Thermaltake Aquarius II Cooling Deeltje II

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste
Acties:
  • 1.522 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Hebben al veel mensen een nieuw pompje gekregen dan? Ik heb mijn kapotte pompje 2 maanden geleden teruggebracht naar Maxpert, maar hun leverancier heeft nog steeds geen nieuwe pompjes binnen.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Hmm, ik ben weer eens verward 8)7. Wat is nu de juiste ratio van het meegeleverde coolant/water? In de gebruiksaanwijzing staat 3/10 maar in verschillende revieuws die ik van de set heb gelezen staat 1/10 (zie links op eerste pag van deze topic). Nu zijn dit wel oude reviews, zijn ze van coolant geswitched ofzo?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 57065

hmm, vreemd dat bij veel mensen die pomp zo'n herrie maakt, en bij mij en anderen niet tot nauwlijks..

alleen het ledje begaf het bij mij na ongeveer 3 dagen al ofzo... :(

nou ja, ga mn geluk ook niet verder uittesten, want ben dit setje nu zo langzamerhand helemaal zat.....

toch koelt ie nog wel goed vindt ik.. Mn XP1700@2200 mhzjes blijven mooi rond de 50 graden stressed hangen....

alleen het feit dat de set niet te upgraden is, scheidt ik er mee uit.... kan niet eens een NB of VGA blokje bij op drukken..

iemand belang bij setje; mail me maar @ jeroenkuiper@home.nl ... leuk prijsje, en hij is voor jou..

@naluh!

3 op 10 heb ik ook gedaan, gewoon een scheut door een klein flesje doen ( zo'n AA flesje ofzo) en dan toevoegen... als ie mooi blauw is, dan zit het wel goed....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieExtreme
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 23-05 21:18
Turbulence, tuurlijk kan je het setje wel upgraden, koop gewoon apart een VGA blokje, zet je die ertussen. Dit heb ik ook gedaan voor mn R9700. Natuurlijk gaan dan wel de koelprestaties omlaag maar dat spreekt voor zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

allereerst ben ik persoonlijk nog geen enkel blokje tegen gekomen die een 6 mm aansluiting had... wat voor blokje heb je erop zitten dan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ik zou niemand aanraden om een extra koelblok er tussen te zetten, de pomp is veel te zwak en de radiator kan de warmte niet goed kwijt. En heb je een blokje met 6mm aansluiting, of gebruik je verloopstukjes?

🖥️ | 🚗

• ZombieExtreme
ik heb een VGA blok van koolance ertussen zitten, ooit een keer gekocht als uitbreiding van mijn Koolance waterkoeling. Ik raad het ook niet aan naast het CPU koelblok, ik gebruik hem in plaats van .... En ik heb geen verloopstukjes nodig gehad, schijnbaar gebruikt Koolance ook 6mm.

hiero een linkje:
http://www.koolance.com/products/product.html?code=CHC-A01

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-06 15:45
Anoniem: 57065 schreef op 19 August 2003 @ 23:37:
hmm, vreemd dat bij veel mensen die pomp zo'n herrie maakt, en bij mij en anderen niet tot nauwlijks..

alleen het ledje begaf het bij mij na ongeveer 3 dagen al ofzo... :(

nou ja, ga mn geluk ook niet verder uittesten, want ben dit setje nu zo langzamerhand helemaal zat.....

toch koelt ie nog wel goed vindt ik.. Mn XP1700@2200 mhzjes blijven mooi rond de 50 graden stressed hangen....

alleen het feit dat de set niet te upgraden is, scheidt ik er mee uit.... kan niet eens een NB of VGA blokje bij op drukken..

iemand belang bij setje; mail me maar @ jeroenkuiper@home.nl ... leuk prijsje, en hij is voor jou..

@naluh!

3 op 10 heb ik ook gedaan, gewoon een scheut door een klein flesje doen ( zo'n AA flesje ofzo) en dan toevoegen... als ie mooi blauw is, dan zit het wel goed....
Je hebt mail he :Y)

Anoniem: 79743

ZombieExtreme schreef op 21 August 2003 @ 00:46:
ik heb een VGA blok van koolance ertussen zitten, ooit een keer gekocht als uitbreiding van mijn Koolance waterkoeling. Ik raad het ook niet aan naast het CPU koelblok, ik gebruik hem in plaats van .... En ik heb geen verloopstukjes nodig gehad, schijnbaar gebruikt Koolance ook 6mm.

hiero een linkje:
http://www.koolance.com/products/product.html?code=CHC-A01
jij gebruikt dus je setje alleen om je chipset te koelen?

• Naluh!
  • Niet online
Hmmm, net mijn Aquarius II erin gepleurd, zit nou na een half uurtje primen op 43,5... En ik ben bang dat dit nog wel meer gaat worden. Er ligt een 2500+ @ 10,5 x 200 @ 1.65v onder.
Wat ook wel jammer is, als ik mijn pompje aansluit op de cpufan "ziet" ie em niet, dus geen beveiliging voor als het pompje kapot gaat, erg jammer.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ZombieExtreme schreef op 21 augustus 2003 @ 00:46:
vreemd...

http://www.koolance.com/products/faq.html#19
Koolance has tested a number of tubing sizes before producing the current PC versions. But why not use something even larger, like 1/2" tubing? The answer is simple: balance. Sometimes, it is possible to lower temperatures further by increasing the tube size if the system is designed that way. The Koolance heat exchanger, variable fan air flow, pumps, and coolers are all optimally configured to provide the highest performance utilizing current components.
er zit dus een 8 mm aansluiting op, als ik dit zo lees... hoe heb jij hem dan goed afsluitend gekregen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xentar
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22-05 16:40
Anoniem: 57065 schreef op 22 August 2003 @ 01:40:
er zit dus een 8 mm aansluiting op, als ik dit zo lees... hoe heb jij hem dan goed afsluitend gekregen???
Die 6mm siliconenslang krijg je wel over een 8mm aansluiting. Anders even in warm water leggen dat ze wat rekken, dan lukt het wel

http://www.zelan.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DCBJ
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 04-11-2021
Ik heb nu sinds een week mijn Aq.II in mijn PC zitten. Eerst maakte de pomp een irritant geluidje. Nu heb ik mijn pompje op zijn zijkant gelegd, zodat de Aquarius sticker naar boven ligt. Mijn pompje is nu echt heeeeel veel stiller! Ik heb er zoveel koelspul in zitten dat er nu een stuk of 4 mm lucht inzit. De flow lijkt goed (kun je niet meer zien aan de balletjes, die liggen horizontaal, maar ik voel hem nog als ik een slang even inknijp en mijn cpu wordt niet warmer.
Weet iemand of zit kwaad kan?

