Hier wat screenshots van mijn 'el-trein-plaatsingsprobleem', dus het probleem dat als ik 2 types infrastructuur (in dit geval el-trein en avenue) direct parallel heb lopen, er altijd wel een loopt te zieken over 'unsuitable grade for construction'.

^ Hier wilde ik dus parallel aan de el-trein een 'onderduiker' (oid) maken (aan deze kant), een overgang van el naar sub. Dit lukte met geen mogelijkheid door het bovengenoemde probleem, en dus heb ik de ene maar 1 hokje verderop parallel moeten leggen. Aan de andere kant is het wel gelukt.

Hier wilde ik ook aan deze kant een overgang el-sub maken, hier lukte het totaal niet, ook niet 1 hokje verderop parallel. Ook hier lukte het de andere kant op wel.

Vooral het stratenpatroon is hier interessant. Ik dacht dat een 6x6-patroon van wegen, met open ruimte voor evt. toek. snelwegen efficient zou zijn.
Niet dus. De stad heeft maar 10k inwoners (low density he), maar de wegen staan totaal vol, mede doordat de grote buursteden veel verkeer opleveren.
De open ruimte voor snelwegen gebruiken voor avenues werkt niet echt goed. Deze liggen namelijk vrij, en zijn daardoor juist vaak niet de kortste route. Voor snelwegen vind ik het nog echt te vroeg met 10k inwoners.
Dus moest ik veel wegen vervangen door one-way, ook dat werkte niet genoeg. Ik was uiteindelijk ook nog genoodzaakt stukken te slopen voor een nieuwe avenue door de wijken heen. (Dit kun je linksonder ook zien.)
Kortom: 6x6 wegen is niet ideaal. Bij de nieuwe wijk ben ik daarom overgestapt op een soort woonerf-structuur. (Te zien aan de rechterkant.) Dit lijkt stukken beter te werken, maar ik moet nog even zien hoe dit op lange termijn werkt, omdat deze wijken sowieso veel minder doorgaand verkeer hebben door hun ligging. Het ziet er in elk geval stukken beter uit.
Overigens is zo'n high-wealth-low-density-suburb wel ideaal! Geen vervuiling, geen zooi, en het geld stroomt met bakken binnen!
Edit:
Uhh, hoewel? Misschien trek ik nu juist alle rijke mensen weg uit de grote steden, waardoor je hetzelfde probleem krijgt als in echte grote steden: de centra blijven met de shit zitten, terwijl de suburbs stikken in het geld.
Edit 2:
Hm, ik bedenk me dat ik die el-sub-overgangsplekken niet echt ideaal heb gedaan.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
| nu beter
^ ^
S S
EE)SSS(EE S
E E S
<EEEEEE###EEEEEE> <EEE)S#S(EEE>
E = el, S = sub, E)S = overgang, # = station |
Ipv een el-station, en daarnaast nog el-sub-overgangen, had ik beter de hele el ondergronds kunnen laten gaan voor de kruizing met de sub...
[
Voor 18% gewijzigd door
wicher|IA op 06-10-2003 12:10
]