[cm] shuttle modding (SN41G2)

Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste
Acties:
  • 3.884 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 16:26

hneel

denkt er het zijne van

Ik heb er de volgende modificaties in aangebracht.

• Fannetjes van CPU en voeding vervangen door resp. Papst 80x80 en Papst 40x40.
• Maxtor D740X vervangen door een Seagate Baracude. Een wereld van verschil kwa geluid.
• Leadtek Geforce2 videokaart er in. De oorspronkelijke TV-out vond ik echt ruk.
• Oude SPDIF bracket van een Soundblaster AWE64 aangesloten op de SPDIF poort van het board. Komt die bracket toch nog van pas! :)
• Stukje tape voor de LEDjes aan de voorkant geplakt. Die waren in het donker veel te fel.

Waar ik nog over denk:
• Fannetje van de chipset. Dit is nu een van de grootste geluidsbronnen. Is het mogelijk die er helemaal af te halen? Er zit immers al een klein koellichaam op. En ik had ergens gelezen dat die vnml warm werd als je de interne TV-out gebruikte, wat ik dus niet doe.
• Fannetje op GF2 kaart. Zelfde verhaal. De PC wordt vnml als hometheater-PC gebruikt, dus geen spellen. En is het bij een Geforce kaart niet zo dat vnml de 3D funkties energie kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
MisteRMeesteR schreef op 15 maart 2004 @ 10:02:
[...]

Wow, welke cooler is dat? je cpu temp is idle lager als je casetemp... :P
De CPU temp wordt bij de Shuttle gemeten bij de Northbridge, waar het een stukje warmer is dan bij de CPU in sommige gevallen :P

Een GeForce 2 kun je gewoon passief koelen, net zoals de North- en Southbridge in de shuttle (althans bij mij) gewoon een zalman blokje kopen ofzo.

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Nu online

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Ik moet toch echt wat airflow in me shuttle krijgen. weet iemand toevallig een slot cooler die past in een floppydrive bay?
heb al gezocht op google etc maar kan nix vinden en me schuttle wordt nu gewoon te warm op dit moment.

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MisteRMeesteR schreef op 15 maart 2004 @ 10:02:
[...]

Wow, welke cooler is dat? je cpu temp is idle lager als je casetemp... :P
Ik gebruik ipv Cpu Fan Noiseblocker S3 op volle toeren
en achterop mun shuttle een 120MM papst fan op laagste toeren.
Oja is wel met kap eraf maar ik heb kap met veel gaten dus zoveel hoger zal het niet zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
*huil*

Mn Shuttle is gisteren helaas overleden. De printer deed het gisteren niet, dus ik verplaatste ff m'n kastje, en ik hoorde iets tikken. Was dus een schroefje dat eraf was gevallen (van mn casemod) en deze was onder mn moederbord terechtgekomen. Ik dus mn kastje een beetje schudden om het schroefje eruit te krijgen. Windows crasht en loopt compleet vast. Ik dus de kap eraf halen en het schroefje proberen eruit te krijgen. Mn zus ging verder met msn'en en ineens liep de pc weer vast. Dit keer was deze niet te rebooten via de reset knop, dus ik trok de stekker er ff uit. Toen ik em weer wilde opstarten, bleef het beeld zwart, maar de rest draaide...

Dus ik denk dat mn bios corrupt is ofzo, want mn pc komt niet eens in de POST terecht...

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Clear de CMOS eens, dat wil 9 van de 10x helpen bij een Shuttle.
Bij mijn eigen SB61G2 moet ik voor elke scheet me CMOS al clearen omdat ie elke keer op zwart springt nadat ik wat met de hardware heb gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 13:02:
Clear de CMOS eens, dat wil 9 van de 10x helpen bij een Shuttle.
Bij mijn eigen SB61G2 moet ik voor elke scheet me CMOS al clearen omdat ie elke keer op zwart springt nadat ik wat met de hardware heb gedaan.
Bedankt, maar dat heb ik al zo'n 3x gedaan. Ik heb ook alle hardware al gechecked, en alleen de CPU en het mobo blijft over.

Kan ik tenminste een DFI Lanparty kopen, want oh wat zijn die dingen prachtig!
Maar we gaan tever offtopic. Als mn pc het overleefd post ik nog wel een pic van zin mod... (ziet er wel netjes uit vind ik persoonlijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vandaag ook mijn shuttle besteld, voor een casemod die ik er mee ga doen heb ik een klein vraagje (ik kon het zosnel niet vinden).

Er zit een "Aopen FX5700 AGP8X 256Mb Ret nVIDIA, Tv-out DVI" bij, ik zou op de TVOut aansluiting een 2e monitor (tfttje) willen aansluiten, echter wil ik geen windows bureaublad zien maar zelf iets versturen met .NET / VB, zodat ik er bijvoorbeeld het weer en dergelijke op kan laten zien zonder dat ik de tvout hoef aan te zetten / in te stellen.
Is het dus mogelijk om zelf software te maken die de tvout kan aanspreken en er plaatjes op kan laten zien.

offtopic:
Shuttle SB75G2
Acer L1721ms
Intel Pentium 4E 2.8GHZ FSB800 1MB CACHE
Corsair 1024MB DDR400 2X64MX64 Value Select,Cas 2.5, 2X 512MB
Seagate Barracuda 160GB 8.5MS 7200RPM 8MB
Pioneer DVD 16x40 IDE Oem Slot-In / 120S
Aopen Aeolus FX5700 AGP8X 256Mb Ret nVIDIA, Tv-out DVI

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2004 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb gisteren mijn shuttle uitgebreid met extra hd en geheugen. nu worden de hd's nogal warm (boven 50 graden). ik ben van plan om een custom faceplate te bestellen en daarop onder de cdrom-bay ruimte te maken voor 2 40mm fans die koele lucht over de hds blazen.
van welk gedeelte van de hd komt de meeste warmte, van de boven onderkant? dit in verband met het plaatsen van de fans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 11:38
Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 22:41:
ik heb gisteren mijn shuttle uitgebreid met extra hd en geheugen. nu worden de hd's nogal warm (boven 50 graden). ik ben van plan om een custom faceplate te bestellen en daarop onder de cdrom-bay ruimte te maken voor 2 40mm fans die koele lucht over de hds blazen.
Ik had dit probleem ook, heb zelf een WD 160GB 8MB en een Maxtor 120GB 8MB in m'n kast zitten, vooral de Western Digital werd erg heet wanneer ze direct boven elkaar hangen.

Nou heb ik 3 ijzeren "ophangbeugels" gemaakt (ijzeren plaatjes met schroefgaten op de juiste plaats) zodat ik onder het metalen "hd-rack" een hd kan hangen, deze hd hangt dan net boven het geheugen. De plaatjes worden tezamen met de hd die wel in het hd-rack hangt vastgeschroefd, zodoende hangen ze ook meteen vast.
Sindsdien zijn beide schijven weer even koel als voorheen.

als ik een digicam had zou ik een paar foto's maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand misschien welke toko de nieuwe SN41G2 versie verkoopt, dus die met 400 Mhz FSB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een vraagje:
Zou het mobo van een Shuttle SN41G2 in een Lian Li kast passen?(is qua airflow wel beter lijkt mij)
Pic:
http://www.lian-li.com/pr...48dbe25f74e14d2352f5ddcc4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb vanmiddag ook even zitten knutselen met mn hds, en heb nu met behulp van wat authentieke mecano een hd onder het rek hangen :P

ben nu van plan om de voedingsfan te vervangen door een stillere. weet iemand toevallig wat t merk/type van de fan is die standaard in de voeding zit? dan weet ik namelijk naar wat voor soort fan ik moet zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:17

Epsilon

Verwijderd schreef op 18 maart 2004 @ 22:29:
ik heb vanmiddag ook even zitten knutselen met mn hds, en heb nu met behulp van wat authentieke mecano een hd onder het rek hangen :P

ben nu van plan om de voedingsfan te vervangen door een stillere. weet iemand toevallig wat t merk/type van de fan is die standaard in de voeding zit? dan weet ik namelijk naar wat voor soort fan ik moet zoeken.
Je kan ook gewoon dat ding openmaken. Het staat op de fan...

Let wel op!! Die fan die er op zit trekt het nu maar net, er komt echt zeer warme lucht uit dat gaatje zetten. Je kan wel de fan vervangen door een stillere, maar dat zal dan echt een 60mm fan moeten worden. De airflow die dat ding nu heeft, is alles behalve overdreven. Deze airflow zal je moeten behouden om je voeding heel te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Heeft iemand de Nieuwe SN41G2V2 (versie 2 dus) al in Nederland gesignaleerd?

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
sjolmers schreef op 01 april 2004 @ 20:23:
Heeft iemand de Nieuwe SN41G2V2 (versie 2 dus) al in Nederland gesignaleerd?
En wat is het verschil tussen versie 1 en 2? (ik denk dus dat versie 2 Nforce 2 Ultra 400 chip heeft, is dat zo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• savale
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 16:04
met versie 2 valt er nog wat te overclocken :)
zit geen andere chip in hoor! alleen is er in het bios de optie de vcore etc aan te passen. verder heeft de 2e versie een 250 ipv 200 watt voeding en de optical audio zit achterop ipv voorop...
voorzover ik verder weet zijn er geen andere verschillen.

[ Voor 74% gewijzigd door savale op 01-04-2004 22:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 17-09 16:36

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Verwijderd schreef op 17 maart 2004 @ 19:49:
Ik heb vandaag ook mijn shuttle besteld, voor een casemod die ik er mee ga doen heb ik een klein vraagje (ik kon het zosnel niet vinden).

Er zit een "Aopen FX5700 AGP8X 256Mb Ret nVIDIA, Tv-out DVI" bij, ik zou op de TVOut aansluiting een 2e monitor (tfttje) willen aansluiten, echter wil ik geen windows bureaublad zien maar zelf iets versturen met .NET / VB, zodat ik er bijvoorbeeld het weer en dergelijke op kan laten zien zonder dat ik de tvout hoef aan te zetten / in te stellen.
Is het dus mogelijk om zelf software te maken die de tvout kan aanspreken en er plaatjes op kan laten zien.

offtopic:
Shuttle SB75G2
Acer L1721ms
Intel Pentium 4E 2.8GHZ FSB800 1MB CACHE
Corsair 1024MB DDR400 2X64MX64 Value Select,Cas 2.5, 2X 512MB
Seagate Barracuda 160GB 8.5MS 7200RPM 8MB
Pioneer DVD 16x40 IDE Oem Slot-In / 120S
Aopen Aeolus FX5700 AGP8X 256Mb Ret nVIDIA, Tv-out DVI
Ik weet niet of het met die chipset-driver kan, maar je kan op sommige drivers aangeven dat directshow alleen op die uitvoer bron mag. Ik weet van de Matrox 450 en de Asus v3800 dat ze dat konden...

Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NiPiN schreef op 05 april 2004 @ 13:11:
Ik weet niet of het met die chipset-driver kan, maar je kan op sommige drivers aangeven dat directshow alleen op die uitvoer bron mag. Ik weet van de Matrox 450 en de Asus v3800 dat ze dat konden...
Ik heb nou ipv een aopen vga kaart de ASUS V9570/TD. Mischien dat die dat wel aankan, ik hoop het eigenlijk wel. Zoniet dan neem ik wel een 4x20 lcd.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-04-2004 14:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Verwijderd schreef op 05 april 2004 @ 14:46:
[...]

Ik heb nou ipv een aopen vga kaart de ASUS V9570/TD. Mischien dat die dat wel aankan, ik hoop het eigenlijk wel. Zoniet dan neem ik wel een 4x20 lcd.
Denk dat je bij de twinview opties van je nVidia driver eens moet neuzen, misschien dat er iets van een video-setting is. Dan zou je nl. je plaatjes ed. door het directshow filter naar de 2de monitor/tv kunnen sturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 18:36
Ik heb gepoogd met veel aandacht dit topic te doorlopen maar het lijkt me dat iedereen probeert z'n shuttle stiller te maken terwijl ik nu dringend op zoek ben naar een oplossing om hem koeler te krijgen.

Ik ben dus op zoek naar een replacement fan die wat meer airflow creëert zonder echt veel luider te worden. Ik ga namelijk het volgende weekend lekker lannen en het is daar (900 man) meestal behoorlijk wat warmer dan hier in m'n woonkamer. Ik maak me dus aardig wat zorgen over eventuele problemen ten gevolge van te hoge temp's.

Zeer concreet ben ik dus op zoek naar een fan die ik zo zonder veel sukkelen kan plaatsen in mijn shuttle en die hem behoorlijk wat koeler maakt in de "full" stand en toch een aanvaardbaar geluidsniveau produceert in een van de beschikbare lagere standen eens ik weer thuis ben.

Iemand een tip ? Ik vind namelijk nergens de genoemde replacement fan list.

PS, m'n shuttle is een 45G met een barton 2500+, 512 mb ram, 60 gig 7.2 k en een GeForce 5700.

[ Voor 16% gewijzigd door Orbit op 06-04-2004 04:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb die sunon fan veranderd door een Noiseblocker S3 en dat werkte perfect. Mss werkt een Papst ook wel. Ik heb nu gewoon helemaal geen fan in die houder :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

Orbit schreef op 06 april 2004 @ 04:50:
Ik heb gepoogd met veel aandacht dit topic te doorlopen maar het lijkt me dat iedereen probeert z'n shuttle stiller te maken terwijl ik nu dringend op zoek ben naar een oplossing om hem koeler te krijgen.

Ik ben dus op zoek naar een replacement fan die wat meer airflow creëert zonder echt veel luider te worden. Ik ga namelijk het volgende weekend lekker lannen en het is daar (900 man) meestal behoorlijk wat warmer dan hier in m'n woonkamer. Ik maak me dus aardig wat zorgen over eventuele problemen ten gevolge van te hoge temp's.

Zeer concreet ben ik dus op zoek naar een fan die ik zo zonder veel sukkelen kan plaatsen in mijn shuttle en die hem behoorlijk wat koeler maakt in de "full" stand en toch een aanvaardbaar geluidsniveau produceert in een van de beschikbare lagere standen eens ik weer thuis ben.

PS, m'n shuttle is een 45G met een barton 2500+, 512 mb ram, 60 gig 7.2 k en een GeForce 5700.
Lees even het hele stuk dat ik op Sudhian heb gepost. Daar staan ook de temperaturen enz. in. Maar als ik je zo hoor, zou ik iig voor een 120mm-mod gaan.

En als dat te veel werk is iig het rooster er uit halen, dat schijnt zowel herrie als 3 tot 4 graden te schelen...

Deze link dus: Shuttle mod

[ Voor 13% gewijzigd door MDKlapwijk op 06-04-2004 13:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

op www.sffpc.nl staat een fan replacement list

linkje
http://www.sffpc.nl/xoops.../article.php?articleid=14

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Er zijn zoveel geluidsbronnen:het meeste geluid komt soms van resonerende onderdelen en luchtstroomproblemen bij mij, daarna pas de fans.
HD ratelt een beetje, de cdromspeler gaat wild tekeer bij lezen..de voeding is ook verre van stil. Laten we het ook vooral niet hebben van GPU's en hun coolers. Heb er nu net een 9800pro ingezet, nou, dat maakt weer een teringherrie: die luchtstroom tegen de kast. Er zit maar weinig ruimte tussen kast en GPU, dus dat is ook weer verre van ideaal, want dan krijg je een zeurderige toon in die cooler/fan combo van de Sapphire.

Heb zelf zo vaak gedacht: zal ik die en die fan vervangen, dat aanpassen..roostertjes eruit. Maar dan heb ik zowiezo geen garantie meer, niet iedereen kan dat zelf...en wat win je ermee? Elke keer kom je weer een onderdeel tegen dat herrie maakt. ..ik denk dat het nooit ophoudt...heerlijke hobby :)
Op dit moment ben ik wel aan het plannen hoe ik het ding stiller kan krijgen, maar ik besef me wel dat je er een flinke zak Euro's voor moet hebben liggen.

Overigens heeft mijn barebone met de vorige gpu (9600pro) op regroup 3 dagen zowat continu aangestaan zonder problemen. Ik verwacht dus niet dat je snel last zult krijgen van warmte, mijn bak heeft een 2500+ @ 3200+, en de fan van de 9600pro was zo brak, dat er van echte goede koeling ook geen sprake meer was :P

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

2Dutch schreef op 07 april 2004 @ 01:52:
[...]

Er zijn zoveel geluidsbronnen:
Kunnen we achteraf misschien toch niet concluderen dat de Shuttle toch niet de ideale huiskamer/hometheater-PC is die die op het eerste gezicht lijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MDKlapwijk

MDKlapwijk

Kubiekdriehoekje

hneel schreef op 07 april 2004 @ 09:55:
[...]

Kunnen we achteraf misschien toch niet concluderen dat de Shuttle toch niet de ideale huiskamer/hometheater-PC is die die op het eerste gezicht lijkt?
Nope, tenzij je 'm undervolt enz. Ik zelf heb een Coolermaster-audiokast met daarin een m-atx en een amd-1800 met wat papst fans en een gigantisch blok koper. Dat is redelijk stil te noemen, ik kan er zelfs naast slapen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Ik ga ook naar lans, zo ook volgend weekend (the party 2 uiteraard). Ik had de fan gewoon op full staan de vorige lan. Die fan die er standaard in zit is al een flinke. Ik zou die fan erin laten en het roostertje eruit halen. Dat zal al genoeg schelen.

Wat je niet moet doen met die shuttle's, is 2 grote HD's boven elkaar doen en dan de fan niet op full of mid zetten. Die dingen gaan makkelijk richting de 45 graden dan.

Ik ben met een hele leuke shuttle mod bezig, binnenkort zal ik hem hier gaan tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga ook naar The Pary 2 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jedi Geub
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Jedi Geub

huh!?

Ik wil ook heel graag een shuttle kopen ik zou dan voor de SB75G2 gaan. Nu is het zo dat ik in een oud huis woon en dat het er vrij stoffig is.... komt ook omdat we hete lucht verwarming hebben en geen cv...

Nu wil ik ervoor zorgen dat er weinig tot geen stof in de shuttle komt, kan ik hier filters of iets dergelijks voor aanschaffen?

2e vraag is, is de shuttle stil? Want ik gooi er een 9800 pro in en voor de rest nix (op een hd en CPU na dan) en ik ben bang dat het een herrie bak gaat worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

hneel schreef op 07 april 2004 @ 09:55:
[...]
Heb dat zelf nooit beweerd gelukkig :)
Het werd wel zo gepresenteerd, maar dan mag Shuttle van mij wel eens wat stillere fans in die barebones duwen.
Voor de gamers zou het geen gek idee zijn dat er standaard wat meer mogelijkheden zijn voor GPU koeling: fan aan die kant in de kastwand oid? Misschien dat als je alle onboard features gebruikt, dus ook de onboard video,het allemaal wel meevalt.
Maar voor een gamebak moet je niet verwachten dat ie doodstil is, want dat is mijn SN45G in ieder geval niet. Alles wat harder gaat, moet je harder koelen.
Wel is het een stabiele pc, waar ik zeer veel waarde aan hecht.

| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• seninha
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16-09 10:22

seninha

god's right foot

Nijtram schreef op 18 maart 2004 @ 10:13:
Weet iemand misschien welke toko de nieuwe SN41G2 versie verkoopt, dus die met 400 Mhz FSB?
Ben je nog steeds op zoek hier naar :?

Als het nog steeds zo is , moet je maar ff mailen . Krijg je van mij een adres waar je die zo kan bestellen ( zal maar niet hier op zetten ivm spam :) )

iRacing Profile Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Het zit me helaas niet mee, ik merk dat mijn bak sinds vandaag af en toe wat lichtjes hapert in games. En dit keer zijn het niet de drivers.
Heb motherboard monitor maar eens geinstalleerd, naast HDD health.
Dit zijn de waardes op dit moment (pc staat al langere tijd aan) en ze stijgen alleen maar :/

CPU 52C
PSU 48C
Case 48C

HDD health reading: HDD 41C

Ik vind deze temps een aardige indicatie dat de 9800pro mijn systeem laat haperen door overmatige warmte. Heeft iemand een vergelijkbare setup: dus met een sapphire 9800pro, met al dan niet aangepast koeling? Dan zou ik graag even wat tips willen vernemen over hoe diegene de boel draaiend heeft en de temps van de bak.
Zou het zonde vinden als ik op The Party 2 met een brakke bak zou zitten :/

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 08-04-2004 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een SN45G met een 3200+ en een ASUS 9950Ultra. De 'fan' staat op 3% (2400rpm) en de kamer is gevoelsmatig 19 a 20 graden.
CPU: 50C
Chipset: 45C
Case: 41C

Heb je de openingen aan de zijkanten vrij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op 08 april 2004 @ 21:47:
Ik heb een SN45G met een 3200+ en een ASUS 9950Ultra. De 'fan' staat op 3% (2400rpm) en de kamer is gevoelsmatig 19 a 20 graden.
CPU: 50C
Chipset: 45C
Case: 41C

Heb je de openingen aan de zijkanten vrij?
De (gaatjes)openingen zijn vrij, heb er voor de rest niet iets geks in zitten.

Zo, heb de hele dag zitten prutsen. Fast write aanzetten zorgde voor een normale stabiele bak, echter begon de boel bij de 5e map van een 6 mapper ET te haperen.
En de fast write setting staat elke keer nu weer op off..zonder merkbare verandering. Ik heb nu vrijwel zeker te maken met een GPU die zn warmte niet goed kwijtkan, of een GPU die misschien niet in orde is...zeker weten doe ik het niet, zit geen sensor op de GPU.

Nogmaals: wie heeft een Sn45G met een sapphire 9800pro en vergelijkbare specs als dat ik heb? Als diegene geen problemen heeft, kan ik namelijk overwegen de kaart terug te sturen.

[ Voor 67% gewijzigd door 2Dutch op 09-04-2004 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn voeding van me Sn85g4 is overleden , ik heb die kast nog geen 2 weken :S. De winkel waar ik hem heb gekocht is in duitsland, dus hoop dat een kennis van mij hem kan maken. Zoniet dat ben ik bang dat ik terug moet naar duitsland.
Echt shit man , mijn andere sn85g4 heb ik nou vanaf het begin gehad en nooit iets mee gehad. Nou gebruik ik een ouwe enermax voeding 250 watt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01
zo, ik zal me als topic starter ook weer eens ff hier melden. Ik ben lang niet meer in dit topic geweest, ik heb nog niet alle posts door gelezen, maar ik zag al wel wat mooie plaatjes staan :)

ik moet toegeven dat ik al een tijd geen mods aan mijn shuttle meer heb uitgevoerd, ik heb hem toevalling vandaag weer eens open gehad om te ontdekken dat er aardig wat stof in zat :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
2Dutch schreef op 08 april 2004 @ 22:33:
[...]

De (gaatjes)openingen zijn vrij, heb er voor de rest niet iets geks in zitten.

Zo, heb de hele dag zitten prutsen. Fast write aanzetten zorgde voor een normale stabiele bak, echter begon de boel bij de 5e map van een 6 mapper ET te haperen.
En de fast write setting staat elke keer nu weer op off..zonder merkbare verandering. Ik heb nu vrijwel zeker te maken met een GPU die zn warmte niet goed kwijtkan, of een GPU die misschien niet in orde is...zeker weten doe ik het niet, zit geen sensor op de GPU.

Nogmaals: wie heeft een Sn45G met een sapphire 9800pro en vergelijkbare specs als dat ik heb? Als diegene geen problemen heeft, kan ik namelijk overwegen de kaart terug te sturen.
Ik had een SN45G met een Radeon 9800 Pro (Club-3d, build by ATi) deed et gewoon zonder problemen enzo, maar het werd wel een warm in deze kleine kubus. Maar mn computer bleef gewoon stabiel, hoe lang ik ook draaide. Ik zou zeggen test je kaart in een ander systeem en je andere componenten ook om ff te checken wat er mis is. (ik denk mss de voeding, deze gaat naar een tijdje kuren vertonen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Nou hij doet het weer, wat lichte haperingen in Enemy Territory, maar dat kan ook aan de game liggen. De kaart heeft een eigen stroomstekkertje tot zn beschikking gekregen van mij :) Het ram, de HD en de cdrom zijn getest, die zijn 100%.
Kan helaas niet de kaart overzetten: hier in huis staat 2 matx kasten waar alleen low profile in past..
Ik hou het goed in de gaten: de voltages zijn zeer stabiel en binnen de marges.
Zodra ik de kans heb ga ik even de Shuttle totaal uit mekaar halen en weer in elkaar zetten, kan ik mooi wat roostertjes weghalen enzo...
Mocht de kaart inderdaad in een andere bak wel meteen goed werken met Enemy Territory (hou dat maar even aan als testcase) dan moet ik toch eens een andere voeding tijdelijk aansluiten.

Heb dan meteen even een andere vraag: zou de Shuttle voeding extern te plaatsen zijn? Dus het laptop adapter idee? Scheelt in ieder geval wat graden in de kast.
Heb wel wat mensen gezien die er een Enermax voeding aan hebben zitten, hebben die kabels moeten verlengen, zou dat voor een noob zoals ik te doen zijn ;)

[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 10-04-2004 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orbit
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-05 18:36
Epsilon schreef op 07 april 2004 @ 11:00:
[...]

Ik ga ook naar lans, zo ook volgend weekend (the party 2 uiteraard). Ik had de fan gewoon op full staan de vorige lan. Die fan die er standaard in zit is al een flinke. Ik zou die fan erin laten en het roostertje eruit halen. Dat zal al genoeg schelen.

Wat je niet moet doen met die shuttle's, is 2 grote HD's boven elkaar doen en dan de fan niet op full of mid zetten. Die dingen gaan makkelijk richting de 45 graden dan.

Ik ben met een hele leuke shuttle mod bezig, binnenkort zal ik hem hier gaan tonen.
Je hebt gelijk, m'n schuttle had nergens last van in die warmte. Nu heb ik wel bewust m'n temps niet in de gaten gehouden om me niet ongerust te maken maar het ding heeft het iig rotsstabiel de hele periode uitgehouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na wat zoeken in de bak met inbussleutels kon ik geen inbussleutel vinden die in de front van mijn shuttle paste :+
Dus ik neem mijn ferm bij de hand en een te grote inbus en beetje weg ge-ferm-ed, daarna de front van mijn shuttle verwijderd. Ik heb hierdoor een beter zicht op wat ik kan modden en wat niet. Ik ben nogal aan het denken wat ik leuk kan modden.

Ik heb al tijden een cool idee voor mijn shuttle, maar door het verwijderen van het originele front is het idee alleen maar verbeterd. Ik heb ondertussen van 15mm karton een voorbeeld gemaakt zodat ik kan zien hoe het gaat worden.
Zoiets als ik nou vanplan ben te maken heb ik iig nog nergens gezien (nee ik laat niets los :+ ). Het idee is iets met RVS (zwart), MDF (zwart) en plexy, meer zeg ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit nog een beetje te dobben over welk model ik nu moet nemen. :?
Wat ik ben echt toe aan een nieuwe computer
(80gb van net een jaartje is overleden ;( :'( ).
Op dit moment zijn dat nog sb65g2, sb75gb2 en de st61g4. Weet dus wel al zeker dat het er 1 wordt met een pentium-bordje.

Maar wat ik me nou afvroeg, ik heb dus een printer met een paralle aansluiting.
Maar op de shuttle bakies zit geen paralle aansluiting. Is het dan nog mogelijk om die printer aan te sluiten ? via een verloopje ofzo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is wel een printer kabel voor de shuttle.
http://us.shuttle.com/specs_access.asp?pro_id=395

bedoel je zoiets? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja die had ik gezien. die zou in dit geval dan alleen op de st61g4 passen.
Maar ik begin steeds meer naar 65 en de 75 te neigen, aangezien ik die hier in de buurt kan kopen (met ook dan al mn andere hardware). Misschien dat ik maar gewoon mn oude printerje(hp 820) uit mn hoofd moet zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

ik weet niet of t al eens eerder genoemd is, maar op metku.net staat nog een leuke how to hoe je je shuttle kan polijsten, resultaat vond ik IIG erg mooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
_ferry_ schreef op 12 april 2004 @ 22:17:
ik weet niet of t al eens eerder genoemd is, maar op metku.net staat nog een leuke how to hoe je je shuttle kan polijsten, resultaat vond ik IIG erg mooi :P
wow! ik vind die shuttle ook wel heel mooi gedaan!

voor mensen die te lui zijn om te klikken, dit is het eindresultaat:
Afbeeldingslocatie: http://www.metku.net/mods/shinyshuttle/final4.jpg

lijkt mij ook wel leuk om te doen, maar ik denk dat een ander kleurtje spuiten makkelijker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

wat ik me eigenlijk ook afvroeg is hoelang t mooi blijft, aangezien ik ook een gepolijste alu voorvork heb bijv. en dat alu slaat dan langzaam wit uit. Misschien dat blanke lak dan wel helpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
waar je denk ik ook rekening mee moet houden is dat je elke vingerafdruk er op ziet :(

ik heb net trouwens even gekeken op de website van de fabrikant van dat polish spul, maar ze leveren op dit moment alleen maar in de UK. en de prijs is ook redelijk hoog, volgens mij ben je minimaal 50 euro kwijt...

zijn er trouwens al mensen die hun shuttle hebben gesproten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen jammer dat hij die cd-rom niet had gepolijst. dan zou die nog mooier zijn denk ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17-09 20:23

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Er word hier trouwens geroepen dat de shuttle niet de ideale Home Theater System is, maar ikzelf gebruik hem daar wel voor en nog voor meerdere dingen. Als ik gewoon tv aan het kijken ben dan hoor ik hem helemaal niet en als de tv uitstaat moet je goed luisteren om hem op de achtergrond te horen draaien. Ik heb ook een aantal dingen veranderd waardoor mijn SN41G2 veel stiller is geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
Verwijderd schreef op 13 april 2004 @ 08:18:
alleen jammer dat hij die cd-rom niet had gepolijst. dan zou die nog mooier zijn denk ik
in het artikel stond geloof ik dat dat niet ging omdat die van plastic was. Ik heb zelf een coolermaster bezel er voor zitten waarbij dat dus wel zou kunnen.

ik zit er sterk over te denken om de buitenkant van mijn shuttle een ander kleurtje te geven. polijsten zal het waarschijnlijk wel niet worden omdat ik niet makkelijk aan dat spul kan komen om dat te doen, dus het zal wel spuiten worden.

ik zit te denken aan metallic rood of blauw, alleen vraag ik ma af wat het mooiste is:
- alleen de alu cover spuiten
- alu cover + frontplate spuiten(en drives)
- alu cover + frontplate + pastic rand spuiten

nadeel bij het spuiten van de frontplate is dat je de tekentjes boven de knoppen & poorten kwijt raakt :'(

met de plastic rand bedoel ik dus die rand rondom de frontplate

Afbeeldingslocatie: http://www.ecl.dds.nl/shuttle14.jpg

wat ook nog een optie zou kunnen zijn is gewoon een hele nieuwe alu cover kopen (omdat het raampje in de zijkant toch niet echt ideaal is, wordt snel stoffig en het licht wat er uit komt irriteerd bij het kijken van een film)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kwou eerst ff zeggen dat het een mooie mod is geworden zover ik kan zien _/-\o_ . Ik heb zelf nu ook een shuttle en het is idd een lawaai ding 8)7 . Maar waarom ik post is omdat ik een paar vragen heb:

- als je die zalman op de graphics card zet ipv van de meegeleverde en je gaan niet intensief gamen (gebruik hem namelijk als server) moet je er dan voor de zekerheid nog wel een fan opzetten of niet.

- en als je die noise isolator erin zet heb je dan nog ruimte voor een hd aan de achterkant van die isolator

P.S. Op zoek naar fans ed kwam ik deze site nog tegen veel voor casemodding :9
http://www.spacepromotion.nl

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-04-2004 18:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal binnenkort ook van mijn shuttle wel ff pics posten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 16:23

World Citizen

FreeReef.nl

Weet je wat ook kan, als je een RVS kast hebt dan kun je die gewoon met een boen mashine opboenen en dan krijg je hetzelfde reseltaat.

ik heb wel eens een bumper van een auto laaten poysten maar dat werd te duur om voor men kast te gebruiken.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:19

PnD

like in Pinda ^_^

krijg morgen me SN41G2 V2! binnen :D:D:D
hopelijk is er iemand thuis, want ik ben werken

zal wat foto's posten en kijken of de temps verbeterd zijn.

ben wel van plan wat mods eraan te doen, vooral om de airflow/temps/geluid te bevorderen

[ Voor 6% gewijzigd door PnD op 20-04-2004 13:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

hijs binnen, prachtig dingetje..
iemand ervaring met een zilvere nec2500 icm een zilverkleurige shuttle?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voort4444
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-09 20:05
Hoi shuttle liefhebbers.
eindelijk heb ik mijn 250w repacementvoeding voor mijn s41g2 binnen. Is een stuk stiller dan een 200w zeg (zelfs met een papst fan in de 200w)!!
Maarrrrr is wel ietsie groter en dat merk ik toch wel hoor in de temps... cpu is namelijk 3-4 graden omhoog gegaan naar 44 c bij gemiddeld gebruik terwijl die wel aan de 41 zat ervoor. (oja ik heb wel zo'n 120mm fan erachterhangen op vol vermogen. Helaas geen foto's, ja ik heb wel het honingraat werkje weggedremeld.

Maar wat ik eigenlijk wil vragen is, denken jullie dat die 250w het gaat trekken met....2400+xp, 2 bankjes geheugen, een iets van een 9800 pro of xt (toekomstmuziek) en een raidkaartje met 2x 40 GB 7200 rpm western digital schijven erachter? (ook toekomstmuziek, voorlopig slechts een 80 GB 7200 maxtor.
Ik had hem ook gepost in welke voeding heb ik nodig, maar werd het naar de prullenbak verwezen..iemand een verglijkbare setup met ervaring? Ben niet van plan om maar iets over te klokken.
Heb namelijk het idee dat in dat topic weing tot geen rekning wordt gehouden met de formfactor en afwijkende specs tov fullsize compu's

Wat me verder is opgevallen is dat de 250w voeding minder gecombineerd 3.3v en 5v vermogen heeft dan die 200w namelijk 105 tov 120w. Das iets wat ik toch wel raar vind, wat is jullie visie/mening?

Groet,
Maarten

Mako4444

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Dat gaat handig lukken hoor, als je kijkt naar de configs van de gemiddelde gotter..hoef jij je geen zorgen te maken :P Kijk maar eens naar mijn specs: prima draaiend @ 200watt dingetje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

je gaat toch geen noiseblocker EN 12cm fan plaatsen? lijkt me overkill?
ik ga denk naast de videokaart een 6cm outtake erin modden en misschien een smalle 8cm/12cm? fan outtake op mijn vga plaatsen ook als outtake
dan schakel ik mijn vga fan gewoon uit

zou shuttle nog garantie geven als je het rooster bij de cpu fan weggehaald heb en je achter een 6cm fan erin gemod heb?

[ Voor 43% gewijzigd door PnD op 27-04-2004 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

oooh, ik ben mijn cpu spacer vergeten ertussen te stoppen..
het draait gewoon wel, maar vroeg me toch af of dit "gevaarlijk" is voor de core en of die spacer ook de temps beïnvloed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

PnD schreef op 27 april 2004 @ 12:26:
oooh, ik ben mijn cpu spacer vergeten ertussen te stoppen..
het draait gewoon wel, maar vroeg me toch af of dit "gevaarlijk" is voor de core en of die spacer ook de temps beïnvloed?
Zonder die spacer kan het zijn dat je koeler / heatpipe beter kontakt maakt met je cpu!
Het enige wat m.i. die spacer doet is ervoor zorgen dat je bij installatie van je koler / heatpipe je cpu niet beschadigd. 8)
Geen probleem dus als je shuttle het gewoon doet.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

sjolmers schreef op 27 april 2004 @ 14:06:
[...]

Zonder die spacer kan het zijn dat je koeler / heatpipe beter kontakt maakt met je cpu!
Het enige wat m.i. die spacer doet is ervoor zorgen dat je bij installatie van je koler / heatpipe je cpu niet beschadigd. 8)
Geen probleem dus als je shuttle het gewoon doet.
hehe, inderdaad, logische gedachte.
hopelijk is het nu niet gevoeliger tijdens transport, want heb hem gekocht om hem af en toe is mee te slepen voor lannetje/filesharing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillyJW
  • Laatst online: 07-07 14:41

SillyJW

der Gemutlichkeit

Zozo.. dit topic gaat ook nog steeds lekker :)

Ik geef eerlijk toe dat ik nog niet helemaal ben bijgelezen, maar aangezien ik nu toch eindelijk wat aan mijn voeding ga doen, laat ik mijn neus ook maar weer eens zien. Het zootje dat achtergebleven was na het opblazen van m'n originele voeding staat er dus nog steeds. Ik hoef je niet te vertellen dat mevrouw SillyJW daar niet al te happy mee is. >:)

Gisteren een nieuwe voeding opgehaald. Voordeel van lang wachten is dat er nu een nieuwe voeding voorhanden is, de silentX van shuttle. Dus ik ben benieuwd of deze echt zo silent is.
offtopic:
Afgezien van het feit dat m'n shuttle er een beetje triest bijstaat, houden de aangepaste onderdelen zich overigens nog steeds prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

die silentx is zeker stil :)
PnD schreef op 27 april 2004 @ 08:36:
zou shuttle nog garantie geven als je het rooster bij de cpu fan weggehaald heb
iemand hier nog antwoord op?

[ Voor 90% gewijzigd door PnD op 28-04-2004 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PnD schreef op 28 april 2004 @ 16:25:
die silentx is zeker stil :)

[...]

iemand hier nog antwoord op?
Je bedoelt dat roostertje wat sommige hebben weggedremeld? Dat volgens mij niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Jammer van de garantie dan, maar als je ziet hoe warm zo'n ding wordt ..
Sinds dat ik er een 9800pro in geduwd heb is het al helemaal erg, die GPU kan z'n warmte echt niet goed kwijt. Dus dan moet er maar wat veranderd worden: mooi gat bovenop de Shuttle lijkt me voorlopig de beste oplossing voor de warmte.
De GPU fan zit ook tegen de kastwand aan te blazen..heeft iemand daar een simpele oplossing voor? En nee, geen zalman, daar help je de temp van je case weer teveel mee omhoog :P
De zomer komt eraan, en ik voorzie alweer bakoven temperaturen als ik een paar uurtjes gegamed heb :P Desnoods maar een losse buitenkant voor het ding bestellen, kan je em altijd toch nog retourneren lijkt me? Geen idee of ze ze ook in de originele kleur hebben, meestal alleen in afwijkende kleuren, maar dat komt wel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

ik wil het rooster wel verwijderen maar heb geen zin mijn garantie kwijt te zijn.
mijn temps zijn wel verbazingwekkend goed :)

heb mijn cpu 0.2 volt omlaag gekregen en dat scheelde weer 3 graden.
draai altijd op ultra-low en mijn stressed temps zijn:

48/49 proc
44/45 psu
40/41 mobo

Krijg morgen denk mijn 6cm fannetje binnen die ik naast mijn vga ga laten blazen.
Haal het fannetje van mijn chipset blokje af, want die maakt een takke herrie.

Denk wel dat ie dat gaat trekken omdat ik onboard vga toch niet gebruik.
Leg denk ook nog een 8cm fan op 7v onder mijn hdd kan toch geen kwaad.

edit: vanmiddag het rooster eruitknippen :D als mijn mobo stuk ga rma ik wel alleen het mobo en niet de case :D

"Hello,

You will loose the warrenty of the case if you do this.
But you still have warranty for mainboard.

Best Regards
Maik Baumgarten"

:D garantie op de case lijkt me toch onnodig

[ Voor 22% gewijzigd door PnD op 29-04-2004 12:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SillyJW
  • Laatst online: 07-07 14:41

SillyJW

der Gemutlichkeit

Hier en daar zie ik wel wat geknutsel met passieve vga-koeling van zalman, maar is er al iemand aan de slag geweest met een Arctic Cooling VGA Silencer?

Na een upgrade van mijn desktop pc, is mijn 8500 AIW eindelijk beschikbaar gekomen voor mijn Shuttle en in theorie zou die silencer een mooie shuttle oplossing zijn. Warmte wordt naar buiten gebracht, geen fannetje dat tegen je case loopt te blazen en het pci slot dat dan wordt geblokkeerd gebruik ik nu toch ook niet.

[ Voor 43% gewijzigd door SillyJW op 29-04-2004 12:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

de koeling neemt geen pci slot in beslag maar komt tegen de zijkant vd case aan.
pci slot zit aan de andere kant
ik heb hem ook overwogen maar dat gaat niet passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:52

Zjemm

...

dat gaat niet passen aangezien de standaard koeling al bijna tegen de wand aan zit.

ik zit ook met het probleem dan mijn 9800 pro veel geluid maakt. misschien een 60 mm fan op het koelblok ipv de originele fan. en dan een blowhole precies op de plek van de fan in je wand maken

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Zjemm schreef op 29 april 2004 @ 18:29:
dat gaat niet passen aangezien de standaard koeling al bijna tegen de wand aan zit.

ik zit ook met het probleem dan mijn 9800 pro veel geluid maakt. misschien een 60 mm fan op het koelblok ipv de originele fan. en dan een blowhole precies op de plek van de fan in je wand maken
Daar zat ik dus ook aan te denken. Aangezien een 60mm fan of groter nauwelijks rondjes hoeft te maken om te koelen, lijkt me dat wel een goed idee.
Dan heb je dus een soort van intake. Stel ik zou zelf een gat maken voor GPU fan, en eentje bovenop achter de cdrom. Krijg je dan overdruk/onderdruk? Want dan heb je 2 fans uit (cpu+boven) en 1 in (gpu gat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hneel

hneel

denkt er het zijne van

Hurricane schreef op 13 april 2004 @ 08:34:
Er word hier trouwens geroepen dat de shuttle niet de ideale Home Theater System is, maar ikzelf gebruik hem daar wel voor en nog voor meerdere dingen. Als ik gewoon tv aan het kijken ben dan hoor ik hem helemaal niet en als de tv uitstaat moet je goed luisteren om hem op de achtergrond te horen draaien. Ik heb ook een aantal dingen veranderd waardoor mijn SN41G2 veel stiller is geworden.
Klopt wel wat je zegt. Ik gebruik hem daar ook voor en ben er ook best tevreden over.

Maar je moet er wel zelf wat voor doen, voordat hij stil is. Als ik dat bijvoorbeeld vergelijk met mijn nieuwe Dell PC op het werk: die hoor je echt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

2Dutch schreef op 29 april 2004 @ 21:35:
[...]

Daar zat ik dus ook aan te denken. Aangezien een 60mm fan of groter nauwelijks rondjes hoeft te maken om te koelen, lijkt me dat wel een goed idee.
Dan heb je dus een soort van intake. Stel ik zou zelf een gat maken voor GPU fan, en eentje bovenop achter de cdrom. Krijg je dan overdruk/onderdruk? Want dan heb je 2 fans uit (cpu+boven) en 1 in (gpu gat)
dat die van de gpu naar binnen blaast daar zie ik geen probleem in. maar idd als je de cpu-fan en extra-fan "boven" zou hebben die bijde naar buiten blazen dan is de koeling voor de cpu misschien niet zo krachtig meer?

ik zat zelf te denken aan:

- gat voor de GPU en op de GPU zelf een 60 mm (dunne) fan ipv originele fan. deze zuigt meteen koele lucht naar binnen. maar past dit?

- gat in de zijkant van de kast achter de voeding (waar de voedingskabels de voeding uit komen) dus van voren gezien is dat rechts-voor. en daar ook een 60mm dunne fan de kast in te laten blazen. deze koelt dan meteen een beetje de Hdd's

dan hoeft er boven geen fan...... maar zou natuurlijk wel kunnen.

goed idee?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Hmm..het gekke is,overal in mn Shuttle is het warm, maar mn Samsung HD komt niet boven de 41C? :P
Het GPU gat klinkt okee, echter vraag ik me af of een dunne fan die tegen de wand zit (en enkele centimers van het koelblok) wel goed genoeg werkt?
Het gat rechts voorin...hmm ..dat ziet er niet echt uit denk ik? En hoe wil je dat doen: soort blowhole aan voorkant? Dan heb je alsnog 2x in en 1x uit, iets zegt me dat het aantal in en uit gelijk moet zijn in een kastje van deze afmetingen maar ik ben totaal geen airflow expert :)
Misschien als de gpu/voorkant fan samen net zoveel cfm hebben als de CPU fan, het dan wel kan? Of blaat ik nu....is er hier een airflow expert aanwezig ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

2Dutch schreef op 29 april 2004 @ 23:34:

Het GPU gat klinkt okee, echter vraag ik me af of een dunne fan die tegen de wand zit (en enkele centimers van het koelblok) wel goed genoeg werkt?
het is dus de bedoeling dat de 60 mm fan op het koelblok vastgemaakt is. dus deze zit niet tegen de wand maar echt op de videokaart.
het lijkt mij dat dat zelfs beter koelt dan het fannetje wat nu op de 9800pro zit. maar misschien zit ik er wel helemaal naast.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

ik heb er ook aan gedacht om fan op gpu blokje van me 9800pro te zetten, maar ik ga hem gewoon naast mijn vga zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

ik heb trouwens ook nog de "vantec iceberq 4" gezien als vervanging van fan + koelblok op de videokaart.

iemand ervaring hiermee?

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Zjemm schreef op 30 april 2004 @ 00:14:
het is dus de bedoeling dat de 60 mm fan op het koelblok vastgemaakt is. dus deze zit niet tegen de wand maar echt op de videokaart.
het lijkt mij dat dat zelfs beter koelt dan het fannetje wat nu op de 9800pro zit. maar misschien zit ik er wel helemaal naast.
Dan heb je dus een fan op het koelblok gemaakt en een gat in de kast die ervoor zorgt dat die fan genoeg luchtaanvoer krijgt...
Nu komt er wel wat lucht door het rooster, maar die GPUfan zit er dicht op en maakt dus een irritant jankgeluid..het is heel goed te testen door gewoon de kap eraf te halen: klinkt ie meteen een stuk liever :P
Ik vrees nu al voor het warmere weer, dan is m'n barebone vast niet meer normaal koel te houden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

2Dutch schreef op 30 april 2004 @ 20:34:
[...]

Nu komt er wel wat lucht door het rooster, maar die GPUfan zit er dicht op en maakt dus een irritant jankgeluid..het is heel goed te testen door gewoon de kap eraf te halen: klinkt ie meteen een stuk liever :P
:/
daarom ook dat gat in de wand

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat zelf ook te kijken met de airflow, na wat denkwerk ben ik tot ongeveer het volgende gekomen:
Afbeeldingslocatie: http://baracuda.homeip.net/pics/got/shuttle_perfect_air_flow.gif
[klikbaar]

De lucht gaat er in de voorkant in, het wordt opgesplitst op 2 gangen. Ik zal het nou vooral over de gpu gang.
Doordat er bv aan de achterkant van de case een fan zit die de lucht opzuigt kan je denk ik een groot koelblok (modden P3 ofzo) wel iets leuks maken. Denk ook aan de fans die op nieuwe agp kaartjes zitten, die bladen de lucht vanzelf naar buiten (dat maak je dan zelf of koopt het). De andere gang laat je afzuigen door een 120mm fan.

Ongeveer dit idee, maar dan een fan er bij.
http://www.atechfabricati...s_air_heatsink_system.htm

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2004 03:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

- fan grill weggeknipt
- fan onder hdd geplaatst
- fan van chipset afgehaald
- 4 voetjes eronder (originele shuttle, 2 van maat van me)
- ccfl-tje eronder geplakt

to do:

- stealth (zodra nec2500 binnen is)
- fan grill achterop ivm scherpe afgeknipte stukkies

temps na halve dag gamen e.d.:

mobo: 35
cpu: 44
psu: 37

Waren net wel allemaal 2 graadjes hoger, komt denk omdat er nu afgekoelde lucht door mijn raam naar binnen komt.

Heb de fans op ultra low draaien. Ga de sunon denk niet vervangen, omdat de lawaaimaker in mijn pc club3d 9800pro is.
Heb nog geen eenvoudig idee kunnen verzinnen om dat op te lossen.

Zal straks wat fotos plaatsen.

[ Voor 39% gewijzigd door PnD op 01-05-2004 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

vreemd dat er niemand is die bv een 60 mm fan op de radeon heeft gezet ipv de originele fan.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

komt omdat je niet eens een centimeter plek hebt

ben echt tevreden over mijn shuttle maar als ze pci en vga slots om hadden gedraait was ie echt helemaal perfect

Hier nog wat picca's:

voetjes & cutted fan grill
Afbeeldingslocatie: http://www.hildenbrant.demon.nl/Shuttle/S2100006.JPG

result
Afbeeldingslocatie: http://www.hildenbrant.demon.nl/Shuttle/S2100010.JPG

Afbeeldingslocatie: http://www.hildenbrant.demon.nl/Shuttle/S2100014.JPG

Moet dus nog even een fan grill erop plakken en op plek van pci slot komt denk nog een exhaust dingetje.
Stealthmod waarschijnlijk maandag als mijn nec2500a binnen is.

[ Voor 113% gewijzigd door PnD op 02-05-2004 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2Dutch
  • Niet online

2Dutch

No worries eeh!

Verwijderd schreef op 01 mei 2004 @ 02:48:
Ik zat zelf ook te kijken met de airflow, na wat denkwerk ben ik tot ongeveer het volgende gekomen:
[afbeelding]
[klikbaar]

De lucht gaat er in de voorkant in, het wordt opgesplitst op 2 gangen. Ik zal het nou vooral over de gpu gang.
Doordat er bv aan de achterkant van de case een fan zit die de lucht opzuigt kan je denk ik een groot koelblok (modden P3 ofzo) wel iets leuks maken. Denk ook aan de fans die op nieuwe agp kaartjes zitten, die bladen de lucht vanzelf naar buiten (dat maak je dan zelf of koopt het). De andere gang laat je afzuigen door een 120mm fan.
Ongeveer dit idee, maar dan een fan er bij.
http://www.atechfabricati...s_air_heatsink_system.htm
Zeer interessant idee en duidelijke tekeningen..heb wel foto's gezien van een in doorzichtig plastic uitgevoerde 'luchtsluis' die over de cpu gaat...heb de pic (stond hier @ topic) gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.novovilar/dsc02048.jpg

Zoiets zou je dan kunnen maken/kopen, daarmee heb je echter wel dat de rest van de warmte niet echt uit de kast komt lijkt mij dan? Denk aan de PSU die redelijk warme lucht in de rondte blaast. Heb zelf al eens eerder opgemerkt: kan die voeding niet extern? dus kabels verlengen of in een ander kastje zetten/aanpassen?
2 fans aan de voorkant geeft ook weer een probleem: mijn power+resetknopje....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

PnD schreef op 02 mei 2004 @ 15:24:
komt omdat je niet eens een centimeter plek hebt
je hebt ook fans van 1cm of 1,5 cm breed. dat zou dus wel moeten passen.
al helemaal als er een zalman op past.. die neemt ook veel ruimte in beslag

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

dan zit je dus wel tegen de zijkant aan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

PnD schreef op 02 mei 2004 @ 22:11:
dan zit je dus wel tegen de zijkant aan :(
en daar heb je dan dus dat gat in je zijkant voor :)

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

tegen/doorheen :( en ik heb geen zin in een gat in mijn shuttle want dat staat niet mooi met die gaatjes aan de zijkant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Moet je een SB75G2 nemen die heeft gaas aan de zijkant kan je videokaart mooi de warme lucht wegblazen.
Valt bijna niet op dat gaas omdat het heel fijn is en ze het zwart hebben gespoten.
Vind het zelf ook wel mooi dat gaas kun je mooi verlichting achtermaken.

Heb mijn SB75G2 vorige week binnen gehad hoop in de loop van de week de rest van mijn onderdelen binnen te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 mei 2004 @ 17:48:
Moet je een SB75G2 nemen die heeft gaas aan de zijkant kan je videokaart mooi de warme lucht wegblazen.
Valt bijna niet op dat gaas omdat het heel fijn is en ze het zwart hebben gespoten.
Vind het zelf ook wel mooi dat gaas kun je mooi verlichting achtermaken.

Heb mijn SB75G2 vorige week binnen gehad hoop in de loop van de week de rest van mijn onderdelen binnen te krijgen.
Ik heb die shuttle dus langs me staan, echter vind ik dat gaas niet optimaal.

Met een P4E 2,8GHz zit ik gemiddeld aan de 47c, te warm dus. Ik ga iets maken dat ik iig alle warmte kwijt ben op mn GPU en dat deze bv door de hudige fan gekoeld gaat worden (warmtetransport via heatpipe). Omdat ik dan toch bezig ben komt er gelijk een passive koeling op mn chipset en dan denk ik ergens wel klaar te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

heb op http://forums.sudhian.com een mod gezien van een shuttle met 9800 pro en een vga silencer artic erop gezien. ziet er wel kewl uit. alleen moet er wel het een en ander gezaagt worden :)

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mss offtopic maar als er iemand intersse heeft heb ik nog wel een Shuttle SN41G2 die te koop staat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

offtopic:
volgens mij is dat niet offtopic, maar spam

Vandaag pci exhaust ding van spire binnen. wat een kabaalding zeg. dacht dat 23 decibel wel rustiger zou zijn als me systeem op het moment, maar dat dus duidelijk niet.
Nec2500a ook binnen dus morgen even stealthen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

als je zo een papst 412 erin mikt kan je die niet op het mobo aansluiten eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat moet tog kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zjemm

Zjemm

...

heb van de week een vga silencer binnen gekregen en deze gemonteerd op mn 9800 pro. werkt goed. en lekker stil.

nu alleen nog een gat in mn kap maken (shuttle staat nu nog open)
en dan maar es kijken of de kaart ook nog eens wil lopen op higher speeds

tis gelukkig alluminium dus dat moet goed te bewerken zijn.

ook een blowhole boven de cpu maken die naar binnen plaatst.

opensecure.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PnD

PnD

like in Pinda ^_^

ik ben van plan een groot raam te maken aan de kant van me vga.
vervolgens heel grof gatengaas (meer ijzeren plaat met rondjes van een halve cm erin) erin te mikken.
hierin weer een gat van 6 of 8cm te maken en een fan in plaatsen en vervolgens weer hetzelfde gaas als fan grill gebruiken zodat de fan een beetje gecamoufleerd is.
ik vind zo een uitstekende fan nl. zelf niet zo mooi en wil hem niet op laten vallen.

dit alles als ik tijd en zin heb en daar zal wel wat tijd overheen gaan :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Epsilon

Epsilon

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/epsilon/miniinferno/gpu/thumbs/gpu4.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/epsilon/miniinferno/gpu/thumbs/gpu7.jpg

voor meer pics : http://members.home.nl/epsilon/miniinferno/gpu/

Dit waterblokje heb ik gemaakt voor een shuttle a like kast omdat deze een minimale hoogte heeft (onderkant slang loopt paralel met onderkant blok)

is natuurlijk nog niet helemaal af :), wordt nog gepolijst (heel het blok) en gelapt (onderkant).

edit: blokje is 15mm hoog (en met tygon slang 17mm)

[ Voor 52% gewijzigd door Epsilon op 30-06-2004 16:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Epsilon: Ik zou hem wel even schoon maken, nou zitten de soldeervetten en tinresten nog op het koper, hierdoor kan je koper condenseren (roesten dus), even met thinner (of iets wat er op lijkt) je blokje schoon maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NewbieNeo
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 16-09 18:14
PnD schreef op 06 mei 2004 @ 10:27:
als je zo een papst 412 erin mikt kan je die niet op het mobo aansluiten eh?
als 't een normale molex-aansluiting (4 pinnen) heeft, dan kan je er zo'n converter kabeltje tussen zetten.

voorbeeld
Afbeeldingslocatie: http://www.cablesnmor.com/images/3pin-4pin.jpg
Pagina: 1 ... 7 ... 9 Laatste