[PC] Sim City 4 - Rush Hour

Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.846 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-02-2023

Il Ljama

Spits ya in the face!

aapelite schreef op 04 november 2003 @ 12:20:
[...]

Ik probeerde dit laatst bij mijn stad. Een avenue brug kon ik wel gewoon plaatsen. Maar op dezelfde plek een snelweg brug weigerde hij. Beetje weird huh :p
Zitten soms gekke dingen in hoor. Zo kun je avenues, naar mijn ervaring, vaak pas over snelwegen heentrekken als ze geen zijstraten hebben vlak bij de snelweg. Ook heb ik al een paar keer gehad dat het niet lukte om een avenue te krijgen over een snelweg door de avenue door te trekken, maar wel door de snelweg over de avenue te trekken 8)7 . Ook een stuk minder is het plaatsen van tolpoorten op een highway; ik heb regelmatig dat er dan een stuk snelweg wegvalt op de plek waarop ik de tolpoort wil plaatsen. Dus over weird gesproken...

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12:44

Zoefff

❤ 

Ja idd, soms zijn er dingen die niet echt goed kloppen..

Zo ook met elevated rail. Als ik een elevated => subway overgang wil maken, dan verdwijnt er vaak een stuk rails. Hetzelfde met een station. Als ik in een bestaand stuk elevated rail een station zet, dan verdwijnt de rails aan de voor en achterkant..

Niet dat het geld kost oid, maar het is wel heel irritant...

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK dan, hier ben ik :) Ik heb een heleboel met Rush Hour geëxperimenteerd, en nu heb ik een stad met 70.000 inwoners. Deze draait volledig zonder vervuilende industrie en/of energiecentrales :*)
Nu heb ik echter een probleem, een luxe-probleem, namelijk dat het OV te goed werkt :/ Ik had dus busstations met 284% belasting, oftewel 2840 mensen :/ Om dat te verminderen, maakte ik een metrolijn die van de ene kant van de stad naar de andere kant gaat, omdat veel mensen zo gingen, naar de buurstad dus, waar alle industrie zit.
Dit heeft de druk op het OV niet verminderd, sterker nog, naast het metrostation (belasting 130%), zit nu een busstation met een belasting van 439% :|
Mijn idee is dus dat veel mensen met de bus naar het metrostation gaan en dan de metro nemen. Verder gaat zo'n 3/4 van de bevolking met het OV, das dan wel weer mooi meegenomen :*), ik heb zonder hoofdstraten of snelwegen alles nog groen bij reistijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Laatst online: 10-09 20:41
Il Ljama schreef op 04 november 2003 @ 09:42:
Hicham; heb die vervuilende zooi al verwijderd en heb net idd flink wat bomen geplant.

Schaapje_Blaat; op het plaatje staan idd nog oliecentrales, deze heb ik reeds vervangen door kerncentrales die helemaal rechtsonder in de hoek staan. Watervervuiling zal ik idd checken, niet aan gedacht Goeie tip!
Shit , was al bang dat ik nog wel eea moest slopen voor highway... :( Baal ik van, want ik heb al best wat gesloopt en de teller begint aardig te lopen. Zat een week geleden op 450k en 8 miljoen winst en nu nog maar op een saldo van 1 milj en 350k... Hoop dat zo'n snelweg de pendeltijd dan ook flink terugdringt. Ik heb gelukkig weinig last van verkeersopstoppingen.
OK, buurstad is ook een goeie, maar dan heb ik hetzelfde probleem met pendeltijden of niet? Of bedoel je in die stad zowel R als I neer te zetten?

Champy2004; die zijn al vervangen, was vergeten dat dat plaatje nog van net daarvoor was.
buursteden naast R zones die ver van de industrie af zitten zijn voor die sims dichtbij, dus dan gaan daar de pendeltijden omlaag
ik zie in mijn grootste stad ook allemaal grote gebouwen aan de randen vanwege de buursteden. Flink slopen voor higways moet trouwens altijd kunnen, zolang je maar maandelijks winst maakt is er niks aan de hand want na een tijdje heb je wel weer geld. 1miljoen is ruim voldoende voor een flinke sloop/bouw actie.

oh, voor Jan die overbelast OV heeft, bouw meer busstations!. Een stad van 70k hoeft echt geen overbelaste busstations te hebben, waarschijnlijk staat die halte bij een grote toren. Gewoon nog een halte aan de andere kant zetten en dan moet het al een stuk beter zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 04-11-2003 15:27 ]

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
kijk, dit is nou drukte
Afbeeldingslocatie: http://www.gexus.com/schaapjeblaa/Drukhoor.jpg
overal metro en busstations, en nog zijn de meeste mero stations 200-600% belast. De busstations zijn nog erger :). Het lijkt ze niet te deren, ze blijven torens uit de grond stampen en ik blijf stations plaatsen

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

Schaapje_BlaaT schreef op 04 november 2003 @ 15:24:
[...]

buursteden naast R zones die ver van de industrie af zitten zijn voor die sims dichtbij, dus dan gaan daar de pendeltijden omlaag
ik zie in mijn grootste stad ook allemaal grote gebouwen aan de randen vanwege de buursteden. Flink slopen voor higways moet trouwens altijd kunnen, zolang je maar maandelijks winst maakt is er niks aan de hand want na een tijdje heb je wel weer geld. 1miljoen is ruim voldoende voor een flinke sloop/bouw actie.

oh, voor Jan die overbelast OV heeft, bouw meer busstations!. Een stad van 70k hoeft echt geen overbelaste busstations te hebben, waarschijnlijk staat die halte bij een grote toren. Gewoon nog een halte aan de andere kant zetten en dan moet het al een stuk beter zijn.
Ik had al een paar buursteden gemaakt aangrenzend aan mijn grote R-zone (met hoge pendeltijd). Dit helpt idd, maar hier heb ik nog een vraag over. Als je in dezelfde zone met stad x bezig bent, groeien de andere steden in die zone dan ook? Vraag me dit af, anders moet je dus continu je steden checken :?

It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is de gemiddelde reistijd in die stad?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Schaapje_BlaaT schreef op 04 november 2003 @ 15:39:
kijk, dit is nou drukte
[afbeelding]
overal metro en busstations, en nog zijn de meeste mero stations 200-600% belast. De busstations zijn nog erger :). Het lijkt ze niet te deren, ze blijven torens uit de grond stampen en ik blijf stations plaatsen
Waar haal je al die reizigers vandaan met 80k inw?

Ik heb zelf steden (mid-size map) met 220k inw, zonder snelwegen, nauwelijks metro, met veel minder reizigers. De stad loopt intussen prima en groeit lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
wicher schreef op 04 november 2003 @ 16:30:
[...]

Waar haal je al die reizigers vandaan met 80k inw?

Ik heb zelf steden (mid-size map) met 220k inw, zonder snelwegen, nauwelijks metro, met veel minder reizigers. De stad loopt intussen prima en groeit lekker.
ik denk dat dit je vraag wel beantwoordt
Afbeeldingslocatie: http://www.gexus.com/schaapjeblaa/Busjekomtzo.jpg
ik heb de drukste bushalte ook nog ff opgezocht: 15520 reizigers, gezellig :)
De reistijd fluctueert tussen 80 en 100 minuten
Il Ljama schreef op 04 november 2003 @ 15:49:
[...]

Ik had al een paar buursteden gemaakt aangrenzend aan mijn grote R-zone (met hoge pendeltijd). Dit helpt idd, maar hier heb ik nog een vraag over. Als je in dezelfde zone met stad x bezig bent, groeien de andere steden in die zone dan ook? Vraag me dit af, anders moet je dus continu je steden checken :?
nee, steden doen helemaal niks totdat je ze opent, maar het kan wel zijn dat het spel er rekening mee houdt hoeveel er gebouwd kan worden bij de buren aan de hand van nog leegstaande zones. Dat heb ik echter nooit getest

[ Voor 37% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 04-11-2003 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Schaapje_BlaaT schreef op 04 november 2003 @ 16:58:
[...]

