BBned, 1 mbit upload

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 2.635 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17-05 22:38

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Afbeeldingslocatie: http://www.tibco.com/images/logos/bbned.gif

Na aanleiding van verhoging van snelheden bij BBned wat resulteert tot 1Mbit upload snelheid, graag het volgonde resultaat:

:? Wat moet je doen :?
Naam van je Provider (ISP):
Soort Lijn, type (analoog/ISDN) :
Abonnement (Down/Up):
Training (Down/Up) :
Snelheid in kB/s (Down/Up) :
Ping * :
Afstand tot Centrale ** :
Modem :
Router :
Tweaks :

* Voor uitvoeren van ping, je kan of naar www.speedtest.nl (onbetrouwbaar) of gewoon naar Start-> Uitvoeren -> Cmd en daar de ping uitvoeren.

** Ik wil graag dat we het volgonde pagina hanteren, dan heb je structueel een betere vergelijking: http://pcdb.bbned.nl of http://spike.oli.tudelft.nl/adsl/

:? Wat willen ik hiermee bereiken :?
- Duidelijk overzicht en vergelijking
- Een algemeen en overzichtelijke Topic
- En binnekort nadat deze topic 1000 heeft bereikt een Wil ik graag beginnen met: Het grote BBned Topic .
Er is nu zoveel topics waar men gewoon weg geen idee heeft waar hij/zij moet gaan zoeken.

:? Wat is BBned :?
bbned biedt een compleet portfolio kwalitatief hoogwaardige en betrouwbare DSL breedbanddiensten aan service providers en telecommaatschappijen. Met behulp van de DSL technologie maken wij bestaande koperen telefoonlijnen geschikt voor ultrasnel dataverkeer.
Voor mee info: BBned

:? Demon of BBned :?
Begrijp je iets niet, het heeft niet veel te maken met BBned maar wel met Demon, kijk naar deze Topic in GOT

:? Welke providers gebruiken BBned netwerk
Kijk hier Partners
Let wel op dat Demon ook voor consumenten beschikbaar is

:? Bbned partners in het nieuws :?
Hier hoef ik weinig zeggen, LINK

:? Netwerken van BBned :?
Ons DSL netwerk nu
bbned heeft in enkele jaren een hoogwaardig en betrouwbaar landelijk dekkend DSL netwerk gebouwd met state-of-the-art technologie en zeer hoge beschikbaarheidsgaranties. Deze DSL infrastructuur kent qua omvang en diensten geen gelijke in Nederland. Inmiddels maken reeds meer dan 50 service providers gebruik van dit netwerk dat nog dagelijks uitgebreid wordt. Voor meer info Netwerken

Afbeeldingslocatie: http://www.bbned.nl/images/content/netwerk-ani.gif

:? Achtergrond Informatie :?
25-sep 2003:
Na aanleiding van berichtgeving over verhoging van uploadsneheid is dat bevestigd door de meeste ISP's en tevens geaccepteerd en word langzamerhand toegevoegd.
Echter moeten bestanden klanten meestal bij betalen om van uploadsneheid te kunnen genieten. Er zijn al een aantal mensen die van dikke uploadsnelheid kunnen genieten...

:? Informatiebronnen :?
Webwereld
Demon Nieuws Groep
Cistron Nieuws Groep
Tweakers

:? Persbericht van BBned :?
Hoofddorp, - 1 september 2003 - Vanaf vandaag verhoogt BBned de upstreamsnelheden (van eindgebruiker naar het BBned netwerk) van haar snelste DSL Economy-lijnen op het BBned-netwerk. Het gaat om de Economy-pakketten 2Mb/512 en 2-8Mb/512. Deze krijgen in plaats van een uploadsnelheid van 512 kbps een uploadsnelheid van 1 Mbps.

BBned komt met deze verhoging van de upstreamsnelheid tegemoet aan de vraag van consumenten die veelvuldig gebruik maken van hun DSL-verbinding om zware bestanden te 'uploaden'. Het is zelfs de snelst mogelijke uploadsnelheid beschikbaar voor een consumenten DSL-verbinding. Het uploaden van zware bestanden gebeurt bijvoorbeeld met het uitwisselen van muziek, video of games via het internet. De snelheidswijziging heeft geen gevolgen voor de prijs van de dienst.

De ongelimiteerde 'upstream snelheid' voor de eindgebruikers kan liggen tussen de 2 of de 2-8 Mb 'downstream' (van netwerk naar eindgebruiker) en 1 Mb 'upstream'. De afstand tot de BBned centrale en andere factoren zoals kwaliteit van de gebruikte koperlijn bepalen de werkelijke snelheid. Bron

:? Extra info :?
BBNED VERHOOGT 'UPSTREAM' SNELHEID OP SNELSTE BBNED ECONOMY-LIJNEN
BBned verhoogt upstream van DSL Economy-pakketten (www.tweakers.net)

:? Suggesties en opmerking mail maar naar :?
Zie mijn profiel 8)

8) Met dank aan 8)
Rally voor zijn bijdrage

Alvast een voorproefje hoe de nieuwe topic eruit gaat zien, dus graag jullie bijdrage, ideeen.

[ Voor 255% gewijzigd door Zhadum op 31-10-2003 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

Ik denk dat ik je een hele hoop ervaringen kan geven:
Wie stappen er over op eweka adsl
Heeft iemand hier ervaring met Eweka internet?
Eweka of Cistron?
TweakDSL Vs Eweka (ervaringen)
Eweka / Cistron / TweakDSL / ????

:)
Die laatste is de recentste, ik denk dat je het best in een van die topics door kan gaan, anders wordt al die informatie zo versplinterd :)

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 20:16
Over Eweka is inderdaad voldoende te vinden. Toch laat ik dit topic nog even open, en wel hierom:

Ze gaan de Upload verhogen naar 1 mbit. Geld dit voor alle BBned aansluitingen (ook de andere ISP's dus?), of heeft Eweka een speciaal contrakt met BBned ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Hier zie ik gewoon een upload van 512 Kbps:
http://www.eweka.nl/200205/adslzakelijk2048.php
verkeerde link dus :)

zo klopt het idd:
http://www.eweka.nl/200205/adslconsument7800.php

[ Voor 54% gewijzigd door Marzman op 14-06-2003 13:47 ]

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-07 21:02
Aantal vaste IP nummers - 1 dynamisch toegekend

Heb je nou een vast ip adres of niet, vind dat dynamisch toegekend beetje verwarend :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
Je zit verkeerd, hier moet je zijn,

"Downstream (afhankelijk van afstand tot centrale) - 8192 Kbit/sec.
Upstream - 1024 Kbit/sec. "

Misschien ff in begin post zetten TS ?

[ Voor 14% gewijzigd door Weezer-DC op 14-06-2003 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Bedankt voor je reactie,
Maar laastst (meest recente) is van Nov. 2002. Het is nu 14-6-2003. Ondertussen is Eweka veel vernaderd en naar mijn mening Cistron alleen maar gezakt. Kijk weleens in nieuwgroep van cistron. Alleen maar gezeik en je hebt ook nog DATALIMIT!!!!
Die laatste is de recentste, ik denk dat je het best in een van die topics door kan gaan, anders wordt al die informatie zo versplinterd :)
Ik wil juist een nieuwe topic hebben over Eweka. Ze hebben ondertussen veel veranderd en 1Mbit Upload en een goedkope aansluitkosten, spreekt me zeer aan.
Helaas kon ik nergens iets vinden over Binaries.

Ik wil graag reacties van mensen die momenteel abonnement hebben bij Eweka.

[ Voor 4% gewijzigd door Zhadum op 06-07-2003 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Het zou tijd worden dat de upload eens grondig verhoogd werd. M'n eigen webservertje draait nou niet bepaald ideaal met 128 upload. Volgens mijn informatie is het draaien van een eigen server toegestaan bij Eweka. Blijft alleen nog de vraag die Weezer-DC zich stelde over wat betreft vast/dynamisch IP.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weezer-DC schreef op 14 juni 2003 @ 13:45:
Aantal vaste IP nummers - 1 dynamisch toegekend

Heb je nou een vast ip adres of niet, vind dat dynamisch toegekend beetje verwarend :S
Ja, want in DHCP word je MAC adres opgeslagen en dan zullen ze het wel zo instellen dat de DHCP server elke keer 't zelfde IP aan dat MAC adres uitgeeft.

Overigens, een alternatief voor eweka is: www.speedlinq.nl

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2003 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
Yohan schreef op 14 June 2003 @ 13:54:
Het zou tijd worden dat de upload eens grondig verhoogd werd. M'n eigen webservertje draait nou niet bepaald ideaal met 128 upload. Volgens mijn informatie is het draaien van een eigen server toegestaan bij Eweka. Blijft alleen nog de vraag die Weezer-DC zich stelde over wat betreft vast/dynamisch IP.
Hiero ook een webservertje met maar 128 kbit upload.
In augustus is mijn planet comfort abbo afgelopen, en wil ik overschakelen nar een sneller abbo.
Een vast IP adres is wel een vereisten hiero.
Heb net iemand gevraagt die bij eweka zit of ze een vast IP adres geven,
nog geen anwoord gehad...hoe jullie op de hoogte
Verwijderd schreef op 14 juni 2003 @ 13:59:
Ja, want in DHCP word je MAC adres opgeslagen en dan zullen ze het wel zo instellen dat de DHCP server elke keer 't zelfde IP aan dat MAC adres uitgeeft.

Overigens, een alternatief voor eweka is: www.speedlinq.nl
En als me netwerkkkaart kadoek gaat ?
Moet ik daarin het mac adres gaan veranderen, nou is wel te doen eigelijk !

Ga ff linkje checken !
http://www.speedlinq.nl/f...eedlinq_menu/tarieven.htm
Ziet er aardig uit !
Wel fair use datalimiet, iets meer info over bekend ?

[ Voor 32% gewijzigd door Weezer-DC op 14-06-2003 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Ik heb ze trouwens donderdag (12-juni-2003) gebeld en ze zeiden dat ze vanaf volgende week het gaan invoeren. Upload wordt verhoogd naar 1024Kbit/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Weezer-DC schreef op 14 June 2003 @ 13:46:
[...]

Je zit verkeerd, hier moet je zijn,

"Downstream (afhankelijk van afstand tot centrale) - 8192 Kbit/sec.
Upstream - 1024 Kbit/sec. "

Misschien ff in begin post zetten TS ?
Gedaan, dankje wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weezer-DC schreef op 14 June 2003 @ 13:59:
[...]

En als me netwerkkkaart kadoek gaat ?
Moet ik daarin het mac adres gaan veranderen, nou is wel te doen eigelijk !
Kan, maar je kan dan ook gewoon bellen en vertellen dat je een nieuwe netwerkkaart hebt. Is zo aan te passen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:50
En sinds nieuwsgroepen enorm in populariteit zijn gestegen heeft Eweka in al hun wijsheid besloten om poort 119 te cappen in snelheid.
Dus je kan nog sneller via Emule je spullen halen, dan via de nieuwsgroepen bij Eweka.... let hier dus op.
Het lijkt alsof je de 8 Mbit bij Eweka mag gebruiken om je mail mee op te halen... niet om te leechen van nieuwsgroepen...

Wellicht is het oud nieuws en geldt het inmiddels niet meer, maar 3-4 weken geleden was het in ieder geval nog zo!
Maar lees eens de gebruikersgroep van Eweka -->klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-07 22:51

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Andere BBned partners zullen snel volgen denk ik. Verder denk ik dat dit een actie is omdat de kosten van BBned zijn gedaald. Providers verhogen liever de data rate dan dat ze de korting doorberekenen in het maandbedrag van de klant. Door de verhoging van de data rate kunnen ze gewoon hetzelfde bedrag blijven vragen.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Vatt schreef op 14 juni 2003 @ 14:04:
En sinds nieuwsgroepen enorm in populariteit zijn gestegen heeft Eweka in al hun wijsheid besloten om poort 119 te cappen in snelheid.
Dus je kan nog sneller via Emule je spullen halen, dan via de nieuwsgroepen bij Eweka.... let hier dus op.
Het lijkt alsof je de 8 Mbit bij Eweka mag gebruiken om je mail mee op te halen... niet om te leechen van nieuwsgroepen...

Wellicht is het oud nieuws en geldt het inmiddels niet meer, maar 3-4 weken geleden was het in ieder geval nog zo!
Maar lees eens de gebruikersgroep van Eweka -->klik hier
Ze hebben nu een nieuwe Backbone met 1TB HD:
Hier in hun meest recente discussie Klik Hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Wellicht is http://home.telebyte.nl/ ook wel een mooi alternatief voor je.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strikie
  • Laatst online: 25-07 15:35

Strikie

Athletics

Dit komt precies op het goede moment :) hier in Zeeland is BBnet vanaf augustus beschikbaar.

Ik wacht nog effe af wat de andere providers doen, en vraag het rap aan :P

::: All Terrain Boys ::: Cube LTD race

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Weezer-DC
Homedisc schreef op 14 June 2003 @ 14:20:
Wellicht is http://home.telebyte.nl/ ook wel een mooi alternatief voor je.
"Heeft Telebyte een downloadlimiet? Nee, Telebyte hanteert geen downloadlimiet."
Altijd leuk ;)

Kan niks vinden over vast IP,
blocken ze bepaalde poortjes ?

Maarja, misschien dit beter in ander topic,
deze is over Eweka :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Weezer-DC schreef op 14 juni 2003 @ 14:24:
[...]

"Heeft Telebyte een downloadlimiet? Nee, Telebyte hanteert geen downloadlimiet."
Altijd leuk ;)

Kan niks vinden over vast IP,
blocken ze bepaalde poortjes ?

Maarja, misschien dit beter in ander topic,
deze is over Eweka :)
Bedankt, inderdaad had ik ook naar Telebyte gekeken. Maar ik heb het niet gedaan volgens volgende redenen:
- Aansluitingkosten zijn te hoog
- Ze steunen geen Binaries
- Ze hebben ook geen actie
- Upload is nog 512 Kbit/sec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb met Demon nog geen enkele kink in de lijn gehad! super gewoon.

https://services.nl.demon.net/xdsl/
zie hier hun acties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 14 June 2003 @ 14:38:
Ik heb met Demon nog geen enkele kink in de lijn gehad! super gewoon.

https://services.nl.demon.net/xdsl/
zie hier hun acties
Hoe is het met hun binarie-newsservers eigenlijk? :?

🌞🍃

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Ben ik helemaal met je eens. Demon is erg goed. Alleen aanbod van Eweka met 1Mbit Upload, was erg Super.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Zhadum schreef op 14 June 2003 @ 14:29:
[...]

Bedankt, inderdaad had ik ook naar Telebyte gekeken. Maar ik heb het niet gedaan volgens volgende redenen:
- Aansluitingkosten zijn te hoog
- Ze steunen geen Binaries
- Ze hebben ook geen actie
- Upload is nog 512 Kbit/sec.
Maar gezien de hevige concurrentie op ADSL gebeid zullen anderen niet achterblijven. Ook gezien dat alle Bbned providers dezelfde paketten aanbieden

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Hoe zou het zitten met gewone providers zoals Zonnet en Solcon (mijn provider)?
Zij bieden nog steeds alleen ADSL van KPN aan, maar wellicht dat ze de snelheden en prijzen van BBNed zo aantrekkelijk vinden dat ze deze pakketten ook gaan invoeren? Weet iemand hier al iets van?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb nu een half jaar ofzo via eweka internet. We hadden eerst het basic abbo maar zijn al vrij snel overgestapt op Deluxe. (wegens verdubbeling snelheid)

De eerste maanden waaren idd niet al te best. Regelmatig storingen etc. Echter de laaste tijd hebben we daar geen last meer van en bevalt eweka prima. Het grootste voordeel van Eweka tegen over andere providers is dat het volledig limiet loos is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Verwijderd schreef op 14 juni 2003 @ 15:11:
Heb nu een half jaar ofzo via eweka internet. We hadden eerst het basic abbo maar zijn al vrij snel overgestapt op Deluxe. (wegens verdubbeling snelheid)

De eerste maanden waaren idd niet al te best. Regelmatig storingen etc. Echter de laaste tijd hebben we daar geen last meer van en bevalt eweka prima. Het grootste voordeel van Eweka tegen over andere providers is dat het volledig limiet loos is.
Dat is positief!

Gebruik je ook Binaries van nieuwsgroepen? Zoja, wat is je ervaring hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik gebruik de newsgroup server niet zo heel erg vaak, maar deze zijn ze volgens mij [althans: van de week] wat mee aan het knutselen, en nadien was de snelheid stukken beter. Wat ik wel leuk vind is dat sommige werknemers gewoon @ IRC rondhangen, en je ze er vragen kan stellen [irc.eweka.nl #eweka].

De snelheid ben ik dik tevreden over, en over dataverkeer doen ze ook niet moeilijk. Mocht je meer dan 250 GB per maand verstoken, dan ben je bij hun aan het juiste adres :)

Het probleem op dit moment is dat ze nog steeds bezig zijn met 'verhuizen' van hun netwerk naar een andere backbone-provider ofzo, zodat je heel af en toe [laatst een paar keer per week, maar weken daarvoor ging het gewoon 24/7 perfect] wordt gedisconnect. Maar een 8 mbit download [in de praktijk hier 800-830 KB/s] en 512 kbit upload [als je @ 50 KB/s upload dan kan je nog gewoon normaal internetten] maakt toch veel goed, i.c.m. de zeer relaxte regels waar jij je aan moet houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Yohan schreef op 14 juni 2003 @ 15:07:
Zij bieden nog steeds alleen ADSL van KPN aan, maar wellicht dat ze de snelheden en prijzen van BBNed zo aantrekkelijk vinden dat ze deze pakketten ook gaan invoeren? Weet iemand hier al iets van?
Zonnet is een dochteronderneming van Versatel. Lijkt me dus vrij sterk dat zij overstappen naar BBNed :) De enige reden dat ze ook adsl van kpn leveren is waarschijnlijk dat adsl van Versatel niet overal leverbaar is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvanCade
  • Laatst online: 06-09 21:01
Zonnet is een dochteronderneming van Versatel. Lijkt me dus vrij sterk dat zij overstappen naar BBNed De enige reden dat ze ook adsl van kpn leveren is waarschijnlijk dat adsl van Versatel niet overal leverbaar is.
Ik geloof dat XS4ALL (gedeeltelijk) van KPN is ofzoiets. Maar ook zij bieden ADSL aan van BBNed. Ik had daar een tijdje terug iets over gelezen, hoe het precies zit weet ik niet meer zo goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

AvanCade schreef op 15 June 2003 @ 08:56:
[...]

Ik geloof dat XS4ALL (gedeeltelijk) van KPN is ofzoiets. Maar ook zij bieden ADSL aan van BBNed. Ik had daar een tijdje terug iets over gelezen, hoe het precies zit weet ik niet meer zo goed ;)
XS4all biedt inderdaad een Power ADSL variant aan die helaas redelijk prijzig is (120 Euro) maar ook nog maar een halve mBit upload biedt. Ik ben wel XS4all fan maar vindt een halve mBit nog te weinig (zeker voor dat geld)

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

XS4ALL was vroeger eigendom van KPN, maar zijn nu weer zelfstandig.

BBned verhoogt de upstream naar 1024kbit, NIET de afzonderlijke aanbieders. Dus ook XS4ALL's PowerADSL en Cistron etc. gaan allemaal naar een uncapped verbinding, de full ADSL specificatie, oftewel: 8192kbit downstream en 1024kbit upstream.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 10:53:
BBned verhoogt de upstream naar 1024kbit, NIET de afzonderlijke aanbieders. Dus ook XS4ALL's PowerADSL en Cistron etc. gaan allemaal naar een uncapped verbinding, de full ADSL specificatie, oftewel: 8192kbit downstream en 1024kbit upstream.
Bron?

Naar mijn weten wordt dit 8192/1024 pakket extra aangeboden, en kan de ISP besluiten of ze de huidige 8192/512 abonnees overzetten. Maar volgens mij blijft er zeker ook een 8192/512 abonnementsvorm...

Overigens is 8192/1024 NIET de full ADSL specificatie. De uplaod van ADSL stopt al rond 768k. En alleen als je een ZEER goede verbinding naar de centrale hebt, zou je meer kunnen halen. Gewoon buiten de specificaties draaien dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VHware
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:52
uploadmaximum is iets van 864 kbit/sec ....

Ikzelf haalde destijds zo'n 90kB/s bij Cistron Telecom ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 10:53:

volgens mij heb je het mis. Speedlink bood dit al langer aan. Waren dus wel mogelijkheden toe.

verder heb ik nog geen aankondigingen gezien van andere aanbieders, dus lijkt me vaag verhaal

Heerlijk die concurrentie in breedband land >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 00:39:
Ik gebruik de newsgroup server niet zo heel erg vaak, maar deze zijn ze volgens mij [althans: van de week] wat mee aan het knutselen, en nadien was de snelheid stukken beter. Wat ik wel leuk vind is dat sommige werknemers gewoon @ IRC rondhangen, en je ze er vragen kan stellen [irc.eweka.nl #eweka].

De snelheid ben ik dik tevreden over, en over dataverkeer doen ze ook niet moeilijk. Mocht je meer dan 250 GB per maand verstoken, dan ben je bij hun aan het juiste adres :)

Het probleem op dit moment is dat ze nog steeds bezig zijn met 'verhuizen' van hun netwerk naar een andere backbone-provider ofzo, zodat je heel af en toe [laatst een paar keer per week, maar weken daarvoor ging het gewoon 24/7 perfect] wordt gedisconnect. Maar een 8 mbit download [in de praktijk hier 800-830 KB/s] en 512 kbit upload [als je @ 50 KB/s upload dan kan je nog gewoon normaal internetten] maakt toch veel goed, i.c.m. de zeer relaxte regels waar jij je aan moet houden :)
Dat is fijn om info te horen van een insider. ;) Ik las dat ze de poort 119 of zoiets bij Eweka dicht was, waardoor je niet hoger kon komen dan 4 KB/s.
Weet je iets over de compleetheid van de binaries??? Heb je het weleens getest? En aan welke getal moet ik denken bij snelheid van download bij binaries?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flex
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-09 12:12
Zhadum schreef op 15 June 2003 @ 19:27:
[...]

