[PC] Sim City 4 - Rush Hour

Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.847 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 20:41
volgens mij zijn lage snelwegen identiek aan hoge, en nee de industrie zal zich niet vanzelf ontwikkelen de rest van de regio verandert niet tot je die steden weer opent

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmm risicovol dus enigzins.

ach ik probeer wel wat (-:
Ben druk bezig met snelwegen uit te proberen en wat de beste manier is om ze te gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat is de beste manier om verkeersdrukte tegen te gaan: snelwegen, bussen, treinen, metro?

Ik heb nog sim city 4 non rush hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Verwijderd schreef op 19 oktober 2003 @ 19:31:
wat is de beste manier om verkeersdrukte tegen te gaan: snelwegen, bussen, treinen, metro?

In Simcity 3000 kon je in het verordeningen venster autovrije dagen kiezen, gebruik van shuttles, carpoolbevordering...

ik denk dat je hier wat aan hebt....

Telecommunicatie van vroeger
🚅Alles over spoor en treintjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black-Hole
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2024
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 14:24:
[...]

Ik quote ff mezelf. Kan niemand even vertellen hoe jullie je belastingen instellen.? ik krijg niet eens $$$ Residental en alleen krijg ik $ Residental. Kan iemand mij helpen?
Zet alle belastingen op 9% behalve voor de vervuilende industrie. Deze zet ik altijd op max, dacht 20%, scheelt een hoop vervuiling in je stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 19:31:

R en C door elkaar zonen, en trein en/of metro werkt prima bij mij. Levert helemaal niet zo veel verkeer op.

En hou een beetje ruimte over voor evt extra infra, want tegen de tijd dat je bijv een nieuwe snelweg nodig hebt, zullen je gebouwen zo groot zijn dat je ze niet graag sloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 19:31:

Ik gebruik metro, bussen en snelwegen omdat metro en bussen weinig ruimte innemen en snelwegen de hoogste capaciteit hebben, maar ik begin met bussen omdat die het goedkoopst zijn, dan moet je wel meteen flink wat bushokjes neerzetten want ze moeten natuurlijk een hokje hebben bij hun huis en 1 bij hun werk en de sims werken lang niet altijd in de buurt van waar ze wonen. Bovendien schijnen ze alleen de bus te nemen als het bushokje op de route ligt van huis naar werk.
Snelwegen werken alleen als je de sims dwingt die te gebruiken door te voorkomen dat er kortere maar tragere manieren zijn om hun werk te bereiken. Ideaal dus als je alleen snelweg bruggen maakt of alleen snelweg verbindingen met een buurstad.
Metro werkt net als bussen alleen goed als je de stations goed plaatst of gewoon overal.

oh, R en C door elkaar heen zonen werkt een beetje maar als de dichtheid oploopt is dat ook geen oplossing omdat de sims al gauw niet werken in het kantoor waar ze naast wonen maar aan de andere kant van de stad.

[ Voor 10% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 19-10-2003 22:10 ]

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-06-2024
Ik heb trouwens net iets raars meegemaakt met simcity 4 + rush hour.
Ik sluit m net f,zoals het hoort,dus opslaan enzo,kijk net naar mijn temp via lcd,is ie heel erg hoog.Ik f kijken welke processen er draaien,staat simcity er nog gewoon tussen.
Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 12:44

Zoefff

❤ 

Corona schreef op 19 oktober 2003 @ 22:21:
Ik heb trouwens net iets raars meegemaakt met simcity 4 + rush hour.
Ik sluit m net f,zoals het hoort,dus opslaan enzo,kijk net naar mijn temp via lcd,is ie heel erg hoog.Ik f kijken welke processen er draaien,staat simcity er nog gewoon tussen.
Zijn er meer mensen die dit hebben meegemaakt??
Ja, dat merk ik ook wel eens? Blijft soms gewoon nog draaien. Heb het snel door vanwege CoolMon, gewoon handmatig killen en het is weer ok, maar wel merkwaardig idd. Bugje waarschijnlijk.

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Heeft 1 van jullie al zo'n hoge opleiding gehad? >:)

Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL160/1537609/2938663/36123420.jpg

_/-\o_

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 19-10-2003 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Champy2004: Net als met je post van laatst over die grote skyscraper, het voegt bijzonder weinig toe aan het topic... zeker niet met zo'n lading smilies.
Je hoeft hier niet op te replien, gewoon niet meer doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Verwijderd schreef op 19 October 2003 @ 23:05:
Heeft 1 van jullie al zo'n hoge opleiding gehad? >:)

[afbeelding]

_/-\o_
op zijn minst in de buurt, maar nooit lang omdat als nieuwe mensen in de stad gaan wonen beginnen die weer met opleiding 0 zodat de grafiek weer zakt.
Waar ik naar streef is minimalisatie van leegstand, en wel zo dat als ook ik de snelheid op turbo zet er geen gebouwen gaan leegstaan. Dat is inmiddels gelukt met een kleine stad , of mijn grootste stad ooit zonder leegstand kan betwijfel ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Laatst online: 12:17

Termy

valt er nog wat te fragge?

Leegstand en degradatie zijn idd ook grote probs hier. vooral degradatie van R$$$ naar R$$. leegstand heb ik niet zo heel veel maar imho is 1 al teveel. je crime schiet er nl door omhoog wat weer zorgt voor meer degradatie etc etc. de beroemde vicieuze cirkel :)
tegenwoordig sloop ik ook alles wat leeg staat zonder pardon.

misschien die patch maar eens proberen, ziet er naar uit dat ik dat wel kan gebruiken hehe.

ik zag tijdens het downe van die patch trouwens ook iets voor de Toll Booths, die heb ik ook maar even overgehaald want de huidige standaard instelling voor die dingen is totaal debiel, onlogish en onzinning |:( :P

[ Voor 21% gewijzigd door Termy op 20-10-2003 10:29 ]

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Schaapje_BlaaT schreef op 19 October 2003 @ 22:07:
[...]
Bovendien schijnen ze alleen de bus te nemen als het bushokje op de route ligt van huis naar werk.
Snelwegen werken alleen als je de sims dwingt die te gebruiken door te voorkomen dat er kortere maar tragere manieren zijn om hun werk te bereiken.
Als je een goede pathfinding mod hebt of RH + pathfinding mod pakken de mensen sowieso al de snelste route, en niet de kortste.

Dat men de kortste route pakte was inderdaad een bug die het onrealistisch maakte, maar deze is door (3rd party) mods grotendeels verholpen.
oh, R en C door elkaar heen zonen werkt een beetje maar als de dichtheid oploopt is dat ook geen oplossing omdat de sims al gauw niet werken in het kantoor waar ze naast wonen maar aan de andere kant van de stad.
Bij mij werkt het anders wel afdoende.
Ik heb 2 pre-RH steden met 120k en 150k inw, deze hebben geen snelwegen en ave's, hoogstens one-ways, R en C gemixt, en ze lopen oke.
M'n grotere steden zijn pas na RH flink gegroeid, en hebben dus wel ave's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:19

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

wicher schreef op 20 October 2003 @ 10:39:
Als je een goede pathfinding mod hebt of RH + pathfinding mod pakken de mensen sowieso al de snelste route, en niet de kortste.

