Dit topic is 'Under Construction' en zal snel op slot gaan. Ik zal tegen die tijd de link hier hebben staan van het topic waarin ik het eindresultaat laat zien. In dit topic zijn alle foto's en updates verwijderd. Deze kun je straks terugvinden in een fotoboek.
Het verhaal
Na heel lang wikken en wegen over het feit of ik nou aan een casemod zou beginnen, heb ik uiteindelijk gekozen om het toch maar te gaan doen. Natuurlijk omdat het leuk werk is, maar ook om praktische redenen. Ik heb mijn bureau dusdanig gemaakt dat mijn huidige H600B alleen maar onder het bureau kan op de grond. Aangezien ik daar iedere keer met mijn oversizede voeten tegenaanstoot en daardoor de hardware iedere keer een tik mee krijgt, moet ik iets verzinnen waardoor de kast bovenop mijn bureau kan. Mede hierdoor ben ik gaan denken over een casemod en deze praktische reden gaf uiteindelijk de doorslag.
Aan het werk
Ik ben voor mezelf eerst aan het meten gegaan.
Hieronder zie je de onderdelen met de bijbehorende maten.
Specificaties
De volgende onderdelen komen erin. Het is eigenlijk mijn huidige systeem.
Ik ben van plan gebruik te gaan maken van 12 mm dik MDF. Dat is makkelijk te bewerken en niet splinterig. Dit op advies van jullie GoT-ers. Achteraf ook geen slecht idee.
Daarnaast gebruik ik veel aluminium strips en hoekprofielen met twee redenen: Het is mooi en het geeft extra degelijheid aan de case.
En natuurlijk gebruik ik nog een beetje plexiglas voor een mooi inkijk (dat zijn de blauwe vlakken op het ontwerp).
Het hout ga ik zwarte spuiten en het aluminium blijft 'kaal'.
Het verhaal
Na heel lang wikken en wegen over het feit of ik nou aan een casemod zou beginnen, heb ik uiteindelijk gekozen om het toch maar te gaan doen. Natuurlijk omdat het leuk werk is, maar ook om praktische redenen. Ik heb mijn bureau dusdanig gemaakt dat mijn huidige H600B alleen maar onder het bureau kan op de grond. Aangezien ik daar iedere keer met mijn oversizede voeten tegenaanstoot en daardoor de hardware iedere keer een tik mee krijgt, moet ik iets verzinnen waardoor de kast bovenop mijn bureau kan. Mede hierdoor ben ik gaan denken over een casemod en deze praktische reden gaf uiteindelijk de doorslag.
Aan het werk
Ik ben voor mezelf eerst aan het meten gegaan.
Hieronder zie je de onderdelen met de bijbehorende maten.
- Maten Kast: (lxbxh) 310x500x400 (Maximale buitenmaten in mm)
- Maten Moederbord: (lxb) 305x245 (in mm, gezien van boven met socket naar boven)
- Maten HD-Bracket: (lxbxh) 100x105x68 (in mm, gezien met haakse metaalplaat achter)
- Maten Voeding: (lxbxh) 150x140x85 (in mm, gezien met AOpen-sticker aan zijkant)
- Maten Brander: (lxbxh) 140x145x40 (in mm, gezien van achter met aansluitingen met sticker boven)(zonder frontje)
- Maten DVD Speler: (lxbxh) 140x145x40 (in mm, gezien van achter met aansluitingen met sticker boven)(zonder frontje)
- Maten Hardeschijf: (lxbxh) 145x100x25 (in mm, gezien van achter met aansluitingen met sticker boven)
- Maten Moederbord in diepte: 120 (in mm, gemeten vanaf achterkant moederbord met PCI-sloten bezet)
Specificaties
De volgende onderdelen komen erin. Het is eigenlijk mijn huidige systeem.
- AMD XP 2400+
- Abit NF7-S
- Corsair 512 MB 400 Mhz DDR (Low latency)
- Maxtor HD 40 GB 7200 Rpm (2 MB)
- Maxtor HD 160 GB 7200 Rpm (8 MB)
- GeForce 4 Mx 440 64 MB DDR
- LiteOn 52x32x52 Brander
- LiteOn 16x40 DVD Speler
- 3Com 10/100 Netwerkkaart
- Tagan 480 Watt PSU
Ik ben van plan gebruik te gaan maken van 12 mm dik MDF. Dat is makkelijk te bewerken en niet splinterig. Dit op advies van jullie GoT-ers. Achteraf ook geen slecht idee.
En natuurlijk gebruik ik nog een beetje plexiglas voor een mooi inkijk (dat zijn de blauwe vlakken op het ontwerp).
Het hout ga ik zwarte spuiten en het aluminium blijft 'kaal'.
[ Voor 66% gewijzigd door Anoniem: 75994 op 24-12-2003 17:09 ]