[PC] Sim City 4 - Rush Hour

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste
Acties:
  • 3.839 views sinds 30-01-2008

• BioHazard
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-09 13:59

BioHazard

*\o/*

Ja dat heb ik ook jammer genoeg!

Verwijderd

wicher: Ik denk dat er een screenshot van je wegennetwerk duidelijker is. Bij de region view kan je kiezen voor 'Transportation map/view'. Iets hogere kwaliteit zou ook geen kwaad kunnen ;)
Upke dupke schreef op 27 September 2003 @ 12:09:
Is het jullie ook niet opgevallen dat verkeer na een paar seconden verdwijnt. Dat je de auto's dus niet meer kunt volgen. Ik vind dit heel erg irritant.
Ik heb het ook, vooral op snelwegen. SC4 had hetzelfde probleem, maar ik erger me er niet zo aan. Dat zal wel gedaan zodat er minder berekend hoeft te worden qua routes van auto's. Ik ben wel blij dat je nu iig meer auto's ziet, en ze ook sneller gaan rijden als je de tijd doorspoelt, dat geeft toch meer sfeer aan je stad :)

• Gerwin
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08-06 20:10

Gerwin

Ik ben er klaar voor!

Upke dupke schreef op 27 September 2003 @ 12:09:
Is het jullie ook niet opgevallen dat verkeer na een paar seconden verdwijnt. Dat je de auto's dus niet meer kunt volgen. Ik vind dit heel erg irritant.
Daarvoor heb je toch je stats, je moet NOOIT afgaan op het grafische gedeelte van je stad... tenzij je natuurlijk een brand hebt...

Die Rush Hour turotial is erg handig geweest. Daar zei men bijvoorbeeld dat je pas dingen hoeft te bouwen als je ze echt nodig hebt. Bijvoorbeeld de waterleidingen, die heb je helemaal niet nodig bij R$ maar ben je alleen nodig op R$$ en R$$$ als je noge gebouwen wil hebben.

Station van Gerwin Prins op Apple Music

• wicher|IA
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-04-2023
Verwijderd schreef op 27 September 2003 @ 13:04:
wicher: Ik denk dat er een screenshot van je wegennetwerk duidelijker is. Bij de region view kan je kiezen voor 'Transportation map/view'. Iets hogere kwaliteit zou ook geen kwaad kunnen ;)
Ik weet het. :)

Deze screenshot had ik dan ook niet geplaatst om het verkeersprobleem te illustreren.
Ik was verbaasd om de plotselinge groei van bep. steden van 5k naar 80k. Daarvan had ik in het spel een screenshot gemaakt, dat is deze.

Pas toen ik het spel had afgesloten en hier op GoT kwam, las ik het voorstel van iemand een screenshot van mijn verkeersprobleem te plaatsen. Toen was het echter al 3u 's nachts, dus heb ik niet opnieuw SC4 geopend om een screenshot te maken.
Als ik vanmiddag tijd heb, maak ik een shot van het verkeersprobleem.

Bovenstaande screenshot kwam dus toevallig op hetzelfde moment, maar ging over iets anders. Ik heb 't inderdaad stevig gecomprimeerd, omdat het anders voor sommige modemers nogal een stevige download zou zijn geworden. :)

Over dat verkeersprobleem: de oude mods bleken inderdaad nog aanwezig in de Plugins-map. Ik heb ze nu verwijderd, dus ik zal vanmiddag eens kijken of dat het verschil maakt. Ik neem aan van wel, dus dat zou heel mooi zijn, hoewel ik jullie het screenshot dan schuldig moet blijven. :)
Wel erg bedankt voor de tip!

Ik heb de mods dus verwijderd, maar daarmee was het probleem in elk geval nog niet direct opgelost.
Ik denk echter dat het probleem na verloop van tijd alsnog verdwijnt nu, de 'nieuwe' wegen moeten tenslotte nog worden verwerkt in de trips.

Dit gaf me wel de kans er alsnog wat screenshots van te presenteren:

Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsgall.nl/got/Avenueprob_NSS_cong_klein.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsgall.nl/got/Avenueprob_NSS_use_klein.jpg
(klik voor full-size)

Hierop is dus te zien dat we wegen totaal niet gebruikt worden, maar toch totaal verstoppen.
M.i. wijst dit inderdaad op een probleem met de pathfinding, die de wegen niet kent.

Overigens ook iets anders vreemds nu: ik opende stad 6 (uit mijn vorige screenshot). In region view had-ie 120k inwoners, dat was ook wat ik me herinnerde.
Geopend bleek-ie ineens 200k inwoners te hebben. Na teruggaan naar de regio, met opslaan, was het daar ook ineens geupdate.

Sowieso lijkt het er inderdaad op dat bestaande steden zwaar moeten wennen aan RH. Zo zie je ook dat de RCI in bovenstaande screenshots (stad 5) negatief zijn, terwijl dit juist altijd mijn topstad is.

Na verloop van tijd worden de nieuwe wegen inderdaad wel 'normaal' gebruikt.
Zat inderdaad in de mod. Bedankt!

Overigens kom ik er wel achter dat 2 onewaystreets minder goed werkt dan 1 avenue. Mensen gaan omrijden (vanaf je huisje aan de oneway kun je maar 1 kant op) en soms zelfs rondjes maken.

Daarnaast lijkt onderhand toch echt de tijd voor snelwegen te zijn aangebroken voor mij.
In stad 5, van bovenstaande screenshots, komt het verkeer behoorlijk vast te zitten op alle enkele wegen (waarvan ik er sommige wel heb omgebouw tot oneway), en sommige gebouwen raken verlaten door 'commute too long'.
Stad zelf heeft 125k, buurstad 200k+, regio 450k.

[ Voor 61% gewijzigd door wicher|IA op 27-09-2003 16:29 ]

• Upke dupke
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-09 22:54

Upke dupke

Oompa Loompa

Nee, okee. Maar mijn oog wil ook wat. Genaamd realisme. Helaas niet altijd haal baar.

• 456
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

456

Onze excuses voor het ongemak

WOOHOO Net ook gekocht! (maar 3 tientjes ;))

Dalijk eens spelen, ik ben lekker gemaakt door jullie! En bedankt!
Vervelend te lezen dat er in het voorjaar 2004 ALWEER een expansion pack uitkomt van simcity. Dat hebben ze daar bij maxis echt ontdekt zeg. Overigens zegt me die update niet zo veel (Deluxe Edition), omdat je dan voorbij het idee 'burgemeester' gaat, en meer dan als God gaat werken.

edit: Klees net in boekje dat ik nu dus die deluxe edition heb.
Want Deluxe edition = SC4k + Rush Hour.

Konden jullie toen je je wilde registreren ook niet nederland selecteren??? Erg dom van maxis.

[ Voor 22% gewijzigd door 456 op 27-09-2003 20:08 ]

Een dag geen vertraging, is een dag niet gereisd

• Termy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23:36

Termy

valt er nog wat te fragge?

Terr: ik heb beide :>

Ik zal binnen kort (vandaag niet meer vrees ik) eens een plaatje posten van mijn traffic situatie (en als je wilt lache ook de air pollution :X) zodat misschien duidelijk wordt wat ik met "verstopt" bedoel :P

Kom net terug van het concertgebouw te a'dam (requiem van Dvorak) en pa gaat het nu ook weer installeren en begint dan een nieuwe stad of gaat verder met z'n oude kleine stad.. ben benieuwd hoe het daar dan loopt :)

wicher, het viel me idd op dat het wel even duurt voordat een grote hoeveelheid nieuwe wegen gebruikt wordt. evenwel duurt het ff voordat een gebruikte weg die ik gesloopt had niet meer aangegeven wordt in de traffic view... beetje irri :/

grootste irritatie blijft trouwens nog steeds die tolpoortjes die een imho veel te lage capaciteit hebben ivm de wegen..

[ Voor 31% gewijzigd door Termy op 27-09-2003 23:46 ]

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

456 schreef op 27 September 2003 @ 19:36:
Konden jullie toen je je wilde registreren ook niet nederland selecteren??? Erg dom van maxis.
Ja, stom, want voor het downloaden van sommige extra's is registratie vereist.
Ik snap van dat hele EA-games registratie gebeuren niet veel, want mijn The Sims-registratie bij EA-games geldt weer niet voor Sim City. En de internationale registratie geldt weer niet voor Nederland. En de passmailer doet het ook niet.

Ik heb mijn Rush Hour trouwens ook voor €29,95, bij Free Record Shop. Ik zag het liggen en heb nog nooit zo snel een spel gekocht. Ik moest trouwens wel wennen aan de nieuwe lay-out van de informatie schermen. En de snelle vooruitgang van steden, het lijkt dat het iets gemakkelijker geworden is. De verschillende spelniveaus vind ik in ieder geval heel handig.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• wicher|IA
Termy schreef op 27 September 2003 @ 23:44:
wicher, het viel me idd op dat het wel even duurt voordat een grote hoeveelheid nieuwe wegen gebruikt wordt. evenwel duurt het ff voordat een gebruikte weg die ik gesloopt had niet meer aangegeven wordt in de traffic view... beetje irri :/
Inderdaad soms een beetje irritant.

Echter ook wel logisch natuurlijk. Je computer is natuurlijk niet krachtig genoeg om ook nog eens alle trip-routes realtime te herberekenen. (Mijn 900 MHz in elk geval niet.) Daarom zal-ie ze wel stuk voor stuk afgaan steeds, tot ze allemaal geweest zijn, en dan weer bij de eerste beginnen. Dat kan natuurlijk even duren.

Toen de eerste keer in RH m'n nieuwe avenues e.d. dan ook niet gebruikt werden, dacht ik dat het daar aan lag. Na een jaar of zo duurde het me toch te lang, en moest het wel aan iets anders liggen.

• Termy

Termy

Als mijn comp daar niet snel genoeg voor is ga ik gillen :)

ik denk dat het er meer aan ligt dat ik bij grote weg-veranderingen de tijd stop en dat hij als "straf" even wacht met het updaten. zoiets las ik ook op sim city central :)

-=[Terminator]=- R3doxNL Anahka#2910 Specs. 16x LONGi LR4-72HPH-455M (7280 Wp) Oost/West (-85°/95°,13°) op 8x APS DS3-L. ID.3 First Plus. Zappi v2.1. Daikin 3MXM40A met CTXM15R, FTXM20R en FTXM35R.

• 456
  • Niet online

456

Ah, dan ga ik eens een 'gepeperde' mail schrijven naar maxis. Misschien is het een fout in de distributie?
Of zijn ze het vergeten oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Eventjes 3 uurtjes gespeeld, wat een top uitbreiding!
Ben alleen maar bezig geweest met routes, het opnieuw indelen van bushaltes.
Car-traffic is een heel stuk omlaag nu.
Het een en ander lijkt nu veel beter te werken, top!

Volgens mij heb ik tot de kerst m'n handen vol om de infrastructuur van mijn regio te perfectioneren.
4 steden van 100k plus.
Als ik al 3 uur bezig ben met een dorpje van 30k waar het politie korps loopt te zeuren om een super groot buro omdat ze graag een helikoptertje willen hebben. :+

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
Ik ben nog bezig met SC4, maar aangezien we het hier allemaal over wegen hebben had ik een vraag. Hoe krijg je een klaverblad in je snelweg ?? Er staat wel een beetje info dat je een overpass moet hebbben en blabla... Maar het lukt me niet, het klaverblad blijft rood en ik kan'm niet plaatsen.. Iemand een id hoe het wel moet ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een klaverblad plaatsen is vrij lastig. Het kan op 2 manieren: Je maakt een kruising van snelwegen (met een flinke aanloop) of je plaatst hem zelf. Bij Rush Hour is het makkelijker, daar kan je eerst het klaverblad neerzetten, en er dan snelwegen naartoe trekken.

Voor het klaverblad moet je iig flink wat ruimte vrijhebben, en er mogen niet veel hoogte verschillen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Ik heb Amsterdam maar opgegeven zoals het was. bij de 456k mensjes ging hij zwaar trippen. demands die heen en weer schoten en m'n winst van 4k per maand ging naar een verlies van een paar honderd... en dat terwijl ik net zowat geen geld meer over had :(

ik denk dat "het" probleem m'n traffic was. zonder overdrijven was echt het overgrote gedeelte van al m'n straten Rood. Groen zag je alleen daar waar er net nieuw gezoned was of bij gedeeltes waar amper iemand woont..

ik ben terug gegaan naar m'n save van de stad van voor de patches en RH maar met RH heb ik die 7k winst niet en dus niet veel geld.. heb hem gewoon op cheetah laten lopen en is nu weer 260k (was 208) en heb weer wat geld maar de problemen zijn toch niet anders. en grootschalig het verkeer veranderen kost me zo achterlijk veel dat ik of een dikke lening moet nemen of tig jaar moet wachten en hopen dat ik winst blijf maken...

ik weet niet of m'n verkeerssituatie in de 260k grote A'dam ook al z'n drama is. ik zal wel even kijken en dan post ik wel een picje ervan :)

ben opnieuw begonnen met een stad in een andere regio en die is "al" 16k groot met een low wealth 2680 man flatgebouw ;). maakte al erg snel winst in die stad en er werd/wordt lekker gebouwd dus dat is wel een verbetering tov non-RH.

die large-versies van elementary en highschool zijn trouwens echt helemaal vet in zo'n kleine stad. met 1 ding kan je _ruim_ alle residential dekken (zelfs met de bus ruim teruggeschroeft) zodat je nogal kosten bespaard. heb hier nu ook al avenues en zo gebouwd (waarvan de brug over de rivier naar de industrie al geel is :X) zodat ik niet weer zo loop te kloten later... wel irritant trouwens dat hij heel vaak weigert avenues aan te leggen. jaagt mij weer op sloop-kosten omdat je anders 1001 wegen kriskras hebt lopen :/

grappig (en handig hehe) dat je zelfs op "normal" zoals hem speel ook al 200k dollar hebt om mee te starten ipv 100k zoals normaal in SC4..

ik vraag het nog maar een keer :P:
iemand enig idee wat te doen aan tolpoortjes die op die ene brug-avenue die pas geel is al ruim over de 400% usage hebben? dat is echt om lijp van te worden gewoon :(. gelukkig zorgt die tolpoort er wel voor dat ik het dubbele verdien van wat ik uitgeef aan transportation ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook een tolpoortje die op 380% draait (en maandelijks $639 binnenhaalt) op een van de wegen die naar een andere stad loopt. Alleen het tolpootje is 'rood' maar welk effect het precies heeft... het kan zijn dat het de commute time flink omhoog haalt, ik zal hem zo even weghalen om te kijken of de grafiek daalt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Termy schreef op 27 September 2003 @ 23:55:
Als mijn comp daar niet snel genoeg voor is ga ik gillen :)
Alle routes realtime bijhouden?
Dus zeg maar in elke 3 sec alle routes herberekenen? Volgens mij is dat toch echt nogal een zware load, als je intussen ook nog 'es de graphics en gameplay moet berekenen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenzy_LS
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08-2023
Verwijderd schreef op 28 september 2003 @ 13:09:
Een klaverblad plaatsen is vrij lastig. Het kan op 2 manieren: Je maakt een kruising van snelwegen (met een flinke aanloop) of je plaatst hem zelf. Bij Rush Hour is het makkelijker, daar kan je eerst het klaverblad neerzetten, en er dan snelwegen naartoe trekken.

Voor het klaverblad moet je iig flink wat ruimte vrijhebben, en er mogen niet veel hoogte verschillen zijn :)
Yo bedankt het is gelukt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff
  • Laatst online: 11-09 15:56

Zoefff

❤ 

Waarom zien al mijn gebouwen enzo er zo ranzig uit als je ver inzoomt?

Ik heb net (na een tijdje niet gespeeld te hebben) SimCity weer geinstalleerd, en meteen daarna Rush Hour. Als ik nu echter ga spelen, en heel ver inzoom, dan worden alle gebouwtjes heel blokkerig, ook als ik nog een tijd wacht. Normaliter kan het soms even duren voordat de gebouwtjes scherp worden, maar dat gebeurt nu niet, ook niet als ik een nieuwe stad maak, of opnieuw opstart. Ik heb het nooit zo lelijk gezien, volgens mij hoort het wel gewoon mooi te worden toch, zelfs op dat zoom-level?

Hieronder wat voorbeeldpics + config:
Pics zijn klikbaar

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11167/full.jpg
Op dit zoomlevel ziet het er nog wel netjes uit...
Mis de aanrijding op deze pic niet natuurlijk, subtiel detail ;)

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11166/full.jpg
...maar hier is het vreselijk blokkerig :r :(

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11165/full.jpg
Dit zijn dus mn instellingen, bijna alles op full, dat zou toch goed moeten werken :?

Ik hoop dat iemand de oplossing heeft. Ik weet dus niet of het aan Rush Hour zelf ligt, of aan SimCity, omdat ik het niet gespeeld heb zegmaar, meteen Rush Hour geinstalled...

FotoblogWerkaandemuur.nlMoestuincursus.nlTwitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
in de verste zoomstand word inderdaad geinterpoleerd, maar die zoomstand gebruik je toch nooit, je kunt er niks in doen. als je in de andere zoomstanden blokken krijgt moet je even wachten, dan moet hij de grotere graphics laden.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het heeft wat langer geduurd, maar ik heb m'n toll booth weggehaald. In een grote stad spelen meer factoren een rol bij de commute time, maar ik zag de tijd in de maanden na het slopen niet echt zakken... ik weet niet wat het nadeel is van zo'n ding als die op 380% draait op een 'groene' weg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FireFoz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-06 08:40
Ik heb net rush hour geinstalleerd, maar op een of andere manier werken de avenues niet hier :?
Ze worden wel aangelegd, ik zie de bouwvakkers werken enz, maar de echte weg zie ik vervolgens niet... :? Lijkt wel of die texture mist ofzo
heeft iemand dit probleem ook? En eventueel een oplossing, het is erg irritant...
Ik heb alles ge-uninstalled en opnieuw geinstalleerd (dus heel simcity) maar dat mocht niet baten :'(

Erg vervelend...*help*

Leef lekker in het nu, er is niks anders

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

wicher.. elke 3 secs is overdreven ja maar gewoon meteen opnieuw berekenen als het wordt opgevraagd of wanneer je iets verandert kan toch geen zware load zijn...

terr.. tja das mooi om te weten dan laat ik hem gewoon fijn zo ;)

op dat zoom lvl is het gewoon zo... hier ook met alles op z'n hoogst. zulke gedetaileerde tex zal het spel wel niet hebben maar de zoom is er blijkbaar wel voor U Drive it of zo.. :)

firefoz, als je hem niet legaal hebt, geen cracks vergeten? :) die is erg belangrijk.
verder is het idd wel een beetje vaag..

[ Voor 15% gewijzigd door Termy op 28-09-2003 22:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Kan iemand mij uitleggen, in het boekje vind ik er niets over, wat 'Historisch verklaren' betekent?
En ook wat de 'denkwolkjes' van je sims betekenen?(Ook al zijn een aantal erg vanzelfsprekend, zitten er een aantal bij die me niets zeggen)

TOP uitbreiding. SC4000 is af nu wat mij betreft

[ Voor 15% gewijzigd door 456 op 28-09-2003 23:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
FireFoz schreef op 28 September 2003 @ 21:43:
Ik heb net rush hour geinstalleerd, maar op een of andere manier werken de avenues niet hier :?
Ze worden wel aangelegd, ik zie de bouwvakkers werken enz, maar de echte weg zie ik vervolgens niet... :? Lijkt wel of die texture mist ofzo
heeft iemand dit probleem ook? En eventueel een oplossing, het is erg irritant...
Ik heb alles ge-uninstalled en opnieuw geinstalleerd (dus heel simcity) maar dat mocht niet baten :'(

Erg vervelend...*help*
Dat had ik ook toen ik een Europese versie van RH installeerde over mijn Aziatische (ahum O-) ) SC4. Avenues, oneway's en nog bep. andere wegen.
Andere nieuwe dingen als overgang ave->highway deed het weer wel.
Nu een niet-Europese RH, en die doet het wel goed.
456 schreef op 28 September 2003 @ 23:10:
Kan iemand mij uitleggen, in het boekje vind ik er niets over, wat 'Historisch verklaren' betekent?
Volgens mij betekent dat dat het gebouw niet wordt verwijderd.
Normaliter heb je wel eens dat er een vanzelf nieuw gebouw wordt neergezet op de plek van een oude. Een historisch gebouw mag niet worden gesloopt op deze manier, maar kan overigens wel verlaten worden en daarmee zwart worden.
En ook wat de 'denkwolkjes' van je sims betekenen?(Ook al zijn een aantal erg vanzelfsprekend, zitten er een aantal bij die me niets zeggen)
Kun je niet ergens de handleiding downloaden?

Dit kan bijv op de officiele site, maar mij lukte het daar niet. Hij gaf steeds aan dat ik de bevestigingsmail van mijn registratie nog moet beantwoorden. Die mail heb ik echter nooit gehad.

[ Voor 8% gewijzigd door wicher|IA op 28-09-2003 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Het staat sowieso niet in de handleidingen van rush hour en/of Simcity4, dat van die denkwolkjes dus.
Dat van de gebouwen klinkt aannemelijk. Ik las 'verklaren' steeds als 'uitleggen', niet als 'uitroepen'.
Hadden ze beter kunnen vertalen met 'Uitroepen tot monument' oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Tja, versie conflict euro/(us/asia) veroorzaakt dit soort dingen ja :)
ik heb nu ook de niet europese rush hour ipv de euro die ik eerst had. niks aan de hand ;)

ik heb hem (duh :P) in't engels en hier heet het "Make Historical" wat m.i. toch heel wat duidelijker is... ik _haat_ nederlandse vertalingen precies om deze reden..
wat het trouwens betekent lijkt me opzich wel duidelijk. behalve dat hij niet weggehaald wordt leek het me ook wel logisch dat hij niet zwart kan worden... lekker "historisch" zo'n zwart en kapot gebouw :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyF
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-04-2024
Termy schreef op 28 September 2003 @ 13:38:

die large-versies van elementary en highschool zijn trouwens echt helemaal vet in zo'n kleine stad. met 1 ding kan je _ruim_ alle residential dekken (zelfs met de bus ruim teruggeschroeft) zodat je nogal kosten bespaard.
Die heb ik ook net ontdekt! Dat zijn niet alleen kostenbespaarders, maar ook ruimtebespaarders ... op de ruimte van 2 kleine basisscholen heb je dan de capaciteit van 6. Wel zo handig, als er opeens een enorme torenflat opduikt ;)
(Nog niet gebeurd trouwens, ben helemaal opnieuw begonnen.)

Dat verkeersinformatie systeem is trouwens verrekte handig. Nu kun je gericht openbaar vervoer aanleggen.
Een bushalte van me werd overgebruikt (max capacity van 1000, maar er gingen wel 2400 mensen door...) dus eerst met het informatiesysteem uitgezocht waar ze allemaal heengingen, en daar metrostations aangelegd.

The trouble of being a troubleshooter is when trouble starts to shoot back

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ohw ohw, dit is toch echt lekker spelen zeg! Ik ben weer helemaal opnieuw begonnen, en het speelt echt stukken beter dan de normale SimCity, op de 1 of andere manier kom ik gewoon positief uit iedere maand :)

Heel vet ook zijn de missies die je kan doen trouwens, waar je ook nog eens een hoop dingen mee kan verdienen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THiCE
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-08 08:29

THiCE

Say it with a flourish!

Dat vind ik net weer een beetje jammer, die missies... Doet me denken aan GTA :) Evil Dr. Zed (van mn Area 5.1 basis) die wil dan dat ik alle katten met een brandweerwagen te lijf ga, als beloning krijg ik § 20.000 en -60 Mayor Rating... gaaf hoor :/ Dat soort zinloze missies vind ik eerlijk gezegd vrij weinig bijdragen aan het spel, maak dan Simcity: GTA Expansion pack ofzow... dat je niet kan bouwen maar alleen rond kan rijden in je stad :D

[ Voor 1% gewijzigd door THiCE op 29-09-2003 12:20 . Reden: tiepfoud ]

I just can't believe all the things people say.
Why must I deal with this shit, every fuckin' day?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat had je voor Simcity 2000 wel: Streets of Simcity. Helaas speelde het voor geen meter. Maar ik vind die missies ook wel wat hebben. Het geld kan handig zijn, maar als je een paar politie/ziekenwagen missies doen dan unlock je nieuwe gebouwen... en die zijn altijd welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

die U-drive dingen zijn wel grappig ja maar die +80 major rating merk ik niet zo veel van? wel jammer dat er nooit geld verbonden is aan een positieve missie... tenminste, tot zover nog niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataCopy
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:09

DataCopy

Dum vita est spes est

Oh, je hebt de bankovervallers nog niet terug hoeven te halen dan? (en ondertussen zelf wat van de buit in je zak steken :9

| Exceptio probat regulam in casibus non exceptis |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

nee nog niet nee ;) ik speel ook niet veel U-drive aangezien ik liever m'n stad op orde krijg :)

nu 32k inwoners (woei! :P) en al meteen flink wat avenues zodat ondanks dat er veel verkeer is er (bijna dan :P) niks rood is. als ik nog een beetje verbouw is dat ook opgelost en dan gaat het zeker fijn :)

zodra dat gedaan is post ik een picje :) (of jullie het leuk vinden of niet :P) van deze stad en de gestrande Amsterdam... jammer dat ik hem in de 450k versie niet meer heb van de traffic view is dan erg leuk... not :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

THiCE schreef op 29 September 2003 @ 12:19:
Dat vind ik net weer een beetje jammer, die missies... Doet me denken aan GTA :) Evil Dr. Zed (van mn Area 5.1 basis) die wil dan dat ik alle katten met een brandweerwagen te lijf ga, als beloning krijg ik § 20.000 en -60 Mayor Rating... gaaf hoor :/ Dat soort zinloze missies vind ik eerlijk gezegd vrij weinig bijdragen aan het spel, maak dan Simcity: GTA Expansion pack ofzow... dat je niet kan bouwen maar alleen rond kan rijden in je stad :D
Ah nee, ze zijn gewoon ff geinig. En soms heb ik zin om gewoon beetje rond te rijden. De missies zullen er echt niet in zitten om dit tot evergreen te maken, na 3x spelen heb je ze wel gehad.
Tis idd makkelijk om ff snel aan geld te komen, echter, in deze versie verdien je geld als water.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoneRanger
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
456 schreef op 29 September 2003 @ 21:24:
[...]

Ah nee, ze zijn gewoon ff geinig. En soms heb ik zin om gewoon beetje rond te rijden. De missies zullen er echt niet in zitten om dit tot evergreen te maken, na 3x spelen heb je ze wel gehad.
Tis idd makkelijk om ff snel aan geld te komen, echter, in deze versie verdien je geld als water.
Klopt, het is zelfs iets te makkelijk.
Beetje zonen en voila sky-scrapers.
Ik was eerder altijd blij dat na uren bouwen ik eindelijk hoogbouw kreeg.
Maar goed, dat zal ook wel de bedoeling zijn want zonder veel inwoners weinig traffic.
Zag m'n oude "trots" van 130k inwoners in een uurtje uitgroeien tot 250K met de nodige problemen die dat met zich meebrengt.

Super trouwens die extra muziek.
Raar, na maanden spelen verveeld de muziek nog steeds niet.

Only fools are enslaved by time and space.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op zich is het ook wel logisch dat je stad opeens groeide. Steden werden vaak tegengehouden door verkeersproblemen, maar nu dat beter is geworden hebben ze ook meer zin om te groeien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

edit:

op verzoek van mod maar ff alleen links daar ik niet weet hoe thumbs te maken en geen tijd heb het nu uit te zoeken... :P

Tegengehouden door verkeersproblemen? mwah zou kunnen ;)

Jammer genoeg is het in m'n Amsterdamn niet zo erg meer als het was met 454k mannetjes. alles wat nu niet groen is zeg maar was rood of donkeroranje:

Traffic in Amsterdam
niet bepaald bevordelijk voor de commute :)
rechts midden net boven de rivier kan je trouwens tusen de traffic dinges door een gebouw zien staat met 7000+ com banen ;), op dezelfde hoogte bovenin zie je een 8000+ $$ res gebouw :)

Hier dan 2 plaatjes van m'n nieuwe stad Purmerend. heb al redelijk veel avenue liggen en traffic is redelijk onder controle. maar 1 road die rood is voor een kort stukje en de rest is groen of licht geel. jammer genoeg zakt de vraag naar industrie nu helemaal in zodat er amper nog gebruik gemaakt wordt van de bruggen (en dus tol poortjes :() maar dat komt later wel weer als het allemaal HT wordt... ik vraag me wel af waarom er zo'n demand is naar Low Wealth residential en de rest niet. de belasting is zelfs lager bij de anderen.. :? HT demand is ook niet echt super atm.. misschien toch maar een University bouwen? er zijn al een flink aantal woonwijken helemaal groen als ik data view -> education bekijk..

maar ja, hier dan de plaatjes :)

Stad Purmerend
Industrie Purmerend

[ Voor 20% gewijzigd door Termy op 30-09-2003 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou je er echte thumbnails van kunnen maken? Het is nu ongeveer 1mb bijelkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

nou en? iedereen heeft toch adls/kabel? :P

maja, is misschien wat veel maar hoe thumbnails? anders zet ik wel gewoon klikbare links...
dan is het ook spannender als je dan in 1 keer de full size pics ziet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelfs met ADSL is het vervelend zoiets binnen te halen :)

Echte thumbnails zijn images die geresized zijn met Photoshop oid. Het ziet er hetzelfde als wat je net had, maar je hoeft maar een fractie van de data te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

mjah ik weet dat thumbnails kleine sample-plaatjes zijn waar je na klikken de fullsize kan zien maar ik vroeg me af of er code was om dat hier direct op GoT te doen zonder zelf croppen etc ;) blijkbaar niet dus dan laat ik het wel zo :)

btw, m'n stad is nu 50k+ groot en er wordt een Salvation Tower gebouwd van 5700 R$ woningen.... LOL :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Echt een _/-\o_ game...

Heb een stadje van 50x 70 vierkantje en nu al 50.000 inwoners met hightech indutstrie...

heb ook nog een stad van 400.000 inwoners echt _/-\o_ game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03 13:37
Ik heb ook rush hour gekocht,.. maar er klopt allemaal geen bal van.
Neem nou deze stad;

Afbeeldingslocatie: http://www.miezenbeek.nl/rush.jpg

1 kant van het land met alleen residential / commercial. Andere kant met alleen maar industry. Ik doe er 1 vette highway tussen, een spoorlijn EN een metroverbinding.
Het industry gebied groeit als een gek, maaaarrrrrr er is TOTAAL GEEN verkeer tussen de twee delen van de stad.
De highway wordt niet gebruikt, de train en metro stations worden ook niet gebruikt.

Als ik verkeer opvraag van fabrieken/hightec etc blijken er alleen maar vrachtwagens te rijden naar de buurstad?? Echter heb ik helemaal geen buursteden aan die kant. Waar komen alle werknemers dan vandaan?

Zelfde heb ik met commercial,.. ook heel gebied aan overkant van water gebouwd met highway verbonden. Er komen wel kantoren maar waar de werknemers vandaan komen weet het spel zelf niet eens :?

Beetje jammer ik wou juist een vet drukke highway maken, hij loopt overal midden door de stad maar wordt door helemaal niemand gebruikt :(

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat zie je als je op een huis klikt? Blijven ze gewoon thuis of gaan ze ergens anders naartoe? (toevallig een Pathfinding mod gebruikt? wissen :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

gaat wel lekker hier :) 62k mannetjes al en een vliegveld op verzoek waar nu ong 1/5e van gebruikt wordt. het ding staat midden in de commerciele zones dus das wel fijn ;) zodra ik weer poen heb komt erook nog een convention centre zodat commercie lekker omhoog gaat en de residential nergens last van heeft ;)

heb trouwens wel iets vaags tegenwoordig... 17.5% belasting op de $$ Industrie en de demand voor I-M is nogsteeds ruim positief? bijna even hoog als voor HT.. gevolg -> men bouwt I-M en door de pollution geen HT meer... GROM!
sowieso vind ik het vaag dat de demands voor $$ en $$$ Res en Com bijna niet aanwezig is terwijl ik overal $$$ huizen en winkels en kantoren zie en gebouwd zie worden.... uhh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wordt de demand niet gelijk omlaag gehaald omdat er ruimte is om gebouwd te worden, en dat ook gedaan wordt?

Zelf heb ik bij mijn grootste en nieuwste stad het probleem dat het spel er af en toe gewoon uitvliegt. Geen error, geen vast punt, maar direct een crash naar de desktop op onverwachte tijden. Beetje vervelend als je stad net weer flink aan het groeien is ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike78
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:02

Mike78

Always

Verwijderd schreef op 01 oktober 2003 @ 00:10:
Wordt de demand niet gelijk omlaag gehaald omdat er ruimte is om gebouwd te worden, en dat ook gedaan wordt?

Zelf heb ik bij mijn grootste en nieuwste stad het probleem dat het spel er af en toe gewoon uitvliegt. Geen error, geen vast punt, maar direct een crash naar de desktop op onverwachte tijden. Beetje vervelend als je stad net weer flink aan het groeien is ;(
Dat probleem heb ik ook. Gisteravond ook nog ben je net lekker bezig en opeens zonder aanleiding zit je weer op de desktop. Weg veranderingen. :(

24 uur per dag, 24 biertjes in een krat. Toeval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

o? ik ben dus niet de enige? sim city vliegt er hier tegenwoordig weer regelmatig onverwacht uit (leer je wel regelmatig van saven :P) maar ik heb sowieso een aantal probs met m'n comp ivm het uitvissen van een stabiele OC. vage was dat hij met fsb 250 2-3-2-6 timings stabiel was (2 uur sc4 zonder crash) en na een kleine verhoging naar 255fsb en 2-2-2-6 om m'n pifast score op te krikken weer zwaar onstabiel was _nadat_ ik hem weer terug zette naar 250 2-3-2-6.. dat is nl te strak voor m'n geheugen (BSOD in 3dmark etc)..

enige vervelende is dat een ander spel er ook uit vliegt naar desktop en soms gruwelijke crash dat ie niet eens de bsod laat zien ook al staat de auto-reboot uit.... :?

nog even ontopic :) :
misschien dat de demand meteen weer weg gaat ja maar dat wisselt het wel erg snel want is wordt nogal veel $$$ gebouwd voor een demand die rond de nul schommelt.... zal wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11-09 12:04
het is reeds langer bekend dat Simcity 4 enorm veel geheugen gebruikt en dat daardoor op het oog stabiele overgeklokte machines alleen crashen in SC4. Als je binnen de grens van dit spel kan OC'en dan weet je zeker ie het altijd zal doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 05-08 15:50
Ik probeerde dus leuk van die toll booths te maken (engels).
Maar nu wijzen die dingen de hele tijd met het pijltje dezelfde kant top :?
Iemand enig idee hoe ik die de andere kant kan laten op wijzen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

maakt niet uit zover ik weet, ze worden gewoon gebruikt en leveren geld op ;)

m'n stad doet raar atm... ze willen om 1 of andere reden geen High Wealth R of C. je ziet dan ook de boel verlaten worden. grappige is dat tegelijkertijd er overal High Wealth R en C gebouwd worden.... uhmmm :?

misschien maar even sparen en bv die Country Club en Convention Centre bouwen of iemand enig idee waar dit op slaat?

stad is nu trouwens iets van 80k groot en ben begonnen met metro netwerk omdat een avenue kruispunt (avenue-avenue) 5k+ auto's moest verwerken wat blijkbaar niet ging of zo? :+ het netwerk wordt ook opvallend goed gebruikt en m'n commute tijd daalt al jaaren redelijk stabiel. grappig dan toch dat een hoop (high wealth uiteraard :/) zwart staat ipv high commute... blijft lijp spelletje :)

m'n Vcore zakte onder load zelfs onder standaard Vcore (1.48-1.50 in MBM en Sisoft) dus heb hem in bios naar 1.6 gezet en hij zit nu over full load op 1.58 en is stabieler :)

[ Voor 12% gewijzigd door Termy op 01-10-2003 18:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [CSC]Outlaw
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-05-2022

[CSC]Outlaw

White Trash

Termy schreef op 01 October 2003 @ 18:16:

stad is nu trouwens iets van 80k groot en ben begonnen met metro netwerk omdat een avenue kruispunt (avenue-avenue) 5k+ auto's moest verwerken wat blijkbaar niet ging of zo? :+ het netwerk wordt ook opvallend goed gebruikt en m'n commute tijd daalt al jaaren redelijk stabiel. grappig dan toch dat een hoop (high wealth uiteraard :/) zwart staat ipv high commute... blijft lijp spelletje :)
Zie jij ooit rijke stinkerds in de metro, of andere openbaar vervoer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Is het iemand opgevallen dat je nu een reden ziet, wanneer er een vervallen flat staat? Overigens een stuk minder vervallen flats met RH.
Het spel lijkt echt een stuk makkelijker atm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

456 schreef op 01 October 2003 @ 23:51:
Is het iemand opgevallen dat je nu een reden ziet, wanneer er een vervallen flat staat? Overigens een stuk minder vervallen flats met RH.
Het spel lijkt echt een stuk makkelijker atm.
Was me ook al opgevallen ja :)

Het is inderdaad een stuk makkelijker, of ik vind het iig een stuk makkelijker.

Het enige wat me nu niet lukt is eigenlijk de education een beetje omhoog krijgen. Ik heb al een Basisschool, HighSchool en City College, maar het educatiepeil komt maar net boven de 40, en groeit nog steeds érg langzaam :S

Maarja, ik denk dat het gewoon een kwestie van tijd is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Zoefff schreef op 02 oktober 2003 @ 09:54:
[...]

Was me ook al opgevallen ja :)

Het is inderdaad een stuk makkelijker, of ik vind het iig een stuk makkelijker.

Het enige wat me nu niet lukt is eigenlijk de education een beetje omhoog krijgen. Ik heb al een Basisschool, HighSchool en City College, maar het educatiepeil komt maar net boven de 40, en groeit nog steeds érg langzaam :S

Maarja, ik denk dat het gewoon een kwestie van tijd is :)
Het is mij iig opgevallen dat je met musea en bibliotheken veel verder, en goedkoper af bent. Het richt zit tot de oudere bevolking. Ik denk dat 40-50 niet eens zo slecht is voor de kleine bevolking (basisscholen) maar met een universiteit en verder kan de bevolking zich echt uitleven. Kzit zo vaak op 120160

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

outlaw, nee dat klopt maar m'n stad bestaat niet alleen maar uit $$$ mensjes dus vandaar dat het wel goed gebruikt wordt.. en aangezien de minder rijken nu dus ov kunnen gebruiken zijn de wegen weer begaanbaarder voor de rijken... misschien iets te simpel gedacht :)

en ja, het was mij ook opgevallen dat er nu een reden voor het verval bij staat, best handig ook al is het meestal hetzelfde... commute voor R en demand voor de rest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
Is er iemand die misschien kan vertellen hoe ik precies met die tol huisjes moet werken?
Zie mijn post hier iets verder naar boven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gewoon neerzetten en genieten van het geld :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
Verwijderd schreef op 02 October 2003 @ 16:26:
Gewoon neerzetten en genieten van het geld :)
Ja, maar er komt zo'n richtings pijltje in te staan...
Hoe kan ik de richting veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die tolhuisjes zijn leuk maar mijn wegen slippen er meteen dicht (-:
zelf met een bijna perfect bus network
als ik op mijn highway click

6500 busses en 800 cars (-:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

richting aangeven is niet nodig, ze werken idd wel lekker :)
kheb nu gewoon alle Dirty industrie die zonodig niet weg wilde (hardnekking spul :() gewoon gesloopt. tevens de vervuilendste I-M (mixing tanks bv) weggehaald zodat dat ook nogal scheelt qua pollution. ja ik weet dat het ook goedkoop kan met een tornado maar dan had ik teveel andere dingen ook gesloopt. meteen pollution naar beneden en de boel werd meteen volgebouwd met minder vervuilende I-M en zelfs een beetje I-HT wat het nu wel kan harden :) ik trek nu lekker veel geld uit die I$$ aangezien de belasting er relatief hoog is en toch redelijke demand ;)

heb nu zo'n balans gevonden dat het industrie gebied rechts boven op de kaart dat aan m'n stad vast zit gewoon HT heeft en een klein beetje I-M zoals Bella Barium die net zo weinig/veel vervuilen als de HT zelf terwijl aan de overkant van het water (tolhuisjes weer @ 300% usage :P) vrijwel alleen I-M gemaakt wordt.

ik blijf trouwens gekut hebben met m'n high wealth R en C maar het wordt al minder erg door een belasting verhoging (jaja) zodat de demand niet zo debiel heen en weer springt en dus de bestaande blijft bestaan en er amper nieuw gebouwd wordt. gevolg = minder zwart = minder crime = sims blij ;) (hm, als ik dit zo lees klinkt dat beetje eng... :+)

zit trouwens nu al over de 100k mannetjes en het metronetwerk is weer uitgebreid en wordt goed gebruikt. 1 zit zelfs op 160% of zo. grappig was trouwens dat ik weer eens een melding kreeg van overload op die en die avenue en na een route check bleek er nogal wat verkeer te gaan van 3 hoogbouw appartementen (4.5k gedegradeerde $$ -> $ flat, 5.7k $ en nog een 2.7k $ flat) en na plaatsing van een metro station (plus verbinding) en bushokje kwam het gebruik op 55% metro en 389% bushokje... lol :D

crashte trouwens wel weer een hoop naar desktop... volslagen willekeurig lijkt het... temps 46cpu/34chipset (stressed) en vid kaart vlak na crash 47 maar... bah

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik crash nooit daarentegen heb ik de boel ook niet overgeclocked 3ghz is snel zat (-;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ygma!l
Kan iemand dan misschien een screenshotje plaatsen hoe hij/zij deze tolhuisjes gebruikt?
Waar moet ik ze precies neer zetten? Aan het eind van de weg en aan het begin?
En wat nu als deze weg kruist met een ander? Moet je dan voor die kruizingen ook weer tol huisjes zetten?
Sorry dat ik zoveel vragen heb, maar ik snap ut gewoon niet helemaal...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 456
  • Niet online

456

Wat ik nog mis:
makkelijk ende snel een bosrijk gebied aanleggen. Nu zit je kontinu te k*tkammen met 1 boompje per keer en slepen ed.

Ligt het nu aan mij, of is het spel 'makkelijker'? Bijna geen leegstand, steeds winst, veel demand, geen noemenswaardige problemen (ja, je bouwt te weinig straten blablabla. tis ook nooit goed... leuk nieuw spel: SimZeikers).

Kmoet overigens ook lachen om de extra dingen die sommige voertuigen kunnen:
verslaggever
politie megafoon
ijskokar
:)

edit: Weet iemand ook weer die optie die je bij een snelkoppeling kan plakken,om niet elke keer het intro in te laden? Iets van -intro dacht ik, werkt niet alleen |:(

[ Voor 16% gewijzigd door 456 op 02-10-2003 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

misschien -i? meestal werkt dat met 1 letter maar ja, eens zoeken :)

mwah makkelijker.. het speelt lekkerder als in minder volslagen vage demand wisselingen en andere lijpe acties maar ik maak nog steeds makkelijk winst en zo hor.. misschien was ik wel erg goed in sc4 :P

btw, m'n stad ben ik begonnen met al het land bedekt door boompjes.. scheelt een hoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Ik ben eigenlijk een beetje opzoek naar een manier om de luchtvervuiling wat tegen te gaan, maar er zijn geen luchtzuiveringsinstallaties helaas :+

Helpt het om om je industrie een heel bos neer te zetten of niet? Daar ben ik nu wel mee bezig + een hoop parken, maar ik zie de vervuiling niet echt afnemen helaas.

Uiteindelijk hoop ik natuurlijk compleet over te gaan op HT, maar daar zijn mn sims nog lang niet slim genoeg van, education level ligt rond de 90-100 op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan ordinances aannemen om vervuilende industrie te verminderen/weg te jagen. Maar ook mensen uit de auto en in de bus/trein te krijgen helpt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Hmm, ik heb nog weleens last van 'onverklaarbare' wisselingen in RCI-vraag of belastinginkomsten..

De twee oudste steden in m'n regio Berlijn kan ik eigenlijk niet meer openen... :P
Eentje (120k inw) maakt sowieso al steeds 5 a 8k verlies, met RCI-vraag behoorlijk in het rood. Lastig om weer recht te trekken...
Ik heb het idee dat eea te maken heeft met commute e.d., maar heb dus geen geld over voor highways of monorails.

Andere stad in die regio, die tegenwoordig met 170k inw de grootste is, wisselt tegenwoordig ook wat...
Eerst steeds prima, winst en RCI positief, maar in een paar maanden wordt het beide negatief... Het was dan fijn geweest als er een wat specifieker oorzaak daarvan zou worden aangegeven.

Bijvoorbeeld: volgens mij is er de afgelopen maand weinig noemenswaardig veranderd. Geen nieuwe voorzieningen, inwoneraantal vrijwel gelijk gebleven, en toch is er ineens stukken minder winst..
Dan vraag ik me dus af: hoe kan dat ineens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03 13:37
550.000 inwoners,.. me pc begint nu wel een beetje te flippen en kan het allemaal niet meer echt bijhouden :)

Afbeeldingslocatie: http://www.miezenbeek.nl/groot.jpg

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

Woei dat ziet er strak uit :D
ik zie dat je ook flink aan snelwegen doet, iets wat ik eigenlijk nog nooit echt gebruikt heb omdat in sc4 (modloos) het erg kut was (hier dan :P) om ze te laten gebruiken..

zie ik trouwens goed dat je pas in het jaar 74 zit??? dan ben je wel ernstig snel naar de 550k gekomen lol :D
kan je misschien nog wat meer shots plaatsen van verschillende delen van je stad? ik zie in dat kleine overview mapje waar de zones worden laten zien nl een groot industrie gebied links boven e.d. ben wel benieuwd ;)

ben erg blij met de avenues want dat is nl nogal grotere capaciteit met relatief erg weinig "gekloot" itt de snelwegen.. misschien dat ik ook maar eens moet kijken wat ik aan snelweg kan doen ook al vraag ik me nu nog een beetje af of dat nut heeft. maar ja, als ik het nu niet doe of er ruimte voor maak dan ben ik 200k inwoners later waarschijnlijk de lul omdat ik dan dik moet neertellen voor de sloopkosten :( dilemma's overal :P

ik heb nu trouwens maar even tijdelijk schijt aan de high wealth en ik zuig de I-M nu gewoon uit voor poen om allerlei nuttige rewards te kunnen plaatsen zoals major league stadium, advanced research centre en die country club is eigenlijk alleen voor R$$$ mannetjes. volgens de charts @ simcity central vinden de niet-R$$$ het zelfs helemaal niet leuk..

misschien moet ik maar eens wat meer vooruit plannen ipv m'n stad als een gezwel te laten groeien en dus amper ruimte hebben voor grote rewards :+

[ Voor 15% gewijzigd door Termy op 03-10-2003 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuco
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-09 17:19

Yuco

Womanizer!

Twee vraagjes:
1. kun je jouw stad opslaan onder een eigen gekozen naam. Zo ja, hoe?
2. kun je ook uitschaklen dat hij automatisch wegen aanlegt als je een lap huisjes wegplant. Zo ja, hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoneTech
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09-09 13:25
Ben weer helemaal hooked on SC4RH.
Waar ik veel moeite mee heb, is dat Environment bar altijd helemaal rood is. Hoe krijg ik deze weer op groen?

Tevens merk ik dat ik te veel bezig ben met het verbeteren van mijn wegennet, zonder dat de stad echt groeit (in omvang).

Wat is de beste strategy om te beginnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoefff

Zoefff

❤ 

Onderduikkip schreef op 03 oktober 2003 @ 14:09:
Twee vraagjes:
1. kun je jouw stad opslaan onder een eigen gekozen naam. Zo ja, hoe?
2. kun je ook uitschaklen dat hij automatisch wegen aanlegt als je een lap huisjes wegplant. Zo ja, hoe?
[list]
• Hoe bedoel je, je wilt je savegame een andere naam geven? Dat kan volgens mij niet, hij word opgeslagen met de naam die je je stad hebt gegeven.

• Ja, als je shift ingedrukt houdt, dan komen er geen wegen. Let wel op dat alle huizen goed gepositioneerd zijn zegmaar, zodat ze allemaal op een weg uitkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

met Alt ingedrukt tijdens zonen kan je de orientatie veranderen, ook een graag gebruikte optie hier ;)

tegenwoordig zit ik stabiel op de 115-116k mensjes met bijna 5k winst per maand dus ik zit ff te cashen en het verkeersnet te verbeteren ;). ben bezig met het verbinden van het I-M gebied via metro-> elevated-rail-brug-> bestaande metronet. ook nog het bestaande net uitbreiden en heb ook een aantal rewards en een landmark (living mall) neergezet dus het gaat nu ook beter met de R$$$ en C$$$ :)

misschien zo nog een overall-shot posten (1tje maar, kan niet groot zijn qua MB's :P)
hopelijk post flyduck ook nog wat shots want ben vooral geinteresseerd in zijn OV en snelwegen :)

iemand trouwens enig idee wat het praktische verschil tussen ground en elevated highways is? het spel zelf heeft het alleen maar over connectivity wat makkelijker zou zijn bij de elevated maar dat leek mij nou juist niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Termy schreef op 03 October 2003 @ 16:58:
iemand trouwens enig idee wat het praktische verschil tussen ground en elevated highways is? het spel zelf heeft het alleen maar over connectivity wat makkelijker zou zijn bij de elevated maar dat leek mij nou juist niet??
Ground highways zijn goedkoper, elevated highways kunnen makkelijker kruizen met het onderliggende wegennet, omdat die wegen er onderdoor kunnen.
Eigenlijk nauwelijks verschil, de werking is identiek, 't is maar net wat je beter uitkomt.

