Gister gemaakt in zuidlaren. in photoshop nix aan gedaan verder. ik vind het best jammer dat niet alle bloemen even mooi zijn geworden maar verder vind ik de plaat best mooi!!
[ Voor 31% gewijzigd door RSP op 09-07-2003 17:11 ]
[ Voor 31% gewijzigd door RSP op 09-07-2003 17:11 ]
[ Voor 34% gewijzigd door Mystikal op 10-07-2003 09:18 ]
Basement Bios ---- Exo-S
Niet echt top, vooral de randen zijn erg rafelig geworden (zie kenteken). En hij is wel erg groot geworden (3,4 Mb ! )Michieleke schreef op 09 juli 2003 @ 13:18:
Leek me wel een leuke foto om te posten...
[afbeelding]
orginele grote
comments are welcome
Wat heb je met die foto gedaan joh? vrij extreem groot...Michieleke schreef op 09 July 2003 @ 13:18:
Leek me wel een leuke foto om te posten...
[afbeelding]
orginele grote
comments are welcome
Ik vind m wel meevallen persoonlijk, tuinslang pakken en klaar, hij was wel mooier geweest als je zonlicht in het water had gehad, denk ik.Verwijderd schreef op 09 juli 2003 @ 13:18:
Wat denken jullie van deze pic? Eigenlijk was ik aan het experimenteren voor de contest maar ik heb een andere foto gekozen.
[afbeelding]
[ Voor 16% gewijzigd door CSCExter op 09-07-2003 16:11 ]
Verwijderd
GAAF die concert foto's... Ik ken die laatste opmerking, maar euh...Verwijderd schreef op 08 juli 2003 @ 19:10:
voorronde 1 uilenpop
[afbeelding]
[afbeelding]
heb mijn f717 nog niet zo lang, maar het gaat steeds beter.
De eerste foto's van een concert die ik genomen had waren echt
een ramp, allemaal out of focus en veelste donker
Probleem wat ik nu nog heb is foto's van luchten enzo, altijd erg
veel noise in de foto.
Wel een beetje overbelicht en veel chromatische abberatie.ZiPsop schreef op 09 juli 2003 @ 17:07:
Ik ben vorrige week donderdag eens een keertje naar Den Haag geweest om eens met mijn digicam die ik nu al een half jaar heb eens goed uit te testen op het binnenhof.
En daar stond bij het ministerie van algemene zaken een dikke BMW uit de 7 serie, van iemand van ons bezuinigende kabinet...
[afbeelding]
Het spiegenlen van de wagen is wel mooi
Cam: Olympus C730UZ
ISO: 100
Sluitertijd: 1/250 sec.
Diafragma: 2,8
hmmm
Laat dat "natuurlijk" maar mooi wegAham brahmasmi schreef op 09 July 2003 @ 13:34:
Op zich moet een belichtingsautomaat best een goeie foto van de maan kunnen maken, maar als de maan klein in beeld is (de foto was gecropt zij je, dus er was veel zwart in beeld) wordt de maan natuurlijk overbelicht. Met spotmeting kun je dat natuurlijk oplossen (als je camera die functie heeft).
Zoef
Jezus, veel CA!ZiPsop schreef op 09 juli 2003 @ 17:07:
Ik ben vorrige week donderdag eens een keertje naar Den Haag geweest om eens met mijn digicam die ik nu al een half jaar heb eens goed uit te testen op het binnenhof.
En daar stond bij het ministerie van algemene zaken een dikke BMW uit de 7 serie, van iemand van ons bezuinigende kabinet...
[afbeelding]
Het spiegenlen van de wagen is wel mooi
Cam: Olympus C730UZ
ISO: 100
Sluitertijd: 1/250 sec.
Diafragma: 2,8
Ja, natuurlijk kun je geen spotmeting doen op een speldenknop.Zpottr schreef op 09 juli 2003 @ 17:39:
[...]
Laat dat "natuurlijk" maar mooi weg. Tenzij je een set serieuze lenzen meeneemt (of telescoop/ verrekijker) is het niet mogelijk dit op te lossen met de spotmeting. ... Als je er in slaagt een groot deel van het plaatje te vullen met de maan heb je gelijk.
