[PC] Sim City 4 - Rush Hour

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.840 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Sodeju. 8)
Halve oppervlak wordt ingenomen door snelwegen. :)
Toch lijkt het me dat je wel met de helft minder af kan, heb je ook meer ruimte voor andere dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Wat vinden jullie hiervan? :Y)

Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2739315/35090659.jpg
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:59

BioHazard

*\o/*

Nice! Ik zou het niet laten kunnen om er af en toe een komeet op te keilen ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
wicher schreef op 05 October 2003 @ 11:13:
[...]

Sodeju. 8)
Halve oppervlak wordt ingenomen door snelwegen. :)
Toch lijkt het me dat je wel met de helft minder af kan, heb je ook meer ruimte voor andere dingen.
Ruimte zat hoor! ik bouw nu op het grootste gebied van de kaart (er zijn er 2 van geloof ik) en ik heb nu pas de helft vol :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Lennieboy83 schreef op 05 October 2003 @ 12:12:
[...]

Ruimte zat hoor! ik bouw nu op het grootste gebied van de kaart (er zijn er 2 van geloof ik) en ik heb nu pas de helft vol :)
Dat scheelt natuurlijk.
Ik ben zelf nu vooral bezig met mid-size-cities, dus dan is het 4x sneller vol.
In elk geval mooi gedaan, ik heb zelf nooit genoeg geld voor een snelweg. :'(

Hier een screenshotje met wat routes in een stad in het zuid-westen van m'n regio:
Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsgall.nl/got/Spandau_routes.jpg

De routes zijn gemeten vanaf de kruizing van de spoorlijn en de avenue rechtsboven. Die avenue wordt behoorlijk intensief gebruikt (ong. 8k dacht ik), en over die spoorlijn lopen er zelfs 20k! :)
Daarnaast zie ik dat het nu tijd lijkt voor een nieuw stukje sub/el, omdat bep. mensen daarmee vreemde omwegen maken.

Overigens is het infrastructuur leggen in RH wel verbeterd, maar nog steeds niet ideaal. Het spel is daar nog steeds overgevoelig voor hoogteverschillen, een stukje infrastructuur mag wel omhoog/omlaag lopen, maar niet iets naar links of rechts kantelen, ook moet het per se op dezelfde hoogte liggen als een stukje infrastructuur dat ernaast ligt.
Zo wilde ik een el-trein en een avenue parallel, direct naast elkaar leggen, maar dat bleek gewoon onmogelijk omdat je altijd wel ergens vast liep omdat één van de twee 'unsuitable grade' had.
Ik zal zo wel even een screenshot posten hiervan.

[ Voor 30% gewijzigd door wicher|IA op 05-10-2003 12:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Major Carnage
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-08 11:15

Major Carnage

waki miko Reimu

Als je vast loopt met een verkeerde grade, dan kan je altijd proberen om de weg de andere kant op te leggen, of het in meerdere delen proberen aan te leggen. Vaak lukt het dan wel :)

Specs | FFXIV: Maki Kato@Alpha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Ik had het eerder over die crashes, en die gebeuren soms nog steeds, is er al een patch uit ofzow?
Als ik het spel speel met die stad van de screenshots dan heb ik nog ongeveer 250 MB van de 1 GB geheugen over, dus niet vol maar toch ziet het spel kans om dus om soms nog te crashen :(
Eerst hoor ik iets geratel van de HD en dan is het over en uit. Gisteravond heb ik een hele tijd kunnen spelen, maar is er toch uitgegaan, heel vreemd, de ene keer kan ik langer spelen dan de andere keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Major Carnage schreef op 05 October 2003 @ 13:07:
Als je vast loopt met een verkeerde grade, dan kan je altijd proberen om de weg de andere kant op te leggen, of het in meerdere delen proberen aan te leggen. Vaak lukt het dan wel :)
Met kruispunten, bruggen e.d. is het inderdaad wel zo dat het de andere kant op, of in een andere volgorde wel werkt.

Nu heb ik het echt op alle manieren geprobeerd, en de hele boel gesloopt en vlak gemaakt, maar het is me echt niet gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Vandaag weer geen crashes, er is geen lijn op te trekken.
Hier weer wat verse screenshots:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.hesselius/screen4.jpg
Het westen.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.hesselius/screen5.jpg
Het noordwesten.

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.hesselius/screen6.jpg
Compleet plaatje (kon niet verder uitzoomen).

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.hesselius/screen7.jpg
het nieuwe stuk (oosten)

CLICKABLE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ben dus ook druk bezig met mijn infrastructuur aan te passen want er zijn kruisingen waar gewoon 6200 bussen 2000 autos en zo'n 1000 freighttrucks overheenkomen en 13 pedestrians (-:

misschien toch maar eens highways gaan gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Mijn stad Hellevoetsluis...

Overzicht bij dag/nacht:
Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2739315/35105975.jpg Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2739315/35106834.jpg

Paar Mooie parken neerzetten voor de Rijken $$$
Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2739315/35106865.jpg Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2739315/35106845.jpg

Avenue overloping:
Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2739315/35106872.jpg

* Clickable

Volgen nog veeeeeel meer screenshot vanuit het stadje Hellevoetsluis

[ Voor 74% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Wat zie ik daar nou links op de foto? Ik wist niet dat je gewone wegen op die manier aan elkaar kon verbinden met snelwegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat is een van de grootste voordelen van Rush Hour. Avenues zijn handig en passen makkelijk in een druk centrum. Maar als je meer capaciteit nodig hebt, dan sluit je ze zo aan op een snelweg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Toch weer een crash :( hier de code:
Exception code: 0xC0000005 (-1073741819) ACCESS_VIOLATION.
Instruction data is not readable -- Unable to get the EIP.

Dit is uit SimCity Exception report.txt

Stom gedoe, heeft dit soms met HT te maken :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is het trouwens nodig, dat als je SimCity 4 installeert en daaroverheen Rush Hour, dat je dan alsnog die patch installeert? Of na Simcity 4 installeren, dan de patch en dan Rush Hour? Is het niet zo dat die patch al in Rush Hour verweven zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 22:28:
Is het trouwens nodig, dat als je SimCity 4 installeert en daaroverheen Rush Hour, dat je dan alsnog die patch installeert? Of na Simcity 4 installeren, dan de patch en dan Rush Hour? Is het niet zo dat die patch al in Rush Hour verweven zit?
Welke patch?
De officiele patch voor SC4? Ik nam zelf eigenlijk aan dat die wel al in RH zou zitten.

De evt. pathfinding mod? Die moet je juist verwijderen, want die werkt niet met RH.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lennieboy83 schreef op 05 October 2003 @ 18:37:
Toch weer een crash :( hier de code:
Instruction data is not readable -- Unable to get the EIP.

Dit is uit SimCity Exception report.txt

Stom gedoe, heeft dit soms met HT te maken :?
Hyperthreading? Dat heb ik niet, maar ik heb precies dezelfde crash data:
Exception time: 10/05/2003, at 16:22:41.

Zal wel een patch voor komen dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ben nu eindelijk met mijn stad Hellevoetsluis overgegaan naar Zonne-energie centrales in plaats van Kolen.. De vervuiling nam direct af.