Dat men de kortste route pakte was inderdaad een bug die het onrealistisch maakte, maar deze is door (3rd party) mods grotendeels verholpen.
Even voor mijn duidelijkheid, ook in RH is deze bug niet opgelost?

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Tukk schreef op 20 October 2003 @ 11:12:
[...]

Even voor mijn duidelijkheid, ook in RH is deze bug niet opgelost?
In RH is de pathfinding volgens mij verbeterd, maar nog steeds niet best.
Ik heb nog steeds een speciale RH-pathfinding mod draaien om het te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Nou.. sla mij maar vierkant of zo... ik ga m'n stadje maar in vernietigen of zo.

340K inwoners, dikke Res demand, zuigende kut demand voor Com, redelijk ok HT demand.
4k winst

ik zone meer inwoner shit erbij, niemand bouwt, bestaande dingen degraderen en Com doet ook niks.
ik check m'n Crime dinges, zie dat er iets niet bedekt is en plant er een police station neer.
in Cheetah speed schiet er opeens vanalles uit de grond, ik groei in 1 keer door naar 380k inwoners. Com demand gaat alleen bij de $$ Services tikkie naar boven en er komt hier en daar een $$$ ding bij maar demand klapt meteen weer naar beneden.

meer inwoners dus meer patienten etc dus m'n winst zakt naar 2k want meer verdienen doe ik niet, ondanks 40k man meer... YEAH RIGHT?

de HT industrie is wel als een kannibaal de I-M aan't vervangen links aan de andere kant van de rivier, best lollig om te zien.
blijkbaar kost dit allemaal weer meer stroom dus we zijn al weer beland bij Oil Plant nummer 7, van die "verbeterde pollution" tov van coal plants is ook al niks meer over.

ik denk naja schijt, save maar en ik zie later wel. crasht dat kut spel tijdens save en als ik het weer opstart is het idd niet gesaved... gvd $%(#*)%^. is niet eens 1e crash geweest want dat gebeurde al 2 keer eerder de afgelopen paar uur.

HET ZAL WEL!
Helemaal gehad met dit onbegrijpelijk gedoe. dat stel lijers heeft alles, zijn overal he-le-maal blij meer, dikke major rating maar Bouwen? nee hor doen we niet, meer geld opleveren? ja dag!

blaat, ik begin wel overnieuw tenzij iemand het wondermiddel ter beschikking heeft want dit slaat werkelijk nergens op. minder man = meer winst, hoe meer verval = meer winst en als ik er iets aan wil doen dan knalt populatie omhoog, zakt m'n winst en gaan ze daarna nog verder naar benede dan toen ik "er iets aan deed"...

WAAAAAAAAAAAA :R |:(

* Termy is verder nog gezond en blij hor... :)

kleine btw, ja ik heb die pathfinding mod (commute is wel wat naar beneden) en ja ik heb zowat alle ordinances aan staan..

[ Voor 6% gewijzigd door Termy op 20-10-2003 12:39 ]

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Termy post eens een screenshot wie weet is daarop te zien wat er aan de hand is en kunnen we je helpen

ik heb inmiddels maar eens een nieuwe stad gestart. Na al die steden met hoge dichtheid heb ik maar eens besloten een stad te bouwen met laagbouw. In het centrum komt dan wat hoogbouw en eromheen wat medium density. Voorlopig gaat het goed. De education grafiek lijkt verdacht veel op die van champy2004 een paar posts hierboven maar dan voor langere tijd, gemiddeld inkomen is 120k en stijgende, levensverwachting is 90 jaar en de stad maakt 2k winst en loopt op zonne energie

maar het belangrijkst van alles, het ziet er leuk uit :)
Afbeeldingslocatie: http://www.gexus.com/schaapjeblaa/Nwslwrd.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Check m'n vorige shots maar, niet veel verandert nl. steeds iets geprobeerd en niet gesaved toen het (weer eens) de mist in ging..

misschien ook eens niet zo koppig zijn en wel iets aan snelwegen doen of alle vieze industrie er meteen uit schoppen of zo.. ik weet het niet maar deze stad is eigenlijk nooit normaal geweest. super hoge belasting op de I-M wat normaal leidt tot leegstand etc veroorzaakte hier alleen gezeik van "te hoge belasting" maar ze peerden hem niet met alle vervuiling van dien :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik snap geen fuck van zo cloverleaf(zo'n ding om 2 snelwegen te laten kruisen)ik zit al de hele tijd te kloten maar ik krijg het niet voor mekaar om zo'n ding te maken

ik sim city 4 non rush hour zonder patches ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Schaapje_BlaaT > Zier er mooi uit _/-\o_ Maar hoe krijg ik nou R$$$ ik heb alleen maar R$ plus C$ en heb wel HT Industrie..

Dat moet je toch hebben als je R$$$ Wilt hebben 8)7

verder hebben ze scholen -- ziekenhuizen -- korte pendeltijden -- Veel parken -- water -- stroom.

Wie weet het probleem. Heb wel 93.000 inwoners, en dat met allemaal R$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Termy: die pathfinding patch maakt dat snelwegen en hoofdwegen werken, als je die dus op een logische wijze toepast zal het enorm helpen om die pendeltijden te verlagen. Idem voor metro en bussen

Ja, die vieze industrie moet je gewoon mollen, hoewel je eerst nog even kunt proberen of het plaatsen van grote parken in je industriegebied vanzelf de HT industrie doet opkomen. (beetje raar maar HT industrie houdt van parken)

wat betreft die cloverleafs, op simtropolis.com in de omnibus staat ergens een filmpje dat erg duidelijk maakt hoe dat moet. Helaas wil de site nu niet werken, ik edit het er later nog wel ff bij waar dat filmpje precies zat

en wat betreft R$$$, ik had al geantwoord dat als demand voor R$$$ in de andere steden laag is dat dat dan invloed heeft op de hele regio. Geef eens wat meer info anders zoals screenshots van de buursteden en je nieuwe stad en de RCI grafiek in de gewraakte stad
In principe moet R$$$ bouwen als ze alle services hebben, korte pendeltijden naar de HT industrie of C$$$ en genoeg demand in de RCI grafiek. Heb je al geprobeerd C$$$ te stimuleren? een paar plazas of een vliegveld willen nog wel eens helpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou jongens, big step, ik ga het morgenmiddag toch maar allebei legaal kopen :D Om er een beetje in te komen heb ik m'n oude stad (non-Rush Hour) nog ff gespeeld... 30k inwoners op een small landscape :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:12
Koop je toch de deluxe versie ?
Of is deze alleen illegaal te krijgen ? Zie 'm anders nog regelmatig langs komen. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ M@NIC > Deluxe Editition kwam pas in de Lente 2004

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 22:54

Upke dupke

Oompa Loompa

Dat is bs. De deluxe ligt nu al in de winkel. Beetje vreemd anders he? Waarom hij op de simcity4 site groot staat afgebeeld.

http://simcity.ea.com/news/dlx_ships_release.php

[ Voor 18% gewijzigd door Upke dupke op 21-10-2003 01:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Schaapje, als ik de I-M sloop of de belasting nog hoger omhoog gooi zakt de HT demand in elkaar (... logisch? :D) en ik heb al large parken gemaakt, dat helpt idd :)

m'n highway is logisch (drukste avenue gewoon vervangen door, kan niet logischer lijkt mij, er wordt opzich ook wel goed gebruik van gemaakt) want de commute gaat wel naar beneden. toch begrijp ik er geen hol van dat ik steeds van die dreigberichten krijg van de Com wil Res hebben om voor ze te werken en als ik dan bijzone gebeurt er nada en ik zie overal No-Job midden in de stad, omringt door Com, zitten? sorry hor maar ik denk dat m'n stad gewoon fucked is.

misschien is het m'n eigen fout want hij begon naar mijn idee erg raar te doen sinds ik verder ben gaan spelen nadat ik C geformateerd had maar het spel op D heb laten staan zonder reinstall....

ach, ik wil het sowieso anders aanpakken want ik wil van die klote I-M af en tot nu toe wil dat niet echt :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Ik krijg die foutmelding continu, bij elke stad, jong of oud. Kdenk een kleine bug in de game.

