MSI K7T kapot door lekkende condensatoren *pics*

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 15.132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Okay, heb een systeem nu 2 jaar stabiel draaiend gehad. Maar onlangs begonnen de problemen zich voor te doen. Telkens blauwe schermen in Windows XP. Waarschijnlijk was het de harde schijf dacht ik. Dus nieuwe harde schijf aangeschaft. Maar vanavond deed mijn pc helemaal niets meer. De PC kwam niet eens door POST heen. Dus kast open schroeven, even cpufan stofvrij gemaakt, geheugen aandrukken, alle overbodige hardware eruit en proberen te booten. Niet dus. Andere voeding erin, toen wel. Alle overige hardware er toen weer in gedrukt. Weer geen kick. Langzamerhand begon ik hem dus te knijpen.

Kijk ik goed naar de condensatoren rondom de northbridge zie ik dus het volgende:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~llheeres/max/1_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~llheeres/max/2_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~llheeres/max/3_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~llheeres/max/4_small.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~llheeres/max/5_small.jpg

Maar zijn dit wel lekkende condensatoren ? Want als ik hierzo zoek kom ik deze pictures tegen

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1052734327.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1052734328.jpg

En aangezien het bij er niet zo uit ziet... vraag ik me af of de pc niet wil opstarten door een paar mogelijk defecte condensatoren.. Want te zien aan picture 2 branden er 4 rode leds welke volgens het boekje wijzen op een niet goed bevestigde of kapotte processor.

Heb al gezocht hier op GoT naar lekkende condensatoren en hoe ze te verhelpen, maar solderen daar begin ik niet aan :/

Heb ik dus last van kapotte condensatoren ?! Of toch een kappotte CPU ?

edit:
even foto's weer geupload enzo.....

[ Voor 16% gewijzigd door Red op 23-11-2004 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snipisnap
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-04 20:40
Ik weet voor 99% zeker dat het de condensatoren zijn. Die zijn gewoon kapot.
Als je niet zelf wilt solderen, moet je het of aan iemand anders vragen (tis niet zo heel moeilijk nl) of een nieuw moederbord kopen.

"It certainly appears so..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Greater
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 11:25
Je condensatoren zijn kapot. Bij de 4e pic kun je zien dat die condensator aan het gapen is.

Working in the IT : "When you do things right, people won't be sure you've done anything at all"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SyS_ErroR
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 21:02
noob mode:
wat doet een condensator precies?
noob mode

Ennuh.. MSI gaf toch garantie op die fout geproduceerde condensatoren, zou je toch een nieuwe revisie krijgen met goeie condensatoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

die zijn zo dood als een pier. ze staan bol en dat betekend dat de vloeistof deels in waterstof veranderd is en zijn werk nie meer doet.

edit:een elco is een soort baterij die spanings vallen opvang en een soort buffer is.

[ Voor 26% gewijzigd door cactusman op 19-06-2003 22:17 . Reden: uitleg wat is elco ]

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:08
Nieuw bordje scoren dus, of je kan nog proberen om deze onder fabrieksgarantie te laten repareren. Een nieuw shuttle AK32A bordje kun je al voor 40-50 euro vinden......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 09-06 22:57
Zeker geklapte condensatoren.
Balen joh.
Zou hem gewoon zelf repareren.

Chefke, het verschil in een elco tegenover een gewone condensator is dat ie elco voor gelijk spanning is gebouwd, en daardoor een hogere capaciteit heeft

[ Voor 53% gewijzigd door marquis op 19-06-2003 22:21 ]

Adem in...... adem uit. Poeh, weer gered :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9682

MSI geeft toch 3 jaar garantie? De voorwaarden, RMA via leverancier, stonden ooit op msi-computer.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86873

Heb vandaag toevallig ook bij iemand met een K7T bord precies hetzelfde euvel gezien.
Voorafgaand hiervan was het geval dat de aansluiting van de cpu fan op het bord het begaf. Gisteren geprobeerd win xp te installeren maar die liep iedere keer bij het wegschrijven van de registry vast . Heb toen maar besloten om de pc naar de winkel terug te brengen en wacht nu af wat de winkelier hiermee gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
Hmmmm, weet iemand dan hoelang MSI garantie geeft op haar moederborden, scheelt me dan nl. een hoop geld (als ik een nieuwe zou kopen) of tijd (als ik zou moeten gaan solderen).

Trouwens, die stof die eruit komt is dat gevaarlijk. Aangezien ik wel met mijn handen aan die condensatoren heb gezeten :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
DoRRoN schreef op 19 June 2003 @ 22:23:
Hmmmm, weet iemand dan hoelang MSI garantie geeft op haar moederborden, scheelt me dan nl. een hoop geld (als ik een nieuwe zou kopen) of tijd (als ik zou moeten gaan solderen).

Trouwens, die stof die eruit komt is dat gevaarlijk. Aangezien ik wel met mijn handen aan die condensatoren heb gezeten :|
Het is niet gezond, dus wel opassen.
Waarom stuur je nie een mailtje naar MSI hier in Nederland?
Zijn schappelijke mensen.
Weet alleen nie meer het adres.

toch stiekum wel
market@msi-computer.nl

[ Voor 4% gewijzigd door marquis op 19-06-2003 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
How long is MSI™ motherboard warranty?

MSI™ normally gives 2 years warranty to it's direct customer & distributors. But each distributors & reseller will have a different warranty policy. So it is advisable you check with your reseller about their warranty policy.
Dus MSI geeft 2 jaar garantie op het moederbord :), maar NoRRoD geeft maar 1 jaar op het moederbord... hoe kan ik dit het beste aanpakken nu ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

DoRRoN schreef op 19 June 2003 @ 23:51:
[...]

Dus MSI geeft 2 jaar garantie op het moederbord :), maar NoRRoD geeft maar 1 jaar op het moederbord... hoe kan ik dit het beste aanpakken nu ?
Onzin... Ze kunnen het gewoon voor je opsturen bij norrod leeuwarden... Ben je hem wel even kwijt, maargoed...

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CasaLasse
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 11:09

CasaLasse

c454 l4553

ik vond laatste deze site van het ministerie van economische zaken met algemene tips en info voor dit soort wel/geen garantie-situaties: http://www.staiksterk.nl/. Is misschien wel handig (ook voor anderen).

