook.
- diss de glow rond "digital revolution". Houd ook in gedachten dat al iedereen ooit wel eens het woord "digital" heeft gebruikt; "revolution" is een goede tweede. Met andere woorden; verzin iets origineels. Sla desnoods een latijns woordenboek open, of gebruik
Jeffrey's Kanji Dictionary . Die kan ook met inline kanji werken, dus zie je gelijk hoe de lettertekens eruit zien.
- je zwarte achtergrond is veel te leeg. Opnieuw zorgt dit ervoor dat de tekst verloren ergens in zweeft.
Dat was 't ongeveer. Ook hoef je het niet twee keer te posten als je alleen de datum hebt gewijzigd - het boeit niet wanneer je het hebt gemaakt en het was niemand opgevallen of dat nou gisteren of vandaag was.
Rescalen! Ook heb je het overvloeien van wireframe naar render niet helemaal goed gedaan : ik zie de typische Bryce-schaduw, en de camera op de achtergrond. Omdat Bryce een raytracer is is er niet echt sprake van 'wireframes' omdat je ook niet 'polygonen' hebt, maar eerder wiskundige modellen met een oneindige resolutie. In het vervolg toch maar 3dsmax gebruiken. Ook is dit als logo niet echt geschikt - te lage resolutie, geen vectorformaat, allerhande irrelevante informatie - kortom, niet geschikt voor briefhoofden, bedrijfsproducten, e.d. Het "Artin" logo is gepixeld : slordig. Je eigen logo is.. nou ja, al eigenlijk helemaal niet veel. Arial tekst, ranzige typografie (geen kleine/hoofdletters op die manier door elkaar gebruiken), en gewoon een simpele Twirl-filter in Photoshop. Hoeveel mensen dat al eerder geprobeerd hebben wil ik niet eens weten.
Tweede pic : ha, die is nog wel leuk. Kleuren en de mist zijn alleen wat deprimerend. Kleur : gewoon de render in de lekkere felle speelgoedkleuren van Bryce laten. De mist- gewoon de render kopiëren, Gaussian blur erover, over laten faden met een mask zodat je een scherpte-diepte effect krijgt. Gezicht van het meisje zit goed, alleen suggereert niets in de houding van het mannetje dat de kop er anatomisch correct op zit. En dan is de tekst op de bodem al helemaal onleesbaar.
stefanvverk schreef op 09 September 2003 @ 22:17:
Die 1e is vet, zelf wilde ik ook ooit zo'n mixje maken van gerenderd materiaal, en de wire-frames. Alleen kreeg ik het nooit voor elkaar een fade te maken tussen de 2 plaatjes... Morgen toch maar eens proberen, of heb je tips ??

Faden van plaatjes is universeel en ongelofelijk basismateriaal in Photoshop. Om zoals hierboven gesuggereerd de gum te gebruiken komt dicht bij heiligschennis: daar heb je masks en gradients voor, en als het dan echt moet : nog steeds masks gebruiken, dan mol je je plaatje niet onherstelbaar.
[
Voor 119% gewijzigd door
Yoozer op 10-09-2003 00:03
. Reden: gal spugen :) ]