Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:06
dat zou ik wel doen ja...
ik, helaas, moet hem opsturen naar Holland Global... Baal ik wel van. Mijn laatste week werken... Zonder muziek!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxonic
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-09 22:23
barrymossel schreef op 02 August 2003 @ 10:46:
hmmm, ik heb dus die 3.290 firmware erop staan, maar ineens heeft mij accu geen zin meer om op te laden. Heb het al een aantal keer geprobeerd, en hij zegt wel dat hij het doet, maar voller raakt ie niet.
Weet iemand of dit aan de firmware kan liggen, of dat dit louter een hardware probleem is?
Ik denk dat het een de FW ligt.
Bij mij laadt hij nl. ook al niet meer op. :(

Dus mensen die de FW nog moeten gaan installeren: NIET DOEN!
Wacht liever even totdat deze toch wel zeeeeer irritante bug opgelost is.

Edit: Andere FW (Bijv. 3.290 zonder aangepaste graphics) er weer terug op zetten moet het probleem verhelpen...

[ Voor 9% gewijzigd door Maxonic op 02-08-2003 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
mmm, daar baal ik dan dus echt van!
trouwens de officiële iBead site is ook down... (vreemd?)
maar ik heb er nu de oude (officiële) firmware 3.061 er op staan en hij ligt nu aan de USB poort. Misschien doet hij het hierna!
Anders opsturen naar Holland Global denk ik!

[ Voor 88% gewijzigd door barrymossel op 02-08-2003 13:46 . Reden: vanalles, oa. "schunnig taalgebruik" ;-) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Hoppa!
Ik heb de officiële versie van de CD erop gezet! Dit werkt dus... Hij is weer (bijna) vol. Hij laat nu in ieder geval een vol batterij-icoontje zien! _/-\o_

Dus mensen, niet de nieuwe firmware erop zetten. Wellicht zit er een (onbewust) foutje in!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxonic
Welke ook wel leuk is, ook up-to-date is en wel werkt: Deze Firmware http://w1.422.comhem.se/~...Nemrod_JOS_NO-xXx_GUI.zip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
hoe weet je dat ie werkt? bij mij werkte die andere 3.290 eerst ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxonic
Omdat ik dat uitgeprobeerd heb? :P
En ja, dat deed ik nadat ik de FW met de aangepaste graphics had geïnstalleerd.

De problemen worden volgens mij door het gedeelte gegeven dat de USB communicatie verzorgd. Oftewel versie 2.313 van USB MSC werkt niet goed. In princiepe zou je dus elke FW, dus ook die met de aangepaste graphics kunnen installeren, zolang je maar versie 2.311 van het bestandje UsbMsc.s gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een vraagje tussendoor over het omzetten van je mp3's naar wma......

Ik heb daarvoor dBpowerAMP Music Converter gedownload en geinstalleerd maar volgens mij heeft ie alleen standaard omzetten naar "Lame MP3" en "wave" erin zitten.

Moet ik een WMA codec toevoegen....en zo ja welke (waar te vinden) en hoe moet ik het doen ? Of zit ie er wel standaard (maar verborgen) in ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 August 2003 @ 16:35:
Even een vraagje tussendoor over het omzetten van je mp3's naar wma......

Ik heb daarvoor dBpowerAMP Music Converter gedownload en geinstalleerd maar volgens mij heeft ie alleen standaard omzetten naar "Lame MP3" en "wave" erin zitten.

Moet ik een WMA codec toevoegen....en zo ja welke (waar te vinden) en hoe moet ik het doen ? Of zit ie er wel standaard (maar verborgen) in ?
Deze codec(s) kun je vanaf de officiële dBpowerAMP-site downloaden! >:) >:)

Hier is ook meteen de directe link:
http://www.dbpoweramp.com....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanx.....ik heb meteen ook die "Ogg Vorbis" Codec gedownload, maar die lijkt wel erg langzaam MP3's te decoden ten opzichte van de WMA codec (ik gebruik omzetten naar 96 kbps)....klopt dat ?

Weet iemand trouwens al of die Ogg Vorbis codec in de toekomst ook zal worden ondersteund door IBead ?

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-09 14:18
Ze hebben er in ieder geval met geen woord over gerept, en ik betwijfel ten zeerste of er Ogg support komt in de I-Bead 100. Denk dat dit iets wordt voor de opvolger(s) van de IBead 100

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou....dan moeten we het maar doen met WMA voorlopig........ik heb net wat MP3's gedecode naar WMA en het verschil in MB's is aanmerkelijk....dit omdat ik niet echt let op de bitrate van munne mp3's...........en dan is de MB winst groot als je decode naar 96 kbps WMA.

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2003 08:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt, wma is echt veel kleiner, aleen ben ik niet helemaal te vreden over 64kbit files, klinkt namelijk enorm veel echo in....

en sinds de i-bead firmware upgradable is denk ik dat er ook nog wel een ogg vorbis supotred fw komt, volgens mij is de i-bead de meest FW-geupdate speler die er op de markt verkrijgbaar is dus ik zie niet in waarom die codec er niet in komt :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb de i-bead 256 MB net een week, hardstikke cool ding, mega-tevreden en zo........., deed het perfect!
Wil ie vandaag opeens niet meer aan! Het schermpje flikkert effe als je hem probeerd aan te zetten maar verder niets.... knap waardeloos dus.
Ik heb hem niet laten vallen, en niet aan de FW geklooid.
Is dit dan toch een FW probleem? Volgens de start-post willen de i-bead wel eens zichzelf (spontaan) 'locken' als je niet goed afsluit. Als ik zo de topic lees zijn er veel problemen met onwillige FW.
Wie heeft er tips: resetten/FW vervangen, of toch naar mp3cdspeler opsturen. BVD Sorry ben een beetje een newbe op i-bead gebied..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glitch
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wat gebeurt er als je em in je USB poort stopt? Is ie gewoon te benaderen, kun je em formatteren etc. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HIDMAN-X
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:42

HIDMAN-X

Subterranean Homesick Alien

Ik zou zeggen dat ie gelocked is, druk ff op de reset en hij doet het weer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Vraagje: Hoe is de kwaliteit van de FM-tuner? Is het enkel een leuk bijkomstigheidje dat weinig voorstelt, of is de kwaliteit serieus te nemen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rewind.
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:44
Verwijderd schreef op 04 augustus 2003 @ 02:39:
Heb de i-bead 256 MB net een week, hardstikke cool ding, mega-tevreden en zo........., deed het perfect!
Wil ie vandaag opeens niet meer aan! Het schermpje flikkert effe als je hem probeerd aan te zetten maar verder niets.... knap waardeloos dus.
Ik heb hem niet laten vallen, en niet aan de FW geklooid.
Is dit dan toch een FW probleem? Volgens de start-post willen de i-bead wel eens zichzelf (spontaan) 'locken' als je niet goed afsluit. Als ik zo de topic lees zijn er veel problemen met onwillige FW.
Wie heeft er tips: resetten/FW vervangen, of toch naar mp3cdspeler opsturen. BVD Sorry ben een beetje een newbe op i-bead gebied..
Je hebt hem niet toevallig op hold staan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nou, eigenlijk vind ik de i-bead een veeeel minder aparaatje zonder de fm tuner, deze is bij mij echt werkelijk top (beter als mijn vaders zijn radio in de auto ) binnen, buiten op de plee, overal is prima ondvangst.
aleen soms wel vervelend dat hij van stereo een seconde overspringt op mono als je aan het kabeltje zit, maar das begrijpelijk zinds de kabel van de oordoppen werkt als antenne. ik heb van de 15 voor geprogrameerde zenders 2 die dan wel wat minder zijn, fresh fm en radio zoetermeer ofsow, maar dat zijn toch flutzenders :P

EDIT: toch maar ff een conclusie :D

de kwaliteit van de FM tuner is in mijn inzicht prima te noemmen.
er zijn vast nog wel wat gasten hiero die dat kunnen bevestigen.

(anders neem ik een stukje op (zit er ook nog in gebuowd) en mail ik het naar je, kan je zelf luisteren :D, wel momo helaas)

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2003 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Verwijderd schreef op 04 August 2003 @ 12:40:
nou, eigenlijk vind ik de i-bead een veeeel minder aparaatje zonder de fm tuner, deze is bij mij echt werkelijk top (beter als mijn vaders zijn radio in de auto ) binnen, buiten op de plee, overal is prima ondvangst.
aleen soms wel vervelend dat hij van stereo een seconde overspringt op mono als je aan het kabeltje zit, maar das begrijpelijk zinds de kabel van de oordoppen werkt als antenne. ik heb van de 15 voor geprogrameerde zenders 2 die dan wel wat minder zijn, fresh fm en radio zoetermeer ofsow, maar dat zijn toch flutzenders :P
Als ik het goed begrijp zit dat dus wel goed.
Dat "aan het kabeltje zit", wat moet ik mij daarbij voorstellen? Als ik fiets of loop beweegt het kabeltje namelijk ook, krijg je dan dat overspringen al?

Is het zappen van zender naar zender makkelijk te doen (op de tast graaiend in je broekzak waar dat ding in zit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje is de jens of sweden het zelfde als de i-bead en zo ja kan je er ook de zelfde firmware op zetten

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja, de jens of sweden zit kwa software en printplaatjes het zelfde als de 1-bead 100 in elkaar, aleen is hij wat dikker en zwaarder omdat ze er een soort van afwerking op hebben gemaakt, wat dus mooier lijkt.

met ''aan het kabeltje'' bedoel ik mijn hele vuist er om heen ofsow, dat het een beetje afgeschermt is, of als je er een klosje van maakt, werkt hij ook niet meer 100% 8)7 (maar wel 80 ofsow :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heh, vergeet ik weer de andere helft van je vraag.

als je hem eenmaal op fm mode hebt staan kan je hem vrijwel blind bestuuren, gewoon een kwestie van een jog dial naar lings en rechts bewegen om uit een van de 15 preseted channals te kiezen :D

scan mode word echter wat lastigger tenzij je alle frequenties en welke soort wel kanaal uit je hooft kent :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
mi hoen: Bedankt voor de antwoorden.
Stuur dat stukje opname maar op als je wilt, mail staat in m'n profile.

Geldt die tweak-korting nog steeds bij mp3cdspeler :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Volgens mij was die t/m juli

12 × LG 330Wp (Enphase) | Daikin FTXM-N 3,5+2,0+2,0kW | Panasonic KIT-WC03J3E5 3kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb het probleem dat als ik mijn ibead in de USB ram dat dan mijn radio frequenties verloren gaan :( (officieele 3.220 firmware)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb 27 juli mijn I-Bead 256 Mb versie bij mp3cdspeler gekocht, 3 dagen later in huis.. de actie was in de maand juli nog gewoon geldig

verder ben ik super tevreden over dit speeltje, radio is beter dan verwacht (schakelen tussen zenders gaat erg snel), en de geluidskwaliteit van de muziek is super (wel met andere koptelefoon natuurlijk ;))
Verder lijkt het alsof ik een van de weinige ben die geen problemen heeft met upgraden van filmwares ed (2x een upgrade uitgevoerd), het speeltje werkt gewoon perfect 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Maxonic schreef op 02 August 2003 @ 16:25:
In princiepe zou je dus elke FW, dus ook die met de aangepaste graphics kunnen installeren, zolang je maar versie 2.311 van het bestandje UsbMsc.s gebruikt.
Waar kan ik 2.311 van UsbMsc.s vinden?:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Wat die aanbieding betreft: Ik denk dat deze niet meer van toepassing is, omdat je de I-Beat 100 niet meer op die site kunt bestellen, je kunt de I-Beat 150 pre-orderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:33

Garyu

WW

Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 00:00:
[...]

Een erg mooie firmware idd, bedankt voor de tip! Wel een btje vreemd trouwens dat in het main menu de icoontjes niet meescrollen en in het setup menu wel; of ben ik hiermee de enige?
Dat had ik met de oudere firmware ook (3.221?).. vrij wazig zou ik zo zeggen :? . Een of andere programmeur met teveel alcohol achter de kiezen?

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maxonic
Bulldog schreef op 04 August 2003 @ 18:36:
[...]

Waar kan ik 2.311 van UsbMsc.s vinden?:)
In 1 van de 'oudere' FW's of installeer gewoon de installer opnieuw. Dan zit hij er ook al bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15-09 13:50

Priyantha Bleeker

Out and proud \o/ :D \o/

* Priyantha Bleeker is wel geintereseert in zo'n I-Bead.

Maar ik las dat de I-Bead 100 niet meer leverbaar is, omdat er een opvolger komt in de vorm van de I-Bead 150. Is het handig om daarop te wachten ? Of is juist handiger om toch te zoeken naar een bedrijf die de 100 wel kan leveren ?
Het belangerijkste wat zal worden gebruikt is de Fm Tuner.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

als het je toch om de FM tuner gaat, koop dan gewoon zon draagbare radio voor 2Euro bij de Blokker ofzo. Het is en blijft een Mp3Speler die I bead. en je kan nu gewoon al de I-Bead 150 bestellen bij Mp3spelers.nl en dan heb je hem bijna zeker voor 12 Augustus in huis. En ik persoonlijk vind de I-Bead 150 mooier dan de 100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Kijk die FM Tuner zal gewoon erg vaak gebruikt worden.
Maar juist het voordeel van een mp3 speler is dat je ook gewoon lekker muziek kan luisteren die je op dat moment zelf wilt horen.
En ik wil niet met 2 aparaten gaan lopen, is nogal onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SvMp
  • Niet online
Er zal geen MP3-speler zijn die brakker geluid geeft dan een radiootje van 2 Euro.
Ik heb zelf 1,5 jaar geleden een Philips zakradio gekocht, goede ontvangst. Dat is wel wat anders dan die 2 Euro radiootjes of die dingen die je als relatiegeschenk krijgt.

Als je voor € 209,- een MP3-speler met tuner koopt, mag je voor die prijs wel verwachten dat de tuner werkt.

Ik heb gisteren ook vragen gesteld mbt. de kwaliteit van de tuner. In dit topic en in een aantal reviews komt duidelijk naar voren dat de kwaliteit van de tuner erg goed is.

[ Voor 78% gewijzigd door SvMp op 05-08-2003 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priyantha Bleeker

Priyantha Bleeker

Bedankt :)
Dat wilde ik horen, ik wilde gewoon ff zeker weten dat die tuner goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Even een vraagje...

Hoe en waar moet je de firmware aanpassen om het volume hoger
als normaal te krijgen :?

Ik gebruik nu Firmware 3.221 en zo het graag willen aanpassen
omdat hij nu voor mijn smaak niet hard genoeg gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey, m'n i-bead 100 (256mb) doet het weer, Wel twee uur lopen kloten om hem geformatteeerd te krijgen: dan zag m'n pc hem weer niet, dan stond ie weer niet in de recovery mode....... Waarschijnlijk heb ik hem niet goed afgemeld onder XP, dan schijnt ie 'op slot ' te gaan.

Wat denken jullie van de i-bead 150? Volgens mij is ie precies hetzelfde als de 100, aleen een strakkere vormgeving en wat andere FW. Maar onder de 'motorkap' zit hetzelfde, of niet soms? Groet,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Laatst online: 14-09 22:16

Keida

dr.

Heeft iemand een idee hoe lang het duurt voordat een bestelling van mp3cdspeler.nl bij je wordt geleverd?

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zolang zij het in huis hebben varieert dat van 1 tot 3 dagen, afhankelijk of je in nederland of belgie woond, ik zelf heb 3 bestellingen bij hun gedaan waarvan er 2 de eerstvolgende werk dag al werden bezorgd, die andere pas naa 2 dagen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15-09 13:42

PnD

like in Pinda ^_^

1 dag tot 2 weken :)

ligt er maar aan of ie op voorraad is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vaserv
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-09-2020
De nieuwe I-Bead 150 zou eerst 9-8-2003 bij mp3shopper.nl te kopen zijn, maar dat is nu weer uitgesteld tot 16-8-2003!! das dus wel balen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd

ik heb vorige week maandag ibead 100 besteld, maar nadat ik mp3cdspeler vrijdag mailde zeiden ze dat die niet meer leverbaar was..

dus toen een ibead 150 besteld en die is nu idd pas vanaf volgende week zaterdag leverbaar :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik ben nieuw hier,

maar heb ondertussen het hele forum over ibead gelezen

ik heb een probleem met mn ibead 100 256 mb, het lampje doet het alleen maar even als de batterij helemaal vol is en na een tijde begint die te knipperen en valt die helemaal uit. Als de batterij halfleeg is dan doet het lampje het helemaal niet meer.

Moet ik maar terugsturen? :( , Weet iemand hoe lang zoiets duurt, of wat hieraan te doen is. Die bij holland global zei dat het enkele weken ging duren als die terug naar de fabrikant moest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij Holland Global zullen ze het wel weten denk ik zo.............en ik zou ze ieder geval vragen om een ander exemplaar (als ie vanaf het eerste moment al kapot was).

En klote dat de iBead 150 pas vanaf 16 augustus leverbaar is....ik had um besteld voor munne verjaardag (de 15de)..... 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7 8)7

[ Voor 75% gewijzigd door Verwijderd op 08-08-2003 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Voor mensen die de Koreaanse iBead site eens willen lezen:

http://www.worldlingo.com/languages/mt/ free_korean_translation.html

:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heb een paar paginas gemist, vroeg me iets af.

- zijn er anderen die dit ook gemerkt hebben; bij het opladen+luisteren tegelijk geeft het rechter-oordopje stroom af!! (merkte ik op oorlelletje en lippen, niet bij vingers) het was btw. in frankrijk in een washok van de camping.

-als ik het lampje totaal uit heb staan blijft ie gewoon altijd uit, zet ik heb bijv. op 3 seconden knippert hij om de paar seconden heel even, lijkt me niet echt batterijsparend :(

mzzl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

WTF, stroom?
dat licht aan de oordoppen, niet aan de speler of de oplader, WTF, spelen en opladen te gelijk 8)7 ik dacht dat dat juist niet kon :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Kan afaik ook niet, maar je kunt wel gewoon de netstroom als source gebruiken ipv de batterij. En van een beetje stroom ga je niet dood :) Een beetje mens kan 40mA verdragen. En dat kan die batterij niet.

[ Voor 41% gewijzigd door HarmoniousVibe op 09-08-2003 09:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en dan hebben we het over 40mA 230V !!!

dood ga je er zeker niet van, maar wel eritand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wat zijn goeie doppen om mee te wielrennen/mtb'en? de standaart oordopjes geven namelijk nogal ruis onder het fietsen omdat de wind erlangs snijdt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 10 August 2003 @ 15:23:
wat zijn goeie doppen om mee te wielrennen/mtb'en? de standaart oordopjes geven namelijk nogal ruis onder het fietsen omdat de wind erlangs snijdt...
dat is een simpel search vraagje:) zoek bv eensop: "wat zijn goede oordopjes" :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:25
Sony MDR-EX71SL vanwege het "earcanal" design. Ze gaan dus je gehoorgang in en blocken al het geluid erbuiten. Maar zoals hierboven al aangegeven, lees dit maar eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ben ook toe aan nieuwe doppen, na 2 weken al mijn philips dingen aan gort gespeeld :( :P :9 :r |:( de ene ''dop'' speelt heel zacht.
heb ik even geluk dat mijn oom bij philips nederland werkt, kan ik altijd nog bij hem terecht als ze moeilijk doen over garantie :D

die Sony MDR-EX70LP lijken me wel wat, aleen hallo zech, 50 piek!!! zit dan zeker wel een asivo verzekering bij voor de oortjes 8)7 :?

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 02:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:25
40 Euro bij de BCC in Hoorn (nieuwe opvolger van de MDR-EX70LP is de MDR-EX71SL)
Laatst was ik toevallig in Alkmaar bij de BCC en daar lagen ze voor 44,95. Raar maar waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

40 euro... en hoe ver is dat fietsen :P
jah... ik weet het niet, ze lijken wel heel goed, maar als ze net zo snel kaduk gaan als die philips dingen zou ik het toch wel een schande vinden :S

nyway, iemmand die ze kan vergeleiken? ik speel nu via de oortelefoon van de i-bead wat me eigenlijk ook wel bevalt, ik heb er nu een uurtje of 20 met dat setje op zitten en volgens mij worden ze maar beter en beter, wel een slechte basweergave trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

98.5 km, lama zitten dan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 08-09 11:42
volgens de ibead officiele koreaanse site is de nieuwe 150 anders qua afmetingen en gewicht! zwaarder, formaat anders..

kan iemand mij zeggen waarom dat is.. iedereen spreekt hier alleen maar over kleur verschil buitenkant en display color als het over 150 gaat..

zit zwaar over te denken om deze te kopen.. ben van idee Aiptek afgestapt.. externe radio dus nooit kopen ey. Ibead klinkt zwaar ok..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keida
  • Laatst online: 14-09 22:16

Keida

dr.

Officiele site:

I-bead 100 : Size 85mm x 16mm x 25mm
Weight 37g (included battery)

Bron: http://www.ibead.co.kr/bbs/pro_spec_100_eng.php

I-bead 150 : Size 88mm x 16mm x 27.5mm
Weight 41g (included battery)

Bron: http://www.ibead.co.kr/bbs/pro_spec_150_eng.php

Niet echt veel verschil toch? 3 mm langer en 2,5 mm breder... En 4 gram meer.... Nou dan moeten we maar uhm 4 mililiter water minder drinken toch? :+

[ Voor 23% gewijzigd door Keida op 11-08-2003 13:58 ]

IJsdikte op de Elfstedentocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jah... maar sinds de speler al zo klein is is de verhouding dat ie grooter word opvllender, maarjah, boejeh het is zo weinig, ik denk niet dat je er iets van zilt merken, behalve van de blikse uitstraling dan :9

ik heb de 1-bead 100 of 105 geloof ik maar ik ben prima tevreden met degene die ik heb, een i-bead rulled gewoon :9~ O+

edit:
brengt me op een idee, iemmand al geprobeert of ie kan drijven?
vant volgens mijn is ie of geleik of maar minimaal zwaarder dan het vollume van water :D

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 17:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie eigenlijk nergens een lader voor de Ibead te koop. Wie weet bij welke Nederlandse webshop je die kan kopen?

Ik ben van plan om deze namelijk pas te kopen als ik hem echt nodig blijk te hebben..

En als je geen hoes om de Ibead hebt, is ie dan erg schadegevoelig of valt dat wel wat mee?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 11-08-2003 20:07 . Reden: Nog 1 vraag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:09
Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 17:37:
edit:
brengt me op een idee, iemmand al geprobeert of ie kan drijven?
vant volgens mijn is ie of geleik of maar minimaal zwaarder dan het vollume van water :D
Je kan het natuurlijk ook berekenen ook al is dat niet zo spannend:

I-Bead 100: 0,92 g/cm3
I-Bead 150: 0,94 g/cm3

dus ze blijven net drijven.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:53

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Verwijderd schreef op 11 August 2003 @ 20:05:
Ik zie eigenlijk nergens een lader voor de Ibead te koop. Wie weet bij welke Nederlandse webshop je die kan kopen?

Ik ben van plan om deze namelijk pas te kopen als ik hem echt nodig blijk te hebben..

En als je geen hoes om de Ibead hebt, is ie dan erg schadegevoelig of valt dat wel wat mee?
Neem hem altijd in mijn broekzak op de fiets mee en dit al een paar maanden en nog geen enkele schade :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zonder hoesje beschadigd het beestje niet zo snel, er sit een behoorlijk dikke en hardnekkige laag verf over dus dat houd het wel :D

zowel de alder als het hoesje zijn naar mijn weten beide verkreigbaar bij hollandglobal (www.mp3cdspeler.nl)
prijzen weet ik zo niet presies, maar ik denk ongeweer rond de 20 euro voor de lader en 10 voor het hoesje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

5 euro voor het hoesje dus......tenminste, dat moest ik er voor betalen bij www.mp3cdspelers.nl

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 07:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HarmoniousVibe
Ik draag hem altijd onder m'n kleding en er is nog geen krasje oid op te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:45

wasco

brightest crayon in the box

Universal Creations schreef op 11 August 2003 @ 20:23:
[...]

Je kan het natuurlijk ook berekenen ook al is dat niet zo spannend:

I-Bead 100: 0,92 g/cm3
I-Bead 150: 0,94 g/cm3

dus ze blijven net drijven.
Dan mag je de 256mb niet voldauwen want anders weegt ie net teveel en gaat hij alsnog zinken B) ;)

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of de baterijen niet opladen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou het bericht van de Stichting Brein over de aanpak van klanten van muzieksites enige consequenties hebben voor het gebruik van de mp3-spelers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 17:48:
Zou het bericht van de Stichting Brein over de aanpak van klanten van muzieksites enige consequenties hebben voor het gebruik van de mp3-spelers?
Volgens mij mag je MP3 bestanden in bezit hebben. Bijvoorbeeld van je eigen kunsten als DJ of gewoon muziek die je heb gekocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jawel, maar ik koop natuurlijk geen mp3 speler om een gekochte cd naar mp3 bestanden over te zetten...:(

Voor de mensen die de Ibead 150 256 mb hebben besteld:

Hallo

Ja wij verwachten de zending op 16-8-2003 dus we gaan de speler op 16-8-2003
verzenden Dan heeft u de speler op 18-8-2003 bij u thuis

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 12-08-2003 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 August 2003 @ 17:54:
Jawel, maar ik koop natuurlijk geen mp3 speler om een gekochte cd naar mp3 bestanden over te zetten...:(
Tja, dat kan. Ik doe dit voornamelijk wel. Dan zou je toch hetzelfde over de MediaPlayer van Windows kunnen zeggen. Hiermee zijn legale & illegale films te bekijken. En wat denk je van DVD-spelers met MP3 afspeelmogelijkheden? Functie eruit halen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erwlg... net die duure sony doppen gehaald, maar er komt echt bagger geluid uit, zooo zacht!! 8)7 ik zweer, die standaard dingen gaan ongeveer 3 keer zo hard, en mijn philipsjes 4 keer 8)7

volgens mij zit er een fabrieksfout in, het stukje van de doppen naar de plug zit echt heeeel weinig koperdraad in een dik omhulsel, zit dus een hole ruimte, soms valt het stereo geluid ook weg :? ik zal wel ff een foto's plaatsen als ik ruimte heb ergens :D geluid is tyrouwens weg op standje 20 :S en is pas te horen bij 24 :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bitpixl
  • Niet online
Ik heb ook die "dure Sony Doppen" en ik heb nog nooit zo'n goed
geluid gehad uit een paar doppen. _/-\o_

En ik heb ook die Sony 777 serie gehad
waarover eerder werd gesproken in deze topic. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik Bgrijp niet waarom er zoveel mensen de I-Bead 100 hebben en zo weinig mensen de Mpio FL100, terwijl de Mpio naar m,ijn Mening veel beter en ook nog eens veel mooier is. En niet eens zoveel duurder 30 Euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
  • Laatst online: 15-09 15:39
Verwijderd schreef op 12 augustus 2003 @ 20:57:Ik Bgrijp niet waarom er zoveel mensen de I-Bead 100 hebben en zo weinig mensen de Mpio FL100, terwijl de Mpio naar m,ijn Mening veel beter en ook nog eens veel mooier is. En niet eens zoveel duurder 30 Euro ofzo.
Mooier is subjectief en op welk gebied vind je de Mpio FL100 beter?
formaat? I-Bead is kleiner :)
gewicht? I-Bead is lichter :)
batterij speelduur? I-Bead doet't langer met volle batterij :)
Makkelijker in gebruik? I-Bead heeft geen losse lader :) , batterij :) , usb-kabel :) of apparte upload-software nodig. :)

Wat gaf bij jouw de doorslag om de Mpio FL100 en niet de I-Bead aan te schaffen?

en zij zagen niet hoe spot in mij worstelde met verdriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enige voordeel wat mpio heeft tov ibead vind ik dat je er multimediacards in kunt stoppen die je kunt verwisselen, maar daar maak je waarschijnlijk niet echt veel gebruik van

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de Mpio zeker mooier. De I-Bead is Zeker niet kleiner. wel Smaller maar scheelt ook niet veel, vind ik niet erg dus Kleiner gaat bij allebei niet op.
Het Feit dat je je I-Bead alleen maar via de USB poort kunt laden, is Schande, stel je bent op vakantie denk je dat je dan een USB poort kan vinden overal. De bediening van de Mpio is ook mooier, en heb geluidskwaliteit vergeleken en de Mpio klinkt gewoon beter. Alleen kande I=Bead wel iets harder. En het Feit dat de MPio uitbreidbaar is met SD en MMC kaarten is heel erg handig en dat is een van e redenen dat ik hem gekocht hem. Ik vind het op bijna alle punten beter dan de I-Bead, maar jah dat is mijn mening dan. Ik kan het eerlijk gezegd niet bewgrijpen dat er alweer een deel twee Grote I-Bead 100 Topic maar nog geen enkele grote Mpio Topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 01:15:
Ik kan het eerlijk gezegd niet begrijpen dat er alweer een deel twee Grote I-Bead 100 Topic maar nog geen enkele grote Mpio Topic.
Start um dan !!!

Het blijkt dus toch dat de iBead populairder is dan de Mpio, anders zou er wel een groot topic zijn (is een soort natuurlijke selectie............)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 01:15:
Ik vind de Mpio zeker mooier. De I-Bead is Zeker niet kleiner. wel Smaller maar scheelt ook niet veel, vind ik niet erg dus Kleiner gaat bij allebei niet op.
Niet liegen. De I-Bead is zo'n 25% kleiner ((85*16*25)/(40*79,5*14,2))
Het Feit dat je je I-Bead alleen maar via de USB poort kunt laden, is Schande, stel je bent op vakantie denk je dat je dan een USB poort kan vinden overal.
Voor die paar keer per jaar heb je de losse lader en voor dagelijks gebruik heb je niks nodig want er is altijd wel een computer thuis of op werk/school.
De bediening van de Mpio is ook mooier
is persoonlijk maar op de I-Bead kan je het menu zelf grafisch helemaal aanpassen.
, en heb geluidskwaliteit vergeleken en de Mpio klinkt gewoon beter.
is ook persoonlijk, maar droge spec.: MPIO: SNR > 85DB, I-Bead: > 90dB
Alleen kande I=Bead wel iets harder. En het Feit dat de MPio uitbreidbaar is met SD en MMC kaarten is heel erg handig en dat is een van e redenen dat ik hem gekocht hem.
Ok. Misschien als je al toevallig van die kaartjes had, dan is dat een voordeel.
Ik vind het op bijna alle punten beter dan de I-Bead, maar jah dat is mijn mening dan. Ik kan het eerlijk gezegd niet bewgrijpen dat er alweer een deel twee Grote I-Bead 100 Topic maar nog geen enkele grote Mpio Topic.
I-Bead misschien toch kleiner/lichter/goedkoper/handiger/beter/ mooier etc... ? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind de vergelijking met de MPIO FL100 interessant. De ibeat is misschien wat makkelijker met opladen, maar je hebt niet altijd een usb-poort bij de hand. Zeker niet als je op vakantie gaat. De MPIO's AAA zijn universeel, je kan ze extern opladen en overal kopen. Zo luister je 1 battarij helemaal leeg, daarna doe je er een ander in. De lege laad je helemaal op.
De ibeat moet je steeds tussendoor opladen, wat de batterij lui maakt. De battarij is ook maar een zielige 400mAh.

Met de muziek is de MPIO veel handiger. Het flashgeheugen kan dienen als CD's. Soms wil ik klassiek luisteren, soms gewoon top40 of groovy op verschillende geheugens. Alleen worden de kosten dan erg hoog :(

Uiterlijk maakt niet zoveel uit, zolang hij maar niet zo lelijk is als de nex IA of zo groot als een cdspeler.

MAAR: het belangrijkste DE GELUIDSKWALITEIT. Daarover heb ik geen duidelijkheid. Mijn oude (nu brakke) Sony discman ESP2 D-E443 GROOVE had een fantastische geluidskwaliteit. Nu hoop ik dat dit 6 jaar later minstens even goed is.
Welk van de twee heeft de beste geluidskwaliteit? Zijn ze allebij acceptabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na al bovenstaand aanprijzen van de i-bead 100:
Ik heb hem (256mb) vandaag dus terug gestuurd naar mp3cdspeler.............
Heb hem twee weken gehad en continu gezeik met de FW. Als ie eens wel werkte was ik echt wel tevreden, maar goed, meestal deed ie niets. En nee, het lag voor een keer eens niet aan mij, maar aan de speler.
Ik hoop maar dat mp3cdspeler.nl een beetje goede service heeft, mag ook wel voor die 225 euro toch? Heeft iemand ervaring hiermee? BVD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zelf vind de Mpio mooier klinken, alleen niet met de oordopjes die je bijgeleverd krijgt want die klinken niet goed en zijn veels te groot. Alleen moeten we nou niet doen alsof de I-Bead dus slecht klinkt, ze klinken allebei acceptabel laten we maar zeggen, en dan komt het waarschijnlijk aan op, wil je een uitbreidbare speler, of niet??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk da je geluk hebt, en dat je nu de I-Bead 150 terug krijgt. ( ik noem het geluk omdat ikde 150 mooier vind, maar ze zijn even goed volgens mij) maar ik heb alleen maar goede ervaringen met ze gehad, niet echt goede ervaringen maar altijd zeer goed en netjes opgelost. ik denk dat ze niet moeilijk gaan doen, deden ze ook niet toen ik mijn twee weken oude Nex Ia in wou ruilen voor de Mpio. deden ze zonder 1 probleem.

edit:
Sorry had moeten Editen

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a casema user
  • Laatst online: 12-09 10:57
De ibeat is misschien wat makkelijker met opladen, maar je hebt niet altijd een usb-poort bij de hand.
Daarom kan je een usb-voedings adapter bij de Ibead bijbestellen :)
Zie topic Deel 1 voor een plaatje daarvan.

Taaaa taa taa taaaa taa taa ta taaataaaaa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wou dat het al 18 augustus was...........finally....my own i-Bead !!!

En even over de spelling:

- het is geen Ibead
- ook geen ibeat
- zeker geen i-bead
- trouwens ook geen I-Bead (zoals in de topic-titel staat)

en nog een aantal verkeerde spellingen........

Maar het is:

i-Bead (zie bijv. www.ibead.nl)

:O :O :O :O :O :O :O :O :O :O (sorry...had even niks beters te doen !)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Blobby
Verwijderd schreef op 13 August 2003 @ 16:42:
......De ibeat moet je steeds tussendoor opladen, wat de batterij lui maakt. De battarij is ook maar een zielige 400mAh.....
Sorry, maar ik moet weer even corrigeren:
1. de batterij kan niet lui worden, want het is een Li-Polymer batterij die geen geheugeneffect heeft. Dus je kan deze altijd straffeloos tussendoor opladen. :)
2. ik vind het niet bepaald zielig dat mijn i-Bead een speelduur heeft van zo'n 14 uur op een volle batterij. Of ga jij voor een 1 miljoen mAh speler die na 1 uur spelen leeg is? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de batterij kan niet lui worden, want het is een Li-Polymer batterij die geen geheugeneffect heeft. Dus je kunt deze altijd straffeloos tussendoor opladen.
Mhaw, elke oplaadbare batterij heeft enigszins last van het geheugeneffect. Die Li-polymer is er wel minder vatbaar voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, na een jaar wordt het 13 uur en 40 minuten :) :)lol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Laatst online: 21:09
Geheugeneffect kun je voorkomen door je batterij regelmatig helemaal leeg te laten "lopen".

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik krijg mijn i-Bead nog... (maandag!)

Kan je hem ook ontladen?

Met de nieuwste fm geinstalleerd?

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2003 22:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wasco
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 12-09 09:45

wasco

brightest crayon in the box

Daarom kan je een usb-voedings adapter bij de Ibead bijbestellen :)
Zie topic Deel 1 voor een plaatje daarvan.
mmm waar op mp3spelers.nl kan je die bijbestellen? kijk ik er over dan? ik dacht dat dat alleen kon met de tweakers-actie.. is die dan nog geldig?

wasco [the brightest crayon in the box]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmz, bij mij kon het alleen als je bij diezelfde winkel ook een i-Bead had gekocht. (btw, NIET mp3cdspelers.nl, maar ik zou gewoon even emailen naar hun)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 13 augustus 2003 @ 22:49:
Ik krijg mijn i-Bead nog... (maandag!)

Kan je hem ook ontladen?

Met de nieuwste fm geinstalleerd?
erm... niet specefiek ontladen, maar wel een handje helpen door het galuid hard te zetten en de backlite op always zetten, dan zou het in zo'n 8 uur wel motten kunnen denk ik.

ik heb um trouwens nu 2 weken, en heb pas 2 keer opgeladen :P afentoe wel een 10 minuten aan de usb gehad, maar dan nog _/-\o_

Verwijderd

Universal Creations schreef op 13 augustus 2003 @ 22:26:
Geheugeneffect kun je voorkomen door je batterij regelmatig helemaal leeg te laten "lopen".
precies, en dat doe je dus nooit met je ibeat, want je wil altijd dat hij vol is! Met 2 of meer battarijen laad je er altijd 1 op, de ander maak je leeg.

En die luiheid is echt vreselijk. In het begin deed mijn Li-ion (geloof ik) het 8 uur, nu nog geen kwartier

Verwijderd

ik befrijp niet dat mensen het niet toe geven dat het een heel groot Nadeel is dat hij via de Usb poort geladen moet worden, Zit er trouwens een adapter ingang op, want ik vind het heel jammer dat er voor de Mpio geen adapter beschickbaar is had de NEx Ia wel, en zou wel erg handig zijn als de i-Bead het ook heeft.

• HarmoniousVibe
Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 01:20:
ik befrijp niet dat mensen het niet toe geven dat het een heel groot Nadeel is dat hij via de Usb poort geladen moet worden, Zit er trouwens een adapter ingang op, want ik vind het heel jammer dat er voor de Mpio geen adapter beschickbaar is had de NEx Ia wel, en zou wel erg handig zijn als de i-Bead het ook heeft.
Hé word eens wakker man! :Z 8)7 Er ís een AC-adapter verkrijgbaar voor de I-Bead. Hebben er al een aantal gezegd hier.

[ Voor 4% gewijzigd door HarmoniousVibe op 14-08-2003 09:54 ]

• Mr_Blobby
Verwijderd schreef op 14 August 2003 @ 00:17:
[...]
precies, en dat doe je dus nooit met je ibeat, want je wil altijd dat hij vol is! Met 2 of meer battarijen laad je er altijd 1 op, de ander maak je leeg.

En die luiheid is echt vreselijk. In het begin deed mijn Li-ion (geloof ik) het 8 uur, nu nog geen kwartier
De Li-Polymer batterij van de i-Bead is het nieuwste, meest geavanceerde type batterij van dit moment. Deze kent praktisch (dus in de praktijk) geen geheugeneffect. Of laat ik het zo zeggen: batterijen die minder last van geheugeneffect hebben, moeten nog worden uitgevonden.

• XoiN
  • Laatst online: 02-10-2024
Verwijderd schreef op 14 augustus 2003 @ 01:20:
Zoals LB06 ook al zegt, je kan er een lader bij bestellen.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/~j.popma/got/ibeadlader.jpg

Je kan eventueel het kabeltje (wat standaard bij je I-Bead zit er nog tussen zetten).

Verwijderd

Dat is dan een voordeel op de Mpio, waar dit volgens mij niet kan , Als het wel kan graag even zeggen want dat is interessant, Maar kan je ook luisteren dan wanneer je hem oplaad?? zoja dan is dat heel mooi, vind ik namelijk handig.
Pagina: 1 ... 7 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.