10 minuten is wat lang, maar ik merk wel nu ik van 512 naar 1024 MB werkgeheugen ben gegaan dat steden veel sneller laden en het scrollen enzo ook direct veel soepeler gaat in grote stedenVerwijderd schreef op 11 november 2003 @ 13:45:
Ik had laatst dat mn comp er 10 min over deed om mn stad van sc rh af te sluitenHebben jullie ook dat je comp zo traag wordt van sc? Ik heb een p4 2,5 GHZ, 512 RAM, 2 x 120 GB, Radeon9700TX, WinXP SP1
Toch is de pathfinding soms nog steeds onnavolgbaar:

Hier rijdt iemand met de auto finaal de verkeerde kant op. Blijkbaar komt-ie er na een tijdje achter, om dan ineens alsnog naar de goede plek te 'vliegen'.

Dit figuur wil blijkbaar op weg naar het werk ALLE beschikbare vormen van vervoer proberen: auto, te voet, trein, bus, metro, el-train, en nog eens te voet. (Ferry en monorail heb ik niet.)
Blijkbaar wilde-ie vanaf het eerste station over de gemeentegrens per se met OV op z'n werk komen, maar omdat de verschillende soorten OV in dat deel nog niet zo goed op elkaar aansluiten is daar nogal een omweg voor nodig...
Overigens loopt het spel bij mij redelijk soepel. Ik heb een Athlon (TB) 900 MHz, en 512 MB (SDR) RAM.
Scrollen gaat soepel genoeg, opstarten en afsluiten duurt een halve minuut oid.
Hier rijdt iemand met de auto finaal de verkeerde kant op. Blijkbaar komt-ie er na een tijdje achter, om dan ineens alsnog naar de goede plek te 'vliegen'.
Dit figuur wil blijkbaar op weg naar het werk ALLE beschikbare vormen van vervoer proberen: auto, te voet, trein, bus, metro, el-train, en nog eens te voet. (Ferry en monorail heb ik niet.)
Blijkbaar wilde-ie vanaf het eerste station over de gemeentegrens per se met OV op z'n werk komen, maar omdat de verschillende soorten OV in dat deel nog niet zo goed op elkaar aansluiten is daar nogal een omweg voor nodig...
Overigens loopt het spel bij mij redelijk soepel. Ik heb een Athlon (TB) 900 MHz, en 512 MB (SDR) RAM.
Scrollen gaat soepel genoeg, opstarten en afsluiten duurt een halve minuut oid.
[ Voor 11% gewijzigd door wicher|IA op 11-11-2003 14:32 ]
Yep, die van mij is ook rete traag als ik SimCity afsluit. Misschien moet hij het geheugen leeg maken of zo.
1000 verlies per maand? dan moet je eens een groot industriegebied bij de buren aanleggen en die alleen verbinden via metro, dat levert flink veel geld opVerwijderd schreef op 10 november 2003 @ 21:53:
Zow ff verder gegaan met het optimaliseren. Inwoneraantal op dit moment 203.779 Op dat stukkie! Die hele map moet makkelijk over de 1.000.000 kunnen.
Zow door het plaatsen van 2 extra stadions en door het toevoegen van ondergrondse metrosporen kruislings zoals Schaapie_Blaat eens aangaf (volgens hem is dat beter) heb ik een verliessaldo van 1000 per maand. Als ik dit verwijder, maak ik weer winst.
[afbeelding]
Resizen is zonde van het plaatje (dan zie je geen fuck meer)
Vroeger waren er sites, waar je complete steden kon downen. Is dit er nu niet meer? Ik zou het leuk vinden, als je andere steden kon bekijken. Er waren subcategories zoals hoogste inwoneraantal.
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Een beetje stad komt al over de 15 MB en als je dit allemaal aan wil bieden op websites ben je goud geld kwijt aan webspace...denk ik.Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 21:53:
Vroeger waren er sites, waar je complete steden kon downen. Is dit er nu niet meer? Ik zou het leuk vinden, als je andere steden kon bekijken. Er waren subcategories zoals hoogste inwoneraantal.
hee, Oppie heeft nu ook nederlandse bussen gemaakt
bovendien kun je nu meer mods tegelijk gebruiken zodat je variatie krijgt in de bussen.
connexxion bus, engelse dubbeldekker en standaard SC4 bus op de snelweg

te halen op www.simcitycentral.net (staat op de voorpagina bij nieuws) en vermoedelijk ook wel bij simtropolis
bovendien kun je nu meer mods tegelijk gebruiken zodat je variatie krijgt in de bussen.
connexxion bus, engelse dubbeldekker en standaard SC4 bus op de snelweg

te halen op www.simcitycentral.net (staat op de voorpagina bij nieuws) en vermoedelijk ook wel bij simtropolis
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
radeon 9700 tx? Wat is dat Pro of non-pro? Normaal gesproken zou die prima moeten lopen, zeker met jouw intern geheugen.Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 13:45:
Ik had laatst dat mn comp er 10 min over deed om mn stad van sc rh af te sluitenHebben jullie ook dat je comp zo traag wordt van sc? Ik heb een p4 2,5 GHZ, 512 RAM, 2 x 120 GB, Radeon9700TX, WinXP SP1
Daarnaast maakt het ook wel uit wat je grafische instellingen zijn natuurlijk.
[ Voor 9% gewijzigd door Il Ljama op 11-11-2003 17:32 ]
It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!
Zou inderdaad wel kunnen dat het komt doordat SC4-steden zo groot zijn, dat er geen uitwisseling van is. Daar had ik niet aan gedacht.
Ook ik vind het jammer dat die sites er niet zijn, ik zou graag eens wat andere steden proberen.
Wat ik wel zou kunnen doen is wat van mijn steden ter download aanbieden vanuit mijn eigen computer. Via webspace gaat niet zo lekker, omdat ik daar dan nogal snel over de datalimiet ziet, de datalimiet van mijn eigen inetverbinding is echter ruim zat. Ook is mijn upstream best redelijk met 512 kbps (bbned, wordt 1 Mbps op termijn, maar goed).
Hiervoor moet ik wel even testen of mijn computer door de router goed bereikbaar is.
Zou iemand even naar dit adres kunnen gaan: http://62.216.17.156:100 en kijken of het werkt? (Geef even aan wat je te zien krijgt, ter controle.)
Als het werkt kan ik daar wel wat steden neerzetten om te downloaden.
Ook ik vind het jammer dat die sites er niet zijn, ik zou graag eens wat andere steden proberen.
Wat ik wel zou kunnen doen is wat van mijn steden ter download aanbieden vanuit mijn eigen computer. Via webspace gaat niet zo lekker, omdat ik daar dan nogal snel over de datalimiet ziet, de datalimiet van mijn eigen inetverbinding is echter ruim zat. Ook is mijn upstream best redelijk met 512 kbps (bbned, wordt 1 Mbps op termijn, maar goed).
Hiervoor moet ik wel even testen of mijn computer door de router goed bereikbaar is.
Zou iemand even naar dit adres kunnen gaan: http://62.216.17.156:100 en kijken of het werkt? (Geef even aan wat je te zien krijgt, ter controle.)
Als het werkt kan ik daar wel wat steden neerzetten om te downloaden.
[ Voor 5% gewijzigd door wicher|IA op 11-11-2003 18:09 ]
"Je zit nu in mijn computer, smiecht!"
werkt prima![b][message=19224923,noline]wicher schreef op 11 november 2003 @ 18:08[/message
It's better to remain silent and be thought a fool, than to speak out and remove all doubt!
Juistem!
Oke, nu kun je er doorklikken en Konradshohe downloaden:
http://62.216.17.156:100/ -> makkelijker adres: comp.matthijsgall.nl
Ik heb 'm even gerard (.rar dus), nu is 't 2,7 MB. Het is een medium size city trouwens.
(als .sc4 is-ie een MB groter, als men dat liever heeft wil ik 'm ook wel niet-ingepakt aanbieden.)
[ Voor 12% gewijzigd door wicher|IA op 11-11-2003 18:38 ]
Wicher > Vindt je het goed als ik jou mijn steden geef? Dan kunnen we een library maken 
Heb er nu 3
• HousTom
• New Jersey
• Washington D.C.
Mag ik dan een adres waar ik ze kan mailen? MSN is ook goed!
Heb er nu 3
• HousTom
• New Jersey
• Washington D.C.
Oei. Tja, die stad bied ik nu dus aan vanuit m'n eigen comp.Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 18:34:
Wicher > Vindt je het goed als ik jou mijn steden geef? Dan kunnen we een library maken
Heb er nu 3
• HousTom
• New Jersey
• Washington D.C.
Ik heb redelijk snel internet hier (8 Mbps / 512 kbps), maar het is geen Utwente-lijn ofzo, geschikt om grote ladingen spul te gaan hosten.
Daarnaast staat m'n comp normaliter ook niet continu aan. Het is meer bedoeld als een alternatief voor MSNM-filetransfer.
Maar goed, ik zal even kijken.
[ Voor 30% gewijzigd door wicher|IA op 11-11-2003 18:53 ]
Heb je ook MSN? Daarmee gaat het sneller 
Heb je toegevoegd
Heb je toegevoegd
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 19:03 ]
Oke, ik heb MSNM maar weer eens aangezet.Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 19:00:
Heb je ook MSN? Daarmee gaat het sneller
Heb je toegevoegd
Ik heb overigens nog maar een stadje toegevoegd: Tegel, m'n #2 stad met 200kR.
Mmmm, een database zou wel een geweldig idee zijn! Ja, een database van steden van ons.
Ik heb ook hosting space, ik kan wel een stuk of 10 steden hosten, zodat je die dan kunt doorlinken naar een permanentere site of zo? Iets op poten zetetn mannen?
Lijkt me leuk, ik ben altijd benieuwd naar andermans steden. 
Misschien heeft iemand ergens een leuk universiteitslijntje met een servertje eraan?
Misschien heeft iemand ergens een leuk universiteitslijntje met een servertje eraan?
Ik heb wel een servertje, maar weet de verbindings snelheden er van niet. Moment dan zoek ik dat even uit. (hij is gratis voor mij dan, van mijn vader zijn werk)
Edit: mijn vader weet er ook niks van. Maar ik zal eens een filetje er van downloaden. (let wel, ik heb 8/2 Mbit(?) connectie.
Edit 2: Ik download met een snelheid van 500Kb's er van af. (chateau map Max Payne 2 11,?? Mb)
Edit: mijn vader weet er ook niks van. Maar ik zal eens een filetje er van downloaden. (let wel, ik heb 8/2 Mbit(?) connectie.
Edit 2: Ik download met een snelheid van 500Kb's er van af. (chateau map Max Payne 2 11,?? Mb)
[ Voor 44% gewijzigd door Upke dupke op 11-11-2003 19:29 ]
Kijk, dat ziet er interessant uit. Van mijn comp. kan max 50kB's totaal worden gedownload (voor mij dus upstream).Upke dupke schreef op 11 november 2003 @ 19:25:
Ik heb wel een servertje, maar weet de verbindings snelheden er van niet. Moment dan zoek ik dat even uit. (hij is gratis voor mij dan, van mijn vader zijn werk)
Intussen heb ik HousTom, New Jersey en Washington D.C. toegevoegd op http://comp.matthijsgall.nl.
Ze staan nu nog samen in 1 .rar.
Voor de liefhebbers: de 3 steden van Champy2004 staan er nu ook los bij.
[ Voor 6% gewijzigd door wicher|IA op 11-11-2003 19:55 ]
Wicher > Zet naast de link van de stadsnaam van wie de stad eigendom is:
Bv. HousTom, New Jersey en Washington D.C. | Champy2004
Bv. HousTom, New Jersey en Washington D.C. | Champy2004
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 20:30 ]
Ik zal wel eens kijken of ik vlug een of ander site je in elkaar kan flanzen.
