[CiP] The Hourglass (Finished)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.634 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 13:55
Met 6-hoekige moertjes :)
Ik vind het ook maar een raar idee blijven ja.
Waar zet je zoiets in hemelsnaam neer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marrk
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-07-2021

marrk

marrk

Over momentknoppen versus drukknoppen met maakcontact. Is het niet beter als je ook de mogelijkheid hebt om 5 sex je knop ingedrukt te kunnen houden, als Microshit Windows crasht ofzo? Is wel mooi, een pulsknopje maar het lijkt me geen standaard ATX knop.
Misschien in het kader van deze mod een 'NS deuropenmaakknop'? Moet wel passen om zo'n grote sandrunner en Conrad verkoopt knoppen die hier erg op lijken. Erg vadsige mod trouwens.
/me Maruku vraagt zich af of zijn eitjes goed gekookt zijn als deze zandloper gebruikt wordt...

blog
sow
eee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie startpost

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ziet er goed uit.
Had ik eigenlijk al gedacht van die hoekjes. Werd wel erg moeilijk.

Ik heb vanavond samen met mijn pa een beta kast inelkaar gezet van MDF. Word wel grappig. Hij staat nu te drogen. Morgen ff schuren en gronden.

Veel succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mithrandir
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:40
Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 22:21:
Deel VIII: Het schuine gedeelte (4)
[...]
Waar heb je dat plexiglas gekocht en hoe dik is het? ik heb wat geinformeerd, maar toen vroegen ze 45€ voor 1 m2 8mm plexi :/

Verbouwing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mithrandir schreef op 22 July 2003 @ 22:51:
[...]

Waar heb je dat plexiglas gekocht en hoe dik is het? ik heb wat geinformeerd, maar toen vroegen ze 45€ voor 1 m2 8mm plexi :/
:? 8 mm ?! Ik heb 1 m2 1,8 mm plexiglas. Ik heb het gehaald bij Mulitmate :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Verwijderd schreef op 22 juli 2003 @ 23:05:
[...]
:? 8 mm ?! Ik heb 1 m2 0,8 mm plexiglas. Ik heb het gehaald bij Mulitmate :P
0,8mm??
Dat is wel erg dun zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xavier schreef op 22 July 2003 @ 23:07:
[...]

0,8mm??
Dat is wel erg dun zeg.
k bedoelde 1,8 mm. :) Sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dstyle_nl
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 14:28
mijne is ook 2 mm , 0,8 zou ook goed kunnen opzich hoor :)

[ Voor 69% gewijzigd door dstyle_nl op 22-07-2003 23:20 . Reden: foutjuh ]

Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Had je overigens niet beter eerst alles kunnen beitsen/verven voordat je het in elkaar lijmde?
En gebruik je alleen lijm voor deze delen of doe je er voor de zekerheid ook nog 2 schiroeven door aan elke kant?

Volgens mij wordt dit een aardig groot ding. En aangezien je windows naar beneden kijken, lijkt het me dat je mobo onderin komt. Misschien heb je bovenin dan straks plek vij om een stel speakers in te bouwen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFizban
  • Laatst online: 00:57

McFizban

Hackito ergo sum.

Ik kan het op de foto niet zo goed zien, maar heb je ringetjes gebruikt om je plexi vast te zetten?
Zo voorkom je dat na verloop van tijd je plexi scheurtjes gaat vertonen rond de gaatjes.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op 23 July 2003 @ 08:43:
Had je overigens niet beter eerst alles kunnen beitsen/verven voordat je het in elkaar lijmde?
En gebruik je alleen lijm voor deze delen of doe je er voor de zekerheid ook nog 2 schiroeven door aan elke kant?

