[cm] shuttle modding (SN41G2)

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste
Acties:
  • 3.889 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja dat snap ik :)

Wilde gewoon ff weten hoe groot die matjes zijn en of je dan met meerdere mensen met 1 setje zou kunnen doen!!

edit:

Nou, heb een mailtje terug gehad van Freezinghardware en de matjes zijn dus 400 x 350 x 4 mm (2x) en 400 x 180 x 4 mm (2x).

Een dikte van 4 mm moet dus makkelijk passen in zo'n kastje en, naar ik heb uitgemeten, kun je 2 kastjes bekleden met deze matjes!

Iemand interesse?

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15-09 15:03

Daklem

Audio Nerd

ikke niet.. ik ga hem modden.. wordt helemaal opengesneden dat ding.. geen plaats meer voor bekleding aan de binnenkant :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mbonder2001 schreef op 21 July 2003 @ 10:55:
Nou, heb een mailtje terug gehad van Freezinghardware en de matjes zijn dus 400 x 350 x 4 mm (2x) en 400 x 180 x 4 mm (2x).

Een dikte van 4 mm moet dus makkelijk passen in zo'n kastje en, naar ik heb uitgemeten, kun je 2 kastjes bekleden met deze matjes!

Iemand interesse?
Nogmaals, waarom wil je je kast isoleren? Hij is toch van zichzelf al behoorlijk stil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:55
Ik heb de fans ook 'geprobeert' te modden maar na 3 dagen werken...heeft mn PSU het begeven. Ik heb like overal gezocht naar replacement PSU's maar ik kan ze alleen op de US Shuttle site vinden en die leveren alleen in USA en Canada.

Ik neem aan dat er wel mensen zijn die hun PSU verwisselt hebben met bv die (nu standaard) ACHME PSU. Is er iemand die mij kan helpen met een winkel die deze dingen wel levert?

[ Voor 6% gewijzigd door Abom op 21-07-2003 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan us1111:

ik wil hem isoleren omdat ik merk dat de behuizing (het gedeelte dat afneembaar is), trilt als de PC aanstaat. Op het moment dat je het kastje vastpakt aan beide kanten zul je merken dat de geluidsproduktie verminderd!

Daarom wil ik hem dus gaan isoleren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 juli 2003 @ 19:51:
aan us1111:

ik wil hem isoleren omdat ik merk dat de behuizing (het gedeelte dat afneembaar is), trilt als de PC aanstaat. Op het moment dat je het kastje vastpakt aan beide kanten zul je merken dat de geluidsproduktie verminderd!

Daarom wil ik hem dus gaan isoleren!
Hmm.. 's ff uitproberen als hij terug is. Heb hem ff uitgeleend aan iemand die zonder compu zit.. Zodra hij terug is wil ik hem om gaan bouwen tot mijn game bakkie met de 9700+zalman e.d. erin.

edit:
Daklem schreef op 21 July 2003 @ 12:28:
ikke niet.. ik ga hem modden.. wordt helemaal opengesneden dat ding.. geen plaats meer voor bekleding aan de binnenkant :P
Kom maar op met je plaatjes als je bezig gaat..

Ow, maar lees dan wel dit eerst.. : Casemods in Progress }:O

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 20:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daklem schreef op 21 July 2003 @ 12:28:
Haha dacht ik ook al aan , hoe wil ik dat gaan doen als alles binnen is haha !
Wacht nog op een paar dingen En dan kan ik eindelijk beginnen!
Ik hoop dat de voeding het trekt :P
Maar we zullen tegen die tijd wel zien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

ik heb er nu al 2 ccfl's in hangen.. binnenkort krijg ik 2 lasercut fangrills binnen en coolermaster frontje en enermax fan met potmeter helemaal dichtgedraaid :)
hopen dat die fan een beetje stil is.

ook ga ik glowfeets maken onder mijn shuttle en een window erin kan natuurlijk niet missen :)

mijn lcd komt als het goed is morgen en daarvoor ga ik 2mm plexiglas kopen om daar een standaardje van te maken met mijn grafisch lcd erachter :)

hopen dat het lukt wat ik wil gaan doen :P

maar moet ook nog een nieuwe vidkaart want dat onboard ding is maar niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 21 July 2003 @ 19:51:ik wil hem isoleren omdat ik merk dat de behuizing (het gedeelte dat afneembaar is), trilt als de PC aanstaat. Op het moment dat je het kastje vastpakt aan beide kanten zul je merken dat de geluidsproduktie verminderd!
1: Aanpakken bij de oorzaak.
De 80mm fan vervangen door een gebalanceerde Papst?
De onderdelen goed vastzetten?
Een dempingsmateriaal tussen de kap en het frame? (Kurk of rubber)

2: Aanpakken bij 'het gevolg'.
De kap verzwaren met bitumen matten, welke ook gebruikt worden in car-audio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aan J.A.M.F.
1. Papst-fan ga ik ook bestellen met de Akasa-matten. Onderdelen zitten verder goed vast en ik ga de stukken waar het metaal op elkaar komt nog bewerken met speciale anti-resonantie spray (krijg ik van m'n pa).

2. Kap verzwaren zal erg lastig worden, omdat er gewoon weinig ruimte is om verzwaringen aan te brengen!

Krijg trouwens morgen m'n ATi Radeon 9700 binnen :P Iemand nog interesse in een nVidia GeForce4 Ti4200? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

4200 .. welk merk? 8x agp? 128mb? gimme site met specs :)

kheb mayb wel interesse voor een aantrekkelijk prijsje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:) Die verzwarings matten zijn slechts 2 of 3 mm dik, maar zijn flink zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daklem, tis een XFX GeForce4 Ti4200 met 64MB DDR, Tv-out, dvi-out. Meer info op: http://www.xfxforce.com/product_view.php?sku=PVT25AMA.

