Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje II

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.560 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:29

Smarron

The bend

Naluh! schreef op 24 July 2003 @ 13:54:
Ik overweeg ook deze set aan te schaffen, alleen heb ik nog wat vraagjes waarop ik geen antwoord kan vinden:

Gebruik je eigenlijk nog koelpasta tussen je WC-blok en je CPU bij deze set?

Ik heb nogal een slechte airflow in mijn kast (en zeer beperkte mogelijkheden om er iets aan te doen zonder bijzonder intensief modden), en ik wou de radiator eigenlijk buiten de kast plaatsen, of levert dit onoverkomelijke problemen op? (ik kan het me niet voorstellen eigenlijk!).
Je moet altijd koelpasta gebruiken, dus ook met een WC-setje.

De radiator kan gerust buiten de PC worden geplaatst, dan moet je wel even zorgen dat de draden lang genoeg geknipt worden.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 26-08 11:00
Hoos schreef op 24 July 2003 @ 14:14:
Heeft iemand een idee hoe lang het duurt voordat ik een nieuw pompje heb ?
Mijn pompje ratelt ook de laatste tijd :( En als het ratelt is de waterflow een stuk minder. Ik had contact opgenomen met mijn leverancier en die zei dat het 3 weken tot een maand duurde eer ik het pompje terug zou hebben. Wat dus echt wel veel te lang is :( en mijn zalman heb ik al verkocht :'(
Dan maar een nieuw pompje zoeken, een hydor l20 >:)

http://www.zelan.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08:14
Had hem nu maar bij Wintelco besteld! Binnen 5 dagen een nieuwe! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb ook problemen met de pomp (maxpert heeft echt nog niks laten horen

@Xentar;

die pomp die jij daar aangeeft, past die zo 123 in de set, of moet er weer een leger aan verloopstukken aan te pas komen..

ik wil de pomp ook wel kwijt, ook met het oog op latere aanpassingen (ander blokje, vga blokje etc) maar ''even'' de pomp vervangen is er eigenlijk ook niet bij, aangezien de slangen zo'n kutmaat hebben (6 mm) en alles is 8 of 10 mm... GRR...

weet iemand waar je evt verloopjes kan krijgen van 6 naar 8 mm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanmiddag bij de tweakstore geweest om mijn setje te halen

Niet te geloven, de man heeft daar zoveel lekkers op het menu
dat ik het op het moment supreme ff niet meer wist.

En.... na een lange babbel, werd het mij toch wel duidelijk dat voor
mij de TTA2 toch wel wat aan de lichte kant is..
(tenslotte haalt mijn systeempje makkelijk de 55/60 graden haal daar
es 5 af en het is nog veel)
Bovendien staat mijn machine nogal wat demo te draaien, dus kan ik mij
niet echt veel storingen permiteren.

Dus nou gaat hij voor mij een toch wat serieuzer setje samenstellen.

Ik moet zeggen dat ik behoorlijk onder de indruk was van de man zijn
ervaring met de verschillende soorten waterkoelers, plus de hoeveelheid
spullen die hij heeft liggen, chapeau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
@ idi, ik heb gister mijn sibak triple er weer opgezet om te kijken hoe warm hij werd: 55 GRADEN !!!!! en toen weer tta3 erop en toen weer vrolijk op de 33 graden rusten !! :P

offtopic:
Wrom is idereen nu al op campzone en ga ik pas morgen ochtend :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-05-2024
Jullie denken volgens mij dat dat geratel de pomp zelf is maar dat geratel is dus van die kralen die aan de zijkant in de pomp zitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Hoeft inet altijd ;)

Het pompje kan zelf dus ook ratelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Hmmz ...

Ik betrap nu opeens dat mijn baluwe lichtje van het pompje het niet meer doet. Ook hoor ik het ding amper. Als ik het pompje horizontaal leg, dan hoor ik het pompje opeens erg goed en lijkt het water ook goed te stromen.

Mijn temps waren normaal rond de 40 graden, nu zit ik al gauw richting de 48. Is die van mij ook kapot aan het gaan :?

[ Voor 3% gewijzigd door Smarron op 27-07-2003 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lennieboy83 schreef op 24 July 2003 @ 13:35:
[...]
Hebben jullie eigenlijk nog enig idee wat ik aan die dikke Adaptec kabel kan doen?
Misschien onder je moederbord door laten gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Is een ideetje ;) maar omdat ie nogal stug is (veel stugger dan een IDE kabel) is dit helaas niet mogelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Smarron schreef op 27 July 2003 @ 15:51:
Hmmz ...

Ik betrap nu opeens dat mijn baluwe lichtje van het pompje het niet meer doet. Ook hoor ik het ding amper. Als ik het pompje horizontaal leg, dan hoor ik het pompje opeens erg goed en lijkt het water ook goed te stromen.

Mijn temps waren normaal rond de 40 graden, nu zit ik al gauw richting de 48. Is die van mij ook kapot aan het gaan :?
Eh, het pompje hoort ook geen geluid te maken :/
Ik heb hem tenminste nooit gehoord. Misschien heb je hetzelfde probleem als ik?(+/- 20 posts terug)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Ik heb denk ik ook een probleempie: nml hoor en zie ik steeds die kralen bij de ingang in de pomp heel rap tegen de zijkanten aanslaan, wat kan ik hier tegen doen wat het geluid is echt irri, die ingang dus vanuit de rad. naar de pomp die trekt schijnbaar steeds die kralen daarnaartoe :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

MadMarky schreef op 27 July 2003 @ 20:50:
Eh, het pompje hoort ook geen geluid te maken :/
Ik heb hem tenminste nooit gehoord. Misschien heb je hetzelfde probleem als ik?(+/- 20 posts terug)
Ik bedoelde dat ik helemaal niks hoorde. Zodra ik het pompje horizontaal legde, hoorde je opeens het water stromen omdat er dan wat lucht bijkomt (aangezien mijn reservoir niet helemaal vol zit). Dan hoor je dat pompje zeg maar zuigen.

Zet ik hem dan weer verticaal, dan lijkt het alsof hij het wel actief doet. Dan hoor ik het pompje het water wegpompen. Dit is naar mijn mening een gezond geluid. Zeker niet hard hoor, begrijp me niet verkeerd.

Zonder dit hoor ik helemaal niks en weet ik niet of de circulatie wel goed is. Het lampje doet het in ieder geval niet meer, das al zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slaay
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 21:27

slaay

Natuurbeleven.com

De bevestiging van een Socket 478 cpu met de set is niet je-van-het. Je klemt het koelblok er op vast. Is er al bij iemand waar het los geschoten is? Want dat zou me niks verbazen als dat al meerdere malen gebeurt zou zijn.