Volgens mij wordt dit een aardig groot ding. En aangezien je windows naar beneden kijken, lijkt het me dat je mobo onderin komt. Misschien heb je bovenin dan straks plek vij om een stel speakers in te bouwen?
Ik heb drie nietjes per zijde erin geschoten om het voor tijdelijk vast te houden. De lijm moet het hem uiteindelijk doen. En geloof me, het is supersterk nu. :)
McFizban schreef op 23 July 2003 @ 09:44:
Ik kan het op de foto niet zo goed zien, maar heb je ringetjes gebruikt om je plexi vast te zetten?
Zo voorkom je dat na verloop van tijd je plexi scheurtjes gaat vertonen rond de gaatjes.
Nee, die heb ik niet gebruikt. Misschien geen slecht idee. Bedankt voor de tip. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chriztiaan
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:15
ik zie nog steeds alleen maar kruisjes....:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Chriztiaan schreef op 23 juli 2003 @ 21:55:
ik zie nog steeds alleen maar kruisjes.... :(
offtopic:
Ik heb verder nog geen klachten over niet-werkende foto's gehad. Bij mij werken ze ook gewoon goed.

Kan zijn dat de FTP te traag is voor je. Wat voor verbinding heb je? Als de foto's namelijk teveel tijd nodig hebben om te laden, verschijnen er gewoon kruisjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Chriztiaan schreef op 23 July 2003 @ 21:55:
ik zie nog steeds alleen maar kruisjes....:(
Of een firewall die dwars zit...

/ on-topic

Ik vraag me af waar je straks je case wilt kunnen openen als ie klaar is? (of heb je dat al vermeldt?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 22:12:
[...]
offtopic:
Ik heb verder nog geen klachten over niet-werkende foto's gehad. Bij mij werken ze ook gewoon goed.

Kan zijn dat de FTP te traag is voor je. Wat voor verbinding heb je? Als de foto's namelijk teveel tijd nodig hebben om te laden, verschijnen er gewoon kruisjes.
Ik heb dit ook een paar dagen gehad, maar vreemd genoeg zie ik de pics nu wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 23:04:
[...]
/ on-topic

Ik vraag me af waar je straks je case wilt kunnen openen als ie klaar is? (of heb je dat al vermeldt?)
Bovenop zit een klep die in zijn geheel geopend kan worden. Schanieren zitten er al aan. Een sluiting heb ik al, kwestie van eraan maken. Om er onderin bij te kunnen komen, kan ik zo een zij-paneeltje los halen. Daar hou ik al vanaf het begin rekening mee (bijvoorbeeld niet vast lijmen). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb even gauw een klein vraagje. In het kader van de geluidsisolatie heb ik het idee om wat te gaan doen aan de plexiglazen windows. Als ik nou zorg dat ik een dubbele laag plexi heb met daartussen een ruimte (met stilstaande lucht), isoleert dat dan tegen geluid? Ik heb overal gezocht, maar ik kan alleen vinden dat stilstaande lucht de beste thermische (is warmte) isolatie is. Mijn vraag is dus concreet: Is stilstaande lucht ook goed als geluidsisolatie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 12:08
nee, lucht geleid trillingen, ook al zit het ingesloten tussen 2 plexi plaatjes, 't zou wel werken als je het in een vacuum zou doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_-= Erikje =-_ schreef op 24 July 2003 @ 18:33:
nee, lucht geleid trillingen, ook al zit het ingesloten tussen 2 plexi plaatjes, 't zou wel werken als je het in een vacuum zou doen :)
Dan hoef ik daar ook niet meer verder over na te denken.

Ik denk dat ik maar even wat normale aluminium strips ga halen. Die maak ik dan voor de helft op het hout. De andere helft die naar de binnenkant steekt, beplak ik dus met plexiglas. Ik dacht net namelijk dat je nog wel wat van de binnenkant kan zien. Op die manier met dat aluminium zal het wat mooier lijken. Zowieso is het dan wat strakker afgewerkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie startpost

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-08 02:58
Waarom heb je voor die "kozijnen" van alu, voor je windows ^hierboven^ niet eerst gefreesd? Nu zitten ze op je hout, randjes voelbaar enzo... Anders zaten ze gelijk met het hout.. Lijkt mij, imho, mooier....

