die zit bij de sn45G standaard derin een in en out maybe staat er wel typenummer op ofzo zal ff kijken voor je later deze dag ...
Nou heb ik ook een Shuttle in bestelling staan bij Salland, mijn vraag alleen is kan er een VGA kaart in met een Zalman HPC80 erop ? Gaat dat fysiek passen, met de kap dicht ?
Ben je nou Tweaker of niet?!Pixal schreef op 19 januari 2004 @ 02:25:
Ik wil graag gebruik maken van de SPDIF uitgang, die zit wel op het moederbord maar op de voorkant wordt alleen de INgang gebruikt.
Ik wil hem namelijk aansluiten op een toekomstige Receiver.
Dit is op de achterzijde van een SN41G2, 2 vierkante openingen om de spdif in en uitgang aan te sluiten op het moederbord, maar ik weet niet waar ik die moet bestellen. (je ziet heel klein de vierkantjes rechtsboven in de hoek, daar staat IN en OUT naast)
[afbeelding]
Het enige wat ze aanbieden op de shuttle site is dit
[afbeelding]
Maar die wil ik niet omdat ik er geen plaats voor heb. Beide uitgangen zijn in gebruik.
Weet iemand hoe wat ik hiermee moet?
Ik hebtrouwens die 2 'vierkantjes' niet in mijn kast zitten...raar
adr opleidingen en meer adr opleidingen
Verwijderd
Ik heb hem nou toch maar gekocht , de shuttle SN85G4.
Tot nu toe , draait hij perfect. Die card reader aan de voorkant is echt super.
Maar niet goed genoeg, ik heb mijn tekeningen ondertussen weer aangepast. Wil namelijk weer andere blokjes gaan freezen
. Hoop dat ik er binnenkort toch maar een x aan kan beginnen. En niet telkens een andere ontwerp maken!
Tot nu toe , draait hij perfect. Die card reader aan de voorkant is echt super.
Maar niet goed genoeg, ik heb mijn tekeningen ondertussen weer aangepast. Wil namelijk weer andere blokjes gaan freezen
[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 19-01-2004 19:20 ]
Antwoord van de dealer hier in Hoofddorp:
De behuizingen van de Shuttle worden voor diverse modellen gebruikt, vandaar dat er regelmatig gesloten stansgaten aanwezig zijn voor een ander model.
Helaas kunnen wij geen producten verkopen aan eindgebruikers, verkoop gaat enkel via Uw dealer
Duidelijk
Nu nog een winkel vinden die de pci ruimte spdif kaartjes verkoopt want ik heb al wel meer in dat ding zitten snijden
De foto's heb ik snel met een DVcam gefilmd dus niet zeiken over de kwaliteit.

Ik heb de fan uit de voeding gesloopt en de 12cm fan op de achterkant geschroeft. om de stekker er nog in te kunnen doen heb ik één van de hoeken van de fan afgerond. In de bios de fan speeds op Ultra Low gezet. De 12 cm fan trekt nu de lucht weg uit de kast en uit de voeding. De voeding is naar mijn idee nog te heet maar ik haal wekenlange uptimes dus hoeft nog niet met haast naar gegekeken te worden.
Verder wil ik hem zo standaard mogelijk houden eigenlijk, wel nog een keer die digitale spdif en coax aansluitingen erop verwerken (niet zoveel ruimte meer voor helaas).
Strange spoken hiero overigens.
Voor de kerst maanden achter elkaar was het zo:
cpu idle: 39C
cpu stressed: ~48C
In de kerstvakantie heeft hij een weekje beneden gestaan. Daarna is het opeens onafgebroken.
cpu idle: 44C
cpu stressed: 52C
alsof er vreemde krachten in het spel zijn want zowel aan mijn kamer als aan de kast is verder niets veranderd, behalve dan dat die 12cm fan behoorlijk warmere lucht uitblaast
De behuizingen van de Shuttle worden voor diverse modellen gebruikt, vandaar dat er regelmatig gesloten stansgaten aanwezig zijn voor een ander model.
Helaas kunnen wij geen producten verkopen aan eindgebruikers, verkoop gaat enkel via Uw dealer
Duidelijk
Nu nog een winkel vinden die de pci ruimte spdif kaartjes verkoopt want ik heb al wel meer in dat ding zitten snijden

