[2d] post je 2d stuff maar weer - part 5 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste
Acties:
  • 4.004 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-06 23:00
Yoozer: je kritiek is van hoog niveau, maar de manier waarop je het brengt getuigt nogal eens van een gebrek aan tact ;) Je komt zo over als een strenge schoolmeester in plaats van een behulpzame pro :)

leokennis: kijk eens rond je heen of sla een willekeurig boek open, dat werkt bij mij vaak goed :)

[ Voor 3% gewijzigd door equationunequal op 22-09-2003 22:53 ]

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:23
inquestos schreef op 22 September 2003 @ 21:11:
[...]

[...]

ah morphen, ziet er lekker uit :P

Alleen exclude even de reflectie van het rode "blobje" op het grijze "blobje". Stoort een beetje. Verder hoort dit natuurlijk thuis in het 3d topic :)
hmm ben ik nog niet achter hoe ik die rode reflectie wegkrijgen

anders wordt het afterfxen en frame voor fram bijwerken... hehe
of allebei apart renderen en samenvoegen later

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80860

nog even over Yoozer: Ik heb +-5 jaar ervaring met Photoshop. Verder volg ik ook een grafische opleiding (wel management, maargoed), en jouw manier waarop je blueprints kan verwerken, kende ik nog niet. Mooi, weer wat geleerd! :)

Dus mensen, kraak Yoozer nou niet af...hij levert idd goede c&c waar je zeker wat aan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karp
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:40
heh, zo'n reaktie op zo'n klein iets. Ik ben verrast.

Wat ik zei was niet als flame bedoeld. Ik zeg eerlijk dat ik het erg goed vind dat Yoozer veel en nuttige reakties geeft. Het enige wat ik idd wel wilde zeggen is dat die tussendoor regeltjes als "Google Image Search, scannen, levels omhoog gooien, inverteren en dan Screen gebruiken?" soms wat arrogant over komen. Ik zeg niet dat je arrogant bent, ik zeg alleen dat je zo over komt.
Het flapte er bij mij misschien iets onbeschoft uit, maar mijn excuses daarvoor dan.
Als dit voorbeeld inderdaad als tip bedoeld was dan zou andere formulatie misschien welkom zijn ;)

nogmaals, het was dus niet zo erg bedoeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-06 14:45

Yoozer

minimoog

Karp schreef op 22 September 2003 @ 23:39:
heh, zo'n reaktie op zo'n klein iets. Ik ben verrast.
Ik ook :).
Wat ik zei was niet als flame bedoeld. Ik zeg eerlijk dat ik het erg goed vind dat Yoozer veel en nuttige reakties geeft. Het enige wat ik idd wel wilde zeggen is dat die tussendoor regeltjes als "Google Image Search, scannen, levels omhoog gooien, inverteren en dan Screen gebruiken?" soms wat arrogant over komen. Ik zeg niet dat je arrogant bent, ik zeg alleen dat je zo over komt.

Het flapte er bij mij misschien iets onbeschoft uit, maar mijn excuses daarvoor dan. Als dit voorbeeld inderdaad als tip bedoeld was dan zou andere formulatie misschien welkom zijn ;)
Ik zal 't de volgende keer wat tactvoller neerzetten met aparte stapjes :). Maakt niks uit, ik moet soms ook van m'n zeepkist omlaaggeschopt worden.

En nu weer terug naar 2D spul ;).

teveel zooi, te weinig tijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:52
Phusebox schreef op 22 September 2003 @ 22:54:
[...]

hmm ben ik nog niet achter hoe ik die rode reflectie wegkrijgen

anders wordt het afterfxen en frame voor fram bijwerken... hehe
of allebei apart renderen en samenvoegen later
frame voor frame bewerken?? Lijkt me een beetje moeilijk doen. Lijkt me sterk dat je in een programma waar reflectie is inbegrepen, er geen exclude functie inzit. Bij max zit het er in iedergeval wel in "reflection map > raytrace > local exclude", en dan vervolgens gewoon het andere object selecteren.

Bij brazil (plugin 3dstudiomax) is het nog eenvoudiger: press de exclude button die overduidelijk aanwezig is. :)

Maar goed, genoeg 3d praat in een 2d topic. :P

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/10951/full.gif

Ben met een winamp skin bezig :) Hebben daar meer mensen ervaring mee, want ik vind het vrij buggy. Soms worden pixels door 2 dingen tegelijk gebruikt, en andere keer pakt ie de pixels te kort waardoor je rare randjes krijgt in je buttons. Mgoe, heb deze 2 vensters volledig functionerend, nu nog media library en equaliser.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 17-06 11:22
Vind 't knap dat je dat aan het doen bent (ben ooit begonnen maar uit wanhoop gestopt) maar ik vind de vormgeving niet echt geweldig... Jij kan beter ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Is ook al de 6e keer dat ik begin, zo ver ben ik nooit gekomen :) Maar wou een beetje een saaie layout, niet te hip en te druk. Zit ook nogal te kutten met dat groene driehoek ding onderin het main window, vind ik eigenlijk al te chaotisch, maar anders is ie wel ERG saai :)

En vormgeving is niet helemaal mijn sterkste kant hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-12-2024

tec

TEC

DarkX schreef op 23 September 2003 @ 15:09:
[afbeelding]

Ben met een winamp skin bezig :) Hebben daar meer mensen ervaring mee, want ik vind het vrij buggy. Soms worden pixels door 2 dingen tegelijk gebruikt, en andere keer pakt ie de pixels te kort waardoor je rare randjes krijgt in je buttons. Mgoe, heb deze 2 vensters volledig functionerend, nu nog media library en equaliser.
Ik heb zo'n 10 winamp skins gemaakt, heb toen ook een template gemaakt wat je kon gebruiken als guidline. Zal eens kijken of ik het nog ergens heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-03 14:29

sjaakaq

It might get loud

niks beter dan techdrone......

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Huh? Is dat ook een skin? En if so, in hoeverre is dat relevant :?

Ik meen me trouwens te herinneren dat het hele lelijke paint skin is, mgoe.

