Yep, zoiets bedoel ik. En ik denk dat een dergelijke oplossing je case ook niet minder mooi maakt, wat toch ook wel belangrijk is.
Kun je het niet met van die keukenkast scharnieren oplossen, dan zitten ze in ieder geval niet zo zichtbaar.Verwijderd schreef op 28 oktober 2003 @ 21:43:
Deel XXV
Uiteindelijk heb ik de kleinste schaniertjes gekocht die er waren. Als ik er dan bij moet, hoef ik alleen maar 4 schroefjes los te draaien. Erg mooi is het niet, maar het is niet anders. Vertel mij maar hoe ik het anders op moet lossen.Zie hieronder wat ik bedoel.
Vandaag geen signature
Begint er echt 'apart' uit te zien. Ik vermoed dat ie met de juiste verf er nog best wel eens heel leuk uit kan zien!
*mee eens is*piston schreef op 28 oktober 2003 @ 23:27:
In alle eerlijkheid: Het geheel vind ik echt niet mooi en nogal "rommelig" overkomen.
Mits wat zorg en moeite had dit beter gekund denk ik. Voornaamste dingen ik liever anders zag zijn de overload aan dopmoertjes en het inconsequent gebruik van (te dikke) alu profieltjes (schuine randen & deksel). Aan het raampje hadden 4 moertjes (1moer op elke "naad") volstaan en alle overige profieltjes zou ik slechts vastzetten met 2 (ipv3) moeren.
Máár, niettemin dit mijn smaak niet is, vind ik dat je er toch je werk van gemaakt hebt en dat er een aantal leuke dingen in zitten verwerkt! Ook het idee van de zandloper is erg origineel.
Mss dat een leuk kleurtje me nog (ietsje) van gedacht kan doen veranderen, dus giet er een emmer over uit en laat de updates komen, want je [CiP] op zich is de moeite!![]()
Oh ja: "De beste stuurlui staan aan wal." oid
Krijg ook het idee dat je niet goed kijkt naar bestande oplossingen, bijv:

dit soort scharnieren zijn ervoor gemaakt op los te kunnen koppelen. In combinatie met eerder genoemde sluitingen, is dat een prima setje.
Het schroeven en weer loshalen in MDF is namelijk maar een paar keer te herhalen en dan is je materiaal gewoon 'op'.
iig succes en kijk even kritisch naar wat je nu hebt...
Ik vind het een leuk idee van je, die zandloper. Maar ik vind hem persoonlijk erg groot en lomp*
Wat ik me eigenlijk afvraag bij houten cases: hout werkt als klankkast. Worden de fans die erin zitten niet ontzettend lawaaierig op die manier?
*lomp (bn.) onhandig, onbeholpen
Wat ik me eigenlijk afvraag bij houten cases: hout werkt als klankkast. Worden de fans die erin zitten niet ontzettend lawaaierig op die manier?
[ Voor 8% gewijzigd door LeonM op 29-10-2003 11:40 ]
Aan iedereen die wat gepost heeft over die bevestiging (schaniertjes, slotjes, enz.), ik heb er over na gedacht.
Zo'n zogenaamde 'koffersluiting' heb ik gehaald, zo klein dat er was, maar het probleem is, dat ik te maken heb met een rechte kant en een schuine kant. Ik kan er alleen van de buitenkant bij, absoluut niet van de binnenkant.
Vertel mij maar waar ik het stukje metaal (waar achter dat 'haakje' van die koffersluiting moet komen) moet zetten, zodat ik het er achter kan haken. Dat stukje zit tenslotte dan schuin ten opzichte van de eigenlijke klem (met dat 'haakje' eraan).
Ik heb geen flauw idee hoe ik het anders op moet lossen. Het moet natuurlijk geen enorme sluiting worden, bijvoorbeeld met een hangslot. Daarvan wordt het er niet mooier op.
Daarnaast komen alle geluidsmachines (harde schijf, fans, enz.) die trillingen over kunnen brengen, klem te zitten tussen rubberen ringetjes, zodat de trillingen gestopt worden.
Zo'n zogenaamde 'koffersluiting' heb ik gehaald, zo klein dat er was, maar het probleem is, dat ik te maken heb met een rechte kant en een schuine kant. Ik kan er alleen van de buitenkant bij, absoluut niet van de binnenkant.
Vertel mij maar waar ik het stukje metaal (waar achter dat 'haakje' van die koffersluiting moet komen) moet zetten, zodat ik het er achter kan haken. Dat stukje zit tenslotte dan schuin ten opzichte van de eigenlijke klem (met dat 'haakje' eraan).
Ik heb geen flauw idee hoe ik het anders op moet lossen. Het moet natuurlijk geen enorme sluiting worden, bijvoorbeeld met een hangslot. Daarvan wordt het er niet mooier op.
Over dat probeem heb ik nagedacht, vandaar ook de isolatie. Die zullen het geluid wel enigzins remmen.LeonM schreef op 29 October 2003 @ 11:39:
Ik vind het een leuk idee van je, die zandloper. Maar ik vind hem persoonlijk erg groot en lomp*
Daarnaast komen alle geluidsmachines (harde schijf, fans, enz.) die trillingen over kunnen brengen, klem te zitten tussen rubberen ringetjes, zodat de trillingen gestopt worden.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-10-2003 11:54 ]
spuit het witte gedeelte van die alu fans, ziet er toch weer wat mooier uit heh
Verwijderd
ja dat dacht ik ook met mijn case... rubber,isolatie helpt bijna niets. Je fans moeten lucht door laten en die zorgen dus ook voor de gaten in je case waardoor het geluid nogsteeds naar buiten moet.Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 11:52:
Over dat probeem heb ik nagedacht, vandaar ook de isolatie. Die zullen het geluid wel enigzins remmen.
Verwijderd
Daar wil ik dan wel weer eventjes op ingaan:):Verwijderd schreef op 29 October 2003 @ 11:52:
Het materiaal dat jij toepast als ïsolatie" is bestemd tegen contactgeluid isolatie, dwz naaldhakken op het mooie parket oid" Maar de dingen die nou juist contactgeluid veroorzaken, fans, HS, ed, die hang je ook nog aan rubbertjes op....
De massa van het MDF dempt ook al een hele boel hoop geluid, dat is 1 ding wat zeker is, het enige wat die ondervloerplaatjes toevoegen is dat de binnenkant van je kast geen klankkast meer vormt. Volgens mij had je er beter geluidsisolatie matten in kunnen stoppen ovzow. je ziet nu met een materiaal wat behoorlijk moeilijk af te werken is aan de binnenkant..
mijn bedoeling hiermee, ik denk niet echt dat die ondervloerplaatjes heel veel toegevoegde waarde geven omdat ze eigenllijk geen luchtcontact verminderen, en een isolatiematje dat wel zou doen...
Verder leuk id, 't geheel ziet er leuk uit, niet mijn ding, maar dat maakt niet uit, je maakt 'm voor jezelf
Wat het regelmatig een schroef in- en uitdraaien betreft: die DHZ-zaak moet je kunnen helpen aan een paar zg. inslagmoeren.Verwijderd schreef op 29 oktober 2003 @ 11:52:

Je boort een gaatje voor, en ramt zo'n inslagmoer vast. Dan zet je die scharnieren of whatever dus niet met schroeven, maar met bouten vast - zo vaak je wilt. Als je dat niet stevig genoeg lijkt boor je door het hout heen en zet je d'r aan de andere kant ook zo'n inslagmoer in. Dat maakt het ook iets makkelijker om te experimenteren met oplossingen zoals die van Mujo (die sowieso best om die hoek passen, aanschaffen en een beetje experimenteren dus).
Verder vind ik die dopmoertjes erg grappig, maar raad ik je aan om nog een flinke hoeveelheid alu hoekprofielen in te slaan. Beter overkill dan half werk
Keep those updates coming!
Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.
Voor de sluiting zou ik gaan voor de sluitingen van het plaatje van Mujo.
Dit zijn zogenaamde "Aardappel-kist-sluitingen" (zo heten die dingen dus ook echt in de winkel!).
Op de schuine zijde bevestig je het haakje. Gewoon zodat het er lekker op past, uiteraard steekt dat het "haak" gedeelte uit over het randje.
Dan bevestig je de sluiting op de rechte zijkant van de kast. Zorgen dat het goed past, en even een ijzerdraadje of palletje door de sluiting doen als je de kast optilt, en het zit stevig als iets.
Ik heb op die manier ook 2 zijpanelen aan een kist gemaakt, 1 bovenaan, waar het hele zaakje aan hangt, en 2 aan de zijkant om het tegen elkaar aan te houden.
Makkelijke en sterke oplossing.
Dit zijn zogenaamde "Aardappel-kist-sluitingen" (zo heten die dingen dus ook echt in de winkel!).
Op de schuine zijde bevestig je het haakje. Gewoon zodat het er lekker op past, uiteraard steekt dat het "haak" gedeelte uit over het randje.
Dan bevestig je de sluiting op de rechte zijkant van de kast. Zorgen dat het goed past, en even een ijzerdraadje of palletje door de sluiting doen als je de kast optilt, en het zit stevig als iets.
Ik heb op die manier ook 2 zijpanelen aan een kist gemaakt, 1 bovenaan, waar het hele zaakje aan hangt, en 2 aan de zijkant om het tegen elkaar aan te houden.
Makkelijke en sterke oplossing.
Verwijderd
Ik ga ook een casemod maken van MDF. Maar nu hoor ik van veel mensen dat je dan veel herrie krijgt, en dat is dus niet de bedoeling. Ik heb ook geen rekening gehouden met isolatie omdat ik mijn kast zo klein mogelijk wil houden.
Valt het geluid wel mee of is het echt zo erg. (anders moet ik weer naar de teken tafel
).
En hoe zit het met aarde van het mamabordje. Die van mij komt op een schuiflade van MDF maar heeft dus geen kontact met de voeding o.i.d. Kan dit of moet ik een draadje van het mamabordje naar de voeding brengen.
Valt het geluid wel mee of is het echt zo erg. (anders moet ik weer naar de teken tafel
En hoe zit het met aarde van het mamabordje. Die van mij komt op een schuiflade van MDF maar heeft dus geen kontact met de voeding o.i.d. Kan dit of moet ik een draadje van het mamabordje naar de voeding brengen.
Oke, oke, jullie hebben me overgehaald. Vanmiddag pak ik de draad weer op en zal ik er aan beide kanten een eierkist-sluiting op maken. De huidige schroefgaten van de schaniertjes kan ik zo weg schuren.
Ik zal vanmiddag tevens beginnen aan de isolatie van het onderste gedeelte.
Dat het isolatiemateriaal wat ik gebruik alleen contactgeluid remt, is niet waar. Wat dacht je van de bovenverdieping van een huis. Daar ligt (veelal) vloerbedekking of parket en daaronder ligt ook dit soort isolatie. Die isolatie remt het geluid (zowel contact geluid als 'normaal' geluid) af, zodat je het op de benedenverdieping niet of nauwlijks hoort.
Ik heb deze isolatie getest in mijn huidige H600B en dat werkte perfect. Ik had toen echter niet zo veel, dus ik had alleen de grootste gedeeltes gedaan. Toen al kon ik merken dat vooral de hoge piep geluiden weg waren (van de HD en fans). Ik verwacht dat hetzelfde zal gebeuren bij mijn 'Hourglass'.
Daar heb ik namelijk alles gedaan, op wat hoekjes en kiertjes na, maar die werk ik nog wel af.
Ik zal vanmiddag tevens beginnen aan de isolatie van het onderste gedeelte.
Dat het isolatiemateriaal wat ik gebruik alleen contactgeluid remt, is niet waar. Wat dacht je van de bovenverdieping van een huis. Daar ligt (veelal) vloerbedekking of parket en daaronder ligt ook dit soort isolatie. Die isolatie remt het geluid (zowel contact geluid als 'normaal' geluid) af, zodat je het op de benedenverdieping niet of nauwlijks hoort.
Ik heb deze isolatie getest in mijn huidige H600B en dat werkte perfect. Ik had toen echter niet zo veel, dus ik had alleen de grootste gedeeltes gedaan. Toen al kon ik merken dat vooral de hoge piep geluiden weg waren (van de HD en fans). Ik verwacht dat hetzelfde zal gebeuren bij mijn 'Hourglass'.
Ik volg je project ook al een tijdje, en vind het enorm mooi en orgineel.Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 22:31:
Tijdens het schroeven van het eerste handvat had ik niet in de gaten dat de schroef niet zo ver in het handvat kon. Pats! Boutje doormidden en het afgebroken deel in het handvat. Ik weet nog niet hoe ik het eruit ga halen, anders koop ik een nieuwe (weer 5 Euro weg).
Maar op het afgebroken schroefje in te gaan, misschien kan je een gaatje boren in de schroef en dan engels schroef draad erin tappen. en als ie eenmaal helemaal doorgedraaid is, draai je de schroef automatische los.
Dat was ik ook al van plan.$eik0 schreef op 30 oktober 2003 @ 23:24:
[...]
Ik volg je project ook al een tijdje, en vind het enorm mooi en orgineel.
Maar op het afgebroken schroefje in te gaan, misschien kan je een gaatje boren in de schroef en dan engels schroef draad erin tappen. en als ie eenmaal helemaal doorgedraaid is, draai je de schroef automatische los.
Nee, dat valt wel mee. Ik denk dat hij rond de 20 kilo gaat wegen. Uiteraard zal ik hem exact wegen op de weegschaal als hij klaar is.Verwijderd schreef op 30 oktober 2003 @ 23:28:
hoeveel weegt gans de combinatie ?
Moeten er nog geen luchtbandjes onder komen?
BRUUT GEDAAN MAN zeker weten mooie mod.
Alleen wat ga je met die houtkleur doen ga je dat bekleden ofzo?
Blaad
Die wordt gespoten in de kleur zwart. Eerst een laag grondverf, dan 2 of 3 lagen zwarte verf en eventueel aflakken.zBEASTORz schreef op 31 oktober 2003 @ 18:29:
BRUUT GEDAAN MAN zeker weten mooie mod.
WEL GEL!Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 19:34:
als je dit maakt ben je echt wel een tweaker
GEEN GEL!
Is het niet mooier om het te bekleden met van dat zwarte speaker stof, als je begrijp wat ik bedoel. dat stof heb je zit vaak bij bij autospeakers volgens mij ziet dat er nog tien keer beter uit En je krijgt er geen krassen in. Als je niet weet wat ik bedoel laat ik wel een pic achter.
Blaad
Ik heb geen idee wat je bedoeld. Is dat van dat harige spul? Post even een pic als je wilt.zBEASTORz schreef op 01 november 2003 @ 00:09:
Is het niet mooier om het te bekleden met van dat zwarte speaker stof, als je begrijp wat ik bedoel. dat stof heb je zit vaak bij bij autospeakers volgens mij ziet dat er nog tien keer beter uit En je krijgt er geen krassen in. Als je niet weet wat ik bedoel laat ik wel een pic achter.
Dat stof wat hier omheen zit kon niet zo gouw een foto van de stof zelf vinden.
Blaad
Ik snap wat je bedoeld. Ik zal eens kijken of het wat is en of ik het kan vinden bij de lokale doe-het-zelver. Bedankt!zBEASTORz schreef op 01 november 2003 @ 12:06:
Dat stof wat hier omheen zit kon niet zo gouw een foto van de stof zelf vinden.
[afbeelding]
De project is mooi en apart. Ik ben benieuwd hoe het staat op de bureau (hij is idd groter dan smalle bigtower).
De handvaten staan me beetje vreemd. Eerder las ik dat je zo bij het midden kan pakken. Je kan de handvaten daarom bij de smalle deel aan zijkanten monteren. Dat is wat je 'bij het midden' vastpakken bedoelt.
Boven handvaten zou niet zo prettig dragen en tillen omdat het dan ver van je lichaam afstaat. In het midden aan zijkanten zou in principe beter tillen.
Voor de rest veel succes met project.
De handvaten staan me beetje vreemd. Eerder las ik dat je zo bij het midden kan pakken. Je kan de handvaten daarom bij de smalle deel aan zijkanten monteren. Dat is wat je 'bij het midden' vastpakken bedoelt.
Boven handvaten zou niet zo prettig dragen en tillen omdat het dan ver van je lichaam afstaat. In het midden aan zijkanten zou in principe beter tillen.
Daar twijfelde ik ook eerst aan, maar ik kan het altijd nog anders tillen. Ik vind die handvaten wel wat hebben, vooral omdat ze goed passen bij de rest van de kast.MrDummy schreef op 01 november 2003 @ 13:51:
De project is mooi en apart. Ik ben benieuwd hoe het staat op de bureau (hij is idd groter dan smalle bigtower).
Hey Tweaker,
Dat ding word veel te warm jho. Hout isoleerd als zowiezo als de pest.
Laat geen warmte door en ga je dat ding zelf ook nog isoleren.
We zullen wel zien hoe koel hij word.
Lucht van onder in je kast wat voor de koeling moet zorgen neemt toch de korste weg weer naar buiten. Dus ik verwacht dat het direct naar boven gaat ipv. eerst rond circuleren in het onderste deel waar de koeling juist nodig is.
En ik snap nog steeds niet als je z'n ding maar dat je geen waterkoeling neemt.
Succes kerel...
Laat geen warmte door en ga je dat ding zelf ook nog isoleren.

Lucht van onder in je kast wat voor de koeling moet zorgen neemt toch de korste weg weer naar buiten. Dus ik verwacht dat het direct naar boven gaat ipv. eerst rond circuleren in het onderste deel waar de koeling juist nodig is.
Succes kerel...
Verwijderd
Heb je wel gezien hoeveel casefans er in zitten, en waar ze zitten?Renumeration schreef op 02 november 2003 @ 12:03:
Hey Tweaker,
Laat geen warmte door en ga je dat ding zelf ook nog isoleren.![]()
![]()
Succes kerel...

Ja, daarom!Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 14:04:
[...]
Heb je wel gezien hoeveel casefans er in zitten, en waar ze zitten?
Ik denk dat ik wel voldoende airflow heb om het systeem koel te houden.
Daarnaast is het niet de bedoeling dat er onderin lucht rondvloeit, maar dat de warme lucht die gegenerereerd wordt door de chips via de door de intake koelers/middenkoeler gemaakte airflow weg wordt gevoerd. (Wat een zin...)
Jeetje mina, weet je wel hoeveel respect ik voor jou
Trouwens luister niet naar die onzin van het word te warm enz, het is jou droom dus enjoy im! (En ik weet zeker dat hier veel namaak tweakers rondlopen die dat echt niet zouden doen of durven, gelukkig hebben we jou als grote voorbeeld
)
Voor de rest kan ik alleen maar zeggen Veel Succes en
Trouwens luister niet naar die onzin van het word te warm enz, het is jou droom dus enjoy im! (En ik weet zeker dat hier veel namaak tweakers rondlopen die dat echt niet zouden doen of durven, gelukkig hebben we jou als grote voorbeeld
Voor de rest kan ik alleen maar zeggen Veel Succes en
[ Voor 30% gewijzigd door Robbertz236 op 02-11-2003 19:17 ]
Het is nu alleen maar wachten totdat iemand dit idee kopiert en uitvoerd geheel in plexi-lexaan, verder
Dat is de volgende stap. Eerst zien of het werkelijk koel zal zijn (door de vorm).Phant0m schreef op 02 november 2003 @ 21:13:
Het is nu alleen maar wachten totdat iemand dit idee kopiert en uitvoerd geheel in plexi-lexaan, verder
Als ik het dan zat ben, maak ik hem helemaal van aluminium met een hoop plexiglas.
Hoe diep zijn jouw dopmoertjes van binnen? Want ik wil ze ook gebruiken voor mijn casemod, maar ik moet dan dopmoertjes hebben van 1cm diep, en ik vroeg me dus of deze zo diep zijn, en zo nee, of ik die dan kan krijgen? (Het lijkt mij namelijk nogal diep voor een dopmoertje
)
Dat zal zo ongeveer 6 a 7 milimeter zijn. Een dopmoertje is eigenlijk niets anders als een gewoon moertje met daarop aan een kant een hol, dun dopje gelijmd.oli4100 schreef op 02 november 2003 @ 22:09:
Hoe diep zijn jouw dopmoertjes van binnen? Want ik wil ze ook gebruiken voor mijn casemod, maar ik moet dan dopmoertjes hebben van 1cm diep, en ik vroeg me dus of deze zo diep zijn, en zo nee, of ik die dan kan krijgen? (Het lijkt mij namelijk nogal diep voor een dopmoertje)
/me hoorde net dat hij vanaf woensdag vrij heeft, in verband met tentamens. Aangezien ik volgende week ergens halverwege pas tentamens heb, kan ik deze week deels werken en deels mijn kast afmaken. Ik denk dat ik hem wel af kan krijgen deze week.
Wat er nog moet gebeuren:
Als laatste de kabels netjes opruimen en zorgen dat alles erin komt.
Morgen ga ik trouwens twee aluminium fans halen (zelfde als die ik al heb), 80x80 mm. Deze komen in de intake. In plaats van die twee stoffilter-fanguards, plaats ik dan standaard fanguards (net zoals bij de outtake). Ik vind die stoffilter-fanguards achteraf helemaal niet lijken bij de kast. Ik moest zowieso nog twee nieuwe intake hebben, dus dan maar meteen twee mooie aluminium fans.
Wat er nog moet gebeuren:
- Control panel iets veranderen
- Onderste helft isoleren
- CCFL er in plaatsen
- De voeding een 'vaste' plek geven
Als laatste de kabels netjes opruimen en zorgen dat alles erin komt.
Morgen ga ik trouwens twee aluminium fans halen (zelfde als die ik al heb), 80x80 mm. Deze komen in de intake. In plaats van die twee stoffilter-fanguards, plaats ik dan standaard fanguards (net zoals bij de outtake). Ik vind die stoffilter-fanguards achteraf helemaal niet lijken bij de kast. Ik moest zowieso nog twee nieuwe intake hebben, dus dan maar meteen twee mooie aluminium fans.
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 03-11-2003 17:56 ]
Tot nu toe gaat het nog van een leien dakje, ik betwijfel of je bij deze mod problemen krijgt
Zoals je altijd zegt: Stay Tunded
(Dat tunen kan ik ook wel met dat spul
) = Niet lullig bedoelt hoor!
Zoals je altijd zegt: Stay Tunded
(Dat tunen kan ik ook wel met dat spul
[ Voor 8% gewijzigd door Robbertz236 op 03-11-2003 18:34 ]
Verwijderd
ik vind dat wat je op de volgende pic liet zien al een kast op zich

Verder vind ik de zandloper vorm erg apart, en daardoor waardeer ik het, al had ik de bovenkant wat kleiner gebouwd om het geheel wat stabieler te laten ogen...
Maar das slechts mijn bescheiden mening, en trek je er ook vooral niks van aan, en veel succes ermee!
Verder vind ik de zandloper vorm erg apart, en daardoor waardeer ik het, al had ik de bovenkant wat kleiner gebouwd om het geheel wat stabieler te laten ogen...
Maar das slechts mijn bescheiden mening, en trek je er ook vooral niks van aan, en veel succes ermee!
Het zijn eigenlijk twee dezelfde delen, maar een daarvan staat op de kop.Verwijderd schreef op 03 november 2003 @ 19:59:
ik vind dat wat je op de volgende pic liet zien al een kast op zich![]()
[afbeelding]
Dus bekleden werd niets blijkbaar?
Blaad
Nee, sorry.zBEASTORz schreef op 03 november 2003 @ 23:32:
Dus bekleden werd niets blijkbaar?
Ten eerste is het nogal prijzig en ten tweede krijg ik dan niet het gladde effect dat ik graag wil. Op die manier valt al het aluminium namelijk beter op.
Verwijderd
das ook een id: dakpannen dr op makenRobbertz schreef op 03 november 2003 @ 18:33:
Tot nu toe gaat het nog van een leien dakje, ik betwijfel of je bij deze mod problemen krijgt![]()
Zoals je altijd zegt: Stay Tunded![]()
(Dat tunen kan ik ook wel met dat spul) = Niet lullig bedoelt hoor!
misschien iets voor een volgende mod: de schuur-met-leien-dak Mod
eyy... sinds wanneer intereseer jij je voor dit soort mods? ik zie nergens een anime babe..MrDummy schreef op 01 november 2003 @ 13:51:
maar om ontopic te blijven: hij gaat lekker! niet te snel, maar dat probleem heb ik ook met mijn modje.. het begint al langzaam aan gestalte te nemen, en het is altijd een verrassing om je voortgang te zien als ik door dit topic sneup
Verwijderd
Eraser je zegt dat je kast rond de 20 kilo gaat wegen! Verkijk je daar niet op. Dat MDF hengst er lekker in. Ben nu ook bezig met en mod heb alleen nog maar één zijkant van een aantal strookjes MDF op elkaar en dat is al zwaar. Maar je kast ziet er netjes uit.
Hoe ga je het eigenlijk doen met de aarde van je moederbord. Ga je een draadje naar je voeding brengen?? Ik zit namelijk met het zelfde probleem.
Hoe ga je het eigenlijk doen met de aarde van je moederbord. Ga je een draadje naar je voeding brengen?? Ik zit namelijk met het zelfde probleem.
Ik het idee erg origineel, wat tegenwoordig toch zeker een prestatie is.
voor de rest is het makkelijk om iemands zelfbouw kast af te kraken, omdat iedereen een ander beeld van "perfect" heeft. Het gaat erom dat je er zelf tevreden mee bent en niet teveel op de "subjectieve" mening van iemand anders uitgaat. Voor praktische tips is het posten hier natuurlijk ideaal.
voor de rest is het makkelijk om iemands zelfbouw kast af te kraken, omdat iedereen een ander beeld van "perfect" heeft. Het gaat erom dat je er zelf tevreden mee bent en niet teveel op de "subjectieve" mening van iemand anders uitgaat. Voor praktische tips is het posten hier natuurlijk ideaal.
Verwijderd
Van dat carbonfolie erop zodat het lijkt alsof het hout gemaakt is van carbon? Perhaps een ideetje
Nee, dat vind ik helemaal niet mooi. Het is en blijft zwart. Mooie hoogglans lak gebruiken en het wordt super. Het aluminium valt lekker op en het zwart zet mooi af tegen het groene licht.Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 16:37:
Van dat carbonfolie erop zodat het lijkt alsof het hout gemaakt is van carbon? Perhaps een ideetje
Ik volg je topic nu een tijdje en wilde ff aan je kwijt dat ik het een prachtige mod vind.
Deze geeft me genoeg reden ook es te gaan denken over iets aparts. Mijn handen gaan hier elke keer dat ik de nieuwe pics bekijk aardig van jeuken.
Deze geeft me genoeg reden ook es te gaan denken over iets aparts. Mijn handen gaan hier elke keer dat ik de nieuwe pics bekijk aardig van jeuken.
Verwijderd
Jah ik ben ook zeer benieuwd naar het uiteindelijke eindresultaat, dus laten we hopen dat er 1 dezer dagen weer bericht komt van de ZandLoper..
TS, je zegt een stuk hierboven dat je deze kast maakt om 'm op je bureau te zetten, zodat je er niet meer tegenaanschopt. Maar als ik het formaat van de kast zoeens inschat (vanaf de foto's) wordt dit wel een behoorlijke toren op je bureau, nog daargelaten dat je direct met je oor naast de fans zit.
Dan ken jij mijn bureau niet.dEvio schreef op 06 november 2003 @ 20:17:
TS, je zegt een stuk hierboven dat je deze kast maakt om 'm op je bureau te zetten, zodat je er niet meer tegenaanschopt. Maar als ik het formaat van de kast zoeens inschat (vanaf de foto's) wordt dit wel een behoorlijke toren op je bureau, nog daargelaten dat je direct met je oor naast de fans zit.
Hij kan er met gemak staan en ik zal geen last hebben van suizende fans.
Ziet er allemaal erg leuk uit! Alleen die isolatie, lijkt me weinig zin hebben als er bv in het onderste schuine gedeelte grote gaten zitten. Geluid kan daar doorheen en die smalle stripjes geluidsisolatie helpen dan echt niet. Zal wel plexiglas voorkomen maar dat houd ook niet echt veel geluid tegen
Verwijderd
kon je niet met de boven frees allemaal gaten maken voor die pluggen en poorten aan de achterkant..? Of wat ook kon is zo'n frontje ervoor die je vaak bij je mobo krijgt. Voor de rest wel grappig idee die mod!
Hebben jullie nou ook dat je bijna niet kan wachten tot de volgende post weer komt, ik vind dit echt één van de coolste mods die ik ooit heb gezien!

Verwijderd
idd robertz,
cool modje
ben echt benieuwd naar het resultaat.
tot nu toe echt al knap gedaan.
cool modje
ziet er leuk uit maar ligt het moederbord niet lager dan het gat want ik vindt dat gedeelte niet egt mooi
Klopt, hij zit net 2 mm lager. Maar dat heb ik er wel voor over, vooral als je bekijkt dat de fan van de buitenkant nu mooi aansluit om de strip die de naad afwerkt.Phant0m schreef op 07 november 2003 @ 17:04:
ziet er leuk uit maar ligt het moederbord niet lager dan het gat want ik vindt dat gedeelte niet egt mooi
Ieand die het met mij eens is?Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 15:12:
idd robertz,
cool modjeben echt benieuwd naar het resultaat.
ik had het over het gat waar de connectoren van het mobo zittenVerwijderd schreef op 07 november 2003 @ 18:04:
[...]
Klopt, hij zit net 2 mm lager. Maar dat heb ik er wel voor over, vooral als je bekijkt dat de fan van de buitenkant nu mooi aansluit om de strip die de naad afwerkt.
De foto is iets van onderaf genomen, waardoor dat zo lijkt. Hij zit er echter kaasrecht middenin. Ik zal er wel een foto van maken volgende keer.Phant0m schreef op 07 november 2003 @ 22:18:
[...]
ik had het over het gat waar de connectoren van het mobo zitten
Nice dude keep going
Blaad
Verwijderd
wat een kut kast zeg
mod-break: Zou je je mening kunnen onderbouwen of tenminste iets zeggen waar de topicstarter wat mee kan doen (e.g. opbouwende kritiek).
Kritiek is natuurlijk toegestaan, maar zonder extra tekst erbij kan iedereen wel "ik vind het niks" roepen en dat is niet de bedoeling.
Zie: CME Policy: In een showtopic reageren
mod-break: Zou je je mening kunnen onderbouwen of tenminste iets zeggen waar de topicstarter wat mee kan doen (e.g. opbouwende kritiek).
Kritiek is natuurlijk toegestaan, maar zonder extra tekst erbij kan iedereen wel "ik vind het niks" roepen en dat is niet de bedoeling.
Zie: CME Policy: In een showtopic reageren
[ Voor 93% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 07:03 ]
Waar slaat dat nou weer op dan ?Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 18:03:
wat een kut kast zeg
Als dat jou mening is oke, kan best. Maar ga dat niet hier op zo'n manier zeggen he, geef dan in ieder geval een duidelijke uitleg waarom je het niet mooi vind.
Ik vind de kast persoonlijk erg origineel en denk ook dat het een geweldige kast gaat worden. Aan Eraser: schitterend
301SQN
Verwijderd
zeg dan niks...Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 18:03:
wat een kut kast zeg
Ik vind de kast mooi gemaakt hoor, behalve dan dat alu randje aan de achterkant van je kast, maar dat maakte je al recht dus
idd, ik vindt de case ook niet echt men smaak, maar ik heb er wel een hele berg respect voor, want zelf zou ik nooit de moed hebben om zo een uitdagend model from scratch te maken... Een eigen mening mag, maar onderbouw die dan goed 
nu weer ff ontopic; zou het niet mooier zijn om het control pannel lekker uitgebreid te doen? zo een paar knopjes zijn wat flouwtjes uitzien tegenover die grote case
edit; die" idd "in het begin slaat op wat gforceddq zei
nu weer ff ontopic; zou het niet mooier zijn om het control pannel lekker uitgebreid te doen? zo een paar knopjes zijn wat flouwtjes uitzien tegenover die grote case
edit; die" idd "in het begin slaat op wat gforceddq zei
[ Voor 7% gewijzigd door Ibex op 08-11-2003 19:19 ]
Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be
Verwijderd
maar het ontwerp is een goede leerschool in het bouwen van computerkasten of DHzelf'en in het algemeen.
Ik weet zeker dat de bouwer er al veel uit geleerd heeft , het is en blijft een enig prototype .
De afwerking met alu is wel heel bruut .
Maar ja , Rome en Parijs zijn ook niet in 7 dagen gebouwd.
Succes
Ik weet zeker dat de bouwer er al veel uit geleerd heeft , het is en blijft een enig prototype .
De afwerking met alu is wel heel bruut .
Succes
Verwijderd
onderbouw je mening dangeforceddq schreef op 08 november 2003 @ 18:08:Ik vind de kast persoonlijk erg origineel en denk ook dat het een geweldige kast gaat worden. Aan Eraser: schitterend.
respect, ik wou dat ik dit ook zo kon 
hehe keep it up!
hehe keep it up!
[ Voor 4% gewijzigd door Imperium op 08-11-2003 23:17 ]
hehehe, nou vooruit dan
Het is origineel omdat het nog niet eerder gedaan is, zover ik weet.
Daarnaast vind ik vreemde ontwerpen wel mooi, net zoals sommigen een Porsche mooi vinden. Dat deze kast dan met alu wordt gemaakt maakt hem zeker wel apart en dat vind ik dan weer mooi.
Zo goed ?
301SQN
Verwijderd
PrimaZo goed ?
Tip voor de bedrading naar dat laatste knoppenpaneel: maak een trekontlasting zodat je de draadjes niet snel los kan trekken. Kan je al heel simpel maken door 1 gaatje te boren en je draadjes vast te zetten met een trekbandje door dat gaatje heen.
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 07:06 ]
Pressies so respect!Imperium schreef op 08 november 2003 @ 23:17:
respect, ik wou dat ik dit ook zo kon
hehe keep it up!
Blaad
Hoe bedoel je dat? Een gaatje boren in dat aluminium hoekprofieltje (horizontale deel)? Ik kan ook een kabelgootje plakken op dat horizontale deel. Dan zijn ze ook nog eens mooi weg gewerkt. De grootste knop (voor de CCFL) moet nog worden verbonden met de invertor. Voor dit ding heb ik nog geen plek, maar als het even kan, plak ik hem op het aluminium. Dan heb ik nog warmte afvoer ook als dat dubbelzijdige plakband geleidt.Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 07:05:
[...]
Prima
Tip voor de bedrading naar dat laatste knoppenpaneel: maak een trekontlasting zodat je de draadjes niet snel los kan trekken. Kan je al heel simpel maken door 1 gaatje te boren en je draadjes vast te zetten met een trekbandje door dat gaatje heen.
Verwijderd
Maar de wereld* wel!Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 20:17:
....................................................
Succes
*Zie Bijbel
Maar ff on-topic:
Ik volg het al een tijdje en aan het begin had ik er echt mijn twijfels over, maar ik begin het steeds meer iets te vinden!
Ik ben echt heeeeel nieuwsgierig naar het eind resultaat..
Ik had aan het begin ook het idee dat het niet realiseerbaar was, maar achteraf gezien valt het allemaal 100% mee.Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 20:49:
[...]
Ik volg het al een tijdje en aan het begin had ik er echt mijn twijfels over, maar ik begin het steeds meer iets te vinden!
Ik ben echt heeeeel nieuwsgierig naar het eind resultaat..
Zwaar ruige kast mag ik wel zeggen... dat je het kan opbrengen om hier überhaupt aan te beginnen vind ik knap, design is top, misschien had je em op een kleinere schaal moeten uitvoeren, maar dan kan je er weer geen ATX mobo in kwijt, en krijg je weer dat gezeik van die µATX rotzooi (heb zelf µATX en het zuigt), verder ben ik zelf stellig van mening dat al dat alu een beetje overkill is, vind het persoonlijk niet mooi, maar dat is aan jouw natuurlijk, top dat je er zoveel tijd aan besteed en ons zo mooi op de hoogte houdt!
offtopic:
Ben zelf ook van plan om te gaan modden, maar ik heb de apparatuur er niet voor, en ik heb nog nooit geprobeert, behalve een drive stealthen en dat is nou niet echt een uitdaging, wat ik wil doen is de kast van een oude Wang 386 (komt van KLM af, heeft me moeder geregeld) die nu compleet naar de filistijnen is (samen met een vriend van me alle chips eraf gewipt met een schroeven draaier, lachen joh) om te bouwen en te modden...alleen geen flauw id of dat gaat lukken...
Ben zelf ook van plan om te gaan modden, maar ik heb de apparatuur er niet voor, en ik heb nog nooit geprobeert, behalve een drive stealthen en dat is nou niet echt een uitdaging, wat ik wil doen is de kast van een oude Wang 386 (komt van KLM af, heeft me moeder geregeld) die nu compleet naar de filistijnen is (samen met een vriend van me alle chips eraf gewipt met een schroeven draaier, lachen joh) om te bouwen en te modden...alleen geen flauw id of dat gaat lukken...
Drugs lead nowhere, but it's the Scenic Route...
damn deze ga ik echt bookmarken, ik krijg echt zin om ook weer te gaan modden, ik moet alleen nog een ORGINEEL ontwerp bedenken 
ik vind die 12cm fan inhet midden wel super vet (ik weet het je ziet hem niet maar ik vind hem toch echt super kewl
)
ik vind die 12cm fan inhet midden wel super vet (ik weet het je ziet hem niet maar ik vind hem toch echt super kewl
Is het van deze mod ook de bedoeling, dat de onderkant en bovenkant eraf kan halen, of ga je hem vastlijmen?
Ik zou het wel weten
Ik zou het wel weten
Hoe bedoel je? De onderste helft en de bovenste helft? Die lijm ik aan elkaar.Robbertz schreef op 10 november 2003 @ 18:36:
Is het van deze mod ook de bedoeling, dat de onderkant en bovenkant eraf kan halen, of ga je hem vastlijmen?
Ik zou het wel weten
Ik ben het compleet met je eens.Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 18:03:
wat een kut kast zeg
Maar ja, wij hoeven er niet de hele dag naar te kijken. Alleen maar aan te horen in de klas

Succes nog met je houtending.
Persoonlijk vind ik hem niet extreem mooi nee. maar het idee is super cool en jullie zijn super dom.Renumeration schreef op 10 november 2003 @ 19:37:
[...]
Ik ben het compleet met je eens.
Maar ja, wij hoeven er niet de hele dag naar te kijken. Alleen maar aan te horen in de klasooh sorry Tweaker
zeg al niks meer
![]()
Get_A_Life
keep up the good work man, vind het echt een leuk idee, alleen niet mijn smaak maar dat maakt hem er niet minder op
Renumeration schreef op 10 november 2003 @ 19:37:
[...]
Ik ben het compleet met je eens.
Maar ja, wij hoeven er niet de hele dag naar te kijken. Alleen maar aan te horen in de klasooh sorry Tweaker
zeg al niks meer
![]()
offtopic:
Wie begint er nu altijd met 'Hee Tweaker..'
Je vraagt er nota bene zelf naar. 
Wie begint er nu altijd met 'Hee Tweaker..'
Ik volg je CiP al vanaf het begin en wil je ff complimenteren met dat je het nog steeds volhoud, en nog steeds braaf update
Ik heb nog maar weinigs Cips gezien die over zo een lange periode up-to-date bleven, en waarbij de TS nog steeds gemotiveerd aan het werk was. dus bij deze
Ik heb nog maar weinigs Cips gezien die over zo een lange periode up-to-date bleven, en waarbij de TS nog steeds gemotiveerd aan het werk was. dus bij deze
Verwijderd
Die voeding kon wel properder gemonteerd worden , als je de voeding gedeeltelijk demonteerde , de 220v aansluitfiche en de fan ALLEEN naar buiten toe bracht.Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 17:51:
Ik heb deze week tentamen week en aangezien ik vandaag geen tentamen had, heb ik alles maar weer eens van het schap gehaald.
Ik heb wat kleine dingetjes gedaan die ik verder niet bespreek. Daarnaast heb ik er voor gezorgd dat de voeding een plekje kreeg. Ik had er al een gat voor gezaagd, nu was het nog de vraag hoe hij daar voor kwam te zitten.
Op onderstaande foto's kun je zien hoe ik het heb opgelost. De plaat waar straks de dvd-speler en de brander op komen te rusten, moest doormidden, zodat ik er een voeding zonder problemen in kan schuiven. Dit heeft verder geen gevolgen voor de 5,25" apparaten.
Het plankje dat onder de hd-bracket zit drukt een klein beetje op de voeding. Zo zit de voeding klem en kan ik hem vrij gauw vervangen (als dat moet).
[afbeelding]
Bovenaanzicht zonder voeding.
[afbeelding]
Bovenaanzicht met voeding.
[afbeelding]
Onderaanzicht. Je kunt zien dat hij van onder lucht aan kan zuigen. In de voeding die ik ga kopen zit ongetwijfeld op die plek een fan. Deze helpt de twee top-fans met het afvoeren van de warme lucht.
[afbeelding]
Achteraanzicht.
Sorry voor de brakke kwaliteit van de foto's, maar ik had even geen andere mogelijkheid dan met de Mavica een paar plaatjes te schieten.
(de connector en fan , iets uitbouwen met de dikte van de case.)
Op die manier zie je ENKEL de fan met fanguard en de 220 conector)
Het is maar een achterkant.Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 20:02:
[...]
Die voeding kon wel properder gemonteerd worden , als je de voeding gedeeltelijk demonteerde , de 220v aansluitfiche en de fan ALLEEN naar buiten toe bracht.
(de connector en fan , iets uitbouwen met de dikte van de case.)
Op die manier zie je ENKEL de fan met fanguard en de 220 conector)
De foto's werken weer onderhand. Hier werkten ze ook niet.Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 19:20:
op het moment dat ik nu kijk, zijn er geen pics te zien, jammur....
Ik denk een intern probleempje op de FTP-server die ik gebruik.
Verwijderd
tja ....hopelijk redeneren je (toekomstige ) schoonouders niet zo..Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 20:08:
[...]
Het is maar een achterkant.Je ziet er niets meer van terug als alles straks klaar is en de kast op z'n plek staat.
Verwijderd
Voor de goede orde: die 2 gasten zitten bij hem in de klaspt0x schreef op 10 november 2003 @ 19:55:
[...]
Persoonlijk vind ik hem niet extreem mooi nee. maar het idee is super cool en jullie zijn super dom.
Get_A_Life
keep up the good work man, vind het echt een leuk idee, alleen niet mijn smaak maar dat maakt hem er niet minder op
Het zal dus wel een geval van J/K zijn
suc7 met je duimVerwijderd schreef op 13 november 2003 @ 21:27:
Ik was vanavond weer bezig met de kast. Ik ben begonnen met het schuren en afwerken van alles. Ik moest van de bovenklep de kabelgootjes eraf halen, dus ik snee netjes met een mes door het dubbelzijdige plakband waarmee de gootjes waren bevestigd. Maar ik was er al door voor ik er erg in had.
Ik snee zo'n 1,5 cm in mijn duim, vlak langs mijn nagel. Het bloedde enorm, dus ik heb het bloeden gestopt. Maar ik kon toen niet verder, want het bloed kwam door de pleisters.Ik ben gestopt. Ik hem nog even een foto gemaakt van de plek des onheils.
[afbeelding]
Morgenavond probeer ik de draad weer op te pakken.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*
ken gebeuren he, opensnijden
T vordert al wel lekker, aleen vind ik dat die bouten voor de alu profielen net wat te lang zijn of worden die vervangen door popnagels? En dat groen van de isolatie matten is niet zo mooi, wellicht dat dat aardig te verven is
Dit topic is gesloten.