[Cartoon Sequence] Cartoonisten zijn vriendelijke mensen

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste
Acties:
  • 2.994 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018
hioxz> http://www.dafont.com/en/theme.php?cat=102

En in het begin is het logisch, maar het moet niet zo zijn dat elke cartoonist persee zijn eigen ventje wilt verzinnen, het is al moeilijk om met zoveel man continuiteit te bewaren, maak het dus niet TE complex. Geen kritiek tegen jou hioxz, meer een tip voor de toekomst.

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkX schreef op 27 June 2003 @ 19:58:
hioxz> http://www.dafont.com/en/theme.php?cat=102

En in het begin is het logisch, maar het moet niet zo zijn dat elke cartoonist persee zijn eigen ventje wilt verzinnen, het is al moeilijk om met zoveel man continuiteit te bewaren, maak het dus niet TE complex. Geen kritiek tegen jou hioxz, meer een tip voor de toekomst.
True, is idd wel waar... elke ronde iedereen een nieuw ventje verzinnen is idd ook niet echt handig.. (dan lijkt het op het laatst net Xmen 2 of startrek ofzo maar dan nog erger :P) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
idd... je krijgt geen 20 man in zo'n hokje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-08-2020
Misschien dat we een beetje de regels van een script moeten volgen. Protagonist wil doel bereiken, dit word tegengewerkt door de antagonist. De protagonist moet dus hindernissen overwinnen om zijn doel te bereiken. Ach ik weet het ook niet meer allemaal even goed, mijn lessen semiotiek stammen van een paar jaar terug :P ... maaruh, het verhaal lijkt nu wel erg op alice of LOTR ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Jaja :) Och, als het alleen maar stickman-rent-naar-darkx is wordt het ook saai :) Mag best net als RPGWORLD (weet niet of iemand die kent?) behoorlijke subplotlijnen krijgen, zolang er wel een beetje structuur in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik kan het echt niet laten, ik heb niet zoooooo'n 13373 potloden sk!llz maar ik denk dat ze er wel mee door kunnen :)
Count me in, please

*ik hoop dat ik niet vergeet hier dagelijks te kijken anders zitten jullie dalik nog te wachten op mij*

vet begin trouwens, maar voortborduren op de verhaallijn wordt moeilijk.. ikdoe mnbest ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kresh
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-09 22:23
Erg cool topic dit mensen! Ik kan absoluut niet tekenen dus ik zal me er verder niet mee bemoeien, maar ik blijf het volgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hehe sorry jongens dat ik er nu pas ben. Heb het nogal druk. Count me iig in, ik heb er zin in!!

het ziet er echt profi uit. complimentjes :9

PS. mag ik iets naar voren geschoven worden?? :D ik heb binnenkort veel tijd om handen nml.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zou ik mee kunnen doen? lijkt me wel grappig :)
(moet binnenkort wel op vakantie :( )
Was er laatst ook niet zo'n thread op conceptart.org...?
ff opzoeken.
hier:
http://www.conceptart.org...2&perpage=30&pagenumber=1

ziet er allemaal goed uit tot nutoe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
Nog wat tips voor diegene die bang zijn dat ze niet verder kunnen met het plot van het verhaal. We hebben dus de protagonist (de held, stickman) die word tegengezeten door de antagonist (de badguy, darkx in dit geval). Aan deze vrhaallijn loopt parallel de het romantische deel van het verhaal. Dus er moet nog een gedefineerde stickwoman komen, waarvoor stickman alles wil doen. Deze 2 verhaallijnen lopen dus parallel aan elkaar, wanneer stickman het moeilijk heeft tijdens het avontuur zullen we zien dat dit zich ook vertaald in de romantische lijn.
Aan het schrijven van scripts zijn allemaal regels verbonden dus voor mensen die er geinterresseerd in zijn raad ik "scriptschrijven" van Patrick Cattrysse aan.
Daarbij zijn er nog allemaal truuks als suspense creeeren, de point of no return enzovoort.

Een geweldig voorbeeld van suspense creeeren komt van de master himself, Hitchcock. Hij beschrijft een scene waarin twee mensen op het terras wat aan het drinken zijn. We zien het stel voor ongeveer 1 minuut wat praten, dan ineens ontploft er een bom dieblijkbaar onder de tafel van het stel zit. Het verassingseffect bij de kijker is enorm, maar duurt maar even.
Hitchcock zegt dat het beter is om de kijker te laten weten dat er eenbom onder de tafel zit voordat deze ontploft. Wanneer we weer 1 minuut naar het stel kijken op het terras, met nu de voorkennis dat er een bom onder de tafel zit. Dan zitten we 1 minuut in spanning te wachten totdat de bom ontploft. Het verassingseffect is nu vervangen door suspense, die niet heel kort duurt, maar de lengte van de hele scene bedraagt. Op deze manier kan je de aandacht van het publiek veel langer vasthouden.
Dit is 1 van de zoveel truuks om kijkers geboeid te houden, zo zijn andere in het kort dat je het verwachtingspatroon van een kijker moet inlossen. Wanneer het verhaal lijkt uit te gaan op bv. een ongeluk, dan moet je dit ongeluk ook laten gebeuren. De gebruiker zal zich anders bedrogen voelen en het script niet meer serieus nemen. Natuurlijk zijn er ook weer utizonderingen, maar daarvoor raad ik je naar het eerder genoemde boek.

Ik heb geen idee of iemand hier ook maar iets aan heeft, maar sinds ik semiotiek als vak krijg ben ik enorm geboeid door het schrijven van scripts, misschien dat ik met het bovenstaande voorbeeld ook nog andere mensen heb aangestoken :P :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Laatst online: 10-02-2024
Whii ikke ook meedoen. alhoewel ik vast heel lang mag wachten tot ik aan de beurt ben :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:14

Tim Schuhmacher

abasios

Voeg mij ook maar toe aan het lijstje. Als meer mensen zonder veel skills meedoen, wil ik ook een poging wagen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T. van Beek
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-10-2024

T. van Beek

flickritus

Hierbij schrijf ik met (tijdelijk) uit. Ik ga morgen ochtend op vakantie en dan is het moeilijk om te tekenen enzo ;)

Veel plezier en ik lees het over 2 weken weer!

http://flickr.com/photos/itommy/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty
  • Laatst online: 06-09 02:30

dusty

Celebrate Life!

Kunnen we een tijdsframe instellen.. dat een persoon moet laten weten dat als hij aan de beurt is dat ie binnen 24 uur een berichtje geef dat ie ermee bezig is ? anders krijgen we straks het geval dat er iemand niet opdaagt en we met zijn allen op die persoon zitten te wachten voor enkele dagen... is denk ik niet geheel de bedoeling :)

Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Patrick> Stickwoman? Dat vind ik eigenlijk al te gedefinieerd. Waarom geen koe als vriendin oid? Of een steen? Of een leuke kip ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 26-05 15:01

XangadiX

trepanatie is zóó kinderachtig

owdear owdear, ik sta op het punt om naar impuls te gaan, en zal morgen wel brak zijn, kan dus wat mij betreft mag iemand wel even voor ;)

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
DarkX schreef op 28 June 2003 @ 20:33:
Patrick> Stickwoman? Dat vind ik eigenlijk al te gedefinieerd. Waarom geen koe als vriendin oid? Of een steen? Of een leuke kip ofzo?
Kip is ook wel een cliche ;) nee, maar ik bedoelde niet dat er een stickwoman moest komen, maar om duidelijk te maken dat het belangrijk was om een romantische lijn erin te verwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06 13:31

drm

f0pc0dert

Ik vraag me af waarom dat zo interessant is in een stripverhaal? Heb jij wel eens suske en wiske, lucky luke, asterix, kuifje, garfield, calvin en hobbes, robbedoes, guust flater, etcetera gelezen? Zat bar weinig romantiek in hoor ;) En toch vond ik het leuk :o Het is een ingedrient wat altijd scoort (tuurlijk), maar dat wil nog niet zeggen dat het een onmisbaar ingedrient is zoals aardappel in een hutspot :)

imho is getheoretiseer over dit soort dingen een beetje overtrokken :)
neemt niet weg dat je dat best leuk mag vinden, natuurlijk ;)

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

:( Wat kunnen jullie goed tekenen zeg! Ik werd altijd door de leraren op school Herman Brood genoemd zucht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansoon
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 27-03-2021
Mag ik ook meedoen? Ik moet alleen nog op de levering van m'n wacom bordje wachten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffievlek.nl
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 09:25
* Koffievlek.nl meldt zich ook aan.

En heeft meteen een vervolg op de laatste (ook al was ik niet aan de beurt, maar het duurde zo lang voor een nieuwe).

Afbeeldingslocatie: http://koffievlek.datadigest.nl/battle.gif

[ Voor 70% gewijzigd door Koffievlek.nl op 29-06-2003 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-01-2023

Nozzman

The bastards have landed.

Ik denk wel dat we gewoon de lijst afwerken Koffievlek, dus nog even wachten op je beurt.

»NOZZMAN.NL cartoons » portfolio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffievlek.nl
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 01-08 09:25
Nozzman schreef op 29 juni 2003 @ 16:55:
Ik denk wel dat we gewoon de lijst afwerken Koffievlek, dus nog even wachten op je beurt.
Is goed, dit was alvast dan een voorproefje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

(hmm ik dacht dat dat soort voorproefjes dat we daar niet aan deden :?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En technisch gezien is willem169 nu toch aan de beurt?

misschien dat het idd handig is om een tijdlimit van reageren/inleveren van de plaatjes in te stellen, want anders ben ik bang dat het topic misschien wel vrij rap doodbloedt doordat iedereen maar moet wachten en wachten e.d. ik bedoel er zijn nu in die paar dagen 3 mensen geweest... maar dat moet vlotter kunnen toch? of ben ik nu gewoon een heele groote zeikerd ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 19:17:
En technisch gezien is willem169 nu toch aan de beurt?

misschien dat het idd handig is om een tijdlimit van reageren/inleveren van de plaatjes in te stellen, want anders ben ik bang dat het topic misschien wel vrij rap doodbloedt doordat iedereen maar moet wachten en wachten e.d. ik bedoel er zijn nu in die paar dagen 3 mensen geweest... maar dat moet vlotter kunnen toch? of ben ik nu gewoon een heele groote zeikerd ;)
Niet iedereen zit 10 uur per dag achter de PC ;)
Ik ben wel voor een limiet, daarom heeft Xangadix ook gemeld dat ie er niet aan toe komt dit weekend.

Hoe doen we eigenlijk de afsluiting van het geheel? Als er telkens iemand bij kan komen dat kan er nooit een einde aan het verhaal komen.
We moeten dus ook oppassen dat we niet de laatste 3 plaatjes nodig hebben om nog ff een einde aan het verhaal te breien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman

Nozzman

Ik heb net op een stripfestival een kettingstrip gekocht waarbij iedereen 1 pagina kreeg. Dat had wel als voordeel dat je 1 pagina kreeg om het verhaal een beetje te kneden.

Ook dat verhaal ging van hot naar her (zeg je dat zo) maar het is wel leuk om te lezen. En een einde? Ach, zet suske en wiske knipogend in een zwart kader en zet er EINDE boven. Duidelijker kan niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nozzman schreef op 29 June 2003 @ 19:39:
Ik heb net op een stripfestival een kettingstrip gekocht waarbij iedereen 1 pagina kreeg. Dat had wel als voordeel dat je 1 pagina kreeg om het verhaal een beetje te kneden.

Ook dat verhaal ging van hot naar her (zeg je dat zo) maar het is wel leuk om te lezen. En een einde? Ach, zet suske en wiske knipogend in een zwart kader en zet er EINDE boven. Duidelijker kan niet ;)
Ik ben toch beniewd hoe Suske en Wiske er Nozzman-style uitzien :)

We gaan dus gewoon door en zien wel waar het uitkomt? Lijkt me ook inderdaad leuker dan een strak verhaal er in. Beetje improviseren is wel zo leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansoon
Nozzman schreef op 29 June 2003 @ 16:55:
En tegen de tijd dat ik aan de beurt ben, heb ik m'n bordje al binnen, woei ;) Ik kom misschien wat abrupt binnen vallen maar tot nu toe had ik nog geen reden om te reageren op de handgetekende wacom threads. Ik heb ze echter wel alle vier met vol plezier gevolgd. Lof aan iedereen die wat geplaatst heeft daar. Als ik strakkies mijn bordje binnen krijg zal ik proberen wat te posten in die andere thread.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

ik wilde morgen aan de slag; ik weet niet hoe dat met jullie zit, ik zie niet dat iemand al gepost is, dus... gewoon de lijst aanhouden?

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jay stemt voor, gaan met die banaan!
Beetje vermaakt op Impulz trouwens? Umek nog gecheckt toevallig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-09 18:14

alienfruit

the alien you never expected

Momento sbagliato al posto errato
Maar WIP's mag je in het 2d topic posten, niet hier en al helemaal niet als je niet aan de beurt bent. Je moet de regels van dit forum nog een beetje leren heb ik het idee.

You'd better start today...
Tja. Je hebt helemaal gelijk, ik had deze actie nog niet helemaal doordacht |:(

[ Voor 174% gewijzigd door alienfruit op 29-06-2003 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
  • Laatst online: 11-09 17:10
Maar WIP's mag je in het 2d topic posten, niet hier en al helemaal niet als je niet aan de beurt bent. Je moet de regels van dit forum nog een beetje leren heb ik het idee.