Over het algemeen is het volgens mij als volgt: tijdens de garantieperiode moet de fabrikant voor reparatie / vervanging zorgen en hoef jij niet aan te tonen dat het defect door 'schuld' van de fabrikant is opgetreden. Daarna is de winkel verplicht tot en met de verwachte levensduur nog (beperkte) garantie te leveren (bijv. voor schappelijke prijs repareren, afhankelijk van de gemiddelde verwachte levensduur van een dergelijk apparaat en de huidige levensduur van het defecte apparaat).

En dit geval is helemaal apart, omdat het een bewezen productiefout is. Je staat volgens mij redelijk sterk.

Kijk ook eens hier (of had je dit al gelezen):
http://www.tweakers.net/nieuws/26918
en vooral deze:
http://www.tweakers.net/nieuws/25423

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msentinelb
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-06 17:21

msentinelb

Arghhhhh!

welke revisie is dat die je nu hebt?

Specs van mijn bak Hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger666
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 09-01 11:04
Zucht weer een slachtoffer. Succes met opsturen of een nieuwe plank scoren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 27413

msi geeft 3 jaar garantie.
heb er zelf 2 teruggestuurd,eentje zelfs na dik 2 jaar.
no problem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24752

ik heb misschien een zelfde probleem. xp loopt bij mij telkens na een minuutje of vijf vast. geen reactie meer op muis en kan ook niet capslock aan of uitzetten. zit ook te denken aan eenzelfde probleem. kent iemand dat probleem?? of zou het aan xp kunnen liggen (in anderhalf jaar nooit problemen mee gehad..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 21:31
Ik had van iemand een Gigabyte BX2000 gekregen die raar deed. Op het laast kreeg ik alleen maar rare dingen op mijn scherm en ben ik maar eens voor de grap naar zijn conds. gaan kijken... en ja hoor ook bol :( Toe heb ik ze er maar afgesoldeerd en draadjes er aan vast gesoldeerd, en daaran natuurlijk weer nieuwe. Nu werk hij eer lekker en heb ik er weer een nieuwe putie bij ;) (kreeg namelijk proc. en kast er allemaal bij, hij had namelijk ook mijn oude spullen weer overgekocht zodat ik kon kopen wat ik nu heb :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mipviwawes
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01-2024
Anoniem: 27413 schreef op 22 June 2003 @ 13:51:
msi geeft 3 jaar garantie.
heb er zelf 2 teruggestuurd,eentje zelfs na dik 2 jaar.
no problem.
Ik heb dus ook last van defecte condensatoren. Hoe heb jij dit aangepakt qua opsturen?
Heb jij de planken verzekerd verstuurd of stelt MSi nog andere eisen aan de manier van versturen?

Ps. De topic-starter twijfelde of het geen andere hardware zou kunnen zijn. Bij mij heeft hij verschillende combinaties aan LEDjes gegeven voor hij er echt mee kapte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Source
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:36
MSI geeft 3 jaar garantie op haar moederboarden maar dit enkel aan haar distributeurs, die geven op hun beurt weer garantie aan de winkelier en de winkel geeft weer garantie aan de eindgebruiker. Dus er is geen zogenaamde fabrieksgarantie. Dus mocht je mainboard nog niet ouder dan 3 jaar zijn dan kun je mooi naar de winkel gaan waar je het mainboard hebt gekocht, zij zullen dan de RMA procedure regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:43
Ik heb mijn kt7 al drie maal opgestuurd naar Msi zelf. Shop waar ik hem gekocht was failiet (ook lekkende condensators) Kost je wel 5 euro verzendkosten, en een paar weekjes w8tijd. Maar ik krijg hem wel altijd gerepareerd terug. Dat kan ik van Abit niet zeggen. Ook lekkende condensators. Trieste zaak, al die mobo's met verotte condensators. Iig leer je wel je les ervan, nooit meer abit, msi, gigabyte. Al is de service van Msi grandioos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
Ik heb die concensators ook al es moeten vernieuwen, bordje werkt perfect!
Afbeeldingslocatie: http://users.edpnet.be/lens/c.JPG _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68352

DeNB3rt schreef op 22 juni 2003 @ 19:56:
Ik heb die concensators ook al es moeten vernieuwen, bordje werkt perfect!
[afbeelding] _/-\o_
Welke elkos heb je daar voor gebruikt???ik kan helaas geen waarden en het merk lezen. :) Zijn dit standaard elkos of low-ers elkos?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
shit zeg, ik heb net een nieuwe pc.
ik wilde altijd nog ff checken of ik er last van had met mijn Abit KT7 (mijn oude pc), maar is er nooit van gekomen.
dus ik denk toch nu maar eens kijken, voor ik hem verkoop.

nou check dit:
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j.aeilkema/kt7.JPG
en
Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/j.aeilkema/kt7-2.JPG
er zat wat meer "roest" op, dat heb ik eraf geveegt.
er is nog 1tje die nog iets minder kapot eruit ziet dan deze en 2 bolle aan de bovenkant :(

weet iemand of abit ook die MBen gratis repareert? zo verkopen is ook wat.
ik kan hem wel zelf repareren maar daar heb ik niet echt zin in.

[ Voor 8% gewijzigd door Mr.Nobody op 22-06-2003 20:35 ]

Opensource delphi componenten (http://www.delphi-jedi.org)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 37546

ik zou het zelf doen, heb ik ook gedaan, msi deed moeilijk bij mij,
gezeik over garantie periode, en dat ik geen bon had,
nou dan maar zelf doen, het stomme is, msi verleent 3 jaar garantie aan distributeurs en winekls, maar die mogen vervolgens zelf weten of ze 1, 2 of 3 jaar garantie geven.

