Hmm, als ik hier weer mee begin te spelen, kan ik gewoon niet meer stoppen
Zooo'n verslavend spel dit!!, Echt cool. Misschien dat ik het weekend weer tijd heb. Ik ga eens even mn huidige sc4000 stad wat mooier/effectiever te maken.
Ik ben weer even bezig geweest. 
Vertel me ff wat jullie er van vinden en wat er eventueel aan veranderd moet worden.
Ik heb bijna helemaal een tacktiek van iemand anders over genomen maar een beetje aangepast aan eigen smaak en Rush Hour.

De bedoeling is dus dat de hele stad uit zulke "vakken" gaat ontstaan en overal een highway tussen.

Dit kan bijvoorbeeld in het midden van zo'n vak.

Wat de bedoeling is van zo'n tacktiek.

Het orginele ontwerp.
Of zeggen jullie dat ik moet ophouden met zulke ontwerpen en gewoon maar moet prutsen ?
Vertel me ff wat jullie er van vinden en wat er eventueel aan veranderd moet worden.
Ik heb bijna helemaal een tacktiek van iemand anders over genomen maar een beetje aangepast aan eigen smaak en Rush Hour.

De bedoeling is dus dat de hele stad uit zulke "vakken" gaat ontstaan en overal een highway tussen.

Dit kan bijvoorbeeld in het midden van zo'n vak.

Wat de bedoeling is van zo'n tacktiek.

Het orginele ontwerp.
Of zeggen jullie dat ik moet ophouden met zulke ontwerpen en gewoon maar moet prutsen ?
Verwijderd
Op zich een goed idee, maar ik denk niet dat je het red met de Medical Clinics. Op een gegeven moment krijg je gebouw met 2000-5000 mensen erin, en dan zit ie al heel erg snel vol met z'n max cap. van 500 man. Misschien dat je het iets kan compenseren met een Disease Research Center.
Zelf heb ik een soortgelijk ontwerp, alleen dan groter, maar dan heb je vaak weer teveel ruimte (ook al gebruik je het ook voor Mass Transit). Zal het binnenkort posten
Zelf heb ik een soortgelijk ontwerp, alleen dan groter, maar dan heb je vaak weer teveel ruimte (ook al gebruik je het ook voor Mass Transit). Zal het binnenkort posten
Verwijderd

Heel wat ruimte voor vanalles en nog wat, en qua bereik redden ze het nog. Het is origineel niet mijn idee, maar ik heb wat dingen aangepast (ook ivm Rush Hour). Het is het idee dat de avenue naar een snelweg gaat om zo alle mensen te deporteren. De smalle strook kan je voor vanalles en nog wat gebruiken: Metro/bus, windmolens, watertorens enz.
Wat ook kan om te zorgen dat mensen eerder de avenue opgaan is de weggetjes waar hier de bushaltes tegen aan staan weghalen, zodat het gescheiden gedeeltes worden.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2003 22:38 ]
Verwijderd
Inderdaad voor mensen met een beperkte kennis van de Engelse taal (zoals ik) is de Nederlandstalige optie een uitkomst!
Ik heb trouwens een probleem met de Lot Editor. Als ik het programma opstart krijg ik het volgende scherm te zien:

Hoe los ik dit op?
Ik heb trouwens een probleem met de Lot Editor. Als ik het programma opstart krijg ik het volgende scherm te zien:
Hoe los ik dit op?