[ Voor 5% gewijzigd door DCBJ op 22-08-2003 13:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieExtreme
Ja het slangetje gleed er zo op, nix gemerkt van een verschil in diameter :-) En Waggy, ik gebruik deze WC om alleen de core van mijn R9700 te koelen. (Zie mijn pics wat verder terug). Aangezien ik een flinke OC'er ben en deze WC net voldoende zou zijn voor een CPU heb ik em maar minder belast, voor dit werkje is ie perfect, alleen jammer van dat geluid van die pomp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Naluh! schreef op 21 August 2003 @ 23:57:
Hmmm, net mijn Aquarius II erin gepleurd, zit nou na een half uurtje primen op 43,5... En ik ben bang dat dit nog wel meer gaat worden. Er ligt een 2500+ @ 10,5 x 200 @ 1.65v onder.
Reken daar maar wel op, voor overclocken is dit setje niet echt geschikt. Tip: gebruik een krachtigere fan.
Wat ook wel jammer is, als ik mijn pompje aansluit op de cpufan "ziet" ie em niet, dus geen beveiliging voor als het pompje kapot gaat, erg jammer.
Dat hoort dus wel zo te zijn, bij mij geeft ie dan +/- 1800rpm aan.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
MadMarky schreef op 22 August 2003 @ 23:59:

[...]

Dat hoort dus wel zo te zijn, bij mij geeft ie dan +/- 1800rpm aan.
Dat dacht ik dus ook, maar hij geeft gewoon 0 rpm aan bij mij, en als je dan de beveiliging aan zet, hoppa, shutdown...... :(

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieExtreme
Naluh, controleer die gele draad maar es op een breuk of los cantact. En ik ben het eens met MadMarky, de huidige fan is nogal zwak, ik verwacht veel betere koeling met een beter fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:53

Smarron

The bend

Zo, net begon mijn pomp wel een hard geluid te maken, net een ventilator waar iets tegenaan komt.

Bleek dat het waterpeil net onder het streepje stond. ff bijvullen.

Ik heb nu gewoon water met dat groene spul erin, maar dat is op, geen zin om nieuwe te maken. Ik heb hier wel demi-water staan en koelvloeistof. Welke zal ik erin doen en moet ik om de pomp leeg te maken even de PC zonder cpu erin aanzetten om alles eruit te laten pompen ??

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Smarron schreef op 23 August 2003 @ 12:12:

Ik heb nu gewoon water met dat groene spul erin, maar dat is op, geen zin om nieuwe te maken. Ik heb hier wel demi-water staan en koelvloeistof. Welke zal ik erin doen en moet ik om de pomp leeg te maken even de PC zonder cpu erin aanzetten om alles eruit te laten pompen ??
Ik betwijfel of het wel nodig is om eerst alles eruit te halen, al die goedjes als waterwetter ed doen volgens mij min of meer hetzelfde: oppervlaktespanning van het water verminderen, corrosie en algen voorkomen. Alleen de een misschien wat beter dan de ander. Het zal qua samenstelling ook wel op elkaar lijken, dus ik verwacht geen heftige chemische reacties.

Let wel, ik heb dit zelf nog nooit geprobeerd (ben pas nieuw in het hele WC gebeuren), dus ik garandeer niks.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Vraagje, is demi water alleen ook goed?

Of moet er persee ook iets als waterwetter in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

RS_003 schreef op 23 August 2003 @ 13:44:
Vraagje, is demi water alleen ook goed?

Of moet er persee ook iets als waterwetter in?
Wil ik ook wel ff weten.

Demi water met dat goedje uit de doos ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieExtreme
Demi water is gedeminiraliseerd, dat zobijzo wel fijn, aangezien dit ook slechter stroom geleidt. Dus voor als er een lek mocht zijn. Hiernaast lijkt me een soort waterwetter wel noodzakelijk, ik had es een keer alleen kraanwater gebruikt maar alles kwam vol kalk en andere zooi te zitten. Hoe het precies zit met alleen demi water weet ik niet, maar het lijkt me toch wel verstandig.

Smarron ik zou zeker ff de WC laten lopen zonder CPU, dit kan echter ook door pin 6 en 4 van je Voedingsstekker te verbinden, zo hoeft je CPU niet eruit (maar wel de stekker uit het mobo). Maar waarschijnlijk is wat Naluh! opmerkt gewoon de fijnste (makkelijkste) oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Ik heb het nog simpeler gedaan, ik weet niet of het helemaal in orde is maar goed.

1 buisje eraf en pomp leeg laten lopen, buis er weer op en buisje richting cpu eraf en erin blazen. Al het water is er uit. Hier komt wellicht wat adem in, maar daar kan ik mee leven. Ik heb hem nu weer aangesloten ZONDER koelspul uit het pakket. Kijken of de temperatuur een beetje in orde blijft. Ik hem er demi-water inzitten nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Dus alleen demi water? Want als ik dat setje koop is dat groene spul dus op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

RS_003 schreef op 23 augustus 2003 @ 15:26:
Dus alleen demi water? Want als ik dat setje koop is dat groene spul dus op.
Ja, alleen demi water.

Temps stressed: 44 cpu, 35 case (zolder, airco uit)

Hoe bedoel je als je welk setje koop dat het groene spul op is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
Aquarius II
2e hands waarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Aha, nu snap ik je.

Nou, ik meet geen temperatuurverschillen met kraanwater + goedje uit doos en demiwater standaard. Gaat dus perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappie
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:00
Hey

Ik heb een vraagje. Zitten de slangen wel goed vast? Ik wou namelijk dit setje laten bestellen door Perfect Systems (200 meter fietsen van hiero) maar ik heb ze gemaild.

Ik kreeg een mail terug dat ze de set niet leveren omdat er soms slechte resultaten mee worden gehaald en dat ze nog wel eens lekken (slangen niet goed vast?)

Iemand slechte ervaringen met deze set :?

Thx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Lekken? Nooit van gehoord. Er zitten prima klemmetjes bij. Als het setje zou gaan lekken zou het aan de radiator of koelblok moeten liggen, zeker niet aan de slangetjes.

En ik heb prima koelprestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

flappie: het hele topic staat vol met zowel goede en slechte ervaringen. ik vind het niet echt slechte resultaten, je moet er alleen ff een krachtigere fan op zetten. Wat betreft lekkage, zolang je alles goed bevestigd met de bijgeleverde slangklemmen etc. kan het eigenlijk niet lekken. Het reservoir lekt trouwens wel als je hem niet rechtop monteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZombieExtreme
de slangen lekken niet, deze zitten met mooie klemmen vast. Wat wel lekt is het bijvul-reservoir, vul deze maar es en dan houdt je em op en kop en terug, de dop sluit niet goed af. Maja, de meesten halen dit gedeelte toch van de WC af dus ik zie geen probs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@zombieExtreme: misschien ook een idee om hem gewoon niet op zijn kop te houden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 28-06 15:22

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Anoniem: 79743 schreef op 24 augustus 2003 @ 22:45:
@zombieExtreme: misschien ook een idee om hem gewoon niet op zijn kop te houden ;)
dat niet alleen, dat was ook al bekend dat dat ding lekt... daarom heb ik em ook niet in me circulatie ik heb dat ding er nooit aan gehad

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-05 04:34

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Ik heb vandaag een "Koolance Gold Chipset Cooler"
( http://www.koolance.com/products/product.html?code=CHC-A05 )
in m'n Thermaltake set geplaatst en het bevalt erg goed! CPU Temperatuur is nauwelijk toegenomen (3 graadjes) en ik zit nu idle op 45 graden van cpu temperatuur. Kast temperatuur is wel drastisch gedaald naar rond de 35 graden (lag rond de 40). Daarbij komt ook nog dat ik de gf4 chip hoger heb kunnen clocken en gaat nu eindelijk boven de 310Mhz! Ik moet trouwens zeggen dat de slangen van thermaltake erg goed op blokje passen! Had eigenlijk meer moeite verwacht daarmee. Heb slangetjes met tie wraps vastgezet en het is leak-proof! :)

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 75962

Topicstarter
Ik zit eraan te denken om ook zoiets te doen, alleen dan de tt aquarius II voor mijn nb en gva only te gebruiken en een betere voor mijn cpu te kopen, is hier iemand al mee voor gegaan??? welke koolertjes raden jullie aan ??/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

ik zoek alvast een ander pompje en resje voor mijn set... welke raden jullie mij aan? gewoon eentje met 8mm aansluitingen zou moeten werken? dit gekke kreng houd er een beetje mee op straks volgens mij. ledje is nu helemaal uit gewoon :(

Lian Li O11 Dynamic EVO | Corsair HX1500i | Intel i9 13900K | ASUS Maximus HERO Z790 | 32GB GSkill Trident Z5 7200 DDR5 | Samsung 980 Pro 2TB | RTX 4080 | Simucube 2 Pro wheel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

bij een andere tweaker stopte het ledje erook mee en na een paar dagen was het pompje ook gone...
verder passen de slangen wel op zo ongeveer alle dingen met 8mm aansluiting begrijp ik uit ervaringen (heb het zelf nog niet geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@Damage: bij deze IA verkopen ze een hydorL20 pomp voor 20 euro, als je daar bij accesoires kijkt hebben ze ook blauwe koppelstukjes voor 6/8mm slangen ;)

Anoniem: 67410

JaY- schreef op 27 August 2003 @ 19:01:
bij een andere tweaker stopte het ledje erook mee en na een paar dagen was het pompje ook gone...
verder passen de slangen wel op zo ongeveer alle dingen met 8mm aansluiting begrijp ik uit ervaringen (heb het zelf nog niet geprobeerd)
jah met behulp van wat zeep krijg je ze er wel op :)

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

is dat een beetje een goed pompje? als ik de ia info moet geloven is dat een hele beste pomp. alleen ik koop liever gewoon in een winkel, of een onlineshop... oc-shop heeft geen reservoirs in de handel meer helaas... wel een eheim pomp. Ik ga even kijken of mijn groothandel een beetje een leuke pomp heeft. Een Sicce pompje is dat ook wat goed? heb veel verhalen gelezen dat die pompen ook best wel kapot willen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 42751

Ik heb dit setje nu al ruime 2 maanden in gebruik, nog steeds zeer tevreden over!!

Ik ben van plan het 1 dezer dagen eens te hervullen met nieuw water+waterwetter...
Maar hierover had ik een vraagje: Hoe krijg ik het water er eerst uit?

Ik heb de standaard opstelling zoals aangegeven in de handleiding:
-Pomp achteraan onderaan in de kast
-Radiator vooraan onderaan in de kast
-Backup-reservoir bovenaan buiten de kast

Moet ik gewoon mijn backup-reservoir lager houden dan de pomp en loopt dan alles eruit? Of hoe dien ik het te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hedster
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-05 14:55
Anoniem: 42751 schreef op 29 augustus 2003 @ 10:54:
Ik heb dit setje nu al ruime 2 maanden in gebruik, nog steeds zeer tevreden over!!

Ik ben van plan het 1 dezer dagen eens te hervullen met nieuw water+waterwetter...
Maar hierover had ik een vraagje: Hoe krijg ik het water er eerst uit?

