[CiP] The Hourglass (Finished)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.601 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75994

Topicstarter
Dit topic is 'Under Construction' en zal snel op slot gaan. Ik zal tegen die tijd de link hier hebben staan van het topic waarin ik het eindresultaat laat zien. In dit topic zijn alle foto's en updates verwijderd. Deze kun je straks terugvinden in een fotoboek.

Het verhaal

Na heel lang wikken en wegen over het feit of ik nou aan een casemod zou beginnen, heb ik uiteindelijk gekozen om het toch maar te gaan doen. Natuurlijk omdat het leuk werk is, maar ook om praktische redenen. Ik heb mijn bureau dusdanig gemaakt dat mijn huidige H600B alleen maar onder het bureau kan op de grond. Aangezien ik daar iedere keer met mijn oversizede voeten tegenaanstoot en daardoor de hardware iedere keer een tik mee krijgt, moet ik iets verzinnen waardoor de kast bovenop mijn bureau kan. Mede hierdoor ben ik gaan denken over een casemod en deze praktische reden gaf uiteindelijk de doorslag.

Aan het werk

Ik ben voor mezelf eerst aan het meten gegaan.
Hieronder zie je de onderdelen met de bijbehorende maten. :)
  • Maten Kast: (lxbxh) 310x500x400 (Maximale buitenmaten in mm)
  • Maten Moederbord: (lxb) 305x245 (in mm, gezien van boven met socket naar boven)
  • Maten HD-Bracket: (lxbxh) 100x105x68 (in mm, gezien met haakse metaalplaat achter)
  • Maten Voeding: (lxbxh) 150x140x85 (in mm, gezien met AOpen-sticker aan zijkant)
  • Maten Brander: (lxbxh) 140x145x40 (in mm, gezien van achter met aansluitingen met sticker boven)(zonder frontje)
  • Maten DVD Speler: (lxbxh) 140x145x40 (in mm, gezien van achter met aansluitingen met sticker boven)(zonder frontje)
  • Maten Hardeschijf: (lxbxh) 145x100x25 (in mm, gezien van achter met aansluitingen met sticker boven)
  • Maten Moederbord in diepte: 120 (in mm, gemeten vanaf achterkant moederbord met PCI-sloten bezet)
Na dit alles te hebben gedaan ben ik gaan rondstruinen naar interessante en orginele dingen. Uiteindelijk koos ik voor een soort zandloper-achtig iets. Ik heb verscheidene ontwerpen gemaakt en uiteindelijk heb ik de definitieve gemaakt.

Specificaties

De volgende onderdelen komen erin. Het is eigenlijk mijn huidige systeem. :)
  • AMD XP 2400+
  • Abit NF7-S
  • Corsair 512 MB 400 Mhz DDR (Low latency)
  • Maxtor HD 40 GB 7200 Rpm (2 MB)
  • Maxtor HD 160 GB 7200 Rpm (8 MB)
  • GeForce 4 Mx 440 64 MB DDR
  • LiteOn 52x32x52 Brander
  • LiteOn 16x40 DVD Speler
  • 3Com 10/100 Netwerkkaart
  • Tagan 480 Watt PSU
Verdere ideëen

Ik ben van plan gebruik te gaan maken van 12 mm dik MDF. Dat is makkelijk te bewerken en niet splinterig. Dit op advies van jullie GoT-ers. Achteraf ook geen slecht idee. ;) Daarnaast gebruik ik veel aluminium strips en hoekprofielen met twee redenen: Het is mooi en het geeft extra degelijheid aan de case. 8)
En natuurlijk gebruik ik nog een beetje plexiglas voor een mooi inkijk (dat zijn de blauwe vlakken op het ontwerp).
Het hout ga ik zwarte spuiten en het aluminium blijft 'kaal'.

[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 24-12-2003 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 31381

Ziet er veel belovend uit :). Ik zou alleen ipv spaanplaat 8mm mdf gebruiken. Stevig zat en goed te lijmen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Industrial_Life
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-02 23:28
Aan het werk jij!

Ben benieuwd :)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 65755

Zet hem op.... lijkt me een mooie kast worden.... maar ik zou toch echt ff een betere backplate zoeken die doorloopt tot de ps/2 gaten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r.platenkamp603
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-08-2020

r.platenkamp603

Amd Rulez!

Ziet er veel belovend uit :)

Nu maar ff afwachten. suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 66444

*bookmarkje doet*

Ik snap alleen nog niet helemaal wat je met die 'zandloper' gaat doen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-04 22:14

Silentpuma

To much mind...

Man, jij bent precies hetzelfde van plan als ik! B) Alleen zit ik nog in de 'tekentafel' fase :D
Ik zat ook an 12mm spaanplaat te denken, daar kan je eventueel nog wat in schroeven (wel eerst voorboren natuurlijk).
Maar wat bedoel je precies met moeilijk te lijmen, houd het spul het niet?

Mijn plan: (met ingebouwde WC :Y) )
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=154174

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12-06 08:55
Silentpuma schreef op 22 June 2003 @ 21:06:
Man, jij bent precies hetzelfde van plan als ik! B) Alleen zit ik nog in de 'tekentafel' fase :D
Ik zat ook an 12mm spaanplaat te denken, daar kan je eventueel nog wat in schroeven (wel eerst voorboren natuurlijk).

Mijn plan: (met ingebouwde WC :Y) )
[afbeelding]
op je tekening komen je Hd's boven je mobo, dit kan niet met elk mobo... Soms zitten daar de ide-connectors... En ik hoop dat je geen 5 cd/dvd spelers erin doet .... 8)7 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door jvvv op 22-06-2003 21:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimpeldinky
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-06 20:12

rimpeldinky

nani?

is er ergens niet een freeware progje waarmee je zulke wireframe tekeningen kan maken??? ik wil dit ook doen voor mijn modje(op speciaal verzoek ;) )

*burp*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Het idee is heel erg goed moet ik toegeven, en met het gereedschap in het "stofhok" moet dit idee zeer goed uitgewerkt kunnen worden :)

Gelijk gebookmarked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
rimpeldinky schreef op 22 June 2003 @ 21:38:
is er ergens niet een freeware progje waarmee je zulke wireframe tekeningen kan maken??? ik wil dit ook doen voor mijn modje(op speciaal verzoek ;) )
Vergeet de freeware maar, dit is 9 kansen op 10 met een lekker duur CAD progje gedaan. ( zelfs Auto Cad als je het mij vraagt).

Die ttekening ziet er chill uit, maar de soft om dit te doen bied veel mogelijkheden en kost veeel $$$$$$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

lol, en ik heb wel de ideeen ervoor en weet hoe het eruit gaat zien, maar heb helaas niet zo professioneel gereedschap in huis... Moet uberhoupt nog de helft gaan kopen! ;(

HD's boven me mobo? daar zit nog genoeg ruimte tussen hoor! Heb alles uitgemeten en past perfect :)

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57309

Kan je in smax niet vast wat vooruitwerken, want ik heb nu weinig idee van wat ik ervan moet verwachten :)

Ben benieuwd, maar ga gerust aan de gang, die feestjes blijven toch wel komen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Silentpuma schreef op 22 juni 2003 @ 21:06:
Spaanplaat absorbeert als het ware aan de kopse kanten. Probeer maar eens met het verven van spaanplaat aan de kopse kanten de kleur te krijgen die jij wilt. Dat zal heel moeilijk gaan, omdat het absorbeert. Datzelfde geldt voor lijm, want dat zal erin trekken. Hierdoor is het een slappe verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydraulik-Phunk
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-12-2024

Hydraulik-Phunk

Hail to the king, baby

Anoniem: 31381 schreef op 22 June 2003 @ 20:22:
Ziet er veel belovend uit :). Ik zou alleen ipv spaanplaat 8mm mdf gebruiken. Stevig zat en goed te lijmen..
MDF werkt over het algemeen mooier dan spaanplaat, vooral de afwerking is stukken mooier omdat spaanplaat veel te ruwe vezels bevat, het is te korrelig.
MDF is veel gladder en dus strakker af te werken.

edit; nog ff over het spaanplaat; als je spaanplaat wilt schroeven of lijmen kom je altijd bedreten uit. Schroeven leidt vaak tot breuken in het materiaal, en doordat het vocht op kan nemen (ruwe open struktuur) is lijmen vaak ook niet je van het omdat het materiaal teveel lijm opneemt, wat kan leiden tot kromtrekken in het ergste geval.

En over dat CAD programma, laten we nou niet hypocriet doen, als je wil kan je het gewoon downloaden, dus niet moeilijk doen.
Dat is aan jezelf, maar je kan ook een boek kopen bijvoorbeeld, zo heb ik een boek liggen (naam :?) waarbij AutoCAD R14 bij zat, prima hoor om zulke dingen mee te doen.
Ik zou alleen nu amper meer weten hoe :o

[ Voor 19% gewijzigd door Hydraulik-Phunk op 23-06-2003 00:19 ]

Screw you guys, I'm goin' home! >_>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!mP
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 09-06 22:30

t!mP

is inflatie gevoelig

Heet jou pappa toevallig "Nico" ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
t!mP schreef op 23 June 2003 @ 00:56:
Heet jou pappa toevallig "Nico" ???
Ik zal even vertellen waarom wij zoveel gereedschap en materiaal hebben, om misverstanden uit de weg te gaan.

Mijn vader heeft een bedrijf dat gericht is op stalling, reparatie en onderhoud van caravans. Aangezien hij daarnaast ook heel veel zelf doet (zoals bouw van de werkplaats en stallingen), hebben wij zo'n groot 'park' aan machines en materialen. Dat 'stofhok' is nog maar een deel van de echte hoeveelheid. We hebben ook nog 3 gereedschapwagens die helemaal gevuld zijn met alles d'r op en d'r aan.

Nou weten jullie waar al dat gereedschap vandaan komt, dus ik verwacht geen offtopic vragen en opmerkingen over de hoeveelheid gereedschap en materialen van mijn vader :/

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 23-06-2003 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Als iemand een simpel a-cad tekeningetje nodig heeft kan ik wel wat regelen :) ben de hele dag al aan het tekenen dus.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb de beslissing gemaakt gebruik te gaan maken van MDF. Ik heb het verwerkt in de startpost. Ik hoop dat het net zo mooi wordt als ik in gedachten heb :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx-KAEY
  • Laatst online: 29-05 17:24

Mx-KAEY

Mx-KÆY

het is wel een leuk plannetje :)

suc6 mettet maken!

-- Mx-Generætion --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heintjeput
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 13-06 22:39
Dit wordt denk ik wel een mooi kastje, allen volgens mij moet je ff aan een van de mods vragen of dat dit wel mag, want je moet geloof ik toestemming hebben om over een mod in aan bouw een topic te hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LeonM
  • Laatst online: 27-04 16:51
Let ff op dat die backplane op die foto voor een AT mobo is, en dat er dus geen ATX op past ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

LeonM schreef op 23 June 2003 @ 14:36:
Let ff op dat die backplane op die foto voor een AT mobo is, en dat er dus geen ATX op past ;)
met een beetje creativiteit is dat niet zo moeilijk op te lossen hoor, alleen het zou idd makkelijker zijn als hij gewoon eentje had voor een ATX mobo :)
(of misschien doet hij er wel een at bordje in)

trouwens, wat voor systeem komt erin?