Verder, keep up the good work! Je gaat lekker namelijk! (Ben je btw niet bang dat ie erg zwaar wordt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Wat is dit?
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jhpb/Shit/DSCN0842.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Als je het hele topic gevolgd had, was je het antwoord tegengekomen. :) Dit gedeelte wordt straks in zijn geheel op de bandschuurmachine gezet en vervolgens geschuurd. Straks is het vlak en netjes recht. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 12:33:
[...]
Als je het hele topic gevolgd had, was je het antwoord tegengekomen. :) Dit gedeelte wordt straks in zijn geheel op de bandschuurmachine gezet en vervolgens geschuurd. Straks is het vlak en netjes recht. :P
Dat doe je toch voordat je het plexi en de allu latjes erop gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Xavier schreef op 25 July 2003 @ 12:52:
[...]

Dat doe je toch voordat je het plexi en de allu latjes erop gaan doen.
Ik heb het plexiglas er alleen maar ingeplakt om het te proberen. :) Natuurlijk ga ik ze eerst schuren. Die aluminium strips kan ik er trouwens zo afschroeven. Het komt wel goed joh! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Gody schreef op 25 July 2003 @ 01:37:
Waarom heb je voor die "kozijnen" van alu, voor je windows ^hierboven^ niet eerst gefreesd? Nu zitten ze op je hout, randjes voelbaar enzo... Anders zaten ze gelijk met het hout.. Lijkt mij, imho, mooier....
Vinnik n hele goeie jah :) Die alu strips laten verzinken in het hout. Ik denk ook dat dat mooier is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie startpost

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 juli 2003 @ 12:54:
[...]
Ik heb het plexiglas er alleen maar ingeplakt om het te proberen. :) Natuurlijk ga ik ze eerst schuren. Die aluminium strips kan ik er trouwens zo afschroeven. Het komt wel goed joh! ;)
mmm, kan ernaast zitten maar als je ze gaat schuren is óf 1 raampje te groot óf eentje te klein... :)

(tenzij je ze (bijna) helemaal tot het aluminium gaat afschuren zie ik nu, maar das naar mening minder mooi)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 23:35:
[...]

mmm, kan ernaast zitten maar als je ze gaat schuren is óf 1 raampje te groot óf eentje te klein... :)

(tenzij je ze (bijna) helemaal tot het aluminium gaat afschuren zie ik nu, maar das naar mening minder mooi)
Ik ga niet het plexiglas schuren hoor. :) Ik maak nu alles op maat, zodat ik er nog goed bij kan. Later zet ik het hout (kaal, dus zonder plexiglas en aluminium) in elkaar en ga ik dat schuren. Daarna zet ik alles er weer op.

Dus puur om de reden er makkelijk bij te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op 25 July 2003 @ 13:01:
[...]

Vinnik n hele goeie jah :) Die alu strips laten verzinken in het hout. Ik denk ook dat dat mooier is :)
Dan wordt het wel heel moeilijk. Als je dan iets teveel uitzaagd, zie je een lelijke naad. Ik vind het zo best mooi. Het steekt maar 2 mm uit. Dat valt bijna niet op.

De primaire bedoeling (net woord ;)) was om het netjes strak af te werken met aluminium. De secundaire bedoeling (weer een net woord :)) was dat het er gewoon mooier uitziet als hout. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie startpost

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
Eej dat zijn wel mooie klappers. flikkert die klep tenminste niet op je pan als je er een dimmetje bij aan het prikken bent :)

Wat voor kleur krijgt het geheel als het af is? Gewoon de geschuurde houtkleur of pak je er een verfje bij? En op wat voor plek komt de kast te staan? Op, onder of naast een bureau, of midden in je kamer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiLDoG
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 05-09 13:57
Hang m aan t plafond :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
frickY schreef op 29 July 2003 @ 22:32:
Eej dat zijn wel mooie klappers. flikkert die klep tenminste niet op je pan als je er een dimmetje bij aan het prikken bent :)

Wat voor kleur krijgt het geheel als het af is? Gewoon de geschuurde houtkleur of pak je er een verfje bij? En op wat voor plek komt de kast te staan? Op, onder of naast een bureau, of midden in je kamer?
Hij komt op mijn bureau te staan, in het gedeelte van mijn boekenkast. Ik heb het bureau zelf gemaakt. Ik zal daarvan nog wel pics maken. Dat zie je later wel. :)

Hoe ik het ga doen met kleur weet ik nog niet. Er komen 2 groene ccfl in. Misschien dat ik de kast zwart maak. Moet ik even zien. Voorlopig ben ik nog lang niet toe aan het 'kleuren' van m'n kast. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Laatst online: 11-09 22:50
Houd er wel rekening mee dat als je MDF gaat schilderen dat je het eerst moet ontvetten, daarna gronden en dan schilderen. Dat wordt nog wel lastig met al die profielen. Zou je niet eerst alle delen schilderen en hem dan in elkaar zetten? Anders moet je alles afplakken.

Mooi idee en uitwerking by the way! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kawaii
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online
Alles afplakken is niet zo'n heel groot werk hoor :) Ik heb bij mijn koffer ook alle allu randen afgeplakt, dit is natuurlijk wel wat meer maar het is goed te doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bootje schreef op 30 July 2003 @ 11:24:
Houd er wel rekening mee dat als je MDF gaat schilderen dat je het eerst moet ontvetten, daarna gronden en dan schilderen. Dat wordt nog wel lastig met al die profielen. Zou je niet eerst alle delen schilderen en hem dan in elkaar zetten? Anders moet je alles afplakken.

Mooi idee en uitwerking by the way! ;)
An00bis schreef op 30 juli 2003 @ 11:42:
Alles afplakken is niet zo'n heel groot werk hoor :) Ik heb bij mijn koffer ook alle allu randen afgeplakt, dit is natuurlijk wel wat meer maar het is goed te doen
Of ik schroef de hoekprofieltjes er even af. 8)7 Ik lijm ze er pas aan als ik het geschilderd heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w00Dy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-09 10:55

w00Dy

Make soap, not war

Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 12:33:
[...]
om dat mooi en passend te krijgen met de rest kan je beter de schaaf gebruiken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Laatst online: 11-09 22:50
Ik lijm ze er pas aan als ik het geschilderd heb.
Okee, dat is duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jhpb/Shit/DSCN0842.jpg

als je dit nu nog gaat afschuren dan zit het alu niet meer goed uitgelijnd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 14:59:
[afbeelding]

Daar zou die best eens gelijk in kunnen hebben
(8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
[afbeelding]

Dat bedoelde ik al met mijn post
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~jhpb/Shit/DSCN0843.JPG
Hoe dan ook komt het niet echt lekker te zitten volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaDave56
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-09 13:11
Ik volg het topic al een tijdje, maar zie de laatste tijd veel kruisjes ipv mooie plaatjes. :'(
(plaatjes gehost op renebeerten.vragender.com zie ik niet :? )

Not so Giga One
> I'd sell my soul for you, babe
> For money to burn, for you
> I'd give you all and have none, babe
> Just to, just to, to have you here by me... [Scooter - Rebel yell]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[afbeelding]

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 15:11:
[...]

Daar zou die best eens gelijk in kunnen hebben
(8>
Xavier schreef op 30 July 2003 @ 15:14:
[...]

Dat bedoelde ik al met mijn post
[afbeelding]
Hoe dan ook komt het niet echt lekker te zitten volgens mij.
Ik geloof dat jullie me niet helemaal begrijpen. Kijk eens naar het resultaat van het andere gedeelte (naar boven kijkend). Zo komt het gedeelte met de windows er ook uit te zien. Alles wordt dus vlak geschuurd over de hele lengte. Niet alleen in de hoekjes. Over het geheel wordt hij vlak gemaakt (grofste met de schaaf en de rest met de bandschuurmachine).

Als jullie het nog niet snappen, moeten jullie maar wachten op vrijdagavond, want dan heb ik het als het goed is klaar. :)
GigaDave56 schreef op 30 July 2003 @ 16:02:
Ik volg het topic al een tijdje, maar zie de laatste tijd veel kruisjes ipv mooie plaatjes. :'(
Misschien omdat het . JPG plaatjes zijn. Ik zou het probleem bij je zelf zoeken, want ik heb verder van niemand klachten over niet werkende plaatjes.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

GigaDave56 schreef op 30 July 2003 @ 16:02:
dit heb ik ook gehad, maar nadat ik de site waar de plaatjes gehost zijn appart bezocht had was dit ineens over

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mooie mod

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Het lijkt me dat deze link voor jou van toepassing is. Nieuwe policy m.b.t. reacties in CME-showtopics :)

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-07-2003 23:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

Ik denk dat je die windows beter NA het gelijkschuren van de hoeken had kunnen doen. Kheb er weinig vertrouwen in dat dit er straks nog strak/symetrisch uit gaat zien.
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 18:06:
Als jullie het nog niet snappen, moeten jullie maar wachten op vrijdagavond, want dan heb ik het als het goed is klaar. :)
Ik denk dat jij er vrijdag wel achterkomt wat wij bedoelen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaDave56
  • Laatst online: 07-09 13:11
@ Eraser & floriske.nl
Probleem gevonden, ik mag (van de baas) de site (reneberten.vragender.com) niet
bezoeken :? , dus de plaatjes ook niet, erg jammer :(

Not so Giga One
> I'd sell my soul for you, babe
> For money to burn, for you
> I'd give you all and have none, babe
> Just to, just to, to have you here by me... [Scooter - Rebel yell]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CRu5H0n3 schreef op 31 July 2003 @ 00:13:
Ik denk dat je die windows beter NA het gelijkschuren van de hoeken had kunnen doen. Kheb er weinig vertrouwen in dat dit er straks nog strak/symetrisch uit gaat zien.

[...]
Ik denk dat jij er vrijdag wel achterkomt wat wij bedoelen :7
We zullen zien... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sphere
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:02

sphere

Debian abuser

Mjaa, moge het maar gauw 1 Aug worden, want met welles-nietus schiet het natuurlijk ook niet op 8)

http://stackoverflow.com/questions/1732348/regex-match-open-tags-except-xhtml-self-contained-tags/1732454#1732454

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:34

Bob Popcorn

Plop!

Zo te zien gaat dit allemaal erg lekker en als ik zo naar je tekeningen kijk enzo denk ik dat je wel rekening hebt gehouden met dat vlakschuren, zoniet, |:( :P

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vaag dan is de afstand van het alu tot aan einde hout aan de bovenkant toch veel kleiner dan aan de zijkant na het afschuren of mis ik nou iets :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piston
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06-02 06:30
Ik vermoed dat bij het vlak maken de houten rand boven de alu strip bijna helemaal weg zal zijn.
Wat je wel eventueel kan doen dan, is je alu strip verlagen, als je per sé daar nog wat hout boven wil zien.
Verder interessante zelfbouw-mod, kben benieuwd naar het resultaat. Succes nog.
offtopic:
Nav dit topic zelf ook begonnen met mdf zelfbouw kast, wel een totaal ander design hoor ;)

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie startpost

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NEn
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 03-07 12:54

NEn

Zekersteweten

maar er maar een einde aan :o :P :P

ik zou voor die kleinste gaan M4, ze vallen genoeg op,e n zijn niet zo gigantisch aanwezig, je hebt ook al genoeg alu in je raam-frames zitten enzo, zou de kleine nemen.

-- Maar dat is natuurlijk puur persoonlijk --

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
NEn schreef op 31 juli 2003 @ 22:52:
maar er maar een einde aan :o :P :P

ik zou voor die kleinste gaan M4, ze vallen genoeg op,e n zijn niet zo gigantisch aanwezig, je hebt ook al genoeg alu in je raam-frames zitten enzo, zou de kleine nemen.
Zelf zat ik te twijfelen tussen M4 en M5. M6 is eigenlijk net iets te grof. M4 is inderdaad de wat mooiere. Eigenlijk kun je dat pas zeggen als de complete kast af is. Toch wil ik nu al de beslissing maken wat voor maat dopmoertjes het wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Verwijderd schreef op 31 juli 2003 @ 22:46:
Volgens mijn berekeningen kom ik straks precies met de bovenkant bij het uiteinde van de aluminium strip uit.
Dat is nu precies waar iedereen je de laatste 30 posts voor heeft gewaarschuwd :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Niet online
CRu5H0n3 schreef op 31 juli 2003 @ 23:55:
[...]

Dat is nu precies waar iedereen je de laatste 30 posts voor heeft gewaarschuwd :7
8)7

Ik zou voor M5 gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Laatst online: 11-09 22:02

Falcon10

Hit it i would !

M5

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giblet
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 22:36

Giblet

Dingen

M5, het is toch al een grove kast (NFI) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piston
  • Laatst online: 06-02 06:30
M4: Small is beautiful !!! Op voorwaarde dat dit in verhouding met je case is: klein is mooi, petieterig niet ...

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:52

Nakebod

Nope.

Denk idd dat M5 wel het mooste is, maar toch is en blijft het een persoonlijke keus :)
M4 lijkt me net iets aan de kleine kant, staat zo zielig :) en M6 weer misschien te groot

Misschien een poll wel zo makkelijk :)

Poll: Welke maat dopmoertjes?
M4
M5
M6
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=3199&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier
.:modbreak:.
Prachtig dat je de TopicStarter wilt helpen middels een poll, maar voortaan kun je dit beter in overleg doen. Dit voorkomt dat te pas en te onpas polls worden gehouden en voor je het weet de hele discussie van CiProgress naar CiPoll veranderd.

[ Voor 86% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 04:41 . Reden: euss: modbreak ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie startpost

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 15:43

R-B

Blokkert

Zeer cool man.. mooi gemaakt :) echt wel :D

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh, ik wou zo graag zien of je nou 1,2 of 3 mm boven het raamprofiel overhielt :D .

Hoe duur zijn die aluminium hoekprofielen eigenlijk?

Verder mooie kast wordt dit, en het zou er wel mooi uitkomen te zien als je hem daadwerlijk zwart spuit/verft met groene ccfl's er in. Dan krijg je een beetje XboX effect, btw als je je case van de zijkant ziet lijkt ie ook op een X, pas dan maar op dat Bill straks niet voor de deur staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 23:49:
Hoe duur zijn die aluminium hoekprofielen eigenlijk?
@ Thunderbolt
Die zijn redelijk prijzig. Ligt er maar net aan wat voor aluminium je hebt. Een strip van 2 mm dik en 30 mm breed kost ongeveer 3 Euro (1 meter). Een hoekprofiel van 30 mm maal 30 mm en 3 mm dik kost zo'n 7 Euro per meter. Zo kan ik nog wel even doorgaan.

Even in het algemeen
Ik kan al ongeveer zeggen wat deze kast me gekost heeft. Ik maak op het eind nog even de begroting rond, zodat ik het precies kan zeggen.
Voor zover ik nu vooruit kan kijken, kom ik wat betreft de totale kosten van deze kast op zo'n 200 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

aub
.:modbreak:.
CRu5H0n3:
Lukraak polls houden is in andermans topic is notdone. De vraag "Had Eraser eerder moeten schuren?" is compleet onnodig want "hadden = verleden tijd en geweest = geweest". Mocht je een punt willen maken van het schuren, zeg dan gewoon in het topic: "volgens mij had je beter eerder kunnen schuren omdat...." en vul daar dan jouw opbouwende kritiek of redenering in.

Huishoudelijke mededeling voor de rest:
Offtopic replies hierover getrasht en u kunt weer ontopic verder neuzelen :)

* CrushOne :beetje onzinnige modbreak als ik hem zelf al lang weggehaald heb en mijn fout dus inzag, niet?

[ Voor 255% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 01:34 . Reden: euss: modbreak ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het begint er aardig op te lijken !!! :7 _/-\o_

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 04:41 . Reden: euss: offtopic's trashed ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze kast wordt 1337 man!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09 17:45

BioHazard

*\o/*

Idd wordt een l33t kastje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkbus
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 11:28
gruwelijk man! ben benieuwd naar het eindresultaat! :D

strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11-09 15:52
istie al klaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

Dan had hij het wel gemeld, hou dat soort kicks voortaan voor je aub

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verdicampo
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:50
Ook staat er in zijn ondertitel dat hij tot en met 17 augustus op vakantie is.

Verwijderd

Topicstarter
Zie startpost

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat een coole Subwoofer ;) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm... het lijkt inderdaad wel wat op een cool vormgegeven auto subwoofer... Maar das juist stoer!! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom-my
  • Laatst online: 21-05 16:08

Tom-my

w03iz0rz

Jow doed als ik zo naar je tekening kijk, vraag ik me af waarom je op de onderkant en de bovenkant (we laten de schuine kanten even buiten beschouwing :P) niet helemaal omlijst met alu profiel? Dit laat het meer áf zijn denk ik? Nu mist de onder kant bovenop een randje en de boven kant onderop (moest ff denken op deze vroege morgen hoe ik dat in moest gaan typen :P)

"Then there was the man who drowned crossing a stream with an average depth of six inches."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
FanToom schreef op 15 augustus 2003 @ 09:24:
Jow doed als ik zo naar je tekening kijk, vraag ik me af waarom je op de onderkant en de bovenkant (we laten de schuine kanten even buiten beschouwing :P) niet helemaal omlijst met alu profiel? Dit laat het meer áf zijn denk ik? Nu mist de onder kant bovenop een randje en de boven kant onderop (moest ff denken op deze vroege morgen hoe ik dat in moest gaan typen :P)
De onderkant kan zowieso niet, want hij moet stabiel staan op zijn ondergrond. Daarom heb ik onderaan een strip getekend die er in de lengte langsheen gaat.

De bovenkant kan wel, maar doe ik niet. Het is tenslotte een klep, waardoor het al gauw te druk wordt met aluminium daar. Ik kan er wel een hoekprofieltje 'om heen laten kijken', maar dan wordt het toch echt te druk.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-09 16:20
geweldig :P

Ik moet zeggen dat ik zelf niet zo'n voorstander ben van hout als materiaal voor een kast, maar dit word toch wel een leuk modje zo te zien ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat dit een zware kist is.

Het zou mischien mooier zijn , zonder alu .
Maar daarvoor is het te laat denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 15:05:
Ik denk dat dit een zware kist is.

Het zou mischien mooier zijn , zonder alu .
Maar daarvoor is het te laat denk ik.
Het zal qua gewicht niet uitmaken of ik aluminium gebruik of niet, want aluminium is heel licht.
Aluminium gebruik ik ten eerste in de constructie en ten tweede omdat het mooi is. Je zult zien dat het straks heel mooi lijkt met dat beetje aluminium. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Wanneer ga je weer aan je kast werken?

Ben wel weer benieuwd naar wat praktijkfoto's :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CRu5H0n3 schreef op 15 August 2003 @ 18:23:
Wanneer ga je weer aan je kast werken?

Ben wel weer benieuwd naar wat praktijkfoto's :)
Vanavond (zodadelijk dus). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 16:49:
[...]
Het zal qua gewicht niet uitmaken of ik aluminium gebruik of niet, want aluminium is heel licht.
Aluminium gebruik ik ten eerste in de constructie en ten tweede omdat het mooi is. Je zult zien dat het straks heel mooi lijkt met dat beetje aluminium. :P
alu is licht , maar vele beetjes maken het zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie startpost

[ Voor 101% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

ben ik nou gek of lijkt de bovenkant veel groter als de onderkant?
Misschien visueel bedrog door die windows

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou je werkplaats goed sluiten snachts.!!!
Want je weet nooit dat er mensen van de NASA komen bespioneren en fotos nemen van dit apperaat !

:) ;)

Veel Succes met de inbouw !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CRu5H0n3 schreef op 15 augustus 2003 @ 23:31:
ben ik nou gek of lijkt de bovenkant veel groter als de onderkant?
Misschien visueel bedrog door die windows
Ja, dat vond ik ook al. Het is inderdaad visueel bedrog, want als ik er een waterpas langs hou (dus langs zowel het bovenste- als onderste gedeelte) is het precies waterpas. :) Ik kan dat bewijzen met een foto (die ik nog moet maken uiteraard). :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, is het nou nog goed gekomen met die strips na het schuren, want dat is nie egt duidelijk te zien op de foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 August 2003 @ 23:51:
Hey, is het nou nog goed gekomen met die strips na het schuren, want dat is nie egt duidelijk te zien op de foto.
Ja zeker. Voor en achter heb ik zo'n 2 mm over. Aan beide zijkanten wel 5 mm. Dat komt doordat de voor- en achterkant net iets meer schuin staan als de beide zijkanten (schoonheidsfoutje). :P Iets bijschuren en afwerken en het is perfect. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-09 14:23

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

hehe, /me kickt op udates ;) succes met de afwerking, ben zeer benieuwd!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:59
de bovenkant is een stukje hoger. kijk maar naar de bovenste plank. geen strip en aan de ongerkant is die strip even lang en heb je wel alles binnen de strip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 14:02
Het vordert mooi en ik moet zeggen dat je zéker creatief bent.
Maarrr....

Heb je eraan gedacht dat er tussen aluminium en (roestvast)staal elektrolyse gaat plaatsvinden? Daardoor krijg je een witte aanslag op het alu wat er niet uit ziet. je kan een speciale isolerende pasta krijgen die je tussen alle raakvlakken tussen staal en alu smeert. Alleen heb ik geen flauw idee waar :+

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agent327
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 02-10-2022

agent327

^&)^*&^$#@#!)*

cryforhelp schreef op 16 August 2003 @ 13:49:
Het vordert mooi en ik moet zeggen dat je zéker creatief bent.
Maarrr....

Heb je eraan gedacht dat er tussen aluminium en (roestvast)staal elektrolyse gaat plaatsvinden? Daardoor krijg je een witte aanslag op het alu wat er niet uit ziet. je kan een speciale isolerende pasta krijgen die je tussen alle raakvlakken tussen staal en alu smeert. Alleen heb ik geen flauw idee waar :+
Dit kan je voorkomen door minimaal 1 van de twee te lakken, zodoende heb je ook een beschermlaag tussen de twee die tevens niet opvalt. B)

Wanbeleid is ook beleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deel XV: Het geheel (2)

Vanmiddag heb ik alles weer van het schap gehaald om verder te gaan met het geheel. Ik had weinig zin trouwens, maar toch moest ik verder. Ik heb wat delen aan elkaar gelijmd en wat dingen geschuurd. Ik heb geen foto's gemaakt, want de accu was leeg. ;( Maar niet getreurd, want veel boeiends was er toch niet te zien. :)

Wanneer ik weer verder kan weet ik niet, maar ik beloof je zo gauw mogelijk. Wacht gewoon rustig af op een update. 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 17-08-2003 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Okee het wordt wat zie ik ben benieuwd naar het eind resultaat.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vanavond even inkopen gedaan bij Conrad en XXL Cases.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
(1) Revoltec CCFL Dual Green 30 CM Rev. 2
(2) Fanguard met stoffilter Zwart 80MM
(2) Fanguard standaard 120MM
(2) Thermaltake Passive Memorycooling DDR Copper 
(1) Revoltec Rounded ATA 100/133 IDE kabel 90CM Zilver Shielded
(3) Titan 120x120 MM Aluminium Frame Fan 
(1) Diskdriverails 3,5" HD (1 paar)
(1) Druktoets Vierkant zwart
(2) Druktoets Rond zwart
(1) Led 3MM Groen
(1) Led 3MM Geel 
(1) Led 5MM Groen
(1) Led 5MM Geel
(1) ATX Voedingsverlengkabel
(2) Led Fitting 5MM
(2) Led Fitting 3MM
En dit allemaal samen voor bijna 190 Euro. Een hoop geld, maar dan heb je ook wat. :P In de begroting kom ik wel wat hoger uit, maar dat is verder geen punt. Op het eind maak ik de sluitende begroting rond.

Ik heb nog een hoop te doen, maar het is nu eigenlijk wachten op de decoupeerzaag. Deze werkt niet meer wat betreft het veranderen van pendelen naar recht naar beneden-boven. Eind deze week komt hij terug (van garantie). Tot die tijd is het afwachten en wat kleine dingetjes doen die ook zonder decoupeerzaag kunnen. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 19-08-2003 20:42 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.