Ik heb de fan uit de voeding gesloopt en de 12cm fan op de achterkant geschroeft. om de stekker er nog in te kunnen doen heb ik één van de hoeken van de fan afgerond. In de bios de fan speeds op Ultra Low gezet. De 12 cm fan trekt nu de lucht weg uit de kast en uit de voeding. De voeding is naar mijn idee nog te heet maar ik haal wekenlange uptimes dus hoeft nog niet met haast naar gegekeken te worden.
Verder wil ik hem zo standaard mogelijk houden eigenlijk, wel nog een keer die digitale spdif en coax aansluitingen erop verwerken (niet zoveel ruimte meer voor helaas).
Strange spoken hiero overigens.
Voor de kerst maanden achter elkaar was het zo:
cpu idle: 39C
cpu stressed: ~48C
In de kerstvakantie heeft hij een weekje beneden gestaan. Daarna is het opeens onafgebroken.
cpu idle: 44C
cpu stressed: 52C
alsof er vreemde krachten in het spel zijn want zowel aan mijn kamer als aan de kast is verder niets veranderd, behalve dan dat die 12cm fan behoorlijk warmere lucht uitblaast
[ Voor 68% gewijzigd door Pixal op 19-01-2004 20:01 ]
Zo, mn SN45G draait vanaf zaterdag. Heeft wel wat moeite met de warmte, maar daar gaan we wel een keer wat aan doen..komt niet boven de 60C met normaal gebruik, dus atm vind ik dat best 
Wat me opvalt is dat ie net zo resoneert als mijn SS51G, denk dat de harde schijf wederom de boosdoener is. Vroeg me af of ik zomaar tussen de schroeven en de HD wat rubber kan doen tegen de trillingen. Kan dat kwaad als de HD erg warm wordt eigenlijk?
Wat me opvalt is dat ie net zo resoneert als mijn SS51G, denk dat de harde schijf wederom de boosdoener is. Vroeg me af of ik zomaar tussen de schroeven en de HD wat rubber kan doen tegen de trillingen. Kan dat kwaad als de HD erg warm wordt eigenlijk?
[ Voor 3% gewijzigd door 2Dutch op 19-01-2004 19:56 ]
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
denk et niet, ikheb hier thuis ook een SN45G staan, en die draait nu ondertussen al weer bijna 2 weken a 24/24, 7/7 Seti@home. Der steekt een 3200+ CPU in, smaen met 2x256 Mb Geil DDR ram en een hd van 120 gig + een Sony DVD-RW en ik brand zelfs CD/DVD terwijl ie full seti aan het grazen is 
Dus echt veel problemen maakt ie er niet echt op
Komt er nog bij dat ie eigenlijk helemaal vol steekt, in de AGP steekt een Ti4600 en in de enige overige PCI steekt nu dus 2 weken een wireless linksys kaartje in
Pretty tight in there
Dus echt veel problemen maakt ie er niet echt op
Komt er nog bij dat ie eigenlijk helemaal vol steekt, in de AGP steekt een Ti4600 en in de enige overige PCI steekt nu dus 2 weken een wireless linksys kaartje in
Pretty tight in there
-| Hit it i would ! |-
Omfg
Wat zijn de temps van het ding? Want die van jou zit wel erg vol ja 
Heb een passief gekoelde radeon 9000 erin atm, maar die zorgt toch ook voor warmte:wat ie niet geweldig goed afvoert natuurlijk....
Maar ik ga zowiezo nog wel een mooi nieuw laagje koelpasta proberen when needed.
Ik moet gewoon even wennen, mijn vorige proc was een 1.7ghz cely (ja erg..ik weet het) en die werden gewoon niet warm, wat ik ook deed met het kreng
Heb een passief gekoelde radeon 9000 erin atm, maar die zorgt toch ook voor warmte:wat ie niet geweldig goed afvoert natuurlijk....
Maar ik ga zowiezo nog wel een mooi nieuw laagje koelpasta proberen when needed.
Ik moet gewoon even wennen, mijn vorige proc was een 1.7ghz cely (ja erg..ik weet het) en die werden gewoon niet warm, wat ik ook deed met het kreng
| The bitterness of poor quality remains long after the sweetness of low price is forgotten |
Ff nog een keer proberen om een antwoord te krijgen.Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 11:34:
Daarna heb ik achter het plexiglas het originele papier geplakt.
Ik zie dat jij twee 7200 RPM schijven in je shuttle hebt zitten, hangen deze zonder extra koeling in je shuttle of heb je er een fannetje bij hangen. Heb zelf namelijk ff een 160GB 7200 RPM WD en een 120 GB 7200 RPM Maxtor in m'n shuttle'tje gehangen alleen werd m'n Western Digital 50 graden.. Beetje te warm als je het mij vraagt.
Ik heb helemaal geen last van hitteproblemen en ik heb gewoon de standaard shuttle koeling, in mn bios zelfs op de laagste/stilste stand.Toewan schreef op 19 januari 2004 @ 22:01:
Ik zie dat jij twee 7200 RPM schijven in je shuttle hebt zitten, hangen deze zonder extra koeling in je shuttle of heb je er een fannetje bij hangen. Heb zelf namelijk ff een 160GB 7200 RPM WD en een 120 GB 7200 RPM Maxtor in m'n shuttle'tje gehangen alleen werd m'n Western Digital 50 graden.. Beetje te warm als je het mij vraagt.
Ze zitten dus zelfs tegen elkaar aan en mn kast temps komen al niet hoger dan een graadje of 42 stressed. Ik heb ook geen ervaring met WD.
Verwijderd
Ik heb sec. lijm gebruikt om het plexi met het papier te verbinden. Dit heb ik in de hoekjes vastgelijmd. Je ziet er niks aan. Het papier heb ik dmv van dubbel zijdig tape aan de cdrom geplakt. Werkt kei goed , en tape is super dun. Je kan het bij elke bouwmarkt halen!Toewan schreef op 19 januari 2004 @ 22:01:
[...]
Ff nog een keer proberen om een antwoord te krijgen.Met wat voor lijm / plakband heb je het papier tegen het plexiglas geplakt als ik vragen mag ?? Ik ben namelijk van plan om er een kleurenprint achter te plakken en ik wil het niet meteen weer verkloten.
[...]
even een vraagje: Welke shuttle is dit, en zie ik het goed. Heeft deze onboard dualscreen??
[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 06:30 ]
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
das de SN41G2shure-fan schreef op 21 januari 2004 @ 02:23:
[...]
even een vraagje: Welke shuttle is dit, en zie ik het goed. Heeft deze onboard dualscreen??
ja je kan kiezen. of 1 monitor en tv out of 2 monitoren erop
[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 06:29 ]
maar met die 2 monitoren, is dat dualscreen (dus een apart beeld op beide) of de zelfde weergave op beide, daar ben ik wel benieuwd naarPixal schreef op 21 januari 2004 @ 02:27:
[...]
das de SN41G2
ja je kan kiezen. of 1 monitor en tv out of 2 monitoren erop
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 06:29 ]
Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi
Je kunt 2x hetzelfde beeld weergeven, op beide gelijk. Je kunt dit instellen met Nview.shure-fan schreef op 21 januari 2004 @ 05:55:
[...]
maar met die 2 monitoren, is dat dualscreen (dus een apart beeld op beide) of de zelfde weergave op beide, daar ben ik wel benieuwd naar
Verwijderd
Like .. late reactie op pagina 2 (CCFL 30cm)
Je kunt een CCFL ook buigen doormiddel van een gasbrander oid
Je kunt een CCFL ook buigen doormiddel van een gasbrander oid
Verwijderd
ff een offtopic vraag:
Hoe heet die eenheid waar je een laptop in kan klikken om vervolgens gebruik te maken van een normale beeldscherm, toetsenbord en muis?
Alvast bedankt!
Hoe heet die eenheid waar je een laptop in kan klikken om vervolgens gebruik te maken van een normale beeldscherm, toetsenbord en muis?
Alvast bedankt!
Verwijderd
[behoorlijk offtopic]
dat heet een docking-station. je kan het beste bij je leverancier van je laptop informeren of ze er 1 voor jou model laptop hebben.
[/behoorlijk offtopic]
dat heet een docking-station. je kan het beste bij je leverancier van je laptop informeren of ze er 1 voor jou model laptop hebben.
[/behoorlijk offtopic]
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2004 11:52 ]
Ik zie niet in wat het in godsnaam met een shuttle te maken heeft, maar het antwoord is 'docking station' of 'port replicator'.Verwijderd schreef op 21 januari 2004 @ 11:15:
ff een offtopic vraag:
Alvast bedankt!
niet als dual? volgens mij wel namelijk. heb je het weleens geprobeerd?sjolmers schreef op 21 januari 2004 @ 09:49:
[...]
Je kunt 2x hetzelfde beeld weergeven, op beide gelijk. Je kunt dit instellen met Nview.
iig kan je je bureaublad verlengen enzovoorts
ik pak wel effe een tfttje erbij van beneden dan check ik t wel
[edit]
ook dualview idd
[ Voor 4% gewijzigd door Pixal op 21-01-2004 15:39 ]
Ook Dual is mogelijk, t is een kwestie van een vinkje zettenPixal schreef op 21 januari 2004 @ 14:28:
[...]
niet als dual? volgens mij wel namelijk. heb je het weleens geprobeerd?
iig kan je je bureaublad verlengen enzovoorts
ik pak wel effe een tfttje erbij van beneden dan check ik t wel
Verwijderd
Ik krijg helemaal creatieve kriebels. Is er al iemand die gefilosofeerd heeft over het inbouwen van een 5.25 gadget (fancontroller o.i.d.) in het front? Ik heb namelijk 2x HD en 1x DVD brander ingebouwd en dus geen bays over, maar ik heb deze nog liggen:

Ik wil dat ding verwerken in de voorkant. Zeg maar op de plek waar nu het Shuttle logo zich bevind. Zijn er al mensen die erover nagedacht hebben, of het voor elkaar hebben gekregen? Ik ga vanavond in ieder geval effe kijken. Ik heb dat ding al eens in de 5.25 bay gezet, en t ziet er schitterend uit. Alleen ben ik nogal gehecht aan mn DVD brandertje geraakt...

Ik wil dat ding verwerken in de voorkant. Zeg maar op de plek waar nu het Shuttle logo zich bevind. Zijn er al mensen die erover nagedacht hebben, of het voor elkaar hebben gekregen? Ik ga vanavond in ieder geval effe kijken. Ik heb dat ding al eens in de 5.25 bay gezet, en t ziet er schitterend uit. Alleen ben ik nogal gehecht aan mn DVD brandertje geraakt...
[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2004 13:50 ]
Hmm en als je nou eens de controller als een soort van stealth mod voor je dvd brander, dus op de voorkant monteerd ? Moet toch kunnen ?
nee, vriend van mij heeft dat ding ook, en dat heeft volgens mij flink wat diepte. je kan hem dus niet zomaar voorop je cdromspeler zetten.

ja, het kan dus wel maar dan moet je de cdrom speler een stuk naar achteren monteren ofzo. En hoe wil je je cdrom speler nog open doen? (hmmz ja dat is ook wel te modden, knopje voorop zetten ergens.)