You'd better start today...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puck
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-09 12:51

Puck

W32.Deadcode.A

XangadiX: gewoon de lijst aanhouden lijkt me zo.

Het kriebelt toch wel om ook mee te doen hoor :) Ben niet (meer) zo'n tekenaar maar het is zo'n geweldig idee dat ik het bijna niet kan laten. Dus count me in.
(als het mag :P)

offtopic:
Nozzman: ik heb vandaag je plaat voor de red bull creativity contest zien hangen. Toch leuk om een geprint te zien ;)

Arrived anxious, left bored

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Is er nog een plaatsje voor moi?
then count moi in!!1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

offtopic:
[quote]
Jay stemt voor, gaan met die banaan!
Beetje vermaakt op Impulz trouwens? Umek nog gecheckt toevallig?
[/quote]

toevallig wel ja, (stampen in een tent), was uitstekend te doen, maar heb me vooral vermaakt met Michel de Hey ( springen op een strand ) en met Underworld natuurlijk.

morgenochtend ga ik aan de slag! (verrek het is al ochtend)...
nah, zodra ik wakker wordt dan :P

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ten eerste wil ik even mijn complimenten maken voor hetgeen wat ik tot nu toe heb gezien. _/-\o_

Daarnaast wil ik even op een stuk van PatrickPietens reageren:
PatrickPietens schreef op 27 June 2003 @ 20:16:
Misschien dat we een beetje de regels van een script moeten volgen. Protagonist wil doel bereiken, dit word tegengewerkt door de antagonist. De protagonist moet dus hindernissen overwinnen om zijn doel te bereiken....
Ik vind juist deze stijl van cartoons maken (ieder maximaal 3 plaatjes / geen vastomlijnd script) ideaal. Je weet (als lezer) niet wat je staat te wachten. In globale zin moet er uiteindelijk iets van een confrontatie tussen stickman en DarkX, maar wanneer en hoe is juist onduidelijk (suspense ;)).

Ik ben het deels met je eens dat er wel bewaakt moet worden dat het verhaal niet te warrig wordt (35 personages, die ieder een 'aflevering' zichtbaar zijn).

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Cartoon Sequence - "Cartoonisten zijn vriendelijke mensen"

Roster:

01 DarkX
02 Nozzman
03 ChiMero
04 hioxz
05 XangadiX
06 willem169
07 Clay
08 Bosmonster
09 Dusty
10 JayAnzee
11 Type
12 cel-ed
13 PatrickPietens
14 drm
15 alienfruit
16 Vlot
17 El.Greco
18 T. van Beek
19 VAC
20 GRRR
21 ezchaos
22 Aracon
23 Blaise
24 zirus

Nah, hou het nu maar aan. En tijdlimiet? Wat voor limiet moet dat dan zijn 24h? 48h?

[ Voor 12% gewijzigd door DarkX op 30-06-2003 13:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkX schreef op 30 June 2003 @ 12:33:
[..] En tijdlimiet? Wat voor limiet moet dat dan zijn 24h? 48h?
24 uur (of minder) lijkt mij wel goed... maarja, ik ben al geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niakmo
  • Laatst online: 10-02-2024
zirus schreef op 28 June 2003 @ 12:45:
Whii ikke ook meedoen. alhoewel ik vast heel lang mag wachten tot ik aan de beurt ben :P .
eey darkx u bent mij nog vergeten toe te voegen aan het lijstje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Nietus O-)

hioxz> Minder? Dat kun je niet maken man. Mensen hebben werk/opleiding e.d., sommige slapen af en toe of hebben een sociaal leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

Kewl idea! Zet * the_Omniscient er ook maar bij dan. Al in geen 13 jaar een potlood of pen meer vastgehouden, en dat is in dit geval nog steeds niet vereist dus ik waag het er maar op.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Wou net zeggen, 24u vind ik persoonlijk iets te kort :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supakeen
  • Laatst online: 09-09 14:42
Ik wil de sequence best hosten, als iemand even alle plaatjes in de goede volgorde mailt naar zmn@dinamite.net gooi ik ze op 100mbit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vlgns mij staan ze prima zo bij Nozzman hoor:
http://www.nozzman.nl/cartoon/

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 13:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX

Roster:

01 DarkX
02 Nozzman
03 ChiMero
04 hioxz
05 XangadiX
06 willem169
07 Clay
08 Bosmonster
09 Dusty
10 JayAnzee
11 Type
12 cel-ed
13 PatrickPietens
14 drm
15 alienfruit
16 Vlot
17 El.Greco
18 T. van Beek
19 VAC
20 GRRR
21 ezchaos
22 Aracon
23 Blaise
24 zirus
25 the_Omniscient
26 Tim Schuhmacher

Postlimiet: woensdag 2 juli, 13:00

Maargoed, ik zet voorlopig het tijdslimiet op 48 uur, starting now. Woensdag 13:00 moet de inzending binnen zijn.

Eh, er is gewoon hosting hoor?

[ Voor 33% gewijzigd door DarkX op 30-06-2003 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tim Schuhmacher
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:14

Tim Schuhmacher

abasios

Tim Schuhmacher schreef op 28 June 2003 @ 13:05:
Voeg mij ook maar toe aan het lijstje. Als meer mensen zonder veel skills meedoen, wil ik ook een poging wagen
DarkX schreef op 30 June 2003 @ 13:24:
..tabelletje..
Maargoed, ik zet voorlopig het tijdslimiet op 48 uur, starting now. Woensdag 13:00 moet de inzending binnen zijn.
Eh, er is gewoon hosting hoor?
Kan je mij nog erbij zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

DarkX schreef op 30 June 2003 @ 13:24:
[..]
Persoonlijk zou ik zeggen binnen 24h bevestiging dat je weet dat je aan de beurt bent, en dan vanaf dat moment 48 uur de tijd om de cartoons te maken. :)

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dus dan begin je al met 72 uur de tijd
als je al aan het bevestigen gaat.
Dan heb je al 24 uur vantevoren de tijd
De best oplossing lijkt mij gewoon dit topic in de gaten houden en 48 uur de tijd.
Die tijd start gewoon op een tijd nadat jou voorganger zijn plaatjes heeft gepost.(zeg 6 uur erna.)
Na die 6 uur beginnen jou 48 uur te tellen.

Nog makkelijker is natuurlijk ze gewoon de volgende dag te laten beginnen zeg om 8 uur smorges (al is dat wel vroeg voor iemand als mij)
Dus om 8 uur smorges laten beginnnen en ze moeten 2 dagen later voor 8 uur smorges weer online staan in DIT topic gepost.
Dus als jou voorganger op dinsdagavond post, start op woensdagmorgen de tijd voor jou en heb jij vanaf dan 48 uur de tijd.

Natuurlijk is het aan jou darkX om de regels op te stellen aangezien jij het topic leidt..
/me dacht laat ik ook maar eens nuttig en creatief met tijd doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Dude, doe niet zo complex :) Ik bedoel, 48 uur na 6 uur na de post, dat is toch gewoon 54 uur ipv 48 uur :? Gewoon 48 uur na de post van je voorganger. Moet toch genoeg zijn lijkt me imo. Mocht je echt een uurtje extra nodig hebben oid, zo nauw komt het natuurlijk niet. Meld gewoon even op tijd wanneer het niet helemaal gaat lukken. Maar bij geen reactie is het gewoon 48 uur en dan switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Mag ik me er ook even mee bemoeien :)
Is het niet gewoon het handigst dat je binnen 24 uur na je voorganger iets moet inleveren. Als je dat niet haalt, omdat je een afspraak oid hebt... wordt je weer achteraan de lijst gezet. Zo blijft het topic ook een beetje leven. En zeg nou zelf, in die 24 uur kan iedereen toch wel een uurtje of 2-3 vrijmaken om 3 plaatjes te tekenen?

De vos loopt door het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WILDEAAP schreef op 30 June 2003 @ 16:14:
Mag ik me er ook even mee bemoeien :)
Is het niet gewoon het handigst dat je binnen 24 uur na je voorganger iets moet inleveren. Als je dat niet haalt, omdat je een afspraak oid hebt... wordt je weer achteraan de lijst gezet. Zo blijft het topic ook een beetje leven. En zeg nou zelf, in die 24 uur kan iedereen toch wel een uurtje of 2-3 vrijmaken om 3 plaatjes te tekenen?
Ik zou het op 48 houden, 2 dagen. Mocht het de eerste dag niet uitkomen, dan kan je de volgende dag misschien. En als het niet uitkomt, dan is het natuurlijk wel zo netjes om het te melden.

Er zijn genoeg mensen die gewoon een full-time baan hebben.
Als ik om 19:00 thuis kom uit m'n werk en om 7:30 weggegaan ben, dan spring ik niet meteen achter de PC.

Als ik op school zou zitten of vakantie zou hebben zou het me wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Begin je toch om 20:30 na gtst... ben je zeker wel om 0:00 klaar toch. Zoniet is de volgende. Je zegt zelf al: dan kan je de volgende dag misschien. Kan zijn dat dat ook niet lukt, dan wordt het wel een frustrerend langrekkend gedoe.
Een snel systeem lijkt me in dit geval leuker, tis geen design wedstrijd. Het verhaal moet gewoon een beetje blijven lopen.

De vos loopt door het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Zucht... Je komt het toch nooit eens. Hou het voorlopig op 48. Persoonlijk vind ik 1 dag ook erg krap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman

Nozzman

Eenmaal andermaal: 48 uur. En nou weer ontopic: de sequence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jellyshock
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-12-2024

jellyshock

ik weet het niet hoor, maarrrr

Hee kicke topic! Kun je mij ook inschrijven?
Wat ik tot nu toe gezien heb: petje af!

aAarGhh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

alzo, daar is ie dan:

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/cs1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/cs2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xangadix.net/download/cs3.jpg

:)

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Trainspotting :)

Roster:

01 DarkX
02 Nozzman
03 ChiMero
04 hioxz
05 XangadiX
06 willem169
07 Clay
08 Bosmonster
09 Dusty
10 JayAnzee
11 Type
12 cel-ed
13 PatrickPietens
14 drm
15 alienfruit
16 Vlot
17 El.Greco
18 T. van Beek
19 VAC
20 GRRR
21 ezchaos
22 Aracon
23 Blaise
24 zirus
25 the_Omniscient
26 Tim Schuhmacher
27 jellyshock
28 BaN5Hee

Postlimiet: woensdag 2 juli, 18:07

[ Voor 7% gewijzigd door DarkX op 30-06-2003 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

sherlock :p

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Choose life.
Choose a job.
Choose a career.
Choose a family,
Choose a fucking big television
Choose washing machines, cars, compact disc players, and electrical tin openers.
Choose good health, low cholesterol and dental insurance.
Choose fixed-interest mortgage repayments.
Choose a starter home.
Choose your friends.
Choose leisure wear and matching luggage.
Choose a three piece suite on hire purchase in a range of fucking fabrics.
Choose DIY and wondering who you are on a Sunday morning.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing ga me shows
Stuffing fucking junk food into your mouth.
Choose rotting away at the end of it all, pishing you last in a miserable home
Nothing more than an embarrassment to the selfish, fucked-up brats
You have spawned to replace yourself.
Choose a tuinslang. Choose playing in some stupid comic.
Choose your future. Choose life.

:)

[ Voor 5% gewijzigd door DarkX op 30-06-2003 18:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansoon
BaN5Hee schreef op 29 juni 2003 @ 14:40:
Mag ik ook meedoen? Ik moet alleen nog op de levering van m'n wacom bordje wachten...
Ik word gewoon genegeerd... Ik was nog eerder dan Blaise ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Eh nee. Maar ik begreep dat je op die levering wou wachten, vandaar dat ik je nog niet toevoegde.

Oh, briljante toevoeging trouwens Xang, was ik vergeten te melden :)

[ Voor 28% gewijzigd door DarkX op 30-06-2003 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bansoon
Ah ok ;) Maar met de huidige snelheid heb ik em bij ezchaos al binnen :P Levertijd is 5 werkdagen max.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
BaN5Hee schreef op 30 June 2003 @ 18:56:
[...]

Ik word gewoon genegeerd... Ik was nog eerder dan Blaise ;(
Dat heet prioriteit :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Hmmm, heb even een promotional teaser poster gemaakt voor de sequence :)

Gaat verder niet over het verhaal ofzo, maar vond het gewoon even geinig om te doen. Mocht men hier echt last van hebben dan edit ik em wel weg, maar dacht dat jullie em wel wouden zien.

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/w13-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roeligan
  • Laatst online: 22-07 11:37

Roeligan

Feyenoord

prachtig dit... persoonlijk kan ik alleen beetje graf (en tattoo), characters lukt me niet en mn tablet wil niet echt meewerken... als ik het onder de knie krijg doe ik mee met sequence 12 ofzo ;) iig brilliante ingeving darkx

[ Voor 3% gewijzigd door Roeligan op 30-06-2003 22:23 ]

A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
Stickman heeft in de kickoff drie vingers, in de vervolg plaatjes 4 ... een klein detail wat me ineens opviel :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hahaha, das dus weer een verassend vervolg ,

geweldig :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman

Nozzman

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

DarkX schreef op 30 June 2003 @ 21:56:
Hmmm, heb even een promotional teaser poster gemaakt voor de sequence :)

Gaat verder niet over het verhaal ofzo, maar vond het gewoon even geinig om te doen. Mocht men hier echt last van hebben dan edit ik em wel weg, maar dacht dat jullie em wel wouden zien.

[afbeelding]
heh, geinig, maar volgens nozzman is stickman blauw :P
(waarom is dat eigenlijk?)

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaise
  • Niet online
Het had eerst ook 3 "vingers".
Kunstzinnige vrijheid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuk idee om zo een strip te maken en ik vind het erg interresant worden.
Ik kan nog niet tekenen maar als ik mee mag doen heb ik wel even de tijd om het te leren.
Dus als het mag zou ik graag mee willen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

Ik kan nog niet tekenen maar als ik mee mag doen heb ik wel even de tijd om het te leren
... :? ehr, dat klinkt erg raar hoor 'ik kan het wel even leren'

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
Ik vind de teaser wel lijken op die van M:I2 ... :D
Maar damn, wat was ik nu graag aan de beurt om de trip van stickman uit te werken :P hehehehe

[ Voor 48% gewijzigd door FlashAddict op 01-07-2003 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dusty

dusty

Celebrate Life!

XangadiX schreef op 01 July 2003 @ 07:21:
[...]
... :? ehr, dat klinkt erg raar hoor 'ik kan het wel even leren'
Kom op, iedereen kan toch zijn eigen stijl binnen een paar dagen ontwikkelen :+

Back In Black!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nozzman

Nozzman

XangadiX schreef op 01 July 2003 @ 00:48:
[...]

heh, geinig, maar volgens nozzman is stickman blauw :P
(waarom is dat eigenlijk?)
Hij staat tegen een vuren achtergrond, en dan valt dat blauw weg. Zoiets. Artistieke vrijheid ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willem
Vanavond kan ik aan de gang dus. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

Nozzman schreef op 01 July 2003 @ 09:21:
[...]

Hij staat tegen een vuren achtergrond, en dan valt dat blauw weg. Zoiets. Artistieke vrijheid ;)
potdikke, dan had ik het kreng dus gewoon een mooie paarse teint mogen geven :9

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 20-08 09:22

Clay

cookie erbij?

willem169 schreef op 01 July 2003 @ 09:27:
Vanavond kan ik aan de gang dus. :)
dan kan ik morgen aan de gang :*) toevallig nog vrij ook :+

Instagram | Flickr | "Let my music become battle cries" - Frédéric Chopin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
Uhm ... ik ga dinsdag op vakantie voor 15 dagen, als ik naar de lijst kijk is dit precies ongeveer de tijd dat ik aan de beurt ben. Dus zou ik misschien naar voren geplaatst mogen worden O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XangadiX

XangadiX

... of naar achter, wanneer kom je terug :9

Stoer; Marduq

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zow, mijn beurt ook weer ff om wat te posten.. voor het werk tot nu toe.. lache!! dat zal wel een kicke verhaaltje worden.. maarre, strax als et af is he?! is het dan niet een idee om het "uit te brengen".. lol, of in ieder geval een pdfje maken zodat iedereen het netjes in zijn bezit heeft die eraan meegewerkt heeft.. zou mij iig leuk lijken.. is dat misschien een idee ( was effe een ingeving :P )?! verder eigenlijk weinig.. t is goed om te zien dat ieder zijn eigen ding aanhoud.. ik ga maar vast eens oefenen om stickman in mijn stijl te fixen.. keep up the work!!

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 11:27 . Reden: spellchecker :S ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
Ik kom 23ste van juli terug, en eigenlijk word ik liever naar voren geplaatst zodat ik bij terugkomst misschien nog eentje kan maken :P :P :P Ik ben van plan om een fotostrip te maken, dat betekend dat ik stickman in elkaar moet gaan knutselen :D Hopen dat ik er genoeg tijd voor kan vinden ...

Ik ben sowieso voor om er een PDF van te maken, om het echt te laten drukken weet ik niet of dat gaat lukken. Ik ben zeker voor om het te doen, maar dan moet iedereen wel rekening ermee houden bij het tekenen/inscannen van zijn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Rood is idd door de belichting in de background, en de M:I-2 ripoff was intentional :) Noem het trouwens liever parodie als ripoff :) Misschien doe ik nog een paar posters :) Kunnen we overal reclame gaan maken.

En nozzman is degene die er vingers bij bedacht heeft :P

Afbeeldingslocatie: http://www.martinnet.de/images/ethan_logo1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/w13-1.jpg

Zie je? Is de belichting :) Tom Cruise is in het echt ook niet rood met geel, en da jasje is normaal zwart :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PatrickPietens schreef op 01 July 2003 @ 11:32:

Ik ben sowieso voor om er een PDF van te maken, om het echt te laten drukken weet ik niet of dat gaat lukken. Ik ben zeker voor om het te doen, maar dan moet iedereen wel rekening ermee houden bij het tekenen/inscannen van zijn ding.
das wel waar... maar iig een pdfje is wel haalbaar.. kan men het desnoods thuis nog wel uitdraaien als ze daar behoefte aan hebben... hoop wel dat dit idee zich uiteindelijk uitvoert.. zou me vet lijken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Okay, nog 1tje dan :)

Welke film is dit dan :?

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/w13-2.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the_Omniscient
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-12-2024

the_Omniscient

Geen oplossing zonder probleem

DarkX schreef op 01 July 2003 @ 14:15:

[afbeelding]
Dumb & dumber, dan hoort er nog een bordje "wet" aan het bankje te hangen. Die gast van Forrest gump zat natuurlijk ook op zo'n bankske, maar dan zonder tuinslang.

Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Oh fuck, klopt. Was uit kupke :)

Zo dan O-)

[ Voor 18% gewijzigd door DarkX op 01-07-2003 14:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkX schreef op 01 July 2003 @ 14:15:

[afbeelding]
Koel :D als er meer mensen zijn die spul tekenen kan er wel een fanart pagina komen ofzo hehe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Anders moeten we Greg Dean en Scott Kurtz en gabe & tycho enzo vragen of die geen fanart willen aanleveren :) Dat zou wel koel zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DarkX schreef op 01 juli 2003 @ 14:30:
Anders moeten we Greg Dean en Scott Kurtz en gabe & tycho enzo vragen of die geen fanart willen aanleveren :) Dat zou wel koel zijn :)
Als ze dat willen jah :D dat zal wel lol zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlashAddict
Haha, stoer dit. Wanneer er meer perosnages geintroduceerd worden kan de camera steeds meer naar rechts schuiven zodat we ook al die perosnages zien :D hehe

Ik begin ook meteen straks wa filmposters na te tekenen :D ... ik heb nog wel een paar cult films :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t-shirts! t-shirts!!! lol.. ik voorzie al een tweakers kledinglijn.. reclamebanners voor tweakers met stickman.. de stickman van nike die gastoptredens doet in de strip.. yeah! :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Om aan te geven dat ik ook wel ooit films met een klein beetje inhoud bekijk :)

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/rschreurs/w13-3.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toch wel leuk dit! :) ik doe mee!

echter ik ben vanaf morgen tot 21 juli op vakantie en dan van 29 juli tot 9 augustus weer :(
ik weet wel zeker dat de huidige lijst op 21 juli nog niet afgewerkt is. daarna zie ik wel of mijn beurt in de vakantie valt of niet... ok?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Hmm, meld je anders als je terugbent ofzo, dan deel ik je dan wel in. Heb er weinig zin in om wat te gokken en dan weer om te gooien enzo. Denk dat het sowieso wel beter is om niet teveel meer te gaan schuiven. Mocht een bepaalde dag ofzo echt niet uitkomen kunnen we je wel 2 plaatjes opschuiven ofzo, maar verder lijkt het me beter dan wanneer je niet kunt, je gewoon blijft staan en bij de volgende pass weer aan de beurt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een leuk idee die filmposters, kan ik toch al iets maken zonder dat ik voor mijn beurt ga! :)
Afbeeldingslocatie: http://boom.student.utwente.nl/~vincent/aboutsticky.gif

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 00:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Geil :9~

Die posters leek me idd wel leuk om de draad beetje levendig te houden :) Ze mogen uiteraard het verhaal totaal niet beinvloeden. Alleen de verhaalschrijver houdt het recht om plotwendingen en nieuwe karakters te verzinnen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tja, ik zat ook al na te denken, kwa plot wendingen. Zeker na commentaar van patrickP, alles wat je zo voorstelt kan tegen je gebruikt/getekend worden, laat ik eens zes/zeven vingers tekenen, een soort van X-men wolverine. Of na zo`n shot versneden vim.. zal de 'stick' dit overleven, laat staan in z`n aderen kunnen krijgen. Anyway. ben wel over een plot/thema aan het nadenken, maar elke volgende tekenaar kan het verhaal weer alle kanten opsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
Jep :) Maar da's net het koele. Lijkt wat dat betrefd een beetje op een role playing game (zoeen zonder computer zegmaar): de game master kan wel een leip verhaal verzinnen, maar players werken nooit mee :)

Pagina: 1 2 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.