Peace is not simply the absence of war.
Anoniem: 60963
Anoniem: 29226
Dus... Bel (niet mailen, dat werkt niet) met de fabrikant van je mobo en vraag wat ze voor je kunnen doen
Anoniem: 35554
beide keren abit ge-emailed en kreeg ik de condensatoren, deze heb ik zelf vervangen en ze lope beide nog als 3 tiete
als k jou was zou ik gwoon msi bellen / emailen en vragen om de condensatoren, deze zul je vast en zeker ook gratis krijgen en dan weet je zeker dat je de juiste hebt, kijk aan de onderkant van de condensator of die daar doorzakt / bol is meestal knaptie daar of boven opAnoniem: 29226 schreef op 04 September 2003 @ 00:07:
Ik heb ook nog zo'n kapotte msi k7t pro liggen, maar de condensators lijken allemaal goed. Geen bollende of smurriecondensators. Ze zijn van het merk yageo. Loont het de moeite om toch nieuwe condensators te proberen ? Misschien zijn ze intern wel kapot. Ik studeer elektrotechniek en kan zowat gratis aan die condensators komen, maar je kan uiteraard wel dingen beschadigen tijdens het solderen. Misschien ligt het wel gewoon aan die chip waar sc1155csw op staat. Wie heeft advies ? BvD !!
[ Voor 69% gewijzigd door Anoniem: 35554 op 04-09-2003 15:15 ]
Beetje late reactie, maar ik had ze binnen een dag of 3 op de deurmat liggen.Anoniem: 1018 schreef op 31 August 2003 @ 22:50:
Hoe snel had jij je elco's binnen Dreeke ?
En een paar dagen later nog een keer
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Anoniem: 4479
Mobo was vervangen door een asrock a7v2 en het werkt (nog steeds) aardig goed (alleen wordt de processor iets (te) warm voor een duron 700 (46 graden!)), maar zolang het onder de 50 blijft, heb ik er geen problemen mee.
Toch wel jammer van een ruim twee jaar oud mobo

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 4479 op 08-09-2003 12:00 . Reden: iets wat in het verleden gebeurd is, niet in tegenwoordige tijd opschrijven 8)7 ]
Anoniem: 1018
Goeie service van MSI.
Nu nog even op mijn mobo solderen en uittesten.
Dus wat hebben jullie gebruikt (vermogen soldeerbout, afzuiger etc.)
[ Voor 9% gewijzigd door KaMiKaZe op 06-10-2003 22:06 ]
Humanity is acquiring all the right technology for all the wrong reasons.
Ja slim. Je hebt toch wel flink wat ervaring met solderen neem ik aan ? Anders zou ik er maar al helemaal niet aan beginnen.KaMiKaZe schreef op 06 oktober 2003 @ 22:05:
even een klein schopje van mij omtrendt de MSI planken en lekkende condensators. Ik heb net 2 zakken met elk 70 stuks condensators ontvangen (2 verschillende types) ik heb hier namelijk een hele stapel defecte planken liggen van de MSI 6215 barebones. Ik heb de moederborden eruit gehaald een soldeerbout geregeld en nu ?. Hoe moet ik beginnen met solderen ?. Ik krijg die dingen nog niet eens eruit gesoldeerd
Dus wat hebben jullie gebruikt (vermogen soldeerbout, afzuiger etc.)
Niet erg slim zo op deze manier. Maarja, je hebt wel genoeg boards om op te oefenen lees ik. Suc6 ermee
[ Voor 5% gewijzigd door KBDE op 06-10-2003 22:19 ]
ik heb het zelf gedaan met een Gamma-soldeerbout, maar als je geen ervaring hebt zou ik dat zeker niet aanraden (als je wel ervaring hebt eigenlijk ook niet, maar ik had nou eenmaal niets beters bij de hand
Volgens mij deden ze dat wel alleen dan met wat oudere mobo's BX serie als ik me niet vergis.Mr.Nobody schreef op 22 June 2003 @ 20:22:
shit zeg, ik heb net een nieuwe pc.
ik wilde altijd nog ff checken of ik er last van had met mijn Abit KT7 (mijn oude pc), maar is er nooit van gekomen.
dus ik denk toch nu maar eens kijken, voor ik hem verkoop.
nou check dit:
[afbeelding]
en
[afbeelding]
er zat wat meer "roest" op, dat heb ik eraf geveegt.
er is nog 1tje die nog iets minder kapot eruit ziet dan deze en 2 bolle aan de bovenkant
weet iemand of abit ook die MBen gratis repareert? zo verkopen is ook wat.
ik kan hem wel zelf repareren maar daar heb ik niet echt zin in.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Ik heb vroeger monitoren gerepareerd op een TD en dat ging goed, maar daar hadden we dus allemaal perfect materiaal en de prints van monitoren zijn wat vergevingsgezinder, maar deze joekels zitten dus muurvast. Ik heb ook iets gezien van doorknippen en dan erop solderen maar dat zie ik niet zo zitten. Probleem is dat ik die dingen van de baas Vrijdag af moet hebben en van de 6 die ik heb liggen moeten er dan 4 werkenMoZe schreef op 06 October 2003 @ 22:20:
psies.
ik heb het zelf gedaan met een Gamma-soldeerbout, maar als je geen ervaring hebt zou ik dat zeker niet aanraden (als je wel ervaring hebt eigenlijk ook niet, maar ik had nou eenmaal niets beters bij de hand)
Dan raadt ik je aan om een soldeerstation aan te schaffen / lenen wat minimaal 20 a 25 W heeft (dus zo'n el cheapo ding) Ik heb zelf een weller staan van 50W daar ging het ook mee, maar alleen als ik de temperatuur (ja ie is geregeldKaMiKaZe schreef op 06 oktober 2003 @ 22:37:
[...]
Ik heb vroeger monitoren gerepareerd op een TD en dat ging goed, maar daar hadden we dus allemaal perfect materiaal en de prints van monitoren zijn wat vergevingsgezinder, maar deze joekels zitten dus muurvast. Ik heb ook iets gezien van doorknippen en dan erop solderen maar dat zie ik niet zo zitten. Probleem is dat ik die dingen van de baas Vrijdag af moet hebben en van de 6 die ik heb liggen moeten er dan 4 werken2 missers zijn dus toegestaan
Dus als je daar kwa Watt vermogen tussen zit zal het wel werken. Maar als je een 15W ding hebt kun je het vergeten. De baantjes eromheen leiden de warmte sneller af naar (gevoelige !) onderdelen dan dat je het soldeersel kunt opwarmen met zo'n ding.
Suc6 ermee.
TIP: in het vervolg de bordjes afschrijven en nieuwe laten aanschaffen en de oude defecte boards als hobby materiaal naar huis toe afvoeren.
Als alles goed gaat wordt dit als vanzelf sprekend gezien.
Maar je wordt dalijk wel erop afgerekend als het evt misgaat, maar als je meteen had gezegt van helaas pindakaas, schaf maar alles nieuw aan had niemand je raar aangekeken !
Sterker nog, stel de bordjes functioneren weer perfect en een maand later vliegt er een pc in de fik (door wat voor een oorzaak dan ook) waardoor het halve bedrijf af fikt mag je raden bij wie ze als eerste aankloppen.
Of dataverlies.. of.. of of etc... je snapt em.
(Altijd uitkijken met dit soort zaken, want wat dat aangaat zijn bazen vreemde lui)
Ik heb een niet afregelbare 25watt met een redelijk kleine tip. Dat zou dus goed genoeg moeten zijnKBDE schreef op 06 October 2003 @ 23:54:
[...]
Dan raadt ik je aan om een soldeerstation aan te schaffen / lenen wat minimaal 20 a 25 W heeft (dus zo'n el cheapo ding) Ik heb zelf een weller staan van 50W daar ging het ook mee, maar alleen als ik de temperatuur (ja ie is geregeld) op maximum zette (460C)
Dus als je daar kwa Watt vermogen tussen zit zal het wel werken. Maar als je een 15W ding hebt kun je het vergeten. De baantjes eromheen leiden de warmte sneller af naar (gevoelige !) onderdelen dan dat je het soldeersel kunt opwarmen met zo'n ding.
Suc6 ermee.
TIP: in het vervolg de bordjes afschrijven en nieuwe laten aanschaffen en de oude defecte boards als hobby materiaal naar huis toe afvoeren.
Als alles goed gaat wordt dit als vanzelf sprekend gezien.
Maar je wordt dalijk wel erop afgerekend als het evt misgaat, maar als je meteen had gezegt van helaas pindakaas, schaf maar alles nieuw aan had niemand je raar aangekeken !
Sterker nog, stel de bordjes functioneren weer perfect en een maand later vliegt er een pc in de fik (door wat voor een oorzaak dan ook) waardoor het halve bedrijf af fikt mag je raden bij wie ze als eerste aankloppen.
Of dataverlies.. of.. of of etc... je snapt em.
(Altijd uitkijken met dit soort zaken, want wat dat aangaat zijn bazen vreemde lui)
Ik heb alleen 1 plank waar het spul echt op het moederbord gelekt is
Ook een MSIDexter1981 schreef op 07 October 2003 @ 00:05:
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb 2 of 3 elco's op mijn moederbord met wat "roest" erop. Ze staan natuurlijk ook bol. Het systeem is echter nog helemaal stabiel, daarom stuur ik hem nog niet op naar de winkel. Ik heb tot mei 2004 garantie, ik stuur hem in maart wel op ofzo.
Ik heb er nu 14 kunnen fixen d.m.v. omwisselen bij de fabriek, maar de laatste 6 moet ik deze week zelf doen
Liever zo snel mogelijk opsturen. Van de één op de andere dag doet hij het namelijk straks niet meer.Dexter1981 schreef op 07 October 2003 @ 00:05:
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb 2 of 3 elco's op mijn moederbord met wat "roest" erop. Ze staan natuurlijk ook bol. Het systeem is echter nog helemaal stabiel, daarom stuur ik hem nog niet op naar de winkel. Ik heb tot mei 2004 garantie, ik stuur hem in maart wel op ofzo.
Dat die dingen bol staan is al niet goed, en al een reden om hem terug te sturen.
Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.
Mja, probeer eens een ietwat dikkere kop dan (ook als ie in eerste instantie een beetje overkil lijktKaMiKaZe schreef op 07 oktober 2003 @ 00:00:
[...]
Ik heb een niet afregelbare 25watt met een redelijk kleine tip. Dat zou dus goed genoeg moeten zijn. Ik moet alleen nog van die draad hebben die de tin opneemt, maar ik ben vergeten hoe dat goedje heet (lietse of zoiets
). daarmee krijg ik het denk ik wel voor elkaar om de boel los te solderen. Ik moet per bord 7 (1500uF ?) kleintjes en 3 (2200uF ?) grote vervangen.
Ik heb alleen 1 plank waar het spul echt op het moederbord gelekt isis dit nog op een of andere manier veilig te verwijderen of is het echt bye bye dan ?.
Ik haal ze altijd als volgt eruit.
1 Pootje verwarmen en condensator gewoon met gepaste kracht buigen zodat het pinnetje wat eruit komt, dan de andere kant verwarmen en ook weer een beetje eruit trekken, enz.
Vervolgens zul je hem helemaal eruit hebben en dan heb je dus die gaten nog vol tin zitten. Hier nu gewoon met het soldeer station de contact punten verwarmen en aan de andere kant van het mainboard de tinzuiger ertegen aanzetten en zuigen maar
Nu de nieuwe caps erin en vastsolderen.
Werkt perfect op deze manier. Heb nog nix gesloopt en heb nu behoorlijk wat verschillende mainboards gefixed op deze manier. (abit en msi)
Met spul wat op mainboard gelekt is bedoel je van de condensatoren ? gewoon ervanaf krabben met je vingernagel en de rest laten zitten. Ziet niet mooi uit maar maakt verder niet uit. (is toch al hard en zal niet verder in je mainboard vreten ofzo)
Suc6
Thnx hier heb ik wat aanKBDE schreef op 07 October 2003 @ 00:12:
[...]
Mja, probeer eens een ietwat dikkere kop dan (ook als ie in eerste instantie een beetje overkil lijkt)
Ik haal ze altijd als volgt eruit.
1 Pootje verwarmen en condensator gewoon met gepaste kracht buigen zodat het pinnetje wat eruit komt, dan de andere kant verwarmen en ook weer een beetje eruit trekken, enz.
Vervolgens zul je hem helemaal eruit hebben en dan heb je dus die gaten nog vol tin zitten. Hier nu gewoon met het soldeer station de contact punten verwarmen en aan de andere kant van het mainboard de tinzuiger ertegen aanzetten en zuigen maar
Nu de nieuwe caps erin en vastsolderen.
Werkt perfect op deze manier. Heb nog nix gesloopt en heb nu behoorlijk wat verschillende mainboards gefixed op deze manier. (abit en msi)
Met spul wat op mainboard gelekt is bedoel je van de condensatoren ? gewoon ervanaf krabben met je vingernagel en de rest laten zitten. Ziet niet mooi uit maar maakt verder niet uit. (is toch al hard en zal niet verder in je mainboard vreten ofzo)
Suc6
Ik kan dus beter de tin laten zitten voor het vastzetten van de nieuwe
Mja moet je zelf weten, maar ik persoonlijk zuig de tin zoals boven al vermeld er wel altijd helemaal uit voordat ik de nieuwe erin zet. MAAR ik doe dit dus wel pas nadat ik de oude condensator eruit heb.KaMiKaZe schreef op 07 October 2003 @ 00:14:
[...]
Thnx hier heb ik wat aan![]()
![]()
Ik kan dus beter de tin laten zitten voor het vastzetten van de nieuwe
Maar goed, als je de oude er al eens uit hebt, lukt de rest ook wel
[ Voor 8% gewijzigd door KBDE op 07-10-2003 00:20 ]
Anoniem: 53533
elektro chop-shop op je zolder ?
die chips gaan toch in de oven en worden erop gebakken ?
hebben jullie allemaal een smd-oven ofzow ??
Toch maar een zwaarder (niet kwa gewichtKaMiKaZe schreef op 07 October 2003 @ 14:31:
nou het lukt dus NIET met die 25watt. Ik voel de condensators wel heet worden maar ze gaan niet los
Geen condensatoren kapot ofzow maar moederbord doet nix,
Ik heb (volgens mij) geen garantie meer, Kan ik MSI om hulp vragen?...
Die condensators zijn geen SMD componenten. Tevens valt smd ook zelf te solderen, je hebt er alleen een fijne bout voor nodig of een hetelucht.Anoniem: 53533 schreef op 07 October 2003 @ 15:23:
chips solderen ???
elektro chop-shop op je zolder ?
die chips gaan toch in de oven en worden erop gebakken ?
hebben jullie allemaal een smd-oven ofzow ??
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Anoniem: 59509
Alle MSI K7T moederborden en nieuwer hebben namelijk 3 jaar fabrieksgarantie.
Let wel op dat fabrieksgarantie niet ingaat op het moment waarop jij het moederbord koopt bij de winkel maar ingaat op het moment dat de winkel het moederbord inkoopt bij MSI of de distribiteur.
Ik heb namelijk nu een bord liggen die het gewoon doet, maar de luidspreker geeft constant piepjes. Maakt niet uit waar je zit... BIOS, DOS, Windows.... hij blijft maar doorpiepen...
1 condensator staat in mijn geval bol...
'HAG
I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!
Anoniem: 44568
Natuurlijk kunnen er ook nog andere problemen zijn, maar die condensator moet eerst opgelost zijn voordat je daarover iets zinnigs kan zeggen omdat je tot die tijd 1 device op je mobo hebt die te weinig voeding krijgt (de condensator is meestal van een voedingsfiltercircuit).
Nou, in ieder geval is het bord dan niet meer stabiel, zoals je zelf hebt vernomenWat doet een MSI K7T moederbord eigenlijk als 1 of meerdere van die condensatoren stuk is?
Inderdaad gewoon vervangen de hap. Neem gelijk alle andere gelijkwaardige condensators mee. Het is niet uitgesloten dat ze allemaal op den duur ook te gronde gaan. Om nou elke keer voor één condensatortje het mobo uit de kast te halen en de soldeerbout op te warmen ..
Anoniem: 92012
Anoniem: 103306
Er doen zich nogal wat rare fenomenen voor met die pc:
1. Soms wil hij totaal niet booten en blijft het bios piepen het enige wat helpt is de voeding volledig afzetten en dan herstarten.
2. USB 2.0 krijg ik maar niet in gang. De laatste drivers en dergelijke geinstalleerd.
Wanneer ik de externe CD brander (die op USB 2.0 werkt) krijgt hij de melding 'u hebt een snel apparaat aangesloten op een trage poort'.
3. De front usb wil ook niet werken; de case een Chieftec Midi DG-01WD-U White is voorzien van een firewire en usb aansluiting op de voorzijde. Firewire zal niet werken omdat het moerderbord het niet ondersteund. Maar de usb voorziening op de voorkant wil maar niet werken.... tenzij iemand hier al in geslaagd is en mij eventueel de volgorde van de aansluitingen kan geven. De manier zoals het in de handleiding staat werkt niet.