ja, het kan dus wel maar dan moet je de cdrom speler een stuk naar achteren monteren ofzo. En hoe wil je je cdrom speler nog open doen? (hmmz ja dat is ook wel te modden, knopje voorop zetten ergens.)
[ Voor 61% gewijzigd door HyperioN op 27-01-2004 19:11 ]
Verwijderd
Ja, ik heb dr al een papst fan opgezet (Coolermaster was diep) maar dan nog kom ik ongeveer een centimeter te kort. Denk dat ik m misschien in de bovenkant ga verwerken. Dan is die controller weliswaar nergens anders meer voor te gebruiken, maar t is wel weer eens wat anders. Moek alleen wel effe die fan weer omdraaien zodat ie warme lucht uit de kast blaast
Dwing ik mezelf meteen om mn raid0 bekabeling eens netjes weg te werken...
hi klein vraagje
heb een nieuwe cpu voor me SB51GE gekocht..
wat kan ik nu beter doen? de heat pipe gebruiken?
of de standaard intel cooler met de heatpipe fan er bij?
probleem is... heb geen nieuwe prut voor tussen me cpu / heat pipe
heb een nieuwe cpu voor me SB51GE gekocht..
wat kan ik nu beter doen? de heat pipe gebruiken?
of de standaard intel cooler met de heatpipe fan er bij?
probleem is... heb geen nieuwe prut voor tussen me cpu / heat pipe
Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?
Verwijderd
Heatpipe werkt prima voor mn Athlon. Zou dat niet veranderen. Misschien ook niet handig trouwens, want door die heatpipe wordt de ruimte volgens mij efficienter benut. Zo'n klomp op je CPU kan wel eens problemen met HD's / CD-spelers opleveren.
Yep, ik heb ook de heatpipe in gebruik met mijn XP1800+ en deze is nu dus gewoon koeler dan met m'n Arctic koeler uit mijn andere PC. Die heatpipe werkt mijns inziens perfect.
Verwijderd
Ik zag t echt niet zitten om mn Aerogate aan de voorkant erin te modden, dus maar ff creatief opgelost:
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2004 09:21 ]
Verwijderd
T mooie is dat ik eigenlijk behalve dat grote gapende gat dat nu permanent in mn case zit, niets ingrijpends heb moeten doen. Kan er bijvoorbeeld ook een LCD ingooien
Maar zo vind ik t wel weer mooi, op naar Netgamez!
Maar zo vind ik t wel weer mooi, op naar Netgamez!
Verwijderd
Ik ben de trotse eigenaar van een nieuwe Shuttle SN41G2. Nu kan het modden beginnen
Heb nu alleen de cpu cooler veranderd en 120mm fan achterop gezet
Heb nu alleen de cpu cooler veranderd en 120mm fan achterop gezet
Ik wil binnenkort een SB75G2 aanschaffen, nu las ik op het SFFTECH.COM forum dat de SB75G2 Shuttle's daar in Amerika worden uitgevoerd met de nieuwe 250 Watt SilentX voeding.. is dat ergens in Nederland ook te halen..
Of moet je perse deze SilentX voeding los kopen?
Verwijderd
Gister mijn shuttle sn45g binnen gekregen, dus ik als een razende roeland aan het bouwen geslagen.... een maal alles behalve HD (maxtor 120gb 7200rpm 8mb) erin (die komt vanmiddag), voedingstekker erin, en nix. ledje springt heel even aan fannetjes draaien even.
En toen:
Ik de extra stekkertje van mijn 9800se op een andere molex gedaan, shuttle aan en hij draait. Nu zegt hij alleen dat het stekkertje van mijn 9800se er weer niet in zit (hij zit trouwens op die molex die uit de voeding komt zonder rode draad, dus alleen 2x zwart 1x geel), verder alle andere molexen geprobeerd maar geen resulataat
Nu is dus de vraag: weet iemand wat er is of wat er zou kunnen zijn??
mijn specs onder elkaar:
Shuttle SN45G
Amd 2500+ barton
2x256mb Corsair XMS pc3200LL
Hercules 9800se
Lite-on DVD speler
en straks dus een 120gb maxtor
En toen:
Ik de extra stekkertje van mijn 9800se op een andere molex gedaan, shuttle aan en hij draait. Nu zegt hij alleen dat het stekkertje van mijn 9800se er weer niet in zit (hij zit trouwens op die molex die uit de voeding komt zonder rode draad, dus alleen 2x zwart 1x geel), verder alle andere molexen geprobeerd maar geen resulataat
mijn specs onder elkaar:
Shuttle SN45G
Amd 2500+ barton
Hercules 9800se
Lite-on DVD speler
Logisch, je videokaart mist de 5 volt lijn. En mist dus een gedeelte van de voltages. Maar ik heb vervelende verhalen gehoord van een volle shuttle SN45G met nog een VGA kaart die power nodig heeft, de standaard voeding zou het niet trekken, Check anders ff www.sffpc.nl
Dat trekt je voeding makkelijk. ALs ik me niet vergis zit er de oude 200w voeding in? Deze kon bij mij makkelijk een 9800pro 2,6ghz pentuim 4, 2 hardeschijven een dvd brander en 1024mb ram hebben. Probeer het verbruik eens te verdelen over de verschillende connectors. De kabel met twee power connectors sluit je aan op je hardeschijf en cdrom speler en de andere power kabel op je radeon. En gebruik de kabel met enkel de 12v lijn gewoon niet.Verwijderd schreef op 06 februari 2004 @ 14:01:
Gister mijn shuttle sn45g binnen gekregen, dus ik als een razende roeland aan het bouwen geslagen.... een maal alles behalve HD (maxtor 120gb 7200rpm 8mb) erin (die komt vanmiddag), voedingstekker erin, en nix. ledje springt heel even aan fannetjes draaien even.
En toen:
mijn specs onder elkaar:
Shuttle SN45G
Amd 2500+ barton
Hercules 9800se
Lite-on DVD speler
Ik zie dat je alle molexen al geprobeerd hebt. Je zou er een nieuwe silentx voeding in kunnen gooien die zijn niet zo heel duur in verhouding met standaard voedingen.
[ Voor 6% gewijzigd door Seth_Chaos op 06-02-2004 20:25 ]
Verwijderd
NAGELLAKAtlonXP1800 schreef op 08 november 2003 @ 17:01:
jammer sumbeam....
euss probeert ook alleen maar om dit topic goed leesbaar te houden, ook voor nieuwe shuttle modders.
maar verder ontopic:
Ik heb een poging gewaagd om het fluit/sis geluid wat mijn shuttle maakt te verhelpen. Ik heb dat met dit spul gedaan:
[afbeelding]
Dit spul wordt ook gebruikt bij vapo chill koeling en peltier/water cooling om condens rond het socket te voorkomen. Het is dus niet schadelijk voor het mobo (als het goed is) en het kan temperaturen aan tot 700 graden (heb ik mij laten vertellen) , meer dan genoeg dus.
Na mijn bewerking zag mijn shuttle mobo er zo uit:
[afbeelding]
Ziet er ranzig uit he?
Helaas kwam ik er na het booten van mijn shuttle achter dat het niet echt geholpen heeft
Het geluid is nog steeds aanwezig, al lijkt het dat het iets minder hard is (maar dat kan ook een illusie zijn)
Het lijkt er op dat mijn actie ook geen nadelige gevolgen heeft gahda, de shuttle werkt nog gewoon perfect.
Wat ik nu er aan ga doen weet ik niet, ik kan weinig meer bedenken. Dit was de oplossing die iemand op sfftech.com had gebruikt, en die bij hem werkte.
Ik denk dat ik met het geluid zal moeten leven, of een nieuwe shuttle moet kopen...
Verwijderd
Ziet er idd niet lekker uit. Wat je had moeten gebruiken is een Rode RTV (Rode vloeibare pakking). Die vind je bij een grotere auto-onderdelen-handel. Die ik gebruikt heb is van VersaChem en de volledige naam is: High-temp RED silicone (instant gasket) Type 650.
Ik had beide mods uitgevoerd. De front-aansluitingen veranderd en de RTV aangebracht. Meteen erna was er geen verschil, dus de front-aansluitingen was het niet. De dag erna werd ik begroet door stilte. Het had gewerkt, de lak was uitgehard.
Er zijn meerdere types rode RTV. Zo hebben Loctite en Permatex verschillende types in het assortiment. Zorg dat het bestand is tegen hoge temperatuur en goede elektrische isolatiewaarde heeft.
Ik had beide mods uitgevoerd. De front-aansluitingen veranderd en de RTV aangebracht. Meteen erna was er geen verschil, dus de front-aansluitingen was het niet. De dag erna werd ik begroet door stilte. Het had gewerkt, de lak was uitgehard.
Er zijn meerdere types rode RTV. Zo hebben Loctite en Permatex verschillende types in het assortiment. Zorg dat het bestand is tegen hoge temperatuur en goede elektrische isolatiewaarde heeft.
Verwijderd
ik heb net de 5v lijn van de voeding getest en die doet het, het is dus de 5v aansluiting op mijn 9800se die kapot is, iemand ideeën???
Verwijderd
Even kort een vraagje.. Ik heb vandaag mijn nieuwe SB65G2 geleverd gekregen van Salland Automatisering, maar volgens mij is dat ding gebruikt! De bijbehorende kabels (IDE, SATA en FDD) zwierven los door de doos, de kast zat niet in een folie c.q. plastic beschermzak en ik vond diverse krassen van schroeven op het frame waar HD, FDD en CD in worden gemonteerd. Daarnaast waren de IDE, SATA en FDD-kabels 'gekreukt'..
Ik heb tot nu toe altijd Asus borden gehad en daar was altijd alles keurig verpakt! Ik neem aan dat Shuttle ook op deze manier werkt en Salland mij dus een gebruikt ding heeft opgestuurd..
Ik heb tot nu toe altijd Asus borden gehad en daar was altijd alles keurig verpakt! Ik neem aan dat Shuttle ook op deze manier werkt en Salland mij dus een gebruikt ding heeft opgestuurd..
Alle bekabeling zit standaard in een plastic verpakking. En alle kabels zijn netjes gevouwen verder kreukvrij.Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 23:01:
Even kort een vraagje.. Ik heb vandaag mijn nieuwe SB65G2 geleverd gekregen van Salland Automatisering, maar volgens mij is dat ding gebruikt! De bijbehorende kabels (IDE, SATA en FDD) zwierven los door de doos, de kast zat niet in een folie c.q. plastic beschermzak en ik vond diverse krassen van schroeven op het frame waar HD, FDD en CD in worden gemonteerd. Daarnaast waren de IDE, SATA en FDD-kabels 'gekreukt'..
Verwijderd
Thank you! Zit de barebone ook standaard in een plasticzak?
Owja.. en is het normaal dat ik de bijbehorend antenne van de W-LAN connector (achterop de kast) los tegenkom onderin de doos?
Owja.. en is het normaal dat ik de bijbehorend antenne van de W-LAN connector (achterop de kast) los tegenkom onderin de doos?
Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 23:09:
offtopic:
volgens mij ben je gewoon opgelicht..ik heb ook problemen gehad met salland: ik had zo'n beetje een complete pc besteld aan onderdelen, maar ze hadden gewoon de hele verkeerde bestelling bij mij geleverd. kreeg een amd ipv p4 en geforce ipv ati, echt waar. bleek dus gewoon de bestelling van iemand anders te zijn die bij mij terecht was gekomen. ze wisten echter niet waar mijn spul was..degene die mijn spul had gekregen was denk ik blijer met dat dan hetgeen dat hij eigenlijk besteld had...
maar goed, je moet gewoon ff bellen (lees: je moet ze waarschijnlijk ongeveer de hele week iedere dag 2x bellen
), dan wordt het wel opgelost. mij werd verzocht alles terug te sturen waarna zij mij het goede zouden sturen.kheb echter "per ongeluk" een 512MB corsair dimmetje vergeten terug te sturen 
volgens mij ben je gewoon opgelicht..ik heb ook problemen gehad met salland: ik had zo'n beetje een complete pc besteld aan onderdelen, maar ze hadden gewoon de hele verkeerde bestelling bij mij geleverd. kreeg een amd ipv p4 en geforce ipv ati, echt waar. bleek dus gewoon de bestelling van iemand anders te zijn die bij mij terecht was gekomen. ze wisten echter niet waar mijn spul was..degene die mijn spul had gekregen was denk ik blijer met dat dan hetgeen dat hij eigenlijk besteld had...
maar goed, je moet gewoon ff bellen (lees: je moet ze waarschijnlijk ongeveer de hele week iedere dag 2x bellen
Een Shuttle is netjes verpakt in schuim en ook in een plastic zak inderdaad. Heb geen versie met WLan , maar ik neem aan dat die niet los ligt, maar netjes verpakt in een zakje, net als de rest van de accessoires die Shuttle erbij doet.Verwijderd schreef op 07 februari 2004 @ 23:09:
de rest van de accessoires gaat idd ook netjes in een zakje en dat zit dan weer allemaal in een kartonnen doosje, dat doosje is dan in een speciale opening van het piepschuim geschoven2Dutch schreef op 08 februari 2004 @ 01:24:
[...]
Een Shuttle is netjes verpakt in schuim en ook in een plastic zak inderdaad. Heb geen versie met WLan , maar ik neem aan dat die niet los ligt, maar netjes verpakt in een zakje, net als de rest van de accessoires die Shuttle erbij doet.
alles los erin zou ik niet erg vinden maar ik zou toch de eerste willen zijn die de kabels kreukt en krasjes van schroeven maakt
Verwijderd
Dank voor al jullie reactie's! Gelukkig ben ik dus niet de enige 'zeikerd' die alles gewoon netjes nieuw, ongekreukt
in zakjes geleverd wil hebben. Valt mij eigenlijk heel erg tegen van Salland dat zij zo slordig met de bestellingen omspringen! Zal vanmiddag eens proberen een foto te maken en deze hier te plaatsen, tis echt geen gezicht!
terug met die zooi dan! je gaat daar toch niet mee accoord?
Verwijderd
Absoluut niet! Vind het eigenlijk geen stijl van een bedrijf dat zo goed aangeschreven schijnt te staan..
niet geheel ongebruikelijk dat medewerkers van winkels altijd even willen kijken wat ze doorschuiven naar een klant. ;-)Verwijderd schreef op 08 februari 2004 @ 10:51:
Dank voor al jullie reactie's! Gelukkig ben ik dus niet de enige 'zeikerd' die alles gewoon netjes nieuw, ongekreuktin zakjes geleverd wil hebben. Valt mij eigenlijk heel erg tegen van Salland dat zij zo slordig met de bestellingen omspringen! Zal vanmiddag eens proberen een foto te maken en deze hier te plaatsen, tis echt geen gezicht!
Dat is niet slordig, maar gewoon klant onvriendelijk. Probeer ervan te profiteren zou ik zeggen door 10-20% van je geld terug te vragen.
Wat boeit jou die verpakking uiteindelijk.
Verwijderd
Ik wil gaan proberen om peltier in me shuttle te gaan gooien :d.
Alleen moet er dan ook een flinke voeding in, deze wil ik zo klein mogelijk gaan maken. En dan koelen dmv waterkoeling. Alleen moet wel kijken naar een sterke voeding waar ik mijn huidige systeem en 228 watt peltier aan kan gooien
.
Lijkt me zo bruut :d, volgens mij heeft nog niet veel mensen geprobeerd.
Wil gewoon iets proberen wat bijna onmogelijk is
Alleen moet er dan ook een flinke voeding in, deze wil ik zo klein mogelijk gaan maken. En dan koelen dmv waterkoeling. Alleen moet wel kijken naar een sterke voeding waar ik mijn huidige systeem en 228 watt peltier aan kan gooien
Okee, hier wat veranderingen aan mijn SN41G2, voor het hele verslag ga je naar Sudian Forums.

