"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!
Verwijderd
True, is idd wel waar... elke ronde iedereen een nieuw ventje verzinnen is idd ook niet echt handig.. (dan lijkt het op het laatst net Xmen 2 of startrek ofzo maar dan nog ergerDarkX schreef op 27 June 2003 @ 19:58:
hioxz> http://www.dafont.com/en/theme.php?cat=102
En in het begin is het logisch, maar het moet niet zo zijn dat elke cartoonist persee zijn eigen ventje wilt verzinnen, het is al moeilijk om met zoveel man continuiteit te bewaren, maak het dus niet TE complex. Geen kritiek tegen jou hioxz, meer een tip voor de toekomst.
Verwijderd
Count me in, please
*ik hoop dat ik niet vergeet hier dagelijks te kijken anders zitten jullie dalik nog te wachten op mij*
vet begin trouwens, maar voortborduren op de verhaallijn wordt moeilijk.. ikdoe mnbest
Verwijderd
het ziet er echt profi uit. complimentjes
PS. mag ik iets naar voren geschoven worden??
Verwijderd
(moet binnenkort wel op vakantie
Was er laatst ook niet zo'n thread op conceptart.org...?
ff opzoeken.
hier:
http://www.conceptart.org...2&perpage=30&pagenumber=1
ziet er allemaal goed uit tot nutoe
Aan het schrijven van scripts zijn allemaal regels verbonden dus voor mensen die er geinterresseerd in zijn raad ik "scriptschrijven" van Patrick Cattrysse aan.
Daarbij zijn er nog allemaal truuks als suspense creeeren, de point of no return enzovoort.
Een geweldig voorbeeld van suspense creeeren komt van de master himself, Hitchcock. Hij beschrijft een scene waarin twee mensen op het terras wat aan het drinken zijn. We zien het stel voor ongeveer 1 minuut wat praten, dan ineens ontploft er een bom dieblijkbaar onder de tafel van het stel zit. Het verassingseffect bij de kijker is enorm, maar duurt maar even.
Hitchcock zegt dat het beter is om de kijker te laten weten dat er eenbom onder de tafel zit voordat deze ontploft. Wanneer we weer 1 minuut naar het stel kijken op het terras, met nu de voorkennis dat er een bom onder de tafel zit. Dan zitten we 1 minuut in spanning te wachten totdat de bom ontploft. Het verassingseffect is nu vervangen door suspense, die niet heel kort duurt, maar de lengte van de hele scene bedraagt. Op deze manier kan je de aandacht van het publiek veel langer vasthouden.
Dit is 1 van de zoveel truuks om kijkers geboeid te houden, zo zijn andere in het kort dat je het verwachtingspatroon van een kijker moet inlossen. Wanneer het verhaal lijkt uit te gaan op bv. een ongeluk, dan moet je dit ongeluk ook laten gebeuren. De gebruiker zal zich anders bedrogen voelen en het script niet meer serieus nemen. Natuurlijk zijn er ook weer utizonderingen, maar daarvoor raad ik je naar het eerder genoemde boek.
Ik heb geen idee of iemand hier ook maar iets aan heeft, maar sinds ik semiotiek als vak krijg ben ik enorm geboeid door het schrijven van scripts, misschien dat ik met het bovenstaande voorbeeld ook nog andere mensen heb aangestoken
Veel plezier en ik lees het over 2 weken weer!
http://flickr.com/photos/itommy/
Back In Black!
"Je moet haar alleen aan de ketting leggen" - MueR
Stoer; Marduq
Kip is ook wel een clicheDarkX schreef op 28 June 2003 @ 20:33:
Patrick> Stickwoman? Dat vind ik eigenlijk al te gedefinieerd. Waarom geen koe als vriendin oid? Of een steen? Of een leuke kip ofzo?
imho is getheoretiseer over dit soort dingen een beetje overtrokken
neemt niet weg dat je dat best leuk mag vinden, natuurlijk
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
En heeft meteen een vervolg op de laatste (ook al was ik niet aan de beurt, maar het duurde zo lang voor een nieuwe).

[ Voor 70% gewijzigd door Koffievlek.nl op 29-06-2003 16:47 ]
Is goed, dit was alvast dan een voorproefjeNozzman schreef op 29 juni 2003 @ 16:55:
Ik denk wel dat we gewoon de lijst afwerken Koffievlek, dus nog even wachten op je beurt.
Verwijderd
misschien dat het idd handig is om een tijdlimit van reageren/inleveren van de plaatjes in te stellen, want anders ben ik bang dat het topic misschien wel vrij rap doodbloedt doordat iedereen maar moet wachten en wachten e.d. ik bedoel er zijn nu in die paar dagen 3 mensen geweest... maar dat moet vlotter kunnen toch? of ben ik nu gewoon een heele groote zeikerd
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2003 19:20 ]
Verwijderd
Niet iedereen zit 10 uur per dag achter de PCVerwijderd schreef op 29 June 2003 @ 19:17:
En technisch gezien is willem169 nu toch aan de beurt?
misschien dat het idd handig is om een tijdlimit van reageren/inleveren van de plaatjes in te stellen, want anders ben ik bang dat het topic misschien wel vrij rap doodbloedt doordat iedereen maar moet wachten en wachten e.d. ik bedoel er zijn nu in die paar dagen 3 mensen geweest... maar dat moet vlotter kunnen toch? of ben ik nu gewoon een heele groote zeikerd
Ik ben wel voor een limiet, daarom heeft Xangadix ook gemeld dat ie er niet aan toe komt dit weekend.
Hoe doen we eigenlijk de afsluiting van het geheel? Als er telkens iemand bij kan komen dat kan er nooit een einde aan het verhaal komen.
We moeten dus ook oppassen dat we niet de laatste 3 plaatjes nodig hebben om nog ff een einde aan het verhaal te breien
Ook dat verhaal ging van hot naar her (zeg je dat zo) maar het is wel leuk om te lezen. En een einde? Ach, zet suske en wiske knipogend in een zwart kader en zet er EINDE boven. Duidelijker kan niet
Verwijderd
Ik ben toch beniewd hoe Suske en Wiske er Nozzman-style uitzienNozzman schreef op 29 June 2003 @ 19:39:
Ik heb net op een stripfestival een kettingstrip gekocht waarbij iedereen 1 pagina kreeg. Dat had wel als voordeel dat je 1 pagina kreeg om het verhaal een beetje te kneden.
Ook dat verhaal ging van hot naar her (zeg je dat zo) maar het is wel leuk om te lezen. En een einde? Ach, zet suske en wiske knipogend in een zwart kader en zet er EINDE boven. Duidelijker kan niet
We gaan dus gewoon door en zien wel waar het uitkomt? Lijkt me ook inderdaad leuker dan een strak verhaal er in. Beetje improviseren is wel zo leuk.
En tegen de tijd dat ik aan de beurt ben, heb ik m'n bordje al binnen, woeiNozzman schreef op 29 June 2003 @ 16:55:
Ik denk wel dat we gewoon de lijst afwerken Koffievlek, dus nog even wachten op je beurt.
Stoer; Marduq
Verwijderd
Beetje vermaakt op Impulz trouwens? Umek nog gecheckt toevallig?
Tja. Je hebt helemaal gelijk, ik had deze actie nog niet helemaal doordachtMaar WIP's mag je in het 2d topic posten, niet hier en al helemaal niet als je niet aan de beurt bent. Je moet de regels van dit forum nog een beetje leren heb ik het idee.
You'd better start today...

[ Voor 174% gewijzigd door alienfruit op 29-06-2003 23:49 ]
You'd better start today...
Het kriebelt toch wel om ook mee te doen hoor
(als het mag
Nozzman: ik heb vandaag je plaat voor de red bull creativity contest zien hangen. Toch leuk om een geprint te zien
Arrived anxious, left bored
[quote]
Jay stemt voor, gaan met die banaan!
Beetje vermaakt op Impulz trouwens? Umek nog gecheckt toevallig?
[/quote]
toevallig wel ja, (stampen in een tent), was uitstekend te doen, maar heb me vooral vermaakt met Michel de Hey ( springen op een strand ) en met Underworld natuurlijk.
morgenochtend ga ik aan de slag! (verrek het is al ochtend)...
nah, zodra ik wakker wordt dan
Stoer; Marduq
Daarnaast wil ik even op een stuk van PatrickPietens reageren:
Ik vind juist deze stijl van cartoons maken (ieder maximaal 3 plaatjes / geen vastomlijnd script) ideaal. Je weet (als lezer) niet wat je staat te wachten. In globale zin moet er uiteindelijk iets van een confrontatie tussen stickman en DarkX, maar wanneer en hoe is juist onduidelijk (suspensePatrickPietens schreef op 27 June 2003 @ 20:16:
Misschien dat we een beetje de regels van een script moeten volgen. Protagonist wil doel bereiken, dit word tegengewerkt door de antagonist. De protagonist moet dus hindernissen overwinnen om zijn doel te bereiken....
Ik ben het deels met je eens dat er wel bewaakt moet worden dat het verhaal niet te warrig wordt (35 personages, die ieder een 'aflevering' zichtbaar zijn).
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Cartoon Sequence - "Cartoonisten zijn vriendelijke mensen" |
Roster: 01 DarkX 02 Nozzman 03 ChiMero 04 hioxz 05 XangadiX 06 willem169 07 Clay 08 Bosmonster 09 Dusty 10 JayAnzee 11 Type 12 cel-ed 13 PatrickPietens 14 drm 15 alienfruit 16 Vlot 17 El.Greco 18 T. van Beek 19 VAC 20 GRRR 21 ezchaos 22 Aracon 23 Blaise 24 zirus |
Nah, hou het nu maar aan. En tijdlimiet? Wat voor limiet moet dat dan zijn 24h? 48h?
[ Voor 12% gewijzigd door DarkX op 30-06-2003 13:01 ]
Verwijderd
24 uur (of minder) lijkt mij wel goed... maarja, ik ben al geweestDarkX schreef op 30 June 2003 @ 12:33:
[..] En tijdlimiet? Wat voor limiet moet dat dan zijn 24h? 48h?
eey darkx u bent mij nog vergeten toe te voegen aan het lijstjezirus schreef op 28 June 2003 @ 12:45:
Whii ikke ook meedoen. alhoewel ik vast heel lang mag wachten tot ik aan de beurt ben.

hioxz> Minder? Dat kun je niet maken man. Mensen hebben werk/opleiding e.d., sommige slapen af en toe of hebben een sociaal leven
Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig
Verwijderd
http://www.nozzman.nl/cartoon/
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 13:20 ]
Roster: 01 DarkX 02 Nozzman 03 ChiMero 04 hioxz 05 XangadiX 06 willem169 07 Clay 08 Bosmonster 09 Dusty 10 JayAnzee 11 Type 12 cel-ed 13 PatrickPietens 14 drm 15 alienfruit 16 Vlot 17 El.Greco 18 T. van Beek 19 VAC 20 GRRR 21 ezchaos 22 Aracon 23 Blaise 24 zirus 25 the_Omniscient 26 Tim Schuhmacher |
Postlimiet: woensdag 2 juli, 13:00 |
Maargoed, ik zet voorlopig het tijdslimiet op 48 uur, starting now. Woensdag 13:00 moet de inzending binnen zijn.
Eh, er is gewoon hosting hoor?
[ Voor 33% gewijzigd door DarkX op 30-06-2003 14:16 ]
Tim Schuhmacher schreef op 28 June 2003 @ 13:05:
Voeg mij ook maar toe aan het lijstje. Als meer mensen zonder veel skills meedoen, wil ik ook een poging wagen
Kan je mij nog erbij zetten?DarkX schreef op 30 June 2003 @ 13:24:
..tabelletje..
Maargoed, ik zet voorlopig het tijdslimiet op 48 uur, starting now. Woensdag 13:00 moet de inzending binnen zijn.
Eh, er is gewoon hosting hoor?
Persoonlijk zou ik zeggen binnen 24h bevestiging dat je weet dat je aan de beurt bent, en dan vanaf dat moment 48 uur de tijd om de cartoons te maken.DarkX schreef op 30 June 2003 @ 13:24:
[..]
Back In Black!
Verwijderd
als je al aan het bevestigen gaat.
Dan heb je al 24 uur vantevoren de tijd
De best oplossing lijkt mij gewoon dit topic in de gaten houden en 48 uur de tijd.
Die tijd start gewoon op een tijd nadat jou voorganger zijn plaatjes heeft gepost.(zeg 6 uur erna.)
Na die 6 uur beginnen jou 48 uur te tellen.
Nog makkelijker is natuurlijk ze gewoon de volgende dag te laten beginnen zeg om 8 uur smorges (al is dat wel vroeg voor iemand als mij)
Dus om 8 uur smorges laten beginnnen en ze moeten 2 dagen later voor 8 uur smorges weer online staan in DIT topic gepost.
Dus als jou voorganger op dinsdagavond post, start op woensdagmorgen de tijd voor jou en heb jij vanaf dan 48 uur de tijd.
Natuurlijk is het aan jou darkX om de regels op te stellen aangezien jij het topic leidt..
/me dacht laat ik ook maar eens nuttig en creatief met tijd doen.
Is het niet gewoon het handigst dat je binnen 24 uur na je voorganger iets moet inleveren. Als je dat niet haalt, omdat je een afspraak oid hebt... wordt je weer achteraan de lijst gezet. Zo blijft het topic ook een beetje leven. En zeg nou zelf, in die 24 uur kan iedereen toch wel een uurtje of 2-3 vrijmaken om 3 plaatjes te tekenen?
De vos loopt door het bos.
Verwijderd
Ik zou het op 48 houden, 2 dagen. Mocht het de eerste dag niet uitkomen, dan kan je de volgende dag misschien. En als het niet uitkomt, dan is het natuurlijk wel zo netjes om het te melden.WILDEAAP schreef op 30 June 2003 @ 16:14:
Mag ik me er ook even mee bemoeien
Is het niet gewoon het handigst dat je binnen 24 uur na je voorganger iets moet inleveren. Als je dat niet haalt, omdat je een afspraak oid hebt... wordt je weer achteraan de lijst gezet. Zo blijft het topic ook een beetje leven. En zeg nou zelf, in die 24 uur kan iedereen toch wel een uurtje of 2-3 vrijmaken om 3 plaatjes te tekenen?
Er zijn genoeg mensen die gewoon een full-time baan hebben.
Als ik om 19:00 thuis kom uit m'n werk en om 7:30 weggegaan ben, dan spring ik niet meteen achter de PC.
Als ik op school zou zitten of vakantie zou hebben zou het me wel lukken.
Een snel systeem lijkt me in dit geval leuker, tis geen design wedstrijd. Het verhaal moet gewoon een beetje blijven lopen.
De vos loopt door het bos.
Wat ik tot nu toe gezien heb: petje af!
aAarGhh

Stoer; Marduq
Roster: 01 DarkX 02 Nozzman 03 ChiMero 04 hioxz 05 XangadiX 06 willem169 07 Clay 08 Bosmonster 09 Dusty 10 JayAnzee 11 Type 12 cel-ed 13 PatrickPietens 14 drm 15 alienfruit 16 Vlot 17 El.Greco 18 T. van Beek 19 VAC 20 GRRR 21 ezchaos 22 Aracon 23 Blaise 24 zirus 25 the_Omniscient 26 Tim Schuhmacher 27 jellyshock 28 BaN5Hee |
Postlimiet: woensdag 2 juli, 18:07 |
[ Voor 7% gewijzigd door DarkX op 30-06-2003 20:41 ]
Stoer; Marduq
Choose a job.
Choose a career.
Choose a family,
Choose a fucking big television
Choose washing machines, cars, compact disc players, and electrical tin openers.
Choose good health, low cholesterol and dental insurance.
Choose fixed-interest mortgage repayments.
Choose a starter home.
Choose your friends.
Choose leisure wear and matching luggage.
Choose a three piece suite on hire purchase in a range of fucking fabrics.
Choose DIY and wondering who you are on a Sunday morning.
Choose sitting on that couch watching mind-numbing sprit-crushing ga me shows
Stuffing fucking junk food into your mouth.
Choose rotting away at the end of it all, pishing you last in a miserable home
Nothing more than an embarrassment to the selfish, fucked-up brats
You have spawned to replace yourself.
Choose a tuinslang. Choose playing in some stupid comic.
Choose your future. Choose life.
[ Voor 5% gewijzigd door DarkX op 30-06-2003 18:15 ]
Ik word gewoon genegeerd... Ik was nog eerder dan BlaiseBaN5Hee schreef op 29 juni 2003 @ 14:40:
Mag ik ook meedoen? Ik moet alleen nog op de levering van m'n wacom bordje wachten...
Oh, briljante toevoeging trouwens Xang, was ik vergeten te melden
[ Voor 28% gewijzigd door DarkX op 30-06-2003 20:08 ]
Dat heet prioriteitBaN5Hee schreef op 30 June 2003 @ 18:56:
[...]
Ik word gewoon genegeerd... Ik was nog eerder dan Blaise
Gaat verder niet over het verhaal ofzo, maar vond het gewoon even geinig om te doen. Mocht men hier echt last van hebben dan edit ik em wel weg, maar dacht dat jullie em wel wouden zien.

[ Voor 3% gewijzigd door Roeligan op 30-06-2003 22:23 ]
A real man fears not mortality for it's death, he fears mortality for it's lack of life!
RatPack #814
Verwijderd
hahaha, das dus weer een verassend vervolg ,XangadiX schreef op 30 June 2003 @ 18:05:
alzo, daar is ie dan:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
geweldig
heh, geinig, maar volgens nozzman is stickman blauwDarkX schreef op 30 June 2003 @ 21:56:
Hmmm, heb even een promotional teaser poster gemaakt voor de sequence
Gaat verder niet over het verhaal ofzo, maar vond het gewoon even geinig om te doen. Mocht men hier echt last van hebben dan edit ik em wel weg, maar dacht dat jullie em wel wouden zien.
[afbeelding]
(waarom is dat eigenlijk?)
Stoer; Marduq
Verwijderd
Ik kan nog niet tekenen maar als ik mee mag doen heb ik wel even de tijd om het te leren.
Dus als het mag zou ik graag mee willen doen.
...Ik kan nog niet tekenen maar als ik mee mag doen heb ik wel even de tijd om het te leren
Stoer; Marduq
Maar damn, wat was ik nu graag aan de beurt om de trip van stickman uit te werken
[ Voor 48% gewijzigd door FlashAddict op 01-07-2003 12:52 ]
Kom op, iedereen kan toch zijn eigen stijl binnen een paar dagen ontwikkelenXangadiX schreef op 01 July 2003 @ 07:21:
[...]
...ehr, dat klinkt erg raar hoor 'ik kan het wel even leren'
Back In Black!
Hij staat tegen een vuren achtergrond, en dan valt dat blauw weg. Zoiets. Artistieke vrijheidXangadiX schreef op 01 July 2003 @ 00:48:
[...]
heh, geinig, maar volgens nozzman is stickman blauw
(waarom is dat eigenlijk?)
potdikke, dan had ik het kreng dus gewoon een mooie paarse teint mogen gevenNozzman schreef op 01 July 2003 @ 09:21:
[...]
Hij staat tegen een vuren achtergrond, en dan valt dat blauw weg. Zoiets. Artistieke vrijheid
Stoer; Marduq

Stoer; Marduq
Verwijderd
[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 11:27 . Reden: spellchecker :S ]
Ik ben sowieso voor om er een PDF van te maken, om het echt te laten drukken weet ik niet of dat gaat lukken. Ik ben zeker voor om het te doen, maar dan moet iedereen wel rekening ermee houden bij het tekenen/inscannen van zijn ding.
En nozzman is degene die er vingers bij bedacht heeft

Zie je? Is de belichting
Verwijderd
das wel waar... maar iig een pdfje is wel haalbaar.. kan men het desnoods thuis nog wel uitdraaien als ze daar behoefte aan hebben... hoop wel dat dit idee zich uiteindelijk uitvoert.. zou me vet lijken!PatrickPietens schreef op 01 July 2003 @ 11:32:
Ik ben sowieso voor om er een PDF van te maken, om het echt te laten drukken weet ik niet of dat gaat lukken. Ik ben zeker voor om het te doen, maar dan moet iedereen wel rekening ermee houden bij het tekenen/inscannen van zijn ding.
Welke film is dit dan

Dumb & dumber, dan hoort er nog een bordje "wet" aan het bankje te hangen. Die gast van Forrest gump zat natuurlijk ook op zo'n bankske, maar dan zonder tuinslang.
Schrijveralijeren | Hier stond een wijze sig
Verwijderd
Koel
Verwijderd
Als ze dat willen jahDarkX schreef op 01 juli 2003 @ 14:30:
Anders moeten we Greg Dean en Scott Kurtz en gabe & tycho enzo vragen of die geen fanart willen aanleverenDat zou wel koel zijn
Ik begin ook meteen straks wa filmposters na te tekenen
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-07-2003 15:30 ]

Verwijderd
echter ik ben vanaf morgen tot 21 juli op vakantie en dan van 29 juli tot 9 augustus weer
ik weet wel zeker dat de huidige lijst op 21 juli nog niet afgewerkt is. daarna zie ik wel of mijn beurt in de vakantie valt of niet... ok?
Verwijderd

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 04-07-2003 00:05 ]
Die posters leek me idd wel leuk om de draad beetje levendig te houden
Verwijderd
Dit topic is gesloten.