Onlangs begon een van onze internetservers (hier op een basisschool) zichzelf spontaan te rebooten. Ach weet je het was toch maar Windows ME clean install met Internet verbinding delen dus hebben we hem opnieuw geinstalleerd... Even leek het goed te gaan maar helaas, daar ging ie weer.
Dus ik hem maar eens aan een intern onderzoekje onderworpen. Spontane reboots willen nog wel eens voorkomen door spanningsproblemen of slecht gekoelde processoren(te weinig pasta e.d.) Ik ben dus maar begonnen met het zoeken rond de processor, en vondt dit -->

<< CLICKABLE >>

Nou het probleemn was dus gevonden... Maar nu de vraag:
Heeft iemand dit ook wel eens gehad? En dan ook met dit model/versie moederbord?
En voor de electro-mensen onder ons.... Waarom gebeurt dit? Ik heb wel elektro gedaan maar slechts 2 jaartjes en dat ben ik allang vergeten
Lekt ie nu of is het corrosie? Want inhoud komt gewoon onder de randjes plastic naar buiten hé?
Dus ik hem maar eens aan een intern onderzoekje onderworpen. Spontane reboots willen nog wel eens voorkomen door spanningsproblemen of slecht gekoelde processoren(te weinig pasta e.d.) Ik ben dus maar begonnen met het zoeken rond de processor, en vondt dit -->

<< CLICKABLE >>

Nou het probleemn was dus gevonden... Maar nu de vraag:
Heeft iemand dit ook wel eens gehad? En dan ook met dit model/versie moederbord?
En voor de electro-mensen onder ons.... Waarom gebeurt dit? Ik heb wel elektro gedaan maar slechts 2 jaartjes en dat ben ik allang vergeten
[ Voor 13% gewijzigd door Gody op 23-06-2003 12:38 . Reden: toevoeging ]