Alle componenten:
- Shuttle SN41G2 (gevuld),
- Shuttle G2 Chassis,
- Sharkoon 80->120 Fan Adapter,
- Enermax 120-FAB,
- Zalman ZM80C,
- Zalman ZM47J,
- Fellowtone Mousepad.
De vulling:
- AMD 2600 XP Barton-core
- 512 mB PC3200 Dane-Elec module
- 120 GB Maxtor 9 HD
- Plextor Premium

120mm fan mod en een iet wat te brede ZM80 Heatpipe...

...dus is er naar een andere oplossing gezocht.

Thermische pleister erop.

En de kast kan weer (even) dicht.

Om vervolgens nog een extra fannetje in te bouwen.
Verder is ook nog gedaan:
- North-bridge fanloos (HD-Fan hangt er direct boven)
- Stillere fan in voeding (oorspronkelijke NB-Fan)
- Stealthed CD-drive
SpeedFan ingesteld op:
- 3% voor 120mm fan
- 1% voor HD/NB fan
- 100% PSU fan

Alle componenten:
- Shuttle G2 Chassis,
- Enermax 120-FAB,
- Zalman ZM80C,
- Zalman ZM47J,
- Fellowtone Mousepad.
De vulling:
- 120 GB Maxtor 9 HD
- Plextor Premium