Eerst die van mezelf nog eens fixen ^_^
Eerst die van mezelf nog eens fixen ^_^
http://piazza.iae.nl/user...es/SimCity%204/Index.html
Er kan dus nog een .TK link aangeplakt worden. Maar probeer eerst eens uit. Het is HTML want my server ondersteund niks anders (geen PHP of andere talen geloof ik
) Kijk of de bandwith een beetje waardevol is.
Er kan dus nog een .TK link aangeplakt worden. Maar probeer eerst eens uit. Het is HTML want my server ondersteund niks anders (geen PHP of andere talen geloof ik
Upke Dupke > Hij doet het perfect. Nu nog onze steden erbij downloaden en op je "site" neerkwakken. Je kan ze hier downloaden via de computer van Wicher Sim City 4 City Downloads
Mag ik een topic maken voor steden download?
Terr!
WICHER 
• Konradshohe -> Wicher
• Waschenar -> Wicher
• Tegel -> Wicher
• HousTom -> Champy2004
• New Jersey -> Champy2004
• Washington D.C. -> Champy 2004
Edit: Wie heeft de stat Konradsheue (o.i.d) gemaakt?
TuurlijkEdit2: Nu je toch bezig bent, kun je ook even die andere noemen aub?
• Konradshohe -> Wicher
• Waschenar -> Wicher
• Tegel -> Wicher
• HousTom -> Champy2004
• New Jersey -> Champy2004
• Washington D.C. -> Champy 2004
[ Voor 113% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 20:47 ]
Oke. Moment aub. De coding guru (die maar 1% HTML kent
) zal het even maken.
Edit 2: Nu je toch bezig bent, kun je ook even die andere noemen aub?
Edit 3: Mijn dank is groot
. Ik moet er nog 2. Ik wil ze gerust uploaden, maar dan moeten ze wel dezelfde naam hebben zoals je ze download, anders moet ik de URL's en zo allemaal gaan aanpassen. (dus geen 10 nov 2003 etc etc erbij aub. En screenshots alleen de naam van de stad, JPG en 1 zal wel genoeg zijn. Later kan ik kijken of ik een tabel bouw zodat je echte stats kunt mailen. Ik zou willen dat deze server PHP ondersteunde! 
Edit 4: Klaar, prikken maar!
Edit 2: Nu je toch bezig bent, kun je ook even die andere noemen aub?
Edit 3: Mijn dank is groot
[ Voor 106% gewijzigd door Upke dupke op 11-11-2003 21:11 ]
Verwijderd
Is er in SC4 een hoop anders dan de klassieke SC2000? Dat de graphics een stuk aangenamer zijn mag duidelijk zijn. Maar grote verschillen in de mogelijkheden?
Alstublieft, graag gedaan en ziet er strak uit!Upke dupke schreef op 11 november 2003 @ 20:31:
Edit 3: Mijn dank is groot. Ik moet er nog 2. Ik wil ze gerust uploaden, maar dan moeten ze wel dezelfde naam hebben zoals je ze download, anders moet ik de URL's en zo allemaal gaan aanpassen. (dus geen 10 nov 2003 etc etc erbij aub. En screenshots alleen de naam van de stad, JPG en 1 zal wel genoeg zijn. Later kan ik kijken of ik een tabel bouw zodat je echte stats kunt mailen. Ik zou willen dat deze server PHP ondersteunde!
Dat is hetzelfde als vragen aan de koningin: "Zeg Bea, heb je nog een busje haarlak in je badkamer staan?". Ja, natuurlijk! Er zijn gigantisch veel verschillen. Kijk maar eens in dit topic en zijn voorgangers...Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 21:16:
Is er in SC4 een hoop anders dan de klassieke SC2000? Dat de graphics een stuk aangenamer zijn mag duidelijk zijn. Maar grote verschillen in de mogelijkheden?
Champy2004, misschien verstandig om in de startpost te zetten met een mooi duidelijk linkje?
Upke Dupke > Je bedoelt de linkjes waar je steden kan downloaden?
Daar zat ik ook heeeeel toevallig aan te denken
Dankje
Daar zat ik ook heeeeel toevallig aan te denken
A mooi, dan kan ik die van mij spoedig weer offline halen.Upke dupke schreef op 11 november 2003 @ 20:09:
http://piazza.iae.nl/user...es/SimCity%204/Index.html
Er kan dus nog een .TK link aangeplakt worden. Maar probeer eerst eens uit. Het is HTML want my server ondersteund niks anders (geen PHP of andere talen geloof ik) Kijk of de bandwith een beetje waardevol is.
Ik heb bij mij nog 1 stad toegevoegd op http://comp.matthijsgall.nl: Grunwald.
Dit heb ik gedaan zodat de 4 steden van mij nu een mooi geheel vormen. In mijn regio liggen ze namelijk direct tegen elkaar in een vierkantje, op deze manier:
Grunwald | Waschenar |
Konradshohe | Tegel |
Ook heb ik van allevier een nieuw overzichtsscreenshot gemaakt. Ook deze zijn te vinden op http://comp.matthijsgall.nl.
Upke dupke, zou je deze 4e stad ook aan jouw site willen toevoegen, en de screenshots vervangen? (Deze nieuwe geven een veel beter overzicht.)
Alvast bedankt, mooi dat we zo toch nog een beetje tot een 'citybase' kunnen komen.
(Dit is een functie van Apache, waarop de server van users.iae.nl draait, dus het zou moeten werken. Het kan evenwel dat IAE het geblokkeerd heeft, maar dat merk je vanzelf.)
[ Voor 22% gewijzigd door wicher|IA op 11-11-2003 22:33 ]
Ok heb nu alles in de startpost gezet. En zo te zien kan ik die van Wicher weer verwijderen omdat alles wordt overgenomen door Upke Dupke.
Bedankt Jongens!
SC4 leek eigenlijk nog behoorlijk veel op SC2000...Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 21:16:
Maar met de add-on Rush Hour zijn er weer ladingen nieuwe functies toegevoegd, waardoor SC4 echt wel grote meerwaarde boven SC2000 heeft.
Als Wicher dat goed vind natuurlijk. Ik zou het fijn vinden als hij een hand mee helpt.Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 22:33:
Ok heb nu alles in de startpost gezet. En zo te zien kan ik die van Wicher weer verwijderen omdat alles wordt overgenomen door Upke Dupke.Bedankt Jongens!