Je moet gewon een kapot mobootje ergens vinden bios kaduuk ofzo natuurlijk niet _ook_ met kapotte condensators, en ongeveer dezelfde elco's lossolderen, meestal vanaf 1000 microfarad bij 6.3 V, maar als er
15000 of 2200 microfarad esr elco's op zitten kun je die ook nemen

neem een 30 watt boutje oid, 10-15 watt is vaak te weinig

het zal wel lukken, maar als je het niet durft doe het dan niet en probeer toch het rma gedoe bij msi/abit whatever, want het is goed te repareren

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 37546 op 22-06-2003 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNB3rt
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 28-04 20:05
soli 4700uF 25v
het moeten er van 4700 zijn, spanning mag ook hoger dan 25V, merk speelt geen rol, let op de polarisatie. Je hoeft geen mobo te zoeken en elkos los te solderen, gewoon in de winkel halen. Kost je 4€ voor 6 elkos
Succes met solderen :P

[ Voor 44% gewijzigd door DeNB3rt op 22-06-2003 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

mwah kapot mobo kost ook niks

@DeNB3rt:

zijn die van jou wel low esr elco's? :)
spanning mag hoger zijn maar ik zou toch voor de 6.3v of 10v/12 v versies gaan

van ongeveer zelfde uF of meer, op een gegeven moment kun ej ook te hoog gaan d8 ik hoor met je uF waarden, bovendien jij hebt geen 'verticale' elco's gebruikt, is ook ehmm anders :)

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 37546 op 22-06-2003 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 28-05 22:19

Godjira

To infinity and beyond!

Ik heb zelf zowiezo een beetje een slechte ervaring met MSI mobo's. Ik had er zelf 1tje tot voor een paar maanden terug en die kreeg ineens allemaal problemen met mijn PCI en AGP kaarten, heel vreemd. Heb meteen weer een ASUS aangeschaft. Nu blijkt dat het mobotje van een maat van mij, ook een MSI KT7, ook ineens onwijs veel problemen begint te geven. Nee, ik houdt het toch maar bij ASUS voortaan :).

Profile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trank00l
  • Niet online
Yep heb dit probleem ook nu mn oude epox condensatoren lekken gewoon geen beeld nix.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is meer een probleem van die elco's uit die periode he,
een paar jaar geleden zou een vage gast, de formule hebben gejat van een electrolytische vloeistof, echter de stabilisator formule ontbrak, en vnl taiwanese elco fabrikanten kochten de formule, en hebben nu elko's die
5 a 6 x korter meegaan dan normaal meegaan,
niemand had destijds door dat de stabilisator formule ontbrak, soort late 'Revenge' zeg maar naar mijn gevoel :)

lees maar, het is wel 'grappig', ik weet het niet echt nee maar je mobo is met solderen vrij gemakkelijk te repareren gelukkig hoor :)

lees hier:

http://www.spectrum.ieee..../resource/feb03/ncap.html

en hier:

http://www.timcousins.com.au/capacitorfailures.htm

ps: ook Asus en MSI en ABIT en ECS en ook Gigabyte gebruikten deze condensatoren!,
alleen MSI en ABIT hebben er het hardst onder geleden qua imago en betrouwbaarheid

[ Voor 36% gewijzigd door Anoniem: 37546 op 22-06-2003 22:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb ook een msi k7t turbo, ook zo'n 2 jaar oud (op 2 maandjes na dan). Hij doet het nog perfect en ik heb nog lang geen plannen om dit bordje weg te doen, maar ik zou toch wel willen weten of die van mij ook risico loopt, want hij heeft al heel wat uurtjes gemaakt :Y). Kun je ook van te voren zien/horen/ruiken/voelen dat ie kapot gaat? Of is het misschien een serienummer op zo'n ding waaran ik kan zien dat ie uit een rotte fabriek komt? Ik heb nl. totaal geen verstand van dit soort electronica, maar het lijkt me toch wel handig als ik er op tijd bij ben voordat ie ontploft oid en mn andere hardware ook sloopt of brand veroorzaakt als ik niet bij mn pc in de buurt ben :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68352

Palomar schreef op 23 June 2003 @ 00:57:
ik heb ook een msi k7t turbo, ook zo'n 2 jaar oud (op 2 maandjes na dan). Hij doet het nog perfect en ik heb nog lang geen plannen om dit bordje weg te doen, maar ik zou toch wel willen weten of die van mij ook risico loopt, want hij heeft al heel wat uurtjes gemaakt :Y). Kun je ook van te voren zien/horen/ruiken/voelen dat ie kapot gaat? Of is het misschien een serienummer op zo'n ding waaran ik kan zien dat ie uit een rotte fabriek komt? Ik heb nl. totaal geen verstand van dit soort electronica, maar het lijkt me toch wel handig als ik er op tijd bij ben voordat ie ontploft oid en mn andere hardware ook sloopt of brand veroorzaakt als ik niet bij mn pc in de buurt ben :X.
ik heb hier ook een k7t turbo2 versie5 je kunt het alleen zien aan het merk elkos.
helaas heeft de mijne wel de beruchte elkos erop zitten maar dat hoefd niet te zeggen dat ze ook werkelijk zullen sneuvelen.Ik neem aan dat die fabrikanten deze bug nu wel verholpen hebben.Mijn vorige K7T had rubycon elkos erop zitten en deze zijn dus prima.

merken elkos: (voor zover ik weet)
- Choyo
-Jpcon
-Jackcon
-Sanyo
-Tayeh

Heb je 1 van deze merken elkos erop zitten dan loop je risico!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tele
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb net even voor de zekerheid m'n trouwe K7T Turbo 2.0 gecheckt, maar deze heeft elco's van het merk 'teapo' , en staan niet bol. (Draait alweer een jaar met een XP1800, voorheen met Duron 800)

[ Voor 14% gewijzigd door Tele op 23-06-2003 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
ik heb inmiddels een mailtje terug van abit, gisteren op 22:00 verzonden om 10:00 van ochtend bericht terug!

ik heb 2 keuzes:

• of laten repareren (na aanvraag van een RMA nummer, kosten € 15,-
of
• zeggen hoeveel en welke ik moet hebben, die krijg ik dan gratis toegezonden

ik ga dus voor optie 2, dat lukt me nl wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Madrox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-05 13:56

Madrox

Oh, Pharaoh!

barrel schreef op 22 June 2003 @ 19:49:
Ik heb mijn kt7 al drie maal opgestuurd naar Msi zelf. Shop waar ik hem gekocht was failiet (ook lekkende condensators) Kost je wel 5 euro verzendkosten, en een paar weekjes w8tijd. Maar ik krijg hem wel altijd gerepareerd terug. Dat kan ik van Abit niet zeggen. Ook lekkende condensators. Trieste zaak, al die mobo's met verotte condensators. Iig leer je wel je les ervan, nooit meer abit, msi, gigabyte. Al is de service van Msi grandioos
Ehmm, die lekkende elco's kunnen overal in zitten. Was nog op TV vorige week.
Dus om dan gelijk maar sommige fabrikanten at te schrijven :?

Voor upgrade, complete zelfbouw, herstellen van windows/software klik hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
Ik ben vanmiddag naar de NoRRoD geweest, waar ik mijn mobo ook had gekocht. De verkoper in Zwolle zei dat hij het nog nooit zo erg had gezien. Het bord wordt opgestuurd naar MSI, en dan krijg ik over een 3 - 6 weken een nieuwe / gemaakte terug.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~ejf.heeres/max/4_small.jpg

De rechter condensator was geheel verbrand zei hij..... gelukkig geen brand daardoor ontstaan, heb ik weer geluk mee gehad.

Weet iemand overigens wat dit voor een merk condensatoren zijn:

Afbeeldingslocatie: http://www.tweakers.net/ext/i.dsp/1052734328.jpg
Want die had ik nl. ook op mijn bord zitten.

[ Voor 17% gewijzigd door Red op 23-06-2003 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Av3ng3rtje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 27-05-2024
Ik had ook zo'n MSI moederboard , heb hem helaas weggegooid , nu ik hoor dat je hem eigenlijk zo kan repareren heb ik er eigenlijk wel spijt van. Lekkende condesators krijg je meestal door je computer op vochtige plaatsen te zetten. Ik had toendertijd mijn PC op zolder staan waar het wel erg vochtig was. Vandaar dat me condesators zijn gaan lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domokoen
  • Laatst online: 17:06
Ik heb ook zo'n MSI K7T266 moederbord, en bij mij branden ook 4 rode lampjes, alleen aan mijn condensatoren is niets te zien. Het kan ook zijn dat de processor is doorgebrand (vrij grote kans). Hoe check ik dit? Ik heb helaas geen andere Socket A processoren/moederborden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marquis
Mr.Nobody schreef op 22 June 2003 @ 20:22:

er zat wat meer "roest" op, dat heb ik eraf geveegt.
er is nog 1tje die nog iets minder kapot eruit ziet dan deze en 2 bolle aan de bovenkant :(

weet iemand of abit ook die MBen gratis repareert? zo verkopen is ook wat.
ik kan hem wel zelf repareren maar daar heb ik niet echt zin in.
Shit man, das toch wel electroliet.
Das balen.
Maar niet geschoten is altijd mis, zou het gewoon vragen d.m.v. mailtje.

Oeps, beetje late reactie

[ Voor 5% gewijzigd door marquis op 23-06-2003 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freez
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 10-06 10:12
ik heb laatst ook bolle condensatoren gehad op m'n abit vp6, ik een mailtje sturen naar abit nederland. m'n mobo deed toen weinig meer.
na wat heen en weer gemail hebben ze me een setje nieuwe condensatoren opgestuurd (kosteloos) ik heb ze er zelf opgesoldeerd en het werkt weer als een trein :)

was btw 1 maand buiten de garantie, scheen 2 jaar te zijn. anders zou het kosteloos gerepareerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 82309

dat is toch ook in het tweakers nieuws geweest dat er condensators zijn die waterstof gas lekken en wat dus brand kan veroorzaken....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Mr.Nobody schreef op 23 June 2003 @ 17:43:
ik heb inmiddels een mailtje terug van abit, gisteren op 22:00 verzonden om 10:00 van ochtend bericht terug!
Naar welk adres mail je dat?

Ik heb dit jaar al 2x een mail gestuurd naar technical@abit.nl maar krijg geen antwoord :(

Ik heb nog een KA7 liggen die dat heeft, heb de elco's er al af maar nog geen nieuwe om erop te solderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
Anoniem: 82309 schreef op 24 June 2003 @ 21:09:
dat is toch ook in het tweakers nieuws geweest dat er condensators zijn die waterstof gas lekken en wat dus brand kan veroorzaken....
idd zie ook: CasaLasse in "MSI K7T kapot door lekkende condensatore"

@erik1 ik mail naar hetzelfde adres, uitgebreide mail met link naar foto's enzo.
Erik1 schreef op 24 June 2003 @ 21:20:
[...]
Ik heb nog een KA7 liggen die dat heeft, heb de elco's er al af maar nog geen nieuwe om erop te solderen.
weet je nog wel waar welke moeten dan :?

[ Voor 39% gewijzigd door Mr.Nobody op 24-06-2003 21:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• connected
  • Laatst online: 26-11-2021

connected

tja daarnet deed ie nog :P

ik heb hier ook een comp staan met een k7t en die heeft ook het zelfde probleem :(
maar hij doet het (nog) wel.

ik denk dat ik er zelf nieuwe condensatoren op ga zetten als hij er aan doodgaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Mr.Nobody schreef op 24 June 2003 @ 21:21:
[...]

idd zie ook: CasaLasse in "MSI K7T kapot door lekkende condensatore"

@erik1 ik mail naar hetzelfde adres, uitgebreide mail met link naar foto's enzo.
[...]

weet je nog wel waar welke moeten dan :?
Jaa ik heb het opgeschreven/getekend welke waar moeten 8)

Ik zal morgen nog eens mailen btw.

Mijne waren trouwens echt bol, en de drab kwam er onderaan uit (helemaal over het bord gelopen :r )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XoReP
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-06 21:31
BTW Ik den zelfs dat het nu zelfs veiliger is om nu een MB van MSI of Abit te komen omdat ze zoiets niet nog een keer willen laten gebeuren :o Ik wou trouwens nog ff toevoegen dat de conds op mijn Gigabytje van het merk Stone waren (die zijn dus ook BRAK :( ) Ik heb trouwens net de MS-6330 Lite uit me moeder pc (is proxy) geupgraded naar een MSI KT4 Ultra van me vader. En hij heeft weer een Abit NF7-S gekocht ;) Ik heb vertouwen voor de mensen die dat nog niet zien (cker als je weet dat ik drie 6330's heb) :) . Op één van die 6330's zitten trouwens van die lichtgroene die van die foto die ook op FP heb gestaan enzo.
Ik hoop dat ze zo lekker blijven werken, tot nu toe is mijn eige oude MS6330 het stabielste board dat ik oud heb gehad en die is al wat aardig jaartje oud ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gody
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-05 15:30
Zie deze link voor een soortgelijk probleem 2 dagen geleden.... [bij mijzelf]

------> http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/774145

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sir_Killalot
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09-06 19:50
Ik heb is een jaartje in een PC winkel gewerkt, en in dat jaar heb ik denk ik iets van 10/20 van die MSI K7T (Pro) met problemen gezien :/

Sommige stopte er gewoon mee als de PC aanstond andere hielden na 6 maanden gewoon op met werken, nog nooit zulke slechte mobo's gezien :X

We hadden ook zat andere MSI borden (KT3, 6378) en die bleven het gelukkig wel allemaal doen, de leverancier kreeg trouwens ook erg veel van die K7T bordjes terug.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2024

dreeke

outdated icon

De plaatjes van de TopicStarter zien er _precies_ hetzelfde uit als bij mijn K7T Turbo.

Mijn board start vaak alleen maar op zonder beeld en met een heleboel piepjes. Soms start hij nog wel normaal op.
Ik heb em nu aan de kant gelegd en ik wil er nog een keer andere elco's op solderen.

edit:
Mijn bordje is 2 jaar en 4 maanden oud, dus heb MSI ook maar even gemaild :)

[ Voor 14% gewijzigd door dreeke op 25-06-2003 02:13 ]

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUfip
  • Laatst online: 30-08-2022
bij het vervangen van de elco's ook de print ff schoonmaken met printreiniger zodat de drap eraf is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
nou ik heb ze binnen!

zondag eerste mailtje naar abit: ik heb een probleem
maandag ochtend mailtje terug van abit: opsturen voor 15 euro of gratis nieuwe
maandag avond mailtje terug naar abit: ik heb zoveel van die ene die nodig

en nu woendag heb ik ze in huis.
ze zijn nu van het merk TEAPO (groen met goud band en letters)

klasse van de importeur van abit, zo hoort het.
(ze konden niet weten dat die dingen slecht waren, dus ik neem ze dat niet kwalijk)
hopelijk heeft mijn nieuwe Abit NF7-s geen last ervan, dit is mijn 3e abit MB (SM5, KT7raid, NF7-s)

nou nu nog solderen :)

EDIT: @Erik1: heb jij al bericht terug? anders heb ik het adres wel voor je kun je een brief sturen.

[ Voor 9% gewijzigd door Mr.Nobody op 25-06-2003 17:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Ik heb MSI ook een mailtje gestuurd:
Beste meneer/mevrouw,

Ik ben in het bezit van een MSI K7T Turbo (rev 3). Op dit board zitten 2 kapotte condensatoren, waarde 6.3v - 2700uF.
Is het mogelijk, en zo ja wat kost het, om deze te vervangen?
Het board is gekocht op 23-3-2001 (bon aanwezig).

Hij start soms nog goed op, maar in de meeste gevallen krijg ik alleen maar kort achter elkaar hele hoge piepjes.

Met vriendelijke groet,
en dit kreeg ik terug
LS

Ik kan voor u uw board niet repareren omdat het buiten de garantie valt. Ik kan u wel wat condensatoren opsturen en dat u ze dan zelf vervangt of laat vervangen.
Ik moet dan wel weten hoeveel condensatoren en van welk type en ik uw adres

Best Regards

Support Team
support@msi-computer.nl
Customer Service Dept.
Ik dacht dat er 3 jaar garantie op zat :? maarja zelf die dingen erop prakken is ook niet echt een probleem dus ik vraag wel of ze ze op kunnen sturen.

Dit teruggestuurd:
Beste meneer/mevrouw,

Op de condensatoren staat het volgende:
Chhsi
WG (M)
-40 +105 deg.C
2700uF 6.3v

Ze zijn donkerblauw van kleur en de opdruk is grijs van kleur.
Ik heb er 2 nodig. Zou u deze naar mij kunnen opsturen?

Mijn adres is:

Alvast bedankt.
Met vriendelijke groet,

[ Voor 15% gewijzigd door dreeke op 26-06-2003 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41331

Er zwerft hier een wetsartikel op GOT rond, daarin staat als je fouten in een mobo hebt (zoals die lekkende condensatoren) en je garantie is verlopen, zijn ze verplicht je mobo te vervangen voor een ander model met de goede condensatoren!
Want ze hebben jou een foute mobo geleverd. Dus zelf persoonlijk zou ik het er niet mee eens zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Anoniem: 41331 schreef op 26 June 2003 @ 14:50:
Er zwerft hier een wetsartikel op GOT rond, daarin staat als je fouten in een mobo hebt (zoals die lekkende condensatoren) en je garantie is verlopen, zijn ze verplicht je mobo te vervangen voor een ander model met de goede condensatoren!
Want ze hebben jou een foute mobo geleverd. Dus zelf persoonlijk zou ik het er niet mee eens zijn.
Nou het is voor mij een minimale moeite om 2 pootjes los te solderen en daarna 2 pootjes weer vast te solderen.
Dus ook al sta ik dan in mijn gelijk, de moeite loont het gewoon niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUfip
ik zou gelijk alle condensatoren vervangen, heb mijn abit ka7 toenertijd ook zelf gerepareerd, ging prima, alleen heb toen enkel de kapotte condensatoren vervangen, kon ik 1maand later alsnog de rest vervangen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 11:00

KroeT

[...]

Ik ga mijn K7T rev 3 ook maar fixen denk ik, ze staan ietwat bol.

Maar: Kan er brand ontstaan door het doorbranden/smelten/exploderen van die elco's?

Ik bedoel dus, kan ik beter preventief vervangen?

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

MrUfip schreef op 26 juni 2003 @ 15:26:
ik zou gelijk alle condensatoren vervangen, heb mijn abit ka7 toenertijd ook zelf gerepareerd, ging prima, alleen heb toen enkel de kapotte condensatoren vervangen, kon ik 1maand later alsnog de rest vervangen :(
De 2 die bij mij kapot zijn, zijn precies hetzelfde, en daarvan zitten er in totaal maar 2 op het hele board.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nobody
  • Niet online
dreeke schreef op 26 June 2003 @ 16:27:
[...]

