Okay, heb een systeem nu 2 jaar stabiel draaiend gehad. Maar onlangs begonnen de problemen zich voor te doen. Telkens blauwe schermen in Windows XP. Waarschijnlijk was het de harde schijf dacht ik. Dus nieuwe harde schijf aangeschaft. Maar vanavond deed mijn pc helemaal niets meer. De PC kwam niet eens door POST heen. Dus kast open schroeven, even cpufan stofvrij gemaakt, geheugen aandrukken, alle overbodige hardware eruit en proberen te booten. Niet dus. Andere voeding erin, toen wel. Alle overige hardware er toen weer in gedrukt. Weer geen kick. Langzamerhand begon ik hem dus te knijpen.
Kijk ik goed naar de condensatoren rondom de northbridge zie ik dus het volgende:

Maar zijn dit wel lekkende condensatoren ? Want als ik hierzo zoek kom ik deze pictures tegen

En aangezien het bij er niet zo uit ziet... vraag ik me af of de pc niet wil opstarten door een paar mogelijk defecte condensatoren.. Want te zien aan picture 2 branden er 4 rode leds welke volgens het boekje wijzen op een niet goed bevestigde of kapotte processor.
Heb al gezocht hier op GoT naar lekkende condensatoren en hoe ze te verhelpen, maar solderen daar begin ik niet aan
Heb ik dus last van kapotte condensatoren ?! Of toch een kappotte CPU ?
Kijk ik goed naar de condensatoren rondom de northbridge zie ik dus het volgende:

Maar zijn dit wel lekkende condensatoren ? Want als ik hierzo zoek kom ik deze pictures tegen

En aangezien het bij er niet zo uit ziet... vraag ik me af of de pc niet wil opstarten door een paar mogelijk defecte condensatoren.. Want te zien aan picture 2 branden er 4 rode leds welke volgens het boekje wijzen op een niet goed bevestigde of kapotte processor.
Heb al gezocht hier op GoT naar lekkende condensatoren en hoe ze te verhelpen, maar solderen daar begin ik niet aan

Heb ik dus last van kapotte condensatoren ?! Of toch een kappotte CPU ?
edit:
even foto's weer geupload enzo.....
even foto's weer geupload enzo.....
[ Voor 16% gewijzigd door Red op 23-11-2004 23:06 ]