Zie startpost
[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 17:15 ]
Verwijderd
Je kunt toch gewoon de 2 stroomkabeltjes omdraaienVerwijderd schreef op 29 August 2003 @ 22:36:
[Als ik ze andersom doen, werkt het niet zoals ik dat wil hebben (lucht naar buiten blazen).
Natuurlijk kan dat, maar een fan is gemaakt voor één bepaalde richting. Bij het veranderen van de draai-richting wordt de airflow stukken minder. Uiteindelijk ga ik ze wel op 7 volt laten draaien, maar dat heeft hier verder weinig mee te maken.Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 23:13:
[...]
Je kunt toch gewoon de 2 stroomkabeltjes omdraaien
Probeer het eens, maar een fan kan je niet de andere kant op laten draaien door de twee draadjes om te draaien -> het is geen normaal motortje wat daarin zitVerwijderd schreef op 29 August 2003 @ 23:20:
[...]
Natuurlijk kan dat, maar een fan is gemaakt voor één bepaalde richting. Bij het veranderen van de draai-richting wordt de airflow stukken minder. Uiteindelijk ga ik ze wel op 7 volt laten draaien, maar dat heeft hier verder weinig mee te maken.
Verwijderd
hmm, strange. Hier wel...Tentacle1 schreef op 29 August 2003 @ 23:36:
[...]
Probeer het eens, maar een fan kan je niet de andere kant op laten draaien door de twee draadjes om te draaien -> het is geen normaal motortje wat daarin zit
Verwijderd
Verwijderd
alu kan lichter zijn als kunstof hoorVerwijderd schreef op 02 September 2003 @ 15:48:
is het wel "echt" alu en geen geverft plastic
Volgens mij krijg je nogal zware fans als ze van alu zijn...
De behuizing is van alu, de fanbladen zijn van geverft plastic (anders wordt het een beetje zwaar voor het 'motortje'.Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 15:48:
Ze zijn op 12 volt al relatief stil (onder 30 dB), maar ik ga ze op 7 volt laten draaien. Dan zullen ze al een stuk stiller zijn (rond de 17 dB).Verwijderd schreef op 02 september 2003 @ 15:38:
Zo, die fans zien er gaaf uit!Hoe zit het met geluid? Zijn ze een beetje stil? Ik heb zelf laatst 2 Papst fans gekocht. Duur, maar stil! Maar ze zien er natuurlijk niet zo vet uit als die Alu fans van jou. Wat kosten die Alu casefans?
Het is precies zoals Tentacle1 het zegt: Alles behalve de 'finnen' zijn van aluminium. En zoals _ferry_ al goed opmerkt: aluminium is juist een van de lichtste metalen die er zijn. Of de fan nou van kunststof is of van aluminium, in gewicht scheelt het bijna niets. In uiterlijk natuurlijk wel.Verwijderd schreef op 02 september 2003 @ 15:48:
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 17:04 ]
Verwijderd
Ok, dat is idd best te doen! Maar ben dan evengoed wel blij met m'n Papstjes (tongbrekerVerwijderd schreef op 02 September 2003 @ 17:04:
[...]
Ze zijn op 12 volt al relatief stil (onder 30 dB), maar ik ga ze op 7 volt laten draaien. Dan zullen ze al een stuk stiller zijn (rond de 17 dB).
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 22:13 ]
Kan niet stoppen met ontploffen!
Verwijderd
Oke, dan heb ik het dus inderdaad verkeerd begrepen.Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 22:14:
of hij zo op 7volt draait? nee ik denk het niet want je hebt nu de rood van de fan(12Volt) aan de rpm gezet als ik het goed begrijp.
7Volt kan je uit een molex halen en niet uit een moederbord.
Voor 7Volt gebruik je rood van je fan op 12v(geel van je molex stekker) en de zwarte(massa) van je fan gaat op de rode(5volt) van de molex.
+ en + zou je denken met geel en rood, maar dit is goed, je krijgt dan neg. spanning en dus 12volt min 5volt is 7volt.
Make it idiot proof and someone will make a better idiot
Daarom! Ik wil wel iets zelf maken dat meteen effectief is, maar het moet wel orgineel zijn. Als mijn kast straks af is, ben ik de enige ter wereld met zo'n soort ontwerp.Joepho schreef op 02 September 2003 @ 23:50:
Dit is echt weer eens ff wat anders ziet er gaaf uit...
Ik schat dat het in de herfstvakantie af komt. Ik heb nu erg weinig tijd om er wat aan te doen, in verband met school.
Verwijderd
[ Voor 20% gewijzigd door Scyth op 03-09-2003 20:57 ]
Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0
Zoals jij dat hebt opgelost met die fingerguard-achtige afdekplaat is ook wel erg mooi. Hoe ben je daaraan gekomen? Is dat nou Airplex?Scyth schreef op 03 september 2003 @ 20:52:
Die fans heb ik ook; ze maken op 12v best wel een kabaal... Ik heb ze boven mijn AirPlex zitten in een acrylglazen window...
[afbeelding]
Make it idiot proof and someone will make a better idiot
nickman schreef op 17 September 2003 @ 20:09:
Ben je nog verder aan het werken?
[ Voor 4% gewijzigd door EL_Loco op 17-09-2003 20:14 ]
rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!
Verwijderd
Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 20:28:
hey eraser wat een lelijke kast zeggeintje zot bij je in de klas weet je nog.
Die kast wordt wel vet dat heb ik al wel bekeken, ben erg benieud naar dat eindresultaat.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 21:54 ]
De oplossing is niet altijd de oplossing
Ik kan alles uit elkaar draaien totdat ik de te spuiten delen kaal over houdt. Is wel over nagedacht hoor.Stoney187 schreef op 18 september 2003 @ 22:03:
oei word het nu niet moeilijk spuiten met die ledjes en knopjes erin ?
Luchtkoeling zuigt...
Ga je je brander wegwerken met een 18mm mdf plaatje ervoor gelijmt?
Nee, ik denk 5 mm MDF, maar dat weet ik nog niet zeker.CRu5H0n3 schreef op 18 September 2003 @ 22:19:
[...]
Ga je je brander wegwerken met een 18mm mdf plaatje ervoor gelijmt?
Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 23:03:
[...]
Nee, ik denk 5 mm MDF, maar dat weet ik nog niet zeker.
Nee, dat is inderdaad lijm. Bruis-lijm om precies te zijn, daarom puilt het er ook zo uit. Straks snij ik alle overtollige weer weg en is het super sterk.Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 19:01:
@ laatste plaatje: Zo hé, je doet wel zuinig met de lijm. Of is dat wat anders?
Ook voor jou geldt (quote van mezelf):SpecialWhenLit schreef op 18 September 2003 @ 22:12:
Ik neem aan dat hij die LEDs en schakelaars wel weer eruithaalt voor het spuiten, of niet?
Ik kan alles uit elkaar draaien totdat ik de te spuiten delen kaal over houdt. Is wel over nagedacht hoor.
Dan moet je nog even, want ik ga zeer waarschijnlijk aanstaande dinsdag weer verder met een beetje geluk.
Zal wel lukken denk ikVerwijderd schreef op 21 September 2003 @ 09:24:
[...]
Dan moet je nog even, want ik ga zeer waarschijnlijk aanstaande dinsdag weer verder met een beetje geluk.
Er stond 'zeer waarschijnlijk', maar dat is er dus niet van gekomen. Ik beloof je nog niets over wanneer ik weer verder kan. Sorry.
Verwijderd
Ik had het cd-gat voor de Plantenbak ook precies op maat gemaakt. Dus na het verven kon ik de hele boel weer uitvijlen, want toen pastte het voor geen meter meer. Een paar lagen verf is dikker dan je denkt (tenminste, dan wat ik dacht...)Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 22:32:Het past als het goed is precies.
Maar hoe ben jij te werk gegaan tijdens het verfen?Verwijderd schreef op 04 oktober 2003 @ 11:17:
[...]
Ik had het cd-gat voor de Plantenbak ook precies op maat gemaakt. Dus na het verven kon ik de hele boel weer uitvijlen, want toen pastte het voor geen meter meer. Een paar lagen verf is dikker dan je denkt (tenminste, dan wat ik dacht...)
Verwijderd
1 laag mdf-grondverf en toen 2 lagen zijdeglans. En dat alles met een ouderwetse kwast en roller. Probleem is dat als het zonder precies past, dat een tiende millimeter verf al teveel kan zijn.Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 18:31:
[...]
Maar hoe ben jij te werk gegaan tijdens het verfen?
Ik ga er denk ik eerst met een (spuit)laag grondverf overheen, waarna ik 2 of 3 lagen de kleur (zwart) er overheen spuit. Ik neem het gewoon ruim wat betreft de uitsparing voor de brander/dvd speler. Het frontje valt er toch 2 à 3 milimeter overheen.
Ik denk dat ik aan de kopse kanten van de uitsparing zowieso geen verf doe, dan loop ik geen enkel risico. Je ziet er toch niets meer van terug en daarnaast moet ik er alleen maar extra rekening mee houden, terwijl het helemaal niet nodig is.Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 09:48:
[...]
1 laag mdf-grondverf en toen 2 lagen zijdeglans. En dat alles met een ouderwetse kwast en roller. Probleem is dat als het zonder precies past, dat een tiende millimeter verf al teveel kan zijn.
Bovendien hoeft het ook niet strak vast te zitten, de brander/dvd hoeven er immer alleem maar doorheen te steken. Dus als je zorgt dat ze er soepeltjes doorheen kunnen glijden zit je wel goed.
Maar laat jet niet ontmoedigen, het is makkelijker om er later een laagje vanaf te halen dan om er een laagje op te maken omdat het te ruim is... En vooral niet haasten, daar wordt het meestal niet mooier van
Verwijderd
Verwijderd schreef op 08 oktober 2003 @ 20:20:
zo ziet er lekker strak uit zeg... hoe ga je het moederbord vastzetten op de grond plaat? lijkt me niet erg gemakkelijk.
Verwijderd
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 14:07 ]
Verwijderd
Verwijderd
EhrmVerwijderd schreef op 18 October 2003 @ 19:10:
Let op dat de chinezen niet inbreken in je werkplaats !!!!
Sinds ze ook in de ruimtevaart zitten , zouden ze anders uw ontwerp kunnen stelen !![]()
Kleine zonnepaneleninstallateur
In zijn geval Anthrax zie nicknamecryforhelp schreef op 18 October 2003 @ 19:12:
[...]
Ehrmdon't do drugs mkay?
Maargoed, ontopic: wat is er met die fans met stoffilters die daar aan de buitenkant zitten, die blijven daar toch niet hè?
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ja zeker wel, maar ik ga het aanpassen. Zowieso moet ik het control panel nog aanpassen en zelf vond ik die stoffilters minder mooi dan dat ik had gedacht. Maar uiteindelijk zullen ze minder opvallen, omdat het hout er omheen ook zwart wordt.cryforhelp schreef op 18 oktober 2003 @ 19:12:
[...]
Maargoed, ontopic: wat is er met die fans met stoffilters die daar aan de buitenkant zitten, die blijven daar toch niet hè?
Let op! Alles is demontabel, dus ik kan straks alles uit elkaar draaien en alles afzonderlijk spuiten. Ook de binnenkant krijgt een kleurtje uiteraard. Alle hoekprofieltjes worden weer geschuurd, zodat je straks dat gladde effect van dat aluminium terug krijgt.Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 12:23:
IK zou eerst de binnenkant spuiten voordat ik de scharniertjes, schroeven ect. erin zou hebben gedaan.
Als je nog gaat spuiten moet je anders over al die dingen heen gaan spuiten.
Of ben je juist van plan om hem zo bruin te laten, want dat vind ik niet mooi.
Aan de zijkant van de fan-houder in het midden maak ik sleuven, zodat ik daar de kabels doorheen kan doen. Maar dit moet zo luchtdicht mogelijk, zodat de middelste fan optimaal zal worden gebruikt.Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 22:04:
Hoe ga je de IDE-kabels van je moederbord naar je harde schijf etc. krijgen??
ah, die harddiskkoeling heb ik ook, zelfde kleur enz. maar heb jij nou met of zonder fans? bij mij zitten er 2 fans in dat blok maar het lijkt me niet zo'n top airflow of zie ik dat verkeerd?Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 22:32:
Deel XIV
blaat
[afbeelding]
(Ja, hij is wel recht, ik kon even de camera niet stilhouden)
[afbeelding]
Stay tuned.
Die fans zijn eraf. Door de gaten waar de fan vastgeschroefd wordt, zitten nu schroeven. Deze zijn vastgeschroefd op het plankje hout dat eronder te zien is.IFASS schreef op 19 October 2003 @ 00:30:
[...]
ah, die harddiskkoeling heb ik ook, zelfde kleur enz. maar heb jij nou met of zonder fans? bij mij zitten er 2 fans in dat blok maar het lijkt me niet zo'n top airflow of zie ik dat verkeerd?
correct me if i'm wrong.
Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.
Even goed kijken.Prammenhanger schreef op 19 October 2003 @ 12:48:
Ga je nog wel een roostertje boven die fan op de top zetten? Anders probeer je je pc uit te zetten, heb je geen vingers meer
Ziet er gaaf uit
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Alle fans komen in 'rubbers' te hangen, zodat het trillen zoveel mogelijk voorkomen wordt. Ik heb er dus twee in het 'plafond', eentje in het midden, twee aan de voorkant en daarnaast de GPU/CPU/PSU. Ik ga in ieder geval de casefans voorzien van rubberren ringetjes, die ik al heb liggen.Madrox schreef op 20 October 2003 @ 06:31:
Hoeveel fans komen er in totaal op ?
je zit nu aan 6, 2x cp, 1x 12cm, 1x cpu, 1x PSU en 1xGPU.
Ben bang dat dat beestje een aardige grondtoon krijgt.
Verwijderd
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 16:28 ]
Hij is juist heel makkelijk op te tillen hoor. Ik kan hem zo bij de vernauwing aanpakken. En ja, hij komt regelmatig van z'n plek.Verwijderd schreef op 20 oktober 2003 @ 16:27:
Het is wel een rare vorm om te tillen. Dat wordt met een steekkar naar de lans of komt deze pc nooit van z'n plek af?
Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!
Ik denk dat het ook wel met 8 mm MDF ws gelukt, maar dan is het meteen al een stuk minder stevig. Het scheelt natuurlijk in gewicht, maar ik heb liever een oersterke kast die wat weegt, dan een superlicht ding dat zo in elkaar valt.Madrox schreef op 21 October 2003 @ 03:53:
Wilde zelf ook iets met hout doen, bevalt dat 12mm mdf goed en zou het ook lukken met 8 mm denk je ?
Als je even opgelet had, had je ongetwijfeld gezien dat ik hem inderdaad zwart ga spuiten. Ik heb het vooral in de laatste 25 posts al wel eens gezegd.Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 03:56:
mmm blijft ie zo hout kleur? ik zou m zwart pienselen of zo...
ga je er ook zand door laten lopenVerwijderd schreef op 22 October 2003 @ 10:32:
[...]
Foto is al een keer langsgekomen. Ik zal wel een keer een nieuwe maken.
[afbeelding]
Deze bedoel ik.
elke x omdraaien lijkt me zo lastig
Kleine zonnepaneleninstallateur
Die afwerking is niet noodzakelijk, want je ziet dit toch niet terug.cryforhelp schreef op 23 oktober 2003 @ 23:07:
Ziet er goed uit, alhoewel er nog wel een paar randjes en hoekjes zijn die afwerking verdienen.
Wat is dat eigenlijk voor spul, en wat kost het, en werkt het een beetje goed?
Verwijderd
Verwijderd
het is toch hardboard plaat? of is dat MDF? naja.. het zal wel...Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 00:47:
Hey dat hout dat je gebruikt is dat MDF ???
(sorry als je het al gezegd heb dan heb ik het waarschijnlijk over het hoofd gezien)
Verder ben ik benieuwd naar het eindresultaat
succes
ik hoop dat het goed gaat, dat spul stoft als de ziekte nl
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 00:47:
Hey dat hout dat je gebruikt is dat MDF ???
(sorry als je het al gezegd heb dan heb ik het waarschijnlijk over het hoofd gezien)
Verder ben ik benieuwd naar het eindresultaat
succes
Dat spul is MDF, 12 mm om precies te zijn.Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 01:16:
[...]
het is toch hardboard plaat? of is dat MDF? naja.. het zal wel...
Dat valt wel mee. Om brand en hitte tegen te gaan, spray ik het in met een speciale brandwerende laag. Hierdoor kan het warmte aan en stoft het minder. Het is dus een soort beschermlaag.CRu5H0n3 schreef op 24 oktober 2003 @ 01:29:
[...]
ik hoop dat het goed gaat, dat spul stoft als de ziekte nl
ik had persoonlijk voor schuimplaten gekozen
"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"
Er is plaats voor, maar ik moet er nog even over na denken. Als ik een keer iets tegenkom (in ieder geval met groen licht), dan doe ik het misschien nog wel. Ik plaats hem dan op het schuine gedeelte op de bovenste helft (dus naar onderen kijkend), al dan niet rechtop gezet doormiddel van een uitsparing.Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 23:15:
Zou er geen lcd scherm bij kunnen ?
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 23:43 ]
Verwijderd
Kun je niet een sluiting gebruiken, zoals die op (oude) koffers wordt gebruikt? Even klikken en het geheel zit vast. Of een oogje met een plaatje wat er overheen/omheen valt met een hangslot ofzo.Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 21:43:
Deel XXV
[..]
Uiteindelijk heb ik de kleinste schaniertjes gekocht die er waren. Als ik er dan bij moet, hoef ik alleen maar 4 schroefjes los te draaien. Erg mooi is het niet, maar het is niet anders. Vertel mij maar hoe ik het anders op moet lossen.Zie hieronder wat ik bedoel.
[..]
[ Voor 21% gewijzigd door Mujo op 29-10-2003 09:34 ]
Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq