Er zijn 3 soorten grotes, dat hele kleintje, een middel en een behoorlijk grote, oa. in de New York regio die standaard mee installeert zitten er daar 4 of 5 van in. Op die grote kaartjes moet de 2miljoen haalbaar zijn (zit zelf op 770.000). Dat middel kaartje waar jij 40.000 op haalt is makkelijk 250.000 op te halen wanneer je high density zonet en over voldoende banen in de regio beschikt.Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 19:44:
Ik weet niet onder welke kaart jij een grote verstaat![]()
Ik bedoel: je hebt 2 kaarten, die hele kleintjes, en die die 4 keer zo groot zijn, nou die die 4 keer zo groot zijn heb ik en staat bijne volgebouwt en ik heb 40000 bewoners.
Maar is pas me derde dag misschien ligt het daaraan.
Ik heb nu een stad van 380k, maar was zo'n 440k. Ik begon de jullie wel bekende problemen te krijgen met pendeltijden waardoor gebouwen leeg komen te staan. Ik heb dit geprobeerd op te lossen door snelwegen en metro, maar met name die laatste is nog geen succes. Ik heb een paar vragen:
1. hoe krijg je die metro nou goed aan de gang. In de residential area looptie, maar richting industrie (pendeltijd) juist weer niet. Moeten er meer stations komen? Ik zet er nu om de 6 vakjes 1.
2. Ik heb belastingen verhoogd op $ en $$ van zowel rsidential, commercieel en industrie in de hoop alleen $$$ over te houden. Hierbij heb ik er wel voor gezorgd dat onderwijs ok is en gezondheid
Ik heb het gevoel dat mijn stad alleen nog verder krimpt en dat zou zonde zijn
.
tips?
1. hoe krijg je die metro nou goed aan de gang. In de residential area looptie, maar richting industrie (pendeltijd) juist weer niet. Moeten er meer stations komen? Ik zet er nu om de 6 vakjes 1.
2. Ik heb belastingen verhoogd op $ en $$ van zowel rsidential, commercieel en industrie in de hoop alleen $$$ over te houden. Hierbij heb ik er wel voor gezorgd dat onderwijs ok is en gezondheid
Ik heb het gevoel dat mijn stad alleen nog verder krimpt en dat zou zonde zijn
tips?
It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!
belastingen verhogen is niet zo handig. ik heb gemerkt dat een verhoging negatief is voor alle $$$ die er zijn in die sector. als je het "goed" doet upgraden die $ mensen vanzelf naar $$ of $$$
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
metro werkt het best als je flink veel stations hebt, die met rechte en schuine verbindingen met elkaar in contact staan.Il Ljama schreef op 29 oktober 2003 @ 08:05:
Ik heb het gevoel dat mijn stad alleen nog verder krimpt en dat zou zonde zijn.
tips?
zoiets dus: http://www.gexus.com/schaapjeblaa/UOP_Subways.jpg
Als je rush hour hebt kun je checken wie waar heen gaat en dan kun je zorgen dat bij begin en eindpunt een metrostation staat. Het kan ook lonend zijn om het radicaal aan te pakken en de halve stad te slopen voor een snelweg, moet je wel flink wat geld hebben.
Belastingenop $ en $$ verhogen helpt niets, als je al $$$ krijgt zal die weer vertrekken vanwege die pendeltijden en dan komt er geen $ of $$ voor in de plaats, bovendien heeft elk kantoor of fabriek ook $ en $$ nodig. Een Co$$$ heeft bijvoorbeeld iets als 15% R$, 65% R$$ en 20% R$$$ nodig. Als je alleen R$$$ in een stad wilt moet je buursteden bouwen voor R$ en R$$, een voordeel hiervan is dat bijvoorbeeld R$ niets nodig heeft waardoor je een hoop geld kunt besparen omdat die sloebers niet jouw peperdure voorzieningen misbruiken terwijl ze ondertussen weinig opleveren
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
OK, thanx. Ik heb net rush hour maar zag niks over pendeltijden. Waar kan ik dat vinden? Dat zou idd enorm helpen om die metro goed te krijgen. Om de hoeveel vakken heb jij stations staan? Als ik dat plaatje van jou zie moeten dat er best veel zijn. Kijk je daarbij specifiek naar waar nog plek over is in je stad of gooi je gewoon wat plat voor een station?Schaapje_BlaaT schreef op 29 October 2003 @ 10:40:
[...]
metro werkt het best als je flink veel stations hebt, die met rechte en schuine verbindingen met elkaar in contact staan.
zoiets dus: http://www.gexus.com/schaapjeblaa/UOP_Subways.jpg
Als je rush hour hebt kun je checken wie waar heen gaat en dan kun je zorgen dat bij begin en eindpunt een metrostation staat. Het kan ook lonend zijn om het radicaal aan te pakken en de halve stad te slopen voor een snelweg, moet je wel flink wat geld hebben.
Belastingenop $ en $$ verhogen helpt niets, als je al $$$ krijgt zal die weer vertrekken vanwege die pendeltijden en dan komt er geen $ of $$ voor in de plaats, bovendien heeft elk kantoor of fabriek ook $ en $$ nodig. Een Co$$$ heeft bijvoorbeeld iets als 15% R$, 65% R$$ en 20% R$$$ nodig. Als je alleen R$$$ in een stad wilt moet je buursteden bouwen voor R$ en R$$, een voordeel hiervan is dat bijvoorbeeld R$ niets nodig heeft waardoor je een hoop geld kunt besparen omdat die sloebers niet jouw peperdure voorzieningen misbruiken terwijl ze ondertussen weinig opleveren
mmm, heb ik dus die belastingen voor niks verhoogd. Zal dat maar eens terugdraaien. Dus de enige manier om $$$ te hebben en te houden is alle voorzieningen en pendeltijden in de gaten houden?
Snelwegen heb ik idd aangelegd door behoorlijk wat plat te gooien. Sta dik 6 miljoen in de plus, dus dat is geen probleem
[ Voor 6% gewijzigd door Il Ljama op 29-10-2003 12:46 ]
It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!
Bij mij is over het algemeen een stuk meer woon-werkverkeer naar C dan naar I, dus ik zou die metro niet zozeer naar de industrie leggen, maar meer tussen R en C.
Dit hangt dus natuurlijk af van hoe die situatie bij jou is.
Dit hangt dus natuurlijk af van hoe die situatie bij jou is.
Verwijderd
Ik merk wel dat rond 45000 inwoners er een soort drempel is, of je gaat daar ineens verlies draaien of je hebt heel snel 55000.
Me stad word gestaag groter nu in ieder geval.
Me stad word gestaag groter nu in ieder geval.
Je hebt bij RH twee vraagtekentjes, als je die met het pijltje erbij gebruikt en op een gebouwtje klikt zie je waar de werknemers vandaan komen of waar de bewoners heen gaan. Klik je op een weg dan zie je het gebruik en waar men vandaan komt en heen gaat, uitermate handig. Zoek een weg die rood is, klik erop en zet bij de begin en eindpunten metrostations en bushokjes.Il Ljama schreef op 29 oktober 2003 @ 12:43:
[...]
OK, thanx. Ik heb net rush hour maar zag niks over pendeltijden. Waar kan ik dat vinden? Dat zou idd enorm helpen om die metro goed te krijgen. Om de hoeveel vakken heb jij stations staan? Als ik dat plaatje van jou zie moeten dat er best veel zijn. Kijk je daarbij specifiek naar waar nog plek over is in je stad of gooi je gewoon wat plat voor een station?
mmm, heb ik dus die belastingen voor niks verhoogd. Zal dat maar eens terugdraaien. Dus de enige manier om $$$ te hebben en te houden is alle voorzieningen en pendeltijden in de gaten houden?
Snelwegen heb ik idd aangelegd door behoorlijk wat plat te gooien. Sta dik 6 miljoen in de plus, dus dat is geen probleem. De uitgaven en inkomsten zijn door de snelwegen en de belastingverhogingen wel wat minder gunstig.
Ik pleur metrostations bij voorkeur op vrije hoekjes of op een plek waar ik maar een klein gebouwtje moet slopen, en dan zo dicht mogelijk bij grote torens. Bij voorkeur plaats ik ook bushokjes in de buurt dan kunnen ze overstappen. Ik heb niet echt een systeem met vaste afstanden, bij veel gebruik pleur ik een hogere dichtheid aan metrostations en verbindingen neer. Je kunt het op het plaatje wel zien, aan de rand van de stad reist men veel met de metro naar de buren en daar heb ik dus veel stations en verbindingen.
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Dank jullie _/-o_
Ik zal dus eerst de R en C met elkaar verbinden. Mmm, zou idd het probleem wel eens geweest kunnen zijn want de grootste afstand is bij mij tussen R en I en dus dacht ik die eerst te overbruggen.... Zal dat veranderen.
OK, Schaapje Blaat, dank voor je uitleg. Dat zal zeker helpen om de daling tegen te gaan aangezien leegstand het enige is wat niet goed gaat en het is juist $$$ dat leegstaat.
Ik ga weer aan de slag
Hier ff een link naar mijn stad: http://www.charlestheduke.nl/images/Veenendaal.png
Ik zal dus eerst de R en C met elkaar verbinden. Mmm, zou idd het probleem wel eens geweest kunnen zijn want de grootste afstand is bij mij tussen R en I en dus dacht ik die eerst te overbruggen.... Zal dat veranderen.
OK, Schaapje Blaat, dank voor je uitleg. Dat zal zeker helpen om de daling tegen te gaan aangezien leegstand het enige is wat niet goed gaat en het is juist $$$ dat leegstaat.
Ik ga weer aan de slag
Hier ff een link naar mijn stad: http://www.charlestheduke.nl/images/Veenendaal.png
[ Voor 11% gewijzigd door Il Ljama op 29-10-2003 19:07 ]
Ik zie kris kras in je stad Olie centrales staan, die zorgen voor een gigantische vervuiling, die gas centrales zijn echt veel milieu vriendelijker (wel wat duurder). Maar wel een beter milieu -> meer High Tech -> Meer $$$ -> Minder misdaad ->enz. -> betere major rating. Plaats ze wel in de hoekjes van de map zodat de 1/2 van de vervuiling zowiezo al wegvalt. Stad ziet er voor de rest leuk uitIl Ljama schreef op 29 oktober 2003 @ 18:07:
Dank jullie _/-o_
Ik ga weer aan de slag
Zeer vetTranzity schreef op 29 oktober 2003 @ 23:49:
Koploper in SC4
[afbeelding]
Is het wat?
Voorkant moet nog wat bijgeschaaft worden.
De NS is trouwens slecht voor je Commute time, ik houd het toch liever bij de Sim City spoorweg organisatie
[ Voor 34% gewijzigd door Midnightimpact op 29-10-2003 23:56 ]
Verwijderd
Die optie zit gewoon in het menu waar je ook een voertuig uit kan zoeken om in te rijden
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 30-10-2003 09:47 ]
Optie zit zoals Terr zegt gewoon in het menu, namelijk onder het My Sims-gedeelte.Midnightimpact schreef op 29 oktober 2003 @ 23:58:
Wat ik trouwens zeer irritant vind aan Rush Hour is dat die U-Drive (I hate-it) icoontjes altijd in de screenshots komenVerpest altijd de screenshots, iemand al een mod of optie hiertegen gevonden?
Lees dan ook eerst de handleiding als je ergens mee zit... voordat je je zo gaat ergeren.
Hier weer een screenshotje van mijn regio:

Nu 970k inwoners.
Het blijkt ook dat steden op middelzware moeilijkheid (2**) duidelijk stukken makkelijker zijn dan op zwaar (3***, pre-RH).
Onderhand heb ik 3 stukjes snelweg.
De 2 Oost-Westbruggen zijn enkel de brug zelf. Dit zijn eigenlijk avenues, maar omdat deze beide in het verlengde liggen van een Oost-West 'stadsas', bedoeld om in de toekomst een snelweg te leggen, heb ik de bruggen vast snelweg gemaakt.
Een snelwegbrug is niet veel duurder dan een avenuebrug, goedkoper dan later vervangen.
Het stuk Noord-Zuid is wel een echte snelweg met 6 afslagen oid, omdat het daar te druk werd.
OK, zal ik idd vervangen (had ik zelf ook wel kunnen verzinnenMidnightimpact schreef op 29 oktober 2003 @ 23:47:
[...]
Ik zie kris kras in je stad Olie centrales staan, die zorgen voor een gigantische vervuiling, die gas centrales zijn echt veel milieu vriendelijker (wel wat duurder). Maar wel een beter milieu -> meer High Tech -> Meer $$$ -> Minder misdaad ->enz. -> betere major rating. Plaats ze wel in de hoekjes van de map zodat de 1/2 van de vervuiling zowiezo al wegvalt. Stad ziet er voor de rest leuk uital zou ik dat commerciele district in het zuiden vervangen voor 1 groot bos.

Waarom zou ik het door bos moeten vervangen. Om vervuiling tegen te gaan? Aangezien de vraag naar C aangezienlijk gedropt is zou ik dat best kunnen doen.
Die oliecentrales kun je maar beter allemaal in 1 hoek bouwen, dan heb je maar 1 gebied waar de vervuiling erg is en niemand wil wonen. Als je het kunt betalen kun je overgaan op kernenergie. Dan wel opletten dat je de centrales niet overbelast anders kunnen ze heel hard boem zeggen. Gascentrales nemen teveel ruimte in en leveren te weinig energie op voor een grote stad. Je hebt ook een vliegveld-overkill volgens mij. In rush hour heb je maar 1 vliegveld per stad nodig, je kunt het vliegveld upgraden als de capaciteit niet afdoende is en na 2 keer upgraden kun je een groter vliegveld bouwen waarbij je het oude afbreekt. Van het bespaarde geld kun je dan bijvoorbeeld meer parken en plazas neerpleuren, ik zie daar niet echt veel van zo op een afstand. Een paar grote parken en plazas kunnen soms wonderen doen. Hi tech industrie houdt ook van parken trouwens, een parkje in een nieuw industriegebied en voor je het weet staat het vol HT. Indien nog niet gedaan kun je ook nog de verordeningen die vervuiling tegengaan aanzettenIl Ljama schreef op 30 oktober 2003 @ 08:19:
[...]
OK, zal ik idd vervangen (had ik zelf ook wel kunnen verzinnen). Ben nu sowieso eens wat bewuster aan het kijken wat welke voorziening (ziekenhuis, school e.d.) oplevert. Ik ben in het begin nogal enthousiast aan het bouwen geweest en krijg daar denk ik nu behoorlijk spijt van.
Waarom zou ik het door bos moeten vervangen. Om vervuiling tegen te gaan? Aangezien de vraag naar C aangezienlijk gedropt is zou ik dat best kunnen doen.
Ja, dat van die centrales is echt niet handig geweest, maar heb weinig ervaring met dit spel. Heb me in het begin laten verleiden tot het snel plaatsen van centrales e.d. als er geklaagd werd door adviseurs. Trap daar niet meer snel in
Dat van die vliegvelden komt omdat ik dacht dat die binnen 1 stad gebruikt konden worden om van R naar I te komen (I know, ik ben een Sim City newbie). Kan die in mijn I-zone ivm kosten eigenlijk wel platgooien. Dat schept weer ruimte voor parkjes e.d.
Dat met die verordeningen; hoe zit dat?
Zoow, hoe kom je aan die mega-mayor rating? 
Mooie steden.
Ik ben al trots op mezelf als ik de top op 2 streepjes ben genaderd... (2** moeilijkheid).
(Met 3*** ben ik tot op 3 streepjes gekomen volgens mij...)
Wel jammer dat je zo'n ongelooflijk vlakke region hebt, zonder water.
Ikzelf speel dus in regio Berlijn, en daarbij baal ik al dat ik niet een wat spannender landschap heb gekozen. Bij jou is het nog erger...
Mooie steden.
Ik ben al trots op mezelf als ik de top op 2 streepjes ben genaderd... (2** moeilijkheid).
(Met 3*** ben ik tot op 3 streepjes gekomen volgens mij...)
Wel jammer dat je zo'n ongelooflijk vlakke region hebt, zonder water.
Ikzelf speel dus in regio Berlijn, en daarbij baal ik al dat ik niet een wat spannender landschap heb gekozen. Bij jou is het nog erger...
mayor rating krijgen is simpel, je bouwt uiteindelijk toch al die rewards wel en die zijn goed voor je major rating. Om die rijke sims binnen te halen geef je iedereen goeie voorzieningen en veel parken en recreatie, wat de major rating ook opkrikt. als je dan landmarks bouwt gaat het helemaal hard. Volgens mij zijn landmarks de makkelijkste methode om je major rating op te krikken. Mijn major rating is 100% in de steden met R$$$ (op hard nivo) naar da's niet echt een prestatie ofzo dat gaat vanzelf. Een stuk moeilijker vind ik het voorkomen van leegstand door lange pendeldijden.
Over die verordeningen, als je geld hebt kun je mooi al die verordeningen aanzetten (in het budget) die voordelige effecten hebben op je stad. Zoals carpoolen stimuleren, verordening schone lucht, beter lezen campagne etc. De verordeningen voor waterbesparing en stroombesparing zijn duurder dan een extra centrale of waterpomp bouwen, maar in geval van vervuilende centrales natuurlijk wel een extra voordeel dat je vervuiling voorkomt.
Over die verordeningen, als je geld hebt kun je mooi al die verordeningen aanzetten (in het budget) die voordelige effecten hebben op je stad. Zoals carpoolen stimuleren, verordening schone lucht, beter lezen campagne etc. De verordeningen voor waterbesparing en stroombesparing zijn duurder dan een extra centrale of waterpomp bouwen, maar in geval van vervuilende centrales natuurlijk wel een extra voordeel dat je vervuiling voorkomt.
Ik las de handleiding vooraf ik ging spelen. Een optie zoals deze zou gewoon standaard uitgeschakeld moeten zijn.wicher schreef op 30 oktober 2003 @ 01:04:
[...]
Optie zit zoals Terr zegt gewoon in het menu, namelijk onder het My Sims-gedeelte.
Lees dan ook eerst de handleiding als je ergens mee zit... voordat je je zo gaat ergeren.
OK, dat zit dus in het budget. Bedankt voor de tip. Zal in mijn stad zeker helpen tegen vervuiling. Vind het alleen wel raar dat ik een hele hoge major-rating heb, maar ik toch 2 grote problemen heb (vervuiling/pendeltijd).Schaapje_BlaaT schreef op 30 oktober 2003 @ 12:09:
Carpoolen stimuleren? Dat kost meerdere duizenden per maand (op een grote stad) en zorgt voor een commute time drop van een 1/2 procent ofzo. Voor dit geld kan je ook een volledig metro netwerk onderhouden.Schaapje_BlaaT schreef op 30 oktober 2003 @ 12:09:
Zolang je niet teveel vervuiling in woonwijken hebt is dit geen probleem, dat ze gebouwen verlaten vanwege pendeltijd komt meestal doordat er woonwijken beschikbaar zijn dichter bij hun werk. Dit kan je voorkomen door snellere vormen van openbaar vervoer van de verdere gelegen woonwijken naar het werk aan te leggen zoals Subway en monorails. Het kan ook komen doordat je simpel teveel woonwijken hebt.Il Ljama schreef op 30 oktober 2003 @ 12:21:
[...]
OK, dat zit dus in het budget. Bedankt voor de tip. Zal in mijn stad zeker helpen tegen vervuiling. Vind het alleen wel raar dat ik een hele hoge major-rating heb, maar ik toch 2 grote problemen heb (vervuiling/pendeltijd).
In mijn geval gaat het idd om te lange reistijd. Ik heb wat geworsteld met de metro, maar daarbij heb ik geen rekening met een aantal zaken gehouden:Midnightimpact schreef op 30 oktober 2003 @ 12:30:
[...]
Zolang je niet teveel vervuiling in woonwijken hebt is dit geen probleem, dat ze gebouwen verlaten vanwege pendeltijd komt meestal doordat er woonwijken beschikbaar zijn dichter bij hun werk. Dit kan je voorkomen door snellere vormen van openbaar vervoer van de verdere gelegen woonwijken naar het werk aan te leggen zoals Subway en monorails. Het kan ook komen doordat je simpel teveel woonwijken hebt.
- afstanden tussen stations; teveel en nu lastig om ze neer te zetten omdat alles is volgebouwd
- ik heb metro tussen R en I gelegd en wat ik in dit topic las is tussen R en C slimmer. Daarnaast wist ik ook niet dat je met 1 van de vraagtekens kon kijken hoe mensen reizen...
- electriciteitscentrales, bijna allemaal kolen en niet in hoek geplaatst. Vervuiling valt gelukig in R gedeeltes mee.
Ik denk dat ik met wat jullie hebben aangedragen mijn stad eens goed ga strippen en als dat niet lukt overnieuw begin
Nooit helemaal overnieuw beginnen, bouw gewoon een stad ernaast, Sim City wordt pas echt leuk met (grote) buursteden.Il Ljama schreef op 30 oktober 2003 @ 12:45:
[...]
In mijn geval gaat het idd om te lange reistijd. Ik heb wat geworsteld met de metro, maar daarbij heb ik geen rekening met een aantal zaken gehouden:
- afstanden tussen stations; teveel en nu lastig om ze neer te zetten omdat alles is volgebouwd
- ik heb metro tussen R en I gelegd en wat ik in dit topic las is tussen R en C slimmer. Daarnaast wist ik ook niet dat je met 1 van de vraagtekens kon kijken hoe mensen reizen...
- electriciteitscentrales, bijna allemaal kolen en niet in hoek geplaatst. Vervuiling valt gelukig in R gedeeltes mee.
Ik denk dat ik met wat jullie hebben aangedragen mijn stad eens goed ga strippen en als dat niet lukt overnieuw begin.
ja, dat had ik al gemerkt. Ik heb aan twee zijdes nu buursteden (nou ja, zijn nog dorpenMidnightimpact schreef op 30 oktober 2003 @ 12:55:
[...]
Nooit helemaal overnieuw beginnen, bouw gewoon een stad ernaast, Sim City wordt pas echt leuk met (grote) buursteden.
Hij is af, gooi de ns_train.dat in je Sim City 4\plugins en voila, de standaard blauw/witte trein is een mooie blauw gele te laat komende NS trein.

download

download
ja, weet ik is peperduur maar alle beetjes helpen en als je geld over hebt is het een goeie optie. Metronetwerken onderhouden zichzelf wel trouwens, die brengen meer op dan ze kosten.Midnightimpact schreef op 30 oktober 2003 @ 12:23:
[...]
Carpoolen stimuleren? Dat kost meerdere duizenden per maand (op een grote stad) en zorgt voor een commute time drop van een 1/2 procent ofzo. Voor dit geld kan je ook een volledig metro netwerk onderhouden.
en die Nederlandse trein is leuk, volgens mij stond er ook al een op simtropolis (of was jij dat?). Kunnen we die ergens downloaden?
Die van Simtropolis ben ik niet.
Heb je misschien een link?
[ Voor 55% gewijzigd door Tranzity op 30-10-2003 13:54 ]
IK zal mijn regio ook maar eens laten zien.
Hij is gemaakt op de New York regio, volledig in Rush hour gebouwd. 2.2 miljoen inwoners op het moment.
Hier een klein websiteje met wat screenshots:
http://www26.brinkster.com/boogclan/sc4/regio.htm
meer screenshots zullen volgen. (wil je een stad/gedeelte specifiek zien vraag dat ff)
Hij is gemaakt op de New York regio, volledig in Rush hour gebouwd. 2.2 miljoen inwoners op het moment.
meer screenshots zullen volgen. (wil je een stad/gedeelte specifiek zien vraag dat ff)
respectMidnightimpact schreef op 30 oktober 2003 @ 14:02:
IK zal mijn regio ook maar eens laten zien.
nee, ik kan mij alleen herinneren dat ik ergens nederlandse treintjes had gezienTranzity schreef op 30 oktober 2003 @ 13:53:
Die van Simtropolis ben ik niet.
maar die van jou zijn mooi genoeg, misschien kun je het online zetten ofzo
ik wil wel NL treintjes, hoewel ik bijna nergens spoor heb (geef mij maar metro, neemt tenminste niet zo veel ruimte in
In Braaklin gebruik ik alleen Bussen en treinen. Ik gebruik die hoge snelwegen met avenues en wegen er onderdoor.Il Ljama schreef op 30 oktober 2003 @ 14:54:
[...]
respect. Ziet er echt perfect uit zeg. Hoe heb je openbaar vervoer geregeld in Braaklin? Heb je die avenues gewoon over de snelweg doorgetrokken zodat er een brug over is?