Ik heb zelfs graag dat je het overneemt.Upke dupke schreef op 11 november 2003 @ 23:13:
[...]
Als Wicher dat goed vind natuurlijk. Ik zou het fijn vinden als hij een hand mee helpt.
Dat van mij was toch alleen bedoeld (en geschikt) als tijdelijke oplossing.
En een handje meehelpen is geen probleem hoor. Zeg maar waarmee je hulp nodig hebt. Enige puntje is dat ik het t/m donderdag eigenlijk nogal druk heb met studie.
Wicher > Dan neem ik het toch tot donderdag het voor je over? Geen probleem. Kom maar op Upke Dupke, Wat kan ik tot do doen!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 23:26 ]
Laten we wat design in de site brengen? Een .TK registreren als het een beetje loopt.
Wicher, check je mail, outlook doet weer eens dom. Misschien verstandig het over MSN teversturen?
Edit: Wicher bedankt voor je mail, maar terug sturen heeft eigenlijk weinig zin, outlook verwijderd het weer
Ik zal wat in de instellingen rommelen, dan laat ik het hier wel weten of ik het gefixed heb.
Edit 2: Opgelost, hij zou het nu moeten doen!
Wicher, check je mail, outlook doet weer eens dom. Misschien verstandig het over MSN teversturen?
Edit: Wicher bedankt voor je mail, maar terug sturen heeft eigenlijk weinig zin, outlook verwijderd het weer
Edit 2: Opgelost, hij zou het nu moeten doen!
[ Voor 44% gewijzigd door Upke dupke op 11-11-2003 23:42 ]
Prima.Verwijderd schreef op 11 november 2003 @ 23:26:
Wicher > Dan neem ik het toch tot donderdag het voor je over? Geen probleem. Kom maar op Upke Dupke, Wat kan ik tot do doen!
't Wordt al een echte GoT-SC4-community hier.
@ Upke dupke: het bestand staat ook online op m'n comp, je kunt het daarvan downloaden. Zie je mail voor het adres.
Bedankt en succes!
[ Voor 21% gewijzigd door wicher|IA op 11-11-2003 23:44 ]
Mjwah, nou nog een IRC kanaal en het is feest / compleetwicher schreef op 11 november 2003 @ 23:41:
[...]
Prima.
't Wordt al een echte GoT-SC4-community hier.
Ik ben voor de grap maar in #SimCity gaan zitten.
Heb je mIRC geïnstalleerd en wil je het kanaal joinen? Klik hier!
Missie uitgevoerd. Ga maar kijken naar die geweldige creatie van me. Fouten? Opmerkingen? Klachten? Complimenten? Mail ze maar of post ze hier.
Ja, ik vind 't helemaal kut.Upke dupke schreef op 11 november 2003 @ 23:52:
Missie uitgevoerd. Ga maar kijken naar die geweldige creatie van me. Fouten? Opmerkingen? Klachten? Complimenten? Mail ze maar of post ze hier.
Nee hoor. Prima in orde allemaal, complimenten!
sjongejonge ik kijk ff niet en ze starten een site
nouja ik heb nog wel een paar steden die mensen willen hebben misschien
ik kijk er morgen wel ff na ofzo, nu even teveel bier op enzo
nouja ik heb nog wel een paar steden die mensen willen hebben misschien
ik kijk er morgen wel ff na ofzo, nu even teveel bier op enzo
Wat voor bestand moet dat zijn? Html? TXT? Als het HTML is mag ik dan gewoon de body en de head enzo verwijderen om dat er neer te zetten?wicher schreef op 11 november 2003 @ 22:27:
[...]
Upke dupke, om te zorgen dat mensen autom. de rar-bestanden goed downloaden, ipv dat ze een brij letters te zien krijgen kun je het volgende doen:
in je webmap een bestand met de naam .htaccess (met punt) plaatsen, met alleen het volgende erin:
AddType application/octet-stream .rar
(Dit is een functie van Apache, waarop de server van users.iae.nl draait, dus het zou moeten werken. Het kan evenwel dat IAE het geblokkeerd heeft, maar dat merk je vanzelf.)
Heel goed initiatief
Zal vanavond ook 2 steden aandragen. Heeft iemand nog een linkje naar die Road TOP MT mod, want Simtropolis is volgens mij niet meer in de lucht. Die mod zou me goed uitkomen, scheelt een hoop gesloop
Zal vanavond ook 2 steden aandragen. Heeft iemand nog een linkje naar die Road TOP MT mod, want Simtropolis is volgens mij niet meer in de lucht. Die mod zou me goed uitkomen, scheelt een hoop gesloop
Ben weer nuchter, hehe
briljant initiatief om een site te maken met te downloaden steden
ik heb elcheapolis2 opgestuurd omdat dat de enige stad is die klein genoeg is om te mailen
(screenie http://www.gexus.com/schaapjeblaa/Elcheapolis2.jpg)
helaas is de rest te groot om te mailen maar misschien is via FTP of ICQ een optie
ik heb ook vrij veel steden, dus geef maar aan welke steden jullie willen
ik heb hier een topic over mijn regio met screenshots van de meeste steden
http://www.simtropolis.co...678294E438E29D3B6740EF01B
laat daar achter welke stad jullie willen en dan zal ik zien of ik die op een of andere manier naar Upkedupke kan transferren
briljant initiatief om een site te maken met te downloaden steden
ik heb elcheapolis2 opgestuurd omdat dat de enige stad is die klein genoeg is om te mailen
(screenie http://www.gexus.com/schaapjeblaa/Elcheapolis2.jpg)
helaas is de rest te groot om te mailen maar misschien is via FTP of ICQ een optie
ik heb ook vrij veel steden, dus geef maar aan welke steden jullie willen
ik heb hier een topic over mijn regio met screenshots van de meeste steden
http://www.simtropolis.co...678294E438E29D3B6740EF01B
laat daar achter welke stad jullie willen en dan zal ik zien of ik die op een of andere manier naar Upkedupke kan transferren
ziet er mooi uit, ik zou die hoge torens maar monumentaal maken want die zijn R$$ en verdwijnen dus al snel om plaats te maken voor R$$$ wat zonde zou zijn IMHO
Champy2004; hoe leg jij die snelweg zo aan met een deel verhoogd en een deel niet? Ik heb dat wel geprobeerd, maar kon verhoogd en laag niet aansluiten. Of zit er een trucje achter?Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 12:11:
Mijn 4e stad Brooklyn
Il Ljama > Stel je heb een verhoogde snelweg en je wilt een lage snelweg aan vastmaken, dan pak je de lage snel weg en sluit je aan het laatste stukje hoger snelweg. Dan zie je dat de snelweg een blauw heuveltje krijgt en dan sleep je je muis hoe lang hij moet worden en laat hem los. Dan heb je een verbinding
Je kan het ook een snelweg aansluiten aan een Avenue. 1 moment ik maak ff een voorbeeld

*Clickable
Je kan het ook een snelweg aansluiten aan een Avenue. 1 moment ik maak ff een voorbeeld

*Clickable
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 13:02 ]
(beetje te laat Champy was al voor, maarja in text de uitleg dan)Il Ljama schreef op 12 november 2003 @ 12:30:
[...]