Mocht je interesse hebben, mail me dan even! Niet echt netjes om het hier te posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

64mb is me te weinig :P

dan ga ik maar eens wat geld achterleggen voor een radeon 9700 :)
maar eerst MODDEN! :)

nu verder back ONTOPIC :P

edit:

vandaag zou mijn lcd binnen komen... ik ben zeer benieuwd!!!

als dat is ga ik meteen een stuk plexiglas halen en een standaardje maken ervoor :P

[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 20:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Daklem schreef op 22 July 2003 @ 12:30:
vandaag zou mijn lcd binnen komen... ik ben zeer benieuwd!!!

als dat is ga ik meteen een stuk plexiglas halen en een standaardje maken ervoor :P
LCD is binnen :P :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtlonXP1800 schreef op 28 May 2003 @ 10:47:
omdat ze bij de tpg hebben besloten er een dagje langer over te doen

[...]

ben ik maar begonnen om de fan grill er uit te zagen.

[afbeelding]

ok, het kan mooier, maar ik denk dat dit best wel goed er uit gaat zien als ik er een fingerguard op zet met dichte hoeken.
op de sudhian forums kwam ik deze tegen:

[afbeelding]

iemand enig idee of deze ook in nederland te koop zijn?
wat ik wel kan vinden is deze:
[afbeelding]

die zijn op zich ook wel grappig, alleen vraag ik mij af of ik de thumbscrews er door heen ga krijgen...
Check hier es:
www.powerparts.nl
onder kopje Fans en toebehoren -> fanguards :9
en
www.alternate.nl
Onder kopje: Hardware, casemodding, toebehoren. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cool wel foto's posten he :) , Heb je met een inkoopactie meegedaan ?
Hoe staan je er met casemodden voor ? Heb jij trouwens al problemen onder vonden met de temp van je voeding ?
Hou jij deze ook in de gaten ? Der is namelijk 1 hier in het topic , waarbij de voeding is overleden ! Daar ben ik zo bang voor. Alleen wat ik wil gaan doen met me voeding is wel iets anders.Want bij mij gaat er meer lucht door de voeding dan voor heen. Dus hoef eigenlijk niet bang te zijn he !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

krijg het lcd nog niet aan de praat..
komt omdat hier een afwijkende controler opzit.. hij is al wel gesoldeerd. Ja deze kwam van een inkoopactie af :P

hij gaat wel aan.. maar als ik lcd software draai zie ik niks op mij schermpje :'( :'( . dit moet te verhelpen zijn ..

mijn voeding wordt wel aardig warm met dit weer. maar ik besteed daar niet zoveel aandacht aan. ik wist van te voren al dat een shuttle een stuk warmer zou worden..

weet je wat wel een goede oplossing is waar ik ook aan heb zitten te denken...

corsair Hydrocool waterkoeling kopen..

die behuizing efaf slopen :)

en dan zo'n lian li behuizing te kopen en daar die zooi instoppen :) die lian li behuizing die ze speciaal hebben gemaakt voor vapochill en prometia :)

heb je een watergekoelde shuttle :D

[ Voor 7% gewijzigd door Daklem op 22-07-2003 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-09 21:56

Falcon10

Hit it i would !

Heb vandaag ook ff snel men inkoop gedaan : een Shuttle SN45G. 290 Euro, met verzending net geen 300 Euro. Op Ebay nog een AMD 3200 op de kop getikt voor 350 Euro.
Thuis had ik al reeds 2 latje van 256 Mb DDR 400 Mhz Geil geheugenliggen, samen met een Gforce4 ti4600 en een Sony DVD writer :)
Als men kastje binnen is ga ik nog de hard disk kopen, vermoedellijk eentje van 80 of 120 Gb.
Weet enkel nog niet goed of ik hem ga modden of niet.

Maar hij zal wel veeeeeel draagbaarder zijn dan men Lian Li PC70 met bijna alle bays en de volledige HD rack vol :p
Begon beetje een klucht te worden om mee te zeulen naar LAN's :p

Ik denk dat ik misschien enkele 10 cm CCFL's er ga insteken, maar wete nog niet goed hoe, en het frontje van de DVD writer wil ik ook in alu ofzo maken, maar weet nog niet goed hoe. Heb al enkele SHuttle's gezien waar men achter de plexi zo'n achtergrond heeft geplakt, en dat zie ik ook wel zitten, maar dan moet ik het frontje van de 5 1/4" bay op de DVD writer zijn te krijgen, zodat ik ook hier de afbeelding kan achter steken.
De vraag gata echter zijn, hoe dit te doen :p Iemand hier enig id van ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

geen id!

wel geil systeempje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waar heb je die SN45 besteld? In Duitsland of België? Dan vraag ik me af of je daar nog BTW over moet gaan betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

komt uit nederland ( www.empc.nl ) 290 euro, met verzending erbij kwam ie op 297,50 euro. en dat was incl 19% BTW :)

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 24-08 22:16

Jack

MHz Matters

ff een vraagje over die Shuttle's

* er zitten 2 ATA133 connectors op, wil dat nou zeggen dat je er maximaal 4 ATA apparaten aan kunt hangen? of kunnen er maar 2 apparaten eraan? weet iemand dat?

ik kan het namelijk niet expliciet vinden op de Shuttle internetsite...

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er worden 2 HD kabels bij geleverd, dus moeten er ook 2 ATA kanalen zijn, waarop je theoretisch 4 ATA apparaten op kwijt kunt. Je kunt in de shuttle slechts 3 ATA apparaten standaard kwijt.

@Falcon10: Kun je hem ff in de pricewatch erbij zetten? Bvb dank! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 17:38:
Je kunt in de shuttle slechts 3 ATA apparaten standaard kwijt.
hehe Standaard.... :P

[ Voor 26% gewijzigd door Jack op 22-07-2003 17:41 ]

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

:D (Ja, voor de eventualiteit dat er iemand meer in weet te proppen. ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1LL3M
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 18:56

W1LL3M

⭐⭐⭐⭐⭐

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 18:07:
:D (Ja, voor de eventualiteit dat er iemand meer in weet te proppen. ;))
er kunnen im mijn sk41g idd 3 hd's, onder het rack kun je er een extra hangen als je wilt. Of het verstandig is ivm de hitte weet ik niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Haha ik heb bij mijn pa's barebones ook 2 harddisken een floppy en een dvd brander in kunnen stoppen !
Zal morgen ff pic posten ! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jack

Jack

MHz Matters

Verwijderd schreef op 22 July 2003 @ 21:58:
Haha ik heb bij mijn pa's barebones ook 2 harddisken een floppy en een dvd brander in kunnen stoppen !
Zal morgen ff pic posten ! :)
juist :) dat zoek ik!

ik ben benieuwd naar de pic :9

[Specs]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

@JAMF : blijkbaar staat ie er al in :)

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kewl, alhoewel het voor een PCPrivé systeem niets uitmaakt, is het voor anderen handig om een goedkope bron te vinden. Plus de concurentie tussen winkels verlaagt de prijzen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

mja, in duitsland kost hij 280 Euro bij een winkel, maar dat ben je weer kwijt aan verzendingskosten eh. En hij was niet vlak bij de grens, dus dan kan je ook moeilijk ff een uurtje naar duitsland rijden om hem ff op te halen :p

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

verdomme.. mijn wireless netwerk is down!.. moet ik weer kijken waar het aan ligt. mogen we weer terug naar de mycom! wordt er schijtziek van :(

hopen dat iets defect is! anders kost het me alweer veel geld.

nja hopen op het beste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Siris schreef op 22 July 2003 @ 22:06:
[...]

juist :) dat zoek ik!

ik ben benieuwd naar de pic :9
Ik heb ze net gemaakt !

Hier onder de pic's !
Hier is te zien dat ik het d.m.v. van Tie-Ribs vast heb gezet ! Heb een langer schroefje gepakt dan normaal !
Daardoor ontstaat er een ruimte waar een tie rib mooi omheen kan hangen !
Aan elke kant zit hij aan 2 punten vast ( voor en achter! )

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.h.m.vermeulen/harddisk/harddisk1.JPG

Naar het plaatsen van de harddisk is er nog steeds ruimte tussen het geheugen en harddisk :P . Goed te zien op deze foto !

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/w.h.m.vermeulen/harddisk/harddisk2.JPG

Ik hoop dat je het snap! Ik heb duidelijk laten zien dat het mogelijk is :)
Ik heb het op deze manier gedaan , leek mij een handige manier. En dat bleek ook wel toen ik er mee bezig was. Had het snel voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daklem schreef op 23 juli 2003 @ 14:47:
verdomme.. mijn wireless netwerk is down!.. moet ik weer kijken waar het aan ligt. mogen we weer terug naar de mycom! wordt er schijtziek van :(

hopen dat iets defect is! anders kost het me alweer veel geld.

nja hopen op het beste :)
Heb jij toevallig ook die shuttle wireless adapter van shuttle (die op de doos staat)? Ik ben namelijk geïntereseerd in dat setje, maar kan er nix over vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar is over nagedacht:) Wilde zelf ook zoiets gaan creëeren, maar dan een soort frame maken die ik met langere schroeven aan het bovenste frame vast ga schroeven.

Daarnaast ben ik de mogelijkheid aan het bekijken of ik twee 80mm fans aan de voorzijde van de kast kan bevestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Verwijderd schreef op 23 July 2003 @ 15:25:
[...]

Heb jij toevallig ook die shuttle wireless adapter van shuttle (die op de doos staat)? Ik ben namelijk geïntereseerd in dat setje, maar kan er nix over vinden...
nee ik heb een setje van edimax...

dat wifi setje wat op de doos staat is hier in NL nergens te krijgen. daar heb ik ook al naar gezocht :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zaterdag krijg ik mijn sk41g binnen, plus een xp2000 dus eens kijken wat we dan allemaal gan veranderen. Picca's volgen dus nog en iemand een handig linkje voor het stealth modden van je cdrom speler. Ik heb al gekeken naar die lian li voorzetstukjes
Voor de rest ben ik er niet veel raars mee van plan. Behalve de 8 mm fan veranderen en die 4 mm op 7 volt zetten. Misschien een kleine window en wat licht voor de toekomst....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

ik ben naar de mycom geweest met mijn wireless usb adapter en die had geen probleem... hun installeerde hem en hij zag meteen het netwerk van mycom :(

dus het ligt aan mijn wireless router... ook bij de mycom gekocht.. nu hopen dat ik het bonnetje nog ergens heb liggen! anders ben ik goed de sjaak! :(

wish me luck :)

kheb nu 2 pc's maar naast elkaar gezet dus ben nu online op mijn shuttle.. :D

SHUTTLE POWER!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 12:20:
Behalve de 8 mm fan veranderen en die 4 mm op 7 volt zetten. Misschien een kleine window en wat licht voor de toekomst....
Jij bedoelt waarschijnlijk de 40mm?
De fan van de voeding dan? Zo ja, die op 7v laten draaien lijkt me niet onmiddelijk verstandig aangezien deze nu al veel te warm wordt :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 12:20:
Zaterdag krijg ik mijn sk41g binnen, plus een xp2000 dus eens kijken wat we dan allemaal gan veranderen. Picca's volgen dus nog en iemand een handig linkje voor het stealth modden van je cdrom speler. Ik heb al gekeken naar die lian li voorzetstukjes
Voor de rest ben ik er niet veel raars mee van plan. Behalve de 8 mm fan veranderen en die 4 mm op 7 volt zetten. Misschien een kleine window en wat licht voor de toekomst....
ik zou eerst eens wachten totdat je je shuttle hebt en dan pas gaan bedenken of het wel nuttig en uitvoerbaar is wat jij wilt doen.

ik had ook veel idee'en die uiteindelijk niet verwezenlijkt kon worden.. door het feit dat de shuttle warm wordt en weinig airflow heeft.
maar ik vind hem sowieso al heel stil! ik heb er geen problemen mee!

maar ik ga er een enermax fan inzetten en die op stilste stand laten lopen..

en window en glowfeet.. voor de rest ben ik niet echt iets vanplan te doen eraan.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren, mijn pas gekochte ATi Radeon 9700 is inmiddels overleden (zie topic : Vreemde ATi Radeon 9700. Zou dit misschien kunnen komen doordat de voeding te warm wordt van zo'n Shuttle en daardoor vreemde spanningspieken gaat geven? Een Radeon 9700 heeft immers extra power nodig middels een molex vanaf de voeding.