De 2 die bij mij kapot zijn, zijn precies hetzelfde, en daarvan zitten er in totaal maar 2 op het hele board.
ja, ok daar kan ik inkomen, maar ik heb op mijn KT7 2 verschillende merken.
en beide merken is van bekend dat ze kunnen gaan lekken.
het ene merk lekt niet, het andere wel (2 stuks, bruin spul op de bovenkant).
ik vervang ze allemaal omdat van het merk die nog niet lekken er 1 een klein beetje bol staat.

het zijn er wel 34, pfffff :)

ik heb er 1 opengemaakt: die ruikt naar ammoniak en is bruin.
hoe horen goeie te ruiken/eruit te zien?
vroeger wel eens een opengemaakt, maar das 20 jaar geleden ofzo :o

[ Voor 3% gewijzigd door Mr.Nobody op 26-06-2003 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrUfip
goeie condensatoren ruik je niet (tenzij je hem open maakt)
mijn abit ka7 was ook iets van 34, wel een klus maaar in een middag goed te doen, weet nu zeker dat ie weer een aantal jaren mee kan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Op mijn bord zitten blauwe condensatoren en groene, de blauwe zijn stuk en de groene niet. :P

Blauwe zijn er maar 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 81573

Hoe ver heb je je pc overgeclockt? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KroeT
  • Laatst online: 11:00

KroeT

[...]

Nogmaals de vraag: Kan zoiets spontaan ontbranden?

Peace is not simply the absence of war.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
hey hier zat toch speciaal garantie op? gewoon terug sturen, en misschien krijg je wel een kt333 bordje terug omdat ze jouwes niet op voorraad meer hebben :P ik heb trouwens een msi k7t266 pro2 ru board, zal es kijken hoe die er voor staat met die elco's :)

heb effe gecheckt, mijn elco's zien er nog zo uit als toen ik hem anderhalf jaar terug kocht!!!

[ Voor 18% gewijzigd door Mister_X op 28-06-2003 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moartn
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

Moartn

Team Coco

K7T266 (en hoger) bordjes hebben geen last meer van dat gedoe gelukkig.

En MSI heeft zat K7T borden op voorraad, dus denk maar niet dat je wat nieuwers terugkrijgt :P

Sint Moartn, Sint Moartn, de koeien hebben stoartn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44872

Mischien had ik ook dat probleem met mijn msi k7-turbo Hij wilde gewoon niet booten. Na 10x resetten was het eindelijk BLIEP! :+
Ik lach me suf! De pc-boer heeft er nog 50 euro voor gegeven! :*)
Ik hoop dat mijn kt4tje dat niet heeft straks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Tja, ik ben ook slachtoffer van ontploffende condensatoren van de msi k7t, ik zat zondag rustig te computeren en hoorde me toch een knal ineens, ik kon haast niet geloven dat het uit mijn systeemkast kwam. ff opengemaakt om te kijken maar ik kon eigenlijk niks vinden.
Ik dacht nog, kwam die knal toch niet van buiten? Ik gisteren proberen om een nieuwe schijf erin te hangen en daarop winxp te installeren, lukte niet, hij liep steeds vast tijdens installeren.
En toen zag ik het.... bruine prut tegen het zijpaneel van mijn kast. Ikke nog eens goed kijken, hee! Dat ding is open..... da kan nie goed zijn... Het moet met een behoorlijke kracht zijn gegaan want heel de prut is over de videokaart heen gevlogen en er is maar 1 druppel op de kaart beland.
Maar kan het feit dat win xp niet meer installeert ook met de condensatoren te maken hebben? Wel vreemd dat ie verder alles goed doet.....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
  • Laatst online: 10-05 22:20
MSI Toch maar ff gemaild..'k krijg ook condensatoren van ze..ben benieuwd of't plankie weer braaf doet wat ie moet doen als ze zijn vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
  • Laatst online: 07-06 22:09
hier ook lekke caps... (zucht)

MSI K7T266 Pro2 (MS-6380)

Van Abit heb tot nu toe altijd nieuwe caps opgestuurd gekregen wat ook altijd weer een perfect functionerend mainboard als gevolg had :) , ben benieuwd of msi ook goede service heeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74155

LOL....die zooi op die elco is eigenlijk vrij normaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Anoniem: 74155 schreef op 04 July 2003 @ 16:25:
LOL....die zooi op die elco is eigenlijk vrij normaal!
Is het normaal dat een elco openbarst en er bruine drab uit komt? B)

Of bedoel je iets anders? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Hmm, zal MSI ook eens even mailen. Heb hier nog 2x 2700uF nodig (die 2 boven het AGP slot), en een 25V 100uF voor een PC-Chips mobo. Ik maar denken dat die celly's zo kut en instabiel waren, bleek er een inelkaar geknalde elco op te zitten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
_JGC_ schreef op 04 juli 2003 @ 21:29:
Hmm, zal MSI ook eens even mailen. Heb hier nog 2x 2700uF nodig (die 2 boven het AGP slot), en een 25V 100uF voor een PC-Chips mobo. Ik maar denken dat die celly's zo kut en instabiel waren, bleek er een inelkaar geknalde elco op te zitten :P
Die 25V 100uF is ook wel bij de electroboer te krijgen, da's een redelijke standaardwaarde :)

En bij mij zijn de 2 boven het agp slot ook naar de tering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik heb vandaag 24 nieuwe elco's van abit gekregen, maar ze zijn alle 24 van het type 1500uF terwijl ik 16x 1500uF en 8x 2200uF nodig had. Werkt het wel goed als ik een 1500uF op enn plek zet waar eerst 2200uF zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72389

Nog een slachtoffer meld zich....

Heb vandaag ook maar eens mijn bordje bekeken omdat mijn pc de laatste tijd kuren had (niet opstarten, vastlopen, schijven niet herkennen) en JAWEL...Vier geknalde condensatoren. Het is een MSI k7T Pro2A

Het moet een behoorlijke klap geweest zijn want de smurrie zit helemaal tegen de kast aan. Ik typ dit trouwens wel op deze pc (na 20 pogingen tot opstarten).