[ Voor 3% gewijzigd door wicher|IA op 03-10-2003 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

klinkt leuk maar als ik in de highway opties kijk zie ik gewoon overpass mogelijkheden bij de ground lvl wat dus op hetzelfde neer komt lijkt mij.. misschien maar eens proberen.

begint nu trouwens wel irritant te worden dat ik die I-M maar niet weg kan krijgen. hun belastig staat zelfs weer op 9% en ondanks dat toch nog een beetje schommeling om het nulpunt wat dus toch leidt tot bouw :/.. HT levert toch meer op maar om die hele zooi te vernietigen :X

Hier het plaatje, links van de rivier is 99% I-M en geen I-D meer (search & destroy :P) wat nu weer goed gebruikt wordt. rechts van m'n stad boven het vliegveld zit een lap industrie met 99% I-HT en beetje I-M. voor de rest is het wel te zien gok ik :)

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~alphe147/SCPurmerend3.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Termy schreef op 03 October 2003 @ 18:33:
klinkt leuk maar als ik in de highway opties kijk zie ik gewoon overpass mogelijkheden bij de ground lvl wat dus op hetzelfde neer komt lijkt mij.. misschien maar eens proberen.
[afbeelding]
Ja, bij een ground highway kun je de andere wegen er weer overheen leggen.
Echter, als al je andere wegen er al liggen, zal het vaak handiger zijn daar een elevated highway overheen te gooien, dan hoef je niet alle andere wegen aan te passen.
Ook neemt een overpass bij een ground highway wat meer ruimte in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
  • Laatst online: 11-09 15:12
Tot mijn grootste verbazing stond mijn oude stad nog op m'n HD.
Zonet even bekeken met Rush Hour geinstalleerd, echt een dikke puinhoop.
Kan me niet herinderen dat ik 't zo heb achter gelaten. :X

Nou ja dan maar overnieuw, maar heeft iemand misschien wat tips ?
Het lijkt me handig om direct te beginnen met een highway netwerk omdat je daar anders later problemen met slopen krijgt enzo.
Ik heb echt geen idee hoe ik moet beginnen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb ook altijd moeilykheden met het beginnen van je allereerste stad in een nieuw regio.. En die belastingen snap ik ook helemaal geen flip van. :X Kan iemand een screenshot maken hoe jullie je belastingen invoeren met het maken van een nieuwe stad? 8)7

By voorbaat dank _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Manic .. als je easy begint zou je dat kunnen doen. Maar highway kost extreem veel in het aanleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Ik heb net deze tutorial gevonden, ziet er wel goed uit :)

http://www.freewebs.com/b...ent/SimCity%204/page1.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hey mensen, hebben jullie ook zo veel last van air pollution?

Afbeeldingslocatie: http://pic6.picturetrail.com/VOL149/1437217/2739315/35029652.jpg

Aub, veel bomen plaatsen rondom je stad en ook wat bomen plaatsen tussen je Wonen,Werken, en industrie en natuurlijk je snelwegen afschermen... en je ziet dat het met lijnen omlaag gaat... Gratis bomen plaatsen met hoeveelheden? Druk Ctrl+Shift+Alt en klik met je muis op de GOD opties, en kies dan bomen...

Shift indrukken voor meer bomen
Alt indrukken voor minder bomen_/-\o_

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 15:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben benieuwd.

Edit .. hehe had ik al verwacht van die bomen ja ..

Maarre ... ben jij ook een soort ruimtelijke planner ofzo? (ik studeer Ruimtelijke Ordening). Ikzelf heb ook al eens zoiets gemaakt. 3 vakkies tussen elke weg en daartussen bomen. Meeste van de openbare gebouwen waren 3x3, dus als ik iets moest bouwen bouwde ik dat tussen de bomen, zodat er geen kostbare ruimte verloren ging in mijn commercial/residential/industrie gebied (waar dus optimaal de ruimte werd gebruikt voor skyscrapers :p)

Met Simcity zit ik ook allerlei concepten te testen. In feite ben ik zelfs RO gaan studeren door Simcity :)

[ Voor 169% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2003 17:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
ik heb trouwens steeds last van random crashes naar desktop, en ik begrijp niet waarom, ik heb ook niet mijn PC overgeklokt, alles loopt standaard, temperaturen ook normaal, ikke niet begrijpen :(

Ik heb:

P4 3.06 Ghz
1GB Rimm PC1066
Asus Ti4600 DeLuxe
Windows XP SP1 NL

Als je meer wilt weten staat er een mooie link naar de specs in mn sig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat racen in je eigen stad had ik toch wel wat spectaculairder verwacht. Zoals het nu is hadden ze deze optie net zo goed weg kunnen laten :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Lennieboy83 schreef op 04 oktober 2003 @ 15:12:
ik heb trouwens steeds last van random crashes naar desktop, en ik begrijp niet waarom, ik heb ook niet mijn PC overgeklokt, alles loopt standaard, temperaturen ook normaal, ikke niet begrijpen :(

Ik heb:

P4 3.06 Ghz
1GB Rimm PC1066
Asus Ti4600 DeLuxe
Windows XP SP1 NL

Als je meer wilt weten staat er een mooie link naar de specs in mn sig :)
Ik quote mezelf even ;) het gebeurd namelijk niet meer nu, hoe verholpen? Nou ik heb even de trainer (ja trainer, ik hou van valsspelen ;) ) uitgezet, en nu gebeurd het niet meer, blijkbaar zorgde dat kleine proggie voor instabiliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Okay ik ben nu eerst serieus begonnen met een structuur in de wegen enzo.
Aan de hand van een tutorial met een paar eigen dingen erin gezet, zoals die highway enzo.
Maar nu gebruik ik geen trein of avenues, zijn ze erg ? Moet ik overnieuw of kan ik deze aanpassen ?
Metro kan onderdoor neem ik aan ? :P

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11470/thumb.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door M@NIC op 04-10-2003 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Termy

Termy

champy, dat is cheaten
biggles, jammer dat het aan die trainer lag, ik heb er nl ook last van maar hier is hij schoon geinstalleerd. nooit enig plugin gehad.
m@nic, die gewone "roads" gaan toch druk worden en voor het begin heb je echt nog een highway nodig.. op deze manier start een stad nooit zonder cheaten op..

ik ben niet zo van het plannen, meer "we zien wel" en dat gaat tot nu toe best aardig ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Verwijderd schreef op 04 oktober 2003 @ 14:53:
hey mensen, hebben jullie ook zo veel last van air pollution?

[afbeelding]

Aub, veel bomen plaatsen rondom je stad en ook wat bomen plaatsen tussen je Wonen,Werken, en industrie en natuurlijk je snelwegen afschermen... en je ziet dat het met lijnen omlaag gaat... Gratis bomen plaatsen met hoeveelheden? Druk Ctrl+Shift+Alt en klik met je muis op de GOD opties, en kies dan bomen...

Shift indrukken voor meer bomen
Alt indrukken voor minder bomen_/-\o_
Mooie wegenlay-out heb je! Ik moest zelf voor nieuwe steden die kant op gaan...
Ik gebruik steeds een vierkante layout, met horizontaal en verticaal steeds weg - 6 blokjes bebouwing - weg. Dit moet ik misschien maar vervangen door horizontaal steeds avenue - 12 blokjes oid bebouwing - avenue. (Als jullie begrijpen wat ik bedoel.)
Zo dus:
code:
1
2
3
4
5
6
 nu           is dit beter?
 |   |        ||        ||
-+---+-      -++--------++-
 |   |  --->  ||        ||
-+---+-      -++--------++-
 |   |        ||        ||

M@NIC schreef op 04 October 2003 @ 17:11:
Okay ik ben nu eerst serieus begonnen met een structuur in de wegen enzo.
Aan de hand van een tutorial met een paar eigen dingen erin gezet, zoals die highway enzo.
Maar nu gebruik ik geen trein of avenues, zijn ze erg ? Moet ik overnieuw of kan ik deze aanpassen ?
Metro kan onderdoor neem ik aan ? :P

[afbeelding]
Snelwegen direct in het begin lijkt me te duur, die kun je misschien niet betalen.
Dan kun je waarschijnlijk beter die ruimte openhouden voor de snelwegen, zodat je ze als het nodig is zo kunt neerplempen.

Metro kan er uiteraard onderdoor, maar de stations nemen wel steeds 1 hokje ruimte in.
Echter, als je nu al weet dat je een rapid transit system (sub- en el-train)wilt aanleggen, is het misschien handiger te kiezen voor een el-train, ipv een sub-train.
Stukken goedkoper, en werkt evengoed. Metro is meer geschikt als je later rapid transit wil, maar geen ruimte hebt. Als je het nu al weet kun je de ruimte vrijlaten, dat scheelt een hoop geld.

En voor de liefhebbers: ik heb even screenshots van mijn steden aan elkaar gefrunnikt, om zo een beeld te krijgen van mijn totale Berlijnse regio:

Afbeeldingslocatie: http://www.matthijsgall.nl/got/Berlin_oktober_640x340.jpg
Klikbaar voor full-size! 6400 x 3400 pixels, 2,7 MB

In totaal nu 670k inwoners, zo verdeeld:
8
18012511070
5001208
10?

Die bovenin maar 8k omdat daar enkel laagbouw is, die middelste maar 0k omdat daar vrijwel alleen industrie is.

[ Voor 8% gewijzigd door wicher|IA op 04-10-2003 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zouden mensen eens kunnen laten zien wat voor layouts hun succes brengen.

Ik maar zeg maar blokjes van 5*5 en dat dan in grote blokken van ook 5*5 en in elk blokje een busstation wat ervoor zorgt dat 80% de bus gebruikt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Ik kan nu wel gaan lopen na denken over hoe ik het transport enzo wil hebben, maar ik heb geen idee hoeveel ruimte een trein, metro of wat dan ook inhoud.
En ik wil toch mijn structuur zo een beetje houden omdat het ideaal is voor bijvoorbeeld education.
Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/f/11473/full.jpg

wicher > geweldige screenshot _O_

[ Voor 16% gewijzigd door M@NIC op 04-10-2003 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
M@NIC schreef op 04 oktober 2003 @ 19:03:
Ik kan nu wel gaan lopen na denken over hoe ik het transport enzo wil hebben, maar ik heb geen idee hoeveel ruimte een trein, metro of wat dan ook inhoud.
En ik wil toch mijn structuur zo een beetje houden omdat het ideaal is voor bijvoorbeeld education.
Voorbeeld:
[afbeelding]
Structuur ziet er mooi uit, maar zijn nog wel wat puntjes die m.i. beter kunnen:
  • I.p.v. vier kleine basisscholen is één grote waarschijnlijk handiger.
  • Risico bij je huidige lay-out bestaat dat juist vooral de kleine straten worden gebruikt ipv de grotere wegen. De meeste wegen liggen namelijk aan de straten, en niet aan de wegen, waardoor de kortste weg vaak via de straten zal zijn. ( 8)7 )
    Misschien een idee de straten tussen de grote blokken weg te halen, zodat de mensen de wegen op gedwongen worden.
  • Je middelbare school staat wel mooi centraal, maar blokkeert ook het kruispunt, mocht je die ruimte ooit nog eens voor infrastructuur willen gebruiken. Dan misschien handiger de school in een hoek van een van de blokken de zetten.
wicher > geweldige screenshot _O_
Bedankt! Machtig gezicht he, om zo de complete regiostad te zien.

Overigens, in de screenshot kun je ook zien wat voor dingen ik met lay-out heb gedaan. In veel steden heb ik wel wat ruimte vrijgehouden voor toek. snelwegen. De twee steden midden bovenin en rechtsboven zijn de nieuwste, waarbij ik heb geprobeerd een praktische lay-out te maken. Binnenkort nog maar 'es een nieuwe stad erbij starten, en daarin weer iets anders proberen.

[ Voor 29% gewijzigd door wicher|IA op 04-10-2003 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Deze tacktiek heb ik dus van een tutorial, maar die is gemaakt voor SC4 en niet met Rush Hour.
Maar ik zit nog steeds te bekijken wat het beste is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Eindelijk heb ik een paar uur kunnen bouwen zonder crash (en dus zonder die stomme trainer) ;)

Ik heb nu iets meer dan 100K inwoners, screenie:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.hesselius/screen1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M@NIC
Lennieboy83 schreef op 04 October 2003 @ 22:38:
Eindelijk heb ik een paar uur kunnen bouwen zonder crash (en dus zonder die stomme trainer) ;)

[afbeelding]
Die is echt vet, al met highways overal en treinen. :)
Zou je een screenie kunnen maken met alleen je wegen + treinspoor ?

[EDIT]

Okay ik ga helemaal overnieuw, je (semi) aan een tutorial houden is niet cool.
Alles zo vierkant enzo, bleh.

Oh en voor de mensen die dat "U-drive" uit willen hebben:
Click on the MySim button on the panel. It will bring up two buttons on the left side of the screens. Click on the lower button. It brings up three buttons if I remember right but click on the lowest one. It kinda looks like the day/night cycle one but its for turning off or on the U Drive it. I turn mine off too.

[ Voor 36% gewijzigd door M@NIC op 04-10-2003 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wicher|IA
Lennieboy83 schreef op 04 October 2003 @ 22:38:

[afbeelding]
Wow J*zus, wat teringveel snelwegen. Worden die ook echt intensief gebruikt? (Dat er wel enkele duizenden routes overheen lopen?)

Ik heb dus onderhand een net van ong. 10 steden, met 720k inw totaal, en nog steeds geen snelwegen...
Ze zijn nog niet nodig geweest, ik begin nu een beetje met avenues.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WillyF
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-04-2024
_Fonz:
Dat is misschien een tip die ik ga gebruiken: 3 tiles overhouden.

Voor m'n stadje, heb ik een wegenlayout van stal gehaald, die ik in een grijs verleden gebruikte voor Simcity.. (de eerste jah... :P )
Door het onderbreken van de wegen, werd het verkeer gedwongen van de rondwegen gebruik te maken, de straten rondom. (OF van bus/metro natuurlijk ;))

Plaatje van Coevorden in een pril stadium
Zo zag m'n stadje er in een pril begin uit. Naarmate de bevolking toenam, heb ik de wegen vervagen door straten, en de straten (die als rondwegen dienden) door hoofdstraten. Kleine basisschool is intussen vervangen door een grote basisschool. Een echte space saver.
De ruimte tussen de zones in, kunnen in een later stadium voor wat anders gebruikt worden. In eerste instantie dacht ik aan extra wegen, spoorlijnen etc.

Plaatje van Coevorden na 55 jaar
Het werden uiteindelijk bomen. Die leken te werken als een barriére tegen de luchtvervuiling van het industrieterrein in het westen (links op het plaatje).

Het vervangen van de oost-west hoofdstraten door snelwegen zal niet zo'n probleem zijn. Problemen zie ik echter komen bij de vervanging van de noord-zuid hoofdstraten door snelwegen: er is geen ruimte voor klaverbladen, en op/afritten bij de noord-zuid hoofdstraten, tenzij er wordt gesloopt.
Dus 3 tiles overhouden (zoals _Fonz aangaf) zal ik bij nieuwe steden wel doen: 1=metro/bus ruimte, 2 = ruimte voor bomen/parken etc, 3=op/afritruimte.

(En ja.. ik was wat onvoorzichtig met m'n geld... pleurde een univ neer, terwijl dat niet de bedoeling was en drukte iets te vroeg op 'save'...., en heb nu geen ruimte over voor een vliegveld... tenzij ik flink veel ga slopen... :P)

The trouble of being a troubleshooter is when trouble starts to shoot back

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Ik houd nou eenmaal van snelwegen :)

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.hesselius/screen2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/h.hesselius/screen3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@Mr. Bigglesworth.

Onwijs gaaf!!!

Morgen zal ik een paar screenshots maken voor "mijn" stadje...

Edit: Vandaag dus :O

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2003 01:25 ]

Pagina: 1 2 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.