Nu ik mijn shuttle eindelijk goed werkend heb wil ik gaan beginnen om er wat aan te modden.
Op het frontje van de cd-rom speler na is de shuttle nu gewoon redelijk standaard.
Wat ik wil gaan doen zal er voor de meeste tweakers ook niet echt bijzonder uit zien, maar het is mijn eerste mod
Ik heb op dit moment in mijn mandje bij freezinghardware staan:
Window Kit rechthoekig - 28 x 21 cm. € 7,99
Zalman ZM-NB32J € 8,39
Papst 8412N/2GML - 80 x 80 x 25 mm. € 17,99
Papst 0412F/2H - 40 x 40 x 10 mm. € 16,49
Sharkoon Cold Cathode - blauw € 19,00
Noise Isolator 3,5" - zilver € 27,50
Het mag duidelijk zijn dat de fans en de noise isolator er voor zijn om de shuttle wat stiller te maken, en de zalman cooler is eventueel voor de chipset.
Ik kom meteen al met mijn eerste vraag, de window kit is 28x21, dit gaat niet passen dus die zal kleiner moeten worden. Is het makkelijk deze in te koreten tot 20x10, bv met ijzerzaag? (ik heb dus nog nooit eerder een window kit ingebouwd)
Zodra ik de spullen binnen heb zal ik hier pics gaan plaatsen, ondertussen zijn alle tips welkom!
Op het frontje van de cd-rom speler na is de shuttle nu gewoon redelijk standaard.
Wat ik wil gaan doen zal er voor de meeste tweakers ook niet echt bijzonder uit zien, maar het is mijn eerste mod

Ik heb op dit moment in mijn mandje bij freezinghardware staan:
Window Kit rechthoekig - 28 x 21 cm. € 7,99
Zalman ZM-NB32J € 8,39
Papst 8412N/2GML - 80 x 80 x 25 mm. € 17,99
Papst 0412F/2H - 40 x 40 x 10 mm. € 16,49
Sharkoon Cold Cathode - blauw € 19,00
Noise Isolator 3,5" - zilver € 27,50
Het mag duidelijk zijn dat de fans en de noise isolator er voor zijn om de shuttle wat stiller te maken, en de zalman cooler is eventueel voor de chipset.
Ik kom meteen al met mijn eerste vraag, de window kit is 28x21, dit gaat niet passen dus die zal kleiner moeten worden. Is het makkelijk deze in te koreten tot 20x10, bv met ijzerzaag? (ik heb dus nog nooit eerder een window kit ingebouwd)
Zodra ik de spullen binnen heb zal ik hier pics gaan plaatsen, ondertussen zijn alle tips welkom!