[PC] Sim City 4 - Rush Hour

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste
Acties:
  • 3.843 views sinds 30-01-2008

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 15:29:
Wicher > Sorry voor zoeven :D Maar ziet er echt mooi uit, leuke dingen krijg je te zien _/-\o_ Ga het is nu in mijn nieuwe stad toepassen!!
Bedankt :)
Het geeft wel een leuker effect binnen steden dan gewone el- of ground-highways ja.
In Nederland zijn snelwegen in stedelijke gebieden toch eerder verzonken dan op palen...

Overigens is het TOCH niet eens nodig om de helling aan te passen om tot aan de snelweg te bouwen. Het hoogteverschil is zo klein dat de helling zelfs als het binnen 1 vlakje wordt overwonnen nog flauw genoeg is voor bebouwing.

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=482055&size=384
Als je dat echter mooier vindt kun je de helling ook volplempen met parkes die op een helling kunnen, zoals grass, open paved area en parkjes die je kan downloaden van o.a. Simtropolis. In deze pic heb ik een stukje volgezet met open paved area.
Ook heb ik op een stukje de Hollywood sign gezet, dat levert ook een leuk effect op. Je zou er ook nog billboards kunnen zetten... (downloadbaar).
De hollywoodsign staat verdiept omdat-ie met z'n pijltje richting snelweg staat.

• wicher|IA
[CSC]Outlaw schreef op 13 november 2003 @ 15:46:
Erg leuk bedacht alleen is het niet jouw idee, maar die van simcityperron op simtropelis:

http://www.simtropolis.co...=42286&forumID=22&catID=8
Weet ik, daar heb ik zelf ook het idee vandaan.
Ik heb ook niet beweerd dat het mijn idee was. :)

Ik was alleen even zelf aan het proberen of het mij ook lukte, en daarvan het ik pics gepost.
Daarnaast is het bij mij optimaal gelukt, beter dan in de pics op Simtropolis.

Intussen ben ik een beetje aan het proberen een typisch Nederlandse verhoogde snelweg aan te leggen, namelijk op een dijk:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=482120&size=384

Alleen lijk je hier ook last te krijgen van het 'verplichte-knik-fenomeen'. Ik heb het nog wel iets netter gekregen dan op deze pic, maar perfect glad lukt volgens mij niet.

Een weg in een tunnel door de dijk leggen lukt helaas niet, zelfs niet als je de wanden nog veel steiler maakt.
Het effect is alleen een idioot hoog en steil road-viaduct over de dijk heen.

[ Voor 10% gewijzigd door wicher|IA op 13-11-2003 16:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu aan mijn 6e Stad begonnen in mijn regio. De nieuwe stad heet Florida en hieronder zie je dat ik al weer de 100.000 ben gepasseerd!

Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL174/1621736/3108314/38076412.jpg

• Midnightimpact
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-12-2020
Eindelijk de 1 miljoen inwoners :P

Vorige week een nieuwe stad begonnen met alleen Woonwijken en Commercie. 2 middelgrote kaartjes zorgen voor de benodigde industriele banen. Nu zit ik op de 1 miljoen en er is voldoende ruimte om hier nog flink overheen te gaan.

Afbeeldingslocatie: http://pic9.picturetrail.com/VOL282/1577311/3018240/38076340.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic9.picturetrail.com/VOL282/1577311/3018240/38017892.jpg

Hier het metro gedeelte, op deze screen was de stad nog 800.000.
Afbeeldingslocatie: http://pic9.picturetrail.com/VOL282/1577311/3018240/38017900.jpg

Hier nog wat gebouwtjes, de stad bevat behoorlijk veel wolkenkrabbers, jammer genoeg zijn enkele $$$ overgenomen door $$ en $.
Afbeeldingslocatie: http://pic9.picturetrail.com/VOL282/1577311/3018240/38088231.jpg

Iedere stad moet toch ook van zijn afval af.
Afbeeldingslocatie: http://pic9.picturetrail.com/VOL282/1577311/3018240/38088225.jpg

En dat moet toch ook ergens van betaald worden.
Afbeeldingslocatie: http://pic9.picturetrail.com/VOL282/1577311/3018240/38088237.jpg

[ Voor 32% gewijzigd door Midnightimpact op 13-11-2003 20:04 ]

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 22:54

Upke dupke

Oompa Loompa

Wat een inkomsten man! Dat is veel! Interresant, wat heb je gedaan omdat zo tekrijgen?

• Midnightimpact
Upke dupke schreef op 13 november 2003 @ 20:40:
Wat een inkomsten man! Dat is veel! Interresant, wat heb je gedaan omdat zo tekrijgen?
Gigantisch veel investeren in de metro. Ik was er vroeg mee begonnen (ongeveer rond de 220.000). Dit zorgde voor goede tijden (winst 30k/maand) en slechte tijden (verlies 15k/maand). Na iedere uitbreiding van de stad (nieuw ziekenhuis/scholen/metro) maakte ik steeds verlies, als het vol gebouwd staat werd dit weer gevolgd door een vette winst. De hoge vraag heb ik gegenereerd door de belasting te verlagen naar 8% rond de 300.000 inwoners, naar de 7,5% rond de 500.000, 7% rond de 750.000 en nu ik op het miljoen zit ongeveer 6.7%.
Deze percentages gelden voor alle soorten belasting (commercieel/woonbelasting).

Verder een gigantisch aanbod van HT in buursteden helpt altijd.
Verder lijken boerderijen weinig effect te hebben aangezien ik maar een paar heb in een 4 miljoen inwoner regio.

Verwijderd

Topicstarter
Midnighteffect > Beautiful City ! Geef hem aan Upke_Dupke dan kan hij hem op de site zetten, en dan kunnen wij hem downloaden _/-\o_ Fantastisch gewoon

• Midnightimpact
Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 21:15:
Midnighteffect > Beautiful City ! Geef hem aan Upke_Dupke dan kan hij hem op de site zetten, en dan kunnen wij hem downloaden _/-o_ Fantastisch gewoon
Hij is 14.4mb en ik heb maar kabel512. de stad zal in een andere regio toch helemaal naar de galemiezen gaan omdat hij nogal sterk afhankelijk is van de buurtsteden en ik de in de hele (4 miljoen grote) regio, vraag heb gecreeerd voor 1 ultieme (deze dus) stad :)

<offtopic>
ik heet trouwens Midnightimpact, niet midnighteffect ;)
</offtopic>

[ Voor 9% gewijzigd door Midnightimpact op 13-11-2003 21:39 ]

• Midnightimpact
Deze was ik nog vergeten trouwens. De regio zelf.
Op het moment van het screenshot was Van Buuren (naar de DJ) nog 750.000 man groot en waren de industrie steden links van Van Buuren nog wat kleiner dan ze nu zijn. Tevens is sinds dien het vliegveld verplaatst van links boven naar rechtsboven.

Met de pijlen staat aangegeven waar de industrie voornamelijk gevestigd is.

Afbeeldingslocatie: http://pic9.picturetrail.com/VOL282/1577311/3018240/38017881.jpg

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Mooie regio man! Die van mij wil ik er ook ooit nog eens zo uit laten zien, alhoewel dat wel zeer moeilijk is. :)

• Midnightimpact
Upke dupke schreef op 13 november 2003 @ 22:20:
Mooie regio man! Die van mij wil ik er ook ooit nog eens zo uit laten zien, alhoewel dat wel zeer moeilijk is. :)
Ervaring is vooral belangrijk, in Sim City 4 zonder RH had ik al een 3miljoen+ regio.
Voor de rest heb je vooral tijd nodig, veel tijd, en een snelle pc om de grote regio's nog enigzins te kunnen spelen. :P

Verwijderd

Topicstarter
Wat the!?

Ik probeer zeehavens toe te passen. En de capacity is 0/650! Wat doe ik fout?

Hij heeft wegen,stroom,water en industrie banen :O

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 20:41
zeehavens worden gebruikt als er geen sneller alternatief is om vracht af te voeren
connecties met de buren zijn vaak het snellere alternatief. Waar connecties ver af liggen bouw je havens

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aapelite
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 16:27

aapelite

Do the kirby!

Ik heb er gewoon voorgezergd dat de meeste bedrijven in de buurt van de haven gebruik maken van de haven. Er loopt wel een snelweg langs hun meer de opritten liggen pas eenendje voorbij die bedrijven dus is de haven automatisch eerste keus. Verder wordt ie nu voor 553/650 gebruikt dus dat zit wel goed. De rest van de bedrijven neemt de trein of de snelweg.