[afbeelding]
Aaa, het is die stad. :)

Hoe krijg je het zo geconcentreerd met maar 80k inwoners dan?
Van die 80k gebruikt dus al 15k één enkele bushalte? Wow...

Ach, ik zie het nu al.
De stad is (logisch) zo geconcentreerd omdat er nauwelijks R- en C-zones zijn, alles is I...
Er zullen wel andere steden aan grenzen.

[ Voor 14% gewijzigd door wicher|IA op 04-11-2003 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schaapje_BlaaT schreef op 04 november 2003 @ 16:58:
[...]

[afbeelding]

[...]

nee, steden doen helemaal niks totdat je ze opent, maar het kan wel zijn dat het spel er rekening mee houdt hoeveel er gebouwd kan worden bij de buren aan de hand van nog leegstaande zones. Dat heb ik echter nooit getest
Shit, en niemand zeurt daarover??? :o
Naja, het levert wel lekker veel $$$ op, dus ik zeur niet :) Mijn drukste busstations staan idd naast een toren met 6.500 inwoners. Oja, weet iemand hoe ik R$$$ in torens kan krijgen? De grootste R$$$ flat die ik heb huisvest 300 mensen :/ R$ krijg ik wel in gebouwen van 8.000, en R$$ ook wel in gebouwen van 2.200... Maar groter lukt dus niet bij R$$/R$$$.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 17:46:
[...]
Naja, het levert wel lekker veel $$$ op, dus ik zeur niet :) Mijn drukste busstations staan idd naast een toren met 6.500 inwoners. Oja, weet iemand hoe ik R$$$ in torens kan krijgen? De grootste R$$$ flat die ik heb huisvest 300 mensen :/ R$ krijg ik wel in gebouwen van 8.000, en R$$ ook wel in gebouwen van 2.200... Maar groter lukt dus niet bij R$$/R$$$.
Veel R$$$-inwoners, veel R$$$-vraag, weinig R$$$-aanbod. Dan zouden ze vanzelf moeten komen.

Je zou kunnen proberen een hele lading R$$$ te slopen, in de hoop dat ze dan in hun haast extreem grote R$$$-complexen uit de grond stampen uit compensatie.
Ik kan me echter ook voorstellen dat sloopt de R$$$ juist afschrikt, dus probeer het even uit en ga terug naar een opgeslagen versie alshet niet bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 16:38
Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 09:32:
Ja!! Je druk ctrl+alt+shift en klik gelijk samen met je muis op de GOD Mode! Dan kan je gratis bomen planten! _/-\o_
Waaaah! Het werkt! Meesterlijk!

Ik had al 's bedacht om Maxis een E-Mail te sturen omdat het planten van een stukje bos zo asociaal veel tijd in neemt dat ik dagen bezig met met een stad een beetje groen te krijgen. Maar nu kan het gewoon veel makkelijker.

Mijn dank is groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 22:54

Upke dupke

Oompa Loompa

O mijn god. Wist je dat nog niet? Dat is ziek? :)

Anyway, ik zal proberen om dadelijk wat screenies te laten zien van mijn stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
Upke dupke schreef op 04 november 2003 @ 18:22:
Hoezo is dat ziek? :? Na het weten van dit voel ik me er eerlijk gezegt alleen maar beter op.

Ik heb het tot dusverre nog nergens zien staan en ik volg dit topic sinds een twee weken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Upke dupke schreef op 04 november 2003 @ 18:22:
Bij mijn weten is ctrl+alt+shift>god mode gewoon een cheat.
Helemaal niet zo vreemd dat mensen dit niet (willen) weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Ik bedoelde daar mee te zeggen dat het vervelend is dat je dat nog niet wist, volgens mij gebruikt iedereen het. Sorry als ik je beledigd heb of zo. :)

Deze foto's zijn genomen op 1280 x 1024 en zien er dus een beetje rot uit. Ik weet niet hoe ik een plaatje klik baar kan maken zodat ik de volledige versie kan laten zien. (kan het ook niet in de faq vinden :?)

Afbeeldingslocatie: http://piazza.iae.nl/users/martijng/Dit%20is%20de%20homepage%20van_files/city1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://piazza.iae.nl/users/martijng/Dit%20is%20de%20homepage%20van_files/city4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://piazza.iae.nl/users/martijng/Dit%20is%20de%20homepage%20van_files/city2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://piazza.iae.nl/users/martijng/Dit%20is%20de%20homepage%20van_files/city3.JPG

Goed. Compleet fucked up. :r Laat maar zitten. Als mensen ze willen zien copieëren ze de URL's maar.

[ Voor 7% gewijzigd door Upke dupke op 04-11-2003 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
Upke dupke schreef op 04 november 2003 @ 18:44:
Deze foto's zijn genomen op 1280 x 1024 en zien er dus een beetje rot uit. Ik weet niet hoe ik een plaatje klik baar kan maken zodat ik de volledige versie kan laten zien. (kan het ook niet in de faq vinden :?)
code:
1
[url=URLnaargrootplaatje][img]URLnaarkleinplaatje[/img][/url]

"O mijn god. Wist je dat nog niet? Dat is ziek?"

"view" is niet met een u hé 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Stuiterbal op 04-11-2003 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Ik bedoelde daar mee te zeggen dat het vervelend is dat je dat nog niet wist, volgens mij gebruikt iedereen het. Sorry als ik je beledigd heb of zo. :)
Het blijft wel een cheat he. De meeste mensen willen de cheats sowieso niet gebruiken.
Gratis volgroeide bomen neerzetten is ook niet realistisch. De niet-cheat-methode: namelijk voor geld, waarna ze nog moeten groeien, is dat wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
wicher schreef op 04 november 2003 @ 19:06:
[...]

Het blijft wel een cheat he. De meeste mensen willen de cheats sowieso niet gebruiken.
Gratis volgroeide bomen neerzetten is ook niet realistisch. De niet-cheat-methode: namelijk voor geld, waarna ze nog moeten groeien, is dat wel.
Eens. Alleen ben ik dus al langer op zoek naar een manier om bomen op een effectievere manier te planten, want dit werkt gewoon niet, duurt simpelweg te lang. Dat de bomen nog moeten groeien na het planten maakt mij niet uit. Je hoeft immers je wegen en gebieden ook niet vakje voor vakje toe te kennen.

Deze 'cheat' vind ik toch wat fijner. Verder gebruik ik helemaal geen cheats.

[ Voor 5% gewijzigd door Stuiterbal op 04-11-2003 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnightimpact
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2020
Stuiterbal schreef op 04 november 2003 @ 19:13:
[...]

Eens. Alleen ben ik dus al langer op zoek naar een manier om bomen op een effectievere manier te planten, want dit werkt gewoon niet, duurt simpelweg te lang. Dat de bomen nog moeten groeien na het planten maakt mij niet uit. Je hoeft immers je wegen en gebieden ook niet vakje voor vakje toe te kennen.

Deze 'cheat' vind ik toch wat fijner. Verder gebruik ik helemaal geen cheats.
Ik ken deze "cheat" al een poosje maar gebruik hem nooit, het leukst zou het toch zijn om gewoon groepjes bomen te kunnen planten netzoals in de god mode. Die paar honderd $ maakt ook niet zoveel uit.

[ Voor 3% gewijzigd door Midnightimpact op 04-11-2003 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnightimpact

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Goed. Compleet fucked up. :r Laat maar zitten. Als mensen ze willen zien copieëren ze de URL's maar.
Nu je "gequote" bent zijn de plaatjes ook in 1 keer clickable :)

Je volledige Politie Coverage is een beetje vreemd, je stad zou ook beschermd kunnen worden door 2 luxe of 3 grote bureau's. Die kleintjes (en de mini's) hebben zo weinig effect en radius dat je die alleen handig kan gebruiken naast gebouwen met veel misdaad zoals de Universiteit en vliegvelden.

[ Voor 4% gewijzigd door Midnightimpact op 04-11-2003 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Ok, bedankt voor de tips. Ik zal ze ten uit voer brengen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stuiterbal schreef op 04 november 2003 @ 18:09:
[...]

Waaaah! Het werkt! Meesterlijk!

Ik had al 's bedacht om Maxis een E-Mail te sturen omdat het planten van een stukje bos zo asociaal veel tijd in neemt dat ik dagen bezig met met een stad een beetje groen te krijgen. Maar nu kan het gewoon veel makkelijker.

Mijn dank is groot.
Geen dank ik heb het gratis gedaan :+ en nu maar maffen :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 17:46:
[...]
je moet gewoon meer vraag naar R$$$ kweken, slopen hoeft niet ze vervangen R$ torens wel voor R$$ en R$$$. Als je dus een toren wilt houden die niet R$$$ ismoet je hem monumentaal maken. Vraag naar R$$$ krijg je door ze alles te geven qua opleiding, gezonheid en veiligheid. Recreatie helpt ook. Als dat dan voor mekaar is moet je zorgen voor C$$$ en high tech industrie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Die ctrl+alt+shift>god mode-cheat is soms toch wel geinig:

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=461006&size=384

:)

En WOEI!, m'n regio is eindelijk over de 1M inw!

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=461783&size=384

[ Voor 42% gewijzigd door wicher|IA op 05-11-2003 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnightimpact
wicher schreef op 05 november 2003 @ 12:42:
Die ctrl+alt+shift>god mode-cheat is soms toch wel geinig:

[afbeelding]

:)

En WOEI!, m'n regio is eindelijk over de 1M inw!

[afbeelding]
1 Miljoen is vet :P... plaats wat snelwegen naar de zuidelijke kaartjes en ga naar de 2.5 mil ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

OK dan, eindelijk pics van mijn stad, nu met 123k inwoners :)
Waarschuwing: deze versie is ge-resizede JPG, als je klikt krijg je de 2,2MB versie
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~pot00284/got_images/sc_4_rh_0.JPG
Tips en advies wat er beter kan is allemaal welkom natuurlijk :)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ziet er mooi uit.. Alleen nog veel R$ inwoners maargoed dat komt wel goed.. Kan je niet van die roads beter streets maken? neem aan dat je veel files hebt in zijstraatjes! Ik zal ff een pic van mijn stad posten! heeft iemand voor mij een link van Fraps?

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 22:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat dacht je van Google? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05-2022

[CSC]Outlaw

White Trash

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 22:07:
Ziet er mooi uit.. Alleen nog veel R$ inwoners maargoed dat komt wel goed.. Kan je niet van die roads beter streets maken? neem aan dat je veel files hebt in zijstraatjes! Ik zal ff een pic van mijn stad posten! heeft iemand voor mij een link van Fraps?
Je kan beter van die streets roads maken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stad: New Jersey
Inwoners: 125k

Afbeeldingslocatie: http://pic7.picturetrail.com/VOL195/1580564/3025049/37513739.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic7.picturetrail.com/VOL195/1580564/3025049/37513732.jpg Afbeeldingslocatie: http://pic7.picturetrail.com/VOL195/1580564/3025049/37513721.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic7.picturetrail.com/VOL195/1580564/3025049/37513698.jpg Afbeeldingslocatie: http://pic7.picturetrail.com/VOL195/1580564/3025049/37513711.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
Niet dat ik er veel van af weet, maar hoe laat je zoiets in godsnaam winst draaien? Hoge belastingen? Weinig stedelijke verorderingen?

Kun je van je stad ook een screenshot laten zien zonder alle gebouwen? (Dus dat je alle gebieden in kleur kan zien en vooral de wegen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnightimpact
Waarom heb je een snelweg aangelegd richting je energie centrales, die 100 werknemers kunnen ook wel een normale weg nemen, of ga je het rechter deel van de rivier tot een Mega industrie park omtoveren 8) ? Ruimte zat, en dan bij de bruggen 4x4 high res commercie zonen, indien voldoende vraag krijg je dan mega wolkenkrabbers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stuiterbal schreef op 06 november 2003 @ 22:51:
[...]

Niet dat ik er veel van af weet, maar hoe laat je zoiets in godsnaam winst draaien? Hoge belastingen? Weinig stedelijke verorderingen?

Kun je van je stad ook een screenshot laten zien zonder alle gebouwen? (Dus dat je alle gebieden in kleur kan zien en vooral de wegen)
Gewoon veel bouwen en dan komt het goed en ik zal ff een screenie [posten van zones
Midnightimpact schreef op 06 november 2003 @ 23:20:
[...]

Waarom heb je een snelweg aangelegd richting je energie centrales, die 100 werknemers kunnen ook wel een normale weg nemen, of ga je het rechter deel van de rivier tot een Mega industrie park omtoveren 8) ? Ruimte zat, en dan bij de bruggen 4x4 high res commercie zonen, indien voldoende vraag krijg je dan mega wolkenkrabbers :P
Hey bedankt voor de tip.

De snelweg ,maak ik nu alvast voor aanlef naar andere steden en daar komen allemaal R en C gebieden :Y)

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2003 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier alsnog de screenie met gebieden! :Y)

Afbeeldingslocatie: http://pic7.picturetrail.com/VOL195/1580564/3025049/37519417.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
voor de mensen die geen genoeg van die screenshots kunnen krijgen: Ik heb Hier een hele lading screenshots gepost van mijn regio

Die treinjes van Oppie zijn ook leuk, ik heb de nederlandse treinen en de engelse bussen geinstalleerd. (Thx Oppie) Gezien het drukke busverkeer in veel van mijn steden is dat een feestelijk gezicht. Hier kun je zien hoe mensen van een commercial/HT stad terugkomen van hun werk met de engelse bussen en dan in de nederlandse trein of in de monorail stappen. Als je goed kijkt kun je onderaan de bizar hoge winst die de stad maakt dankzij de enorme drukte in het OV. Het kan nog beter, als ik tolpoortjes plaats loopt de winst op tot 122k
Afbeeldingslocatie: http://www.gexus.com/schaapjeblaa/Commuterz.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 22:07:
Nee, van files geen last :) Zal vanmiddag meer shots posten, van de vervoerskaart en de gebieden. Hoe krijg jij in die stad zoveel R$$ en R$$$ :? 8)7 Mij lukt dat dus gewoon niet, terwijl de belasting laag is, en vrijwel m'n hele stad groen is voor R$$$...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeWazowski
  • Nu online

MikeWazowski

Look into my eye

Ik volg deze topic nu al weer 2 weken en sta verbaasd van de hoeveelheid werk die in dit spel gestopt wordt :?. Als ik de stad van SchaapjeBlaat bekijk vraag ik me af hoe lang je daar bezig mee bent geweest? Ziet er echt wel goed uit zeg _/-o_ ! Ik heb zelf ook net SC4+RH geinstalleerd (was vanaf vroeger al een fan van SC) en ga ook eens het een en ander proberen :). Screendumps komen dan over een maand of 4 wel :9.
Even een vraagje nog: is het verstandig om met 1 stad te beginnen of is het beter om met meerdere steden tegelijk te starten?

[ Voor 14% gewijzigd door MikeWazowski op 07-11-2003 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
sweeper schreef op 07 november 2003 @ 10:37:
Ik volg deze topic nu al weer 2 weken en sta verbaasd van de hoeveelheid werk die in dit spel gestopt wordt :?. Als ik de stad van SchaapjeBlaat bekijk vraag ik me af hoe lang je daar bezig mee bent geweest? Ziet er echt wel goed uit zeg _/-o_ ! Ik heb zelf ook net SC4+RH geinstalleerd (was vanaf vroeger al een fan van SC) en ga ook eens het een en ander proberen :). Screendumps komen dan over een maand of 4 wel :9.
Even een vraagje nog: is het verstandig om met 1 stad te beginnen of is het beter om met meerdere steden tegelijk te starten?
hehe, het spel is zo verslavend als de neten
en het kost enorm veel tijd, vooral de eerste stad omdat je dan alles nog moet uitzoeken. Ik denk trouwens dat het het gemakkelijkst is om eerst een paar kleine steden te bouwen. Ik heb zelf eerst 1 stad proberen te bouwen zonder buursteden maar vond dat best moeilijk. De hoeveelheid grote torens is afhankelijk van het totaal aan banen/mensen in de regio dus als je meer steden in de regio hebt krijg je die grote torens gemakkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnightimpact
sweeper schreef op 07 november 2003 @ 10:37:
Begin daarom dan ook op een middel klein kaartje en breid later verder uit op andere middelgrote kaartjes. Als je regio eenmaal over de 500.000 inwoners komt kan je een Middelgroot kaartje volbouwen in een kort avondje. De Grote kaarten zijn vooral tijdrovend omdat je ze constant moet verbeteren en verbeteren. Ik zit nu op 3.000.000 inwoners in me Rush Hour regio waaraan ik waarschijnlijk ver over de 100 uur aan gebouwd heb. Het is idd een verslaving :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Wat een klote spel zeg. Mijn Geforce 4 kapot gegaan, tijdelijk een MX 440 er in, klapt dat spel er iedere keer uit, gewoon naar de desktop, geen fout melding niks. Ik heb al nieuwe video kaart drivers geinstalleerd, nieuwe Nforce drivers, de bios is up to date. Wat doe ik fout? Iemand hulp? Ik wil graag verder met mijn stadje waar ik net de politie dekking heb verbeterd, op geslagen heb en mij toen iedere keer er uit gooide.

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 01:05 . Reden: vloeken is niet nodig ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Laatst online: 11-09 16:27

aapelite

Do the kirby!

Upke dupke schreef op 08 november 2003 @ 00:43:
Wat een klote spel zeg. Mijn Geforce 4 kapot gegaan, tijdelijk een MX 440 er in, klapt dat spel er iedere keer uit, gewoon naar de desktop, geen fout melding niks. Ik heb al nieuwe video kaart drivers geinstalleerd, nieuwe Nforce drivers, de bios is up to date. Wat doe ik fout? Iemand hulp? Ik wil graag verder met mijn stadje waar ik net de politie dekking heb verbeterd, op geslagen heb en mij toen iedere keer er uit gooide.
Hm ditzelfde probleem heb ik een tijd trug gehad met een gebied en nu weer met een ander gebied. Steeds als ik daar 1 minuut ofzo speel crasht hij daar ook naar de desktop maar andere gebieden hebben het niet. Voorheen had ik dit probleem ook niet met dat gebied, echt raar gedoe. Heb een gf4 ti4200 er in zitten. Ik denk dat het een bugje is in het gebied aangezien veel grotere steden enzo wel goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook een GForce 4 MX440. Maar heb gelukkig geen problemen mee!

Heb gewoon de "ForceWare driver" geïnstalleerd bij Nvidia Site

• Version: 52.16
• Release Date: October 23, 2003
• WHQL Certified

• Engels [8MB]
• Internationaal: [18.9MB]

Directe download link: ForceWare Driver

En even opnieuw opstarten en dan moet de computer gewoon weer lekker draaien :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Ik heb al nieuwe video kaart drivers geinstalleerd,
:X 8)7

Edit 1:Mmmm, maar ik zie wel dat hij nu een "On herstelbare fout aan geeft in het controle panel" Nog maar een keer opnieuw installeren. (Ik stap waarscheinlijk binnekort toch over op ATI)

Edit 2:Nou dat hielp voor de 2de keer niets. Misschien het file van mijn stadje gewoon corrupt. :/

[ Voor 51% gewijzigd door Upke dupke op 08-11-2003 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/steenbakkers4x/scheef.JPG

Hm, ik heb net sc4 ff reinstalled om het probleem van mn crashende stad op te lossen. Dat lijkt nu voorbij te zijn, maar wat ik nu toch zie. In ieder stad waar ik naar pathfinding kijk zie ik mensen routes nemen die alleen mogelijk zijn met Harry Potter auto's. Whats up with that :? Het ziet er niet gek uit, maar ik zie het liever normaal :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Bij mij werkt het blijkbaar weer. Ik ben een nieuwe stad begonnen en daar crashed hij niet meer. Vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

waar kan je die NS-treinen eigenlijk downloaden?

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

aapelite schreef op 08 november 2003 @ 14:09:
[afbeelding]

Hm, ik heb net sc4 ff reinstalled om het probleem van mn crashende stad op te lossen. Dat lijkt nu voorbij te zijn, maar wat ik nu toch zie. In ieder stad waar ik naar pathfinding kijk zie ik mensen routes nemen die alleen mogelijk zijn met Harry Potter auto's. Whats up with that :? Het ziet er niet gek uit, maar ik zie het liever normaal :P
Dit gedrag heb ik gezien, nadat ik net wegen of metro's heb aangelegd.
SC4 laat dan alleen maar de verplaatsing en niet meer de route via de wegen aan.

Mijn oplossing, niet kijken naar pathfinding vlak nadat je er wat veranderd hebt, maar laat de pc even de nieuwe 'paths' berekenen...

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Afbeeldingslocatie: http://piazza.iae.nl/users/martijng/Dit%20is%20de%20homepage%20van_files/Stad%201.JPG

Afbeeldingslocatie: http://piazza.iae.nl/users/martijng/Dit%20is%20de%20homepage%20van_files/Stad%202.JPG

Afbeeldingslocatie: http://piazza.iae.nl/users/martijng/Dit%20is%20de%20homepage%20van_files/Stad%203.JPG

Afbeeldingslocatie: http://piazza.iae.nl/users/martijng/Dit%20is%20de%20homepage%20van_files/Stad%204.JPG

Kan iemand me nu uitleggen hoe ik deze klik baar maak? Anders moet je de hele tijd copy paste doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
Upke dupke schreef op 08 november 2003 @ 17:20:
[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

Kan iemand me nu uitleggen hoe ik deze klik baar maak? Anders moet je de hele tijd copy paste doen.
Stuiterbal schreef op 04 november 2003 @ 18:50:

code:
1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Ok bedankt! Ik zal het in het vervolg eens proberen.

Nu mijn 2e vraag. Is er een mod waarmee je trein rails/stations over kunt laten gaan in metro stations/rails. Zoals je ziet op de screens raak ik een beetje gerriteerd aan de layout als ik er treins tussen door laat lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
leuk landschap Upke, lukt het om tunnels door die bergen te leggen? Anders moeten ze wel flink omrijden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke updates zijn er nou allemaal want als ik naar de site ga dan zegt hij dat er geen updates zijn, terwijl ik nog nooit heb geupdate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Maar 1, voor de orginele sim city.

Schaapje, het lukt gewoon om tunnels door de bergen te leggen, gelukkig. :) Die bergen heb ik zo gemaakt om de lucht verontreiniging tegen te houden, en dat is tot nu toe nog al aardig gelukt. Ook ben ik al vanaf het begin af aan trein rails aan het leggen zodat de enige weg naar het industrie terrein niet te volg wordt. Maar ik wil eigenlijk metro's gaan aanleggen, deze hebben zoveel voor delen. Maar ik wil wel mijn trein en metro circuit in een houden/verbonden houden. Ik zat er over tedenken om misschien compleet over testappen op elevated rail maar dat is te duur, even als compleet overstappen op metro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Upke dupke schreef op 08 november 2003 @ 19:10:
Maar 1, voor de orginele sim city.