Ik heb de standaard opstelling zoals aangegeven in de handleiding:
-Pomp achteraan onderaan in de kast
-Radiator vooraan onderaan in de kast
-Backup-reservoir bovenaan buiten de kast

Moet ik gewoon mijn backup-reservoir lager houden dan de pomp en loopt dan alles eruit? Of hoe dien ik het te doen?
idd. das de manier.

op gegeven moment, slang die vanuit je pomp komt loshalen evt. in blazen zodat overig water door stroomd naar je pomp. dan weer over gieten naar je backup.

PSN: Hedster / http://eu.battle.net/d3/en/profile/PinaPower-2757/hero/7013966

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

gewoon leeg laten lopen. niet leeg laten pompen want dan heb je kans dat je het pompje naar de euwige jachtvelden helpt. Ik ben er ook tevreden mee ik heb em vanaf februari en heb al een aantal keren bijgevult, alleen ik vind het wel strage dat nu in eens me bllauwe ledje in me pompje kapot is. Nu moet ik even afwachten, want ik wil wel graag een ander pompje kopen, maar die moet er wel even op passen. Het liefst niet via een IA... Kan ik bij een aquarium huis gewoon een eheim halen anders en daar andere slangpilaren in draaien? en zo ja, waar haal ik de slangpilaren weg? en dient die pomp ook gemod te worden? (dat heb ik eens gehoord dat een aquarium zaak eheim eerst gemod dient te worden.. maar dat weet ik dus niet zeker)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
uhm, ik heb een radiator met zoon 12mm gaten, waar kan ik hier [in de buurt van nijmegen] van die verleng stukjes krijgen?? hebben ze die dingen ook bij de dichtsbijzeinde badkamer-boer??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Ik zit nu te denken he, zou het nut hebben als ik al het water er uit laat lopen en er weer nieuw water in ga doen? want het ledje is nu gewoon echt uit... Snap niet hoe et kan hij deed et altijd zo mooi... pomp draait nu ook gewoon zonder ratelen en me temps zijn ook niet verkeerd.

Voor de zekerheid heb ik shutdown temp op 60 graden celcius gezet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

DAMAGE schreef op 30 August 2003 @ 18:27:
Ik zit nu te denken he, zou het nut hebben als ik al het water er uit laat lopen en er weer nieuw water in ga doen? want het ledje is nu gewoon echt uit... Snap niet hoe et kan hij deed et altijd zo mooi... pomp draait nu ook gewoon zonder ratelen en me temps zijn ook niet verkeerd.

Voor de zekerheid heb ik shutdown temp op 60 graden celcius gezet
Mijn ledje was er ook ineens mee gekapt, maar de pomp blijft het wel gewoon doen.

Ik heb het water van de week ook vervangen door demi-water. Geen probleem. Mijn temps lijken zelfs iets lager dan hiervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
  • Laatst online: 25-06 10:30
Ik wilde dit setje vandaag kopen bij Alternate voor 95 euro, maar die was helaas uitverkocht. Nu komt er van het weekend een PC Discount hier in Dordt. Weet iemand of er een stand is die dit setje daar verkoopt en tegen welke prijs? Ik las dat er een nieuwe versie is met een metalen radje in het pompje. Is het op de doos te zien met welk type je te maken hebt? Mijn vertrouwen ligt namelijk niet zo hoog bij de PC Discount...

Nog één vraag: Kan dat koelblokje makkelijk gelapt worden met een bepaald schuurpapier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik heb ook niet het vertrouwen in pc discount, dat ze dat verkopen. maar je hoeft je blokje niet te schuren, hij is glat zat. ik haal met mijn 2500+ temps van 28 a 30 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pisart
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
HenK, hoeveel volt zet je op je cpu om op 2400mhz te draaien? Wat zijn je temps er dan mee?

Ik ben benieuwd, want ik heb hier ook een 2500+ die 2420mhz doet op lucht, maar de temps zijn dan wat te hoog met 2v :( en het geluid ondraaglijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
Anoniem: 75962 schreef op 01 september 2003 @ 21:01:
ik heb ook niet het vertrouwen in pc discount, dat ze dat verkopen. maar je hoeft je blokje niet te schuren, hij is glat zat. ik haal met mijn 2500+ temps van 28 a 30 graden.
Mwoh, als ik dit plaatje mag geloven....
Afbeeldingslocatie: http://www.ocprices.com/kuzals/TTA2/Waterblock_Bottom.jpg

mag het best wat gladder ;) Of is dit toevallig ook een verouderd model uit de serie? Arctic Silver 3 en DEMI water zijn binnen... nu nog het setje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

-Fallout- schreef op 02 September 2003 @ 00:31:
[...]

[afbeelding]

mag het best wat gladder ;) Of is dit toevallig ook een verouderd model uit de serie? Arctic Silver 3 en DEMI water zijn binnen... nu nog het setje :)
Mijn blokje was net zo afgewerkt. Ik vind het ook glad genoeg, maar meningen verschillen he ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
Vanavond besteld bij Wintelco voor 94 euro! Heb meteen gemaild of ze het voor het voor het weekend kunnen laten bezorgen. Het geld heb ik overgemaakt met Girotel. Gek genoeg kreeg ik een kwartiertje later een reply dat ze het morgen ochtend al op de bus doen. Geweldig gewoon!
Weet iemand al welk schuurpapier ik nodig heb om het blokje te lappen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 58110

-Fallout- schreef op 02 September 2003 @ 20:41:
Vanavond besteld bij Wintelco voor 94 euro! Heb meteen gemaild of ze het voor het voor het weekend kunnen laten bezorgen. Het geld heb ik overgemaakt met Girotel. Gek genoeg kreeg ik een kwartiertje later een reply dat ze het morgen ochtend al op de bus doen. Geweldig gewoon!
Weet iemand al welk schuurpapier ik nodig heb om het blokje te lappen?
Die jij besteld hebt is met een nieuwe pomp... wat is er beter aan deze pomp weet iemand dat? Kan hij meer dan 90l/u aan? Is hij stiller?

Ik ben overig van plan om een Colorcase Neonlight Silver erbij te bestellen... iemand die dit zetje ook in deze kast heeft?

Ook lees ik verschillende opvattingen over het wel of niet kunnen van een VGA blokje ertussen. Is een P4 3ghz met een 9800Pro met dit setje te koelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
Anoniem: 58110 schreef op 02 September 2003 @ 21:22:
[...]

Die jij besteld hebt is met een nieuwe pomp... wat is er beter aan deze pomp weet iemand dat? Kan hij meer dan 90l/u aan? Is hij stiller?

Ik ben overig van plan om een Colorcase Neonlight Silver erbij te bestellen... iemand die dit zetje ook in deze kast heeft?

Ook lees ik verschillende opvattingen over het wel of niet kunnen van een VGA blokje ertussen. Is een P4 3ghz met een 9800Pro met dit setje te koelen?
Het oude pompje had een plastic radje waardoor de kwaliteit en geluidsniveau na korte periode bergafwaards ging. Thermaltake heeft een hele lichting terug laten halen. De pompjes zijn nu voorzien van een metalen radje. Ik ga er vanuit dat ze deze nieuwe revisie een stuk beter hebben uitgetest :*)

Dit watersetje is ontworpen voor mensen die hun pc voldoende koel willen houden op een lager geluidsniveau tegen een lage prijs. Ik denk dat het onverstandig is om jouw twee heethoofden te koelen met dit setje. Het is namelijk puur ontworpen voor enkel één processor, dus voor je Radeon 9800PRO zou je bij zalman aan kunnen kloppen (HP80 bijvoorbeeld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Anoniem: 58110 schreef op 02 September 2003 @ 21:22:
[...]

Is dacht ik nog steeds iets van 60l/u
not me...
Die P4 en die Radeon zijn allebei hittekannonnen. Alleen met die P4 zal dit setje al genoeg te doen hebben. Mijn mening: forget it...

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
pisart schreef op 01 September 2003 @ 21:15:
HenK, hoeveel volt zet je op je cpu om op 2400mhz te draaien? Wat zijn je temps er dan mee?

Ik ben benieuwd, want ik heb hier ook een 2500+ die 2420mhz doet op lucht, maar de temps zijn dan wat te hoog met 2v :( en het geluid ondraaglijk :p
Op 1.8, en dan zijn de temps zoon 35 graden. Ik heb vanaf campzone me pc helemaal standaart draaien. ik had alles zo ingebouwd dat ik "goede" cooling had, alleen nu kon ikniet meer bij het bios reset jumpertje dus ik heb maar niet meer ge'oced. nu ben ik met een nieuw project bezig dus dan kan het weer wel. :P
-Fallout- schreef op 02 september 2003 @ 00:31:
[...]

[afbeelding]

mijn blokje zag er toch beter uit. maar natuurlijk ook niet HELEMAAL glad. maar voor mij is dat voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Na eindeloos zeggen dat ik geen problemen had met mijn setje heeft mijn pompje het nu ook begeven :'(!!! hij maakte na een verplaatsing naar de beneden verdieping zetten ik me pc aan en er kwam vrolijk wat [ boel ] rook uit me pompje. en dan schrik je.

*edit: wil iemand die probleem ook heeft gehad mij even mailen: bemmelyhillz@hotmail.com of hier posten, wat hij/zij heeft geschreven??

*edit: en het stinkt hier als de T*R*NG naar rook.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 75962 op 03-09-2003 23:34 ]

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Anoniem: 75962 schreef op 03 september 2003 @ 23:24:
Na eindeloos zeggen dat ik geen problemen had met mijn setje heeft mijn pompje het nu ook begeven :'(!!! hij maakte na een verplaatsing naar de beneden verdieping zetten ik me pc aan en er kwam vrolijk wat [ boel ] rook uit me pompje. en dan schrik je.

*edit: wil iemand die probleem ook heeft gehad mij even mailen: bemmelyhillz@hotmail.com of hier posten, wat hij/zij heeft geschreven??

Ik had ook electrische problemen met m'n pomp, maar geen rook :o
Bij mij ging alleen het pompje erg langzaam draaien en brandde het ledje nog maar zwak.

🖥️ | 🚗

• Fallout
Vanochtend heb ik het setje mogen ontvangen... Minder dan 2 dage levertijd :D Hoe kan ik zeker weten dat dit setje het nieuwe pompje bevat? Er staat op de doos: FEB 20 2003

• JaY-
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-02 22:14

JaY-

Het is mij.

hhmm, als dat de productiedatum is heb je denk nog een oud pompje, omdat ze pas 1-2 maandjes geleden zijn begonnen met het leveren van die nieuwe pompjes..... Het zou natuurlijk wel kunnen dat de shop het pompje al heeft vervangen. Ergens terug in dit topic staan de verschillen tussen de oude en nieuwe pomp, even opzoeken en kijken ofdat jou pompje daaraan voldoet :+

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

Anoniem: 75962 schreef op 03 September 2003 @ 23:24:

Hey, to bad te horen dat nu ook jou pompje het begeven heeft. volgens mij gaat mijn pompje ook naar de euwige jachtvelden. Laat me aub weten welke pomp je tervervanging hebt gekocht, en eventueel welke reservoir je er bij gedaan hebt, want ik zoek ook nog een nieuwe :(

Ik blijf aan het zoeken maar krijg nooit een goede combi tevinden. Als iemand wat weet laat het dan please weten!

Topicstarter
neej ik hoop op garantie, ik heb nu een pompje van Astennu geleent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

:( Mijn pompje heeft gisteren ook de geest gegeven :(
Foto's kan je hier bekijken: http://users.pandora.be/scheers/pomp

Zijn er mensen waar het pompje op dezelfde manier is stuk gegaan?

Ik zat gewoon wat te surfen (toevallig op tweakers.net :P), toen ik opeens een luid geluid hoorde uit mijn case... ff gecheckt... en 't was het pompje dus...

Ik heb het in juni '03 aangeschaft bij tweakstore.nl ... Dus het is nog een oud pompje... Hopelijk vervangt Jeroen het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarron

Smarron

The bend

Anoniem: 42751 schreef op 05 September 2003 @ 08:21:
:( Mijn pompje heeft gisteren ook de geest gegeven :(
Foto's kan je hier bekijken: http://users.pandora.be/scheers/pomp

Zijn er mensen waar het pompje op dezelfde manier is stuk gegaan?

Ik zat gewoon wat te surfen (toevallig op tweakers.net :P), toen ik opeens een luid geluid hoorde uit mijn case... ff gecheckt... en 't was het pompje dus...

Ik heb het in juni '03 aangeschaft bij tweakstore.nl ... Dus het is nog een oud pompje... Hopelijk vervangt Jeroen het?
Je hebt zowieso garantie, inruilen voor een nieuwe.

Wel een probleem dit zeg. Van steeds meer mensen lijkt het pompje het te begeven. Die van mij doet het nog wel, alleen het ledje is er al een tijd geleden mee gestopt. Soms hoor ik ook wel een vreemd geluidje uit mijn pompje komen, niet erg hard, maar ik weet wel dat het niet goed is. Vooralsnog zijn mijn temps nog in orde. Ik ga het wel ff in de gaten houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 00:07
Smarron schreef op 05 September 2003 @ 12:34:
[...]

Wel een probleem dit zeg. Van steeds meer mensen lijkt het pompje het te begeven. Die van mij doet het nog wel, alleen het ledje is er al een tijd geleden mee gestopt. Soms hoor ik ook wel een vreemd geluidje uit mijn pompje komen, niet erg hard, maar ik weet wel dat het niet goed is. Vooralsnog zijn mijn temps nog in orde. Ik ga het wel ff in de gaten houden.
pompjes bij watercoolings sets lijken zoiezo wel redelijk snel katop te zijn , vooral de eerste. Had ik ook met mijn asetek waterchill is trouwens heel stil ( heb fan op mn cpu connector aangesloten en en automagisch late werken met speedfan, werkt ergug goed temp niet hoger dan 40 zonder load ( en ik heb er ook nog het video kaart blokje bij) , met load week ik niet precies maar iets van 45

LinkedIn
BlackIntel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Smarron schreef op 05 September 2003 @ 12:34:
[...]

Heb met tweakstore.nl gemaild, en krijg een nieuw pompje ;)

Mijn ledje flikkerde de afgelopen weken al wel...
Mijn temps waren altijd prima! 25-26° idle, dan mag je niet klagen hé...
En dan opeens dat geluid... weird... Al een geluk dat ik bij m'n pc zat... Stel je voor dat dit gebeurd zou zijn als ik niet bij m'n pc was :'( :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik heb nu ook met tweakstore gebelt, en ik krijg ook een nieuwe. ik heb ondertussen een eheim pompje geleent en een grooter radiator erbij, mijn temps zijn nu van 27 naar 31 gegaan. Dat is wel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67410

Anoniem: 75962 schreef op 06 September 2003 @ 22:32:
Ik heb nu ook met tweakstore gebelt, en ik krijg ook een nieuwe. ik heb ondertussen een eheim pompje geleent en een grooter radiator erbij, mijn temps zijn nu van 27 naar 31 gegaan. Dat is wel minder.
ik had min setje biij alternate gekocht, ook pomp aan gort, moest ik de hele set teruggaan sturen :( . En indien ik geen vervangende koeling heb heb ik maar gewoon een nieuwe pomp gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ja dat kan natuurlijk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SveNRG
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 08-04 10:02

SveNRG

Onderweg

Ik heb een paar weken geleden een mailtje gestuurd naar ThermalTake in Taiwan. Gezegd dat ik niet tevreden was met het setje omdat de waterpomp zo'n kabaal maakte. Ze mailden me terug met het verzoek om mijn adresgegevens. Ik zou een nieuw pompje van ze krijgen.

Zaterdag kwam er een pakje binnen uit TAIWAN. Woei! :D Met daarin dus een mooie, nieuwe, stille pomp. Ik heb ze hartelijk bedankt voor deze geweldige customer support.

All that you know, is at an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fallout
Ik heb mn setje afgelopen weekend geinstalleerd en er viel me iets op. In het boekje staat dat de slangetjes van de pomp naar het CPU blokje moet... van het blokje naar de rad en weer terug naar de pomp. Is het niet koeler als het water eerst langs de rad komt en dan naar het CPU blok gaat? Mijn ledje van mn pompje knippert overigens af en toe. Tevens vind ik het magneten gedoe best glijerig...

De temps zijn 50 idle en 56 stressed. AMD XP1800 @ 2GHz @ 1,725V
Net een paar graden beter dan mn Spire Falconrock II. Valt me een beetje tegen moet ik zeggen.

[ Voor 18% gewijzigd door Fallout op 08-09-2003 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DAMAGE

DAMAGE

a.k.a. Rice_NL

-Fallout- schreef op 08 September 2003 @ 17:41:
Ik heb mn setje afgelopen weekend geinstalleerd en er viel me iets op. In het boekje staat dat de slangetjes van de pomp naar het CPU blokje moet... van het blokje naar de rad en weer terug naar de pomp. Is het niet koeler als het water eerst langs de rad komt en dan naar het CPU blok gaat? Mijn ledje van mn pompje knippert overigens af en toe. Tevens vind ik het magneten gedoe best glijerig...

De temps zijn 50 idle en 56 stressed. AMD XP1800 @ 2GHz @ 1,725V
Net een paar graden beter dan mn Spire Falconrock II. Valt me een beetje tegen moet ik zeggen.
wat in het boekje staat staat er niet voor niks. nu wordt eerst je water gekoeld en dan door et blokje vervolegns krijg je warm water in je res. niet echt fijn dus. (dat warmt alleen maar op)

Die temps, sja dan doe je echt iets niet goed want ik rag em dik over de 2 gig heen op niet boven de 40 graden ofzo...

• Naluh!
  • Niet online
Ik zit eventjes met 2 vragen:

1. Ik heb de laatste tijd last van een (klein) probleem met mijn Aquarius II: als de comp een tijdje heeft uitgestaan en ik zet hem dan weer aan lopen de temps soms heel erg hard omhoog, soms zover dat ie tot over de 65 gaat en de computer wordt uigeschakeld. Daarna gaan de temps echter weer omlaag naar normale waarden en kan ik hem gewoon aan laten staan en stressen zonder dat de temps weer zo hoog worden. Ik vermoed dat er iets is wat de waterflow hindert, maar waarom alleen als de computer een lange tijd heeft uitgestaan?!? Zijn er mensen die dit probleem herkennen en eventueel een oplossing weten?

2. Heeft iemand nog goede ideeën (of ervaringen) om de radiator beter te koelen? Ik heb zelf al het een en ander geprobeerd (ook een fan achter de rad geplakt, hier werd de boel eerder warmer van). Een krachtiger fan is natuurlijk een optie, maar dat geeft al snel een hoop extra herrie.

Specs

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
1. nope, heb dit nog niet gehoord. Hoe ligt je pomp? Lopen je slangen vol met lucht als je je pc uitzet? Als ik mn pomp op zn rug leg, dan gebeurd dit namelijk (als ik moet bijvullen doe ik dit, heb res niet in mn kring).

2. ik heb er een fanduct op geschroefd, koste me 2 euro en de originele fan vervangen door een thermaltake smart fan II. Deze is veel krachtiger dan de originele. De fan wordt bestuurd door speedfan, dus als mn temp stijgt, dan gaat vanzelf de fan ook harder blazen. De fanduct zorgt er min of meer voor dat de geblazen lucht evenredig wordt verdeeld over je rad. Als hij dichter op je rad zit dan heb je volgens mij ook te kampen met een klein stukje van je rad wat weinig lucht krijgt (dode plek, onder het centrum van je fan).

Instagram / YouTube

Anoniem: 46491

Naluh! schreef op 11 september 2003 @ 16:17:
Ik zit eventjes met 2 vragen:

1. Ik heb de laatste tijd last van een (klein) probleem met mijn Aquarius II: als de comp een tijdje heeft uitgestaan en ik zet hem dan weer aan lopen de temps soms heel erg hard omhoog, soms zover dat ie tot over de 65 gaat en de computer wordt uigeschakeld. Daarna gaan de temps echter weer omlaag naar normale waarden en kan ik hem gewoon aan laten staan en stressen zonder dat de temps weer zo hoog worden. Ik vermoed dat er iets is wat de waterflow hindert, maar waarom alleen als de computer een lange tijd heeft uitgestaan?!? Zijn er mensen die dit probleem herkennen en eventueel een oplossing weten?

2. Heeft iemand nog goede ideeën (of ervaringen) om de radiator beter te koelen? Ik heb zelf al het een en ander geprobeerd (ook een fan achter de rad geplakt, hier werd de boel eerder warmer van). Een krachtiger fan is natuurlijk een optie, maar dat geeft al snel een hoop extra herrie.
1. Yep: Daarom heb ik mijn pompje teruggestuurd. Bleek een slecht contact te zijn, waardoor het pompje, soms wel, soms niet opstarte. Controleer het ledje en de balletjes eens als de temps hard oplopen tijdens het opstarten.

• Naluh!
  • Niet online
aramdin schreef op 11 September 2003 @ 17:18:
1. nope, heb dit nog niet gehoord. Hoe ligt je pomp? Lopen je slangen vol met lucht als je je pc uitzet? Als ik mn pomp op zn rug leg, dan gebeurd dit namelijk (als ik moet bijvullen doe ik dit, heb res niet in mn kring).
Pomp staat gewoon rechtop, in mijn slangen is geen lucht te bekennen, zou het misschien kunnen dat een van die balletjes in de pomp soms "verkeerd" schiet? Toen ik hem net had resoneerde ze ook altijd als de ziekte :( , gelukkig nu niet meer :) .
2. ik heb er een fanduct op geschroefd, koste me 2 euro en de originele fan vervangen door een thermaltake smart fan II. Deze is veel krachtiger dan de originele. De fan wordt bestuurd door speedfan, dus als mn temp stijgt, dan gaat vanzelf de fan ook harder blazen. De fanduct zorgt er min of meer voor dat de geblazen lucht evenredig wordt verdeeld over je rad. Als hij dichter op je rad zit dan heb je volgens mij ook te kampen met een klein stukje van je rad wat weinig lucht krijgt (dode plek, onder het centrum van je fan).
Gewoon voor op de rad geschoefd die fanduct? Leidend naar een intakefan?

@ Potenza: Ik zal er eens op letten, maar bij mij gaat ie na het oplopen van de temp vanzelf weer naar beneden (als ie niet de shutdown-temperature bereikt), was dat bij jou ook? Vanmorgen ging ie dus IDLE vrolijk naar 49 graden en na een minuutje of zo begon ie weer langzaam te dalen....

[ Voor 12% gewijzigd door Naluh! op 11-09-2003 17:45 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Ik heb van mijn leverancier een nieuwe pomp gehad omdat die van mij nogal veel lawaai maakt.
De oude pomp doet het echter nog en die mocht ik houden :P

Zou het nut hebben om die bijv nog tussen het koelblok en de radiator te zetten of zou ik um beter mijn videokaart/northbridge kunnen laten koelen?

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiRePaTH
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-05 04:34

FiRePaTH

Xbox One - TheXS NL

Wat is het effect van 2 auto's die achter elkaar 80km/u rijden? Beiden rijden ze met 80km/u! Helemaal geen voordeel dus, alleen het extra lawaai van je kapotte pompje erbij...

Intel Core i7 SandyBridge 2600k - Asrock z68 Extreme 4 - 8GB G.Skill Ripjaws XF3 2133Mhz Cas9 - EVGA GTX750Ti FTW ACX - Eizo FORIS 23" 1080p IPS FS2332 6TByte Raid-0 Array - 1Gigabit Broadcom Netlink - Creative X-Fi Titanium - DTS ||| Xbox One - TheXS NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aramdin
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 24-07-2024
Naluh! schreef op 11 September 2003 @ 17:33:

Gewoon voor op de rad geschoefd die fanduct? Leidend naar een intakefan?
jepz, dus je moet het als volgt zien:

rad - fanduct - smart fan II <==zuigende lucht==

als alles goed is komt morgen mn nieuwe digicam binnen (minolta dimage xt) en kan ik eindelijk een x fatsoenlijke pics maken :) De fanduct is er gewoon opgeschroefd ja.

Instagram / YouTube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 8514

Als ik deze topic lees vraag ik me echt af waarom jullie in godsnaam zo een setje kopen van wel 125 euro. Voor dat geld kun je iets veel beters kopen, met kwaliteits onderdelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naluh!
  • Niet online
Anoniem: 8514 schreef op 14 September 2003 @ 18:21:
Als ik deze topic lees vraag ik me echt af waarom jullie in godsnaam zo een setje kopen van wel 125 euro. Voor dat geld kun je iets veel beters kopen, met kwaliteits onderdelen.
Voor een WC-n00b is dit gewoon een makkelijk setje om mee te beginnen, ik denk dat veel mensen hier ook binnen een jaar iets anders hebben...

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Laatst online: 04-08-2024
FiRePaTH schreef op 14 September 2003 @ 16:55:
Wat is het effect van 2 auto's die achter elkaar 80km/u rijden? Beiden rijden ze met 80km/u! Helemaal geen voordeel dus, alleen het extra lawaai van je kapotte pompje erbij...
Idd, alleen hoeft de achterste auto minder arbeid te verichten om aan die 80 km/h te komen. met evenhoog energieverbruik zou die dus harder kunnen rijden.
oftewel: waarschijnlijk zou de flowrate toch wel wat verbeteren.

Ik zal het maar gewoon proberen...........

[ Voor 23% gewijzigd door Bornin op 14-09-2003 19:59 ]

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

whizz666 schreef op 14 September 2003 @ 19:57:
[...]

Idd, alleen hoeft de achterste auto minder arbeid te verichten om aan die 80 km/h te komen. met evenhoog energieverbruik zou die dus harder kunnen rijden.
oftewel: waarschijnlijk zou de flowrate toch wel wat verbeteren.

Ik zal het maar gewoon proberen...........
En je hebt een 2x zo grote kans dat je setup uitvalt door een kapot pompje :+

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecoolsniper
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 00:37

icecoolsniper

never run from a sniper!

Hmm mijn pompje gaat er ook binnekort mee kappen. Het ledje is er een paar weken geleden mee gestopt, en het pompje maakt soms een beetje knetterend en krakend geluid :(

http://www.tweakers.net/gallery/58175/sys

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

MadMarky schreef op 14 september 2003 @ 20:03:
[...]

En je hebt een 2x zo grote kans dat je setup uitvalt door een kapot pompje :+
Als er 1 pompje uitvalt heb je meestal nog wel wat flow, maar je merkt het zeker wel in de temps dus het kan prima veiliger zijn door 2 pompen te gebruiken.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 89946

Ik zit er dus nu aan te denken om dit stetje te kopen.
mijn amd 2100 word nu 50 graden idle en weleens 70 graden stressed

heb ook helemaal geen koelers in me kast hangen. zag dat de fan op e radiator 22 db geluid maakte en Max. Air Flow: 38.4 CFM maakte .
nu zag ik een Papst fan en die maakt maar 19 db en 55 cfm luchtverplaatsing zou dat veel in temperatuur schelen ? die wilde ik dan 2 bestellen 1 voor op me radiator en tje voor in me case en die andere fan die al op het rad zat ook nog in me case is dat verstandig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

m.m schreef op 14 september 2003 @ 20:34:
[...]

Als er 1 pompje uitvalt heb je meestal nog wel wat flow, maar je merkt het zeker wel in de temps dus het kan prima veiliger zijn door 2 pompen te gebruiken.
Als er gewoon een lager van de pomp stukgaat wel ja.
Toen mijn pompje stukging bootte m'n pc niet meer en stond er ineens best veel lekstroom op de kast(niet geaard). Ik vermoed dat er toen water is het elektrische deel van de pomp terecht was gekomen.

[ Voor 10% gewijzigd door MadMarky op 14-09-2003 23:26 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

wrong button

[ Voor 92% gewijzigd door MadMarky op 14-09-2003 23:24 ]

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
ik zit eigenlijk te wachten op mijn nieuwe pompje, ik heb mijn oude de 11de opgestuurd, ik weet alleen niet wanneer ik een neiuwe krijg want ik moet voor de terug zendkosten betalen en er staat nix op mijn bankrekening, dus daar kunnen die gasten maar weinig afhalen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 10:43
Ik heb gister een 12mm fan in mijn zijkap gemaakt!

Nu is mijn idle temp. 42 voorheen was het rond de 52!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
wat een hoge temps halenjullie allemaal!!! die van mij is altijd rond de 30 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
MadMarky schreef op 14 September 2003 @ 23:23:
[...]

Als er gewoon een lager van de pomp stukgaat wel ja.
Toen mijn pompje stukging bootte m'n pc niet meer en stond er ineens best veel lekstroom op de kast(niet geaard). Ik vermoed dat er toen water is het elektrische deel van de pomp terecht was gekomen.
had je geen demi water gebruikt?? dat is wel zo veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valkje
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 10:43
Anoniem: 75962 schreef op 16 September 2003 @ 08:07:
wat een hoge temps halenjullie allemaal!!! die van mij is altijd rond de 30 graden.
Ik gebruik dan ook alleen maar een papst fan van 19cfm op mijn rad.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1 ... 5 6 Laatste

Dit topic is gesloten.