[CiP] The Hourglass (Finished)

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 1.631 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie startpost

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 22:36:
[Als ik ze andersom doen, werkt het niet zoals ik dat wil hebben (lucht naar buiten blazen). :P
Je kunt toch gewoon de 2 stroomkabeltjes omdraaien :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 23:13:
[...]

Je kunt toch gewoon de 2 stroomkabeltjes omdraaien :?
Natuurlijk kan dat, maar een fan is gemaakt voor één bepaalde richting. Bij het veranderen van de draai-richting wordt de airflow stukken minder. Uiteindelijk ga ik ze wel op 7 volt laten draaien, maar dat heeft hier verder weinig mee te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Verwijderd schreef op 29 August 2003 @ 23:20:
[...]
Natuurlijk kan dat, maar een fan is gemaakt voor één bepaalde richting. Bij het veranderen van de draai-richting wordt de airflow stukken minder. Uiteindelijk ga ik ze wel op 7 volt laten draaien, maar dat heeft hier verder weinig mee te maken.
Probeer het eens, maar een fan kan je niet de andere kant op laten draaien door de twee draadjes om te draaien -> het is geen normaal motortje wat daarin zit ;)

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tentacle1 schreef op 29 August 2003 @ 23:36:
[...]
Probeer het eens, maar een fan kan je niet de andere kant op laten draaien door de twee draadjes om te draaien -> het is geen normaal motortje wat daarin zit ;)
hmm, strange. Hier wel...

Maar de airflow is natuurlijk minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Vandaag had ik helaas geen tijd om (zoals eigenlijk beloofd) verder te gaan. Ik bied hierover mijn verontschuldigingen aan. :/

Vanaf morgen begint mijn opleiding, dus dan wordt mijn project op een laag pitje gezet. Ik zal er voornamelijk in het weekend aan werken.

Stay tuned! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, die fans zien er gaaf uit! >:) Hoe zit het met geluid? Zijn ze een beetje stil? Ik heb zelf laatst 2 Papst fans gekocht. Duur, maar stil! Maar ze zien er natuurlijk niet zo vet uit als die Alu fans van jou. Wat kosten die Alu casefans?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is het wel "echt" alu en geen geverft plastic :?
Volgens mij krijg je nogal zware fans als ze van alu zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 15:48:
alu kan lichter zijn als kunstof hoor ;) hangt er net af wat voor legering het bevat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tentacle1
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13-03 09:12

Tentacle1

60% Puur Sap!

Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 15:48:
De behuizing is van alu, de fanbladen zijn van geverft plastic (anders wordt het een beetje zwaar voor het 'motortje'.

System specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 september 2003 @ 15:38:
Zo, die fans zien er gaaf uit! >:) Hoe zit het met geluid? Zijn ze een beetje stil? Ik heb zelf laatst 2 Papst fans gekocht. Duur, maar stil! Maar ze zien er natuurlijk niet zo vet uit als die Alu fans van jou. Wat kosten die Alu casefans?
Ze zijn op 12 volt al relatief stil (onder 30 dB), maar ik ga ze op 7 volt laten draaien. Dan zullen ze al een stuk stiller zijn (rond de 17 dB).
Verwijderd schreef op 02 september 2003 @ 15:48:
Het is precies zoals Tentacle1 het zegt: Alles behalve de 'finnen' zijn van aluminium. En zoals _ferry_ al goed opmerkt: aluminium is juist een van de lichtste metalen die er zijn. Of de fan nou van kunststof is of van aluminium, in gewicht scheelt het bijna niets. In uiterlijk natuurlijk wel. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie startpost

[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 17:04:
[...]
Ze zijn op 12 volt al relatief stil (onder 30 dB), maar ik ga ze op 7 volt laten draaien. Dan zullen ze al een stuk stiller zijn (rond de 17 dB).
Ok, dat is idd best te doen! Maar ben dan evengoed wel blij met m'n Papstjes (tongbreker ;) ). Die produceert maar 19 dB(A) op 12 volt (2050 RPM), dus 7V zal dan helemaal stil zijn! Als die Alu fans net zo stil waren geweest dan had ik mijn Papst fans verkocht en zulke Alu fans gekocht, want ze zien er zeker mooi uit!