Verder had ik laaltst een overvol middelgroot vliegveld. Toen kreeg ik een aanbod tot upgraden en nu is het een blabla forenzisch vliegeveld met bijna het dubbele aan capaciteit, maar nogsteeds op een evengroot terrein. was hier wel blij mee ;) :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

helpt die lage snelweg manier ook tegen geluids overlast?

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Daves2hd > :) ja een hoge is meer overlast!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
aapelite schreef op 14 november 2003 @ 09:54:
Ik heb er gewoon voorgezergd dat de meeste bedrijven in de buurt van de haven gebruik maken van de haven. Er loopt wel een snelweg langs hun meer de opritten liggen pas eenendje voorbij die bedrijven dus is de haven automatisch eerste keus. Verder wordt ie nu voor 553/650 gebruikt dus dat zit wel goed. De rest van de bedrijven neemt de trein of de snelweg.

Verder had ik laaltst een overvol middelgroot vliegveld. Toen kreeg ik een aanbod tot upgraden en nu is het een blabla forenzisch vliegeveld met bijna het dubbele aan capaciteit, maar nogsteeds op een evengroot terrein. was hier wel blij mee ;) :D
ja, je kunt nog een keer upgraden maar dan is het echt afgelopen
het kost trouwens wel iets meer per maand na upgraden.
en volgens mij zijn verlaagde snelwegen precies identiek aan verhoogde inclusief geluidsoverlast

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Intussen zelf bezig met weer een nieuwe stad: de kustplaats Reinickendorf. (De namen heb ik van delen van Berlijn.)

Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=484910&size=384

De stratenlayout is te zien: avenues en roads. Binnen de avenue-blokken zijn de starten steeds een kwartslag gedraaid, zodat mensen over lange afstanden toch altijd de avenues zullen nemen.
Hier zal ik ook eens proberen dmv de density de ontwikkelingen wat te concentreren in het centrum.

Stomme is dat ik intussen nog steeds geen stad van iemand heb gespeeld. :P
Wel geprobeerd wat te importeren, maar hij herkende de boel steeds niet. Zo maar eens wat verder proberen...

Daarnaast ben ik nog steeds een beetje aan het kloten met verzonken snelwegen. Nu een ground highway op maaiveld, die een stukje afdaalt om onder een avenue door te gaan:
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=485024&size=384

[ Voor 33% gewijzigd door wicher|IA op 14-11-2003 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wicher > Hoe krijg jij bij die brede avenues die onrampes erop? Bij mij komt dan gewoon een bruggetje over de snelweg ;(

YOUPIE! 400 posts _/-\o_

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg de Commercie absoluut niet op gang, in mijn stad zoekt iedereen werk maar nog steeds word er geen commercie gebouwd terwijl de belastingen op 2% staan zelfs met 0% komen ze nog niet, en in alle buursteden is commercie ook aan het instorten
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jurnde/docs/simcity4.JPG
ook het education level is 180

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bullshit > Als ik zo op dat kaartje een blik werp, dan zie ik dat je HEEEL weinig Commercie hebt gemaakt. En volgens mij moet je echt heel veel commercie maken voordat het op gang komt. En hoe meer commerciële banen je maakt, hoe hoger je gebouwen uiteindelijk zullen worden. En dat is, denk ik, dat probleem dat je commerciële banen niet komen opdagen...

Hoop je hiermee genoeg geholpen te hebben S6:Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 10-09 16:38
Champy2004 > Waarom kom je niet meer langs in #SimCity? ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 17:07:
ik krijg de Commercie absoluut niet op gang, in mijn stad zoekt iedereen werk maar nog steeds word er geen commercie gebouwd terwijl de belastingen op 2% staan zelfs met 0% komen ze nog niet, en in alle buursteden is commercie ook aan het instorten
[afbeelding]
ook het education level is 180
Vind je het gek dat ze geen baan hebben, kijk eens naar die industrie vraag 8)7
Gewoon veel industriegebieden zonen, aangezien de vervuilende industrie in het negatief staat, en er alleen hightech industrie is, heeft het geen nadelige gevolgen voor je stad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 17:37:
Bullshit > Als ik zo op dat kaartje een blik werp, dan zie ik dat je HEEEL weinig Commercie hebt gemaakt. En volgens mij moet je echt heel veel commercie maken voordat het op gang komt. En hoe meer commerciële banen je maakt, hoe hoger je gebouwen uiteindelijk zullen worden. En dat is, denk ik, dat probleem dat je commerciële banen niet komen opdagen...

Hoop je hiermee genoeg geholpen te hebben S6:Y)
Het heeft niet echt geholpen er komt gewoon niemand naar die gebieden
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/jurnde/docs/simcity5.JPG
Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 18:17:
[...]
Vind je het gek dat ze geen baan hebben, kijk eens naar die industrie vraag 8)7
Gewoon veel industriegebieden zonen, aangezien de vervuilende industrie in het negatief staat, en er alleen hightech industrie is, heeft het geen nadelige gevolgen voor je stad.
ik heb al high tech industrie in mijn stad(gewoon dirty industrie de belasting 20% doen), maar dat neemt zoveel ruimte in dus ik heb liever commercie, en je krijgt nog best veel air polution bij high tech industrie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Stuiterbal >
offtopic:
Ik ben er hoor ! Had even wat gedaan! En moet straxx voetballen

Bullshit! > Tja dan weet ik het ook niet meer gozer. Misschien even kijken of ze juist HT Industrie nodig hebben en dan maar Dense High Tech Industrie aanleggen. En dan zal het wel opgelost moeten zijn!!

Edit:

Helaas moet ik aan een nieuw regio beginnen. De regio met 1000000 inwoners die jullie al wel hebben gezien, is heel 'gek en raar' verwijderd! Dus helaas maar opnieuw beginnen. Voortaan maar backups maken. :D

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 14-11-2003 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Nee, geen backups, sturen naar www.Gotcity.tk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 18:37:
[...]

Het heeft niet echt geholpen er komt gewoon niemand naar die gebieden
[afbeelding]

[...]

ik heb al high tech industrie in mijn stad(gewoon dirty industrie de belasting 20% doen), maar dat neemt zoveel ruimte in dus ik heb liever commercie, en je krijgt nog best veel air polution bij high tech industrie
Air pollution bij High Tech :? Daar heb ik totaal geen last van, en ik heb toch 5k high tech banen...
Ik heb trouwens over de 200k inwoners :*) Feliciteer mij _/-\o_ :+
Alleen een klein probleempje... Ondanks een fantastisch OV systeem en nauwelijks verkeersopstoppingen, krijg ik toch regelmatig "verlaten wegens lange pendeltijden"... Ik weet niet hoe en waarom, want ik krijg ook bij "pendeltijden:" "lang" te zien, ook al moeten ze maar een paar vakjes met de bus naar hun werk... Maar hierdoor stroomt de R$ en de R$$ dus weg, waarna ik het gebouw moet slopen... Er is dan binnen no-time een nieuw gebouw uit de grond gestampt, maar dat staat dan ook binnen de kortste keren weer leeg :X
Hoe kan ik hier iets aan doen :X Want er staan al 4 busstations en 2 metrohaltes naast de deuren van die flats... Ik zie echt niet in hoe het sneller kan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er iemand een mooie zelf gecreeerde regio voor mij zodat ik lekker kan klussen de prebuilds vind ik niet zo denderend

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Upke zo dom ben ik niet :o Ok ik ben blond en mijn verstandskiezen zijn eruit en dat wil niet zeggen dat ik geen verstand heb :D Ik heb al 5 steden bij gotcity staan namelijk :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
bullshit! maak een industriegebied van serieus formaat in een buurstad. Je hebt ook nog vraag naar R$$ en R$$$ dus meer daarvan zonen zou moeten leiden tot meer inwoners die dan weer zorgen voor vraag naar C
Verder vervuilt IHT wel degelijk de lucht en het water maar het is maar een beetje, die watervervuiling is makkelijk tegen te gaan met een zuiveringsinstallatie en hier en daar een parkje doet het negatief demand effect van de vervuiling op de IHT wel weer te niet

Semmy check de site met downloadbare steden op http://www.gotcity.tk/ Als je een terrein wilt surf dan naar de map exchange van simtropolis hier http://www.simtropolis.com/maps/maps.cfm

enneh unreal-o-polis moet nog steeds op gotcity.tk komen opdat een combinatie van 3 steden te maken is waar wat mee te beginnen is. Upkedupke had 'm al als het goed is anders kan ik FTP wel weer aanzetten

oh, gefeliciteerd met 200k Jan. En van een perfect OV systeem kun je niet spreken als de pendeltijden lang zijn. Check waar de sims wonen en werken en je zult zien dat ze verder van hun huis werken dan je dacht.

[ Voor 12% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 15-11-2003 02:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu bezig met een nieuwe regio! (omdat de andere dus 1 op andere reden weg is ;( ) Maar heb gelukkig nu al weer iets van 200000. En nu maar backups maken voordat SC4 weer mijn regio niet kan zien! :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Ik weet nergens van. Sorry. Zet je FTP morgen maar aan, mail maar, filetjes compleet goed gerared met screenshot op je ftp zetten. Nogmaals sorry, heb er blijkbaar langsgekeken. :>

Edit: weet iemand een hotkey waarmee je gebouwen kunt draaien? (ik heb namelijk de grootste moeite om de pond te plaatsen in de richting die ik wil.

[ Voor 21% gewijzigd door Upke dupke op 15-11-2003 22:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schaapje_BlaaT schreef op 15 november 2003 @ 02:08:
oh, gefeliciteerd met 200k Jan. En van een perfect OV systeem kun je niet spreken als de pendeltijden lang zijn. Check waar de sims wonen en werken en je zult zien dat ze verder van hun huis werken dan je dacht.
Tjah dat is nu juist wat ik niet snap :? Ze werken vrijwel allemaal in een buurstad, maar er loopt gewoon een metrolijn vanaf hun huis naar de buurstad... Ook busstations zijn er vollop, en verkeersopstoppingen zijn nihil. Toch blijven de pendeltijden lang :/ Ik snap er echt geen f*ck van :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Schaapje_BlaaT schreef op 15 november 2003 @ 02:08:
bullshit! maak een industriegebied van serieus formaat in een buurstad. Je hebt ook nog vraag naar R$$ en R$$$ dus meer daarvan zonen zou moeten leiden tot meer inwoners die dan weer zorgen voor vraag naar C
Verder vervuilt IHT wel degelijk de lucht en het water maar het is maar een beetje, die watervervuiling is makkelijk tegen te gaan met een zuiveringsinstallatie en hier en daar een parkje doet het negatief demand effect van de vervuiling op de IHT wel weer te niet

Semmy check de site met downloadbare steden op http://www.gotcity.tk/ Als je een terrein wilt surf dan naar de map exchange van simtropolis hier http://www.simtropolis.com/maps/maps.cfm

enneh unreal-o-polis moet nog steeds op gotcity.tk komen opdat een combinatie van 3 steden te maken is waar wat mee te beginnen is. Upkedupke had 'm al als het goed is anders kan ik FTP wel weer aanzetten

dank u (-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 november 2003 @ 22:00:
[...]
Tjah dat is nu juist wat ik niet snap :? Ze werken vrijwel allemaal in een buurstad, maar er loopt gewoon een metrolijn vanaf hun huis naar de buurstad... Ook busstations zijn er vollop, en verkeersopstoppingen zijn nihil. Toch blijven de pendeltijden lang :/ Ik snap er echt geen f*ck van :|
Ook meerde want 1 lijn wil wel eens overbezit raken, en kijk is met traffic waar die lui heen gaan.
Upke dupke schreef op 15 november 2003 @ 20:17:
[...]

Ik weet nergens van. Sorry. Zet je FTP morgen maar aan, mail maar, filetjes compleet goed gerared met screenshot op je ftp zetten. Nogmaals sorry, heb er blijkbaar langsgekeken. :>

Edit: weet iemand een hotkey waarmee je gebouwen kunt draaien? (ik heb namelijk de grootste moeite om de pond te plaatsen in de richting die ik wil.
alt dacht ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
weet iemand een hotkey waarmee je gebouwen kunt draaien? (ik heb namelijk de grootste moeite om de pond te plaatsen in de richting die ik wil.
End.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Bedankt stuiterbal! Het balletje gaat nu rollen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels ben ik gotcity.tk aan het updaten, omdat onze vriend Upke Dupke het veel te druk heeft met school! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
[...]

oh, ik meende dat je had gezegd ze allemaal gedownload te hebben.
nuja dat is morgen wel te FTPen. enneh, gebouwen draai je met home

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 november 2003 @ 22:40:
[...]