Dat is fijn om info te horen van een insider. ;) Ik las dat ze de poort 119 of zoiets bij Eweka dicht was, waardoor je niet hoger kon komen dan 4 KB/s.
Weet je iets over de compleetheid van de binaries??? Heb je het weleens getest? En aan welke getal moet ik denken bij snelheid van download bij binaries?
Kan je wel vertellen hoe het er op dit moment voor staat:
Afbeeldingslocatie: http://members.lycos.nl/altijdwat/eweka.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Niet zo best dus, komt dit vaker voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-08 12:31
Verwijderd schreef op 15 juni 2003 @ 10:53:
XS4ALL is nog steeds eigendom van KPN. (Staat trouwens een heel leuk verhaaltje in de laatste AutomatiseringsGids over hoe KPN haar eigen ISP's bevoordeeld.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Gewoon, waar het altijd staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Verwijderd schreef op 15 June 2003 @ 12:34:

volgens mij heb je het mis. Speedlink bood dit al langer aan. Waren dus wel mogelijkheden toe.
Speedlinq levert via BaByXL, niet via BBned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en wat mag dat allemaal gaan kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 12:35

JvS

Ik heb hem zelf ook

jochemd schreef op 15 juni 2003 @ 22:13:
[...]
hij doelde op de eigendom van xs4all, dat volgens mij gewoon nog van kpn is.

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:30

Asphyxion

I am, therefor I think

Zoals eerder is gezegd is 1024 kbit/s gewoon niet waar. Daarnaast gaat dit ook gelden voor andere providers, maar zij zeggen er nog niet over, omdat hte nog allemaal niet duidelijk is. En daarnaast is er geen 'limietloos'...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Zhadum schreef op 14 June 2003 @ 13:52:

Bedankt voor je reactie,
Maar laastst (meest recente) is van Nov. 2002. Het is nu 14-6-2003. Ondertussen is Eweka veel vernaderd en naar mijn mening Cistron alleen maar gezakt. Kijk weleens in nieuwgroep van cistron. Alleen maar gezeik en je hebt ook nog [bDATALIMIT!!!![/b]
Grappig, ik lees de Cistron-nieuwsgroepen allemaal, en er is zo goed als nooit 'gezeik'. Er zijn weliswaar zo'n drie personen die er komen zeiken, maar die komen steeds weer over dezelfde dingen zeiken nadat ze al uitgebreid besproken en toegelicht zijn. In mijn ervaring en die van een hele hoop anderen is er niets mis met de verbindingen van Cistron. Er zullen natuurlijk best een paar mensen met problemen zijn, maar die zijn er bij iedere provider. Jij doet het overkomen alsof de nieuwsgroepen van Cistron boordevol klachten staan en dat is gewoon niet zo.

En dan dat gezeik over een datalimiet. Zoals ook in die nieuwsgroepen al breeduit is besproken: je tekent een contract en gaat daarmee duidelijk akkoord met de aanwezige datalimiet. Dat die limiet dan niet voldoet voor jou, maakt het Cistron-abonnement en de verbinding er echt niet slechter op. Het wil alleen zeggen dat jij geen maat kunt houden.

Als jij dan de oplossing denkt te zien in een overstap naar Eweka, prima. Zij adverteren met onbeperkt dataverkeer en zolang ze dat kunnen waarmaken, zul je daar wel vinden wat je zoekt. Je kunt er echter donder op zeggen dat het vroeg of laat misgaat natuurlijk. Als alle massaverbruikers zich concentreren bij Eweka, zal de snelheid flink gaan dalen (en daarmee vanzelfsprekend het maximum aantal GB dat jij er per maand doorheen kunt jagen). Maar dan moet je dus achteraf niet gaan klagen dat je niet krijgt wat je verwachtte: dit volgt nu eenmaal logischerwijs uit de opzet van Eweka.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt er echter donder op zeggen dat het vroeg of laat misgaat natuurlijk. Als alle massaverbruikers zich concentreren bij Eweka, zal de snelheid flink gaan dalen (en daarmee vanzelfsprekend het maximum aantal GB dat jij er per maand doorheen kunt jagen). Maar dan moet je dus achteraf niet gaan klagen dat je niet krijgt wat je verwachtte: dit volgt nu eenmaal logischerwijs uit de opzet van Eweka.
Ik ben dit niet met je eens. BBNED levert een 1 op 25 overbooked verbinding. Zolang wij bij Eweka voldoende bandbreedte ter beschikking stellen wat tegenwoordig helemaal niet zoveel meer kost is er helemaal niets aan de hand. De snelheid van gebruiker A op ons netwerk zal de snelheid van gebruiker B dan niet beinvloeden. Namelijk de overbooking word al in het netwerk van BBNED toegepast en niet op het net van Eweka.

De beslissing van Cistron zal dus puur en alleen gebaseerd zijn op haar inkoop van bandbreedte en de eventuele marge + eventuele doelgroep. Wat ik wel met je eens ben is dat Cistron dit helder communiceert en dat dit haar goed recht is.

Groet ,

Wijnand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
jochemd schreef op 15 juni 2003 @ 22:13:
[...]
Vreemd, Danny is toch de Cistron "big boss"?

Deze mail kreeg ik van Cistron:
Voor zover bekend zal Cistron en of BBNed geen verhoging doen omtrend de upload snelheid. Dit geldt voor zowel de particuliere als de zakelijke
diensten. Het verhogen van de snelheid gaat alleen in samenspraak met
onze DSL provider. Als Cistron of BBNed in de toekomst de upload snelheid
wijzigt dan zullen wij dit op onze website www.cistron.nl aankondigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu ruim een jaar zo'n uncapped Eweka abo.

Snelheid is goed te noemen. De opgegeven snelheden worden ook echt altijd gehaald, onafhankelijk van het tijdstip of wat dan ook. De uptime is tegenwoordig ook goed te noemen. Er waren in het verleden nog wel eens problemen maar deze lijken nu opgelost te zijn.

Een groot minpunt is de communicatie of eigenlijk het gebrek aan communicatie van hun kant. Ik ben bijv maanden lang min of meer aan het lijntje gehouden over mijn vaste ipadressen. Dit leek maar niet te willen lukken. (dit terwijl ik wel gewoon voor betaal) Vervolgens heb ik geprobeerd om extra ipadressen aan te vragen, maandenlang is mij toen verteld dat dit ivm een verhuizing niet mogelijk was. Inmiddels is het mogelijk. Maar alleen als ik eerst 50 euro voor een eigen subnet betaal. Beetje vreemd vind ik. Vertel mij dit dan gewoon bij het afsluiten van het abbo.

Al met al dus overwegend positief maar je moet gewoon niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. Deze uitdrukking gaat ook hier weer op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Euh, is het bij Eweka net zo als bij Speedling, dat na je contract die snelheden terug naar beneden gemept worden? Vind ik persoonlijk erg nep namelijk :)

is het nog steeds zo dat je lijn X werkdagen voor de aansluiting vrij moet zijn van ADSL ?
Ik kan het 1..2..3.. niet terug vinden op de website :/

edit:

Wanneer je de order gaat invullen krijg je dus of je er A.U.B. voor wilt zorgen dat de lijn ADSL vrij is ...
- Hoe lang van te voren? (meen ooit eerder gelezen te hebben dat dit 21 werkdagen moesten zijn.
- Welke garantie is er dat me lijn ook daadwerkelijk op <ingevulde datum> aangesloten wordt?

(ooit me KPN MxTream abo vehuisd, NOOIT meer!! Heeft ruim 3 maanden te lang geduurd)

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2003 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asphyxion
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 00:30

Asphyxion

I am, therefor I think

Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 12:45:
Ik ben dit niet met je eens. BBNED levert een 1 op 25 overbooked verbinding. Zolang wij bij Eweka voldoende bandbreedte ter beschikking stellen wat tegenwoordig helemaal niet zoveel meer kost is er helemaal niets aan de hand. De snelheid van gebruiker A op ons netwerk zal de snelheid van gebruiker B dan niet beinvloeden. Namelijk de overbooking word al in het netwerk van BBNED toegepast en niet op het net van Eweka.
Juist ja. Het is gelimiteerd aan het netwerk van BBNED. Zij leveren 1:25 overboekte verbindingen en als dus iedereen gaat leechen, zal de snelheid afnemen. Dan kun je nog zoveel gbit lijnen hebben liggen, helpen zal het toch niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Asphyxion schreef op 16 June 2003 @ 14:39:
[...]

Juist ja. Het is gelimiteerd aan het netwerk van BBNED. Zij leveren 1:25 overboekte verbindingen en als dus iedereen gaat leechen, zal de snelheid afnemen. Dan kun je nog zoveel gbit lijnen hebben liggen, helpen zal het toch niet...
Inderdaad, dit lijkt mij ook. Is het niet zo, dat het netwerk ongeveer zo loopt:

Internet -> Eweka -> BBNed -> klant ?

Simplistische voorstelling okee. Als je van een snelle server van het internet wiltd downloaden, gaat het tot en met Eweka dus goed, ervanuitgaande dat daar idd genoeg bandbreedte is. Mooi, maar Eweka heeft toch die 1:25 overboekte lijnen van BBNed. Dus moet op het laatste stuk de bandbreedte met 25 anderen gedeeld worden. Dan komt het er dus op neer dat als van die 25 2 mensen aan het downloaden zijn van die snelle server, die 8 mbit die voor 25 mensen bedoeld is, voor beide personen op 4 mbit neerkomt. Hoe meer dataverkeer de klanten samen verplaatsen, des te groter is de kans dat er 2 of meer op de 25 tegelijk aan het downloaden zijn en dus hun bandbreedte moeten delen. Als je honderden/duizenden klanten hebt, kunnen een paar enorme dataverbruikers de boel misschien niet zo in de war gooien, maar als er meer veelverbruikers komen, gaat dat toch wel gebeuren. Maar misschien denk ik er te simpel over.

code:
1
2
3
4
5
-------------  ----------------\              /---------------
                                \------------/
internet           Eweka          BBNed          klant
                                /------------\
-------------  ----------------/              \---------------

[ Voor 21% gewijzigd door Marger op 16-06-2003 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:59

rally

Deyterra Consultancy

Ik heb nu ruim een jaar Eweka.

In het begin was het echt bagger. :r Het begon al met opleveren. Dat heeft echt de nodige voeten in de aarde gehad voor ik uiteindelijk mijn verbinding had. Vervolgens was de stabiliteit een groot probleem. De ene disconnect na de andere, bovendien was de snelheid soms om te huilen. :(

ECHTER. Sinds ze verhuist zijn is alles een stuk beter. Goede en stabiele verbinding, mooi downloadsnelheden.
Het enige nadeel vind ik dat de servicedesk eigenlijk alleen via e-mail/web is te bereiken, maar die heb ik de afgelopen tijd helemaal niet nodig gehad.

Ik ben nu zelfs zo tevreden dat ik zojuist de aanvraag voor Premium 8192/1024 heb ingediend. Hier heb ik best goede verwachtingen van (en niet alleen omdat ik slechts 1150 meter van de telefooncentrale woon :) )

Kortom: Bij Eweka lijken ze zo langzamerhand de zaakjes eindelijk goed voor elkaar te hebben. :Y)

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Marger ,

Je tekening is helemaal correct.

Maar als je nou van rechts naar links kijkt .....

| -----------| ------------- Eweka---------- \
| internet | --------- andere ISP ------ ----- BBNED ----- KLANT
| -----------| ----------- andere ISP ------/

Dan is er toch geen reden om een echte datalimiet te stellen in een overbooked netwerk terwijl je risico loopt dat je concurent dan al _jouw_ bandbreedte verbruikt ? BBNED moet een overbooking regelen waar iedereen even veel krijgt , niet Eweka. Eweka moet alleen maar voldoende bandbreedte ter beschikking stellen. Derhalve is het stellen van een datalimiet zoals ik al eerder zij zinloos tenzij je het doet voor reden zoals ik hiervoor hebt genoemd.

Correct me if i'm wrong

Groet ,

Wijnand

P.s. sorry maar tekenen is niet mijn sterkste vak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09-09 18:02
Ik heb nu een half jaar eweka. En ik moet zeggen ik ben zeer tevreden over ze. Het is alleen zo dat ze je niet op de hoogte brengen als er getimede downtime gepland is.

Tevens had ik wel een soort van korting verwacht, waar ze het zelf ook over hadden, voor de vele downtime die ze hadden in jan/feb

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

xs4all ken ook 8mb via bbned :P
Zullen wel meer volgen dus..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Yohan schreef op 14 juni 2003 @ 15:07:
Ik heb inmiddels een antwoord op mn eigen vraag.

Bij mijn weten is mijn provider :7 , Solcon, overigens de enige die dit doet:

Solcon

Zij leveren nl. adsl van zowel KPN, als BBNed én BabyXL.

Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.net/gfx/connectedbykpn.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.net/gfx/connectedbybabyxl.jpg Afbeeldingslocatie: http://www.solcon.net/gfx/connectedbybbned.jpg

Stoer :) Eindelijk écht keus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 12:45:
[...]

De beslissing van Cistron zal dus puur en alleen gebaseerd zijn op haar inkoop van bandbreedte en de eventuele marge + eventuele doelgroep. Wat ik wel met je eens ben is dat Cistron dit helder communiceert en dat dit haar goed recht is.

Groet ,

Wijnand
Hoi wijnand,
fijn dat je mijn e-mail bericht hebt ontvangen en dus hier ben tercht gekomen.
Hoe zit het met binaries, kun je wat vertellen over de snelheid en de nieuwe backbone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Cutebritney schreef op 16 June 2003 @ 13:07:

Vreemd, Danny is toch de Cistron "big boss"?
Dat zie je verkeerd. Zoals in elk bedrijf is ook bij Cistron de kantinejuffrouw uiteindelijk de baas :)
Maar Danny schreef zojuist in cistron.broadband:
(..)
Ik heb vandaag even met bbned gebeld.
Ze zullen de verandering binnen nu en 2 weken plaats laten vinden.
Ze laten dat ons (en wij dus weer aan onze klanten) laten weten.

Danny

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Verwijderd schreef op 16 juni 2003 @ 15:38:
Marger ,

Je tekening is helemaal correct.

Maar als je nou van rechts naar links kijkt .....

Dan is er toch geen reden om een echte datalimiet te stellen in een overbooked netwerk terwijl je risico loopt dat je concurent dan al _jouw_ bandbreedte verbruikt ? BBNED moet een overbooking regelen waar iedereen even veel krijgt , niet Eweka. Eweka moet alleen maar voldoende bandbreedte ter beschikking stellen. Derhalve is het stellen van een datalimiet zoals ik al eerder zij zinloos tenzij je het doet voor reden zoals ik hiervoor hebt genoemd.

Correct me if i'm wrong

Groet ,

Wijnand

P.s. sorry maar tekenen is niet mijn sterkste vak :)
Het was iets fout gegaan aantal maanden terug bij Cistron, verkeerde apparateur etc. waardoor de eth-2-0.sms-1.ams en eth-2-0.sms-2.ams Vol zat. Gevolg 2 maanden low speed internet. Geen compensaties.

Verbinding van Cistron is nu okay en snelheid ook, maar dat was tijdje terug effe niet ;)

[ Voor 22% gewijzigd door Zhadum op 17-06-2003 01:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Verwijderd schreef op 16 June 2003 @ 15:38:

Het zou volgens mij iets accurater zijn om het volgende plaatje te gebruiken:
code:
1
2
3
4
5
| ---------| ----------  andere ISP--- \  
| ---------| ------------  Eweka------ \\  
| internet | -------  andere ISP  ----  ------- BBNED ---- KLANT 
| ---------| ----------  Cistron ----------------//
| ---------| ------------  XS4ALL----------------/
Of doet Eweka tegenwoordig haar eigen ATM naar IP conversie?
Dan is er toch geen reden om een echte datalimiet te stellen in een overbooked netwerk terwijl je risico loopt dat je concurent dan al _jouw_ bandbreedte verbruikt?
Is dat risico er? Hoeveel verschillende virtuele paths heeft BBned door haar ATM-cloud lopen? Cistron heeft in elk geval haar eigen VP want het gaat naar haar eigen BBRAS? XS4ALL heeft haar eigen VP want het gaat naar haar eigen BBRAS. Hoeveel meer lopen er wel niet? Welke parameters krijgen deze mee?
En daarnaast hebben we nog de zelfde vragen over de virtual circuits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53
Damn... Eweka heeft wel relaxte acties..

voor 15 EUR / maand een server gecoloed met 25Gb traffic, gecolocated in GlobalSwitch

* DJSmiley zit bij Demon, maar zo'n colo-actie lijkt me echt wel phat

Kun je dat ook doen als je geen dsl bij hun afneemt :?

[ Voor 17% gewijzigd door DJSmiley op 17-06-2003 01:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Solcon neemt voor zover ik het weet ook DSL lijnen af bij BBned

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even wat info aangevraagd bij EWEKA:
(in bold staat de reply)
8.4 Zonder uitdrukkelijke toestemming van Eweka Internet Services BV, is het de Cliënt niet toegestaan (onderdelen van) een netwerk of andere gebruikers, al dan niet binnen zijn organisatie, op enigerlei wijze te verbinden met (onderdelen van) de Dienst.
Wordt hier op krampachtige manier omschreven dat je als particulier/bedrijf geen netwerk achter je DSL lijn mag haaken?
Onder 8.4 wordt omschreven dat je geen complete woonwijken met wifi en complete flatgebouwen met andere soorten bekabeling e.d. mag voorzien met bijvoorbeeld 1 enkele EW-DSL aansluiting.
Ik wil mijn Analoge telefoonlijn uitsluitend voor DSL gaan gebruiken. Ik wil dat Eweka Internet Services mijn telefoonlijn overneemt, zodat ik geen abonnementskosten meer hoef te betalen aan KPN Telecom. Het telefoonnummer van mijn aansluiting is
Als je EWEKA je telefoonlijn laat overnemen, WAT moet je dan nog aan de KPN lappen? (afsluitkosten of iets in die richting)
Als wij u telefoonlijn overnemen dan hoeft u geen kosten meer te betalen aan KPN telecom.
(shop KPN :D)
Wilt u zorgen dat de lijn vrij is van een bestaand ADSL abonnement dit zorgt ervoor dat wij u zonder problemen kunnen aansluiten
Hoe lang van te voren moet de lijn vrij zijn? (is dit een uur, of b.v. 10 weken?)
De lijn moet minimaal 48 uur vrij zijn.
Nou wordt t echt interesant :D

Ik heb nu een oude (Augustus 2000) Alcatel modem, kan ik hiermee zonder problemen het Premium (8192/1024) abo nemen? of heb ik een nieuw modem nodig.
Zo ja: Welke is een goede aanrader? (ik heb momenteel al een goede Linksys WAP router) de modem moet echter wel ethernet zijn.
Ik kan u niet vertellen of het alcatel modem geschikt is voor de 1 mbit upload.
U dient hierover contact op te nemen met de leverancier van dit modem.

Iemand van hier misschien wel? :)
Vanaf vandaag ( 08-06-2003 ) zijn alle setup kosten voor de consumentenabonnementen bij Eweka verlaagd van € 230,- naar € 89,-. Hier bovenop krijgt u als nieuwe abonnee 3 maanden gratis* internet bij het afsluiten van een jaarcontract. Neem dus in deze zomermaanden een EW-ADSL abonnement en profiteer van deze fantastische kortingen.
Tot wanneer loopt deze actie? Of krijg je na je aanvraag pas te horen dat je er net buiten valt? :)
De kortingsaktie loopt in iedergeval gedurende de zomer ... nadien wordt bekeken of we deze aktie willen voortzetten.
Tijd genoeg, zomer is nog niet eens begonnen :D (21 Juni t/m 21 September)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 13:15:
Even wat info aangevraagd bij EWEKA:
(in bold staat de reply)

Ik heb nu een oude (Augustus 2000) Alcatel modem, kan ik hiermee zonder problemen het Premium (8192/1024) abo nemen? of heb ik een nieuw modem nodig.
Zo ja: Welke is een goede aanrader? (ik heb momenteel al een goede Linksys WAP router) de modem moet echter wel ethernet zijn.
Ik kan u niet vertellen of het alcatel modem geschikt is voor de 1 mbit upload.
U dient hierover contact op te nemen met de leverancier van dit modem.

Iemand van hier misschien wel? :)

[...]
Bij mij werkt bbned met een testupload prima met een alcatel Speedtouch Home, ik haal niet de volledige 1024Kbit, maar ongeveer 900Kbit. :9
Ik heb echter wel gemerkt dat mijn Copperjet 810 iets hoger trained. :+ :+
Greetz,

Hellejoep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 13:45:
[...]
Bij mij werkt bbned met een testupload prima met een alcatel Speedtouch Home, ik haal niet de volledige 1024Kbit, maar ongeveer 900Kbit. :9
Ik heb echter wel gemerkt dat mijn Copperjet 810 iets hoger trained. :+ :+
Greetz,
Hellejoep
Nu nog ff moederlief ervan overtuigen dat die €25 extra per maand de moeite waard is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 14:16:
[...]

Nu nog ff moederlief ervan overtuigen dat die €25 extra per maand de moeite waard is :)
Graag gedaan! ;)
Ik zou alleen persoonlijk eerder voor een account bij Cistron/Demon/XS4ALL gaan, vooral vanwege newsservers en de complete service.
Maar succes met de keuze!
Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rally
  • Laatst online: 22:59

rally

Deyterra Consultancy

Zijn er hier meer mensen die gebruik maken van de 8192/1024 variant van Eweka?

Ik heb deze namelijks onlangs aangevraagd (helaas is het nog niet uitgevoerd) en ik ben erg nieuwschierig wat voor doorvoersnelheden er gehaald worden, met name de upstream verbinding.
Bij speedsuite.nl word je daar namelijk niet echt wijzer van.

http://www.deyterra.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die verbinding.
Heb nav dit topic net even een test gedaan op speedsuite.nl: nog niets veranderd, ik haal nog steeds 50KB. Vond ook een topic op het eweka forum waarin uitgelegd werd dat het upgraden wat vertraging opgelopen had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 14:35:
Ik heb die verbinding.
Heb nav dit topic net even een test gedaan op speedsuite.nl: nog niets veranderd, ik haal nog steeds 50KB. Vond ook een topic op het eweka forum waarin uitgelegd werd dat het upgraden wat vertraging opgelopen had.
Ik had vorige week gebeld en ze zeiden dat het waarschijnlijk deze week zal gebeuren maar misschien ook volgende week. Het hangt af van BBned.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Volgens een account manager bij bbned wordt er helemaal geen 1Mbit upload aangeboden :? Ze zouden ook contact opnemen met eweka...

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij is BBned nog steeds aan het testen en lijken mij de berichten van Eweka ietwat voorbarig.
Maarja, dat is wat ik denk......

Greetz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 12:56:
Solcon neemt voor zover ik het weet ook DSL lijnen af bij BBned
Jup, lees mijn post maar es :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 15:39:
Volgens mij is BBned nog steeds aan het testen en lijken mij de berichten van Eweka ietwat voorbarig.

Greetz
??? Was jij nu juist niet het levende bewijs dat het allemaal wel waar is?
Een paar posts eerder schreef je dit:
Bij mij werkt bbned met een testupload prima met een alcatel Speedtouch Home, ik haal niet de volledige 1024Kbit, maar ongeveer 900Kbit.
Ik heb echter wel gemerkt dat mijn Copperjet 810 iets hoger trained.
Greetz,

Hellejoep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 26-07 16:04

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 15:39:

Greetz
lees dit ook ff door svp ;)

I'm not as think as you stoned I am

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JochemD
Of doet Eweka tegenwoordig haar eigen ATM naar IP conversie?
Ja wij nemen net zoals cistron af op ATM bij BBNED en doen onze eigen ATM to IP conversie.

De tekening was derhalve juist.

Groet ,

Wijnand

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Titel edit, dit is niet alleen Eweka :P

Eweka, 1mbit upload ==> BBned, 1 mbit upload

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Laatst online: 22-05-2024
Damn, cistron moet die datalimiet weghalen.... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Verwijderd schreef op 17 juni 2003 @ 16:08:

Ja wij nemen net zoals cistron af op ATM bij BBNED en doen onze eigen ATM to IP conversie.

De tekening was derhalve juist.
Dan hebben jullie dus ook eigen Virtual Path(s) door de ATM cloud lopen. En welke bandbreedte parameters zijn er daar aan gebonden? En bepalen die parameters niet in hoeverre klanten van de ene ISP de andere ISP in de weg ziten?

PS Wat voor BBRAS gebruiken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Cutebritney schreef op 17 juni 2003 @ 19:24:
Titel edit, dit is niet alleen Eweka :P

Eweka, 1mbit upload ==> BBned, 1 mbit upload
Dan moet je nu een * asterisk plaatsen achter de titel :P
Lekker puh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoyden
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10-09 14:04
Choller schreef op 17 June 2003 @ 19:53:
Of jij moet overstappen op MAXX ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marger
  • Niet online

Marger

Eindredacteur
Choller schreef op 17 June 2003 @ 19:53:
Liever niet. Ik betaal voor een maxx abo en ik stel die snelheid bijzonder op prijs. Zodra ze de datalimiet weghalen, gaat er een kleine groep mensen _HEEL_ veel data verbruiken, waardoor de snelheid voor de overgebleven grote groep flink zal dalen (zie wat ik hierboven al probeerde duidelijk te maken). De BBNed-lijnen zijn nou eenmaal 1:25 overgeboekt, aan dat effect ontkom je dus niet zonder datalimiet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Choller
  • Laatst online: 22-05-2024
SandeR schreef op 17 juni 2003 @ 21:26:
[...]

Of jij moet overstappen op MAXX ;)
uhh....ik ben op MAXX hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 19:18

we_are_borg

You will Comply

Ik heb geinformeert bij BBNED maar daar werd alles ontkent. Heb ik daarna even mijn eigen hoster opgebeld en die is er achteraan gegaan die zei het volgende;
Er is geen planning dat de snelheid wordt verhoogd.
Dit is als informatie gegeven door bbned, eweka heeft tegen alle
regels in het toch op de website staan, hier is echter niets van waar.
dit is een verkoop truuk.
Er wordt dus aan twee kanten ontkent en maar bij 1 provider gezegt dat het 1 mbit wordt.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simon
  • Laatst online: 12-09 16:20
Ik heb in het verleden slechte ervaringen met Eweka gehad, de broer van een vriend van mij heeft zelfs een rechtszaak gehad met Eweka..

|>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Borg ,

Ik weet niet waar je op doelt, maar dat de upstream verhoogd zal worden hebben wij zwart op wit van BBNED. Ik vind het dus ook een beetje flauw dat je ons hier zwart probeert te maken. Temeer omdat dit bericht inmiddels ook andere providers heeft bereikt welke allang in hun nieuwsgroep hebben geplaatsts dat het binnen nu en 2 weken zal zijn.

Ik snap dus deze hele heisa hieromtrent niet. BBNED wil nog geen exact tijdstip afgeven omdat er nog getest wordt met bepaalde type ' s modems. That's all.

Groet ,

Wijnand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 13:51
Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 20:57:
Borg ,

Ik weet niet waar je op doelt, maar dat de upstream verhoogd zal worden hebben wij zwart op wit van BBNED. Ik vind het dus ook een beetje flauw dat je ons hier zwart probeert te maken. Temeer omdat dit bericht inmiddels ook andere providers heeft bereikt welke allang in hun nieuwsgroep hebben geplaatsts dat het binnen nu en 2 weken zal zijn.

Ik snap dus deze hele heisa hieromtrent niet. BBNED wil nog geen exact tijdstip afgeven omdat er nog getest wordt met bepaalde type ' s modems. That's all.

Groet ,

Wijnand
Dat doet niks af aan het feit, dat jullie misschien wel te voorbarig zijn geweest met informatieverstrekking in deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

Klaaz Vaak schreef op 18 June 2003 @ 21:04:
[...]

Dat doet niks af aan het feit, dat jullie misschien wel te voorbarig zijn geweest met informatieverstrekking in deze.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Nu KPN haar pakketten heeft aangepast zal BBned binnenkort vast en zeker haar aanbod ook verbreden.

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik denk dat er op DSL nog weinig te verbreden te valt en dat waar het maximale geboden kan worden dit gewoon geboden moet worden. Dit moet je zeker niet aan je concurent als KPN overlaten of Tiscali.

En over verbreding denk ik dat ze met onderstaand in combinatie met ISP 's toch een goeie zet gemaakt hebben. Met name voor de tech' s onder ons komt e.e.a. neer op aanbieden van voice in alle mogelijke varianten over DSL waarbij het verschil gemaakt wordt dat het geen VOIP is waarbij de voice over 1 VC met data gaat , maar waarbij voice non overbooked in super kwaliteit van de eindgebruiker naar de ISP wordt gevoerd.... dus 1 op 1 over een apart virtiual circuit.

Alle varianten van PSTN , ISDN2 t/m ISDN 30 en waarbij de klant ook nog zelf mag bepalen via wie hij belt.... dus bijvoorbeeld onetel , tele 2 enz. zijn mogelijk.

[ Voor 41% gewijzigd door Xandrios op 19-06-2003 07:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klaaz Vaak
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21-08 13:51
Volgens mij is dit gewoon regelrechte reclame voor Eweka internet services. Daarbij zijn je groeten ook redelijk overbodig, zie: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)

[ Voor 3% gewijzigd door Klaaz Vaak op 18-06-2003 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Excuus ,

Ik hang hier niet vaak rond dus had dat nog niet meegekregen van die groet.

Voor die reclame vind ik dat je je overdreven opstelt....... Dit wat wij bieden biedt straks iedere ISP als ze het goed doen.

Of is het introduceren van nieuwe produkten soms alleen voorbehouden aan bepaalde providers ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiLLaHc5
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23-09-2024
Klaaz Vaak schreef op 18 juni 2003 @ 22:04:
[...]

Volgens mij is dit gewoon regelrechte reclame voor Eweka internet services. Daarbij zijn je groeten ook redelijk overbodig, zie: Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette)
Hierbij ff melden dat ik schijt aan jouw heb en hierbij dus regelrechte reclame voor eweka....
Eweka is een goede provider die 8192/512 variant bied dit zal binnenkort 1mbit upload worden.... Het goede van eweka is dat ze datalimiet VRIJ zijn dus geen gezeur als je 51gb gedownload heb!! wat dus onzin is met zo'n verbinding..
Wat in de naam der god moet je met een 8mbit verbinding als je 50-150gb datalimiet heb...
Dus heb je intresse in een beetje dikke lijn zonder datalimiet surf naar http://www.eweka.nl
Vind dat cistron zelf maar niks maar ja meeningen verschillen...
Mja is gewoon mijn mening ;)

BTW ben geen medewerker van eweka ofzo ( gelukkig niet... die moeten zo lang zwoegen voor die paar euros die ze verdienen :D )

[ Voor 20% gewijzigd door KiLLaHc5 op 18-06-2003 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:53
Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 22:10:
Excuus ,

Ik hang hier niet vaak rond dus had dat nog niet meegekregen van die groet.

Voor die reclame vind ik dat je je overdreven opstelt....... Dit wat wij bieden biedt straks iedere ISP als ze het goed doen.

Of is het introduceren van nieuwe produkten soms alleen voorbehouden aan bepaalde providers ?
offtopic:
Ik heb 't zojuist ook al gemailed, maarre:

Die colo-actie (15 eur/mnd): Is dat ook mogelijk als ik zelf geen ADSL heb? Mijn werkgever gaat nl een premium lijn nemen waarschijnlijk, maar ik wil wel een colo bak. Is dat te combineren? (ik zelf gewoon factuurtje voor die colo uiteraard enz)

En wat voor peerings heeft 't spul daar (waar je bak achter komt te hangen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
Verwijderd schreef op 18 June 2003 @ 20:57:

Ik weet niet waar je op doelt, maar dat de upstream verhoogd zal worden hebben wij zwart op wit van BBNED. Ik vind het dus ook een beetje flauw dat je ons hier zwart probeert te maken.
Ik snap het wel een beetje. Als andere partijen eerst hun NDA nalezen en vervolgens ontkennen, wat moet je dan als klant denken? Dan is het inderdaad het één tegen veel argument. Dat heeft niet zo veel te maken met of de upload werkelijk verhoogd wordt (ik geloof best dat dat het geval is), maar dat heeft alles met psychologie te maken.
En met NDA's natuurlijk :)

PS Maar wat voor BBRAS gebuiken jullie nou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij gebruiken Cisco apparatuur. Dan blijven we tenminste compatible met onze vrienden uit Hoofddorp ... althans ... dat hopen we dan maar. :)

owja..... ik mag geen groet meer typen :)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 22:50 . Reden: Hoofddorp is met een H ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_stealth_I

I_stealth_I

Tweak It OR leave it!

damn, beetje rustig jongens :)

Hoofddorp = BBned neem ik aan?

We zien wel wie gelijk zal hebben, ik ben zelf van mening dat Bbned wel met een reactie komt op de wijzigingen bij ADSL van KPN.

[ Voor 3% gewijzigd door I_stealth_I op 18-06-2003 23:15 ]

/dev/null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
I_Stealth_I schreef op 18 June 2003 @ 23:13:

Hoofddorp = BBned neem ik aan?
Ja
We zien wel wie gelijk zal hebben, ik ben zelf van mening dat Bbned wel met een reactie komt op de wijzigingen bij ADSL van KPN.
Tuurlijk. BBned gaat het ook mogelijk maken dat je ADSL aanvraagt terwijl je een BelBudget abo hebt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• we_are_borg
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 24-08 19:18

we_are_borg

You will Comply

Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 20:57:
Borg ,

Groet ,

Wijnand
Ik doel nergens op, maar het is wel frapant dat 2 partijen het zelfde zeggen (zie de quote). Ik zal morgen nog eens kijken of ik Arthur van bbned te pakken kan krijgen moet ze toch nog even hebben, dus kom mooi uit.

You need the computing power of a P1, 16 MB RAM and 1 GB Harddisk to run Win95. It took the computing power of 3 Commodore 64 to fly to the Moon. Something is wrong here, and it wasn't the Apollo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jochemd
KiLLaHc5 schreef op 18 June 2003 @ 22:21:

Eweka is een goede provider die 8192/512 variant bied dit zal binnenkort 1mbit upload worden.... Het goede van eweka is dat ze datalimiet VRIJ zijn dus geen gezeur als je 51gb gedownload heb!!
Bij 51 GB gaan ze inderdaad niet zeuren. Maar vrij van datalimiet zijn ze ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zhadum

Zhadum

Folding & Einstein@home

Topicstarter
Ik wil iedereen verzoeken om bij topic te blijven en dat is dat Eweka 1Mbit upload aanbiedt. Tevens aan KiLLaHc5, je kan je mening anders omschrijven dat het woord 'schijt' te gebruiken.

Dit is de eerste en laatste waarschuwing!!!

[ Voor 8% gewijzigd door Zhadum op 19-06-2003 04:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xandrios
Verwijderd schreef op 18 juni 2003 @ 21:58:
Iets over een VoIP dienst van Eweka
Wijnand, ik vind het prima dat je mee discussierd vanuit Eweka, maar dit is niet de bedoeling. Reclame / Spam kunnen we hier echt niet gebruiken.
KiLLaHc5 schreef op 18 juni 2003 @ 22:21:
[...]

Hierbij ff melden dat ik schijt aan jouw heb en hierbij dus regelrechte reclame voor eweka....
...doe eens even een beetje rustig, ja?
Zhadum schreef op 19 juni 2003 @ 02:18:
Dit is de eerste en laatste waarschuwing!!!
Eeeum....dude, dat is mijn werk.

Mensen, houd het aub wel een beetje ontopic!

[ Voor 6% gewijzigd door Xandrios op 19-06-2003 07:11 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.