BBned, 1 mbit upload

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.639 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-09 15:25
Verwijderd schreef op 17 July 2003 @ 17:24:
* * * LEES DIT EVEN GOED * * *

Duidelijk niet eerder goed gelezen namelijk ;0
Duidelijk is dus dat jij niet goed gelezen hebt, want het is dus al officieel aangekondigd door BBned dat dit ingevoerd gaat worden door middel van een nieuwsbrief aan alle bbned providers.

Life is like spaghetti. It's hard until you make it. - Tommy Cash -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hachy
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 06-09 10:52

Hachy

Laadpas Nerd

Ja inderdaad dat meende ik ook gelezen te hebben. Dus de tests zijn kennelijk geslaagd :?

Ioniq5 & Zoe | 13000 Wp | LaadpasTop10.nl | Goedkoperrijden.blogspot.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

jochemd schreef op 17 July 2003 @ 19:09:
[...]
Het is ten eerste geen A-synchroon DSL, maar A-symmetrisch DSL.

Daarnaast heeft een verhoging van de upstream geen enkele invloed op de downstream omdat de frequentieranges waarin deze zitten bij ADSL onafhankelijk van de ingestelde snelheid zijn vastgesteld:
code:
1
2
3
4
5
POTS+ADSL  | POTS | - | upstream | - |         downstream         |
ISDN+ADSL  | ISDN           |   -    | upstream | - | downstream  |

POTS       0      8  25         138 156                         1104 kHz
ISDN       0               80       156            276          1104 kHz
dit is wat duidelijker denk ik;
Afbeeldingslocatie: http://pics.wook.nl/adsl-spectrum.gif

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 12:31
WooK schreef op 17 July 2003 @ 21:41:
[...]

dit is wat duidelijker denk ik;
[afbeelding]
Alleen wel incorrect/onvolledig. De frequentieranges van ADSL liggen bij ISDN anders dan bij POTS (wat je ook zelf kan bedenken, anders zou een ADSL modem voor ISDN gelijk zijn aan een ADSL modem voor POTS).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

jochemd schreef op 17 July 2003 @ 23:06:
[...]

Alleen wel incorrect/onvolledig. De frequentieranges van ADSL liggen bij ISDN anders dan bij POTS (wat je ook zelf kan bedenken, anders zou een ADSL modem voor ISDN gelijk zijn aan een ADSL modem voor POTS).
Erhm... zou het ook kunnen zijn dat ISDN werkt met 110 volt en POTS met 48 volt?
Verder dacht ik dat ISDN een klein overlap had op het ADSL frequentie spectrum.

Als altijd : Please correct me if i'm wrong :)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Magic Tempest,

Ik lees zelf de nieuws berichten van BBned, en kan je dus melden dat
( vandaar dat ik post ) de testen nog *niet* zijn afgerond.

En inderdaad bedoelde ik dat als mensen straks hun upload vol stoppen
dat het gevolg zal zijn dat de download minder zal zijn.
Het gaat hier tenslotte om ADSL, en het gevolg is dat de ack's voor download amper nog door zullen komen. Op een kabelinternet verbinding speelt dat heel anders, en valt eigenlijk niet te vergelijken.

Ervaringen op een 256/256 geven daar niets aan, omdat je met zo'n verbinding amper de lijn belast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:34

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 18 juli 2003 @ 15:42:
Magic Tempest,

Ik lees zelf de nieuws berichten van BBned, en kan je dus melden dat
( vandaar dat ik post ) de testen nog *niet* zijn afgerond.

En inderdaad bedoelde ik dat als mensen straks hun upload vol stoppen
dat het gevolg zal zijn dat de download minder zal zijn.
Het gaat hier tenslotte om ADSL, en het gevolg is dat de ack's voor download amper nog door zullen komen. Op een kabelinternet verbinding speelt dat heel anders, en valt eigenlijk niet te vergelijken.
Misschien snap ik het niet, maar wat maakt het nou uit of je een 512 kb of een 1 mb upload vol stopt? Vol=vol lijkt me.

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

omdat er maar een beperkte bandbreedte is, die tegen de totaal mogelijke bandbreedte al aan zit. Of je moet zoals een poster hier boven het spectrum al liet zien, dat stuk bandbreedte vergroten ( en dat is heel duur )

Zie ook hoe werkt ADSL en hoe werkt SDSL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 16:05:
omdat er maar een beperkte bandbreedte is, die tegen de totaal mogelijke bandbreedte al aan zit. Of je moet zoals een poster hier boven het spectrum al liet zien, dat stuk bandbreedte vergroten ( en dat is heel duur )

Zie ook hoe werkt ADSL en hoe werkt SDSL
Ik weet prima hoe ADSL werkt ;) Maar je redenatie klopt niet vanuit functioneel oogpunt gezien. Als ik een 1 mbit upload helemaal volstop kan ik niet meer downloaden. Logisch. Maar datzelfde geldt IMHO bij een 512 kbit upload. Als ik die nu helemaal volstop kan ik ook niets meer downloaden. Je kan toch nooit meer data in je verbinding stoppen dan de snelheid van je verbinding lijkt me? Dat heeft volgens mij weinig met de frequenties op je tel. lijn te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15:09
Ter info:
ADSL over Analoog: 832 kbit/s up max.
ADSL over ISDN: 640 kbit/s up max.
De downloadsnelheid is bij beiden gelijk

If it ain't broken, tweak it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JF_
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:35

JF_

FatalError schreef op 18 juli 2003 @ 16:15:
Ter info:
ADSL over Analoog: 832 kbit/s up max.
ADSL over ISDN: 640 kbit/s up max.
De downloadsnelheid is bij beiden gelijk
Dat zijn inderdaad de officiele cijfertjes, maar blijkbaar heeft iemand de specs wat opgerekt tot 1024kbit upstream. Vraag me niet hoe :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Wokschotel schreef op 18 July 2003 @ 16:08:
[...]
Ik weet prima hoe ADSL werkt ;) Maar je redenatie klopt niet vanuit functioneel oogpunt gezien. Als ik een 1 mbit upload helemaal volstop kan ik niet meer downloaden. Logisch. Maar datzelfde geldt IMHO bij een 512 kbit upload. Als ik die nu helemaal volstop kan ik ook niets meer downloaden. Je kan toch nooit meer data in je verbinding stoppen dan de snelheid van je verbinding lijkt me? Dat heeft volgens mij weinig met de frequenties op je tel. lijn te maken.
Volgens mij gaat redeneert hij niet per klant, maar over alle klanten gezien. Het idee is dan volgens mij dat met een opengegooide upload alle klanten meer van die upload gebruik gaan maken. Het is echter een overboekte dienst, waar je dan virtueel een bepaald deel voor de upload gereserveerd kunt zien. Zodra de klanten met zijn allen over dat dat virtuele deel heengaan (of meer de grens bereiken), zit de gereserveerde upload dus vol en is een geen plek meer voor de ACK-pakketjes die nodig zijn voor de downstream.