Ik ga maar eens even de bon zoeken, anders wordt het zelf solderen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dualdude
'k heb een tijdje terug capacitors gekregen van MSI...ff d'r op laten solderen en hij doet het weer prima nu :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mjszwo
  • Niet online
DoRRoN schreef op 23 juni 2003 @ 18:39:
Ik ben vanmiddag naar de NoRRoD geweest, waar ik mijn mobo ook had gekocht. De verkoper in Zwolle zei dat hij het nog nooit zo erg had gezien. Het bord wordt opgestuurd naar MSI, en dan krijg ik over een 3 - 6 weken een nieuwe / gemaakte terug.

[afbeelding]

De rechter condensator was geheel verbrand zei hij..... gelukkig geen brand daardoor ontstaan, heb ik weer geluk mee gehad.

Weet iemand overigens wat dit voor een merk condensatoren zijn:

[afbeelding]
Want die had ik nl. ook op mijn bord zitten.
hahaha ik had dit bordje ook en die gast van Norrod (ook in zwolle) hing ook een verhaal op dat hij het nog nooit had meegemaakt met die bordjes en 5 minuten later zei hij dat het een veelvoorkomend probleem met deze bordjes is :? lekker tegenstrijdig...
maar ik had hem op laten sturen door norrod, toen ik na 2 weken nog niks had gehoord, heb ik ze gebeld en kon ik een splinternieuw bordje komen halen waar al standaard betere condensators op zaten :)

@dreeke: je kon net zo goed zeggen dat je er een stuk of 5 nodig had, dan heb je vast een voorraadje voor wanneer andere beginnen te lekken >:)

[ Voor 6% gewijzigd door mjszwo op 19-07-2003 01:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• webdokter
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 06-07-2023
ik werk (nog) bij asus maar daar is het zo dat we soms borden tegenkomen met compleet missende elco's en zelfs dan werken de borden nog. Ik heb mij laten vertellen door de engineers daar heb zelf weinig verstand van elektro techniek, dat die elco's op een moederbord zitten voor de stabiliteit (stroompieken opvangen) dus zou ik je processor ook maar eens nakijken

WEBDokter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
webdokter schreef op 19 July 2003 @ 10:25:
ik werk (nog) bij asus maar daar is het zo dat we soms borden tegenkomen met compleet missende elco's en zelfs dan werken de borden nog. Ik heb mij laten vertellen door de engineers daar heb zelf weinig verstand van elektro techniek, dat die elco's op een moederbord zitten voor de stabiliteit (stroompieken opvangen) dus zou ik je processor ook maar eens nakijken
Ja, heb ik ook al eens gezien....

Zo van heeej, mijn cdrom drive past niet in me kast... eff doorduwen... knak. en weg was een elco :P

Voordeel bij asus boards is dat die kwaliteits caps erop solderen en je onzin zoals je bij abit, msi en epox en nog wel een paar merken niet zo snel zult tegenkomen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KBDE
KBDE schreef op 04 juli 2003 @ 15:14:
hier ook lekke caps... (zucht)

MSI K7T266 Pro2 (MS-6380)

Van Abit heb tot nu toe altijd nieuwe caps opgestuurd gekregen wat ook altijd weer een perfect functionerend mainboard als gevolg had :) , ben benieuwd of msi ook goede service heeft :)
Service is trouwens behoorlijk slecht... Heb nu al 2x een mail gestuurd, meen je ik krijg ueberhaupt een antwoord ?!

Ik heb netjes mijn probleem uitgelegd, en gevraagd ze evt nieuwe caps kunnen opsturen..

Nou bedankt MSI !! :(

Ik wacht nog eff een antwoord op mijn 2e email af, maar het is eigenlijk dieptriest dat die ueberhaupt nodig was, terwijl ze zelf weten dat het een bekend probleem is en ze ook (dacht ik tenminste) publiekelijk hebben aangegeven het probleem te zullen verhelpen. ;(

PS: Ik heb het probleem inmiddels verholpen door van een andere defect mainboard de nog goede caps ervanaf te halen. Maar het neemt niet weg dat ik graag nieuwe caps heb, om het andere mainboard te fixen.

[ Voor 14% gewijzigd door KBDE op 19-07-2003 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fludizz
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
DoRRoN schreef op 23 June 2003 @ 18:39:

[..]
Mijn ervaring met Norrod is dat ze niet weten waar ze het over hebben bij de technische dienst...
en zelfs ik heb wel erger gezien, heb hier nog een oud P1 mobo'tje liggen die veel harder doorgefikt is... Socket en dergelijke ook meegefikt...

offtopic:
Kamer in Leeuwarden? pic a number :( er is totaal niks betaalbaars te vinden...
btw, MDT @ NHL? ik deed dit jaar HI aan de NHL, ga komend jaar ELTN doen :P

wou je ff mailen omdat ik *misschien* een optie voor een kamer kan vinden, maar je hebt geen mail in je profiel staan...

[ Voor 3% gewijzigd door Fludizz op 19-07-2003 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
Fludizz schreef op 19 July 2003 @ 17:00:
[...]

Mijn ervaring met Norrod is dat ze niet weten waar ze het over hebben bij de technische dienst...
en zelfs ik heb wel erger gezien, heb hier nog een oud P1 mobo'tje liggen die veel harder doorgefikt is... Socket en dergelijke ook meegefikt...

offtopic:
Kamer in Leeuwarden? pic a number :( er is totaal niks betaalbaars te vinden...
btw, MDT @ NHL? ik deed dit jaar HI aan de NHL, ga komend jaar ELTN doen :P

wou je ff mailen omdat ik *misschien* een optie voor een kamer kan vinden, maar je hebt geen mail in je profiel staan...
offtopic:
Idd, MDT @ NHL, mail staat nu in mijn profiel ;) Maar inderdaad weinig tot niets te vinden in Leeuwarden :(

[ Voor 6% gewijzigd door Red op 20-07-2003 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Erik1 schreef op 18 July 2003 @ 14:03:
Ik heb vandaag 24 nieuwe elco's van abit gekregen, maar ze zijn alle 24 van het type 1500uF terwijl ik 16x 1500uF en 8x 2200uF nodig had. Werkt het wel goed als ik een 1500uF op een plek zet waar eerst 2200uF zat?
Weet iemand het antwoord hierop misschien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68853

