Waar is Roberto? Ik mis hem in deze battle!
Anoniem: 49158
vind ik ook, dat gaat veel sneller zo!Trinsec schreef op 22 August 2003 @ 09:29:
Oh god, die battle tussen Beertje en Fred is veel leuker. Jullie moeten er eens een aparte topic van maken!
Allright. Het is ff wachten tot er een poster is, dan maak ik de PDF verder af, dan kan die op t.net wel erges gehost worden. Dan kan tevens het nieuwe topic geopend worden, er is inmiddels groen licht hiervoor. Tevens heb ik mijn mede juryleden geronseld, ze zullen controleren dat de strip een beetje in goede banen blijft lopen en dus niet te offtopic gaat. Momenteel zijn dit ezchaos en BaN5Hee (wat een irritante nick om te tiepen
)
Ik zat trouwens voor CS][ te denken aan een science fiction sfeertje, aliens geven je gewoon iets meer vrijheid in maffe karakters
Ik zat trouwens voor CS][ te denken aan een science fiction sfeertje, aliens geven je gewoon iets meer vrijheid in maffe karakters
[ Voor 14% gewijzigd door DarkX op 22-08-2003 15:36 ]
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
dit is natuurlijk ook gewoon even het pauze stripje tot de voorkant er is 
maar ik kan het toch niet laten natuurlijk:

en ja ik maak er fototjes van, want mijn scanner is een beetje veel gedoe, en het maakt niet zovel uit. Heft wel een lekker free-style look nu toch
maar ik kan het toch niet laten natuurlijk:

en ja ik maak er fototjes van, want mijn scanner is een beetje veel gedoe, en het maakt niet zovel uit. Heft wel een lekker free-style look nu toch
Stoer; Marduq
Hoer
Ik heb trouwens geen scanner, dus komt dalijk weer zo'n brakke pic
Anoniem: 29201
Tja, en probeer dan maar eens een tuinslang te tekenen die ook Super Saijyan kan wordenDarkX schreef op 22 August 2003 @ 16:36:
Hoer![]()
Nee, DBZ zuigt
Zoeh, heb net de eerste character design voor de 2e sequence klaar, kan nu met fred gaan spelen
Zoeh, heb net de eerste character design voor de 2e sequence klaar, kan nu met fred gaan spelen
[ Voor 76% gewijzigd door DarkX op 22-08-2003 16:52 ]
Hier, om jullie gek te maken
Zoals een professionele film strip betaamd, een teaser 

Ik doe morgen ofzo wel de teevee aan, dan zien jullie wat

Ik doe morgen ofzo wel de teevee aan, dan zien jullie wat
[ Voor 17% gewijzigd door DarkX op 22-08-2003 17:05 ]
Anoniem: 58336
xangadix en darx dit ownt zooo hard.
Echt super gedaan.
is dit niet wat voor een volgende opdracht. Een character battle. en dan in knockout vorm, waarbij de lezers mogen beslissen wie de battle wint. De beide tekenaars leveren elk een diss page in en die winnaar gaat door naar de volgende ronde.
Lijkt mij echt geniaal. Er is al een site waarop dit gebeurd, maar denk dat ik er meer lol mee heb hier op tweakers...
idtje ?
Echt super gedaan.
is dit niet wat voor een volgende opdracht. Een character battle. en dan in knockout vorm, waarbij de lezers mogen beslissen wie de battle wint. De beide tekenaars leveren elk een diss page in en die winnaar gaat door naar de volgende ronde.
Lijkt mij echt geniaal. Er is al een site waarop dit gebeurd, maar denk dat ik er meer lol mee heb hier op tweakers...
idtje ?
Nah, ik ga liever voor old skool cartoon sequence. Char battle is misschien es geinig voor ernaast, maar nadeel is dat het 1 op 1 is. Weet ook niet of dit wel koel is met regels erbij, nu is beetje spontaan ontstaan 
mgoe.

Hmm, ik nu ineens dat waar het vuur en het water raakt, best wel wat stoomontwikkeling getekend had mogen worden.
mgoe.

Hmm, ik nu ineens dat waar het vuur en het water raakt, best wel wat stoomontwikkeling getekend had mogen worden.
[ Voor 18% gewijzigd door DarkX op 22-08-2003 19:17 ]
Anoniem: 47289
jeuj! stick en fred verslaan DBZ mietje ! driewerf hoera 
btw, wat doen we met de 2e cartoon sequence? daar wil ik graag aan meedoen, aangezien ik jammer genoeg toen het mijn beurt was in deel 1 op vakantie was
btw, wat doen we met de 2e cartoon sequence? daar wil ik graag aan meedoen, aangezien ik jammer genoeg toen het mijn beurt was in deel 1 op vakantie was