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deluxe Edition. Wat houdt dat eigenlijk in? SC4 + SC4 Rush Hour in 1 ofzo iets? :?

Of is dat ook een soort uitbreiding

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Termy schreef op 21 oktober 2003 @ 09:57:
Schaapje, als ik de I-M sloop of de belasting nog hoger omhoog gooi zakt de HT demand in elkaar (... logisch? :D) en ik heb al large parken gemaakt, dat helpt idd :)

m'n highway is logisch (drukste avenue gewoon vervangen door, kan niet logischer lijkt mij, er wordt opzich ook wel goed gebruik van gemaakt) want de commute gaat wel naar beneden. toch begrijp ik er geen hol van dat ik steeds van die dreigberichten krijg van de Com wil Res hebben om voor ze te werken en als ik dan bijzone gebeurt er nada en ik zie overal No-Job midden in de stad, omringt door Com, zitten? sorry hor maar ik denk dat m'n stad gewoon fucked is.

misschien is het m'n eigen fout want hij begon naar mijn idee erg raar te doen sinds ik verder ben gaan spelen nadat ik C geformateerd had maar het spel op D heb laten staan zonder reinstall....

ach, ik wil het sowieso anders aanpakken want ik wil van die klote I-M af en tot nu toe wil dat niet echt :/
Mensen werken niet in het kantoor naast de deur, maar het liefst in het kantoor aan de andere kant van de stad :( . Ik denk dat dat komt omdat die kantoren waar ze naast wonen al vol zitten en dan zoeken ze het verderop.
Een screenshot van je stad waar je kunt zien waar de no job zots zitten zou helpen om het probleem te verduidelijken denk ik, een traffic view zou ook wel helpen.
plaatje van mijn best werkende transport systeem tot nu toe (geen abandonment)

Afbeeldingslocatie: http://www.gexus.com/schaapjeblaa/NJZones.jpg

indien niet gepatcht kun je de connecties die onder de highways door lopen aan de kant van I en C afbreken om de neiging om highways te negeren te voorkomen, No job zots zullen je dan echter ten deel vallen hoewel dan wel de meeste wegen groen zullen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 16:38
Verwijderd schreef op 21 oktober 2003 @ 10:44:
Deluxe Edition. Wat houdt dat eigenlijk in? SC4 + SC4 Rush Hour in 1 ofzo iets? :?

Of is dat ook een soort uitbreiding
Deluxe Edition -> SimCity 4 + Rush Hour.

EA trucjes voor meer €.

Volgens de site moet het wel in een (veel) mooiere doos zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leg uit...
Volgens mij is de Deluxe Version goedkoper dan SC4 en Rush Hour allebei los kopen hoor. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
Verwijderd schreef op 21 October 2003 @ 15:20:
[...]

Leg uit...
Volgens mij is de Deluxe Version goedkoper dan SC4 en Rush Hour allebei los kopen hoor. :?
Tegen de tijd dat de Deluxe Edition uit komt niet, denk ik.

En wat is er zo 'Deluxe' aan de 'Deluxe Edition'? Het spel en de expensie samenvoegen vind ik niet echt 'Deluxe'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Mag ik zeggen dat ik Simcity 4 + rush hour eindelijk vind wat ik al bij Simcity 4 kaal had verwacht. Ik heb SC4 niet veel gespeeld, nu met RH vindt ik het pas leuk (bijvoorbeeld Pathfinding vind ik echt onmisbaar).

Dat is volgens mij wel puur marketing, ze zijn er rijk mee geworden. Zie alle The sims die je kan kopen (a 40 euro per stuk).

Q: How many geeks does it take to ruin a joke? A: You mean nerd, not geek. And not joke, but riddle. Proceed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het eindelijk :)
Nu heb ik een klein stadje van zo'n 22.000 inwoners, maar er zit een vervelende bug in het spel, die jullie volgens mij wel bekend is: Dat er plotseling geen gebruik meer werd gemaakt van het OV :/ Ongeveer de helft van de reizigers ging met het OV, toen ging dit van de ene op de andere dag naar 0.
Komt het jullie bekend voor, en is er een soort fix voor? Ik heb Rush Hour dus, en daar zijn geen officiële patches voor... Alles legaal btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Upke dupke schreef op 21 October 2003 @ 01:24:
Dat is bs. De deluxe ligt nu al in de winkel. Beetje vreemd anders he? Waarom hij op de simcity4 site groot staat afgebeeld.

http://simcity.ea.com/news/dlx_ships_release.php
Als je het spel legaal zou hebben, zou je weten wat er in de handleiding staat. Namelijk dat de Deluxe versie pas in de lente naar Europa komt. :/
Amerika is een ander verhaal. BTW, quote van de url die je geeft:
Electronic Arts (Nasdaq: ERTS) today announced the release of SimCity™ 4 Deluxe Edition in North America.
En de handleiding van Rush Hour:
*SimCity 4: Deluxe Edition wordt in de lente van 2004 uitgebracht in Europa.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2003 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
Over Patches gesproken...staan er nog nieuwe gepland voor SimCity 4 / Rush Hour of laat EA het zo. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij die ene patch geven, die zorgt dat je Residental gebouwen niet vervallen? Dank u vriendelijk _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
hiero, nog een paar screenshots van mijn nieuwste stad, ik heb er monorail aan toegevoegd omdat dat er wel leuk uit ziet, op het onderste screenshot kun je de treintjes zien rijden

klikbaar
Afbeeldingslocatie: http://www.gexus.com/schaapjeblaa/NieuwSelwerd.jpg

[img=640,480]]http://www.gexus.com/schaapjeblaa/NS_Closeup.jpg[/]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Mijn Waschenar, bedoeld als R$$/$$$-suburb, groeit onderhand uit tot een volwaardig stadscentrum.

De stad is via 20k R / 60k C nu doorgegroeid naar 50k R / 70k C. Daarmee wordt de stad ook eindelijk wat meer zelfstandig, nu hoeft minder dan de helft van de werknemers uit andere steden te komen. Ook komt het stadje met z'n 70k C nu tussen de topsteden van de regio. De andere steden met rond 200k R hebben veelal ook rond 70k C.

Dit is het nu:
Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsgall.nl/got/sc4/Waschenar_groei_klein.jpg
(klik!)

Door de 20% belasting op R$ heeft deze stad dus alleen R$$/$$$.

Resultaat blijkt wel dat de nieuwe buurstad, Grunwald, weer alleen R$ krijgt. Dit is dan dus het resultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsgall.nl/got/sc4/Grunwald-ElleryElms_klein.jpg
(klik!) (al eerder geplaatst, maar toen zonder thumbnail)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Schaapje_BlaaT schreef op 21 October 2003 @ 11:28:
Mensen werken niet in het kantoor naast de deur, maar het liefst in het kantoor aan de andere kant van de stad :( . Ik denk dat dat komt omdat die kantoren waar ze naast wonen al vol zitten en dan zoeken ze het verderop.
Een screenshot van je stad waar je kunt zien waar de no job zots zitten zou helpen om het probleem te verduidelijken denk ik, een traffic view zou ook wel helpen.
plaatje van mijn best werkende transport systeem tot nu toe (geen abandonment)

[afbeelding]

indien niet gepatcht kun je de connecties die onder de highways door lopen aan de kant van I en C afbreken om de neiging om highways te negeren te voorkomen, No job zots zullen je dan echter ten deel vallen hoewel dan wel de meeste wegen groen zullen zijn.
daar ben ik achter gekomen ja :/
de no job gasten zitten (hoe ironisch) midden tussen de Com en HT zones rechts in m'n stad. ook beneden de rivier zitten er een hoop die werderom tussen het werk zitten.. de enige zone die het goed doet (oude kern ook) ligt juist het verst weg van het werk.. logisch gok ik? :)
traffic is trouwens redelijk ok, nergens echt totaal verstopte wegen ook al zeikt hij af en toe een som een roadje hier of daar :)

morgen ga ik een nieuwe stad maken en bij de bouw daarvan rekening houden met toekomstige snelwegen etc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wicher schreef op 22 October 2003 @ 16:03:
Mijn Waschenar, bedoeld als R$$/$$$-suburb, groeit onderhand uit tot een volwaardig stadscentrum.

De stad is via 20k R / 60k C nu doorgegroeid naar 50k R / 70k C. Daarmee wordt de stad ook eindelijk wat meer zelfstandig, nu hoeft minder dan de helft van de werknemers uit andere steden te komen. Ook komt het stadje met z'n 70k C nu tussen de topsteden van de regio. De andere steden met rond 200k R hebben veelal ook rond 70k C.

Dit is het nu:
[afbeelding]
(klik!)

Door de 20% belasting op R$ heeft deze stad dus alleen R$$/$$$.

Resultaat blijkt wel dat de nieuwe buurstad, Grunwald, weer alleen R$ krijgt. Dit is dan dus het resultaat:
[afbeelding]
(klik!) (al eerder geplaatst, maar toen zonder thumbnail)
Ziet er mooi uit, de structuur die je hebt gebruikt in bovenste pic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hebben jullie is gezien hoe duur het slopen kost van een Radio Station? $10.000

En waarom nou zo duur? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon... :+ :P

Wat ik nou toch weer meemaak 8)7 :? :? :?

Ik heb hier een city college die niet kapot wil :D

Gelukkig was ik niet serieus bezig, maar ben bezig met snelweg aanleggen en nu wil een college niet uit de weg ;( Als ik een andere keer deze game laad (heb nu ff geen zin om het nog eens te proberen) en het probleem is er nog dan is dat knap lullig :( Want die staat dus mooi op een plek waar m'n snelweg moet komen :{

Als ik um bulldoze valt ie uit elkaar, maar eronder komt gewoon weer een nieuwe college tevoorschijn :+ Als ik um in de fik steek en bliksem erop laat neerkomen blijft ie doodleuk staan. Als ik een robot er precies op laat landen gaat ie vele malen kapot totdat het moment komt dat de robot er vanaf is, dan is daar gewoon een nieuwe intacte college :? En last but not least, zelfs een meteoriet krijgt um niet kapot :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 October 2003 @ 00:01:
Gewoon... :+ :P

Wat ik nou toch weer meemaak 8)7 :? :? :?

Ik heb hier een city college die niet kapot wil :D

Gelukkig was ik niet serieus bezig, maar ben bezig met snelweg aanleggen en nu wil een college niet uit de weg ;( Als ik een andere keer deze game laad (heb nu ff geen zin om het nog eens te proberen) en het probleem is er nog dan is dat knap lullig :( Want die staat dus mooi op een plek waar m'n snelweg moet komen :{

Als ik um bulldoze valt ie uit elkaar, maar eronder komt gewoon weer een nieuwe college tevoorschijn :+ Als ik um in de fik steek en bliksem erop laat neerkomen blijft ie doodleuk staan. Als ik een robot er precies op laat landen gaat ie vele malen kapot totdat het moment komt dat de robot er vanaf is, dan is daar gewoon een nieuwe intacte college :? En last but not least, zelfs een meteoriet krijgt um niet kapot :o
vulkaan al gebrobeerd >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 20:00:
Ziet er mooi uit, de structuur die je hebt gebruikt in bovenste pic :)
Thanks.
Aan de rechterkant in die bovenste kun je ook m'n hippe suburb-woonerf-structuur zien. Die werkt op zich mooi, maar heeft niet genoeg capaciteit voor meer dan low-dens. Alleen in de andere woonwijken met een ouderwetse gridlay-out (evt met one-ways) heb ik het aangedurfd er high-dens van te maken.

De lay-out in de onderste pic is al meer ingesteld op hogere dichtheid, maar ook daar bleek de capaciteit al bij mid-dens te klein, waardoor ik bepaalde stukken one-way moest maken.

Als ik een structuur wil die genoeg is voor high-dens, dan moet ik misschien toch naar zoiets toe:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
++====+====+====++===============++
||    |    |    ||               ||
||    |    |    |+---------------+|
||    |    |    |+---------------+|
++====+====+====++===============++

|| ave    = ave    | road    - road

Dus om elke 2 wegen een ave, en misschien die wegen zelfs one-way.
Zoals je ziet lopen de ave's wel door, maar de wegen niet, om het verkeer naar de ave's te leiden.

[ Voor 38% gewijzigd door wicher|IA op 23-10-2003 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Hehe, ik vond dat als de stad 20k per maand verdient door mijn briljante burgemeesters kwaliteiten ik wel een wat rianter onderkomen verdien.

Dus maar schloss schonbrunn neergepleurd, da's wel groot genoeg :), riant achtertuintje gebouwd naar origineel model.
Afbeeldingslocatie: http://www.gexus.com/schaapjeblaa/Schonbrunn.jpg

alleen jammer dat water boven zeenivo niet kan, het is te hopen dat uitbreidingen komen die de mogelijkheid tot bouwen van vijvers hebben, die mis ik nog. Ik zal eens zien wat ik kan doen met de lot editor
Afbeeldingslocatie: http://www.gexus.com/schaapjeblaa/Schonbrunn2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Schaapje_BlaaT schreef op 23 oktober 2003 @ 13:09:
Hehe, ik vond dat als de stad 20k per maand verdient door mijn briljante burgemeesters kwaliteiten ik wel een wat rianter onderkomen verdien.

Dus maar schloss schonbrunn neergepleurd, da's wel groot genoeg :), riant achtertuintje gebouwd naar origineel model.
[afbeelding]

alleen jammer dat water boven zeenivo niet kan, het is te hopen dat uitbreidingen komen die de mogelijkheid tot bouwen van vijvers hebben, die mis ik nog. Ik zal eens zien wat ik kan doen met de lot editor
[afbeelding]
He, ziet er erg mooi uit zo.

Ik vind het ook erg jammer dat water niet wat stedelijker toepasbaar is.
Het water in SC4 is eigenlijk altijd zee, of grote rivier.
Dingen maken als kleine meren, riviertjes, grachten, vijvers kan niet.
Ik ben voor de gein eens gaan proberen Utrecht na te maken, maar heb ipv grachten maar parkengordels gemaakt.
Als je namelijk water maakt krijg je van die veel te hoge bruggen. Bij een echte gracht gaat de straat nauwelijks omhoog voor een brug, en zijn er kades langs het water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij SC2K kon je van die "slootjes" maken van 2 vakjes breed. Dat zou ik idd wel weer terug willen zien. Leuk voor in de R$$$-wijken! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
zo, ff met de lot editor bezig geweest
dat lijkt er al meer op, maar ik kan niets vinden dat op die vijver lijkt. Iemand een suggestie?
Afbeeldingslocatie: http://www.gexus.com/schaapjeblaa/Schonbrunn3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

/me is helemaal over de zeik nou

net druk bezig met een stad met eigenlijk alleen maar high wealth en c$$$ omdat de 2 steden ernaast zegmaar low budget waren (-;

liep als een trein zat zo aan de 180K inwoners.
Op een gegeven moment water op ik naar pauze mode toe. grote waterpomp neergezet aangesloten.

een jaar laten lopen met kleintjes ernaast maar dus wel een flinken impact op kosten. ik die kleintjes weg gehaald
staat alles zonder water terwijl die wel goed aangesloten is en zekers de capaciteit heeft.

door laten lopen zat ik in no time aan 2K inwoners en 25K verlies per maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Kschrok me net rot. Kstond oog in oog met 3 walvissen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
456 schreef op 23 oktober 2003 @ 21:54:
Kschrok me net rot. Kstond oog in oog met 3 walvissen!
Ik kan anders niet zover inzoomen dat ik de ogen kan zien :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Sammy > Je moet ff kijken of het water doorstroomt. Je kan bij het verwijderen van een watertoren/waterpomp ook waterleidingen verwijderen, dus dat het water niet doorstroomt. FF kijken of die stroom heeft. Ander weet ik het ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 oktober 2003 @ 22:52:
@ Sammy > Je moet ff kijken of het water doorstroomt. Je kan bij het verwijderen van een watertoren/waterpomp ook waterleidingen verwijderen, dus dat het water niet doorstroomt. FF kijken of die stroom heeft. Ander weet ik het ook niet meer.
heb je gelezen wat ik heb geschreven nee dus.
erg jammer zoals ik zei alle leidingen zijn goed aangesloten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 06:37:
[...]

heb je gelezen wat ik heb geschreven nee dus.
erg jammer zoals ik zei alle leidingen zijn goed aangesloten
wel waterpompen maar geen water kan maar een paar redenen hebben
1: vervuild water (check de pomp, als is afgesloten is vanwege vervuild water zie je het wel aan het feit dat alle druppels grijs zijn en het erboven staat)

2: geen stroom, misschien is door het slopen van veel kleine pompjes een gat ontstaan tussen de stroomvoorziening en de pomp?

3: leidingen niet goed aangesloten, maar die valt af want je zegt dat het goed is

4: capaciteit te laag, bijvoorbeeld als je het budget voor water te laag hebt, dan kunnen ook je waterleidingen stuk gaan trouwens. Als leidingen stuk gaan op cruciale plaatsen heb je ook geen water meer in de stad

als je dat allemaal gecheckt hebt en je hebt nog altijd geen water dan kun je gewoon proberen een nieuwe pomp te plaatsen, als je toch bezig bent op een andere plaats.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Schaapje_BlaaT schreef op 23 October 2003 @ 16:22:
zo, ff met de lot editor bezig geweest
dat lijkt er al meer op, maar ik kan niets vinden dat op die vijver lijkt. Iemand een suggestie?
[afbeelding]
Netjes!
In het large park zit toch een vijvertje?

M'n suburb groeit intussen lekker door naar een echte hoogbouwstad :) :

Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsgall.nl/got/sc4/Waschenar_hoogbouw_klein.jpg

[ Voor 24% gewijzigd door wicher|IA op 24-10-2003 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

schaapje: ik installeer ICQ net weer en zie dat je een requestje gestuurd had. ik was echter te snel met het add/authorize dat ik nie weet van wanneer het was.. ik had icq er nog nie op staan ivm wat probjes :)

nu dus weer wel dus als je nog ruimte nodig hebt :)

zo maar eens een nieuwe stad gaan maken denk ik. geen zin weer die ellende van Purmerend in te moeten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
ik heb inmiddels al gratis ruimte gefixt, voorlopig lukt het dus wel met die screenshots. Maar toch bedankt

en die vijver in het large park is veel te klein, ik had nog wel een grote vijver gevonden bij een van de landmarks maar ik zou niet weten hoe ik die in mijn lot kan krijgen met die lot editor.

over hoogbouw gesproken, dit gebeurt er als ik in elcheapolis de belasting verlaag voor Co$$$ van 20 naar 5 procent
Afbeeldingslocatie: http://www.gexus.com/schaapjeblaa/Highscrapers.jpg
helaas willen die dingen niet komen in mijn grote stad dus probeer ik demand voor Co$$$ nog hoger te krijgen opdat ze daar gebouwd kunnen worden.

[ Voor 36% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 24-10-2003 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schaapje_BlaaT schreef op 23 October 2003 @ 16:22:
[..]
maar ik kan niets vinden dat op die vijver lijkt. Iemand een suggestie?
[...]
Misschien zoiets als dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
dat ziet er bruikbaar uit, hoe doe je dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05-2022

[CSC]Outlaw

White Trash

Is wel erg lelijk zeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyF
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-04-2024
Verwijderd schreef op 22 October 2003 @ 22:59:
Hebben jullie is gezien hoe duur het slopen kost van een Radio Station? $10.000

En waarom nou zo duur? :+
verhuiskosten apparatuur, onkostenvergoeding gederfde inkomsten van het radiostation, onkostenvergoeding aan bedrijven die hun commercials nu niet uitgezonden krijgen.... noem maar op.... oja... schadevergoedingen ook nog... :P

qtb:
Hoe krijg je dat voor elkaar?...

