adr opleidingen en meer adr opleidingen
Verwijderd
Is er toch plaats voor 2 HD's, als de 5.25 plek gevuld is?sjolmers schreef op 08 June 2003 @ 17:36 :..aangevuld met een 2x 60 gig HD plus nog een dvd brandertje van NEC.
Wat mot je in hemelsnaam met een cardreader (of floppydrive) tijdens gamen? Die CDRW en 4HD's prop je in je servertje en sluit de XPC daarop aan met de netwerkkabel. Je game-PC moet je een beetje troepvrij houden, en alleen het hoognodige erop zetten. (Minimale OS, hardware drivers, wat tools en de games.)BlueForce schreef op 08 June 2003 @ 14:32 :
Probeer eens een DVD-ROM, CD-RW, 4 HDD's, floppy drive en mem card reader in je shuttle te steken...
Dacht dat een shuttle vaker een geheel gaming pctje overtreft, tuuuuuuuuuuuuut, wrong answer.
Ik heb nu geen gamesPC, maar een soort zwitsers zakmes. Het tijdstip is aangebroken om een XPC te gaan bestellen en klaar te maken als Game&Lan PC.
helaas had ik geen backup, ik had de shuttle nu net even in gebruik als tijdelijke opslag voor een heleboel spul wat nog op dvd moest worden gezet.Dat meshen heb je netjes gedaan!
zonde van je HD...maar mischien krijg je een betere, hoop alleen dat je een beetje een gopede backup hebt.
+/- 150 simpson afleveringen (allemaal zelf van mpeg naar divx geconverteerd)
10 afleveringen van "wie is de mol" ook in divx
+/- 1500 mp3 bestanden (die ik net gesorteerd had en de filenames van veranderd had)
ik ben dus wel redelijk wat spullen kwijt waar veel tijd in was gaan zitten...
ik denk dat ik in het vervolg maar wat meer dvd+rw's aan ga schaffen...
ik heb mijn wireless netwerkkaart nog steeds niet aan de praat.. hij blijft nog steeds een conflict geven en ik wordt er nu onderhand een beetje simpel van... Topic gemaakt in netwerking.. maar reageert ook niemand
btw... AtlonXP1800... voeg me ff toe op msn. lieve_robbert@hotmail.com
[ Voor 9% gewijzigd door Daklem op 08-06-2003 18:03 ]
Verwijderd
Ja er zitten twee 3,5" bays in een shuttle G2 kast...(gewone G ook geloof ik)Verwijderd schreef op 08 June 2003 @ 17:52:
[...]
Is er toch plaats voor 2 HD's, als de 5.25 plek gevuld is?
1 is met een frontje voor een eventuele floppy en 1 zit gewoon in je kast
past zat op hoor..
maar bij alle review's zag ik dat wanneer je er een DVD speler drin stopt, de voorkant er niet meer uit ziet
Hier staat wat
Wie zegt dat je het kwijt bent?AtlonXP1800 schreef op 08 juni 2003 @ 17:57:
[...]
helaas had ik geen backup, ik had de shuttle nu net even in gebruik als tijdelijke opslag voor een heleboel spul wat nog op dvd moest worden gezet.
+/- 150 simpson afleveringen (allemaal zelf van mpeg naar divx geconverteerd)
10 afleveringen van "wie is de mol" ook in divx
+/- 1500 mp3 bestanden (die ik net gesorteerd had en de filenames van veranderd had)
ik ben dus wel redelijk wat spullen kwijt waar veel tijd in was gaan zitten...![]()
ik denk dat ik in het vervolg maar wat meer dvd+rw's aan ga schaffen...
Als je nou een printje van hetzelfde type hdd had kunnen bemachtigen was er een mogenlijkheid geweest........
Oke als 1 van je koppen er mee op houd heb je een probleeem en is echt alles KWIJT.
Maar als het probleem in het printje zat dan was er nog hoop.....
Verwijderd
Das fijn he zo stickie , als ik mijn shuttle binnen hebDaklem schreef op 08 juni 2003 @ 18:23:
floppy heb je nergens voor nodig.. ik heb nu een usb stickie gekocht van 256mb... meer dan genoeg
past zat op hoor..
Ik heb gezien hoe dat bij mijn vaders slix kast gaat , echt zo handig en het is zo klein zo 256 mb stickie
En zo floppy staat ook zo lelijk dus ja
Verwijderd
wtf heeft dit soort gekraam met dit topic van doen.. NIETS.. dus nog ff zinnige edit..
Ownage die shuttle.. alleen vind ik dah raamrubber dus 10x niets in zo`n klein ding..