Champy2004; hoe leg jij die snelweg zo aan met een deel verhoogd en een deel niet? Ik heb dat wel geprobeerd, maar kon verhoogd en laag niet aansluiten. Of zit er een trucje achter?
Het gaat eigenlijk via het zelfde principe als Lage snelweg naar Avenue.
Eerst een deel verhoogd aanleggen dan aan het einde een strookje verlaagde weg naar het verhoogde stuk toe trekken. Dan geeft ie met de kleur geel een verhoging aan. Er mogen geen t-splitsingen-klaverbladen, op of-af ritten of wegen/spoorwegen onder door liggen. (minimale afstand 1 of 2 blokjes geloof ik.
[ Voor 14% gewijzigd door Midnightimpact op 12-11-2003 13:07 ]
thanx voor de uitleg over dat aansluiten.
Nu kan ik een paar steden goed op elkaar aansluiten. Heb ik het schijnbaar geprobeerd op een niet vlak terrein ofzo, want ik kon met slepen steeds niet aansluiten. Aansluiting avenues op lage snelweg was me al wel gelukt.
Soms snap ik de logica ook niet helemaal waarom soms dingen wel lukkenen andere keren niet. Bijvoorbeeld het doortrekken van een avenue of snelweg over een rivier. Vanaf de ene kant lukt het niet en vanaf de andere kant (op precies dezelfde plek) weer wel.
Ga er iig mee aan de slag, blijf gewoon proberen tot het lukt
Nu kan ik een paar steden goed op elkaar aansluiten. Heb ik het schijnbaar geprobeerd op een niet vlak terrein ofzo, want ik kon met slepen steeds niet aansluiten. Aansluiting avenues op lage snelweg was me al wel gelukt.
Soms snap ik de logica ook niet helemaal waarom soms dingen wel lukkenen andere keren niet. Bijvoorbeeld het doortrekken van een avenue of snelweg over een rivier. Vanaf de ene kant lukt het niet en vanaf de andere kant (op precies dezelfde plek) weer wel.
Ga er iig mee aan de slag, blijf gewoon proberen tot het lukt
_Fonz > Als je een nieuw stad maakt kom je eerst in god mode, daarmee moet je de optie diepe vlaktes kiezen en een recht lijn maken en daarna bodemerosie toepassen! En dan krijg je een perfecte strand
Beste maak je een tekstbestand htaccess.txt, met de genoemde regel erin.Upke dupke schreef op 12 november 2003 @ 07:41:
[...]
Wat voor bestand moet dat zijn? Html? TXT? Als het HTML is mag ik dan gewoon de body en de head enzo verwijderen om dat er neer te zetten?
(AddType application/octet-stream .rar)
Deze upload je naar je webspace, en daar hernoem je 'm naar .htaccess.
Toch lijkt het me leuker om een wat gevarieerdere regio te hebben. (Een beetje a la Maxisland, die bij SC4 geleverd wordt.)Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 13:43:
Ey champy .. hoe krijg jij die stranden zo keurig recht en netjes.
Ikzelf heb een regio met vooral land (Berlin), en had het leuker gevonden als de boel minder vlak was: een groot deel van de steden is bestaat vooral uit volledig vlak land.
Nu kan ik er wel met god-mode alsnog leuke steden van maken, maar dit is toch lastiger.
Maakt mij niet uit of het bestand 20 Mb is, dat haal ik in 3 minuten binnen. Geen probleem. Het zal wel een probleem zijn neem ik aan met jouw upload?Schaapje_BlaaT schreef op 12 november 2003 @ 11:47:
Verwijderd
Ermm die strand ontwikkeld zich vanzelf? Want in pic 1 is die strand nooit zo mooi recht als in pic 2 en dat is in Burgemeesters mode
In Simcity 2000 waren de tools gewoon perfect om een asociaal symmetrische stad te bouwen. Die tools mis ik gewoon. Dat je bijv met en bulldozer haarscherpe lijnen kunt trekken.
In Simcity 2000 waren de tools gewoon perfect om een asociaal symmetrische stad te bouwen. Die tools mis ik gewoon. Dat je bijv met en bulldozer haarscherpe lijnen kunt trekken.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 16:03 ]
_Fonz > In Pic1 heb ik nog de stranden niet aangelegd. In Pic 2 toen mijn stad dichter bij de zee, nou ja rivier kwam heb ik die stranden aangelegd.
wees gerust, mijn upload zal het probleem niet zijn. Een bestand van 20 MB upload ik in 20 secondenUpke dupke schreef op 12 november 2003 @ 15:47:
[...]
