[2d] post je 2d stuff maar weer - part 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 4.046 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

G-PHREAK schreef op 29 September 2003 @ 20:08:
wallpapertje gemaakt :) origineel is 1024x768

[afbeelding]
"Een helder ontwerp voor iedere onderneming" moet niet tussen aanhalingstekens staan op je poster. Dat doe je alleen als je iets citeert. Op een dergelijke wallpaper citeer je niet maar doe je een statement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is nog niet af maar ik heb ff wat inspiratie en tips nodig voordat ik ermee verder ga :)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/pjlammers/cosablaze/world_destruxion.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkX schreef op 30 september 2003 @ 15:06:
Nee, c is de crop tool, maar ik bedoel de 'crop' functie in het edit menu (die naar je selectie cropt). Ben nl ong 400 foto's aan het bewerken van 4:3 naar 15:10, dus heb een fixed selectie die ik dan crop. Heb nu een actie met hotkey gemaakt, want ik kon em nie vinden :)

Of kan dit handiger? Yah, I know dat ik dat kan batchen enzo, maar dan pakt ie overal het midden, terwijl ik zelf moet beoordelen of bovenste/onderste/middelste stuk het mooiste is :)
wat ik daarvoor heb is een cropbatch die ik laat wachten op de crop zodat ikd aar op enter moet drukken (effe dat dingetje aanvinken in je action) dan positioneer ik m'n crop en dan enter en dan gaat ie door naar de volgende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had niets te doen dus ik dacht: Laat ik weer eens een vage wallpaper maken ( klik hier voor groot formaat, 2000*1500 pixels, 400 k):

Afbeeldingslocatie: http://gh3tto.kicks-ass.net/julien/640464.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Probeer wat minder filters te gebruiken zou ik zeggen. Alleen dat geblokte effect vindt ik wel geinig maar voor de rest vindt ik die wallpaper niet mooi.

Ik had ook niet veel te doen:

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/mw/prive/pjlammers/cosablaze/freakshow.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-07 16:40
Idee is cool, vind alleen de getekende tekeningetjes niet echt passen. :)
Maar zeker wel my cup of thea ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrZed
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-11-2020

MrZed

aka Bumble

dank je, had er ook last van :)

nog steeds een nickchange

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 21:47
Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 14:51:
Hij is nog niet af maar ik heb ff wat inspiratie en tips nodig voordat ik ermee verder ga :)

[afbeelding]
Misschien kan je de planeet laten scheuren bij het punt van impact ofsjo :)

Anyways heel erg mooi gemaakt , keep up the good work :)

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Ok, net ff op mn werk wat gefixt in een uurtje, ff wat karton gefotografeerd :+

Kijken of 't plaatje het doet..;

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~diroos/DNBIKSRTFO.jpg

Beetje feedback graag, hij is niet echt zorgvuldig gemaakt, maar 't is mn 1e 2D-achtige werk zeg maar. :>

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.luctis.nl/dev/v4-luctis.gif

Laatste WIP van mijn nieuwe interface. Nog druk bezig. Zoek nog een paar achte kleuren die ik kan combineren met het blauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senzuboon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-10-2022

Senzuboon

Out now! Ichi!

Wat dacht je van groen of oranje? Lijkt me wel een mooi contrast geven met oranje. En groen doet het goed bij die kleur vind ik.

Ff wat anders, ik zie je logo, mij lijkt het mooier als je dat streepje bij de 'c' weghaalt, en gewoon doorlaat lopen. Dit stoort een beetje.

[ Voor 3% gewijzigd door Senzuboon op 02-10-2003 13:21 ]

Portfolio | Stolen Couch Games | Ichi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb dit al eens geprobeert. Maar het punt is dat dan de hele C eigenlijk verdwijnt en is het niet meer duidelijk wat er staat.
Afbeeldingslocatie: http://www.luctis.nl/dev/angelina.gif
Deze heb ik een tijdje terug gemaakt als tijdsverdrijf

[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2003 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:13
Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 14:51:

[afbeelding]
wat dacht je van wat kleur?