edit
Is er een programma waarmee je in Windows XP nauwkeurig de voltages kunt checken die de voeding afgeeft? Dan kan ik kijken of deze verschillen tussen idle en onder full-load.
/edit

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2003 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik dacht dat mbm [MotherboardMonitor] 5.25 [ofzo] wel nauwkeurig was??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke, heb het inmiddels met AIDA32 gecheckt en kom op een tweetal zeer vreemde resultaten uit:

CPU core: 1.68 V
CPU aux: 1.52 V
+ 3.3 V: 3.34 V
+ 5 V: 5.11 V
+ 12 V: 11.37 V (aan de lage kant, meer dan 5% marge!)
- 12 V: -3.39 V
- 5 V: -3.90 V

De -12V en de -5V lijnen kloppen dus van geen kant! Zijn er meerdere mensen met dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 00:27:
ik dacht dat mbm [MotherboardMonitor] 5.25 [ofzo] wel nauwkeurig was??
Op mijn Shuttle (en laptop ook trouwens) zorgt MBM voor het op hol slaan van de (cpu)fans..dus ik kan er niet mee werken, wilde nl wel eens weten of dat een beetje nauwkeurig was..

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 juli 2003 @ 00:29:
Oke, heb het inmiddels met AIDA32 gecheckt en kom op een tweetal zeer vreemde resultaten uit:

CPU core: 1.68 V
CPU aux: 1.52 V
+ 3.3 V: 3.34 V
+ 5 V: 5.11 V
+ 12 V: 11.37 V (aan de lage kant, meer dan 5% marge!)
- 12 V: -3.39 V
- 5 V: -3.90 V

De -12V en de -5V lijnen kloppen dus van geen kant! Zijn er meerdere mensen met dit probleem?
In je bios staan toech wel de goede waardes, kun je daar toch gewoon kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nope, die geven precies dezelfde waardes aan! Deze waardes heb ik gemeten in idle-mode, als ik een tijdje (uurtje ofzo) 3D Mark 2001 SE laat lopen, wordt het systeem warmer en dalen deze waardes. Lijkt dus wel alsof de voeding last heeft van de warmte, want zijn weerstand verminderd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

ik heb er totaal geen last van... mijn waardes zijn gewoon normaal zoals ze behoren te zijn! niet zo stabiel als mijn enermax voeding maar ik ben e aardig tevreden mee... misschien heeft die nieuwe serie een brakke voeding ofzo? zou eens mailen naar de shop waar jij hem hebt gekocht.
success

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MBM leest dezelfde gegevens uit van dezelfde chip waar het BIOS ook zijn waarden vandaan heeft. Natuurlijk moeten dat dezelfde waardes opleveren. Als MBM niet goed werkt, is er ook nog SPEEDFAN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RammY
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

RammY

Dát!

Verwijderd schreef op 28 May 2003 @ 13:29:
je kent papst... stil... HEEEL stil...
over et algemeen kan een andere fan daar moeilijk aan tippen, maar hou er wel rekening mee dat het geluid in een stille kamer al 27 dB bedraagt, dus die Titan zul je niet gauw horen hoor :)
Jah ik ken papst.. Er zaten er 2 in mn 3Com Superstack ll. Die zijn er dus direct uitgegaan he.. damn wat een herrie..
Noodoplossing
Afbeeldingslocatie: http://80.60.218.25/023.jpg

Deze advertentieplaats is te huur!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 24 July 2003 @ 16:56:
[...]

Jij bedoelt waarschijnlijk de 40mm?
De fan van de voeding dan? Zo ja, die op 7v laten draaien lijkt me niet onmiddelijk verstandig aangezien deze nu al veel te warm wordt :(.
Ik bedoelde idd de 40 mm fan :) anders zou hij wel heel klein zijn. En als het blijkt dat hij al stil genoeg is verander ik er niks aan. Alleen een andere shuttle hier in huis (ss51g) had wel een rumoerig 40 mm fannetje erin zitten. Na deze op 7 volt te zetten bleek hij rustig en nog steeds voldoende te koelen.
Daklem schreef op 24 juli 2003 @ 17:20:
[...]

ik zou eerst eens wachten totdat je je shuttle hebt en dan pas gaan bedenken of het wel nuttig en uitvoerbaar is wat jij wilt doen.

ik had ook veel idee'en die uiteindelijk niet verwezenlijkt kon worden.. door het feit dat de shuttle warm wordt en weinig airflow heeft.
maar ik vind hem sowieso al heel stil! ik heb er geen problemen mee!

maar ik ga er een enermax fan inzetten en die op stilste stand laten lopen..

en window en glowfeet.. voor de rest ben ik niet echt iets vanplan te doen eraan.. :)
Aangezien ik hem morgen ga ophalen zal ik inderdaad eerst ff moeten kijken wa er allemaal mogelijk mee is. Maar blauw licht uit die gaatjes aan de zijkant moet wel mogelijk zijn leek me zo ;) En als ik ook een window wil doen meot ik wel eerst een formaat vinden op internet dat erin past. Ik heb ooit een window zelf gemaakt alleen zonder rubber randen. Was niet echt mooi geworden dus nu lijkt het me verstandiger eentje te kopen en alleen het zagen te doen. Heeft er iemand enig idee waar je een window kunt kopen die in een shuttle past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je niet zo zeker bent van uw afwerkingen waarom neem je dan niet gewoon c-strip over de kanten nadien? Je kan ook bv electriciteits draad nemen en in deze een slip snijden de lengte dat je nodig hebt. De draad er zelf uitnemen en de mantel gebruiken om uw kanten te bedekken... zo kan je steets een min of meer een window naar eigen zin maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

ik heb er nu 2 groene ccfl's in hangen maar nog geen window... nu zie je ook uit die gaatjes groen licht!