Morgen plaats ik weer nieuwe screenshot van mijn stad Hellevoetsluis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 22:54

Upke dupke

Oompa Loompa

Heh. Ik heb nog nooit zulke centrales gehad. En ik speel al sinds dag 1 sim city 4. Wat zullen mijn skills uber 1337 :D

(Denk dat ik nooit lang genoeg met 1 stad bezig ben geweest)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zonneenergie is duur :/

Vaak heb ik zo'n ding als 2de of 3de centrale, maar hij levert weinig energie af voor een hoog bedrag... misschien dat het jou wel lukt, maar bij mij heeft het vaak geen lang leven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg de heletijd een iritante melding: "Een groene onrust stoker trek stop uit pomp-instalatie" oid

Wat moet ik hier aan doen? meer pompen bouwen helpt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 05 oktober 2003 @ 23:15:
Zonneenergie is duur :/

Vaak heb ik zo'n ding als 2de of 3de centrale, maar hij levert weinig energie af voor een hoog bedrag... misschien dat het jou wel lukt, maar bij mij heeft het vaak geen lang leven :)
Mijn stad draaid nu alleen maar uit Zonne-energie en maak nog winst ook _/-\o_

Zoals ik me eerder geleden heb beloofd, morgen krijgen jullie nieuwe screenshots van Hellevoetsluis.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 23:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, de officiele SimCity 4 patch ... kdacht zelf ook al wel dat ie in Rush Hour zou zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyF
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-04-2024
Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 23:18:
Ik krijg de heletijd een iritante melding: "Een groene onrust stoker trek stop uit pomp-instalatie" oid

'k Denk dat het tijd wordt om een waterzuiveringsinstallatie aan te leggen ...

The trouble of being a troubleshooter is when trouble starts to shoot back

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 15:56

Zoefff

❤ 

Verwijderd schreef op 05 October 2003 @ 23:18:

Het kan ook zijn dat er 1 van je pompen heel oud is.

Als ze meer dan zoveel jaar oud zijn, dan gaan ze ongelofeljik onefficient werken, soms pompen ze maar de helft van de hoeveelheid water die ze aan kunnen, terwijl ze wél gewoon 350 oid p/m kosten.

Misschien dat dat bedoelt word? Check het iig even. Zo ja, pompje weggooien, en een ander neerzetten :)

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy
  • Laatst online: 23:36

Termy

valt er nog wat te fragge?

Zonneenergie is alleen maar voor de rijken die zo graag een high-tech speeltje willen :P
Coal-Power all the way :P hehe, Purmerend heeft er nu 3 bij ong 140K mensjes (ong max capaciteit bereikt, moet eigenlijk 4e erbij) en amsterdam had bij 450k mensjes 6 in gebruik.

ik zie bij een aantal van jullie shots dat jullie veel landfill hebben. Incinerators zijn veel beter :D toen ik de eerst neerzette vrat hij alle garbage op die er was =]
nu de stad weer wat groter is stijgt de garbage ook weer maar met een 2e is alles weer pleite. nu wil ik echter eerst wat cashe (heb 220k poen atm) en dan is landfill goedkoper. ik speel toch op een grote map dus geen last van de vervuiling en stank, dat zit ver weg :)

bigglesworth, heb jij geen enorme last van vervuiling? je hebt overal in je stad industrie zitten en je ziet ook overal van die viesbruine wolken hehe.

ik ga vandaag ook maar eens kijken of ik wat highways kan inpassen in m'n stad want ook al wordt een bijna compleet stad-dekkend metro netwerk goed gebruikt (gemiddeld 40%+ met uitschieters over de 100%) blijven er genoeg kloten op een bepaald avenue kruispunt waar ze maar Blijven zeiken :/

ik heb een tijdje op de 115-120k gezeten en toen ik dacht van goh, eens wat extra zonen maakten die lullo's meteen een 6k hoogbouw + 2x1600 + 2x2600 op een klein stukje.... daar gaat je mooie groene straatje ;) :P

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyF
Zoefff schreef op 06 oktober 2003 @ 09:25:
[...]

Het kan ook zijn dat er 1 van je pompen heel oud is.

Als ze meer dan zoveel jaar oud zijn, dan gaan ze ongelofeljik onefficient werken, soms pompen ze maar de helft van de hoeveelheid water die ze aan kunnen, terwijl ze wél gewoon 350 oid p/m kosten.

Misschien dat dat bedoelt word? Check het iig even. Zo ja, pompje weggooien, en een ander neerzetten :)
Dat dacht ik ook in eerste instantie, totdat ik het (uitgebreide) bericht doorlas en daarna de watervervuiling bekeek.... :X Meteen maar een waterzuiveringsinstallatie bijgeplaatst en weg was het bericht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Hier wat screenshots van mijn 'el-trein-plaatsingsprobleem', dus het probleem dat als ik 2 types infrastructuur (in dit geval el-trein en avenue) direct parallel heb lopen, er altijd wel een loopt te zieken over 'unsuitable grade for construction'.

Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsgall.nl/got/sc4/Spandau_el1.jpg
^ Hier wilde ik dus parallel aan de el-trein een 'onderduiker' (oid) maken (aan deze kant), een overgang van el naar sub. Dit lukte met geen mogelijkheid door het bovengenoemde probleem, en dus heb ik de ene maar 1 hokje verderop parallel moeten leggen. Aan de andere kant is het wel gelukt.

Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsgall.nl/got/sc4/Spandau_el2.jpg
Hier wilde ik ook aan deze kant een overgang el-sub maken, hier lukte het totaal niet, ook niet 1 hokje verderop parallel. Ook hier lukte het de andere kant op wel.

En hier nog een screenshot van (een deel van) mijn high-wealth-low-density suburbia Waschenar:

Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsgall.nl/got/sc4/Waschenar_suburbia.jpg
Vooral het stratenpatroon is hier interessant. Ik dacht dat een 6x6-patroon van wegen, met open ruimte voor evt. toek. snelwegen efficient zou zijn.

Niet dus. De stad heeft maar 10k inwoners (low density he), maar de wegen staan totaal vol, mede doordat de grote buursteden veel verkeer opleveren.
De open ruimte voor snelwegen gebruiken voor avenues werkt niet echt goed. Deze liggen namelijk vrij, en zijn daardoor juist vaak niet de kortste route. Voor snelwegen vind ik het nog echt te vroeg met 10k inwoners.
Dus moest ik veel wegen vervangen door one-way, ook dat werkte niet genoeg. Ik was uiteindelijk ook nog genoodzaakt stukken te slopen voor een nieuwe avenue door de wijken heen. (Dit kun je linksonder ook zien.)

Kortom: 6x6 wegen is niet ideaal. Bij de nieuwe wijk ben ik daarom overgestapt op een soort woonerf-structuur. (Te zien aan de rechterkant.) Dit lijkt stukken beter te werken, maar ik moet nog even zien hoe dit op lange termijn werkt, omdat deze wijken sowieso veel minder doorgaand verkeer hebben door hun ligging. Het ziet er in elk geval stukken beter uit.

Overigens is zo'n high-wealth-low-density-suburb wel ideaal! Geen vervuiling, geen zooi, en het geld stroomt met bakken binnen!
Edit:
Uhh, hoewel? Misschien trek ik nu juist alle rijke mensen weg uit de grote steden, waardoor je hetzelfde probleem krijgt als in echte grote steden: de centra blijven met de shit zitten, terwijl de suburbs stikken in het geld.

Edit 2:
Hm, ik bedenk me dat ik die el-sub-overgangsplekken niet echt ideaal heb gedaan.

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
  nu                  beter

^                 ^
        S                 S
    EE)SSS(EE             S
   E         E            S
<EEEEEE###EEEEEE>   <EEE)S#S(EEE>

E = el, S = sub, E)S = overgang, # = station

Ipv een el-station, en daarnaast nog el-sub-overgangen, had ik beter de hele el ondergronds kunnen laten gaan voor de kruizing met de sub...

[ Voor 18% gewijzigd door wicher|IA op 06-10-2003 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Damn damn damn |:(

Wat ben ik dom geweest zeg, hier baal ik echt van :(

Mn stad ging redelijk goed, ongeveer 2k meer inkomsten dan uitgaven, klein vliegveldje, veel slimme sims enzo, prima. Het enige waar ik me een beetje mee bezig moest houden was het verkeer, dat loopt nog niet helemaal goed.

Op een gegeven moment dach ik, och, laat ik eens zo'n grote waterpomp neerzetten, ipv al die kleintjes (6). Dus, zo gezegd, zo gedaan. Grote waterpomp neergezet, kleintjes weg, et voila.

