![]() |
Cartoon Sequence Cartoonisten zijn vriendelijke mensen |
Omdat er vaker in de tekentopics in W&G cartoonesque afbeeldingen te zien zijn, en omdat ik zelf aan het proberen ben om wat strips uit mijn pen te krijgen, leek het me leuk om als W&G'ers samen te werken aan een strip. Daarom gieten we het in de vorm van het klassieke kampvuurspelletje (of weet ik veel waar jullie het verder doen, tweakers zullen het wel via irc spelen) ' vertel samen een verhaal ' waarbij iemand begint met een stuk verhaal (een zin, een woord, een halve pagina, afhankelijk van de regels) en de volgende het verhaal verder moet vertellen and so on and so forth. Wat heeft dat dan met cartoons te maken? Vrij simpel: ik begin met een plaatje, en de volgende moet hier een plaatje aanplakken om zo een verhaal te krijgen met heel veel tekenstijlen. |
The Rules - Als je mee wilt doen, meld dat in het topic, dan voeg ik je aan de lijst toe. Van tijd tot tijd zal ik deze lijst updaten. Alleen diegene die aan de beurt is mag dus tekenen. Is de lijst geweest, beginnen we weer vooraan, komt er iemand bij, wordt ie na degene die aan het tekenen is ingevoegd. Zorg dat je wel een beetje de tijd hebt, 3 weken op 1 plaatje wachten is niet prettig. - Je mag, per keer, 1 - 3 plaatjes posten. - Zorg ervoor dat het verhaal logisch vervolgt. Je plaatje(s) moet(en) een vervolg zijn op de voorgaande plaatjes. - Je mag totaal in je eigen stijl tekenen, sterker nog, je moet in je eigen stijl tekenen. Probeer de karakters echter wel herkenbaar te houden. Heeft ie zwart haar en een zonnebril in plaatje 1, hou dat dan wel aan. - Je plaatje(s) moet(en) 300x300 pixels groot zijn, dan vatten we ze handig samen op de site. Post je plaatjes gewoon in dit topic. - Gepost is gepost. Geen wijzigingen meer nadat je hem gepost hebt, dat is heel vervelend voor de volgende tekenaar. Ook achteraf bijeditten om het consistenter te maken is niet de bedoeling, dat geeft geen natuurgetrouw beeld van de ontwikkeling van de strip. - Om de posts vlotter te laten verlopen is er een tijdslimiet van 48 uur. Hierna zal de beurt automatisch naar de volgende gaan. Weet je dat je binnenkort geen tijd hebt en je bent bijna aan de beurt), meld dit van te voren dan kan je evt nog enigzins opgeschoven ipv dat je weer helemaal moet wachten tot de lijst weer rond is. Vorm van post: nr van plaatje - nickname [plaatje] Nozzman host nu de plaatjes: http://www.nozzman.nl/cartoon/ Cartoon Sequence Rules v1.2. Regels kunnen aan wijzigingen onderheven zijn. Evt. commentaar in dit topic melden |
Roster: 01 DarkX 02 Nozzman 03 ChiMero 04 hioxz 05 XangadiX 06 willem169 07 Clay 08 Bosmonster XX Mr. Madsen 09 Dusty 10 JayAnzee 11 Type 12 cel-ed 13 drm 14 alienfruit 15 Vlot 16 El.Greco 17 T. van Beek 18 VAC 19 GRRR 20 ezchaos 21 Aracon 22 Blaise 23 zirus 24 the_Omniscient 25 Tim Schuhmacher 26 jellyshock 27 BaN5Hee 28 PatrickPietens |
Okay dan
01 - DarkX

[ Voor 71% gewijzigd door DarkX op 05-09-2003 11:48 ]
"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!