Maakt mij niet uit of het bestand 20 Mb is, dat haal ik in 3 minuten binnen. Geen probleem. Het zal wel een probleem zijn neem ik aan met jouw upload?
ziezo, ftp staat aan en de mail is verzonden
[ Voor 6% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 12-11-2003 17:43 ]
Verwijderd
heb je dan 8 mb uploadSchaapje_BlaaT schreef op 12 november 2003 @ 17:04:
[...]
wees gerust, mijn upload zal het probleem niet zijn. Een bestand van 20 MB upload ik in 20 seconden. Ik zet FTP wel aan en dan mail ik je de gegevens plus het moment dat FTP online zal zijn wel ff.
ziezo, ftp staat aan en de mail is verzonden

En dan dacht ik dat ik snel was met m'n 8 Mbps down...
(pats pats pats
Of hij upload 't naar z'n lokale FTP-server.
Toen ik de library nog hostte (lang geleden... gisteren) uploadde ik met 300 Mbit
Je weet trouwens toch wel dat je een avenue ook op een ground highway kan aansluiten zonder de highway te verhogen?Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 12:58:
Il Ljama > Stel je heb een verhoogde snelweg en je wilt een lage snelweg aan vastmaken, dan pak je de lage snel weg en sluit je aan het laatste stukje hoger snelweg. Dan zie je dat de snelweg een blauw heuveltje krijgt en dan sleep je je muis hoe lang hij moet worden en laat hem los. Dan heb je een verbinding
[afbeelding]
*Clickable
(Ik vraag het maar even voor de zekerheid.)
[ Voor 68% gewijzigd door wicher|IA op 12-11-2003 19:15 ]
Wicher > Yup dat weet ik ! Heb ik die dan niet laten zien? Dom van me!
@ all GoTTers > Zo deel 1 van dit topic zit bijna vol! Dus doe maar geen moeite om deel 2 in elkaar te frunniken, want ik ben er net klaar mee. Nu w8 ik dus dat deze topic de 1000 posts grens heeft gehaald. Dan kan ik het in notime plaatsen!!
Met vriendelijke groeten Champy2004
@ all GoTTers > Zo deel 1 van dit topic zit bijna vol! Dus doe maar geen moeite om deel 2 in elkaar te frunniken, want ik ben er net klaar mee. Nu w8 ik dus dat deze topic de 1000 posts grens heeft gehaald. Dan kan ik het in notime plaatsen!!
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2003 20:27 ]
1.Ik heb maar 3 steden toegevoegd. Ik heb het op het moment erg druk, dus als je die andere nog toegevoegd wilt, even een mapje maken met rar filetjes en screenshots aub. 
2. Wie heeft er meer last van het niet goed downloaden van de steden?
2. Wie heeft er meer last van het niet goed downloaden van de steden?
10 mbit, da's 1 MB per seconde dus da's 20 seconden voor 10 MB
moet de andere kant natuurlijk ook snel zijn
offtopic:
Toevallig BBNED? 8/2 Mbit /1 Mbit ?
Toevallig BBNED? 8/2 Mbit /1 Mbit ?
Lol, we moeten nog 150 posts ofzo man :d je verveelde je zekerVerwijderd schreef op 12 november 2003 @ 20:26:
Wicher > Yup dat weet ik ! Heb ik die dan niet laten zien? Dom van me!
Je kan vast de nieuwe openen en vragen of ze deze willen sluiten btw
Verwijderd
Ohw die stranden heb je gewoon gekocht uit lijst van parken en shit ... ja ik dacht al ..
...zelf een schep gepakt en gaan gravenVerwijderd schreef op 12 november 2003 @ 21:09:
Ohw die stranden heb je gewoon gekocht uit lijst van parken en shit ... ja ik dacht al ..
Tis trouwes niet druk @ #SimCity, is er nog niet genoeg reklame gemaakt?
join irc://irc.tweakers.net/SimCity bij deze
Hij is heel mooi geworden en wil het met jullie anders wel delen! Maar ja dan is de verrassing ervanaf.! Wat vinden jullie ! Zal ik een nieuwe toch al openen?aapelite schreef op 12 november 2003 @ 20:54:
[...]
Lol, we moeten nog 150 posts ofzo man :d je verveelde je zeker
Je kan vast de nieuwe openen en vragen of ze deze willen sluiten btw
m´n Irc wilt het nie doen
. hij wilt nie connecten ofzo. iemand een id hoe het wel werkt?
you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
www.GotCity.tk is nu live! - Download leuke steden daar.
irc werkt alweer laat maar zitten
you should not attack your enemy before fully understanding his potentials
Upke dupke schreef op 12 november 2003 @ 22:28:
www.GotCity.tk is nu live! - Download leuke steden daar.
Gisteren geen tijd gehad, maar zal vanavond mijn steden aanleveren. Dit topic rules!!
ehm nee, mensen met 10mbit upload hebben volgens mij altijd een universiteits connectie en ik dus ook
maar ik zag dat de screenshot van elcheapolis miste op de site met te downloaden steden
elcheapolis

Stad ziet er leuk uit, eens spelen als ik tijd heb....Schaapje_BlaaT schreef op 13 november 2003 @ 09:22:
[...]
ehm nee, mensen met 10mbit upload hebben volgens mij altijd een universiteits connectie en ik dus ook
maar ik zag dat de screenshot van elcheapolis miste op de site met te downloaden steden
elcheapolis
[afbeelding]
Je screenshot zou wel mooier zijn als je even de GUI verbergt (met het kleine knopje linksonder) en een stapje verder inzoomt.
Wacht maar op deel 2. Die ziet er über uit
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 11:07 ]
U vraagt, wij plaatsenwicher schreef op 13 november 2003 @ 09:35:
[...]
Stad ziet er leuk uit, eens spelen als ik tijd heb....
Je screenshot zou wel mooier zijn als je even de GUI verbergt (met het kleine knopje linksonder) en een stapje verder inzoomt.
Ik dacht dat het wel handig zou zijn dat je de hele stad op het shot kunt zien opdat je weet wat je downloadt maar je hebt wel gelijk, je mist niet veel bij nog 1 stapje inzoomen. De GUI had ik eronder gezet omdat er toch ruimte over was
Xtra info: Com jobs 80k zag ik voornamelijk C$$.

Als ik eens tijd heb lijkt het me wel geinig om een stel steden van die site in 1 regio te plaatsen en aan te sluiten. En dan eens zien of die steden elkaar in stand kunnen houden
ik word errug nieuwsgierig...Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 11:06:
[...]
Wacht maar op deel 2. Die ziet er über uit![]()
Heb hem al namelijk al gemaakt en nog niet geplaatst. Want dat mag nog niet van White_Dust. Hij vindt 900 postst veel te weinig.! Als deze 990 heeft dan open ik hem gelijk
thx, het is alleen maar R$ ja het was een stad om de enorme vraag naar C$, C$$ en R$ op te vangen. Hij is waarschijnlijk niet levensvatbaar zonder een I$ stad ernaast, maar dat is makkelijk te realiseren met die highways. Je kunt ook kraterstad downloaden en die aansluiten, dan heb je ook Co$$$ en IHT, dan kun je vervolgens zelf een flinke stad met veel R$$$ uit de grond stampen. Dat wordt wel slopen vermoedelijk om die highways aan te sluitenVerwijderd schreef op 13 november 2003 @ 11:15:
Schaapje_BlaaT > Echt een gave stad!Is het alleen maar R$?
kraterstad:

Schaapje_BlaaT > Met de snelwegen is het gewoon geen punt. Elke stad die ik heb gebouwd heeft een snelweg verbinding zoals je dat kunt zien op de site! Maar de probleem zit dus zo. Mijn steden zijn allemaal vlak! Als je weet wat ik bedoel.
Ik heb je stad gedownload en geimporteerd in het spel maar hij was veel te heuvelig voor mijn regio! Dus ik zit ernorm nu te balen! Heb gewoon een stad nodig met veel HT-I en C$$$. Maargoed dan wordt het zelf maar even bouwen
Maar bedankt voor je aanbod
Ik heb je stad gedownload en geimporteerd in het spel maar hij was veel te heuvelig voor mijn regio! Dus ik zit ernorm nu te balen! Heb gewoon een stad nodig met veel HT-I en C$$$. Maargoed dan wordt het zelf maar even bouwen
Maar bedankt voor je aanbod
Mijn nieuwe stad "Brooklyn" is zojuist af. Ik zal het bestandje naar Upke zenden en is misschien vanmiddag te downloaden op www.gotcity.tk

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 12:22 ]
hmm, dat detail had ik over het hoofd gezien
het terrein aansluiten is natuurlijk al gauw een probleem.
Vlakke steden combineren veel gemakkelijker, maar ik vind dat zo lelijk
Je kunt natuurlijk ook gewoon niet reconcile edges doen maar ja dat staat dan weer niet zo mooi in je regio view
Tijd om unreal-o-polis toe te voegen aan de site. Die past precies tussen kraterstad en elcheapolis in en is aan 2 kanten zo goed als vlak. Bovendien geven 1 miljoen inwoners en 400k commercial je kans op stage8 gebouwen in de regio een mooie boost
Dus upkedupke, als je unreal-o-polis heb gedownload wil je die dan op de site zetten opdat een complete set van 3 steden is te creeren met een aantal vlakke kanten waarop makkelijk andere steden aan te sluiten zijn
het terrein aansluiten is natuurlijk al gauw een probleem.
Vlakke steden combineren veel gemakkelijker, maar ik vind dat zo lelijk
Je kunt natuurlijk ook gewoon niet reconcile edges doen maar ja dat staat dan weer niet zo mooi in je regio view
Tijd om unreal-o-polis toe te voegen aan de site. Die past precies tussen kraterstad en elcheapolis in en is aan 2 kanten zo goed als vlak. Bovendien geven 1 miljoen inwoners en 400k commercial je kans op stage8 gebouwen in de regio een mooie boost
Dus upkedupke, als je unreal-o-polis heb gedownload wil je die dan op de site zetten opdat een complete set van 3 steden is te creeren met een aantal vlakke kanten waarop makkelijk andere steden aan te sluiten zijn
Hoe kan je de bestanden nu het best aanleveren? Ik zag gisteren dat 1 stad van mij bijna 40 mb was vorige week (inmiddels behoorlijk geslonken). Ik heb m'al eens ge-upload naar mijn eigen site, dus kan ik Upke Dupke niet de link naar mijn site sturen? Of net als Schaapje Blaat 'm nogmaals uploaden naar Upke D?
Il Ljama >als je mij via MSN je stad geef dan stuur ik die wel naar Upke D. Dat is makkelijker denk ik!
Ffs net een stadt gemaakt. riviertje er door etc... map vol, wil ik 2de stad gaan maken en dat riviertje splitsen over nog 2 maps, maar dat lukt dus echt niet met randen egaliseren 
Dus mij vraag is: Hoe maak in random regio's?
Dus mij vraag is: Hoe maak in random regio's?
With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things
Twixxx > Je kan wel een nieuwe regio creëren door op de knop "maak nieuw regio aan" En dan kan je kiezen tussen "land" en "water". Of bedoel je dit niet?
nah dat wist ik al
, ik had een nieuwe regio (allemaal land). Vervolgens me eerste stad begonne. Door die stad loopt een rivier en precies in een hoek van de map eindigt die rivier. Nu wil een 2de stad beginnen omdat nr 1 helemaal vol is. Nu wil ik die rivier vloeiend in die andere map overlaten gaan, maar dat lukt dus voor geen centimeter
. Ook niet als ik randen egaliseer gebruik
With an eye made quiet by the power of harmony, we see into the life of things
Twixxx > Hmmm gek! Maar bij mij doet ie het dan gewoon wel!? Als ik op randen egaliseren druk!
[ Voor 69% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 14:01 ]
shit, ik gebruik geen msnVerwijderd schreef op 13 november 2003 @ 13:09:
Il Ljama >als je mij via MSN je stad geef dan stuur ik die wel naar Upke D. Dat is makkelijker denk ik!