EDIT: je zluit die fans toch aan op een gewone molex connector? Dan is de rode de 5V en de gele de 12V. Dus als je dan 7V wilt hebben dan moet je de gele draad van de fan op de 12V aansluiten en de zwarte op de rode draad van je molex. Op die manier krijg je volgens mij 7 Volt op de Fan.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 02-09-2003 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:02

Bob Popcorn

Plop!

Bij mij doen je pics het niet meer?

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of hij zo op 7volt draait? nee ik denk het niet want je hebt nu de rood van de fan(12Volt) aan de rpm gezet als ik het goed begrijp.
7Volt kan je uit een molex halen en niet uit een moederbord.
Voor 7Volt gebruik je rood van je fan op 12v(geel van je molex stekker) en de zwarte(massa) van je fan gaat op de rode(5volt) van de molex.
+ en + zou je denken met geel en rood, maar dit is goed, je krijgt dan neg. spanning en dus 12volt min 5volt is 7volt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 02 September 2003 @ 22:14:
of hij zo op 7volt draait? nee ik denk het niet want je hebt nu de rood van de fan(12Volt) aan de rpm gezet als ik het goed begrijp.
7Volt kan je uit een molex halen en niet uit een moederbord.
Voor 7Volt gebruik je rood van je fan op 12v(geel van je molex stekker) en de zwarte(massa) van je fan gaat op de rode(5volt) van de molex.
+ en + zou je denken met geel en rood, maar dit is goed, je krijgt dan neg. spanning en dus 12volt min 5volt is 7volt.
Oke, dan heb ik het dus inderdaad verkeerd begrepen. :) Maar goed, maakt verder niets uit. Ik kan nou gewoon het stekkertje eraf halen en de draadje aan de juiste draadjes van de molex doen. In ieder geval bedankt! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nickman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-05-2024

nickman

webmaster of http://www.bwf.be

Ziet er al zeer fijn uit ;).
Kan niet wachten op de afgewerkte mod :D

Veel succes ;)

Make it idiot proof and someone will make a better idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepho
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-01-2023

Joepho

Le mec de la pomme (Newton)

Dit is echt weer eens ff wat anders ziet er gaaf uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Joepho schreef op 02 September 2003 @ 23:50:
Dit is echt weer eens ff wat anders ziet er gaaf uit...
Daarom! Ik wil wel iets zelf maken dat meteen effectief is, maar het moet wel orgineel zijn. Als mijn kast straks af is, ben ik de enige ter wereld met zo'n soort ontwerp. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-03-2024

CrushOne

Error Ω

wanneer voorspel je dat ie af is? 2007? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CRu5H0n3 schreef op 03 September 2003 @ 19:07:
wanneer voorspel je dat ie af is? 2007? :+
Ik schat dat het in de herfstvakantie af komt. Ik heb nu erg weinig tijd om er wat aan te doen, in verband met school.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mooi project, het begint ook al ergens op te lijken :P... Over de koeling etc. is in ieder geval goed over nagedacht...
Ennuh... wanneer het af is? It's ready when its done :P...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scyth
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-03-2024

Scyth

Fat finger, three beer

Die fans heb ik ook; ze maken op 12v best wel een kabaal... Ik heb ze boven mijn AirPlex zitten in een acrylglazen window...
Afbeeldingslocatie: http://www.clanstygian.com/images/01Inserted.JPG

[ Voor 20% gewijzigd door Scyth op 03-09-2003 20:57 ]

Dell Studio XPS 16
Project: BavBierSub 1.0 BavBierSub 2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Scyth schreef op 03 september 2003 @ 20:52:
Die fans heb ik ook; ze maken op 12v best wel een kabaal... Ik heb ze boven mijn AirPlex zitten in een acrylglazen window...
[afbeelding]
Zoals jij dat hebt opgelost met die fingerguard-achtige afdekplaat is ook wel erg mooi. Hoe ben je daaraan gekomen? Is dat nou Airplex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:05
Afdekplaat kun je o.a. hier halen http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=367&p=l&g=629

• nickman
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12-05-2024

nickman

webmaster of http://www.bwf.be

Ben je nog verder aan het werken?

Make it idiot proof and someone will make a better idiot

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

nickman schreef op 17 September 2003 @ 20:09:
Ben je nog verder aan het werken?
offtopic:
ik denk dat hij vanzelf zal posten als hij iets te melden heeft :>

[ Voor 4% gewijzigd door EL_Loco op 17-09-2003 20:14 ]

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

Verwijderd

hey eraser wat een lelijke kast zeg ;) geintje zot bij je in de klas weet je nog.
Die kast wordt wel vet dat heb ik al wel bekeken, ben erg benieud naar dat eindresultaat.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 September 2003 @ 20:28:
hey eraser wat een lelijke kast zeg ;) geintje zot bij je in de klas weet je nog.
Die kast wordt wel vet dat heb ik al wel bekeken, ben erg benieud naar dat eindresultaat.
offtopic:
Ach man, ga apenbillen wassen. ;)

[algemeen]
Mijn project heeft zo lang stil gelegen in verband met (de nieuwe) school. Zelf wil ik wel graag verder, maar ja, school gaat nog steeds voor. Ik heb voor mezelf morgenmiddag/-avond ingepland om weer vrolijk te gaan modden. Dus stay tuned nog even. ;)

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 17-09-2003 21:54 ]

Verwijderd

Topicstarter
Zie startpost

[ Voor 105% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 17:16 ]

• imthecool1
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 02-09 13:08

imthecool1

Nobody is perfect, i am nobody

waarom nou die verschillende maten schakelaars en led's? Ik zou 1 maat hebben genomen, ziet strakker uit... Maar ziet er voor de rest toppie uit. Go ahead

De oplossing is niet altijd de oplossing

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-08 08:58
oei word het nu niet moeilijk spuiten met die ledjes en knopjes erin ?

Verwijderd

Topicstarter
Stoney187 schreef op 18 september 2003 @ 22:03:
oei word het nu niet moeilijk spuiten met die ledjes en knopjes erin ?
Ik kan alles uit elkaar draaien totdat ik de te spuiten delen kaal over houdt. Is wel over nagedacht hoor. ;)

• SpecialWhenLit
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:03

SpecialWhenLit

Crank it to the last Mhz!

Ik neem aan dat hij die LEDs en schakelaars wel weer eruithaalt voor het spuiten, of niet?
Wordt verder erg mooi en ziet er al zeer "af" uit nu. Ik kijk al uit naar je volgende "move". :P

Luchtkoeling zuigt...

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Ga je je brander wegwerken met een 18mm mdf plaatje ervoor gelijmt? :Y)

Verwijderd

Topicstarter
CRu5H0n3 schreef op 18 September 2003 @ 22:19:
[...]

Ga je je brander wegwerken met een 18mm mdf plaatje ervoor gelijmt? :Y)
Nee, ik denk 5 mm MDF, maar dat weet ik nog niet zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Verwijderd schreef op 18 September 2003 @ 23:03:
[...]
Nee, ik denk 5 mm MDF, maar dat weet ik nog niet zeker.
:D ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ laatste plaatje: Zo hé, je doet wel zuinig met de lijm :D . Of is dat wat anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 19 September 2003 @ 19:01:
@ laatste plaatje: Zo hé, je doet wel zuinig met de lijm :D . Of is dat wat anders?
Nee, dat is inderdaad lijm. Bruis-lijm om precies te zijn, daarom puilt het er ook zo uit. Straks snij ik alle overtollige weer weg en is het super sterk. :)

Verwijderd

Topicstarter
SpecialWhenLit schreef op 18 September 2003 @ 22:12:
Ik neem aan dat hij die LEDs en schakelaars wel weer eruithaalt voor het spuiten, of niet?
Ook voor jou geldt (quote van mezelf):
Ik kan alles uit elkaar draaien totdat ik de te spuiten delen kaal over houdt. Is wel over nagedacht hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Laatst online: 10-09 09:44
ik stay wel ff tune hoor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dan moet je nog even, want ik ga zeer waarschijnlijk aanstaande dinsdag weer verder met een beetje geluk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
Verwijderd schreef op 21 September 2003 @ 09:24:
[...]
Dan moet je nog even, want ik ga zeer waarschijnlijk aanstaande dinsdag weer verder met een beetje geluk. :)
Zal wel lukken denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
nou updaten Eraser, je hebt je dinsdag gehad :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
geez schreef op 28 September 2003 @ 19:38:
nou updaten Eraser, je hebt je dinsdag gehad :P
Er stond 'zeer waarschijnlijk', maar dat is er dus niet van gekomen. Ik beloof je nog niets over wanneer ik weer verder kan. Sorry. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeL
  • Laatst online: 17-04 17:33
ach, rustig aan... ik ben ook niet elke dag bezig met mijn mod.
het begint langzaam aan erg mooi te worden, dus doe niet te rustig aan plz O-)

Mn 3D printer blogje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie startpost

[ Voor 107% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 22:32:Het past als het goed is precies.
Ik had het cd-gat voor de Plantenbak ook precies op maat gemaakt. Dus na het verven kon ik de hele boel weer uitvijlen, want toen pastte het voor geen meter meer. Een paar lagen verf is dikker dan je denkt (tenminste, dan wat ik dacht...) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 04 oktober 2003 @ 11:17:
[...]
Ik had het cd-gat voor de Plantenbak ook precies op maat gemaakt. Dus na het verven kon ik de hele boel weer uitvijlen, want toen pastte het voor geen meter meer. Een paar lagen verf is dikker dan je denkt (tenminste, dan wat ik dacht...) :)
Maar hoe ben jij te werk gegaan tijdens het verfen?

Ik ga er denk ik eerst met een (spuit)laag grondverf overheen, waarna ik 2 of 3 lagen de kleur (zwart) er overheen spuit. Ik neem het gewoon ruim wat betreft de uitsparing voor de brander/dvd speler. Het frontje valt er toch 2 à 3 milimeter overheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet het maar doen zo een zandloper bouwen ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 04 October 2003 @ 18:31:
[...]
Maar hoe ben jij te werk gegaan tijdens het verfen?

Ik ga er denk ik eerst met een (spuit)laag grondverf overheen, waarna ik 2 of 3 lagen de kleur (zwart) er overheen spuit. Ik neem het gewoon ruim wat betreft de uitsparing voor de brander/dvd speler. Het frontje valt er toch 2 à 3 milimeter overheen.
1 laag mdf-grondverf en toen 2 lagen zijdeglans. En dat alles met een ouderwetse kwast en roller. Probleem is dat als het zonder precies past, dat een tiende millimeter verf al teveel kan zijn.

Bovendien hoeft het ook niet strak vast te zitten, de brander/dvd hoeven er immer alleem maar doorheen te steken. Dus als je zorgt dat ze er soepeltjes doorheen kunnen glijden zit je wel goed.

Maar laat jet niet ontmoedigen, het is makkelijker om er later een laagje vanaf te halen dan om er een laagje op te maken omdat het te ruim is... En vooral niet haasten, daar wordt het meestal niet mooier van :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 09:48:
[...]
1 laag mdf-grondverf en toen 2 lagen zijdeglans. En dat alles met een ouderwetse kwast en roller. Probleem is dat als het zonder precies past, dat een tiende millimeter verf al teveel kan zijn.

Bovendien hoeft het ook niet strak vast te zitten, de brander/dvd hoeven er immer alleem maar doorheen te steken. Dus als je zorgt dat ze er soepeltjes doorheen kunnen glijden zit je wel goed.