- Stealthed CD-drive
SpeedFan ingesteld op:
- 3% voor 120mm fan
- 1% voor HD/NB fan
- 100% PSU fan
Kijk uit: ben gek op achteruitkijkglimmertjes, zowel linker als rechter...
Waarom heb je een tweede chassis nodig??NiPiN schreef op 10 februari 2004 @ 13:07:
Okee, hier wat veranderingen aan mijn SN41G2, voor het hele verslag ga je naar Sudian Forums.
[afbeelding]
Alle componenten:
- Shuttle G2 Chassis,
- Enermax 120-FAB,
- Zalman ZM80C,
- Zalman ZM47J,
- Fellowtone Mousepad.
De vulling:
- 120 GB Maxtor 9 HD
- Plextor Premium
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
- Stealthed CD-drive
SpeedFan ingesteld op:
- 3% voor 120mm fan
- 1% voor HD/NB fan
- 100% PSU fan
Vind het trouwens wel vet uit zien moet ik zeggen.
Ik wilde eigenlijk alleen een nieuwe cover, om o.a. een blow/suck-hole te maken en te "meshen". Dit om m'n garantie te behouden, Shuttles willen nl. nog al eens kapot gaan, heb zelf al een DOA gehad. Cover kost +/- 40,- en het hele chassis was nieuw en maar 59,- met alles behalve de electronica.jbcyber schreef op 10 februari 2004 @ 16:08:
[...]
Waarom heb je een tweede chassis nodig??
Vind het trouwens wel vet uit zien moet ik zeggen.
Verwijderd
Mensen, wat is dat sissende geluid dat je hoort als het systeem z'n harde schijf accessed? Het is sowieso niet de harde schijf, want als ik er een andere in hang, hoor ik het ook. De schijven maken in andere systemen niet dat geluid.
Verwijderd
Als je scrollt in je browser, hoor je dan het geluid erg sterk? In games waar je de FPS kunt zien, volgt het geluid de FPS?
Als je antwoorden allemaal bevestigend zijn, had ik hetzelfde probleem. Dit heb ik (zoals zovelen) kunnen oplossen door de power-conversion spoelen op het mobo te bedekken met "rode RTV" uit de autohandel.
Er zijn ook gebruikers die alleen een vaste sis- of zoem-toon horen (alleen) op de front koptelefoon/headset uitgang. Daarvoor is ook een oplossing te vinden op het SFF forum (Sudhian).
Als je antwoorden allemaal bevestigend zijn, had ik hetzelfde probleem. Dit heb ik (zoals zovelen) kunnen oplossen door de power-conversion spoelen op het mobo te bedekken met "rode RTV" uit de autohandel.
Er zijn ook gebruikers die alleen een vaste sis- of zoem-toon horen (alleen) op de front koptelefoon/headset uitgang. Daarvoor is ook een oplossing te vinden op het SFF forum (Sudhian).
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2004 08:36 ]
Verwijderd
Ja als ik scroll hoor ik dat geluid heel sterk ja! Games heb ik nog niet gespeeld, want ik ben nog bezig met het modden van mijn VGA-kaart (Zalman HP80).
Heb je misschien een foto'tje van jouw systeem en de spoelen? Maybe ook een linkje naar dat topic in het SFF Forum (ik kan hem niet vinden..)?
Heb je misschien een foto'tje van jouw systeem en de spoelen? Maybe ook een linkje naar dat topic in het SFF Forum (ik kan hem niet vinden..)?
Dat gezoem is aan een paar oorzaken toe te schrijven :
1 - de Voeding (2 fan's van klein formaat die zoweiso al veel te veel herrie maken ...)
2 - de Spoelen (helaas werkt de oplossing van het sfftech forum niet altijd)
3 - de Videokaart (de SB75G2 heeft "mesh" aan de zijkant en laat dus makkelijker lucht bij de koeler van de videokaart en piept dan dus ook minder)
Wat ik eraan ga (/heb) doen :
1 - Ik heb de PC40 250 Watt voeding al bestelt en die zal een deel van mijn probleem oplossen.
2 - Ik heb al de niet-geleidende pasta die bij het forum is opgemerkt toegepast, maar helaas werkt dat niet.
3- Ik heb een SB75G2, dus ik heb het probleem niet eens meer. Wel gehad met mijn vorige SB65G2.
4 - (goed opgemerkt, die had ik nog niet genoemd) Ik ga de standaard ICE-koeler vervangen met een Noiseblocker S3 uit Duitsland. Op het SFFtech forum is iedereen daar laaiend enthousiast over ...
Nog iemand suggesties ?
1 - de Voeding (2 fan's van klein formaat die zoweiso al veel te veel herrie maken ...)
2 - de Spoelen (helaas werkt de oplossing van het sfftech forum niet altijd)
3 - de Videokaart (de SB75G2 heeft "mesh" aan de zijkant en laat dus makkelijker lucht bij de koeler van de videokaart en piept dan dus ook minder)
Wat ik eraan ga (/heb) doen :
1 - Ik heb de PC40 250 Watt voeding al bestelt en die zal een deel van mijn probleem oplossen.
2 - Ik heb al de niet-geleidende pasta die bij het forum is opgemerkt toegepast, maar helaas werkt dat niet.
3- Ik heb een SB75G2, dus ik heb het probleem niet eens meer. Wel gehad met mijn vorige SB65G2.
4 - (goed opgemerkt, die had ik nog niet genoemd) Ik ga de standaard ICE-koeler vervangen met een Noiseblocker S3 uit Duitsland. Op het SFFtech forum is iedereen daar laaiend enthousiast over ...
Nog iemand suggesties ?
Ik heb zelf in eerste instantie een Papst fan er in gehad, dat scheelde een hoop, maar het systeem werd wel veel te warm (IMHO iig, 55 vind ik te hoog). Als je toch voor een 80mm fan gaat, haal dan wel dat honingraad-rooster uit de kast, dat zou 4 graden kunnen schelen. Ik heb nu de eerder getoonde 120mm fan icm SpeedFan er op zitten en die is nog stiller dan de Papst met een veel beter resultaat, 41/44 graden...Talon schreef op 17 februari 2004 @ 09:07:
Nog iemand suggesties ?
Verwijderd
Linkje naar de elektro lak (Rode RTV) mod. Na een dag uitharden is het resultaat pas hoorbaar. (Geen variabele zoem-piep toon.)
Linkje naar de koptelefoon mod. (Werkte bij mij niet, effect zou direkt moeten zijn.)
Andere (softwarematige) mogelijke oplossingen zijn:
In soundstorm de "Digitized Input" op "AUX" zetten.
In settings->control panel->system->hardware->device manager->nVidia nForce PCI System Management uitzetten. (Disable/Do not use this device)
Linkje naar de koptelefoon mod. (Werkte bij mij niet, effect zou direkt moeten zijn.)
Andere (softwarematige) mogelijke oplossingen zijn:
In soundstorm de "Digitized Input" op "AUX" zetten.
In settings->control panel->system->hardware->device manager->nVidia nForce PCI System Management uitzetten. (Disable/Do not use this device)
Verwijderd
J.A.M.F., als ik dat forum zo doorlees is die rode RTV bij vrijwel niemand echt de oplossing. Veelal blijft het geluid gewoon aanwezig! Alleen voor die problemen met die koptelefoon is er een oplossing (volgens de mensen op dat forum), maar die werkt dus bij jou weer niet
Verwijderd
Bij mij had idd de koptelefoon mod geen effect. Toen de RTV lak was uitgehard hoorde ik op mn koptelefoon (of speakers) geen naar bijgeluid meer dat afhankelijk was van de beeldopbouw (fps, browser scrollen) .
Als ik bij mijn SN45 luister (zonder koptelefoon op de oren
), hoor ik wel een zoemgeluid uit de kast komen, maar heb hem nog niet gelocaliseerd.
Misschien zijn de ervaringen van gebruikers te splitsen in "speaker-geluid" en "kast geluid".
Je kunt stapsgewijs testen wat wel werkt, van makelijk naar moeilijk:
1: Aux instellen -> Werkt het niet? Stap 2->
2: PCI Sys Management uitzetten -> Werkt het niet? Stap 3->
3: Koptelefoon mod -> Werkt het niet? Stap 4->
4: Rode RTV mod.
Als ik bij mijn SN45 luister (zonder koptelefoon op de oren
Misschien zijn de ervaringen van gebruikers te splitsen in "speaker-geluid" en "kast geluid".
Je kunt stapsgewijs testen wat wel werkt, van makelijk naar moeilijk:
1: Aux instellen -> Werkt het niet? Stap 2->
2: PCI Sys Management uitzetten -> Werkt het niet? Stap 3->
3: Koptelefoon mod -> Werkt het niet? Stap 4->