Ik 'hoop' dat alle problemen te wijten zijn aan een lekkende / kapotte condensator dan kan ik dan nog inruilen onder de garantie.
De K7N2 Delta L serie heeft geen last van lekkende condensatoren. Ook gezien je probleem omschrijving is dat niet je probleem.Anoniem: 103306 schreef op 20 januari 2004 @ 17:06:
Ik vrees dat een vriend van mij met hetzelfde probleem zit. Een tijdje terug heb ik voor hem een pc samengesteld met Msi K7N2 Delta-L moederbord met een 2500+ barton cpu.
Er doen zich nogal wat rare fenomenen voor met die pc:
1. Soms wil hij totaal niet booten en blijft het bios piepen het enige wat helpt is de voeding volledig afzetten en dan herstarten.
2. USB 2.0 krijg ik maar niet in gang. De laatste drivers en dergelijke geinstalleerd.
Wanneer ik de externe CD brander (die op USB 2.0 werkt) krijgt hij de melding 'u hebt een snel apparaat aangesloten op een trage poort'.
3. De front usb wil ook niet werken; de case een Chieftec Midi DG-01WD-U White is voorzien van een firewire en usb aansluiting op de voorzijde. Firewire zal niet werken omdat het moerderbord het niet ondersteund. Maar de usb voorziening op de voorkant wil maar niet werken.... tenzij iemand hier al in geslaagd is en mij eventueel de volgorde van de aansluitingen kan geven. De manier zoals het in de handleiding staat werkt niet.
Ik 'hoop' dat alle problemen te wijten zijn aan een lekkende / kapotte condensator dan kan ik dan nog inruilen onder de garantie.
1) Sluit de meegeleverde D-Bracket eens aan en kijk eens welke van de 4 status ledjes branden als je computer niet opstart.
2) De melding dat een USB 2.0 brander niet werkt is meer een driver issue
3) Misschien moet je een jumper omzetten? Heb je de kabels wel goed aangesloten?
Anoniem: 103306
[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 103306 op 21-01-2004 10:11 ]
Zie ook: [rml][ XP PRO] Computer start geheel niet meer op.[/rml]
Eens kijken of mijn computerboer iets voor me kan scharrelen.
-------------------------------------------------------------------------------
Als ik nou eens terug kijk dan kan ik alleen maar het volgende concluderen:
Ik heb 2 oude beestjes gebasseerd op INTEL staan die nog steeds draaien.
Het betreft een 486dx133 en een P2-300.
Nooit geen problemen mee gehad en de computer die nu kapot is, is er eentje die gebasseerd is op AMD Duron 800.
Misschien een les geweest om het toch maar in het vervolg bij INTEL te houden.
[ Voor 49% gewijzigd door Piet Marisael op 24-01-2004 14:08 . Reden: conclusie ]
Anoniem: 68352
Dit heeft niets met amd of intel te maken.....Piet Marisael schreef op 24 januari 2004 @ 12:08:
Alweer een slachtoffer die zich meld, terwijl ik dacht dat het heel iets anders zo zijn.![]()
Nooit geen problemen mee gehad en de computer die nu kapot is, is er eentje die gebasseerd is op AMD Duron 800.
gewoon ff vervangen zoals hierboven al vermeld is en de zaak loopt weer....(eigen ervaring)
Dit staat los van Intel of AMDPiet Marisael schreef op 24 januari 2004 @ 12:08:
Alweer een slachtoffer die zich meld, terwijl ik dacht dat het heel iets anders zo zijn.![]()
Elco's worden noch door AMD noch door Intel gemaakt
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Anoniem: 54924
Je pakt een warmte pistool (kun je krijgen bij de bouwmarkt voor weinig)
je zet hem op zijn kop en zet hem aan.
Je legt de plank erboven en begin hem op de plaats te verwarmen waar jij de onderdelen er af wilt solderen.
Als hij warm is trek hem er af, en plaats een nieuwe laat het board afkoelen en je zult zien dat hij weer vast zit.
Ik heb de aankoopbon nog en daarvan leidt ik af dat ik hem gekocht heb op 29 - 06 - 01 bij MyCom in Eindhoven.
Ik zit dus nog in de garantietermijn.
Eens kijken wat voor service ze me kunnen en willen bieden.
M'n moederbord ligt nu uit de kast en nu pas kan ik hem eens goed bekijken.
Het blijkt dat 4 condensators van 4700 uF 6,3V open geklapt zijn.
[ Voor 21% gewijzigd door Piet Marisael op 25-01-2004 16:44 ]
Daar past m'n AMD Duron 800 ook op, alleen het geheugen past niet.
Hieruit concludeer ik dat de bordjes goedkoper zijn geworden.
Nou verwacht ik niet dat ik zo'n bordje als ruil zal krijgen.
Maar ik verwacht wel op z'n minst service, anders is het de laatste keer dat ik naar Eindhoven rij.
Niet echt een eerlijke vergelijking, je kunt beter kijken naar de waarde van je K7T nu en de waarde van een A7N8X nu. Ze zouden op z'n minst aan moeten bieden jouw K7T te vervangen door hetzelfde (mits onder garantie), of een bepaald bedrag voor je K7T teruggeven die je weer kan gaan spenderen aan een nieuw bordje.Piet Marisael schreef op 25 januari 2004 @ 16:56:
Ik heb er destijds 365 gulden voor betaald, bij Alternate zag ik een Asus A7N8X-D.nForce2 bordje voor maar 109 euro.
.
En of ze geld terug geven verwacht ik ook niet.
Maar aangezien ik de laatste tijd allemaal meegemaakt heb bij computerboeren, verwacht ik eerder dat ik alweer te horen krijg:
"Je hebt gewoon pech gehad, joh"
Vandaar dat ik dan zeg dat ik op zo'n adres niet meer terug ga, een beetje service mag wel.
Als ze dat zeggen moet je ze simpelweg melden dat zij jou een product geleverd hebben met verborgen gebreken, een ondeugdelijk product dus, en dat je op basis daarvan restitutie, vervanging of reparatie mag eisen. Dit staat volkomen LOS van iedere garantie en moet bovendien door de leverancier afgehandeld worden. Ze mogen het dus niet op de importeur afschuiven. Jij hebt geen overeenkomst met de importeur maar met jouw leverancier. Als zij dan naar de importeur moeten stappen is dat hun zaak.Piet Marisael schreef op 25 januari 2004 @ 18:04:
Hmm, ik verwacht helemaal niet dat ze me een Asus als vervanging gaan geven.
En of ze geld terug geven verwacht ik ook niet.
Maar aangezien ik de laatste tijd allemaal meegemaakt heb bij computerboeren, verwacht ik eerder dat ik alweer te horen krijg:
"Je hebt gewoon pech gehad, joh"
Vandaar dat ik dan zeg dat ik op zo'n adres niet meer terug ga, een beetje service mag wel.
Nemen ze dit niet serieus? Stuur ze dan een brief met dezelfde inhoud en een termijn van zo'n 3 weken. Als ze binnen dat termijn geen bevredigende reactie geven, juridische stappen ondernemen. 'Gewoon pech" hoef je niet te pikken.
Oslik blyat! Oslik!
Het is mij allang duidelijk dat het niet om een toeval gaat, het valt me op dat ik het een half jaar langer uit gehouden heb dan anderen.
Deze Topic is immers al een half jaar geleden al gestart.
[ pctje te zien hier ] - Miauw
Een merk heb ik niet kunnen ontdekken.
Maarja als ze zo snel al klappen, hebben ze voor mij geen merknaam verdient.
Ooh en je moet niet vergeten dat er een 2-fase spannigsblablabla op een MSI bord zit ipv een normale 3-fase als bij Asus ed. Dat geeft je mobo bij constant gebruik al een maximale levensduur van zo'n 4 jaar.
[ Voor 47% gewijzigd door gumkop op 25-01-2004 18:51 ]
A8N-SLI / 7800GT / 3500+ / 7800GT
Alleen is het constant kraken (krak, krak krak, krak,krak, enz) nog steeds niet over!!! PC start wel gewoon op en draait ook na meerdere uren nog steeds...
Ik vermoed zelf dat die brakke "spraakchip" (die onverstaanbaar is wat mij betreft) overleden is....
PC speaker maar losgetrokken en aangezien de soldeerbout nog warm was van het vervangen van die elco's, ook maar het speakertje van het moederbord gesoldeerd... Dan maar geen "piep" bij het opstarten...
'HAG
I'm not paid by performance, So I perform by payment!!! If you pay peanuts... you'll get monkeys!
Goedemiddag ik heb hier een moederbord gekocht en die heeft nu een paar kapotte condensators.
"Ja en?"
Voor zover ik gelezen heb heeft elk moederbord van dit type zulke gebreken.
"Meneer ik weet helemaal niet om wat voor moederbord het gaat, welk type is het?"
Een MSI K7T Turbo.
"En die gaan allemaal kapot?"
Voorzover ik kan nagaan wel.
"Oh en heb je ook nog iemand gevonden waar het wel goed bij gaat?"
Ik hoor alleen maar van mensen waar het fout bij is gegaan en dat zijn er veel.
"We willen er wel naar kijken maar dan moet je wel eerst behandelingskosten betalen."
Behandelingskosten?
"Ja of je neemt maar contact op met MSI, wij geven maar 1 jaar garantie en die is nu ruim voorbij."
Nou dan ga ik maar contact opnemen met MSI als u geen service geeft.
Klantenbinding noemen ze dat, ik had zoiets al verwacht van die zaak.

Mij zien ze daar niet meer, ze hebben al meer dan genoeg aan mij verdient.
[ Voor 6% gewijzigd door Piet Marisael op 26-01-2004 17:50 ]
Mja ik liep vanmiddag voorbij de MyCom zag er aardig druk uit, alleen de instelling van de verkoper/TD'er bevalt me echt niet. Nou heb ik jammer genoeg niet uitgebreide ervaring met MyCom, heb alleen 1 enkele keer een 80 GB Maxtor HD laten vervangen (ik had de Powermax codes opgeschreven en een bon laten zien), en die jongen deed helemaal niet moeilijk, ik mocht echter weer niet meer betalen om met een WD Raptor 36 GB naar buiten te lopen ...Piet Marisael schreef op 26 januari 2004 @ 17:49:
Hmm ik heb het geweten in Eindhoven, wat een service.
Naar mijn mening weet elke TD'er waarvan de winkel ooit K7T's of MSI 6330's heeft gehad dat dit meukbordjes zijn (sorry MSI fans
Ik meen mij ook iets te herinneren dat als je MSI een mailtje stuurt dat je goed met soldeerbout kon omgaan ze je gratis de goede elco's sturen.
Trouwens als klant zijnde die een produkt gekocht heeft en dan nog behandelingskosten gaan betalen, daar ben ik helemaal niet van gedient.
[ Voor 55% gewijzigd door Piet Marisael op 26-01-2004 20:55 ]
Aangezien ik een beetje ongeduldig begon te worden ben ik aan het zoeken gegaan en een telefoonnummer gevonden.
Ik werd direkt doorverbonden en heb even mijn probleem uitgelegd.
Er werd ruim tijd genomen om een duidelijke uitleg te geven waarom het probleem zich voor gedaan heeft.
Na opgave van de benodigde condensators werd me het volgende vertelt:
De nodige condensators, 4 stuks van 4700uF 6,3V worden zo spoedig mogelijk opgestuurd.
De condensators die nu nog goed zijn, 2 stuks van 3900uF 10V zullen ze voor de zekerheid er ook gratis bijvoegen voor het geval dat ze ook ooit kapot zullen raken.
Er werd ook nog eventjes vertelt hoe ik heel rustig ze moet vervangen, een kind kan de was doen.
Hmm dat vind ik een veel betere service dan dat ik van My-Com krijg.
Blijkbaar heeft MyStar Computers meer gevoel voor klanten om ze te houden.
En dan te bedenken dat My-Com alleen maar een telefoontje naar MyStar hoeft te plegen en ze krijgen gratis een volle zak met condensators om de klanten van hun klachten af te helpen.
Aldus de vriendelijke meneer van MyStar.
[ Voor 11% gewijzigd door Piet Marisael op 27-01-2004 11:49 ]
Ik doe het gratis, jou beurt om geld te gaan bieden.KaMiKaZe schreef op 27 januari 2004 @ 12:31:
Ik heb een mannetje die voor 15 euro je mobo weer fixed met nieuwe condensators.
Wat ik ook een beetje vaag vond is dat de elco's die in mijn geval defect waren een waarde hadden 2700uF?!? Dit is niet eens een standaard elco waarde toch?!? (2200uF zou het volgens mij moeten zijn)... Nu zitten er 4700uF's in...
[ Voor 3% gewijzigd door haggard op 27-01-2004 15:02 ]
Wat me wel duidelijk is, is dat het de grote condensators rondom de processor betreft.
Bel anders even naar MyStar in Son, adres en telefoonnummer is te vinden op de site van www.msi-computer.nl
Klik dan op "Over MSI" + "Contact".
Je krijgt dan een wereldkaart en dan klik je op het rechtsboven-plusje in Europa.
Daar vind je de gegevens die je leiden naar MyStar in Son.
Ze zullen je daar graag de nodige uitleg geven.
[ Voor 4% gewijzigd door Piet Marisael op 27-01-2004 17:36 ]
Anoniem: 104161
Nou las ik de posts over de condensatoren, en nou was ik eigenlijk wel benieuwd naar de problemen die jullie daarvan zien bij de computer zelf...
[ Voor 14% gewijzigd door Piet Marisael op 28-01-2004 21:35 ]
Jippy mijn 601e post
ook maar effe kijken naar me kt7

Oplossing zal zijn:
Of bord terug sturen , of zelf maken of laten maken door een vriend of bekende.
Effe philips elco's halen bij een goede electronica winkel.
Wel lastig zonder desoldeer station, die elco's zitten vaak goed vast en op een doorgemetaliseerde multilayer pcb
Met desoldeer lint of tinzuiger kom je wel een heel eind
elco's die geschikt zijn voor een hogere spanning (b.v. 40V) zijn meestal groter, en passen dan misschien niet op het mobo.
Ik vind persoonlijk wel dat je het mobo terug moet sturen , en dan een goed gerepareerde of nieuwe moet krijgen.
Tweak!
Een gereviseerde zou wellicht beter op z'n plaats zijn.
Na mijn contact met MSI werd beloofd (dinsdag) dat ik de juiste condensators voor het weekend binnen zou hebben.
Is TPG nou zo traag of zijn ze me weer eens een keer vergeten?

Morgenvroeg maar weer eens bellen, volgens mij

Over snelle service gesproken, of gaat het ook zo snel als je daar iets nieuws koopt??
Er is nog geen enkele condensator in m'n brievenbus gesignaleerd.
Wordt dit een spelletje "wie de langste adem heeft"?
Valt me vies tegen van het hele MSI-concern dat ze zo hun klanten behandelen.
Morgen gaat er een brief de deur uit die wellicht wat meer beweging kan veroorzaken.
Gewoon sturen naar MSI, naar de Technische dienst
Mystar Computer BV
Ekkersrijt 6050
5692GA Son
040-2676600
MSI geeft 3 jaar garantie en daar staan ze voor
ASUS A8NE AMD Athlon 64 3500+ - Corsair ValueRam 2 x 512 PC3200 - Asus 7900GT PCIe 256 MB DDR3 - NEC ND3550A - NEC DV5800D - 2 x MaxtorDiamondMAX 10 SATA II - Logitech Z640 speakerset - Pabst Fans 12db en een chieftec bigtower
Als ik er lopend naar toe was gegaan, had ik dezelfde dag die condensators al in huis.
M'n bordje naar hun sturen?
Ben je nou helemaal gek geworden?
Als zij in 2 weken tijd nog geen 4 condensators kunnen sturen dan ga ik zeker geen bordje sturen.
Stel je eens voor: ik zou het eens NOOIT meer terug zien.
Zou ik dat ook nog kwijt zijn.
Anoniem: 80812
Zijn die dan ook kapot?
Ziet het er een beetje uit zoals in de startpost op dat plaatje. Bij mij zat het zelfs aan de binnenkant van mijn kast!
Ook hier zit op sommige condensatoren een laagje bruine troep op de kop. Nu ik dit topic zo lees ben ik bang dat die dus ook kapot zijn en de oorzaak zijn van de crashes. Alleen hoogstwaarschijnlijk geen garantie meer (net om) en de zaak waar we het systeem hebben gekocht (MEMO) is inmiddels opgedoekt (gedeeltelijk overgenomen door Mycom).
Dit jaar weer PC-Prive project en wilde deze keer voor een MSI K8T800 neo FIS2R gaan, maar begin hierdoor toch weer een klein beetje te twijfelen. Iemand die hierover iets zinnigs kan zeggen??
[ Voor 12% gewijzigd door Orion84 op 07-02-2004 18:41 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Loop je weinig risico mee, dat condensator probleem was 3 jaar geleden en daar hebben nagenoeg alle merken last van gehad. Tegenwoordig worden degelijke condensatoren gebruikt.Orion84 schreef op 07 februari 2004 @ 18:39:
hmm, heb hier een pc staan met een MS 6330 bordje die drie jaar geleden is aangeschaft (Maxtor HD die erin zat had garantie tot februari '04). Die PC crasht ook regelmatig (bij zware belasting, met name gamen dus) en dan staan de powerled en de HD led vol aan, de monitor gaat op zwart (heeft geen input meer) en verders reageerd ie alleen nog op stroom eraf, en terug erop, en zelfs dan wil ie nie altijd meteen booten.
Ook hier zit op sommige condensatoren een laagje bruine troep op de kop. Nu ik dit topic zo lees ben ik bang dat die dus ook kapot zijn en de oorzaak zijn van de crashes. Alleen hoogstwaarschijnlijk geen garantie meer (net om) en de zaak waar we het systeem hebben gekocht (MEMO) is inmiddels opgedoekt (gedeeltelijk overgenomen door Mycom).
Dit jaar weer PC-Prive project en wilde deze keer voor een MSI K8T800 neo FIS2R gaan, maar begin hierdoor toch weer een klein beetje te twijfelen. Iemand die hierover iets zinnigs kan zeggen??
Er zit een beetje schot in bij mij.Orion84 schreef op 07 februari 2004 @ 18:39:
hmm, heb hier een pc staan met een MS 6330 bordje die drie jaar geleden is aangeschaft
Op het postkantoor ligt een pakje van MyStar, dus toch.
Het heeft 2 weken geduurd, dus bel ook maar eens met MyStar en je mag zelf gaan prullen.
ik heb een probleem wat hier misschien wel mee te maken zou kunnen hebben. Kan op dit moment alleen niet kijken of er iets te zien is aan mijn elco's (zit paar 100 km verder). Als mijn pc draait, draait ie perfect.
Echter vaak krijg ik geen beeld bij booten. Niks helpt dan, dan een keer of 10 proberen opnieuw te booten, of ff te wachten etc.
Het gaat om een epox 8kha+ van nu net 3 jaar oud. De videokaart erin is een radeon 9000 van connect3d.
Zou een eventueel probleem met die condensators hier ook toe kunnen leiden? (ik ga dan uit van de condensators op het mobo, niet op de vid kaart). Hij boot dus vaak wel, maar ik krijg gewoon geen beeld.
Of hebben elco's hier niks mee te maken, en is het gewoon een rot agp slot of iets dergelijks?
Ik denk niet dat het aan je videokaart aangezien ik nog nooit een videokaart met kapotte/lekkende condensatoren gezien heb, en dit probleem van lekkende condensatoren 3 jaar geleden speelde en jou videokaart is echt geen 3 jaar oud. Het kan wel zijn dat er nou net een condensator kapot op je moederbord is die voor de stroomvoorziening van je AGP slot zorgt. En dus pas na een tijdje genoeg stroom kan leveren voor je videokaart om hem te laten werken. Het zou dus wel je moederbord kunnen zijn omdat het rond die tijd afspeelde (het condensatoren probleem). Dus kijk eerst is op je moederbord.Het gaat om een epox 8kha+ van nu net 3 jaar oud. De videokaart erin is een radeon 9000 van connect3d.
Zou een eventueel probleem met die condensators hier ook toe kunnen leiden? (ik ga dan uit van de condensators op het mobo, niet op de vid kaart). Hij boot dus vaak wel, maar ik krijg gewoon geen beeld.
Of hebben elco's hier niks mee te maken, en is het gewoon een rot agp slot of iets dergelijks?
MS6330 aka pro 2 A. De twee kleine condensatoren vlak bij het agp slot staan bol. 1tje heeft ietwat bruine rommel erbovenop..
Sinds ik een 9600pro heb klapt mijn bak weleens uit na een uurtje gamen. Leds power en HDD blijven aan, alleen stroom eraf wil helpen.. Nieuwe voewding: geen oplossing..
GRRR
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
check, bij mij zijn et idd ook die condensatoren. En verder zelfde symptomen (ledjes enzo.) Voeding nog nie vervangen, maar ga ik ook nie eens proberen, is vrij duidelijk waar et aan ligt. M'n pa moet maar eens gaan bellen met msi ofsow.-boesOne- schreef op 09 februari 2004 @ 09:35:
* Orion84 meldt.
MS6330 aka pro 2 A. De twee kleine condensatoren vlak bij het agp slot staan bol. 1tje heeft ietwat bruine rommel erbovenop..
Sinds ik een 9600pro heb klapt mijn bak weleens uit na een uurtje gamen. Leds power en HDD blijven aan, alleen stroom eraf wil helpen.. Nieuwe voewding: geen oplossing..
GRRR
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Ik had de 2 stuks boven het AGP slot kapot, waren ook 2700uF. Heb ze vervangen door 3300uF elco's, school had die dingen net van Farnell binnengekregen. Voor 1,90 was ik klaarhaggard schreef op 27 januari 2004 @ 15:01:
Welke condensatoren moet ik eigenlijk allemaal vervangen?!? Alle van een bepaald merk/type of op bepaalde plekken van het mobo???
Wat ik ook een beetje vaag vond is dat de elco's die in mijn geval defect waren een waarde hadden 2700uF?!? Dit is niet eens een standaard elco waarde toch?!? (2200uF zou het volgens mij moeten zijn)... Nu zitten er 4700uF's in...
Keee.. Dat zal ik ook eens gaan doen.Orion84 schreef op 09 februari 2004 @ 10:39:
[...]
check, bij mij zijn et idd ook die condensatoren. En verder zelfde symptomen (ledjes enzo.) Voeding nog nie vervangen, maar ga ik ook nie eens proberen, is vrij duidelijk waar et aan ligt. M'n pa moet maar eens gaan bellen met msi ofsow.
Ik was prima tevree met het bord en wil best nog ff verder ermee.. Ik kan helaas zelf niet solderen en van mijn vrienden is er 1 zilversmid, maar of die ook mobo's kan solderen.. mwa.. kweet nie..
I say we take off and nuke the entire site from orbit. It's the only way to be sure.
hoe kan ik nu he beste in aanmerking komen voor de garantie? mobo is nog geen jaar oud...
ik wist niet dat ze springen in combinatie met een grote knal:s... want dat had ik wel...
Anoniem: 31259
Had geen flauw benul wat het probleem was, tot ik ff het mobotype (MS... 6309
Sloop wel enkele elco's van ander mobo
Luv U GoT
Anoniem: 109643
Nou ja... denk dat k maar een nieuw bordje ga scoren, werd toch welles tijd...
Anoniem: 109830
tijd terug ook een KNAL gehoord, toen gedacht dat het van buiten af kwam.. achteraf gezien dus niet..
HELE binnekant van mijn paneel vol met bruine (opgedroogde cola achtige) smurrie, de voeding ook al, Verder gelukkig niets. Gevolg : 4 elco's kapot en 1 staat op springen. Heb al een nieuw mobo gekocht maar nog wel mooi een fax naar msi nederland gestuurd.
Waarom een fax?
omdat alle mail adressen niet meer werken, de fax werkt nog wel
kheb hier al een tijdje een msi p3 boardje met gesprongen condensatoren in de kast liggen, nu kan er toch weinig mis gaan dus ik denk, laat ik dit boardje is als oefen soldeerboardje gaat gebruiken en kijken wat er te redden valtTasma schreef op 05 april 2004 @ 12:26:
Nog een slachtoffer,
tijd terug ook een KNAL gehoord, toen gedacht dat het van buiten af kwam.. achteraf gezien dus niet..
HELE binnekant van mijn paneel vol met bruine (opgedroogde cola achtige) smurrie, de voeding ook al, Verder gelukkig niets. Gevolg : 4 elco's kapot en 1 staat op springen. Heb al een nieuw mobo gekocht maar nog wel mooi een fax naar msi nederland gestuurd.
Waarom een fax?
het type moederboard is MSI ms-6309 versie 1.0,
de condensatoren (4stuks) zijn allemaal van het type:
Tayeh 2700uf 6.3v.
Nu heb ik nog niet exact deze waarde condensator kunnen vinden op internet maar, zou ik niet van deze waarde kunnen afwijken?
welke condensatoren kan ik erophebben?
[ Voor 3% gewijzigd door duncanvdlinden op 05-04-2004 18:35 ]

Betaal wat meer, scheelt je een hoop narigheid
ASUS a7n8x-e deluxe dat werkt gewoon
Tubes....It's what make music music!
Heb dus gefaxed, na 3 dagen reactie per telefoon. Garantie weg dus ze fixen nix maar sturen wel gratis condensators op en die heb ik nu.. nu nog erop zettenTasma schreef op 05 april 2004 @ 12:26:
Nog een slachtoffer,
Waarom een fax?
Ik heb ook zo'n mobo liggen waarvan een paar condensators gesprongen waren. Nu heeft een vriend van mij hier nieuwe voor in de plaats gezet, maar het zijn dus niet dezelfde.
Het moederbord is nog niet getest, maar als de condensators niet identiek zijn aan die, die er op zaten, kan dat dan problemen opleveren??
Capaciteit moet het zelfde zijn, voltage boeit niet als het maar hoger is dan dat er oorpsornkelijk op zatWildOne schreef op 08 april 2004 @ 17:19:
Om even terug te komen op de K7T Pro....
Ik heb ook zo'n mobo liggen waarvan een paar condensators gesprongen waren. Nu heeft een vriend van mij hier nieuwe voor in de plaats gezet, maar het zijn dus niet dezelfde.
Het moederbord is nog niet getest, maar als de condensators niet identiek zijn aan die, die er op zaten, kan dat dan problemen opleveren??
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
ik kan kijken of mijn condensators ook raar zijn, maar ik sloot gisteravond de pc af en toen ik die vanochtend weer aan wilde zetten, deed hij het niet. helemaal niks.
nu ben ik niet zo bekend met hardware als velen hier, dus heb geen idee wat het probleem is. iemand die mij kan helpen?
ik heb een msi k77266pro mobo (ms-6380) met een amd 1200cpu en 256md ddram.
Jazeker, als je mobo defect is doet je computer weinig. Kan ook je voeding zijn, als niks draait(ventilators, hdd enzo) is de kans groot dat je voeding stuk is.arjoderoon schreef op 21 april 2004 @ 14:49:
als de pc helemaal niks meer doet (lees: als de powerknop ingedrukt word gebeurt er niks), zou dat dan ook aan het mobo liggen?
ik kan kijken of mijn condensators ook raar zijn, maar ik sloot gisteravond de pc af en toen ik die vanochtend weer aan wilde zetten, deed hij het niet. helemaal niks.
nu ben ik niet zo bekend met hardware als velen hier, dus heb geen idee wat het probleem is. iemand die mij kan helpen?
ik heb een msi k77266pro mobo (ms-6380) met een amd 1200cpu en 256md ddram.
Ik zou alleen een nieuw topic maken met je probleem, nu staat hij in 2 topics over condensatoren en het probleem hoeft daar niks mee temaken te hebben en is de respons misschien wat minder.
bedankt voor de hulp.
[ Voor 18% gewijzigd door DeRooney op 21-04-2004 16:21 ]
Als je maar de juiste soort condensatoren neemt, evenveel of meer spanning aankunt, en evenveel of iets meer capaciteit hebt op zo'n ding. Zelf heb ik de 2700uF 6.3V dingen vervangen door 3300uF 6.3V, dit waren de elco's boven het AGP slot. Werkt nog altijd 24/7 perfect met een 3dfx voodoo banshee