Niet dus :( Ben ik met mn bolle kop vergeten om die pomp op het netwerk aan te sluiten...

Resultaat: weg sims: weg belasting: weg inkomen :( |:(

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11535/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11536/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11537/full.jpg
Plaatjes zijn klikbaar

:/ ;(

Ik hoop maar dat dit nog recht te breien is, heb er op dit moment alleen niet zo heel veel zin meer in :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Zoefff schreef op 06 October 2003 @ 12:23:
Damn damn damn |:(

Wat ben ik dom geweest zeg, hier baal ik echt van :(

Mn stad ging redelijk goed, ongeveer 2k meer inkomsten dan uitgaven, klein vliegveldje, veel slimme sims enzo, prima. Het enige waar ik me een beetje mee bezig moest houden was het verkeer, dat loopt nog niet helemaal goed.

Op een gegeven moment dach ik, och, laat ik eens zo'n grote waterpomp neerzetten, ipv al die kleintjes (6). Dus, zo gezegd, zo gedaan. Grote waterpomp neergezet, kleintjes weg, et voila.

Niet dus :( Ben ik met mn bolle kop vergeten om die pomp op het netwerk aan te sluiten...

Resultaat: weg sims: weg belasting: weg inkomen :( |:(

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Plaatjes zijn klikbaar

:/ ;(

Ik hoop maar dat dit nog recht te breien is, heb er op dit moment alleen niet zo heel veel zin meer in :X
Hm, das behoorlijk kut ja, het heeft een behoorlijke knauw opgeleverd.
Niet terug te draaien mbv save?

Op zich zullen de mensen nu toch wel gewoon terugkomen lijkt me, alleen levert het je in totaal een verlies van enkele tienduizenden simoleons op waarschijnlijk. Tja, dat is wel op te vangen met een lening.
Ik denk dat je er prima overheen kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Savegame? :X |:(

Laatste save is iets van 15 (sim)jaren terug helaas, heb ik niet zo veel aan. Bovendien is die nu al met deze overschreven toen ik SimCity uit deed net ;)

Het lullige is dat die sims wel terugkomen, maar niet als $$ en $$$, maar als $, en dat geld ook voor de commercial die m gesmeerd is. Dat levert dus een hoop minder centen op.

Met een lening is het misschien wel op te vangen, maar ik moet toch wel weer zoveel rijke sims krijgen, dat ik weer 2k of meer binnen krijg, anders blijf ik in het rood...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

Hellevoetsluis

Overzicht bij dag/nacht:
Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2739315/35105975.jpg Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2739315/35106834.jpg

Paar Mooie parken neerzetten voor de Rijken $$$
Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2739315/35106865.jpg Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2739315/35106845.jpg

Avenue overloping:
Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2739315/35106872.jpg

Niewe Screenshots Hellevoetsluis

Gebouwen:

Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2739315/35175828.jpg Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2739315/35175858.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2739315/35175868.jpg

Clickable

¡Volgen nog meer screenshots!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wicher: Erg mooi wegenplan. Maar waarom vind je het te vroeg voor snelwegen? Je hebt wel maar 10k inwoners, maar je zegt zelf dat de wegen volstaan... lijkt me geen slecht plan dan :)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

tja das minder fijn, als je zo de game weer in gaat moet je maar eens de tijd op rhino zetten (snelste) en kijken of het stabiliseert incluis winst. zo niet moet je wat anders proberen (bv lening) en dan weer kijken wat het doet.

beetje lastig voor te stellen dat je hele stad naar de klote gaat omdat je even geen water had. raar ook trouwens dat als het langer duurde je niet eens door had aan de berichten dat het water weg was...

maja ;)

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Tsja, hij stond al op rhino, en het was gewoon sneller gebeurd dan ik in de gaten had :P

Er kwamen natuurlijk geen warnings dat het bijna zo ver was ofzo, het was gewoon pats-boem-weg. Ik lette er gewoon niet op, omdat ik al mn snelwegen door mn stad aan het vouwen was ;)

Maarja, ik ben net weer verder gegaan, en het is weer redelijk gelukt om alles op peil te brengen.

Meteen een lening genomen van 40k, alle verlaten gebouwen gedelete, taxes wat omhoog, en nog wat extra zone's bijgebouwd. Daarmee kwam ik precies op 0 uit zegmaar, geen winst, geen verlies. Toen weer langzaam opgebouwd, en nu draait ie weer redelijk...

Zal zo weer ns wat screenshotjes plaatsen :)

Overigens, wat jij zegt, gewoon ff op rhino zetten en hopen dat het weer goed trekt heb ik ook eerst geprobeerd.
Dat ging echter van kwaad tot erger. Op de 1 of andere manier komen er gewoon geen nieuwe gebouwen ipv verlaten gebouwen, en worden deze ook niet meer vol. Daarom kunnen er nauwelijks nieuwe sims bij, en kelderde mn budget helemaal als een baksteen :P

T was wel een leuk testje iig :Y)

[ Voor 24% gewijzigd door Zoefff op 06-10-2003 16:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Champy2004, die stad ziet er best heel netjes uit op die screens :)

Ik zou alleen 1 ding anders doen als ik jou was:
Avenue overloping:
Die avenue die overloopt in een snelweg is best heel mooi, maar als ik jou was zou ik daar gewoon een snelweg T splitsing neerzetten (nu je daar nog de ruimte voor hebt), omdat die gewoon véél meer verkeer aan kan...

Nu moet al het doorgaande verkeer van je snelweg, wat dus niet naar de avenue gaat, afremmen of zelfs stil staan voor het stoplicht, terwijl als je een snelweg T splitsing maakt, ze gewoon door kunnen rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoefff schreef op 06 October 2003 @ 16:20:
Champy2004, die stad ziet er best heel netjes uit op die screens :)

Ik zou alleen 1 ding anders doen als ik jou was:
[...]
Zoefff Ja dat weet ik, maar ik heb nu alleen maar een probleem...

Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2739315/35183240.jpg

^ Dit dus. >:) Beetje volgebouwd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Hehe, da's pech idd :P

Dan zou ik het maar gewoon zo laten, totdat er echt te veel verkeer op je avenue komt, dan zou ik (ten koste van een paar gebouwen helaas) er een avenue overheen leggen met onramps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Nou... ik sta op het punt m'n stad te deleten... Wat ik ook doe.. dat stel @##(%&@ weigert in alle talen high wealth te maken en ze _blijven_ kicken op die verdomde I-M.. constant zwaar negatieve demand voor alle Non-C$ commercie en dat geldt ook voor de R$$$.

ik begrijp het echt niet... de stad zit qua verkeer zelfs beter dan m'n vorige Amsterdam en die groeide sinds RH in no time naar de 453k voordat het echt probs kreeg met de gewone roads. let wel. ROADS. ik Had daar niet eens avenues of wat dan ook...

als dit echt niks meer wil worden (winst vlakte ook af) begin ik wel een nieuwe met meer ruimte en zo voor snelwegen etc etc etc... dit is ERG frustrerend..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

Verwijderd schreef op 06 oktober 2003 @ 16:30:
[...]

Zoefff Ja dat weet ik, maar ik heb nu alleen maar een probleem...

[afbeelding]

^ Dit dus. >:) Beetje volgebouwd..
Ik heb het (nog) niet uitgeprobeerd, maar kan je die avenue niet over laten gaan in 2 1 richtingsverkeer (1 de ene kant op, 1 de andere kant op) wegen, die vervolgens aan kunnen gesloten worden op de snelweg?

Dit is nu net knooppunt deil, tot 10 jaar geleden (voor zover er nog mensen zijn die dat weten ;)

of knooppunt de hogt, daar bij eindhoven....

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
Oh, jullie doen aan plannen?
Ik gooi altijd wat tegen de grond als er een extra school etc moet komen. B)

Afbeeldingslocatie: http://pic3.picturetrail.com/VOL17/1509906/2882753/35201884.jpg

Links in de hoek aan de rivier ben ik bezig met HT industrie.
Vreemd genoeg werkt er niemand meer, zijn er geen banen.
De lange snelweg was een tolweg die op 100% zat, nu dus op 0%.
Afijn, mijn inwoners aantal fluctueerd momenteel tussen de 150K en 170K en
alle wegen groen op een enkel oranje plekje na.
Wat trouwens ook aardig helpt is zo'n politie-booth naast plekken die kwetsbaar
zijn voor misdaad. [golfterijn, dierentuin etc.]
Inkomsten voor openbaarvervoer is momenteel zo'n kleine 4000.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
AHHH NEEEEEEE

Probeer ik Sim City 4 RH op te starten, krijg ik zwart beeld ;( Nu moet ik helaas vaarwel zeggen tegen Hellevoetsluis :'(

Dan maar weer helemaal overnieuw beginnen

@ LoneRanger Nice City _/-\o_

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 21:55:
AHHH NEEEEEEE

Probeer ik Sim City 4 RH op te starten, krijg ik zwart beeld ;( Nu moet ik helaas vaarwel zeggen tegen Hellevoetsluis :'(

Dan maar weer helemaal overnieuw beginnen

@ LoneRanger Nice City _/-\o_
Maar natuurlijk niet ;) als je het spel opnieuw installeerd dan kan je je oude savegames nog wel gewoon bewaren ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Lennieboy83 schreef op 06 October 2003 @ 21:58:
[...]

Maar natuurlijk niet ;) als je het spel opnieuw installeerd dan kan je je oude savegames nog wel gewoon bewaren ;)
K*t Je komt net te laat :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Laatst online: 06:48
Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 22:00:
[...]

K*t Je komt net te laat :/
offtopic:
Waarom staan al je berichten gecentreerd?!

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-09 15:12
Vincent Bovelander schreef op 06 oktober 2003 @ 22:46:
[...]

offtopic:
Doet ie zelf met de "center tag" behoorlijk irri als je mij vraagt :P

Maar mensen, please post meer pics!
Ik ben nog steeds niet echt begonnen met een stad omdat ik eerst een paar goede ideeën wil verzamelen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Vincent Bovelander schreef op 06 oktober 2003 @ 22:46:
[...]

offtopic:
Omdat ie dat zelf intikt:
code:
1
[center][b]K*t[/b] Je komt net te laat   :/[/center]

Maar waarom ie dat doet :? :P

Trouwens, Champy2004, je savegames enzo worden toch in Mijn Documenten opgeslagen? Dan zullen ze er vast nog wel staan, ook als je het spel weghaalt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

M@NIC schreef op 06 oktober 2003 @ 22:49:
Maar mensen, please post meer pics!
Ik ben nog steeds niet echt begonnen met een stad omdat ik eerst een paar goede ideeën wil verzamelen. :)
Ik wil best nog wel wat pics posten hoor ;)

Ze stellen alleen niet zo veel voor, gewoon wat shotjes van een nieuwe commercial + HT wijk die ik net heb aangelegd:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11577/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11578/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11579/full.jpg
Clickable offcourse ;)

Morgen zal ik er wat meer maken, en vooral ook interessantere :Y)

[ Voor 6% gewijzigd door Zoefff op 06-10-2003 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[afbeelding]

weet niet hoe ik die mooie clickable pics zoals jullie moet maken dus vandaar op deze manier kan je hem ook gewoon zien.

Beetje zwarte gebouwen omdat ik net mijn hele ondergrondse infrastructuur heb aangepast.
Vanwege ruimtegebrek maar naast mijn highways ht industry aangelegd die nu een beetje in gebruik gaan raken.
Voor de rest eigenlijk alleen maar groene gebieden met wegen en 1 orange highway maar dat word al minder

[ Voor 78% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ Zoefff

Dat dacht ik eerst ook, maar misschien dat ik ook de savegame files gedelete heb tijden het uninstallen van SC4RH...

@ M@nic

Ok! Jij vraagt erom..

Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2739315/35211464.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2739315/35211462.jpg Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2739315/35211441.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2739315/35211575.jpg Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2739315/35211551.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2739315/35211416.jpg Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2739315/35211442.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2739315/35211457.jpg Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2739315/35212426.jpg

• Clickable

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 23:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Clickable pics maak je zo:
code:
1
[url=http://adresvangroteplaatje.com][img=600,450]http://adresvankleineplaatje.com[/img][/url]

Waarbij 600 en 450 dus resp. de breedte en hoogte van het kleine plaatje zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey jongens/dames... Mail naar mij jullie mooiste pics van je stad, dan maak ik er een mooie foto gallery van... Het liefst zenden via MSN... jwillems1984@hotmail.com is mijn msn adres... of mail ff naar het adres wat ik zojuist noemde... Dan komt het allemaal goed :+ Lijkt jullie dit wat?

Natuurlijk zet ik jullie namen onder de screenshots...

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

[img=600] is al genoeg en je kan ook gewoon afsluiten met [./][./] (zonder punten, anders maakt ie er meteen /img van in m'n post :P en "code" doe ik nie aan nu) dat werkt ook.. ;)

Toch nog even doorgegaan met Purmerend en zit nu op de 160k met een op zich wel ok demand voor alle Res en Com. een belasting verlaging en extra Residential zones hielp de demand weer normaal te krijgen. redelijk normaal iig :). enige waar ik totaal niks van begrijp is de hoge demand voor I-M (ruim over helft, wel lager dan de HT demand) terwijl de Taxes op 11% staat.... wtf :?

ach, levert wel geld op ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Termy op 06-10-2003 23:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Termy schreef op 06 oktober 2003 @ 23:22:
[[url= is al genoeg en je kan ook gewoon afsluiten met ]afbeelding[/url]][./] dat werkt ook.. ;)
Ja, dat doe ik normaal met bijna al mn tags, maar het leek me nu wel handig om ze voor de duidelijkheid even voluit te schrijven ;)
Toch nog even doorgegaan met Purmerend en zit nu op de 160k met een op zich wel ok demand voor alle Res en Com. een belasting verlaging en extra Residential zones hielp de demand weer normaal te krijgen. redelijk normaal iig :). enige waar ik totaal niks van begrijp is de hoge demand voor I-M (ruim over helft, wel lager dan de HT demand) terwijl de Taxes op 11% staat.... wtf :?

ach, levert wel geld op ;)
Dat heb ik ook, blijkbaar hebben ze het gewoon nodig ofzo? Demand voor IM is bijna even groot als voor HT.

Demand voor ID is trouwens zwaar negatief, maar er is nog wel een hoop (dat ga ik nog deleten, maar nu heb ik er nog geen last van). Heb eerst geprobeerd om de taxes op 20% te zetten, om ze zo weg te krijgen, maar ze blijven gewoon? Levert iig wel een hoop geld op >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Champy2004: Vind je jezelf echt zo belangrijk dat je alles moet centreren? :P

Ik ben inmiddels (andere stad blijft crashen) m'n eerste stad begonnen die gelijk gebruik maakt van Rush Hour. Eindelijk optimaal gebruik maken van avenues, openvaar vervoer... echt enig gewoon :P

Bij m'n crashende stad zit ik nog te twijfelen of ik m'n treinnetwerk om ga zetten naar monorail. De capiciteit van de stations zijn hetzelfde, dus het enige voordeel wat ik kan bedenken is dat het sneller is, dus de commute time ook daalt. Iemand daar ervaring mee toevallig? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 23:27:
Champy2004: Vind je jezelf echt zo belangrijk dat je alles moet centreren? :P
Als het echt rottig is te lezen dan doe ik wel normaal tikken >:) ...

Maar lijken jullie dit wel wat??
Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 23:21:
Hey jongens... Mail naar mij jullie mooiste pics van je stad, dan maak ik er een mooie foto gallery van... Het liefst zenden via MSN... jwillems1984@hotmail.com is mijn msn adres... of mail ff naar het adres wat ik zojuist noemde... Dan komt het allemaal goed :+ Lijkt jullie dit wat?