Het is net als met de downstream: 2 mbit wordt gedeeld door 25 klanten die 2 of 8 mbit downstream kunnen gebruiken, als drie klanten hem samen voltrekken op 1 moment, hebben die drie klanten ieder maar 2/3 mbit/s tot hun beschikking. Zo is er voor 25 klanten straks ook maar 512 kbit/s upstream beschikbaar, die dus sneller dichtgetrokken wordt als klanten daadwerkelijk bijna 1024 kbit/s kunnen halen.

Oftewel: het gaat er niet zozeer om dat jij je eigen upload gaat volstoppen, maar dat anderen dat (sneller) voor je gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Download
Download van een bestand (128KB ~ 1MB afhankelijk van uw verbinding) vanaf een server in Nederland Klaar 725.3 KByte/sec
Upload
Upload van gegenereerde gegevens naar een server in Nederland om de upload snelheid te bepalen Klaar 95.6 KByte/sec

aub heren babyxl netwerk op adsl 8100/1024 zit 700 meter van de centrale
en dit alles op een copperjet 810 analoog

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 18-07-2003 18:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

niemand intresse meer gooi hem dan op slot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 13:13

rally

Deyterra Consultancy

Waarom op slot?

Zolang er niets nieuws is te melden hoeft er toch niet gepost te worden. Dan hoeft dit topic toch niet meteen op slot?

Wat ik interessant vind is wat mijn upload kan gaan worden want volgens JF_ is de maximale upload voor ISDN 640Kb. Laat ik nu net gebruik maken van ADSL over ISDN :X

Volgens de specificaties van Netopia (ik gebruik een Netopia 4200 Modem/Router) is de maximale upstream van deze (ISDN) modem 1024, dus ik hou nog een klein beetje hoop.
Voorlopig is er nog helemaal niemand verhoogd, dus moeten we met z'n allen afwachten. Persoonlijk denk ik dat er deze vakantieperiode he-le-ma-al niets gaat gebeuren :(

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

maar als je kijkt 3 post hierboven kan je wel alvast een theorie trekken wat babyxl netwerk doet met 1024 upload zijn mijn specs en bbned gaat zekerz verhogen 3e kwartaal centrale voor centrale suc6 ermee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Laatst online: 14:48
Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 19:08:
maar als je kijkt 3 post hierboven kan je wel alvast een theorie trekken wat babyxl netwerk doet met 1024 upload zijn mijn specs en bbned gaat zekerz verhogen 3e kwartaal centrale voor centrale suc6 ermee
Lekker duidelijk :|

Gebruik eens hoofdletters en punten etc.

We zien het vanzelf wel wanneer de upload verhoogt gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:18

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op 19 juli 2003 @ 19:08:
Maar als je kijkt 3 posts hierboven, kan je wel alvast een theorie trekken wat BabyXL netwerk doet met 1024 upload. Zijn mijn specs. En BBned gaat zeker verhogen, 3e kwartaal; centrale voor centrale. Succes ermee.

gokje? :S

Ach , het zal dit jaar wel komen denk ik, maar zal zeer gefaseerd gaan lopen. (BBned heeft al aardig wat isp's onder zich)

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nee geen gokje hoor heb het vernomen van een insiders bij een isp
hoop dat het allemaal snel zal gaan verlopen voor de bbned users vanaf 2 mbit lijnen

en btw je kan toch lezen wat er staat dat eeuwige gezeik over . , en hoofdletters zeikerd
ga lekker leraar worden ipv zeiken erover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Verwijderd schreef op 19 July 2003 @ 20:10:
hoop dat het allemaal snel zal gaan verlopen voor de bbned users vanaf 2 mbit lijnen

en btw je kan toch lezen wat er staat dat eeuwige gezeik over . , en hoofdletters zeikerd
Als jij niet wilt dat mensen kunnen lezen wat je post, blijf dan lekker weg. Leestekens en hoofdletters zijn niet voor niks bedacht. Zonder die dingen kun je dus niet lezen wat er staat (ja, jij wel omdat je het er zelf hebt neergezet). Als jij hier iets neerzet, willen we ook graag weten wat daar staat, dus heb alsjeblieft een beetje respect voor degenen met wie je probeert te communiceren. Dank je!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kr3Kr
  • Laatst online: 17:19

Kr3Kr

Melpomene

geld die nieuwe 1m up ook voor mensen die na die invoering abonnee worden?
en weten jullie of tweakdsl dit ook door gaat voeren?

Gregor van Egdom Krekr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Als het eenmaal ingevoerd is, gaat dat voor iedereen gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Dan wil ik van jou wel eens weten bij welke isp je dat gehoord hebt, ik ben een insider bij een BBned isp, en wij weten er zelf nog helemaal niets over. Hoe wat en wanneer is ook voor de isp's nog onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie allemaal mensen die getest hebben wat de max van hun modem is, hoe kan ik dit testen? Ik zit hier op een AMC Barricade 7401BRA... Bij mn login scherm staat het volgende:
Thank you for purchasing the SMC Barricade Ethernet/USB ADSL Modem. This device provides high-speed Internet access over existing phone lines, supporting both full-rate ADSL (8M/640K) or splitterless G.lite (1.5M/512K).
Voor de rest hoop ik dat er snel duidelijkheid komt omtrent de verhoging van de upload... 30kb/s of meer erbij is natuurlijk altijd meegenomen; mits me modem het wel aankan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlipFlap
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-09-2024

FlipFlap

Tweakeroid sinds 28_01_2001

MagicTempest schreef op 21 juli 2003 @ 17:54:
[...]

Dan wil ik van jou wel eens weten bij welke isp je dat gehoord hebt, ik ben een insider bij een BBned isp, en wij weten er zelf nog helemaal niets over. Hoe wat en wanneer is ook voor de isp's nog onduidelijk.
Ik heb begrepen van TweakDSL dat men er wel mee bezig is, maar dat er nog geen ETA te geven is. Als het komt, dan komt het en dan zal TweakDSL dat ook aan haar klanten beschikbaar stellen.

ff niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Elke BBned provider is er wel mee bezig denk ik, maar ze moeten allemaal nog op woord van BBned wachten.

vtrnn:

Dat staat daar omdat SMC niet garandeert dat de 1Mbit up te halen is met dat modem. Het is meer een indekking voor zichzelf, ze hadden meer problemen gehad wanneer ze gezegd hadden dat ze wel de 1 mbit aan had gekund, en dan maar op de 640k komt. Het is ff afwachten hoeveel hij haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
offtopic:
Iemand hiermee ervaring,
http://www.iswitch.nl/index.php?pagina=abbo.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 05-09 15:26
Je zegt het zelf al, offtopic, post het dan niet in dit topic?

Verder... als dat van dat ISDN waar is zou ik dus wel behoorlijk minder vinden aangezien we hier ook niet zo 1-2-3 van ISDN af kunnen stappen ivm meerdere tel nr's etc...

Hopen dan maar :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hachy schreef op 17 juli 2003 @ 11:13:
Zijn er al mensen die inmiddels 1Mbit Upload hebben via BBned ? (Mensen die net zijn aangesloten bijvoorbeeld ?)
Yeps, ik heb een BBned testlijn, en ik moet zeggen dat het erg lekker werkt; ik train op 8064Kbit down en tussen de 992 en 1024Kbit up :+ . Met een Copperjet 810 that is. Ik zit ongeveer 2,3 KM van de drukste BBned centrale.
Ik kan jullie echter niets vertellen over de invoertermijnen, want daar weet ik niets van. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Klinkt goed. Hoe ben je eigenlijk aan zo'n testlijn gekomen? Heb je daar speciale contacten voor nodig of ben je zelf benaderd?

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op 23 July 2003 @ 19:04:
Klinkt goed. Hoe ben je eigenlijk aan zo'n testlijn gekomen? Heb je daar speciale contacten voor nodig of ben je zelf benaderd?
Ik ben zelf benaderd.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-07-2003 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
m33p schreef op 23 July 2003 @ 16:29:
Je zegt het zelf al, offtopic, post het dan niet in dit topic?

Verder... als dat van dat ISDN waar is zou ik dus wel behoorlijk minder vinden aangezien we hier ook niet zo 1-2-3 van ISDN af kunnen stappen ivm meerdere tel nr's etc...

Hopen dan maar :S
Waarom hebben ze dan toch die offtopic tag ingevoerd :?
:P

Geef je weinig hoop, de upload is via ISDN gewoon lager,
het fijne weet ik er niet van maar is al eens aanbod geweest in dit topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juli 2003 @ 19:57:
[...]

Ik ben zelf benaderd.
Lucky you. ;)
Hopelijk vallen de testen goed uit! Heb je al mails ofzo van BBned met extra info? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, geen verdere info; gewoon een ander profiel op de Dslam en knallen maar. >:) >:) Ik heb persoonlijk geen last van een klappperende lijn en dergelijke. Ik weet niet hoe dit bij de andere testlijnen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JF_
  • Laatst online: 21:35

JF_

Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 16:58:
[...]

Yeps, ik heb een BBned testlijn, en ik moet zeggen dat het erg lekker werkt; ik train op 8064Kbit down en tussen de 992 en 1024Kbit up :+ . Met een Copperjet 810 that is. Ik zit ongeveer 2,3 KM van de drukste BBned centrale.
Ik kan jullie echter niets vertellen over de invoertermijnen, want daar weet ik niets van. |:(
Hubba hubba... 'k Wist niet dat die good 'ol CJ810 zo hoog kon intrainen. Wat voor firmware heb je erin zitten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:18

TheVMaster

Moderator WOS
JF_ schreef op 24 July 2003 @ 08:46:
[...]

Hubba hubba... 'k Wist niet dat die good 'ol CJ810 zo hoog kon intrainen. Wat voor firmware heb je erin zitten?
Dat willen we hier ook wel :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JF_ schreef op 24 July 2003 @ 08:46:
[...]

Firmware CopperJet 810 v4.28.
Een oudje dus. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter

Leer nou gewoon normaal schrijven. Is niet te veel gevraagd en hoef je ook geen leraar te zijn :P

Gokje over een insider bij een ISP, das gewoon koffie dik kijken. Bij BBned zelf, weten ze niet. Laat staan dan iemand van een ISP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Verwijderd schreef op 19 juli 2003 @ 20:10:

:/ :O :/ :O
droom jij fijn even door joh.. als jou "insider" het al wist, zouden de nieuwsgroups van die isp's al vol staan.. maar wat nu? er staat helemaal nix over in.
ik draai nu een vigor 2200E, hij trekt de volle download al niet, ben bang de upload dus ook niet... tijd voor de 2600 :P

zou je eigelijk je download als maatstaaf kunnen nemen wat ws je upload gaat worden met 1mbit? (dus bij 700kB/s - 70kB/s up, bij bv 820kB/s - 85kB/s up etc)

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Deze vraag is voor de mensen met een 8mbit down / 1mbit up.

Als ik het dus goed begrijp worden er dus met adsl geen snelheiden hoger dan 92 kb per sec gehaald.

Ik geloof ook ooit eens gelezen te hebben dat de max haalbare met deze adsl standaard 768 kbits is.

Wat zijn nu eigenlijk de stabiele upload snelheden die je meestal haalt (niet de pieken)

En tot slot: Hoe vaak haal je met downloaden de maximale snelheid op een snelle server. IS het vaak de snelheid van 800 kb per sec of is het toch bijna altijd die 600 kb per sec.

Ik vraag die omdat ik in de toekomst van plan ben om te kiezen tussen adsl of kabel (multikabel). Het voordeel van de kabel is dat upload ook echt de 128 kb per sec kan halen en de upload 512 kb per sec is. Adsl van kpn is nu alleen nog mogelijk, maar ik wil dit alvast voor later weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

de upload die nu in werking is (512kbit) is ook daadwerkelijk goed haalbaar (non-stop 52kb/s hier), ook download altijd (mits goeie server uiteraard) is tegen de 800 aan (zonder router dan... :(). Ook in Direct Connect draai ik continue 52-54kb/s upload, download erg afhankelijk van de mensen van waar ik haar, plus de hoeveelheid upload dat ik heb draaien. Planet.nl is altijd mijn maatstaaf, daarvandaan haal ik altijd de topsnelheid qua download (824kb/s is mn top so far i know)

maar alles is afhankelijk waar je woont, hoever van de centrale en wat is je hardware etc. maar voor zover ik weet kon de 1mbit upload wel haarbaar zijn hoor, maar heb er nooit iets concreet over gelezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

Ik ga binnekort ook over van kabel (@Home) naar ADSL als de upload naar 1mbit verhoogt is. Bij mij is het zo wanneer ik upload (rond de 10kb/s), dat mijn download ook erg omlaag gaat. Is dit bij ADSL ook zo erg??

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

ken schreef op 26 juli 2003 @ 14:55:
Ik ga binnekort ook over van kabel (@Home) naar ADSL als de upload naar 1mbit verhoogt is. Bij mij is het zo wanneer ik upload (rond de 10kb/s), dat mijn download ook erg omlaag gaat. Is dit bij ADSL ook zo erg??
Nee, dit is veel minder afhankelijk van elkaar gelukkig. Ik download regelmatig met 800kb/sec en kan dan ook met bijna 50kb/sec uploaden. ADSL is zooo veel beter dan kabel!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Kijk eens aan Die Hard OCers @ internet en telefonie forum ;) :)
En allemaal aan het ADSL ;) :)

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ernst
  • Laatst online: 14-06 11:28
SmokeyTheBandit schreef op 26 July 2003 @ 17:44:
Kijk eens aan Die Hard OCers @ internet en telefonie forum ;) :)
En allemaal aan het ADSL ;) :)
Zo zo, wat een feest.
Fijn dat je dat met ons deelt.... (dit soort dingen doel ik dus op.....)
Smarron, ik weet niet hoe het allemaal precies zit, maar je kunt met ADSL toch nooit zowel up ALS down het maximale halen :?

