Ik kan me maar niet voorstellen dat dit spel game of the year is geworden...
Imo is dit spel helemaal niet zo bijzonder maar gewoon de zoveelste (sci-fi) shooter.. 13-in een dozijn..
- Saaie omgevingen, veel dezelfde kamers achterelkaar (like: lange gang --> open ruimte --> lange gang --> open ruimte en al die gangen en open ruimtes zijn identiek aan de vorige). Level design is dus echt beroerd.
- Het feit dat je 90% van de levels in de singleplayer 2x moet doen.. Eerst moet je naar een bepaalt punt toe, daarna moet je weer helemaal naar je beginpunt dus dezelfde route weer helemaal teruglopen. Imo een zeer makkelijke manier om het spel 2x zo te lang te maken.
- Je kan altijd maar 1 kant op.. hoezo lineair?
- Single player is kort, te kort. 8 uur heb ik erover gedaan @ normal.
- Die grote pijlen die overal staan, op het plafond, de muren, de vloeren zijn harstikke overbodig. Wat heb ik mij daar aan ge-ergerd.. Je kan toch maar 1 kant op waarom dan die supergrote pijlen all over the place? Laat me lekker zelf uitvogelen waar ik heen moet (voor zover dat mogelijk was

).
- Waarom wordt dit spel vergeleken met Half-life? Qua gameplay lijkt het er niet eens op, nee, het lijkt meer op Quake/Serious Sam. Enige overeenkomst met HL is de story progress. Halo = een hersenloze shooter.
- Puzzels? Ik ben ze niet tegengekomen, jij wel? Het enige wat hierop leek is op een paar kratjes springen om zo op een hogere verdieping te komen.. Vrij standaard als je het mij vraagt

- Waar zijn die toffe eindbazen? Een van de coolste elementen in een game hebben ze weggelaten. Het gevoel van een overwinning na een gevecht tot de dood tegen een ultieme eindbaas is onbetaalbaar. Zeer jammer.
- Die crosshair... tjezus, die is HUGE!
- Het lopen en bewegen in het algemeen gaat traag. Ik had mijn muissnelheid op 10 speed gezet en nog ging het te langzaam. Laatste twee punten komen waarschijnlijk omdat het een port van de Xbox is. Is jammergenoeg duidelijk te zien
Gelukkig zitten er ook goede kanten aan Halo, zo vordert het verhaal goed en lekker snel, de muziek is erg mooi en natuurlijk het buggy rijden, vijandelijke wapens/voertuigen gebruiken etc. Ook het maximum van twee wapens vond ik leuk bedacht ookal zie ik er het nut niet van in. Het kan niet bedoeld zijn om je in kogelnood te laten komen want er liggen overal wapens. Beetje overbodige optie als je het mij vraagt.
Ook kan ik mij een filmpje herinneren waarin Master Chief zo'n zwaard oppakt en dan zo'n Covenant te lijf gaat. Helaas ben ik dit nergens in het spel tegengekomen. Wel jammer want dat zag er ubertof uit.
Al met al is Halo geen slecht spel maar zeker geen materiaal voor een game of the year-award. Daarvoor ontbreekt er teveel, waarschijnlijk dacht de media daar anders over.. Ik had een spel verwacht waar je zo nu en dan ook tactisch inzicht voor nodig hebt maar hier is helemaal niks van waar. Als je lekker van knallen houdt dan zit je met Halo helemaal goed. Helaas is dit spel niet voor mij weggelegd.
Binnenkort nog ff de multiplayer testen, hopen dat die beter is dan de singleplayer

. Alles imo uiteraard enzo.. blaat