[3D] Contest v12: Modelcontest 'men and machine' * Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 ... 6 Laatste
Acties:
  • 2.368 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 86949

Thx geez, naja overnieuw dan hiers mn concept :)

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/warrior-perspective.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 12:45
ja, mij heeft zijn model laten vallen en begint opnieuw, word nu een letterlijke compositie van "men and machine"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-04 18:21
Ziet er cool uit Morgoth...ziet er een beetje uit als een Starcraft-Protos-dude/Predator/Alien achtig ding :)

Hierna het moeilijkste nog kerel :p het in 3d omzetten.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja, maja et hele model krijgt geen benen, anders zou et teveel een terminator makeover zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12179

@Morgoth: Als je dat waar kan maken in 3D wordt ie super denk ik !

Update van mijn bump:

Afbeeldingslocatie: http://perso.club-internet.fr/henk.schafer/contestv11/wip-4-small.jpg

En een grote versie staat hier: 1600x1200

Moet de verschillende layers in PS nog tunen. De rimpels boven zijn lip moeten bijvoorbeeld wat minder maar de kin mag wel wat meer texture hebben.

Ik denk dat ik een tweede bumpmap ga maken en die layer in Maya met deze want hij ziet er nog lang niet oud genoeg uit voor hetgeen ik van plan ben. Als ik op deze meer rimpels ga maken ben ik bang dat ik hem verpest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-06 12:14
Ben begonnen met texturen

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/Wip6.jpg

C&T please

5800X3D | 4090 TUF | 32 GB 3600 CL14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-05 22:58

MaDDoG

De brakste schakel

Anoniem: 12179 schreef op 18 June 2003 @ 14:10:
Edit: Voor het maken van de complete texture gebruik ik een techniek van Bill Fleming wat wordt uitgelegd in het boek '3D Texture Workshop - painting hollywood creatures'. Zijn techniek is kort samengevat dat je altijd begint met het tekenen van de bumpmap. In de bumpmap stop je het meeste werk en die maak je zo gedetailleerd mogelijk. Wanneer de bumpmap af is kun je de color, specular en diffuse maps heel makkelijk maken door de bump als basis te maken. Voor de color map gebruik je bijvoorbeeld de bumpmap om goeie saturation te krijgen. Dit boek is echt super als je mooie gedetailleerde gezichtstextures wilt maken.
Bill Fleming is een dubieuze naam in 3Dland. Al weet ik daar verder niks van als wat ik gelezen heb. Dus wil ik hem ook niet neerhalen.

Een interesante (en verhitte) discussie over zijn textuur methode's begint >>hier<<. En gaat nog een pagina of 4 door.

Als je erover denkt om het boek te bestellen is het misschien wel interesant leesvoer. En als je hebt al hebt.. er zijn zijn ook genoeg voorstanders in dat topic :)

"Computer games don't affect kids. I mean if Pacman affected us as kids,
we'd all run around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-06 21:24

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Maar, ik snap, dat jullie mijn model nogal een blokkendoos vinden. Dat vind ik zelf ook, maar dat hoort geheel bij het idee dat het moet geven...
Afbeeldingslocatie: http://rapinalinn.polvamaa.ee/pildid/traktor.jpg
Deze ben ik aan het namaken. Nou, met de eerdere hint in mijn eerste post en dit gegeven moeten jullie toch wel gaan snappen welke periode ik wil uitbeelden :)

Ff wachten op mijn rendertje :)
http://huonline.webservicez.nl/meuk/3d/menandmachine2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://huonline.webservicez.nl/meuk/3d/menandmachine3.jpg

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
  • Laatst online: 29-03 14:59
Mijn (denk ik) laatste wips voor vandaag:
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/V12/wip0012.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/V12/wip0013.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MaDDoG schreef op 18 juni 2003 @ 18:59:
[...]

Bill Fleming is een dubieuze naam in 3Dland. Al weet ik daar verder niks van als wat ik gelezen heb. Dus wil ik hem ook niet neerhalen.

Een interesante (en verhitte) discussie over zijn textuur methode's begint >>hier<<. En gaat nog een pagina of 4 door.

Als je erover denkt om het boek te bestellen is het misschien wel interesant leesvoer. En als je hebt al hebt.. er zijn zijn ook genoeg voorstanders in dat topic :)
Laat ik dit zeggen, voordat ik iets van hem had gelezen had ik geen idee hoe ik moest beginnen aan een human face texture. Voor een beginner is het absoluut een aanrader, zeker als je bij 0 begint mbt face textures. 100% fotorealisme (wat in die CGtalk thread naar voren komt) leer je mi niet uit een boekje maar door ervaring, veel doen en vooral analyseren wat je in RL ziet.

Maar goed, voor $16 is het zeker geen weggegooid geld, als was het alleen al voor de fotoshop truucs en zijn eyeball tutorial :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23:39

-db-

Hoi

En ook nog maar een wipje
Afbeeldingslocatie: http://www25.brinkster.com/thebosch/cyborg.jpg
Komt er niets kijk dan hier.

Of de volledige site.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

-db- schreef op 18 June 2003 @ 20:30:
En ook nog maar een wipje
[afbeelding]
Komt er niets kijk dan hier.

Of de volledige site.
Hm, ik vind je belichting een beetje vreemd, alsof hij van twee kanten belicht wordt.

bij fotografie heet dat tang-belichting en dat is errug onnatuurlijk)

Overigens staat je model nogal in een vreemde houding, alsof hij net zijn teen gestoten heeft en nu staat te vloeken... ;)

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63976

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.co.uk/phoenx/lampje2.jpg

nieuwe handjes :)
ik weet alleen nog niet waar hij tegen aan gaat staan...ideen?

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 63976 op 18-06-2003 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
@HeartCore: Ik heb je hoofd een tijdje bijgehouden, maar wat mij steeds opviel was de onderlip. Die lijkt nu op een verschrompelde worm, terwijl dat wel mee valt bij oude mannen. Ter illustratie: http://www.ihcf.net/Bearded_old_man.jpg
De neus is ook ietswat hoekig, maar ik neem aan dat je het puntje nog wat wilt ronden. Die ribbels tussen de mond en neus vind ik helemaal niet zo te overduidelijk en zien er goed uit. Denk maar eens aan je oma of opa, wat valt je op? pcies, die ribbels... Z'n blik is alleen een beetje verkeerd, alsof er dunne schijt uit z'n kont komt, maarja, dat is puur persoonlijk bekeken. Ik weet namelijk niet in wat voor omgevin ie komt.
Hopelijk komt het niet al te afzeikend over, want ik vind je hoofd érg mooi. En je had het over detail, dus ik wilde dit graag ff melden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bgever
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-05-2021
@HeartCore: ik heb je hoofd bijgehouden en er viel me wat aan op. De onderlip ziet er een beetje uit als een verschrompelde worm, wat eigenlijk niet zo overduidelijk te zien is bij oude mannen. Ter illustratie: http://www.ihcf.net/Bearded_old_man.jpg
Ook de neus is ietswat puntig, misschien kun je je er nog wel pijn aan doen, dus het puntje mag wel iets ronder.
En over die ribbels tussen de neus en de mond hoor je mij niet klagen. Deze zijn helemaal niet te overduidelijk, en passen zelfs goed bij het hoofd. Bedenk eens het hoofd van je opa of oma, en wat valt je op? pcies, die ribbels.
De blik van de "opa" is een beetje vreemd, het lijkt nu wel of er platte schijt uit z'n kont komt. Maar ik weet niet of dit zo hoort, omdat ik de omgeving niet ken.
Hopelijk komt dit niet al te zeikerig over, want ik vind je hoofd érg goed gelukt. Je sprak namelijk over details, dus kon ik mijn mond niet houden ;)