[ Voor 8% gewijzigd door ernst op 26-07-2003 17:53 ]

Every day is a start of something new, and every evening ends with the splendid dawn of a new day

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-09 23:01

Smarron

The bend

ernst schreef op 26 July 2003 @ 17:51:
Zo zo, wat een feest.
Fijn dat je dat met ons deelt.... (dit soort dingen doel ik dus op.....)
Smarron, ik weet niet hoe het allemaal precies zit, maar je kunt met ADSL toch nooit zowel up ALS down het maximale halen :?
Ja, dik feest he ;)

Het werkt echt. Het is niet helemaal constant natuurlijk, maar ik heb het getest met een file versturen via MSN, deze blijft tussen de 45kb/s en 50kb/s schommelen. Daarnaast wat troep van een nieuwsserver afplukken, waarbij de snelheid tussen de 750kb/s en 860kb/s schommelt.

Zelfs uploaden met 50kb/s en gamen met een ping rond de 80 werkt zelfs !!

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Smarron schreef op 26 July 2003 @ 19:04:
[...]
Ja, dik feest he ;)

Het werkt echt. Het is niet helemaal constant natuurlijk, maar ik heb het getest met een file versturen via MSN, deze blijft tussen de 45kb/s en 50kb/s schommelen. Daarnaast wat troep van een nieuwsserver afplukken, waarbij de snelheid tussen de 750kb/s en 860kb/s schommelt.

Zelfs uploaden met 50kb/s en gamen met een ping rond de 80 werkt zelfs !!
is inderdaad mogelijk (55kb/s is de top), je hebt theoretisch genoeg over om de 600kb/s te halen.

Zelf heb ik het ook wel eens gehaald (550kb/s down en 50kb/s up). adsl rokt gewoon :P

Maar die ping.. lijkt me beetje "te goed"...

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 26-07-2003 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

KarreMania schreef op 26 July 2003 @ 21:35:
[...]

is inderdaad mogelijk (55kb/s is de top), je hebt theoretisch genoeg over om de 600kb/s te halen.

Zelf heb ik het ook wel eens gehaald (550kb/s down en 50kb/s up). adsl rokt gewoon :P

Maar die ping.. lijkt me beetje "te goed"...
Das wel heel leuk ja alsw ik nu upload met 12 kb/s max :r zakt me DL in als een huis echt max 10 kb/s ofzo :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ken
  • Laatst online: 17-12-2024

ken

SmokeyTheBandit schreef op 26 July 2003 @ 21:58:
[...]

Das wel heel leuk ja alsw ik nu upload met 12 kb/s max :r zakt me DL in als een huis echt max 10 kb/s ofzo :( :(
pcies :) Daarom wil ik er ook snel van af. Ben wel tevreden over de snelheid bij @Home. Ook weinig storing hier. Alleen die upload :( Kan echt niet meer (12kb/s)
Dus binnekort overstappen op ADSL. Alleen is er nu zo veel keus. Weet echt niet bij wie ik het laat aansluiten

Smokey, welk abbo neem jij en waar?

Canon 5D Mark II, Canon 35 f/1.4L

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
Publishnet heeft (als eerste ?) hun abbo's op nieuwe upload aangepast.
Hier kliken :)
Zijn niet eens zo duur !

[ Voor 6% gewijzigd door Weezer-DC op 28-07-2003 04:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

ken schreef op 27 juli 2003 @ 02:26:
[...]

pcies :) Daarom wil ik er ook snel van af. Ben wel tevreden over de snelheid bij @Home. Ook weinig storing hier. Alleen die upload :( Kan echt niet meer (12kb/s)
Dus binnekort overstappen op ADSL. Alleen is er nu zo veel keus. Weet echt niet bij wie ik het laat aansluiten

Smokey, welk abbo neem jij en waar?
www.telebyte.nl -> ADSL Wide Open >:) 8mbit - 512kbit (eerders 1 mbit :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Weezer-DC schreef op 28 July 2003 @ 04:12:
Zijn niet eens zo duur !
vind ik beetje risky.. stel dat et pas in nov/dec wordt gedaan.. zullen wel weer kleine lettertjes zijn opgenomen in het contract :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, als BBNed het aanpast word het OVERAL doorgevoerd hoor.
Volgens discussies op cistron.broadband hoeft Cistron (of enige andere ISP) hier helemaal niks aan te veranderen.
Maw. praktisch alle 8/512 en 2/512 abbo's zullen 1mbit upload krijgen, tenzij de ISP dat weer gaat afknijpen.. maar dat lijkt me sterk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 10:14:
Hmm, als BBNed het aanpast word het OVERAL doorgevoerd hoor.
Volgens discussies op cistron.broadband hoeft Cistron (of enige andere ISP) hier helemaal niks aan te veranderen.
Maw. praktisch alle 8/512 en 2/512 abbo's zullen 1mbit upload krijgen, tenzij de ISP dat weer gaat afknijpen.. maar dat lijkt me sterk.
De meeste ISPs kunnen dat niet eens afknijpen. Alleen ISPs die op ATM afnemen kunnen dat (tenzij ISPs heel veel willen investeren). Ik weet dat Cistron, Xs4ALL en Eweka op ATM afnemen en dus de keuze hebben. De rest gaat gewoon omhoog zodra bij BBned de knop om gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Weezer-DC schreef op 28 juli 2003 @ 04:12:
Zijn niet eens zo duur !
Wel grappig dat Publishnet nu als een van de eersten dit nieuws publiceert, terwijl ze degene was die Eweka zo aanviel, omdat die dit al weken geleden op de site had gezet. En nu heeft Eweka er nog een note bij staan van 'medio zomer', en heeft Publishnet dit zelf al als 'feit' gepresenteerd. Beetje omgekeerde wereld nu dus.

Als je je inschrijft als abonnee bij Publishnet, krijg je dan meteen de 1Mb up of kunnen ze dit ook niet waarmaken?

[ Voor 5% gewijzigd door CJ op 28-07-2003 13:35 ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

CJ schreef op 28 juli 2003 @ 13:35:
[...]
Als je je inschrijft als abonnee bij Publishnet, krijg je dan meteen de 1Mb up of kunnen ze dit ook niet waarmaken?
Nou waarschijnlijk niet, aangezien Publishnet via BBNed werkt, en BBNed nog geen 1mbit uprate op ADSL aanbied.
Duss.. alle providers moeten gewoon wachten op BBNed.. niemand bied nu nog 1mbit up aan.
Daar bedoel ik dus mee: Men bied het wel aan, maar niemand kan het waarmaken :P

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weezer-DC schreef op 28 July 2003 @ 04:12:
Zijn niet eens zo duur !
Duur waren ze al niet, vandaar dat ik bij hun zit.
Abbo's zijn niet duurder geworden, up is/wordt gewoon verhoogd.
Jammer alleen van die datalimiet........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 13:45:
[...]

Duur waren ze al niet, vandaar dat ik bij hun zit.
Abbo's zijn niet duurder geworden, up is/wordt gewoon verhoogd.
Jammer alleen van die datalimiet........
Datalimiet?? Publishnet werkt met FUP en hanteerd daarbij onderstaande richtlijnen, maar deze zijn dus niet hard door de FUP. Een paar GB meer p/m zal dus geen probleem moeten zijn.

Hoewel Fair Use Policy van toepassing is worden de onderstaande richtlijnen gehanteerd voor de verschillende abonnementen (up en downstream totaal):

512/256 10Gb per maand
1024/512 20Gb per maand
2048/512 50Gb per maand
Wide Open/512 120 Gb per maand

Bron: http://www.publishnet.nl/...ce&button=faq&rubriekID=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
Verwijderd schreef op 28 July 2003 @ 14:01:
[...]

Datalimiet?? Publishnet werkt met FUP en hanteerd daarbij onderstaande richtlijnen, maar deze zijn dus niet hard door de FUP. Een paar GB meer p/m zal dus geen probleem moeten zijn.

Hoewel Fair Use Policy van toepassing is worden de onderstaande richtlijnen gehanteerd voor de verschillende abonnementen (up en downstream totaal):

512/256 10Gb per maand
1024/512 20Gb per maand
2048/512 50Gb per maand

Bron: http://www.publishnet.nl/...ce&button=faq&rubriekID=1
Hoeveel dataverkeer mag ik per maand verbruiken met een Economy ADSL verbinding?

512/256 10Gb per maand
1024/512 20Gb per maand
2048/512 50Gb per maand
Overschrijdingen worden in rekening gebracht a € 1,= per GigaByte (of deel daar van) per maand.

http://www.publishnet.nl/adsl/faq/faq.asp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coen Rosdorff
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Weezer-DC schreef op 28 July 2003 @ 14:08:
512/256 10Gb per maand
1024/512 20Gb per maand
2048/512 50Gb per maand
Overschrijdingen worden in rekening gebracht a € 1,= per GigaByte (of deel daar van) per maand.
FUP met vaste limieten en bijbetalen per GB?

't moet ook niet gekker worden met die marketing jongens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paquito
  • Niet online
Een kennis van mij die abonnee is bij publishnet wordt pas eind augustus omgeschakeld, althans dat zegt Publishnet. Publishnet kan het dus nog niet waarmaken, maar wil dus gewoon de 1e zijn.

[ Voor 10% gewijzigd door Paquito op 29-07-2003 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulus0013
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 21-08 04:29

Paulus0013

pom pom

SmokeyTheBandit schreef op 28 July 2003 @ 09:50:
[...]

www.telebyte.nl -> ADSL Wide Open >:) 8mbit - 512kbit (eerders 1 mbit :) )
nogmaals heeft/krijgt telebyte nou 1mbit upload of hoe zit dat?
niemand die hier duidelijk over is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Paulus0013 schreef op 29 July 2003 @ 19:37:
[...]

nogmaals heeft/krijgt telebyte nou 1mbit upload of hoe zit dat?
niemand die hier duidelijk over is.
als telebyte bij BBned zit ja (ze kunnen uiteraard dan wel weer gaan knijpen :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Info verstrekt door BBnet aan dealers verkregen van een vriend die BBnet dealer is:

Alle 8 en 2mbit abonnementen afgesloten NA 1 juli 2003 krijgen automatisch een upload verhoging zodra BBnet dit invoert, hier hoeft de abonnee niets voor te doen. Het is ook niet ISP gebonden.

Echter heb je een abo van VOOR 1 juli 2003 dan krijg je GEEN upload verhoging automatisch, of en hoe de abonnees kunnen verhogen is helaas niet duidelijk.

Bron: bbnet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 29 juli 2003 @ 21:48:
Info verstrekt door BBnet aan dealers verkregen van een vriend die BBnet dealer is:

Alle 8 en 2mbit abonnementen afgesloten NA 1 juli 2003 krijgen automatisch een upload verhoging zodra BBnet dit invoert, hier hoeft de abonnee niets voor te doen. Het is ook niet ISP gebonden.

Echter heb je een abo van VOOR 1 juli 2003 dan krijg je GEEN upload verhoging automatisch, of en hoe de abonnees kunnen verhogen is helaas niet duidelijk.

Lekker betrouwbaar, als jij of die vriend niet eens weten hoe je bbned schrijft :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

F*CK ! En ik moest bij InterNLnet vóór 30 Juni m'n studenten SurfSnel abbo aanvragen om 180 euro korting op de aansluitkosten te krijgen ! :( :( :(

Als iemand van InterNLnet dit leest: pleeaaassse verhoog jullie upload want juist studenten uploaden zo nu en dan nog eens iets en nu is het abbo eigenlijk alleen goed geschikt om flink te leechen etc (niet dat dat geen grote bezigheid is vd gem. student ;)) !

IK merkte het echt: ik had eMule aanstaan en bij connectie snelheid m'n custom parameters ingevuld (dus ook nog steeds relatief hoge 512 kbit upload). Ik downloadde ondertussen iets en m'n download stortte in van zo'n 400 kb/s (gelimiteerd door server waarschijnlijk) naar zo'n 40 kb/s ! Binnen de kortste keren een lijst van 37 man die bij mij aan het downloaden waren :(. Ik dacht eerst dat het gewoon aan de verbinding lag en dat ik natuurlijk niet altijd een hoge download kan hebben maar toen ik de upload in eMule ging beperken (ik inmiddels toch wel voldoende rating) schoot m'n download weer omhoog. Ik hoop dat dit effect met IPv6 word beperkt :( :( !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Verwijderd schreef op 29 juli 2003 @ 22:14:
F*CK ! En ik moest bij InterNLnet vóór 30 Juni m'n studenten SurfSnel abbo aanvragen om 180 euro korting op de aansluitkosten te krijgen ! :( :( :(
Het is maar een gerucht...
Als iemand van InterNLnet dit leest: pleeaaassse verhoog jullie upload want juist studenten uploaden zo nu en dan nog eens iets en nu is het abbo eigenlijk alleen goed geschikt om flink te leechen etc (niet dat dat geen grote bezigheid is vd gem. student ;)) !
Ik vrees dat InterNLnet zelf weinig kan doen, ik geloof niet dat ze zelf af kunnen knijpen. Ze zijn dus afhankelijk van wat BBned kan doen.
IK merkte het echt: ik had eMule aanstaan en bij connectie snelheid m'n custom parameters ingevuld (dus ook nog steeds relatief hoge 512 kbit upload). Ik downloadde ondertussen iets en m'n download stortte in van zo'n 400 kb/s (gelimiteerd door server waarschijnlijk) naar zo'n 40 kb/s ! Binnen de kortste keren een lijst van 37 man die bij mij aan het downloaden waren :(. Ik dacht eerst dat het gewoon aan de verbinding lag en dat ik natuurlijk niet altijd een hoge download kan hebben maar toen ik de upload in eMule ging beperken (ik inmiddels toch wel voldoende rating) schoot m'n download weer omhoog. Ik hoop dat dit effect met IPv6 word beperkt :( :( !
IPv6 :? Wat zou dat aan jouw probleem verhelpen denk je zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 21:48:

Hier klopt helemaal niets van volgens mij, BBned zal nooit dit soort scheidingen maken het zal wel zo zijn dat de nieuwe abbo's vanaf datum x direct een nieuw Dslam profiel krijgen waarna de rest van de 2 Mbit en 2-8 Mbit klanten gefaseerd dmv scriptjes op de Dslams geupgraded gaan worden :Y) . Zo ging het iniedergeval bij de vorige uploadverhoging van BBned. ;)
Ik zou die bron van je nog maar eens eventjes aan de tand voelen :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op 29 July 2003 @ 21:53:
[...]
Lekker betrouwbaar, als jij of die vriend niet eens weten hoe je bbned schrijft :/
Dit is niet waar, mijn 2mbit lijntje bij Demon is afgelopen Zaterdag (26 Juli 2003) opgeleverd en ik heb echt maar 512kbit up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juli 2003 @ 22:23:
[...]

Dit is niet waar, mijn 2mbit lijntje bij Demon is afgelopen Zaterdag (26 Juli 2003) opgeleverd en ik heb echt maar 512kbit up.
Ja, maar BBned is ook nog niet begonnen met de upgrades!
Vandaar......... ;)
Volgens mij is geduld een schone zaak. :z :z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uiteraard, maar er werdt hierboven gezegd dat lijnen opgeleverd na 1 juli 2003 de nieuwe snelheid hebben, dat is dus niet waar en een hoax.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 22:22:
[...]

Hier klopt helemaal niets van volgens mij, BBned zal nooit dit soort scheidingen maken het zal wel zo zijn dat de nieuwe abbo's vanaf datum x direct een nieuw Dslam profiel krijgen waarna de rest van de 2 Mbit en 2-8 Mbit klanten gefaseerd dmv scriptjes op de Dslams geupgraded gaan worden :Y) . Zo ging het iniedergeval bij de vorige uploadverhoging van BBned. ;)
Ik zou die bron van je nog maar eens eventjes aan de tand voelen :O
Bron is BBned zelf, vriend van mij werkt bij een zogenaamde "white label" provider, dit zijn bedrijven die grote aantallen BBned abonnementen verkopen aan RESELLERS, oa SpeedXS etc...
De meeste "resellers" (adsl aanbieders) kopen namelijk niet rechtstreeks in bij BBNed maar bij een zo'n "white label" provider, deze providers krijgen alle informatie eerste hand van BBned zelf.
Ook de informatie die ik zojuist gemeld heb is door BBned verspreid aan hun dealers.

Bron is zeer betrouwbaar.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-07-2003 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 22:48:
Uiteraard, maar er werdt hierboven gezegd dat lijnen opgeleverd na 1 juli 2003 de nieuwe snelheid hebben, dat is dus niet waar en een hoax.
Dat is er niet gezegd

ik zei dat alle abonnementen aangegaan NA 1 juli automatisch worden geupgrade naar 1mbit upstreaam zodra BBNed gereed is met aanpassing van hun netwerk.
Abonnementen aan gegaan VOOR 1 julie worden NIET automatisch verhoogd, hoe ze dat gaan doen was nog niet duidelijk.

Verwacht werd ook dat binnen 1 a 1,5 maand de verhoging een feit was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 23:31:
[...]

Bron is BBned zelf, vriend van mij werkt bij een zogenaamde "white label" provider, dit zijn bedrijven die grote aantallen BBned abonnementen verkopen aan RESELLERS, oa SpeedXS etc...
De meeste "resellers" (adsl aanbieders) kopen namelijk niet rechtstreeks in bij BBNed maar bij een zo'n "white label" provider, deze providers krijgen alle informatie eerste hand van BBned zelf.
Ook de informatie die ik zojuist gemeld heb is door BBned verspreid aan hun dealers.

Bron is zeer betrouwbaar.
Ken je behalve speedxs dan nog andere "white label" resellers? :? :? :?
Volgens mij kopen bijna alle aanbieders rechtstreeks in bij BBned zelf.
Ik zou die vriend nogmaals goed uithoren en vragen naar zijn directe bron. :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
  • Laatst online: 09-09 15:33
Cybarite: dat heb ik ook, ik heb het ook nog voor 30 juni aangevraagd, echter is mijn lijn pas een paar dagen _opgeleverd_ (dus eind juli). Dus ik denk dat je je niet zo druk hoeft te maken! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

ok ik zal wat leuk nieuws brengen, een maat van me die bij BBNED werkt als support voor isp's heeft de 8/1 connex als test voor nu al +/- 1,5 maand als test en heeft een upload van 87KB/s naar mij toe als hij wat upload, en zelfs hij weet niet wanneer BBNED het doorgeeft aan de isp's, zijn connex thuis is van bbeyond want bbned zelf heeft geen internetverbindingen dus heeft hij een 8Mbit t.w.v. 149 euro thuis, check maar op speedtest.nl en voor amsterdamse postcode in en kijk wie er op nr.1 staat hehehehehe dat is hij met z'n 884KB alleen bij de naam van type connex staat 8/512 maar hij heeft echt de 1024, ik werk zelf bij Demon maar hier weten we zelf nog niet wanneer we de 1Mbit krijgen, ik neem zelf de unblocked 8Mbit/1024 van babyxl, die is wel te krijgen.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Sm0k3r schreef op 30 July 2003 @ 09:35:
ok ik zal wat leuk nieuws brengen, een maat van me die bij BBNED werkt als support voor isp's heeft de 8/1 connex als test voor nu al +/- 1,5 maand als test en heeft een upload van 87KB/s naar mij toe als hij wat upload, en zelfs hij weet niet wanneer BBNED het doorgeeft aan de isp's, zijn connex thuis is van bbeyond want bbned zelf heeft geen internetverbindingen dus heeft hij een 8Mbit t.w.v. 149 euro thuis, check maar op speedtest.nl en voor amsterdamse postcode in en kijk wie er op nr.1 staat hehehehehe dat is hij met z'n 884KB alleen bij de naam van type connex staat 8/512 maar hij heeft echt de 1024, ik werk zelf bij Demon maar hier weten we zelf nog niet wanneer we de 1Mbit krijgen, ik neem zelf de unblocked 8Mbit/1024 van babyxl, die is wel te krijgen.
Zou je de volgende keer wat leestekens, hoofdletters en alinea's kunnen gebruiken? :) Dit is niet te lezen. Als ik kijk naar die verbinding van die maat van je staan daar geen uploadgegevens bij. ik zie alleen dat Speedlinq 1 mbit up via BabyXL aanbiedt; de effectieve upload zit zo tussen de 70 en 80 kilobytes/sec. 100 kbytes up zul je dus never nooit niet halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 23 juli 2003 @ 16:58:
[...]

Deze info had ik al eerder gegeven. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 22:14:

Als iemand van InterNLnet dit leest: pleeaaassse verhoog jullie upload want juist studenten uploaden zo nu en dan nog eens iets en nu is het abbo eigenlijk alleen goed geschikt om flink te leechen etc (niet dat dat geen grote bezigheid is vd gem. student ;))
InterNLnet gaat de uploadsnelheid gewoon opvoeren wanneer bbNED de switch om zet, aldus het mailtje wat ik van de servicedesk van InterNLnet/SurfsnelADSL heb ontvangen (zie ook het SurfsnelADSL topic). Op de website wordt tzt melding gemaakt van de verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Wokschotel schreef op 30 July 2003 @ 10:52:
[...]
Zou je de volgende keer wat leestekens, hoofdletters en alinea's kunnen gebruiken? :) Dit is niet te lezen. Als ik kijk naar die verbinding van die maat van je staan daar geen uploadgegevens bij. ik zie alleen dat Speedlinq 1 mbit up via BabyXL aanbiedt; de effectieve upload zit zo tussen de 70 en 80 kilobytes/sec. 100 kbytes up zul je dus never nooit niet halen.
Jaja, sorry ben aan het werk en heb dat in 15 seconden getyped ofzo, excuse me.
Dit beter???

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 09:14:
[...]

Ken je behalve speedxs dan nog andere "white label" resellers? :? :? :?
Volgens mij kopen bijna alle aanbieders rechtstreeks in bij BBned zelf.
Ik zou die vriend nogmaals goed uithoren en vragen naar zijn directe bron. :Y)
SpeedXs is zelf geen "whitel label" provider.

SpeedXS koopt in bij een "white Label" provider, de firma waar bv SpeedXS koopt heet DutchWeb, DutchWeb verzorgt de verbindingen en SpeedXS verkoopt het alleen. Het is een heel vreemd wereldje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 13:29:

SpeedXs is zelf geen "whitel label" provider.

SpeedXS koopt in bij een "white Label" provider, de firma waar bv SpeedXS koopt heet DutchWeb, DutchWeb verzorgt de verbindingen en SpeedXS verkoopt het alleen. Het is een heel vreemd wereldje....
Nee hoor. Het gebruik van resellers is vrij gebruikelijk. Als je bijvoorbeeld op de hosting.nl website naar de kleine lettertjes kijkt zie je dat ze gewoon een product van XS4ALL wederverkopen. In de begintijd was Eweka ook een reseller. En zo zijn er wel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sm0k3r schreef op 30 July 2003 @ 11:25:
[...]

Jaja, sorry ben aan het werk en heb dat in 15 seconden getyped ofzo, excuse me.
Dit beter???
isp's heeft de 8/1 connex als test voor nu al +/- 1,5 maand als test
"als test" Dubbelop :P

Als ik het zo lees, dit alles, gaat dus de 1mbit upload in de toekomst een rol spelen bij de keuze van isp (van BBned dan). Qua download zitten we allemaal "wel rond de 700", alleen upload zal grotere verschillen gaan leveren (kwaliteit, 1/25 factor, afstand ed).

Logisch kijkend zal 1mbit upload 105kb/s moeten oplevern (nu 52kb/s, dus x 2:P), maar uit de testabbo's blijkt het net 87kb/s te zijn. Is er al iemand die "hard" kan maken wat de absolute maximums zijn bij adsl? (download is idd 7800, maar upload blijft tussen 768 en 1024)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 18 July 2003 @ 15:42:

Het gaat hier tenslotte om ADSL, en het gevolg is dat de ack's voor download amper nog door zullen komen.
Dan geef je die ACK's een hogere prioriteit dan die grote upstream packetten. Dan haal je de volle snelheid. Beetje mee spelen ivm. overhead van ATM en je haalt er het maximale uit. QoS/AltQ is your friend 8)

Dit heb ik:

####
# AltQ rules.

# http://www.benzedrine.cx/ackpri.html
altq on $ext_if priq bandwidth 208Kb queue { q_pri, q_def }
queue q_pri priority 7
queue q_def priority 1 priq(default)

Werkt prima voor XS4ALL Fast ADSL, misschien zou ie 's nachts nog 8 omhoog kunnen omdat de upstream dan wat hoger ligt. De waarde verschilt per abbo, een beetje mee spelen en je hebt een perfect geoptimaliseerde lijn. Om het te testen zet je een upload en download tegelijk aan en kijk je wat de stabiele snelheid van beide is. Tijdens het uppen/downen kun je on the fly je packet scheduler aanpassen.

Als XS4ALL/MxStream klant moet ik zeggen dat BBned steeds interessanter wordt. Ik hoop dat ze KPN er flink uit gaan concureren. However, ik wil niet weg bij XS4ALL omdat ik dik tevreden over hen ben, en ik vind het BBned abbo via XS4ALL te duur. Bovendien heb ik geen interesse voor 2-8 mbit of 150 GB datalimiet. Ik heb nu 1.5 mbit en da's meer dan zat. Upstream, dat wil ik, en dat wil ik thuis met AltQ 50/50 op DMZ shell server/thuis netwerk routen. Jammer dat KPN dit niet aanbied (ja moet je weer meer dokken terwijl je niet meer data mag genereren, uitzuigers :/ ik denk niet dat 't bij BBned meer kost). En die FUP heb ik geen probleem mee, gemiddeld 20 GB per maand up/down 50/50 +/-, meer dan zat plezier aan. Bovendien wil ik graag m'n 4 IPv4's, DNS records ed. behouden, blabla. Dat doet er verder niet aan af dat BBned steeds interessanter wordt, maar na deze upgrade is men uitgepoept aangezien de standaard niet meer toelaat.

Ff iets anders: hoe weten jullie zo precies hoe ver jullie van de centrale af wonen? Mijn geodriehoek is stuk! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 14:22:
[...]
Ff iets anders: hoe weten jullie zo precies hoe ver jullie van de centrale af wonen? Mijn geodriehoek is stuk! ;)
Check http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/ :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet ook kijken naar wat je ADSL modem maximaal kan uploaden.

De Zyxel 650R-31, die bij DEMON geleverd wordt kan maar 832kb/s uploaden volgens de handleiding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Wat de producenten van modems aangeven als maximum snelheid is vaak niet het hoogste wat hij aankan, ze zeggen dat om een zekere waarde te geven (je processor kan vaak ook hoger dan dat hij standaard loopt)

Alleen volgens de gdmt specificatie gaat het maar tot 786kbits upstream, maar ik heb ook weer gehoord van mensen die die upstream rekken, dus ja, wat het gaat worden weet niemand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
waarom zijn er mensen die de begin post niet goed lezen, namelijk:

Voor alle helderheid:
- Als BBned de snelheid van zijn abonnementen gaat wijzigen, betekent dat alle ISP's die gebruik maken van BBned netwerk hetzelfde upload snelheid gaan aanbieden aan hen klanten. Met andere woorden: Er zullen geen providers zijn die hun upload snelheid gaan 'knijpen'.

Dus Allemaal zijn verplicht om mee te doen en heb je na 1juli nieuwe abonnement, dan word je uploadsnelheid als eerste verhoogt en degene die voor 1juli abon. hadden gaan daarna... Simpel en logisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel

Wokschotel

Op 6 wielen

Zhadum schreef op 30 July 2003 @ 16:42:

Voor alle helderheid:
- Als BBned de snelheid van zijn abonnementen gaat wijzigen, betekent dat alle ISP's die gebruik maken van BBned netwerk hetzelfde upload snelheid gaan aanbieden aan hen klanten. Met andere woorden: Er zullen geen providers zijn die hun upload snelheid gaan 'knijpen'.

Dus Allemaal zijn verplicht om mee te doen en heb je na 1juli nieuwe abonnement, dan word je uploadsnelheid als eerste verhoogt en degene die voor 1juli abon. hadden gaan daarna... Simpel en logisch.
Of dit ook gaat gelden voor de providers die wél kunnen afknijpen is me nog niet duidelijk (Cistron e.d.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wokschotel schreef op 30 juli 2003 @ 16:44:
[...]
Of dit ook gaat gelden voor de providers die wél kunnen afknijpen is me nog niet duidelijk (Cistron e.d.)
Cistron gaat in ieder geval niet afknijpen.
Zie maar de discussies op news: cistron.broadband

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Zhadum schreef op 30 July 2003 @ 16:42:

Voor alle helderheid:

Het gaat dus om de providers die wel KUNNEN knijpen, die kunnen dus 2 varianten gaan uitgeven/aanbieden.

bv :P Cistron MAXX en Cistron MAXX X-Treme
edit:
de kans ik dus klein lees ik net, ik lees nooit de newservers, weet namelijk niet hoe :(

Zullen ze daarnavolgend niet mischien KPN volgen en ook de abbo prijzen weer omhoog gaan gooien hierdoor? (waar ik MxStream dus belachelijk duur vind, qua snelheid/prijs vegelijking). BBned bepaald de snelheid dan wel, maar de onderlinge ISP's hebben zo hun eigen prijzen en datalimits.

[ Voor 6% gewijzigd door SinergyX op 30-07-2003 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
Voor zover ik weet is het bij Cistron dus nog helemaal niet duidelijk hoe/of de 2mbit variant zo door gezet gaat worden.

Dat is iig hetgene wat ik uit de nieuwsgroepen haal.

Het maxx abonnement wordt wel zo geupgrade.

[ Voor 31% gewijzigd door MagicTempest op 30-07-2003 17:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siliakus
  • Laatst online: 09-09 15:33
ik heb net mijn lijn aangesloten, paar dagen terug opgeleverd. Nog geen 1mbit helaas :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Ik twijfel hoe dan ook of ze wel gaan knijpen. Stel je voor, Cistron en Demon kunnen beiden knijpen. Cistron doet het en Demon niet, wat denk je de gevolgen te zijn voor Cistron. Is een voorbeeld, kan andersom zijn of andere providers ....

Als je ziet dat al ISP'zijn die nu al 2 en 8 mbit download met 1Mbit upload aanbieden voor het zelfde prijs, denk ik ook dat de rest ook het doet.

[ Voor 3% gewijzigd door Zhadum op 30-07-2003 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MagicTempest schreef op 30 juli 2003 @ 16:06:
Wat de producenten van modems aangeven als maximum snelheid is vaak niet het hoogste wat hij aankan, ze zeggen dat om een zekere waarde te geven (je processor kan vaak ook hoger dan dat hij standaard loopt)

Alleen volgens de gdmt specificatie gaat het maar tot 786kbits upstream, maar ik heb ook weer gehoord van mensen die die upstream rekken, dus ja, wat het gaat worden weet niemand.
Dit heb ik aan e-mail contact gehad met ZyXEL betreffende de ZyXEL Prestige 650R-31 (analoog) die bij Demon DSL Express wordt geleverd:
Geachte,

BBNed kan wel de instellingen van de DSLAM op 1024Kb zetten, maar ook dan zal deze snelheid niet gehaald kunnen worden. Daarbij voorziet de ADSL standaard niet in deze upstreamsnelheid. De Prestige 650R serie is gebouwd op basis van de huidige ADSL standaard. Deze standaard voorziet in snelheden tot 8Mb down en een upstream van ongeveer 768Kb. Uiteraard zijn er marges aanwezig waardoor deze snelheden wel omhoog kunnen. Maar de snelheid zal ergens in de buurt van de 832Kb blijven steken.

Kortom: de specificaties van de 650R komen overeen met de definiering van de ADSL standaard zoals ook de gebruikte DSLAMs, hierdoor zal deze modem/router gewoon gaan werken op het maximum wat afhankelijk van de lijnkwaliteit haalbaar is.

Mocht u nog vragen of opmerkingen hebben, dan lezen we die graag. Vergeet niet het serienummer van het betrokken apparaat, firmwareversie (als het een router betreft) en eventueel de gebruikte versie van Windows of MacOS te vermelden.

Met vriendelijke groeten,
Support

-----Oorspronkelijk bericht-----
Van: WoSp [mailto: @ .nl]
Verzonden: dinsdag 29 juli 2003 15:53
Aan: ZyXEL Support
Onderwerp: Upstream op de Prestige 650R-31 (ANALOOG!)

Geachte Meneer/Mevrouw,

Ik heb via mijn provider een Zyxel Prestige 650R-31 (Analoog) gekregen voor mijn ADSL verbinding.
Op dit moment is de upstream 512kbit bij mijn provider, maar deze gaan binnenkort iedereen upgraden naar 1mbit upstream.

Ik zou dus graag willen weten wat de MAX. upstream van dit modem is! Aangezien ik op sommige website's 832kbit ziet staan en op andere weer 1 mbit.
Ik heb de nieuwste firmware, namelijk: V3.40(GT.2) | 5/19/2003

Alvast bedankt voor een antwoord.

Met vriendelijke groet,

WoSp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-09 15:49

mrsar

waar een sar is,is een wodka

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 456 meter.
:P
als ik de 1mbit heb/krijg dan zal het vast wel goed zitten hier,tlefoon centrale zit vast niet vol (kleine plaats,6000 inwoners ofzo...owja kzit bij telebyte :)

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

De afstand vanaf uw postcode naar de telefooncentrale is naar schatting: 1746 meter. en toch de 820kb/s kunnen halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedener
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 15:51
Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 23:05:
[...]

Dit heb ik aan e-mail contact gehad met ZyXEL betreffende de ZyXEL Prestige 650R-31 (analoog) die bij Demon DSL Express wordt geleverd:

[...]
Hieruit begrijp ik dat je dus met Demon nooit de 1024 kbit/s kan halen?

Enig idee welke modems dat wel kunnen?

LG Therma V Split WP: HU143MA.U33-HN1636M NK5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MagicTempest
De gdmt specificatie is 8064Kbits down 768 kbits up. Maar er zijn wel gevallen bekend waarbij er hoger werd gesynct met de upstream, maar de kans dat je op 1024 gaat syncen is vrij klein. je moet meer gaan denken tussen de 768 en de 900.

Pagina: 1 ... 4 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.