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 47289 op 22-08-2003 21:44 ]
hey! wie noem je hier een mietje, mietje?
Stoer; Marduq
ROFL @ battle 
ik zit al een maand of wat naar dezelfde te kijken
btw XangadiX teken je verder geen beertjes meer?XangadiX schreef op 23 August 2003 @ 03:26:
hey! wie noem je hier een mietje, mietje?
Bier, Whiskey en Metal!!
Ik volg dit topic al een tijdje en ik moet zeggen dat het allemaal érg leuk is geworden 
Het is heel leuk om al die verschillende tekenstijlen te zien en wie wat allemaal kan en ik ben dan ook erg benieuwd naar het vervolg
Ga zo door, ik vermaak me hier geweldig mee en ik hoop dat jullie snel met iets nieuws komen
Het is heel leuk om al die verschillende tekenstijlen te zien en wie wat allemaal kan en ik ben dan ook erg benieuwd naar het vervolg
Ga zo door, ik vermaak me hier geweldig mee en ik hoop dat jullie snel met iets nieuws komen
The devil is in the details.
beertje is eigenlijk in zomerslaap. Beertje heeft namelijk een hekel aan alle vrolijke mensen in de zomer en dus heeft ie zijn winterslaap voor een zomerslaap verruilt. Maar ik geloof dat ie al weer bijna wakker is gewordenLord_Mithril schreef op 23 August 2003 @ 10:39:
ROFL @ battle
[...]
btw XangadiX teken je verder geen beertjes meer?
Stoer; Marduq
Anoniem: 63976
niet echt eerlijk he 2 tegen 1DarkX schreef op 22 August 2003 @ 17:25:
Nah, ik ga liever voor old skool cartoon sequence. Char battle is misschien es geinig voor ernaast, maar nadeel is dat het 1 op 1 is. Weet ook niet of dit wel koel is met regels erbij, nu is beetje spontaan ontstaan
mgoe.
[afbeelding]
Dark-Phoenix> Hmm, en 200 vliegtuigen tegen een tuinslang is wel eerlijk? Om het IETS eerlijker te maken heb ik er 1 gasje bij gehaald

bleh... ik wil ook wel iets roepen over god-characters of het feit dat AL die vliegtuigjes, bommen en granaten het volgende plaatje spontaan weer verdwenen, ik vond dat fred ook wel eens een beating mocht nemen.
maar laten we aljeblieft geen ruzie maken over doodles en kladjes
het is erg fitting dat beertje de tuinslang liet winnen...
maar even serieus, als je serieus wil battelen moet je er wel wat regeltjes in stoppen zoals het niet mogen pareren van wat de ander aandraagt, net zoals in theatersport. Als de een dus een scene in een telefooncel laat plaatsvinden dan moet de ander daar mee doorgaan; OOK als zijn poppetje volledig aan gort geblazen wordt
als je dat niet doet wordt het altijd een 1 op 1 met grotere wapens en grotere explosies etc. Niet echt constructief
En je moet dan ook gaan zeggen dat de ander niet dood mag enzo. Daarbij is een wapenwedloopje natuurlijk wel erg gemakkelijk, ik ga dan liever voor een battle waarbij je een stukje geschiedenis moet uitbeelden (met zijn tweeen) of een bepaalde situatie. Maar ik denk wel dat je dat naast deze thread moet houden, een cartoonsequentie is immers iets anders dan een battle. Misschien moeten we het dan ook hebben over cartoon pingpong oid...
Ow... en als iedereen DBZ zo hard vind zuigen wat doet Krillin (het lameste character uit DBZ) dan in vredesnaam in de stickman sequentie?
maar laten we aljeblieft geen ruzie maken over doodles en kladjes
het is erg fitting dat beertje de tuinslang liet winnen...
maar even serieus, als je serieus wil battelen moet je er wel wat regeltjes in stoppen zoals het niet mogen pareren van wat de ander aandraagt, net zoals in theatersport. Als de een dus een scene in een telefooncel laat plaatsvinden dan moet de ander daar mee doorgaan; OOK als zijn poppetje volledig aan gort geblazen wordt
als je dat niet doet wordt het altijd een 1 op 1 met grotere wapens en grotere explosies etc. Niet echt constructief
En je moet dan ook gaan zeggen dat de ander niet dood mag enzo. Daarbij is een wapenwedloopje natuurlijk wel erg gemakkelijk, ik ga dan liever voor een battle waarbij je een stukje geschiedenis moet uitbeelden (met zijn tweeen) of een bepaalde situatie. Maar ik denk wel dat je dat naast deze thread moet houden, een cartoonsequentie is immers iets anders dan een battle. Misschien moeten we het dan ook hebben over cartoon pingpong oid...
Ow... en als iedereen DBZ zo hard vind zuigen wat doet Krillin (het lameste character uit DBZ) dan in vredesnaam in de stickman sequentie?
[ Voor 91% gewijzigd door XangadiX op 23-08-2003 17:21 ]
Stoer; Marduq
Mja, zo lang er geen regels zijn kun je ook niet vals spelen
Uiteindelijk is beertje nu vooral nat, en niet echt minder god char als fred tot nog toe, dus zo oneerlijk is het ook weer niet 
En idd, dit was ff spontaan ontstaan, en geinig in dat opzicht, maar niet geschikt om naar een battle niveau te tillen, en dat is ook absoluut niet iets wat ik van plan ben. Wanneer iemand een echte battle wilt opzetten, prima, maar niet in de sequence draden. Zelf ben ik er sowieso niet zo in geinteresseerd en met de wat strakkere regels van de komende sequence gaat dat denk ik voor mezelf genoeg tijd kosten, dus ik zelf ga voorlopig geen cartoon battle opstellen.
Xang> Nah, IK vind DBZ zuigen, en persoonlijk vond ik dat beest (krilling? wat je wilt) ook echt de lompste aditie aan de serie, no offence meant. Heb hem zelf volgens mij ook redelijk genegeerd
En idd, dit was ff spontaan ontstaan, en geinig in dat opzicht, maar niet geschikt om naar een battle niveau te tillen, en dat is ook absoluut niet iets wat ik van plan ben. Wanneer iemand een echte battle wilt opzetten, prima, maar niet in de sequence draden. Zelf ben ik er sowieso niet zo in geinteresseerd en met de wat strakkere regels van de komende sequence gaat dat denk ik voor mezelf genoeg tijd kosten, dus ik zelf ga voorlopig geen cartoon battle opstellen.
Xang> Nah, IK vind DBZ zuigen, en persoonlijk vond ik dat beest (krilling? wat je wilt) ook echt de lompste aditie aan de serie, no offence meant. Heb hem zelf volgens mij ook redelijk genegeerd
[ Voor 70% gewijzigd door DarkX op 23-08-2003 17:24 ]
hehe, ik heb nooit beweerd dat het oneerlijk was, het was een wapenwedloop, dat is nooit echt eerlijk 
daarbij is beertje helemaal niet nat, want hij heeft een surfplank bij
daarbij is beertje helemaal niet nat, want hij heeft een surfplank bij
Stoer; Marduq
Koel. Als je surft, doe je dat droog
Knappe surfer 
En idd, de wedloop IS nooit eerlijk, degene die het laatste plaatje tekent heeft gewoon altijd de overhand. Doet me trouwens denken aan een strip uit de Sandman reeks, ik weet niet of iemand die ooit leest. Doet sandman een dergelijke wedloop met een of andere demon, en dan wint ie door "hoop" te zijn dacht ik.
En idd, de wedloop IS nooit eerlijk, degene die het laatste plaatje tekent heeft gewoon altijd de overhand. Doet me trouwens denken aan een strip uit de Sandman reeks, ik weet niet of iemand die ooit leest. Doet sandman een dergelijke wedloop met een of andere demon, en dan wint ie door "hoop" te zijn dacht ik.
[ Voor 17% gewijzigd door DarkX op 23-08-2003 17:26 ]
precies, en nee surfen doe je bijvoorbeeld op ultra-pressure-6000-water 
en ja ik ken de sandman reeks wel (is al oud trouwens), maar ik ken die wedloop niet eerlijk gezegd. Maar het is een vrij oud foefje. Daarom zou ik er in een battle topic (waar ik overigens ook helemaal geen zin en tijd in heb om op te zetten) liever een thema zien, of een 'uitdaging'. Zo van 'darkX daagt XX uit voor de meest historisch verantwoorde strip' (in navolging van mijn vorige post). Of XX daagt darkX uit voor de meest futi-digi achtige strip.
Dat zou nog wel kunnen werken, en dan heb je ook iets meer als alleen maar wapen-groter-wapen-enorm-wapen etc.
(dus voor iedereen die zich geroepen voelen dit op te zetten; leest hier de gouden tips
)
en ja ik ken de sandman reeks wel (is al oud trouwens), maar ik ken die wedloop niet eerlijk gezegd. Maar het is een vrij oud foefje. Daarom zou ik er in een battle topic (waar ik overigens ook helemaal geen zin en tijd in heb om op te zetten) liever een thema zien, of een 'uitdaging'. Zo van 'darkX daagt XX uit voor de meest historisch verantwoorde strip' (in navolging van mijn vorige post). Of XX daagt darkX uit voor de meest futi-digi achtige strip.
Dat zou nog wel kunnen werken, en dan heb je ook iets meer als alleen maar wapen-groter-wapen-enorm-wapen etc.
(dus voor iedereen die zich geroepen voelen dit op te zetten; leest hier de gouden tips
Stoer; Marduq
Daarom heb ik ook geen zin om een battle topic op te zetten, het is zo useless 
En wat je daarna voorstelt is gewoon een vorm van 2d contest eigenlijk. Alleen dan 1 op 1.
En idd, de Sandman reeks is idd al oud, maar een van de weinige marvel/dc style comics die ik wel leesbaar vind. Sandman is tenminste niet zo'n "yet another geek in coloured spandex" type action hero. De art vind ik niet allemaal even denderend, maar het verhaal van Neil Gaiman is stoer. Neil Gaiman is sowieso stoer
Er zijn trouwens 2 sandmans, ik bedoel wel deze sandman:

En niet deze sandman:
En wat je daarna voorstelt is gewoon een vorm van 2d contest eigenlijk. Alleen dan 1 op 1.
En idd, de Sandman reeks is idd al oud, maar een van de weinige marvel/dc style comics die ik wel leesbaar vind. Sandman is tenminste niet zo'n "yet another geek in coloured spandex" type action hero. De art vind ik niet allemaal even denderend, maar het verhaal van Neil Gaiman is stoer. Neil Gaiman is sowieso stoer
Er zijn trouwens 2 sandmans, ik bedoel wel deze sandman:

En niet deze sandman:

[ Voor 20% gewijzigd door DarkX op 23-08-2003 18:55 ]
Anoniem: 66118
nouw, dacht eerst dat ik het niet helemaal meer zou halen om voor maandag een voorpagina te fixen, maar t is me toch gelukt.. ben in principe wel tevreden.. kan natuurlijk altijd beter
maar ik had even geen inspiratie meer..
hieronder een voorbeeldje op lowres ( geresized dan..)

hieronder een link waar het PSD filetje gedowned kan worden ( 300dpi Hres)
Frontpage Stickman Highres
en een klein kickje, want het ik moest weer eventjes zoeken naar dit topic.. dat kan niet hé mensen..
p.s. ik wilde eigenlijk helemaal onderaan nog alle namen toevoegen van iedereen die getekend heeft, maar das misschien wel een idee voor een insidepagina... om het een beetje vol te maken kunnen er misschien ook wat Quotes uit dit topic bijgezet worden, en in ieder geval de spinoffs en de laatste battle bijvoorbeeld.. errug melig allemaal..
hieronder een voorbeeldje op lowres ( geresized dan..)

hieronder een link waar het PSD filetje gedowned kan worden ( 300dpi Hres)
Frontpage Stickman Highres
en een klein kickje, want het ik moest weer eventjes zoeken naar dit topic.. dat kan niet hé mensen..
p.s. ik wilde eigenlijk helemaal onderaan nog alle namen toevoegen van iedereen die getekend heeft, maar das misschien wel een idee voor een insidepagina... om het een beetje vol te maken kunnen er misschien ook wat Quotes uit dit topic bijgezet worden, en in ieder geval de spinoffs en de laatste battle bijvoorbeeld.. errug melig allemaal..
[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 66118 op 24-08-2003 19:23 ]
Mooie cover ez! En meteen ook maar een beetje fanart voor de tweede sequence, ik hoop dat 't al een beetje gepast is om wat fanart te posten...

haha, daar moet je volgens nog eventjes op wachten.. eerst moet er nog gekeken worden naar welke voorpagina men gaat gebruiken, en ik geloof dat DarkX daarna het pdfje in elkaar zal draaien.. morgen denk ik dus nog niet.. wacht vol smart op de eerste editie van /13 Cartoon Sequence.. en kan niet wachten om mee te mogen doen aan de 2e..Anoniem: 49158 schreef op 24 August 2003 @ 20:18:
komt nou morgen die PDF online?
Mijn poster komt later deze middag, hopelijk rond een uur of 4/5. Ik heb hem al getekend, maar moet nog scannen en dan inkleuren en moet nu weg. Dus wel op mij wachten hoor!
_--=||LiVe And LeT sMoKe||=--_
Hmz, ik kom er met de kleuren enzo neit echt uit, iemand een suggestie?

En hier is ie dan, mijn inzending voor de poster contest :