[ Voor 5% gewijzigd door WillyF op 24-10-2003 18:41 . Reden: toegevoegd ]

The trouble of being a troubleshooter is when trouble starts to shoot back

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schaapje_BlaaT schreef op 24 October 2003 @ 17:07:
[...]
dat ziet er bruikbaar uit, hoe doe je dat?
WillyF schreef op 24 oktober 2003 @ 18:40:
[...]
qtb:
Hoe krijg je dat voor elkaar?...
Ik zat zelf met het probleem dat ik dergelijke "slootjes" in mijn R$$$-wijken wilde (zie een aantal posts hierboven). Deze zijn gewoon met de Lot Editor gemaakt. Als jullie interesse hebben, moeten jullie het maar even zeggen dan mail in die lots wel. Dan kunnen jullie ze eventueel zelf optimaliseren.
Mja. Ik vind ze zelf ook niet heel erg mooi, maar het is tenminste iets. Als jij ideeën hebt om het water mooier en realistischer te maken, dan hoor ik het wel van je... :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Schaapje-BlaaT:

dus hoe lager je de belastingen doet hoe hoger de Commercie wordt, neem ik aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 18:49:
Mja. Ik vind ze zelf ook niet heel erg mooi, maar het is tenminste iets. Als jij ideeën hebt om het water mooier en realistischer te maken, dan hoor ik het wel van je... :/
Is 't niet mogelijk om de vijver die al in het large park zit, dmv een tekenprog (PS bijv) te vergroten (dmv klonen)?

deze dus:
Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsgall.nl/got/sc4/vijver.jpg

Ik dacht, even testen, en in een paar minuten had ik 'm al enigzins acceptabel iets groter gemaakt:
Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsgall.nl/got/sc4/vijver2.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door wicher|IA op 24-10-2003 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 18:49:
[...]
Ik zat zelf met het probleem dat ik dergelijke "slootjes" in mijn R$$$-wijken wilde (zie een aantal posts hierboven). Deze zijn gewoon met de Lot Editor gemaakt. Als jullie interesse hebben, moeten jullie het maar even zeggen dan mail in die lots wel. Dan kunnen jullie ze eventueel zelf optimaliseren.
Ik heb er wel interesse in. Ik heb sowieso altijd interesse in nieuwe lots. al moet ik zeggen dat het erg gevaarlijk is om deze van simcity zelf te downloaden, omdat die nog wel eens wat aan de financien willen rotzooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K'ben altijd een grote fan geweest van SC, sinds deel 1.

Ff m'n regio showen, X-land: pop 1,100,000
3 grote steden, New Herman (460k), Gotham City (250k) en Areosmith (250k)
met daartussen wat dorpjes en stadjes, allemaal goed verbonden met rail
en snelwegen. (er vallen nog 2 steden buiten beeld)
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/~a.touw2/nh_1s.jpg

De oudste en grootste stad, New Herman:
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/~a.touw2/nh_2s.jpg

Overzicht van zones in New Herman: k'hou van 'realistisch' bouwen. dus geen
checkerboards met snelwegen en alles vierkant volgestampt met 5x5 zones :p
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/~a.touw2/nh_3s.jpg

Maar nu, waar ik me echt over irriteer; overal in de regio heb ik ponten neergekwakt. maar die idiote sims zijn er wel erg dol op. deze pont (zwarte pijl)
trekt 20k - 30k reizigers :( resultaat = alle wegen en metro's in de buurt staan
compleet overbeladen stil.
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/~a.touw2/nh_4s.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/~a.touw2/nh_5s.jpg

Als ik die pont sloop dan zit de hele wijk eromheen opeens zonder werk, blijkt dus dat ze allemaal de pont naar de buursteden nemen om daar te gaan werken. terwijl hun eigen stad werk genoeg heeft, erg krom :(

Waar ik ook leip van word is dat in deze stad de Co demand gigantisch fluctueerd, de ene maand alles in de +, de maand erna alles in de -. en het gaat maar door.
K'heb alles al geprobeerd, belastingen verlaagd, groter vliegveld, etc. niet grappig

iemand een oplossing :?

[ Voor 210% gewijzigd door Verwijderd op 25-10-2003 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
M'n regio groeit lekker door, zit onderhand aan de 950k. Als het zo doorgaat kan ik straks de 1M begroeten. :)

Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsgall.nl/got/sc4/Berlin_950k_klein.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LeXx: Echt een super stad (New Herman) maar ff een vraag.. Hoe heb jij je belastingen gezet?

Kan jij mij een ss laten zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 October 2003 @ 14:28:
LeXx: Echt een super stad (New Herman) maar ff een vraag.. Hoe heb jij je belastingen gezet?
Thnx ;) zitten ook errug veel uurtjes in.
Kan jij mij een ss laten zien?
U vraagt, wij posten:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/~a.touw2/nh-7s.jpg

K'heb de eerste eeuw wel gecheat, maar sinds RH hoefde dat niet meer, met wat moeite draaide ik de afgelopen 100 jaar break-even/winst.

Nog wat screenies voor kijkplezier, k'was toch bezig :)

Lijkt wel op de metro in Tokyo: proppen! (maak trouwens vet winst met OV, 12k in, 6k uit :) )
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/~a.touw2/nh-8s.jpg

Stadhuisplein. aaawww wat mooi 8)
Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/~a.touw2/nh-9s.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

Iemand ervaring met monorails?

Ik probeer ze goed aan te leggen, maar dat lukt me niet. Ik wil ze gebruiken vanwege het feit dat ze boven de grond liggen (tov normale rails) en dat ze sneller zijn (tov verhoogde rails). Die extra kosten kan ik wel dragen. Ik heb de volgende problemen
  • Hoe maak ik wissels (splitsingen) in mijn monorails net werk?
    Kan ik alleen maar rondjes maken?
  • Waarom sluiten de monorail-rails niet aan bij de station, wat ik ook doe, je ziet aan het eind van het spoort zo'n stopblok dan een stukje niets
    en dan het station. :? Ik zie wel de monorail rijden, maar hij verdwijnt vlak voor hij dus bij zon stopblok komt.
* Tukk denkt aan een bug bij het twee item.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand nou een oplossing voor de OV bug??
Het probleem is dus dat van de ene op de andere dag iedereen besloot toch maar niet meer met het OV te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

ik heb ook maar eens aan simcity4 begonnen met rush hour, heb engels geinstalt. maar ik erger me er zwaar aan dat de auto´s links rijden ipv rechts. vooral bij missies. weet iemand waar en hoe ik dit kan veranderen?

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzity
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik heb nu een middelmap met 300k inwoners, en ben nu bezig om ernaast (ook op een middelmap) HT en Co te plaatsen, nu krijg ik het niet voorelkaar om op deze map wolkenkrabbers te krijgen. Ook in die stad met 300k gaat het echt moeilijk om wat hoge Co wolkenkrabbers te krijgen, terwijl de Res omhoog schiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Tranzity schreef op 26 October 2003 @ 17:19:
Ik heb nu een middelmap met 300k inwoners, en ben nu bezig om ernaast (ook op een middelmap) HT en Co te plaatsen, nu krijg ik het niet voorelkaar om op deze map wolkenkrabbers te krijgen. Ook in die stad met 300k gaat het echt moeilijk om wat hoge Co wolkenkrabbers te krijgen, terwijl de Res omhoog schiet.
Je krijgt sowieso pas wolkenkrabbers als er een redelijke populatie aan Co is, dus misschien dat je daarom nog niks hebt in de buurstad.

Waarom je nog niks hebt in de stad zelf? Misschien moet je je belasting voor Co wat verlagen, of eens kijken naar de desirability ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Verwijderd schreef op 24 October 2003 @ 18:50:
Schaapje-BlaaT:

dus hoe lager je de belastingen doet hoe hoger de Commercie wordt, neem ik aan...
ehm nee, die belastingen doen er alleen maar toe omdat ik ze eerst had weggejaagd met 20% en toen ik die dus verlaagde kwamen die commercials in 1 keer. Verwacht geen wonderen van belastingverlagingen, die grootste torens willen in mijn grote stad niet komen al zet ik de belastingen op nul procent.

over de fluctuerende Co demand van Lexx: misschien gevolg van de 'commute cycle of death'. Dat houdt in dat mensen je stad in gaan omdat demand hoog is, maar daardoor slibt het verkeer dicht, waardoor ze allemaal weer vertrekken waarna het van voren af aan begint. Als je bevolkingsaantal ook fluctueert dan zit het er dik in dat je daarmee zit. Gezien de niet al te rooskleurige verkeerssituatie zou het mij niets verbazen, maar ik zie niet te veel verlaten gebouwen wat ook een symptoom is. Probeer eerst eens wat extra metrolijnen in je dichtbevolkte gebied. Als dat helpt kun je een extra snelweg overwegen. Helpt dit ook niet dan is het wat anders, misschien moet je dan gewoon meer huizen bouwen in de regio
leuke regio trouwens, en grappig dat je een stad bijna hetzelfde hebt genoemd als ik, jij hebt een stad die boer'n gat heet, mijn stad heet boer'n hol :)

over monorail: als je er een station tussen pleurt dan wil het nog wel eens niet aansluiten, gewoon even rails door het station heen trekken en dan sluit het weer aan (op sommige punten zoals vlak na een snelweg overgang wil het wel eens niet lukken). Wissels trek maak je gewoon door een andere metrolijn schuin naar een al bestaande lijn toe te trekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat ik me afvraag is het volgende: waarom word er over twee precies dezelfde huizen op een verschillende manier informatie gegeven :?
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/w.vandergraaff/verschil.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Verwijderd schreef op 26 oktober 2003 @ 22:15:
Wat ik me afvraag is het volgende: waarom word er over twee precies dezelfde huizen op een verschillende manier informatie gegeven :?
[afbeelding]
Heb je de oranje zelf neergepleurd als ploppable lot oid? (Terwijl de groene er vanzelf is gekomen.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wicher schreef op 26 October 2003 @ 22:22:
Heb je de oranje zelf neergepleurd als ploppable lot oid? (Terwijl de groene er vanzelf is gekomen.)
Nope. Ze zijn allebei 'gegroeid.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Kennen jullie deze al?

Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsgall.nl/got/sc4/AvenueTransition.jpg

Zie de mods @ Simtropolis

[ Voor 42% gewijzigd door wicher|IA op 28-10-2003 14:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tukk

Tukk

De α-man met het ẞ-brein

offtopic:
je url van het plaatje werkt niet ..

edit:
@Wicher: Nog steeds (en nu op mijn werk) krijg ik het volgende plaatje: http://www.simtropolis.com/notfound.gif

[ Voor 18% gewijzigd door Tukk op 27-10-2003 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Tukk schreef op 27 October 2003 @ 09:49:
[...]

offtopic:
je url van het plaatje werkt niet ..
Eerst kreeg je zo'n anti-hotlink-plaatje ja, maar ik zou toch zweren dat-ie het sinds 9:27 echt moet doen. Herlaad de hele bende nog 'es?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tukk schreef op 25 October 2003 @ 18:35:
Iemand ervaring met monorails?
  • Hoe maak ik wissels (splitsingen) in mijn monorails net werk?
    Kan ik alleen maar rondjes maken?
  • Waarom sluiten de monorail-rails niet aan bij de station, wat ik ook doe, je ziet aan het eind van het spoort zo'n stopblok dan een stukje niets
    en dan het station. :? Ik zie wel de monorail rijden, maar hij verdwijnt vlak voor hij dus bij zon stopblok komt.
* Tukk denkt aan een bug bij het twee item.
K'heb nergens last van met Monorails, ik leg ze hetzelfde als treinsporen met splitsingen, bochten, kruisingen etc.

Enigste wat wel bij mij is met Eltracks en monorails, dat als ik een station op een lijn plop de sporen voor en na het station verbroken worden, welke je weer door kan trekken met het station zodat ze verbonden zijn. niet echt een bug maar wel irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 22:09

DataCopy

Dum vita est spes est

daves2hd schreef op 26 oktober 2003 @ 01:10:
ik heb ook maar eens aan simcity4 begonnen met rush hour, heb engels geinstalt. maar ik erger me er zwaar aan dat de auto´s links rijden ipv rechts. vooral bij missies. weet iemand waar en hoe ik dit kan veranderen?
Helaas.... kan niet. Althans ik ben er ook nog steeds niet achter. Uit ellende maar de Nederlandse versie installed :r :r

Een en ander heeft te maken met het feit dat de engelstalige installatie ook inhoudt dat je de engelse versie wil gebruiken.... met linksrijdende autootjes.
Volgens mij zijn ze ook nog niet van plan om het een optie te maken.

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
ik heb ff gekeken maar bij mij rijden ze gewoon rechts. Het is al even geleden dat ik 'm geinstalleerd heb maar kan een nederlandse simcity alleen in het nederlands of kun je ook engels kiezen?. Ik kan mij best voorstellen dat ze in een nederlandse versie altijd rechts rijden maar dat je toch engels kunt kiezen, maar ik ga 'm niet herinstalleren om het te testen.

[ Voor 5% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 27-10-2003 18:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
kan iemand voor mij even een link(je) geven van een één of ander Lot Editor? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Verwijderd schreef op 27 oktober 2003 @ 23:19:
kan iemand voor mij even een link(je) geven van een één of ander Lot Editor? :?
ehm, probeer www.simcity4.com ;)
de link staat rechtsboven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja bedankt maar heb helemaal geen zin om daarvoor te regristreren. Kan iemand mij gewoon dat... ja... zip bestand geven? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05-2022

[CSC]Outlaw

White Trash

Verwijderd schreef op 27 oktober 2003 @ 23:52:
Ja bedankt maar heb helemaal geen zin om daarvoor te regristreren. Kan iemand mij gewoon dat... ja... zip bestand geven? :+
Waarom zou je niet registreren?
Kan je allemaal extra landmarks downloaden en de Lot exchange en simcityscape. 5min registereren en je hebt een stuk meer opties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
[CSC]Outlaw schreef op 28 October 2003 @ 00:13:
[...]

Waarom zou je niet registreren?
Kan je allemaal extra landmarks downloaden en de Lot exchange en simcityscape. 5min registereren en je hebt een stuk meer opties.
Ok je hebt me overgehaald. Maar toch bedankt! :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

Schaapje_BlaaT schreef op 27 oktober 2003 @ 18:26:
ik heb ff gekeken maar bij mij rijden ze gewoon rechts. Het is al even geleden dat ik 'm geinstalleerd heb maar kan een nederlandse simcity alleen in het nederlands of kun je ook engels kiezen?. Ik kan mij best voorstellen dat ze in een nederlandse versie altijd rechts rijden maar dat je toch engels kunt kiezen, maar ik ga 'm niet herinstalleren om het te testen.
Nee, kan dus helaas niet..... daarom zit ik nou met een Nederlandstalige versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
DataCopy schreef op 28 October 2003 @ 08:46:
[...]