In de andere grote stad gebruik ik Monorail, treinen en natuurlijk veel bussen. Metro heb ik helemaal niet nodig omdat me verkeer in me gehele regio toch al 60 tot 75% in het groen is (opinie). Verkeersopstoppingen heb ik alleen op de spoorweg en de kruisingen in de buurt van bruggen.
Rush Hour is iig een hele vooruit, in het gewone SIm City had ik een regio met 3 miljoen inwoners, 90% van de wegen zaten helemaal verstopt.
He dat is goed om te weten. Je maakt veel gebruik van bussen. Welke afstand hanteer jij tussen haltes? Ik heb ook redelijk weinig last van verkeersverstopping door aanleg van snelwegen en goede aansluitende avenues.Midnightimpact schreef op 30 oktober 2003 @ 15:15:
[...]
In Braaklin gebruik ik alleen Bussen en treinen. Ik gebruik die hoge snelwegen met avenues en wegen er onderdoor.
In de andere grote stad gebruik ik Monorail, treinen en natuurlijk veel bussen. Metro heb ik helemaal niet nodig omdat me verkeer in me gehele regio toch al 60 tot 75% in het groen is (opinie). Verkeersopstoppingen heb ik alleen op de spoorweg en de kruisingen in de buurt van bruggen.
Rush Hour is iig een hele vooruit, in het gewone SIm City had ik een regio met 3 miljoen inwoners, 90% van de wegen zaten helemaal verstopt.
Die heb je op simcitycentral gezien, van Oppie.Schaapje_BlaaT schreef op 30 oktober 2003 @ 15:03:
[...]
nee, ik kan mij alleen herinneren dat ik ergens nederlandse treintjes had gezien
ik wil wel NL treintjes, hoewel ik bijna nergens spoor heb (geef mij maar metro, neemt tenminste niet zo veel ruimte in
Bushalte op iedere hoek, dat is meestal om de 6-8 hokjes. De verhouding Bus op auto in mijn grote steden is ongeveer 2:1, op sommige wegen zelf 5:1 (in het voordeel van de bus dus) Bushaltes plaats ik overal, dus in Industrie, commercie en woonwijken.Il Ljama schreef op 30 oktober 2003 @ 15:19:
[...]
He dat is goed om te weten. Je maakt veel gebruik van bussen. Welke afstand hanteer jij tussen haltes? Ik heb ook redelijk weinig last van verkeersverstopping door aanleg van snelwegen en goede aansluitende avenues.
[ Voor 7% gewijzigd door Midnightimpact op 30-10-2003 17:05 ]
Even over treinen.
In Rush hour zijn er nu ook grote stations, die zou je moeten krijgen als er tenminste 1 station voor 100% wordt gebruikt en je iets van 172.000 inwoners/commerce hebt. Hier zit ik echter 3 dubbel overheen, maar ik kan nog steeds deze grote stations niet bouwen
In Rush hour zijn er nu ook grote stations, die zou je moeten krijgen als er tenminste 1 station voor 100% wordt gebruikt en je iets van 172.000 inwoners/commerce hebt. Hier zit ik echter 3 dubbel overheen, maar ik kan nog steeds deze grote stations niet bouwen
[ Voor 2% gewijzigd door Midnightimpact op 30-10-2003 17:08 . Reden: typo ]
Yup, ik heb hem gevonden. Die van Oppie idd. hij heeft er 1 met een 1600.Schaapje_BlaaT schreef op 30 oktober 2003 @ 15:03:
[...]
nee, ik kan mij alleen herinneren dat ik ergens nederlandse treintjes had gezien
hier kan je de mijne neerhalen
hmm, nou ik weet niet precies wat je ervoor nodig hebt, ik gebruik altijd metro omdat eer ik dat nodig heb alles al vol staat zodat ik voor treinen de halve stad zou moeten slopen. Kun je dat ding niet verdienen met een U-drive-it(TM) missie?Midnightimpact schreef op 30 oktober 2003 @ 17:08:
Even over treinen.
Ik heb ondertussen maar een wijk gebouwd voor Co$$$ naast mijn grote stad want in de stad zelf wil het niet lukken met het creeren van genoeg vraag.
Ik heb 4*4 gezoned opdat er alleen fatsoenlijke wolkenkrabbers gebouwd gaan worden.
Ik heb al 4 verschillende torens, de bedoeling is dat die kleinere (een Co$$ van 5000 jobs ofzo) uiteindelijk ook verandert in een Co$$$ toren en wel eentje die er nog niet bij staat. Maar eerst moet er meer R$$$ komen in de buursteden om de vraag naar Co$$$ weer op te krikken.

[ Voor 32% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 30-10-2003 18:48 ]
Dat noem ik nou eens effectief je ruimte gebruikenSchaapje_BlaaT schreef op 30 oktober 2003 @ 18:33:
[...]
Ik heb ondertussen maar een wijk gebouwd voor Co$$$ naast mijn grote stad want in de stad zelf wil het niet lukken met het creeren van genoeg vraag.
Ik heb 4*4 gezoned opdat er alleen fatsoenlijke wolkenkrabbers gebouwd gaan worden.
Ik heb al 4 verschillende torens, de bedoeling is dat die kleinere (een Co$$ van 5000 jobs ofzo) uiteindelijk ook verandert in een Co$$$ toren en wel eentje die er nog niet bij staat. Maar eerst moet er meer R$$$ komen in de buursteden om de vraag naar Co$$$ weer op te krikken.
[afbeelding]
Heeft zo'n waterzuiverings installatie eigenlijk effect op industrie?, jij hebt er in de industrie rechts onder 1 staan, ik gebruik ze alleen voor woonwijken.
[ Voor 13% gewijzigd door Midnightimpact op 30-10-2003 19:30 ]
Heb je die gelegd op de drukste routes? Let je dan ook specifiek op grote gebouwen enzo? Mijn stad zit qua R redelijk vol dus ik zal best moeten slopen met om de 6 a 8 hokjesMidnightimpact schreef op 30 oktober 2003 @ 17:04:
[...]
Bushalte op iedere hoek, dat is meestal om de 6-8 hokjes. De verhouding Bus op auto in mijn grote steden is ongeveer 2:1, op sommige wegen zelf 5:1 (in het voordeel van de bus dus) Bushaltes plaats ik overal, dus in Industrie, commercie en woonwijken.
Verwijderd
Lol, is dat geen landmarkMidnightimpact schreef op 30 oktober 2003 @ 19:08:
[...]
Dat noem ik nou eens effectief je ruimte gebruiken. Die meest zuidelijke wolkenkrabber heb ik nog nooit gehad, hoeveel mensjes werken erin? Kan je er misschien van wat dichterbij een ss van maken
?
Heeft zo'n waterzuiverings installatie eigenlijk effect op industrie?, jij hebt er in de industrie rechts onder 1 staan, ik gebruik ze alleen voor woonwijken.
Die grote hoge glazen wel (bank of China), van de andere 4 heb ik er 3 al wel eens van gehad, maar die zuidelijkste niet
Ik leg ze OVERAL, ookal weet ik dat ze maximaal 2% zullen worden gebruikt. Zo kunnen de sims alles bereiken met de bus zodat de er veel sneller voor zullen kiezen. Ik zie de sims ook wel eens naar een trein lopen, stukje met de trein richting de monorail, daarmee naar het industriegebied rijden en daar weer de bus pakken naar het werk. Zolang de mogelijk er is in Rush Hour pakken ze veel sneller het openbaar vervoer dan ze deden voor de Uitbreiding.Il Ljama schreef op 30 oktober 2003 @ 20:52:
[...]
Heb je die gelegd op de drukste routes? Let je dan ook specifiek op grote gebouwen enzo? Mijn stad zit qua R redelijk vol dus ik zal best moeten slopen met om de 6 a 8 hokjes.
een close-up. Let ook op het drukke busverkeerMidnightimpact schreef op 30 oktober 2003 @ 21:54:
[...]
Die grote hoge glazen wel (bank of China), van de andere 4 heb ik er 3 al wel eens van gehad, maar die zuidelijkste niet

ik weet niet wat jij bedoelt met de meest zuidelijke, wijst de pijl die ik linksboven zie naar het noorden?.
Ik gokte maar dat je voor de "het noorden is boven" approach bent gegaan omdat dat gebouw onderaan een is die voor RH nog niet bestond en dus is de kans dat je die nog niet hebt gezien het grootst. Om die te krijgen maak je een 4*4 lot en zet je alleen de europese set aan.
Voor de zekerheid: de witte toren in het midden links is apotheek pedriana, met 7105 banen. Linksboven zien we Cahalane communicatie a 5339 banen. Het blauwe gebouw rechtsboven is Handelsmaatschappij van Prooien met 4533 banen. Voor het geval niet duidelijk is het zijn allemaal C$$$
Het kleinere gebouw rechtsonder is Fisk assurantien, een C$$ gebouw met 5752 banen.
De bedoeling is natuurlijk dat elke 4*4 C$$$ toren er straks staat. Ik weet in elk geval dat er nog zo'n wit geval is dat lijkt op apotheek pedriana, die kan dan mooi op de plek van fisk assurantien komen te staan. Er zijn er misschien nog wel meer maar dan moet ik ff zoeken er staat vast wel een lijstje op internet met plaatjes erbij. Selectief 1 van de 4 bouwstijlen aanzetten op het moment van het zonen van een nieuwe commercial is een vrij goeie methode, hoewel er in elk geval van de houston set op zijn minst 2 zijn dus dat is ff bulldozen tot de goeie komt.
Schaapje_BlaaT Lol. dat stadje bestaat zeker alleen uit bussen
Maar dat had ik ook in New Jersey. Toen ik mijn metro aanlegde stapten ze plotseling allemaal over naar de onderwereld
Is het mogelijk om die kleine icoontjes (missie funties)in beeld weg te halen?
Ja dat is mogelijk.
Hoe doe ik dat?
1 Na het laden van een stad, klik op het icoontje links onderin "Eigen Sim" of druk op "F3."
2 Vervolgens klik je met je muis op "Zelf Rijden" om een sub-menutje te laten verschijnen.
3 Klik vervolgens in het verschenen sub-menutje op "Missie-Indicatoren Aan/Uit" om de icoontjes te doen verdwijnen, of om ze te verschijnen.
Ja dat is mogelijk.
Hoe doe ik dat?
1 Na het laden van een stad, klik op het icoontje links onderin "Eigen Sim" of druk op "F3."
2 Vervolgens klik je met je muis op "Zelf Rijden" om een sub-menutje te laten verschijnen.
3 Klik vervolgens in het verschenen sub-menutje op "Missie-Indicatoren Aan/Uit" om de icoontjes te doen verdwijnen, of om ze te verschijnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 31-10-2003 01:18 ]
metro is ook aanwezig, maar ja die zit nogal vol dus nemen ze ook de busVerwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 00:38:
Schaapje_BlaaT Lol. dat stadje bestaat zeker alleen uit bussenMaar dat had ik ook in New Jersey. Toen ik mijn metro aanlegde stapten ze plotseling allemaal over naar de onderwereld
OK thanx, nou dan ga ik maar eens behoorlijk haltes bouwenMidnightimpact schreef op 30 oktober 2003 @ 21:58:
[...]
Ik leg ze OVERAL, ookal weet ik dat ze maximaal 2% zullen worden gebruikt. Zo kunnen de sims alles bereiken met de bus zodat de er veel sneller voor zullen kiezen. Ik zie de sims ook wel eens naar een trein lopen, stukje met de trein richting de monorail, daarmee naar het industriegebied rijden en daar weer de bus pakken naar het werk. Zolang de mogelijk er is in Rush Hour pakken ze veel sneller het openbaar vervoer dan ze deden voor de Uitbreiding.
Ik bedoelde inderdaad "Hoofdkantoor firma Grief'', ziet er tof uit, ik heb de originele foto's van het gebouw op SImptropolis zien staan, het gebouw is geloof ik gebaseerd op een wolkenkrabber in Frankfurt.Schaapje_BlaaT schreef op 31 oktober 2003 @ 00:32:
[...]
een close-up. Let ook op het drukke busverkeer
[afbeelding]
ik weet niet wat jij bedoelt met de meest zuidelijke, wijst de pijl die ik linksboven zie naar het noorden?.
Ik gokte maar dat je voor de "het noorden is boven" approach bent gegaan omdat dat gebouw onderaan een is die voor RH nog niet bestond en dus is de kans dat je die nog niet hebt gezien het grootst. Om die te krijgen maak je een 4*4 lot en zet je alleen de europese set aan.
Voor de zekerheid: de witte toren in het midden links is apotheek pedriana, met 7105 banen. Linksboven zien we Cahalane communicatie a 5339 banen. Het blauwe gebouw rechtsboven is Handelsmaatschappij van Prooien met 4533 banen. Voor het geval niet duidelijk is het zijn allemaal C$$$
Het kleinere gebouw rechtsonder is Fisk assurantien, een C$$ gebouw met 5752 banen.
En over die bussen:
Daar heb ik nu echt moeite mee, ik ben in real-life geen groene, dus ik mijn simsMidnightimpact schreef op 31 oktober 2003 @ 09:48:
[...]
En over die bussen:zo hoort het, geen auto te zien
ook niet de overvolle bussen/treinen en metro in duwen.
Als mensen (lees: mijn sims) met de auto willen, dan moeten ze dat kunnen.
Oftewel, mijn stad zit vol met wegen
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
He, iemand die principieel isTukk schreef op 31 oktober 2003 @ 10:33:
[...]
Daar heb ik nu echt moeite mee, ik ben in real-life geen groene, dus ik mijn sims
ook niet de voervolle bussen/treinen en metro in duwen.
Als mensen (lees: mijn sims) met de auto willen, dan moeten ze dat kunnen.
Oftewel, mijn stad zit vol met wegen
Ik heb wel openbaar vervoer. Der ligt een compleet net van Metro, alleen ik zorg er wel voor dat die gene die willen ook met de auto kunnen.
Wat ik wel doe is bij elk groot gebouw (+1000 sims) een Metro gebouw plaatsen. Wat je ziet is dat meestal een 90% dan de metro neemt. Dan zitten je wegen niet overvol...
Wat ik wel doe is bij elk groot gebouw (+1000 sims) een Metro gebouw plaatsen. Wat je ziet is dat meestal een 90% dan de metro neemt. Dan zitten je wegen niet overvol...
Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.
In mijn steden heb ik uiteraard ook voldoende wegen met bijbehorende auto's. In Rush Hour wil ik echter de Sims zoveel mogelijk manieren geven om naar hun werk te kunnen komen. Je moet dit doen om de inwoners blij te houden en het milieu te sparen. Als sommige overheden dit voorbeeld zouden volgen, dan zal de wereld een stuk beter wordenTukk schreef op 31 oktober 2003 @ 11:54:
Ik heb wel openbaar vervoer. Der ligt een compleet net van Metro, alleen ik zorg er wel voor dat die gene die willen ook met de auto kunnen.
ha, ik heb eindelijk fatsoenlijke skyscrapers in unreal-o-polis dankzij de sloop-een-hoop-kantoren-en-zone-4x4-tactiek. Er staan er nu 3 verschillende.
Ondertussen heb ik van de gestegen vraag naar Co$$$ geprofiteerd door in de buurstad de missende skyscraper te produceren. Het ding heet lind entertainment en bevat 5756 banen. (dat witte geval met groene puntjes erop)
Volgens mij heb ik ze nu allemaal bij elkaar, zo niet laat het mij dan weten want hoe meer variatie hoe meer vreugd. Voor de extra variatie heb ik ook nog maar 2 4x4 zones R gemaakt, met als bijkomend voordeel een extra vraag naar Co$$$.
Alle sims opleiden tot EQ 200 was goed voor nog eens een extra skyscraper
Ondertussen heb ik van de gestegen vraag naar Co$$$ geprofiteerd door in de buurstad de missende skyscraper te produceren. Het ding heet lind entertainment en bevat 5756 banen. (dat witte geval met groene puntjes erop)
Volgens mij heb ik ze nu allemaal bij elkaar, zo niet laat het mij dan weten want hoe meer variatie hoe meer vreugd. Voor de extra variatie heb ik ook nog maar 2 4x4 zones R gemaakt, met als bijkomend voordeel een extra vraag naar Co$$$.
Alle sims opleiden tot EQ 200 was goed voor nog eens een extra skyscraper

Als ik je goed gebrijp dan laat je dus de metro tussen de grote gebouwen lopen. Welke afstand hanteer jij, ook iets van 6-8 hokjes net als bus?Tukk schreef op 31 oktober 2003 @ 11:54:
Ik zal vanavond (als ikniet meer werk) even wat posten van mijn stad.Il Ljama schreef op 31 oktober 2003 @ 14:26:
[...]
Als ik je goed gebrijp dan laat je dus de metro tussen de grote gebouwen lopen. Welke afstand hanteer jij, ook iets van 6-8 hokjes net als bus?
Ik moet zeggen, Rush Hour maakt sc4k een stuk leuker en realistischer om te spelen.. ben net begonnen, nog niet heel ver, maar ik zie nu het nut van de reispatronen zien al in...
Zo kun je tenminste visueel zien hoe de stations ed worden bereikt.... Bussen lijken iig veel te helpen daarbij.
Ik ga maar weer eens verder
Zo kun je tenminste visueel zien hoe de stations ed worden bereikt.... Bussen lijken iig veel te helpen daarbij.
Ik ga maar weer eens verder
Verwijderd
Is het ook mogelijk om jouw treinen en de 1600's van Oppie te laten rijden in m'n stad?Tranzity schreef op 30 oktober 2003 @ 17:29:
[...]
Yup, ik heb hem gevonden. Die van Oppie idd. hij heeft er 1 met een 1600.
hier kan je de mijne neerhalen
Ik ben een nieuwe stad begonnen in me regio (2.5 miljoen inwoners). Deze is puur bedoeld als industriele banen schepper voor een grote stad ernaast. De stad heeft nu zo'n 80k industriele banen en begint zo traag als sh$# te lopen.
Ik speel altijd op de snelste snelheid en pauzeer om te bouwen, als ik deze stad weer unpauze bevriest de tijd voor 4 a 5 minuten, dan gaat ie opeens weer heel snel lopen. Alle andere oude steden lopen nog normaal. Alle instellingen al op laag gehad, zelfs op 800*600 loopt het k$%
specs: p4 1.6, 512mb pc133, geforce 3 ti-200
Nieuw systeem komt eraan, maar daar heb ik geen zin om op te wachten (PIV 2.8-800HT, asus p4c800-deluxe, 9600pro, 1gig dual chanal 3200) Mijn hoofstad heeft de industriele stad gewoon nodig, en iedere keer koffie halen als ie bevriest lijkt me ook geen goed idee.
Ik kan me nou niet voorstellen dat deze vetraging komt door mijn systeem omdat deze ook gewoon 600k steden met 80k instrie en 200k commercie redelijk kan draaien. Heeft er hier iemand anders ervaring met pure industriele steden of andere vreemde freezes?
Ik speel altijd op de snelste snelheid en pauzeer om te bouwen, als ik deze stad weer unpauze bevriest de tijd voor 4 a 5 minuten, dan gaat ie opeens weer heel snel lopen. Alle andere oude steden lopen nog normaal. Alle instellingen al op laag gehad, zelfs op 800*600 loopt het k$%
Nieuw systeem komt eraan, maar daar heb ik geen zin om op te wachten (PIV 2.8-800HT, asus p4c800-deluxe, 9600pro, 1gig dual chanal 3200) Mijn hoofstad heeft de industriele stad gewoon nodig, en iedere keer koffie halen als ie bevriest lijkt me ook geen goed idee.
Ik kan me nou niet voorstellen dat deze vetraging komt door mijn systeem omdat deze ook gewoon 600k steden met 80k instrie en 200k commercie redelijk kan draaien. Heeft er hier iemand anders ervaring met pure industriele steden of andere vreemde freezes?
Niet specifiek met I-zones, maar ik heb ook last van korte freezes (zeg 3/5 secondes zonder dat ik in of uitzoom terwijl ik een athlon2800+ met 1024 mb en 9700 pro heb. Die freezes zijn niet continu (dan zou je zeggen; hoge performance eisen) maar onverwacht een aantal maal.Midnightimpact schreef op 31 oktober 2003 @ 16:39:
Ik ben een nieuwe stad begonnen in me regio (2.5 miljoen inwoners). Deze is puur bedoeld als industriele banen schepper voor een grote stad ernaast. De stad heeft nu zo'n 80k industriele banen en begint zo traag als sh$# te lopen.
Shit... ik heb in een stad te veel parkjes geplaatst.
Ik was lekker bezig met alle ruimte (bedoeld voor evt toek snelwegen) vol te plempen met allerhande parkjes.
Dat werkte leuk, zag er leuk uit, en trok leuk R$$$ en C$$$ aan.
Alleen: ik bleek achteraf een beetje te zijn doorgeslagen.
De stad maakte eerst 5k winst, maar de nieuwe parken bleken iets van 7k per maand te kosten, en nu dus ineens 2k verlies.
Ik was lekker bezig met alle ruimte (bedoeld voor evt toek snelwegen) vol te plempen met allerhande parkjes.
De stad maakte eerst 5k winst, maar de nieuwe parken bleken iets van 7k per maand te kosten, en nu dus ineens 2k verlies.
Wicher > Heb ik ook gehad maakte toen $4000 verlies na het verdergaan. Maar uiteindelijk (nu) maak ik weer 5000 winst
Dus gewoon afwachten
En als je de parken voor de helft verwijderd maak je dus 2,5 k/maand winst.wicher schreef op 31 oktober 2003 @ 18:04:
Shit... ik heb in een stad te veel parkjes geplaatst.
Ik heb het zo opgebowdIl Ljama schreef op 31 oktober 2003 @ 14:26:
[...]
Als ik je goed gebrijp dan laat je dus de metro tussen de grote gebouwen lopen. Welke afstand hanteer jij, ook iets van 6-8 hokjes net als bus?

Donker is avenue, grijs is street. De witte 9*9 zijn R of C. (I heb ik anders opgebouwd). Ik mis 1 ding op de tekning, dat is dat als verlengde van het kruis van de streets ligt een road als connectie met de avenue.
In het midden is van een blok staat standaard een metro, deze voorkomt dat mensen tussen doortjes nemen door de streets en hij ligt centraal voor iedereen om naar toe te lopen. Als er nu een groot gebouw bijkomt in het midden gaan die naar de centrale Metro (die is meestal erg druk), verder kan ik als er een groot gebouw aan de rand van de 4 vierkanten van 9*9 komt tussen de street en avenue in tegen over dit gebouw een metro plaatsen. Dit metro station zortg er dan voor dat minimal 80% met de metro gaat (meestal meer dan 80%). Iedereen kan met de auto als die wil en de metro station zijn meestal meer dan 90% bezet...
ben nu ook met een stad bezig, wil pics uploaden, maar waar kan ik dat het beste doen?
With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things
Bedankt Tukk; da's een goeie van die M precies in het midden. Ik loop zelf vaak tegen het probleem dat de kleine weggetjes gebruikt gaan worden bij tol op grote wegen/avenues en dan is die opbouw van jou met die M in het midden een uitkomst!
[ Voor 7% gewijzigd door Il Ljama op 31-10-2003 19:54 ]
Die metro op plekken waar wegen samen komen doe ik ook bij IIl Ljama schreef op 31 oktober 2003 @ 19:52:
[...]
Bedankt Tukk; da's een goeie van die M precies in het midden. Ik loop zelf vaak tegen het probleem dat de kleine weggetjes gebruikt gaan worden bij tol op grote wegen/avenues en dan is die opbouw van jou met die M in het midden een uitkomst!. Hoe doe je dit bij I?
@Twixxx: Bij je Provider
ik had hetzelfde probleem en ben toen maar op zoek gegaan naar gratis webspaceTwixxx schreef op 31 oktober 2003 @ 19:28:
ben nu ook met een stad bezig, wil pics uploaden, maar waar kan ik dat het beste doen?
http://www.gexus.com/ bood uitkomst. Werkt tot nu toe fantastisch en geen advertenties. De enige beperking is dat bestanden kleiner moeten zijn dan 200k maar met het gratis te verkrijgen irfanview kun je zonder problemen die screenshots onder de 200k houden
Je kan ook ff kijken op www.picturetrail.com.Twixxx schreef op 31 oktober 2003 @ 19:28:
Over de metro/bussen. hetbeste is dus dat je je wegen [Street] 2 banen maakt. plus 1 blok er tussen. Dan kan je als het nodig is zonder problemen bussen en metro's tussen leggen. en dan om en om parkjes (plavements en small plaza's.
Maak wel 1 richtingsverkeer ervan

^ Demostratie. (En nee, er zijn geen ontstoppingen.
wat is nou bet beste om te doen als je begint: de hoogte van alle tax ?. de groten van de blokken, r:...x.... c:...x... i:...x.... kan iemand ?. want ik doe meestal meer aan mooi ech schoon bouwen maar dan neemt het heeeeel veel ruimtein en dan heb ik amper 5 blokjes r ofzo. alvast Thx!
you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
Ik heb de uitgaven aan city beautification wat gekort, zodat ik tenminste wat winst maak. Dat zal echter ook wel weer een negatieve uitwerking hebben op het effect van de parkjes.Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 18:54:
Wicher > Heb ik ook gehad maakte toen $4000 verlies na het verdergaan. Maar uiteindelijk (nu) maak ik weer 5000 winstDus gewoon afwachten
Ik ben alleen niet zo handig geweest door (uit esthetische overwegingen) sommige vlakken te vullen met kleine parkjes e.d. ipv grote.
Grote zijn in onderhoud (in verhouding) 3x goedkoper, en hun positieve uitstraling reikt ook verder...
Misschien een suffe vraag, maar 9 v/d 10 links in het oude simcity 4 forum doen het niet en het valt me op dat veel grote simcity4 sites ermee genokt zijn, of je moet Duits willen lezen.
Weet iemand nog een beetje een goeie site met veel regions e.d.?
Weet iemand nog een beetje een goeie site met veel regions e.d.?
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
ziet er duur uit met al die plazatjes en wegen, maar wel handig dat je niet hoeft te slopen voor de bouw van een metro- of busstation.Verwijderd schreef op 31 oktober 2003 @ 22:47:
[...]
Je kan ook ff kijken op www.picturetrail.com.
Over de metro/bussen. hetbeste is dus dat je je wegen [Street] 2 banen maakt. plus 1 blok er tussen. Dan kan je als het nodig is zonder problemen bussen en metro's tussen leggen. en dan om en om parkjes (plavements en small plaza's.
Maak wel 1 richtingsverkeer ervan
[afbeelding]
^ Demostratie. (En nee, er zijn geen ontstoppingen.
Verwijderd
Ik heb net al twee keer gehad dat Rush Hour er ineens uitklapt. Bij Sim City zonder uitbreiding heb ik dit nog nooit meegemaakt. Kan het komen omdat ik verder ben gaan spelen met een stad die ik al in SC4000 had gemaakt? Ik heb WinXP SP1, Ati Catalyst 3.7 icm Radeon 9700 TX (dell) Is mn stad wellicht te groot ofoz? Ik heb btw een Dell 4550, PIV 2.5 GHZ, 512 RAM etc
edit:
het is een beetje balen, ik had net zo'n mooie snelweg aangelegd door mn stad heen
het is een beetje balen, ik had net zo'n mooie snelweg aangelegd door mn stad heen
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2003 17:07 ]
ik heb op www.Simtropolis.com het probleem eerder gezien met de 3.7 catalyst. Probeer in ieder geval catalyst 3.6 en anders 3.5 (ik geloof dat Dell ook speciale Dell Catalysts heefts).Verwijderd schreef op 02 november 2003 @ 17:06:
Ik heb net al twee keer gehad dat Rush Hour er ineens uitklapt. Bij Sim City zonder uitbreiding heb ik dit nog nooit meegemaakt. Kan het komen omdat ik verder ben gaan spelen met een stad die ik al in SC4000 had gemaakt? Ik heb WinXP SP1, Ati Catalyst 3.7 icm Radeon 9700 TX (dell) Is mn stad wellicht te groot ofoz? Ik heb btw een Dell 4550, PIV 2.5 GHZ, 512 RAM etc
edit:
Verwijderd
Hee hallo mensen! Na lang zoeken heb ik dus toch ergens een paar Nederlanders kunnen vinden die SimCity 4 spelen.
Voor mensen die nog meer Nederlandse treinen in SC4 willen heb ik goed nieuws:
De Regio Runner:

De Koploper:

De 1300 (voor goederentreinen)

Deze zullen vanaf morgenmiddag te downloaden zijn op www.simcitycentral.net
Voor mensen die nog meer Nederlandse treinen in SC4 willen heb ik goed nieuws:
De Regio Runner:
De Koploper:
De 1300 (voor goederentreinen)
Deze zullen vanaf morgenmiddag te downloaden zijn op www.simcitycentral.net
Ziet er weer mooi uit Oppie, had je vorige werk al gezien op SCC
Die 1300 is vet cool!
Maar voordat ik daar morgen aan kan beginnen zit ik met een leuk probleem:
na een format, wilde ik sc4 weer op mijn comp installen. Alleen, de executable van de autorun weigert in alle toonaarden. De autorun doet het niet wanneer ik de cd erin doe, maar ook niet als ik het bestand (RunGame.exe) zelf aanklik.
Weet iemand wat dit kan zijn?
Of je stopt er de juiste cd in
Ergo: het werkt weer!
Maar voordat ik daar morgen aan kan beginnen zit ik met een leuk probleem:
na een format, wilde ik sc4 weer op mijn comp installen. Alleen, de executable van de autorun weigert in alle toonaarden. De autorun doet het niet wanneer ik de cd erin doe, maar ook niet als ik het bestand (RunGame.exe) zelf aanklik.
Weet iemand wat dit kan zijn?
Of je stopt er de juiste cd in

Ergo: het werkt weer!
[ Voor 10% gewijzigd door 456 op 03-11-2003 16:55 ]
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Heeft iemand trouewns al gezien dat je online een nieuw spelletje kan spelen op simcity.com?
waterski challenge
waterski challenge
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Begin nu echt last van de vervuiling te krijgen. Heb daarom alle niet-$$$ industrie weggegooid omdat de aantrekkelijkheid van de regio daar op kanlrood stond
. Nu vraag ik me af hoe ik de aantrekkelijkheid voor $$$-I kan vergroten, want er wordt niet op gebouwd. Wat heb ik gedaan:
- metro doorgetrokken en bushaltes aangelegd in het gebied
- avenues aangelegd in het gebied met goede aansluiting op de snelwegen
- voldoende parkjes e.e. en een paar landmarks.
Nu is de pendeltijd in mijn stad nog steeds hoog omdat ik alle R in 1 groot gebied heb. Zou ik de R moeten spreiden, meer richting I? Heb ik tot op heden niet gedaan, maar als zelfs met metro de pendeltijden te hoog blijven.....
Ik zit nu echt even op een doodspoor. Iemand suggesties? Zie plaatje van mijn stad. Probleemgebied is het gebied rechtsonder dat ik nu grotendeels heb platgewalst.
http://www.charlestheduke...20totaal%20met%20360k.JPG
Nu is de pendeltijd in mijn stad nog steeds hoog omdat ik alle R in 1 groot gebied heb. Zou ik de R moeten spreiden, meer richting I? Heb ik tot op heden niet gedaan, maar als zelfs met metro de pendeltijden te hoog blijven.....
Ik zit nu echt even op een doodspoor. Iemand suggesties? Zie plaatje van mijn stad. Probleemgebied is het gebied rechtsonder dat ik nu grotendeels heb platgewalst.
Verwijderd
Wat een zooi daarIl Ljama schreef op 04 november 2003 @ 08:02:
[...]
Weet je zeker dat alle luchtvervuiling weggetrokken is?
Ook al sloop je je oude industrie, vervuiling blijft nog hangen daaro,
zo ja, plant flink wat bomen
(als je CTRL+SHIFT+ALT drukt en naar God Mode gaat kun je gratis bomen plaatsen
hoe zit het met die centrales?Il Ljama schreef op 04 november 2003 @ 08:02:
Begin nu echt last van de vervuiling te krijgen. Heb daarom alle niet-$$$ industrie weggegooid omdat de aantrekkelijkheid van de regio daar op kanlrood stond. Nu vraag ik me af hoe ik de aantrekkelijkheid voor $$$-I kan vergroten, want er wordt niet op gebouwd. Wat heb ik gedaan:
die vieze oliecentrales moeten eerst weg uit dat industriegebied alvorens HT industrie te kunnen krijgen. En heb je watervervuiling gecheckt? misschien moet er een zuiveringsinstallatie. Landmarks heb je niet nodig voor IHT, een paar grote parken hier en daar zou genoeg moeten zijn. Plus een hoog opgeleide bevolking
Voor die pendeltijden zijn wat drastischer methoden nodig vrees ik. Bijvoorbeeld die avenue die langs die witte obelisk loopt vervangen voor de highway, die helemaal doortrekken naar rechts en dan naar onder richting industrie. Hou er ook rekening mee dat indien je geen pathfinding fix hebt zullen ze alleen de snelweg nemen als het de korste weg is of ze geen keus hebben.
Je kunt ook een buurstad bouwen met alleen maar HT industrie. Als je dan begint met andere industrie wegjagen en de centrale aan de andere kant van de kaart zet krijg je nooit problemen met vervuiling
Mag ik vragen wat je hier precies mee bedoelt? Dat je vanuit een stad alsnog naar God Mode kan gaan?Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 08:13:
[...]
(als je CTRL+SHIFT+ALT drukt en naar God Mode gaat kun je gratis bomen plaatsen)
In ieder geval, ik krijg het niet voor elkaar. Kan je het misschien even uitleggen?
Snel geteld zie ik dat je 13 Oliecentrales hebt!
De meest vervuilende centrales die je kan nemen!! Waarom neem je geen Hydrogen of een Nucleare? En de vervuiling gaat met stappen terug en kan je high tech plaatsen.

Ja!! Je druk ctrl+alt+shift en klik gelijk samen met je muis op de GOD Mode! Dan kan je gratis bomen planten!Stuiterbal schreef op 04 november 2003 @ 09:28:
[...]
Mag ik vragen wat je hier precies mee bedoelt? Dat je vanuit een stad alsnog naar God Mode kan gaan?
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 04-11-2003 09:35 ]
Coal Power is meeste vervuiling, niet Oil.... maar ja, 13 van die dingen is wel beetje smerig ja 
m'n stadje doet het nu met 6 of 7. weinig (lees:geen) tijd gehad ervoor maar 1 dezer dagen kijken of ik m'n stad kan redden
misschien helpt een buurstad.
m'n stadje doet het nu met 6 of 7. weinig (lees:geen) tijd gehad ervoor maar 1 dezer dagen kijken of ik m'n stad kan redden
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Hicham; heb die vervuilende zooi al verwijderd en heb net idd flink wat bomen geplant.
Schaapje_Blaat; op het plaatje staan idd nog oliecentrales, deze heb ik reeds vervangen door kerncentrales die helemaal rechtsonder in de hoek staan. Watervervuiling zal ik idd checken, niet aan gedacht Goeie tip!
Shit , was al bang dat ik nog wel eea moest slopen voor highway...
Baal ik van, want ik heb al best wat gesloopt en de teller begint aardig te lopen. Zat een week geleden op 450k en 8 miljoen winst en nu nog maar op een saldo van 1 milj en 350k... Hoop dat zo'n snelweg de pendeltijd dan ook flink terugdringt. Ik heb gelukkig weinig last van verkeersopstoppingen.
OK, buurstad is ook een goeie, maar dan heb ik hetzelfde probleem met pendeltijden of niet? Of bedoel je in die stad zowel R als I neer te zetten?
Champy2004; die zijn al vervangen, was vergeten dat dat plaatje nog van net daarvoor was.
Schaapje_Blaat; op het plaatje staan idd nog oliecentrales, deze heb ik reeds vervangen door kerncentrales die helemaal rechtsonder in de hoek staan. Watervervuiling zal ik idd checken, niet aan gedacht Goeie tip!
Shit , was al bang dat ik nog wel eea moest slopen voor highway...
OK, buurstad is ook een goeie, maar dan heb ik hetzelfde probleem met pendeltijden of niet? Of bedoel je in die stad zowel R als I neer te zetten?
Champy2004; die zijn al vervangen, was vergeten dat dat plaatje nog van net daarvoor was.
Ik denk dat jij nu een foutje maaktTermy schreef op 04 november 2003 @ 09:40:
Coal Power is meeste vervuiling, niet Oil.... maar ja, 13 van die dingen is wel beetje smerig ja
Bij Kolencentrales staat er Zware vervuiling! En bij de olie centrales staat er Meest Zware vervuiling. Dus denk dat Olie echt vervuiling oplevert. Zeker als je 12 á 13 hebt. Mijn stad draait nu op 5 Zonne-energie centrales
Volgens mij kijk je verkeerd want er staat al sinds SC4 bij Coal Power "Heaviest Pollution" en bij Oil "Heavy Pollution"......
Kolen Centrales zijn inderdaad de meest vervuilende, in Rush Hour zijn ze zelfs nog vervuilender geworden dan in SC4.Termy schreef op 04 november 2003 @ 10:25:
Volgens mij kijk je verkeerd want er staat al sinds SC4 bij Coal Power "Heaviest Pollution" en bij Oil "Heavy Pollution"......
In een van mijn grote steden heb ik zo'n grote Nucleaire centrale van 100.000 bouwkosten. Deze zit echter na een jaar of 10 al op 75% nieuwstaat en moet dus al weer vervangen worden aangezien er dus 25% van 12.000 = €3000 p/m wordt verspild. Zonne energie centrales en de wat kleinere (40.000) Kerncentrale lijken mij de beste oplossing voor een grote stad.
Ik begin meestal met 1 kolen, breid uit naar 3 kolen, vervang het dan door een stuk of 8 van die gas dingen, zodra het budget voldoende is waag ik de overstap naar Nucleair of Zonne energie.
Afval tot energie centrales budget = 0, per kilowat is deze energie veel te duur.
dubbel.
Nouja dan nog maar wat mogelijke verbeteringen voor je stad Il Yama.
Al de bruggen die ik zie zijn avenues, vervang deze avenues door snelwegen, trek deze iets door tot zover je kunt gaan zonder iets belangrijks te slopen. Net voor iedere brug kan je ook best een tolpoortje plaatsen, zo komt iedere industriele sim er slechts 1 keer langs en zullen ze niet zeuren.
Al de bruggen die ik zie zijn avenues, vervang deze avenues door snelwegen, trek deze iets door tot zover je kunt gaan zonder iets belangrijks te slopen. Net voor iedere brug kan je ook best een tolpoortje plaatsen, zo komt iedere industriele sim er slechts 1 keer langs en zullen ze niet zeuren.
[ Voor 196% gewijzigd door Midnightimpact op 04-11-2003 10:52 ]
Ja zit niks anders op he... Moraal van het verhaal is dat je toch redelijk gestructureerd aan de slag moet gaan. Ik ben gewoon een beetje gaan klooien met Rush Hour om te kijken hoe RH werkte. Ging wel lekker, maar heb nergens rekening mee gehouden en moet dus als een gek gaan slopen en toevoegen. Ik denk erover om maar met een buurstad te beginnen; gestructureerd! Ik vrees dat ik failliet ga met de huidige aanpassingen voor de boeg.Midnightimpact schreef op 04 november 2003 @ 10:46:
dubbel.
Tolpoorten heb ik tot nu toe aleen geplaatst om mensen op de highways te krijgen. Doordat ik daar te weinig van heb op de kortste routes. Misschien dat ik met nieuwe highways en tolpoorten het tij kan keren...
Ik probeerde dit laatst bij mijn stad. Een avenue brug kon ik wel gewoon plaatsen. Maar op dezelfde plek een snelweg brug weigerde hij. Beetje weird huhMidnightimpact schreef op 04 november 2003 @ 10:46:
dubbel.
Dit topic is gesloten.