[ Voor 7% gewijzigd door Vlot op 25-08-2003 16:11 ]
Dude, gebruik rechte haken
jah jah, overschakelen van html naar dit geprut valt niet mee hoor
Wat doet die kont daar?
Ow, en krillin is stom
Ow, en krillin is stom
Ach vond ik wel leuk die kont, een van zijn grootste nachtmerries stel ik mij zo voor, is geloof ik uit het 4e plaatje. Krillin ben ik ook niet zo dol op, maar ach, hij zit er wel in dus moest hij wel op de poster vond ik...
Geloof me als ik zeg dat ik het ook geen super oplossing van mezelf vond.
Maar het was 1 dag voordat ik op vakantie ging en ik moest zoveel regelen dat tijd en inspiratie te kort schoten. Ik had kunnen zeggen dat ik na m'n vakantie dan wel achteraan de lijst gezet kon worden, maar daar was ik te egoistisch voor. Ik wilde te graag tekenen voor de strip dat ik het risico maar heb genomen. Iets waar ik, wanneer ik deel mag nemen aan de Seq2, op zal letten in het tweede deel.
Niemand reageert op m'n DarkX fanart btw... is it that bad?
Maar het was 1 dag voordat ik op vakantie ging en ik moest zoveel regelen dat tijd en inspiratie te kort schoten. Ik had kunnen zeggen dat ik na m'n vakantie dan wel achteraan de lijst gezet kon worden, maar daar was ik te egoistisch voor. Ik wilde te graag tekenen voor de strip dat ik het risico maar heb genomen. Iets waar ik, wanneer ik deel mag nemen aan de Seq2, op zal letten in het tweede deel.
Niemand reageert op m'n DarkX fanart btw... is it that bad?
Niemand wil ook tips/comments op mijn cover geven trouwes 
En gejatte chars mogen niet meer in deel II, dus dat is al opgelost
En gejatte chars mogen niet meer in deel II, dus dat is al opgelost
Er zit een vout in dat plaatje... bij die rechtse sjef ben je een stukje rood vergeten van de bank. Ter hoogte van zijn voortplantingsorganen zeg maar... Als aliens die ook daar hebben zitten tenminste... Misschien heeft een alien wel een plasser op z'n rug ofzo... Ik weet het eigenlijk niet... naja... boeie...
Nee dat scheelt. Okay, okay...
@ Banshee, bedoelde je die fanart, was wel grappig, leuk getekend, misschien beetje slordig, maar past ook wel bij de stijl. Maar verder zegt het plaatje niet zo veel, hij doet wat snoepjes(?) in zijn mond, zit niet echt een verhaal of een grap achter.
@ Darkx, Je poster is wel mooi zo opzich toch? Waar kom je niet uit qua kleuren? Het logo "Stickman" is alleen nog niet zo veelzeggend, die vond ik eerst denk ik mooier, dat gescheurde er in.
@ Banshee, bedoelde je die fanart, was wel grappig, leuk getekend, misschien beetje slordig, maar past ook wel bij de stijl. Maar verder zegt het plaatje niet zo veel, hij doet wat snoepjes(?) in zijn mond, zit niet echt een verhaal of een grap achter.
@ Darkx, Je poster is wel mooi zo opzich toch? Waar kom je niet uit qua kleuren? Het logo "Stickman" is alleen nog niet zo veelzeggend, die vond ik eerst denk ik mooier, dat gescheurde er in.
Je moet de witte tinten uit je gezicht weglaten, dus zorg dat die vuurwolken alleen donkerrood-rood-oranje-geel zijn. Niet helemaal naar wit toe.DarkX schreef op 25 August 2003 @ 16:05:
Hmz, ik kom er met de kleuren enzo neit echt uit, iemand een suggestie?
[afbeelding]
Het gezicht vind ik goed, op die onderlip na. Alwéér
Het woord STICKMAN vind ik geweldig zo, echt 'stick' achtig.
Het blok met /13 cartoon sequence kan veel duidelijker, vooral die onderste regel.
Je zou naast jouw hoofd nog de bijfiguren zoals een silhouet van hose er in 'burn' modus of 'multiply' over die vuurwolken heen kunnen zetten.
heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs
Poeh hee, druk hier, jullie mogen ook wel wat over mijn poster zeggen hoor...
Nja, de tekst gaat sowieso op nieuw. Kleur van vuur kijk ik wel naar, maar vinnetjes aan de onderkant? Onderkant van lip loopt juist strak (bij mij iig), d'r zitten niet van die rimpeltjes.Dark Blue schreef op 25 August 2003 @ 17:50:
[...]
Je moet de witte tinten uit je gezicht weglaten, dus zorg dat die vuurwolken alleen donkerrood-rood-oranje-geel zijn. Niet helemaal naar wit toe.
Het gezicht vind ik goed, op die onderlip na. Alwéér. Want wat je nu gedaan hebt is gewoon dat stuk inverteren zeg maar, waardoor je lip alsnog ontzettend zwart lijkt. Je zou net als bij de bovenlip er wat 'vinnetjes' aan moeten maken, aan de onderkant, gewoon even dun en helemaal aan de onderkant. Niet die hele lip hoeft zwart. Ik klink nogal arrogant... anyway, je weet wat ik bedoel - hoop ik.
Het woord STICKMAN vind ik geweldig zo, echt 'stick' achtig.
Het blok met /13 cartoon sequence kan veel duidelijker, vooral die onderste regel.
Je zou naast jouw hoofd nog de bijfiguren zoals een silhouet van hose er in 'burn' modus of 'multiply' over die vuurwolken heen kunnen zetten.
@vlot mjah
Ik wil wel netjes tekenen, maar heb blijkbaar geen vaste hand, of teken met de verkeerde brush of op de verkeerde resolutie... kweet 't niet.
en ik dan...
ikke hoor alleen maar dat ie mooi is.. ( das ook goed nieuws hoor!)
@DarkX' cover: dik, vind het idee met die achtergrondafbeelding mooi.. maar je moet er idd nog wel wat aan doen, want zo "klopt" het nog niet helemaal.. sorry, kan ik je niet echt verder mee helpen.. vind em iig mooier dan de vorige met die roodtinten..
&Vlot's cover: ook dik!vind het een geinige tekenstijl.. ik weet niet, maar het lijkt net alsof ik de opmaak ergens van herken.. maar idd.. ook weer een beetje jammer van dat Krillin figuurding.. haha, kun je daar niet een ander personage nog plaatsen?!
&Banshee: sorry, vind je nick te moeilijk om te onthouden hoe je het exact schrijft.. wel relekst dat je al bezighoudt met de fanart voor deel 2... vind em op zich wel geinig, maar idd nogal krom.. daarmee doel ik dan op je lijnen enzow.. die vaste hand doet er niet echt veel mee hoor, die heb ik ook niet en met die wacom is het al helemaal crtl+z
tekenen... maar al met al wel stoer.. so keep it up!
zow.. enne, hoe wordt er eigenlijk beslist welke voorpagina er gaat komen?! ben stiekem wel benieuwd of Nozzman ook nog iets laat horen.. die schreef toch ook dat ie wel wat wilde fixen?!
@DarkX' cover: dik, vind het idee met die achtergrondafbeelding mooi.. maar je moet er idd nog wel wat aan doen, want zo "klopt" het nog niet helemaal.. sorry, kan ik je niet echt verder mee helpen.. vind em iig mooier dan de vorige met die roodtinten..
&Vlot's cover: ook dik!vind het een geinige tekenstijl.. ik weet niet, maar het lijkt net alsof ik de opmaak ergens van herken.. maar idd.. ook weer een beetje jammer van dat Krillin figuurding.. haha, kun je daar niet een ander personage nog plaatsen?!
&Banshee: sorry, vind je nick te moeilijk om te onthouden hoe je het exact schrijft.. wel relekst dat je al bezighoudt met de fanart voor deel 2... vind em op zich wel geinig, maar idd nogal krom.. daarmee doel ik dan op je lijnen enzow.. die vaste hand doet er niet echt veel mee hoor, die heb ik ook niet en met die wacom is het al helemaal crtl+z
zow.. enne, hoe wordt er eigenlijk beslist welke voorpagina er gaat komen?! ben stiekem wel benieuwd of Nozzman ook nog iets laat horen.. die schreef toch ook dat ie wel wat wilde fixen?!
Hmm, nou ik weet wel een oplossing voor het Krillin figuur, maar dat lukt niet vandaag (hmm gister?) meer, dus dat wordt morgen (hmm, vandaag?), dus als dat niet erg is wil ik het wel veranderen, maar zeg het maar, anders is dit de uiteindelijke inzending...
@Echo (sorry jij hebt ook een te moeilijke nick (
)) Ik weet niet waar je de opmaak van kent, ik heb het eigenlijk niet (bewust) ergens op gebaseerd, zat zo in mijn hoofd...
@Echo (sorry jij hebt ook een te moeilijke nick (
Anoniem: 20252
effe een vraagje:
word de website waar alle cartoon staan verzameld niet meer geupdate? Ik was begonnen met het volgens van deze strip en wilde weer even bijlezen zonder dat ik dit topic hoef door te spitten?
Anyway, goed werk jongens, ziet er allemaal goed uit, suc6 met de verdere cartoons !
word de website waar alle cartoon staan verzameld niet meer geupdate? Ik was begonnen met het volgens van deze strip en wilde weer even bijlezen zonder dat ik dit topic hoef door te spitten?
Anyway, goed werk jongens, ziet er allemaal goed uit, suc6 met de verdere cartoons !
haha, dat doet em al zeker beter.. weg met dat vervelende figuurtje
.. ik weet ook echt niet precies waar ik het vandaan heb dat het me zo bekend voorkomt.. het gaat me vooral om de overheersende kleur en de letters die je gebruikt hebt.. ga denk ik mijn stripverhalen eens doorneuzen.. misschien vind ik daar wat.. iig stoer!
MicNic> Hmm, ik weet niet of nozz nog iets aan die site gaat doen, wel weet ik dat ik zo een PDF maak met alle cartoonz in. Tevreden? 
Trouwens, ik weet nog niet helemaal wat ik met Sequence 2 doe. Zoals jullie misschien weten ben ik het gehele weekend weg ivm lowlands (idioten waarmee ik reis vertrekken woensdag al
) dus dan kan ik niet echt inzendingen modereren. Post ik het nieuwe topic dan na het weekend, of toch al posten en dan na het weekend met de strip zelf beginnen?
Er zijn trouwes maar 3 covers zie ik, en heb geen zin in een stemming, dus how bout dat we ze gewoon alle 3 erin zetten (frontcover, inside cover en back cover als het ware
Of misschien 1tje als afscheiding tussen strip en fanart)? Lijkt me beste oplossing
Dus ez en vlot, kun je me ff die cover op iets hogere res mailen?
Trouwens, ik weet nog niet helemaal wat ik met Sequence 2 doe. Zoals jullie misschien weten ben ik het gehele weekend weg ivm lowlands (idioten waarmee ik reis vertrekken woensdag al

Er zijn trouwes maar 3 covers zie ik, en heb geen zin in een stemming, dus how bout dat we ze gewoon alle 3 erin zetten (frontcover, inside cover en back cover als het ware
[ Voor 26% gewijzigd door DarkX op 26-08-2003 13:27 ]
aan welke resolutie dacht je, ik kan hem op het orginele resolutie van 600 dpi sturen, in jpg, maar dan is hij 7,2 mb groot...
EDIT :
Op 300 dpi is hij 2,59 mb groot, is dat goed genoeg?
EDIT :
Op 300 dpi is hij 2,59 mb groot, is dat goed genoeg?
[ Voor 21% gewijzigd door Vlot op 26-08-2003 14:45 ]
Is prima hoor
Signature

ow, heb btw 1 cover al binnen
Hier trouwens een snel tutortje hoe ik mijn chars inkleur, d'r waren wat vragen over:

[ Voor 65% gewijzigd door DarkX op 26-08-2003 15:40 ]
Heb ik trouwes geprobeerd, maar wordt strontlelijk. Nu is de over-the-top serieuze vader/zoon conflict in de poster een vrij sterk beeld, en het vervaagd nogal als ik er een tuinslang bijgooi. Nu is het net een poster van een slechte woensdagavond-waargebeurd-verhaal-b-filmDark Blue schreef op 25 August 2003 @ 17:50:
[...]