Nee, kan dus helaas niet..... daarom zit ik nou met een Nederlandstalige versie
hmm, jammer
nouja dan moet je het maar eens opperen op simtropolis, die lui kunnen het spel modden dus dat krijgen ze vast ook wel voor mekaar

oh, ik neem aan dat je bedoelt dat als je engels instelt je auto's vanzelf rechts gaan rijden, want ik heb directories met ukenglish, finnisch, french etc. in simcity4 dus neem ik aan dat de nederlandse versie wel degelijk andere talen kan hebben

[ Voor 27% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 28-10-2003 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy

DataCopy

Dum vita est spes est

Schaapje_BlaaT schreef op 28 October 2003 @ 10:12:
[...]

hmm, jammer
nouja dan moet je het maar eens opperen op simtropolis, die lui kunnen het spel modden dus dat krijgen ze vast ook wel voor mekaar

oh, ik neem aan dat je bedoelt dat als je engels instelt je auto's vanzelf rechts gaan rijden, want ik heb directories met ukenglish, finnisch, french etc. in simcity4 dus neem ik aan dat de nederlandse versie wel degelijk andere talen kan hebben
Nee... als je de engels taal gebruikt dan krijg je de UKenglish versie voor je neus en rijden je auto's dus links...

Maar ik heb idd op simtropolis of op maxis BBS een berichtje gezien hoe je dat zou kunnen 'modden'. Gewoon de language file uit UKenglish kopieren naar dutch. Hoe de file precies heet moet ik opzoeken....

<edit>

Ik heb het desbetreffende stukje gevonden. Komt van de site van maxis af en is gepost door een zekere '1shot1kill'
Ok, i think i found it myself now so if other people got the same problem try this, I'm not sure if this is totally bug free because i just found it out myself and plan on playing for a few hours now so i can try it: Install your game in dutch. (or any other language except english you got) Then open the UKenglish folder and copy the SimCityLocale.dat file, then paste it in the dutch directory (or again the directory of your language (back up the old file)) then it should work, english text and cars drive on the right side, the file sizes of the 2 files are different but as far as i could see in the 2 minutes i tried it does not matter.
</edit>

[ Voor 34% gewijzigd door DataCopy op 28-10-2003 13:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoelang doen jullie erover voordat hoogbouw hebt, en welke instanties zorgen voor een explosieve groei van inwoners.

Ik ben nu 3 dagen bezig(ong 3 uur per dag) met mijn eerste stad, heb goed gekeken naar voorbeelden van jullie.

Nu heb ik 40000 inwoners, het verkeer is goed en de veiligheid ook.
En ik heb geen plaats meer om nog buizen erbij te bouwen, alles is vol.
Alleen hoe moet ik nu verder, ik draai een kleine winst van 100.

Nu moet ik dus een goede keus maken, anders loopt het helemaal in de soep. ;)

ik heb nu:
genoeg brandweer
genoeg politie
2 kleine klienieken
2 basisscholen
4 bibliotheken

Weten jullie wat ik moet doen? :)

Ik heb trouwens geen rush hour.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 28-10-2003 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 13:53:
Hoelang doen jullie erover voordat hoogbouw hebt, en welke instanties zorgen voor een explosieve groei van inwoners.

Ik ben nu 3 dagen bezig(ong 3 uur per dag) met mijn eerste stad, heb goed gekeken naar voorbeelden van jullie.

ik heb nu:
genoeg brandweer
genoeg politie
2 kleine klienieken
2 basisscholen
4 bibliotheken
Is er nog genoeg RCI-vraag?

Zo ja: dan moet je waarschijnlijk meer (mid- en) high-density zones maken, zodat er meer hoogbouw kan komen.
Als je dat al hebt gedaan is het mogelijk gewoon een kwestie van wachten.

Als ik je zo hoor ben je bezig in een kleine stad (qua oppervlak), daar kunnen op zich iets van 250k mensen in, dus wat dat betreft is-ie echt niet vol.

Het kan wel zijn dat er pas hoogbouw komt bij een bep. aantal inwoners, maar je dat inwonertal nooit haalt in een kleine stad zonder hoogbouw.
Ofwel: hoogbouw in een kleine stad is misschien niet goed mogelijk?
Ga dan verder spelen in een middelgrote stad die aan je kleine stad grenst, zou ik zeggen.

Weet je wat je moet doen? RH kopen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 13:53:

ik heb nu:
genoeg brandweer
genoeg politie
2 kleine klienieken
2 basisscholen
4 bibliotheken

Flinke groei van inwoners wil nog wel eens komen als je rewards plaatst zoals het stadion, het stadhuis of de rechtbank. Die dingen pleur ik doorgaans allemaal neer als ik ze kan betalen. (dat kun jij niet zo te zien) Die 2 klinieken kunnen wel vervangen worden door 1 ziekenhuis, dat is goedkoper dan 2 klinieken zorg wel dat alle inwoners binnen de cirkel wonen van het ziekenhuis. Check ook eens je waterpompen en electriciteitscentrales om te zien of ze nog wel efficient zijn, bij lage efficientie vervangen voor nieuwe kan je een hoop kosten schelen.
Als je het nog niet gedaan hebt kun je een paar stukken re-zonen naar high density, alles blijft dan gewoon staan maar ze kunnen dan de hoogte in.
Post anders 's een screenshot van je stad

oh, en een klein kaartje passen best meer in dan 250k hoor, er kunnen er zeker 600k
op en waarschijnlijk nog wel meer :)

[ Voor 6% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 28-10-2003 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel op een grote kaart, en maak alleen high density, ong 20% is low density.

Ik zie nu trouwens dat er een paar bedrijfjes hightech gaan maken, goed teken volgens mij.
Ik heb wel wat hoogbouw, mijn grootste flat heeft ong 150 inwoners met een modaal inkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Verwijderd schreef op 28 October 2003 @ 14:48:
Ik speel op een grote kaart, en maak alleen high density, ong 20% is low density.

Ik zie nu trouwens dat er een paar bedrijfjes hightech gaan maken, goed teken volgens mij.
Ik heb wel wat hoogbouw, mijn grootste flat heeft ong 150 inwoners met een modaal inkomen.
Als je op een grote kaart speelt kan ik niet geloven dat-ie met 40k inwoners vol is.... aangezien er dus blijkbaar iets van 10.000k op moet passen (extreem geval).

Zelfs als je de stad in extreem lage dichtheid hebt gebouwd lijkt het me sterk... Of bedoelde je 400k?

In beide gevallen: als er genoeg vraag is, en genoeg zones met mid-dens of hi-dens, moet de stad vanzelf groeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet onder welke kaart jij een grote verstaat :)

Ik bedoel: je hebt 2 kaarten, die hele kleintjes, en die die 4 keer zo groot zijn, nou die die 4 keer zo groot zijn heb ik en staat bijne volgebouwt en ik heb 40000 bewoners.

Maar is pas me derde dag misschien ligt het daaraan.
Pagina: 1 ... 6 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.