[edit]Hmz, dit ik het bericht meer of min opnieuw te typen, blijkt hij het toch geu-pload te hebben. (kreeg een 404). Verwijder deze post maar...

[ Voor 9% gewijzigd door bgever op 18-06-2003 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:41

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Dark Blue schreef op 18 June 2003 @ 19:02:
Maar, ik snap, dat jullie mijn model nogal een blokkendoos vinden. Dat vind ik zelf ook, maar dat hoort geheel bij het idee dat het moet geven...
[afbeelding]
Deze ben ik aan het namaken. Nou, met de eerdere hint in mijn eerste post en dit gegeven moeten jullie toch wel gaan snappen welke periode ik wil uitbeelden :)

Ff wachten op mijn rendertje :)
http://huonline.webservicez.nl/meuk/3d/menandmachine2.jpg
[afbeelding]
ik denk dat er een verschil is met een idee dat je probeert uit te beelden en een blokkendoos. Je kunt met weinig complexiteit/ weinig polygons toch een mooi beeld zetten. Maar bij deze tractor zie je de onderdelen nog veel te los, het is niet een geheel.
Het komt op je over als een bult cylinders kubussen staven bij elkaar geplaatst.
In mijn ogen is de essentie van het modelen dat het toch 1 geheel lijkt, en dit is zeker niet altijd een makkie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
dacht al.. eerste dat me opviel was 2x dezelfde link.. vandaag geen wips meer van mij

@dark blue: ik raad je aan om op een ander programma over te stappen, want het is duidelijk dat je erg beperkt word door Vue

[ Voor 43% gewijzigd door geez op 18-06-2003 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtomicShockwave
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17:41

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

geez schreef op 18 June 2003 @ 22:26:
dacht al.. eerste dat me opviel was 2x dezelfde link.. vandaag geen wips meer van mij

@dark blue: ik raad je aan om op een ander programma over te stappen, want het is duidelijk dat je erg beperkt word door Vue
vue? het lijkt wel bryce :D
maar ik kan 3dsmax aanraden, denk dat je daarmee een stuk verder komt, het ziet er naar uit dat dit prog bedoelt is voor landschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-06 13:26
Anoniem: 12179 schreef op 18 juni 2003 @ 16:53:
@Morgoth: Als je dat waar kan maken in 3D wordt ie super denk ik !

Update van mijn bump:

[afbeelding]

En een grote versie staat hier: 1600x1200

Moet de verschillende layers in PS nog tunen. De rimpels boven zijn lip moeten bijvoorbeeld wat minder maar de kin mag wel wat meer texture hebben.

Ik denk dat ik een tweede bumpmap ga maken en die layer in Maya met deze want hij ziet er nog lang niet oud genoeg uit voor hetgeen ik van plan ben. Als ik op deze meer rimpels ga maken ben ik bang dat ik hem verpest.
Hey lang niet gezien :)

Maaruh, die bump op z'n onderlip is wel erg rechtlijnig, als een rubberband ofzo. Varieer daar wat meer. Ook zie je met deze belichting de onderkant van de bovenlip niet, het is nu een zwart gat :). Er zijn zat tutorials te vinden over 3-puntsbelichting, dan zie je alles wat beter. Ook als je je achtergrond een andere kleur geeft dan zwart. Nu heb je geen idee hoe diep de kop is.

En dan nog iets wat je nog erger hebt dan ik; jij gebruikt een muis, of je stelt je wacom niet goed in. Er zit geen verschil in diepte bij die rimpeltjes.

En je hoeft toch niet bang te zijn dat je je bump verpest? Je maakt gewoon nieuwe layers aan waar je met zwart en wit op tekent voor extra diepte en detail, bevalt 't niet -> hup layertje weg :)

Verder vermoed ik dat je (uw :+) mesh zo in het midden van z'n wenkbrouwen een beetje rommelig geworden is.

Hopelijk ben ik niet te kritisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tja helaas benk nog niet echt goed in 3d'en

naja hier mijn eerste wip:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/freaky_baby_yea.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 86949 op 18-06-2003 23:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 11-08-2021

WILDEAAP

De aap heet Wil...

plaatje doet het niet nu wel

[ Voor 34% gewijzigd door WILDEAAP op 18-06-2003 23:48 ]

De vos loopt door het bos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@oikoyama: Thanks voor de kritiek en je hebt gelijk, onderlip is niet mooi (zei Litoki ook maar daar kom ik zo op :)). Probleem met de ribbels tussen neus en lippen is denk ik niet dat ze te ribbelig zijn maar meer dat de huid er daar nog een beetje statisch uitziet. Ik ben nu druk bezig met krasjes en dergelijke toe te voegen. Die platte schijt blik kan ik er niet uithalen maar ik kan wel even melden dat ik zijn expressie nog ga veranderen als ie helemaal is getextured. Thanks voor het compliment trouwens :)

@LiToKi: Nee, lang niet gezien. Beetje strubbelingen, soort van post-emigratie stres maar hij gaat nu weer lekker.

Over de belichting, deze kop komt uiteindelijk frontaal in beeld. Niet van de zijkant. Dit betekent dat de UV map goed is uitgelegd tot ongeveer het begin van zijn oren. Wanneer ik de belichting nu zo maak dat ie helemaal goed zichtbaar is is ie echt niet mooi meer :) Moet nog attributen om zijn kop heen modellen die uiteindelijk aan de machine vast zitten. Onderlip wordt aan gewerkt. Reden dat ik een nieuwe texture maak is puur gemakzucht. Als ik een extra bump maak van rimpels en deze als tweede bump op mijn model hang kan ik de bump value voor de twee maps makkelijk tunen in Maya met IPR render (als je dat niet kent, ipr is een real-time render window waar je gelijk veranderingen in je material props kunt zien). Ik probeer die lip op de tweede bump een beetje interessanter te maken. Ik werk trouwens zowieso met veel layers, de eerste bump heeft er al 16. Wacom heb ik even opzij geschoven, ik ben nu een A4 Lifetec aan het uitproberen die ik net bij de Aldi (:)) heb gehaald en die is even wennen (en nog niet optimaal ingesteld).

Wipje van de gedeeltelijk gemaakte tweede bump over de eerste heengelegd:

Afbeeldingslocatie: http://perso.club-internet.fr/henk.schafer/contestv11/wip-5.jpg

* Anoniem: 12179 gaat weet verder tekenen

* Anoniem: 12179 ziet net dat de bump value van de eerste bump invert is, wordt gelijk veranderd voordat daar commentaar op komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Loopt lekker dit topic. Veel deelnemers en wips, houden zo! (concept arts zelfs :o)
Zelf heb ik ook niet stilgezeten ;)
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weerts1/WIP2.jpg
Veel meer detail is de bedoeling, maar is ontzettend tijdrovend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zo, ik ga maar es kappen voor vandaag,

mn laatste wip:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/wip_head.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Qylos schreef op 18 June 2003 @ 17:23:
Ben begonnen met texturen

[afbeelding]

C&T please
:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

WILDEAAP schreef op 18 juni 2003 @ 23:47:
Loopt lekker dit topic. Veel deelnemers en wips, houden zo! (concept arts zelfs :o)
[afbeelding]
Meer detail :)

Ik vind hem al erg gedetailleerd, wordt erg mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
  • Laatst online: 00:40
WILDEAAP schreef op 18 June 2003 @ 23:47:
[afbeelding]
Aan zoiets heb ik ook een tijd zitten denken, maar ik dacht dat het er niet zo mooi uit zo zien, en nogal saai zou zijn, maar hiermee bewijs jij het omgekeerde _/-\o_ prachtig :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Dark Blue schreef op 18 June 2003 @ 21:12:
[...]

Hm, ik vind je belichting een beetje vreemd, alsof hij van twee kanten belicht wordt.

bij fotografie heet dat tang-belichting en dat is errug onnatuurlijk)

Overigens staat je model nogal in een vreemde houding, alsof hij net zijn teen gestoten heeft en nu staat te vloeken... ;)
Die belichting heb ik er snel ingezet voor de wip (Wilde rood licht in het gat in zijn buik en moest daardoor ook meer lichten erin zetten.)

De houding zal ik waarschijnlijk ook nog aanpassen, eerst nog voeten eronder en zijn onderarmen en handen moddelen voor ik daar aan begin.

edit: ook maar effe een link naar het plaatje waar dit over gaat

en nog iets: De texture op zijn broek blijft niet (is nu nogal lelijk).

[ Voor 13% gewijzigd door -db- op 19-06-2003 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-06 22:30
Geef de vloer texture wat meer relief/bump. De muur ziet er klein beetje uit als een laag resolutie map. Probeer wat meer kleur aan te brengen. :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een wipje: texture in progress

Afbeeldingslocatie: http://perso.club-internet.fr/henk.schafer/contestv11/wip-6.jpg

Kleur van de lippen doe ik over want die zijn te donker en te rood denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 14:10
geez schreef op 17 juni 2003 @ 20:23:
nieuwe wip :P
lastig werk :| maar ja zo leer je :)

[afbeelding]

edit:
shit, vern**k ik de layout weer, sorreh :+
lijkt op een voet van Optimus Primal in Transformers:Beast Wars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10-06 14:10
WILDEAAP schreef op 18 June 2003 @ 23:47:
[afbeelding]
et is een Gundam Wing, of zon robot uit zon oude Beat em Up game, One Must Fall ofzo :p
srry voor de dubbel post

[ Voor 3% gewijzigd door agoNITE op 19-06-2003 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

@Qylos: Je scene is nog wat kaal. Er zijn een aantal leuke details: kapotte buis, schakelaartjes, ventilatortje... maar dan heb je ook vrijwel alles genoemd. Die dingetjes mogen dus wat meer er in.
Ook gebruik je nogal wat standaard vormen. Probeer deze een beetje tech-achtiger te maken. Meer hoeken, schroeven, draden.. noem maar op.
Als laatste mis ik wat leuke belichting. Maak wat tl's langs de muur of aan het plafond. Wordt meteen een stuk sfeervoller!

@morgoth: Ik weet niet hoe je je model aant maken bent, maar volgens mij is het op jouw manier ontzettend veel werk. Is het niet handiger globaal je model te maken en dan detail toe te voegen. Op die manier houd je meer overzicht en wordt het resultaat beter.

@HeartCore: De rimpels rondom zn ogen vind ik erg goed gelukt. Volgens mij zijn die rond zn mond en op zn voorhoofd wat te diep, of wat onnatuurlijk van vorm. Ben benieuwd wat voor machine er verder nog bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

dat zal zeker kunnen kloppen, ik zal es kijken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 70375

Zo ik ben er ook maar eens aan begonnen.

Het belangrijkste deel van mijn robot is al klaar :)

Afbeeldingslocatie: http://www.cyb-ymer.be/contests/menandmachine/c12-wip1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WJP
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-01 19:36

WJP

Shibby

omg.. die heeft geen BH nodig :7

komen daar ook geweren uit?? :+

Specs -- D2OL @ COMPUTERFREAKED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 13317

Anoniem: 12179 schreef op 19 June 2003 @ 11:33:

[afbeelding]

Geweldig :9~ :9~ :9~

Maar die kin is ook nog niet perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:28
wat worden er weer mooie dingen gemaakt zeg, dan kom ik op de proppen met me pruts werkje :P mgoed, dit moet dus een Lotus Elise voorstellen, en het is de bedoeling dat er ook nog een rijder in komt te zitten :)
Afbeeldingslocatie: http://people.zeelandnet.nl/wgeuze/nounou.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:47

Qwerty-273

Meukposter

Anoniem: 63976 schreef op 18 June 2003 @ 21:21:
[afbeelding]

[grol-en-grappen modus]
Een massage staaf
[/grol-en-grappen modus]

Het is inderdaad een mooi lampje tot zo ver ;) Ben benieuwd hoe deze als final er uitgaat zien. De handen zien er op dit moment goed uit ;) Nette handschoentjes. Maar waar die tegen aan kan leunen? nee ik heb nou niet echt een wereld idee, maar misschien een biergals? of een echte groene rakker (een heineken fles bijvoorbeeld of iets dergelijks ;) )

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• d33n
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-06 07:43
Anoniem: 63976 schreef op 18 June 2003 @ 21:21:
[afbeelding]

tegen de lichtknop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80198

Topicstarter
Anoniem: 70375 schreef op 19 June 2003 @ 14:53:
Zo ik ben er ook maar eens aan begonnen.

Het belangrijkste deel van mijn robot is al klaar :)

[/url]]
gewoon een woord:ge :9~ l
ik vraag me alleen af wat het nou word :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 12179 schreef op 19 juni 2003 @ 11:33:

mooi hoor maar , die bump op zijn kin is natuurlijk nog niet goed, maar ook de bump op zijn bovenlip zijn gewoon te... duidelijk (ik bedoel volgens mij zijn het gewoon zwarte strepen, blur deze b.v zodat er niet zo'n keiharde lijn ontstaat)
ook de bump op zijn wenkbrauw ziet er niet helemaal goed uit.

Ik denk dat je gewoon de bump map een stuk lager moet zetten of de lijnen moet blurren.
verder ziet ie er vet uit, maar als je zijn hoofd zoveel detail geeft moet natuurlijk ook zijn lichaam en scene in verhouding zijn met die detail, en vraag me af of je daar genoeg tijd en zin inhebt.

nou nog zijn skin texture......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik post deze toch maar, ik was dus bezig met een plaatje voor die site, en toen d8 ik heee :o er zitten ook soort van machine's in :+ dus vandaar post ik hem maar. Hij is natuurlijk nog niet af :r

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/b.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Anoniem: 80198 schreef op 19 June 2003 @ 15:48:
[...]

mooi hoor maar , die bump op zijn kin is natuurlijk nog niet goed, maar ook de bump op zijn bovenlip zijn gewoon te... duidelijk (ik bedoel volgens mij zijn het gewoon zwarte strepen, blur deze b.v zodat er niet zo'n keiharde lijn ontstaat)
ook de bump op zijn wenkbrauw ziet er niet helemaal goed uit.

Ik denk dat je gewoon de bump map een stuk lager moet zetten of de lijnen moet blurren.
verder ziet ie er vet uit, maar als je zijn hoofd zoveel detail geeft moet natuurlijk ook zijn lichaam en scene in verhouding zijn met die detail, en vraag me af of je daar genoeg tijd en zin inhebt.

nou nog zijn skin texture......
Inderdaad, ik zou ook de bumpmap een stuk zwakker maken. En ook niet de bumpmap gebruiken als basis van je je colormap :P Belichting komt door geometrie, niet door hem er in te schilderen.

Bij nader inzien.. misschien is de bumpmap niet te sterk (kijkend naar het vorige plaatje) Maar is het probleem alleen de colormap. Maar dat weet jij beter, wat je priecies gedaan hebt :) Verder trouwens een mooi hoofd.

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaguar_e
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16-05-2024
nou als be wijs dat ik mee doe een wipje

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/jaguare/Wip1.jpg%20height%20=%20400%20width%20=%20300

[ Voor 18% gewijzigd door Jaguar_e op 19-06-2003 22:58 ]

The Only Good Silence Is The Silence With Music In It

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
als be wijs ? :9
ziet er grappig uit, wat gaat het worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Schuey schreef op 19 June 2003 @ 15:12:
wat worden er weer mooie dingen gemaakt zeg, dan kom ik op de proppen met me pruts werkje :P mgoed, dit moet dus een Lotus Elise voorstellen, en het is de bedoeling dat er ook nog een rijder in komt te zitten :)
[afbeelding]
Ziet er leuk uit, maar heeft weinig met het onderwerp te maken. :|Natuurlijk zit er een motor in, en de bestuurder is natuurlijk een mens, maar dat is niet waar het gaat in jouw scene. Ik zou als ik jou was dan ook maar wat anders bedenken, want in de categorie "orgineel" hoort dit ook niet thuis :/

Ik vind trouwens over het algemeen dat de onderwerpen niet al te best zijn. Wordt een beetje te ruim /te breed naar het onderwerp gekeken. Die van 3D-god vind ik ook weer zoiets... :/

D'r zijn er een heleboel die wel op het goeie spoor zitten (=cyborg), maar orgineel is 't allemaal niet echt (kan nog komen natuurlijk :) ), al vind ik die van WILDEAAP wel errug mooi :*)

Ik heb zelf een meesterlijk idee al zeg ik het zelf. :P ;) Maar wacht tot de Proefwerk/Examen-week achter de rug is :)

Fotografie: | Flickr | Canon 5DII + 20mm + 35mm + 50mm + 100mm || Hardlopen: Strava PR 5km: 20:26 10km: 44:35 HM 1:39:58

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IFASS
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-02 12:45
ik ben ook maar overnieuw begonne, en het gaan nu prima
(boxmodeling)

wip:
Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.nl/wvdridder/contest/wip004.jpg

ik zeg nog lekker niet wat het word >:)

comments plz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
inquestos schreef op 19 June 2003 @ 16:58:
[...]

Ziet er leuk uit, maar heeft weinig met het onderwerp te maken. :|Natuurlijk zit er een motor in, en de bestuurder is natuurlijk een mens, maar dat is niet waar het gaat in jouw scene. Ik zou als ik jou was dan ook maar wat anders bedenken, want in de categorie "orgineel" hoort dit ook niet thuis :/

Ik vind trouwens over het algemeen dat de onderwerpen niet al te best zijn. Wordt een beetje te ruim /te breed naar het onderwerp gekeken. Die van 3D-god vind ik ook weer zoiets... :/

D'r zijn er een heleboel die wel op het goeie spoor zitten (=cyborg), maar orgineel is 't allemaal niet echt (kan nog komen natuurlijk :) ), al vind ik die van WILDEAAP wel errug mooi :*)

Ik heb zelf een meesterlijk idee al zeg ik het zelf. :P ;) Maar wacht tot de Proefwerk/Examen-week achter de rug is :)
:D
Sorry dan zal ik eens wat anders bedenken, maar ben alweer 2 dagen kwijt :( Iets orgineels zal dan ook niet meer tevoorschijn komen denk ik :P Hoogstens een Gundam suit ofzo :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://perso.club-internet.fr/henk.schafer/contestv11/wip9.jpg

Heb 1 van de bumps wat minder gezet en de area onder zijn neus ziet er nu beter uit. De specular map is nog niet helemaal goed wat vooral te zien is bij het randje op zijn onderste oogleden. Ik laat hem nu ff rusten en ga eerst eens aan de rest van de scene beginnen. En misschien kan ik nog een beetje cheaten en delen machine over de lelijke stukken texture laten vallen :)

@Maddog: Ik doe toch de bump als basis gebruiken, tis niet dat ik dat persé wil maar dit is pas de tweede keer dat ik een human texture zelf teken en ik ken alleen deze methode. Heb geen tijd om voor deze contest een andere manier te gaan leren :)

@3DGod: zo beter? Ik weet dat de rest van de scene moet overeenstemmen met het detail van zijn hoofd maar ik heb nog ruim twee weken toch?

* Anoniem: 12179 opent snel een tweede window met de regels

Zou niet de eerste keer zijn dat ik me een week in de sluitdatum vergis maar ik heb nog tot 8 juli dus dat gaat wel lukken. Btw, de rimpels bij zijn wenkbrauwen laat ik nog even, als het storend is nadat ik zijn wenkbrauwen heb geplaatst doe ik er nog wel wat aan.

@Cyb-ymer: Wat voor soort robot wordt dat? (WIL ik dat wel weten :))

@Jaguar_E: Ik krijg een timeout op die link van jou maar dat kan aan mijn connectie liggen. Die is echt bagger de laatste dagen. Ik probeer het straks nog een keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
inquestos schreef op 19 juni 2003 @ 16:58:
[...]

nou, nou...nou zo kan ie wel weer :P , lees eerst effe mijn tekst voordat je er commentaar op geeft. Zoals ik al zei is dit voor een website, en omdat er toevallig ook nog iets van machine's in zitten heb ik hem gepost. Dus tuurlijk is het niet orgineel, t is voor een website (was dus niet bedoelt voor deze contest, maar kwam toevallig zo uit >:) ).

En als je iets orgineels wil maak dan zelf wat orgineels (goed bedoelt ;) ).
En het is noujuist de bedoeling dat je het onderwerp een beetje ruim bekijkt, anders had ik wel mijn ander onderwerp genomen(fight master). Ik vind dat er allemaal mooie dingen worden gemaakt, en ja tuurlijk kan het niet allemaal orgineel zijn, dan zou het toch ook niet meer orgineel zijn :? (zoiets)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
[quote]Anoniem: 12179 schreef op 19 June 2003 @ 17:33:
Heb 1 van de bumps wat minder gezet en de area onder zijn neus ziet er nu beter uit. De specular map is nog niet helemaal goed wat vooral te zien is bij het randje op zijn onderste oogleden. Ik laat hem nu ff rusten en ga eerst eens aan de rest van de scene beginnen. En misschien kan ik nog een beetje cheaten en delen machine over de lelijke stukken texture laten vallen :)

@3DGod: zo beter? Ik weet dat de rest van de scene moet overeenstemmen met het detail van zijn hoofd maar ik heb nog ruim twee weken toch?

Het hoofd ziet er goed uit, alleen die ogen kunnen echt vele malen beter.
je moet echt de iris pupil en oogbol en dat doorzichtige
stukje voor de iris( |:( grrr hoe heet dat nou ook alweer :? ) apart maken/texturen
En ik zou de texture van de lippen aanpassen(vage zwartje lijnen op zijn lippen)
en ik zou toch echt die bump rondom zijn mond aanpasse.
Als de scene enz ook zo veel detail heeft als dit plaatje _/-\o_ _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
dacht dat inquestos de leiding had :D hmm, dan ga ik gewoon door met deze :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Dat hoofd, ik geloof van HeartCore:

- Ik vind de texture op de lippen heel onnatuurlijk, niemand heeft van die verticale smalle streepjes op zijn lippen, tenzij Max Factor een nieuwe trend wil gaan zetten ;)
- Verder zijn de ogen opvallend blauw - ze zouden beter aan de randen iets groener kunnen, en iets donkerder :)
Overigens wel een heel natuurlijke ligging in de oogkas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

klein wipje van een truck die erin komt
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/weerts1/truck.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34259

Het punt waarom jouw gezicht zon 'schijtblik :P ' heeft is volgens mij omdat het stuk van de kin tot de onderste lip te plat is. Als je dat wat meer indiept ziet het er al een stuk beter uit denk en ziet je gezicht er minder plat uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Mooi karretje WILDEAAP, je moet me toch es uitleggen hoe je dat leuke lichteffectje doet bij al je lampen :)

btw, vind 't leuk dat deze contest weer eens meer publiek trekt :) ga zo door iedereen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WILDEAAP

WILDEAAP

De aap heet Wil...

Heb jij me geleerd hoor :)
Althans hoe de attenuation werkt. Verder gewoon een beetje glow toevoegen in photoshop en eventueel een klein lens flaretje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Heheh..eindelijk weer een beetje tijd om met mijn spinnetje verder te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 9542

misschien als inspiratie voor de mensen hier:

http://www.secondreality.ch

een voorbeeld:

Afbeeldingslocatie: http://www.secondreality.ch/gallery/3d/thumbnails/shebot2.jpg
http://www.secondreality....magepages/shebotface.html

DISCLAIMER: NIET VAN MIJ DUS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
WILDEAAP schreef op 19 June 2003 @ 19:17:
Heb jij me geleerd hoor :)
Althans hoe de attenuation werkt. Verder gewoon een beetje glow toevoegen in photoshop en eventueel een klein lens flaretje.
lol, ok, je hebt er mooi in gebruikt iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geez
weer een nieuwe wip:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/e.roozing/GoT/V12/wip0014.jpg

edit:
let niet op die blauwe dingen bovenaan :D

[ Voor 27% gewijzigd door geez op 19-06-2003 20:24 . Reden: foutje in pic link ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Okee, ik heb dus mijn spinnetje heel simpel wat bones en helpers gegeven om hem wat makkelijker te positioneren. Alleen nu wil ik, om een beetje fatsoenlijk te kunnen werken, dat het model gehide is, maar ik de bones zie, en dat als ik render doe, het model weer zichtbaar wordt. Ik wil dus niet de hele tijd Unhide All hoeven doen enzo. Weet iemand hoe dat moet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-09-2018

DarkX

Ik?

Oeh, d'r schiet me wel een briljant idee te binnen bij Men & Machine, maar ik kan niet modellen dus heb er weinig aan. Maar ik moest direct denken aan het karakter Ng uit het boek Snow Crash van Neal Stephenson :) Een of andere oorlogsveteraan die toen hij verlamd werd schijt had aan die lompe electrische rolstoeltjes, en een soort mega life support systeem in een enorme truck liet bouwen die die nu via een vaag VR systeem bedient. Supervet.

Zijn van:
Recognizing his van is easy enough. It is enormous. It is eight feet high and wider than it is high, which would have made it a wide load in the old days when they had laws. The construction is boxy and angular; it has been welded together out of the type of flat, dimpled steel plate usually used to make manhole lids and stair treads [traanplaat dus?]. The tires are huge, like tractor tires with a more subtle tread, and there are six of them: two axles in back and one in front. The engine is so big that, like an evil spaceship in a movie, Y.T. feels its rumbling in her ribs before she can see it; it is kicking out diesel exhaust through a pair of squat vertical red smokestacks that project from the roof, towards the rear. The windshield is a perfectly flat rectangle of glass, about three by eigth feet, smoked so black that YT can't make out an outline of anything inside.

[....]

Where the driver's seat ought to be, there is a sort of neoprene puch about the size of a garbage can suspended from the ceiling by a web of straps, shock cords, tubes, wires, fiber-optic cables and hydrolic lines.
Misschien leuk voor iemand om een keer te modellen :) Stephenson beschrijft altijd wel lekker grafisch imo :)

"We need to have a talk about the birds and the bee gees..."
FreeStroke: Playing acoustic guitars at eleven!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDDoG

MaDDoG

De brakste schakel

Afbeeldingslocatie: http://images.digitalmedianet.com/2002/04_apr/features/lw75firstlook/xraybones.gif
X-Ray bones aanzetten bij je render menu in de layout...... of gebruik je geen lightwave? :P

to repetitive music."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 68580

armageddon_2k1 schreef op 19 juni 2003 @ 20:41:
Okee, ik heb dus mijn spinnetje heel simpel wat bones en helpers gegeven om hem wat makkelijker te positioneren. Alleen nu wil ik, om een beetje fatsoenlijk te kunnen werken, dat het model gehide is, maar ik de bones zie, en dat als ik render doe, het model weer zichtbaar wordt. Ik wil dus niet de hele tijd Unhide All hoeven doen enzo. Weet iemand hoe dat moet?
render hidden in je render menu :P (zon aanvinkding, staat onder je resolutiekiesdinge) (dis teminste in max)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Anoniem: 80198 schreef op 19 June 2003 @ 17:34:
[...]

nou, nou...nou zo kan ie wel weer :P , lees eerst effe mijn tekst voordat je er commentaar op geeft. Zoals ik al zei is dit voor een website, en omdat er toevallig ook nog iets van machine's in zitten heb ik hem gepost. Dus tuurlijk is het niet orgineel, t is voor een website (was dus niet bedoelt voor deze contest, maar kwam toevallig zo uit >:) ).

En als je iets orgineels wil maak dan zelf wat orgineels (goed bedoelt ;) ).
En het is noujuist de bedoeling dat je het onderwerp een beetje ruim bekijkt, anders had ik wel mijn ander onderwerp genomen(fight master). Ik vind dat er allemaal mooie dingen worden gemaakt, en ja tuurlijk kan het niet allemaal orgineel zijn, dan zou het toch ook niet meer orgineel zijn :? (zoiets)
"Iets van machines". Ja dat bedoel ik dus. Had je tekst wel gelezen, maar begrijp niet dat je dit dan vervolgens post. Is het nou de bedoeling dat je hiermee mee doet?? Natuurlijk moet je ruim denken, anders zou er niet eens plaats zijn voor orginaliteit, maar het moet wel enigzins binnen de grenzen van het onderwerp vallen
Schuey schreef op 19 juni 2003 @ 17:55:
dacht dat inquestos de leiding had :D hmm, dan ga ik gewoon door met deze :P
Moet je zelf weten, maar ik vind 't jammer dat iedereen nu zomaar wat lijkt te gaan doen. Als jij een auto kan posten, post straks iemand anders een koffiezetapparaat, en een ander een horloge, want daar zit toch ook iets van elektrisch in?? :? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dark Blue schreef op 19 June 2003 @ 18:28:
Dat hoofd, ik geloof van HeartCore:

- Ik vind de texture op de lippen heel onnatuurlijk, niemand heeft van die verticale smalle streepjes op zijn lippen, tenzij Max Factor een nieuwe trend wil gaan zetten ;)
- Verder zijn de ogen opvallend blauw - ze zouden beter aan de randen iets groener kunnen, en iets donkerder :)
Overigens wel een heel natuurlijke ligging in de oogkas.
Ogen ga ik nog mee verder. Is eerste poging tot tekenen van oogjes ipv een paar procedurals erover heen. Ik denk trouwens dat ik de bump voor de hele onderste helft overnieuw ga maken inclusief de lippen.

@Wildeaap: Erg mooi gedaan! Ik vind dat koplamp effect erg strak.

@Armageddon: Gewoon je bones in een aparte layer zetten en dan aan of uitklikken als je ze nodig hebt. Als je Maya gebruikt tenminste :)

@Shuey: Uit de openingspost:
Denk bijvoorbeeld aan films als "the matrix", "star wars",''terminator','
het onderwerp spreekt verder voor zich dus... let's begin modeling!
Persoonlijk link ik het onderwerp niet echt aan een Lotus maar goed, ik leid deze contest niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
Anoniem: 12179 schreef op 19 juni 2003 @ 22:55:
[...]

@Armageddon: Gewoon je bones in een aparte layer zetten en dan aan of uitklikken als je ze nodig hebt. Als je Maya gebruikt tenminste :)

[...]
Het is al gelukt en ik heb 3ds max :). Werkt een stukkie makkelijker nu, ipv de hele tijd 15000 polygonen op mijn scherm die ik met FK moet gaan draaien enzo. Morgen maar ff ontwerpje maken voor de rest van mijn spin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

armageddon_2k1 schreef op 19 June 2003 @ 23:07:
[...]

Het is al gelukt en ik heb 3ds max :). Werkt een stukkie makkelijker nu, ipv de hele tijd 15000 polygonen op mijn scherm die ik met FK moet gaan draaien enzo. Morgen maar ff ontwerpje maken voor de rest van mijn spin.
Weet niet of dit in Max kan maar in Maya bind ik meestal twee versies van de geometry naar het skele, een high poly die ik hide totdat ik ga renderen en een low poly om fk/ik op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

worde nette dinge hier :), vraag me bij sommige plaatjes echt af wat et eindresultaat zal worden en dan ook of de enorme zooi detail die erin gegooid word ook nog wel te zien zal zijn :)

maja, kheb ook een vraagje , iemand misschien een id hoe ik een doorzichtig iets volume kan geven, mijn monster krijgt namelijk doorzichtige huid, die als een soort van "gel" over zn mechanische botten moet zitten, oftewel, hoe meer gel, hoe minder goed de botten te zien behoren te zijn, maja, ik zou geen id hebbe hoe ik dat moet gaan aanpakke :) (naja, met een opacity map zou et kunnen, maar dan klopt et nog steeds nie geheel, want als je perspectief veranderd heb je weer een andere map nodig dan)

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 68580 op 20-06-2003 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 48458

De huid dikte geven en een 2-sided material (met een lage(re) opacity, zodat je er doorheen kunt kijken) gebruiken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hehe nop, das niet helemaal wat ik bedoel, ik bedoel dat wanneer het beest dikker word, dus de (mechanische) ingewanden verder naar binnen zitten, ze minder goed te zien moeten zijn, maar met 1 laag van een materiaal wat ervoor zit zal et altijd eve goed te zijn zijn, hoe dichtbij of veraf die laag ook zit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Aangezien mn hoofd teveel tijd innam en mn laatste wip maarliefs al 504 polies was zonder meshsmooth benk maar opnieuw begonne.
Et is opzich wel een verbetering vindik, gaat ook een stuk sneller dit keer :)

Mn 1e wip van nieuwe versie:

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/4wip.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
inquestos schreef op 19 June 2003 @ 21:43:
[...]

"Iets van machines". Ja dat bedoel ik dus. Had je tekst wel gelezen, maar begrijp niet dat je dit dan vervolgens post. Is het nou de bedoeling dat je hiermee mee doet?? Natuurlijk moet je ruim denken, anders zou er niet eens plaats zijn voor orginaliteit, maar het moet wel enigzins binnen de grenzen van het onderwerp vallen

[...]
Ik zeg niet dat het de bedoeling is :7 , maar het wel. En natuurlijk word ie voor deze contest nog aangepast dat er echt meer machine in komt, hij is natuurlijk nog niet af. En ja een koffiezet apparaat met een mannetje erbij valt ook binnen de de grenzen van men and machine. Het is natuurlijk niet de meest leuke scene en valt dan dus nog net binnen de grenzen, maar het mag. Maar zoals ik al zei mijn gastje is nog verre van af, en ik hoop dat jullie dat kunnen waarderen ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
ziet er goed uit! Al kan ik er nog niet echt veel van zegge ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
je moet wel breed naar het onderwerp kijken maar ik ben het eens, dat je het ook niet moet overdrijven. Daarom moet die auto natuurlijk ook wel meer machine worden(mischien zoals in back to the future) en die van mij natuurlijk ook. Maar het zijn allemaal nog wipjes zolang de eindscene's ,maar meer naar machine of men zijn :X . maar ik denk wel dat omdat je met dit onderwerp veel kanten op kan, er ook zoveel deelnemers meedoen.

[ Voor 80% gewijzigd door Anoniem: 80198 op 20-06-2003 08:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Ik heb het frame van de mechanische voet van mijn cyborg gemaakt.
Omdat het plaatje direct hier zetten toch niet werkt moet je er hier voor klikken.
edit:
Aan de voet komt nog een hydraulisch systeem voor beweging ,schokdempers en nog rubbers op de plaatsen waar de voet de grond raakt.

En voor een wip van de volledige cyborg (Nog zonder de voet), klik je hier.

En dan nog de hele site hier.

edit 2:
Qylos schreef op 20 juni 2003 @ 11:54:
[...]

het valt me op dat jouw renders vrij onscherp zijn (NOFI). Heb je een of andere render instelling niet goed gedaan? Met wat voor een 3d prog werk je?
Ik werk met max 5.1, en ik heb de kwaliteit van de jpg op 100% staan (Als je kiest om op te slaan als jpg).

[ Voor 42% gewijzigd door -db- op 20-06-2003 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
-db- schreef op 20 June 2003 @ 11:50:
Omdat het plaatje direct hier zetten toch niet werkt moet je er hier voor klikken.

het valt me op dat jouw renders vrij onscherp zijn (NOFI). Heb je een of andere render instelling niet goed gedaan? Met wat voor een 3d prog werk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Onderste deel van bump opnieuw gemaakt. Kin iets meer vorm gegeven en onderlip bump opnieuw gemaakt.

Afbeeldingslocatie: http://perso.club-internet.fr/henk.schafer/contestv11/wip10.jpg

Ogen wordt nog aan gewerkt evenals wenkbrauwen, haar en wimpers. Ik las trouwens dat Maya painteffects nu beperkt zijn toegestaan, ik neem aan dat het voor het haar geen probleem is aangezien om goed haar te krijgen dmv painteffects misschien nog wel moeilijker is dan het modelleren van haar.

Nu echt beginnen met het machinale deel van mijn ontwerp :)

@DB: ben benieuwd hoe die cyborg eruit komt te zien. Ga je de texture tekenen of ga je procedurals gebruiken?

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 12179 op 20-06-2003 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
w00t hij is vet! Ligt het nou aan mij of lijken de ogen een beetje vaag op die "close-up" heartcore? Lijkt net of je ze geblurd hebt of uitgerekt ofzoiets :)

Ziet er echt heel gaaf uit, ben benieuwd hoe de volledige versie eruit ziet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969

Hij is inderdaad erg mooi !
Alleen een paar dingen :
-De winpers lijken aan de linkerkant van het rechteroog naar binnen te zitten.
-De bovenlip is een beetje te dun en te onduidelijk.
-De huiskleur is een beetje typisch, maar ik weet nog niet in wat voor scene hij komt , dus dat kan nog ;)
-De neus (vooral de bovenkant) is nog behoorlijk hoekig.
-De overgang van de streek rond de mond -> de rest van z'n hoofd is wat te abrubt naar mijn mening.

edit:
en hij heeft nog geen tanden :)

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 35969 op 20-06-2003 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Anoniem: 12179 schreef op 20 June 2003 @ 12:18:
@DB: ben benieuwd hoe die cyborg eruit komt te zien. Ga je de texture tekenen of ga je procedurals gebruiken?
Mooie bump, het gedeelte rond de mond is nu een stuk beter.

En over mij, ik heb nog nooit een texture gemaakt en ik denk niet dat ik de tijd heb om het voor deze contest nog te leren dus zelf maken doe ik waarschijnlijk niet.

Maakt ook niet zo heel veel uit omdat je de details niet zo ziet gezien de hele cyborg in beeld komt en alleen aan de rechterkant van de final.

Wat links komt zeg ik nog niet, ik wil het onderwerp van het plaatje niet verraden.
Want ik vind het onderwerp nog best origineel. (Hopen dat het lukt om het uit te werken.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schuey
Anoniem: 12179 schreef op 19 juni 2003 @ 22:55:
[...]

Ogen ga ik nog mee verder. Is eerste poging tot tekenen van oogjes ipv een paar procedurals erover heen. Ik denk trouwens dat ik de bump voor de hele onderste helft overnieuw ga maken inclusief de lippen.

@Wildeaap: Erg mooi gedaan! Ik vind dat koplamp effect erg strak.

@Shuey: Uit de openingspost:

[...]

Persoonlijk link ik het onderwerp niet echt aan een Lotus maar goed, ik leid deze contest niet :)
ik ook niet, maar iets beters kan ik niet verzinnen, tenminste wat haalbaar is voor mijn kunnen op dit moment :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 35969 schreef op 20 June 2003 @ 12:48:
Hij is inderdaad erg mooi !
Alleen een paar dingen :
-De winpers lijken aan de linkerkant van het rechteroog naar binnen te zitten.
-De bovenlip is een beetje te dun en te onduidelijk.
-De huiskleur is een beetje typisch, maar ik weet nog niet in wat voor scene hij komt , dus dat kan nog ;)
-De neus (vooral de bovenkant) is nog behoorlijk hoekig.
-De overgang van de streek rond de mond -> de rest van z'n hoofd is wat te abrubt naar mijn mening.

edit:
en hij heeft nog geen tanden :)
Heh tanden wordt aan gewerkt, gelukkig hoef ik er, gezien zijn leeftijd, maar een handvol te maken :) De overgang tussen mond en rest bevalt me zelf ook niet, evenals de bovenlip.