[ Voor 11% gewijzigd door DarkX op 26-08-2003 16:07 ]
Grappige kleur tut.! Ik doe het achterstevoren zie ik nu 
Maareh, mijn lijnen zijn zo hakkelig en krom, ligt dat aan m'n brushkeuze of? Ik gebruik een Wacom Graphire 2, moet ik de gevoeligheid ofzo ergens scherper stellen?
Want als ik een cirkel teken, gewoon met een losse beweging, zitten er altijd hakkels in. En op papier is het gewoon vloeiend...
Laat het alsjeblieft niet het aantal drukniveau's van m'n wacom zijn... heb geen geld voor een nieuwere...
Maareh, mijn lijnen zijn zo hakkelig en krom, ligt dat aan m'n brushkeuze of? Ik gebruik een Wacom Graphire 2, moet ik de gevoeligheid ofzo ergens scherper stellen?
Want als ik een cirkel teken, gewoon met een losse beweging, zitten er altijd hakkels in. En op papier is het gewoon vloeiend...
Laat het alsjeblieft niet het aantal drukniveau's van m'n wacom zijn... heb geen geld voor een nieuwere...
Banshee> eh, dit is vector he. Heb gewoon met een muis en pentool de lijnen anchor voor anchor getekend.
Karp> nog niet, inschrijving start zo, maar doordat ik met lowlands weg ben en een ander jurylid ook is het ff uitgesteld.
Karp> nog niet, inschrijving start zo, maar doordat ik met lowlands weg ben en een ander jurylid ook is het ff uitgesteld.
@DarkX, dat snap ik, maar over het algemeen gaat het altijd hakkelig met m'n Wacom als ik naar andere tekeningen kijk
Niet naar die van mij kijken hoor, wacom alleen gebruikt voor het kleuren, het zwarte gedeeldt is met echte pen/stift op echt papier.
Ban5hee> dan moet je de penseel gebruiken in illustrator, die strakt alles automagisch op. Moet je wel ff een mooie pressuresensitive brush aanmaken
wat je ook kunt doen is je lijn trekken en em daarna met een zoom wat gladder overtrekken.. works for me.. ook ik werk op een soortgelijke manier als DarkX.. en ook achterstevoren.. de zwarte omranding enzow komt bij mij pas als het laatste bijvoorbeeld.. ik werk al tijden met mijn standaard peninstellingkjes en standaard penseeltjes van PS, dus het is best mogelijk ( al is mijn tekenstijl niet echt hetzelfde als dat ik teken op papier..)
Nah deze stijl gebruik ik pas net (sinds die skater girl een tijdje terug), is idd een beetje achterstevoren, maar het geeft wel een gaaf effect
Ik teken gewoon me "cartoons" (als je ze zo wilt noemen
) teken ik eerst met een potlood vervolgens trek ik het over met penseel en fineliner. Dit scan ik dan in en kleur ik vervolgens in in PhotoShop. Elke kleur een eigen laag
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Vreselijk gaaf jongens/ dames!!
[ Voor 13% gewijzigd door Croccifixio op 26-08-2003 19:15 ]
Yeah, this rocks!
Mochten er nog fouten oid in de PDF zitten, meld het maar ff, dan bak ik wel een nieuwe 
Ik zal ook nog wel de fanart en shit samenvatten, maar dit wou ik voor lowlands d'r uit hebben
Ik zal ook nog wel de fanart en shit samenvatten, maar dit wou ik voor lowlands d'r uit hebben
[ Voor 36% gewijzigd door DarkX op 26-08-2003 19:33 ]
Geweldig! Die PDF is erg cool, hopelijk komen er nog veel meer tekeningen en PDF's 
Die verschillende stijlen zijn echt leuk om te zien en zo samengevat in een PDF met titelpagina etcetera maakt het nog eens professioneel ook
Als het aan mij lag kregen jullie een eigen strip
Die verschillende stijlen zijn echt leuk om te zien en zo samengevat in een PDF met titelpagina etcetera maakt het nog eens professioneel ook
Als het aan mij lag kregen jullie een eigen strip
The devil is in the details.
Zeer cool eindresultaat mensen!
Heb dit topic met veel plezier gevolgd en ben benieuwd naar Sequence2
Ga zo door
Heb dit topic met veel plezier gevolgd en ben benieuwd naar Sequence2
Ga zo door
Natuurlijk toch ook wel dank aan de cartoonisten die hebben meegedaan? Lijkt me wel op z'n plaats..
Signature
Anoniem: 28086
Netjes DarkX, ik kan niet wachten op de volgende.
Alhoewel ik hoop dat dan bij de credits m'n nick wél goed staat (El.Greco ipv El-Greco)
Alhoewel ik hoop dat dan bij de credits m'n nick wél goed staat (El.Greco ipv El-Greco)
...en the_Omniscient of the-Omniscient ipv the_Omnescient, wat iig al een stuk beter is dan het immer gangbare "de Algeurige" (the_Omniscent).Anoniem: 28086 schreef op 26 August 2003 @ 23:34:
Netjes DarkX, ik kan niet wachten op de volgende.
Maar complimenten aan alle tekenaars, ik zie dat bij mijn sequence de vervaging van de tekstballoons wel ernstig aanwezig is, maar so be it.
Vind trouwens ook dat DarkX er een kewl einde aan heeft gebreid, en dat dit ding als verantwoord alternatief voor een doorgewinterde paddo-peen in de betere smartshops verkocht mag gaan worden.
Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig
oké voor dat het gezeur over mijn nick begint wil ik eerst nog eventjes mad respect tonen voor alle tekenaars en natuurlijk DarkX voor het initiatief.. dit moet toch wel het leukste topic zijn waar ik me ooit in bemoeid heb
.. ga strax nog even lekker alles uitdraaien voor mezelf en dit ding op CD branden voor de portfolio
staat altijd leuk voor samenwerkingsverbanden... heb de grootste lol gehad in het tekenen, en zeker in het lezen.. over een weekje ofzo door naar deel 2 en dan weer hopen dat het nóg beter wordt!! ( kunnen we eigenlijk zien hoevaak het PDFje gedowned wordt.. dat lijkt me wel leuk om te weten..)
en verder.. tja.. hou niet zo van zeuren.. maar mijn nick eindigt op de Z
dus is ezchaoz.. maar goed.. vind het niet een wereldramp.. dus kijk maar of je het nodig vind om te veranderen.. dus hopelijk na lowland de complete collecters item inclusief fanart !! mensen, BEDANKT! T WAS HIER FANTASTISCH.. in deel 1
.. c u next sequence..............
btw.. DarkX, dat fontje op het einde, waarin je iedereen benoemd... dies echt relekst.. dat is?!?!.. kunnen we misschien anders wel als een standaardfont indienen voor de volgende strip..
en verder.. tja.. hou niet zo van zeuren.. maar mijn nick eindigt op de Z
btw.. DarkX, dat fontje op het einde, waarin je iedereen benoemd... dies echt relekst.. dat is?!?!.. kunnen we misschien anders wel als een standaardfont indienen voor de volgende strip..
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 66118 op 27-08-2003 00:03 ]
Anoniem: 87145
ik kom hier per ongeluk terecht, ik heb de strip gedownload, en ik moet zeggen dat ik hem fantastisch vind, hoe jullie dit gemaakt hebben.
ik hoop dat jullie snel met sequence 2 beginnen, en suc6 daarmee
(als jeroen210 een beetje kon tekenen, had ik ook wel mee gedaan, maar dat word nix dat weet ik nu al)
ik hoop dat jullie snel met sequence 2 beginnen, en suc6 daarmee
(als jeroen210 een beetje kon tekenen, had ik ook wel mee gedaan, maar dat word nix dat weet ik nu al)
[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 87145 op 27-08-2003 00:42 ]
Het font is ACME Explosive, da's hier te vinden.
Verder: welke nicks zijn nu fout? el-greco, ezchaoz en the-omniscient?
En rick? De dank voor de cartoonisten zit natuurlijk wel in de pdf zelf
Mgoe, ik weet niet of ik morgen nog tijd heb om fanmail te ontvangen
, maar anders: tot dinsdag ofzo denk ik
Solly voor de fouten, maar haastige pongel is zelden okay of zoiets.
Verder: welke nicks zijn nu fout? el-greco, ezchaoz en the-omniscient?
En rick? De dank voor de cartoonisten zit natuurlijk wel in de pdf zelf
Mgoe, ik weet niet of ik morgen nog tijd heb om fanmail te ontvangen
Solly voor de fouten, maar haastige pongel is zelden okay of zoiets.
[ Voor 10% gewijzigd door DarkX op 27-08-2003 00:51 ]
Staat ook in de PDF; ik blijf niet bezigpastapappie.NET:
Natuurlijk toch ook wel dank aan de cartoonisten die hebben meegedaan? Lijkt me wel op z'n plaats..
En ik hou er niet van mezelf te bedanken
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Netjes gedaan allemaal. 't Resultaat mag er zijn 
@ DarkX && drm
Ah, jij ook
drm 
Ik ga pakken
Zijn er nog meer cartooniste die naar ll gaan?
Ik ga pakken
* DarkX heeft zijn tasje klaar 

See y'all next week sometime

hahah, dedicated mofo! Zeer strak! Have fun btw!!
kijk, das idd die hard.. hmm, nu wachten op de persoon met de eerste tattooDarkX schreef op 27 August 2003 @ 16:03:
* DarkX heeft zijn tasje klaar
[afbeelding]
ik ga lekker tekenen!
Anoniem: 91319
OMG hij is echt gek geworden ziet er iig wel zeer strak uit die strips 
en die tas, die is ckers wel rlxt

-Z-
en die tas, die is ckers wel rlxt
-Z-
Huh? Dat witte vlakje bedoel je? Dat is een blauw/wit zakje chipsBarracuda_82 schreef op 25 August 2003 @ 17:48:
[...]
Er zit een vout in dat plaatje... bij die rechtse sjef ben je een stukje rood vergeten van de bank. Ter hoogte van zijn voortplantingsorganen zeg maar... Als aliens die ook daar hebben zitten tenminste... Misschien heeft een alien wel een plasser op z'n rug ofzo... Ik weet het eigenlijk niet... naja... boeie...
[ Voor 8% gewijzigd door DarkX op 02-09-2003 14:42 ]
Oproep!
Wie heeft er zin/tijd om de website bij te houden? Persoonlijk wil ik dit ook nog wel doen, maar mis zelf de webspace om dit te hosten, dus wanneer niemand tijd heeft om dit te doen, wil dan iig iemand space beschikbaar stellen?
Wie heeft er zin/tijd om de website bij te houden? Persoonlijk wil ik dit ook nog wel doen, maar mis zelf de webspace om dit te hosten, dus wanneer niemand tijd heeft om dit te doen, wil dan iig iemand space beschikbaar stellen?
Ik zou het graag doen, maar ik zit met een datalimiet op m'n webspace. Ik zal eens kijken of ik daarmee in de problemen kom, anders bied ik me wel aan
Hoewel ik niet heb meegedaan aan dit gebeuren, wil ik het wel doen, mits de hoeveelheid aan data niet groter wordt dan 20Mb. Drop 'n mailtje voor hoe en wat.
[RashMatash]
Mja, ben ook ff aan het checken of er t.net space geregeld kan worden, maar backups zouden wel relaxed zijn.
Ik kan het eventueel ook wel hosten, op mn eigen site. Zo niet, dan mss die van Jarnox?
Signature
Ik heb het ff gecheckt, maar ik ga het niet redden met m'n limiet. Ben bang dat die plaatsjes nogal vaak bekeken gaan worden. Helaas. T.net space zou wel mooi zijn
Cartoon.tweakers.net ofzo
Cartoon.tweakers.net ofzo
crisp gaat ons bijstaan in de woelige tijden om de plaatjes met enige regelmaat op de crewserver van T.net te plaatsen.
All hail crisp.
hip hip.
hurray.
All hail crisp.
hurray.
~ Gottfried Leibniz
Hail crips
Kickoff staat volledig in de startblokken, hoef em alleen maar te posten. Er komt echter een artikel over de sequence op t.net, en die willen toch doen alsof ze heel snel met nieuw komen, waardoor ik moet wachten met posten tot hun artikel af is, zodat het na elkaar gepost kan worden. Lukt het hen echter niet om het artikel voor het weekend af te krijgen hebben ze pech en post ik toch

lol.. en nu snel door naar deel 2.. cannot wait!!
p.s. het shirt is idd wat vies
Mgoe, omdat de meeste mensen het lowlands topic niet lezen, hier wat inside lowlands grappen die toch beetje stick achtig zijn

[ Voor 84% gewijzigd door DarkX op 04-09-2003 16:48 ]
~ Gottfried Leibniz
Dit topic is gesloten.