Natuurlijk zet ik jullie namen onder de screenshots...
Wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Prima, ik zal je morgen ns helemaal platmailen met plaatjes :P

[ Voor 34% gewijzigd door Zoefff op 06-10-2003 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Zoefff schreef op 06 oktober 2003 @ 23:33:
Prima, ik zal je morgen ns helemaal platmailen met plaatjes :P
voeg me dan via MSN in... ik weet namelijk niet hoe groot je pics zijn!!! ik ben altijd op MSN

@ ALL: MSN adres: jwillems1984@hotmail.com voor jullie mooi pics... het liefst upload ik de plaatjes via MSN Messenger

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2003 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Ik heb nog geen stad, dus geen plaatjes.
Maar morgen vrij dus hopelijk aan het einde van de dag wel. *D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Zoefff schreef op 06 October 2003 @ 23:26:
[...]
Ja, dat doe ik normaal met bijna al mn tags, maar het leek me nu wel handig om ze voor de duidelijkheid even voluit te schrijven ;)
[...]
Dat heb ik ook, blijkbaar hebben ze het gewoon nodig ofzo? Demand voor IM is bijna even groot als voor HT.

Demand voor ID is trouwens zwaar negatief, maar er is nog wel een hoop (dat ga ik nog deleten, maar nu heb ik er nog geen last van). Heb eerst geprobeerd om de taxes op 20% te zetten, om ze zo weg te krijgen, maar ze blijven gewoon? Levert iig wel een hoop geld op >:)
Mwah dat betwijfel ik, m'n vorige steden hadden allemaal geen I-M demand meer als de belasting achterlijk hoog werd ingesteld. I-D en I-A is ook zwaar negatief maar wat wil je met 20% belasting :)

ik heb geprobeerd de hele I-M weg te vagen door een tornado en belasting 25% maar resultaat was 3k minder omzet en HT demand daalde ook enorm.. als je dan via de "desirability" bij HT gaat kijken blijkt er maar een klein stukje helemaal groen te zijn en het grootste deel gelig. het is net alsof de zware pollution de grond is ingetrokken? echt apart want de water- en airpollution datasheets gaven geen enkele pollution meer aan in dat gebied...

wat iig wel "klopt" is dat op een gegeven momemt je gewoon je belasting _moet_ verlagen omdat je anders zware probs krijgt met de demand voor alles wat niet low wealth is. dat gebeurde bij SC4 origineel in m'n Amsterdam ook bij rond de 100k inwoners. die paar tienden minder belasting wegen niet op tegen 40k meer mensen in de stad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Verwijderd schreef op 06 October 2003 @ 13:51:
wicher: Erg mooi wegenplan. Maar waarom vind je het te vroeg voor snelwegen? Je hebt wel maar 10k inwoners, maar je zegt zelf dat de wegen volstaan... lijkt me geen slecht plan dan :)
Ik vind het zo'n idioot idee dat voor deze stad ineens snelwegen nodig zouden zijn.
In m'n hele regio van 750k inwoners, met steden tot 200k, heb ik nergens snelwegen. Dan zou het nu met dit dorpje van 10k wel ineens nodig zijn? Maar misschien moet ik er toch maar aan ja.

Edit:
En toch maar begonnen met de aanleg van een snelweg.
Het stadje had weliswaar maar 10k inwoners, maar wel 30k commercial banen.
Die mensen kwamen allemaal uit de buurgemeente, waardoor er 7k auto's over de avenue gingen. Best veel, en omdat ik toch geld en ruimte over heb maar begonnen met een ground highway.

Nu kom ik er wel achter dat zo'n ding in een stedelijke omgeving toch niet altijd ideaal is. Zo lijkt het of spoorlijnen en ground highways niet kunnen kruizen... :(

[ Voor 32% gewijzigd door wicher|IA op 07-10-2003 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyF
Voor het kruisen kun je het beste gebruik maken van:
"verhoogde highway - spoorlijn" of "ground highway - verhoogde spoorlijn"
(En een metrolijn gaat overal onderdoor)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Zeg Champy2004, wanneer ga je die pics nou posten ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
M@NIC schreef op 07 October 2003 @ 15:24:
Zeg Champy2004, wanneer ga je die pics nou posten ? :P
Niet, heb nog geen gehad :/

DUS KoM Op voeg me toe op MSN jwillems1984@hotmail.com en geef me jullie mooiste pics van je stad.. Dan maak ik een mooie Gallery Play van _/-\o_

edit
Heb zojuist een paar screenshots gekregen van een oude klasgenoot....

Ik wacht nog op 40 stuks,. dus damens/heren opschieten!! :+

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Galleries from "Sim City 4 Rus Hour". Tnx to GoT members & Elmar

De volgende screenshots zijn van Elmar van den Ouden

Stadnaam : Chelsea

Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2887917/35258035.jpg Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2887917/35258014.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2887917/35257996.jpg Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2887917/35257972.jpg

Stadnaam : Brooklyn

Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2887917/35257989.jpg Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2887917/35257954.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2887917/35257922.jpg

Stadnaam : Manhatten

Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2887917/35257989.jpg

Champy2004 thanks Elmar van den Ouden

Vanavond verschijnen nog meer foto's van Elmar van den ouden of van enkele andere GoTters online.. Dus kom geregeld even weer hier langs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Ok....

Ik heb deze uitbreiding vorige week gekocht bij de FRS.
Op het doosje staat "SimCity4: Rush Hour, uitbreidingspakket"
In het doosje 1 enkele CD-rom.
Van het weekend een complete format gedaan van m'n PC en nu weer opnieuw SimCity 4 erop. Ik duw de CD-rom van Rush Hour erin krijg ik de melding dat ik een CD-key (reeks van 5x4 tekens) moet invoeren....

Heeeeeel leuk en aardig maar waar de neuk vind ik die CD-key?
Werkelijk nergens op het doosje of op de CD-rom vind ik een CD-key.
Ik word hier echt helemaal para van :(

(Heb trouwens een DVD doosje, niet zo'n kartonnen geval)

[ Voor 8% gewijzigd door Refragmental op 07-10-2003 17:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Legion schreef op 07 October 2003 @ 16:57:
Ok....

Ik heb deze uitbreiding vorige week gekocht bij de FRS.
Op het doosje staat "SimCity4: Rush Hour, uitbreidingspakket"
In het doosje 1 enkele CD-rom.
Van het weekend een complete format gedaan van m'n PC en nu weer opnieuw SimCity 4 erop. Ik duw de CD-rom van Rush Hour erin krijg ik de melding dat ik een CD-key (reeks van 5x4 tekens) moet invoeren....

Heeeeeel leuk en aardig maar waar de neuk vind ik die CD-key?
Werkelijk nergens op het doosje of op de CD-rom vind ik een CD-key.
Ik word hier echt helemaal para van :(

(Heb trouwens een DVD doosje, niet zo'n kartonnen geval)
Staat (net zoals dat bij de origenele simcity4) op de achterkant van je handleiding die als het goed is in het dvd doosje zat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Welke handleiding?
Ik heb alleen maar een doosje+CD-rom gekregen... :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Legion schreef op 07 oktober 2003 @ 17:22:
Welke handleiding?
Ik heb alleen maar een doosje+CD-rom gekregen... :{
Dan zou ik heel snel terug gaan naar de winkel! Ouderwets geval van 'gejat uit het doosje terwijl het in de schappen stond!!!'

Helaas ben ik mijn boekje momenteel kwijt, is het mogelijk om in je huidige geinstalleerde versie van Rush Hour je eigen code weer terug te zoeken?
Boekje gevonden 8)

[ Voor 7% gewijzigd door 456 op 07-10-2003 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
Bij de FRS laten ze nooit de handleiding in het doosje zitten.
Denk dus eerder dat dit een gevalletje, kassasnol die de helf vergeet in het doosje te doen, is :(

Kankerzooi!!

Leuk, moet ik morgen dus weer langs de FRS, gegarandeerd dat ze daar gaan zeiken. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Ik ben nu begonnen met het eerste stukje highway. Omdat ground highway dus niet valt te kruizen met trein, is het toch helaas elevated geworden...
Het is een hele verbetering geworden.

M'n stad Tegel (tja, 't is Berlijn he) loopt nu lekker, en zit ook alweer aan de 180k. Nog even en dit is de grootste stad. :)
Hoe groter de stad, hoe mooier sommige gebouwtjes die erin komen. Bij het rondkijken kwam ik nu oa dit tegen:

Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsgall.nl/got/sc4/Tegel_Project_Hope.jpg
Enkele huurkazernes die er al een tijd staan. O.a. Project Hope, wonen gigantisch veel arme mensen in, die dan ook een ware voetgangersfile naar het dichtstbijzijnde station opleveren.

Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsgall.nl/got/sc4/Tegel_Knooppunt.jpg
Hier komt de snelweg uit de buurgemeente binnen. Het was overigens nog best een gedoe om die snelweg netjes over de gemeentegrens te krijgen... maar het is gelukt.

Waarom dat knooppunt voor dit kleine stukje?
Als ik de snelweg verder ga doortrekken naar het zuiden, ga ik dat niet exact hier doen, maar iets naar het oosten, op de plek van de avenue die je ziet lopen. In dat geval komt op dat kruispunt dan een tweede T-knooppunt.

Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsgall.nl/got/sc4/Tegel_Hogan.jpg
Een paar leuke woontorentjes, met in het midden De Hogan.

Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsgall.nl/got/sc4/Tegel_zuidwest.jpg
Wat leuke torentjes bij elkaar.

Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsgall.nl/got/sc4/Tegel_Glazenwoontoren.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsgall.nl/got/sc4/Tegel_Wallace_Manor.jpg
Om meer mensen kwijt te kunnen ben ik deze low-density-wijk aan het omvormen tot high-density, met oa als resultaat deze mooie glazen woontoren (1) en de Wallace Manor (2).

Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsgall.nl/got/sc4/Tegel_Ohare.jpg
Hier oa de O'hare.

Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsgall.nl/got/sc4/Tegel_Bijlmer.jpg
Dit is zo'n beetje mijn Bijlmer. Grote flats met arme mensen.

Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsgall.nl/got/sc4/Tegel_Yates.jpg
Ik kan m'n hielen niet lichten of er is alweer iets bijgebouwd bij m'n knooppunt: de Yates.

Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsgall.nl/got/sc4/Tegel_hoogbouwcluster.jpg
Hier nog een hoogbouwcluster, waarin je kan zien dat bepaalde woontorens zich een beetje beginnen te herhalen. In het midden een mooi commercial gebouw, dat waarschijnlijk ook echt ergens in een bep. stad staat. Iemand een idee waar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees ik dat goed? "huurkazernes" ? Project Hope? Krijg je die door dingen uit te voeren? Of bouwen ze die zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Verwijderd schreef op 07 oktober 2003 @ 18:28:
Lees ik dat goed? "huurkazernes" ? Project Hope? Krijg je die door dingen uit te voeren? Of bouwen ze die zelf.
Die bouwen ze gewoon zelf hoor. :)
Ik heb nog nooit een opdracht uitgevoerd.

Kun je daar trouwens zinnige dingen mee krijgen dan? Ik heb zelf niet zoveel behoefte aan die opdrachten... maar loop ook liever geen belangrijke dingen mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nah ik heb ook nooit zo een zin om rond te rijden .. krikt wel ja mayor rating op ... vet ook. Verder kun je, als je genoeg politiemissies doet, die superpolitiebureau krijgen ofzo ... maar ja, krijg je ook bij een bepaald aantal inwoners volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Je kan met die missies wel wat extra dingen krijgen ja, extra groot ziekenhuis, extra groot politiebureau, je kan een casino krijgen (waar je 300 simolians/maand mee verdiend), en vast ook nog een hoop andere dingen, maar ik speel ze niet zo veel die missies.

Verder zijn ze wel handig om even snel wat extra geld mee te verdienen ofzo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Extra groot ziekenhuis?
Ik heb nu twee maten ziekenhuizen: die minikliniek, en het full-size ziekenhuis. Is er nog een grotere maat?
Bij politie idem: deluxe politiebureau heb ik al, maar is er nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Extra groot ziekenhuis is een soort research center ofzo, met capaciteit van +- 10k sims als ik het goed heb.

Kan je uiteindelijk ook wel krijgen, maar t is zo goedkoper geloof ik, en je krijgt het eerder. Zelfde geld voor deluxe politiebureau.

Ik ga er ooit nog eens wat tijd in steken om een hoop missies te spelen, kijken of ik nog meer extra dingen krijg, maar ik ben nu veel te druk met mn stad bezig :P

[ Voor 26% gewijzigd door Zoefff op 07-10-2003 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Zoefff schreef op 07 October 2003 @ 18:53:
Extra groot ziekenhuis is een soort research center ofzo, met capaciteit van +- 10k sims als ik het goed heb.
Aa, het Disease Research Center?

Als ik ze uiteindelijk toch wel allemaal krijg, maar iets later, dan vind ik het best.
Ik zou het een slechte zaak vinden als je die missies echt zou moeten spelen. Ik zie het toch echt als een extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
En anders is er vast wel een cheat om al die "bonus" gebouwen te krijgen zonder missies. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Niet online
M@NIC schreef op 07 oktober 2003 @ 19:01:
En anders is er vast wel een cheat om al die "bonus" gebouwen te krijgen zonder missies. :)
Daarvoor hoef je echt geen missies te spelen.
Ik heb ze ook en nog nooit een missie gedaan.
Het Casino krijg je wel aangeboden als je geld bijna op is.
Klinkt leuk natuurlijk die 300 aan inkomsten maar het trekt ook veel criminaliteit.
Large police-station krijg je als je voldoende dekking en inwoners hebt. [als ik me niet vergis]
Research center hetzelfde.

Kortom, gewoon zorgen dat je de boel voorelkaar hebt, worden ze vanzelf aangeboden. :7

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar die missies kunnen toch uitkomst bieden :)

Als je alleen maar winst maakt en toch het casino wilt (+ wat extra centen), en je maakt je niet zo druk om een tijdelijk lagere mayor rating, dan kan je altijd die missie doen. Ook met het Disease Research Center, anders moet je zo lang wachten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:34
Ik heb een paar dagen geleden Rush Hour ook maar eens geïnstalleerd, en ik ben met een nieuwe stad begonnen: Robbert City.

Zonder me echt bezig te houden met planning in de beginfase ben ik begonnen met bouwen. Dat ging goed, en ik maakte redelijk veel gebruik van avenue's. Na een tijdje is er toch de klad in gekomen, en gaat het niet meer zo goed. Ik heb veel leegstand (oorzaak: commute time) en de demand van bijna alles is erg laag, behalve die van R-$ is hoog, maar die wil ik juist niet :)

Het probleem zit 'm volgens mij bij het feit dat ik alles te dicht op elkaar heb gebouwd (de begin industrie met manufacturing en dirty ligt er dicht bij de woongebieden).

Tijd voor wat screens:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11638/full.gif
Zie hier het probleem gebied. Zoals je ziet zit hier alles te dicht op elkaar. Tijd voor drastische maatregelen, ik heb een heleboel gesloopt (wat nu dus groen is) en ik heb er een snelweg tussen gelegd. Dit heeft overigens wel wat geholpen, er zijn nu nieuwe flatgebouwen (wel minder hoge) en er zijn minder lege gebouwen. Er zijn nog wel veel gebouwen met werkloosheid en gebouwen die eerst $$$ waren, maar nu $$ of $. Na de sloopwerkzaamheden zakte m'n inwonersaantal in van rond de 100.000 naar de 85.000, maar dat herstelt zich nu weer.

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11639/full.gif
Waar de nieuwe snelweg nu ligt (aan de rechterkant heb ik ook wat snelweg gelegd, evenals boven mijn stad) is de verkeerssituatie verbeterd. Eerst was dit alles dus donkerrood. Helaas is er nog veel te veel donderrood, en heb ik geen plaats voor avenue's of openbaar vervoer (metro's daargelaten, alleen ligt er die al maar wordt die niet al te best gebruikt). Linksboven zie je trouwens veel laagbouw, daar wonen de rijke stinkers, met wat dure flats boven in de linkerhoek.

Linksonder zit veel Commercial, en in het midden de universiteit en mooie grote CO-$$$ gebouwen. Rechtsonder zit de industrie, voornamelijk dirty en manufacturing (die niet weg gaat, ondanks hoge belastingen).

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11637/full.gif
Weg van alle vervuiling en drukte (bovenin dus) heb ik ruimte gemaakt die bestemd is voor High Tech industrie. En krijg nou wat, er komt echt HT. Vreemd is echter dat er niet meer bij komt (ondanks dat er ruimte is) en de demand wel hoog is. Verder werken er geen mensen? Gebouwen daar hebben geen workers, en rijden alleen maar freight trucks af en aan. Hoe kan dit?

Heeft iemand tips voor mijn stad (hoewel dat natuurlijk niet echt makkelijk is met beperkte informatie)? Ik maak wel leuk winst, ondanks dat ik een flinke lening moest afsluiten voor het aanleggen van die snelweg, maar ik heb dan ook een militaire basis. Kan ik het beste delen slopen van m'n stad om het wat ruimer op te zetten allemaal? En hoe kan ik m'n demands herstellen? Het verlagen van de belastingen helpt niet, ook het aanleggen van parken en dergelijke lijkt niet echt te helpen voor de demand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
RobbertC schreef op 07 oktober 2003 @ 21:28:
Ik heb een paar dagen geleden Rush Hour ook maar eens geïnstalleerd, en ik ben met een nieuwe stad begonnen: Robbert City.
Dirty industrie gaat inderdaad niet weg, ook al zet je de belasting op 20%. Daar heb ik ook last van. Uiteindelijk ben ik maar gaan slopen, en toen kwam er inderdaad HT voor in de plaats.

Dat er geen HT bij komt bij jou, terwijl er wel vraag is ligt misschien aan de desirability. Misschien wil HT niet vlak bij de snelweg zitten?

Nog een ander punt: rechtsonder gaat er ergens een avenue over de snelweg heen. Het lijkt me handig als je daar ook op- en afritten maakt. Dan kan je avenue een stuk beter worden gebruikt, en zal de smallere weg parallel eraan (die nu wel op- en afritten heeft) rustiger worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
wicher schreef op 07 October 2003 @ 21:34:
[...]

Dirty industrie gaat inderdaad niet weg, ook al zet je de belasting op 20%. Daar heb ik ook last van. Uiteindelijk ben ik maar gaan slopen, en toen kwam er inderdaad HT voor in de plaats.
Hmm, dat zal ik dan eens proberen :) Het probleem is alleen dat de vervuiling in dat deel al redelijk is, en dat er een gevangenis, vuilstortplaats en 3 energiecentrales langs liggen. Maar goed, als het dirty weggaat, en er manufacturing terug komt vind ik het ook goed :)
Dat er geen HT bij komt bij jou, terwijl er wel vraag is ligt misschien aan de desirability. Misschien wil HT niet vlak bij de snelweg zitten?
Toen er een gewone road naar toe lag was het zo, toen er een avenue naar toe lag ook en nu dus ook bij de highway. Oftewel, dat lijkt me de oorzaak niet :)
Nog een ander punt: rechtsonder gaat er ergens een avenue over de snelweg heen. Het lijkt me handig als je daar ook op- en afritten maakt. Dan kan je avenue een stuk beter worden gebruikt, en zal de smallere weg parallel eraan (die nu wel op- en afritten heeft) rustiger worden.
Kan een avenue op- en afritten hebben? Zo ja, goede tip :)

Bedankt voor het meedenken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Kan een avenue op- en afritten hebben? Zo ja, goede tip :)

Bedankt voor het meedenken :)
Volgens mij niet :+ Maar je kunt wel een snelweg aan vastleggen als je dat kon zien op 1 van mijn screens uit Hellevoetsluis

^ plaatje hierboven dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij een Elevated Highway heeft avenues idd mooie op/afritten. Maar ik weet niet hoe het zit bij Ground Highways (die je daar hebt).

Weet iemand trouwens hoeveel capaciteit een avenue heeft? Ik weet dat roads 10x meer capaciteit dan een street, en highways 4x meer ruimte hebben dan een road.

Edit:
Zo ziet dat er dan uit :)
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~terr/AvenueOnramp-tn.jpg
*klikbaar*

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 07-10-2003 22:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobbertC
Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 21:55:
[...]

Volgens mij niet :+ Maar je kunt wel een snelweg aan vastleggen als je dat kon zien op 1 van mijn screens uit Hellevoetsluis

[afbeelding]

^ plaatje hierboven dus...
Hmm, zo'n oplossing schiet ook niet echt op ;) Misschien dat ik daar dan gewoon wat gebouwen moet slopen, en nog een klaverblad aanleggen...
Verwijderd schreef op 07 October 2003 @ 21:56:
Bij een Elevated Highway heeft avenues idd mooie op/afritten. Maar ik weet niet hoe het zit bij Ground Highways (die je daar hebt).
Dan kan ik dus beter de ground highway voor een stukje vervangen met elevated highway. Ga ik eens proberen, thx :)

[ Voor 26% gewijzigd door RobbertC op 07-10-2003 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Je kan wel degelijk onramps aan een avenue maken hoor, alleen is het soms wat lastig, en ze hebben best een hoop ruimte nodig.

* Zoefff slingert SC4 ff aan om wat screenshotjes van avenue-highway-onramps te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
/me Wacht nog steed op een stelletje screenshot van SC4RH van jullie voor het mooie Gallery shootout :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
RobbertC schreef op 07 October 2003 @ 21:28:
Vreemd is echter dat er niet meer bij komt (ondanks dat er ruimte is) en de demand wel hoog is. Verder werken er geen mensen? Gebouwen daar hebben geen workers, en rijden alleen maar freight trucks af en aan. Hoe kan dit?
Is gewoon een vette bug in het spel.
Ik heb ook een stad met 550.000 inwoners, met een industrie gebied dat alleen verbonden is via een snelweg. Het hele industrie gebied staat vol maar die hele snelweg wordt niet gebruikt!
Verder heeft ook dat hele industrie gebied geen workers.

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Hier even een rits screenshotjes. Heel veel interessante dingen heb ik eerlijk gezegd niet, dus het zijn een beetje willekeurige screenshotjes, en een paar met een Avenue-Highway-Onramp voor RobbertC ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11650/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11651/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11652/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11653/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11654/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11655/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11656/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11657/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11658/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11659/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11660/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11661/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11662/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11663/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11664/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11665/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11666/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11667/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11668/full.jpg

Zo... Voldoende? :P :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Flyduck schreef op 07 October 2003 @ 22:12:
[...]

Is gewoon een vette bug in het spel.
Ik heb ook een stad met 550.000 inwoners, met een industrie gebied dat alleen verbonden is via een snelweg. Het hele industrie gebied staat vol maar die hele snelweg wordt niet gebruikt!
Verder heeft ook dat hele industrie gebied geen workers.
Klopt, zat ik me ook al af te vragen :(
Leg je dan van die mooie bouwwerken voor aan, stelletje $%#^#^#^verwende nesten.

edit: wat is dat groene karretje op de rails wat je wel eens voorbij ziet komen?

[ Voor 8% gewijzigd door 456 op 07-10-2003 22:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Galleries from "Sim City 4 Rus Hour". Tnx to GoT members & Elmar

De volgende screenshots zijn van Elmar van den Ouden

Stadnaam : Chelsea

Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2887917/35258035.jpg Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2887917/35258014.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2887917/35257996.jpg Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2887917/35257972.jpg

Stadnaam : Brooklyn

Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2887917/35257989.jpg Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2887917/35257954.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2887917/35257922.jpg

Stadnaam : Manhatten

Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2887917/35257989.jpg

Champy2004 thanks Elmar van den Ouden

U P D A T E

De volgende screenshots zijn van Jeroen

Stadnaam : Labor City

Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2887917/35281289.jpg Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2887917/35281301.jpg

Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2887917/35281560.jpg Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2887917/35281625.jpg

Champy2004 thanks Jeroen

In de loop van tijd verschijnen er nog meer foto's van Sim City 4 Rush Hour online.. Dus kom geregeld even weer hier langs..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 13:25
Ik doe zo mijn best! maar krijg mijn environment bar maar niet op groen!!
Hij blijf altijd maar op het minimum staan!

Ik heb echt kei veel bomen! Heel veel ordinances op milue dingen! maar het wil gewoon niet lukken! Hoe krijg ik dat omhoog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CORVETTE
  • Laatst online: 11-09 18:42

CORVETTE

---- American V8 ---

Ik heb hem vanmiddag ook gekocht ( Makro; 24 Euri ) , maar ik krijg de melding als hij wil opstarten: Error parsing graphics rules.grf ( of zoiets ). Het spel start wel , maar ik zie nergens iets van leesbare woorden , alleen kale vensters. Zou het kunnen zijn omdat mijn RH nl is ?

zoveelste slachtoffer van Casema................... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
RobbertC schreef op 07 October 2003 @ 21:56:
[...]
Hmm, zo'n oplossing schiet ook niet echt op ;) Misschien dat ik daar dan gewoon wat gebouwen moet slopen, en nog een klaverblad aanleggen...

[...]
Dan kan ik dus beter de ground highway voor een stukje vervangen met elevated highway. Ga ik eens proberen, thx :)
Is niet nodig hoor. Ook bij een kruizing ground highway-avenue kun je gewoon op- en afritten maken.
Het zit alleen een beetje verborgen: kies het knopje 'op- en afritten bouwen' of hoe je het wil noemen. Je ziet dan dus zo'n halfdoorschijnbare projectie van hetgeen je gaat bouwen. Druk vervolgens op [tab], en de projectie zal veranderen, druk een paar keer tot het een ground highway-avenue-kruizing is geworden. (Met [home] en [end] kun je de kruizing draaien.)

Plaatje:
Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsgall.nl/got/sc4/avenue_groundhiway.jpg

Hier trouwens een plaatje van de infra in m'n regio:

Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsgall.nl/got/sc4/Infra1.jpg

Zoals je kan zien slechts 2 stukken snelweg. Daarvan stelt die in het Westen ook nog niks voor: dit is eigenlijk een avenue, waarvan alleen een lange brug als snelweg is uitgevoerd. Hier zitten echter totaal geen op- en afritten in.

De 2 stukken el-trein zijn beide gekoppeld aan metronetten. In totaal heb ik geloof ik 2 metronetten nu: 1 die de drie grote steden in het Westen verbindt, hieraan zitten ook beide el-stukjes gekoppeld. Daarnaast nog een veel groter metronet dat de 2 grote steden in het Oosten met elkaar verbindt.

Edit: ach ik heb met m'n tekenprog maar even wat lijntjes toegevoegd, om een indicatie van het metronet te geven.

[ Voor 49% gewijzigd door wicher|IA op 07-10-2003 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CORVETTE: Misschien heb je iets aan de EA support page over dat probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Mm, toch is er nog iets niet helemaal in orde met de AI :o

Of zouden ze gewoon van rondjes rijden houden? :+

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11686/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11690/full.jpg

Metrostelsel word iig wel intensief gebruik van gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11687/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11689/full.jpg

En nog een totaalshot van mn wegenstelsel. Helaas is de binnenstad wat minder efficient gemaakt dan de buitenwijken, ik heb alles veel te dicht op elkaar gebouwd, wat nog het 1 en ander aan rode wegen oplevert. Ik heb alleen het lef niet om de hele zooi plat te gooien, en opnieuw in te delen, maar denk dat dat de enige oplossing is...

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11688/full.jpg
Klikkerdeklik!

Ohja, en nog 1 ding, zoals je op het onderste shot ziet, mn blusvliegtuig vliegt daar wat rondjes. Ik heb m daar ooit op blussen gestuurd, maar hij blijft maar rondvliegen, ook al is er nix meer te blussen |:(

Kan ik dat ding ook weer terug sturen naar zn plek ofzo? Is me nog niet gelukt namelijk, en het begint me behoorlijk te irriteren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Zoefff schreef op 08 October 2003 @ 12:11:
En nog een totaalshot van mn wegenstelsel. Helaas is de binnenstad wat minder efficient gemaakt dan de buitenwijken, ik heb alles veel te dicht op elkaar gebouwd, wat nog het 1 en ander aan rode wegen oplevert. Ik heb alleen het lef niet om de hele zooi plat te gooien, en opnieuw in te delen, maar denk dat dat de enige oplossing is...
Maak de wegen daar allemaal one-way, dat helpt! (Natuurlijk wel om-en-om in de verschillende richtingen :) )
Ohja, en nog 1 ding, zoals je op het onderste shot ziet, mn blusvliegtuig vliegt daar wat rondjes. Ik heb m daar ooit op blussen gestuurd, maar hij blijft maar rondvliegen, ook al is er nix meer te blussen |:(

Kan ik dat ding ook weer terug sturen naar zn plek ofzo? Is me nog niet gelukt namelijk, en het begint me behoorlijk te irriteren...
Schijnt inderdaad een bug te zijn. Gelukkig heb ik geen blusvliegveld. :)
Mogelijk werkt het door je vliegtuig naar je vliegveld te sturen (alsof daar een brand is).

Intussen heb ik bijna m'n tweede stad over de 200k. (Hij blijft nu steeds maar op 199k hangen...)
Wel heb ik een verkeersprobleempje daar (Tegel):

Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsgall.nl/got/sc4/Tegel_verkeersprob.jpg

Zoals je ziet gebruikt het merendeel de sluipweggetjes ipv de avenue en highway.
Ergens wel logisch: de sluipweggetjes zijn korter dan de avenue, de snelheid is even hoog, dus zijn ze sneller.
Oplossing zou zijn de avenue te vervangen door een snelweg... maar da's duur.
Wat ik nu maar ben gaan doen is gewoon de sluipweggetjes verwijderen. :)
Daarnaast moet ik in de buurstad maar wat tolpoortjes op de sluipweggetjes zetten, zodat meer mensen de snelweg nemen.

De glazen woontoren die ik eerder liet zien is trouwens best evil in de nacht:
Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsgall.nl/got/sc4/Tegel_evilwoontoren.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

leuke smak shots :)
grappig om te zien hoe veel mensen er soms nogal aparte (chaotische) wegenideeen op nahouden. ik probeer zelf altijd zo min mogelijk kruispunten (=verkeerslichten=wachten=opstopping) aan te leggen. wel zie ik veel open gedeeltes waar bv EL/avenue/highway zit zonder direct contact met zones.. misschien handig om ook zoiets te gaan doen want nu op 160k is het nog uit t houden met een aantal strategisch geplaatste one-way roads en een aantal avenues maar op 300k wordt het toch wel vervelend gok ik ;)

m'n metronetwerk wat nu bijna de hele stad beslaat wordt echter goed gebruikt, dat geldt ook voor de busstops. ik wil niet weten wat er gebeurt als ik al m'n metro's en bussen "uit" zou zetten lol :D

Pagina: 1 ... 3 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.