Geloof dat die Lot Editor nog niet werkt met Rush Hour.
Ga vooral door met zulke experimenten M@nic! Ik denk dat het sowieso goed is dit soort dingen goed uit te denken. Als je willekeurig neerplempt kom je jezelf namelijk altijd tegen later.
Net als veel mensen gebruik jij de snelwegen een beetje als rondwegen. Effect: bijna niemand zal ze gebruiken, omdat ze eigenlijk van niks naar nergens leiden. Bijna altijd zal de route over de wegen en avenues korter zijn. Pas als je echt een grote stad hebt met veel van dit soort blokken zal de snelweg het voordeel krijgen dat de snelheid veel hoger is.
Beter is denk ik toch de snelweg vooral in de stroomrichting tussen blokken te leggen, ipv dwars ertussen.
Dus zo:
Daarnaast heb je ook nog om je hele blok een soort rond-straat liggen. Ik denk dat die veel te druk gaat worden.
Overigens: door res. en com. zo door elkaar te plaatsen wek je geen grote verkeersstromen op. De mensen wonen dicht bij hun werk, dus hoeven niet zo ver met de auto, dus de snelwegen zullen zeker in het begin niet zoveel worden gebruikt, misschien kun je ze in het begin nog wel weglaten. (Wel ruimte vrijlaten.)
Ik heb onderhand een regio van 820k inw., en heb nog nauwelijks snelwegen, omdat ik altijd res. en com. door elkaar heen heb geplaatst.
M'n eerste kleine stukje snelweg heb ik pas recent aangelegd. Ik had namelijk een stad gemaakt met low-dens res en mid-dens com. Dit leverde 10k inw, en 30k com banen op. Die mensen voor die com banen moesten uit de buurgemeente komen, wat een aardige verkeersstroom opleverde.
Ziet er netjes uit, maar werkt sowieso waarschijnlijk alleen met low-dens of misschien mid-dens. Anders hebben de voorzieningen in het midden niet genoeg capaciteit.M@NIC schreef op 08 October 2003 @ 21:27:
Ik ben weer even bezig geweest.
[afbeelding]
Net als veel mensen gebruik jij de snelwegen een beetje als rondwegen. Effect: bijna niemand zal ze gebruiken, omdat ze eigenlijk van niks naar nergens leiden. Bijna altijd zal de route over de wegen en avenues korter zijn. Pas als je echt een grote stad hebt met veel van dit soort blokken zal de snelweg het voordeel krijgen dat de snelheid veel hoger is.
Beter is denk ik toch de snelweg vooral in de stroomrichting tussen blokken te leggen, ipv dwars ertussen.
Dus zo:
code:
1
2
3
4
| nu beter ^ A | B A <-> B V |
Daarnaast heb je ook nog om je hele blok een soort rond-straat liggen. Ik denk dat die veel te druk gaat worden.
Overigens: door res. en com. zo door elkaar te plaatsen wek je geen grote verkeersstromen op. De mensen wonen dicht bij hun werk, dus hoeven niet zo ver met de auto, dus de snelwegen zullen zeker in het begin niet zoveel worden gebruikt, misschien kun je ze in het begin nog wel weglaten. (Wel ruimte vrijlaten.)
Ik heb onderhand een regio van 820k inw., en heb nog nauwelijks snelwegen, omdat ik altijd res. en com. door elkaar heen heb geplaatst.
M'n eerste kleine stukje snelweg heb ik pas recent aangelegd. Ik had namelijk een stad gemaakt met low-dens res en mid-dens com. Dit leverde 10k inw, en 30k com banen op. Die mensen voor die com banen moesten uit de buurgemeente komen, wat een aardige verkeersstroom opleverde.
Hmm... ik heb zelf niet zulke goede ervaringen met deze vierkante wegen-layout. Waarschijnlijk pakt inderdaad bijna niemand de avenue, omdat de wegen (bijna?) net zo snel zijn, en veelal directer. De wegen hebben echter niet zoveel capaciteit, en zitten dus binnen no-time vol.Verwijderd schreef op 08 oktober 2003 @ 22:37:
[afbeelding]
Heel wat ruimte voor vanalles en nog wat, en qua bereik redden ze het nog. Het is origineel niet mijn idee, maar ik heb wat dingen aangepast (ook ivm Rush Hour). Het is het idee dat de avenue naar een snelweg gaat om zo alle mensen te deporteren. De smalle strook kan je voor vanalles en nog wat gebruiken: Metro/bus, windmolens, watertorens enz.
Wat ook kan om te zorgen dat mensen eerder de avenue opgaan is de weggetjes waar hier de bushaltes tegen aan staan weghalen, zodat het gescheiden gedeeltes worden.
[ Voor 41% gewijzigd door wicher|IA op 09-10-2003 12:52 ]
deporteren Terr? staat er niet iets in de mod policy wat betreft bepaalde soort uitspraken? 
medical clinis is trouwens het allerslechste soort gebouw in SC4 als je het mij vraagt. dat ding zit in no time helemaal vol (tot Ruim over de max heen) en kost klauwen met poen. het is maar goed dat de staking in RH is veranderd (wel staken maar niet minder capaciteit) anders want in SC4 was het echt van de regen in de drup.. gewoon een hospital (ziekenhuis
) maken en de funding aanpassen naar noodzaak 
M@nic, probeer en zie wat het wordt
"slecht" bestaat niet in SC4 hoogstens iets dat wel of niet werkt 
qtb, lot editor werkt (nog) niet met RH
medical clinis is trouwens het allerslechste soort gebouw in SC4 als je het mij vraagt. dat ding zit in no time helemaal vol (tot Ruim over de max heen) en kost klauwen met poen. het is maar goed dat de staking in RH is veranderd (wel staken maar niet minder capaciteit) anders want in SC4 was het echt van de regen in de drup.. gewoon een hospital (ziekenhuis
M@nic, probeer en zie wat het wordt
qtb, lot editor werkt (nog) niet met RH
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
Mijn excuses. Dit is zwaar tegen mijn principes, normaal vind ik dat plaatjes die je op GoT plaatst gewoon moeten blijven werken, maar ik heb vanwege bandbreedte-overschrijding mijn screenshots toch offline moeten halen.
Verwijderd
Vandaar ook het 'isoleren' van blokken met als enige uitweg een avenue -> highway. Ik denk dat het gebruiken van eenrichtingsverkeer ook uitkomst kan bieden. Voor de rest vind ik het erg effectief, ieder blok heeft zijn eigen voorzieningen zodat niemand overslagen wordt.Hmm... ik heb zelf niet zulke goede ervaringen met deze vierkante wegen-layout. Waarschijnlijk pakt inderdaad bijna niemand de avenue, omdat de wegen (bijna?) net zo snel zijn, en veelal directer. De wegen hebben echter niet zoveel capaciteit, en zitten dus binnen no-time vol.
Wel is het zo dat het er vrij saai uitziet en je het vakjes tellen ooit ook een keer zat wordt
Bij wijze van spreken natuurlijk. Levende Sims zijn belasting-betalende Sims == goeddeporteren Terr? staat er niet iets in de mod policy wat betreft bepaalde soort uitspraken?
Dat helpt zeker. Bij sommige steden van mij is onderhand de helft van de wegen eenrichtingsverkeer. Verre van ideaal, zie onderstaand voorbeeld, maar het levert een stuk minder congestie op.Verwijderd schreef op 09 October 2003 @ 15:46:
Ik denk dat het gebruiken van eenrichtingsverkeer ook uitkomst kan bieden.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
| +--+--+A-+--+ vA | | | | | v +--+--+--+--+ v | | | | | v +--+-B+--+--+ B< +>>+>>+A>+>>+ A>>>>v v ^ v ^ v v +<<+<<+<<+<<+ v<<<<<<<<<<<< v ^ v ^ v v +>>+>B+>>+>>+ >>>>>B |
(M'n voorbeeld wordt steeds gecompliceerder.
[ Voor 109% gewijzigd door wicher|IA op 09-10-2003 16:20 ]
wicher, maak gewoon links ernaar ipv direct-zien-links zodat men moet klikken om te zien. de meeste hier kennen de plaatjes nu wel dus alleen de nieuwelingen of zo zullen klikken (gok ik) 
Terr, tja het kwam enigszins apart over
one-way roads zijn idd best lekker, het valt best mee wat omrijden betreft als je maar zorgt voor 2 one-ways roads liefst enigszins in de buurt. alle verkeer komt nl 's avonds in dezelfde hoeveelheid (bijna) nl ook weer de andere kant op
Terr, tja het kwam enigszins apart over
one-way roads zijn idd best lekker, het valt best mee wat omrijden betreft als je maar zorgt voor 2 one-ways roads liefst enigszins in de buurt. alle verkeer komt nl 's avonds in dezelfde hoeveelheid (bijna) nl ook weer de andere kant op
-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.
He, dat is ook wel een idee.Termy schreef op 09 October 2003 @ 16:18:
wicher, maak gewoon links ernaar ipv direct-zien-links zodat men moet klikken om te zien. de meeste hier kennen de plaatjes nu wel dus alleen de nieuwelingen of zo zullen klikken (gok ik)
Zal ik doen in het vervolg.
Ik weet alleen niet of ik zin heb al m'n oude posts nog te gaan aanpassen...
Inderdaad, ik maak one-way altijd om-en-om.one-way roads zijn idd best lekker, het valt best mee wat omrijden betreft als je maar zorgt voor 2 one-ways roads liefst enigszins in de buurt. alle verkeer komt nl 's avonds in dezelfde hoeveelheid (bijna) nl ook weer de andere kant op
Dat kan echt niet na 2 uur al ik denk eerder 20 uur (als je niet cheat tenminste
En ik heb nog wel iets aan te merken over je snelwegen, aan de west-kant snelwegen genoeg, maar aan de zuid-oost en oost-kant helemaal niks, dat lijkt me niet zo slim omdat er denk ik best wel veel traffic over hetgebied met die hoge gebouwen gaat, of een andere oplossing (misschien heb je die al gedaan) metro's etc) je houdt erg weinig geld over dat is ook nie zo slim
Hopelijk heb je wat aan de tips
Het Research centrum en disease research centrum veroorzaken radioactiviteit nu!
Lennieboy83 schreef op 09 October 2003 @ 22:02:
[...]
Dat kan echt niet na 2 uur al ik denk eerder 20 uur (als je niet cheat tenminste)
En ik heb nog wel iets aan te merken over je snelwegen, aan de west-kant snelwegen genoeg, maar aan de zuid-oost en oost-kant helemaal niks, dat lijkt me niet zo slim omdat er denk ik best wel veel traffic over hetgebied met die hoge gebouwen gaat, of een andere oplossing (misschien heb je die al gedaan) metro's etc) je houdt erg weinig geld over dat is ook nie zo slim
Hopelijk heb je wat aan de tips
Tja nu heb ik 140.000 inwoners... Met snelweg
En gaat nu een beetje k*t omdat ze heeeeeeeeeel veel €€€industrie nodig hebben en veel Kantoor banen...
Maar voor de rest gaat het wel beter...
Maar voor de rest gaat het wel beter...
Verwijderd
Champy2004: Het is prima dat je 'center' gebruikt bij screenshots enzo, maar voor normale posts is het echt niet nodig. We zien je heus wel
Verwijderd
ja joh prutser (-;
Nog even een vraagje hoe kan het dat mijn demands zo ongeloofelijk blijven stuiteren zit ik dan bijna op een balans ofzo.
Soms hoef ik maar 1 blokje aan te passen en dan is ie compleet negatief terwijl die eerst op compleet positief stond
Nog even een vraagje hoe kan het dat mijn demands zo ongeloofelijk blijven stuiteren zit ik dan bijna op een balans ofzo.
Soms hoef ik maar 1 blokje aan te passen en dan is ie compleet negatief terwijl die eerst op compleet positief stond
Even opgezocht in oude topic:
Pjemco schreef op 28 januari 2003 @ 03:03:
Cadeautje van mij:
For those who already own the game and are wondering to skip through the annoying intro movies, fix your shortcut link to: “c:\program files\maxis\simcity 4\apps\simcity 4.exe" -intro:off where “c:\” is the drive that SC4 is installed in.
"challenge everything" MN REET
Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd
Verwijderd

zo bouw ik dus mijn steden eigenlijk altijd op
zoals jullie zien ben ik geen voorstander van treinen.
Wel vervang ik de busstations voor metro als mijn stad flink gegroeid is.
Tegenover de hospitals heb ik meestal of een large elementry of een highschool ligt net aan wat education by age aangeeft.
De commercial en residential zones deel ik vaak in aan de hand van behoefte
Het voordeel van deze layout is naar mijn idee dat het traffic verplicht word effectief gebruik te maken van de highway naar andere blokken. wat tolhekjes kan laten rinkelen (-;
ook heb ik erg weinig last van crowded roads en de meesten gebruiken de bus (-:
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-10-2003 00:57 ]
Waar gaat dit nu weer over. Zijn we nu in eens age of rush tetris aan het spelen?
Die tactieken zijn wel leuk. Maar er is altijd een moment in het spel dat je er van af moet wijken.
jakkes da's lelijk zeg best leuk voor 1 keer maar als je alle steden zo indeelt gaan ze allemaal op elkaar lijkenVerwijderd schreef op 10 oktober 2003 @ 00:47:
[afbeelding]
zo bouw ik dus mijn steden eigenlijk altijd op
zoals jullie zien ben ik geen voorstander van treinen.
Wel vervang ik de busstations voor metro als mijn stad flink gegroeid is.
Tegenover de hospitals heb ik meestal of een large elementry of een highschool ligt net aan wat education by age aangeeft.
De commercial en residential zones deel ik vaak in aan de hand van behoefte
Het voordeel van deze layout is naar mijn idee dat het traffic verplicht word effectief gebruik te maken van de highway naar andere blokken. wat tolhekjes kan laten rinkelen (-;
ook heb ik erg weinig last van crowded roads en de meesten gebruiken de bus (-:
het leek mij nou juist de bedoeling dat je met rush hour door meer transport opties te gebruiken een stad te maken die er beter uitziet maar toch niet dichtslibt omdat je niet allemaal suffe vierkante blokjes hebt
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
Verwijderd
@ Semmy
Allemachtig overkill busstations of zijn het nou metro's .. zie het niet zo goed. Mensen lopen 10 vakjes. Zowel naar links/rechts als boven onder. In jouw geval zouden ze in hun omtrek gebruik kunnen maken van pak em beet15 metro's , busstatons?
Allemachtig overkill busstations of zijn het nou metro's .. zie het niet zo goed. Mensen lopen 10 vakjes. Zowel naar links/rechts als boven onder. In jouw geval zouden ze in hun omtrek gebruik kunnen maken van pak em beet15 metro's , busstatons?
Verwijderd
Het zijn busstations en fonz dit is met voorbedachte rade.
Zodat ik straks als er hoge flats staan niet nieuwe busstations of metro's hoef te plaatsen op het moment dat ze overcrowded zijn.
en deze formatie zorgt er wel voor dat zeker 80% de bus gebruikt
Zodat ik straks als er hoge flats staan niet nieuwe busstations of metro's hoef te plaatsen op het moment dat ze overcrowded zijn.
en deze formatie zorgt er wel voor dat zeker 80% de bus gebruikt
Weet iemand al hoe ik de environment om hoog krijg? Of mag je dan helemaal geen dirty industry hebben...
geen dirty en geen manufactoring industrie nee. dit is m'n eerste stad die zo hardnekkig aan de i-m blijft hangen en daarmee ook m'n enige stad die zwaar rode environement heeft. m'n vorige steden (incluis 450k grote a'dam met ernstig fucked up traffic (air-pollution)) hadden alleen HT industrie en toch redelijk groene environement. ondanks 5-6 coalplants 
heb eens getest met een tornado de boel te vernietigen (i-m) en dat scheelde nogal.. jammer dat om de 1 of andere reden de HT demand daardoor inklapte en de desirability voor HT erg raar was en men dus niet bouwde, ik toch niet door kon gaan op die manier... de I-M bracht me 4k per maand op door lekker hoge taxes
die voor-bedachte roosters etc vind ik maar niks, ik bouw liever naar nood en dat het een beetje vierkant is is dan maar pech, zones aanleggen (vooral R en C) is anders een drama..
heb eens getest met een tornado de boel te vernietigen (i-m) en dat scheelde nogal.. jammer dat om de 1 of andere reden de HT demand daardoor inklapte en de desirability voor HT erg raar was en men dus niet bouwde, ik toch niet door kon gaan op die manier... de I-M bracht me 4k per maand op door lekker hoge taxes
die voor-bedachte roosters etc vind ik maar niks, ik bouw liever naar nood en dat het een beetje vierkant is is dan maar pech, zones aanleggen (vooral R en C) is anders een drama..
ik heb ook maar eens rush hour geinstalleerd want ik was wel benieuwd wat het nou met mijn regio zou doen
dat is dus nogal heftig, ik had ff mijn grootste stad ingeladen en de turbo aangezet waarna de volgende veranderingen zich voordeden:
de vraag naar commercial ging ineens sky high, evenals de vraag naar residential
het inwonertal ging van 760k naar 720k, maar na een tijdje stabiliseerde het op 778k
de reistijd verdubbelt (!) met als gevolg dat de halve stad werkloos wordt, enige tijd later
wordt het iets beter maar het blijft een grote verkeerschaos
het inkomen dat voor de update +3k was stort omlaag naar een verlies van 16k
de luchtvervuiling verviervoudigt (!) wat waarschijnlijk komt vanwege mijn kolencentrales aan de rand van de kaart waardoor niemand in de shit woont maar die wel vervuilen, wat
ze blijkbaar nu ineens wel zien ofzo
ook leuk, een ziekenhuis had ineens 13.000 patienten, maar dat was blijkbaar een glitch want het ging daarna weer netjes terug naar 2800 ofzoiets
nouja ik zal het straks eens proberen te stabiliseren, als de vraag naar commercial zo hoog is kunnen de belastingen erop omhoog bijvoorbeeld, misschien kan ik nog tol heffen ofzo om geld te verdienen. Die snelwegen zitten hardstikke vol dus daar kan ik wel geld innen vermoed ik, ik meende iets gezien te hebben van tol hokjes. En als ik dan het inkomen in de plus heb kan ik eens overwegen iets aan die fileproblemen te doen
weet iemand wat de veranderingen nou zijn als je gewoon rush hour installeert maar nog niets doet? gezien de heftige reactie van mijn stad op rush hour moet er toch behoorlijk wat radicaal zijn gewijzigd
dat is dus nogal heftig, ik had ff mijn grootste stad ingeladen en de turbo aangezet waarna de volgende veranderingen zich voordeden:
de vraag naar commercial ging ineens sky high, evenals de vraag naar residential
het inwonertal ging van 760k naar 720k, maar na een tijdje stabiliseerde het op 778k
de reistijd verdubbelt (!) met als gevolg dat de halve stad werkloos wordt, enige tijd later
wordt het iets beter maar het blijft een grote verkeerschaos
het inkomen dat voor de update +3k was stort omlaag naar een verlies van 16k
de luchtvervuiling verviervoudigt (!) wat waarschijnlijk komt vanwege mijn kolencentrales aan de rand van de kaart waardoor niemand in de shit woont maar die wel vervuilen, wat
ze blijkbaar nu ineens wel zien ofzo
ook leuk, een ziekenhuis had ineens 13.000 patienten, maar dat was blijkbaar een glitch want het ging daarna weer netjes terug naar 2800 ofzoiets
nouja ik zal het straks eens proberen te stabiliseren, als de vraag naar commercial zo hoog is kunnen de belastingen erop omhoog bijvoorbeeld, misschien kan ik nog tol heffen ofzo om geld te verdienen. Die snelwegen zitten hardstikke vol dus daar kan ik wel geld innen vermoed ik, ik meende iets gezien te hebben van tol hokjes. En als ik dan het inkomen in de plus heb kan ik eens overwegen iets aan die fileproblemen te doen
weet iemand wat de veranderingen nou zijn als je gewoon rush hour installeert maar nog niets doet? gezien de heftige reactie van mijn stad op rush hour moet er toch behoorlijk wat radicaal zijn gewijzigd
ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Powercolor hellhound RX9070 16GB
ziezo, voor mekaar
820k inwoners en 3k winst, tijd voor uitbreidingen
vooral dankzij de grote waterpompen en de grote scholen
bovendien heb ik nu 3 stukken ter grootte van een vliegveld aan extra ruimte voor uitbreidingen en 9k minder kosten omdat de capaciteit van een groot vliegveld is aangepast, en ze hebben de medische laberatoria ook gefixt, hulde!
820k inwoners en 3k winst, tijd voor uitbreidingen
vooral dankzij de grote waterpompen en de grote scholen
bovendien heb ik nu 3 stukken ter grootte van een vliegveld aan extra ruimte voor uitbreidingen en 9k minder kosten omdat de capaciteit van een groot vliegveld is aangepast, en ze hebben de medische laberatoria ook gefixt, hulde!
Verwijderd
kan iemand wat vertellen over beste indeling trein en wat de beste manier van gebruik voor parking station is ik krijg ze geen van beide lekker werkend
die parking stations heb ik ook nog niet succesvol gehad, tussen de kantoren worden ze nauwelijks gebruikt maar er staat dan ook bij dat ie bij winkels in woonwijken moet, het werkte wel in een buurstad waar de commercie een boost kreeg maar gebruiken ho maar
ik ben ondertussen nog steeds aan het prutsen met grote scholen, inmiddels heeft mijn inwonertal 880k bereikt. Ik ben ook het verkeer en beetje aan het reorganiseren. Erg handig dat je op een gebouw of weg kunt klikken en dan alle routes ziet die het verkeer neemt.
ook handig om te weten: de verordening waterbesparing is duurder dan de maandelijkse kosten van de waterpompen die je anders extra nodig hebt.
ik ben ondertussen nog steeds aan het prutsen met grote scholen, inmiddels heeft mijn inwonertal 880k bereikt. Ik ben ook het verkeer en beetje aan het reorganiseren. Erg handig dat je op een gebouw of weg kunt klikken en dan alle routes ziet die het verkeer neemt.
ook handig om te weten: de verordening waterbesparing is duurder dan de maandelijkse kosten van de waterpompen die je anders extra nodig hebt.
In 45 sim jaren?Lennieboy83 schreef op 10 October 2003 @ 23:41:
Zo ik ben over 200K mensen heen![]()
Bewijs:
[afbeelding]
Wow...Lennieboy83 schreef op 10 October 2003 @ 23:41:
Zo ik ben over 200K mensen heen![]()
Bewijs:
[afbeelding]
Blijkt nu toch hoeveel zoveel snelwegen kosten. $ 100.000 per maand aan afbetaling
Overigens, 200k in 45 jaar kan best, als je je inkomen vooral haalt uit leningen.
Ik heb het ook eens geprobeerd, via cheat startkapitaal een keertje op $ 25 mld oid gezet, belastingen op 0, en alle voorzieningen perfect. Mayor rating was steeds maximaal!
Met buursteden moet je doe 200k zelfs wel in een paar jaar kunnen halen. Ik had zelf toenames van 70k in 3 jaar. Dat waren mid-size cities, dus met full-size moet je 200k wel in 5 jaar kunnen halen lijkt me?
Tja, hoe bedoel je?Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 10:58:
Maar zoals ik al eerder vroeg hoe leggen jullie de treinen aan?
Gewoon, rails leggen
Meestal leg ik ze middenin huizenblokken, dat is makkelijker met spoor-spoor-kruizingen dan wanneer ze direct aan de weg liggen.
Leg je spoor NIET in de open ruimte die je ook voor een evt. toek. snelweg hebt gereserveerd. Dat heb ik eerder gedaan ('de open ruimte was er toch'), maar daarmee maak je de ruimte juist onbruikbaar voor een snelweg.
Parkeergarages heb ik nog nooit lang gebruikt omdat ze altijd 0% gebruikt werden. (Dan stonden er maar 3 auto's in of zo.)
Een ander punt: wat ik wel ongelooflijk irritant vind is dat soms als je een stukje infra verwijderd, een hele brug, heel knooppunt oid mee verdwijnt.
Begrijpt men wat ik bedoel? Ik verwijder dus een stukje el-trein nabij een el-brug. Pas na het verwijderen blijkt dat die brug blijkbaar afhankelijk was van dat stukkie, en prompt is de brug van vele duizenden $ mee verdwenen. Niet de bedoeling, en dikke kapitaalvernietiging. Zelfde gebeurt geregeld bij bijv. knooppunten.
Het zou fijn zijn als het spel als het om zulke dure constructies gaat even vraagt om bevestiging, of bijv in rood aangeeft dat de brug mee gaat als je dat stuk verwijdert. Nu is er geen peil op te trekken, en is dus ineens je brug verdwenen.
[ Voor 36% gewijzigd door wicher|IA op 11-10-2003 11:33 ]
Verwijderd
zou het niet werken om je industry en woongedeelte los te koppelen dan een garage neer te knallen een trein dan industry trein met busstation
Wat bedoel je precies, ik vind het een beetje onduidelijk.Verwijderd schreef op 11 oktober 2003 @ 11:31:
zou het niet werken om je industry en woongedeelte los te koppelen dan een garage neer te knallen een trein dan industry trein met busstation
Ik koppel sowieso altijd R (+C) en I los, en dan daartussen meestal wegen en treinen.
Meestal leg ik een redelijk dicht treinnet, zodat de mensen kunnen lopen naar het station. Een garage heeft dan niet zoveel zin.
Gewoon plaatsen in je stad en flankeren met een bushalte en/of metro.Verwijderd schreef op 11 oktober 2003 @ 10:58:
Maar zoals ik al eerder vroeg hoe leggen jullie de treinen aan?
Ik had mijn treintje op 125% todat er kennelijk niet meer gewerkt hoefde te worden.
Treinen hebben volgens mij ook meer effect als je ze verbind met buursteden.
Maar even terug naar die HT, ik heb daar zo'n 10.000 banen maar als ik kijk waar de werknemers vandaan komen geeft hij doodleuk aan dat er geen comuters zijn, alleen trucks?
Ik dacht dat het er misschien mee te maken had dat het nogal ver reizen was maar dan zou de boel toch zwart moeten worden?
In het begin gingen mijn tolhuisjes daar ruim over de 100% en de trein zelfs op 125%
Ik zal eens gaan expirimenteren door een woonwijkje wat dichterbij te bouwen.
Wat cijfertjes:
inwoners: 230K
Comerciele banen:110K
HT banen:11K
Reistijd: 40-45 minuten
Inkomsten openbaar vervoer 5800
Gem loon:45 [weet ik trouwens niet 100% zeker]
Education:160 [heb nog geen university]
Only fools are enslaved by time and space.
Als je het bekijkt met het route-info-dingetje, geeft-ie altijd aan dat er nauwelijks werknemers naar industrie reizen.
Foutje in het spel, weinig aan te doen nu.
Wat ik me wel afvraag is of de route-info ze alleen niet aangeeft, of dat ze er ook echt niet zijn.
Volgens de route-info hebben scholen en winkels namelijk alleen werknemers, de routes van resp. de scholieren en klanten worden niet aangegeven.
Geeft het route-info-ding alleen woon-werk-routes aan, en bestaan bijv de woon-school-routes wel, of bestaan deze laatste niet in het spel?
Foutje in het spel, weinig aan te doen nu.
Wat ik me wel afvraag is of de route-info ze alleen niet aangeeft, of dat ze er ook echt niet zijn.
Volgens de route-info hebben scholen en winkels namelijk alleen werknemers, de routes van resp. de scholieren en klanten worden niet aangegeven.
Geeft het route-info-ding alleen woon-werk-routes aan, en bestaan bijv de woon-school-routes wel, of bestaan deze laatste niet in het spel?
Champy, kap nou 'es met die [ center ] 
Verder leuke stad. Ziet er alleen een beetje arm uit, veel high-dens-low-wealth-res (HDR$
).

Verder leuke stad. Ziet er alleen een beetje arm uit, veel high-dens-low-wealth-res (HDR$
[ Voor 4% gewijzigd door wicher|IA op 11-10-2003 13:53 ]
Tja ik krijg het niet weg... de $ belastingen staan al op 10.4%wicher schreef op 11 October 2003 @ 13:53:
Champy, kap nou 'es met die [ center ]
Verder leuke stad. Ziet er alleen een beetje arm uit, veel high-dens-low-wealth-res (HDR$).
Dank je (van die center), is beter zo.Verwijderd schreef op 11 October 2003 @ 13:57:
[...]
Tja ik krijg het niet weg... de $ belastingen staan al op 10.4%
Tja, ik weet ook niet of je ze per se moet gaan wegpesten met hoge belastingen.
Ipv R$-gebouwen, krijg je dan verlaten (zwarte) R$-gebouwen. Dat is nog erger.
Lijkt me beter om vooral nieuwe R$$ en R$$$ aan te trekken.
Of als je R$ wegpest, zorgt dat de vraag naar R$$ en R$$$ een stuk groter is dan het overschot van R$, in de hoop dat de R$-gebouwtjes dus vervangen worden door R$$ of R$$$.
[ Voor 17% gewijzigd door wicher|IA op 11-10-2003 14:22 ]
Woei! Schaapje_blaat is weer terug met z'n ultra stad 
Wat je zo'n beetje verteld over de veranderingen klopt wel. m'n bescheiden oude stadje van 280k (groeide nogal snel na laatste SC4 patch van 200k) ging in no time naar de 450k inwoners maar ging daar helemaal de mist in vanwege verschrikkelijk hoge Air pollution (wat nou metro?
) en er was meer Rood in de traffic view dan groen (of enig andere kleur
).
vooral dat ze de decease center zo enorm verhoogd hebben qua capaciteit is erg fijn ja. zelfs die "kleine" 280k stad zat al over z'n maximale capaciteit heen zonder RH
eveneens klapte mijn gezapige winst in als een opgeblazen flatgebouw waardoor ik enigszins gedwongen was om opnieuw te beginnen. ik had nl nog weinig gedaan aan massa transport of highways (geen ruimte
) en de plotselinge groei naar 450k inwoners kon m'n infrastructuur niet hebben... raar

gezien m'n dikke verlies opeens en gebrek aan kapitaal was die situatie ook nauwelijks te veranderen. ook zat ik nog vast aan een medium international airport waar nog geen 1/5e van de capaciteit gebruikt werd ondanks al dat gezeik in SC4
nee, Rush Hour heeft veel verbeterd
wel jammer dat ik gister weer 2 keer crashte, ik had niks spannends veranderd die dag dus ik ben bang dat het gewoon aan SC4 ligt. andere spellen vlogen er gister nl niet meer uit dus m'n comp is nu driver en hardware matig wel stabiel. ach, kheb hem niet legaal dus klagen mag ik niet
Heeft iemand trouwens die Prima Guide of zo kunnen downloaden van de Sim City site? SC Central was er best positief over en zo maar ik krijg maar geen mail terug van die Site Registration van Simcity.com en kan dus niet downe 
Als iemand anders hem wel heeft zou die hem dan kunnen doormailen of zo?
klein vraagje, wat boeit zo'n City Jail eigenlijk? leuk die 2000 inmates die erin kunnen en de beschrijving "your police can't be efficient without bla bla" suggeert dat ie belangrijk is maar is het ook echt zo boeiend? ik heb hem eigenlijk nog nooit gebouwd (en "meegesaved") omdat ik 450 p/m vaste kosten (geen slider) teveel vond voor een niet erg duidelijke functie. m'n police stations zaten nl niet vol.
Wat je zo'n beetje verteld over de veranderingen klopt wel. m'n bescheiden oude stadje van 280k (groeide nogal snel na laatste SC4 patch van 200k) ging in no time naar de 450k inwoners maar ging daar helemaal de mist in vanwege verschrikkelijk hoge Air pollution (wat nou metro?
vooral dat ze de decease center zo enorm verhoogd hebben qua capaciteit is erg fijn ja. zelfs die "kleine" 280k stad zat al over z'n maximale capaciteit heen zonder RH
eveneens klapte mijn gezapige winst in als een opgeblazen flatgebouw waardoor ik enigszins gedwongen was om opnieuw te beginnen. ik had nl nog weinig gedaan aan massa transport of highways (geen ruimte
gezien m'n dikke verlies opeens en gebrek aan kapitaal was die situatie ook nauwelijks te veranderen. ook zat ik nog vast aan een medium international airport waar nog geen 1/5e van de capaciteit gebruikt werd ondanks al dat gezeik in SC4

nee, Rush Hour heeft veel verbeterd
wel jammer dat ik gister weer 2 keer crashte, ik had niks spannends veranderd die dag dus ik ben bang dat het gewoon aan SC4 ligt. andere spellen vlogen er gister nl niet meer uit dus m'n comp is nu driver en hardware matig wel stabiel. ach, kheb hem niet legaal dus klagen mag ik niet
Als iemand anders hem wel heeft zou die hem dan kunnen doormailen of zo?
klein vraagje, wat boeit zo'n City Jail eigenlijk? leuk die 2000 inmates die erin kunnen en de beschrijving "your police can't be efficient without bla bla" suggeert dat ie belangrijk is maar is het ook echt zo boeiend? ik heb hem eigenlijk nog nooit gebouwd (en "meegesaved") omdat ik 450 p/m vaste kosten (geen slider) teveel vond voor een niet erg duidelijke functie. m'n police stations zaten nl niet vol.
[ Voor 25% gewijzigd door Termy op 11-10-2003 15:26 ]
champy volgens mij moet je meer commercial bouwen en minder industrie want in commercial zitten doorgaans meer banen voor R$ en R$$, paar plazatjes erbij en de kantoren ploppen uit de grond (gezien het feit dat de commercial demand hoger is dan de rest)
enneh Termy met de nieuwe grote versies van scholen en waterpompen bespaar je massa's was dat niet genoeg? een stevig saldo op de bank is wel te verkrijgen door de turbo een paar jaar aan te zetten alvorens RH te installeren, maar ja da's misschien nu te laat. Op zich natuurlijk wel leuk om een stad nieuw te bouwen en aan te passen aan de nieuwe transport opties. Ga ik ook nog wel doen als ik niet meer mensen in mijn grote stad kan persen
die city jail weet ik niet hoe essentieel die is, ik heb 'm maar gebouwd want ik had wel politieburo's vol zitten
crashen heeft ie bij mij nog niet gedaan trouwens, hoewel het wel een computerverslindend monster is.
enneh Termy met de nieuwe grote versies van scholen en waterpompen bespaar je massa's was dat niet genoeg? een stevig saldo op de bank is wel te verkrijgen door de turbo een paar jaar aan te zetten alvorens RH te installeren, maar ja da's misschien nu te laat. Op zich natuurlijk wel leuk om een stad nieuw te bouwen en aan te passen aan de nieuwe transport opties. Ga ik ook nog wel doen als ik niet meer mensen in mijn grote stad kan persen
die city jail weet ik niet hoe essentieel die is, ik heb 'm maar gebouwd want ik had wel politieburo's vol zitten
crashen heeft ie bij mij nog niet gedaan trouwens, hoewel het wel een computerverslindend monster is.
[ Voor 5% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 11-10-2003 15:29 ]
Nee dat was niet genoeg
aangezien ik ruim verlies draaide en niet zo achterlijk veel inwoners had zoals jij 
Voor RH draaide ik releks 6-7K winst per maand zonder meer mensen die erbij kwamen (en dus onkosten) maar die save heb ik niet meer dus dat was pech voor mij
ik heb die stad nog wel maar echt nuttig is het niet meer.. ik denk dat ik hem ook maar gewoon delete en klaar
m'n huidige stadje heeft 199k inwoners tegenwoordig dus dat gaat al weer de goede kant op
probleem wat ik daar had was gewoon te weinig inwoners (dik hoge R demand) zodat ik zelfs dreigberichten kreeg van de Commercie die hem ging peren
niet die "No enjoyment without employment" maar een wat serieuzere 
M'n huidige comp draait SC4RH nu vloeiend op 1600x1200x32 "High" met alle andere opties op z'n hoogst dus daar zoek ik het prob niet echt
Voor RH draaide ik releks 6-7K winst per maand zonder meer mensen die erbij kwamen (en dus onkosten) maar die save heb ik niet meer dus dat was pech voor mij

ik heb die stad nog wel maar echt nuttig is het niet meer.. ik denk dat ik hem ook maar gewoon delete en klaar
m'n huidige stadje heeft 199k inwoners tegenwoordig dus dat gaat al weer de goede kant op
M'n huidige comp draait SC4RH nu vloeiend op 1600x1200x32 "High" met alle andere opties op z'n hoogst dus daar zoek ik het prob niet echt
Ik zou 'm niet deleten, maar gewoon een nieuwe stad beginnen in de gemeente ernaast (als die nog leeg is).Termy schreef op 11 October 2003 @ 15:31:
Zo kun je opnieuw beginnen, maar heb je wel het grote positieve effect van een grote buurstad.
Later, als je nieuwe stad (/steden) lekker lopen, kun je altijd nog eens teruggaan naar je oude stad. Dikke kans dat die dan ineens wel lekker loopt, weer door dat positieve effect van de grote buursteden.
richting de 1 miljoen inwoners... heb nog aardig wat ruimte om door te bouwen.. 

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)
Waarom ligt daar geen klaverblad?Flyduck schreef op 11 oktober 2003 @ 16:16:
richting de 1 miljoen inwoners... heb nog aardig wat ruimte om door te bouwen..
[afbeelding]
Verwijderd
dat vroeg ik me dus ook af vind ik wel een erg groot gemis
Ik ben nu bezig met 2 blokjes om het grotere blok heen alleen maar met industrie te bevuilen zodat ik in het mooie grote blok alleen residential en commercial hoef neer te gooien.
Kan iemand misschien een paar duidelijke screenies posten met hoe die zijn vrachttreinen heeft lopen zodat ik er wat voorbeelden aan kan nemen alvast bedankt
Ik ben nu bezig met 2 blokjes om het grotere blok heen alleen maar met industrie te bevuilen zodat ik in het mooie grote blok alleen residential en commercial hoef neer te gooien.
Kan iemand misschien een paar duidelijke screenies posten met hoe die zijn vrachttreinen heeft lopen zodat ik er wat voorbeelden aan kan nemen alvast bedankt
omdat mijn sims dit leuker vinden ...
hehe die tolhokjes zijn ook wel cool, beetje druk dat wel ik kreeg 1200% usage toen ik zo'n geval plaatste op snelweg naar de buurstad
leverde iets van 2k winst per maand op
maar ik heb nog maar niet gesaved want ik moet eerst eens zien of dan niet de halve stad werkloos wordt omdat ze hun werk niet meer op tijd bereiken
ook wel grappig OV levert meer op dan onderhoud van wegen, vliegvelden en havens bij elkaar. Ik moet maar eens wat meer metro lijntjes leggen denk ik
maar ik heb nog maar niet gesaved want ik moet eerst eens zien of dan niet de halve stad werkloos wordt omdat ze hun werk niet meer op tijd bereiken
ook wel grappig OV levert meer op dan onderhoud van wegen, vliegvelden en havens bij elkaar. Ik moet maar eens wat meer metro lijntjes leggen denk ik
wicher, al m'n steden hebben geen buren en ik bouwde altijd in een nieuwe regio op het grooste veld dat er is (4 keer een "standaard" veld zeg maar) dus de zooi er omheen is wel erg klein 
1200% usage is wel tikkie overdreven schaapje
ik vind trouwens die tolpoortjes wel grappig maar ze hebben de capaciteit _VEEL_ te laag gemaakt. 400% usage op een avenue die nog niet eens geel is is gewoon Te debiel....
ik heb nu metro door zowat heel m'n stad heen en die wordt goed gebruikt maar alle OV samen levert me nog geen 3k op terwijl transportation me toch bijna 6k kost
ik zit nu na wat extra zones en wat herzonen naar High density op de 245k inwoners (leuke groeispurt was dat hehe) dus de hoogbouw komt nu ook omdat ik het hoofdeiland nu helemaal volgebouwd heb en al bezig ben met extra op het onderste gedeelte.
lijp is wel dat sinds een metro/el verbinding naar dat gebied er zelfs subway routes lopen van het gebied beneden via het hoofdeiland naar het industriegebied op het andere eiland.... lol hoezo lange weg? hehe
Misschien wel weer eens tijd voor een plaatje. zo maar even 1 maken
kunnen flyduck en schaapje ook nog wat posten van hun steden? de meesten hier hebben echt grote steden (ik vond m'n vorige 450k al heel wat maar dat was toch een drama lol) en die kleine dingen ken ik nu wel
ben vooral benieuwd naar de infrastructuur aangezien ik nog steeds geen highway heb en er 1 bouwen gaat me VEEL kosten dus ik kijk nu al tegen een "echt grote" stad op

Ok, hier dan 4 pics
alleen de overview plaats ik hier direct zichtbaar want aangezien ik te lui ben om te croppen en resizen etc etc worden 4x 1600x1200 plaatjes te groot volgens Terr en wordt de rest dus een gewone link 
Komt ie dan hor

Beetje verder verder opgezwollen
De zone indeling :)
De Traffic view
Wat nou Air Pollution? :D
Air (en water) pollution zijn drastisch omlaag (volgens de graphs iig
) sinds ik de 4 Coalplants vervagen heb voor 4 (nu 5) Oilplants. ipv een volledig rood Milleu balkje nu al 1/3e donkergroen! 
1200% usage is wel tikkie overdreven schaapje
ik heb nu metro door zowat heel m'n stad heen en die wordt goed gebruikt maar alle OV samen levert me nog geen 3k op terwijl transportation me toch bijna 6k kost
ik zit nu na wat extra zones en wat herzonen naar High density op de 245k inwoners (leuke groeispurt was dat hehe) dus de hoogbouw komt nu ook omdat ik het hoofdeiland nu helemaal volgebouwd heb en al bezig ben met extra op het onderste gedeelte.
lijp is wel dat sinds een metro/el verbinding naar dat gebied er zelfs subway routes lopen van het gebied beneden via het hoofdeiland naar het industriegebied op het andere eiland.... lol hoezo lange weg? hehe
Misschien wel weer eens tijd voor een plaatje. zo maar even 1 maken
kunnen flyduck en schaapje ook nog wat posten van hun steden? de meesten hier hebben echt grote steden (ik vond m'n vorige 450k al heel wat maar dat was toch een drama lol) en die kleine dingen ken ik nu wel
ben vooral benieuwd naar de infrastructuur aangezien ik nog steeds geen highway heb en er 1 bouwen gaat me VEEL kosten dus ik kijk nu al tegen een "echt grote" stad op

Ok, hier dan 4 pics
Komt ie dan hor
Beetje verder verder opgezwollen
De zone indeling :)
De Traffic view
Wat nou Air Pollution? :D
Air (en water) pollution zijn drastisch omlaag (volgens de graphs iig
edit:
zeg flyduck, ik zie op dat plaatje I-M industrie, heb je geen last van (nogal) wat air pollution?
zeg flyduck, ik zie op dat plaatje I-M industrie, heb je geen last van (nogal) wat air pollution?
[ Voor 45% gewijzigd door Termy op 11-10-2003 22:10 ]
hehe ik zal ook eens wat coal plants gaan vervangen binnenkort, mijn milieubalkje staat helemaal op 0 sinds de RH update. Niet zo gek als je ziet dat mijn hele stad draait op coal plants maar ik dacht niemand heeft er last van (staan op de enig overgebleven afgelegen locatie) dus boeiuh. Ik wilde eigenlijk meteen overgaan op fusion maar dan moet ik eerst ff iets als 15.000 per maand over hebben.
OV levert me trouwens 20k per maand op
misschien als ik dat uitbreid dat er wat geld in het laatje komt, of tolpoortjes natuurlijk maar dan moeten de winsten niet opgeheven worden door nadelige bij effecten als lange commute times
Als ik die plaatjes zie begin ik mij hard te schamen trouwens, mijn traffic view bevat nogal wat rood en die pullution is pas echt een ramp. Nouja ik heb dan ook een landschap dat niet vlak is, geen enkele van tevoren geplande indeling en een stad die dateert van toen ik simcity4 net binnen had. Ik zal nog eens wat screenshots maken als de stad weer naar behoren draait en dus minder lelijke zwarte gebouwen toont, dat worden wel crappy 50k plaatjes tenzij iemand bereid is wat webspace ervoor af te staan.
oh trouwens kun je tegenwoordig de moeilijkheidsgraad instellen? er werd gesproken over een easy en medium setting waarbij de standaard setting zonder patch hard is. Minder dan dat is natuurlijk voor mietjes he wel ff vermelden als je het nivo omlaag hebt geschroefd.
OV levert me trouwens 20k per maand op
Als ik die plaatjes zie begin ik mij hard te schamen trouwens, mijn traffic view bevat nogal wat rood en die pullution is pas echt een ramp. Nouja ik heb dan ook een landschap dat niet vlak is, geen enkele van tevoren geplande indeling en een stad die dateert van toen ik simcity4 net binnen had. Ik zal nog eens wat screenshots maken als de stad weer naar behoren draait en dus minder lelijke zwarte gebouwen toont, dat worden wel crappy 50k plaatjes tenzij iemand bereid is wat webspace ervoor af te staan.
oh trouwens kun je tegenwoordig de moeilijkheidsgraad instellen? er werd gesproken over een easy en medium setting waarbij de standaard setting zonder patch hard is. Minder dan dat is natuurlijk voor mietjes he wel ff vermelden als je het nivo omlaag hebt geschroefd.
Waarom is er geen SimCity 4 IRC kanaal @ irc.tweakers.net? Hier is vast wel genoeg animo voor?
Een IRC client is nou niet het meest zware om op de achtergrond te laten draaien tijdens SC4.
Een IRC client is nou niet het meest zware om op de achtergrond te laten draaien tijdens SC4.
Heb hier een multimonitor installatie staan. Zou graag SC4 1 van mijn monitor hebben draaien, en IRC/GOT op de andere...Stuiterbal schreef op 12 October 2003 @ 01:17:
Waarom is er geen SimCity 4 IRC kanaal @ irc.tweakers.net? Hier is vast wel genoeg animo voor?
Weet iemand hoe ik dat voor elkaar kan krijgen?
Dat van het niveau instellen zag ik ja toen ik die nieuwe stad maar ik heb gewoon normal gekozen aangezien ik er vanuit ging dat het standaard normal is. ik kan me trouwens niet aan de indruk onttrekken dat het behalve het geld echt uitmaakt want A'dam deed het na RH net zo "goed" (dat was dus toen hij pas 260k groot was) als m'n huidige stad.
Schaapje, ik heb nog wel ruimte over dus stuur maar. groter dan m'n plaatjes zullen ze toch niet zijn neem ik aan
20k omzet op je OV is idd wel lekker maar die Tol Poortjes begin ik niet meer aan. het is gewoon om te kotsen dat een weg/brug naar m'n andere eiland al rood word (1 punt rood=rest ook rood) omdat er een tol poortje op zit dat totaal niet berekend is voor die weg.. de capaciteit moet op z'n minst 2x groter worden wil ik er uberhaupt nog aan denken ze te gebruiken in m'n huidige stad. in het begin was het handig gezien de dikke winst en mensen die toch wel die weg namen en dus hun baan behielden. dat blijkt trouwens ook uit m'n Commute graph... die was in de begin jaren (had meteen tol poortjes in gebruik) achterlijk hoog.. echt 2x hoger dan het nu is en dat schommelt nu rond de 40-45..
PhoneTech, gewoon GoT/IRC naar andere kant slepen als je SC4 opgestart hebt (alt-tab)?
Schaapje, ik heb nog wel ruimte over dus stuur maar. groter dan m'n plaatjes zullen ze toch niet zijn neem ik aan
20k omzet op je OV is idd wel lekker maar die Tol Poortjes begin ik niet meer aan. het is gewoon om te kotsen dat een weg/brug naar m'n andere eiland al rood word (1 punt rood=rest ook rood) omdat er een tol poortje op zit dat totaal niet berekend is voor die weg.. de capaciteit moet op z'n minst 2x groter worden wil ik er uberhaupt nog aan denken ze te gebruiken in m'n huidige stad. in het begin was het handig gezien de dikke winst en mensen die toch wel die weg namen en dus hun baan behielden. dat blijkt trouwens ook uit m'n Commute graph... die was in de begin jaren (had meteen tol poortjes in gebruik) achterlijk hoog.. echt 2x hoger dan het nu is en dat schommelt nu rond de 40-45..

PhoneTech, gewoon GoT/IRC naar andere kant slepen als je SC4 opgestart hebt (alt-tab)?
[ Voor 7% gewijzigd door Termy op 12-10-2003 14:27 ]
Review op gamers.nl:
http://www.gamer.nl/nieuws/19437
http://www.gamer.nl/nieuws/19437
Verwijderd
Telkens als ik net even lekker aan het spelen ben, dan krijg ik zo'n melding:
"Groene onruststoker trekt stop uit pompinstalatie" en dan met de melding, bouw nieuwe pomp instalaties.
Maar hoeveel ik er ook bouw, grote of kleine. ik blijf die melding krijgen
Hoe moet ik mn pomp instalaties dan bouwen?
"Groene onruststoker trekt stop uit pompinstalatie" en dan met de melding, bouw nieuwe pomp instalaties.
Maar hoeveel ik er ook bouw, grote of kleine. ik blijf die melding krijgen
Kijk eens naar de efficientie van je pompinstallaties? Na een bepaald aantal jaar zijn ze namelijk flink afgetakeld, en dan kosten ze veel geld, terwijl ze weinig opleveren.
Gewoon afbreken en een nieuwe plaatsen.
Gewoon afbreken en een nieuwe plaatsen.
Of je hebt ze op een sterk vervuild water gebied gezet. Kijk daarvoor in je overzicht!
Plaats je pompen altijd daar waar er schoon water is.
Plaats je pompen altijd daar waar er schoon water is.
groene onruststokers? nooit gehad die melding
het zou mij niets verbazen als het aan vervuild water lag
trouwens die tolhokjes zijn best handig om neer te zetten op wegen die ze niet moeten nemen omdat de naastgelegen snelweg veel sneller is, da's een win/win situatie want of ze geven je geld of de opstoppingen verminderen
het zou mij niets verbazen als het aan vervuild water lag
trouwens die tolhokjes zijn best handig om neer te zetten op wegen die ze niet moeten nemen omdat de naastgelegen snelweg veel sneller is, da's een win/win situatie want of ze geven je geld of de opstoppingen verminderen
Verwijderd
Wat is nou belangrijker in een goede winstgevende stad?
1> Veel industrie
2> Veel Comerciele gebeiden
3> Veel woonwijken?
1> Veel industrie
2> Veel Comerciele gebeiden
3> Veel woonwijken?
Hm nie slecht, m'n stadje heeft nu 290k inwoners. vandaag echter niet gespeeld dus morgen maar verder uitbouwen 
ik hang nu rond de 4k winst door wat investeringen. ik heb bv het space port gebouwd. dat heb ik gedaan beneden de rivier tussen de HT en de Com zone. het zegt "boost to HT" maar nimby/yimby effecten staan niet er niet bij in de SC Central charts
Schaapje, als je plaatjes hebt, stuur ze maar op, email staat in profile
kahoona, een heel dood-doenend antwoord... de goede balans tussen de 3
zolang er demand is gaan ze iig niet weg dus blijf je je huidige omzet iig houden
ik hang nu rond de 4k winst door wat investeringen. ik heb bv het space port gebouwd. dat heb ik gedaan beneden de rivier tussen de HT en de Com zone. het zegt "boost to HT" maar nimby/yimby effecten staan niet er niet bij in de SC Central charts

Schaapje, als je plaatjes hebt, stuur ze maar op, email staat in profile
kahoona, een heel dood-doenend antwoord... de goede balans tussen de 3
zolang er demand is gaan ze iig niet weg dus blijf je je huidige omzet iig houden
[ Voor 18% gewijzigd door Termy op 12-10-2003 23:16 ]
Champy2004 > Misschien een paar screens van wegen-net en zone indeling ?
M@nic > Ja is goed even geduld alstublieft, heb je?
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 12-10-2003 23:29 ]
Mijn heerlijke stad: BIGTOWEN !

Inwoners: 1 Miljoen !
Winst: +/- 20.000

Ik gebruik alle stijlen door elkaar, lekker afwisselend he 
Het was wel lastig om tot de 1 miljoen te komen,.. pas toen ik 2 buursteden had die ALLEEN maar industie hadden (bij elkaar goed voor 200.000 banen), groeide me stad weer door
Het was wel lastig om tot de 1 miljoen te komen,.. pas toen ik 2 buursteden had die ALLEEN maar industie hadden (bij elkaar goed voor 200.000 banen), groeide me stad weer door
FlyDuck > Wil je me even toevoegen op MSN? jwillems1984@hotmail.com, heb even een paar vragen voor je.. Maar een
stad heb je in elkaar geprutst.
sorry voor offtopic...
sorry voor offtopic...
Thanks Champy2004, maar euh.... "bouw stijlen"
M@NIC > Je kan 4 prachtige bouwstylen kiezen, (i]Europe, New York, Chicago, en de andere ben ik vergeten) Als je onderin kijkt zie je een knop met een driehoek en een hijskraan. Druk erop en dan heb je rechts van je een knopje met een pijl omhoog, als je die aanklikt dan weergeeft die de 4 bouwstijlen aan en je kan kiezen welke je wil
Damn! Dat wist ik niet eens. 
Heeft iemand hier misschien pics van om duidelijk de verschillen aan te geven ?

Heeft iemand hier misschien pics van om duidelijk de verschillen aan te geven ?
M@NIC > Kijk maar naaf FlyDuck en Champy2004. Hij heeft nu op dat ene plaatje de style New York en ik heb alleen maar Europa. Dat verschil zie je toch wel
weet iemand of hier ook een deluxe editie van uit komt en zoja wanneer dan ? want die moet ik hebben
http://www.twitch.tv/jannustitannus
Evilpin0 > De Lente van 2004 heb ik gelezen..
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 13-10-2003 01:09 ]
ah dat word toch de orginele en de addon los kopen dan
http://www.twitch.tv/jannustitannus
kewl, laat eens een shot zien van de hele stadFlyduck schreef op 12 October 2003 @ 23:41:
Mijn heerlijke stad: BIGTOWEN !
[afbeelding]
en als je toch bezig bent doe de regio er ook bij
ik zag op simcitycentral.net trouwens iemand die 1 miljoen had op een medium kaart. dat krijg je met die rush hour patch daarmee kunnen de steden veel groter worden. Zeker met easy en medium settings (hij staat bij jou toch wel op hard he?)
Ik zit inmiddels op 975k, mijn stad is nogal chaotisch dus het is een beetje een gepruts om de verkeersdrukte binnen de perken te houden
Als die stad 1 miljoen bereikt ga ik een andere stad uit de regio uitbreiden, die is wat meer gepland en de kaart is platter dus daar passen een hoop extra mensen in vermoed ik. Als ik morgen tijd heb zal ik eens screenshots maken
Woei een miljoen! 
waar haal je trouwens de 20k winst van daan? neighbour deals of zo? of bezuinig je ergens op?
ik vind het erg jammer dat ik hem op Normal heb staan.. ik had geen moeite met Hard maar ben er gewoon vanuit gegaan dat de origineel Normal was. dat je 2ton kreeg ipv 1 was wel grappig maar had ik niet nodig, ik maakte al ruim winst voor ik door de 1e ton heen was
Schaapje, je ging plaatjes maken weet je nog?
enne Flyduck.. maak eens een plaatje van je _hele_ stad!
dat kleine stukje met wat wolkenkrabbers is leuk maar dat kennen we nu wel
waar haal je trouwens de 20k winst van daan? neighbour deals of zo? of bezuinig je ergens op?
ik vind het erg jammer dat ik hem op Normal heb staan.. ik had geen moeite met Hard maar ben er gewoon vanuit gegaan dat de origineel Normal was. dat je 2ton kreeg ipv 1 was wel grappig maar had ik niet nodig, ik maakte al ruim winst voor ik door de 1e ton heen was
Schaapje, je ging plaatjes maken weet je nog?
enne Flyduck.. maak eens een plaatje van je _hele_ stad!
Ok, dit is een overzicht van de hele stad...
Er is nog wel ruimte om uit te breiden,.. ik wil sowieso dat hele industrie-gebied kwijt

Ik was trouwens gestart met medium stand,.. maar ik heb nooit gebruik gemaakt van neighbour deals...
Iemand vroeg hoe ik aan me 20k winst kwam, hier dan me overzichtje...

Ik doe later nog wel een plaatje van me region... Owjah boven de 700k inwoners begint er opeens wat rook ontwikkeling te onstaan in je pc, houdt daar ff rekening mee...
Er is nog wel ruimte om uit te breiden,.. ik wil sowieso dat hele industrie-gebied kwijt

Ik was trouwens gestart met medium stand,.. maar ik heb nooit gebruik gemaakt van neighbour deals...

Ik doe later nog wel een plaatje van me region... Owjah boven de 700k inwoners begint er opeens wat rook ontwikkeling te onstaan in je pc, houdt daar ff rekening mee...
Ik heb nog de non rush hour versie en ik wordt echt gek van al dat verkeer 
Stukje van mijn stad :

Op het gedeelte hierboven, staan zeker 20 metro's en een paar busstations.
Nu vroeg ik me af of het verkeer beter geregeld is in Rush hour, want ik ben nog aan het twijfelen of ik de expansion ga kopen.
Ps. Ik heb wel volledige tevredenheid voor de burgemeester

Stukje van mijn stad :

Op het gedeelte hierboven, staan zeker 20 metro's en een paar busstations.
Nu vroeg ik me af of het verkeer beter geregeld is in Rush hour, want ik ben nog aan het twijfelen of ik de expansion ga kopen.
Ps. Ik heb wel volledige tevredenheid voor de burgemeester

[ Voor 8% gewijzigd door Elroy op 13-10-2003 11:04 ]
Ziet er best leuk uit, alleen die stink industrie uche uche da's wel een beetje ranzig, het wordt ook duidelijk waarom je zoveel geld verdient: je hebt alle verordeningen uit staan! edit: toch niet ik was weer eens niet aan het opletten, maar je hebt er wel veel minder kosten aan dan ik zo te zienFlyduck schreef op 13 October 2003 @ 10:38:
Ok, dit is een overzicht van de hele stad...
Er is nog wel ruimte om uit te breiden,.. ik wil sowieso dat hele industrie-gebied kwijt![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
Dat hoef ik niet te proberen dan stort het echt compleet in. Misschien is dat het verschil tussen medium en hard.
In elk geval ruimte voor uitbreiding, daar passen best nog een miljoen bij, als je computer dan niet ontploft is tenminste. Alle industrie (en die vieze stinkcentrales) naar de buren verplaatse en je hebt weer ruimte zat. Heb je nog buursteden trouwens of is het een losse stad?.
[ Voor 5% gewijzigd door Schaapje_BlaaT op 13-10-2003 18:15 ]
Ik heb ook buursteden, 2 daarvan zijn alleen maar industrie.. Trouwens, ik heb alle stedelijke verordeningen aanstaan
Je moet wel bij uitgaven kijken he...
Idd, onbegrijpelijk dat je met die stinkzooi zit, HT is veel beter en levert ook meer poen op naar mijn id.
Misschien zijn buursteden idd wel handig ivm industrie en andere vervuiling weg te werken, je hebt daar dan alle ruimte voor het zo schoon mogelijk opzetten van de industrie
zo te zien haal je die dikke winst uit de achterlijke hoeveelheid inwoners en het bijbehorende OV gebruik.
gezien je super winst en cash in het laatje kan je eens kijken of je die smerige industrie weg kan werken (tornado werkt goed, icm hoge belasting) en er HT in de plaats voor kan halen. ik heb in m'n stad nu zo'n 120k com banen en "maar" 30k of zo industrie maar toch heb ik niet zo'n trek erin die hele industrie eruit te schoppen..
Misschien zijn buursteden idd wel handig ivm industrie en andere vervuiling weg te werken, je hebt daar dan alle ruimte voor het zo schoon mogelijk opzetten van de industrie
zo te zien haal je die dikke winst uit de achterlijke hoeveelheid inwoners en het bijbehorende OV gebruik.
gezien je super winst en cash in het laatje kan je eens kijken of je die smerige industrie weg kan werken (tornado werkt goed, icm hoge belasting) en er HT in de plaats voor kan halen. ik heb in m'n stad nu zo'n 120k com banen en "maar" 30k of zo industrie maar toch heb ik niet zo'n trek erin die hele industrie eruit te schoppen..
Weer ff bezig geweest met m'n "tacktiek" 

Industrie buiten om en asap zorgen dat ik HT krijg zodat de vervuiling weg gaat.
Of hebben jullie een beter idee/aanpassing ?
Oja: De industrie zit tegen de grens aan met blokken van 4x4.
Op de screenie zit er ruimte tussen maar dat komt omdat ik op een willekeurige plaats ben begonnen te bouwen.

Industrie buiten om en asap zorgen dat ik HT krijg zodat de vervuiling weg gaat.
Of hebben jullie een beter idee/aanpassing ?
Oja: De industrie zit tegen de grens aan met blokken van 4x4.
Op de screenie zit er ruimte tussen maar dat komt omdat ik op een willekeurige plaats ben begonnen te bouwen.
[ Voor 26% gewijzigd door M@NIC op 13-10-2003 14:54 ]
Verwijderd
manic wanneer krijgen we werkende cities te zien inplaats van ideen (-;
JK weer leuk idee ik probeer em meteen
JK weer leuk idee ik probeer em meteen
Omdat ik alleen maar ideeën heb en geen werkende steden.

Dit topic is gesloten.