Ja, daar heb ik nog een vaag verhaal over van een aantal jaren terug: een wiskundeleraar op de middelbare school vertelde eens in de klas dat hoe groot je de maan ziet een indicatie is van hoe romantisch een persoon is. Iedereen moest met zijn handen aangeven hoe groot de maan in zijn/haar visie was, en veel mensen in de klas maakten met hun handen een cirkel van zo'n 30 cm!De hoek die de maan vult is maximaal 0,5 graad; dit realiseren we ons eigenlijk nooit, maar het is verdomd weinig.
Lager iso kan niet, 100 is het laagstdbzfan schreef op 09 July 2003 @ 17:40:
[...]
Jezus, veel CA!
Je had beter een lagere iso waarde kunnen nemen, of hogere sluitertijd, of hoger diafragma getal.
Verwijderd
uhhmm het meeste wat je zegt heeft er wel wat mee te maken, maar het enige wat werkt volgens mij is een kleiner diafragma (is hogere f waarde) hierdoor heb je wel langere sluitertijden of _hogere_ iso waarden nodig maar dat is slechts een gevolg daarvan.dbzfan schreef op 09 July 2003 @ 17:40:
[...]
Jezus, veel CA!
Je had beter een lagere iso waarde kunnen nemen, of hogere sluitertijd, of hoger diafragma getal.
Verwijderd
Ik heb een 256 mb per concert vol geschoten, heb verschillende waardes gebruikt,Verwijderd schreef op 09 July 2003 @ 16:22:
[...]
@Snow-in-a-can: Wat is de S, A, en ISO bij jou concertfoto's???
Verwijderd
ze zijn goed gelukt zeg netjesVerwijderd schreef op 09 July 2003 @ 19:58:
Hier wat foto's van vakantie met wat vrienden. Let vooral niet op de laatste fotoIk ben het zelf niet, maar ik vond em gewoon goed gelukt
haha
1280*960 Resolutie genomen met een FinePix 4700 Zoom
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Dank jeMichieleke schreef op 09 juli 2003 @ 20:04:
[...]
ze zijn goed gelukt zeg netjeszijn ze nog bewerkt toevallig???? ik bedoel dan metname de foto's van de zon...
grtjs michiel
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2003 20:20 ]
[ Voor 29% gewijzigd door AaroN op 09-07-2003 21:04 ]
Ik weet niet hoe lang je bezig bent met fotografie maar ik kan je een paar tips gevenjellywoods schreef op 09 July 2003 @ 20:56:
Wie heeft er wat tips voor me?
[ Voor 12% gewijzigd door FireArrow op 09-07-2003 21:16 ]
Die vlinder spreekt me erg aan!Als je kijkt naar mijn foto's (feedback pls)
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
[ Voor 15% gewijzigd door tvdleur op 09-07-2003 23:17 ]
Verwijderd
prachtig... wat voor camera gebruik je?
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
[ Voor 25% gewijzigd door sjorsfeenema op 10-07-2003 04:50 ]
die van hen is mooi....
resizen gedaan even op mijn werk met MS photo editorMr.David schreef op 09 July 2003 @ 19:17:
@Mystikal Zeer mooie foto's!3e is alleen een beetje scheef, moet ff gesoept worden. Dat resizen moet je voortaan met een ander programma doen, want dit is niet echt mooi gedaan.
[ Voor 54% gewijzigd door Mystikal op 10-07-2003 09:26 ]
Basement Bios ---- Exo-S
TnxNofux schreef op 10 juli 2003 @ 09:39:
Zo mooie foto's hoor, vooral 2 en 3. Welke camera gebruik jij als ik vragen mag?
Basement Bios ---- Exo-S
op foto 1 is de zon erkoelkast schreef op 10 juli 2003 @ 12:09:
Hier in Kampen ook weer een leuke zonsondergang:
[afbeelding]
[afbeelding]
Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.
Verwijderd
hmmm ... waar zijn deze geschoten?Verwijderd schreef op 10 July 2003 @ 15:13:
Alstjeblieft Mooooody
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
*shot with a G3*
Verwijderd
Verwijderd
Wel heeeel veeeel dan ? van Deventer(via Kampen & Arnhem tot Leiden?? en dan overal de horizon helemaal gevuld met condensstrepenVerwijderd schreef op 10 July 2003 @ 16:20:
was bij deventer, werd dus veroorzaakt door ondergaande zon (net onder de horizon) en veel, heel veel condensstrepen van vliegtuigen
zo zag het er bij ons in hoek van holland ook uitVerwijderd schreef op 10 July 2003 @ 00:51:
Ja zeker een erg mooie zonsondergang vanavond, toch maar ff uit de auto gestapt.
Arnhem, 22:15u.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Niks mee gedaan alleen op ut knoppie gedrukt
Olympus C-2020Z
Verwijderd
Verwijderd
[ Voor 8% gewijzigd door Tycho2 op 10-07-2003 21:22 ]
zou je ze opnieuw kunnen uppen, krijg alleen maar kruisjesTycho2 schreef op 10 July 2003 @ 21:07:
Afgelopen weekend naar Rome geweest. Met mijn nieuwe S602z. Moet er nog behoorlijk wat van leren maar onderstaande vond ik wel leuk. Alle foto's zijn zo uit de camera komen rollen. Niets aan gedaan verder.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[ Voor 3% gewijzigd door Michieleke op 10-07-2003 21:11 ]
[ Voor 34% gewijzigd door Tycho2 op 10-07-2003 21:27 . Reden: toevoegen originele ]
damn echt raar, ik zie ze niet en kan die links ook nie openenTycho2 schreef op 10 juli 2003 @ 21:19:
zie ze hier prima. Vreemd.
Even als linkje dan :
http://www.studentenhost.com/foto/DSCF0104.JPG
http://www.studentenhost.com/foto/DSCF0118.JPG
http://www.studentenhost.com/foto/DSCF0186.JPG
Originelen : 1,1MB per stuk
http://www.studentenhost.com/foto/groot/DSCF0104.JPG
http://www.studentenhost.com/foto/groot/DSCF0118.JPG
http://www.studentenhost.com/foto/groot/DSCF0186.JPG
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning
Verwijderd
Verwijderd
Met welk programma heb je die inelkaar gestiched?Azrael schreef op 11 July 2003 @ 17:56:
Een pano van mij, eergisteren geschoten.
[afbeelding]
Lauwersmeer gebied.
Hij is niet perfect maar t ziet er toch leuk uit
Verwijderd
Ik ging voor de Nachtwacht, maar die zijn allemaal misluktVerwijderd schreef op 11 juli 2003 @ 16:46:
Ik heb een paar dagen m'n G2 ( ebay uit de US )
en vond het wel eens tijd een beetje te gaan oefenen.
Dus een kaartje voor het rijks gekocht, gevraagd of er foto's
genomen mogen worden, en aan de slag
Hier het enige leuke plaatje wat er over is, de rest is bewogen, of te donker![]()
[[url= Http://home.planet.nl\~pgerth\BORSTBEELD.JPG]afbeelding[/url]]
Wat vind men nou van mijn pic ?JT schreef op 11 July 2003 @ 01:36:
Paps heeft sinds vandaag een Powershot S50 en daar ga ik zeer dankbaar gebruik van makenWat vinden jullie van deze pic (be soft pls, eerste dag met een digicam op pad
)
[afbeelding]
DasHMauL schreef op 11 July 2003 @ 20:35:
even een vraag: hoe maak ik plaatjes clickable>?
1
2
| [url=http://www.groteplaatjes.nl/grootplaatje.jpg] [img]http://www.kleineplaatjes.nl/kleinplaatje.jpg[/img][/url] |
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Ecodan warmtepomp
Cons:::BB4E
[ Voor 96% gewijzigd door DasHMauL op 11-07-2003 21:25 ]
Verwijderd
um... je kan oversteken, het is groen!JT schreef op 11 July 2003 @ 20:49:
[...]
Wat bedoel je daar nou weer mee
Ik ben een beginner, kan het er mee door of is het best aardig voor een beginner ? Of issie zelfs meesterlijk ?
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 21:49 ]
Mooie tuin heeft je vriendingraaf schreef op 10 July 2003 @ 19:20:
Dagje in de tuin bij m'n vriendin:
1)
[afbeelding]
2)
[afbeelding]
3)
[afbeelding]
4)
[afbeelding]
Loeibaar.nl
Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Het is zeker een leuke foto... ik ben al erg blij dat je geen flits heb gebruikt...JT schreef op 11 July 2003 @ 20:49:
[...]
Wat bedoel je daar nou weer mee
Ik ben een beginner, kan het er mee door of is het best aardig voor een beginner ? Of issie zelfs meesterlijk ?
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
Verwijderd
Compo vind ik wel leuk, groen licht op de voorgrond, ook op de achtergrond, vormt het geheel van de signalering op een oversteekplaats.utbone schreef op 11 juli 2003 @ 23:17:
[...]
Het is zeker een leuke foto... ik ben al erg blij dat je geen flits heb gebruikt...
Wat vindt je er zelf van?
1. Compositie
Allemaal een beetje donker, behalve dat waar de foto op is geconcentreerd: het lich, en dat springt er dan ook wel uit2. Kleurbereik
Scherpte van het stoplicht vind ik uitmuntend, stoplichtknopje en achtergrond hadden iets vager gemogen misschien.3. Scherpte
Jazeker, ik ben er best trots op, als mijn eerste artistieke genomen foto gelijk goed is4. Spreekt de foto je aan?
Ecodan warmtepomp
Prepare for unforeseen consequences
Ik heb er tot nu toe geen last van gehad maar het lijkt me verstandig en de meest logische oplossing om de foto's voor afdrukken te behandelen en de dode pixel weg te werkenSheik schreef op 12 juli 2003 @ 09:56:
misschien een beetje offtopic tussen al die mooie foto's, maar hebben jullie al last gehad van dead of hot pixels? En zoja, wat doen jullie eraan?
Compositie:JT schreef op 12 July 2003 @ 00:40:
[...]
Compo vind ik wel leuk, groen licht op de voorgrond, ook op de achtergrond, vormt het geheel van de signalering op een oversteekplaats.
[...]
Allemaal een beetje donker, behalve dat waar de foto op is geconcentreerd: het lich, en dat springt er dan ook wel uitIn principe hadden die muur met de zon erop en de lucht nog iets donkerder gemogen, maar PS staat nie geinstalled.
[...]
Scherpte van het stoplicht vind ik uitmuntend, stoplichtknopje en achtergrond hadden iets vager gemogen misschien.
[...]
Jazeker, ik ben er best trots op, als mijn eerste artistieke genomen foto gelijk goed isIk was een beetje aan het kloten ermee, beetje richten en toen schoot dat stoplicht door het schermpje....*pling* idee ! FF richten, beetje bewegen, wachten op groen en schieten maar
Wat is jouw mening over deze 4 dingen ?
Hij lijkt niet superscherp. Maar dat komt door de compressie, ik kan je het origineel wel sturen als je wilt ?
STFUConclusie: Leuke eerste foto! Maar niet bijzonder.
Ecodan warmtepomp
Plaast maar een linkje.... dan kan iedereen het bekijken!JT schreef op 12 July 2003 @ 14:09:
[...]
Hij lijkt niet superscherp. Maar dat komt door de compressie, ik kan je het origineel wel sturen als je wilt ?
[...]
STFU
Even ter informatie over dode pixels overigens, hier een test om achter het aantal dode en hete pixsels van je camera te komen.Sheik schreef op 12 juli 2003 @ 09:56:
misschien een beetje offtopic tussen al die mooie foto's, maar hebben jullie al last gehad van dead of hot pixels? En zoja, wat doen jullie eraan?
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Van die test klopt geen z*k....-Stef- schreef op 12 July 2003 @ 21:36:
[...]
Even ter informatie over dode pixels overigens, hier een test om achter het aantal dode en hete pixsels van je camera te komen.
Moet je niet bij mij klagen. Misschien heb je gewoon wel een kutcamera.utbone schreef op 12 July 2003 @ 21:44:
[...]
Van die test klopt geen z*k....
De resultaten lopen van 0 deadpixels tot 20000 deadpixels... en over hotpixels zal ik het maar niet hebben zit ergens tussen de 3000 en 3000000!!!!
Het is ook niet persoonlijk.-Stef- schreef op 12 July 2003 @ 21:48:
[...]
Moet je niet bij mij klagen. Misschien heb je gewoon wel een kutcamera.
Geen ervaring ermee dus je zou best gelijk kunnen hebben. Overigens maakt het weinig uit (althans in zekere zin) wat voor camera je hebt. Ook een EOS 1D-S kan een rotte appel zijn. De link ben ik trouwens pas zojuist tegengekomen en werd gepost door een fotograaf met verstand van zaken.utbone schreef op 12 July 2003 @ 21:53:
[...]
Het is ook niet persoonlijk.
Maar ik heb een Canon G3 (redelijke camera) en heb nu een foto of 30 vergeleken en er is geen lijn in te trekken.
Wat zijn jou ervaringen dan met dit tooltje?
Heb er ff geen space voor...utbone schreef op 12 July 2003 @ 21:28:
[...]
Plaast maar een linkje.... dan kan iedereen het bekijken!
Ecodan warmtepomp
Verwijderd
hmmm
Cons:::BB4E
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq