| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Wat ik me trouwens afvroeg: in de orginele shutle kap zitten al die kleine gaatjes, in de handleiding staat dat je deze nooit moet afdekken, zou je in een window dan ook gaatjes moeten maken voor luchtstroom of zou 1 zo'n groot gat ook genoeg zijn?
Voor mij is 1 groot gat tot nu toe voldoende3ddie schreef op woensdag 13 april 2005 @ 14:44:
Is idd erg mooi gedaan Breaker, ik zat zelf te denken aan een window even groot als de videokaart, voor de rest zie je toch niet veel boeiends (bij mij), en dan ipv normaal plexi van dat transparante groene plexi, vind ik erg mooi samen met het alu.
Wat ik me trouwens afvroeg: in de orginele shutle kap zitten al die kleine gaatjes, in de handleiding staat dat je deze nooit moet afdekken, zou je in een window dan ook gaatjes moeten maken voor luchtstroom of zou 1 zo'n groot gat ook genoeg zijn?
Verwijderd
Ik heb zelf een shuttle SK83G en ben nog steeds op zoek voor een passiefe cooling voor mijn ATI 9600XT weet iemand waar deze te vinden zijn. Eentje die ntrlk wel ind e shuttle past
Verwijderd
Ik kan ook uitkomen op een zelf gemaakt koelblok, met een frees, maar dat moet ik even bekijken.
Verwijderd
dilemma's.......
Verwijderd
Ey, dat is idd lang geleden.
http://www.gmork.dk/computere/eeyore/ice_mod/index.php
Een mooie waterkoeling voor een shuttle zou deze zijn, de Kingwin Arctic Liquid Cooling Kit
review: http://www.overclockercaf...ter_Cooling_Kit/index.htm
AtlonXP1800 schreef op vrijdag 23 mei 2003 @ 19:59:
Sharkoon Cold Cathode - blauw € 19,00
lalala is ook uit mei 2003

[ Voor 28% gewijzigd door Neok_ op 16-04-2005 20:27 ]
De Globalwin Silenstream kit lijkt me ook erg geschikt voor een barebone, helaas is die niet goed verkrijgbaar in NLD en is het alleen met CPU blok (waar meteen het reservoir in zit).3ddie schreef op zaterdag 16 april 2005 @ 14:11:
Ik zag ook een keer een shuttle met een ICE heatpipe als videokaart koeler, ik vind het best mooi gedaan, misschien zou je er iets mee kunnen:
http://www.gmork.dk/computere/eeyore/ice_mod/index.php
Een mooie waterkoeling voor een shuttle zou deze zijn, de Kingwin Arctic Liquid Cooling Kit
review: http://www.overclockercaf...ter_Cooling_Kit/index.htm
Een vriend van mij gaat als het goed is proberen om in dit setje een extra blok (GPU) aan te brengen, en te bekijken of de koeling dan nog voldoende is. Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk, want die kit is easy peasy en niet duur.
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ik neem dus aan dat je vriend hem al een tijdje heeft? Hoe zijn de koelprestaties? Wat voor hardware etc koelt ie ermee? En niet te vergeten de geluidsopbrengst... Want dat is bij die KingWin's echt BAGGER... Ding schijnt als een idioot te zoemen2Dutch schreef op zondag 17 april 2005 @ 13:03:
[...]
De Globalwin Silenstream kit lijkt me ook erg geschikt voor een barebone, helaas is die niet goed verkrijgbaar in NLD en is het alleen met CPU blok (waar meteen het reservoir in zit).
Een vriend van mij gaat als het goed is proberen om in dit setje een extra blok (GPU) aan te brengen, en te bekijken of de koeling dan nog voldoende is. Ben ik wel benieuwd naar eigenlijk, want die kit is easy peasy en niet duur.
Ik ga wel is wat reviews lezen, en dan over een paar maanden misschien is wat kopen
Edit: ik kom hem net tegen in een shuttle:
http://forums.sudhian.com...eadid=75845&enterthread=y
[ Voor 19% gewijzigd door 3ddie op 17-04-2005 15:34 ]
Hij heeft em nog niet getest, pas nog naar gevraagd. Zodra ie ermee aan de slag gaat hoor ik dat vanzelf wel en post ik het ook even hier. Hij heeft zover ik weet een P chassis Shuttle met P4 / 6600gt combo, dit ter info.ikbensander schreef op zondag 17 april 2005 @ 14:27:
[...]
Ik neem dus aan dat je vriend hem al een tijdje heeft? Hoe zijn de koelprestaties? Wat voor hardware etc koelt ie ermee? En niet te vergeten de geluidsopbrengst... Want dat is bij die KingWin's echt BAGGER... Ding schijnt als een idioot te zoemen
Barebone SN85G4 | ||
![]() | ![]() | ![]() |
![]() |
Voor de mensen die zich afvroegen of een silentpipe videokaart in een barebone zou passen. Ja is het antwoord
Dat waterkoelingsetje moet ik idd nog steeds uitproberen 2d
tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN
At last een kaartje die pastTubby schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 22:01:
Misschien een beetje offtopic
Barebone SN85G4 [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding] [afbeelding]
Voor de mensen die zich afvroegen of een silentpipe videokaart in een barebone zou passen. Ja is het antwoord
Dat waterkoelingsetje moet ik idd nog steeds uitproberen 2dligt hier nog steeds op de plank te wachten. BF2 is uit enzow
Verwijderd
*nog verder off-topic*Tubby schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 22:01:
Dat waterkoelingsetje moet ik idd nog steeds uitproberen 2dligt hier nog steeds op de plank te wachten. BF2 is uit enzow
wat zijn de specs?
amd 2800+Verwijderd schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 22:23:
[...]
*nog verder off-topic*
wat zijn de specs?(misschien word het tijd voor een "de grote shuttle topic" *hint hint*)
512mb
320gb wd sata schijf
Gigabyte 6600GT passief gekoeld.
De videokaart past echt maar net, en ik kan het pci slot ook niet gebruiken, maar het is wel een lekker stil apparaatje nu
Overigens twijfel ik of deze kaart met die grote koeler in een P chassis past. Ik heb hier ook een SB81P staan en daar zitten de sloten aan de rechterkant van de barebone. Dat betekend dus dat het grootste deel van de koeler aan de buitenkant zit en volgens mij is daar geen plek voor...
[ Voor 26% gewijzigd door Tubby op 25-06-2005 07:41 ]
tubby.nl - Artes Moriendi - q1 - bf1942 - WoT - pubg - LinkedIN
Ookal is er nauwelijks ruimte, waterkoeling hiervoor maken lijkt me toch een leuke uitdaging
#1 is zo goed als af, #2 ligt al een tijdje op de tekentafel, misschien dat #3 een shuttle wordt
[ Voor 26% gewijzigd door brinkdinges op 25-06-2005 10:38 ]
Casemod: Cubeleon
Verwijderd
via de rechter kant kan je de artic cooler op de vga kaart lucht van buiten zuigen voor een nog coolere barebone
en mooie
Het is hier trouwens erg rustig, niemand die zijn Shuttletje aan het modden is?

Verwijderd

De linkerkant moet redelijk te doen zijn. Gewoon de koelvinnen beetje bij-gebogen.

Nr 2, die krengen met zijn 3-en op een hoopje vraagt om iets grover geweld, lekker een stukje van de Zalman afdremelen vrees ik.

En dat dremelen ga ik nu ff doen... Later meer. Eerst de Zalman erop prutten en dan eens zien welk stuk ik uit mijn zijkant moet snijden.
[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 15-10-2005 18:40 . Reden: thumbnails gemaakt ]
Misschien kun je ze los solderen en dan een stukje vannaf het printplaatje af solderen en dan de pinnetjes buigen? Anders ff nieuwe condensators kopen en die eraan hangen. En dan dus wel de pinnetjes wat langer laten zodat je ze kan buigen en dan zal ie wel passen.
They who buy the dip, deserves the rip.
Verwijderd
Euhm waaar zie je me voor aan?Danjel schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:36:
Uhm bedoel je dat je in die condensators gaat dremelen? Dat lijkt mij niet echt een slim plan.
Misschien kun je ze los solderen en dan een stukje vannaf het printplaatje af solderen en dan de pinnetjes buigen? Anders ff nieuwe condensators kopen en die eraan hangen. En dan dus wel de pinnetjes wat langer laten zodat je ze kan buigen en dan zal ie wel passen.

Verwijderd
Bij mij pastie dus nietXato schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 18:50:
Bij mijn oude paste die gewoon, je moet die ijzeren lamelen even buigen naar de zij kant toe dan past hij gewoon en ben je niet je eventuele garantie kwijt van je koeler.

Heb wel een stukje van de metalen strip aan de achterkant af moeten zagen.

Anders kreeg ik problemen met mijn tv-kaartje.

Dit past nu als ik de 9600 er schuin van de zijkant instop precies.

Kom er juist achter, met het bekijken van de foto's dat ik de memory-heatspreaders er nog op moet zetten...

Iemand een tip voor dit ding?

Heb er zo eentje liggen http://www.coolermaster-e...bridge%20Chipset%20Cooler
Maar die lijkt kwa grote en oppervlak aardig op het koelblok dat er al inzit, en daar zit ook nog een fan op.
Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW
ff vraagje waar haal je zon kabel van ide naar sata of waar kan ik die bestellen??Tubby schreef op vrijdag 24 juni 2005 @ 22:01:
de NB fan in mn SN25P is aan gort sinds CampzoneVerwijderd schreef op zaterdag 15 oktober 2005 @ 20:23:
[...]
Iemand een tip voor dit ding?
[afbeelding]
Heb er zo eentje liggen http://www.coolermaster-e...bridge%20Chipset%20Cooler
Maar die lijkt kwa grote en oppervlak aardig op het koelblok dat er al inzit, en daar zit ook nog een fan op.
Heb precies hetzelfde Coolermaster blokje liggen met een Titan fan, die gaat er dit weekend in. Geen pretje, je hele BB moet ervoor uit elkaar

Mocht jij dan nog niet het blokje met fan hebben gemonteerd moet je me ff poken, zal ik even laten weten hoe het is gegaan
Verwijderd
Ik lees veel over het vervangen van de PSU/ICE fan bij andere shuttles, maar eigenlijk nooit bij de SN85G4 V3... Iemand die hier wel ervaring mee heeft? Scheelt het echt zo veel?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-10-2005 12:13 ]
Verwijderd
Hoe is het gegaan? Moet em nog gaan vervangen namelijk. En mijn buitenkantje dremelen om mijn eerder verhaal af te maken2Dutch schreef op maandag 24 oktober 2005 @ 18:35:
[...]
de NB fan in mn SN25P is aan gort sinds CampzoneHij ratelt en hakkelt als een malloot en trust me, passief red ie echt niet..
Heb precies hetzelfde Coolermaster blokje liggen met een Titan fan, die gaat er dit weekend in. Geen pretje, je hele BB moet ervoor uit elkaar
Mocht jij dan nog niet het blokje met fan hebben gemonteerd moet je me ff poken, zal ik even laten weten hoe het is gegaan
Dit weekend is nog niet begonnen heVerwijderd schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 13:54:
[...]
Hoe is het gegaan? Moet em nog gaan vervangen namelijk. En mijn buitenkantje dremelen om mijn eerder verhaal af te maken
Die SilenX voedingen zijn niet echt kwaliteit voedingen om meerdere redenen:3ddie schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 14:30:
[...]
Ik heb de SN41G2V3 daar zit die ATX 250 Watt Silent X in. Ik hoor hem totaal niet, er zit een kleine 4 cm fan die erg stil is.
1. de lijnen zijn niet echt stabiel (ook niet echt goed gekoeld)
2. de fans zijn wel stil, alleen wel sleave bearing, dus helaas maar voor hele korte duur. Daarna maken ze een irritant geluid.
3. de stille fans zijn niet alleen stil, maar verplaatsen ook bijna geen lucht. Waardoor het begint te functioneren als een verwarming, en dat wil je niet in je kast hebben.
Ik spreek uit ervaring want ik heb ook een SilenX voeding. Als je ook wat reviews op verschillende forums bekijkt zul je zien dat als je wat dieper graaft je na de aanvankelijke hype (o wat stil) heel veel negatiefs hoort over SilenX.
MOA - The Pink Ladies --> Ruling Dark Galaxy one more time ...
Tja ik heb er geen problemen mee en verder heb ik geen alternatieven voor in een shuttleuJay schreef op vrijdag 28 oktober 2005 @ 15:22:
[...]
Die SilenX voedingen zijn niet echt kwaliteit voedingen om meerdere redenen:
1. de lijnen zijn niet echt stabiel (ook niet echt goed gekoeld)
2. de fans zijn wel stil, alleen wel sleave bearing, dus helaas maar voor hele korte duur. Daarna maken ze een irritant geluid.
3. de stille fans zijn niet alleen stil, maar verplaatsen ook bijna geen lucht. Waardoor het begint te functioneren als een verwarming, en dat wil je niet in je kast hebben.
Ik spreek uit ervaring want ik heb ook een SilenX voeding. Als je ook wat reviews op verschillende forums bekijkt zul je zien dat als je wat dieper graaft je na de aanvankelijke hype (o wat stil) heel veel negatiefs hoort over SilenX.
En die voeding is ook van het merk shuttle en niet van SilentX, heeft alleen fan ervan