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 08-06-2003 21:35 . Reden: Bla bla bla.. en jekkedie smekkedie.. ]
ik zit echt te wachten op mijn Grafisch lcd... dan mooi plexiglas plaatje voor modden.. soort standaard maken van plexiglas..
lees ff de hele thread door, ik heb eerder iets gepost over stealthen van je cd/dvd spelerFlappiewappie schreef op 08 June 2003 @ 18:24:
ik wil ook zon Shutteltje kopen!
maar bij alle review's zag ik dat wanneer je er een DVD speler drin stopt, de voorkant er niet meer uit ziet, zijn er bij.v speciale Shuttle spelers ofzo? want ik zag dat iemand wel een dvd speler had, maar de voorkant nog gewoon in tact was?
kijk ook even hier: AtlonXP1800 in "Alu front voor Shuttle"Flappiewappie schreef op 08 juni 2003 @ 18:24:
zijn er bij.v speciale Shuttle spelers ofzo? want ik zag dat iemand wel een dvd speler had, maar de voorkant nog gewoon in tact was?
<dom>AtlonXP1800 schreef op 09 June 2003 @ 09:58:
[...]
kijk ook even hier: AtlonXP1800 in "Alu front voor Shuttle"
Die link is ook die die ik bedoel....werd daar nu niet eerder naar verwezen in dit topic?
</dom>
Ik ga waarschijnlijk een deel van je boodschappenlijstje uit je openingspost overnemen. Paar vraagjes..
• Die papst die je op je PSU hebt gezet, is die zo al een stuk stiller als de standaard fan, of is daar een voltmod voor nodig?
• Op de replacementfan list staan een aantal fannetjes vermeld met een lagere dB. (de ADDA's voor de PSU en de Power Fluid voor de CPU) Heb je deze bewust niet gekozen?
• Iemand ervaring met Silent Drive in combinatie met een DiamondMax Plus 9, 7200rpm?
Hij staat bij mij thuis onder mn breedbeeld tv.M14 schreef op 08 juni 2003 @ 14:15:
Misschien een stomme vraag, maar waar gebruiken jullie die dingen nou allemaal voor? Als simpele server of divx/mp3 player oid?
Hup, videorecorder/versterker/cd-speler de deur uit.... shuttle erin.
[ Voor 44% gewijzigd door SillyJW op 11-06-2003 16:44 ]
Zie plaatje van mijn shuttle in deze thread, gewoon klepje mooi op het laadje van de dvd speler geplakt en hoppa een stealth.Flappiewappie schreef op 08 juni 2003 @ 18:24:
ik wil ook zon Shutteltje kopen!
maar bij alle review's zag ik dat wanneer je er een DVD speler drin stopt, de voorkant er niet meer uit ziet, zijn er bij.v speciale Shuttle spelers ofzo? want ik zag dat iemand wel een dvd speler had, maar de voorkant nog gewoon in tact was?
Waar kan ik die in Nederland kopen?
van mijn shuttle is dat klepje vrij zwaar... ik ben bang dat het afbreekt ofzo...zo stabiel lijkt me het niet ...tec schreef op 11 June 2003 @ 15:50:
[...]
Zie plaatje van mijn shuttle in deze thread, gewoon klepje mooi op het laadje van de dvd speler geplakt en hoppa een stealth.
als een huis.
Ik heb het nu een paar maanden erop zitten.
http://www.robbynaish.nl/computer/shuttle.jpg
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 20:25 . Reden: plaatje te groot ]
Volgens mij zijn die nog niet te koop in nl. Er loopt wel een thread over op de sudian forums: http://forums.sudhian.com...m?catid=46&threadid=35698robbynaish schreef op 11 June 2003 @ 16:54:
ik zoek voor mijn shuttle een fanadapter van 40mm naar 60mm.
Waar kan ik die in Nederland kopen?
edit:
het hoort niet echt bij shuttle modding, maar omdat dit het grootste shuttle topic is hier meldt ik het hier maar ff.
Een aantal mensen (waaronder ik) hebben het probleem dat er ergens van het moederbord van de shuttle een soort zoem/fluittoon komt. Ik had dit al eerder gehoord, maar dacht dat dit de hd was. Nu er een andere in zit ben ik der dus achter gekomen dat het niet de hd was, en ik heb hier over op de sudian forums een thread gevonden.
Het geluid komt van een van de spoelen die onder de voeding zit. Als je hier ook last van hebt kan je je het beste ook even melden in de thread, hier staan trouwens ook pics in.
modellen waarop dit probleem bekend is:
SB61G2
SB51G
SS51G
SN41G2
en de thread vindt je hier: http://forums.sudhian.com...hreadid=37411&STARTPAGE=3
edit2:
ik heb de papst fan niet direct op de voeding aangesloten gehad, dus ik weet niet zeker of de fan van de voeding standaard op maximum snelheid draaid. Ik weet wel dat als ik de fan via de baybus op full speed zet deze behoorlijk wat lawaai maakt (meer dan de standaard voeding fan) dus het is wel aan te raden om een volt mod te doen. [/quote]• Die papst die je op je PSU hebt gezet, is die zo al een stuk stiller als de standaard fan, of is daar een voltmod voor nodig?
De andere fans die in de lijst staan die minder geluid maken heb ik niet in nederland gevonden, en ik had al gooie ervaringen met papst fans, dus daarom had ik die genomen• Op de replacementfan list staan een aantal fannetjes vermeld met een lagere dB. (de ADDA's voor de PSU en de Power Fluid voor de CPU) Heb je deze bewust niet gekozen?
ik heb zelf geen ervaring met de silent drive, maar ik heb wel eens gelezen dat als je er 7200rpm disks in doet het aardig warm kan worden. Als je die er in doet past er ook geen cd-rom speler meer bij (toch?)• Iemand ervaring met Silent Drive in combinatie met een DiamondMax Plus 9, 7200rpm?
mocht je dit gaan testen, lat het dan ff weten, ik ben er ook wel gein teresserd in omdat de hd zo ongeveer het enige onderdeel van de shuttle is wat je niet goed stil kan maken.
oh ja, sorry dat ik 3x achter elkaar zit te posten, maar ik deze vragen even over het hoofd gezien
[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 20:28 ]
Ik heb hier sinds gister een SN41G2 staan met 1Gb Infineo PC2700, 2x maxtor 40Gb 7200Rpm en een AMD XP2000.AtlonXP1800 schreef op 11 juni 2003 @ 20:19:
Het geluid komt van een van de spoelen die onder de voeding zit. Als je hier ook last van hebt kan je je het beste ook even melden in de thread, hier staan trouwens ook pics in.
Ja het ding maakt herrie, dat is zo, maar een irritant fluit toontje heb ik nog niet echt ondekt.
Bovendien had ik eerst een full tower kast met een Fop-32 cpu fan en meerdere case fans.
Dit ding koelt standaard prima! en het geluid valt voor een beetje tweaker reuze mee.
Ik moet het roostertje er nog ff uit dremelen en er een andere fan inzetten.
voor de mensen die fingerguards te duur vinden, je kan ook gewoon de fingerguard die binnen in de kast op de fan zit buiten plaatsen.
Wat mij opvalt aan deze toen, is dat ie minder was als ik mijn bios naar de 00Y terug flash...vooral de 018 schijnt er bij mijn SN41G2 tenminste veel last van te hebben! Ik heb dus de 00Y weer op mijn systeem draaien....heb je niet lowest level fans, maar minder fluittoon.
mocht het interessant zijn: Heb een SN41G2 met 1 gig Twinmos 3200, 2x 60 gig maxtor een nec1100 dvd brander en een radeon 7500
[ Voor 16% gewijzigd door sjolmers op 12-06-2003 09:33 ]
Verwijderd
Nah was meer om me zelf te quoteVerwijderd schreef op 08 June 2003 @ 21:31:
Weet je wat het rotte is met floppy`s .. als je ze hebt heb je zoiets van.. wat mot ik er mit.. en heb je zoiets van.. RAG !! eruit.. maar als je hem dan een keer nodig hebt ...... Dan wou je dat je hem nog had ... Diskette`s ownen trouwens als je op een sch00l stage loopt
wtf heeft dit soort gekraam met dit topic van doen.. NIETS.. dus nog ff zinnige edit..
Lijm uit een lijmpistool zal niet werken omdat de spoel daar te warm van wordt. Iemand enig idee wat de nederlandse naam is voor RTV? en waar het te koop is?
Ik wilde je al bijna gaan mailen..AtlonXP1800 schreef op 11 juni 2003 @ 23:10: [...]
oh ja, sorry dat ik 3x achter elkaar zit te posten, maar ik deze vragen even over het hoofd gezien
Om in de sfeer van de opningspost te blijven,
hier ook mijn winkelmandje (informatique btw)
• 883007 Papst Fan 412FH/2 4x4cm, RPM monitoring - 17,00
• 883003 Papst Fan 8412NGL 8x8cm, 1500rpm - 15,00
• 130301 Silent Systems, Silent Drive 5,25" size - 26,00
• 890514 Zalman NB32-J Mainboard Cooler - 7,00
Ervaringen volgen...
Ik heb overigens zelf (nog) geen last van dat fluiten..
mijn mandje:
659064 Sunbeam CCFL blauw incl inverter 20cm 19,00
659037 Sunbeam LED Fan ijsblauw 8x8cm, 3000rpm 9,00
650579 Vantec Rounded IDE ATA133 45cm Silver 3 10,00
999994 Verzendkosten bij bestelling via internet 7,50
Wel een beetje jammer van die verzendkosten bij zo'n kleine bestelling, maar dat moet dan maar...
ik wilde eerst gaan bestellen bij new-generation omdat die ook 10 cm ccfl's verkopen, maar die reageren niet op hun mail, dus ik heb weinig zin om daar te bestellen ( je moet vooruit betalen)
ik kreeg vandaag ook al een mailtje van informatique dat ik een nieuwe hard disk toegestuurd krijg (die kwam ook daar vandaan) , lekker snel, ik heb de kapotte gisteren pas opgestuurd.
SillyJW, kan jij wat pics maken als je die silent drike in je shuttle hebt? ben benieuwd hoe dat ding er uit ziet, en hoe groot hij is (ik heb hem nog nooit in het echt gezien)
lolAtlonXP1800 schreef op 12 juni 2003 @ 20:39:en nu hebben ze bij informatique al 2 shuttle mod bestellingen staan
Niet eens zo slecht voor rembours vond ik..Wel een beetje jammer van die verzendkosten bij zo'n kleine bestelling, maar dat moet dan maar...
Wordt denk ik wel na het weekend, maar is goe..SillyJW, kan jij wat pics maken als je die silent drike in je shuttle hebt? ben benieuwd hoe dat ding er uit ziet, en hoe groot hij is (ik heb hem nog nooit in het echt gezien)
Hier mijn fotoverslagje van mijn shuttle "mod".
Materiaal

CPU koeling
Dit was de makkelijkste aanpassing. Oude fannetje eruit... nieuwe Papst Fan 8412NGL erin. De originele fingergfuard aan de binnenzijde heb ik er helemaal vanaf gelaten.

Northbridge
Als eerste de standaard heatsink/fan combo vervangen voor een Zalman NB32-J. Ik heb ervoor gekozen in 1e instantie te gaan testdraaien met een passief gekoelde oplossing, ondanks dat ik wel gewoon gebruik maak van de onboard video.

De Silent Drive
Om het geratel van de HD een beetje in te perken had ik ook een Silent Drive besteld. Eigenlijk bedoeld voor 5400 rpm HD's, toch maar zelf proberen met mn 7200 rpm Maxtor Diamond Plus 9. De DVD speler die erin zat kan hierna dus niet meer terug. Dit is voor mij geen probleem omdat ik bijna nooit een DVD of CD gebruik op mn shuttle. Mocht ik iets van CD of DVD nodig hebben, kan dat via het netwerk. Een eventuele externe optical drive staat nog op het verlanglijstje.

De PSU
De bedoeling was om het standaard fannetje uit de PSU in eerste instantie alleen te vervangen voor een Papst Fan 412FH/2. Nadat ik met mn stomme kop

Overige pics
Omdat de boel toch open was, gelijk maar een paar meer foto's gemaakt van o.a. de achterkant van het mobo. En Atlon... gelijk maar ff wat detailfoto's gemaakt van die 'probleem' spoelen. Misschien kun je er iets mee.

Conclusie
Is mijn shuttle nu stiller? Hmm.. ik vermoed van wel, maar met een open kast en een losse 400 wat voeding ernaast valt het moeilijk te zeggen. Als er iemand nog een losse shuttle voeding heeft, hou ik me van harte aanbevolen. De passief gekoelde northbridge en de 7200rpm hd in de silentdrive houden zich vooralsnog goed.
Enfin, wordt vervolgd...
De tijdelijke voeding die eigenlijk voor mn andere bak is bedoeld is een Zalman ZM400A-APF 400W. (aangeschaft na het lezen van deze nieuwspost.) Bij het aansluiten viel me op dat deze voeding heerlijk stil is... (misschien wel stiller dan de shuttle voeding?) Maaarrrr... er zit een hele irritante tik in. Heb de leverancier al een mailtje gestuurd, want ik zag hier op het forum al een aantal opmerkingen van mensen met een vergelijkbaar probleem..
Helaas zijn veel van de pics omgekomen in deze crash
[ Voor 5% gewijzigd door SillyJW op 28-04-2004 15:38 ]
Verwijderd
Ik heb ga morgen mijn SN45g bestellen
Hoop ook binnenkort er dan mee te beginnen !!
Lijkt me echt zo gaaf! Heb er echt zin an.
Maar de voeding is dus een stuk stiller geworden nadat je een papst fan er in heb gezet ?
Die passief gekoelde northbridge lijkt mij ook wel watSillyJW schreef op 16 June 2003 @ 18:13:
Northbridge
Als eerste de standaard heatsink/fan combo vervangen voor een Zalman NB32-J. Ik heb ervoor gekozen in 1e instantie te gaan testdraaien met een passief gekoelde oplossing, ondanks dat ik wel gewoon gebruik maak van de onboard video.
1 fan minder scheelt altijd wel.
Zit die standaard heatsink nog gelijmd ofzo?
En moet ik het hele mobo eruit gaan slopen om die heatsink bevestigings plugjes/schroeven te verwijderen en om een nieuwe te plaatsen?
dat had ik met mijn asus a7v133 namelijk wel.
Verwijderd
erg handig, komt ook met display en equalizer.. handig.. audioset en computer in één..
laat staan als we die gaan modden (blauwe displays, led,s pluche etc..)
kijk hier voor een demo, flash
Hoe krijg je je molex stekkers nu weer los om een goede Shuttle voeding erin te zetten? @SillyJW
[ Voor 5% gewijzigd door DrSnuggles op 16-06-2003 21:57 ]
Learn something new every day.
Euh.. nee. de voeding is nu kapot. (zie boven)Maar de voeding is dus een stuk stiller geworden nadat je een papst fan er in heb gezet ?
Nee, de heatsink is niet gelijmd, er zit alleen een beetje koelprut tussen de northbridge en de heatsink. En ja, je mobo moet er wel ff uit (zie foto's) om de plastic plugjes eruit te vrotten.Zit die standaard heatsink nog gelijmd ofzo?
En moet ik het hele mobo eruit gaan slopen om die heatsink bevestigings plugjes/schroeven te verwijderen en om een nieuwe te plaatsen?
Nee man, ik niet, sorry.weet nou niemand waar je van die fan converters kan kopen van 40mm naar 60mm?
huh? Wat bedoel je? Ik kan die molexstekkers er gewoon weer uit trekken toch?Hoe krijg je je molex stekkers nu weer los om een goede Shuttle voeding erin te zetten?
[ Voor 8% gewijzigd door SillyJW op 17-06-2003 10:17 ]
USB drives zijn ook zeer goedkoop, en kan tot 1000x zoveel op
╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝
bevalt die silent drive een beetje?
jammer van de voeding, ik weet niet of je zo'n voeding ergens los kan kopen, of dat je nog iets met de garantie kan doen. er loop in ieder gavel hier nog een thread over hoe je er een 1u psu in kan krijgen.
Tnx.. Ja die SilentDrive bevalt wel... Hij heeft aan de achterzijde bij de aansluitingen ook nog een afdekklepje die op het moment open staat. Dat klepje moet namelijk met enige kracht dichtgemaakt worden en aangezien ik ieg nog iets moet gaan doen met de voeding, leek het me niet slim om deze nu alweer dicht te stoppen. Maw.. helemaal dicht zal de HD, denk ik, nog ietsje stiller zijn.
Denk dat ik de garantie wel om zeep heb geholpen.jammer van de voeding, ik weet niet of je zo'n voeding ergens los kan kopen, of dat je nog iets met de garantie kan doen. er loop in ieder gavel hier nog een thread over hoe je er een 1u psu in kan krijgen.
Ik ga dat draadje ff checken, bedankt voor de tip.
Als mn Shuttle weer compleet is (lees: met interne voeding
Ik ben benieuwd naar de resultaten, als de chipset cooler goed werkt zonder fan haal ik mijn fan er ook af, en de silentdrive ben ik ook wel in geinteresserd, mocht het echt helpen , dan offer ik mijn cd-rom speler er voor opSillyJW schreef op 17 juni 2003 @ 13:02:
[Als mn Shuttle weer compleet is (lees: met interne voeding) kan ik m een beetje gaan stresstesten. Wel interessant denk ik, zowel om te kijken hoe de SilentDrive zich houdt en natuurlijk hoe het verder gaat met die passief gekoelde northbridge..
maar eerst moet ik mijn lawaai makende spoelen gaan isoleren. Ik heb tot nu toe alleen bij de oc-shop silicon spul gevonden maar zij beantwoorden mijn vraag of het ook tegen hoge temperaturen kan niet
Verwijderd
Krijg hem als hem goed in 10 juli, dan komt die goser weer naar nijmegen.
Daar hadden ze een losse 200w. Shuttle voeding voor 50 euro.
Weet niet of dat goedkoop is ?
Edit
Op laupro loopt nou een leuke inkoop actie
http://www.laupro.nl/ia/ia.asp?id=287
Ik ga denk ik een Dual Sunbeam CCFL + Inverter + Switch 10cm UV bestellen.
Lijkt mij wel genoeg om licht geven, hij moet water wat in mijn waterkoeling zit oplichten.
Komt namelijk BlueMotion in , en die moet je beschijnen met Uv. Ik hoopt dat die 2 ccfl genoeg licht geven !
Zodat ik door mijn raam het water mooi door het blokje van me videokaart zie lopen !
[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 17-06-2003 22:47 ]
Ik weet niet of het de orginele zijn, maar ze hebben toch wel het zelfde uitterlijk.

(nee, niet mijn foto.

Ik weet wel dat shuttle beweerd dat hun voeding 200w is, maar dat issie dus niet.
Hmm... dat is volgens mij een redelijke prijs. Wat ik zo hier en daar gezien heb van vergelijkbare voedingen ligt de prijs zo tussen de €40 - €55. Dus dat zou wel een optie zijn, zeker als het een originele (Achme) is zoals in de shuttle.Verwijderd schreef op 17 June 2003 @ 22:04:
Ik heb net me SN45G hier in nederland bestelt !!
Krijg hem als hem goed in 10 juli, dan komt die goser weer naar nijmegen.
Daar hadden ze een losse 200w. Shuttle voeding voor 50 euro.
Weet niet of dat goedkoop is ?
Maareuhm.. waar werkt die goser dan?
Voor €22 kun je nogges een voedingkje opblazen.Freakaz0id schreef op 18 June 2003 @ 01:05:
Losse 150w shuttle voedingen kun je kopen voor 22 euro bij www.stanet.nl
Ik weet niet of het de orginele zijn, maar ze hebben toch wel het zelfde uitterlijk.
Is dat zo? Dat wist ik niet.[...]Ik weet wel dat shuttle beweerd dat hun voeding 200w is, maar dat issie dus niet.
De keuze in 150w voedingen is wel iets breder, zeker op dit formaatje.
Dit is het label van de originele voeding:

[ Voor 5% gewijzigd door SillyJW op 18-06-2003 11:09 . Reden: plaatje toegevoegd ]

'k Zou uitkijken met een cheapo voeding.
[Hier had mijn handtekening kunnen staan]
Verwijderd
Hij zit op de UT in Enschede , daar kan hij die spullen kopen.SillyJW schreef op 18 June 2003 @ 10:37:
[...]
Hmm... dat is volgens mij een redelijke prijs. Wat ik zo hier en daar gezien heb van vergelijkbare voedingen ligt de prijs zo tussen de €40 - €55. Dus dat zou wel een optie zijn, zeker als het een originele (Achme) is zoals in de shuttle.
Maareuhm.. waar werkt die goser dan?
SN45G is nou ook te verkrijgen bij :
pricewatch: Shuttle SN45G (Socket A)
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 18-06-2003 14:01 ]
Verwijderd
Alleen de gaten voor het koelblok in het moederbord, lijken de afmetingen van een intel !
Tja ik heb helaas nog niet genoeg hardware voor mijn beestje.
De huidige pc gaat naar me broertje.
Wat ik nou in de SN45g wil gaan stoppen is :
Amd 2500 +
Cosair Xms pc 3500. 2 x 256.
160 gigabyte harddisk Seagate.
Een nieuwe 9700 pro.
Audigy 2
En waterkoeling nou , maar eerst mijn broertjes pc verkopen .
En van dat geld kan ik weer nieuwe hardware kopen !
Dit is wat ik toe nog heb , voor me nieuwe beestje!
De voorkant spiegelt goed , zoals je op de foto kan zien.
Hoop dat ik snel kan gaan beginnen met het modden er van !
Ik heb er echt super veel zin in !!
Verwijderd
heb je geen cpu fan nodig?Verwijderd schreef op 20 juni 2003 @ 18:40:
Ik heb hem nou binnen, leuk kastje om te zien.
Alleen de gaten voor het koelblok in het moederbord, lijken de afmetingen van een intel !
Amd 2500 +
Een nieuwe 9700 pro.
Audigy 2
[afbeelding]
Dit is wat ik toe nog heb , voor me nieuwe beestje!
[afbeelding]
De voorkant spiegelt goed , zoals je op de foto kan zien.
[afbeelding]
[afbeelding]
Hoop dat ik snel kan gaan beginnen met het modden er van !
als je even de moeite had genomen om te lezen dat de shuttle een barbone is waar een cpu cooler bij zit, of even op de plaatjes had gekeken had je deze vraag niet hoeven stellen...
[ Voor 13% gewijzigd door AtlonXP1800 op 20-06-2003 19:55 ]
Verwijderd
Je kunt nu al beginnen met de kabels weg te werken en evt. het gat achter de koeling te zagen/knippen/dremelen.Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 18:40:Hoop dat ik snel kan gaan beginnen met het modden er van !
ik had een paar dagen geleden 2 10cm ccfl's gekregen die ik via ebay had gekocht voor 9,50 per stuk.
die 10cm ccfl's zijn aardig klein als je ze vergelijkt met de 30cm ccfl
allebij de ccfl's ingebouwd, vast gezet met lijmpistool (dit is overgens geen goed idee, het laat los als ze aan staan omdat het te warm wordt)
de bovenste ccfl is een beetje van de foto af gevallen, maar je kan wel raden waar die zit.
meteen ook even een te lange voeding kabel ingekort en de floppy connector er af geknipt (wat moet ik met 2 floppy connectoren in mijn shuttle?)
daarna weer alles terug gezet in de shuttle, de knop die je los ziet liggen gaat volgenden week achter in de shuttle worden ingebouwd.
toen moest het hard disk bracket weer terug er in, en toen ging het fout
ik had even niet gelet op de schoef die van het bracket af naar beneden stak, en dat gaf dit resultaat:
en toen had in nog maar 1 ccfl... ach ja, het zit niet altijd mee met modden.
iig heb ik nog een 20cm ccfl in bestelling staan bij informatique.
Verwijderd
zoiets heet een heatpipe cooler die je op de pics ziet

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2003 21:06 ]
Verwijderd
Dual Sunbeam CCFL + Inverter + Switch 10cm UV
Sunbeam Dual Cold Catode tube CCFL + Inverter + Switch 10cm UV
Hopelijk is het wat we zullen zien.
AtlonXP1800 2 floppy aansluitingen zijn best makkelijk .
1 voor floppy als je die nog hebt en andere voor videokaart !
Verwijderd
Sorry je had twee passieve koelers. Ik dacht dat die grote je cpu was.AtlonXP1800 schreef op 20 juni 2003 @ 19:54:
@ bopitje: mooie shuttle, en leuk dat er weer een shuttle eigenaar bij is
[...]
als je even de moeite had genomen om te lezen dat de shuttle een barbone is waar een cpu cooler bij zit, of even op de plaatjes had gekeken had je deze vraag niet hoeven stellen...
Ik ben nogal moe dus ik zie het niet goed meer met mijn sleepy head
Dude! Jij sloopt bijna net zoveel als ik..AtlonXP1800 schreef op 20 juni 2003 @ 20:31:[...]
en toen had in nog maar 1 ccfl... ach ja, het zit niet altijd mee met modden. [...]
Ik ga ook echt een SN45g kopen!! Weet iemand hier al of de spoelen ook ook zoemen?Verwijderd schreef op 20 June 2003 @ 18:40:
Ik heb hem nou binnen, leuk kastje om te zien.
Amd 2500 +
Een nieuwe 9700 pro.
Audigy 2
.....

[ Voor 34% gewijzigd door PWA op 01-07-2003 14:44 . Reden: krter mken ]
Hij heeft al lang niks anders meer gezien als vapochills, kan die niet helpenVerwijderd schreef op 20 juni 2003 @ 21:06:
[...]
zoiets heet een heatpipe cooler die je op de pics ziet
Verwijderd
WTF zijn vapochills?pierre-oord schreef op 30 June 2003 @ 11:20:
[...]
Hij heeft al lang niks anders meer gezien als vapochills, kan die niet helpen![]()
2x 2 10cm green ccfl besteld
en 2 glowstrings kleur: Lime green.
ik ben benieuwd wat het wordt...
in de zomer een keer een windowtje erin gooien enz...
maar eerst een dvd fikker en 1x512 corsair XMS geheugen
Verwijderd
Ik heb nou draaien, ik hoor echt geen zoemen !PWA schreef op 30 June 2003 @ 09:14:
[...]
Ik ga ook echt een SN45g kopen!! Weet iemand hier al of de spoelen ook ook zoemen?
Echt heerlijk kastje ! Morgen gaat hij mee naar de lan! Is kijken wat hij allemaal kan. De cpu moet ook ingebakken worden volgens astennu , dus die laat ik het ff doen
Als het goed is krijg ik volgende week wat spul om mijn spoelen stil te maken
ik heb ook bij die recom inkoopactie op laupro wat ccfl's besteld en neonstrings.. ik hoop dat ik die volgende week krijg.. en dan over paar weken ( in de vakantie ) even een hole in mijn shuttle maken.. window dus
ik ben benieuwd hoe het allemaal gaat uitpakken.. ik ga aankomende week even kijken met photoshop wat voor window ik wil maken.. op maat uitprinten... en ervoor hangen, dan zie je het beste welk resultaat het mooiste gaat worden..
btw. ik ga niet met raamrubber werken dus ik hoop dat het afwerken goed lukt
ik wil heel erg dun plexiglas gebruiken maar ook weer niet té dun.. wat zouden jullie me aanraden"?
Verwijderd
En ga nou bij andere zaak nog 2 Titan Type: TFD-4010M12B bestellen :
-2 x 8412 NGL
RPM : 1500
CFM : 19.4
dB : 12
Lager : sintec
2 Specificaties:
-Type: TFD-4010M12B
-Grootte: 40 x 40 x 10 mm.
-Vermogen: 0,84 W.
-Toerental: 5000 RPM.
-Luchtverplaatsing: 9,01 m³/h / 5,3 CFM
-Geluidsproductie: < 24 dBA
-Spanning: 12 V
-Aansluiting: 3-pin molex
-Lagering: dubbele kogellagering (ik laat deze wel op 7 of minder volt draaien ! )
Deze zijn dus voor de voeding , 1 komt er in de achterkant van de kast te zitten ! Waar nu ook een fan zit! Deze laat ik alleen de lucht uit de voeding blazen ! De andere fan komt precies tegen over die andere in de kast te zitten ! Deze blaast dus de lucht in de voeding ! Ik maak er wel een mooi gat voor , dus niet zoals op deze foto het er tegen aanzetten !

Maar om frisse lucht de kast in te krijgen , ga ik aan de zijkant een intake fan plaatsen !
Deze zorgt voor frisse lucht voor voeding en kast ! Deze komt ook vlakbij de voeding te zitten , zodat de voeding zeker frisse lucht krijgt !
En de andere fan die komt op de plaatst te zitten waar nu die 8 cm fan zit !
Ik hoop dat ik door deze fans de warmte een beetje er uit kan krijgen !
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-07-2003 16:53 . Reden: Foto toegevoegd ! ]
ik heb vandaag een NEC 1100a writer gekocht en 2x 256 Corsair XMS geheugen. dat zal wel moeten werken.. mijn casemod spulletjes hoop ik ook snel te kunnen ontvangen zodat ik lekker aan de slag kan..
ook ga ik nog even op overdose rondsnuffelen of ik iets kan vinden.
btw.. heeft iemand nog antwoord op mijn vraag.. welke dikte plexi ik het beste kan pakken.. 2 of 3 of 4 mm ik heb er nl zelf totaal geen verstand van die dikte.. mag niet al té dik zijn aangezien het allemaal maar krap aan is ..
Verwijderd
2mm is volgens mij dik genoeg èn: het is bij elke bouwmarkt te koop.Daklem schreef op 07 July 2003 @ 20:30:
ik hoop mijn shuttle morgen terug te krijgen
ik heb vandaag een NEC 1100a writer gekocht en 2x 256 Corsair XMS geheugen. dat zal wel moeten werken.. mijn casemod spulletjes hoop ik ook snel te kunnen ontvangen zodat ik lekker aan de slag kan..
ook ga ik nog even op overdose rondsnuffelen of ik iets kan vinden.
btw.. heeft iemand nog antwoord op mijn vraag.. welke dikte plexi ik het beste kan pakken.. 2 of 3 of 4 mm ik heb er nl zelf totaal geen verstand van die dikte.. mag niet al té dik zijn aangezien het allemaal maar krap aan is ..
Dus is gewoon het makkelijkst....
ik moet sowieso nog wat dikker plexi hebben om mijn lcd standaard te maken ..
ik ga mijn grafisch lcd scherm extern maken.. met plexi standaardje
Verwijderd
Vind je dat dan niet mooier ! Ik vind dat er juist blitser uit zien , opzich in zo standaardje ook leuk , had het toevallig op de lan gezien !
extern is mooi.. gemakkelijk en handig
edit:
zijn er nog vorderingen in casemod gebied van de shuttle?
mijn shuttle heb ik weer terug gekregen uit RMA alleen werkt nog steeds niet. ik wordt er een beetje ziek van..
ik ga maandag even naar de computerland om mijn processor te testen.
ik wordt er gek van.
Ik hoop eigenlijk dat het nu mijn processor is .. anders moet de kast WEER terug! en daar baal ik wel gruwelijk van!
ik heb al wel een paar mallen gemaakt voor de window die ik erin ga dremelen. ik ga er geen randprofielen voor gebruiken. gewoon lekker kaal
2mm of 3mm plexiglas. en ik ga een alu standaard maken voor mijn lcd'tje
zodra mijn shuttle eindelijk werkt horen jullie meer van me
[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 20:31 ]
Verwijderd
(beetje late reactie)SillyJW schreef op 16 juni 2003 @ 18:13:
CPU koeling
Dit was de makkelijkste aanpassing. Oude fannetje eruit... nieuwe Papst Fan 8412NGL erin. De originele fingergfuard aan de binnenzijde heb ik er helemaal vanaf gelaten.
[afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Waarom zuig je warme lucht je kast in dmv je cpu/koelblok fan, ja ok koudste lucht van buiten over je heatpipe/spreader, maar dus wel warme lucht de kast in.
Wat is het met jou en uitroeptekens?Verwijderd schreef op 07 July 2003 @ 15:59:
Ik heb nou bij laupro 2 fans besteld!
En ga nou bij andere zaak nog 2 Titan Type: TFD-4010M12B bestellen :
Deze zijn dus voor de voeding , 1 komt er in de achterkant van de kast te zitten ! Waar nu ook een fan zit! Deze laat ik alleen de lucht uit de voeding blazen ! De andere fan komt precies tegen over die andere in de kast te zitten ! Deze blaast dus de lucht in de voeding ! Ik maak er wel een mooi gat voor , dus niet zoals op deze foto het er tegen aanzetten !
[afbeelding]
Maar om frisse lucht de kast in te krijgen , ga ik aan de zijkant een intake fan plaatsen !
Deze zorgt voor frisse lucht voor voeding en kast ! Deze komt ook vlakbij de voeding te zitten , zodat de voeding zeker frisse lucht krijgt !
En de andere fan die komt op de plaatst te zitten waar nu die 8 cm fan zit !
Ik hoop dat ik door deze fans de warmte een beetje er uit kan krijgen !
Verwijderd
Ik ben nou andere fans tegen gekomen , had in een duits forum gelezen dat deze beter waren als papst. Ik ga nou ook kijken of dat zo is.
Tja we zullen het wel zien als de fans binnen zijn !
hoeveel dB geeft de orriginele sunon fan die in een shuttle zit eik?
Verwijderd
Nu had ik daar een klein vraagje over; deze barebone maakt gebruik van de Intel i865G 'Springdale' chipset. Deze heeft een actieve koeling, jullie raden het al, ik wil deze dus gaan vervangen door een Zalman passieve koeling.
Mijn vraag is of dit zomaar kan? Ik kan mij herinneren dat de VIA KT133a ook zo'n actieve koeling had, maar die kon je probleemloos uitzetten.
Misschien nog even ter toelichting, ik ben niet van plan om de onboard VGA mogelijkheid te gaan gebruiken. Ik plaats er een aparte AGP kaart in (GeForce4 Ti4200).
Daarnaast nog even een vraag over de fan in de voeding, welke is nu het stilst? De Papst 4x4cm of de Titan 4x4cm?
vraag 2: een papst 40mm fan zal je haast niet horen.. een titan ook niet..
zelf zou ik eerder voor papst gaan omdat de verhalen over die fans altijd goed zijn! betrouwbaar en stil!
ik hoop dat ik je genoeg hebt geholpen
Verwijderd
Ik ga dan maar eens kijken wat zo'n Papst fannetje kost en die er in bouwen. Is het nog aan te bevelen om die op 7V te laten lopen of is 12V echt noodzakelijk?
ik wil er zelf ook een 12dB papst fan inzetten.. deze laat ik gewoon lekker op 12 volt lopen.. anders blijft er geen CFM meer over
success
( grrr... mijn geld is op... mijn modprojectje ligt ff stil! )
Verwijderd
De geluidsproductie is trouwens bijna nihil, dus denk dat ik maar even ga wachten met het plaatsen van andere fans! Beetje jammer dat mijn videokaart (XFX Ti4200) een gigantische berg geluid produceert (ter vergelijk, als ik fannetje van VGA even stil zet, hoor ik het systeem bijna niet..).
Is daar nog een oplossing voor? Zalman passieve koeling gaat niet passen..
Je zou even kunnen kijken voor een groot passief koelblok die plat genoeg is. Anders moet je een stuk uit je kast gaan zagen (iemand op GOT had dat gedaan voor die Zalman , moet je maar eens zoeken) en dat is nogal erg drastisch
En ja, Shuttle systemen worden behoorlijk warm met dit weer, vooral ook omdat de kamertemperatuur hoog is, en er dus niet echt "koele" lucht aangezogen kan worden.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
de Papst 0412F/2H 4x4 fan die ik in mijn shuttle heb gezit is trouwens niet echt ultra stil te noemen, ik zet hem zachter via de fan controler omdat het anders bepaald niet stil is.
ik heb ondertussen de voeding van mijn shuttle afgewerkt met krimpkous omdat de mesh anders nog aardig uit elkaar ging aan de uiteinden.
pics:

Als ik moe ben en lekker wil slapen, valt me dat getik op, soms trek ik dan gewoon de voedingsstekker eruit...en dan is het weg?
Altijd al afgevraagd
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Verwijderd
Denk dat ik m'n VGA-kaart maar laat zoals hij is en maar ga verkopen! Wilde toch al een nieuwe gaan kopen (denk een ATi Radeon 9500), dus om hem dan helemaal te gaan verbouwen!
Verwijderd
Waar zou je zulke roostertjes vandaan kunnen krijgen? Wil dit misschien ook met mijn 9700 en de sk41g gaan doen..AtlonXP1800 schreef op 19 July 2003 @ 19:47:
je kan wel een zalman cooler op je gf kaart zetten, alleen moet je dan de zijkant verbouwen, Hier kan je zien dat dat best mooi kan worden.
...
[afbeelding]
zelf maken!
soort gaas kopen en zelf gaan buigen en monteren
have fun
Verwijderd
Ja daaag - OVER... Je gaat je eigen ventilatortjes ook niet zelf buigen, of je eigen elektro motor, stoertje dat je daar bentVerwijderd schreef op 20 July 2003 @ 00:30:
[...]
Waar zou je zulke roostertjes vandaan kunnen krijgen? Wil dit misschien ook met mijn 9700 en de sk41g gaan doen..

wat? jaaa daag? je koopt een stukje gaas.. buigt hem op maat! zelfs een kind van 10 kan dat nog wel!Verwijderd schreef op 20 July 2003 @ 00:41:
[...]
Ja daaag - OVER... Je gaat je eigen ventilatortjes ook niet zelf buigen, of je eigen elektro motor, stoertje dat je daar bentIk bedenk me zelf (jaja!) dat die oude yoko autospeakertjes ook van die dingen hebben, eens gaan rondvragen doen dan maar.. Wordt vast mooier dan als je hem zelf van gedelft ijzererts in mekaar flanst
je KOOPT gewoon van dat soort kippengaas en je buigt het! zo moeilijk moet dat toch niet zijn :\
en eventueel geef je het een kleurtje met een spuitbus.
zo raar is mijn antwoord toch niet
Verwijderd
je kunt altijd proberen toch
maar misschien staat zon speaker roostertje ook wel cool
Verwijderd
Wie is dit ook van plan en wil samen met mij zo'n kitje kopen, dat we kosten + schuimrubber delen?
edit Misschien wel leuk voor meerdere mensen, als er veel belangstelling voor is../edit
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2003 12:25 ]
ik had hier namelijk ook aan zitten te denken maar ik gooi er 2 papst fans in .. hoop dat het op die manier een beetje verholpen is
Verwijderd
Ik heb bij Freezinghardware die Akasa matten gezien (http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=249) voor 18,99. Dat is ruim voldoende voor 2 barebones, dus inclusief verzendkosten ben je p.p. minder dan 15 euro kwijt. Dat is op zich toch wel een poging waard?
zelf zou ik het niet doen
Verwijderd
Ik heb mijn huidige kast (aopen HQ08) van binnen helemaal geisoleerd met dat nopjesschuim van de praxis. Super stil is hij nu en het scheelt inderdaad bijna niets qua temperatuur (Air-Flow). Dat noppenspul wil natuurlijk niet in een barebone, maar het gaat hier even om de temperatuur.Verwijderd schreef op 20 juli 2003 @ 13:08:
Dat lijkt me dus niet, want de warmte verlaat immers je kast niet door de kast heen! Dit wordt bereikt door de airflow in de kast en de ventilatiegaten.
Ik heb bij Freezinghardware die Akasa matten gezien (http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=249 voor 18,99. Dat is ruim voldoende voor 2 barebones, dus inclusief verzendkosten ben je p.p. minder dan 15 euro kwijt. Dat is op zich toch wel een poging waard?
Kun je voor de isolatie niet gewoon nopjesplastic gebruiken of dat schuim wat altijd bij je (nieuwe) moederboard wordt geleverd?
Trouwens, mijn SK41G is best wel stil van zichzelf, waarom wil je hem eigenlijk isoleren?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2003 13:38 ]
heheus1111 schreef op 20 juli 2003 @ 13:34:
GODSAMME WEER DUBBELik druk steeds op de verkeerde knop, zal de hitte wel zijn.
Verwijderd
Volgens mij heeft dat Akasa spul ook geen noppen, is gewoon een soort rubber. Heb een mailtje gestuurd naar Freezinghardware met de vraag hoe groot het is (qua afmetingen) en wat de dikte is.