Ook meerde want 1 lijn wil wel eens overbezit raken, en kijk is met traffic waar die lui heen gaan.
Heb ik gedaan, 80% gaat direct met de metro naar een buurstad of naar hun werk in m'n eigen stad, toch blijven de pendeltijden op lang staan... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu een stad van 150000 inwoners, maar ik krijg maar geen hightech industrie

hoe krijg ik het alsnog?
mijn milieubalk is ook helemaal rood, dat krijg ik ook niet goed.
en in welke map moet je lots zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Nou druk met school, het zijn meerdere factoren.

Ik wilde vandaag het 2e deel van mijn werkstuk voor ontwikkelings psychologie maken maar dat zit/zat er niet in omdat deze PC weer heel erg gek deed (f*ck die Soundblaster live drivers!) Dat heb ik nu opgelost door een ghost terug te zetten. Maar eerst moest ik alles backuppen. Nu kan ik allerlei stukjes software weer op nieuw installeren (inclusief SC4 maar die heb ik nu niet hier :@) Grrr, komende week zal het wel druk zijn.

Edit: Zoals ik al zei, mail me die stad maar, of het FTP adres maar dan wel duidelijk aangeven waar en wat en welke stad. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Upke dupke op 16-11-2003 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sexyley > Je moet even kijken in de map gegevens, waar ze high tech het liefste willen... Als de aantrekkelijkheid rood is dan komen daar ook geen HT banen. Dat wordt dan allemaal D-I en M Industrie. Kijk waar het groen is en probeer het, en je zult zien dat er HT banen onstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 16:16:
Sexyley > Je moet even kijken in de map gegevens, waar ze high tech het liefste willen... Als de aantrekkelijkheid rood is dan komen daar ook geen HT banen. Dat wordt dan allemaal D-I en M Industrie. Kijk waar het groen is en probeer het, en je zult zien dat er HT banen onstaan.
mijn hele industrie is rood en mijn woonwijken groen.
in welke map moet ik lots plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 16:32:
[...]
in welke map moet ik lots plaatsen?
C:\.......\Mijn documenten\SimCity 4\Plugins

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Verwijderd schreef op 14 november 2003 @ 14:51:
Wicher > Hoe krijg jij bij die brede avenues die onrampes erop? Bij mij komt dan gewoon een bruggetje over de snelweg ;(

YOUPIE! 400 posts _/-\o_
Uit het menu de onramp selecteren, en op Tab drukken tot je de goede onramp te pakken hebt.

Verder zijn bij het zonen de knoppen Shift, Alt en Ctrl handig.
Bij het plaatsen van gebouwen heb je Home en End om het gebouw te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 16:38:
[...]

C:\.......\Mijn documenten\SimCity 4\Plugins
ik heb een paar lots gedownload en in die map gezet, en ik kan ze niet bouwen! waar zouden ze moeten staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 17:19:
[...]

ik heb een paar lots gedownload en in die map gezet, en ik kan ze niet bouwen! waar zouden ze moeten staan?
Verschilt per lot.
Vaak zullen ze bij de rewards staan, dus het menuutje waar ook dingen als stadhuis, standbeelden e.d. staan.

Als je bijv een nieuwe school hebt gedownload zal-ie wel bij de scholen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Nieuwe stad op Gotcity.tk

Als je er niet op kunt komen gebruik dan deze orginele link: http://piazza.iae.nl/user...es/SimCity%204/Index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wicher schreef op 16 november 2003 @ 17:23:
[...]

Verschilt per lot.
Vaak zullen ze bij de rewards staan, dus het menuutje waar ook dingen als stadhuis, standbeelden e.d. staan.

Als je bijv een nieuwe school hebt gedownload zal-ie wel bij de scholen staan.
ik heb een busstation en een jeugdkamp gedownload, maar ik zie ze niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sexylet > JügendKampf >:) _/-\o_

waar download jullie dan die lots als ik het mag vragen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 17:44:

waar kan je dat kamp bouwen?
bedankt voor die hightech tip, ik heb het nu al een beetje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sexylet > Helaas weet ik niet wat dat voor een lot is. Heb jij voor mij een screenshot. Dan kan ik het wel voor je gaan uitzoeken... :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 17:56:
Sexylet > Helaas weet ik niet wat dat voor een lot is. Heb jij voor mij een screenshot. Dan kan ik het wel voor je gaan uitzoeken... :Y)
http://rushhour.simcity4..../lotexchange/?url=&dlid=7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sexylet > Staat het echt niet bij bonussen? Zo niet, dan moet je het eerst misschien unlocken zoals de scholen en die andere dingen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als het goed is het kamp te vinden in het menu "Parken en Recreatie" en het busstation in hetzelfde menu als andere busstations...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 19:07:
Als het goed is het kamp te vinden in het menu "Parken en Recreatie" en het busstation in hetzelfde menu als andere busstations...
daar zie ik ze niet, wat is er mis?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Staat het wel in de Simcity plugins folder? Is het Rushhour only? Heb je Rush hour wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 17:44:

veel lots kun je vinden op de lot exchange van simtropolis.com
http://www.simtropolis.com/lots/lots.cfm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amsterdam, NL (klik)
Afbeeldingslocatie: http://cluster.diskad.nl/Alex/SC4/Amsterdam/shotsmall.jpg

Na 3 dagen werk af!

Ik heb deze region gemaakt door
- een shot te maken van amsterdam in lokatienet.nl
- deze in photoshop te editten
- vervolgens in SC4 zelf alles netjes te maken, en ontbrekende gebieden (vooral
aan de buitenkant) te creeren.

T'was een klus van hier tot tokyo, maar het resultaat mag er zijn imho,
Alle grachten, kanalen, rivieren etc. zitten erin, zelf het Amsterdamse Bos :)

De aspect-ratio is trouwens 4:6, 1 Big SC4 city = 4 km's breed = 6 echte KM's in deze region.

Je kan de regio hier downloaden:
http://cluster.diskad.nl/Alex/SC4/Amsterdam/Amsterdam1.0.zip

Of bekijk de regio op Simtropolis.com:
http://www.simtropolis.com/maps/maps.cfm?Str=Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 19:28:
[...]

daar zie ik ze niet, wat is er mis?
Plugins moeten niet in /MyDocuments/Simcity4/Plugins maar in:

(Installfolder)/SimCity4/Plugins.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 20:08:
[...]

ik zie daar geen plugins, alleen maar dutch en allemaal andere talen en nog wat mappen en bestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 20:08:
[...]

Ummm Lex, die folder zit daar niet voor niks hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zie:

Afbeeldingslocatie: http://members.ams.chello.nl/~a.touw2/bla.jpg

En bij mij werken de plugins, nuff 'said.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Ja bij mij ook, en ze zitten in de mijn documenten folder, nuff'said. Dus dat ze daar niet horen te staan is complete onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
Wat is nou het verschil tussen de \Plugins\ in je install directory en die in je "My Documents".

Het enige wat ik zou kunnen bedenken is dat die in "My Documents" geshared is voor meerdere gebruikers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LeXx > Heeeel mooi gemaakt. Moet je maar kunnen (en zin in hebben) :P. Echt mooi hoor maar ff een N00b vraag. IMHO??

Edit

Sinds wanneer is 3d Mark een game :Y)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 16-11-2003 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke

Upke dupke

Oompa Loompa

Het is net andersom als het goed is Stuiterbal. Maar ik weet het niet zeker, als er verschillende profielen zijn komen daar ook meerdere profielen te staan. Denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
LeXx > Heb nu Amsterdam gedownload en vindt het echt _/-\o_ TOPPIE! _/-\o_ . Kan je voor mij ook Rotterdam maken. (als je er tijd voor heb). Ik wil je dan van harte danken!! Ik zet je stad in mijn nieuwe topic deel 2 van rush hour die ik morgen rond 1100 verzend! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is deze gebasseerd op grote blokken of zijn dat middelmatige blokken dat amsterdam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Semmy > Het zijn alleen maar grote blokken! Nogmaals schitterend werk :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuiterbal
Verwijderd schreef op 16 november 2003 @ 23:08:
LeXx > Heb nu Amsterdam gedownload en vindt het echt _/-\o_ TOPPIE! _/-\o_ . Kan je voor mij ook Rotterdam maken. (als je er tijd voor heb). Ik wil je dan van harte danken!! Ik zet je stad in mijn nieuwe topic deel 2 van rush hour die ik morgen rond 1100 verzend! 8)
Als je dan toch bezig ben, kan je dan ook nog Flevoland maken? O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-09 23:31

There is no magic.

Pagina: 1 ... 9 10 Laatste

Dit topic is gesloten.