Ik ga tegen het einde als ik de rest van de scene af heb het hoofd nog wat tweaken. Ik werk met Maya's subdivisions en heb op alle plaatsen al genoeg geometry om zoveel te tweaken als ik wil. Dit betekent dat ik hem nog naar hartelust kan afwerken zonder de UV map te beschadigen. De huidskleur is inderdaad een beetje typisch, die ga ik nog bijwerken wanneer de rest van de scene inclusief belichting klaar is. Wimpers zijn nog niet af. Ik ben aan het leren om painteffect wimpers aan een curve te hangen maar dat wil nog niet helemaal zoals ik wil. Probleem is dat ik de paintstroke alleen met de normals kan laten lopen of de curve kan laten volgen. Als het niet lukt moet ik maar een stukkie surface maken en dan de wimpers met een transparancy map erop maken. Wenkbrauwen zelfde verhaal.

O en ik moet nog een diffuse maken :)

Edit: @Flashin die ogen wordt dus nog aan gewerkt :)

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 12179 op 20-06-2003 14:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

-db- schreef op 20 juni 2003 @ 11:50:
Ik werk met max 5.1, en ik heb de kwaliteit van de jpg op 100% staan (Als je kiest om op te slaan als jpg).
Je kan het beste opslaan als BMP en dan met Paint (of een ander programma) de BMP omzetten naar JPG. De JPG via 3dmax is idd een beetje blurry :).

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63976

-db- anders moet je www.theforumisdown.com gebruiken om je plaatje te laten zien, hier kan je hem voor een bepaalde tijd neerzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Anoniem: 63976 schreef op 20 juni 2003 @ 15:41:
-db- anders moet je www.theforumisdown.com gebruiken om je plaatje te laten zien, hier kan je hem voor een bepaalde tijd neerzetten.
http://gamez-only.madsims.net/hkuploader is ook een uploader, en je kunt er grotere plaatjes uppen :)
Helaas is de host nu down :(

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz/tweakers_manandmachine/wip3.jpg

nieuwe wip etcetcetcetc

heartcore: imo heb jet een beetje overdreven met de bumpmap, iets minder 'rimpels' zou em geen kwaad doen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 41017 schreef op 20 June 2003 @ 20:05:
[afbeelding]

nieuwe wip etcetcetcetc

heartcore: imo heb jet een beetje overdreven met de bumpmap, iets minder 'rimpels' zou em geen kwaad doen ;)
Begint ook al wat te worden !

Enne. wat mij betreft heeft ie nog te weinig rimpels, hij moet er uiteindelijk een jaartje of 150 uitzien vandaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -db-

-db-

Hoi

Weet iemand toevallig nog een goede en snel te leren tutorial voor landschappen, ander moet ik mijn hele achtergornd in photoshop maken.

En dat van die servers voor plaatjes, ik zal er eens naar kijken (alleen niet vandaag :O )

Ook krijg ik mijn wips nu scherper door ze in BMP te renderen en dan om te zetten naar JPG. Goeie tip van.......wie was het nou weer, effe geen zin om terug te lezen, maar bedankt.

[edit] oh, ja het was Mr_UnAnimouS. (Stond maar een paar posts terug. :z )

[ Voor 11% gewijzigd door -db- op 20-06-2003 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 12179 schreef op 20 juni 2003 @ 20:16:
[...]

Begint ook al wat te worden !

Enne. wat mij betreft heeft ie nog te weinig rimpels, hij moet er uiteindelijk een jaartje of 150 uitzien vandaar :)
hehe, maar misschien kun je de rimpels wat 'breder' maken want zo lijkt et alsof ie helemaal verschrompelt is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
Wip

Afbeeldingslocatie: http://server2.fs2002.com/uploaded_images/Wip7.jpg

Wat ik nog moet/ga doen:

-. Nog meer detail
-. Wat dingen nog texturen
-. Belichting

C&T please :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerry
  • Laatst online: 09-04-2022

Jerry

Who?

-db- schreef op 20 June 2003 @ 20:24:
Weet iemand toevallig nog een goede en snel te leren tutorial voor landschappen, ander moet ik mijn hele achtergornd in photoshop maken.

En dat van die servers voor plaatjes, ik zal er eens naar kijken (alleen niet vandaag :O )

Ook krijg ik mijn wips nu scherper door ze in BMP te renderen en dan om te zetten naar JPG. Goeie tip van.......wie was het nou weer, effe geen zin om terug te lezen, maar bedankt.

[edit] oh, ja het was Mr_UnAnimouS. (Stond maar een paar posts terug. :z )
Hehe no problem :P.

Specs
Youtube celebrity
D3 Crusader

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inquestos
Anoniem: 41017 schreef op 20 June 2003 @ 20:05:
[afbeelding]

nieuwe wip etcetcetcetc

damn it..... Wou zo goed als hetzelfde maken....

Denk dat ik dan toch maar niet meedoe...

(Trouwens, komt dit soms uit de Vara-TV-gids...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiToKi
Qylos schreef op 20 June 2003 @ 22:22:
Wip

[afbeelding]

Wat ik nog moet/ga doen:

-. Nog meer detail
-. Wat dingen nog texturen
-. Belichting

C&T please :)
C&T comin' up;

- je grond texture tiled (nogal)
- en de rest ook, al valt dat minder op
- waar komt dat licht vandaan? je hebt een sterke lichtbron die alle aandacht trekt, maar hij valt alleen net van je render af... dus óf verander de belichting, óf laat es zien waar 't licht vandaan komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Qylos
LiToKi schreef op 21 juni 2003 @ 00:16:
[...]

C&T comin' up;

- je grond texture tiled (nogal)
- en de rest ook, al valt dat minder op
- waar komt dat licht vandaan? je hebt een sterke lichtbron die alle aandacht trekt, maar hij valt alleen net van je render af... dus óf verander de belichting, óf laat es zien waar 't licht vandaan komt :)
Licht heb ik nu fixed, ik heb een lamp op het plafond gemaakt. De grond texture zal ik wat minder tilen :) En misschien ook wat minder tilen bij andere textures. Denk dat ik ook nog verder ga aan details :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
@LiToKi Waarom doe je zelf niet meer mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 74854

-db- schreef op 20 June 2003 @ 11:50:
edit:
Aan de voet komt nog een hydraulisch systeem voor beweging ,schokdempers en nog rubbers op de plaatsen waar de voet de grond raakt.

edit 2:

[...]

Das niet helemaal slim om em meteen van MAX naar .jpg op te slaan, puur omdat ie daar wazig van wordt :)
Je kan beter eerst als .bmp opslaan en daarna met een ander programma zoals Photoshop (of zelfs paint) em als .jpg opslaan, geeft een veel scherper resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/hymz/tweakers_manandmachine/wip4.jpg

oepdeet :)
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste

Dit topic is gesloten.