Hier nog 1. Hij doet het nog wel, maar niet van harte meer ;( dus ik heb net ff gebeld, en ga z.s.m. de bon zoeken om hem op te kunnen sturen. Het is gelukkig niet mijn primaire systeempje, dus kan ik voorlopig nog blijven werken :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1018

Na eindeloos zoeken op internet,hardware testen,geheugen testen en met software spelen kwam ik dus bij deze posting terecht.
En jawel! Na het openschroeven van mijn kast zag ik een klein stukje zwartgeblakerd moederbord met in het midden een opengesprongen condensator.
Het was de condensator in het midden van het eerste plaatje bovenaan.
Eindelijk de oorzaak gevonden van de onverklaarbare vastlopers,foutmeldingen en BOSD's van de laatste tijd.
Mobo is trouwens een mSI K7T Turbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red
Anoniem: 1018 schreef op 30 August 2003 @ 16:16:
Na eindeloos zoeken op internet,hardware testen,geheugen testen en met software spelen kwam ik dus bij deze posting terecht.
En jawel! Na het openschroeven van mijn kast zag ik een klein stukje zwartgeblakerd moederbord met in het midden een opengesprongen condensator.
Het was de condensator in het midden van het eerste plaatje bovenaan.
Eindelijk de oorzaak gevonden van de onverklaarbare vastlopers,foutmeldingen en BOSD's van de laatste tijd.
Mobo is trouwens een mSI K7T Turbo.
En ga je hem opsturen naar MSI ? Of ga je hem zelf maken ? Ik heb vorige week mijn moederbord dus teruggekregen en het heeft in totaal bijna 7 weken geduurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ga hem zeker niet opsturen,mail MSI wel even voor nieuwe condensatoren.
7 Weken duurt me veel te lang,ik kan mijn PC nog geen week missen.
Gelukkig ben ik werkzaam in de elektrotechiek en vrij handig met een soldeerbout dus dat moet wel lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Mailen om nieuwe elco's? Had je gedacht, heb 6 weken terug om nieuwe elco's gevraagd, nix noppes gehoord van ze. Wel een autoreply dat het bericht was ontvangen, maar geen elco of iemand die me tewoord staat.
Denk dat ik volgende week op school maar even 2x 2700uF haal, desnoods bestellen ze die dingen voor me, zo duur zijn die dingen ook weer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78237

Ik heb zelf ook een K7T (turbo) die niet meer werkt zoals het hoort, en wat zie ik nu .. net hetzelfde :(. Bah. Een schande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Als ik dit topic eens doorlees zijn er al verschillende mensen die die dingen gewoon kregen opgestuurd.
6 weken terug? Misschien waren ze onderbezet vanwege de vakantieperiode.......
Ach,ik wacht het wel even af,desnoods bestel ik ze zelf wel bij de electronicawinkel die ze overigens niet op voorraad hebben,is geen standaardartikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Schandalig trouwens dat moederboardfabrikanten zoals MSI zoiets belangrijks niet op hun website zetten bij bv de FAQ's.
Je hebt geen idee waar je moet zoeken als je zulke problemen krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreeke

dreeke

outdated icon

Eej, een schopje van het topic zie ik ...

Wel, mijn MSI K7T Turbo doet het inmiddels alweer een tijdje goed met 2 nieuwe elco's.

Ze hebben de elco's overigens 2x opgestuurd dus ik heb er nu nog 2 over.

[ Voor 23% gewijzigd door dreeke op 30-08-2003 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe snel had jij je elco's binnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Wat voor apparatuur gebruiken jullie om die dingen erop te solderen? Heb hier nog een Abit KA7 liggen met 14 zeer bolle dan wel leeggelopen elco's. En daar zit dus echt geen garantie meer op :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gewoon een soldeerbout (met een beetje fijn puntje) en mocht dat nodig zijn een strookje tinleads om het oude tin weg te zuigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Ik heb hier een 15W soldeerboutje gebruikt, gewoon warmstoken en dan eruittrekken. Een echte electronicafreak ben ik niet, want de echte freak verhit ze gewoon tezamen en trekt zo in 1x die hele elco eruit :P

Heb overigens laatst ook nog een PC CHIPS M748LMRT gefixt door een nieuwe elco te plaatsen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe snel had jij je elco's binnen Dreeke ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-05 20:12
barrel schreef op 22 June 2003 @ 19:49:
Je zou inderdaad zeggen van "nooit meer merk X" maar dit hebben de bedrijven niet met opzet gedaan. Toen die moederborden gefabriceerd zijn wisten de bedrijven zelf niet eens dat ze brakke condensatoren gebruikten op hun moederborden. Toen het bekend werd dat er brakke condensatoren waren zijn ze die meteen gestopt met fabriceren van moederborden met brakke condensatoren.

En zeker MSI heeft zo te horen goede service.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roytanck
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 03-06 11:36
En nog een slachtoffer meld zich. In eerste instantie dacht ik dat mijn Duron doorgebrand was, maar bij de dealer bleek het mobo stuk. Toen ik het (inmiddels door een betere vervangen) bord eens goed bekeek zag ik ongeveer wat de TS zag (getuige zijn plaatjes).

Best k*t, maar ik reken MSI er niet op af hoor. Voor de prijs was mijn K7T Pro2 destijds een perfect bord, en dat ik nu een ander merk heb gekocht is toeval :)

Ik ga wel ff kijken of ik 'em korter dan drie jaar gehad heb (ff bon zoeken...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Heb toch maar een nieuw mobo besteld.
Rondom de opengebarsten elco waren nog een paar weerstandjes weggefikt en wellicht nog een paar printsporen.
Heb je toch weer grote kans op een instabiel systeem,ik neem geen risico.
Mijn volgend mobo wordt toch weer een MSI,de KT6 met een Dane-elec 512 Mb PC3200 geheugenbankje.
Past mijn huidige Athlon 1800 XP ook weer prima op.
Zijn toch wel fijne bordjes,die MSI's ,ondanks die condensator perikelen.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste