Het voordeel van die gaten is dat het geheel wat steviger zit en dat je hem beter vast kan draaien.Verwijderd schreef op 06 July 2003 @ 22:14:
Kan iemand mij vertellen of het in temperatuur uitmaakt of de klemmetjes of beugels (dus door moederbord) gebruik?? Ik heb een Athlon XP 2100+ en in het boekje staat dat ik de klemmetjes moet gebruiken (heb ik nu dus ook gedaan), maar ik kan ook de beugels gebruiken (gaten zitten standaard in mijn moederbord). Wie heeft beide geprobeerd en temps vergeleken??
Het zal misschien 1 of 2 graden uitmaken, maar toch
Het voordeel dat je zou kunnen hebben is dat je (gepolijste) blok beter contact maakt met de core van je cpu, maar als je precies genoeg pasta gebruikt in combinatie met die clip zou het niks uit moeten maken...
Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL
Ik heb hier nog een verslagje staan van het installeren.
specs:
abit kr7a
amd xp1700+
geforce3
512 MB DDR pc2700
40 GB maxtor
temperaturen:
voorheen met luchtkoeling:
1700+ @ 2200+(1833 MHz): 49 / 27 stressed (cpu/kast)
nu met waterkoeling:
1700+ @ 2600+(2083 MHz): 43 / 28 stressed (cpu/kast)
Ik heb overigens het idee dat het pompje wat stiller zou kunnen. Die ratelt nu ietsje. Ik heb al gekeken maar kan niet echt iets van lucht ontdekken in het pompje o.i.d.
Verder heb ik de ventilator op de radiator vervangen voor een titan 8 cm ventilator (TFD-8025M12S)
Vouw mee bij Fatal Error Group! - F@H: #10
Hoe kan je trouwens kortsluiting in je pomp krijgen? Lijkt me erg knap
*edit: Typo
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 11-07-2003 19:05 ]
Henk: van mij mag je. Misschien moet je wel even wat typfouten eruit halen. Ik weet dat er een paar inzitten, maar ben veel te lui om die eruit te halen. Veel plezier er iig mee
Verwijderd

Hier mijn Aquarius II modjes
Verwijderd in "Het 'Post hier je kleine mods" topic - D"
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 12-07-2003 13:15 ]
Verder ziet je home-made reservoir er goed uit!
Waarom heb je niet het volgende gedaan:
- de radiator vooronder in de pc gemonteerd, dus tegen het metaal van de case;
- daar een gat gemaakt in zowel de kast alsook in het front;
- daar dan een rooster voor gemaakt (voor de mooi);
- de ventilator naar binnen laten zuigen?
Verwijderd
Nou dit helpt zkr ja. Aangezien die ijzeren kapjes alleen maar de airflow tegenhouw heb ik ze er maar afgeschroeft. En zo is die ook mooierJaY- schreef op 12 July 2003 @ 02:02:
Ziet er zeer leuk uit G4s! Ik zie dat jij je radiator hebt "uitgekleed", heeft dat veel nut op de koelprestaties? Ik heb namelijk het gevoel dat mijn rad nog vrij veel warmte vasthoudt, dit zou dus een oplossing zijn denk!
Verder ziet je home-made reservoir er goed uit!
'Het is bewezen'
Heb je een link naar een site waar dat staat?
Verwijderd
Uhh dat is gewoon logischmark_vs schreef op 12 July 2003 @ 14:19:
@ Jay:
'Het is bewezen'
Heb je een link naar een site waar dat staat?
Nee, leg het me nu eens goed uit, waarom ik dan de radiator op de warmste plek in de pc moet plaatsen.
Begrijp je het zelf wel?
Waarom ik hem op deze plek heb geplaats: op de foto's kan je het niet goed zien, maar ik heb al een blowhole gemaakt voorin onderaan in de kast en daar zit ook een ventilator die koele lucht naar binnen blaast. Dat ik de radiator daar niet heb neergezet is omdat er op deze manier er wat meer koele lucht door mijn kast heen blaast (wat dus niet door de radiator is gegaan). Daarnaast zou ik anders nog even zitten met hoe ik de ventilator ook nog eens aan de kast vastschroef, aangezien er al die bouten inzitten om de fan aan de radiator vast te zetten en ik denk dat de gaten voor de fan in de kast zelf net iets te groot zijn. Vandaar.
Over dat bovenin plaatsen: waar denk je dat de meeste warmte in je kast door ontstaat? Juist, de processor. Dankzij waterkoeling breng je die warmte op een andere plek in de kast, alvorens je het koelt. Het zou wat dat betreft dus praktisch zijn als je hem bovenin je kast zet, zodat je die warme lucht gelijk de kast uit kan blazen, inplaats dat het eerst nog je hele kast door moet.
Verwijderd
Mijn rad+fan staan vooraan onderin. 120 mm fan intake. Achter bovenin zit een 120 mm outtake fan, die ik niet aan heb staan omdat hij nog op 12V loopt en dus (teveel) geluid maakt. Zet ik hem wel aan, dat scheelt me dat een paar graden.
In de korte tijd dat de lucht door die rad+fan stroomt, wordt die echt niet (bij lange na niet) tot de temp van de cpu verhoogd. De lucht die door de radiator heen de kast ingeblazen wordt, is nauwelijks warmer dan de lucht die er aan de voorkant ingaat.
Daar gaat je theorie.
Ik wil betere horen.

Gaan die nieuwe pompjes nu minder snel stuk?
Heb je ook temps ofzo? Ik begrijp maar weinig van je verhaalmark_vs schreef op 13 July 2003 @ 01:15:
Ik ben niet overtuigd.
Mijn rad+fan staan vooraan onderin. 120 mm fan intake. Achter bovenin zit een 120 mm outtake fan, die ik niet aan heb staan omdat hij nog op 12V loopt en dus (teveel) geluid maakt. Zet ik hem wel aan, dat scheelt me dat een paar graden.
In de korte tijd dat de lucht door die rad+fan stroomt, wordt die echt niet (bij lange na niet) tot de temp van de cpu verhoogd. De lucht die door de radiator heen de kast ingeblazen wordt, is nauwelijks warmer dan de lucht die er aan de voorkant ingaat.
Daar gaat je theorie.
Ik wil betere horen.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-
Draai dan maar eens een uurtje Prime en voel dan nog eens aan de lucht die uit de radiator komt, die is dus echt wel warm hoor. Wat je nu doet is die warme lucht over alle onderdelen in je pc blazen. En dat is uiteraard niet gezond voor hun levensduur... Ik heb ook bovenin een gat gemaakt en daar mijn rad gehangen en mijn casetemp ging van 34 naar 25. Als je dat misschien overtuigd??mark_vs schreef op 13 July 2003 @ 01:15:
Ik ben niet overtuigd.
Daar gaat je theorie.
Ik wil betere horen.
Verwijderd
Kweenie hoe warm het bij jouw in je kamers is maar mijn kamer temp is toch wel iets lager als de temp van me radmark_vs schreef op 13 July 2003 @ 01:15:
Ik ben niet overtuigd.
Daar gaat je theorie.
Ik wil betere horen.
Ik zal binnenkort eens proberen om de radiator aan een outtake fan te schroeven.
Ik heb er aan beide kanten 1 zitten, maar ik merk idd geen temp. verschil t.o.v. 1 fan.MadMarky schreef op 13 July 2003 @ 15:06:
Ik heb een opstelling waarbij de radiator in het vooronder zit, met een sterke casefan er tegenaan gemonteerd. Ik krijg echter het idee dat lucht tegen de radiator aanblazen amper werkt, en dat er doorheen zuigen een stuk beter gaat.
Ik zal binnenkort eens proberen om de radiator aan een outtake fan te schroeven.
Ik denk gewoon dat de radiator zowieso niet zo heel veel invloed heeft op de temp, maar vooral het koelblokje het werk doet.
Ik heb de fan op de radiator rpm-variabel via zo'n Zalman-geval gemaakt en varieert nu van 2200 naar 1100 rpm.
Als ik hem op 1100 zet, wat uitermate geschikt is om lekker te kunnen slapen stijgt de temp wel 2 graden ofzo

Verwijderd
@smarron: denk je dat de radiator niet zo veel invloed heeft op de temp???
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 13-07-2003 16:09 ]
Ik snap het ook niet, baseer het alleen op feiten... Ik vind het ook vaag.Verwijderd schreef op 13 July 2003 @ 16:06:
het probleem van je radiator boven in je kast hangen is dat de warme lucht van je mobo en HDD door je rad gaat
@smarron: denk je dat de radiator niet zo veel invloed heeft op de temp???dat is de enige plek waar de warmte afgegeven wordt aan de buitenlucht hoor!! bij je cpublok wordt de warmte alleen aan het water afgegeven
Op het begin had ik ook mn rad met fan, aan de voorkant van de kast geschroefd, en diende als intake, later heb ik de fan omgedraaid en als uittake (aan de voorzijde) gebruikt, en nu hangt de fan + rad aan de bovenkant van mn case, en dient dus als outtake.MadMarky schreef op 13 July 2003 @ 15:06:
Ik heb een opstelling waarbij de radiator in het vooronder zit, met een sterke casefan er tegenaan gemonteerd. Ik krijg echter het idee dat lucht tegen de radiator aanblazen amper werkt, en dat er doorheen zuigen een stuk beter gaat.
Maar bij mij scheelde het niet in temps!!
Tis best wel een lawaai pc, en alles staat op zn max, de cpu fan maakt 58 db lawaai

Kortom, is het echt de moeite waard
Verwijderd
Dat gaan we in de komende tijd meemaken.......SuperPaddo schreef op 13 juli 2003 @ 02:45:
Dit setje leek me wel wat (vooral vanwege de prijs), maar ik lees er niet echt posieve dingen over.
Gaan die nieuwe pompjes nu minder snel stuk?
zou ik wel doen, ik ben ook al aan het sparen voor een duurdereSuperPaddo schreef op 13 July 2003 @ 19:37:Kortom, is het echt de moeite waard, ik lees positieve en negatieve dingen erover hier, of kan ik beter doorsparen voor een duurdere set?
Ik kom nu uit op ong 260 euries, dan heeft ie onderdelen zoals een eheim 1048, dangerden maze4, black ice pro rad en genoeg slang etc.
Ik wacht even results af met die nieuwe pomp, (of die minder snel stuk gaat dan) en koop hem dan misschien bij tweakstore of wintelco
DAs een complete set?aramdin schreef op 14 July 2003 @ 00:10:
voor ong 200 heb je een asetek waterchill die een stuk beter isHeb spijt dat ik die niet had gehaald...
edit: Volgens google een complete kit
Ik ga nu eerst slapen, morgen maar eens uitzoeken wat er zo goed aan dat Asetek ding is
[ Voor 32% gewijzigd door SuperPaddo op 14-07-2003 00:29 ]
Je kunt idd beter voor de asetek gaan. Voor overclocken is dit setje niet bijster geschikt. De radiator is aan de kleine kant, de ventilator is te zwak, en het pompje stelt ook niet veel voorSuperPaddo schreef op 13 July 2003 @ 19:37:
Gaat volgens jullie dit setje mn xp2500+ @ 3000+ koeler houden dan 46 graden wat ie nu is (met een Thermaltake Volcano 9 en 7 casefans op 12 v?
Tis best wel een lawaai pc, en alles staat op zn max, de cpu fan maakt 58 db lawaai
Kortom, is het echt de moeite waard, ik lees positieve en negatieve dingen erover hier, of kan ik beter doorsparen voor een duurdere set?

Verwijderd
Het voordeel is wel dat het relatief goedkoop is en weinig geluid produceerd.
Maar ik vroeg me af, de koelprestatie waar hangt die het meest vanaf, het koelblokje? Want in dat geval zou ik er bijvoorbeeld een zalman WCkoelblokje op kunnen gooien..
Maar een groter radiator zou denk ik het grootste verschil maken. Ik ben zelf ook op zoek naar een goede radiator (ik ga een oude kachelradiator v/e auto zoeken). Alleen die slangen van 6mm binnendiameter gaat nog een probleem geven vrees ik... Het pompje doet het bij mij nog altijd en zal het water ook wel door een grotere radiator kunnen pompen.
Lees deze draad maar eens door, dan kom je ook achter de ervaringen van verschillende gebruikersSuperPaddo schreef op 14 July 2003 @ 00:27:
[...]Ik ga nu eerst slapen, morgen maar eens uitzoeken wat er zo goed aan dat Asetek ding is
[rml][ WC] Asetek Waterchill topic[/rml]
Ja, deze set koop ik mooi nietaramdin schreef op 14 July 2003 @ 20:34:
[...]
Lees deze draad maar eens door, dan kom je ook achter de ervaringen van verschillende gebruikers
[rml][ WC] Asetek Waterchill topic[/rml]
Kortom, ik moet weer verder zoeken naar een leuk setje. (en et gaat me alleen om de cpu)
Verwijderd
Voor prijs indicatie: http://www.xxlcases.nl/webshop/pi-895487962.htm
Reviews zijn wel te vinden via Google
Verwijderd
-dat reservoir binnen zit dicht bij de pcisloten, is daar nog wel plaats over voor pci kaarten?
-kan ik de radiator ook buiten de kast plaatsen, en zijn de bijgeleverde slangen lang genoeg daar voor?
-en past dit op een GigaByte GA-7N400 PRO NForce2?
Verwijderd
ik denk persoonlijk eerder met de Thermalright dan met de Thermaltake....
ik heb mn XP1700 alweer moeten terugklokken van 2200 mhz naar zn originele waarde, want temps waren om te janken. rond de 68 graden stressed (ok is ook warm weer)
normaal zit ik rond de 40 iets hoger stressed meestal.
dit is voor mij iig de 1e miskoop in mn leven met computers, ben er echt niet tevreden mee.
@ Xentar;
dat probleem heb ik dus ook. wel handig natuurlijk van die jongens, zo kan je de set nooit modificeren, heb alle modshops al afgemaild, niemand had een verloopje in de handel naar bijv. 10 mm (dangerden e.d)
zal eerst eens paar meter nieuwe 6 mm slangen halen, en kijken of de rad bovenin zetten ook soelaas brengt, anders gaat dat klere ding mooi in de prullebak...
Zeg het mij dan ffVerwijderd schreef op 16 July 2003 @ 00:58:
blabla
anders gaat dat klere ding mooi in de prullebak...
Ik heb precies datzelfde kastje, van alternate en ik ben ook van plan om dit setje te kopen, maar is het niet slimmer om de radiator buiten de kast te plaatsen en de fan aan de binnen (dus omdraaien)eXistenz schreef op 13 juni 2003 @ 15:14:
Ik heb dit setje ook sinds vandaag erin zitten en ben ook best tevreden ermee
Beetje alternatief moeten inbouwen aangezien de radiator niet op de bodem kon omdat me pompje daar al moest staan.(pomp kon niet links omdat me pci kaarten daar zittenkast is aan de kleine kant), maar het werkt zo ook goed
[afbeelding]
ja ik weet dat me kabels netter kunnen
(en ja ik weet ook dat de slangen niet netjes zijn maar dat komt omdat ik ze nog moet wegwerken..hij zit er net pas in)
athlon 1800+ op moment rond de 49 graden ,was voorheen constant 64 graden dus ik ben der tevreden mee
Verwijderd
Ik gaat deze meteen kopen!
mocht het niks worden, aradim, mail me op s-kerkhoff@home.nlaramdin schreef op 16 July 2003 @ 14:15:
@ SuperPaddo
ik ga op korte termijn (lees 1 a 2 maanden) mn set hoogswaarschijnlijk wegdoen. Ik heb een custom samengestelde set in gedachtenI'll let ya know als het zover is?
mail maar als je interesse hebt, de set heb ik gekocht op 21-5-2003.
ik neem hem over van je als superpaddo niet wil
Verwijderd
2500+ @ 2300Mhz = 36 Graadjes Stressed. [bij mij dan]SuperPaddo schreef op 13 July 2003 @ 19:37:
Gaat volgens jullie dit setje mn xp2500+ @ 3000+ koeler houden dan 46 graden wat ie nu is (met een Thermaltake Volcano 9 en 7 casefans op 12 v?
Kortom, is het echt de moeite waard, ik lees positieve en negatieve dingen erover hier, of kan ik beter doorsparen voor een duurdere set?
gne gne best wel redelijke temp, wat voor vcore draai je? ik haal 41 graden stressed met een maze3 cloon+ rad van een opel kaddet, das btw ene xp2500 @ 2535Mhz @ 1.9vcoreVerwijderd schreef op 17 July 2003 @ 12:15:
[...]
2500+ @ 2300Mhz = 36 Graadjes Stressed. [bij mij dan]
niks
*edit: wil me bij deze ff verbeteren. 12 x 200 is geen 2300

*edit: Oude opstelling:
binnenkort fotos van 2x 12cm fans er meer in en nog 4 8cm fans. Deze niet meer op 5 volt maar op 12.Verwijderd schreef op 25 June 2003 @ 10:51:
Ik heb nu me kast opgeruimt en die slangen tegen de zijkant aan ge"ty-rapt", dit ziet er een stuk netter uit. [heb bij dit setje nog niet eerder gezien.]
Before:
[afbeelding]
After:
[afbeelding]
en deze was ik ff aan het twijfelen of ik deze hier al gepost had, maar dit is hoe ik mijn radje "cool" het zijn vier fans op 5 volt. dus je hoort de db echt niet meer.
Dit is een 700kb foto, dus die heb ik niet als plaatje neergezet :P, klik dus hier om het hem te openen.
[ Voor 112% gewijzigd door Verwijderd op 17-07-2003 15:26 ]
Verwijderd

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL
Wat voor prijs had je in gedachten?
edit: Betreft het hier de versie met de oude pomp?
[ Voor 29% gewijzigd door SuperPaddo op 18-07-2003 11:09 ]
mail maar een keer, tis idd de versie met de oude pomp...Als het zover is, neem ik sowieso contact met je op, weet alleen niet hoeveel haast je hebt...
volgens wintelco kan ik beter zon luchtkoeler nemen als waterkoeling
ik d8 dat water altijd stiller was
allemaal clickable.

en nog 1tje zonder flits (ivm CCFL

alles ingebouwd in een chieftech alu kast.
het blokje rust op een 2700+, die niet OC-ed is.
temps zijn 40 graden idle, en 48 graden stressed, in een kamer waar het 30+ graden is

radiator fan is vervangen door een whisperrock III fan.
de radiator fan zit voorin mijn kast, vlak voor de whisperrock fan.
voor de rest zitten er nog 4 andere cas fans in van enermax, die allemaal op de laagste stand staan (1000 RPM).
voor de rest van de specs klik je onderaan op m'n sig.
ik kan het setje aanraden, makkelijk te installeren, en vrij goedkoop.
ook zeer mooi afgewerkt.
past echt perfect in een chieftech/xsaser kast.
[ Voor 8% gewijzigd door amd187 op 19-07-2003 01:44 ]
(
En ik kan 4 kleine verbeteringen waarnemen
(tov mijn oude - toen nog werkende - pompje) :
- Het plastic is volgens mij wat beter doorzichtig (zie de post hierboven, die heeft volgens mij ook het nieuwe pompje)
- Het ledje is sterker dan het oude (en knippert niet meer)
- Het pompje lijkt -iets- sterker (niet veel) omdat het kraaltje nu bijna tegen de bovenkant aan komt, bij de oude haalde hij de helft meestal niet eens) draait btw op 2280 rpm zegt MBM...
- Het pompje is iets stiller dan het oude, maar het kan natuurlijk ook zo zijn dat de oude van mij altijd al kapot was geweest en dat ie daarom iets meer geluid maakte
Temps zijn nu: AMD 1700+@2800+ (2,15 Ghz):
-Idle: 42 (fans op silent) / 36 (fans op full)
-Full: 51 (fans op silent) / 48 (fans op full)
Dit alles in een kamer van zo'n 30 graden... (pfffiew...
ik heb hem toch al een paar maanden er in zitten.
ik heb hem van tweakstore.
ik heb nooit problemen gehad tot nu toe met het reservoir/pomp, alleen toen ik het setje voor het allereerst liet draaien.
toen duurde het zeker wel 10 minuten tot het water goed rond gepompt was, en klonk het echt gaar.
daarna nooit meer wat van gehoord.
asus probe geeft bij mij aan dat de pomp 1700 rpm draait...
ook die balletjes komen bij mij ook niet verder dan de helft.
ik hoop dat ie het gewoon blijft doen, tot nu toe dus nog geen problemen met 48 graden stressed
Hmm, nu ik goed kijk heb je idd niet de nieuwe. Het horizontale pinnetje van het witte rotortje van jou pomp is idd nog wit. Bij de nieuwe pompen zijn die dus van metaal gemaakt. Ik dacht trouwens dat je die nieuwe had omdat het pompje zo fel verlicht was, maar dat was jouw CCFLamd187 schreef op 19 July 2003 @ 20:51:
ik weet niet of ik de nieuwe heb hoor, FiRePaTH.
ik heb hem toch al een paar maanden er in zitten.
Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel
En ik heb pas mijn pompje vervangen, omdat deze zo veel herrie beon te maken. Binnnen 4 dagen weer een nieuwe gekregen bij Wintelco!
En het klopt dat het plastic helderder is, en waarschijnlijk het ledje feller is!
[ Voor 19% gewijzigd door consolefreak op 21-07-2003 11:10 ]
Hoe kan ik nu zien of ik de versie met de oude pomp heb of met de nieuwe:?
Ik heb het setje draaien op een AMD Athlon Xp2400+ (non OC)
Idle stijgt de temp naar +/- 48 to 50 graden.
Stressed komt ie tegen de +/- 56 graden aan
Zijn dit een beetje redelijke temps
Weet zelf niet zo goed wat nu redelijke tempraturen zijn voor mijn proc.
Iemand nog aanpassingen gedaan aan zijn/haar set die tot betere prestatie's hebben geleid
Thinkpad X220 Tablet | Canon 600D + Canon EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM
Ik vind die temps wel erg aan de hoge kant.brombeer schreef op 21 July 2003 @ 11:40:
Ik heb dus sinds Zaterdag mijn setje erin zitten.
Hoe kan ik nu zien of ik de versie met de oude pomp heb of met de nieuwe:?
Ik heb het setje draaien op een AMD Athlon Xp2400+ (non OC)
Idle stijgt de temp naar +/- 48 to 50 graden.
Stressed komt ie tegen de +/- 56 graden aan
Zijn dit een beetje redelijke temps
Weet zelf niet zo goed wat nu redelijke tempraturen zijn voor mijn proc.
Iemand nog aanpassingen gedaan aan zijn/haar set die tot betere prestatie's hebben geleid
Stressed lijkt het mij dat hij niet boven de 50 graden moet komen. Maar het ligt natuurlijk ook wel wat aan je airflow. Zit het blok wel goed bevestigd ?
Dat idee had ik inderdaad ook, volgens mij zit mijn blok wel goed zal nog eens kijken als ik stgraks weer thuis ben, misschien de beugel nog wat strakker zetten zat nu volgens mij niet super strak.Smarron schreef op 21 July 2003 @ 12:58:
[...]
Ik vind die temps wel erg aan de hoge kant.
Stressed lijkt het mij dat hij niet boven de 50 graden moet komen. Maar het ligt natuurlijk ook wel wat aan je airflow. Zit het blok wel goed bevestigd ?
Laat het nog wel even horen hoe en wat
Verwijderd
Huh? Jij doet het voltage omlaag om verder te kunnen overclockenVerwijderd schreef op 21 July 2003 @ 20:59:
ik heb een amd boxxed koeler van een 2000+ op een 1700 en die doet op 2280 mhz @ 1.6 volt 56 stressed en met de aquarius krijg ik hem op 2391 mhz @ 1.525 volt @ 38 graden
Warzone spelen met andere tweakers? https://discord.gg/EYT3SC9
Verwijderd
idle 59 graden / stressed 67 graden... XP 1800+ @ 1667Mhz
ga maar es kijken of dat blokje goed zit..
Verwijderd
Met deze opstelling zijn mijn temps. met gemiddeld 3 graden gedaald! Wellicht kan een ander hier wat mee.
Ik kreeg ineens last van sterk oplopende temperaturen. Ik deed de kast los en zette de stroom erop. Eerst dacht ik ook dat het ledje van de pomp het begeven had, maar hij bleek nog héél zwak op te gloeien. Ook de pomp kwam erg traag op gang, en draaide nog nauwelijks rond. Moet haast wel een elektrische storing in het pompje zijn, weer eens wat anders dan een kapot lager(wat de meeste hebben)-GF-Annihilator schreef op 22 July 2003 @ 20:34:
Oei oei mensen, er rust een vloek op de bestelling die ik in NL heb geplaatst denk ik. Ik had zo 3 setjes TT aquarius 2 besteld , van 1 tje bleek bij de radiator een machinale ombuiging te zijn verkeerd gelopen ( wel vervanging gekregen ) , het 2 de was na 4 uur stuk , collega had het pompje op zijn asus nforce2 aan de aux-fan hangen. Na 4 uur rook het wat verbrand. Pompje stonk 9 uur tegen de windrichting, en de fan aansluiting van de asus was dood. Nu mijn setje , het derde , doet/deed het nu al een paar weken goed. Maar nu merk ik zojuist dat mijn ledje in de pomp stuk is. Zou ik moeten panikeren denken jullie ? Zou ik dit zo laten ? Het werkt voor de rest wel nog goed en ik zie geen abnormale voltage schommelingen. Het klotige is dat ik vanavond op reis vertrek dus ik zal pas kunnen reageren binnen 10 dagen
Maar toch alvast bedankt voor de goede raad

Verwijderd
En helemaal nadat de case gemod is.....
Maar gezien de dikte van de aansluitingen van dit setje en gezien dit een pomp is en water houder tegelijk, wat zou ik best kopen ter vervanging van dit pompje, mocht het nu stuk gaan ? Iemand een idee , zo'n mega enheim pomp ofzo lijkt mij wel overkill voor buisjes van 5-6 mm diameter
PS : mijn backup reservoir is al vervangen, ik heb de Clax Tank-o-matic ofzo gekocht, veel groter en uit plexi. Eventueel kan ik dan een pomp nemen zonder meer , en dan die tank-o-matic mee stoppen in het actieve circuit
[ Voor 55% gewijzigd door MPAnnihilator op 22-07-2003 23:54 ]
Verwijderd
nadat ik de computer aanzette, en naar windows bootte, zag ik in windows dat de temp wel erg hoog was.
ik dus even kop in de kast steken, raak met mn hand de slang aan die uit het koelblokje loopt, en naar de rad. toegaat, verbrandt ik daar toch bijna mooi mn klauwen..
die slang was zo warm dat ik het idee had dat ie op het punt stond te smelten.
iemand dit ook meegemaakt, en enig idee waar het aan kan liggen? voor de duidelijkheid, de andere slangen (naar blokje toe) waren gewoon lauw
Losse onderdelen gaan vervangen is geen goed idee, 6mm is een veel te nauwe aansluiting voor een kachtiger pomp. Eheim gebruikt zelf 10mm dacht ik.-GF-Annihilator schreef op 22 juli 2003 @ 23:32:
Traag draaien doet hij niet hoor , eigenlijk echt niets abnormaals te zien, te horen , ik denk zo stilaan dat ik hem laat draaien tot hij 11 maand oud is , (nog 9 maand ) en dan pas berusten op mijn garantie, tenzij het water er hier langs alle kanten uitspuit
Maar gezien de dikte van de aansluitingen van dit setje en gezien dit een pomp is en water houder tegelijk, wat zou ik best kopen ter vervanging van dit pompje, mocht het nu stuk gaan ? Iemand een idee , zo'n mega enheim pomp ofzo lijkt mij wel overkill voor buisjes van 5-6 mm diameter
PS : mijn backup reservoir is al vervangen, ik heb de Clax Tank-o-matic ofzo gekocht, veel groter en uit plexi. Eventueel kan ik dan een pomp nemen zonder meer , en dan die tank-o-matic mee stoppen in het actieve circuitNu stroomt daar nog geen water door, actief dan, daar ik vrees dat het TT pompje dit zeker niet fijn gaat vinden.
Verwijderd
In die pc waar het inmoest zaten weinig aansluitingen voor de fans en de pomp dus toen zetten ik de pomp waar je normaal je cpu fan inprikt (op het moederbord dus)en telkens bleef die in de bios hangen bij Pc Health Status

Toen heb ik het pompje daaraf gehaalt en toen deet i het wel goed
Zou dit aan het type moederbord liggen (msi k7n2 delta ilsr) of hebben meer mensen hier last van ?
(waarom niet fan van radiator op de cpu plek zetten, nou dat was niet mooi ivm zoon fan controler voorop de kast)
Of moet ik bang zijn dat als ik terugkom dat de zooi is verfikt oid
life is like clicking -yes- to everything, you never know what you gonna get
Verwijderd
En je raakt zo de warmte niet kwijtVerwijderd schreef op 24 juli 2003 @ 09:34:
Vraagje : Ik heb zoon thermaltake setje laatst getest, nou het zit zo
In die pc waar het inmoest zaten weinig aansluitingen voor de fans en de pomp dus toen zetten ik de pomp waar je normaal je cpu fan inprikt (op het moederbord dus)en telkens bleef die in de bios hangen bij Pc Health Status
Toen heb ik het pompje daaraf gehaalt en toen deet i het wel goed
Zou dit aan het type moederbord liggen (msi k7n2 delta ilsr) of hebben meer mensen hier last van ?
Kan kloppen,
health status kijkt oa. naar toerental van de fan : dus uitschakelen
het kan evenwel ook zijn dat je te veel stroom van het moederbord wilt halen
(waarom niet fan van radiator op de cpu plek zetten, nou dat was niet mooi ivm zoon fan controler voorop de kast)
ik ben al vaker een paar dagen weg geweest met m'n pc aanSuperPaddo schreef op 24 July 2003 @ 09:57:
Mocht ik dit setje ooit willen aaschaffen, kan ik dan gerust een paar dagen weg met mn pc aan?
Of moet ik bang zijn dat als ik terugkom dat de zooi is verfikt oid
gaat prima, ik laat hem ook vaak aanstaan als ik ga slapen (wat perfect gaat met waterkoeling
Word die videokaart bij jou ook best heet of nietSmarron schreef op 11 June 2003 @ 15:29:
[...]
Kijkt u eens. Gaat allemaal goed hierzo. Clickable
[afbeelding]
77 graden zegt Asus Smartdoctor, en als ik voel is die ook heet, en dus weet ik wel dat ie functioneert, want beide koelblokken zijn heet.
Plaatje van mn PCtje met de Aquarius ingebouwd + Zalman
Hebben jullie eigenlijk nog enig idee wat ik aan die dikke Adaptec kabel kan doen?
[ Voor 8% gewijzigd door Lennieboy83 op 24-07-2003 13:37 ]
[ Voor 98% gewijzigd door Lennieboy83 op 24-07-2003 13:36 ]
Gebruik je eigenlijk nog koelpasta tussen je WC-blok en je CPU bij deze set?
Ik heb nogal een slechte airflow in mijn kast (en zeer beperkte mogelijkheden om er iets aan te doen zonder bijzonder intensief modden), en ik wou de radiator eigenlijk buiten de kast plaatsen, of levert dit onoverkomelijke problemen op? (ik kan het me niet voorstellen eigenlijk!).
Het ledje knippert af rn toe.
Had een mailtje naar Maxpert gestuurd... na 1.5 week nog geen reply...
Ikke bellen:
======================================================
Goedemiddag,
Ik heb onlangs bij jullie een TT AQ2 aangeschaft en <verkoper onderbreekt me>
En het pompje is stuk? <ikke> Ja. en <verkoper onderbreekt me weer
Gebeurt vaker..
======================================================
Nou ja ...
Heeft iemand een idee hoe lang het duurt voordat ik een nieuw pompje heb ?
Moet hem terugsturen naar Maxpert.
Moet dus weer ff oordoppies indoen met luchtkoeling.
Dit topic is gesloten.