Ook leuk om ff te posten, ik heb mn shuttle eindelijk gemod
Mooi raam erin, zit 1 cm tussen case en raam waardoor de lucht erin en eruit kan > videokaart niet meer te heet

[ Voor 18% gewijzigd door 3ddie op 28-10-2005 16:16 ]
(kan ik ook meteen weer een paar plaatjes schieten met mijn nieuwe camera
*edit*
hier de plaatjes en specjes:
shuttle XPC SB83G5M
P4 3.0Ghz
512MB pc3200 (komt ooit nog 512MB bij)
Hauppauge PVR-500 MCE
Asus EN6600S/TD (pasief dus)
en een 200GB ATA HDD
hier de fotos (enkel links wat het zijn er nogal wat die ik heb gemaakt... bij sommige heb ik de camera echt letterlijk in de shuttle gestop dus die zijn niet helemaal duidelijk...
http://img500.imageshack.us/img500/9259/dsc001862cj.jpg
http://img500.imageshack.us/img500/3531/dsc001879dd.jpg
http://img500.imageshack.us/img500/9938/dsc001880ep.jpg
http://img500.imageshack.us/img500/9409/dsc001905fk.jpg
http://img500.imageshack.us/img500/9669/dsc001916wh.jpg
http://img500.imageshack.us/img500/6278/dsc001927uc.jpg
http://img500.imageshack.us/img500/2758/dsc001935gi.jpg
http://img500.imageshack.us/img500/6868/dsc001943po.jpg
oja hij wordt gebruikt in de woonkamer en draait met Windows MCE, ik vind dat ze standaard al aardig stil zijn (niet storend) maar zal het helpen als ik er ik de fans (behalve die van de voeding, dat vind ik te risky voor te weinig) vervang door papst fans en werkt dan bijv de auto fan control voor de cpu fan nog?
[ Voor 63% gewijzigd door cuberob op 29-10-2005 14:37 ]
Ik weet het, het is een ouwe post maar t kan helpen: stekker eruit trekken ik niet noodzakelijk(beter voor je stopcontact, heb r al en naar de ... door in-uit gedrag) ik heb bij mijn voeding ook last van dat getik en zt m daarom meestal ook gewoon uit met de knop aan de agterkant van mn kast (zal wel prehistorische oplossing zijn)2Dutch schreef op zaterdag 19 juli 2003 @ 23:26:
Trouwens even een vraagje tussendoor, ik hoor zelf (en ook van anderen) dat de voeding van een Shuttle kan "tikken" ..net een klokErg irritant, komt dat door de warmte, of is het gewoon omdat ie dan afkoelt oid?
Als ik moe ben en lekker wil slapen, valt me dat getik op, soms trek ik dan gewoon de voedingsstekker eruit...en dan is het weg?
Altijd al afgevraagd
Joejoe!
Verwijderd
Weet iemand meer over die fan? Ik wil hem wel vervangen maar dan moet ik wel weten hoeveel lucht deze fan verplaatst.
Ook zijn alle fans temp gestuurd, kan er dan zomaar een fan in met andere specificaties?
Hier ergens boven staat idd dat deze fans sleave bearing hebben. Die slijten snel en beginenn dus al binnen aanzienlijke tijd lawaai te maken. Ik heb zelf mijn voedings fan vervangen door een titan 40mm fan met ball bearing. Die hebben een langere levensduur.Verwijderd schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 14:22:
Ik heb nu een half jaartje een Shuttle SN95G5 V2 maar waar ik me aan begin te ergeren is de baggere fan in de voeding. Ik heb volgens mij een tijdje geleden ergens gelezen dat de door Shuttle gebruikte fans van lage kwaliteit zijn (lagering?). Tot een maand geleden was m'n Shuttle altijd lekker stil, maar nu begint dat kleine rot fannetje in de voeding af en toe te ratelen.
Weet iemand meer over die fan? Ik wil hem wel vervangen maar dan moet ik wel weten hoeveel lucht deze fan verplaatst.
Ook zijn alle fans temp gestuurd, kan er dan zomaar een fan in met andere specificaties?
Deze titan hoor ik ook niet echt meer, maar dat komt omdat me VGA koeler 6000+ rpm draait en een takke herrie veroorzaakt
Is dit soms de northbridge of is het een andere chip ofzo? Als ik weet wat het is kan ik het misschien beter koelen.
(ik heb een SN41G2V3)
Verwijderd
De fan van mijn 9600 XT is ook temperatuur gestuurd door Asus Smartdoctor, alles is dus zo stil als maar kan. Ben je eindelijk blij: lekker stil. Begint die goedkope rommel van Shuttle herrie te maken.Breaker schreef op zondag 30 oktober 2005 @ 17:02:
[...]
Hier ergens boven staat idd dat deze fans sleave bearing hebben. Die slijten snel en beginenn dus al binnen aanzienlijke tijd lawaai te maken. Ik heb zelf mijn voedings fan vervangen door een titan 40mm fan met ball bearing. Die hebben een langere levensduur.
Deze titan hoor ik ook niet echt meer, maar dat komt omdat me VGA koeler 6000+ rpm draait en een takke herrie veroorzaakt
Ik heb liever dat de Shuttle 10 euro duurder is en dat er fatsoenlijke ventilatoren in zitten.
Ook heb ik zo'n silent X voeding gekocht, maar die 2 fans blazen alsnog enorm omdat die bak gewoon warm is. Is er dan geen enkele manier om hem stil te krijgen?
Er zit overigens een XP 1700+ in, die is wel redelijk warm natuurlijk.
De shuttle waar het over gaat in dit topic heeft geen knop aan de achterkant. En dan nog is het een workaround en geen oplossing voor het probleem.DonMetal schreef op zaterdag 29 oktober 2005 @ 20:05:
[...]
Ik weet het, het is een ouwe post maar t kan helpen: stekker eruit trekken ik niet noodzakelijk(beter voor je stopcontact, heb r al en naar de ... door in-uit gedrag) ik heb bij mijn voeding ook last van dat getik en zt m daarom meestal ook gewoon uit met de knop aan de agterkant van mn kast (zal wel prehistorische oplossing zijn)
Ik zou willen dat mijn shuttle een externe voeding had, zoals sommige shuttles, een soort notebook gedachte is dat, want nu heb ik gewoon een 250 watt verwarmings element in mijn shuttle zitten.
ja ik weet hoe de edit werkt
[ Voor 19% gewijzigd door Pixal op 31-10-2005 09:33 ]
Dankzij de vriend van me die zo aardig was pics te maken..helaas ff haastig gepost.2Dutch schreef op donderdag 27 oktober 2005 @ 20:05:
[...]
Dit weekend is nog niet begonnen heZal proberen foto's te maken van het proces..
Heb de fan (kleine Titan fan) vastgemaakt door op het middenrondje van de fan een stukje van de Coolermaster plaktape te duwen

Takkeklus btw, hele barebone kaal maken. Gelukkig is het ding goed doordacht opgezet, alles is los te schroeven zodat je via de voorkant het mobo eruit kan schuiven
Of de fan stil is kan ik niet aangeven, heb een nieuwe GPU die aardig loopt te waaien
Ja het is visueel zeker een grote verbetering. Nu zit er op mn asus gpu een blauwe led, wat ik toevallig een erg mooie combo vind met de rest: zwart met blauw =
Maar volgens mij is dat coolermaster blokje stukken beter qua koeloppervlak, meer vinnen zeg maar. Toch eens kijken of ik ergens temps kan zien/meten. Geen problemen gehad in ieder geval, na 2 uurtjes FEAR is je bak toch aardig opgewarmd I'd say
[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 01-11-2005 18:37 . Reden: lack of cafeine.. ]