Heb eigenlijk liever wat nuttig comment op mijn skin, bijv wat er beter kan ofzo :)

[ Voor 24% gewijzigd door DarkX op 23-09-2003 17:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69832

DarkX schreef op 23 September 2003 @ 15:09:
[afbeelding]

Heb ook ooit een Winampskin geprobeerd, maar ben heel snel gestopt omdat ik veel meer een vector- dan een pixelman was (ben ik nog steeds een beetje). Mijn respect dus!

Comments:
Ik vind 'm wat plomp. Ik ben ook wel voor niet te hip en niet te druk, maar die brede grijze lijnen overal omheen maken dit ontwerp heel erg zwaar (en dus druk).
Verder valt me op dat de pictogrammen van de playlistknoppen niet allemaal in dezelfde stijl zijn. De controle-knoppen in het main window (rewind, play, etc. bedoel ik) zijn niet allemaal even groot; van play, pause en stop krijg ik een 'één pixel te hoog'-gevoel. Het idee achter het shuffle-pictogram snap ik niet (is dit de 'aan-stand' of niet?
De EQ- en playlist-knoppen zakken wel heel erg ver weg in de ON-staat, met zoveel zwart eromheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

http://www.1001winampskin...details.html?skin_id=2072
Das de techdrone skin: mooi toch??

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-01-2024
zo ik ben er ook maar weer eens een keertje
ik wilde hem na de vakantie al posten maar toen vergat ik het
nu ik hier weer een beetje aan het neuzen ben, denk ik er aan, dus vandaar
nja een beetje wat des zomers op deze klotedag :P

het is dus mijn vakantiekaart van dit jaar die ik al mijn lieve vriendjes en vriendinnetjes heb gestuurd...

Afbeeldingslocatie: http://www.keetlaer.net/kaart2003.jpg

de 'woestijn' heb ik overgetekend (in flash) van de cd desire2.0 van de klubbheads, de foto van de wolken zelf gemaakte en bewerkt in fotosoep (levels, ruis)
zonnebloem ook een eigen foto, trace in flash
zonnestralen komen ook uit flash
eea in elkaar geknoeit en toen had ik dit dus ;)

graag nog c&c alhoewel het al te laat is :P

(ok, ik ga er niet vanuit dat er in de woestijn vaak zulk een lucht te zien valt maar het ziet er gewoon mooi uit imho..)

edit:
wat is er mis met mijn img tag? zo heeft het altijd gewerkt :/ dan maar een link erbij
fixed, thanx hankey

[ Voor 20% gewijzigd door Punksmurf op 23-09-2003 20:35 ]

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
Smaken verschillen :P

Dit is mijn favo: link
wat is er mis met mijn img tag?
http:// :)

[ Voor 12% gewijzigd door equationunequal op 23-09-2003 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Anoniem: 69832 schreef op 23 September 2003 @ 17:42:
[...]

Heb ook ooit een Winampskin geprobeerd, maar ben heel snel gestopt omdat ik veel meer een vector- dan een pixelman was (ben ik nog steeds een beetje). Mijn respect dus!

Comments:
Ik vind 'm wat plomp. Ik ben ook wel voor niet te hip en niet te druk, maar die brede grijze lijnen overal omheen maken dit ontwerp heel erg zwaar (en dus druk).
Verder valt me op dat de pictogrammen van de playlistknoppen niet allemaal in dezelfde stijl zijn. De controle-knoppen in het main window (rewind, play, etc. bedoel ik) zijn niet allemaal even groot; van play, pause en stop krijg ik een 'één pixel te hoog'-gevoel. Het idee achter het shuffle-pictogram snap ik niet (is dit de 'aan-stand' of niet?
De EQ- en playlist-knoppen zakken wel heel erg ver weg in de ON-staat, met zoveel zwart eromheen.
Nja, die grijze lijnen vind ik zelf wel koel, das dus kwestie van smaak :) Misschien dat ik de lichte grijze buitenlijn iets lichter maak nog, maar da weet ik nog niet. Wat jij ziet bij de cbuttons klopt, dat is gewoon een fout :( De forward en backward knoppen zijn een pixel te hoog. Het shuffle gebeuren is duidelijker als je de skin zelf hebt: ze staan van groot naar klein in niet shuffle en door elkaar in wel shuffle :) De dikke lijn rondom de EQ en PL knoppen is ook een fout, denk dat ik een laag verschoven heb in een of ander BMPtje. Thanks voor de comments :)

Techdrone vind ik persoonlijk trouwens vrij lelijk, maar gooi die discussie aub in het welke winamp skin heb jij topic oid in de HK, niet als comment op mijn 2d spul hier :) Had zelf hiervoor DERViSH, een heel chille skin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72901

* Anoniem: 72901 heeft veeeeel kritiek nodig voor z'n shading skills :+
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~hosse025/appel.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.planet.nl/~hosse025/banaan.jpg
Ik probeer te oefenen, eerst met primitieve shit en daarna uitbreiden naar gecompliceerde zooi 8)

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 72901 op 24-09-2003 19:07 ]

• Punksmurf
ultrasupreme, zet ze mss wat kleiner neer die banaan die past voor net ff de helft in beeld (@1024)
das lastig kijken naar die shading van je

hij ziet er zo opzich wel goed uit imho, die highligth op die appel zit niet helemaal lekker, misschien wat meer naar boven en groter?

met een hamer past alles

• DarkX

DarkX

Ik?

http://members.home.nl/rschreurs/DX-amp_beta1.wsz

Wie wil mijn skin beta testen? :) Known issues: geen minibrowser, geen avs en geen medialibrary.

• El_Hefe
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13-02 05:48
ik vind em nogal onduidelijk, mischien een ander font? en die zwarte lijntjes vind ik ook wat te geblurred, ik hou het nog steeds op de orginele :)

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Hanky: opzich wel mooie skin maar, zoals zoveel skins: onhandig:
-te dunne scroll-handlers
-te kleine knopjes

Maar deze gaat wel. Hij is alleen niet funky, wat voor mij toch wel noodzakelijk is!

leoaq.fm // Jeune Loop

• DarkX

DarkX

Ik?

Funky? Wat vind jij funky eigenlijk :? Want die hankey noemt vind ik veel te hip/trendy enzo :)

Maarem. Dit blijft zwaar offtopic in het 2dtopic denk ik, wat je favo skin is.