Maar laat jet niet ontmoedigen, het is makkelijker om er later een laagje vanaf te halen dan om er een laagje op te maken omdat het te ruim is... En vooral niet haasten, daar wordt het meestal niet mooier van :)
Ik denk dat ik aan de kopse kanten van de uitsparing zowieso geen verf doe, dan loop ik geen enkel risico. Je ziet er toch niets meer van terug en daarnaast moet ik er alleen maar extra rekening mee houden, terwijl het helemaal niet nodig is. :)

De brander/dvd speler zelf past er precies in en het zwarte frontje sluit er precies om heen en tegenaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie startpost

[ Voor 102% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo ziet er lekker strak uit zeg... hoe ga je het moederbord vastzetten op de grond plaat? lijkt me niet erg gemakkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb dat nu al 2x gedaan dmv een hele lange dikke plug (voor in de muur waar je schroef in gaat) in stukjes te zagen. Van zo een cm lang. Die heb ik precies onder de gaten gedaan en daarna vast geschroeft. Werkt goed hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 08 oktober 2003 @ 20:20:
zo ziet er lekker strak uit zeg... hoe ga je het moederbord vastzetten op de grond plaat? lijkt me niet erg gemakkelijk.
  • Moederbord op de juiste plek leggen
  • Met een potloodje de plekken aangeven voor de afstandsbusjes
  • Moederbord eraf halen
  • Gaatjes boren, zodat de afstandbusjes er lekker strak in kunnen
  • Beetje lijm (weet nog niet welke) in het gaatje doen
  • De afstandsbusjes erin drukken/draaien
  • Moederbord op de afstandsbusjes leggen
  • Schroefjes erin draaien
En kijk aan, het moederbord zit vast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie startpost

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK zou eerst de binnenkant spuiten voordat ik de scharniertjes, schroeven ect. erin zou hebben gedaan.
Als je nog gaat spuiten moet je anders over al die dingen heen gaan spuiten.
Of ben je juist van plan om hem zo bruin te laten, want dat vind ik niet mooi.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2003 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie startpost

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Resetter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:14
Kijk hij begint nu mooi vorm te krijgen, leuk bedacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik persoonlijk vind die alu profieltjes op niets trekken.... moest al die overbodige rommel eraf zijn zou dit een erg vette case zijn.... (smaken verschillen nu eenmaal maar vind't gedacht wel erg vet! keep up the good work)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Let op dat de chinezen niet inbreken in je werkplaats !!!!

Sinds ze ook in de ruimtevaart zitten , zouden ze anders uw ontwerp kunnen stelen ! :) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 14:02
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 19:10:
Let op dat de chinezen niet inbreken in je werkplaats !!!!

Sinds ze ook in de ruimtevaart zitten , zouden ze anders uw ontwerp kunnen stelen ! :) :)
Ehrm :? don't do drugs mkay?

Maargoed, ontopic: wat is er met die fans met stoffilters die daar aan de buitenkant zitten, die blijven daar toch niet hè?

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 28-02 22:21

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

cryforhelp schreef op 18 October 2003 @ 19:12:
[...]

Ehrm :? don't do drugs mkay?

Maargoed, ontopic: wat is er met die fans met stoffilters die daar aan de buitenkant zitten, die blijven daar toch niet hè?
In zijn geval Anthrax zie nickname ;) :+ :D

Verder best goed bezig :)

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cryforhelp schreef op 18 oktober 2003 @ 19:12:
[...]
Ja zeker wel, maar ik ga het aanpassen. Zowieso moet ik het control panel nog aanpassen en zelf vond ik die stoffilters minder mooi dan dat ik had gedacht. Maar uiteindelijk zullen ze minder opvallen, omdat het hout er omheen ook zwart wordt.

Tips voor een nieuw control panel (met gefilterde intake fans) zijn dus welkom! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 oktober 2003 @ 12:23:
IK zou eerst de binnenkant spuiten voordat ik de scharniertjes, schroeven ect. erin zou hebben gedaan.
Als je nog gaat spuiten moet je anders over al die dingen heen gaan spuiten.
Of ben je juist van plan om hem zo bruin te laten, want dat vind ik niet mooi.
Let op! Alles is demontabel, dus ik kan straks alles uit elkaar draaien en alles afzonderlijk spuiten. Ook de binnenkant krijgt een kleurtje uiteraard. Alle hoekprofieltjes worden weer geschuurd, zodat je straks dat gladde effect van dat aluminium terug krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe ga je de IDE-kabels van je moederbord naar je harde schijf etc. krijgen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 18 October 2003 @ 22:04:
Hoe ga je de IDE-kabels van je moederbord naar je harde schijf etc. krijgen??
Aan de zijkant van de fan-houder in het midden maak ik sleuven, zodat ik daar de kabels doorheen kan doen. Maar dit moet zo luchtdicht mogelijk, zodat de middelste fan optimaal zal worden gebruikt.

Uiteindelijk moet er langs:
  • 2 Molex-kabels
  • 1 ATX Powerkabel
  • 1 Rounded IDE Kabel
  • 1 Serial ATA Kabel
Aan beide kanten van de fan een sleuf is dus genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 12:45
Verwijderd schreef op 03 October 2003 @ 22:32:
Deel XIV

blaat

[afbeelding]
(Ja, hij is wel recht, ik kon even de camera niet stilhouden)

[afbeelding]

Stay tuned. 8)
ah, die harddiskkoeling heb ik ook, zelfde kleur enz. maar heb jij nou met of zonder fans? bij mij zitten er 2 fans in dat blok maar het lijkt me niet zo'n top airflow of zie ik dat verkeerd?

correct me if i'm wrong.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
IFASS schreef op 19 October 2003 @ 00:30:
[...]

ah, die harddiskkoeling heb ik ook, zelfde kleur enz. maar heb jij nou met of zonder fans? bij mij zitten er 2 fans in dat blok maar het lijkt me niet zo'n top airflow of zie ik dat verkeerd?

correct me if i'm wrong.
Die fans zijn eraf. Door de gaten waar de fan vastgeschroefd wordt, zitten nu schroeven. Deze zijn vastgeschroefd op het plankje hout dat eronder te zien is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thijsmans
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 21:57

Thijsmans

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Ga je nog wel een roostertje boven die fan op de top zetten? Anders probeer je je pc uit te zetten, heb je geen vingers meer :P

Ziet er gaaf uit :)

Privacy-adepten vinden op AVGtekst.nl de Nederlandse AVG-tekst voorzien van uitspraken en besluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Prammenhanger schreef op 19 October 2003 @ 12:48:
Ga je nog wel een roostertje boven die fan op de top zetten? Anders probeer je je pc uit te zetten, heb je geen vingers meer :P

Ziet er gaaf uit :)
Even goed kijken. B) Dat is de onderste helft. De bovenste helft komt er bovenop, dus dan is de fan helemaal geintegreerd in het geheel. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Hoeveel fans komen er in totaal op ?
je zit nu aan 6, 2x cp, 1x 12cm, 1x cpu, 1x PSU en 1xGPU.
Ben bang dat dat beestje een aardige grondtoon krijgt.

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op 20 October 2003 @ 06:31:
Hoeveel fans komen er in totaal op ?
je zit nu aan 6, 2x cp, 1x 12cm, 1x cpu, 1x PSU en 1xGPU.
Ben bang dat dat beestje een aardige grondtoon krijgt.
Alle fans komen in 'rubbers' te hangen, zodat het trillen zoveel mogelijk voorkomen wordt. Ik heb er dus twee in het 'plafond', eentje in het midden, twee aan de voorkant en daarnaast de GPU/CPU/PSU. Ik ga in ieder geval de casefans voorzien van rubberren ringetjes, die ik al heb liggen.

Daarnaast zal hij niet zo gauw een grondtoon neerzetten, want de kast is vrij zwaar. Ik schat zo'n 15 kilo. Als ik hem af heb met alles erop en eraan zal ik hem wegen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is wel een rare vorm om te tillen. Dat wordt met een steekkar naar de lans of komt deze pc nooit van z'n plek af?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2003 16:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 20 oktober 2003 @ 16:27:
Het is wel een rare vorm om te tillen. Dat wordt met een steekkar naar de lans of komt deze pc nooit van z'n plek af?
Hij is juist heel makkelijk op te tillen hoor. Ik kan hem zo bij de vernauwing aanpakken. En ja, hij komt regelmatig van z'n plek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Laatst online: 23-08 22:42

Madrox

Oh, Pharaoh!

Wilde zelf ook iets met hout doen, bevalt dat 12mm mdf goed en zou het ook lukken met 8 mm denk je ?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mmm blijft ie zo hout kleur? ik zou m zwart pienselen of zo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Madrox schreef op 21 October 2003 @ 03:53:
Wilde zelf ook iets met hout doen, bevalt dat 12mm mdf goed en zou het ook lukken met 8 mm denk je ?
Ik denk dat het ook wel met 8 mm MDF ws gelukt, maar dan is het meteen al een stuk minder stevig. Het scheelt natuurlijk in gewicht, maar ik heb liever een oersterke kast die wat weegt, dan een superlicht ding dat zo in elkaar valt. :)
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 03:56:
mmm blijft ie zo hout kleur? ik zou m zwart pienselen of zo...
Als je even opgelet had, had je ongetwijfeld gezien dat ik hem inderdaad zwart ga spuiten. Ik heb het vooral in de laatste 25 posts al wel eens gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie startpost

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• floriske.nl
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-09 22:46

floriske.nl

Wie ik? Echt niet!

w00t het regent weer updates hier ;) daar kan ik nog wat van leren ;) keep up de good work, ben zeer benieuwd naar het eindresultaat!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

kun je niet eens een foto posten met onder en bovengedeelte op elkaar?
dan krijgen we een beetje een indruk van het geheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie startpost

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 10:32:
[...]
Foto is al een keer langsgekomen. Ik zal wel een keer een nieuwe maken.

[afbeelding]

Deze bedoel ik. :)
ga je er ook zand door laten lopen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CRu5H0n3 schreef op 22 oktober 2003 @ 11:23:
[...]

ga je er ook zand door laten lopen :D
Wat denk je zelf? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

elke x omdraaien lijkt me zo lastig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
CRu5H0n3 schreef op 22 October 2003 @ 18:27:
[...]

elke x omdraaien lijkt me zo lastig ;)
:o

offtopic:
Startpost aangepast, want er is ondertussen een hoop gewijzigd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie startpost

[ Voor 97% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cryforhelp
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 14:02
Ziet er goed uit, alhoewel er nog wel een paar randjes en hoekjes zijn die afwerking verdienen.

Wat is dat eigenlijk voor spul, en wat kost het, en werkt het een beetje goed?

Kleine zonnepaneleninstallateur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
cryforhelp schreef op 23 oktober 2003 @ 23:07:
Ziet er goed uit, alhoewel er nog wel een paar randjes en hoekjes zijn die afwerking verdienen.

Wat is dat eigenlijk voor spul, en wat kost het, en werkt het een beetje goed?
Die afwerking is niet noodzakelijk, want je ziet dit toch niet terug.

Het is isolatie dat normaal onder vloerbedekking en parket wordt gelegd. Het is gewoon een isolatiemateriaal tegen geluid.

Wat het precies kost weet ik niet, want ik heb de resten isolatie gekregen van een collega die in zijn nieuwe huis parket had gelegd. :) Ik dacht iets van 20 Euro voor 10 platen (60 bij 80 cm ofzo). Vrij duur dus.

Als het goed is werkt het wel, maar dat kan ik pas echt zeggen als ik het in de praktijk heb zien werken. Ik heb het geprobeerd in mijn huidige H600B en daarin werkte het redelijk. Ik had daar echter niet alles geisoleerd, dus optimaal werkte het toen niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey dat hout dat je gebruikt is dat MDF ???
(sorry als je het al gezegd heb dan heb ik het waarschijnlijk over het hoofd gezien)

Verder ben ik benieuwd naar het eindresultaat
succes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 00:47:
(sorry als je het al gezegd heb dan heb ik het waarschijnlijk over het hoofd gezien)

het is toch hardboard plaat? of is dat MDF? naja.. het zal wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrushOne

CrushOne

Error Ω

ik hoop dat het goed gaat, dat spul stoft als de ziekte nl

ik had persoonlijk voor schuimplaten gekozen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 00:47:

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 01:16:
[...]

het is toch hardboard plaat? of is dat MDF? naja.. het zal wel...
Dat spul is MDF, 12 mm om precies te zijn. :)
CRu5H0n3 schreef op 24 oktober 2003 @ 01:29:
[...]

ik hoop dat het goed gaat, dat spul stoft als de ziekte nl

ik had persoonlijk voor schuimplaten gekozen
Dat valt wel mee. Om brand en hitte tegen te gaan, spray ik het in met een speciale brandwerende laag. Hierdoor kan het warmte aan en stoft het minder. Het is dus een soort beschermlaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zie startpost

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 24-12-2003 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou er geen lcd scherm bij kunnen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piston
  • Laatst online: 06-02 06:30
In alle eerlijkheid: Het geheel vind ik echt niet mooi en nogal "rommelig" overkomen.
Mits wat zorg en moeite had dit beter gekund denk ik. Voornaamste dingen ik liever anders zag zijn de overload aan dopmoertjes en het inconsequent gebruik van (te dikke) alu profieltjes (schuine randen & deksel). Aan het raampje hadden 4 moertjes (1moer op elke "naad") volstaan en alle overige profieltjes zou ik slechts vastzetten met 2 (ipv3) moeren.
Máár, niettemin dit mijn smaak niet is, vind ik dat je er toch je werk van gemaakt hebt en dat er een aantal leuke dingen in zitten verwerkt! Ook het idee van de zandloper is erg origineel.
Mss dat een leuk kleurtje me nog (ietsje) van gedacht kan doen veranderen, dus giet er een emmer over uit en laat de updates komen, want je [CiP] op zich is de moeite! :9

Oh ja: "De beste stuurlui staan aan wal." oid 8)7

"Tis better to be silent and be thought a fool, than to speak and remove all doubt."
"If i'm not back in five minutes,... wait longer !!!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 23:15:
Zou er geen lcd scherm bij kunnen ?
Er is plaats voor, maar ik moet er nog even over na denken. Als ik een keer iets tegenkom (in ieder geval met groen licht), dan doe ik het misschien nog wel. Ik plaats hem dan op het schuine gedeelte op de bovenste helft (dus naar onderen kijkend), al dan niet rechtop gezet doormiddel van een uitsparing. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 21:43:
Deel XXV

[..]

Uiteindelijk heb ik de kleinste schaniertjes gekocht die er waren. Als ik er dan bij moet, hoef ik alleen maar 4 schroefjes los te draaien. Erg mooi is het niet, maar het is niet anders. Vertel mij maar hoe ik het anders op moet lossen. :) Zie hieronder wat ik bedoel.

[..]
Kun je niet een sluiting gebruiken, zoals die op (oude) koffers wordt gebruikt? Even klikken en het geheel zit vast. Of een oogje met een plaatje wat er overheen/omheen valt met een hangslot ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mujo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08-2021

Mujo

Nee hè?

Ja, Grousta heeft een puntje...

Beetje dit idee misschien? Hoef je ook niet telkens te schroeven.

Afbeeldingslocatie: http://www.kmtparts.com/media/hd-suit-latch.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Mujo op 29-10-2003 09:34 ]

Gelieve niet te roken in mijn kantoorkamer!
Ik ben meer verslaafd aan sex, dan jij aan roken, maar je ziet mij toch ook niet neuken op kantoor?

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Dit topic is gesloten.