het deed me om 1 of andere reden aan deze denken:
http://www.deviantart.com/view/2796445/ (statisch)
http://www.depthcore.com/ (lichte flash animatie)

misschien leuk om zoiets als die 2e te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
Hydraulik-Phunk schreef op 02 October 2003 @ 10:23:
Ok, net ff op mn werk wat gefixt in een uurtje, ff wat karton gefotografeerd :+

Kijken of 't plaatje het doet..;

[afbeelding]

Beetje feedback graag, hij is niet echt zorgvuldig gemaakt, maar 't is mn 1e 2D-achtige werk zeg maar. :>
ziet er al goed uit vind ik, alleen alles wat jij gemaakt hebt zweeft er nu een beetje boven.. ik neem aan dat het de bedoeling is dat het op het karton gedrukt lijkt...
probeer dan eerst je kleuren wat fletser te maken, en de struktuur van het karton wat door te laten komen, dan zweeft hetn iet meer zo
als tweede zou ik het met wat minder kleuren proberen, er worden maar weinig dozen full-color gedrukt en je wil hiermee niet 'duur' overkomen anders had je het wel anders gedaan ..dunkt me
dat geldt ook voor je lettertype, mooie letter hoor, maar veel te strak voor deze plaat

succes!!

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

Verwijderd schreef op 01 October 2003 @ 16:47:
Probeer wat minder filters te gebruiken zou ik zeggen. Alleen dat geblokte effect vindt ik wel geinig maar voor de rest vindt ik die wallpaper niet mooi.

Ik had ook niet veel te doen:

[afbeelding]
mag ik vragen welk lettertype dat "freeakshow" is?
Ik ben hier al langer naar op zoek, maar vergeet steeds te zoeken 8)7

larixk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Larixk schreef op 02 oktober 2003 @ 18:21:
[...]

mag ik vragen welk lettertype dat "freeakshow" is?
Ik ben hier al langer naar op zoek, maar vergeet steeds te zoeken 8)7
Lettertype is Circus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Punksmurf schreef op 02 October 2003 @ 18:00:
[...]

ziet er al goed uit vind ik, alleen alles wat jij gemaakt hebt zweeft er nu een beetje boven.. ik neem aan dat het de bedoeling is dat het op het karton gedrukt lijkt...
probeer dan eerst je kleuren wat fletser te maken, en de struktuur van het karton wat door te laten komen, dan zweeft hetn iet meer zo
als tweede zou ik het met wat minder kleuren proberen, er worden maar weinig dozen full-color gedrukt en je wil hiermee niet 'duur' overkomen anders had je het wel anders gedaan ..dunkt me
dat geldt ook voor je lettertype, mooie letter hoor, maar veel te strak voor deze plaat

succes!!
Thx, daar heb ik wat aan :) maar hoe laat ik de structuur van het karton wat meer naar voren komen ?
Wat ik nu doe is een felle kleur nemen, en de opacity van die layer flink omlaag.
Enne, ik wil er wel een beetje kleur in hebben, ben nu met iets dergelijks bezig voor een verjaardagskaartje. Suggestie voor een lettertype ?
Soms is het leven zo simpel :)

(Laat ik nu maar eens gaan zoeken op cartboard.ttf oid :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Hydraulik-Phunk schreef op 02 October 2003 @ 19:33:
[...]

Thx, daar heb ik wat aan :) maar hoe laat ik de structuur van het karton wat meer naar voren komen ?
Wat ik nu doe is een felle kleur nemen, en de opacity van die layer flink omlaag.
Enne, ik wil er wel een beetje kleur in hebben, ben nu met iets dergelijks bezig voor een verjaardagskaartje. Suggestie voor een lettertype ?
ik heb wat gekloot, bij gebrek aan karton en zin om het te zoeken maar over jouw plaatje heen gekliedert, dus t wordt er niet overzichtelijk van.. omdat het er zo gaar uitziet, durf ik hem hier niet te vertonen maar als je op www.punksmurf.nl/zooi/karton.jpg kijkt zie je wat mijn resultaat is

alles wat ik heb toegevoegd met aftrekken (substract) ca 50% gedaan
ik heb bij de letters nog wat gegumd, dan zie je dat dat een veel mooier effect geeft

ik ben geen lettertypeman, daarvoor moet je bij anderen zijn. het wordt misschien is tijd om lettertypes te gaan verzamelen voor mij.. ik vind arial black en courier new hierbij overigens mooier dat wat jij had (geldt natuurlijk niet voor je logo)

k heb voor die verklote versie van courier new die tekst genomen, daar een mask van gemaakt (corel, dunno hoe in fotoshop), de tekst iets verschoven en het masker gewist
niet zo heel mooi, maar als je in het masker wat lichter gumt ipv alles weghalen is het mss best nog mooi, t blijft altijd ff kloten hoe je alles mooi uitwerkt natuurlijk!

edit:
als ik eraan denk zal ik morgen m'n cam meeslepen naar mijn werk, we hebben een magazijn met véél dozen, eens een fototje of wat maken hoe t er echt uitziet..