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

ik bedoelde:
funky: techdrone
niet funky: http://www.monaux.com/dow...vanced_studios(sharp).wsz

leoaq.fm // Jeune Loop

• DarkX

DarkX

Ik?

NJa, WAT is dan funky? Groen is funky?

* DarkX wil argumenten :)

[ Voor 25% gewijzigd door DarkX op 24-09-2003 20:23 ]

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/leokennis/waskin.jpg
1-te 'unbold vergeleken met de rest
2-niet echt mooi, beetje een geforceerde oplossing. Beter het schermpje wat breder maken en dan gewoon aanklikbare puntjes.
3-Iets te opvallend. Als je de skin opent is dat het eerste wat je ziet...
4-Was mooier als dat aansloot op het groene van de main-window.
5-Lelijk dat dat groene driehoekje overblijft. Zo denk je dat je nog verder kan scrollen wat dus niet zo is..

Verder ben ik ook niet zo kapot over dat zwart/grijs/groene rondje in de equalizer en main window.

De rest is goed.

Funky: hippe kleurencomby, veel rondingen, weinig frutsels, je moet er naar kunnen kijken zonder dat je het doorhebt-->zoiets als winkelcentrummuziek: als ie er niet is, merk je iets vreemds, als ie er wel is, heb je niet door DAT ie er is.

[ Voor 18% gewijzigd door sjaakaq op 24-09-2003 20:41 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

• DarkX

DarkX

Ik?

1: Jup, die zijn ook nogal beta, moet nog een betere oplossing
2: Tja. Smaken verschillen. Is niet geforceerd, is best wel bewust zo :)
3: bedoel je die mix knop? Want dat zie ik nl niet :?
4: Ow, niet eens over nagedacht. Mijn vensters staan naast elkaar :) Ik zal es kijken. Kan dat eigenlijk wel, want de plek van dat ding is variabel naar gelang de breedte van je balk.
5: Tja. Wederom smaken verschillen, vind dit juist strakker als boem is ho zegmaar :)

Verder thanks voor je comments! Maar je maakt nooit iedereen blij. Zeker het eerste punt wat je noemt moet beter, misschien dat ik 2 en 4 nog wel wat verander. Nieuwe beta ziet er trouwens best wel al weer anders uit, zal ik straks eens uppen.

Funky vind ik trouwens een loze term, is mij echt tezeer gewoon "dit vind ik mooi" voor jou :) Hippe kleurcombi is erg subjectief, net als het laatste wat je noemt. Frutsels heb ik zelf niet veel, maar rondingen vind ik lelijk :)

[ Voor 19% gewijzigd door DarkX op 24-09-2003 21:05 ]

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Schuine randjes zijn niet echt in meer, maar smaken verschillen zoals je zei ;)..

nee hoor, ziet er goed uit, ben zelf nooit ver gekomen met skinnen, keep it up _/-\o_

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

BTW over punt 4: klopt dat veel mensen het naast elkaar hebben, of verbreed oid, maar denk dat de emeste het hebben staan als ik, en dan klopt het iig.

leoaq.fm // Jeune Loop

• DarkX

DarkX

Ik?

flashin> Mja, das een argument dat net op mij heel slecht pakt, ik ben echt antitrends :) Ik maak nooit dingen omdat ze trendy, hip of 'in' zijn, maar omdat ik ze mooi vind :) Deze skin is dan ook in eerste instantie voor eigen gebruik, maar deel het natuurlijk graag met andere, en comments kunnen helpen met dingen die ik over het hoofd zie.

leokennis> Zeg ook niet dat het een slecht argument is, alleen dat ik er niet aan gedacht had. Maar het is technisch evengoed nog lastig ivm dat verbreden. Maar heb je geen equaliser ertussen staan trouwens :?

Poging om het wat minder chaotisch te maken:
http://members.home.nl/rschreurs/DX-amp_beta2.wsz

Trouwens, hier ff voorbeeld waarom ik de playlist niet zo kan aanpassen dat dat groene ding niet op de mainwindow aanpasbaar is:
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/pl.gif
Dit is full size

Zoals je ziet zijn het hele smalle stukjes waar je mee werkt, en het middenstuk is niet zo aanpasbaar dat hij aansluit bij de 1.5 keer bredere mainwindow. Ik zou wel het mainwindow op de pl aansluiten, maar aangezien de meeste daar de equaliser hebben staan vind ik dat niet zo handig.

[ Voor 40% gewijzigd door DarkX op 24-09-2003 22:09 ]

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Equalizer: die stel ik een keer in en dan weg ermee voordat ik per ongeluk mijn prefecte instelling verkloot (en het neemt onnodige ruimte in).

BTW, nu ik mét equalizer kijk: het is mooier om dat DX Amp bij elk venster linksboven te zetten (als dat gaat), ipv. bij de mainwindow en EQ wel, en bij de PS niet.

Nog één puntje: rechtsonder, waar de area zit waarmee je kan resizen, zou je misschien nog iets kunnen zetten, zodat men weet dat dat klikbaar is.
leokennis> Zeg ook niet dat het een slecht argument is, alleen dat ik er niet aan gedacht had. Maar het is technisch evengoed nog lastig ivm dat verbreden. Maar heb je geen equaliser ertussen staan trouwens
Bedoelde ik ook niet te zeggen met mijn post hoor ;)

leoaq.fm // Jeune Loop

• DarkX

DarkX

Ik?

leokennis schreef op 24 september 2003 @ 22:22:
Equalizer: die stel ik een keer in en dan weg ermee voordat ik per ongeluk mijn prefecte instelling verkloot (en het neemt onnodige ruimte in).

BTW, nu ik mét equalizer kijk: het is mooier om dat DX Amp bij elk venster linksboven te zetten (als dat gaat), ipv. bij de mainwindow en EQ wel, en bij de PS niet.
Heb je gelijk in, maar kan dus niet. Als je ff dat plaatje kijkt in mijn vorige post, dan moet ik dat logo in dat kleine hokje links frotten, en da past niet :)
Nog één puntje: rechtsonder, waar de area zit waarmee je kan resizen, zou je misschien nog iets kunnen zetten, zodat men weet dat dat klikbaar is.
Komt niet iets voor, maar heb nog even geen mooi idee.

Er zijn trouwens per ongeluk 2 versies geupload, check ff of je de laatste hebt (beta 2). Ziet er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/dxampb2.gif
http://members.home.nl/rschreurs/DX-amp_beta2.wsz

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

ja die heb ik ja.

leoaq.fm // Jeune Loop

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=356635
klikbaar.

Visitekaartje gemaakt voor bedrijf waarvoor ik huisstijl aan 't ontwerpen ben. Wat vinden jullie van de stijl?

Omdat klant liefhebber is van Palatino Linotype en ik 'm daar niet vanaf kon brengen moest ik dat gaan gebruiken... ben er zelf niet zo kapot van. Vooral het logo is jammer zo, had ik in een schreefloos font (Humanist/Franklin-like) gewild.
Kleuren zijn trouwens een beetje anders 'in het echt', ik geloof dat ik bij het exporteren niet gelet heb op CMYK/RGB en kleurprofiel. Ik heb dit in CorelDraw 11 gemaakt, dat gaat ook erg shitty met kleur om.

Graag commentaar!

Anoniem: 28596

ik vinnem veel te druk voor een visitekaartje...

De adresgegevens staan niet echt prominent in beeld.
Verder lijkt het alsof je kleuren net iets afwijken van die van het logo, het lijkt een fout. Of je meot de kleuren iets exremer laten afwijken of je moet dezelfde kleuren gebruiken...

• Willem
Vind dat er nogal wat schommelt in je typografie.. kijk daar even aandachtig naar.
Denk aan interlinie, lettergrootte, marges en uitlijning

[ Voor 7% gewijzigd door Willem op 25-09-2003 13:53 ]

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

De services die ze bieden (daar rechtsboven) moeten in de kleur en grootte van het adres en het adres in de kleur en grootte van die services. Dat lijkt mij iig wel beter.

leoaq.fm // Jeune Loop

• DarkX

DarkX

Ik?

Ik vind die services sowieso erg veel tekst op een visitekaartje. Ik zou de kaart in het geheel eenvoudiger maken. De typografie is wat rommelig, wat willem al zei, en het adres mag iets duidelijker, dat is nogal rommelig.

IPV die services zou ik een krachtigere bedrijfsbeschrijving voeren van een woord of 3-4, of ik zou het zelfs helemaal weg laten. Zoveel functies boesemt me trouwens persoonlijk niet veel vertrouwen in, ik zou nooit mijn webdesign, mijn databases en mijn netwerkbeheer bij hetzelfde bedrijf doen, daar heb ik liever specialisten voor. Dus zorg voor een compactere beschrijving.

Verder: kun je van die plaat niet beter een goede duotone maken? bruinoranje/blauw? Volgens mij is dat een stuk rustiger, en goedkoper dan fullcolour ook nog lijkt me.

Bedankt allemaal, is waardevolle kritiek.
DarkX schreef op 25 September 2003 @ 14:39:
Ik vind die services sowieso erg veel tekst op een visitekaartje.
Yep, wilden ze graag. Maar ik zal 't eens met wat minder doen.
Ik zou de kaart in het geheel eenvoudiger maken. De typografie is wat rommelig, wat willem al zei, en het adres mag iets duidelijker, dat is nogal rommelig.
Hugo, DarkX, Willem169, leokennis: Typografie: inderdaad. En de kaart is ook te vol, ik zie het.
IPV die services zou ik een krachtigere bedrijfsbeschrijving voeren van een woord of 3-4, of ik zou het zelfs helemaal weg laten. Zoveel functies boesemt me trouwens persoonlijk niet veel vertrouwen in, ik zou nooit mijn webdesign, mijn databases en mijn netwerkbeheer bij hetzelfde bedrijf doen, daar heb ik liever specialisten voor. Dus zorg voor een compactere beschrijving.
Goed punt. Zal 't doorgeven ;)
Verder: kun je van die plaat niet beter een goede duotone maken? bruinoranje/blauw? Volgens mij is dat een stuk rustiger, en goedkoper dan fullcolour ook nog lijkt me.
Ook een goed idee. Ik zal het eens proberen.

• Punksmurf
hmm ik had wel wat aan te merken op je kaartje maar iedereen hierboven zegt hetzelfde.. dus laat ik dat niet herhalen

verder nog:
alleen die haakjes (remote)beheer, dat staat echt lelijk.. ik snap wel waarom ze er staan maar op je kaartje .. neej
maar hij kan best mooi worden imho als je maar wat rustiger maakt. ik vind dat lettertype juist best mooi in het logo!

verder.. heeft er iemand nog comments op mijn plaatje? t lijkt me sterk dat niemand er niets over te zeggen heeft ;)

met een hamer past alles

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Punksmurf:
-vindt de zonnebloem als zon niet echt mooi
-Ook minder mooi: omdat de zonnestralen gewoon gele stukjes zijn met lagere opacity, zie je de wolken erdoorheen. Dat vindt ik persoonlijk niet zo mooi, dan kun je beter een layer tussen de stralen en de wolken doen, die onder de stralen wit is.

Verder erg mooi wel, is het een crop van een hi-res versie of blijft ie zo groot?
Als er een hi-res van is dan zet ik em in m'n wallpaper changer lijstje!

leoaq.fm // Jeune Loop

• Punksmurf
hmm ik vond juist dat die zonnestralen transparant moesten...
de zonnebloem is ook niet echt als zon heel mooi, idd, dan had hij wat feller en kleiner moeten zijn, maar dan zag je weer nite zo goed dat het een zonnebloem was
vandaar dat ik hem zo had gedaan

ik heb m ook high res, maar t is dus een portrait plaatje hè.. ik zal even zien hoe ik m up ga loaden voor je, hoe groot wil je m verticaal?
ik had op m'n kaart ook nog een flesje desperado's erbij gezet (rechtsonder op de rand)
ik zal eens zien of ik die ook nog kan vinden .. * Punksmurf is chaoot

edit:

Afbeeldingslocatie: http://www.keetlaer.net/kaart2003bier.jpg

desperados flesje erbij, is mijn favo bier
de begeleidende tekst was dat het nogal heet was (vandaar die woestijn) maar dat er gelukkig genoeg desperados koud stond om te koelen
flesje dan ook overbelicht gefotografeerd en nog wat aan geleveld, zodat hij wat kouder overkomt.

ik heb deze plaat in max 1750 hoog (die laatste). ook zonder tekst en flesje leverbaar :P zeg maar welke ik moet uploaden

[ Voor 32% gewijzigd door Punksmurf op 25-09-2003 18:09 ]

met een hamer past alles

• equationunequal
Logo voor mn bandje:

Afbeeldingslocatie: http://www.newskin.nl/images/logo10minutes.gif
Clean en Dirty, gemaakt in Adobe Illustrator...

Website volgt zeer binnenkort :)

[ Voor 18% gewijzigd door equationunequal op 25-09-2003 19:08 . Reden: 5 minuten tijdsverschil :P ]

• Larixk
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-06-2024

Larixk

met xk, ja

ik zou de wijzer op 10 over ipv op 5 over zetten ;)

larixk

• equationunequal
armyantlyrix schreef op 25 September 2003 @ 18:41:
ik zou de wijzer op 10 over ipv op 5 over zetten ;)
:D

Dat ik daar overheen kijk zeg |:( :X |:(

Thnx for the comment :P

• Punksmurf
het idee vink wel vet, met die wekker
maar idd wijzer op 10 over zetten ;)
en je typografie man...
en het 'dirty' van je wekker kan wel wat beter denk ik.. heb er zelf geen ervaring mee maar ik weet dat het kan ;) dit ziet eruit als een standaard filter/vulling/iets (sorry als dat niet zo is!)
maar het idee is wel goed vind ik!

met een hamer past alles

• equationunequal
Punksmurf schreef op 25 September 2003 @ 18:44:
het idee vink wel vet, met die wekker
maar idd wijzer op 10 over zetten ;)
en je typografie man...
Hoe zou jij de typografie doen? Ik vind persoonlijk dat warrige lettertype wel kewl... :)
en het 'dirty' van je wekker kan wel wat beter denk ik.. heb er zelf geen ervaring mee maar ik weet dat het kan ;) dit ziet eruit als een standaard filter/vulling/iets (sorry als dat niet zo is!)
maar het idee is wel goed vind ik!
Die dirty look is erg moeilijk om te maken in illustrator, omdat je met paden moet gaan werken die redelijk ingewikkeld zijn. Ik heb een beetje hulp van streamline (bitmap-vector convertor) gehad, maar het is niet zo simpel als een filter er overheen gooien.. :)

Anyways thnx for the comments. Ik ga snel mijn extreem domme fout verbeteren :)

• Punksmurf
Hankey schreef op 25 September 2003 @ 18:48:
[...]

Hoe zou jij de typografie doen? Ik vind persoonlijk dat warrige lettertype wel kewl... :)
of allemaal hoofdletter, of allemaal klein (wat dan nog mijn voorkeur heeft)

maar dit staat helemaal zo BrEzAaH :P
[...]

Die dirty look is erg moeilijk om te maken in illustrator, omdat je met paden moet gaan werken die redelijk ingewikkeld zijn. Ik heb een beetje hulp van streamline (bitmap-vector convertor) gehad, maar het is niet zo simpel als een filter er overheen gooien.. :)

Anyways thnx for the comments. Ik ga snel mijn extreem domme fout verbeteren :)
geen ervaring mee zoals ik al zei, maar kan je geen textures gebruiken oid? bitmap dirty is wat makkelijker dan vector dirty ;)

met een hamer past alles

• equationunequal
Punksmurf schreef op 25 September 2003 @ 18:51:
[...]

of allemaal hoofdletter, of allemaal klein (wat dan nog mijn voorkeur heeft)

maar dit staat helemaal zo BrEzAaH :P
Ik zal binnenkort nog ffies experimenteren met typografie, maar voorlopig hou ik em even zo... Ik heb niet zo'n enorme afkeer tegen BrEeZaH schrijfwijze :P
geen ervaring mee zoals ik al zei, maar kan je geen textures gebruiken oid?
bitmap dirty is wat makkelijker dan vector dirty ;)
Textures zijn niet schaalbaar. Dit logo is dat wel omdat het totaal uit paden bestaat. Hierdoor kan hij dalijk zonder problemen 1 bij 1 meter groot op onze tourvan worden geplakt :+

• Punksmurf
*weet dat*
neem je texture zo hi res mogelijk...
als je de randen goed anti aliased kan je nog behoorlijk nize scalen zonder dat t storend wordt...

met een hamer past alles

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

Punksmurf:
-flesje geen probleem alleen vind ik die letters niet zo mooi erbij: verkeerd lettertype. Zonder flesje is ook goed.
-Verticaal: 600 of 768 aub. (dus 800 of 1024 breed)

Alvast dank!

leoaq.fm // Jeune Loop

• Punksmurf
waar wil je plaatje dan hebben in t center? dit wordt best offtopic :/ mail anders ff dan gooi ik m ook over de mail 1024 is niet zo groot

met een hamer past alles

• El_Hefe
kheb de pen tool uitgevonden B) :
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/fransria/Untitled-2.gif
WIPje

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

mooi behalve dat gekriebel op de achtergrond (pentool dus).

De shading op het been is trouwens wat vreemd of niet?

Maar, zoals gezegd: mooi!

leoaq.fm // Jeune Loop

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08:23
El_Hefe schreef op 25 September 2003 @ 21:42:
kheb de pen tool uitgevonden B) :
[afbeelding]
WIPje
en de artistic brushes? (hence de schaduw)

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• El_Hefe
ja dat been is een beetje vaag, ik wist niet hoe ik dat moest doen, dus liet ik et maar ff zo, en die 'schaduw' gaat ook nog weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
k vin die achtergrond juist wel leuk zo, je moet alleen zorgen dat t lijntje niet middenop ophoudt en dat er niet te scherpe bochten in komen...

imho, uiteraard, want iedereen denkt daar weer anders over.

met een hamer past alles

• Dark Blue
  • Laatst online: 08-06 21:24

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik ben helemaal gek geworden.
Afbeeldingslocatie: http://www.stylite.nl/crap/summerhotties.gif
Commentaar welkom, maar ik ga hem niet meer veranderen. Dit was een idee dat ik had en ik heb het uitgevoerd zoals het in mijn hoofd zat. Dat is voor mij soms best moeilijk... ik heb een zeer goed grafisch geheugen en voorstellingsvermogen, en hoewel ik het me dan prima voor kan stellen wát ik wil zien en hoe etc. kan het heel anders uitpakken.
Ik ben nu aan het aftasten waar voor mij het 'reeële' ligt, de verhouding tussen wat ik in mijn hoofd heb en wat ik ook daadwerkelijk kan maken... :)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Supahdupah!
Ik vind de kleuren wel leuk bij de stijl passen; het geheel krijgt wel een (zo bedoelde?) oubollige uitstraling.

Drie met de armen recht omhoog;
Twee met beide armen op 45 graden.
Twee in een verticale spagaat;
Twee in een 135-graden-spagaat
Één in een ballethouding.

Zit er een regelmaat in of een idee achter wie op welke plek staat?
'Hotties' zelf getekend?

• rewind.
  • Laatst online: 16-06 20:26
als je de letters achter elkaar zet krijg je volgens mij SUPAHDUPAH

Anoniem: 6640

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jochum/bende-600.jpg

Klik HIER voor de grote versie (305kb).

Dit was een opdracht voor school waarbij we meerdere foto's genomen uit hetzelfde standpunt bij elkaar moesten voegen.

Ik heb er toen later voor de grap nog een thema bij bedacht ;)

HIER kun je vinden hoe ik hem gemaakt heb.

• Larixk

Larixk

met xk, ja

Anoniem: 69832 schreef op 27 September 2003 @ 12:18:
Drie met de armen recht omhoog;
Twee met beide armen op 45 graden.
Twee in een verticale spagaat;
Twee in een 135-graden-spagaat
Één in een ballethouding.

Zit er een regelmaat in of een idee achter wie op welke plek staat?
'Hotties' zelf getekend?
Volgens mij is het een font, ik kan het fout hebben

larixk

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

armyantlyrix schreef op 27 september 2003 @ 19:31:
[...]

Volgens mij is het een font, ik kan het fout hebben
Het is een font, gewoon bij dafont te krijgen onder de naam Hotties :+

Ik zocht dat soort figuurtjes, liever niet met letters op de buik maar ja, dat gaf ook wel weer een leuke toevoeging. En om toch wat random meisjes te krijgen heb ik het woord 'Supahdupah' gespeld. (Komt o.a. van Madonna's lyrics van American Life)

Ik zal mijn 'idee' ervoor straks wel eens online zetten. Ik heb een vlugge krabbel op mn kladblok staan met zo'n dansend figuurtje erbij.
Ik weet dat er nog wel andere mensjes-dingbats te vinden zijn, maar ik was gewoon lui en vond deze meisjes voldoende. Ook wel leuk 'highschool' achtig :)

(ik maakte dit luisterende naar mijn Grease playlist :+ )

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

• stefanvverk
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Anoniem: 6640 schreef op 27 september 2003 @ 19:03:
[afbeelding]

Dit was een opdracht voor school waarbij we meerdere foto's genomen uit hetzelfde standpunt bij elkaar moesten voegen.

"Veel jongeren kiezen voor een dezelfde kledingstijl"
'een dezelfde' is volgens mij fout Nederlands. Laat "een" weg -> Veel jongeren kiezen voor dezelfde kledingstijl.
Leest prettiger, en iets correcter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://www.stylite.nl/crap/hopelesslydevoted.jpg
Ik weet nog niet wat ik er verder aan ga doen... ik heb mezelf even een beetje bijgepoetst (moedervlekjes enzo) en de kleur en achtergrond bijgesteld.
De naam die ik er nu aan gegeven heb staat nog op losse schroeven, want ik wilde hem eerst 'emptiness around me' en daarna 'lost in music' noemen... toen 'big distraction' (No Doubt) of 'artificial sweetener' (ook ND maar niet echt toepasselijk).

Ik weet zo even niet wat ik er nog mee wil gaan doen zonder in mijn eeuwige clichés te gaan vervallen... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Blue schreef op 28 September 2003 @ 01:31:
[afbeelding]
Ik weet nog niet wat ik er verder aan ga doen... ik heb mezelf even een beetje bijgepoetst (moedervlekjes enzo) en de kleur en achtergrond bijgesteld.
De naam die ik er nu aan gegeven heb staat nog op losse schroeven, want ik wilde hem eerst 'emptiness around me' en daarna 'lost in music' noemen... toen 'big distraction' (No Doubt) of 'artificial sweetener' (ook ND maar niet echt toepasselijk).

Ik weet zo even niet wat ik er nog mee wil gaan doen zonder in mijn eeuwige clichés te gaan vervallen... :|
OMG Dark Blue is een meisje! :o
Maar goed, de foto ziet er best goed uit. Dat zonlicht ofzo dat op je valt van de rechterkant ziet er mooi uit :*)
Heb je geen hogere res ervan? En maak ff wat mooie effecten in fotosjop. B)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 72901 op 28-09-2003 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 6640 schreef op 27 September 2003 @ 19:03:
[afbeelding]

Thema is leuk, fotobewerking is goed uitgevoerd.

Alleen is de foto wat donker en is er maar weinig helderheid en kleur. De kleurencombi die je nu hebt (paars, blauw, en groenachtig TL-licht) vind ik niet zo mooi. En het all-caps rondachtige fontje van het verhaaltje vind ik niet echt passen bij het strakke 'bende'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Blue schreef op 27 September 2003 @ 22:26:
[...]

Het is een font, gewoon bij dafont te krijgen onder de naam Hotties :+

Ik zocht dat soort figuurtjes, liever niet met letters op de buik maar ja, dat gaf ook wel weer een leuke toevoeging. En om toch wat random meisjes te krijgen heb ik het woord 'Supahdupah' gespeld. (Komt o.a. van Madonna's lyrics van American Life)
Boeiend dat er zoveel niveau's zijn waarop je kunt zoeken naar patronen. Ik zag letters en figuurtjes apart en zocht naar regelmaat in de aantallen en houdingen (zonder die te vinden of verder te verwachten). Ik spelde zelfs het woord maar omdat ik dacht dat je de letters er zelf opgezet had miste ik het niveau waar het om ging.
Beetje offtopic maar meta-kwesties en verschillende abstractieniveaus boeien me altijd weer.

Over je foto: sfeer is goed, het zonlicht is mooi. De metallic-tint van de headphones past erg goed bij de warme andere tinten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Gelukkig zit ik niet zo dicht bij de zon hoor :+ Het is het licht van een halogeenlampje wat op een halve meter afstand staat. Ik heb de hele achtergrond van mijn kamer weggehaald omdat die er toch niet toe deed.

@ strangeloop: metakwesties en verschillende abstractieniveaus? :X zo slim ben ik ook weer niet... gooi je dagelijks met dit soort woorden of..? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welnee, niet dagelijks.
Het behoort tot mijn interesses en ook een beetje tot mijn studie. Daarom.

Zon/halogeen: het had toch ook zonlicht door een raam kunnen zijn? Anyway, leuk om te weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

In de HK gaf iemand 3 foto's van een draaitafel. met het verzoek er een wallpapertje van te bouwen.

Daar maakte ik dus dit van:

Afbeeldingslocatie: http://synerjee.shodown.net/img/asweroll_t.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

wow! vooral daar linksonder met die kruisjes: schitterend!

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kidfunk
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 29-06-2015

kidfunk

none

Yoozer schreef op 28 September 2003 @ 14:17:
In de HK gaf iemand 3 foto's van een draaitafel. met het verzoek er een wallpapertje van te bouwen.

Daar maakte ik dus dit van:

[afbeelding]
Vette plaat alleen ik vin die overloop van die uitgerekte draaitafel iets te duidelijk aanwezig

none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Afbeeldingslocatie: http://www.stylite.nl/crap/turntable1.jpg
Oranje inspireert toch zo he! :D
Afbeeldingslocatie: http://www.stylite.nl/crap/turntable2.jpg
En deze. Originele versie niet gesaved |:( maar ik kan m zo weer maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Anoniem: 72901 schreef op 28 September 2003 @ 11:37:
[...]

Jij hebt zeker onder een steen gezeten? :+

Echt mooie platen zitten hiertussen, elke keer als ik dit topic open, dan spijt het mij dat ik een compleet gebrek aan inspiratie en creativiteit heb. ;(

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nou begin eens zou ik zeggen! Als je bij voorbaat al zegt dat je werk knudde is (kunnen wij commentaar geven) kan het alleen maar beter worden! Wie weet wat je aan creativiteit in je hebt! :) Niet geschoten is altijd mis! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

na 3 porgingen geef ik het op...mij inspriratieniveau staat nog lager dan de Rijn op het moment...

1-iets met colorize en een semi-filosofische tekst-->te onorigineel
2-iets met een distortion-->ziet er niet uit
3-semi-transparant pattern eroverheen-->wordt het te druk van

:(:(

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjaakaq

sjaakaq

It might get loud

hmm dan toch:
edit:klikbaar, anders zag het er niet uit...
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/leokennis/itstarts.jpg
Moving:

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/leokennis/itstartsmoving.gif

BTW weet iemand hoe ik van dit dingetje afkom in Photoshop??:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/leokennis/photoshopding.jpg

[ Voor 31% gewijzigd door sjaakaq op 28-09-2003 17:08 ]

leoaq.fm // Jeune Loop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larixk

Larixk

met xk, ja

view=> extras uitvinken

larixk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Dark Blue schreef op 28 September 2003 @ 15:17:
Nou begin eens zou ik zeggen! Als je bij voorbaat al zegt dat je werk knudde is (kunnen wij commentaar geven) kan het alleen maar beter worden! Wie weet wat je aan creativiteit in je hebt! :) Niet geschoten is altijd mis! :)
het probleem is niet dat mijn werk knudde is, maar het probleem is dat ik niet genoeg inspiratie kan verkrijgen om uberhaubt te beginnen met iets. ik heb altijd zoiets van "wat zal ik nou eens maken". En uiteindelijk komt het er op neer dat ik toch maar wat anders ga doen.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ja, maar dan ben je ook meteen je hulplijnen kwijt en die kun je nog wel eens nodig hebben. Vlak onder Extra's staat als ik het goed heb Show met een > pijltje... en in dat lijstje staat 'slices'. Die moet je aanklikken, dan verdwijnt het bolletje en wordt hij niet meer weergegeven. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Blue schreef op 28 september 2003 @ 17:56:
[...]

Ja, maar dan ben je ook meteen je hulplijnen kwijt en die kun je nog wel eens nodig hebben. Vlak onder Extra's staat als ik het goed heb Show met een > pijltje... en in dat lijstje staat 'slices'. Die moet je aanklikken, dan verdwijnt het bolletje en wordt hij niet meer weergegeven. :)
Wa!? :|

Hoe werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larixk

Larixk

met xk, ja

View=>show=>slices uitvinken
in de Nederlands versie weet ik het niet

larixk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larixk

Larixk

met xk, ja

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/armyantlyrix/xl.jpg
Een achtergrondje gemaakt met een gebrek aan inspiratie,
en met een probeerseltje voor een logootje uit illustrator.
Help me, ik heb echt de laatste tijd alleen maar inspiratieloze bagger geproduceert!

larixk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yoozer

Yoozer

minimoog

- edit ; iemand was me al voor -

armyantlyrix :
Inspiratieloze bagger? Lees m'n stukje rant (ook in deze draad) tegen Phusebox eens, misschien heb je er wat aan :)

[ Voor 78% gewijzigd door Yoozer op 29-09-2003 17:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Punksmurf
Anoniem: 72901 schreef op 28 September 2003 @ 11:37:
[...]

en nog een mooi meisje ook :*) (bedoel er nix mee, maar mag toch gezegd worden? * Punksmurf geeft graag complimentjes :))

dacht alleen dat je (DB) ouder was..

mooie foto, ik weet niet hoe de achtergrond was (ws een stuk rommeliger dan dit ;) ) maar deze past iig erg mooi bij de foto en draagt zeker bij aan de bijna surrealistische uitstraling die de foto heeft. mooi werk, zoals we van jou gewend zijn :)

met een hamer past alles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larixk

Larixk

met xk, ja

Yoozer schreef op 29 September 2003 @ 17:07:
m'n stukje rant (ook in deze draad) tegen Phusebox
umh, kep het hele topic doorgespit en vind niet echt wat je nou precies bedoelt, :> .

larixk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:32
armyantlyrix schreef op 29 September 2003 @ 17:31:
[...]

umh, kep het hele topic doorgespit en vind niet echt wat je nou precies bedoelt, :> .
Ik denk dat Yoozer deze reply bedoelt: [rml]Yoozer in "[ 2d] post je 2d stuff maar weer - part 5"[/rml], verder vind ik deze reply van DarkX ook wel iets voor jou om te lezen: [rml]DarkX in "[ 2d] post je 2d stuff maar weer - part 5"[/rml].