Dich bis echt unne foëzen haas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 16-01-2021
Oke, heb nu ook eindelijk men setje ingebouwd maar ik vind enkel de temperaturen wat te hoog oplopen een 2800+ op 57 idle? :? En men pompje ratelt een beetje omdat een van die twee plastieke bolletjes op de bodem blijft en altijd tegen de rand slaat. :( Iemand een oplossing?

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
vladje schreef op 28 July 2003 @ 22:29:
Oke, heb nu ook eindelijk men setje ingebouwd maar ik vind enkel de temperaturen wat te hoog oplopen een 2800+ op 57 idle? :? En men pompje ratelt een beetje omdat een van die twee plastieke bolletjes op de bodem blijft en altijd tegen de rand slaat. :( Iemand een oplossing?
Dat heb ik dus ook en niemand weet een niet-destruktieve manier om die kralen te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Lennieboy83 schreef op 29 juli 2003 @ 00:43:
Dat heb ik dus ook en niemand weet een niet-destruktieve manier om die kralen te verwijderen.
Mijn kraaltjes hebben het nooit echt gedaan. Toch waren mijn temps ok. (40 graden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

vladje schreef op 28 July 2003 @ 22:29:
Dat ratelen komt waarschijnlijk omdat er nog lucht in de pomp zit, zie de handleiding.
Die kraaltjes horen vanzelf omhoog te gaan als de pomp draait, daaraan kun je zien of de pomp goed zijn werk doet. Blijft er eentje onderin, dan is er iets mis. Beetje dom om ze eruit te willen halen, het is je enige vorm van controle op de flow...

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Ik ben dus zeer ontevreden met deze set en ga hem dus inruilen voor een Asetek Waterchill KT03 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

MadMarky schreef op 29 July 2003 @ 03:27:

Dat ratelen komt waarschijnlijk omdat er nog lucht in de pomp zit, zie de handleiding.
Die kraaltjes horen vanzelf omhoog te gaan als de pomp draait, daaraan kun je zien of de pomp goed zijn werk doet. Blijft er eentje onderin, dan is er iets mis. Beetje dom om ze eruit te willen halen, het is je enige vorm van controle op de flow...
Owh, die van mij hebben het dus nooit gedaan. Terugbrengen maar ?? Temps zijn nog wel in orde. Iets hoger dan in het begin (48 stressed, XP1700+ @ 2,1Ghz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paulie72
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-04 17:37
Bij mij gaat er maar 1 kraaljte omhoog. De andere blijft onderin hangen. Dus mijn pomp is niet goed dan. Temps zijn Stressed 50 CPU en mobo 41
Idle 44 CPU en 40 Mobo. Ik weet dit niet zeker maar. Wat zijn andere hun ervaring gaan alletwee de kraaltjes echt omhoog of maar 1. Zie hieronder exacte specs.

Mini PC I5-10400 dual monitor, HP Microserver Freenas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat ene balletje maakt niks uit. Tis net hoe de stroming loopt in dat kanaaltje. Heb dat meestal als ik de pc net opstart. Na een tijdje word die stroming net ff iets anders en zitten ze allebei bovenin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik krijg woensdag ook mijn setje, alleen hoe maken jullie de heatsink eigenlijk vast voor diegenen die hem op een Socket A bevestigen? Ik wil hem namelijk met die klip vastmaken die ook achter je mobo komt te zitten, met die schroeven dus i.p.v van die klip aan de bovenkant. Alleen kan dit wel?

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

NeoGames.nl schreef op 29 July 2003 @ 15:04:
Ik krijg woensdag ook mijn setje, alleen hoe maken jullie de heatsink eigenlijk vast voor diegenen die hem op een Socket A bevestigen? Ik wil hem namelijk met die klip vastmaken die ook achter je mobo komt te zitten, met die schroeven dus i.p.v van die klip aan de bovenkant. Alleen kan dit wel?
Je kunt kiezen :Y)

Of net zoals normale socket-A koelers met de clipjes, of mocht je gaten rondom je socket hebben met schroeven door je mobo heen.

Dit was ook op de TT-site te vinden overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Het clipje aan de socket bevalt me prima, het is alleen oppassen met de zalman heatsink van m'n northbridge. Deze is behoorlijk hoog, en de omgebogen bovenkant van de clipjes moet precies tussen 2 koelribben vallen :P

Over die balletjes in de pomp:
Als de pomp voldoende kracht levert, moeten beide balletjes omhoog gaan. Bij mij ging 1 balletje altijd helemaal bovenin, en de andere bleef halverwege stuiteren op de stroming.

[ Voor 34% gewijzigd door MadMarky op 29-07-2003 19:35 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:27
Trouwens een errug n00b vraagje van mij, ik heb ook deze set gekocht als eerste stap richting waterkoeling (heb er nog geen ervaring mee en wil dus makkelijk beginnen) maar ik had er ook gelijk 1 liter Liquid Neon bijgekocht, gewoon een fles met een beetje groenachtige substantie wat vast wel zal oplichten bij me CCFL :)
Nu is mijn vraag, kan ik gewoon alleen die liquid neon gebruiken als koelwater of moet ik er nog wat bijmengen om de koeling goed te laten gaan ?

Thanx alvast

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
dapluiz schreef op 31 July 2003 @ 11:27:
Trouwens een errug n00b vraagje van mij, ik heb ook deze set gekocht als eerste stap richting waterkoeling (heb er nog geen ervaring mee en wil dus makkelijk beginnen) maar ik had er ook gelijk 1 liter Liquid Neon bijgekocht, gewoon een fles met een beetje groenachtige substantie wat vast wel zal oplichten bij me CCFL :)
Nu is mijn vraag, kan ik gewoon alleen die liquid neon gebruiken als koelwater of moet ik er nog wat bijmengen om de koeling goed te laten gaan ?

Thanx alvast
Staat dat niet op de fles? Het kan al voorverdund zijn natuurlijk. Anders in het grote waterkoelingsvragen topic vragen :) echt toeval dat ik dit topic open

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dapluiz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-09 07:27
Tis gewoon een witte kale fles :)
Maar als het niet onverdunt is, wat moet er dan precies bij ?

Niet Storen, ik ben al gestoord genoeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 08-09 11:59
Fijn.. een paar weken terug m'n kapotte pompje teruggebracht, krijg ik gisteren van de winkel te horen dat ze geen enkel vertrouwen er meer in hebben dat de leverancier ooit nog eens een nieuwe opstuurd :( Dus vandaag dan ook maar de rest van de shit terugbrengen en op zoek naar een ander wc setje .
(iemand enig idee welke setjes er nog meer met socket-klemmen werken, ik heb namelijk geen gaatjes in m'n mobo |:( )

life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 21:14
hmmja mijn pompje gaat nu ook dood, zat er net wat meej te klooien, ding wat lager gezet, direct half resovoir leeg (:S) en dat ding geeft nu ook geen ligt meer en ratelt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16-11-2014

diontjuh

for president

k moet zeggen, k ben blij dat ik hem niet gekocht heb :+

-=-=- [CM] Stainless Art -=-=-[cip] blauwe plexi cube -=-=-=

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-09 16:49

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

consolefreak schreef op 31 July 2003 @ 13:48:
hmmja mijn pompje gaat nu ook dood, zat er net wat meej te klooien, ding wat lager gezet, direct half resovoir leeg (:S) en dat ding geeft nu ook geen ligt meer en ratelt..
ooooh.. zucht..

Dan had je dus teveel lucht in je systeem ofzo dat er in eens wat meer water in het systeem zelf ging. Okay en dan gaat ie ratelen ja want dan heeftie teweinig water. Water er bij en je zult zien dat het weer klaar is

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh

diontjuh

for president

charops28 schreef op 31 juli 2003 @ 13:31:
Fijn.. een paar weken terug m'n kapotte pompje teruggebracht, krijg ik gisteren van de winkel te horen dat ze geen enkel vertrouwen er meer in hebben dat de leverancier ooit nog eens een nieuwe opstuurd :( Dus vandaag dan ook maar de rest van de shit terugbrengen en op zoek naar een ander wc setje .
(iemand enig idee welke setjes er nog meer met socket-klemmen werken, ik heb namelijk geen gaatjes in m'n mobo |:( )
het coolriver wc setje te bestellen bij : www.eynstein.nl ik heb hem zelf ook en hij heeft redelijke temps, met een p4 temps van 35-40 grade

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• consolefreak
  • Laatst online: 11-09 21:14
DAMAGE schreef op 31 July 2003 @ 14:22:
[...]

ooooh.. zucht..

Dan had je dus teveel lucht in je systeem ofzo dat er in eens wat meer water in het systeem zelf ging. Okay en dan gaat ie ratelen ja want dan heeftie teweinig water. Water er bij en je zult zien dat het weer klaar is
heb ik nu gedaan.. lampje doet't nog steeds niet en ratelt ook nog steeds.. en allebei die bolletjes die zweven in 't water..

[ Voor 7% gewijzigd door consolefreak op 31-07-2003 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
Ik begin onderhand een beetje te begrijpen waarom ik dit setje niet gekocht heb >:) maarja ik krijg morgen me DangerDen Maze 3 / Nextcool WaterCube LT3 / Black Ice Pro rad. / Eheim 1048 pomp / en in dit alles komt Engine Ice... en een mooie 120x120 mm fan erop.... :9

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

consolefreak schreef op 31 July 2003 @ 14:54:
[...]

heb ik nu gedaan.. lampje doet't nog steeds niet en ratelt ook nog steeds.. en allebei die bolletjes die zweven in 't water..
nou dan vrees ik inderdaad het ergste... sjonge jonge wat is dat toch wat met die setjes. ik heb gelukkig *klopt af* nog geen probs

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NeoGames.nl schreef op 31 July 2003 @ 20:13:
Ik begin onderhand een beetje te begrijpen waarom ik dit setje niet gekocht heb >:) maarja ik krijg morgen me DangerDen Maze 3 / Nextcool WaterCube LT3 / Black Ice Pro rad. / Eheim 1048 pomp / en in dit alles komt Engine Ice... en een mooie 120x120 mm fan erop.... :9
En vergelijk dan de prijs en zie in dat dit appels met peren vergelijken is. Het is een budget setje en geen die-hard overclocking prulletje. Van een Fiat Panda mag je ook geen Porschespecs verwachten.

Maar goed, we weten nu dat je een nieuw setje hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turnpike
  • Laatst online: 12-04-2022

turnpike

hang on to your ego

Ik ben ook geinteresseerd in zo'n thermaltake setje, lijkt me ideaal voor de non-overclocker. Ik heb nou dus ergens gelezen (webshop) thermaltake wc set bla bla bla....met nieuw type pomp.
Kan ik hieruit opmaken dat het ratel-euvel verholpen is bij de nieuwe sets ?

I could be wrong....couldn't I ? geld teveel ? kinderbevrijdingsfront!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

turnpike schreef op 31 July 2003 @ 22:44:
Ik ben ook geinteresseerd in zo'n thermaltake setje, lijkt me ideaal voor de non-overclocker. Ik heb nou dus ergens gelezen (webshop) thermaltake wc set bla bla bla....met nieuw type pomp.
De balletjes zitten nog steeds in de pomp....alleen is de ceramieke lager ( die gemakkelijk kapot kon gaan) vervangen voor een rvs....
Hierdoor moet dus het defect raken van de pomp voor het grootste gedeelde verholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

turnpike schreef op 31 July 2003 @ 22:44:
Het ratelt niet meer en ze hebben een deel van de pomp van een ander materiaal gemaakt wat sterker zou moeten zijn.

Overigens lijken mijn temps wel weer in orde. Ietsjes hoger dan normaal, maar dat kan natuurlijk ook door invloed van het weer zijn. Ik zit hier namelijk op zolder.

Het lampje heeft het in ieder geval wel begeven. Even getest of de doorvoer nog wel ok was en dat was gelukkig nog in orde. Even de radiatior boven de pomp laten hangen, allemaal water wat naar beneden stroomt en lucht naar boven. De boel op z'n plek gezet, aangezet en dan is het makkelijk te zien of alles stroomt. ja dus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

IK draai nu ongeveer al een week met dit setje, maar de temps zijn gewoon zwaar slecht. Idle na een dag aan te hebben gestaan is de temp van de cpu 55 graden :@. Het koelblok voelt ook heel warm aan en ik zi ehet water ook niet stromen, de balletjes in het pompje gaan wel een heel klen beetje op en neer en het lampje brand ook wle van het pompje.

Ik weet niet of het uit maakt maar de radiator die blaast koude lucht naar buiten? Dat lijkt me toch dat dat warme lucht moet zijn? :7

Weet iemand het probleem want ik heb het pompje netjes volgens het boekje geinstallerd en ik heb atric silver pasta gebruikt voor het plaatsen van het koelblok op de cpu

Ik heb trouwens een AMD XP2000

en de vcore staat standaard op 1,9 (volgens sisoft sandra op 1,89)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 23:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
dat is wel warm ja, als je nagaat dat ik nu op campzone met een proc van 27 graden zit :P :D [2500+ 1.6 non'oc]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dit setje bij 2 man ingebouwd en nou vraag ik me zelf af waarom die bij de een beter koelt dan bij de ander.
Ik zie dat er hier al veel gepraat word over die balletjes in de pomp en daar ben ik zelf ook erg benieuwd naar!

Amd Barton 2500 @ 2100mhz
1. Kortere slangen dan bij de 2400 gebruikt
2. Reservoir hoger geplaatst dan bij de 2400
3. Kleine kast
4. 2 fans wie lucht uit de kast blazen (geen fans wie lucht erin blazen :X )
5. balletjes in de pomp hoog en midden
6. groene spul wat je erbij kreeg erin

Cpu temp in windows = +_ 34 grade (niet gemeten met deze warmte!)

Amd Thoroughbred 2400 @ 2000mhz
1. Ietsje langere slangen dan bij de 2500
2. Reservoir iets hoger geplaatst dan pompje wie onderin de kast staat
3. Kast : Thermaltake Xaser 3
4. 2 fans wie in de kast blazen en 3 fans wie lucht uit de kast blazen.
5. balletjes in de pomp hoog en laag (ondersteballetje stuitert afentoe halfe cm omhoog)
6. geen groene spul erin

Cpu temp in windows = +_ 44 grade (wel gemeten met deze warmte!)

Nou zijn dit natuurlijk 2 verschillende cpu's maar toch denk ik dat de 2400 lagere temps zal halen als dat onderste balletje in het midden zou hangen, het water stroomt gewoon veel minder hard dan bij die 2500 in die kleinere kast.

Morgen wil ik graag bij die 2400 het reservoir hoger hangen (misschien meer druk :? ) of het reservoir weg halen en de bovenste aansluitingen op elkaar aansluiten.
Ook wil ik graag slangen inkorten en kijken hoe de pomp dan draait en of dat onderste balletje harder omhoog geknalt word. (kleinere kast = kortere slangen dus kan de pomp het makkelijker aan) Klinkt logies toch 8)7

Ik laat het jullie weten B) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BIj mij zweven die balletjes tegen elkaar aan in het midden maar ik zie het het water echt niet stromen ofzo :<, en de balletjes bewegen nauwelijks :<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 02:34:
BIj mij zweven die balletjes tegen elkaar aan in het midden maar ik zie het het water echt niet stromen ofzo :<, en de balletjes bewegen nauwelijks :<
Dat is goed dan :) dat betekend dat je stroming constant is dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 31-08 18:11

SveNRG

Onderweg

Mijn LEDje is ook kapot gegaan. Pompje rammelde heel erg, maar ik heb er nu water bijgedaan tot 'ie zowat helemaal vol zat en het is nu een stuk minder. Een van de kraaltjes zweeft roerloos in het midden, de ander zweeft licht trillend voor de onderste aansluiting van de pomp.

Oh, nog iets: wie heeft er van dat liquid neon spul met een blacklight wat ik ook heb. En wie weet een oplossing voor het probleem dat de slangen op ten duur niet doorzichtig meer zijn door die troep (groene aanslag) en dat het effect dus teniet gedaan is? :(

Nog 1 dingetje: Hoe zorg ik dat er geen lucht in het systeem zit? En hoe hou ik dat zo?

[ Voor 9% gewijzigd door SveNRG op 01-08-2003 03:19 ]

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-09 18:36

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Mensen ik heb iets gevonden waardoor het setje veel beter gaat coolen! >:)

Het is wel een heel gepriegel en zorg dat je een handdoek bij de hand hebt! Ik had namelijk het idee dat ze balletjes gewoonweg een goede doorstroming verinderde, dus heb ik nu het water niet meer via de balletjes laten stromen! Zorg er voor dat er genoeg water in het pompje / slangen / andere onderdelen zit en haal dan de slang die op het "IN" tuitje zit eraf (houdt de pomp hoger dan het koelblok / radiator en scheef zodat er geen water uit stroomt) en plug deze op het 2e tuitje van boven (boven het "OUT" tuitje dus). Op deze manier stroomt het water veel beter door het geheel heen, zonder dat het zich langs de verperrende balletjes moet persen!

Prestatieverbetering liegt er niet om! Ik ging van 52 graden op full load naar 46 graadjes met een AMD XP 1700+ (1,46Ghz) @ AMD XP 2800+ (2,17 Ghz - 1.90Volt). En houdt er bij deze ook nog rekening mee dat de kast (en daarbij ook de slangen...) verwarmt worden door een overgeclockte GF4-Ti4800 met Zalman HP80A koeling!

Als je het zelf ook wilt doen, veel suc6, maar pas op dat je kast niet onderstoomt met water dat nog in een slang zit! Het loont dus wel, maar het is wel risky... :o

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FiRePaTH schreef op 03 August 2003 @ 16:55:
Mensen ik heb iets gevonden waardoor het setje veel beter gaat coolen! >:)

Het is wel een heel gepriegel en zorg dat je een handdoek bij de hand hebt! Ik had namelijk het idee dat ze balletjes gewoonweg een goede doorstroming verinderde, dus heb ik nu het water niet meer via de balletjes laten stromen! Zorg er voor dat er genoeg water in het pompje / slangen / andere onderdelen zit en haal dan de slang die op het "IN" tuitje zit eraf (houdt de pomp hoger dan het koelblok / radiator en scheef zodat er geen water uit stroomt) en plug deze op het 2e tuitje van boven (boven het "OUT" tuitje dus). Op deze manier stroomt het water veel beter door het geheel heen, zonder dat het zich langs de verperrende balletjes moet persen!

Prestatieverbetering liegt er niet om! Ik ging van 52 graden op full load naar 46 graadjes met een AMD XP 1700+ (1,46Ghz) @ AMD XP 2800+ (2,17 Ghz - 1.90Volt). En houdt er bij deze ook nog rekening mee dat de kast (en daarbij ook de slangen...) verwarmt worden door een overgeclockte GF4-Ti4800 met Zalman HP80A koeling!

Als je het zelf ook wilt doen, veel suc6, maar pas op dat je kast niet onderstoomt met water dat nog in een slang zit! Het loont dus wel, maar het is wel risky... :o
Zou flowrate dan toch iets uitmaken op de prestatie???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Er moet ergens wel een grens zijn daarmee, want of je dadelijk nou 1000 of 2000 liter per uur verpompt, dat kan niet meer veel uitmaken, maar bij een pompje van rond de 60 liter per uur, is misschien een verschil van 10 a 20 liter wel een verbetering! :P

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
Ik heb het net ook even getest, maar heb helemaal geen verschil in temperatuur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
Heb eindelijk een picie van me setje.
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=240955

[ Voor 9% gewijzigd door vladje op 04-08-2003 08:00 ]

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
De mijne heeft gisteren begeven :'( en nog wel toen ik naar de final van thecpl summer aan het kijken was :( Vandaag maar eens gaan zoeken naar een vervangend pompje.

@vladje werkt dat wel goed zo je pomp het hoogste punt? Lijkt me iig niet echt logisch :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
ik heb weer een andere setup bed8 en waarschijnlijk change ik em weer soon :) Ik zal kijken of ik een goede pic ervan kan maken, ik zal em eerst textueel uitleggen :)

Kast: Chieftec big tower

voor de voeding heb ik dus de radiator opgehangen dmv bijgeleverde metalen plaatjes en magneetjes. De achterkant van de rad staat dus in contact met de opening van de voeding (voorkant). De pomp staat voorin (onderaan) mn kast.

volgorde: pomp > cpu blokje > rad > lange slang > pomp

ik ben van plan om de volgende volgorde aan te houden

pomp > lange slang > rad > cpu blokje > pomp

met de achterliggende theorie dat het opgewarme water in het pompje als het ware voorgekoeld (passief) wordt en dan nog eens gekoeld (actief) wordt in de rad. Ik bedoel hiermee dat het water het omringende water in het reservoir opwarmt, waardoor het totale warmteverschil kleiner wordt gemaakt. Daarna wordt het water nog eens actief gekoeld dan.

Ik vraag me alleen af of dit wel klopt :) Hier kwam ik achter door logisch te denken + ik las ergens in een draadje dat www.dangerden.com die volgorde prefereerde (ik kon het zelf niet vinden op die site :( )

anyone?

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
xentar schreef op 04 augustus 2003 @ 09:18:
De mijne heeft gisteren begeven :'( en nog wel toen ik naar de final van thecpl summer aan het kijken was :( Vandaag maar eens gaan zoeken naar een vervangend pompje.

@vladje werkt dat wel goed zo je pomp het hoogste punt? Lijkt me iig niet echt logisch :|
Pompje werkt volgens mij zoals het moet, kheb nooit beter gekend...
Waarom is dat niet logisch?

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
Heb nu het volgende probleem;Vanmorgen schudde ik wat met het pompje om het ratelen tegen te gaan en wat zag ik toen; een barst in dat mooie blauwe pompje....
Afbeeldingslocatie: http://picserver.student.utwente.nl/getpicture.php?id=243589

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vladje
@Xentar Laat iets weten over het vervangend pompje, kan het binnenkort ook gebruiken denk ik

BLU3_VV

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Ik krijg binnekort ook een aquarius II binnen en was me al vast een beetje aan het inlezen hier en op de site van Thermaltake. Nou zag ik bij de installatieguide de volgende stappen in deze volgorde:
- remove CPU;
- heel de boel aansluiten op elkaar en het mobo;
- switch on the power;
- install the CPU.

Kan dat geen kwaad, de computer aanzetten als er nog geen cpu inzit? En doet ie dan uberhaupt wel iets?!? Lijkt me trouwens sowieso lastig om de cpu te installeren als alles al in de kast zit....

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
@ Naluh! ==> kan wel, nix aan de hand.

Zo weer ff een update

Volgorde veranderd in:
pomp > lange slang > rad > cpu blokje > pomp, heeft weinig effect gehad, same temps als hiervoor.

Heb ook paar kleine spullen besteld, waaronder een Tt Smart Fan II Coolmod en een 8x8cm Fanduct en die op mn rad gebouwd en die maken wel degelijk verschil! Hij wordt nu stressed 45graden en idle is 40graden. Lijkt best hoog, maar ik moet erbij zeggen dat bij idle, mn smartfan op 1400 toeren draait (speedfan rokt! :) ) en bij hogere temps draait ie natuurlijk sneller (max 4800 toeren) als je dan je hand erachter houdt voel je wel degelijk een lucht erdoorheen stromen!

binnenkort maak ik ff pics, nu eerst ff voorbereiden op Danceparade :), ik heb dan al mn memory op mn digicam nodig voor die pics ;)

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jellabie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:38

Jellabie

wie laatst lacht..... is dom

ik heb een 2200+ en als men rad in de case hangt word de temp al snel 47° , als het rad uit de case hangt wordt de cpu 43°, dit is wel me ell cheapo coolpasta en met het irritant klem meganisme. hij is wel heel stil, en men pompje heeft in het begin gerateld maar na verloop van tijd is dat gestopt alle geluk.

De Nederbelg !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

sja het enige wat aan mijn pomp niet klopt, is dat ik geen rpm kan uit lezen.. weird

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• diontjuh

diontjuh

for president

vladje schreef op 04 augustus 2003 @ 07:59:
Heb eindelijk een picie van me setje.
[afbeelding]
ff een vraagje, zitten die dikke slangen standaard bij die set of heb je er dikkere op gedaan... en werkt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

diontjuh schreef op 09 August 2003 @ 11:05:
[...]

ff een vraagje, zitten die dikke slangen standaard bij die set of heb je er dikkere op gedaan... en werkt dat?
standaart zitten er geen dikke slangen bij, maar volgens mij zijn dit gewoon de standaart slangen hoor... het lijkt wat dikker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Mijn Aquarius2 dood sinds gisteren :( , ik had hier een week of 2 eerder gemeld dat mijn ledje stuk was in mijn pompje, wel nu gisteren ook pomp naar de haaien. De nacht ervoor zoals gewoonlijk, gewoon blijven draaien mijn pc , en 's morgens bij het opzetten van mijn monitor , een blue screen. Uiteindelijk dacht ik dat het lag aan mijn Windows update van de dag ervoor. En heb dan 's morgens voor mij te gaan wassen ff 3DMARK2003 9 keer laten lopen, geen probleem toen. Gisteren avond dus pc opgezet , ff 10 min weg en wanneer ik mijn kamer binnenkwam, pc uitgevallen :S !

Dus even volledige lek-controle enzo, en bleek het geen lek te zijn , wel pompje stilgevallen.
Dan verbrand ik nog mijn handen aan het waterblokje die ik er wou afhalen. Kokend heet. ( cpu @ 2.1 volt. )

Nu de ganse rommel eruit , en een deftige pomp zoeken dus, maar in ieder geval was ik er wel wat van verschoten, ik heb misschien nog maar 3maand ingebouwd :(

Van de 3 setjes die ik NL besteld had, waren er 2 stuk na aankomst. ( 1 ervan al na 2 uur gewoon verbrand, de andere fabrieksfout in de radiator. ) Uiteindelijk alle 3 de setjes werkende gehad , en nu reeds weer 2 setjes van de 3 die defect zijn :( :( , voor mij geen TT pompje meer :( :( :( :(

Gelukkig heeft mijn epox mij gered , want mijn 8rda+ stond op shut down temp van 65 ° C... , heeft dus gewerkt blijkbaar. Maar weet iemand vanaf welke temperatuur men nu eigenlijk zich kan verbranden ? Gelukkig geen blaren nu op mijn 2 vingers , wel rood :(

Ook wel merkwaardig , dat met defecte pomp , 9 keer 3Dmark2003 heeft kunnen draaien zonder de 65 graden te bereiken :p

[ Voor 6% gewijzigd door MPAnnihilator op 12-08-2003 09:07 ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

huh dat is inderdaad strange... volgens mij zit er in mijn epox 8k9a2 iets dat je proc niet meer door kan fikken ofzo... volgens mij zit dat ook in de jouwe. en niet alleen de shutdown temp, check maar is in je boekje. Ik heb gelukkig nog geen problemen en heb het setje al een aardige tijd. maarja, ik denk dat ook ik binnenkort wil kijken of er een eheim op past ofzo want die verhalen die ik hoor dat vind ik allemaal maar niks...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-04 14:07
zijn er betere manieren om de radiator te koelen ipv een fan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Mister_X schreef op 12 August 2003 @ 17:48:
zijn er betere manieren om de radiator te koelen ipv een fan?
Ja, hang hem in een bak met stromend koud water. Alleen moet je dat water dan ook weer koelen(met een radiator?) en het water wat door die radiator stroomt ook weer .... :p

Oftewel: je zult de warmte toch kwijt moeten aan de buitenlucht. Uiteindelijk is het het meest logisch om de radiator gewoon te koelen met lucht , waar ie voor bedoelt is dus ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet er iemand een goede 80 mm radiator die is op te nemen in dit setje? Met de bijgeleverde rad zijn mijn XP 2600+ rond de 50 graden, terwijl een XP 1800 maar op 35 zat.

Ik wil dus een tweede radiator in serie zetten met de originele in de hoop de temp een heel eind teruggeschroefd te krijgen.

Ik heb al wel 2 rads op het oog, maar volgens mij zijn de aansluitingen net iets te groot voor die 6mm slang van het Aquarius setje, dus misschien heeft iemand een voorstel.

P.S. Bij mij lekt de backup receiver niet :D Net de kast heel de dag op zijn zij gehad om een nieuw moederbord etc. in te bouwen en de waterkoeling zo ver mogelijk gewoon laten zitten zonder problemen of lekken :)

EDIT: Ik lees hier een paar horror verhalen. Misschien toch even nadenken over heel de set te vervangen...

Wel zonde van 100 EURO.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 01:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
ja bummer, kan je niet 'iets' op je pompje aansluiten waardoor je altijd kan zien dat ie werkt, dmv een lampje ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
@MisterX: Je kan in mbm5 de rpms van het pompje aflezen, dus kan je bv een warning op het scherm tonen indien de rpm 0 bedraagt (en het pompje dus niet meer werkt)

@dgtazzman: Ik was eerst ook van plan om een extra rad te plaatsen. Maar dan kan misschien het pompje het niet meer goed aan en moet je dat ook nog eens gaan vervangen. En dan moet je nog gaan zoeken naar speciale aansluitingen voor die 6mm slang.

Mijn pompje is nu kaduuk en wacht nog steeds op een nieuw (voorlopig dus @ air :(). Maar ik denk er sterk over om het setje te verkopen en zelf iets ineen knutselen:
blokjes, pomp, slang via de WC-IA + rad van auto + tupperware als reservoir.

Toch is dit setje een ideale inleiding tot WC geweest voor mij! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_X
xentar schreef op 13 augustus 2003 @ 12:19:
@MisterX: Je kan in mbm5 de rpms van het pompje aflezen, dus kan je bv een warning op het scherm tonen indien de rpm 0 bedraagt (en het pompje dus niet meer werkt)

@dgtazzman: Ik was eerst ook van plan om een extra rad te plaatsen. Maar dan kan misschien het pompje het niet meer goed aan en moet je dat ook nog eens gaan vervangen. En dan moet je nog gaan zoeken naar speciale aansluitingen voor die 6mm slang.

Mijn pompje is nu kaduuk en wacht nog steeds op een nieuw (voorlopig dus @ air :(). Maar ik denk er sterk over om het setje te verkopen en zelf iets ineen knutselen:
blokjes, pomp, slang via de WC-IA + rad van auto + tupperware als reservoir.

Toch is dit setje een ideale inleiding tot WC geweest voor mij! :+
huh? hoe is het pompje dan verbonden met het moederbord??

oja, me keuze is gevallen op de 3R poseidon, die ga ik morgen bestellen!

[ Voor 4% gewijzigd door Mister_X op 13-08-2003 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

xentar schreef op 13 augustus 2003 @ 12:19:
Bij mij valt ie regelmatig terug naar een rpm van 0 , komt denk omdat m'n mobo een rpm van onder een bepaald aantal als 0 aanziet, want de pomp doet het gewoon goed :)
Mister_X schreef op 13 August 2003 @ 12:41:
[...]

huh? hoe is het pompje dan verbonden met het moederbord??
Via de cpu/power fan op je mobo die beschikt over rpm-signaal meting :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gisteren avond steeg de temperatuur van mijn XP 2600+ naar 70 graden :/
Heb de PC maar uitgezet en vandaag mijn oude 1800+ er terug ingeduwd. Temp ligt nu rond de 40 graden. Lijkt erop dat die 2600+ echt een heethoofd is. Ik ga het setje gewoon vervangen, behalve de radiator, die hou ik en zet hem in serie met een andere 80mm radiator van een betere kwaliteit.

Voor de rest, koelblokken van de WC inkoopactie, een Black Ice Pro Micro radiator, een Hydor Seltz L20 Pomp en een LiquidIcer Extern waterreservoir.

Met deze temperaturen ga ik de VGA chip ook waterkoelen en ik denk niet dat het zo'n goed idee is een grotere keten te maken met een pomp die maar 60 liter per uur verplaatst.

Kosten: +- 209 EURO

Iemand nog een koelblok en pompje/reservoir nodig voor het Aquarius setje? :D

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 15:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05 15:55
Ik zelf haal met mijn 1700+ temps zoon 25 Graden. Als ik hem oc naar 2600+ dan heb ik temps van 35 Graden
Ik snap dat niet, ik lees in verschillende reviews dat het gewoon een bagger set is kwa prestaties met "speelgoed" onderdelen die niet duurzaam zijn en je beter 50 euro meer kunt besteden voor een veel beter presterend waterkoelingsetje.

25 graden, idle in de winter zeker :)

[ Voor 16% gewijzigd door Yokozuna op 13-08-2003 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
Fijn, zojuist is dus me tweede pompje overleden :(
Deze sjit gaat dus fijn retour, ik koop wel wat anders

• eXistenz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-01 21:13
* eXistenz denkt er ook over om het setje eruit te halen en een ander setje erin te doen..
de temp. zit de laatste tijd weer rond de 65 graden (ja ook voordat het warm werd buiten ;) ) en me pompje vindt het tegenwoordig ook leuk om te ratelen en nee er zit geen lucht in :(

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Ik snap niet hoe jullie aan die hoge temperaturen komen hoor! Als je een beetje kan klussen en 2 80mm fans op de gestripte radiator zet, slangen inkort (niet TE natuurlijk...) veren eruit haalt en balletjes geratel omzeild door slangen iets anders op pompje aan te sluiten, haal ik hier iig een temperatuur van rond de 40 graden op een 2,17 Ghz AMD...

Het is natuurlijk wat anders als het pompje kapot gaat, maar de nieuwe versie die ik heb ziet er stukken duurzamer uit dan de oude versie. Maar mocht de mijn 2e pompje nou kapot gaan, is het pompje het enige wat ik vervang aan dit setje! 8)

Verwijderd

@ FiRePaTH, als je die pomp gaat vervangen zal je problemen hebben. Heb nog niemand gevonden die de onderdelen appart verkoopt. Het wordt alleen als set verkocht. Heb bij een paar winkels geinformeerd over een tweede thermaltake radiator te kopen en dat ik het antwoord dat ik telkens kreeg.

Dat is wat mij betreft dus een extra reden om de set eruit te slopen.

Je kan bij XXLcases een basic Dangerden set kopen voor 139 EURO en daar zit dan een veel imposantere 120mm radiator en een maze 4 bij. Enige nadeel is dat er geen reservoir bijzit, maar die kan je er makkelijk bijkopen. De pomp die erbij zit is de Hydor L20, dus dat is ook zeker niet mis.

Heb mijn nieuwe setup een beetje herzien:

koelblokken van de inkoopactie, black ice xtreme rad (heb erover zitten denken een rad van de sloop te halen, maar de prestatie van deze ziet er heel indrukwekkend uit en dan moet ik niet gaan rotzooien met aansluitingen e.d.), Hydor L20 pomp, Dangerden of Liquidice reservoir.

Betekent wel dat ik moet gaan dremelen in mijn kast, maar dat kan mij geen sodemieter meer schelen 8)7

Ik weet ook niet waarom de Aquarius erin slaagt mijn XP 1800+ op een constante aanvaardbare temperatuur te houden en het bij de XP 2600+ niet lukt. Misschien dat de 2600 net iets meer warmte produceert dan de Thermaltake radiator kan afvoeren. Ik moet wel zeggen dat het Aquarius setje lekker klein en makkelijk in gebruik is. HIk heb wel mijn bedenkingen bij de plastic aansluitingen op het reservoir. Hadden ze volgens mij veel beter van RVS kunnen maken. Ik weet niet hoeveel lanparties de plastic dingen zullen overleven.

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2003 15:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Pompen verkopen ze gewoon apart hoor! En nee, dan ga ik natuurlijk geen Thermaltake pompje kopen omdat ik anders beter gewoon een nieuwe via RMA kan laten komen :+). Maar Eheim pompen met verloopstukjes werken heel goed met deze set, zoals iemand al in dit topic heeft gepost.

Btw mijn Athlon 2,17Ghz (+/- 2800+) houdt ie dus wel gewoon koel, dus jouw 2600+ moet dat al helemaal kunnen. Heb je koelblok trouwens al gepolijst en welke koelpasta gebruik je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieExtreme
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-07 20:21
Hierio, een pic van de Quarius II als R9700 koeling, is fijn voor mn nieuwe voltmod :P

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/zombie/IM000790.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.tiscali.nl/zombie/IM000795.JPG

hij loopt nu op 450 stabiel, op 466 had ie veel crap, kmoet dit weekend maar es kijken, gister had ik het pas gemaakt.

Doen de pics het nu wel dan ? bij mij deden ze het al ......

Trouwens mijn pomp maakt ook regelmatig een ratelend geluid, bij mn eerste WCset was dit geluid afhankelijk van de wateraanvoer, deze kon je dan ook mooi regelen om dit geluid te voorkomen. Jammergenoeg is dit niet mogelijk bij deze pomp.

[ Voor 33% gewijzigd door ZombieExtreme op 19-08-2003 02:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Semetrix
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07:03
Zucht. Mijn pompje zit nu ook nog alleen maar te ratelen :/
(hoelang heeft ie nog te leven?)

* Semetrix zit te denken aan Asetek Waterchill, alleen waar laat ik die radiator in mijn case

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

* JaY- heeft nog steeds gelukkig geen problemen met z'n pompje (maar klopt dat hard af ;))

@ZombieExtreme:
Je pics doen het niet, ben toch wel benieuwd ernaar!

@FiRePaTH:
Zou jij ook een paar piccies kunnen posten van jou setup? Wil namelijk een soort van fanduct om die rad heen gaan bouwen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
FiRePaTH schreef op 15 augustus 2003 @ 20:14:
Pompen verkopen ze gewoon apart hoor! En nee, dan ga ik natuurlijk geen Thermaltake pompje kopen omdat ik anders beter gewoon een nieuwe via RMA kan laten komen :+). Maar Eheim pompen met verloopstukjes werken heel goed met deze set, zoals iemand al in dit topic heeft gepost.
Ik vind die pomp van Thermaltake een ramp (hij maakt veel herrie). Welke van Eheim moet ik nemen? En nog een vraag: ik zie op die Eheim maar twee uitgangen zitten. Hoe zit dat nou want bij de Thermaltake zie ik er vier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Tigertje schreef op 18 August 2003 @ 01:15:
[...]

Ik vind die pomp van Thermaltake een ramp (hij maakt veel herrie). Welke van Eheim moet ik nemen? En nog een vraag: ik zie op die Eheim maar twee uitgangen zitten. Hoe zit dat nou want bij de Thermaltake zie ik er vier.
Dat komt omdat bij die pomp een voorraad reservoir direkt in de kringloop wordt opgenomen, bij de Aquarius is dat niet zo, dus vandaar een ontluchtings slangetje en een slangetje waardoor vloeistof loopt naar de pomp als deze te leeg wordt (de Aquarius pomp is naast pomp dus ook een reservoir die dus wel direkt in de kringloop staat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
Lennieboy83 schreef op 18 August 2003 @ 01:25:
[...]

Dat komt omdat bij die pomp een voorraad reservoir direkt in de kringloop wordt opgenomen, bij de Aquarius is dat niet zo, dus vandaar een ontluchtings slangetje en een slangetje waardoor vloeistof loopt naar de pomp als deze te leeg wordt (de Aquarius pomp is naast pomp dus ook een reservoir die dus wel direkt in de kringloop staat).
Akkoord, dat is duidelijk. Maar ik kan die Thermaltake dus gewoon vervangen? Heb ik dat backup resevoir dan niet meer nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
Tigertje schreef op 18 August 2003 @ 09:59:
[...]

Akkoord, dat is duidelijk. Maar ik kan die Thermaltake dus gewoon vervangen? Heb ik dat backup resevoir dan niet meer nodig?
Nodig heb je het niet, maar het is wel handig voor ontluchten en/of bijvullen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En daar gaan we dan,ook mijn pompje laat het nu en dan afweten. slecht electrisch contact denk ik. komt nog eens bij dat toen ik de fan wou omdraaien en de schroeven verwijderde, ik plotseling een hele gulp water over me heen kreeg.

heb eergisteren dan maar een tijdelijk goedkoop lucht koelertje gekocht (Sibak Triple Fan 22€) , nu koelt dat ding nog beter dan men aquarius setje ook.

Man, ik denk dat ik toch maar een ander setje ga aanscheffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• adamvansanten
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-07 16:38

adamvansanten

Appletje voor de dorst

Hm... ik wilde dit setje eerst ook aanschaffen, maar ben toch maar via-via aan "echte" waterkoeling gekomen. Heb wel nog minder betaald dan dit setje kost en heb mijn gpu (r9700) ook wced. Zonder gpu zijn mijn cpu temps maar 1c lager dan met gpu erbij. Toch snap ik niet hoe ik dezelfde temps als jullie haal. (38c idle, 42 stressed). Komt het omdat ik de enige ben die nog een achterlijke Palomino heeft die 80w uitpompt? (xp2000@1750mhz, 1.8v). Ik heb goede case airflow (5x80mm + 1x120mm op rad) en ook precies genoeg thermal paste op mijn cpu en gpu, dus dat kan het niet zijn. Iemand die tips heeft die ze mij kunnen pmen ofzo?

Battle.net: adamvsan#2784 | Steam: adamvansanten | PSN: adamvansanten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennieboy83
Tigertje schreef op 18 August 2003 @ 09:59:
[...]

Dan zou je dus een apart reservoir erbij moeten kopen alleen zou je moeten kijken welke aansluitingen dee heeft, of toch overwegen een andere set te kopen zoals ik dus gedaan heb ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Er zijn nu nieuwe sets in omloop met een verbeterde pomp. (goede lagers waarschijnlijk ;) ) Er is wellicht nog hoop.... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
dominator schreef op 18 August 2003 @ 17:09:
Er zijn nu nieuwe sets in omloop met een verbeterde pomp. (goede lagers waarschijnlijk ;) ) Er is wellicht nog hoop.... :P
Tsja maar hoe herken zo'n nieuwe pomp? Bij de online winkel stond erbij dat het de nieuwe pomp was. Maar hij ratelt wel. Overigens heb ik dat verholpen door de pomp scheef te zetten. Tot dusverre heeft dat nog geen effect gehad op de koelprestaties maar of het goed is voor de pomp weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Ik weet het, ik heb hem ook even onderzocht toen ik een nieuwe lading setjes binnen kreeg. Absoluut geen verschil te zien, maar goed het gaat natuurlijk ook alleen om de lagertjes van het pompje.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
dominator schreef op 18 August 2003 @ 19:11:
Ik weet het, ik heb hem ook even onderzocht toen ik een nieuwe lading setjes binnen kreeg. Absoluut geen verschil te zien, maar goed het gaat natuurlijk ook alleen om de lagertjes van het pompje.....
En wat veroorzaakt dat geratel dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• charops
dominator schreef op 18 August 2003 @ 17:09:
Vraag blijft hoelang je erop wil wachten, mijn lokale pc boer heeft na 1 maand m'n setje maar teruggenomen omdat hij ondanks herhaalde beloften van de leverancier maar geen nieuw pompje toegestuurd kreeg ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Klopt. De enige 'grote' leverancier van die dingen in nederland heeft een tijdje (ca. maand) die dingen geweigerd te verkopen (iets teveel problemen), nu zijn er echter nieuwe setjes die het stukken beter zouden moeten doen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
Dominator, had je er zelf geen last van dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Nope, en dat terwijl het setje bij mij al circa een half jaar draait..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
dominator schreef op 19 August 2003 @ 15:38:
Nope, en dat terwijl het setje bij mij al circa een half jaar draait..... :)
De mijne is dus nu ook stil omdat ik hem scheef heb gezet. Denk je dat zoiets kwaad kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Volgens mij niet. Nu je het zegt staat ie bij mij volgens mij ook iets scheef. Dat stalen beugeltje wat je met magneetjes aan je kast klikt was niet helemaal haaks gebogen bij mij. En aangezien ik geen zin had om m'n pomp in 2'en te breken heb ik hem zo maar in de kast gehangen. Misschien dat dit voor meer mensen een oplossing is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
bij mij staat ie zijwaarts scheef, onder een hoek van ongeveer 40 graden. Dan houdt dat geratel dus op. Ik zal later een foto neerzetten.
Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.