let er wel op dat 30cm ccfl's niet gaan passen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 juli 2003 @ 20:04:
Als je niet zo zeker bent van uw afwerkingen waarom neem je dan niet gewoon c-strip over de kanten nadien? Je kan ook bv electriciteits draad nemen en in deze een slip snijden de lengte dat je nodig hebt. De draad er zelf uitnemen en de mantel gebruiken om uw kanten te bedekken... zo kan je steets een min of meer een window naar eigen zin maken.
Da´s volgens mij best een goede tip! Slim bedacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

die bestaat al heel lang hoor :P

ik ga mijn window proberen zonder rubber te maken.. mocht het niet uitpakken zoals ik wil... ga ik dat ook doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daklem schreef op 26 juli 2003 @ 16:40:
die bestaat al heel lang hoor :P

ik ga mijn window proberen zonder rubber te maken.. mocht het niet uitpakken zoals ik wil... ga ik dat ook doen :)
Ik denk dat het wel moet lukken zonder , en zou het mislukken kan je nog altijd die manier toepassen ! Dat vind ik ook meerdere malen mooier uitzien als dat dikke rubber ! Vooral bij zo'n klein kastje !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

daarom! ik wil ook eerst zonder gaan proberen :)

maar mij kennende moet het er wel perfect uitzien anders doe ik er alsnog een kabeltje overheen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, ik zal al een paar pics tonen. ik dacht het eerst nog beetje stil te houden en alles te posten wanneer't volledig klaar is maar zal al klein voorsmaakje geven van mijn shuttle ss40g modding:

Om te starten ben ik begonnen met de cpu cooler te vervangen, ik heb eerst geprobeert een papst 80mm te steken maar dit gaf niet voldoende cooling meer bij zo'n heet weer dus heb ik het volgende maar gedaan. ik heb een fanadapter 80-120mm geplaatst mits paar aanpassingen en een 120mm papst fannetje:

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/spookske/pc1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/spookske/pc2.jpg

Dan het volgende, de voorkant is wel mooi maar niet voldoende naar men zin en aangezien ik een lost in space ldd wou in mijn pc kwam ik een 5.25" bay tekort. dus gevolg weer modden dan maar :):

nu ja ik kon evengoed die plexi en de rest beetje aanpassen maar ik dacht dan van als ik iets start kan ik het ineens volledig naar mijn zin maken en verwerk ik er ineens aan baybus in en verplaats ik de knopjes.

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/spookske/pc3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/spookske/pc4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/spookske/pc5.jpg

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/spookske/pc6.jpg

Voorlopig zit ik klein beetje verder dan die pics, de front is gespoten, morgen spuit ik die puma's erop en plaats ik de knopjes en mijn baybus en men ledjes erin. Nadien gaat de mod verder (afwachten op mijn lcd), pics volgen wel verder...

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 13:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Waarschijnlijk begin herfst vakantie staat mijn shuttle ook voor de deur! :9~

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Verwijderd schreef op 26 juli 2003 @ 23:02:
Dan het volgende, de voorkant is wel mooi maar niet voldoende naar men zin en aangezien ik een lost in space ldd wou in mijn pc kwam ik een 5.25" bay tekort. dus gevolg weer modden dan maar :):
Great, maar dat betekend dat je ook je HD- rack aan de binnenkant moet gaan modden omdat die HD plekken natuurlijk te smal zijn voor een 5.25"apparaat.
En dan de HD daar weer onder op de manier zoals er nu vaak een extra HD gaplaatst word hangend onder het rek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, aangezien het een lost in space lcd is heeft die niet overdreven veel plek nodig vanachter, dus ik dacht het volgende te doen: gewoon de volledig hd, cd - rack iets naar achteren te plaatsen en het lcd op een ander manier vastmaken, zodat de hd gewoon in zijn rack blijft zitten. ik ben nu nog aan't wachten op mijn lcd :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem
  • Laatst online: 07-01-2024

PietProem

n/a

PietProem heeft vorige week ook z'n SN41G2 B gehaald.
Zaterdag mijn frontje van de Ricoh 5125A DVD brander even zwart gespoten.

Plaatjes staan op http://www.pbase.com/proempiet/sn41g2_black

Spec:
SN41G2 Black
2500 Barton
512 Mb Samsung
120GB Seagate Barracuda
Ricoh 5125 DVD+RW brander
17 inch Hitachi TFT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtlonXP1800 schreef op 28 May 2003 @ 10:47:

[...]

iemand enig idee of deze ook in nederland te koop zijn?
wat ik wel kan vinden is deze:
[afbeelding]
Ja die zijn er bij eynstein, het geeft wel een mooi effect hoor.
Ik heb er 4 in een vierkant :9~ maar daar heb jij met zo'n shuttle geen plek voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 25 July 2003 @ 07:56:
[...]

In je bios staan toech wel de goede waardes, kun je daar toch gewoon kijken?
Ik heb net bij mij SiSoftware Sandra gebruikt !

Deze geeft :

System Mainboard
Manufacturer : Shuttle Inc
MP Support : No
Model : FN41SP
BIOS ID : 05/30/2003

Voltage Sensor(s)
CPU Core Voltage : 1.63V
Aux Voltage : 1.50V
+3.3V Voltage : 3.22V
+5V Voltage : 5.00V
+12V Voltage : 11.42V
-12V Voltage : -12.11V
-5V Voltage : -0.93V
Standby Voltage : 5.00V
Battery Voltage : 4.08V

Hier zie je toch duidelijk dat die - 5 niet echt goed is ?

Is dit nou erg ?

Willen jullie ook even de waardes posten aub ! Me pc staat trouwens al wel van af vanmorgen aan. Kijk straks even wat de waardes zijn als je pc lange tijd heeft uitgestaan !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18-05 17:57
Die -5 wordt meestal niet gebruikt, en dat snapt de voeding waarschijnlijk niet helemaal.
Als je het echt goed wilt weten pak je een multimeter en meet je de spanning tussen het witte kabeltje en de aarde.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

ik weet nei tof iemand het al geprobeerd heeft, maar daar men zogezegd met het grote warmteprobleem in de shuttle cases zit, als je nu een fan tegen de bovenkant van de case monteert ( met bijhorende luchtinlaat 'fcourse :p ), die koele lucht inzuigt en over de heatpipe van de CPU laat gaan, geeft dit geen betere koeling ?

