Oeps, dacht dat die tweede met vol licht was gemaakt, maar 1/40 in het dikkedonker en dan deze kwaliteitVerwijderd schreef op 19 juni 2003 @ 23:15:
[...]
Gaaf! En dat met 1/10. Daar kun je leuke dingen mee doen op een dark-room party.
ZIjn die beide foto's in het absolute donker gemaakt? Waar komt dan het licht vandaan waarmee je de kleuren vangt?
Met nightframing werkt alleen de preview op het LCD met infra-rood. De foto zelf maakt ie gewoon met de flitser. Tis trouwens ook wel aan te raden om je filter/voorzetlens er af te halen voordat je een nightshot maakt, anders zie je de reflecties van die schijnwerpers zo erg.
@ Sheik
wat zijn die 2 strepen die als het ware van de bovenhoeken naar het midden gaan? En wat is die lichte vlek in het midden
En die 2e foto...wat voor 'n techniek zit er in die camera dat je in het pikkedonker zo'n foto krijgt? En wat ik ook niet snap is hoe je zonder licht wel zo'n scherpe schaduw van die microfoonstand op de muur krijgt?
laat dat laatste maar...is die 1e dan wel met infrarood gemaakt?
('t is geen kruisverhoor).
wat zijn die 2 strepen die als het ware van de bovenhoeken naar het midden gaan? En wat is die lichte vlek in het midden
En die 2e foto...wat voor 'n techniek zit er in die camera dat je in het pikkedonker zo'n foto krijgt? En wat ik ook niet snap is hoe je zonder licht wel zo'n scherpe schaduw van die microfoonstand op de muur krijgt?
laat dat laatste maar...is die 1e dan wel met infrarood gemaakt?
('t is geen kruisverhoor).
[ Voor 13% gewijzigd door YellowCube op 19-06-2003 23:36 ]
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
1e is infra jah... dat hebben onze camera's lekker... maar is nergens voor nodig eigenlijk
aha...en zijn die twee strepen dan toevallig afkomstig van de AF sensoren die bij toeval ook op IR werken. Dat zou namelijk kunnen als die oogjes echt boven de lens zitten (net als bij de S602z). Bovendien zou het meetbereik van de IR sensoren in CCD chip (als het zo werkt) ook in het gebied moeten liggen van wat de AF sensoren uitstralen.
Of lul ik onzin?
Of lul ik onzin?
My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world
foto van dragraces in drachten
deze trok ff op van 0 naar 294 km/h in 4.1 seconde, ik had em bijna gefilmd maar hij reed te snel weg
[ Voor 24% gewijzigd door NightOwlNL op 21-06-2003 00:20 . Reden: herinrichting webspace ]
Die 2 stralen komen uit de IR sensoren aan de bovenkant van de lens. De AF sensor is apart, zie het plaatje.YellowCube schreef op 19 June 2003 @ 23:52:
aha...en zijn die twee strepen dan toevallig afkomstig van de AF sensoren die bij toeval ook op IR werken. Dat zou namelijk kunnen als die oogjes echt boven de lens zitten (net als bij de S602z). Bovendien zou het meetbereik van de IR sensoren in CCD chip (als het zo werkt) ook in het gebied moeten liggen van wat de AF sensoren uitstralen.
Of lul ik onzin?

Beide foto's zijn inderdaad genomen in een pikkedonkere kamer zonder enige schemer of piepkleine lichtbron dan ook. Het viel me op dat ik de 2de foto ook zonder Nightframe in dezelfde kwaliteit kon maken. Dat heb ik gisteren ook nog even geprobeerd. Alleen voor de Nightshot kleuren (groen/zwart) gebruik ik dus voortaan Nightshot, voor kleurenfoto's in het pikkedonker hoef ik niet eens Nightframing te gebruiken. Misschien kan iemand me met een F717 uitleggen waarom ik juist wel Nightframing moet gebruiken ipv gewoon flitsen.
Nightframing is alleen handig voor jezelf zodat je in het donker je onderwerp nog kan zien en een compositie kan samenstellen. De camera stelt vervolgens gewoon scherp met het AF laser hologram en gebruikt gewoon de flits. Er komt geeen IR aan te pas. (Je hoort het IR filter in je camera ook weer terugklikken als je de foto maakt) Zonder nightframing gaat dit precies hetzelfde, maar je ziet van te voren niet waar je een foto van maakt.
[ Voor 15% gewijzigd door Splatter op 20-06-2003 11:53 ]
Ah zo, bedankt Splatter
Ben echt enthousiast over die cam zeg!! Wat een mooie lens heeft ie voor een prosumer
Aardige foto, maar kun je hem iets verkleinen? Een vier megapixel foto is wel een beetje heel groot.MR_WAZOO schreef op 20 June 2003 @ 01:01:
[afbeelding]
deze trok ff op van 0 naar 294 km/h in 4.1 seconde, ik had em bijna gefilmd maar hij reed te snel weg
Wow, dat ding is sick!MR_WAZOO schreef op 20 June 2003 @ 01:01:
[afbeelding]
Niet leuk? Het is niet echt bijzonder das waar.

[ Voor 22% gewijzigd door utbone op 20-06-2003 16:31 ]
U heeft de melk horen klotsen maar weet niet waar de tepel hangt
ik moet paint shop pro weereens installeren, enne, tis maar 800 nogwat kb, das toch niets met die snelle internetverbindingen tegewoordigKoraalduivel schreef op 20 June 2003 @ 12:45:
[...]
Aardige foto, maar kun je hem iets verkleinen? Een vier megapixel foto is wel een beetje heel groot.
heb em nieteens als tiff geschoten, das 11,1 MB
Goed ik verveelde me vandaag dus weer eens..
Met dit prachtige weer... dus ff een parkjes door gefietst....
1.

2.

3.

4.

5. Stairway to heaven
Met dit prachtige weer... dus ff een parkjes door gefietst....
1.

2.

3.

4.

5. Stairway to heaven

Verwijderd
Smaken verschillen, maar ik vind de rode mooier, maar dat is idd niet echt bijzonder zoals je zelf aan aangeeftutbone schreef op 20 juni 2003 @ 16:31:
[...]
Niet leuk? Het is niet echt bijzonder das waar.
[afbeelding]
ff snel in 5 minuten wat geprobeerd...

Is uiteraard ook nie veel bijzonders, maar jou poging vind ik net niks, t is niet rood, t is niet zwart wit, t is niks...dit is tenminste, tja...lekker vaag

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 18:43 ]
Wat een grappig bolletje, wat voor plantje is dat?
edit: en wat had die molen achter een straalblauwe lucht mooi geweest
[ Voor 44% gewijzigd door RSP op 20-06-2003 22:38 ]
Verwijderd
Pracht platen Waz!
jammer dat je geen exif bij hebt staan. Ben toch weer benieuwd naar de techniek die je hebt gebruikt bij de eerste 2 foto's in het bijzonder. Crop misschien?
Beweeg je ook mee met je cam, of mik je het gewoon heel goed uit?
jammer dat je geen exif bij hebt staan. Ben toch weer benieuwd naar de techniek die je hebt gebruikt bij de eerste 2 foto's in het bijzonder. Crop misschien?
Beweeg je ook mee met je cam, of mik je het gewoon heel goed uit?
wat moeten mensen toch met exif
dat snap ik echt niet hoor wat schiet je er mee op ?? niks toch
die laatste is erg mooi trouwens !
[ Voor 17% gewijzigd door Firecow op 20-06-2003 23:11 ]
Canon EOS 80D En wat glaswerk
Verwijderd
Ben vandaag ook naar de Luchtmacht geweest, maar ik kan nog geen plaatjes uploaden op de site
. Ik probeer morgen wel weer!
Mooie plaatjes Waz!
edit: zie onder
Mooie plaatjes Waz!
edit: zie onder
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 21-06-2003 10:32 ]
Verwijderd
Ben het helemaal met je eens FirecowFirecow schreef op 20 June 2003 @ 23:10:
wat moeten mensen toch met exifdat snap ik echt niet hoor wat schiet je er mee op ?? niks toch
Ik zie ze hier niet vaak maar prachtige shots Waz! Kan je wat info geven?Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 22:40:
Vandaag was er in Enschede een luchtshow van de luchtmacht. Een aantal pics gemaakt.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Verwijderd
Dankje,-Stef- schreef op 21 June 2003 @ 00:17:
[...]
Ik zie ze hier niet vaak maar prachtige shots Waz! Kan je wat info geven?
Tja, wat kan ik er van zeggen. Er werd gevraagd of ik 'meebeweeg', nou dat hangt heel sterk van de situatie af. Soms vliegen ze zo laag, en zo verschrikkelijk hard dat je niet anders kan
En met welk objectief? En op een statief of uit het handje?Verwijderd schreef op 21 June 2003 @ 00:24:
[...]
Dankje,
Tja, wat kan ik er van zeggen. Er werd gevraagd of ik 'meebeweeg', nou dat hangt heel sterk van de situatie af. Soms vliegen ze zo laag, en zo verschrikkelijk hard dat je niet anders kan. Meeste platen zijn geschoten met f 4.5 en een sluiter van 1/500.
Trouwens op je site staan ook heel wat indrukwekkende foto's. Mooi gedaan hoor! Ik vind dat je een erg goed gevoel voor stijl hebt.
[ Voor 22% gewijzigd door -Stef- op 21-06-2003 00:44 ]
Yamaha - Chario - MJ Acoustics - Squeezebox - Trends Audio - Beresford
Crosspost met DPZ:

Ff half uurtje niks te doen, beetje panorama ervaring opdoen. Stitch-tooltje zuigt alleen wel.. misschien voortaan toch handmatig met Photoshop dit soort dingen aan elkaar plakken

Ff half uurtje niks te doen, beetje panorama ervaring opdoen. Stitch-tooltje zuigt alleen wel.. misschien voortaan toch handmatig met Photoshop dit soort dingen aan elkaar plakken
ik vind dat je dat maar moest doen.Oscar the Grouch schreef op 13 juni 2003 @ 12:01:
Eigenlijk heb ik niet al te veel zin om me hier te gaan verdedigen, maar aangezien de halve GT-gemeenschap er enorm over valt:
Ik las in SeM de vraag of er een nieuw topic geopend kon worden, en dacht (stom natuurlijk) dat kan ik wel even doen. Helaas werd er in dezelfde tijd nog exact zo'n topic geopend.
1 van de twee topics was dus obsolute en heb ik gesloten (met een poging tot grappige sluitmessage).
Het was geen trieste actie, althans dat was niet de bedoeling.
Ik was er niet van op de hoogte dat het zo ontzettend belangrijk en interessant was voor sommigen om hun naam achter een topic te hebben staan.
Als er echt onoverkombare problemen zijn, dan wil ik met alle liefde en plezier dit topic trashen en het andere weer openen hoor
Sorry dat ik mensen hun digi-leven verpest heb met mijn actie
Een MOD hoort ook naar de tijd te kijken je Oscar jij was later.
Naar mijn inziens is dit MOD-misbruik.
Er zijn nou eenmaal meer GOTTER met de zelfde ingevingen en als je later bent moet je dat kunnen accepteren
Verwijderd
grappig bolletje jaRSP schreef op 20 June 2003 @ 22:37:
Wat een grappig bolletje, wat voor plantje is dat?
en die molen zou idd erg mooi zijn geweest met een blauwe achtergrond.
maar het weer zat weer eens niet mee
volgende keer beter
Indd Waz, echt een gave site die je daar hebt! Echt mooie foto's-Stef- schreef op 21 June 2003 @ 00:40:
[...]
Trouwens op je site staan ook heel wat indrukwekkende foto's. Mooi gedaan hoor! Ik vind dat je een erg goed gevoel voor stijl hebt.

Gokje, heijplaat?Pelle schreef op 21 June 2003 @ 01:44:
Panorama power!!
[ Voor 19% gewijzigd door RSP op 21-06-2003 12:13 ]
Neu, Marconistraat en het stukje tussen Marconistraat en Schiedamseweg in RotterdamRSP schreef op 21 June 2003 @ 12:13:
Gokje, heijplaat?prachtige shots
toen ik klein was kwam ik daar ook heel vaak
Eurofighter... nummer 2 en 4 zijn echt subliemVerwijderd schreef op 21 June 2003 @ 10:31:
zoals beloofd:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Vandaag naar het bos geweest, maar jammer genoeg niet echt veel leuke zaken tegen gekomen.
Deze 2 foto's echter vond ik wel wat hebben

hier is alleen en usm en verkleining uitgevoerd verder geen bewerking vond het schaduw effect rondom wel appart.

Als het goed is werken de foto's nu wel:
Commentaar meer dan welkom
Deze 2 foto's echter vond ik wel wat hebben

hier is alleen en usm en verkleining uitgevoerd verder geen bewerking vond het schaduw effect rondom wel appart.

Als het goed is werken de foto's nu wel:
Commentaar meer dan welkom
hmm ik vin t stitchtool (ik heb die van mijn canon-cam) opzich wel praktisch.. je ziet het wel als je heel goed kijkt, maar als je zelf referenties aangeeft en je een beetje oplet dat je goede foto's maakt, gaat het toch best goed vindt ik...Pelle schreef op 21 June 2003 @ 01:44:
deze foto (755k) gedaan zonder zelf referenties aan te geven (geen zin in, ik wil nog een x een mooie maken als het mooi weer is dus waarom nu moeite doen
let niet op het vieze water, das altijd na de winter als t geen onderhoud heeft gehad
die vertekening komt wel van die stichtool, t werkt denk ik beter voor dingen veraf
of geen 360° view maken dan kan ie er wat meer mee
geen idee hoe ik dit netjes in fotosoep moet doen, ivm de vertekening die ontstaat doordat je draait.
[ Voor 15% gewijzigd door Punksmurf op 21-06-2003 18:01 ]
met een hamer past alles
Laat ik ook maar 's een paar foto' tjes plaatsen 
Even een klein aantal foto's met de Sony 707:

Dit is een foto van de laatste Teqnology, vlak voordat we open gingen... Micro-statiefje, Wide Angle converter ervoor en maar laten draaien.. Resultaat is wel oke denk'

Qontact Oud & Nieuw in de Heineken Music Hall.. Vind hier die gast wel cool die boven het publiek uitsteekt; volgens mij heeft 'ie het wel naar z'n zin

Weer Teqnology, het blijft cool hoe de laserstralen van de 'YAG' op de spiegelbollen weerkaatsen..

Vanuit de helikopter je eigen festival kunnen bekijken.. Ik ben een bevoorrecht mens
Ook een paar foto's gemaakt, waaronder deze.. Dit is dus Defqon 1 wat vorige week plaatsvond...

Weer Defqon 1, waar een motorrijder een act deed op het podium.. Let op de concentratie op z'n gezicht

Wederom Defqon 1.. Hoe deze gast uit z'n dak aan het gaan was... Te cool gewoon
Wel cool hoe 'ie niet echt in kleur, maar wel in expressie van de foto afknalt..

We sloten het festival af met vuurwerk.. Was erg leuk om vast te leggen..
Misschien dat ik nog wel 's wat leuke pics post hier
Comments zijn natuurlijk erg welkom...

Dit is een foto van de laatste Teqnology, vlak voordat we open gingen... Micro-statiefje, Wide Angle converter ervoor en maar laten draaien.. Resultaat is wel oke denk'

Qontact Oud & Nieuw in de Heineken Music Hall.. Vind hier die gast wel cool die boven het publiek uitsteekt; volgens mij heeft 'ie het wel naar z'n zin

Weer Teqnology, het blijft cool hoe de laserstralen van de 'YAG' op de spiegelbollen weerkaatsen..

Vanuit de helikopter je eigen festival kunnen bekijken.. Ik ben een bevoorrecht mens

Weer Defqon 1, waar een motorrijder een act deed op het podium.. Let op de concentratie op z'n gezicht

Wederom Defqon 1.. Hoe deze gast uit z'n dak aan het gaan was... Te cool gewoon

Misschien dat ik nog wel 's wat leuke pics post hier
Verwijderd
Een lekkere set foto'sObi schreef op 21 June 2003 @ 19:15:
Laat ik ook maar 's een paar foto' tjes plaatsen
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Vanuit de helikopter je eigen festival kunnen bekijken.. Ik ben een bevoorrecht mensOok een paar foto's gemaakt, waaronder deze.. Dit is dus Defqon 1 wat vorige week plaatsvond...
[afbeelding]
[afbeelding]
Wederom Defqon 1.. Hoe deze gast uit z'n dak aan het gaan was... Te cool gewoonWel cool hoe 'ie niet echt in kleur, maar wel in expressie van de foto afknalt..
[afbeelding]
Misschien dat ik nog wel 's wat leuke pics post hierComments zijn natuurlijk erg welkom...
1, 3 en 4 vind ik de beste. 6: een beetje verkeerde man - vrouw verhouding lijkt me zo
Verwijderd
Vanavond ga ik naar Utrecht, heb een feestje. Eens kijken of ik daar wat mooie platen kan vast leggen
@ obi:
gave foto's man...je hebt de sfeer&atmosfeer netjes vast weten te leggen.
Even offtopic:
over die NdYAG lasers. Je neemt de foto met een normale sluitertijd?
En (nou haal ik even wat oude veiligheidsvoorschriften naar boven) loop je niet de kans dat je de CCD van je camera aan gort helpt? Of is duurt dat te kort?
Ik weet alleen dat ze voor het menselijk oog niet prettig zijn.
Even offtopic:
En (nou haal ik even wat oude veiligheidsvoorschriften naar boven) loop je niet de kans dat je de CCD van je camera aan gort helpt? Of is duurt dat te kort?
[ Voor 3% gewijzigd door YellowCube op 21-06-2003 19:35 ]
Vanmiddag ben ik even de tuin ingedoken met een Nikon Coolpix 5700. Ik heb nog weinig ervaring met fotograferen, maar ik doe mijn best 
Klik voor de grote versies (2560x1920).

Geen al te beste foto, die bij zit op een rare positie, maar het moest even snel. Het kreng wilde nl. niet stilzitten
:

Klik voor de grote versies (2560x1920).

Geen al te beste foto, die bij zit op een rare positie, maar het moest even snel. Het kreng wilde nl. niet stilzitten

If some cunt can fuck something up, that cunt will pick the worst possible time to fucking fuck it up, because that cunt’s a cunt.
Verwijderd
Voor de liefhebbers:
Klik hier voor meer foto's van Koninklijk Luchtmacht te Twenthe op 20 juni 2003
Klik hier voor meer foto's van Koninklijk Luchtmacht te Twenthe op 20 juni 2003
Zo'n laser recht op je CCD is het einde van de chip; risico van het vakYellowCube schreef op 21 June 2003 @ 19:34:
@ obi:
Even offtopic:
Thanx voor het compliment trouwens
Edit: Trouwens, hier gaat het om een 30 watt knaller, maar met een 3 watt diode-laser of een copper-viper is het ook al gebeurd hoor met je CCD.. Daar kun je bijvoorbeeld al een sigaret mee aansteken...
[ Voor 16% gewijzigd door Obi op 21-06-2003 23:24 . Reden: Bluh.. ]
Verwijderd
Waarom reageerd niemand op mijn foto's danwel negatief danwel positief (pas 1x een reactie gehad in 4 series).
Ik wil graag wat beter leren fotograferen. Zijn mij plaatjes dan zo saai
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 01:24 ]
Verwijderd
@SMG_ Bijwijze van uitzondering ff naar je foto's gezocht, kwam alleen je laatste 2 zo snel tegen
Sorry mate, die zijn inderdaad zoooo saai...
Een in mijn ogen saaaaaaai onderwerp kan eventueel nog wat worden met een leuke compositie, maar helaas is die ook saaaaai.
Een in mijn ogen saaaaaaai onderwerp kan eventueel nog wat worden met een leuke compositie, maar helaas is die ook saaaaai.
Wat waarschijnlijk een van de redenen is om die dingen niet op grote feesten te gebruiken!Obi schreef op 21 June 2003 @ 23:22:
[...]
Zo'n laser recht op je CCD is het einde van de chip; risico van het vak
Thanx voor het compliment trouwens
Edit: Trouwens, hier gaat het om een 30 watt knaller, maar met een 3 watt diode-laser of een copper-viper is het ook al gebeurd hoor met je CCD.. Daar kun je bijvoorbeeld al een sigaret mee aansteken...
(nou ja, misschien in een sigaret-verkoop-automaat
Net als TonD kan ik niet veel van je foto's maken. Een wazig eikeltje fotograferen is niet echt een kunst. Over dat blaadje maar te zwijgen. Van beide foto's had je iets meer kunnen bereiken door standpunt wat te varieren.Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 01:24:
Waarom reageerd niemand op mijn foto's danwel negatief danwel positief (pas 1x een reactie gehad in 4 series).
Zoals je zelf al aangeeft, ze zijn echt saai. Ga op zoek naar een flitsender onderwerp en/of probeer niet gewoon op de sluiterknop te drukken, maar maak er eens wat speciaals van. Laat je leiden door wat anderen met dit soort foto's doen in dit topic. Succes.
Verwijderd
Ik heb via http://www.dutchphotozone.com (kijk er wel eens) een paar mooie links gevonden over foto technieken:Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 01:24:
http://www.photozone.de/bindex4.html
http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=287
http://www.hiking-site.nl/virtuexpo/compositietips.php
Waarbij ik de eerste het beste vind.
ZyPhix: mooie compositie.
Sephia mode is een goede om te hebben op je camera vind ik...het is behoorlijk verbazend hoe je de sfeer van een foto totaal kunt veranderen.
je kunt ook nog gaan klooien met andere duotones (blauw-wit, rood-wit etc
Sephia mode is een goede om te hebben op je camera vind ik...het is behoorlijk verbazend hoe je de sfeer van een foto totaal kunt veranderen.
je kunt ook nog gaan klooien met andere duotones (blauw-wit, rood-wit etc
Verwijderd
Sheik schreef op 22 juni 2003 @ 10:37:
[...]
Net als TonD kan ik niet veel van je foto's maken. Een wazig eikeltje fotograferen is niet echt een kunst. Over dat blaadje maar te zwijgen. Van beide foto's had je iets meer kunnen bereiken door standpunt wat te varieren.
Zoals je zelf al aangeeft, ze zijn echt saai. Ga op zoek naar een flitsender onderwerp en/of probeer niet gewoon op de sluiterknop te drukken, maar maak er eens wat speciaals van. Laat je leiden door wat anderen met dit soort foto's doen in dit topic. Succes.
Kijk hier kan ik wat meeVerwijderd schreef op 22 June 2003 @ 11:06:
[...]
Ik heb via http://www.dutchphotozone.com (kijk er wel eens) een paar mooie links gevonden over foto technieken:
http://www.photozone.de/bindex4.html
http://www.dutchphotozone.com/viewtopic.php?t=287
http://www.hiking-site.nl/virtuexpo/compositietips.php
Waarbij ik de eerste het beste vind.
kritiek kan ik verdragen en als er dan ook nog dit soort zaken gezegt worden vind ik het helemaal perfect. Dat ze niet je van het waren was ik ondertussen ook al achter, maar ik heb ze toch geplaats om wat tips e.d. te krijgen bedankt hiervoor
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 22-06-2003 14:53 ]
Mooie foto, en mooi gebruik van je sepia-optie.Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 12:59:
Een verlaten oude trekker, gemaakt met een Canon A60 op sepia stand. Vond hem wel iets hebben. Commentaar?
[afbeelding]
Oke, hier weer 2 pics van mij. Ik woon pas in een nieuwbouwhuis en laat jullie via het raam kennismaken met het interieur
Ohja, inbreken heeft weinig zin, rolluiken en alarm houden jullie vlegels buiten de deur
De foto's zijn weinig apart, maar heb gewoon zin om jullie te vervelen met mijn gestuntel....
Deze foto is door het raam gemaakt.

De lucht komt zonder bewerking uit de camera. Met dank aan de White Balance (op wolken stand).

Hoe maken jullie die mooie 'omlijsting' rond de foto's?
De lucht komt zonder bewerking uit de camera. Met dank aan de White Balance (op wolken stand).
[ Voor 6% gewijzigd door Sheik op 22-06-2003 19:24 ]
Gisteren kwam er bij toeval een mooi gefilterd licht binnenvallen waar ik met de camera van de zaak (een Nikon Coolpix 5000) ongetwijfeld een erg mooie foto van had kunnen maken. Met mijn eigen al wat oudere Canon Powershot S10 viel het me echter vies tegen, misschien toch maar eens een paar honderd euro reserveren voor een nieuw model...

We spend our years as a tale that is told
Verwijderd
Nah, daar wil ik niet eens inbrekenSheik schreef op 22 June 2003 @ 19:05:
Oke, hier weer 2 pics van mij. Ik woon pas in een nieuwbouwhuis en laat jullie via het raam kennismaken met het interieurOhja, inbreken heeft weinig zin, rolluiken en alarm houden jullie vlegels buiten de deur
De foto's zijn weinig apart, maar heb gewoon zin om jullie te vervelen met mijn gestuntel....
[afbeelding]
[afbeelding]
Sorry ik vind ze niet echt wat om eerlijk te zijn. Niet dat ik beter ben ofzoRD schreef op 22 June 2003 @ 20:55:
Paar nieuwe van moi! Comments?
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

De wondere wereld van:

Apple Studio Max M2 and Apple Studio Display | Macbook Air 15" M2 | FUJIFILM X-H2 | XF200 F2 | XF1.4x TC F2 |XF 2xTC | XF500 f5.6 | XF150-600 | XF80 | XF16-80 | Viltrox 27mm f1.2 PRO X-Mount
Firecow is eens het bos in gegaan... volgende keer gaat de statief mee... veel pics zijn bewogen door het weinige licht wat door de bomen valt... hier een selectie wat gelukt is...
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15
1

2

3

4

5

6

7

8

9

10

11

12

13

14

15

Terug uit Italië...
De natuur:
Het vervoer:
Mensen doen het er rustig aan:
Regen bracht nog enige verkoeling:
Maar de zon ging al snel weer schijnen:
En flaneren is een kunstvorm in Italië:
De rest staat hier, het aantal foto's zal nog wel groeien na een berg post-processing van de rest.
De natuur:

Het vervoer:

Mensen doen het er rustig aan:

Regen bracht nog enige verkoeling:

Maar de zon ging al snel weer schijnen:

En flaneren is een kunstvorm in Italië:

De rest staat hier, het aantal foto's zal nog wel groeien na een berg post-processing van de rest.
Verwijderd
Mooie sfeer, aparte uitstraling. Heb wel wat vind ik. Een foto waar je wat langer naar blijft loeren....Firecow schreef op 22 juni 2003 @ 23:53:
Firecow is eens het bos in gegaan... volgende keer gaat de statief mee... veel pics zijn bewogen door het weinige licht wat door de bomen valt... hier een selectie wat gelukt is...
14 [... huis achter bomen...]
@ 8 track: de foto's van die verschillende mensen zijn heel erg tof...Gebruik je een telelens?
Met name dat jongetje die op de bank ligt. Prachtig.
Ik vind persoonlijk mensen fotograferen het mooiste, maar wel het moeilijkste. Dus petje af.
Ik vind persoonlijk mensen fotograferen het mooiste, maar wel het moeilijkste. Dus petje af.
Erg mooie foto's 8-Track!!! Ben het eens met YellowCube. Het fotograferen van mensen heeft toch wel iets aparts...vooral die mooie Italiaanse
Ik vind de foto's een beetje grauw en grijs.Verwijderd schreef op 22 June 2003 @ 22:57:
Oostvaarders plassen, vanmiddag.
1.
[afbeelding]
2.
[afbeelding]
3.
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
Bij de eerste was het leuker geweest om iets meer te zien van de vogels aan de andere kant van het watertje.
De tweede foto vind ik wel heel erg grauw.
De derde foto is al wat lichter maar nog niet echt interessant.
De laatste foto is dan al weer heel wat aardiger, betere lucht en betere kleuren. Er hadden alleen wat minder gele planten op de foto gemogen.
Mooie serie!! Vooral nummers 3 en 6 (vooral dat vingerhoedskruid van foto 3Firecow schreef op 22 June 2003 @ 23:53:
Firecow is eens het bos in gegaan... volgende keer gaat de statief mee... veel pics zijn bewogen door het weinige licht wat door de bomen valt... hier een selectie wat gelukt is... [...]
Dankjewel...YellowCube schreef op 23 June 2003 @ 09:15:
@ 8 track: de foto's van die verschillende mensen zijn heel erg tof...Gebruik je een telelens?
De meeste van deze foto's zijn genomen tussen de 70 en 210mm, dus wel tele, maar niet overdreven veel. De meeste van deze mensen hadden me gewoon in de gaten, een hele hoop kijken recht in de lens. Ik heb gemerkt dat mensen helemaal niet zo moeilijk doen over het feit dat hun foto wordt genomen, de man op de brommer hield nog even in zodat ik m'n plaatje kon schieten, ik heb er dan ook vijf van hem. Deze foto is zelfs met flits, vanwege het tegenlicht.
De grootste barriere voor het nemen van foto's van mensen ben je zelf. Gewoon een open gezicht, veel lachen, niet rondsluipen en het gaat als vanzelf...
Erg mooie foto's!!Firecow schreef op 22 June 2003 @ 23:53:
1
[afbeelding]
2
[afbeelding]
3
[afbeelding]
4
[afbeelding]
5
[afbeelding]
6
[afbeelding]
7
[afbeelding]
8
[afbeelding]
9
[afbeelding]
10
[afbeelding]
11
[afbeelding]
12
[afbeelding]
13
[afbeelding]
14
[afbeelding]
15
[afbeelding]
Elke keer verbaas ik me er weer over de onweis mooie foto's die er uit een F602z komen!!
Is het nou echt zo'n goeie camera of ligt het gewoon grotendeels aan het kunnen 'fotograferen' ?
Het is een goeie digicam, maar een goeie camera maakt uit zichzelf geen goeie foto's natuurlijk. Ik heb zelf een keer met een camera'tje dat ik een keer gratis ergens bij gekregen had, voor 99% bestaande uit plastic (zelfs de lens), een mooie sfeervolle foto geschoten die ik erg goed gelukt vond (resultaat vér boven mijn verwachting, ondanks de geringe beeldkwaliteit).
Als je een goeie digicam wilt, is dit een goeie camera. Van wat ik inmiddels over deze camera gehoord heb echter, is dat als je al een spiegelreflexcamera hebt en daarmee fotografeert, dat je hoogstwaarschijnlijk teleurgesteld zal zijn met de mogelijkheden die je toch mist met deze camera. Hij schijnt bv. niet zo erg lichtsterk te zijn, waardoor het vrij vaak voorkomt dat je lange sluitertijden moet kiezen.
Als je een goeie digicam wilt, is dit een goeie camera. Van wat ik inmiddels over deze camera gehoord heb echter, is dat als je al een spiegelreflexcamera hebt en daarmee fotografeert, dat je hoogstwaarschijnlijk teleurgesteld zal zijn met de mogelijkheden die je toch mist met deze camera. Hij schijnt bv. niet zo erg lichtsterk te zijn, waardoor het vrij vaak voorkomt dat je lange sluitertijden moet kiezen.
[ Voor 6% gewijzigd door Aham brahmasmi op 23-06-2003 15:00 ]
nee die lichtsterkte is wel goed hoor... 2,8 op wide en 3.1 op tele.
Verwijderd
is het niet 2.8 over het gehele bereik?Firecow schreef op 23 June 2003 @ 15:05:
Hmm er staat idd 3.1 op dpreview maar als ik met de camera van mijn huisgenoot schiet dan lijkt het diafragma geen andere waarde aan te nemen? Fire heb jij dit ook?
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 15:32 ]
Verwijderd
Moest onverwacht naar spanje voor de crematie van mn oma...en we zijn daar ook even een aantal daagjes gebleven....
Hier alvast 3 van de ongeveer 200 fotos die ik gemaakt heb
Foto's vanuit het vliegtuig......

comments?
en meer fotos zijn al te zien op: http://www.xerax.nl/index...foto&gallery=fotos/spanje
Hier alvast 3 van de ongeveer 200 fotos die ik gemaakt heb
Foto's vanuit het vliegtuig......

comments?
en meer fotos zijn al te zien op: http://www.xerax.nl/index...foto&gallery=fotos/spanje
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 23-06-2003 16:09 ]
Ok ok, dan zal het wel aan de gevoeligheid van de CCD liggen. Ik spreek niet uit ervaring, maar hoorde iemand in dit topic die overgestapt was van deze camera naar een DSLR hier over klagen geloof ik.Firecow schreef op 23 June 2003 @ 15:05:
Maarre... nu ik er over nadenk is het wel onwaarschijnlijk dat de CCD niet gevoelig genoeg zijn zijn; dan zou die alleen ISO 25 moeten kunnen ofzo, want met F2.8-3.1 en ISO 100/200 zou je toch geen problemen met sluitertijden moeten hebben...
prachtplaat!
mooi licht door lage zon en het strijklicht, de typische italiaanse sfeer en de gelukzalige uitdrukking op het gezicht completeren het geheel.
een beauty.
* Hangloozz kan niet wachten om in september Umbrie weer onveilig te gaan maken met z'n cam
Dank je!Hangloozz schreef op 23 juni 2003 @ 16:35:
[...]
prachtplaat!
mooi licht door lage zon en het strijklicht, de typische italiaanse sfeer en de gelukzalige uitdrukking op het gezicht completeren het geheel.
een beauty.
* Hangloozz kan niet wachten om in september Umbrie weer onveilig te gaan maken met z'n cam
Ik heb er vijf van deze vent, hij was zijn vrienden met zijn brommer aan het uitroken (je ziet ze nog net vaag in de achtergrond). Daar moesten we allemaal erg om lachen. Hier issie nog wat dichterbij:

AI Focus to the rescue!
Verwijderd
Paar foto's van een ander KLM vliegtuig dat we op weg naar New York inhaalde.

Hier zat die rechts boven ons (ongeveer 300 meter hoogte verschil)

Iemand die het wasbakje leeg liet lopen...(links boven ons)

Brandoefening op New York airport waar een andere kist voor langs kwam vliegen.
Wel een grappig effect al zeg ik het zelf.
Hier zat die rechts boven ons (ongeveer 300 meter hoogte verschil)
Iemand die het wasbakje leeg liet lopen...(links boven ons)
Brandoefening op New York airport waar een andere kist voor langs kwam vliegen.
Wel een grappig effect al zeg ik het zelf.
brr, die laatste ziet er redelijk echt (=eng) uit 
ff voor de niet-DPZ'ers:
1. lovely vintage boerderijtje
2. het zonlicht zorgt vor herhalende lichtvlekken
3. macro met zon van achteren
4.
5.
6.
7.
8.
9.
20. weinig spelers op het veld...
ff voor de niet-DPZ'ers:

4.

5.

6.

7.

8.

9.

WOWHangloozz schreef op 23 June 2003 @ 17:28:
brr, die laatste ziet er redelijk echt (=eng) uit
ff voor de niet-DPZ'ers:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
4.
[afbeelding]
5.
[afbeelding]
6.
[afbeelding]
7.
[afbeelding]
8.
[afbeelding]
9.
[afbeelding]
[afbeelding]
Verwijderd
Thanx!Koraalduivel schreef op 23 June 2003 @ 10:51:
[...]
Ik vind de foto's een beetje grauw en grijs.
Bij de eerste was het leuker geweest om iets meer te zien van de vogels aan de andere kant van het watertje.
De tweede foto vind ik wel heel erg grauw.
De derde foto is al wat lichter maar nog niet echt interessant.
De laatste foto is dan al weer heel wat aardiger, betere lucht en betere kleuren. Er hadden alleen wat minder gele planten op de foto gemogen.
Een leuk plantje

Een hele donkere lucht bij zonsondergang

Een hele donkere lucht bij zonsondergang

oeps, hier ging iets lekker fout 
op de quote ipv edit knop gedouwd
op de quote ipv edit knop gedouwd

[ Voor 98% gewijzigd door Hangloozz op 23-06-2003 23:12 ]
Na een nachtdienst, tijdens zonsopgang wat foto's lopen maken in amsterdam langs de amstel, en op de dam

Afgelopen zaterdagavond was er op vliegveld hilversum een ballonen festival, waarbij er 35 heteluchtballonnen vlak achter elkaar opstegen.

Dit is de nieuwe ballon van bavaria, het hoofd van Van Gogh uit een van zijn zelfportretten, in 3d overgezet. Was de eerste keer dat hij zou vliegen.

Cam: Mijn trouwe Fuji Finepix 6900

Afgelopen zaterdagavond was er op vliegveld hilversum een ballonen festival, waarbij er 35 heteluchtballonnen vlak achter elkaar opstegen.

Dit is de nieuwe ballon van bavaria, het hoofd van Van Gogh uit een van zijn zelfportretten, in 3d overgezet. Was de eerste keer dat hij zou vliegen.

Cam: Mijn trouwe Fuji Finepix 6900
Ik maak geen fouten, ik creëer leer momenten.
@ Hanglooz: 3 en 6 zijn echt prachtig, 1 vind ik ook wel wat hebben. en dat het op de laatste zo rustig is kan ik me wel voorstellen. Wie gaat er nou op gras basketballen?
@ vrieserik85: buitengewoon prachtige compositie en kleuren bij die boot. Wat heb je ermee in PS gedaan?
@ koraalduivel: Hoe krijg jij die kleuren er zo mooi uit bij die tweede foto? Of komt hij zo uit de camera?
@ vrieserik85: buitengewoon prachtige compositie en kleuren bij die boot. Wat heb je ermee in PS gedaan?
@ koraalduivel: Hoe krijg jij die kleuren er zo mooi uit bij die tweede foto? Of komt hij zo uit de camera?
[ Voor 5% gewijzigd door Nofux op 24-06-2003 12:08 ]
Dit topic is gesloten.