[ Voor 6% gewijzigd door Punksmurf op 02-10-2003 21:13 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Hej tof :)

Ziet er idd een stuk "gebruikter" uit, 'k ga nog ff aan de slag.

Lettertype doet er eigenlijk ook niet zo heel veel toe, Arial en Courier zijn op zich wel lekker
basic voor zoiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
overigens, werk je wel op een hogere resolutie dan dit? want dit is wat laag als je het wil gaan drukken als flyer oid
en zet postoffice ipv postkantoor ;)
is het je ook opgevallen dat er foutjes in je jpg zitten..? even uitvegen voor je m werkelijk laat drukken oid!

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Jajaja, :), ben aan het werk mde de PSD, 1924 x nogiets, maar ik ga hem niet afdrukken, was gewoon ff uit verveling onstaan. (72 dpi overigens)
Ik dacht vanmorgen van (!) ik ga iets met karton doen, dus ik heb een stuk afgescheurd en ff wat geprutst.

En dat "postkantoor" was een beetje met een knipoog bedoeld ;)

En nu je het zegt ja, ik zie idd kleine artifactjes in de jpeg zitten, raar.
Ik dacht dat ik min. compressie had toegepast, misschien is het wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Verwijderd schreef op 02 oktober 2003 @ 12:55:
[afbeelding]
Deze heb ik een tijdje terug gemaakt als tijdsverdrijf
mooi! mss kun je het rip iets duidelijker maken? hoewel, zo is het ook wel cool
ik zag het pas toen de plaat voor de 4e x zag ofzo.. dat geeft ook wel een bijzonder effect

die ogen zijn eng :P
Hydraulik-Phunk schreef op 02 oktober 2003 @ 21:39:
En nu je het zegt ja, ik zie idd kleine artifactjes in de jpeg zitten, raar.
Ik dacht dat ik min. compressie had toegepast, misschien is het wat anders.
kan ook foutje met uploaden zijn oid... ligt niet zozeer aan je compressie, d'r ligt een bitje dwars ofzo (om het even sprekend te zeggen dan ;) )

[ Voor 34% gewijzigd door Punksmurf op 02-10-2003 21:43 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18:54
Afbeeldingslocatie: http://kingofdos.com/bredend/Fighting-poison.jpg
Groen is gif, en op den duur zag ik er ff een erg enthousiaste panter in ofzo :)

Ik wilde mn nieuwe Medion tablet ff testen en lette dus niet op het formaat. Vandaar :P
Toen zette ik wat strepen. Leuk, die drukgevoelligheid. Maar het grootste voordeel is dat ik die kleine streepjes niet met de hand muis hoefde te zetten!
Het zijn ongeveer 10 layers met wat clouds, een ge-motionblurred-mosaic ofzo, en een sphere en raster uit Blender3d.
Helaas komt het 'ding' er nog iets teveel uit, de randen lopen niet goed over.

Deze tekening is gebaseerd op mijn beeldbewerkingservaring met Paint Shop Pro, maar ik leer nu Photoshop op mn opleiding, dus ff de effecten opnieuw vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-08 17:15

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Woei... 8)7

Ik heb 2 of 3 dagen zitten werken aan een ontwerp op A5 formaat voor een flyer... krijg je foto's aangeleverd op een korrelige 72 dpi van 400x300, mag je dus eerst fotoretouching gaan doen, een hele ochtend lang, om die hoofdfoto er tenminste nog toonbaar in te krijgen...

