Cons:::BB4E
[ Voor 96% gewijzigd door DasHMauL op 11-07-2003 21:25 ]
Verwijderd
um... je kan oversteken, het is groen!JT schreef op 11 July 2003 @ 20:49:
[...]
Wat bedoel je daar nou weer mee
Ik ben een beginner, kan het er mee door of is het best aardig voor een beginner ? Of issie zelfs meesterlijk ?

*ben zelf ook maar een noob, maar een inkopkansje zoals deze........

[edit] bewuste foto er ff bijgeplakt
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 21:49 ]
Mooie tuin heeft je vriendingraaf schreef op 10 July 2003 @ 19:20:
Dagje in de tuin bij m'n vriendin:
1)
[afbeelding]
2)
[afbeelding]
3)
[afbeelding]
4)
[afbeelding]
Die kat vinnik wel
Loeibaar.nl
iets anders :

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Het is zeker een leuke foto... ik ben al erg blij dat je geen flits heb gebruikt...JT schreef op 11 July 2003 @ 20:49:
[...]
Wat bedoel je daar nou weer mee
Ik ben een beginner, kan het er mee door of is het best aardig voor een beginner ? Of issie zelfs meesterlijk ?
Wat vindt je er zelf van?
1. Compositie
2. Kleurbereik
3. Scherpte
4. Spreekt de foto je aan?
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
Verwijderd
Een brandkraan:

Een traditionele boerderij:

Roofvogel:

Zonsondergang in Temple:

Bidsprinkhaan (vroeg zich af wat ik aan het doen was):

Een locust:

Gemaakt met m'n nieuwe Canon D10, een Tamron 70-300 en een Canon 28-105 USM. Tis nog wel ff oefenen met de diafragma ivm de scherptediepte bij de macro foto's.
Compo vind ik wel leuk, groen licht op de voorgrond, ook op de achtergrond, vormt het geheel van de signalering op een oversteekplaats.utbone schreef op 11 juli 2003 @ 23:17:
[...]
Het is zeker een leuke foto... ik ben al erg blij dat je geen flits heb gebruikt...
Wat vindt je er zelf van?
1. Compositie
Allemaal een beetje donker, behalve dat waar de foto op is geconcentreerd: het lich, en dat springt er dan ook wel uit2. Kleurbereik
Scherpte van het stoplicht vind ik uitmuntend, stoplichtknopje en achtergrond hadden iets vager gemogen misschien.3. Scherpte
Jazeker, ik ben er best trots op, als mijn eerste artistieke genomen foto gelijk goed is4. Spreekt de foto je aan?
Wat is jouw mening over deze 4 dingen ?
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Visarend

de welbekende Ayers Rock

Zonsondergang

Zonsondergang boven Kata Tjuta

Spiegeling

Valley of the winds

Bosbrand

Zonsondergang boven zee

Paradijsje

Zoals gezegd zijn ze niet gemaakt met een digicam maar met een canon eos300, daarna zijn de foto's ingescand op een HP5400 ofzo. Helaas verlies je daarmee wat scherpte en worden de foto's wat vlekkerig.
Prepare for unforeseen consequences
Die 1 na laatste is heel apart
Je mag wel een extra koffer hebben meegenomen voor al die rolletjes
Ik heb er tot nu toe geen last van gehad maar het lijkt me verstandig en de meest logische oplossing om de foto's voor afdrukken te behandelen en de dode pixel weg te werkenSheik schreef op 12 juli 2003 @ 09:56:
misschien een beetje offtopic tussen al die mooie foto's, maar hebben jullie al last gehad van dead of hot pixels? En zoja, wat doen jullie eraan?
Compositie:JT schreef op 12 July 2003 @ 00:40:
[...]
Compo vind ik wel leuk, groen licht op de voorgrond, ook op de achtergrond, vormt het geheel van de signalering op een oversteekplaats.
[...]
Allemaal een beetje donker, behalve dat waar de foto op is geconcentreerd: het lich, en dat springt er dan ook wel uitIn principe hadden die muur met de zon erop en de lucht nog iets donkerder gemogen, maar PS staat nie geinstalled.
[...]
Scherpte van het stoplicht vind ik uitmuntend, stoplichtknopje en achtergrond hadden iets vager gemogen misschien.
[...]
Jazeker, ik ben er best trots op, als mijn eerste artistieke genomen foto gelijk goed isIk was een beetje aan het kloten ermee, beetje richten en toen schoot dat stoplicht door het schermpje....*pling* idee ! FF richten, beetje bewegen, wachten op groen en schieten maar
Wat is jouw mening over deze 4 dingen ?
Het is goed te zien dat je bewust bezig bent de compositie zo zorgvulig mogelijk te maken!
Belichting:
De foto doet donker aan. Zoals je zelf zegt geen PS.
Scherpte:
Voldoende voor het onderwerp
Conclusie: Leuke eerste foto! Maar niet bijzonder.
Hij lijkt niet superscherp. Maar dat komt door de compressie, ik kan je het origineel wel sturen als je wilt ?
STFUConclusie: Leuke eerste foto! Maar niet bijzonder.
3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Plaast maar een linkje.... dan kan iedereen het bekijken!JT schreef op 12 July 2003 @ 14:09:
[...]
Hij lijkt niet superscherp. Maar dat komt door de compressie, ik kan je het origineel wel sturen als je wilt ?
[...]
STFU
Even ter informatie over dode pixels overigens, hier een test om achter het aantal dode en hete pixsels van je camera te komen.Sheik schreef op 12 juli 2003 @ 09:56:
misschien een beetje offtopic tussen al die mooie foto's, maar hebben jullie al last gehad van dead of hot pixels? En zoja, wat doen jullie eraan?
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Van die test klopt geen z*k....-Stef- schreef op 12 July 2003 @ 21:36:
[...]
Even ter informatie over dode pixels overigens, hier een test om achter het aantal dode en hete pixsels van je camera te komen.
De resultaten lopen van 0 deadpixels tot 20000 deadpixels... en over hotpixels zal ik het maar niet hebben zit ergens tussen de 3000 en 3000000!!!!
Moet je niet bij mij klagen. Misschien heb je gewoon wel een kutcamera.utbone schreef op 12 July 2003 @ 21:44:
[...]
Van die test klopt geen z*k....
De resultaten lopen van 0 deadpixels tot 20000 deadpixels... en over hotpixels zal ik het maar niet hebben zit ergens tussen de 3000 en 3000000!!!!
Het is ook niet persoonlijk.-Stef- schreef op 12 July 2003 @ 21:48:
[...]
Moet je niet bij mij klagen. Misschien heb je gewoon wel een kutcamera.
Maar ik heb een Canon G3 (redelijke camera) en heb nu een foto of 30 vergeleken en er is geen lijn in te trekken.
Wat zijn jou ervaringen dan met dit tooltje?
Geen ervaring ermee dus je zou best gelijk kunnen hebben. Overigens maakt het weinig uit (althans in zekere zin) wat voor camera je hebt. Ook een EOS 1D-S kan een rotte appel zijn. De link ben ik trouwens pas zojuist tegengekomen en werd gepost door een fotograaf met verstand van zaken.utbone schreef op 12 July 2003 @ 21:53:
[...]
Het is ook niet persoonlijk.
Maar ik heb een Canon G3 (redelijke camera) en heb nu een foto of 30 vergeleken en er is geen lijn in te trekken.
Wat zijn jou ervaringen dan met dit tooltje?
Heb er ff geen space voor...utbone schreef op 12 July 2003 @ 21:28:
[...]
Plaast maar een linkje.... dan kan iedereen het bekijken!
Ecodan warmtepomp
Verwijderd

klikbaar voor 1024 x 768
Fuji 2600Z. Geschoten op 1600 x 1200, geen flash, geen macro, vanuit de losse pols.
Deze cam heeft helaas nog nooit van sluitertijdsettings of actieve autofocus gehoord. En hij vindt low-light sowieso niks. 2 MP Vakantiecam, goed voor zo af en toe een foto'tje, maar geen wonder.
Desondanks vond ik deze dan ook wel goed gelukt. Het kan zijn dat ik heel licht met levels heb gespeeld in photoshop, weet ik niet meer.
Het is ergens achteraf tussen de weilanden genomen, eerder deze avond zo rond 23:00.
De 2600 heb ik zelf ook gehad en is eigenlijk best een fijn ding. je kan ook zegmaar de instellingen beinvloeden door op andere dingen te focussen natuurlijk.
hmmm
Cons:::BB4E
Dit topic is gesloten.