[cm] shuttle modding (SN41G2)

Pagina: 1 ... 8 9 Laatste
Acties:
  • 3.882 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 11:04

Epsilon

Verwijderd schreef op 15 mei 2004 @ 15:22:
Epsilon: Ik zou hem wel even schoon maken, nou zitten de soldeervetten en tinresten nog op het koper, hierdoor kan je koper condenseren (roesten dus), even met thinner (of iets wat er op lijkt) je blokje schoon maken.
heb ik al gedaan, binnenkant met thinner doorspoelt en bovenkant geschuurt.

Piccie:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/epsilon/miniinferno/gpu/thumbs/gpu8.jpg

[ Voor 15% gewijzigd door Epsilon op 30-06-2004 16:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Epsilon schreef op 15 mei 2004 @ 17:45:
heb ik al gedaan, binnenkant met thinner doorspoelt en bovenkant geschuurt.
Polijsten met heel fijn schuurpapier, als je dan toch bezig bent :Y) :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Verwijderd schreef op 16 mei 2004 @ 03:10:
[...]
Polijsten met heel fijn schuurpapier, als je dan toch bezig bent :Y) :9
Persoonlijk vind ik de "geborstelde" look mooier.

Met ruw (grid 150, zoals op de foto) recht naar beneden schuren en dat aflakken. Staat ook beter in de mod waar ik aan bezig ben :).

overigens ziet het irl mooier uit als op de foto :)

onderkant wordt uiteraard wel gepolijst

[ Voor 16% gewijzigd door Epsilon op 16-05-2004 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:05

Zjemm

...

ff aan het zagen geweest op mn sb61g2 shuttle met een vga silencer op een 9800 pro. cpu fan aan de buiten kant en een blowhole boven de cpu (2.8 ghz @ 3,2 ghz) die naar binnen blaast..

hier de pics.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejosmit/foto/pc/foto1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejosmit/foto/pc/foto2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejosmit/foto/pc/foto3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~ejosmit/foto/pc/foto4.jpg

temps idle : cpu 32, case 35, aux 41
temps full load : cpu 41, case 42, aux 55/60

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10:52

PnD

like in Pinda ^_^

zit die fan aan de buitenkant volgens push/pull principe?
en effectieve vga mod, zit zelf ook nog een oplossing te bedenken, want vind dit persoonlijk te lelijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

uhmm blaast naar buiten dus pull :)
jah tis niet moeders mooiste maargoed werk wel lekker :)

misschien nog een keer wat afwerking voor de randen zoeken maar voorlopig hou ik het zo

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Zjemm schreef op 24 mei 2004 @ 17:11:
uhmm blaast naar buiten dus pull :)
jah tis niet moeders mooiste maargoed werk wel lekker :)

misschien nog een keer wat afwerking voor de randen zoeken maar voorlopig hou ik het zo
Het zal best wel lekker koud zijn, maar ik als lanner krijg die barebone niet meer in zijn lieve tasje :P Denk dat ik toch maar voor de wat minder "uit-stekende" oplossing ga, dan maar ietjes meer lawaai ;) Jammer..want die cooler op de GPU schijnt zeer goed en stil te werken..
Overigens wel netjes gedaan hoor.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

rugtas misschien iets voor je? Shuttle accessoires IA

[ Voor 6% gewijzigd door Rhy op 02-06-2004 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Leuke tas op zich, lijkt op een versie die Epox heeft..maar ik ben tevreden met mijn standaard tasje ;)
Heb vandeweek een zwik spul besteld, waaronder een s3tje, wat anti vibratierubber, anti vibratie pluggen, een fanadapter en 120mm fan (80mm voor lans, 120mm voor thuis, extra stil) en een SilentX voeding ligt hier naast mij :) Dus als het goed is heb ik binnenkort wat meer rust mbt geruis.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

PF30 is duidelijk de fijnste tas.
Past een shuttle in + logitech tb + muis + sennheiser headset + everglide mat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zelf een soort van "flightcase" getekend, deze ga ik van de week maken (mits ik tijd heb). Hierin kan op de bodem een TFT (17") daarop een shuttle+kb+muis+etc (cd's, kabels,enzo).
PnD schreef op 07 juni 2004 @ 08:25:
PF30 is duidelijk de fijnste tas.
Past een shuttle in + logitech tb + muis + sennheiser headset + everglide mat
Een paar jaar terug heb ik jou casemod nog beoordeeld op Lanz4All 2 (toch? ;) ). Kom jij dit jaar (1 tot 3 aug 2004) ook naar L4A? http://www.lanz4all.nl
[/offtopic]

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2004 08:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Heb ook nog plannen voor mijn shuttle, maar kan er de tijd en zin nog steeds niet voor vinden

offtopic:
haha dat kan wel ja.
zal mijn 2de pc in sig zijn (waar ik nog een foto moet toevoegen)

Misschien kom ik wel ik zal me in ieder geval inschrijven en als het een beetje druk wordt ben ik ook wel van de partij

[ Voor 24% gewijzigd door PnD op 07-06-2004 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voort4444
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05
Hoi Allemaal,

ik ben van plan een leuk htpc/tvpc setje van mijn shuttle sn41g2 te maken, maar zit een beetje met het volgende. Ik wil eigenlijk een tvkaart erinstoppen, maar die lussen geluid bijna altijd buitenom (dus niet via de pci-aansluiting) naar de line in van de geluidskaart. Nu wil ik wel de 5.1 uitgangen op het moederboord blijven benutten voor de speakers...dus heb ik aan de mobo-headers de line-in kabels gesoldeerd en natuurlijk aan een 3.5 mm female jack.. Maar wat mij opviel was dat er dan geen "gesimuleerd" 5.1 geluid afgespeeld wordt, maar slechts over (de) twee (stereo) kanalen en dat wil ik nu net niet.. Iemand enig idee hoe ik dat wel voorelkaar krijg, of moet ik dan toch met een dure geluidskaart in een andere pc aan de slag (tv en geluids kaart zijn immers beide pci, waarvan mijn shuttle maar 1 slot heeft natuurlijk..)?
Verder is het mijns inziens zo dat mijn oude mp3-tjes toch ook maar stereo zijn en die kunnen wel "realtime simulated"in 5.1 uitgangssignalen worden omgezet, maar waarom mijn line-in niet....en zou het wel mogelijk zijn?

alvast bedankt
Maarten

Mako4444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

mako4444 schreef op 07 juni 2004 @ 11:28:
ik ben van plan een leuk htpc/tvpc setje van mijn shuttle sn41g2 te maken, maar zit een beetje met het volgende. Ik wil eigenlijk een tvkaart erinstoppen, maar die lussen geluid bijna altijd buitenom (dus niet via de pci-aansluiting) naar de line in van de geluidskaart.
Mijn Shuttle SB65G2 heeft op het moederbord een aansluiting voor de audio van een CD/DVD speler. Deze kun je gebruiken voor je TV-kaart. Mijn ATI All-In-Wonder 9200 (net als mijn ATI AIW9600SE, die vervangen is door de 9200 omdat de 9200 passief gekoeld wordt) heeft ook zo'n aansluiting. En dus kun je de audio in je kast doorverbinden.

Met de 9200 + PAPST koeler voor de ICE en een SilentX 250 Watt voeding is mijn Shuttle eindelijk stil geworden.......

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voort4444
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05
thnx, maar die aansluiting heb ik niet op mijn haupage wintv go2....maar vraag me af, kan ik niet een kabeltje zo modden dat ik hem er wel op kan prikken of komen daar andere voltages bijkijken?? heb namelijk niet zo'n zin om mijn mobo te slopen....maar zet me wel aan het denken, zou ie het trouwens dan wel realtime omzetten in simulated 5.1????

Grtz

Mako4444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 11:38
Hmmmm, nu met het warme weer wordt mijn Shuttle SK41G wel wat warmer, dat is ook niet erg (niet kritiek zeg maar). Alleen wordt mijn 200Watt voeding ook erg heet (ik schat zelfs boven de 50 graden).
Ik heb aan dit voedinkje het volgende hangen: 2 x 7200 RPM hdd, dvd+r, 8 CM fan en dan als videokaart een GeForce 4 Ti4200. Zou deze 200 Watt voeding eigenlijk te weinig zijn voor het spul wat ik in m'n shuttle heb zitten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Toewan, je voeding is okee hoor, hij kan nog wel een 9800pro aan als je wilt :)

Heb zelf ff zitten prutsen de afgelopen dagen, SilentX voeding erin en een 80mm en 120mm gekocht, en anti vibratie fanbevestiging (aanrader, kost 1euro ofzo voor 4 stuks)

setup 1
CPUfan:Noiseblocker S3
GPUfan: standaard Sapphire klein pokkeding
Redelijk stil, hoor alleen die pokke GPU fan met z'n ge "wheeeeeeeeeeeeeeee" overal bovenuit :/

setup 2
CPUfan:120mm fan met adapter \
GPU fan: Noiseblocker S3 (aangesloten op het moederbord)
Deze setup bevalt me wel, dat gewheeeeeeeeee is weg :D

Merk bij beide setups dat mijn casetemp hoger is dan de cputemp (case temp wordt vast gemeten bij die northbridge, want het voelt allemaal lauw en niet heet aan) en echt veel koeler dan met de Sunon is het niet op deze "behoorlijk stil" modus.
Moet wel erbij zeggen dat mijn kamer nooit koel is met dit weer, altijd boven de 26C, dus dan vind ik het nog wel meevallen.
Stressed (met gamen) is ie niet warmer dan normaal, prima dus.

Hier zijn wat pics (inbelmodem friendly), en ja het is uberlelijk, maar het werkt wel :)
Thuis gaat het me om stilte, op een lan frot ik de s3 als cpufan en de originele gpu fan er weer op.

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~toodutch/pics/pc/thumb_DSC01777.jpg
Tie wraps rule the world :P

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~toodutch/pics/pc/thumb_DSC01774.jpg
De adapter zit vast met antivibratieplugjes, geen gezoem/getril meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[Off-Topic] Ff een vraagje. Met de laatste Speedfan (2.13) zijn 2 nieuwe temperaturen verschenen. Ze komen van "MAX6648" en heten Remote (51graden) en Local (38 graden). Weet iemand wat deze weergeven? (SN45 met Asus 9950Ultra)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig om een 120mm fan aan de achterkant te monteren, eigenlijk was ik vanplan om een TITAN fan te kopen (2 posts boven deze staat een image er van), maar die kon niet snel genoeg geleverd worden. Dus had ik gekozen voor een 120mm Akasa Blue Led fan.

Ik heb zelf een cool idee met wat RGB ledjes en ben dus begonnen om die ook in de fan te verwerken. Het geheel is bijna klaar (geen seconde lijm :X ).

Afbeeldingslocatie: http://baracuda.homeip.net/pics/hard_steel/ledfan/3.jpg
Fan origineel

Afbeeldingslocatie: http://baracuda.homeip.net/pics/hard_steel/ledfan/5.jpg
Gat vergroot en een 5mm RGB led er in

Afbeeldingslocatie: http://baracuda.homeip.net/pics/hard_steel/ledfan/7.jpg
Alle ledjes op z'n plek, nog vastlijmen en daarna de Akasa band (gele op eerste foto) weer terug

Afbeeldingslocatie: http://baracuda.homeip.net/pics/hard_steel/ledfan/9.jpg
De fan is klaar voor gebruik, nu nog een printplaat voor het aansturen maken :)

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 27-06-2004 18:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Afbeeldingslocatie: http://baracuda.homeip.net/pics/hard_steel/ledfan/10.jpg
Zondag een fan-adapter besteld, vandaag binnen.

Op naar de kap die ik zelf ga maken (cool ontwerp) :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Elke keer als dit topic omhoog gekickt wordt zit ik er aan te denken ook een barebone te nemen. Heb al advertenties geplaatst, maar nog geen goede gevonden.

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 19:25:
[afbeelding]
Zondag een fan-adapter besteld, vandaag binnen.

Op naar de kap die ik zelf ga maken (cool ontwerp) :Y)
Ah..my fellow 120mm friend :P
Ben ik trouwens de enige bij wie de casetemp gewoon hoger is dan de CPU temp?
Komt ook mede door de SilentX hoor, en maakt me niks uit omdat mn bakkie stil genoeg is..maar als het normaal is maak ik me al helemaal geen zorgen :)
Vrijdag naar Drome, moet ik dus wel ff de boel ombouwen naar LANmodus :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die gehele SilentX niet eens gebruikt, hij is toch wel stil ;)
Over 2 weken naar MnM lan, kijken hoe hij dat trekt.

De temp van mijn shuttle is ongeveer 4c omlaag gegaan door die fan.

[edit]
Spiller schreef op 29 juni 2004 @ 22:18:
Elke keer als dit topic omhoog gekickt wordt zit ik er aan te denken ook een barebone te nemen. Heb al advertenties geplaatst, maar nog geen goede gevonden.
Ik kocht vroeger mijn computers onder het motto: Als de kast groter is dan kan ik er makkelijk bij. Zo was ik bij een Chiftec Dragon Midi tower gekomen. Na een aantal lans was ik het wel zat om "iedere keer weer" die kast me te nemen.
Door het lezen van dit topic zag ik het opeens van een andere kant. Ik heb nou een shuttle staan en ik weet zeker dat ik niet terug ga naar towers.

Wat heb ik nodig van een computer? TVKaart, beetje VGA kaart, hddruimte, gigje ram, tft en als het kan lekker snel. Ik kan tot nu toe nogsteeds even veel als met een vergelijkbare pc maar dan groot.

SFF :9~ O+

[ Voor 70% gewijzigd door Verwijderd op 30-06-2004 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op 29 juni 2004 @ 23:14:
Ik kocht vroeger mijn computers onder het motto: Als de kast groter is dan kan ik er makkelijk bij. Zo was ik bij een Chiftec Dragon Midi tower gekomen. Na een aantal lans was ik het wel zat om "iedere keer weer" die kast me te nemen.
Door het lezen van dit topic zag ik het opeens van een andere kant. Ik heb nou een shuttle staan en ik weet zeker dat ik niet terug ga naar towers.

Wat heb ik nodig van een computer? TVKaart, beetje VGA kaart, hddruimte, gigje ram, tft en als het kan lekker snel. Ik kan tot nu toe nogsteeds even veel als met een vergelijkbare pc maar dan groot.

SFF :9~ O+
Same here :)
Ben van bigtower>miditower naar SFF gegaan, ik ergerde me kapot aan het geleur naar lans en heb ook nog een laptop, dus hoef geen 2hd's of andere overkill stuff in mn bareboontje.
Ben erg blij de overstap gemaakt te hebben, alhoewel je je af en toe wat ergert als je iets erbij wilt zetten/veranderen en je zit ff te prutsen met de ruimte :P
Voor mijn huidige SN45G heb ik een SS51G gehad, die beviel ook wel hoor, maar heb liever de power en beter prijs/kwali van AMD. Mijn volgende pc wordt zeker een sff, prolly een AMD64 Shuttle :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MisteRMeesteR
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:10

MisteRMeesteR

Moderator Internet & Netwerken

Is Gek op... :)

Ik heb vandaag een vergelijkbare shuttle aangeschaft, nl. de Venis 668 Silver:

Afbeeldingslocatie: http://www.stanet.nl/new/shop/images/venuss.jpg

Deze case heb ik gekocht om mijn server in te huisvesten, bestaande uit Via Epia v8000, 160 gb hdd, voorderest niets :)

Nu zit ik er nog over te twijfelen hoe ik deze kast zal gaan modden.. ik zit allemaal leuke dingen voorbij komen :)

Iemand nog leuke ideeën om deze case te voorzien van wat oogsnoep?

P.S. Eis is wel dat alle lampjes e.d. uit te schakelen moeten zijn, nou zijn de reguliere CCFL's dat wel, maar andere modstuff niet? zoals ledfans e.d... het wordt een server welke 24/7 aan moet staan.. ook ga ik de voeding en CPU passive maken, om de geluidsproductie tot een minimum te beperken.
wat ik m eafvraag, hoe heb jeje CCFL daar gekregen? gaatjes geboord voor de snoertjes? of een echt gat gemaakt, zodat je ccfl zowel naar buiten als naar binnen schijnt? hoeveel CCFL's zijn het? mooie mod iig!

www.google.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Even wat dooie pics veranderd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

2Dutch schreef op 30 juni 2004 @ 00:32:
Ben erg blij de overstap gemaakt te hebben, alhoewel je je af en toe wat ergert als je iets erbij wilt zetten/veranderen en je zit ff te prutsen met de ruimte :P
met stom :+

Het is wel vervelend om heel je computer uit elkaar te halen om een 120mm fanadapter in te bouwen.
AGP kaart er uit, tvkaart met EXTREEM veel moeite (aansluitingen aan de achterkant zitten nogal klem in de shuttle), koelblok er uit. Schroefjer er in en alles weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

MisteRMeesteR schreef op 30 juni 2004 @ 15:42:
wat ik m eafvraag, hoe heb jeje CCFL daar gekregen? gaatjes geboord voor de snoertjes? of een echt gat gemaakt, zodat je ccfl zowel naar buiten als naar binnen schijnt? hoeveel CCFL's zijn het? mooie mod iig!
Voetjes eronder en vervolgens zo een hard plastic ding wat om een ccfl zit door de helft gezaagd. Dit onder de shuttle geplakt en draadjes langs de achterkant naar binnen. (achterkant is toch al niet mooi :))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ok ik heb de laatste pagina's van dit topic een beetje doorgelezen.
Nu wil ik die van mij ook stiller hebben (sn41g2 v.1) Ik was dus ook van plan de silentx psu aan te schaffen (is deze makkelijk in te bouwen). Maar zal ik daarna nog veel moeten vervangen om hem naast de pc te zetten? (ik ga er nog een radeon 9200 in zetten voor dvi/tv out, gebruikt hij die onboard zooi dan helemaal niet?).

Want ik zit een beetje af te wegen of ik er nu nog veel geld tegen aan moet gooien om hem stiller te krijgen, of gewoon die nieuwe mini shuttle te kopen (met die 9100 chipset en externe psu)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

de PSU is erg eenvoudig in te bouwen, maar als je van plan bent een nieuwe shuttle te kopen zou ik die 60euro in de zak houden. Vond het zelf namelijk niet echt een wereld van verschil geven, en je casetemp neemt nogal toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga mijn shuttle modden, ik moet nog wat onderdelen bestellen.
• 4x20 VFD - Waarschijnlijk Matrix Orbital VFD2041 of VK204-24-USB (goeie software?)
• Alluminium voor een nieuwe kap
• Plexiglas voor bepaalde effecten
• Plexiglas wat donker van kleur is (rook plexi / zwart plexy (doorzichtig)).

Ik moet een manier bedenken dat ik het allu aan mijn case vast kan maken zonder dat je schroeven kan zien. Ik denk dat ik al een idee heb hoe dat ik dat ga doen, maar dat moet ik eerst uit testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien is het al bekend: Nieuwe BIOS drivers voor o.a. Shuttle op deze pagina waaronder ook de SN45- en SN41-ers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Ik heb net een nieuwe monitor gekocht 19" LG TFT, deze zou ik graag aansluiten via DVI op mijn shuttle, is er een mogelijkheid om deze in te bouwen mbt een insteek kaart in mijn SN41G2 net zoals bijvoorbeeld voor de SS51G (met de CV20 als insteek DVI / TV kaart)???

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjolmers schreef op 05 september 2004 @ 11:41:
Ik heb net een nieuwe monitor gekocht 19" LG TFT, deze zou ik graag aansluiten via DVI op mijn shuttle, is er een mogelijkheid om deze in te bouwen mbt een insteek kaart in mijn SN41G2 net zoals bijvoorbeeld voor de SS51G (met de CV20 als insteek DVI / TV kaart)???
Ja dat kan, dan kom je uit op de CV22. Die kaart heeft alleen DVI want TV-Out zit als het goed is al onboard in je SN41G2.
http://eu.shuttle.com/cv2x.htm#dvitv_cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Iemand ervaring met de nieuwe bios? verbeteringen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 15-09 13:57

Sedat

Tweaker...

Ik heb een vrij luidruchtige PSU in mijn Shuttle, de andere onderdelen in de barebone zijn inmiddels nagenoeg STIL (VGA en ICE-fan).

Ik wil de PSU ook stil krijgen door de 2 fans die in de SilentX PSU 250Watt zitten, dmv een bv. een Zalman Fanmate te laten dimmen? Zodat ze op max. 7 volt werken. Zou het wijs zijn om dit te doen ivm warmte in de PSU... en is het dan beter zijn om ze via het moederbord aan te sluiten of intern via de PSU zelf?

Ik heb al geprobeerd om de fans te vervangen met PAPST fans, alleen dat maakt eigenlijk hetzelfde irritante geluid.

[ Voor 3% gewijzigd door Sedat op 08-09-2004 15:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:36

Soul__assasin

de Belbelg

Afbeeldingslocatie: http://eu.shuttle.com/prod/xpc/400/sb61_reflexion_16.jpg

ik heb deze shuttle gekocht met een p4 3.0Ghz... nu vraag ik me af of de koeling van de shutle een beetje deftig is en of die niet te veel lawaai maakt

www.weefab.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sedat
  • Laatst online: 15-09 13:57

Sedat

Tweaker...

Mooie aankoop... ik denk dat je bijna zeker de ICE-fan moet vervangen... met een stillere variant.. voor de rest.. jou Shuttle is qwa geluidsproductie niet anders dan de andere barebones hier..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soul__assasin
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 06:36

Soul__assasin

de Belbelg

mja gewoon een papst fan dan wss

www.weefab.com

Verwijderd

Hoi,

Ik heb deze shuttle gekocht: XPC SN95G5

Afbeeldingslocatie: http://eu.shuttle.com/prod/xpc/sn95g5_3d2.jpg

Met een 3500+ 64 en bevalt goed, ook de idle temp in de bios is super rondom 25 case temp is 44. Alleen motherboard monitor geeft voor de cpu 70 aan, maar is gewoon lauw dus das bull**it.

Alleen nu vraag ik me af of jullie tips hebben want ik vind als ik de kast dichthoud het achter behoorlijk warm wordt en aan de zijkant, de voeding, ook heel warm wordt. Nu zal dit wel normaal zijn ? ......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je koelblok lauw aanvoelt kan het nog best zijn dat je CPU behoorlijk warm is. Als het koelblok slecht contact maakt is de warmte overdracht slecht, en blijft het koelblok lauw.

Wat betreft je warme voeding: gezien je CPU zal die voeding best hard moeten werken, dus het is dan best logisch dat die wat warm word. En dat het achter je kast warm is, dat komt denk ik omdat de warme lucht uit de kast en van de cpu koeler daar uit de kast komt.

Miss kun je een fan met een grotere luchtverplaatsing dan de standaard fan gebruiken om warme lucht uit de kast te krijgen?

Mooi kastje btw :) Niet van die lelijke 'blokken' aan de voorkant waar een 5.25" en een 3.5" achter kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 10:12:
Als je koelblok lauw aanvoelt kan het nog best zijn dat je CPU behoorlijk warm is. Als het koelblok slecht contact maakt is de warmte overdracht slecht, en blijft het koelblok lauw.

Wat betreft je warme voeding: gezien je CPU zal die voeding best hard moeten werken, dus het is dan best logisch dat die wat warm word. En dat het achter je kast warm is, dat komt denk ik omdat de warme lucht uit de kast en van de cpu koeler daar uit de kast komt.

Miss kun je een fan met een grotere luchtverplaatsing dan de standaard fan gebruiken om warme lucht uit de kast te krijgen?

Mooi kastje btw :) Niet van die lelijke 'blokken' aan de voorkant waar een 5.25" en een 3.5" achter kan.
Nou ik heb dus speedfan geinstalled en die leest de waardes wel goed uit en daar zou de cpu nu idle met kast dicht worden: 22

Dus acceptabel.

Ja ik ben aan't denken om de fan die er nu standaard inzit te vervangen en dan achter een verkoop stuk naar 120mm te zetten, heb je misschien nog tips ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 19 september 2004 @ 12:02:
[...]

Nou ik heb dus speedfan geinstalled en die leest de waardes wel goed uit en daar zou de cpu nu idle met kast dicht worden: 22

Dus acceptabel.

Ja ik ben aan't denken om de fan die er nu standaard inzit te vervangen en dan achter een verkoop stuk naar 120mm te zetten, heb je misschien nog tips ofzo ?
Heb jij toevallig al ergens een verloopstuk van 92 naar 120mm fan gezien, kom vanalles tegen tussen de 60 en 120, maar geen 92 <-> 120 :|.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Helaas nog niet , ik zal wel eens gaan zoeken.

Mij valt trouwns ook op dat speedfan veel waardes uitleest:

Temp1: 41 ( IDLE )
Temp2: 21 ( IDLE ) < CPU >
Temp3: 40 ( IDLE )
HD0 : 34 ( IDLE ) < HDD >

Ik kan van de 2 onbekende nog 1 thuisbrengen, namelijk de chip ( NForce 3 ) maar de ander..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet voor 99% zeker dat je CPU geen 21c kan zijn (zeker icm die andere 2 temps)
Temp 1 zal in je CPU zijn
Temp 2 is denk ik ergens op je moederbord
Temp 3 zal bij je chipset zijn, of onder je cpu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Temp1: 41 ( IDLE )
Temp2: 21 ( IDLE ) < CPU >
Temp3: 40 ( IDLE )
Temp1: 41 ( IDLE ) < CPU >
Temp2: 21 ( IDLE ) < Mobo > (Ergens waar de lucht de case binnenkomt)
Temp3: 40 ( IDLE ) < nForce >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenvoorde
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-09-2024
Onder zware druk van mijn vriendin ga ik mijn shuttle SB62G2 nu ook modden (specs: http://www.psyhead.com/specs). Nouja, het is eigenlijk omdat 'ie teveel herrie maakt. >:)

Ik heb het volgende voor nu op mijn lijstje staan:

1 x Zalman VGA Cooler ZM80C-HP
1 x Papst Silent Fan 80mm (12db)
1 x Papst Silent Fan 40mm (22db)
1 x Zalman Northbridge Heatsink ZM-NB47J

Die twee Papst fans kunnen er gewoon in, vooral die 80mm zal veel aan herrie schelen. Die Nothbridge heatsink kan waarschijnlijk wel passief, omdat ik de interne videokaart niet gebruik. Nu zag ik alleen dat mijn voeding twee van die fans heef, één zuigt lucht naar binnen aan de voorkant en de ander blaast het weer naar buiten aan de achterkant. Ik wil alleen de achterkant vervangen, of zou het ook de moeite zijn om ook de voorkant te vervangen?

Over die VGA cooler heb ik ook nog een vraag. Ik weet dat ik moet gaan zagen in mijn case omdat het niet gaan passen, dat is opzich niet zo'n probleem. Nu vraag ik me alleen af of ik mijn PCI slot ook kwijtraak hier door. Dat is namelijk wél een probleem! Is er geen andere oplossing hiervoor? Een Arctic VGA Silencer zou wel kunnen, maar dat blauwe ding is zo lelijk als deze uitsteekt uit mijn zwarte case. Dit in tegenstelling tot de ZM80C! :9
Iemand een idee? Mijn 9800 pro maakt een verschrikkelijk pokkeherrie nu en hij hoeft wat mij betreft niet persé passief gekoeld te worden. Een stuk stiller zou al geweldig zijn! :)

Voor de duidelijkheid: het is niet om over te clocken, maar wel voor stilte! Mijn 9800 pro draait op orginele snelheid en mijn P4 3Ghz draait momenteel op 3.2 Ghz, maar die mag best terug naar zijn orginele snelheid.

Edit:

Toch maar tot de conclusie gekomen dat een passieve koeling voor mijn VGA kaart niet gaat lukken zonder zijn PCI slot op te offeren. Daarom een Revoltec VGA pro cooler gekozen, is dit een beetje te doen qua geluidsopbrengst? Daarbij ook ontdekt dat de Noiseblocker S3 nog stiller is dan die Papst en er een fancontroller erbij gedaan:

1 Case FAN (80 x 25) Noiseblocker S3 Blue - Retail
1 Chipset Cooler Zalman ZM-NB47-J
2 Case FAN (40 x 20) Papst 412/2
1 Chipset Cooler Revoltec VGA - Radeon + GF2-4MX
1 Revoltec Rheobus 3,5" black

Uw reactie op dit lijstje? :)

[ Voor 16% gewijzigd door Steenvoorde op 20-09-2004 17:16 ]

Verwijderd

Jazeker :P
Ik zou geen 80mm fan terugplaatsen, als je toch bezig bent koop dan een 120mm fan en een fanadapter (van 80 naar 120). Een 120mm fan is veel stiller (omdat hij langzamer kan draaien voor meer luchtverplaatsing).

Afbeeldingslocatie: http://zooi.kingofdos.com/hardsteel/ledfan_done.jpg

Verwijderd

Zo ben deze week ook aan modden geweest :P , met barebone :D.
Niet die van ,mij maar die van me vader wel te verstaan de SN85G4.
Echt hij had een lastig probleem. Als hij de pc te lang had aanstaan,kreeg hij een fout met usb, en netwerk kaart. De pc maakte constant verbinding met internet, en verbrak meteen de verbinding weer :S. En dat continu . Echt me pa werd er gek van, en als hij z'n kap eraf haalde was het probleem afgelopen.
Dus heb ik maar een paar nieuwe spulletjes gekocht :p
Case FAN (120 x 25) Noiseblocker SX2
1 Case FAN Adapter 80 - 120 mm UV Blauw Transparant
1 Case FAN Grill 120 mm - Zilver Kleurig
1 Chipset Cooler Zalman ZM-NB47-J
En het probleem is echt gewoon opgelost echt super !!.
Pa is kei blij nou haha :P.En pc is kei stil :d.

Maar nu heb ik een kei shit probleem, loop er nu al een half jaar mee rond :( echt $%^&$#!!!!! Echt geen feest, de voeding doet het de ene dag wel en andere dag niet. Ik krijg de pc gewoon niet aan. Normaal gesproken als er spanning op zit gaat er een groen ledje branden in de case. Bij mij is dat de ene dag wel en andere dag niet. Ik dacht dat het probleem weg was, maar dat is dus niet zo. Vandaag wou het niet meer aan :(. NU heb ik een andere voeding op aangesloten. En nou is het probleem verholpen, hij doet het meteen. Ik heb totaal geen last van warmte probleem. Alleen de voeding is zo klote……
Weet iemand hoe dat komt ? Of wat er mis is met me voeding.
Hij is in de zomer vakantie al 6 weken naar shuttle geweest. Maar ze hebben daar niks kunnen vinden, shuttle heeft zo fijne service :(. Althans ik heb er geen goede ervaring mee. Hij is er 2 x geweest. Steeds blijft het probleem zich voor doen. Echt kloten baal er zo van, kast ziet er zo niet uit. Niet toff van een kastje waar ik gewoon meer dan 300 euri voor heb betaald.
Tegenwoordig is er een Versie 2 , die is snel kort na de sn85g4 gelanceerd. Daar zit een nieuwe voeding in en nieuwe heat pipe met koper. Maar die heb ik niet :(.
Kan iemand me advies geven aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mischien is het een idee om nogmaals dat ding naar Shuttle toe te sturen, maar dan met een brief in het engels er bij met de symptonen van de voeding. Zet in die brief dat het is voor de mensen die hem nakijken (om te hopen dat ze de brief meleveren).
Probeer het goed uit te leggen aan ze, en zeg dat je niet nogmaals een defecte voeding terug wil hebben.

Anders kan je het mischien proberen te regelen bij de winkel waar je hem gekocht hebt. Laat hun het met shuttle regelen, mischien kunnen zij een nieuwe voeding geven en die van jou als DOA terugsturen naar shuttle / hun leverancier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 13:28
doe de brief in je voeding en stuur hem dan op, ziet alleen degene die hem openmaakt jou brief

zet er wel bij dat die brief er bij dagelijks gebruik niet in zit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op 01 oktober 2004 @ 01:52:
doe de brief in je voeding en stuur hem dan op, ziet alleen degene die hem openmaakt jou brief.
Ik denk niet dat het een slim idee is om de voeding open te maken als je nog garantie wil hebben. Er zit een leuke stikker op de voeding die je moet doorbreken om hem te openen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 13:28
Maar degene die dat probleem had, had hem al 2x opgestuurd, dus ik neem aan dat hij al open is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op 01 oktober 2004 @ 15:00:
Maar degene die dat probleem had, had hem al 2x opgestuurd, dus ik neem aan dat hij al open is
Ik neem aan dat ze er dan wel een nieuwe garantiezegel opdoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01
ik heb een probleempje met mijn shuttle, en aangezien dit het grootste shuttle topic is (en ik ook nog de TS ben :D) stel ik em maar ff hier.

ik heb nog steeds de sn41g2, en ik heb de amd XP 2000+ pas vervangen door een 3000+
dit leek allemaal goed te werken, ar als ik em lang stress, bijvoorbeeld bij het maken van een divx, gaat hij spontaan rebooten. (de bios settings zijn trouwens wel gereset)

Dit is zeer irritant, vooral bij zoiets als dit (net 15 km voor niets gefietst)

de temperatuur van de shuttle komt niet boven de 55 graden (case temp 43 graden)
dit zou geen probleem moeten zijn, aangezien de 2000 gewoon prima werkt op 66 graden.
wat wel opviel is dat als ik de fans zachter zet, hij eerder gaat rebooten (er zit een fan controller tussen)

heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
en, voor het geval het toch de temperatuur is, zijn er al betere coolers voor in de shuttle?

[ Voor 7% gewijzigd door AtlonXP1800 op 11-10-2004 14:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb hier hetzelfde probleem gehad met de sn45G ... en uiteindelijk bleek de cpu gewoon brak te zijn, maar het kan ook geheugen zijn wat hinderlijk doet.
je kan je vraag ook even stellen op www.sffpc.nl daar zitten alleen maar sff users kunnen je hier perfect mee helpen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
bedankt voor de tip, ik heb daar ook even gepost. (hey, jij staat toevallig bij de top posters daar ;) )
Het geheugen zal het waarschijnlijk niet zijn, daar heb ik in het begin al veel problemen mee gehad. (uiteindelijk vervangen door dane elec, wat tot nu toe perfect heeft gewerkt)

[ Voor 11% gewijzigd door AtlonXP1800 op 11-10-2004 15:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoeveel koelpasta heb je tussen je cpu en het koelblok zitten (en watvoor spul)? En heb je de standaard fan of een uitgebouwde 120mm fan?
Anders kan je een BIOS update proberen, maar weet niet of die er zijn (nieuwer dan je huidige BIOS).

Ik heb hier af en toe uitvallers (opeens zwart beeld, niets meer me te beginnen, winamp speelt door), ik denk dat het de voeding is (maar dit moet ik nog nameten met MBM (alarms aanzetten, en loggen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
er zit een klein beetje tussen, niet meer dan wat ik normaal doe. ik heb arctic allumia gebruikt.
Ik gebruik een standaard fan, geen 120mm omdat de shuttle dan meer in de shuttle bag past. Nieuwste bios zit er ook al in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorArch
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18-04 13:13
Ik hoop dat een van jullie mij antwoord kan geven op de volgende vraag.
Ik heb op het moment een sn41g2 als HTPC in de huiskamer staan, maar eerlijk gezecht vind ik dat hij teveel (fan) geluid maakt. Ik heb de chipset koeler reeds vervangen voor een passieve koeler. En de videokaart koeler heb ik vervangen voor een stiller model fan. Maar nog vind ik hem teveel geluid maken.

Nu heb ik vandaag een andere kast besteld.(http://www.silverstonetek.com/products-lc03v.htm)
Ik hoop alleen dat het MB van de shuttle in een ATX kast past, ik heb daar zo mijn twijfels over, kan iemand daar uitsluitsel over geven?

Het zou jammer zijn als ik een ander MB moet kopen, dan heb ik helemaal geen nut meer voor mijn shuttle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

met een beetje hak en beun werk kom je er vast wel uit.
tis meer dat je geen backplate hebt voor de atx kast

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Xor'Arch schreef op maandag 20 december 2004 @ 18:32:
Ik hoop dat een van jullie mij antwoord kan geven op de volgende vraag.
Ik heb op het moment een sn41g2 als HTPC in de huiskamer staan, maar eerlijk gezecht vind ik dat hij teveel (fan) geluid maakt. Ik heb de chipset koeler reeds vervangen voor een passieve koeler. En de videokaart koeler heb ik vervangen voor een stiller model fan. Maar nog vind ik hem teveel geluid maken.

Nu heb ik vandaag een andere kast besteld.(http://www.silverstonetek.com/products-lc03v.htm)
Ik hoop alleen dat het MB van de shuttle in een ATX kast past, ik heb daar zo mijn twijfels over, kan iemand daar uitsluitsel over geven?

Het zou jammer zijn als ik een ander MB moet kopen, dan heb ik helemaal geen nut meer voor mijn shuttle.
Ik zie niet zo waarom je nieuwe kast minder herrie zou maken? Die shuttle is best wel stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorArch
Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 21:01:
[...]

Ik zie niet zo waarom je nieuwe kast minder herrie zou maken? Die shuttle is best wel stil.
Er zijn eigenlijk meerdere redenen. Geluid is er een van ik verwacht dat de nieuwe kast minder geluid maakt omdat:
-Er in de nieuwe kast een passief gekoelde voeding komt(scheeld redelijk wat)
-En een temperatuur gestuurde (Arctic cooler Copper 2 TC) CPU cooler.
-Plus dat ik een veel betere (Zalman HP80D+ fan op 5volt) koeling op mijn videokaart kan plaatsen vanwege de extra ruimte.
-Ook ga ik mijn harddisk in een silentmaxx HD silencer 2.0 stoppen waardoor deze vrijwel onhoorbaar is.

Daarbij komt nog dat die nieuwe kast practischer is daar deze in mijn tv meubel past, en ook kwa uiterlijk (zwart) beter bij mijn overige hifi spul past. Nu staat de shuttle op de grond naast mijn tv meubel.

Begrijp me niet verkeerd ik heb 7 maanden gewoon gebruik gemaakt van de shuttle als zijnde mijn HTPC maar het geluid begon me steeds meer op te vallen. Vooral als je hem uitzet dan merk je het verschil of tijdens de wat stillere momenten in een film!

En nu wil ik een absoluut stille kast hebben. Die ook nog eens mooi bij de rest past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorArch
Zjemm schreef op maandag 20 december 2004 @ 20:42:
met een beetje hak en beun werk kom je er vast wel uit.
tis meer dat je geen backplate hebt voor de atx kast
Ik wil gewoon de backplate van de shuttle gebuiken die zit gewoon vast geschroeft maar ik vraag me een beetje af of die de zelfde breete heeft als in een ATX kast. Als dat niet past dan snij ik er wel een uit een stuk karton dat zal niet voor het eerst zijn. Alleen dienen het PCI en AGP slot wel op de juiste afstand van de backplate te bevinden.

Als het echt niet anders kan dan koop ik wel een nieuw MB maar ja ik wil toch eerst proberen of ik deze erin krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 10:05

Flappiewappie

Hier nog meer

Netjes toch;

Afbeeldingslocatie: http://picserver.org/view_image.php/W3589S4P91P5

moet alleen nog even een fan plaatsen word me iets te warm.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorArch
Flappiewappie schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:53:
Netjes toch;

[afbeelding]

Ummm ik ben blij dat het voor jouw werkt, maar dat is niet echt de oplossing die ik zoek, maar dat begreep je waarschijnlijk al.... ;)

Overigens vind ik de optische uitgang op de shuttle aan de voorkant ook heel onhandig. Maar goed over een weekje weet ik waarschijnlijk genoeg. Het ziet er niet naar uit dat iemand geprobeerd heeft of het MB in een ATX kast past dus ik zal het zelf moeten proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

Beter verkoop je je shuttle compleet en koop je een nieuw moederboard :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PnD schreef op maandag 20 december 2004 @ 23:45:
Ja das ook een goed idee. Scheelt een hoop gerotzooi.
Flappiewappie schreef op maandag 20 december 2004 @ 22:53:
Netjes toch;

[afbeelding]

Wel vet zo'n gat in je Shuttle, ook wel weer zonde.... Maaruh wordie echt zo warm, ondanks dat het ding in de 'buitenlucht' zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XorArch
PnD schreef op maandag 20 december 2004 @ 23:45:
Dat is iets dat ik reeds overwogen had, maar ik heb zitten zagen in mijn shuttle (zoals vrijwel iedereen in dit topic >:) ) En spullen met gaten waar ze niet horen verkopen niet zo goed!

Ach we zien wel een beetje passen, meten, boren en zagen kom ik vast een eind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

Verwijderd schreef op maandag 20 december 2004 @ 23:54:
[...]

Ja das ook een goed idee. Scheelt een hoop gerotzooi.

[...]

Wel vet zo'n gat in je Shuttle, ook wel weer zonde.... Maaruh wordie echt zo warm, ondanks dat het ding in de 'buitenlucht' zit?
zonder fan kan je hem met je hand aanraken, en da na 10 sec zit ie net onder de pijngrens, en blijft ie daar, zeg maar graden of 50 ofzo, (core 60) daarbij is het een 9800pro, en volgens de handleiding moet die een koeler hebben. (ivm met het geheugen wat wel wel extreem warm word, kan ik miss nog oplossen met wat mem heatsinkjes want in mn shuttle is het een graden of 35.

kwil nu echter gaan overstappen op watercooling, word wel iets extremere aanpak, moet ik er een stuk boven op gaan bouwen. maar dan kan ik eigenlijk net zo goed een 12cm fan dr opzetten wat dan krijg je het zelfde idee. (je houd toch altijd die 2 fans, de ene in de voeding, en de andere voor cpu.)

maar ik wil dit kreng nog stiller.., hij stoort nu niet als ik slaap, maar ik hoor hem wel :'(

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Mijn oude 9600pro en nu ook mijn 9800pro heeft een fan die na een tijd "uit het lood" gaat lopen. Even bekijken of ie RMA kan, maar zit dan tijdelijk zonder GPU, dat is niet echt handig als je wilt gamen he :) Heb een zwaar vermoeden dat dat gepruts met die fans komt doordat ze zowat tegen de kastwand aan zitten, zwaar irritant qua geluid en vibratie. Het is echt heel erg jammer dat Shuttle bij veel barebones de AGP aan de buitenkant (dus dicht tegen de kastwand) heeft zitten.

Heb gelezen dat mensen een Zalman passieve GPU koeling omgekeerd hebben gemonteerd, echter vergt dit weer dremelwerk in verband met wat onderdelen die op de kaart naast de GPU zitten. Het is een optie voor als de rest niet lukt zeg maar :P Heb een Clearview case voor mijn SN45G besteld, waar een luchtgat in zit. Uiteraard niet precies op de plek van de GPU, maar misschien neemt de herrie en warmte daardoor wat af, zodat ik langer van mn lieve bareboontje kan genieten :>

Als iemand nog andere ideetjes weet die niet teveel hakwerk vergt (kosten boeien met niet zoveel, ik wil rust en koelte) dan hou ik me aanbevolen. Ik heb lang genoeg zitten kutten met die GPU shit :/ Anders ga ik toch eens rondloeren voor waterkoeling, maar ja..1 fan hou je toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:05

Wimo.

Shake and Bake!

Is er al ieman die de nieuwe Zalman koeler in zijn shuttle heeft gezet? Ik bedoel dus de Vf700 .. misschien dat die net past?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Wimo.
Gezien het formaat van de koeler verwacht ik niet dat het past.
Afbeeldingslocatie: http://www.zalman.co.kr/images/product_img/cooler/vf700_cu01.jpg

Ik ga van de week (waarschijnlijk) weer wat casemodden, ik ga de voorkant spuiten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Laatst online: 13:05

Wimo.

Shake and Bake!

Verwijderd schreef op zondag 16 januari 2005 @ 23:24:
@ Wimo.
Gezien het formaat van de koeler verwacht ik niet dat het past.
[afbeelding]

Ik ga van de week (waarschijnlijk) weer wat casemodden, ik ga de voorkant spuiten :)
Ik heb de fan van mijn 6800GT even gesloopt en de zalman erop gezet. Het scheelt slechts een paar mm... heb helaas geen barebone liggen om te kijken hoeveel speling er nog is :( Ik ben zelf op zoek naar een 939 barebone .. zit alleen tegen de herrie van de videokaart aan te hikken. De rest van het systeem is redelijk simpel stil te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

mijn vga silencer paste ook niet dus dan maar een gat in de zijkant van de kast. nu steek hij een centimeter uit

maar werkt perfect

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaZo
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

weten jullie trouwens hoe je de card reader normaal kunt laten functioneren, ik heb hem volgens mij vergeten te ontkopellen bij de installatie van XP en nu word ie gezien als externe card reader, en moet ik dus de kast open halen, en dan de aansluiting aan de voorkant los halen, en erin proppen?

ksnap er niks van, al geprobeer hem van mn systeem te gooien, maar blijft telkens verkeerd gaan.

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fleppuhstein
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07-09 13:37
Gisteren avond mijn XPC maar even klaar gemaakt voor een Lanparty. En gelijk mijn front maar vervangen.
Front
Battlefield 2 is nu al heel gaaf.

Het si gedaan met het cosmetix pakket van Shuttle zelf. Is niks meer dan een faceplate, software pakket, met Shuttle template's (Ulead) En 5 voor gestanste vellen. Die gestanste vellen kan je later ook nog los kopen. Gelijk de printer poort en wlan upgrade gedaan. En de zwarte kap. De Wlan update kost je trouwens wel je Pinheaders. Dus dacht eerst dagdag tegen de apacer cardreader te moeten zeggen. Kabel van de card reader omgedraaid. En naar het Wlan 1 setje kabels (4 pins), en 1 setje naar de cardreader, met als gevolg dat alleen de front USB op de cardreader niet werkt.

[ Voor 23% gewijzigd door fleppuhstein op 18-01-2005 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mischien een beetje een offtopic vraag maar anders moet er weer een nieuw topic worden gemaakt.

ik zit erover te denken een Shuttle SS58G2 te gaan kopen binnenkort (pentium, socket 775), maar nou is mijn vraag of iemand em al heeft en zo ja word hij erg warm binnenin en maakt hij veel geluid of valt dat allemaal wel mee?

ik heb op google gezocht naar reviews van dit model maar die zijn echt nergens te vinden :? dus gebruikerservaringen hierover worden erg gewaardeerd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
AtlonXP1800 schreef op maandag 11 oktober 2004 @ 14:42:
ik heb nog steeds de sn41g2, en ik heb de amd XP 2000+ pas vervangen door een 3000+
dit leek allemaal goed te werken, ar als ik em lang stress, bijvoorbeeld bij het maken van een divx, gaat hij spontaan rebooten. (de bios settings zijn trouwens wel gereset)
zo, ff een update op dit probleem, 't was inderdaad een brakke cpu, zie ook de computertotaal van deze maand, blz 12 (met dank aan de aardige mensen van completer :r )

[ Voor 3% gewijzigd door AtlonXP1800 op 22-02-2005 07:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Goh... was ff vergeten dat deze topic nog liep. Komt dat ff mooi uit , aangezien ik een probleem waar ik niet uitkom.

Thuis heb ik mn zwager z'n SK43G Barebone staan waar we de USB gewoon niet aan de praat krijgen.

Windows XP+SP2 is nu geinstalleerd. Alle drivers ook, maar zodra je bv een USB er in stopt dan wordt deze wel gezien maar gelijk krijg je een melding dat er geen software voor geinstalleerd is. :(

Zelf een muis werkt niet. Nou heb ik al eens Knopic (linux) geprobeerd maar daar krijg ik de muis ook niet aan de praat. Je zou zeggen dat de USB stuk is, maar waarom reageerd XP als ik iets in de poort steek :?

Weet iemand trouwens waar je de Shuttle heen kan sturen indien het een RMA wordt :?
We hebben deze namelijk niet in winkel gekocht maar bij de groothandel, en laat deze nou Falliet zijn :?

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafkaw
  • Laatst online: 17-09 13:35
seninha schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 07:04:
Goh... was ff vergeten dat deze topic nog liep. Komt dat ff mooi uit , aangezien ik een probleem waar ik niet uitkom.

Thuis heb ik mn zwager z'n SK43G Barebone staan waar we de USB gewoon niet aan de praat krijgen.

Windows XP+SP2 is nu geinstalleerd. Alle drivers ook, maar zodra je bv een USB er in stopt dan wordt deze wel gezien maar gelijk krijg je een melding dat er geen software voor geinstalleerd is. :(

Zelf een muis werkt niet. Nou heb ik al eens Knopic (linux) geprobeerd maar daar krijg ik de muis ook niet aan de praat. Je zou zeggen dat de USB stuk is, maar waarom reageerd XP als ik iets in de poort steek :?

Weet iemand trouwens waar je de Shuttle heen kan sturen indien het een RMA wordt :?
We hebben deze namelijk niet in winkel gekocht maar bij de groothandel, en laat deze nou Falliet zijn :?
Het zou idd best kunnen dat de USB van je Shuttle stuk is. Het beste lijkt mij voor jou om even contact op te nemen met Shuttle Nederland. Indien je hier nix over kunt vinden, op de website van Shuttle staat dit:

Submit your RMA inquiry online for Shuttle products.

End Consumer RMA Inquiry
Direct Customer RMA Inquiry

Bron:http://sys.us.shuttle.com/Scgsupport/index.aspx

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Alles wat ik op de site tegenkom is als je in Amerika woont.
Als ik Europa kies dan staat er bij RMA dat de formulier allen van toepassing is als je in Duitsland woont :(

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _XipHiaS_
  • Niet online
Kwam dit kaartje tegen: http://tw.giga-byte.com/V...roducts_GV-N66T128VP.htm#, gebruik zelf ook m'n Shuttle SN95G5 als HTPC (nouja, bijna, werk in uitvoering), en heb daar een toch erg stille Leadtek 6600GT kaartje in, maar mij niet stil genoeg. Vooral omdat tussen de cooler en kastwand niet veel ruimte zit zuist de cooler nogal met kap erop.
Op het bovenstaande kaartje lijkt nu eens niet ook een blok aan de andere zijde te zitten, dus PCI slot blijft bruikbaar, en geen heatpipes die tegen het hdd/CD-rack aan hangen. Nu nog even zoeken waar 'ie te koop is in NL :).

[ Voor 4% gewijzigd door _XipHiaS_ op 22-02-2005 10:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flappiewappie

Flappiewappie

Hier nog meer

heeft iemand een how-to om de PSU open te krijgen, als ik er zo naar kijk dan zit de mijne (SN85G2) redelijk vast..., en heeft ook iemand een linkje voor een stille fan in de PSU :Y) , of kan ik beter ff aan het zagen gaan en er een 6 mm fan op douwen ozo? (heb ik ook al eens ergens gezien..)

Hier staat wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

_XipHiaS_ schreef op dinsdag 22 februari 2005 @ 10:39:
Kwam dit kaartje tegen: http://tw.giga-byte.com/V...roducts_GV-N66T128VP.htm#, gebruik zelf ook m'n Shuttle SN95G5 als HTPC (nouja, bijna, werk in uitvoering), en heb daar een toch erg stille Leadtek 6600GT kaartje in, maar mij niet stil genoeg. Vooral omdat tussen de cooler en kastwand niet veel ruimte zit zuist de cooler nogal met kap erop.
Op het bovenstaande kaartje lijkt nu eens niet ook een blok aan de andere zijde te zitten, dus PCI slot blijft bruikbaar, en geen heatpipes die tegen het hdd/CD-rack aan hangen. Nu nog even zoeken waar 'ie te koop is in NL :).
Dat is een zeer interessant kaartje voor een mogelijk upgrade..laat even weten als je em gevonden hebt en geinstalleerd wil je? :) Het is zo lastig een dikke GPU te vinden die in je Shuttle past zonder dat een of ander koelelement ergens klem tussen zit :/
Je zou toch denken dat ze anno 2005 snelle en passief gekoelde GPU's kunnen maken..blijkbaar niet echt. jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
ff een vraagje, mijn shuttle werkt inmiddels weer perfect met een sempron 2800+
en nu hij het toch weer goed doet wil ik em wat mooier en stiller maken.

Ik kwam toevallig deze kap tegen:

Afbeeldingslocatie: http://eu.shuttle.com/en/resourceimage.aspx?rid=661
die er best netjes uit ziet, en ook nog betaalbaar is (ik ben niet tevreden over het ruitje in de kap wat ik nu heb)

heeft er verder iemand ervaring met deze voeding: "ATX 250 Watt, Silent X"
De voeding die ik nu heb is nog steeds het meest lawaaierige gedeelte van mijn shuttle, dus als dat vervangen kan worden zou dat mooi zijn.

Het gaat dus om de sn41g2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:44
AtlonXP1800 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 14:21:
De voeding die ik nu heb is nog steeds het meest lawaaierige gedeelte van mijn shuttle, dus als dat vervangen kan worden zou dat mooi zijn.
Ik heb de SN41G2V3 daar zit die ATX 250 Watt Silent X in. Ik hoor hem totaal niet, er zit een kleine 4 cm fan die erg stil is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Als het goed is zitten er 2 fans in: intake en outtake. Ik vond het verschil niet echt heel erg denderend, en hou er rekening mee dat de voeding een slagje groter is dan de normale. Maar alle kleine beetjes helpen natuurlijk! Hij is meen ik ook 250watt ipv de normale 200...

Ik heb trouwens een Clearview case voor mijn Shuttle, en inmiddels geplaatst. Helaas is het gat wat is voorgestanst niet op dezelfde plek als waar bij GPU's de fan zit. Misschien is het vaag te herkennen op de foto:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~toodutch/pics/pc/DSC02075.JPG

Ja ik heb nog niks aan de bekabeling gedaan, ondanks dat het mesh setje al 3 weken bij me thuis ligt :X Plexiglas wordt snel smerig trouwens :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
2Dutch schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 18:39:
Als het goed is zitten er 2 fans in: intake en outtake. Ik vond het verschil niet echt heel erg denderend, en hou er rekening mee dat de voeding een slagje groter is dan de normale. Maar alle kleine beetjes helpen natuurlijk! Hij is meen ik ook 250watt ipv de normale 200...
hmm... ok, tot nu toe heb ik nog niet meer watt nodig.
ik ben er ook achter dat ik met de sempron er in de fan van de voeding een heel stuk langzamer kan zetten (t.o.v. de athlon 3000+ die er eerst in zat) dus ik denk dat ik dat voorlopig maar doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Eindelijk wat vrije uurtjes gevonden om iets aan de kabelzooi te kunnen doen..en die verrekte ccfl converter weg te werken. Let niet op de flubberende HD flatcable..ik was zo moe dat ik t niet zocht om de BB weer open te maken :P Die ccfls lijken nogal groen/blauwig op foto's, het is hier toch echt blauw..maar goed..

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~toodutch/pics/pc/sn45g_meshed.jpg
- wat kabels gemeshed (niet alle, geen zin in :P )
- hd 1 slotje omhoog geplaatst
- converter kastje weggwerkt in de vrijgekomen ruimte onder de HD
- ccfl kabeltjes door gaten HDcase naar converter kastje geleid, ook aan/uit knopje erin gefrot..

Zo kan ie lief mee naar netgamez :)

Wat is het alu op sommige plekken beschadigd zeg..lompe ik :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtlonXP1800 schreef op vrijdag 25 februari 2005 @ 14:21:
ff een vraagje, mijn shuttle werkt inmiddels weer perfect met een sempron 2800+
en nu hij het toch weer goed doet wil ik em wat mooier en stiller maken.

Ik kwam toevallig deze kap tegen:

[afbeelding]
die er best netjes uit ziet, en ook nog betaalbaar is (ik ben niet tevreden over het ruitje in de kap wat ik nu heb)

Het gaat dus om de sn41g2
Waar heb je die kap gevonden op internet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

zijn ook NL webshops.. kost geloof ik 20 of 30 euro ofzo.. was laatst op zoek naar een grijze, zag deze ook staan maar ik denk dat het niet mooi is. rechts zit je alleen maar tegen de hele voeding aan te kijken en links was ook niet veel te zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Verwijderd schreef op donderdag 23 september 2004 @ 00:54:
[...]

Jazeker :P
Ik zou geen 80mm fan terugplaatsen, als je toch bezig bent koop dan een 120mm fan en een fanadapter (van 80 naar 120). Een 120mm fan is veel stiller (omdat hij langzamer kan draaien voor meer luchtverplaatsing).

Afbeeldingslocatie: http://zooi.kingofdos.com/hardsteel/ledfan_done.jpg
Even voor de mensen die dit topic zo nu en dan bezoeken, deze manier met 12 cm fan is niet helemaal handig. Als je bijvoorbeeld een tv kaart in je pc hebt zitten kunnen die kabels er niet meer lekker in. Ook de bovenste rand (die ik voor allerlei input en output poorten gebruik, is een beetje useless.) das dus bummer.

[ Voor 3% gewijzigd door Pixal op 07-04-2005 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in plaats van een 120mm fan heb ik er een 92mm opgebouwd langs de buitenzijde .. geen probleem voor de aansluitingen en doordat het een papst is, blijft alles vrij stil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een Shuttle SG75G2, met daar in een Asus GeForce FX 5700, de fantilator van dat ding maar een "#$%^%^" herrie, dus ik wil het koelblok vervangen. Welk koelblok is aan te raden om passief/bijna passief (fan op 5/7v) te koelen? Ik wil geen gaten aan de zijkant van mn case maken, dus hij moet binnen de case passen.
Pixal schreef op donderdag 07 april 2005 @ 15:16:
Even voor de mensen die dit topic zo nu en dan bezoeken, deze manier met 12 cm fan is niet helemaal handig. Als je bijvoorbeeld een tv kaart in je pc hebt zitten kunnen die kabels er niet meer lekker in. Ook de bovenste rand (die ik voor allerlei input en output poorten gebruik, is een beetje useless.) das dus bummer.
Ik heb ook een TV-Kaart in mijn PC zitten, maar heb nergens last van. Ik gebruik dan wel kabels met een haakse connecor, en geen rechte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Ik denk dat iedereen wel op zoek is naar een GPU koelsysteem die binnen de Shuttle case past. So far heb je daar verrekte weinig keuze in, tenzij je een omgekeerde zalman wil plaatsen, die niet geschikt is voor moderne heethoofdige GPU's. Het zal dan toch een vrij lawaaiierig dun koelblokje met kleine fan worden, of je moet willen overstappen naar waterkoeling, wat een heel gefrot is in een barebone..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3ddie
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 13:44
2Dutch schreef op woensdag 13 april 2005 @ 10:57:
Ik denk dat iedereen wel op zoek is naar een GPU koelsysteem die binnen de Shuttle case past. So far heb je daar verrekte weinig keuze in, tenzij je een omgekeerde zalman wil plaatsen, die niet geschikt is voor moderne heethoofdige GPU's. Het zal dan toch een vrij lawaaiierig dun koelblokje met kleine fan worden, of je moet willen overstappen naar waterkoeling, wat een heel gefrot is in een barebone..
ik heb t probleem ook wel, ik heb een XFX 6600GT in mn shuttle (sn41g2), die ook een best veel herrie maakt, opzich boeit me dat niet zo, het is meer de warmte die niet goed wordt afgevoerd, tijdens gamen (vooral bfv en SWAT 4) wordt die vid kaart wel 90/100 graden en krijg dan artifacts :/
waterkoeling is eigelijk wel te duur voor mij dus ga maar is een mooie window maken met een blowhole zodat hij frisse lucht krijgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Breaker
  • Laatst online: 17-09 16:08
3ddie schreef op woensdag 13 april 2005 @ 12:06:
[...]

ik heb t probleem ook wel, ik heb een XFX 6600GT in mn shuttle (sn41g2), die ook een best veel herrie maakt, opzich boeit me dat niet zo, het is meer de warmte die niet goed wordt afgevoerd, tijdens gamen (vooral bfv en SWAT 4) wordt die vid kaart wel 90/100 graden en krijg dan artifacts :/
waterkoeling is eigelijk wel te duur voor mij dus ga maar is een mooie window maken met een blowhole zodat hij frisse lucht krijgt :)
Zelfde probleem hier alleen dan met een Ati 9700 pro

Heb ook window gemaakt met blowhole

Afbeeldingslocatie: http://www.van-halen.nl/pics/tweakers/rooster.jpg

Nu nog een roostertje
Pagina: 1 ... 8 9 Laatste