4: Rode RTV mod.
Verwijderd
Nogmaals, ik heb geen AMD-systeem, maar een INTEL-systeem. Daarnaast heb ik alleen sissend geluid tijdens het scrollen en het accessen van mijn harde schijf (check mijn vorige postings). Wat ik lees is dat die rode RTV bij de meesten het door mij omschreven probleem niet oplost.. Ik zoek dus naar iets wat dit wel oplost, lijkt mij toch te moeten kunnen!
Verwijderd
Wat heb je al geprobeerd? Gebruik je de connector aan de voorzijde of achterzijde voor sound? Heb je al eens gewisseld?
Misschien kunnen anderen je helpen met die storende EMI-geluiden, als je ff info geeft over je systeem.
Misschien kunnen anderen je helpen met die storende EMI-geluiden, als je ff info geeft over je systeem.
Verwijderd
Ik gebruik helemaal geen onboard-audio! Systeem wat ik nu heb draaien:
SB61G2
Intel 3 GHz (800FSB, HT-enabled)
1024MB DDR RAM (2x 512MB TwinMos)
160GB Maxtor (9+ S-ATA)
Terratec DMX XFire geluidskaart
Zowel het gebruik van een ATi Radeon 9700 Pro als de onboard VGA heeft geen invloed op het gefluit, gesis en gepiep; dit blijft doorgaan.
Dus nogmaals, ik heb geen probleem met een connector aan de voorzijde of wat dan ook!
SB61G2
Intel 3 GHz (800FSB, HT-enabled)
1024MB DDR RAM (2x 512MB TwinMos)
160GB Maxtor (9+ S-ATA)
Terratec DMX XFire geluidskaart
Zowel het gebruik van een ATi Radeon 9700 Pro als de onboard VGA heeft geen invloed op het gefluit, gesis en gepiep; dit blijft doorgaan.
Dus nogmaals, ik heb geen probleem met een connector aan de voorzijde of wat dan ook!
veel gemaakte fout: vergeten de mic-in en line-in in het REC gedeelte van Mixer te muten.
ik kan je pics niet vinden maar misschien leuk om deze op de SFFPC.NL gallery te hosten?NiPiN schreef op 10 februari 2004 @ 13:07:
[afbeelding]
Alle componenten:
- Shuttle G2 Chassis,
- Enermax 120-FAB,
- Zalman ZM80C,
- Zalman ZM47J,
- Fellowtone Mousepad.
....
Peltier is nog niet geprobeerd volgens mij, waterkoeling natuurlijk wel. Tja ik denk dat je richting passieve externe voeding moet denken? Zalman ofzo. Geeft je iig ruimte om de watercooling op de plek van de 200W PSU.Verwijderd schreef op 10 februari 2004 @ 11:51:
Ik wil gaan proberen om peltier in me shuttle te gaan gooien :d.
Alleen moet er dan ook een flinke voeding in, deze wil ik zo klein mogelijk gaan maken. En dan koelen dmv waterkoeling. Alleen moet wel kijken naar een sterke voeding waar ik mijn huidige systeem en 228 watt peltier aan kan gooien.
Op het moment wel ja. Shuttle heeft echter al aangegeven (of the record) dat ze binnenkort alle 'oudere modellen' gaan reviseren met deze voeding en andere handige updates.Sedat schreef op 05 februari 2004 @ 13:04:
Ik wil binnenkort een SB75G2 aanschaffen, nu las ik op het SFFTECH.COM forum dat de SB75G2 Shuttle's daar in Amerika worden uitgevoerd met de nieuwe 250 Watt SilentX voeding.. is dat ergens in Nederland ook te halen..
[ Voor 184% gewijzigd door Rhy op 21-02-2004 15:00 . Reden: meerdere posts beantwoord ]
stomme vraag maybe, maar dit weekend wou ik videoconference met iemand aan men SN45G. Dus steke ik mooi men koptelefoon met headset in de voorste pluggen. ( headset in de groen, micro in de rode )
Echter kreeg ik dus niets gezegd. De microfoon stata af.
Ik kon men vriend wel horen maar hij mij niet.
Even met soundrecorder geprobeerd iets op te nemen dat ik insprakk, maaar niets, zelfs geen kreukeltje in de geluidslijn dat teken gaf van dat hij input gaf.
Nogthans staan alle settings goed, is er niets gemute ofzo.
Iemand een id wat het probleem kan zijn ?
Echter kreeg ik dus niets gezegd. De microfoon stata af.
Ik kon men vriend wel horen maar hij mij niet.
Even met soundrecorder geprobeerd iets op te nemen dat ik insprakk, maaar niets, zelfs geen kreukeltje in de geluidslijn dat teken gaf van dat hij input gaf.
Nogthans staan alle settings goed, is er niets gemute ofzo.
Iemand een id wat het probleem kan zijn ?
-| Hit it i would ! |-
Verwijderd
Heeft iemand toevallig een goede bezel gevonden voor een aopen 56x cd rom?
Diegene die ik kan vinden is deze http://www.directron.com/bzlaopenfp.html maar die lijkt nogal donker voor een shuttle.
Diegene die ik kan vinden is deze http://www.directron.com/bzlaopenfp.html maar die lijkt nogal donker voor een shuttle.
[quote]NiPiN schreef op 10 februari 2004 @ 13:07:
[afbeelding]
Alle componenten:
- Shuttle G2 Chassis,
- Enermax 120-FAB,
- Zalman ZM80C,
- Zalman ZM47J,
- Fellowtone Mousepad.
De vulling:
- 120 GB Maxtor 9 HD
- Plextor Premium
Plaatjes
- Stealthed CD-drive
SpeedFan ingesteld op:
- 3% voor 120mm fan
- 1% voor HD/NB fan
- 100% PSU fan[/quo
Is het nou zo dat je die warmtegeleidende plakker precies op je zijkant van je case zit zodat je hele zijkant van je case (en dus eigenlijk de hele kap) ook de videokaart koelt. Denk niet dat dit veel uitmaakt in temps maar is wel netjes natuurlijk.
[afbeelding]
Alle componenten:
- Shuttle G2 Chassis,
- Enermax 120-FAB,
- Zalman ZM80C,
- Zalman ZM47J,
- Fellowtone Mousepad.
De vulling:
- 120 GB Maxtor 9 HD
- Plextor Premium
Plaatjes
- Stealthed CD-drive
SpeedFan ingesteld op:
- 3% voor 120mm fan
- 1% voor HD/NB fan
- 100% PSU fan[/quo
Is het nou zo dat je die warmtegeleidende plakker precies op je zijkant van je case zit zodat je hele zijkant van je case (en dus eigenlijk de hele kap) ook de videokaart koelt. Denk niet dat dit veel uitmaakt in temps maar is wel netjes natuurlijk.
Hoi,
beste tweakers..
Ik ben zo beetje bezig geweest met de bios van de shuttle.
Zodoende heb ik nu een Modded Shuttle SN41G2 Bios gemaakt.
er is niks verandert aan de bios.
Er zijn allen verborgen items aangezet.
/me * Waarschuwing.
Gebruik op je eigen risico.
Deze bios is nog niet getest op een moederbord.
Wat is er tweaked aan deze bios :
- AGP Spread Spectrum : 1%
- AGP Aperture Size : Disable
- Cas Lantency : Auto
- Fan Speed Up : 56c
- Machine MAC(NV)
- MAC(NV) Address
/me - Shutdown Temp
/me - VCORE Voltage = Tot 2 volt
/me - VMEM Voltage = Tot 2,7 Volt
/me - AGP Voltage = 1.7v
/me Versie FN41SIOH alleen
Download :
/me Shuttle SN41G2 Versie 2 !!:
Download FN41SIOH (Versie 2.0 Mobo's)
/me Shuttle SN41G2 Versie 1 !! :
Download FN41S)25 (Versie 1.0 Mobo's)
beste tweakers..
/me * Waarschuwing.
- Machine MAC(NV)
- MAC(NV) Address
/me - Shutdown Temp
/me - VCORE Voltage = Tot 2 volt
/me - VMEM Voltage = Tot 2,7 Volt
/me - AGP Voltage = 1.7v
/me Versie FN41SIOH alleen
Download :
/me Shuttle SN41G2 Versie 2 !!:
Download FN41SIOH (Versie 2.0 Mobo's)
/me Shuttle SN41G2 Versie 1 !! :
Download FN41S)25 (Versie 1.0 Mobo's)
[ Voor 89% gewijzigd door Xtremer op 23-02-2004 23:04 ]
Hulde! is dit waar we met zijn allen zo lang op hebben gewacht!!! eindelijk een beethe xtra v-core. ik ga hem eens proberen op mijn shutteltje te krijgen...Xtremer schreef op 22 februari 2004 @ 22:26:
...knip..
..bevindingen volgen!
Ziet er allemaal netjes uit, maarook alvernader ik de vcore in het BIOS, bij MBM geeft ie maar 1,61 aan das zelfs 0,04 minder dan de standaard 1,65.
Verder blazen mijn fans continue HARD.
Ik ga nog wel ff het BIOS in, misschien zie ik iets over het hoofd...
[ Voor 32% gewijzigd door sjolmers op 23-02-2004 08:18 ]
Bedankt Xtremer, alle Sn41G2 mensen zullen je dankbaar zijn. Want mijn reden was om geen SN41G2 te kopen is dat je geen vcore opties hebt (althans zover ik weet) hierdoor kun je weer een stukje verder overclocken. Jmmr dat je niet zo'n bios voor de SN45G kan schrijven, met hoge vmem veranderingen (3.0 ofzo)Xtremer schreef op 22 februari 2004 @ 22:26:
Hoi,
beste tweakers..
/me * Waarschuwing.
- Machine MAC(NV)
- MAC(NV) Address
- Shutdown Temp
- VCORE Voltage = Tot 2 volt!!
- VMEM Voltage = Tot 2,7 Volt!!
- AGP Voltage = 1.7v
Download :
Shuttle SN41G2:
Download 1 Bios Versie = SI0H
Laat het tweaken beginnen.
Ik test hem van de week op me eigen moederbord..
Welk programmaatje gebruik je ervoor? Misschien kan ik zelf ff aan de slag gaan
http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/
@Nebuch:
Ja, die plakker raakt idd de kast. Helpt iets en alle kleine beetjes helpen is mij ooit verteld.
@Erniemars:
Ja4 heeft mijn toestemming om mijn verslag van Sudhian te kopieren naar SFFPC. Ik heb zelf te weinig tijd om het te doen, ben nl. bezig om een Kawasaki ZX7R te modden...
Over het niet kunnen vinden van de plaatjes, zou kunnen dat de server even down is geweest.
@Extremer:
Mag ik hier uit opmaken dat ik ook kan undervolten?
Ja, die plakker raakt idd de kast. Helpt iets en alle kleine beetjes helpen is mij ooit verteld.
@Erniemars:
Ja4 heeft mijn toestemming om mijn verslag van Sudhian te kopieren naar SFFPC. Ik heb zelf te weinig tijd om het te doen, ben nl. bezig om een Kawasaki ZX7R te modden...
Over het niet kunnen vinden van de plaatjes, zou kunnen dat de server even down is geweest.
@Extremer:
Mag ik hier uit opmaken dat ik ook kan undervolten?
Ben nu een flinke poos bezig geweest met het OC Bios, maar ik kom niet hoger dan een FSB van 100Mhz!!! en ook mijn voltage gaat niks niet omhoog! Alle opties zitten er wel mooi in, erg hoopvol, maar hij is m.i. nog niet af....want ook het voltage gaat niet omhoog!
wordt denk ik maar terug gaan naar de wiretrick!
wordt denk ik maar terug gaan naar de wiretrick!
Kun je uitleggen hoe je de bios hebt aangepast? Ik wil de bios van mijn SB75G2 aanpassen, zodat ik de vcore fatsoenlijk kan verhogen.
Ik moet je ff uit de droom helpen, maar ik zag jouw BIOS ook op de Shuttle FTP staan.... ftp://ftp.shuttle.com/BIOS/fn41/fn41v31(SN41G2V2)/ ik las ook dat dit BIOS alleen werkt met de Versie2 van de Shuttle en dat wanneer je deze op een versie 1 gebrukkt hij het nooit zal doen, maar geen schade doet... http://forums.sudhian.com...=68&subcatname=SFF%20TECHXtremer schreef op 22 februari 2004 @ 22:26:
Hoi,
beste tweakers..
/me * Waarschuwing.
KNIP
[ Voor 44% gewijzigd door sjolmers op 23-02-2004 21:27 ]
Mijn bios kan niet op de ftp server staan, Ik heb de orginele versie gedownload : FN41SI0H.BIN (Versie 2)sjolmers schreef op 23 februari 2004 @ 21:23:
[...]
Ik moet je ff uit de droom helpen, maar ik zag jouw BIOS ook op de Shuttle FTP staan.... ftp://ftp.shuttle.com/BIOS/fn41/fn41v31(SN41G2V2)/ ik las ook dat dit BIOS alleen werkt met de Versie2 van de Shuttle en dat wanneer je deze op een versie 1 gebrukkt hij het nooit zal doen, maar geen schade doet... http://forums.sudhian.com...=68&subcatname=SFF%20TECH
En die is getweakt, Ik heb hem zelf gemaakt met Tictac, Ervaren Bios modder.
Dus ik moet jouw uit je dromen halen.
Versie 1 bios Gaan we nog tweaken !!
En als je mijn service niet bevalt, Gebruik je het toch niet...
Trouwens Gericht aan de andere mensen die zich afvragen waar de link is gebleven,
Die is tijdelijk verwijdert, Omdat er dus nog bug's in de bios zat.
Tictac en ik zullen proberen om de bugs er uit te halen.
[ Voor 5% gewijzigd door Xtremer op 23-02-2004 22:35 ]
Goed, goed, mijn excuses, ik heb te snel gereageerd...maar opvallend is wel dat de BIOS'sen dezelfde naam hebben.Xtremer schreef op 23 februari 2004 @ 22:30:
[...]
Mijn bios kan niet op de ftp server staan, Ik heb de orginele versie gedownload : FN41SI0H.BIN (Versie 2)
En die is getweakt, Ik heb hem zelf gemaakt met Tictac, Ervaren Bios modder.
Dus ik moet jouw uit je dromen halen.
Versie 1 bios Gaan we nog tweaken !!
En als je mijn service niet bevalt, Gebruik je het toch niet...
Trouwens Gericht aan de andere mensen die zich afvragen waar de link is gebleven,
Die is tijdelijk verwijdert, Omdat er dus nog bug's in de bios zat.
Tictac en ik zullen proberen om de bugs er uit te halen.
Als je Versie 1 gaat tweaken, hou ik me aan bevolen om eea te testen!
Keep up the good work! en nogmaals...ik was te haastig!
Speciaal heb ik & Tictac voor je de V1 bios ook getweakt,sjolmers schreef op 23 februari 2004 @ 22:55:
[...]
Goed, goed, mijn excuses, ik heb te snel gereageerd...maar opvallend is wel dat de BIOS'sen dezelfde naam hebben.
Als je Versie 1 gaat tweaken, hou ik me aan bevolen om eea te testen!
Keep up the good work! en nogmaals...ik was te haastig!
Helaas heeft dit mobo geen Hidden regelbare vcore instellingen
Zie Post :
http://gathering.tweakers...message/20066903#20066903
We zullen wel proberen om het in te bouwen, En dan test ik het uit op me eigen shuttle..
Die draait van de week namelijk
[ Voor 14% gewijzigd door Xtremer op 23-02-2004 23:12 ]
Verwijderd
Nou, het is me dan gelukt om mijn Zalman HP80a (dus de oude versie
) dusdanig te modden dat hij op m'n ATi Radeon 9700 Pro past EN zonder dat ik mijn Shuttle'tje hoefde te slopen
.
Verder heb ik de actieve northbridge-cooler vervangen door de passieve Zalman NB47 en heb ik een Coolermaster frontje op m'n NEC DVD-writer geplakt. Owja, vergeet ik bijna dat ik de CPU-fan heb vervangen door een 80mm Papst
Ga nu druk aan de slag met het modden van m'n voeding; sleeven van de kabels en de fan vervangen door een 40mm Papst. Zit er nog over te denken om er een trap in te bouwen zodat ik kan switchen tussen 7v en 12v.
Heb begrepen dat ik moet oppassen met het bouwen van zo'n switch voor die fan, omdat deze andersom kan gaan draaien (dus dat het een intake wordt ipv een outtake..).
Het is toch als volgt:
12v = geel op rood, zwart op zwart
7v = geel op rood, rood op zwart
5v = rood op rood, zwart op zwart
Dus als ik een dubbele switch zou aansluiten:
Klopt dit zo of gaat de fan de anders kant op draaien als ik switch van het ene naar het andere voltage?
Verder heb ik de actieve northbridge-cooler vervangen door de passieve Zalman NB47 en heb ik een Coolermaster frontje op m'n NEC DVD-writer geplakt. Owja, vergeet ik bijna dat ik de CPU-fan heb vervangen door een 80mm Papst
Ga nu druk aan de slag met het modden van m'n voeding; sleeven van de kabels en de fan vervangen door een 40mm Papst. Zit er nog over te denken om er een trap in te bouwen zodat ik kan switchen tussen 7v en 12v.
Heb begrepen dat ik moet oppassen met het bouwen van zo'n switch voor die fan, omdat deze andersom kan gaan draaien (dus dat het een intake wordt ipv een outtake..).
Het is toch als volgt:
12v = geel op rood, zwart op zwart
7v = geel op rood, rood op zwart
5v = rood op rood, zwart op zwart
Dus als ik een dubbele switch zou aansluiten:
code:
1
2
3
4
| 12v 7v |-------------------| |_________|_________| zwart geel rood |
Klopt dit zo of gaat de fan de anders kant op draaien als ik switch van het ene naar het andere voltage?
En op de site zelf staat 4.11Verwijderd schreef op 23 februari 2004 @ 23:08:
http://www.warp2search.ne...ws&file=article&sid=16607
Speedfan 4.10 is uit. Misschien interesant.
Heb hier ook 4.11 draaien
Download hier
ik moet leren lezen