[ Voor 12% gewijzigd door randje op 23-06-2003 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJD
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-03 16:56

BJD

Het ziet er goed uit alleen heb je wel rekening gehouden met electromagnetiche straling?
Je zou er last van kunnen krijgen als je bijv. je pc binnen een straal van 1-2m van een wasmachine zet.

offtopic:
Heb je wel toestemming voor deze CIP? Ander zou ik dat als ik jouw was in de openingspost neerzeteen. Toesteming kun je vragen bij AcouSE of Phreak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Laatst online: 12-06 20:18

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

wij zijn benieuwd, as usual, je houdt ons uiteraard wel op de hoogte van de vorderingen he!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68788

ja eh :? leuk dat je voorbereiding wil showen en daar komt dat uiteidelijk de mod ook in dit topic ;)

tegenwoordig openen mensen al een topic over hun casmod nog voordat ze echt begonnen zijn. dit valt me tegen

ondanks dat is de voorbereiding en de topicstart wel excelent :Y)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 68788 op 23-06-2003 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Voor iedereen die wat zei over dat aanvragen van een CiP: Ik heb toestemming van Phreak, maar had het nog steeds niet in de openingspost neergezet. Sorry voor het misverstand. :)
LeonM schreef op 23 June 2003 @ 14:36:
Daar heb ik nog niet echt over nagedacht. Ik wist wel dat het uit een AT kast kwam, maar ik ben er zomaar blindelings op af gegaan. :) Ik kan er wel in gaan zagen en boren. Dat is verder geen punt.
Anders bedenk ik toch wat anders, creativiteit genoeg! ;)
pokeran schreef op 23 juni 2003 @ 14:50:
[...]

met een beetje creativiteit is dat niet zo moeilijk op te lossen hoor, alleen het zou idd makkelijker zijn als hij gewoon eentje had voor een ATX mobo :)
(of misschien doet hij er wel een at bordje in)

trouwens, wat voor systeem komt erin?
Zie de openingspost, dat was ik inderdaad vergeten. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87018

ziet er inderdaad heel leuk uit ja! de werkplaats heeft in ieder geval genoeg app. Gefeliciteerd met je examen by the way!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 09-04 12:20
Ik heb nog wel een stukje autocad waar alle posities van de gaten op een atx mobo in verwerkt zijn, als je hem wilt hebben moet je maar ff contact opnemen via mail of msn!

Altijd leuk die zelfbouw kasten vindt ik, alleen zie in niet echt een kast in dat zandloper ontwerp, maar dat komt nog wel hoop ik! Zelf ben ik er ook al heel lang aan het denken over een zelfbouwkast.

http://www.formfactors.org/developer/specs/atx/atx2_1.pdf (pagina 10,11 en 12 daar staat de layout van de gaatjes waar ook mijn tekening op gebaseerd is)
van: www.formfactors.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Vanavond ga ik een begin maken aan de mod, maar nu bedacht ik me het volgende.

Hoe kan ik mijn case zo maken dat ik er later ook nog weer bij kan als het moet. Zoals ik het nu heb uitgedacht, kan ik er nooit meer bij. Ik lijm namelijk alles aan elkaar vast. Wat voor idee zou ik daar voor gebruiken? Ik dacht zelf aan een schanierend gedeelte dat ik los kan klappen. Het makkelijkste is dat ik het kan openen aan de grote kanten. Als ik in het midden (bij de vernauwing) een schanier maak, kan ik niet bij het moederbord, want die past niet door die vernauwing 8)7

Hoe kan ik dat het beste oplossen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82309

een schuif paneel maken zodat je een kap er af kan schuiven....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

Anoniem: 75994 schreef op 23 June 2003 @ 18:36:
Voor iedereen die wat zei over dat aanvragen van een CiP: Ik heb toestemming van Phreak, maar had het nog steeds niet in de openingspost neergezet. Sorry voor het misverstand. :)

[...]
Daar heb ik nog niet echt over nagedacht. Ik wist wel dat het uit een AT kast kwam, maar ik ben er zomaar blindelings op af gegaan. :) Ik kan er wel in gaan zagen en boren. Dat is verder geen punt.
Anders bedenk ik toch wat anders, creativiteit genoeg! ;)

[...]
Zie de openingspost, dat was ik inderdaad vergeten. :/
kun je niet gewoon je H600B slopen voor onderdelen?

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul C
  • Laatst online: 09-04 12:20
Anoniem: 75994 schreef op 26 juni 2003 @ 12:53:

Hoe kan ik mijn case zo maken dat ik er later ook nog weer bij kan als het moet. Zoals ik het nu heb uitgedacht, kan ik er nooit meer bij. Ik lijm namelijk alles aan elkaar vast. Wat voor idee zou ik daar voor gebruiken? Ik dacht zelf aan een schanierend gedeelte dat ik los kan klappen. Het makkelijkste is dat ik het kan openen aan de grote kanten. Als ik in het midden (bij de vernauwing) een schanier maak, kan ik niet bij het moederbord, want die past niet door die vernauwing 8)7

Ik weet niet bij wie je die werkplaats mag gebruiken, maar mijn vader heeft een eigen interieurbouw bedrijf en die moest een keer van die grote bureau maken voor een bodyscan op een vliegveld, dat was een burea van 2x3m en er was geen één schroef te zien, allemaal blinde verbindingen die je vast kon klikken en als je dan eenmaal het eerste deel eraf had dan kon je van binnen uit alles los schroeven.

Je moet ZEKER NIET (teveel) lijmen, want dan kun je nooit meer in je kast en dat lijkt mij toch wel een ramp, aangezien ik de mijne toch eens in de paar weken open schroef als het niet vaker is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
casemodderpoel schreef op 26 June 2003 @ 13:08:
[...]

kun je niet gewoon je H600B slopen voor onderdelen?
Ja, dat is opzich nog niet eens zo'n slecht idee. :) Ik vind het wel jammer voor mijn H600B, maar anders staat hij toch te staan. :P
pcmadman schreef op 26 juni 2003 @ 14:18:
[...]

