Ik heb al iets leuks bedacht, iets dat ongeacht de nog komende afleveringen, zou moeten lukken! Maar het wachten is wel vervelend, heb er erg zin in, maar zal eerst maar weer een poster tekenen, om stoom af te blazen
Hmkay, ze zijn af 
Heb het een beetje afgerafeld vanwege de tijd, en toch kan ik hiermee nog steeds maar in de schaduw staan van bijvoorbeeld Nozzman en XangadiX ..
1

2

3

En bij deze geef ik het stokje door aan Clay
Heb het een beetje afgerafeld vanwege de tijd, en toch kan ik hiermee nog steeds maar in de schaduw staan van bijvoorbeeld Nozzman en XangadiX ..
1

2

3

En bij deze geef ik het stokje door aan Clay
[ Voor 9% gewijzigd door Willem op 01-07-2003 23:31 ]

Onze held als pikey.
Ge-ni-aal Nozz 
btw donderdag bier drinken gaat niet lukken.. zusje is jarig
btw donderdag bier drinken gaat niet lukken.. zusje is jarig
€ vs. hollandsche florijnen: tijd geleden dat ik een fl 25,= briefje gezien heb
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Nozzman 0nwage
erg bruut gemaakt
erg bruut gemaakt
nikszolekkeralss.exe
Thx, Seinfeld kijken met de inktpot open 
Ha, de volgende op de lijst krijgt de onmogelijke taak een FIETS te tekenen. Das mij al nooit gelukt... Ik zou hem snel dumpen dus.
Ha, de volgende op de lijst krijgt de onmogelijke taak een FIETS te tekenen. Das mij al nooit gelukt... Ik zou hem snel dumpen dus.
[ Voor 62% gewijzigd door Nozzman op 01-07-2003 23:39 ]
Dus dit was "The end of Stickman"? Omdat ie het beeld uitfietst? Nah, de volgende op rij moet maar iets bedenken! Gnanana!
Vette strip & vette poster
Snatch ruled
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
De posters zijn op zich al een sequence waard, geniaal.
Vind ze persoonlijk nog leuker dan de strip (no offence).
Keep 'm coming guys
Vind ze persoonlijk nog leuker dan de strip (no offence).
Keep 'm coming guys
Today's subliminal thought is:
idd... geweldig topic dit 
die posters zijn ook top... stickman word helemaal een "held" zo
die posters zijn ook top... stickman word helemaal een "held" zo
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Verwijderd
Wanneer komt de stickman/13 cartoon sequence fansite met alle fanart?
lijkt me koel om alles op een pag te gooien
Verwijderd
Hee Nozz, ga je het in dat tutje ook over het inkleuren hebben, ik zou graag je geniale inkleuren willen leren, want man (bats mijn hoofd een paar keer tegen de muur) dat wil ik ook zo kunnen!
Die Snatch poster is puur Wacommen in Photoshop. Normaal doe ik alleen shadings en lichteffecten met Wacom, maar ditmaal ben ik iets verder gegaan. Door o.a. met meerdere kleuren te werken. Hieronder een detail:

Enkele tips:
- werk altijd in een losse zwartlaag en een losse kleurenlaag. Zwart bovenop de kleurenlaag
- zet de zwartlaag (je lijntekening) op multiply in Photoshop
- werk op hoge resolutie. Verkleinen zorgt er daarna voor dat alles netjes op zijn plaats valt en dat detail overeind blijft
Dit is trouwens de originele inkt:

Enkele tips:
- werk altijd in een losse zwartlaag en een losse kleurenlaag. Zwart bovenop de kleurenlaag
- zet de zwartlaag (je lijntekening) op multiply in Photoshop
- werk op hoge resolutie. Verkleinen zorgt er daarna voor dat alles netjes op zijn plaats valt en dat detail overeind blijft
Dit is trouwens de originele inkt:

[ Voor 8% gewijzigd door Nozzman op 02-07-2003 01:06 ]
Deze thread is cool > blijf dit lekker volgen 
Erm, Nozzman, introduceer jij zomaar nog minstens 2 Stickman's via die Snatchposter (midden en rechts)?
Erm, Nozzman, introduceer jij zomaar nog minstens 2 Stickman's via die Snatchposter (midden en rechts)?
. < G o o o o o o o o g l e >
Vorige 1 2 3 4 5 6 7 8 Volgende
het zijn allemaal stickmans
Verwijderd
Iedereen weet dat stickman dozijnen aan broertjes & zusjes heeft, wellicht leuk om hen eens te introduceren in de cartoon? Kunnen ze samen hun evil vader gaan opsporen..
Trouwens, zeer fijne impressie van een van de meest droge films ooit, Nozzman. Pet af!
Trouwens, zeer fijne impressie van een van de meest droge films ooit, Nozzman. Pet af!
Als het mag, zou ik ook graag mee willen doen
Nozz, geweldig ... heerlijke tekening!! Petje af. En de meeste droge film qua humor vind ik nog altijd pulp mfiction, welke in zijn totaliteit geniaal is. Binnenkort de nieuwste van Tarantino in de bioscoop: Kill Bill genaamd.
[ Voor 72% gewijzigd door FlashAddict op 02-07-2003 08:43 ]
Verwijderd
Na de komst van een fiets kon ik deze toch niet laten hoor 

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 00:06 ]
Verwijderd
Wederom erg kewl heheVerwijderd schreef op 02 juli 2003 @ 10:42:
Na de komst van een fiets kon ik deze toch niet laten hoor
[afbeelding]
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 10:47 ]
@ Vlot: Is jouw icon de 'Junky' uit willem169's sequence
Gaat leuk, die filmposters zijn goed gelukt.
Verwijderd
Hij is vergelijkbaar, maar het is hem niet, dat moet ik voorstellen die voor het eerst op een stripbeurs rondloopt
Verwijderd
Okay, het begint een verslaving te worden, maar het is gewoon te leuk om te stoppen 

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 00:07 ]
Cool! Iemand heeft hier vakantie volgens mijVerwijderd schreef op 02 juli 2003 @ 12:29:
Okay, het begint een verslaving te worden, maar het is gewoon te leuk om te stoppen
[afbeelding]
Verwijderd
oke, had een verveelmoment.. en spontaan krijg je een stickman ingeving.. weet et, kan een stuk mooier, maar vond em wel kewl zo.. ook stickman moet het goede voorbeeld geven als celeb!

btw.. eehm, kijkend naar bovenstaande postertjes... lol, stick had toch geen neus?! kewl.. je ziet echt steeds meer ontwikkeling in een personage.. phat!

btw.. eehm, kijkend naar bovenstaande postertjes... lol, stick had toch geen neus?! kewl.. je ziet echt steeds meer ontwikkeling in een personage.. phat!
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 13:26 ]
Verwijderd
PS :
Mochten mensen een plaatje willen posten hier, maar geen plaats op het net? (zoals hosting) Vraag dan een account aan bij Star en Dwarshttp://www.starendwars.nl, hier kun je je afbeeldingen dan kwijt, je kunt ze zelf uploaden en weer verwijderen en dergelijke. Let op : Geld niet voor foto's, alleen voor getekend materiaal (of het moet toevallig een foto strip zijn (zoals mannetje en mannetje)) Zet je werk in Artwork en dan kun je hier naar dat plaatje linken.
[ Voor 67% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 13:35 ]
Echt geniaal die filmposters! Waarbij Snatch eruit springt...geweldig!
Leuk topic dudes
* nero355 bookmarkt topic
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Cartoon Sequence - "Cartoonisten zijn vriendelijke mensen" |
Roster: 01 DarkX 02 Nozzman 03 ChiMero 04 hioxz 05 XangadiX 06 willem169 07 Clay 08 Bosmonster 09 Dusty 10 JayAnzee 11 Type 12 cel-ed 13 PatrickPietens 14 drm 15 alienfruit 16 Vlot 17 El.Greco 18 T. van Beek 19 VAC 20 GRRR 21 ezchaos 22 Aracon 23 Blaise 24 zirus 25 the_Omniscient 26 Tim Schuhmacher 27 jellyshock 28 BaN5Hee |
Postlimiet: donderdag 3 juli, 23:29 |
Verwijderd
@DarkX : is het nu eigenlijk ook toegestaan om behalve wacom plaatjes gewoon handgetekende plaatjes ( potlood,fineliner, inkt..) in te sturen.. dus computeronbewerkt!? ik weet iig dat ik dan stukken preciezer kan tekenen.. naja, was er even nieuwsgierig naar... wat denkt de rest?!
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 15:00 . Reden: toevoeging ]
Mijn allereerste keer dat ik ik een cartoon teken:

Vuur is moeilijk te tekenen
Vuur is moeilijk te tekenen

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 12:36:
En oh ja gefeliciteerd Dux!
Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 13:19:
Maar, maar... hij was gister ook al jarig...hehe (iig feli)
offtopic:
Ik was niet gisteren jarig: heb sig + ondertitel + icon pas na middernacht veranderd. Ben zeker wel op 2 juli jarig.
Desalniettemin
Tnx 
Ik was niet gisteren jarig: heb sig + ondertitel + icon pas na middernacht veranderd. Ben zeker wel op 2 juli jarig.
Desalniettemin
offtopic:
Tof dat Henk z'n muts ophoudt voor me
[ Voor 13% gewijzigd door DUX op 02-07-2003 15:35 ]
Verwijderd schreef op 02 juli 2003 @ 15:00:
@DarkX : is het nu eigenlijk ook toegestaan om behalve wacom plaatjes gewoon handgetekende plaatjes ( potlood,fineliner, inkt..) in te sturen.. dus computeronbewerkt!? ik weet iig dat ik dan stukken preciezer kan tekenen.. naja, was er even nieuwsgierig naar... wat denkt de rest?!
Je eigen stijl is je eigen stijl, of dat gewacomed, gepotlood, geschilderd, gepixeld of wat dan ook is- Je mag totaal in je eigen stijl tekenen, sterker nog, je moet in je eigen stijl tekenen. Probeer de karakters echter wel herkenbaar te houden. Heeft ie zwart haar en een zonnebril in plaatje 1, hou dat dan wel aan.
GeHEEL computeronbewerkt is trouwes lastig, het moet toch minstens gescanned, opgeslagen en geupload zijn, want als je puur een potloodtekening op je scherm plakt zien wij er niks van
Verwijderd
Hoe bedoel je precies? Mijn plaatjes zijn puur potlood, stift, stift, fineliner tekeningen, die ik daarna inscan en inkleur op de computer. Maar verder dus 100 procent 'ouderwets' getekend en ik weet dat Nozz dat ook doet.Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 15:00:
Bedoel jij dan zelfs zonder het inkleuren op de computer? Alleen het inscannen dus met de pc?
Verwijderd
DUX schreef op 02 juli 2003 @ 15:09:
[...]
[...]
[offtopic]Ik was niet gisteren jarig: heb sig + ondertitel + icon pas na middernacht veranderd. Ben zeker wel op 2 juli jarig.
offtopic:
offtopic:
ow, soz
dan was het al later dan ik d8 gister
(d8 namelijk van: "goh, dies op dezelfde dag jarig als henk, lol"
ow, soz
Was een geintje joh, ik bedoelde dat je ze wel moest inscannen en uploaden, anders zien we ze nietVerwijderd schreef op 02 juli 2003 @ 15:35:
[...]
Hoe bedoel je precies? Mijn plaatjes zijn puur potlood, stift, stift, fineliner tekeningen, die ik daarna inscan en inkleur op de computer. Maar verder dus 100 procent 'ouderwets' getekend en ik weet dat Nozz dat ook doet.
Bedoel jij dan zelfs zonder het inkleuren op de computer? Alleen het inscannen dus met de pc?

Btw, wirf, welke poster is da? Zie em ff niet
[ Voor 20% gewijzigd door DarkX op 02-07-2003 16:16 ]
posters zijn haast nog leuker dan de sequence
ik mis er nog 1
Stickwars
attack of the sticks
oid
ik mis er nog 1
Stickwars
attack of the sticks
oid
Mis er nog 1? Heb je ENIG IDEE hoeveel films er zijn?
En da's nog een saaie zuigfilm ook nog
En da's nog een saaie zuigfilm ook nog
DarkX schreef op 02 juli 2003 @ 16:30:
Mis er nog 1? Heb je ENIG IDEE hoeveel films er zijn?
En da's nog een saaie zuigfilm ook nog![]()
en poster daarvan is juist geschikt hiervoor vind ik dan:P (waar ook variatie op is gemaakt met golf oorlog kloon van de aanval
jammer dat ik niet goed ben in zulke dingen tekenen

Nja, die main poster vind ik juist niet zo geschikt, veel te veel hoofdpersonen 
Maar hier een teaser poster die ik ff heel snel in elkaar gezet heb, ik laat het aan iemand anders over als ze em fatsoenlijk willen uitwerken
Star Wars is sowieso niet mijn ding, en die 1e 2 helemaal niet.
Maar hier een teaser poster die ik ff heel snel in elkaar gezet heb, ik laat het aan iemand anders over als ze em fatsoenlijk willen uitwerken

[ Voor 9% gewijzigd door DarkX op 02-07-2003 16:45 ]
* XangadiX doet ook een duit in het zakje:

Stoer; Marduq
Verwijderd
Joh ik snapte wel dat dat een geintje was, de bijbehorende quote was ook nie van jou, maar de gene waar jij ook op reageerde, maar geef nie hoor, we worden allemaal wat ouderDarkX schreef op 02 July 2003 @ 16:13:
[...]
Was een geintje joh, ik bedoelde dat je ze wel moest inscannen en uploaden, anders zien we ze nietIn een digitaal en gangbaar formaat (gif/jpg bijvoorbeeld) aanleveren ter grote van 300x300 pixels per plaatje is verplicht, maar hoe je je plaatje verder maakt moet jij weten.
[afbeelding]
Btw, wirf, welke poster is da? Zie em ff niet
De poster is Speed
En Star Wars Atack of the Clones is wel een coole film, tuurlijk het is niet episode 4-6 (die lijken mij ook leuker toe om te doen) maar leuk genoeg!
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 16:49 ]
Whehehe, ik had exact hetzelfde idee net voor een tweede teaser poster
Gefeliciteerd! u gaat door voor de koelkast!Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 16:48:
De poster is Speed
Ik moet zeggen, dat nu ik mijn eigen werk zo opnieuw zie, tussen al jullie werk, dat ie dan eigenlijk best slecht is
Verwijderd
En nu hoop je natuurlijk dat we je allemaal tegenspreken? Heh heh
nee grapje hoor, ervaring doet leren heh
naah, in vergelijking met die van jullie is ie gewoon slecht.Verwijderd schreef op 02 July 2003 @ 17:24:
Maar wat ik probeerde te zeggen, hij is wel goed hoor! (moeilijk vind ik dat, quote en bewerk knopje uitelkaar houden)
Ik was zonet al begonnen met "Sticky Gump" maar ben dr maar mee opgehouden, want het zag er echt niet uit

Ik ga wel fijn achterover leunen en van jullie werk genieten
wirf> dude, als je mijn dumb en dumber poster pakt en die slang weggumt heb je al bijna sticky gump
Verwijderd
Dit zegt eigenlijk dat je wel moet doorgaan toch?Wirf schreef op 02 July 2003 @ 17:29:
[...]
"Never be afraid to try something new. - Remember that amateurs built the ark. Professionals built the Titanic."
Hier bij mijn n00b bijdrage, eerste keer dat ik echt iets cartoon achtigs maak, normaal maak ik met PSP alleen wat simpele tekeningen / gifjes voor GUI, of af en toe een fototje soepen.

Arm niet af enzo, maar had geen zin meer, klote werk zoets doen met muis
Als ik vakantie werk gedaan heb misschien eens een wacom halen, ook handig voor maya enzo.

Arm niet af enzo, maar had geen zin meer, klote werk zoets doen met muis
Als ik vakantie werk gedaan heb misschien eens een wacom halen, ook handig voor maya enzo.
[ Voor 179% gewijzigd door Albinoraptor op 03-07-2003 23:14 ]
Verwijderd
Ben je hard bezig met een poster, kijk je even, zie je dat nog iemand een soortgelijk idee heeft gehad, nou ja balen, zet hem er lekker wel op 

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 00:08 ]
Alleen vind ik er weinig stickman meer aan met die spieren van em
Wauw
Tja was erg voor de handliggende keuze heVerwijderd schreef op 02 July 2003 @ 19:14:
Ben je hard bezig met een poster, kijk je even, zie je dat nog iemand een soortgelijk idee heeft gehad, nou ja balen, zet hem er lekker wel op
[afbeelding]
Maar troost je die van jouw ziet er iig beter uit
* DUX agrees with both remarks...Albinoraptor schreef op 02 juli 2003 @ 19:25:
[...]
Wauw![]()
Erg tof getekent
[...]
Tja was erg voor de handliggende keuze he
Maar troost je die van jouw ziet er iig beter uit
Whehehe, dat skriep is een koel detail 
Roster: 01 DarkX 02 Nozzman 03 ChiMero 04 hioxz 05 XangadiX 06 willem169 07 Clay 08 Bosmonster 09 Dusty 10 JayAnzee 11 Type 12 cel-ed 13 PatrickPietens 14 drm 15 alienfruit 16 Vlot 17 El.Greco 18 T. van Beek 19 VAC 20 GRRR 21 ezchaos 22 Aracon 23 Blaise 24 zirus 25 the_Omniscient 26 Tim Schuhmacher 27 jellyshock 28 BaN5Hee |
Postlimiet: vrijdag 4 juli, 19:51 |
[ Voor 89% gewijzigd door DarkX op 02-07-2003 19:58 ]
btw, nozzman> Wil jij die posters ook hostten? Of gaan we dat anders oplossen?
Die eer laat ik aan iemand anders over
Verwijderd
20 mb webspace heeft voor darkx 
darkx gaat morgen een siteje bouwen zegt ie net..
darkx gaat morgen een siteje bouwen zegt ie net..
[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 21:27 ]
als je wil kan ik die posters ook wel hosten, ik heb nog wel plek over
Verwijderd
Same here ik heb ook wat webspace over
[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-07-2003 22:16 ]

* drm rolt echt van z'n stoel hier
Nu is het aan Bosmonster om te bedenken wat nou precies "his preciousssss" moet gaan zijn
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Naja... met dit plaatje dacht ik eerder dat ie een telefoontje naar huis zocht
Het is iig lekker dubbel
Dat hoeft helemaal niet, hij kan ook besluiten om het uit te rekken ( suspense ) en dat zou kunnen tot het einde van het verhaal.drm schreef op 02 July 2003 @ 22:16:
[..]
Nu is het aan Bosmonster om te bedenken wat nou precies "his preciousssss" moet gaan zijn
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Speciaal voor Bosmonster een Bosmonster
Arrived anxious, left bored
Ik heb de poster maar even weggehaald. Inderdaad niet al te best...
[ Voor 82% gewijzigd door Jaap-Jan op 03-07-2003 09:24 ]
| Last.fm | "Mr Bent liked counting. You could trust numbers, except perhaps for pi, but he was working on that in his spare time and it was bound to give in sooner or later." -Terry Pratchett
Vind het niveau van de filmposters eerlijkgezegd een beetje dalen en dat is jammer. 't Lijkt een beetje een HK zo.. de eerste inzendingen waren geniaal; Probeer dat weer te laten zien in plaats van die paint mislukkingen
Hmmm.. ik ga vanavond aan het prutsen 
Kheb in ieder geval een mooi begin van Clay gekregen
Kheb in ieder geval een mooi begin van Clay gekregen
Agree on that, en daarbij vind ik dat er wel veel aandacht naar filmsposters uitgaan, en dat het originele project een beetje uit het oog word verloren. Dus post niet zomaar een poster, maar laat alleen iets zien wanneer je echt iets beter hebt dan de "paint mislukkelingen"
darkX, ik denk niet dat het hem word voor mij. Plaats mij voorlopig maar aan het einde van het lijstje, dan ben ik denk ik wel terug van de vakantie
of je moet me na bosmonster zetten zodat ik dit weekend mijn creatie kan posten

Wat ik wel erg jammer vind aan het stripverhaal dat er weinig met de voorzetjes worden gedaan die elke keer tot iets kunnen leiden. Zoals het drugs verhaal, daar had toch een geniale trip na gekunt (zie ook: trainspotting, requiem for a dream). Ik hoop dat er met de gtwee ogen in het bos iets meer gedaan word, en dat dit personage niet meteen onthuld gaat worden of niet meer terugkomt in het verhaal.
darkX, ik denk niet dat het hem word voor mij. Plaats mij voorlopig maar aan het einde van het lijstje, dan ben ik denk ik wel terug van de vakantie
Wat ik wel erg jammer vind aan het stripverhaal dat er weinig met de voorzetjes worden gedaan die elke keer tot iets kunnen leiden. Zoals het drugs verhaal, daar had toch een geniale trip na gekunt (zie ook: trainspotting, requiem for a dream). Ik hoop dat er met de gtwee ogen in het bos iets meer gedaan word, en dat dit personage niet meteen onthuld gaat worden of niet meer terugkomt in het verhaal.
[ Voor 55% gewijzigd door FlashAddict op 03-07-2003 10:18 ]
Verwijderd
Ben het met willem169 eens.
Het gaat bij de posters niet alleen om het idee. Het idee is vrij simpel want je kopieerd gewoon een bestaande plaat.
Het gaat ook om de uitwerking, en daar mag best wat meer moeite voor worden gedaan.
Er worden er nu aan de lopende band snelle knutsels afgeleverd heb ik het gevoel.
Het gaat bij de posters niet alleen om het idee. Het idee is vrij simpel want je kopieerd gewoon een bestaande plaat.
Het gaat ook om de uitwerking, en daar mag best wat meer moeite voor worden gedaan.
Er worden er nu aan de lopende band snelle knutsels afgeleverd heb ik het gevoel.
Inderdaad. Je moet erg oppassen met het introduceren en weghalen van karakters. Zo kun je nooit jezelf inleven in een karakter en blijft het bij "en toen...en toen...en toen...". Probeer de storyline een beetje te ontwikkelen.PatrickPietens schreef op 03 July 2003 @ 10:14:
vette topic blijf hem zeker volgen!
en...
heel misschien doet ik ook mee, maar kijk eerst ff waar het heengaat
en...
heel misschien doet ik ook mee, maar kijk eerst ff waar het heengaat
Verwijderd
Ik denk niet dat je van een cartoon sequence een perfect verhaal zoals in je een film kan verwachten, degene die aan de beurt is met tekenen probeert imo zoveel onzin mogelijk in 3 plaatjes te krijgen zonder echt te kijken naar een verhaal oid,PatrickPietens schreef op 03 July 2003 @ 10:14:
Agree on that, en daarbij vind ik dat er wel veel aandacht naar filmsposters uitgaan, en dat het originele project een beetje uit het oog word verloren. Dus post niet zomaar een poster, maar laat alleen iets zien wanneer je echt iets beter hebt dan de "paint mislukkelingen"
darkX, ik denk niet dat het hem word voor mij. Plaats mij voorlopig maar aan het einde van het lijstje, dan ben ik denk ik wel terug van de vakantieof je moet me na bosmonster zetten zodat ik dit weekend mijn creatie kan posten
![]()
![]()
![]()
Dus ik denk dat je vooral moet letten op de humor in de strip, en de lol van het maken van de strip, en niet op het groote verhaal (een 4e LOtr zal het toch niet worden)
Daarbij denk ik ook dat voor degene die nog niet aan de beurt zijn, filmposters een leuk alternatief zijn, ipv van maar te wachten tot je eindelijk aan de beurt bent.
daarbij gaat het imo ook niet helemaal om de kwaliteit van een plaatje, maar vooral om het idee erachter, en de lol van het maken...
maar ik ben benieuwd waar bosmonster mee komt
edit:
ik ben wel met je/jullie eens dat de posters niet helemaal 5 mins werk moet worden
, maar dat je niet een perfecte tekenaar ala Nozzman hoeft te zijn om posters te mogen posten
ik ben wel met je/jullie eens dat de posters niet helemaal 5 mins werk moet worden
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 12:12 ]
Verwijderd
Ik ben het helemaal meet Hioxz eens, mocht je je ergeren aan de kwaliteit van een poster(als in filmposter) dat bekijk je hem gewoon niet. Dat het de aandacht zou afleiden van de strip vind ik onzin, het is gewoon zo dat er zo ook iets te zien is tijdens het wachten van de volgende strip en zo kunnen mensen ook iets tekenachtigs posten zonder dat ze voor hun beurt gaan.
PS Wat ik ook een goede regel vind, is dat mensen die iets niet redden, niet naar voren geplaatst worden, alleen maar naar achter....
PS Wat ik ook een goede regel vind, is dat mensen die iets niet redden, niet naar voren geplaatst worden, alleen maar naar achter....
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 12:34 ]
Als ik nog mod was zou ik melden dat we maar moeten stoppen het zeggen tegen elkaar dat we het met elkaar eens zijn, en daarnaast onze reacties ontopic houden.
Ik zeg ook niet dat we een waterdicht verhaal moeten hebben, maar dat niet iedereen zijn eigen verhaaltje binnen de strip kwijt wil. Wat me opviel is dat er weinig naar de anderen word gekeken.
En over die filmposters, ik vind het een leuk idee maar ik heb nu meer posters voorbij zien komen dan delen van de strip. Wanneer je graag wat wilt tekenen dan post je dat toch in het 2D topic wat ook altijd loopt. En het argument van het gaat om het idee erachter vind ik uit den boze; wat is het geweldige concept dan achter de filmposters? Je kopieert alleen iets, je hebt er totaal geen eigen concept in. Dus wanneer je iets kopieert doe het dan op een zo'n origineel mogelijke manier. Kijk naar nozzman, die heeft met zijn compleet eigen stijl iets nagetekend, dat is totaal wat anders dan snel in paint wat in elkaar flansen.
PS. wat ik een goede regel vind is dat DarkX beslist over wat er wel en niet gebeurt met de lijst van deelnemers, en wanneer je de vele smileys achter mijn vraag zag, zou je begrijpen dat het een verzoek was en dat ik zelf ook wel begrijp dat dit er waarschijnlijk niet inzit. Dus DarkX, it's your call. Verplaats je mij naar voren of achter?
en what about the filmposters?
Maar goed, laten we erover ophouden, en lees nog eens de titel van het topic. We zijn allemaal vriendelijke mensen dus let's keep it nice in here.
En over die filmposters, ik vind het een leuk idee maar ik heb nu meer posters voorbij zien komen dan delen van de strip. Wanneer je graag wat wilt tekenen dan post je dat toch in het 2D topic wat ook altijd loopt. En het argument van het gaat om het idee erachter vind ik uit den boze; wat is het geweldige concept dan achter de filmposters? Je kopieert alleen iets, je hebt er totaal geen eigen concept in. Dus wanneer je iets kopieert doe het dan op een zo'n origineel mogelijke manier. Kijk naar nozzman, die heeft met zijn compleet eigen stijl iets nagetekend, dat is totaal wat anders dan snel in paint wat in elkaar flansen.
PS. wat ik een goede regel vind is dat DarkX beslist over wat er wel en niet gebeurt met de lijst van deelnemers, en wanneer je de vele smileys achter mijn vraag zag, zou je begrijpen dat het een verzoek was en dat ik zelf ook wel begrijp dat dit er waarschijnlijk niet inzit. Dus DarkX, it's your call. Verplaats je mij naar voren of achter?
Maar goed, laten we erover ophouden, en lees nog eens de titel van het topic. We zijn allemaal vriendelijke mensen dus let's keep it nice in here.
[ Voor 25% gewijzigd door FlashAddict op 03-07-2003 12:52 ]
Zucht. Laat ik dan als topicstarter maar weer de knoop doorhakken op de issues 
Ik ga vanmiddag beginnen om de posters te verzamelen. Persoonlijk lijkt het me het beste dat er idd een beetje kwaliteit gemaakt wordt. Er zijn er hier verschillende bij die zeer veel aandacht aan zo'n poster besteden, er voor zorgen dat de sfeer van de originele poster goed overeind blijft, dat het een mooie plaat wordt en dat het idee ook nog enigzins origineel is. De enkele die er dan tussendoor verschijnt waar gewoon een filmposter gepakt wordt waar een gastje ongeveer in dezelfde positie neergeknald wordt vind ik dan erg jammer, en ook zonde voor de mensen die wel hun best doen. Vergeet niet dat dit toch een W&G topic is en geen HK topic. Argumenten als "dan kijk je maar niet" doen helemaal niet terzake, dat geld idd in de HK maar in /13 wordt toch enig niveau verwacht. Je hoeft natuurlijk niet direct een top-of-the-bill artiest te zijn, maar ik wil wel in je plaat terugzien dat je je best doet. Ik kan het niet vind ik een kutargument, stickman is wel het makkelijkste karakter ooit om te tekenen, en om gewoon simpelweg meer detail aan te brengen in een poster hoef je niet goed te kunnen tekenen, je moet meer geduld hebben en langer erover doen.
En ik ben er voor om, wat ik al in de openingsrules duidelijk maakte, zoveel mogelijk continuiteit te bewaren. Het is niet de bedoeling om zoveel mogelijk onzin in een strip te gooien. Ik snap dat iedereen zo ijdel is dat hij zoveel mogelijk invloed op het geheel wil uitoefenen, maar maak jezelf eens ondergeschikt aan het geheel. Probeer een beetje een lijn te volgen, en probeer niet constant het verhaal een andere richting in te gooien. Okay, je drie plaatjes AN SICH zijn leuker als je dat doet, maar een topic als dit bloedt toch vrij snel uit wanneer het zo'n verhaal wordt als ze momenteel in de HK aan het vertellen zijn. Ik bedoel, er gingen vanaf het begin al geluiden op om uiteindelijk het tot boek te laten bundelen, maar wanneer iedereen zoveel mogelijk onzin in 3 plaatjes te gooien dan kun je die bundel in ieder geval ZEKER vergeten
Dus...
Persoonlijk vind ik dat dit nu regel is (
) maar kom maar met jullie commentaar 
Ow, en de lijst:
Ik ga vanmiddag beginnen om de posters te verzamelen. Persoonlijk lijkt het me het beste dat er idd een beetje kwaliteit gemaakt wordt. Er zijn er hier verschillende bij die zeer veel aandacht aan zo'n poster besteden, er voor zorgen dat de sfeer van de originele poster goed overeind blijft, dat het een mooie plaat wordt en dat het idee ook nog enigzins origineel is. De enkele die er dan tussendoor verschijnt waar gewoon een filmposter gepakt wordt waar een gastje ongeveer in dezelfde positie neergeknald wordt vind ik dan erg jammer, en ook zonde voor de mensen die wel hun best doen. Vergeet niet dat dit toch een W&G topic is en geen HK topic. Argumenten als "dan kijk je maar niet" doen helemaal niet terzake, dat geld idd in de HK maar in /13 wordt toch enig niveau verwacht. Je hoeft natuurlijk niet direct een top-of-the-bill artiest te zijn, maar ik wil wel in je plaat terugzien dat je je best doet. Ik kan het niet vind ik een kutargument, stickman is wel het makkelijkste karakter ooit om te tekenen, en om gewoon simpelweg meer detail aan te brengen in een poster hoef je niet goed te kunnen tekenen, je moet meer geduld hebben en langer erover doen.
En ik ben er voor om, wat ik al in de openingsrules duidelijk maakte, zoveel mogelijk continuiteit te bewaren. Het is niet de bedoeling om zoveel mogelijk onzin in een strip te gooien. Ik snap dat iedereen zo ijdel is dat hij zoveel mogelijk invloed op het geheel wil uitoefenen, maar maak jezelf eens ondergeschikt aan het geheel. Probeer een beetje een lijn te volgen, en probeer niet constant het verhaal een andere richting in te gooien. Okay, je drie plaatjes AN SICH zijn leuker als je dat doet, maar een topic als dit bloedt toch vrij snel uit wanneer het zo'n verhaal wordt als ze momenteel in de HK aan het vertellen zijn. Ik bedoel, er gingen vanaf het begin al geluiden op om uiteindelijk het tot boek te laten bundelen, maar wanneer iedereen zoveel mogelijk onzin in 3 plaatjes te gooien dan kun je die bundel in ieder geval ZEKER vergeten
Dus...
Persoonlijk vind ik dat dit nu regel is (
Ow, en de lijst:
Roster: 01 DarkX 02 Nozzman 03 ChiMero 04 hioxz 05 XangadiX 06 willem169 07 Clay 08 Bosmonster 09 Dusty 10 JayAnzee 11 Type 12 cel-ed 13 drm 14 alienfruit 15 Vlot 16 El.Greco 17 T. van Beek 18 VAC 19 GRRR 20 ezchaos 21 Aracon 22 Blaise 23 zirus 24 the_Omniscient 25 Tim Schuhmacher 26 jellyshock 27 BaN5Hee 28 PatrickPietens |
Postlimiet: vrijdag 4 juli, 19:51 |
[ Voor 14% gewijzigd door DarkX op 03-07-2003 13:38 ]
Verwijderd
Ok, i agree
, het niveau moet niet te laag worden, maar ik vindt ook idd niet dat we net moeten doen alsof GOT/13 de ultieme elite groep is van designers (al komen ze goed in de buurt
) maar te Hk moet het niet worden, en ik denk dus idd ook dat de "onzin" en "diversiteit" in de strips naar voren komt idd omdat iedereen idd erg ijdel is, en omdat iedereen zo grappig mogelijk wil zijn in 3 plaatjes, zodat iedereen op got weer zegt van "Hahaha wat ben jij grappig :D" (want das namelijk wel leuk om te horen)
Maar nu stop ik maar met mijn gebrabbel, en volg DarkX in zijn regelement
Maar nu stop ik maar met mijn gebrabbel, en volg DarkX in zijn regelement
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2003 13:09 ]
Agree!
Alleen dat ik op het nummer 28 va . ** SLAP **
Mja, in dit geval had ik naar voren kunnen schuiven, maar dan blijf ik elk geval apart bekijken. Is handiger als er gewoon 1 lijn is. Anders blijven er mensen op vakantie gaan
[ Voor 15% gewijzigd door DarkX op 03-07-2003 13:50 ]
hmmzz... ik vind zoiezo dat alles wat je hier post van enige kwaliteit moet zijn; het moet echter wel een geintje blijven. Dus het mag er van mij ook best crappy uitzien als het ENORM grappig is (en ja IK bepaal wel of dat zo ie ;p) nee serieus, ik denk dat het een slechte ontwikkeling is dat als iemand een filmposter plaatst iedereen meteen denkt: 'kanikook' en eigen filmposters maakt. Het is geen photoshop phriday hier. Dus gewoon, houdt het binnen de perken 
). Eerlijk gezegd zat ik ook op een vette trip te hopen na mijn editie (neemt niet weg dat ik die ernaar minder vind hoor) maar het geld dus ook voor de posters dat die een beetje verhaallijn sugereren na hun editie. Mensen hebben vaak de neiging 'hun' grap te maken en daarmee eigenlijk de strip af te kappen ( * XangadiX steekt hand in eigen boezem) . Laatste editie is daar trouwens een welkome uitzondering op
Ik moet daar wel bijzeggen dat het je ook niet altijd even makkelijk gemaakt wordt hoor. ( een tuinslang die fred heet... c'mon!!Ik zeg ook niet dat we een waterdicht verhaal moeten hebben, maar dat niet iedereen zijn eigen verhaaltje binnen de strip kwijt wil. Wat me opviel is dat er weinig naar de anderen word gekeken.
Stoer; Marduq
Dit topic is gesloten.