Of is er geen plaats hiervoor ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

daaraan zit ik dus te denken.. om een fanhole te maken bovenop mijn kast. fan eronder en fanguard erop :)

maar natuurlijk wel weer meer herrie :(
mja ik neem dan sowieso een papst fan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

mja, ik zou dus ook denken, gewoon een fan nemen die heel stil is, en eventu de spanning ervan beetje verlagen, dan blaast hij toch nog koele lucht binnen en is hij stil(er). Maar ik kan hier dus ook serieus verkeerd in zijn :p Nog niet zoveel ervaring met fans :p

BTW : Vandaag is men Shuttletje aangekomen !!!! Een sweet, klein, zilver SN45G'tje. *snik snik* ik word er emotioneel van :) Nu nog wachten op de XP 3200+ en dan kan ik em in elkaar steken en met veel liefde vertroetelen :p

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falcon10 schreef op 30 July 2003 @ 13:24:
ik weet nei tof iemand het al geprobeerd heeft, maar daar men zogezegd met het grote warmteprobleem in de shuttle cases zit, als je nu een fan tegen de bovenkant van de case monteert ( met bijhorende luchtinlaat 'fcourse :p ), die koele lucht inzuigt en over de heatpipe van de CPU laat gaan, geeft dit geen betere koeling ?

Of is er geen plaats hiervoor ?
Iets over de heatpïpe blazen heeft weinig zin dunkt mij. Dat zijn 4 dunne buisjes die er niet voor gemaakt zijn warmte af te geven. Je moet gewoon zorgen dat er meer airflow door de kast komt. Ik heb al plaatjes gezien van een 120 -» 80mm airducts, daarmee kan je een 120mm fan achterop je kast schroeven, go go gadgetcopter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

jup, heb die pics ook al gezien, maar vind ik niet zo'n goede oplossing, daar die dan extern hangt he.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

of je moet die fan outtake maken zodat de warme lucht van je mobo enz toch de pc kan verlaten en niet persee via de radiator hoeft :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Standaard vind ik die shuttles ook al prachtig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

Verwijderd schreef op 30 July 2003 @ 23:34:
Standaard vind ik die shuttles ook al prachtig :P
laat staan als ze gemod zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PietProem
  • Laatst online: 07-01-2024

PietProem

n/a

Daklem schreef op 30 July 2003 @ 13:46:
daaraan zit ik dus te denken.. om een fanhole te maken bovenop mijn kast. fan eronder en fanguard erop :)

maar natuurlijk wel weer meer herrie :(
mja ik neem dan sowieso een papst fan. :)
Plaatjes van zo'n fanhole zien kijk op http://forums.sudhian.com...m?catid=46&threadid=39466 staan trouwens ook nog andere leuke mods

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Die heeft indeed mooie fanhole. Enkel vind ik die externe fan op de achterkant dus oerlelijk.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo en nu mijn plaatjes :) Ik had al aangekondigd om een sk41g te kopen en deze heb ik maandag binnen gekregen. Alleen was het toen ff wachten op mijn rma hd (80 gig ibm was kapot) en nu blijkt deze HD ook al half gaar te zijn. Hij maakt iig veel te veel geluid. En ik dacht mijn shuttle zo stil te hebben gemaakt met mn papst fan. En de voeding wordt wel warm dus is het wel een optie om die blowhole te maken en dan een kleine slurf naar de voeding. zodat hij lucht uit de voeding zuigt... Misschien een idee voor wanneer ik meweer verveel. Hier iig de plaatjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenlekker.com/otherthenIBL/temp_willem/DSC03348.JPG
Met de shuttle van mn broer erboven op :)
Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenlekker.com/otherthenIBL/temp_willem/DSC03349.JPG
Allebei ge-steath-mod
Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenlekker.com/otherthenIBL/temp_willem/DSC03352.JPG
De achterkant van ze allebei. allebei de roosters eruit voor max airflow.
Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenlekker.com/otherthenIBL/temp_willem/DSC03373.JPG
Mijn papst fan (die jammergenoeg vol wordt overstemt door de HD :( )
Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenlekker.com/otherthenIBL/temp_willem/DSC03377.JPG

En nogmaals de steath mod...

Plannen voor de toekomst zijn iig licht in mijn kastje (door die gaatjes iig en misschien nog een window) en die fan aan de bovenkant lijkt me ook wel wat >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

ik weet niet of ik hier al wat gepost had, maar voor n00bs op fanreplacement gebied, check me sig.

Wat betreft concurrentie en lage prijzen. Kijk ook eens op www.iapc.nl een computerwinkel op de Universiteit Twente welke o.a. aan studenten levert en geen notering mag hebben in de Pricewatch vanwege het stichting zijn en theoretisch alleen mag verkopen aan UT studenten (maar praktijk meestal anders uitpakt). Nadeel je moet tekenen voor bestelling en er worden geen producten verzonden. Daarentegen zijn de prijzen zeer laag.

[ Voor 69% gewijzigd door Rhy op 31-07-2003 17:15 . Reden: damn ik zie mezelf staan op pagina 5 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falcon10 schreef op 30 July 2003 @ 17:45:
mja, ik zou dus ook denken, gewoon een fan nemen die heel stil is, en eventu de spanning ervan beetje verlagen, dan blaast hij toch nog koele lucht binnen en is hij stil(er). Maar ik kan hier dus ook serieus verkeerd in zijn :p Nog niet zoveel ervaring met fans :p

BTW : Vandaag is men Shuttletje aangekomen !!!! Een sweet, klein, zilver SN45G'tje. *snik snik* ik word er emotioneel van :) Nu nog wachten op de XP 3200+ en dan kan ik em in elkaar steken en met veel liefde vertroetelen :p
Waarom koop je een xp 3200 ? Ik heb in mijn sn45g een xp 2500 zitten ! Hier heb ik de fsb ff op 200 gezet ! En tada ook een xp 3200 :). Das toch veel goedkoper!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

waarom ? omda'k die 3200+ aan dezelfde prijs kon hebben als een 2500+ :)

@WZa : fijne mod ! Maar je moet me eens ff uitleggen hoe je die stealthmod doet, want ik zou die ook willen doen, maar de vijsjes er nog kunnen uitkrijgen om af en toe een nieuwe achtergrond erin te steken. En ik denk dat je CD-ROM tray daarvoor in de weg zit, of niet ?
Of bestaat er een how to voor deze Stealth mod voor Shutteltjes ?

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

http://www.sfftech.com forum's al gechecked? zijn vele mensen je waarschijnlijk voor gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falcon10 schreef op 31 juli 2003 @ 17:27:
@WZa : fijne mod ! Maar je moet me eens ff uitleggen hoe je die stealthmod doet, want ik zou die ook willen doen, maar de vijsjes er nog kunnen uitkrijgen om af en toe een nieuwe achtergrond erin te steken. En ik denk dat je CD-ROM tray daarvoor in de weg zit, of niet ?
Of bestaat er een how to voor deze Stealth mod voor Shutteltjes ?
Ik heb er ook naar gezocht maar nix gevonden. Hoe ik hem heb gedaan is als volgt:

Ik heb van mijn oude cdrom speler niet het frontje van de lader eraf gehaald wel het andere frontje. Dus wat er om heel zit:
Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenlekker.com/otherthenIBL/temp_willem/DSC03384.JPG
Vervolgens heb ik van het frontje wat op de cdromlade zit 2 puntjes eruit geveild omdat daar de schroeven van het frontje van de shuttle zelf moeten komen. Deze wilde ik namelijk niet eraf zagen:
Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenlekker.com/otherthenIBL/temp_willem/DSC03382.JPG
Daarna heb ik het met seconde lijm op de cdromlade vast geplakt. En het knopje heb ik er los op geplakt zodat ik bij de minste aanraking van het frontje die knop al indruk:
Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenlekker.com/otherthenIBL/temp_willem/DSC03383.JPG Werkt perfect. :)

[ Voor 1% gewijzigd door Verwijderd op 01-08-2003 01:19 . Reden: spelling :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nice stealth!

[ Voor 82% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2003 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:23

R-B

Blokkert

cowl ding man :d echt wel gaaf

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

@WZa : nu, dat is eens klaar en duidelijk :) Thanks alvast, volgende week eens uitprobere als ik men Shuttle in elkaar steek ( waarom moet je toch altijd op je CPU als langste wachten :p )

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Burning_acid
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Burning_acid

Brandend_zuur :?

ik zit ook al een tijdje met het idee om zo'n "gadget" (want dat is het bijna :+) te kopen.
Maar nou hoor ik vaak dat de airflow toch wel wat te wensen overlaat, misschien is het dan handig zoiets in je lege PCI slot te doen:
Afbeeldingslocatie: http://www.powerparts.nl/i/p/50_2.jpg
aangezien ik die mijn PCI slot niet nodig zou hebben ik weet niet hoe dat bij jullie zit? (bijna alles is onboard) het is allicht(?) mooier dan een fan aan de buitenkant :)

Aan de andere kant zullen die wel weer wat herrie maken.... nouja ik zie wel eerst maar eens sparen voor zo'n ding :)

een leven? kewl.... waar kan ik dat downloaden? | specs:http://specs.tweak.to/4608

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

zonet men Shuttle handleiding doorgenomen, en als ik het goed zie, kan je dus een fanhole vanboven in de case vergeten als je er een CD/DVD insteekt.
Ook aan de zijknat ben je eraan voor de moeite als je een AGP kaart steekt, dus de enige oplossing is dus ofwel zoals hierboven, met zo'n speciaal PCI koelertje ( als je al niets anders in de PCI hebt steken ), maar ik dacht dat die aardig wat geluid maakten Ofwel op de buitenkant van achter een fan hange, maar dat vind ik helemaal niet mooi.

Waarom zijn die dingen toch zo klein ? :p

@WZa : klein vraagje : ik zag ook in men handleiding dat die frontpanels van de Shuttle vast steken in de shuttle dmv schroefjes in de zijkant ervan, die 90° loodrecht staan op het frontje. Ik neem aan dat jij die zijkantjes afgezaag ofzo hebt ? Of ben ik hier verkeerd ?

Zonet nog gevonde : stealthmod van iemand van Born2OC :

Afbeeldingslocatie: http://213.201.211.9/~maxweasel/Files/Casemodding/Shuttle/shuttle02.jpg

Die heeft het blijkbaar voor elkaar gekregen zonder het frontje van ze'n CD/DVD te moeten halen. Zijn CD/DVD dan probly wat dieper in de case gestoken ?

[ Voor 37% gewijzigd door Falcon10 op 01-08-2003 12:03 ]

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Falcon10 schreef op 01 August 2003 @ 11:50:
zonet men Shuttle handleiding doorgenomen, en als ik het goed zie, kan je dus een fanhole vanboven in de case vergeten als je er een CD/DVD insteekt.
Ook aan de zijknat ben je eraan voor de moeite als je een AGP kaart steekt, dus de enige oplossing is dus ofwel zoals hierboven, met zo'n speciaal PCI koelertje ( als je al niets anders in de PCI hebt steken ), maar ik dacht dat die aardig wat geluid maakten Ofwel op de buitenkant van achter een fan hange, maar dat vind ik helemaal niet mooi.

Waarom zijn die dingen toch zo klein ? :p

@WZa : klein vraagje : ik zag ook in men handleiding dat die frontpanels van de Shuttle vast steken in de shuttle dmv schroefjes in de zijkant ervan, die 90° loodrecht staan op het frontje. Ik neem aan dat jij die zijkantjes afgezaag ofzo hebt ? Of ben ik hier verkeerd ?

Zonet nog gevonde : stealthmod van iemand van Born2OC :

[afbeelding]

Die heeft het blijkbaar voor elkaar gekregen zonder het frontje van ze'n CD/DVD te moeten halen. Zijn CD/DVD dan probly wat dieper in de case gestoken ?
De pci koelertjes maken idd een ontzettende herrie. Als je dat niet erg vind is het een redelijke optie mar aangezien er bij mij ook een barracuda in gaat komen als hd... Deze maakt nu de meeste herrie :r . En volgens mij bedoel jij de plaatjes die erin zitten wanneer je je shuttletje net uit verpakking haalt:
Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenlekker.com/otherthenIBL/temp_willem/DSC03390.JPG
Daar zitten ze dus op vastegeschroeft. Maar daar zijn ze dus ook zo vanaf te halen.

En ik ben geinspireerd door dat plaatje van bron2oc van jou. Ik ga eens even allemaal plaatjes van sjieke autos opzoeken er erachter plakken. Strax het resultaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Verwijderd schreef op 01 August 2003 @ 14:04:
[...]

En volgens mij bedoel jij de plaatjes die erin zitten wanneer je je shuttletje net uit verpakking haalt:

Daar zitten ze dus op vastegeschroeft. Maar daar zijn ze dus ook zo vanaf te halen.

En ik ben geinspireerd door dat plaatje van bron2oc van jou. Ik ga eens even allemaal plaatjes van sjieke autos opzoeken er erachter plakken. Strax het resultaat
ja, die bedoelde ik dus. Maar nu is het me klaar en duidelijk. Thanks.

Ben benieuwd naar je resultaat :) Kan alleen maar prachtig zijn.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo en een kleine 2 uur later is dat ook weer gebeurd. Was wel even tricky met het uitsnijden maar het resultaat mag er wel zijn dacht ik zo :) :)
Even een walk thru van wat ik heb gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenlekker.com/otherthenIBL/temp_willem/DSC03392.JPG
Eerst even het frontje eraf geschroefd
Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenlekker.com/otherthenIBL/temp_willem/DSC03394.JPG
Nu issie dus helemaal naakt aan de voorkant ;)
Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenlekker.com/otherthenIBL/temp_willem/DSC03395.JPG
PLaatje uitgeprint en het frontje erop gelegd alleen bleek ik me even te hebben vergist in de grootte van het frontje maarja, dan moet er maar wat af aan de zijkanten.
Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenlekker.com/otherthenIBL/temp_willem/DSC03396.JPG
alles uitsnijden....
Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenlekker.com/otherthenIBL/temp_willem/DSC03397.JPG
En weer erop doen...half way there
Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenlekker.com/otherthenIBL/temp_willem/DSC03399.JPG
En toen zat alles er weer op :9
Afbeeldingslocatie: http://www.ikbenlekker.com/otherthenIBL/temp_willem/DSC03401.JPG
En nog een keertje maar dan met het kleppie open

een groot voordeel was dat de schroeven van het cd frontje (dus die van het shuttle frontje) opgedroogd waren in de een-seconde lijm die ik erachter had gedaan. Dus tussen het frontje van de shuttle en de cdromlade (waar ik gaatjes had gezaagd zodat ze goed pasten). Ik had dus een schroefdraad gezet in de lijm en kon zo de schroeven eruit draaien en met enige voorzichtigheid er weer in draaien.
Laat maar weten wat jullie ervan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

kwijlen is toegestaan ! :)

fijn gedaan ! prachtig.

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is deze mooie barebone in NL verkrijgbaar?
Afbeeldingslocatie: http://www.soldam.com/barebone/polo_r_figaro/fav/images/p.jpg
http://www.soldam.com/barebone/polo_r_figaro/fav/detail.html

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 02-08-2003 10:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy

Rhy

neen, maar er zijn luitjes op sfftech forum die custom frontplates maken en de CAD tekening hebben vrijgegeven. even zoeken dus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

en ik vind hem niet eens mooi :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:09
Ieder zijn eigen smaak. Persoonlijk vind ik hem te gek. Lekker minimalistisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wel redelijk maar deze is wel heel goed te modden lijkt mij :P met zo'n witte kleur vragen ze dr om

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01
zo, ik ben ff op vakantie geweest en ik heb weer 100 posts omdoor te lezen :D leuk.
Ik ben zelf nog niet echt verder gegeaan met het modden van mij shuttle, ben momenteel mij bigtower swart aan het verfen.

Ik ga mijn shuttle trowuens niet spuiten, ik vindt hem zo al mooi genoeg. Ik ga wel een dezer dagen er een gat in boren voor de ccfl schakelaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daklem

Daklem

Audio Nerd

mijn casemod spullen heb ik besteld bij een IA. hoop dat ze volgende week of de week erna komen! dan komt er meteen een window in mijn pc :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10

Falcon10

Hit it i would !

Heb vandaag wat bezig geweest met de mijne.
Heb men Geil 400 Mhz ram latjes erin gestoke, de 120 Gig HD die ik derstrak ff gaan hale ben.
En heb ineens ff al een groot deel van de stealthmod gedaan van de Sony DVD writer. Enkel nog het frontje terug op de writer plakken, maar dat ga ik pas doen als de CPU binnen is, zodat ik de PC kan opzetten, om te zien of de slide wel goed open en toe gaat met de stealthmod.
Daarna ga ik gewoon ook enkel een andere achteregrond achter de plexi steken, en denk dat ik het daar bij hou.
CPU komt normaal een van de dagen binnen, lekker an 3.2 gig race dan :) en als de CPU er insteekt, kan ik ook de GF4 ti 4600 erin steken. en de stealth dus verder afwerken.

Heb ook al enkele pics geschoten met men camera, en als ie helemaal ineen steekt, dan post ik ze ook wel ff :)

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kleine update van front,

Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/spookske/pc.jpg

Zoals je kan zien start/reset button bijgeplaatst, en rheobus gemonteerd.

Nog steeds in afwachting van mijn lost in space lcd :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R-B
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:23

R-B

Blokkert

lol zie ik dat goed? een apart kasje voor je hdd's? COWl :P

n00b vraag: wtf is nou een baybus? :X :? |:(

| NL | 2.2k Wp (ZW) | MHI SRC/SRK35ZS-W2 & ME MXZ-2F42+AP20+AP25 | MT E 5.12KWh V151+CT003 V114 | Home Assistant |

Pagina: 1 ... 3 ... 9 Laatste