Ik weet niet bij wie je die werkplaats mag gebruiken, maar mijn vader heeft een eigen interieurbouw bedrijf en die moest een keer van die grote bureau maken voor een bodyscan op een vliegveld, dat was een burea van 2x3m en er was geen één schroef te zien, allemaal blinde verbindingen die je vast kon klikken en als je dan eenmaal het eerste deel eraf had dan kon je van binnen uit alles los schroeven.

Je moet ZEKER NIET (teveel) lijmen, want dan kun je nooit meer in je kast en dat lijkt mij toch wel een ramp, aangezien ik de mijne toch eens in de paar weken open schroef als het niet vaker is!
Ik heb al een ander idee, dat opzich niet slecht is.

De beide grootste platen (onder en boven) ga ik niet vast lijmen, maar alleen vastzetten doormiddel van hoekprofieltjes. Deze wilde ik zowieso overal gaan gebruiken, maar dan ook lijmen. Deze twee platen ga ik dus niet lijmen, maar die kan ik dan zo vastschroeven aan de hand van die aluminium hoekprofieltjes.

Dit lijkt me de beste en makkelijkste mogelijkheid. Ik kan er op deze manier dan van beide kanten bij.

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theelepel88
  • Laatst online: 31-08-2024
altijd mooi die zelfbouw kasten, wil het ook zelf maken maar dan van alluminium
maarja daar gaat het nou niet over.

Als je noou een piano schanier aan de achterkanv van 1 deurtje doet en dan aan de voorkant zo'n magneet ding dat hij dicht blijft? en idd de rest met hoekprofielen in elkaar schroefen, kan je het ook zo los schroefen.

lees de draad voordat je blaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silentpuma

Silentpuma

To much mind...

Anoniem: 75994 schreef op 26 juni 2003 @ 12:53:

Met dit probleem heb ik ook weken lopen worstelen, en weet je wat me de beste oplossing leek. Je case ongeveer hetzelfde maken als een normale case. Ik zat eerst ook te denken aan een geraamte met daarop alle onderdelen, deurtjes, schuifpanelen en losklikbare onderdelen, etc. Maar als je achteraf gaat denken dat je dit ook nog moet kunnen maken, is het bijna niet te doen.
Mijn 'geraamte' worden gewoon de onder- bovenkant, voor- en achterkant en 1 zijkant. Dit alles wordt in elkaar gelijmt en geschroeft. Bijde zijkanten krijgen toch nog een schuifpaneel voor de afwerking (en ruimte overhouden voor een fan die achter op mijn mobo blaast ;)). Alle fans worden door een wandje van de buitenwereld gescheiden zodat deze herrie niet direct naar buiten wordt losgelaten (me me case moet namelijk ook nog heel stil worden :+)
Verder een WC setje voor ultieme stilheid, ben er alleen nog niet uit of ik 1 173mm fan of 4 80mm fans zal gaan gebruiken...

En er zijn nog zoveel meer dingen waar je rekening mee moet houden: ophanging van je HD`s met trillings absorberende strips, ruimte voor een grote baybus, eventueel reservoir van buitenaf zichtbaar, ophanging en verankering van de zijpanelen, etc.
Ben er pas achtergekomen dat die aluminium hoekprofieltjes, strips en U-profieltjes verekte handig kunnen zijn ;)

Use the Search Luke...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zie startpost

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 24-12-2003 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Kick!

Zoveel mensen hebben dit topic gebookmarkt en dan heb ik eindelijk een begin en dan zegt er niemand wat. ;) Ik verwacht een hoop reacties (zowel positief als negatief) hoor.

Hou het draaiende! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86592

:) als je nou eens een beetje opschiet :P dan kan ik wat van je ideeen gebruiken :) ga binnenkort namelijk beginnen aan een case voor mijn waterkoeling met veel te grote rad dusja :) heb grotere case nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34587

het idee is leuk, ben benieuwd hoe het gaat worden.

over die replies, er is ook nog maar weinig te zien he? alleen een paar rechthoekige plankjes... (en een boel gereedschap :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72225

Ik heb ook het id om een zelfbouw case te maken, maar dan ook echt een goeie.
Eentje met 2 complete systemen erin, plus een wc setje.
Dan wordt het met 2 mobo`s knap lastig indelen. Ik weet nog niet hoe, maar dat het me veel geld gaat kosten dat zeker. Dan moet het resultaat wel verbluffend zijn, en ook nog praktisch.

Maar hoe zit het met je ge-aarde onderdelen?? Mijn pc heb ik niet op een ge-aard stopcontact staan. Kan ik dan gewoon die hele aarde weglaten binnenin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 83641

Anoniem: 72225 schreef op 27 juni 2003 @ 23:41:
Ik heb ook het id om een zelfbouw case te maken, maar dan ook echt een goeie.
Eentje met 2 complete systemen erin, plus een wc setje.
Dan wordt het met 2 mobo`s knap lastig indelen. Ik weet nog niet hoe, maar dat het me veel geld gaat kosten dat zeker. Dan moet het resultaat wel verbluffend zijn, en ook nog praktisch.

Maar hoe zit het met je ge-aarde onderdelen?? Mijn pc heb ik niet op een ge-aard stopcontact staan. Kan ik dan gewoon die hele aarde weglaten binnenin?
Ik zou het niet doen, ga je echt spijt van krijgen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-05 04:34

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Hmm wist je dat je topic titel niet klopt? :+

Een Zelfbouw Casemod is het als je eerst een Zelfbouw Case had gemaakt en die daarna ging modden. Maar dan nog zou het nog steeds Zelfbouwcase casemod zijn! Topic titel kan beter zijn: Zelfbouw Case uit MDF :)

Iig veel suc6 ermee! 8)

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72225

Anoniem: 83641 schreef op 27 juni 2003 @ 23:42:
[...]

Ik zou het niet doen, ga je echt spijt van krijgen...
Een motivatie van het waarom???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvv
Anoniem: 72225 schreef op 29 June 2003 @ 00:07:
[...]

Een motivatie van het waarom???
* jvvv is in kennelijke staat, dus dit kan onzin worden...

Het is zo, als je ooit die systemen uit elkaar wilt zal je balen .... Je kunt best twee apparte (uit elkaar haalbare kasten). bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik hoor verschillende mensen praten over aarden van de kast. Ik heb hier helemaal geen rekening mee gehouden, dus mijn vraag is hoe ik dat het beste kan doen en hoe het werkt. Hoe werkt het in een standaard kast? En is het bijvoorbeeld genoeg wanneer ik een paar dingen van metaal heb, waar de te aarden onderdelen opzitten? Waarom moet er ge-aard worden en via welke weg gaat het eruit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReLight
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06-06 13:56

ReLight

echo("What Now ? !")

Onderdelen-> Voedings case.
Voeding -> Geaard stopcontact.
'e Voila.

Mijn zoon & dochter zijn de toekomst, de rest is tijdsvermaak. Home assistant & & Nibe S2125-12/SMO-S40, RMU-s40 & Tado - Volvo C40 ER, SE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ReLight schreef op 29 June 2003 @ 22:36:
Onderdelen-> Voedings case.
Voeding -> Geaard stopcontact.
'e Voila.
Dus het is al genoeg dat bijvoorbeeld het moederbord doormiddel van metaal in verbinding staat met de behuizing van de voeding? Dat zou mooi zijn, want dan kan ik op een simpele en doeltreffende manier mijn case aarden. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86479

Anoniem: 75994 schreef op 26 juni 2003 @ 21:37:
Resultaat van een avondje doe-het-zelven

Ik ben overigens niet tevreden over wat ik allemaal heb gedaan. Het is wel goed gegaan, maar ik zat te prutsen. :)
Het 15 mm MDF was op en ik had geen zin om wat nieuwe platen te halen. Ik heb dus gekozen voor 12 mm MDF dat er nog genoeg was. :P
Ik heb de vernauwing gemaakt en de platen van de zijkanten.

Hier zie je de hand-verstek-zaag die ik gebruikte voor het in verstek zagen (45 graden) van de vernauwing.
[afbeelding]

En hier zie je hoe ik het in elkaar gelijmt heb. Het zit nu vast geklemt. Het moet 1,5 uur geklemt worden en dan 24 uur uitharden. Ik maak gebruik van constructielijm zoals je ziet. Supersterk en transparant! 8)
[afbeelding]

Hier zie je de zijplaten die ik allemaal gezaagd heb met de decoupeerzaag. Daarvan 4 platen met de afmetingen 35x13 cm en 4 platen met de afmetingen 32,6x13 cm. Ik had geen zin om in verstek te zagen, dus nu is hij precies 35 cm in het vierkant. Er komen toch aluminium hoekprofieltjes omheen. Je ziet er niets meer van terug.
[afbeelding]

De eerste volgende keer dat ik weer verder kan is aanstaande dinsdag.

Stay tuned! ;)
ok aanstaande dinsdag das vandaag, morgen de nieuwe pics al of duurd dat nog ff, ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zie startpost

[ Voor 103% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 24-12-2003 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 77406

Ik ben beniewd, je bent wel lekker bezig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-05 14:03
Mooi werk die boven en onderkant maar had je die ook niet beter in verstek kunnen zagen en lijmen net als het smalle middengedeelte, dan had je altijd voor de versteviging nog die hoekprofielen erop kunnen maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Duivenseboy schreef op 01 July 2003 @ 22:05:
Mooi werk die boven en onderkant maar had je die ook niet beter in verstek kunnen zagen en lijmen net als het smalle middengedeelte, dan had je altijd voor de versteviging nog die hoekprofielen erop kunnen maken
Dat zou betekenen dat ik er nooit meer bij zou kunnen. Nu kan ik het nog uit elkaar schroeven. Eventueel schilderen en vijlen kan dan nog gemakkelijk. Nu heb ik nog meer vrijheid. Van dat ik verstek zagen zie je toch niets weer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RubenJ
  • Laatst online: 23-05 14:03
Anoniem: 75994 schreef op 01 July 2003 @ 22:07:
[...]
Dat zou betekenen dat ik er nooit meer bij zou kunnen. Nu kan ik het nog uit elkaar schroeven. Eventueel schilderen en vijlen kan dan nog gemakkelijk. Nu heb ik nog meer vrijheid. Van dat ik verstek zagen zie je toch niets weer.
had je ze in verstek gezaagd en dan alleen met de hoekprofiellen vast gezet, dan lijkt het me ook wat steviger als ze zo langs elkaar te zetten

[ Voor 1% gewijzigd door RubenJ op 01-07-2003 22:10 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 86479 schreef op 01 July 2003 @ 21:03:
[...]

ok aanstaande dinsdag das vandaag, morgen de nieuwe pics al of duurd dat nog ff, ben benieuwd
Zie mijn post onder jouw oorspronkelijke post. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86479

ok :D ziet er goed uit

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 86479 op 02-07-2003 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34043

leuk heel leuk mijn handen jeuken
maar ga eerst beginnen met mijn fiets mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
edit:
Oeps, verkeerde knop.

[ Voor 149% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 13-07-2003 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87946

das nog eens een mod, heel mooi, prof!

is MDF werkelijk zo gemakkelijk voor te gebruiken? ze zeggen van wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 54248

MDF is inderdaad vrij makkelijk mee te werken. Een houtzaag gaat als een warm mes door boter heen. Je kunt het gemakkelijk vijlen en schuren noem maar op. Pas wel op voor scherpe randen.
Ik werk bij een bouwmarkt op de Hout/Bouw afdeling en zaag dus veel van die platen en ik kom dan ook altijd thuis met kapotte handen.
In MDF zit verder ook een stof die niet echt goed is voor je dus draag altijd een stofmasker als je ermee aan de slag gaat. wat ik overings niet doe omdat het zo stom staat in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 87946

ok, thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
edit:
Zie 2 posts hieronder. :P

[ Voor 110% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 13-07-2003 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
edit:
Zie de post hieronder. :)

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 13-07-2003 18:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
edit:
Ik kon dus een week niet verder. De twee posts hierboven concludeerden dit ook telkens. Ik heb ze nu weg gehaald, anders wordt het al gauw een geflame van hier tot Tokyo.

Hieronder zie je het resultaat van vanmiddag. ;)

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 13-07-2003 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zie startpost

[ Voor 102% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 24-12-2003 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35965

Kijk! dat begint al wat te worden :P

Vraagje: waarom heb je die hoekprofielen niet aan de binnenkant gedaan? als je dat doet kan je mooi je boutjes verzinken in het hout en aan de binnenkant gewoon een (zelfborgend) moertje erachter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Laatst online: 17-04 17:33
mhoa, ik vindt dat aan de buitenzijde ook wel wat hebben... en dan nog, hij kan het nog aan de binnenzijde monteren als ik het zo bekijk. maar dit gaat denk ik een heel mooi modje worden... ik hou je in de gaten ;)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lambert
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Voor de mensen die nog een gratis CAD programma zoeken:
http://www.freecad.com/dcd/CAD_Programs___General_Purpose/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 88411

heerlijk als je al die apparatur tot je beschikking hebt.
super mod tot nu toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zie startpost

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 24-12-2003 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17:15

Maximus

There is no substitute

ziet er nice uit :)

* Maximus verwacht iets heel moois :)

PhD i.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zie startpost

[ Voor 100% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 24-12-2003 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62469

Zie er echt top uit (nu al) dit topic gaat in me bookmarks suc6 verder!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zie startpost

[ Voor 101% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 24-12-2003 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
  • Laatst online: 13-06 11:00
keep the progress , lijkt me een rare kast :)

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 62201

Say what :? ga je alle delen lijmen.. hmz.. lijkt mij nie zo slim is het wel.. ik bedoel dan die twee keer schuinen lijmen en die twee rechten "Kisten" en de bodem enz.. of begrijp ik dat nou verkeert. MOCHT ik het verkeerd begrepen hebben. Zou je dan niet beter al deze delen met elkaar kunnen verbinden door een pen en gat verbinding en NIET vastlijmen en dan een of ander sluit mechanisme gebruiken. Zoals op flight cases. Zal vast wel de bedoeling zijn, maar het is nog vroeg :D

Tot dus ver een ERG mooie CiP keep up the good work

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 75994 schreef op 17 July 2003 @ 22:12:

Morgenavond moet ik naar een collega om te helpen met zijn computer. Misschien is er tijd over, zodat ik de elementen in elkaar kan lijmen. Dat is dus vooralsnog niet duidelijk. Anders wordt het gewoon aanstaande Zondag.

Stay tuned! :)
Er is dus geen tijd meer over. Ik kon er pas om half acht terrecht. Het was een uurtje werk, dus was ik tegen kwart voor negen weer thuis. Het had dus geen nut meer om verder te gaan.

Aanstaande zondag kan ik in principe weer verder. Ik heb eerst een verjaardag 's middags vanaf twaalf uur. We gaan barbeque-en, dus ik ben er nog wel op tijd weer. :9

Ik kwam er vanmiddag achter dat ik mijn window-tjes er nog in moest maken. Plexiglas ligt er genoeg heb ik gezien. Het is alleen even het beslissen hoe groot ik ze maak en hoeveel en waar ik ze precies maak. Ik heb dus nog wel even werk met die schuine vernauwing.

Maar alles komt goed, dat beloof ik! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• collission
  • Niet online

collission

I'm back! :P

omg, ik hoop dat je een cirkelschuurmachine of iets soort gelijks bij de hand hebt, want met zoveel mdf is het nog wel even schuren :X :P

M'n Pimprig :P | [EiP] Granite Bay | [CiP] Pimp My PC-70 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
casemodderpoel schreef op 18 juli 2003 @ 22:47:
omg, ik hoop dat je een cirkelschuurmachine of iets soort gelijks bij de hand hebt, want met zoveel mdf is het nog wel even schuren :X :P
Valt mee hoor. We hebben een bandschuurmachine. Ik leg straks het geheel op de machine en dan is het precies haaks/vlak en het schiet aardig op. We hebben daarentegen wel allerlei andere schuurmachines liggen, waaronder een cirkelschuurmachine. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Het is weliswaar nog niet zo ver, maar ik ben al op zoek naar onderdelen voor mijn 'control panel' :) Een van de onderdelen daarvan is een schakelaartje. Zowel voor het starten van de pc als het openen van het laadje van mijn brander, heb ik een schakelaartje nodig.

In de tijd van de AT-kastjes had je schakelaars die in zowel in- als uitgeschakeld kunnen worden. Ze blijven als het ware ingedrukt staan en zorgen voor een constante verbinding tussen twee draadjes (en de daarbij behorende functie). Waar ik dus naar op zoek ben is een schakelaartje die in de ATX-kasten zit. Deze functioneert in feite als een deurbel. Het zorgt voor een korte verbinding tussen twee draadjes (dat vervolgens een proces op gang brengt).

Nou is mijn vraag: Hoe heet zo'n schakelaartje? Als ik weet hoe zo'n schakelaartje heet, weet ik waar ik moet zoeken en wat me dat ongeveer gaat kosten :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 20-07-2003 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-04 11:24
Anoniem: 75994 schreef op 20 July 2003 @ 00:10:
Het is weliswaar nog niet zo ver, maar ik ben al op zoek naar onderdelen voor mijn 'control panel' :) Een van de onderdelen daarvan is een schakelaartje. Zowel voor het starten van de pc als het openen van het laadje van mijn brander, heb ik een schakelaartje nodig.

In de tijd van de AT-kastjes had je schakelaars die in zowel in- als uitgeschakeld kunnen worden. Ze blijven als het ware ingedrukt staan en zorgen voor een constante verbinding tussen twee draadjes (en de daarbij behorende functie). Waar ik dus naar op zoek ben is een schakelaartje die in de ATX-kasten zit. Deze functioneert in feite als een deurbel. Het zorgt voor een korte verbinding tussen twee draadjes (dat vervolgens een proces op gang brengt).

Nou is mijn vraag: Hoe heet zo'n schakelaartje? Als ik weet hoe zo'n schakelaartje heet, weet ik waar ik moet zoeken en wat me dat ongeveer gaat kosten :)
www.conrad.nl

of

www.elkezichzelfrespecterendeelectroboer.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ziet er al steeds leuker uit, MDF blijft gewoon een heerlijk materiaal om mee te werken, de basis van mijn koelkist is daar ook van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja, daar was ik ook al achter :X Maar het gaat me erom hoe zo'n schakelaartje heet. Misschien weten jullie het, want dan scheelt het me een hoop tijd. Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel...

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 20-07-2003 10:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60944

Anoniem: 75994 schreef op 20 July 2003 @ 00:10:

DRUKKNOP (met maakcontact).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 60944 schreef op 20 juli 2003 @ 11:28:
[...]

DRUKKNOP (met maakcontact).
Zo'n schakelaartje heeft dus een maakcontact :? Ik vraag me namelijk af of het mooi zou zijn als ik een deurbel gebruik als startknop. Mijn vader had er wel wat liggen in verschillende maten. Ik heb alleen het idee dat het wat grof en overdreven is. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
  • Laatst online: 01:34
Anoniem: 75994 schreef op 20 July 2003 @ 21:25:
[...]
Zo'n schakelaartje heeft dus een maakcontact :? Ik vraag me namelijk af of het mooi zou zijn als ik een deurbel gebruik als startknop. Mijn vader had er wel wat liggen in verschillende maten. Ik heb alleen het idee dat het wat grof en overdreven is. :/
of het grof en overdreven is ligt aan de rest van je kast, ikzelf heb op mijn 19" kast ook een flinke powerknop zitten :P
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/fam.bastiaan/Images/IMAG0011.JPG
dat is dus niet de originele knop, dat was namelijk zo'n AT knop :) , maar bij deze knop kan er eventueel een ledje achter en een plaatje achter het afdek plaatje 8) (zwart/wit logo bijvoorbeeld)

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ja! Dat is nou een knopje wat ik bedoel. Maar deze zijn er ook vast wel met een maakcontactje, niet? Zouden ze er ook zijn in verschillende maten? Voor het openen van mijn brander heb ik namelijk niet zo'n grote knop nodig. :P

edit:
Zou het daarnaast nog mogelijk zijn om dat ledje achter dat lampje te vervangen? Zou wel mooi zijn als dat als power on (groene) ledje kon functioneren.

[ Voor 22% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 20-07-2003 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hazuki
  • Laatst online: 27-11-2024

Hazuki

On my Suzuki

Misschien is dit al eerder gezegd, maar een zandloper heet in het Engels "an hourglass", en niet een "sandrunner" ;) (+1, behulpzaam)

Koekie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Hazuki schreef op 21 July 2003 @ 12:44:
Misschien is dit al eerder gezegd, maar een zandloper heet in het Engels "an hourglass", en niet een "sandrunner" ;) (+1, behulpzaam)
Hoe ik er dan aan kom weet ik niet, maar ik dacht dat het sandrunner was. Titelchange dan maar? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Titelfix0r op verzoek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Anoniem: 75994 schreef op 20 July 2003 @ 22:58:
[...]
Ja! Dat is nou een knopje wat ik bedoel. Maar deze zijn er ook vast wel met een maakcontactje, niet? Zouden ze er ook zijn in verschillende maten? Voor het openen van mijn brander heb ik namelijk niet zo'n grote knop nodig. :P

edit:
Zou het daarnaast nog mogelijk zijn om dat ledje achter dat lampje te vervangen? Zou wel mooi zijn als dat als power on (groene) ledje kon functioneren.
Ja! Dat is nou een knopje wat ik bedoel. Maar deze zijn er ook vast wel met een maakcontactje, niet? dit is een maak contact knoppie :P

Zouden ze er ook zijn in verschillende maten? ik heb nog 2 vierkant liggen, ze zijn even hoog als de rechthoekige

Zou het daarnaast nog mogelijk zijn om dat ledje achter dat lampje te vervangen? ik heb geen ledje in de knop zitten maar ja dat is mogelijk, als ik de vierkant knop had gekozen had ik ook nog een geel glaasje liggen :)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/fam.bastiaan/Images/IMAG0010.JPG
de led-houders naast de vierkant afdekplaatjes (als je goed kijkt zie je in het rode en gele plaatje nog een wit plaatje zitten, tussen dat plaatje en het gekleurde plaatje kan het eventuele logo/plaatje)
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/fam.bastiaan/Images/IMAG0008.JPG
de knoppen zelf, in het ronde gaat zelf gaat dus het ledje met de led-houder

de pics zijn een beetje brak maar daar kan ik nu niet veel aan doen met de digicam die in spanje is :P

[ Voor 20% gewijzigd door MewBie op 21-07-2003 15:03 ]

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsme
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Volgens mij heet zo'n ding een moment schakalaar.

Apart design btw, ben benieuwd.

Nothing to see here

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MewBie schreef op 21 July 2003 @ 14:46:
[...]

Ja! Dat is nou een knopje wat ik bedoel. Maar deze zijn er ook vast wel met een maakcontactje, niet? dit is een maak contact knoppie :P

Zouden ze er ook zijn in verschillende maten? ik heb nog 2 vierkant liggen, ze zijn even hoog als de rechthoekige

Zou het daarnaast nog mogelijk zijn om dat ledje achter dat lampje te vervangen? ik heb geen ledje in de knop zitten maar ja dat is mogelijk, als ik de vierkant knop had gekozen had ik ook nog een geel glaasje liggen :)
[afbeelding]
de led-houders naast de vierkant afdekplaatjes (als je goed kijkt zie je in het rode en gele plaatje nog een wit plaatje zitten, tussen dat plaatje en het gekleurde plaatje kan het eventuele logo/plaatje)
[afbeelding]
de knoppen zelf, in het ronde gaat zelf gaat dus het ledje met de led-houder

de pics zijn een beetje brak maar daar kan ik nu niet veel aan doen met de digicam die in spanje is :P
Foto's zijn duidelijk genoeg voor mij ( Ik ben niet zo veeleisend ;) ). Ik begrijp helemaal wat je bedoeld. Ik heb een goeie kennis die een expert is op dit gebied. Ik hoop dat hij nog wat van die leuke speeltjes heeft liggen. :) Bedankt in ieder geval!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zie startpost

[ Voor 148% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 24-12-2003 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Anoniem: 75994 schreef op 21 July 2003 @ 22:27:
[afbeelding]
Productomschrijving:
Voor snap-in-montage, 2-pol aan/uit. Versie groen en rood verlicht met ingebouwde neonlampjes 230 V. Schakelvermogen 16 (4) A 250 VAC T85 10E4 resp. 8(8)A 250 V AC T105 (50.000 cycles), frontplaatafm. (bij frontplaatsterkte) 19,2 x 12,9 mm (0,75 - 1,24 mm), 19,4x 12,9 mm (1,25 tot 1,99 mm), 19,8 x 12,9 mm (2 - 3 mm).

Zou iemand me kunnen zeggen of dat een goeie schakelaar is om straks mijn pc mee aan te zetten (ATX voeding) in combinatie met het groene 'power' lampje?

Morgenavond ga ik de plexiglazen windows plaatsen en het 'naar beneden kijkende' gedeelte afwerken. :)

edit:
Link weigerde, nu anders gefixed.
je realiseert je wel dat de verlichting het niet doet als je hem aansluit :X of er moet een aparte 230V aansluiting op zitten voor de verlichting van het knopje zoals bij mij knop :P

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-06 21:11
Jup voor de aan / uit knop achter op je atx voeding kun je ze prima gebruiken

en als je een palletje uit die schakelaartjes sloopt heb je meteen een power / reset knop

En als je de verlichting wilt gebruiken (power / hdd) kun je het neon lampje vervangen door een ledje

[ Voor 24% gewijzigd door Sine op 21-07-2003 23:06 ]

Repareren doe je zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 60944

its_me schreef op 21 July 2003 @ 14:55:
Volgens mij heet zo'n ding een moment schakalaar.

Apart design btw, ben benieuwd.
Ik kan me vergissen hoor, maar volgens mij is het zo.

een momentschakelaar is een drukknop waarbij bij het indrukken van de toets het contact wordt gemaakt en daarna meteen weer afvalt ongeacht het loslaten van de toetskap.
Dat betekent dat het systeem dus een puls veroorzaakt en dus ook wel eens meen ik een puls-schakelaar wordt genoemd.

Een drukknop blijft het contact maken of verbreken zolang de toets ingedrukt blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MewBie schreef op 21 July 2003 @ 23:04:
[...]

je realiseert je wel dat de verlichting het niet doet als je hem aansluit :X of er moet een aparte 230V aansluiting op zitten voor de verlichting van het knopje zoals bij mij knop :P
Ik had de bedoeling om die ledjes/lampjes eruit te slopen en er gewoon 3/5 volt ledjes in te drukken. Het effect is hetzelfde, alleen wordt dit ledje via de aansluitklemmen en de draadjes naar het moederbord gelinkt. Die schakelaartjes kosten maar 1,81 Euro per stuk.
Sine schreef op 21 July 2003 @ 23:05:
Jup voor de aan / uit knop achter op je atx voeding kun je ze prima gebruiken

en als je een palletje uit die schakelaartjes sloopt heb je meteen een power / reset knop

En als je de verlichting wilt gebruiken (power / hdd) kun je het neon lampje vervangen door een ledje
Ik bedoelde niet een schakelaar voor acherop de voeding, maar gewoon als schakelaar voor power/reset knop. Als het goed is, maakt deze schakelaar alleen tijdelijk contact (moment-schakelaartje). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bender
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 14:38
(Ik vond sandrunner toch cooler klinken :p).

Maar ik vind het nog steeds een wazige mod :D.
Ik wil weleens zien hoe het zit met stabiliteit etc.
Wat ik wel een beetje jammer vind is dat je hout gebruikt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
Triloxigen schreef op 21 juli 2003 @ 23:09:
(Ik vond sandrunner toch cooler klinken :p).

Maar ik vind het nog steeds een wazige mod :D.
Ik wil weleens zien hoe het zit met stabiliteit etc.
Wat ik wel een beetje jammer vind is dat je hout gebruikt..
misschien schroeft ie er aan het eind nog platen alu op 8)7 :P

*beeeeep*

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.