Wat Yoozer wil zeggen is dus dat je niet zo negatief over je eigen creaties moet doen, ookal vind je het zelf echt zo, je moet jezelf niet onnodig de grond in gaan boren. Dat helpt je inspiritatie helemaal niks. Doe er wat aan als je het zo slecht vindt.
En ik ben het roerend eens met Yoozer :)

[ Voor 8% gewijzigd door Hahn op 29-09-2003 17:48 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Larixk

Larixk

met xk, ja

bedankt man, ik begon duizelig te worden van al die pagina's 2d werk B) .
Die post van Yoozer is inderdaad handig, veel van die tips pas ik ook al toe, een aantal zal ik eens proberen. Ik ben van plan binnenkort een wacom te kopen, aangezien mijn tekenkwaliteit redelijk is, en ik onder het tekenen constant behoefte heb aan een ctrl-Z functie.
Mijn probleem is op het moment dat ik geen thema's en opdrachten voor mezelf kan verzinnen, en daardoor maar wat aankloot.
Alhoewel ik merk dat de esthetische kwaliteit van mijn werk blijft stijgen, naar mijn mening, metk ik dat de artistieke kwaliteit daalt, dit bedoel ik met "inspiratieloze bagger"

larixk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk
  • Niet online
wallpapertje gemaakt :) origineel is 1024x768

Afbeeldingslocatie: http://www.brightdesign.net/zooi/brightdesignsmall.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Larixk schreef op 29 September 2003 @ 17:04:
View=>show=>slices uitvinken
in de Nederlands versie weet ik het niet
Huh? Nee ik bedoel wat heb je aan die slices of extra's of wat dan ook. Waarvoor heb je ze nodig en waarbij helpen ze je mee? :/

@G-PHREAK: Mooi :o

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 72901 op 30-09-2003 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
G-PHREAK: jammer van het Verdana (Tahoma) fontje.. daarnaast vind ik de band z/w foto's nou niet echt iets toevoegen aan een "bright" design. Vind 't een beetje onsamenhangend.

Zou het mooier vinden dus in een ander font (lemon letters zo laten (haal die vieze bevel eruit)) en z/w foto's eruit jakkeren. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Kun je dat show extras eigenlijk automatisch uitzetten? * DarkX is afentoe zo'n photoshop n00b

Want ik zit dat bij elk document uit te zetten, best lastig :)

omg, heb ik ooit iets nuttigs gezegd :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
DarkX:
Kun je dat show extras eigenlijk automatisch uitzetten?
Larixk:
view=> extras uitvinken
CTRL-H dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Ja okay, maar ik bedoel dus dat ie dat vast houdt zodat PS de volgende keer extra's al uit heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Je kunt extra's geloof ik niet standaard uitzetten, je kunt wel gewoon simpelweg alle vinkjes afvinken zodat je er niks van ziet.

Zelf ben ik verknocht aan hulplijnen, alles moet bij mij zichtbaar of onzichtbaar uitgelijnd zijn, en dan kun je niet zonder.
Dus, ultrasupreme, even om er 2 toe te lichten:
Slices kun je gebruiken als je bijv. exporteert naar web (met de gelijknamige knop onder bestand). Hoe het precies werkt weet ik niet en wil k ook niet weten, want ik slice lekker zonder die lijntjes. Je kunt een image dus in vlakken verdelen en die in een website weer dmv. positionering weer lekker tegen elkaar aan schuiven.
Hulplijnen kun je horizontaal en verticaal in beeld slepen, en ze bijvoorbeeld Snappen (magnetisch maken). Je moet je lineaal aan hebben staan aan de randen van je beeld en dan je muis op de lineaal zetten en slepen naar je afbeelding toe. Dan krijg je een blauw lijntje.
Als je hem in een lege layer sleept en bepaalde snapmethoden staan aan, dan zal het lijntje precies op het midden van je document een 'tikje' geven zodat je hem daar los kunt laten.
Het is dan vooral fijn om je info pane aan te hebben staan en je zoom op een rond getal te zetten zoals 50% of 25%, anders willen je hulplijnen niet precies op bijv. 20 px maar wel op 20,178902 px :( :P

Iig, hier spreekt een verslaafde. Maar ja, as I said, ik ben gewend om alles in dtp programma's precies op de milimeter nauwkeurig op te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

* DarkX maakt alles nauwkeurig, maar word leip van lijntjes. Fijn alles goed positioneren :) Ik heb trouwens liever getekende hulplijntjes en opzetten in de onderste layer liggen dan van die ranslijntjes die overal overheen knallen. Maar dat is dus heel persoonlijk :)

Nu ik toch aan het vragen ben: is er een hotkey voor edit > crop? :)

[ Voor 63% gewijzigd door DarkX op 30-09-2003 14:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9542

c -> enter

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 9542 op 30-09-2003 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

DarkX

Ik?

Nee, c is de crop tool, maar ik bedoel de 'crop' functie in het edit menu (die naar je selectie cropt). Ben nl ong 400 foto's aan het bewerken van 4:3 naar 15:10, dus heb een fixed selectie die ik dan crop. Heb nu een actie met hotkey gemaakt, want ik kon em nie vinden :)

Of kan dit handiger? Yah, I know dat ik dat kan batchen enzo, maar dan pakt ie overal het midden, terwijl ik zelf moet beoordelen of bovenste/onderste/middelste stuk het mooiste is :)

Pagina: 1 ... 7 8 Laatste

Dit topic is gesloten.