MSN is evil, ik heb het ook met wortel en tak uitgeroeidIl Ljama schreef op 13 november 2003 @ 13:51:
[...]
shit, ik gebruik geen msn. Heb ik vorige week net uit XP gesloopt
.
en champy da's een goed ID om een plaatje van de regio posten opdat men kan zien hoe de down te loaden steden in elkaar passen, hoewel het met wat ouderwets puzzelwerk ook wel lukt uiteindelijk. Misschien een handig idee om op de site de steden van 1 regio bij elkaar te zetten met een regio screenshot
Schaapje_Blaat > Ja goed idee ik maak even een nieuw screenshotje van mijn regio plus de namen erbij!

Hier dan alsnog mijn Regio!

Hier dan alsnog mijn Regio!
[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 14:03 ]
Intussen ben ik een beetje aan het experimenteren met een verzonken snelweg.
Een leuke variant naast de ground highway en elevated highway, the sunken highway.
Deze ligt dieper, zodat de andere wegen er overheen kunnen zonder te stijgen.
Het effect wordt verkregen door een ground highway in een grote greppel te leggen.
Hier een pic:

De snelweg ligt zover verdiept dat de kruizende avenues (met en zonder oprit) en wegen (met oprit) zo min mogelijk omhoog/omlaag hoeven.
Dit is het optimale hoogteverschil. Er zit nog steeds een kleine verspringing in de viaducten, maar deze zal altijd blijven.
De verdieping is als volgt:
Je verlaagt het terrein per punt. Tussen 4 punten ligt steeds een vlakje.
Ik heb de plekken die worden verlaagd naar het snelweg aangegeven met een .
De plekken die op de standaardhoogte blijven zijn leeg aangegeven.
Van boven naar beneden loopt de snelweg. (Er is steeds 3 punten breedte verlaagd, zodat daartussen 2 vlakken zitten waar de snelweg ligt.)
Rd = road, Av, = avenue, El = eltrein. De bovenste road is met opritten, de onderste zonder.
Voor de aansluitingen van de avenue (met en zonder oprit) en de road met oprit heb ik steeds de greppel van de snelweg aan beide kanten met 1 punt breder gemaakt.
Voor de el-trein hoef je niks te doen, die gaat vanzelf goed.
Een viaduct van een road zonder oprit gedraagt zich nogal anders, en is veel hoger. Om deze het meest netjes te krijgen moet je vanaf 2 punten voor de greppel de grond geleidelijk laten dalen. (Aangegeven met komma's)
Het resultaat is best geinig, niet?
Een leuke variant naast de ground highway en elevated highway, the sunken highway.
Deze ligt dieper, zodat de andere wegen er overheen kunnen zonder te stijgen.
Het effect wordt verkregen door een ground highway in een grote greppel te leggen.
Hier een pic:
De snelweg ligt zover verdiept dat de kruizende avenues (met en zonder oprit) en wegen (met oprit) zo min mogelijk omhoog/omlaag hoeven.
Dit is het optimale hoogteverschil. Er zit nog steeds een kleine verspringing in de viaducten, maar deze zal altijd blijven.
De verdieping is als volgt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| . . . . . . . . . . . Rd . . . . . . . . . . . . . . . . . . . Av . . . . . . . . . . . . . . . . . . . El . . . . . . . . . . . . , , . . . , , Rd , , . . . , , . . . . . . |
Je verlaagt het terrein per punt. Tussen 4 punten ligt steeds een vlakje.
Ik heb de plekken die worden verlaagd naar het snelweg aangegeven met een .
De plekken die op de standaardhoogte blijven zijn leeg aangegeven.
Van boven naar beneden loopt de snelweg. (Er is steeds 3 punten breedte verlaagd, zodat daartussen 2 vlakken zitten waar de snelweg ligt.)
Rd = road, Av, = avenue, El = eltrein. De bovenste road is met opritten, de onderste zonder.
Voor de aansluitingen van de avenue (met en zonder oprit) en de road met oprit heb ik steeds de greppel van de snelweg aan beide kanten met 1 punt breder gemaakt.
Voor de el-trein hoef je niks te doen, die gaat vanzelf goed.
Een viaduct van een road zonder oprit gedraagt zich nogal anders, en is veel hoger. Om deze het meest netjes te krijgen moet je vanaf 2 punten voor de greppel de grond geleidelijk laten dalen. (Aangegeven met komma's)
Het resultaat is best geinig, niet?
Schaapje_BlaaT > Super geniaal fantastisch! Echt geniaal uitgevoerd!
Genoeg complimenten
Edit:
Wat zet je btw veel politieposten neer!!
Genoeg complimenten
Edit:
[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 13-11-2003 14:55 ]
Alle respect naar Schaapje_BlaaT, maar Ik was het hoor.Verwijderd schreef op 13 november 2003 @ 14:54:
Schaapje_BlaaT > Super geniaal fantastisch! Echt geniaal uitgevoerd!
Genoeg complimenten
Edit:
Die politieposten en urban elementary schools staan er alleen even als opvulling, om te illustreren tot waar gebouwd kan worden.
Het was mooi geweest als je echt tot aan de snelweg kon bouwen... dat kan dus niet, er zit 1 vlakje gras/park tussen.
Hoewel, misschien als ik de helling overal geleidelijk laat aflopen (zoals bij de road zonder oprit), dat er dan wel tot aan de snelweg gebouwd kan worden...
Eens zien wat het resultaat is.
Alleen valt dan wel ineens op hoe weinig verzonken de snelweg eigenlijk is.
(Ook leuk detail: SC4 weet ondanks de gigantische overdaad aan politiebureaus toch nog te zeiken daarover.
Maar ja, als je 'm verder verzinkt krijg je dit soort dingen:
Door de verplichte knik in de viaducten krijg je dan een dubbele knik...
[ Voor 41% gewijzigd door wicher|IA op 13-11-2003 15:21 ]
Wicher > Sorry voor zoeven
Maar ziet er echt mooi uit, leuke dingen krijg je te zien
Ga het is nu in mijn nieuwe stad toepassen!!
Erg leuk bedacht alleen is het niet jouw idee, maar die van simcityperron op simtropelis:
http://www.simtropolis.co...=42286&forumID=22&catID=8
http://www.simtropolis.co...=42286&forumID=22&catID=8
Dit topic is gesloten.