Je kan die compressie wel tussen de 8 en de 14 houden zonder zichtbaar kwaliteits verlies, tenminste dit is mijn mening (ligt er ook aan wat er op staat, aantal kleuren enzo). Dit zorgt ervoor dat de bestanden veel kleiner worden. Gewoon wat proberen en foto's naast elkaar vergelijken (wel na het opslaan even opnieuw openen).DE_Michiel schreef op 25 June 2003 @ 23:25:
[...]
ja klopt, komt door een bewerking ervoor hij hoort er inderdaar niet bij.
en nog 1 vraag, als ik beetje bewerk in paint en ik sla hem weer op als jpg. met een compressie van 1 ofwel hij comprimeerd niet, dan word een bestand van 200k word 800kbdit gebeurt ook al als ik hem open, niks doe en dan opsla
ik vind het nog beetje lastig om te kiezen hoe ik een jpg op moet slaan zonder vervorming en verlies, maar het moet dus ook weer niet zijn dat die 4x zo groot word
Verwijderd
The Fish,
Ik vind buitenlander klinken als niet-nederlander en daarom hou ik er niet van.
Ik vind buitenlander klinken als niet-nederlander en daarom hou ik er niet van.
@ The Fish:
Inderdaad.
Wijk aan Zee blijft mooi, ik woon erachter en kom hier de laatste tijd vrij vaak. Ik wil nog eens een keertje bij Corus gluren met mijn camera maar dat gaat niet zomaar meer lukken jammer genoeg. De regels zijn streng en je komt niet meer het terrein op zonder geldige reden. Foto's maken is uiteraard niet de reden waarmee ik binnen kan komen.
Jammer want er zijn daar veel vervallen gebouwen die een spookachtige uitstraling hebben van binnen en dat zijn de gebouwen die ik moet hebben. Toen ik nog dakbedekker was kwam ik daar vrijwel iedere dag en ik heb er een goede tijd gehad (al was het vaak goor werk). Mijn vader (die bij Corus werkt) schat mijn kansen laag in als het om een dagpas gaat en de familiedagen zijn net geweest. Als ik doen mijn cam al had dan zou ik tijdens de familiedagen er eventjes tussenuit knijpen om even wat plaatjes te schieten.
Maarja, zo'n feest is het dus niet.
Inderdaad.
Wijk aan Zee blijft mooi, ik woon erachter en kom hier de laatste tijd vrij vaak. Ik wil nog eens een keertje bij Corus gluren met mijn camera maar dat gaat niet zomaar meer lukken jammer genoeg. De regels zijn streng en je komt niet meer het terrein op zonder geldige reden. Foto's maken is uiteraard niet de reden waarmee ik binnen kan komen.

Jammer want er zijn daar veel vervallen gebouwen die een spookachtige uitstraling hebben van binnen en dat zijn de gebouwen die ik moet hebben. Toen ik nog dakbedekker was kwam ik daar vrijwel iedere dag en ik heb er een goede tijd gehad (al was het vaak goor werk). Mijn vader (die bij Corus werkt) schat mijn kansen laag in als het om een dagpas gaat en de familiedagen zijn net geweest. Als ik doen mijn cam al had dan zou ik tijdens de familiedagen er eventjes tussenuit knijpen om even wat plaatjes te schieten.
Maarja, zo'n feest is het dus niet.
mooi Richard, heel mooiVerwijderd schreef op 25 June 2003 @ 21:41:
[...]
Hangz : Hij is echt fantastisch....toch mistte ik wat helderheid in deze schitterende plaat...misschien ben ik gewoon wat bruut met contrasten maar ik zie hem liever zo (of iets)![]()
[afbeelding]
Ik hou inderdaad ook wel van contrasten maar soms durf je niet verder te gaan omdat het voor je gevoel al zoveel toegevoegd hebt.
Ik begon met de ruwe afbeelding waar een beetje een grijze waas overheen hangt, als je dan direct gaat schuiven naar jouw versie dan is dat een behoorlijke cultuurshock
Maar was het niet zo dat je op DPZ bij m'n assorted topic ergens schreef dat er teveel contrast in een aantal foto's zat?
Terwijl deze helemaal ver opgedraaid is...
Anyways, ik ga alle varianten die ik gezien heb eens naast elkaar leggen en bepalen welke het mooist is; die komt dan op 20x30cm in m'n verzameling
Mooie foto's. Vooral nummer 1 en 4. De laatste is ook aardig maar het was leuker geweest als je wat meer verschil tussen donker en licht had laten zien.cosmoOo schreef op 25 juni 2003 @ 19:10:
Heb nu een paar weken een Fuji s602z, had hiervoor een ixus maar dat was meer voor kiekjes wil nu wat meer echt gaan fotograferen.
hier komen een paar eerste tests, sommige foto's zijn licht bewerkt met photoshop en/of uitgesneden.
City centrum veldhoven
[afbeelding]
[afbeelding]
Dak van ingang parkeergarage, loopt water overheen
[afbeelding]
Pilaar waar een hendel aanzit die je kan draaien om zo zo'n waterkolk te maken
[afbeelding]
[afbeelding]
Bos in Maastricht
Meer foto's
Verwijderd
Nou sinds eergisteren mijn G3 verkocht en sinds vandaag in het bezit van een D30.
Ik heb niet veel tijd gehad om er op uit te gaan dus ik heb een paar testplaten
geschoten. Een dezer dagen hoop ik wat meer resultaten te posten. Het is wel even wennen iig
. Geen bewerkingen, alleen 'majic's' zwarte randen
en een beetje USM.

geschoten. Een dezer dagen hoop ik wat meer resultaten te posten. Het is wel even wennen iig

ojee, nou gaat Niek los hoor 
zien er voor de eerste platen erg goed uit (ehm, mede door m'n tips?
)
Wat voor lens gebruik je?
zien er voor de eerste platen erg goed uit (ehm, mede door m'n tips?
Verwijderd
heej,Hangloozz schreef op 26 June 2003 @ 01:10:
ojee, nou gaat Niek los hoor
zien er voor de eerste platen erg goed uit (ehm, mede door m'n tips?)
Jep mede door je tips, wel had ik al veel foto's verkloot door de whitebalance. Ik hoop dat ik morgen de tijd kan vinden om er nog een paar te schieten, het is zeker even wennen. Het enige mindere is dat ik niet normaal de platen naar mijn bak kan halen, alleen via een rukproggie
edit : w00p en ik heb een 50mm f1.8 van canon (MK rvs vatting) nu de uitbreiding nog
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 01:17 ]
Verwijderd
Ik had het je al gezegd, maar dit ziet er voor de eerste keer super uit! Wat zeg ik, dit ziet er gewoon goed uitVerwijderd schreef op 26 June 2003 @ 00:45:
Nou sinds eergisteren mijn G3 verkocht en sinds vandaag in het bezit van een D30.
geschoten. Een dezer dagen hoop ik wat meer resultaten te posten. Het is wel even wennen iig. Geen bewerkingen, alleen 'majic's' zwarte randen
en een beetje USM.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Heo bedoel je dat?Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 08:46:
[...]
Ik had het je al gezegd, maar dit ziet er voor de eerste keer super uit! Wat zeg ik, dit ziet er gewoon goed uitMooi dat je al een beetje op weg wordt geholpen door Hangloozz, die weet zijn equip intussen ook al te hanteren als een slager zijn mes
Word Hangloozz slager ?
die whitebalance is listig ja, zodra je een manual instelling kiest (Tv, Av, M) mag je de WB ook zelf doen, en dan vergeet je um weleens terug te zetten ja, herkenbaar 
Taz, bedankt voor het compliment
Enne, de beheersing van dat mes kan nog beter hoor
Taz, bedankt voor het compliment
Over die discussie over het schoonmaken van lenzen die ik 2 pagina's terug ontketend heb:
alcohol of soortgelijke oplosmiddelen zijn echt de meestgebruikte middelen om vingerafdrukken en andere vettigheid van lenzen te krijgen. Alcohol is zeker niet te aggressief voor een lens, in tegenstelling tot een vingerafdruk zelf! Deze is nl. zuur en bijt op den duur de coating weg, dus is het zaak om dergelijke vette vegen zo snel mogelijk te verwijderen. Alleen een (microvezel)doekje gebruiken zou ik dan ook niet doen omdat je daarmee niet al het vet verwijdert. Ik blijf erbij dat je het beste speciale lens-schoonmaakpapiertjes kunt gebruiken die je niet hergebruikt, zoals een (brillen)doekje (dat geleidelijk verzadigd raakt met vet/vuiligheid).
En @sheik: ze mogen in jou familie dan wel veel weten over fotografie, maar ik loop momenteel stage bij een fysisch instituut waar ze hoogvermogenslasers gebruiken, en daar gebruiken ze ook gewoon oplosmiddel en perslucht om delicate optica schoon te maken. Afgezien daarvan weet ik gewoon dat deze middelen bij zowat in alle toepassingsgebieden gebruikt worden.
En hoe zou perslucht trouwens schadelijk kunnen zijn? Vloeistof kan er alleen uitkomen als je de bus op de kop houdt (je hebt ook bussen waarbij dat dan zelfs niet gebeurt), en je spuit toch altijd van zo'n 20 cm van je lens af. Het is gewoon een supersnelle en comfortabele methode om stof van je lenzen en uit je camera (filmcompartiment!) te verwijderen, wat je met zo'n blaaskwastje of door met je mond te blazen gewoon niet of nauwelijks weg krijgt door statische elektriciteit. Bovendien heb je altijd kans dat je wat speekseldruppeltjes op je lenzen blaast. En zo'n blaaskwastje heb ik ook lange tijd gebruikt, maar als je die gebruikt als je lens niet schoon is, wordt het kwastje op gegeven moment vet en maak je juist vette vegen op je lenzen met dat kwastje.
Oh ja, en met een CCD/CMOS moet je natuurlijk nog voorzichtiger zijn dan met een lens; geen vloeistoffen hierop lijkt mij. Perslucht kan nog steeds als je van veraf blaast, maar voorzichtig met een zacht (bij voorkeur anti-statisch) kwastje lijkt mij het beste, als je sensor stoffig is.
alcohol of soortgelijke oplosmiddelen zijn echt de meestgebruikte middelen om vingerafdrukken en andere vettigheid van lenzen te krijgen. Alcohol is zeker niet te aggressief voor een lens, in tegenstelling tot een vingerafdruk zelf! Deze is nl. zuur en bijt op den duur de coating weg, dus is het zaak om dergelijke vette vegen zo snel mogelijk te verwijderen. Alleen een (microvezel)doekje gebruiken zou ik dan ook niet doen omdat je daarmee niet al het vet verwijdert. Ik blijf erbij dat je het beste speciale lens-schoonmaakpapiertjes kunt gebruiken die je niet hergebruikt, zoals een (brillen)doekje (dat geleidelijk verzadigd raakt met vet/vuiligheid).
En @sheik: ze mogen in jou familie dan wel veel weten over fotografie, maar ik loop momenteel stage bij een fysisch instituut waar ze hoogvermogenslasers gebruiken, en daar gebruiken ze ook gewoon oplosmiddel en perslucht om delicate optica schoon te maken. Afgezien daarvan weet ik gewoon dat deze middelen bij zowat in alle toepassingsgebieden gebruikt worden.
En hoe zou perslucht trouwens schadelijk kunnen zijn? Vloeistof kan er alleen uitkomen als je de bus op de kop houdt (je hebt ook bussen waarbij dat dan zelfs niet gebeurt), en je spuit toch altijd van zo'n 20 cm van je lens af. Het is gewoon een supersnelle en comfortabele methode om stof van je lenzen en uit je camera (filmcompartiment!) te verwijderen, wat je met zo'n blaaskwastje of door met je mond te blazen gewoon niet of nauwelijks weg krijgt door statische elektriciteit. Bovendien heb je altijd kans dat je wat speekseldruppeltjes op je lenzen blaast. En zo'n blaaskwastje heb ik ook lange tijd gebruikt, maar als je die gebruikt als je lens niet schoon is, wordt het kwastje op gegeven moment vet en maak je juist vette vegen op je lenzen met dat kwastje.

Oh ja, en met een CCD/CMOS moet je natuurlijk nog voorzichtiger zijn dan met een lens; geen vloeistoffen hierop lijkt mij. Perslucht kan nog steeds als je van veraf blaast, maar voorzichtig met een zacht (bij voorkeur anti-statisch) kwastje lijkt mij het beste, als je sensor stoffig is.
[ Voor 8% gewijzigd door Aham brahmasmi op 26-06-2003 10:52 ]
brr, perslucht en een camera...mij niet gezien; als je ff niet oppast blaas je je sluitergordijn naar het hiernamaals.
(is reeds gebeurd bij iemand!!!)
Laat staan als je die luchtkolom op je CMOS plaatst, ik wordt spontaan
Ik zou inderdaad gewoon lekker een blaaskwastje gebruiken maar vooral: RTFM voor je in je camera gaat klooien!
En de beste bescherming voor je lenscoating is nog steeds een (neutraal) UV-filter.
Alleen is dat bij veel digicams geen optie door het ontbreken van schroefdraad en/of intrekbare lensjes.
Om (het UV-filter) te reinigen grijp ik ook altijd eerst naar een microvezeldoekje en daarna eventueel pas alcohol, maar ik ben als de dood voor al die oplosmiddelen
(is reeds gebeurd bij iemand!!!)
Laat staan als je die luchtkolom op je CMOS plaatst, ik wordt spontaan

Ik zou inderdaad gewoon lekker een blaaskwastje gebruiken maar vooral: RTFM voor je in je camera gaat klooien!
En de beste bescherming voor je lenscoating is nog steeds een (neutraal) UV-filter.
Alleen is dat bij veel digicams geen optie door het ontbreken van schroefdraad en/of intrekbare lensjes.
Om (het UV-filter) te reinigen grijp ik ook altijd eerst naar een microvezeldoekje en daarna eventueel pas alcohol, maar ik ben als de dood voor al die oplosmiddelen

Loze angst. Op een CCD doe je natuurlijk geen oplosmiddel, maar coatings kunnen absoluut tegen alcohol. En als je je sluitergordijn aan gort blaast ben je écht dom bezig. In camera manuals staat toch altijd hetzelfde (behuizing met een vochtige pluisvrije doek blablabla en bij lenzen meestal dus isopropylalcohol
).
Een UV-filter is idd de beste manier om je lenzen te beschermen, maar die dingen trekken ook snel stof aan. Perslucht rules.
Ik verwachtte dit soort reacties eigenlijk al; er zijn altijd wel figuren die op de eoa manier met allang bewezen methoden rare dingen uit weten te halen... je sluitergordijn kapot blazen, tssssk.

Een UV-filter is idd de beste manier om je lenzen te beschermen, maar die dingen trekken ook snel stof aan. Perslucht rules.
offtopic:
Ik heb het trouwens over zo'n ordinair busje perslucht en niet een compressor oid, voor degenen die dat dachten.
Ik heb het trouwens over zo'n ordinair busje perslucht en niet een compressor oid, voor degenen die dat dachten.
Ik verwachtte dit soort reacties eigenlijk al; er zijn altijd wel figuren die op de eoa manier met allang bewezen methoden rare dingen uit weten te halen... je sluitergordijn kapot blazen, tssssk.
[ Voor 9% gewijzigd door Aham brahmasmi op 26-06-2003 11:45 ]
Toch heb je dat zo voor elkaar Aham; ff van je filmcompartiment naar je opspoelcompartiment terwijl je nog lucht-perst/perslucht-perst
en off you go.
Kijk anders eens naar het verhaal van Yero op DPZ; tuurlijk, slim is het niet maar je zit er maar mooi mee
Dus voor mij geldt: safety first, geen perslucht
call me a paranoid
Kwam nog een plaatje tegen van de CMOS/spiegel/prisma/sluiter-behuizing:
Kijk anders eens naar het verhaal van Yero op DPZ; tuurlijk, slim is het niet maar je zit er maar mooi mee

Dus voor mij geldt: safety first, geen perslucht
call me a paranoid
Kwam nog een plaatje tegen van de CMOS/spiegel/prisma/sluiter-behuizing:

[ Voor 18% gewijzigd door Hangloozz op 26-06-2003 12:02 ]
In als je in respectabele fotozaken waar ze echt wel verstand van camera's hebben een 2e hands camera koopt, dan gaan ze ook even snel met een persluchtbusje door o.a. je filmcompartiment... Als je de sluiter kapot blaast, dan heb je die bus echt te dichtbij. Je moet ook niet rechtstreeks op de sluiter blazen natuurlijk. Je gaat toch ook met een kwastje niet ruig over je sluiter heen?
B'dankt sjroorda.
Ik zat met .nl en .net te kl0ten.
Edit2: Yero heeft dan ook wel een toer uit moeten halen om z'n CMOS schoon te blazen (de sluiter 3 s open en precies op het verkeerde moment nog blazen). De sluiter is bij het dichtgaan dus 'ontspoord'. Dit bewijst dus dat je idd NOOIT rechtstreeks op de sluiter moet blazen (met perslucht). Ik denk dat Yero ook betrekkelijk dichtbij de sluiter zat, omdat hij eigenlijk de CMOS wilde bereiken.
Ik zou zeggen safety first: nooit rechstreeks op de sluiter en andere gevoelige onderdelen van de camera blazen (er zit nog een heel dun spiegeltje onder de grote spiegel, die licht naar de belichtingsmeter stuurt ofzo). In geen geval perslucht gebruiken is overdreven.
@Hangloozz: "pro-persluchtverhaal"
offtopic:
Enne, wat is de link naar DPZ? Ik kom daar bijna nooit en weet 'm niet uit m'n hoofd (ook met Google niet te vinden!).
Enne, wat is de link naar DPZ? Ik kom daar bijna nooit en weet 'm niet uit m'n hoofd (ook met Google niet te vinden!).

B'dankt sjroorda.
Edit2: Yero heeft dan ook wel een toer uit moeten halen om z'n CMOS schoon te blazen (de sluiter 3 s open en precies op het verkeerde moment nog blazen). De sluiter is bij het dichtgaan dus 'ontspoord'. Dit bewijst dus dat je idd NOOIT rechtstreeks op de sluiter moet blazen (met perslucht). Ik denk dat Yero ook betrekkelijk dichtbij de sluiter zat, omdat hij eigenlijk de CMOS wilde bereiken.
Ik zou zeggen safety first: nooit rechstreeks op de sluiter en andere gevoelige onderdelen van de camera blazen (er zit nog een heel dun spiegeltje onder de grote spiegel, die licht naar de belichtingsmeter stuurt ofzo). In geen geval perslucht gebruiken is overdreven.
@Hangloozz: "pro-persluchtverhaal"
offtopic:
Ik heb eigenlijk tot voor kort nooit perslucht gebruikt. Ik had m'n camera alleen laatst naar m'n werk meegenomen, en gebruikte daar zo'n bus perslucht en het viel mij op hoe ongelofelijk gemakkelijk ik al het stof van m'n lenzen en filters afkreeg, wat bij normaal blazen/vegen eigenlijk niet weg te krijgen is.
Ik heb eigenlijk tot voor kort nooit perslucht gebruikt. Ik had m'n camera alleen laatst naar m'n werk meegenomen, en gebruikte daar zo'n bus perslucht en het viel mij op hoe ongelofelijk gemakkelijk ik al het stof van m'n lenzen en filters afkreeg, wat bij normaal blazen/vegen eigenlijk niet weg te krijgen is.
[ Voor 88% gewijzigd door Aham brahmasmi op 26-06-2003 14:33 ]
maar ik ben nix verplicht toch?Aham brahmasmi schreef op 26 juni 2003 @ 12:38:
een pro-perslucht verhaal
laat * Hangloozz nou maar gewoon op z'n 18-eeuws z'n camera schoonmaken, komt allemaal wel goed...
Verwijderd
Idd zit er vaak veel contrast in platen (bij jou bij mij)Hangloozz schreef op 26 June 2003 @ 00:15:
[...]
mooi Richard, heel mooi
Ik hou inderdaad ook wel van contrasten maar soms durf je niet verder te gaan omdat het voor je gevoel al zoveel toegevoegd hebt.
Ik begon met de ruwe afbeelding waar een beetje een grijze waas overheen hangt, als je dan direct gaat schuiven naar jouw versie dan is dat een behoorlijke cultuurshock
Maar was het niet zo dat je op DPZ bij m'n assorted topic ergens schreef dat er teveel contrast in een aantal foto's zat?
Terwijl deze helemaal ver opgedraaid is...
Anyways, ik ga alle varianten die ik gezien heb eens naast elkaar leggen en bepalen welke het mooist is; die komt dan op 20x30cm in m'n verzameling
Een paar picjes die ik laatst heb gemaakt, eerst een paar bloemetjes:

En een probeerseltje van mij om een leuke zwart wit foto te bouwen in photoshop:

Commentaar en suggesties zijn welkom

En een probeerseltje van mij om een leuke zwart wit foto te bouwen in photoshop:

Commentaar en suggesties zijn welkom
Haha, daar ben ik het roerend mee eens ja. Gewoon op een veilige en vertrouwde manier je spullen goed onderhouden is naar mijn idee ook nog de beste oplossing. Zie mijn eerdere post over mijn geavanceerde equipmentHangloozz schreef op 26 June 2003 @ 13:39:
[...]
maar ik ben nix verplicht toch?
laat * Hangloozz nou maar gewoon op z'n 18-eeuws z'n camera schoonmaken, komt allemaal wel goed...
D'r zit trouwens een Schneider-Kreuznach Variogon lens op. Nu ben ik niet zo thuis in lenzen, maar is zo'n lens nog speciaal vergeleken met de standaard lens die bijvoorbeeld in mijn vorige Kodak CX4200 zit?
klein testje met een andere vorm van een panorama

Canon EOS 80D En wat glaswerk
LOL hij's wel ok...
Cool.. maar niet supermooi...
Cool.. maar niet supermooi...
zo, ben ik weer ;-)
was alweer eventjs geleden...
hier 2 pics out of 15 van m'n hector-foto-shoot

sluitertijd: 1/90
F3.6
ISO: Auto
Allemaal autolevel en resize van 2272x1704 naar 600x450
Comments?!
ik had ook nog een andere pic die qua compo wel erg goed was vond ik,
maar erg onscherp en donker
deze
was alweer eventjs geleden...
hier 2 pics out of 15 van m'n hector-foto-shoot

sluitertijd: 1/90
F3.6
ISO: Auto
Allemaal autolevel en resize van 2272x1704 naar 600x450
Comments?!
ik had ook nog een andere pic die qua compo wel erg goed was vond ik,
maar erg onscherp en donker
deze
uhm, ik heb um niet in RAW geschoten :\Verwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 17:46:
[...]
Idd zit er vaak veel contrast in platen (bij jou bij mij)maar bij deze vond ik dat ie het nodig had, hij moest helder zijn en vond het zo wel mooi eigenlijk...al kwamen er wat blownouts naar voren, dat kan je op het origineel wel oplossen (RAW ?)
De RAW-plugin voor Photoshop werkt alleen met 7.1 en die heb ik maar installeren; ho maar.
Dus ik kan nog geen RAW verwerken en die duivelse tools van Canon wil ik eigenlijk niet gebruiken
In de toekomst moet het wel allemaal RAW gaan worden.
Ik heb daarnet het origineel (6MP JPG) even omgezet naar B/W zoals Tazzmaniac had gedaan en daar werd ik wel ff heet van; damn wat mooi
Maar ik zal de kleurenversie ook nog eens aan een uitgebreide behandeling onderwerpen aangezien ik jouw versie ook wel erg lekker vond
@Firecow:
leuk idee maar de stitch is wat gebrekkig
Waar zijn trouwens je tenen?
Verwijderd
Hoe heb je het naar B/W omgezet Hangz? Via adjustment layers > channel mixer? Zo ja, dan kan ik je ff een preset sturen van mijn instellingen
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 26-06-2003 23:18 ]
Heb sinds gister ook een cam (hp735).
Ff een grappige pic van een steen waar water uitkomt (pompje).
Ff een grappige pic van een steen waar water uitkomt (pompje).

nee, nee, veel eenvoudigerVerwijderd schreef op 26 juni 2003 @ 23:18:
Hoe heb je het naar B/W omgezet Hangz? Via adjustment layers > channel mixer? Zo ja, dan kan ik je ff een preset sturen van mijn instellingen
Layers palette> channels> alleen het rode kanaal aanzetten
Image>mode>Greyscale
Nog beetje contrast erbij, klaar
ff saven en naar Pixum voor een 20x30cm afdruk
Verwijderd
whoe! dat werkt best goedHangloozz schreef op 27 juni 2003 @ 00:21:
[...]
nee, nee, veel eenvoudiger
Layers palette> channels> alleen het rode kanaal aanzetten
Image>mode>Greyscale
Nog beetje contrast erbij, klaar
ff saven en naar Pixum voor een 20x30cm afdruk

en nog een foto

wow.. die 2e pic vind ik echt mooi!! mooie kleuren zo 
bij die eerste vind ik jammer dat die auto's rechts er bij op staan
bij die eerste vind ik jammer dat die auto's rechts er bij op staan
sleep: a completely inadequate substitute for caffeine
Hugo: die 2e, is dat een kanaalmix?
Is een erg mooie plaat geworden zo
Verwijderd
nee nee geen kanaalmixHangloozz schreef op 27 June 2003 @ 17:01:
Hugo: die 2e, is dat een kanaalmix?
het was gewoon een kleurenfoto. die duplicate je en geef je een bruine tint. deze leg je er met hue blending overheen.
dan krijg je de contrast van de originele foto met de kleuren van de bruine foto...
Erg gaaf die tweede foto, hugoVerwijderd schreef op 27 June 2003 @ 17:53:
[...]
nee nee geen kanaalmix
het was gewoon een kleurenfoto. die duplicate je en geef je een bruine tint. deze leg je er met hue blending overheen.
dan krijg je de contrast van de originele foto met de kleuren van de bruine foto...
Ik heb dit al een x eerder gevraagd, maar ik heb geen antwoord gehad.
Ik ben op zoek naar een site waar ik gratis +- 100kb per foto kan uploaden. Ik gebruik nu theforumisdown, daar mag ik max. 50kb per foto uploaden. Dat is dus net te weinig. Ik heb hier een paar foto's van de Apenheul, maar die ga ik niet posten met een quality van 7%.
Ik heb trouwens wel 10mb webspace van chello, maar als ik die foto's via een ftp proggie upload weet ik niet hoe ik die foto's hier kan plaatsten.
Dit is de enige foto die ik kan plaatsen. quality op 20%
Ik ben op zoek naar een site waar ik gratis +- 100kb per foto kan uploaden. Ik gebruik nu theforumisdown, daar mag ik max. 50kb per foto uploaden. Dat is dus net te weinig. Ik heb hier een paar foto's van de Apenheul, maar die ga ik niet posten met een quality van 7%.
Ik heb trouwens wel 10mb webspace van chello, maar als ik die foto's via een ftp proggie upload weet ik niet hoe ik die foto's hier kan plaatsten.

Is het bij chello niet iets van: http://members.chello.nl/accountnaam/plaatje.jpg?Mr.David schreef op 27 June 2003 @ 19:57:
Ik heb dit al een x eerder gevraagd, maar ik heb geen antwoord gehad.![]()
Ik ben op zoek naar een site waar ik gratis +- 100kb per foto kan uploaden. Ik gebruik nu theforumisdown, daar mag ik max. 50kb per foto uploaden. Dat is dus net te weinig. Ik heb hier een paar foto's van de Apenheul, maar die ga ik niet posten met een quality van 7%.![]()
[afbeelding]
Ja dat klopt... Ik krijg de bestanden wel op de webspace, maar ik kan ze niet linken of openen met explorer. Alleen via het ftp proggie kan ik inloggen en de bestanden bekijken. Heel irritant
Verwijderd
moet je niet eerst de www activeren ofzo ?Mr.David schreef op 27 June 2003 @ 20:22:
Ja dat klopt... Ik krijg de bestanden wel op de webspace, maar ik kan ze niet linken of openen met explorer. Alleen via het ftp proggie kan ik inloggen en de bestanden bekijken. Heel irritant
ken chello niet...
Misschien heb ik een soort index nodig?? Ik weet het niet???
Die gasten van UPC bellen... ja je weet hoe dat gaat. Niet dus. Ik hoopte dat iemand het hier misschien ff snel kon uitleggen.
Die gasten van UPC bellen... ja je weet hoe dat gaat. Niet dus. Ik hoopte dat iemand het hier misschien ff snel kon uitleggen.
Verwijderd
Mr.David,
Hier nog een chello-er.
Bij mij gaat het zo:
FTP:
ftp://initialen.achternaam:wachtwoord@members.chello.nl/
Link:
http://members.chello.nl/initialen.achternaam/plaatje.jpg
Hier nog een chello-er.
Bij mij gaat het zo:
FTP:
ftp://initialen.achternaam:wachtwoord@members.chello.nl/
Link:
http://members.chello.nl/initialen.achternaam/plaatje.jpg

Een van mijn eerste fotos met de digitale camera. Ik vindt hem zelf aardig maar de reden waarom weet ik niet
Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.
Zojuist de eerste foto's gemaakt met mijn nieuwe digitale camera, Kodak DX6340. De camera bevalt hartstikke goed.

Commentaar is altijd welkom

De kleuren van de derde foto zijn erg mooiwolly_a schreef op 27 June 2003 @ 22:11:
Zojuist de eerste foto's gemaakt met mijn nieuwe digitale camera, Kodak DX6340. De camera bevalt hartstikke goed.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
En lycos al aanged8 ?Mr.David schreef op 27 June 2003 @ 19:57:
Ik heb dit al een x eerder gevraagd, maar ik heb geen antwoord gehad.![]()
Ik ben op zoek naar een site waar ik gratis +- 100kb per foto kan uploaden. Ik gebruik nu theforumisdown, daar mag ik max. 50kb per foto uploaden. Dat is dus net te weinig. Ik heb hier een paar foto's van de Apenheul, maar die ga ik niet posten met een quality van 7%.![]()
[afbeelding]
http://www.lycos.nl
Binnen 5 minuten heb je een site, niet moeilijk dus ...
Verwijderd
Wel aardig, alleen beetje druk, en die tak tegen je lens aan irriteert een beetje.Draven schreef op 27 June 2003 @ 21:48:
[afbeelding]
Een van mijn eerste fotos met de digitale camera. Ik vindt hem zelf aardig maar de reden waarom weet ik niet

Krijg nou de ***** Hij doet het wel... Je moet alleen niet de hoofdletters vergeten, dan doet ie 't dus niet meer.

Vanavond post ik wel de apen foto's. Ik moet nu werken.
Verwijderd
Hallo Liefhebbers,
Dit is mijn eerste post op dit forum en wil me derhalve even voorstellen.
Ik ben Safran (a.k.a. Consume), ben 24 jaar en ben sinds kort aangeland in de wereld die digitale fotografie heet. Met mijn nieuwe Canon G3 heb ik de afgelopen weken een paar honderd foto's gemaakt en omdat ik hier soms prachtige plaatjes voorbij heb zien komen, wil ik graag jullie mening horen over dat wat ik geproduceerd heb.
Je kan hier een kleine selectie bekijken: http://home.quicknet.nl/qn/prive/s.soede/index
Alvast bedankt voor jullie reacties!
Consume
Ik ben Safran (a.k.a. Consume), ben 24 jaar en ben sinds kort aangeland in de wereld die digitale fotografie heet. Met mijn nieuwe Canon G3 heb ik de afgelopen weken een paar honderd foto's gemaakt en omdat ik hier soms prachtige plaatjes voorbij heb zien komen, wil ik graag jullie mening horen over dat wat ik geproduceerd heb.
Je kan hier een kleine selectie bekijken: http://home.quicknet.nl/qn/prive/s.soede/index
Consume
Graag je foto's in het topic zelf plaatsen, dat is wat handigerVerwijderd schreef op 28 June 2003 @ 11:36:
Hallo Liefhebbers,
Consume
Verwijderd
Je hebt gelijk:Quartje schreef op 28 June 2003 @ 12:00:
[...]
Graag je foto's in het topic zelf plaatsen, dat is wat handigerIk vond de foto's er mooi uitzien (met m'n newbie kijk op fotografie)

Exif-info en nog een aantal andere foto's vind je hier
Eindelijk mijn foto's dan...
Via Chello!!

Dit is de eerste serie.

Dit is de eerste serie.
Nog meer.....

Deze is met flits genomen vanwege het tegenlicht daardoor zijn de schaduwen van de takken verpest.
Wat heb ik goed of juist fout gedaan? Dit is namenlijk de eerste x dat ik dierenfoto's maak. (op mijn katten na dan)

Deze is met flits genomen vanwege het tegenlicht daardoor zijn de schaduwen van de takken verpest.
Wat heb ik goed of juist fout gedaan? Dit is namenlijk de eerste x dat ik dierenfoto's maak. (op mijn katten na dan)
[ Voor 5% gewijzigd door Mr.David op 28-06-2003 20:14 ]
Verwijderd
Wow Mr.David!
Dat is een erg lekkere serie. Je eerste serie? Dat gaat dan smullen worden hier in de toekomst...
De tweede en de vierde foto van de tweede serie zijn mijn favorieten. Het niveau van de hele serie ligt hoog. De enige opmerking die ik kan maken is dan een paar foto's iets over/onder belicht zijn.
Dat is een erg lekkere serie. Je eerste serie? Dat gaat dan smullen worden hier in de toekomst...
De tweede en de vierde foto van de tweede serie zijn mijn favorieten. Het niveau van de hele serie ligt hoog. De enige opmerking die ik kan maken is dan een paar foto's iets over/onder belicht zijn.
Is die hele serie op automatisch gemaakt?

Tijdje terug al weer dat ik deze geschoten heb. Enige wat ik erna nog heb gedaan is croppen
I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock
Gisteren naar de Arena geweest naar wederom een erg goed concert van Nederlands meest verguisde band, Kane. 100 Foto's gemaakt, waarvan een aantal zeer mooie (de mooiste hou ik exclusief voor mijzelf
). De omstandigheden waren moeilijk, zeer rokerig, en ik stond eigenlijk net iets te ver weg (als ik zoom met mijn s40 schiet de f waarde omhoog helaas, meer licht nodig dus). Plaatjes zijn een beetje gecropt, geresized, en ge unsharpmasked.
Een van de mooiste foto's, vooral aangezien deze met een aardig tegenlicht genomen is.

Een soortgelijke foto heb ik al eens gepost (en daar kreeg ik toen erg veel praises voor), ditmaal de foto met een ietsie meer omgeving gemaakt.

Een iso 400 experimentje. Normaal vind ik dit walgelijk door de ruistoename, echter bij concerten geeft dit een lekker grainy effect aan de foto's.

Opeens liep er een of andere mafketel over het podium, geen idee wie het is
. Een meetrekfoto (a la zandvoort races, helaas wat onscherp)
Een van de mooiste foto's, vooral aangezien deze met een aardig tegenlicht genomen is.
Een soortgelijke foto heb ik al eens gepost (en daar kreeg ik toen erg veel praises voor), ditmaal de foto met een ietsie meer omgeving gemaakt.
Een iso 400 experimentje. Normaal vind ik dit walgelijk door de ruistoename, echter bij concerten geeft dit een lekker grainy effect aan de foto's.
Opeens liep er een of andere mafketel over het podium, geen idee wie het is
dat is tiësto toch ?
1e pic is idd erg mooi
1e pic is idd erg mooi
Verwijderd
>2 DinoPK De eerste 3 (zeker nr. 2) vind ik persoonlijk heel mooi gelukt, alleen Tiesto (wat doet hij bij Kane?) is inderdaad wat onscherp... Laat de mooiste ook even zien? Ben heel erg benieuwd
Nee, de meeste zijn half automatisch (sluitingstijden) en als ik dan nog niet tevreden over de foto ben doe ik alles handmatig behalve scherpstellen dan. Op die manier leer je het snelst, anders had ik wel een point-and-shoot camera gekocht.Jaded schreef op 29 June 2003 @ 08:53:
Is die hele serie op automatisch gemaakt?
@DinoPK Die eerste is echt heel mooi
AfterpartyVerwijderd schreef op 29 June 2003 @ 11:11:
>2 DinoPK De eerste 3 (zeker nr. 2) vind ik persoonlijk heel mooi gelukt, alleen Tiesto (wat doet hij bij Kane?)...
Kane was toch ook te gat toen Tiësto zn concert gaf?
maarre weer ontopic;

graag commentaar
maarre weer ontopic;

graag commentaar
[ Voor 12% gewijzigd door olafhartong op 29-06-2003 11:25 . Reden: extra foto ]
Dinand was inderdaad ook te gast bij Tiesto in Concert, ditmaal was Tiesto de afterparty bij Kane (vorige keer was het Roland Molendijk), erg verdienstelijk ook moet ik zeggen (met als hoogtepunt echt de rain down on me remix van Tiesto met Dinand live erbij).
De foto's komen pas goed tot zijn recht op vol formaat, dit waren foto's die aardig resizen, en ook leuk zijn om te zien. Voor mij de mooiste foto's zijn gewoon de persoonlijkere foto's, en minder geschikt om te posten.
De foto's komen pas goed tot zijn recht op vol formaat, dit waren foto's die aardig resizen, en ook leuk zijn om te zien. Voor mij de mooiste foto's zijn gewoon de persoonlijkere foto's, en minder geschikt om te posten.
Ik heb nu ook een cam (a60) en ookal fotos alleen wil ik er ook zoon kader omheen maken en dan mijn naam erin. Ik heb nu paintshop 8 kan dat daarmee
Cons:::BB4E
Canvas vergroten, afbeelding int midden plaatsen en naampje erbij zetten. Maar de meesten hier vinden de kaders über lelijk en het staat erg onprofessioneel...shameblaster schreef op 29 June 2003 @ 12:05:
Ik heb nu ook een cam (a60) en ookal fotos alleen wil ik er ook zoon kader omheen maken en dan mijn naam erin. Ik heb nu paintshop 8 kan dat daarmee
(bij de wedstrijden hier mag je ze nieteens eromheen plaatsen)
[ Voor 9% gewijzigd door pagani op 29-06-2003 12:22 ]
In PSP8 : Image>Picture Frame.
Even mee spelen, en je krijgt een mooi resultaat.
Even mee spelen, en je krijgt een mooi resultaat.

kan niet helemaal kiezen of ik nou kleur of b&w mooier, ik neig toch een beetje naar kleur
Verwijderd
Kleur is idd mooier IMO. Maar b&w heeft wel wat. Prachtigplaatolafhartong schreef op 29 juni 2003 @ 12:42:
[afbeelding]
[afbeelding]
kan niet helemaal kiezen of ik nou kleur of b&w mooier, ik neig toch een beetje naar kleur
Verwijderd
>2 Wez; de kleuren versie heeft iets rustgevends, daar de b&w versie wat harder overkomt, derhalve ga ik voor kleur. Wederom een mooie plaat! Waar is ie geschoten?

Gemaakt met een A70, foto zelf had niet zo gek veel, maar na een kleine bewerking is het toch nog wel wat aardigs geworden.
I think I've got the hang of it now... :w :q :wq :wq! ^d X exit X Q :quitbye CtrlAltDel ~~q :~q logout save/quit :!QUIT ^[zz ^[ZZ ZZZZ ^H ^@ ^L ^[c ^# ^E ^X ^I ^T ? help helpquit ^D ^d ^C ^c helpexit ?Quit ?q ^Kx /QY sync halt
Dank je!Verwijderd schreef op 29 juni 2003 @ 12:58:
>2 Wez; de kleuren versie heeft iets rustgevends, daar de b&w versie wat harder overkomt, derhalve ga ik voor kleur. Wederom een mooie plaat! Waar is ie geschoten?
Bij de Whitsunday Islands in Australië
Leuke "onheilspellende" foto'sBeestenboel schreef op 29 June 2003 @ 13:52:
[afbeelding]
Gemaakt met een A70, foto zelf had niet zo gek veel, maar na een kleine bewerking is het toch nog wel wat aardigs geworden.
Verwijderd
Ik zie dat je onderwerp altijd in het midden staat. Echt compositioneel is dat niet ... Verder leuke foto's, alleen konden ze beter als je het onderwerp rechts had gezet.
Verwijderd
Oké bedankt, heb em ook pas sinds gisteren en ben wat aant uitproberenVerwijderd schreef op 29 June 2003 @ 17:32:
Ik zie dat je onderwerp altijd in het midden staat. Echt compositioneel is dat niet ... Verder leuke foto's, alleen konden ze beter als je het onderwerp rechts had gezet.
Verwijderd
ik vind het onderwerp links veel mooier 
wat ik wil zeggen is dat links of rechts niet veel uit maakt, als je het maar niet in het midden zet.
op de gulden sneede is het het natuurlijkst, maar vaak hebben voorwerpen een dusdanige ingelwikkelde contour dat het midden van zo'n voorwerp zeer moeilijk in de luttele seconden waarin je een foto schiet te bepalen is. ongeveer op iets minder dan 1/3 van links of van rechts is meestal wel goed...
wat ik wil zeggen is dat links of rechts niet veel uit maakt, als je het maar niet in het midden zet.
op de gulden sneede is het het natuurlijkst, maar vaak hebben voorwerpen een dusdanige ingelwikkelde contour dat het midden van zo'n voorwerp zeer moeilijk in de luttele seconden waarin je een foto schiet te bepalen is. ongeveer op iets minder dan 1/3 van links of van rechts is meestal wel goed...
Verwijderd
Iedereen moet het leren he. Zelf moet ik ook nog _VEEL_ leren... ;-)Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 17:38:
[...]
Oké bedankt, heb em ook pas sinds gisteren en ben wat aant uitproberen
En de horizon natuurlijk niet in het midden, ook 1/3 land/lucht en 2/3 lucht/land ;-)Verwijderd schreef op 29 juni 2003 @ 18:04:
ik vind het onderwerp links veel mooier

weer ff wat zitten spelen wat vinden jullie ervan
foto's van het tracktorpullen in oudenhoorn (vlakbij spijkenisse)
allen genomen met de canon 10d + 75-300mm USM
VRIJE KLASSE
2WHEEL KLASSE
MINI KLASSE
allen genomen met de canon 10d + 75-300mm USM
VRIJE KLASSE
2WHEEL KLASSE
MINI KLASSE
Verwijderd
Daar zitten een paar hele mooie tussen! Maar, wil je volgende x een mooie selectie maken van dat en dan hier posten? Das makkelijk
tnx
maar ik doe het ff zo, aangezien deze al ergens anders gehost waren.
En ik had ff geen zin om alles te resizen, zodat ze ook op dit forum gebruikt kunnen worden
volgende keer zal ik mijn foto's gewoon 'normaal' posten
maar ik doe het ff zo, aangezien deze al ergens anders gehost waren.
En ik had ff geen zin om alles te resizen, zodat ze ook op dit forum gebruikt kunnen worden
volgende keer zal ik mijn foto's gewoon 'normaal' posten
Verwijderd
Nou vanmiddag (laat in de middag) een natuurgebied opgezocht (met mijn D30
) met een vriend van me. De oogst viel wat tegen, vandaar dat ik er nu maar 4 post.

Verwijderd
Kom net terug van een wandeltoch door de duinen (was de perfecte gelegenheid om m'n nieuwe cam, de Canon A40, te testen). Daarom nu wat foto's 

1024x768 @ Fine (86,9 kb)

1024x768 @ Fine (122 kb)

1024x768 @ Fine (193 kb)

1600x1200 @ Fine (207 kb)
Alle foto's zijn gemaakt met de Canon Powershot A40 en overal is met Corel Photopaint 9 een compressie van 20% overheen gegooid.
Graag commentaar!

1024x768 @ Fine (122 kb)

1024x768 @ Fine (193 kb)

Alle foto's zijn gemaakt met de Canon Powershot A40 en overal is met Corel Photopaint 9 een compressie van 20% overheen gegooid.
Graag commentaar!
Verwijderd
Gister (schieten) en vandaag (soepen) weer eens creatief bezig geweest, commentaar welkom zegmaar 

Weekendje Antwerpen, klik voor grotere versie...
De rest kun je hier vinden: http://majesticmoose.net/photography/antwerp

Verwijderd
Zoals ik al zei, de horizon moet uit het midden vandaanVerwijderd schreef op 29 June 2003 @ 22:08:
Kom net terug van een wandeltoch door de duinen (was de perfecte gelegenheid om m'n nieuwe cam, de Canon A40, te testen). Daarom nu wat foto's
[afbeelding]
[afbeelding]
1024x768 @ Fine (122 kb)
[afbeelding]
1024x768 @ Fine (193 kb)
[afbeelding]
Graag commentaar!
Verwijderd
1 woord, Prachtig !!Verwijderd schreef op 29 June 2003 @ 22:00:
Nou vanmiddag (laat in de middag) een natuurgebied opgezocht (met mijn D30) met een vriend van me. De oogst viel wat tegen, vandaar dat ik er nu maar 4 post.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Hey 8-track. Hoe heb jij de vierde foto gemaakt, zeg maar die "snelle" in de bots auto? Met een langere sluitertijd ipv, toch blijven de personen redelijk scherp.8-Track schreef op 29 June 2003 @ 22:17:
Weekendje Antwerpen, klik voor grotere versie...
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Met je camera probeer je de botsauto in het midden te houden en te volgen, dit heet panning.RD schreef op 29 June 2003 @ 22:54:
[...]
Hey 8-track. Hoe heb jij de vierde foto gemaakt, zeg maar die "snelle" in de bots auto? Met een langere sluitertijd ipv, toch blijven de personen redelijk scherp.
Zo staan de mensen stil maar de omgeving beweegt.
Verwijderd
http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/1.jpg
Trammetje dat de helling op gaat. Niet gesoept. Bairro Alto (Lissabon)
http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/2.jpg
Trammetje dat de helling op gaat. Niet gesoept. Bairro Alto (Lissabon)
http://home.quicknet.nl/qn/prive/c.w.kwak/pics/2.jpg
[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2003 00:11 ]
Verwijderd
Finepix 1300
Wel gesoept (contrast omhoog, oneffenheden weggewerkt).
Monnes, de man die best wijs is met z'n eenvoudige digicam.
Je vergeet te vermelden dat je die witte randen eromheen gesoept hebt...Verwijderd schreef op 30 June 2003 @ 00:52:
[afbeelding]
Finepix 1300
Wel gesoept (contrast omhoog, oneffenheden weggewerkt).
Monnes, de man die best wijs is met z'n eenvoudige digicam.
Verwijderd
Luister goed johnnyv,johnnyv.nl schreef op 30 June 2003 @ 10:18:
[...]
Je vergeet te vermelden dat je die witte randen eromheen gesoept hebt...
ik weet ook wel dat die bewerkingen niets voorstellen maar ik ben een absolute n00b op dit gebied (dat moge duidelijk zijn) en dan ben je al snel blij met het resultaat.
Bovendien is het nu duidelijk dat de foto niet als zodanig uit de camera is gekomen, hoe eenvoudig de bewerking ook. Gewoon voor de volledigheid dus.
voel je niet zo aangesproken man... hij maakt gewoon een geintje... pfffff
edit: en bovendien geeft hij helemaal geen commentaar op jouw fotosoepkwaliteiten dus dat je je daarop aangesproken voelt snap ik al helemaaaaal niet
edit: en bovendien geeft hij helemaal geen commentaar op jouw fotosoepkwaliteiten dus dat je je daarop aangesproken voelt snap ik al helemaaaaal niet

[ Voor 52% gewijzigd door Punksmurf op 30-06-2003 11:34 ]
met een hamer past alles

Net geschoten, ik zag ze staan en dacht dat het wel een leuk plaatje zou vormen
Good judgement comes from experience, and often experience comes from bad judgement.
Dit topic is gesloten.