Schaapje, het lukt gewoon om tunnels door de bergen te leggen, gelukkig. :) Die bergen heb ik zo gemaakt om de lucht verontreiniging tegen te houden, en dat is tot nu toe nog al aardig gelukt. Ook ben ik al vanaf het begin af aan trein rails aan het leggen zodat de enige weg naar het industrie terrein niet te volg wordt. Maar ik wil eigenlijk metro's gaan aanleggen, deze hebben zoveel voor delen. Maar ik wil wel mijn trein en metro circuit in een houden/verbonden houden. Ik zat er over tedenken om misschien compleet over testappen op elevated rail maar dat is te duur, even als compleet overstappen op metro.
Ik betwijfel ten zeerste of die bergen iets tegen luchtvervuiling doen
Ik heb iets dergelijks ook geprobeerd in mijn eerste stad en dat leek niet te werken. Inmiddels is die vuiligheid allang verhuisd maar ik heb ff 4 kolencentrales neergezet om een en ander te illustreren
Afbeeldingslocatie: http://www.gexus.com/schaapjeblaa/Ucheuche.jpg
zoals je op het kleine kaartje kunt zien is de vervuiling precies een cirkel om die centrales heen. De diepe kloof doet er dus niets tegen.
Maar goed dankzij de bergen is bij jou de afstand tussen industrie en huizen altijd groot genoeg en bovendien staat het wel mooi

wat betreft treinen en metro, ik vind het altijd wel goed werken om eerst bussen te gebruiken en dan metro. als die vol zitten. In elk geval leg ik pas OV aan als er echt geen houden meer aan is met alleen wegen. Maar omdat het zo leuk staat en ik inmiddels geen problemen meer heb om geld te verdienen plaats ik nu wel treinen en monorail. Verhoogde treinen heb ik nog niet gebruikt dat is hetzelfde als de metro maar dan kost het meer ruimte. Ik vind alleen de functie om van verhoogde trein in metro over te gaan wel handig, zo kom je tenminste over een kloof heen (die op het screenshot hierboven bijvoorbeeld)

oh, wat betreft updates. Als je RH of simcity deluxe hebt zijn er geen updates die zitten er al bij in. Er is trouwens wel een nieuwe patch aangekondigd

[ Voor 4% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 08-11-2003 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schaapje_BlaaT schreef op 08 november 2003 @ 20:27:
[...]

Ik betwijfel ten zeerste of die bergen iets tegen luchtvervuiling doen
Ik heb iets dergelijks ook geprobeerd in mijn eerste stad en dat leek niet te werken. Inmiddels is die vuiligheid allang verhuisd maar ik heb ff 4 kolencentrales neergezet om een en ander te illustreren
[afbeelding]
zoals je op het kleine kaartje kunt zien is de vervuiling precies een cirkel om die centrales heen. De diepe kloof doet er dus niets tegen.
Maar goed dankzij de bergen is bij jou de afstand tussen industrie en huizen altijd groot genoeg en bovendien staat het wel mooi

wat betreft treinen en metro, ik vind het altijd wel goed werken om eerst bussen te gebruiken en dan metro. als die vol zitten. In elk geval leg ik pas OV aan als er echt geen houden meer aan is met alleen wegen. Maar omdat het zo leuk staat en ik inmiddels geen problemen meer heb om geld te verdienen plaats ik nu wel treinen en monorail. Verhoogde treinen heb ik nog niet gebruikt dat is hetzelfde als de metro maar dan kost het meer ruimte. Ik vind alleen de functie om van verhoogde trein in metro over te gaan wel handig, zo kom je tenminste over een kloof heen (die op het screenshot hierboven bijvoorbeeld)

oh, wat betreft updates. Als je RH of simcity deluxe hebt zijn er geen updates die zitten er al bij in. Er is trouwens wel een nieuwe patch aangekondigd
jij hebt een dal inplaats van een berg, ik denk dat bergen wel werkt

volgens mij kon ik dat maar beter ook doen
want mijn Environment is een "beetje" laag 8)7
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jurnde/docs/sim%20city.JPG

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

En toch wil ik mijn gewone trein in een metro laten over lopen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw

[CSC]Outlaw

White Trash

Upke dupke schreef op 09 november 2003 @ 12:26:
En toch wil ik mijn gewone trein in een metro laten over lopen. :)
Je kan wel een El-trein in een metro over laten lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Ja, maar dan moet ik weer alles veranderen en heel mijn stad overhoop halen. Er was ergens toch zo'n lot te krijgen wat een metro en treinstation in een was?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Verwijderd schreef op 08 november 2003 @ 21:10:
[...]

jij hebt een dal inplaats van een berg, ik denk dat bergen wel werkt

volgens mij kon ik dat maar beter ook doen
want mijn Environment is een "beetje" laag 8)7
[afbeelding]
nou, het zou natuurlijk kunnen dat bergen wel werken in tegenstelling tot dalen
heb ik dus ook maar ff getest en wat blijkt: bergen helpen geen hol.
Bomen daarentegen helpen wel. Op het screenshot hieronder zie je 3 keer 4 kolencentrales. Linksboven eentje naast bergen waar zo veel mogelijk bomen op zijn geplant (het is nogal steil en er passen niet zo veel op)
rechtsboven zijn de bergen kaal. Linksonder staan alleen bomen Je ziet bij de bergen zonder bomen een perfecte cirkel en hapjes uit de cirkels waar bomen staan of het nou op de berg is of op de grond. Volgens mij werkt een brede strook bomen dus het best, maar bergen staan natuurlijk wel leuk
Afbeeldingslocatie: http://www.gexus.com/schaapjeblaa/Vervuilingstest.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Schaapje_BlaaT > Bedankt voor je gegevens! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Nog meer pics van mijn stad:

Afbeeldingslocatie: http://piazza.iae.nl/users/martijng/Dit%20is%20de%20homepage%20van_files/Stad%205.JPG

Afbeeldingslocatie: http://piazza.iae.nl/users/martijng/Dit%20is%20de%20homepage%20van_files/Stad%206.JPG

Op dit moment draaien we duizend verlies per maand :( Maar volgens mij beterd dat weer. Ik ben onder de snel weg bezig met het aanleggen van nieuwe wijken, met weer veel trein stations. Deze stad barst van de treinstations. Het wegen net begint overbelast teraken, idem met het trein net. Ook heb ik een immens groot industrie terrein aangelegd aan de anderekant. Dit allemaal om maar van dat verlies af tekomen. Het voordeel dat ik wel heb is dat de gezondheids zorg uitermate goed is, even als de scholen in mijn stad. De politie en brandweer dekking laat nog wat te wensen over. Maar mij lieve sims, kop dicht en suck it up, of geef me meer geld :+

Btw. Dat geweldig goede mayor rating was er plotseling. Werkelijk waar. Het ging zo, PLOF, Wtf? Toen stond het balke helemaal vol. Dat is nu ook weer gedaald tot 3/4.

Ik houd jullie op de hoogte, als het interreseert dat is.

Edit: Op deze pics nog geen scholen en gezondheids zorg gebouwen.

Edit 2: Ik tel alleen al op de urban pics 20 train stations :D Ik wil niet weten hoeveel ik er gebouwd heb ik het veel kleinere industrie terrein ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Upke dupke op 09-11-2003 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ff een stad (Bel Air) met mn vriendin opgestart met als doel: zoveel mogelijk inwoners. Optimalisatie van de ruimte. Alleen het rood omlijnde is residential. Bovenin heb ik nog wat industrie. Rest is commercial.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tijnw/Simcity4111.JPG

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 23:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Ziet er mooi uit! De industrie zal zeker maar klein zijn? Omdat iedereen in de commercie werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Neuh industrie valt wel mee. Alleen het is nog vervuilend, want de stad is nog niet oud. Heb al lopen experimenteren met high-tech, maar blijkbaar komen er dan veel minder mensen in je stad, hoewel het toch veel schoner is. Mijn vriendin opperde al dat als ik alleen maar high-tech bouw de wat armere mensen wegtrekken uit de stad .. mja .. kan .. Heb dus die hele vervuilende shit verwijderd voor high-tech (zelfs nog een strook extra gebouwd dichter naar residential toe) en ik hield nog maar 80.000 mensen over. Scholing enz is allemaal superhoog. Verkeer ook bijna helemaal groen. Evenals ziekenhuizen. Bovenin is dus 2 stroken van 6x6 industrie te zien.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tijnw/sc4.JPG

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
als je veel mensen op een kaart wilt kun je het beste de industrie exporteren naar buursteden want die neemt enorm veel ruimte in. Wat betreft high tech industrie: Voor de gave grote torens moet je rijke mensen in je stad hebben. En meer high tech industrie betekent meer vraag naar R$$$ en dus grotere gebouwen. Als je de vuile industrie direkt sloopt kan het wel inwoners kosten, want dan zit ineens een hoop mensen zonder werk, maar als het goed is trekt dat wel weer bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik zie wel dat er heel veel R gebouwen aan het vervallen zijn :r Ik haat dat. En net wat Schaapje_Blaat vertelde is dat je je D-I naar een buurstad verplaatst, en als je wat poen hebt kan je de D-I in jouw stad verwijderen. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zoekt en ge zult de verschillen vinden B)

Dat van industrie naar buursteden komt nog wel :)

Zwart > weinig vraag naar op het moment. Een extra ziekenhuis is inmiddels geplaatst.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tijnw/Optim.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dr is trouwens een nieuwe patch announced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 01:44:
Dr is trouwens een nieuwe patch announced.
Details?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Niks interresant voor ons Rush hour spelers, hij is voor SimCity 4 en is gewoon bedoelt om nog wat rotte bugs optelossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
_Fonz > Echt een mooie stad. Hoge gebouwen en mooie aanleg _/-\o_ Later in de ochtend laat ik wat van mijn stad zien! :+

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

rond de 500k is echt een keerpunt... Mijn stad is gedecimeerd tot 350k en ik krijg hem nu weer wat in de klauwen. Zodra je stad last krijgt van lange pendeltijden.....

Ik heb direct een buurstad gebouwd en daar grote I-gebieden geplaatst, maar het valt me tegen hoelang het duurde tot de pendeltijden verbeterden ondanks snelwegverbinding tussen steden en veel openbaar vervoer.

Heeft iemand, by the way, een tip om wat te doen aan veiligheid? Ik heb redelijk wat politiestations en de bezetting is OK, maar toch blijft veiligheid in het rode staan. Tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
M'n Konradshohe wordt onderhand ook een leuke stad. 280k R, 100k C :)
De gebouwtjes worden steeds hoger. Kom ik onderhand al in de buurt van stage 8?

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=474070&size=384

Wat wel irritant is schijnbaar onverklaarbare schommelingen in (RCI-)vraag.
Belasting verlagen helpt vaak niet echt, omdat dan vaak niet zozeer de vraag stijgt, maar vaker de vraag naar andere zaken daalt.
Blijkbaar vergelijken bijv R$$$ hun belastingperc. ook met het perc. van R$/$$.

Ook had ik in de hele stad nog steeds maar 1 highschool. Deze was natuurlijk zwaar over capacity, en dat terwijl maar 20% van de stad binnen z'n bereik viel.
Dus maar vervangen door een large highschool, maar deze kost me 4k per maand, en daarmee een groot deel van de winst. :'(

De industrie in deze stad is niet echt van betekenis. Eigenlijk moet ik deze eens voor de helft vervangen door R en C. Helaas liggen er enkele vuilnisbelten midden in het I-gebied, wat erg slecht is voor de desirability. Voor afvalverwerking heb ik deze allang vervangen door waste-to-energy-plants, maar het duurt erg lang voor het afval weg is. :(
Sterker nog: ik heb het idee dat het afval de laatst jaren helemaal niet verdwijnt.

[ Voor 21% gewijzigd door wicher|IA op 10-11-2003 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier wat screenshots van mijn stad

Stadnaam: New Jersey
Inwoners: 135.730

Afbeeldingslocatie: http://pic9.picturetrail.com/VOL292/1611783/3088310/37817198.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic9.picturetrail.com/VOL292/1611783/3088310/37817204.jpg Afbeeldingslocatie: http://pic9.picturetrail.com/VOL292/1611783/3088310/37817202.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic9.picturetrail.com/VOL292/1611783/3088310/37817196.jpg Afbeeldingslocatie: http://pic9.picturetrail.com/VOL292/1611783/3088310/37817192.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic9.picturetrail.com/VOL292/1611783/3088310/37817188.jpg Afbeeldingslocatie: http://pic9.picturetrail.com/VOL292/1611783/3088310/37817181.jpg

Zoals belooft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
wicher schreef op 10 november 2003 @ 11:47:
M'n Konradshohe wordt onderhand ook een leuke stad. 280k R, 100k C :)
De gebouwtjes worden steeds hoger. Kom ik onderhand al in de buurt van stage 8?

[afbeelding]

Wat wel irritant is schijnbaar onverklaarbare schommelingen in (RCI-)vraag.
Belasting verlagen helpt vaak niet echt, omdat dan vaak niet zozeer de vraag stijgt, maar vaker de vraag naar andere zaken daalt.
Blijkbaar vergelijken bijv R$$$ hun belastingperc. ook met het perc. van R$/$$.

Ook had ik in de hele stad nog steeds maar 1 highschool. Deze was natuurlijk zwaar over capacity, en dat terwijl maar 20% van de stad binnen z'n bereik viel.
Dus maar vervangen door een large highschool, maar deze kost me 4k per maand, en daarmee een groot deel van de winst. :'(

De industrie in deze stad is niet echt van betekenis. Eigenlijk moet ik deze eens voor de helft vervangen door R en C. Helaas liggen er enkele vuilnisbelten midden in het I-gebied, wat erg slecht is voor de desirability. Voor afvalverwerking heb ik deze allang vervangen door waste-to-energy-plants, maar het duurt erg lang voor het afval weg is. :(
Sterker nog: ik heb het idee dat het afval de laatst jaren helemaal niet verdwijnt.
mooie stad zeg, dat konradshohe
Ten eerste, opleiding is erg belangrijk. Zou je de bij de legale versie geleverde handleiding hebben gelezen dan zou je dat weten ;)
je moet gewoon de hele stad opleiden tot het hoogste nivo. Dus overal basisschool, middelbare school en bibliotheek dekking, alsmede een paar musea en universiteiten. Net als in het echte leven levert opleiden uiteindelijk meer op dan het kost (als het kabinet dat nou eens inzag). Je krijgt meer IHT en Co$$$ en die brengen geld in het laatje, en ze bouwen gave torens. Oh, stage 8 zie ik al in je stad, Bell towers bijvoorbeeld (het bruine geval met 2 punten) en dat ovale groenige kantoorgeval zijn stage 8. Als de vraag naar R of C hoog is probeer eens 4*4 te zonen op gewilde locaties (ctrl inhouden). Belasting verlagen heeft wel zin maar dan moet je het voor iedereen doen, de R$, R$$ en R$$$ verhoudingen hangen af van de aanwezige banen. Als je R$$$ belasting verlaagt en er zijn niet genoeg banen heeft het geen zin. Voor meer vraag kun je ook rewards bouwen of landmarks plaatsen. Belasting verlagen helpt alleen als de belastingen echt te hoog zijn (bij 200k inwoners hielp verlagen van 9% naar 8%voor alle R enorm)

Over veiligheid: hoe is je opleidingsnivo? Bij hogere opleiding zal de criminaliteit ook dalen. Voor de rest kwestie van dekking voor de hele stad plus extra bij gevoelige locaties zoals vliegvelden.

oh, new jersey mag er ook wezen trouwens
en beloofd is met een d :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke hotkeys zijn er allemaal, ik ken er maar twee

Ctrl - Alt - Shift = God Modus
Ctrl = Zoning Modus

Zijn er nog meer (link naar overzicht mag ook)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Bedankt. :)
Ten eerste, opleiding is erg belangrijk. Zou je de bij de legale versie geleverde handleiding hebben gelezen dan zou je dat weten ;)
Als een echte man lees ik nooit handleidingen. ;)
je moet gewoon de hele stad opleiden tot het hoogste nivo. Dus overal basisschool, middelbare school en bibliotheek dekking, alsmede een paar musea en universiteiten. Net als in het echte leven levert opleiden uiteindelijk meer op dan het kost (als het kabinet dat nou eens inzag). Je krijgt meer IHT en Co$$$ en die brengen geld in het laatje, en ze bouwen gave torens.
Opleiding is redelijk in orde hoor. Elementary schools hebben 100% dekking en ong. genoeg dekking. High school stelde nauwelijks wat voor, maar is net fors uitgebreid. College en university zijn ook aanwezig.
Libraries en museums zijn nogal dun gezaaid... daar zou ik ook nog wel eens wat aan kunnen doen.
Oh, stage 8 zie ik al in je stad, Bell towers bijvoorbeeld (het bruine geval met 2 punten) en dat ovale groenige kantoorgeval zijn stage 8. Als de vraag naar R of C hoog is probeer eens 4*4 te zonen op gewilde locaties (ctrl inhouden).
Dat ik al eea stage 8 heb kwam in idd al achter. Naast die Bell Towers en Simon and Frank Associates nog wel een aantal.
4x4 zonen is een beetje lastig. Traditioneel heb ik steeds alles 6x6 gezoned, toen wist ik nog niet dat sommige gebouwen vooral op 4x4 komen, en nu is het lastig over te schakelen zonder veel te slopen.
Belasting verlagen heeft wel zin maar dan moet je het voor iedereen doen, de R$, R$$ en R$$$ verhoudingen hangen af van de aanwezige banen. Als je R$$$ belasting verlaagt en er zijn niet genoeg banen heeft het geen zin. Voor meer vraag kun je ook rewards bouwen of landmarks plaatsen. Belasting verlagen helpt alleen als de belastingen echt te hoog zijn (bij 200k inwoners hielp verlagen van 9% naar 8%voor alle R enorm)
A, dat over belasting is interessant. Hier zal ik nog eens wat meer mee experimenteren. Vaak gebruik ik de belastingen als instrument dat ik van alle soorten R en C tenminste een vraagoverschot heb.
Over veiligheid: hoe is je opleidingsnivo? Bij hogere opleiding zal de criminaliteit ook dalen. Voor de rest kwestie van dekking voor de hele stad plus extra bij gevoelige locaties zoals vliegvelden.
Veiligheid is redelijk op orde. Van de opiniepeilingen is alleen environment nog niet zo goed (2/3 of zo).
Inderdaad, strak opgebouwd.

[ Voor 5% gewijzigd door wicher|IA op 10-11-2003 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
wicher schreef op 10 november 2003 @ 16:23:
[...]

Bedankt. :)

[...]

Als een echte man lees ik nooit handleidingen. ;)

[...]

Opleiding is redelijk in orde hoor. Elementary schools hebben 100% dekking en ong. genoeg dekking. High school stelde nauwelijks wat voor, maar is net fors uitgebreid. College en university zijn ook aanwezig.
Libraries en museums zijn nogal dun gezaaid... daar zou ik ook nog wel eens wat aan kunnen doen.

[...]

Dat ik al eea stage 8 heb kwam in idd al achter. Naast die Bell Towers en Simon and Frank Associates nog wel een aantal.
4x4 zonen is een beetje lastig. Traditioneel heb ik steeds alles 6x6 gezoned, toen wist ik nog niet dat sommige gebouwen vooral op 4x4 komen, en nu is het lastig over te schakelen zonder veel te slopen.

[...]

A, dat over belasting is interessant. Hier zal ik nog eens wat meer mee experimenteren. Vaak gebruik ik de belastingen als instrument dat ik van alle soorten R en C tenminste een vraagoverschot heb.

[...]

Veiligheid is redelijk op orde. Van de opiniepeilingen is alleen environment nog niet zo goed (2/3 of zo).

[...]

Inderdaad, strak opgebouwd.
Hehe, nouja als je er niet uitkomt is naar de handleiding grijpen soms een slim idee
je kunt natuurlijk ook gewoon naar simcitycentral of simptropolis surfen.

Slopen om 4*4 te kunnen zonen is op zich geen gek idee, door slopen verhoog je de vraag van het net gesloopte type gebouw en dan heb je meer kans op grote torens. Bovendien zag ik nog leeg gebied volgens mij en dat is natuurlijk ideale bouwgrond voor je nieuwe 4*4 zones

Belastingen heb ik tegenwoordig graag per wealth nivo gelijk zodat ik makkelijk kan zien waar vraag naar is.

Het veiligheidsverhaal was niet voor jou bestemd maar als reply voor de post erboven, en environment is altijd een ramp met rush hour

bibliotheken hebben een cirkel waarin coverage is, volledige coverage is gewenst. Als je 5 bibliotheken hebt krijg je een grote bieb, bij 5 musea een groot museum. Die kosten vrij weinig per maand en verhogen de efficientie van je bibliotheken/musea enorm, waardoor de funding drastisch omlaag kan en je hetzelfde effect bereikt met lagere kosten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik post strax mijn buurstad naast New Jersey. -> Houstom! 1 moment aub :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw

[CSC]Outlaw

White Trash

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 16:21:
Welke hotkeys zijn er allemaal, ik ken er maar twee

Ctrl - Alt - Shift = God Modus
Ctrl = Zoning Modus

Zijn er nog meer (link naar overzicht mag ook)
Shift = Geen wegen
Alt = direction veranderen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Stad: HousTom
Inwoners: 120.000

Afbeeldingslocatie: http://pic9.picturetrail.com/VOL292/1611783/3088310/37830393.jpg Afbeeldingslocatie: http://pic9.picturetrail.com/VOL292/1611783/3088310/37830302.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic9.picturetrail.com/VOL292/1611783/3088310/37830496.jpg Afbeeldingslocatie: http://pic9.picturetrail.com/VOL292/1611783/3088310/37830431.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic9.picturetrail.com/VOL292/1611783/3088310/37830335.jpg Afbeeldingslocatie: http://pic9.picturetrail.com/VOL292/1611783/3088310/37830460.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

waarom heb je overal van die kleine kut pompen inplaats van 1 grote.
En wat voor een openbaar vervoer heb jij?

Ik krijg bij mijn stad het openbaar vervoer eindelijk een beetje opgang 8)7
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jurnde/docs/simcity3.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

Schaapje_BlaaT schreef op 10 november 2003 @ 16:06:
[...]

en beloofd is met een d :P
Het rare is dat opleiding hoog is en helemaal in het groen in de rating. Wat je aan criminaliteit ziet in het overzicht is alleen van die flauwekul (naaktloperij en dat soort kul).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn nieuwe stad :

Stad: Washington D.C.
Inwoners: +/- 50000

Afbeeldingslocatie: http://pic9.picturetrail.com/VOL292/1611783/3088310/37837181.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 18:40:
[...]

waarom heb je overal van die kleine kut pompen inplaats van 1 grote.
En wat voor een openbaar vervoer heb jij?
Omdat HousTom in SC4 is gebouwd en niet in Sim City Rush Hour, vandaar die kleine pompen.