... achtergrondje erbij, seventies dansvloer (google wallpaper search is uw vriend) hup alles naar 300 dpi, want het mag vooral niks kosten en de klant snapt tot op vandaag de dag nog steeds niet dat hij foto's zo GROOT mogelijk aan moet leveren |:(

En dan maak je dit...
Afbeeldingslocatie: http://www.newentertainment.nl/pix/exitmemorytour.jpg
The Exit Memory Tour... met David Bowie, Tina Turner en Meatloaf,... en als ze door hun repertoire heen zijn heb je altijd nog DJ Henry (jaja die ken ik persoonlijk, handtekening? 8))

En wat zetten ze op hun website? Niet eens een downloadbaar pdfje! Nee! Nee! Een stom klein verrekt plaatje! Aarghh! (nouja, als deze bij de drukker vandaan komen zijn ze ook weer korrelig en lelijk, dat is het andere uiterste... :|

* Dark Blue wil professionele klanten... :|
Ik mocht vandaag wat maken voor deheer Dario... ook wel bekend van 'Hij was maar een clown' ... :X mocht ik zn gezicht en pak van jpeg-artifacts ontdoen omdat ze de foto way too small hadden aangeleverd ;) ... je moet érgens beginnen in n grafisch bedrijf...nietwaar?

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maffioso, heb jij voor je scheuren en vouwen in je poster ook een filter gebruikt? En zo ja welke :) Maar erg mooi gedaan, ik houw wel van die circus sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn allereerste werkje in fotoshop, gemaakt voor Medal Of Honor Spearhead clan:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=391490

En de grote :)

Granaten en text in max gemaakt en de rest in fotoshop :)

C&C is natuurlijk welkom :)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Als het je eerste werkje is ok ;) ziet er best aardig uit. lang mee bezig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Och redelijk lang, ik kende fotoshop nog niet zo goed, dus 3 uur denk onderhand zeker wel

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2003 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 12:27:
Maffioso, heb jij voor je scheuren en vouwen in je poster ook een filter gebruikt? En zo ja welke :) Maar erg mooi gedaan, ik houw wel van die circus sfeer.
Nee geen filter maar gewoon een stockfoto van een stuk oud papier gebruikt en bewerkt met brushes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze heb ik gemaakt voor een vriend die een tuningsbedrijfje start (Imagine Tuning Team). Hij vroeg om een logo, maar toen ik op dreef was, werd het dit:

(Klikbaar)

Afbeeldingslocatie: http://www.jasonx.org/pics/Speedometer_small.jpg

Let even niet op het foute hout als achtergrond. Ook de rand is wat in elkaar geflanst.

Overigens heb ik een veel cleaner logo gemaakt:

http://www.jasonx.org/pics/ITlogo.jpg

OK DOEII!!!!

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
bij dit plaatje hierboven is het net of het wijzertje heen-en-weer schiet, ipv van 55 naar 68 (ongeveer)
verder vind ik het er best mooi uitzien :)

je logo, ik zou het wijzertje net ónder de streepjes laten wijzen, ipv net erboven, en dan nog wat doordraaien naar rechts, hij staat zo wel erg vlak en zonder schaal lijkt het dan niet zoveel (wat neem ik aan de bedoeling is :) )

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Punksmurf:

Achter het logo zit de volgende gedachte: het stelt ook een snelheidsmeter voor. In een auto zal een uitslag van de wijzer op 3 kwart van de cirkel een hoge snelheid betekenen. Een schaal is daarom overbodig. De steepjes geven dan als het ware het maximum aan.
Daarnaast zit er perspectief in.
Voor de rest gewoon een lekker simpel logo zonder fratsen :)

Wat betreft die andere: nu je het zo zegt zou je kunnen denken dat de wijzer idd heen en weer schiet. Ik had m eerst "statisch", maar wilde de snelheid aanduiden. De wijzer op de 55 is lichter dan die op de 60, en die weer t.o.v. de 70. Dit zou moeten aanduiden dat welke beweging ie volgt.
kZal er nog even naar kijken.

Ciao!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
ik snap je gedachte voor je logo, ik bedacht dat ook nadat ik had gepost, maar mijn 1e indruk was toch anders, en dat is waar het bij een logo om draait (naast herkenning en uitstraling en nog wat andere die ik nu niet zo gauw kan verzinnen)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelle
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:06

Pelle

🚴‍♂️

Topicstarter
Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.