Ik gebruik : bus, metro en monorail. En de laatste (monorail) werkt _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 18:57:
[...]

Omdat HousTom in SC4 is gebouwd en niet in Sim City Rush Hour, vandaar die kleine pompen.
Ik denk dat-ie bedoelt dat je watertorens gebruikt ipv pompen. Gewone pompen bestonden in SC4 Vanilla ook al, alleen de extra grote zijn er pas sinds RH.
Ik gebruik : bus, metro en monorail. En de laatste (monorail) werkt _/-\o_
Bij mij (in Konradshohe) werken bus en metro perfect.
De stad zat (bij gebrek aan brede wegen) behoorlijk dicht.
Ik heb geprobeerd wat te slopen voor een nieuwe avenue, maar het resultaat was niet erg bemoedigend.
Toen heb ik het maar even opnieuw gedaan, en overal bushaltes aangelegd. (Dmv de roadtop-mass transit-mod was slopen daarvoor niet nodig.) Dat hielp wel heel goed.
Onderhand heb ik ook nog een metronet aangelegd, en nu worden de wegen al helemaal nauwelijks nog gebruikt, alleen de metro iets te intensief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
Wat is de meerwaarde van monorail ten opzichte van rails?

Heeft iemand trouwens als eens dat grote treinstation gekregen? Ik heb 'm nog nooit kunnen bouwen en na het uitspelen van alle trein U-Drive-It missies ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Midnightimpact
Stuiterbal schreef op 10 november 2003 @ 19:15:
Wat is de meerwaarde van monorail ten opzichte van rails?

Heeft iemand trouwens als eens dat grote treinstation gekregen? Ik heb 'm nog nooit kunnen bouwen en na het uitspelen van alle trein U-Drive-It missies ook niet.
Nee, nooit terwijl de vereisten slechts 192.000 inwoners en commerce is met tenminste 1 normaal station over de 100% bezetting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zow ff verder gegaan met het optimaliseren. Inwoneraantal op dit moment 203.779 Op dat stukkie! Die hele map moet makkelijk over de 1.000.000 kunnen.

Zow door het plaatsen van 2 extra stadions en door het toevoegen van ondergrondse metrosporen kruislings zoals Schaapie_Blaat eens aangaf (volgens hem is dat beter) heb ik een verliessaldo van 1000 per maand. Als ik dit verwijder, maak ik weer winst.

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/tijnw/SimCity4RH.JPG

Resizen is zonde van het plaatje (dan zie je geen fuck meer)

Vroeger waren er sites, waar je complete steden kon downen. Is dit er nu niet meer? Ik zou het leuk vinden, als je andere steden kon bekijken. Er waren subcategories zoals hoogste inwoneraantal.

[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 00:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stad: Washington D.C.
Inwoners: +/- 50000

Eerst: 50.000

Afbeeldingslocatie: http://pic9.picturetrail.com/VOL292/1611783/3088310/37837181.jpg

Nu: 166.000

Afbeeldingslocatie: http://pic9.picturetrail.com/VOL292/1611783/3088310/37854233.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Fonz, ik heb toch liever dat je deze code gebruikt, die ik even geleerd heb van Stuiterbal

code:
1

Ook.

code:
1
[img=640,480]URL[/img]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Il Ljama

Il Ljama

Spits ya in the face!

wicher schreef op 10 november 2003 @ 19:10:
[...]

[...]

Toen heb ik het maar even opnieuw gedaan, en overal bushaltes aangelegd. (Dmv de roadtop-mass transit-mod was slopen daarvoor niet nodig.) Dat hielp wel heel goed.
Wicher, wat voor mod is dat? Kun je daar haltes mee aanleggen zonder je halve stad te slopen? Waar is die te vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Il Ljama schreef op 11 november 2003 @ 08:14:
[...]

Wicher, wat voor mod is dat? Kun je daar haltes mee aanleggen zonder je halve stad te slopen? Waar is die te vinden?
Bij het mod-gedeelte op www.simtropolis.com (onderaan de homepage). Daar even wat doorklikken, de mod die je zoekt heet geloof ik 'Roadtop MT' (MT = mass transit).
Sowieso is het een heel interessante site voor Simcity'ers.
De transit-bugfix-mods zijn bijvoorbeeld een must.

De Roadtop MT-mod houdt overigens in dat je bushaltes 'op' de weg plaatst ipv ernaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite

aapelite

Do the kirby!

wicher schreef op 11 november 2003 @ 09:34:
[...]

Bij het mod-gedeelte op www.simtropolis.com (onderaan de homepage). Daar even wat doorklikken, de mod die je zoekt heet geloof ik 'Roadtop MT' (MT = mass transit).

De Roadtop MT-mod houdt overigens in dat je bushaltes 'op' de weg plaatst ipv ernaast.
Zeker interessante mod, alleen vind ik de sub dom gedaan. Is gewoon een bankje :P graven ze dan hun eigen kuil ofzo ^^ maja komt later maybe nog goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
aapelite schreef op 11 november 2003 @ 09:43:
[...]

Zeker interessante mod, alleen vind ik de sub dom gedaan. Is gewoon een bankje :P graven ze dan hun eigen kuil ofzo ^^ maja komt later maybe nog goed ;)
Is inderdaad nog niet zo mooi...

De mod is echter al sterk verbeterd tov eerdere versies. Toen was een bushalte gewoon zo'n bushokje, maar dan op de stoep gezet. Dat zag er een beetje krom uit.

Je zou natuurlijk ook ervoor kunnen kiezen de roadtop-subway niet te gebruiken. Bij bushaltes vind ik 't namelijk wel realistisch, maar subways zullen meestal toch meer ruimte innemen.

Dan zou ik echter wel al m'n mooie wolkenkrabbertjes moeten slopen, waarna je ook nog 's lots in deze vorm overhoudt:
code:
1
2
3
###
###
##

Dan is deze mod misschien een béétje cheaten tov de originele versie, maar toch wel een stuk prettiger.

Overigens werkte de tip om alle belastingen gelijk te stellen heel goed!
Na alle belastingen binnen R en C gelijk te stellen, steeg voor alles de vraag, ook voor de delen waarvoor ik de belasting verhoogd heb. Hoe dat precies kan is me niet helemaal duidelijk, maar ik ben blij dat ik er nu achter ben.

Overigens zijn de vraag- en inwonertalschommelingen me soms een raadsel. Nu had ik dus voor alles steeds een vraagoverschot, en toch daalde het inwonertal langzaam. (Slechts van 280k naar 275k, en als ik wat langer wacht zal het wel weer stijgen, maar toch snap ik niet hoe het nu kan dalen.)

[ Voor 27% gewijzigd door wicher|IA op 11-11-2003 11:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wicher schreef op 11 november 2003 @ 09:34:
[...]

Service Unavailable :? hij doet het niet die site!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb ik ook. Site zal het wel weer gaan doen. Heb geduld. Mss is die site wel down, omdat ze geen financierders konden krijgen (ze hadden geld nodig om de site in de lucht te houden).

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had laatst dat mn comp er 10 min over deed om mn stad van sc rh af te sluiten :P Hebben jullie ook dat je comp zo traag wordt van sc? Ik heb een p4 2,5 GHZ, 512 RAM, 2 x 120 GB, Radeon9700TX, WinXP SP1
Pagina: 1 ... 8 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.