[ Voor 94% gewijzigd door sjolmers op 24-02-2004 08:28 ]
Verwijderd
Mag ik aannemen dat t mobo versie gewoon op t mobo staat geprint of wordt het verschil tussen de SN41G en SN41G2 bedoeld?
Kijk naar je oude bios versie (staat met het opstarten in beeld)Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 16:20:
Mag ik aannemen dat t mobo versie gewoon op t mobo staat geprint of wordt het verschil tussen de SN41G en SN41G2 bedoeld?
Hoogstwaarschijnlijk heb je Versie 1 (versie 2 is net uit zover ik heb begrepen
Voor het AGP slot (buitenste rand) staat op het mobo geprint welke versie het betreft!Verwijderd schreef op 24 februari 2004 @ 16:20:
Ik heb mijn SN41G2B versie 2 geflashed met het bovenstaande bios.
Mijn reacties zijn niet positief, je krijgt inderdaad een optie bij om de vcore
en dergelijke aan te passen alleen dit werkte bij mij niet!
Misschien komt dit door het feit dat mijn Barton is gelocked of zoiets (de info
van de 2500 Barton is 071107 AXDA2500KV40 9889158240593 AQXEA0324TPLW).
Tevens liepen er een aantal menu’s vast in het bios en klapte mijn pc er uit op
een temperatuur fout.
Ik ben dus niet zo positief over dit biosje maar misschien hebben anderen betere
ervaringen.
Ik ben dus nu weer terug naar de laatste bios versie van Shuttle.
Mijn reacties zijn niet positief, je krijgt inderdaad een optie bij om de vcore
en dergelijke aan te passen alleen dit werkte bij mij niet!
Misschien komt dit door het feit dat mijn Barton is gelocked of zoiets (de info
van de 2500 Barton is 071107 AXDA2500KV40 9889158240593 AQXEA0324TPLW).
Tevens liepen er een aantal menu’s vast in het bios en klapte mijn pc er uit op
een temperatuur fout.
Ik ben dus niet zo positief over dit biosje maar misschien hebben anderen betere
ervaringen.
Ik ben dus nu weer terug naar de laatste bios versie van Shuttle.
waar heb jij die big ass 120 mm fan vandaan + die adapter?NiPiN schreef op 10 februari 2004 @ 13:07:
[afbeelding]
Alle componenten:
- Shuttle G2 Chassis,
- Enermax 120-FAB,
- Zalman ZM80C,
- Zalman ZM47J,
- Fellowtone Mousepad.
De vulling:
- 120 GB Maxtor 9 HD
- Plextor Premium
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
- Stealthed CD-drive
SpeedFan ingesteld op:
- 3% voor 120mm fan
- 1% voor HD/NB fan
- 100% PSU fan
of zijn die adapters makkelijk te vinden?
en heb je die fan op 12 of op 7 volt lopen? op je mobo of op je voeding?
Hoi
ik vroeg me af, zijn er in mensen in Nederland die hun 200 watt shuttle voeding vervangen hebben door een 250watt exemplaar ?
En wat hun ervaringen zijn (stabiele waardes van de voltlijnen, etc). Als ik bij Alternate namelijk naar de spes van die 250 watter kijk valt mij op dat die een lagere combined power outheeft (nl 105 tov 120 bij de 200w) Klopt dat wel vraag ik me dan af, ik zou namelijk verwachten dat die 250 watt toch op alle fronten beter zou scoren zeg maar.
Verder vroeg ik me af wat de mensen die de upgrade hebben gedaan met hun 200w voeding (vraag en aanbod staan ze iig niet...)
Ik ben namelijk nog op zoek naar een 250w (afhankelijk van de reply's op de vraag van hierboven)(voor in mijn 41G2, zal dus wel een nieuwe worden) en nog een extra 200w voeding (ben met wat modjes bezig waar deze afmetingen qua voeding wel essentieel voor zijn)
Alvast bedankt.
ik vroeg me af, zijn er in mensen in Nederland die hun 200 watt shuttle voeding vervangen hebben door een 250watt exemplaar ?
En wat hun ervaringen zijn (stabiele waardes van de voltlijnen, etc). Als ik bij Alternate namelijk naar de spes van die 250 watter kijk valt mij op dat die een lagere combined power outheeft (nl 105 tov 120 bij de 200w) Klopt dat wel vraag ik me dan af, ik zou namelijk verwachten dat die 250 watt toch op alle fronten beter zou scoren zeg maar.
Verder vroeg ik me af wat de mensen die de upgrade hebben gedaan met hun 200w voeding (vraag en aanbod staan ze iig niet...)
Ik ben namelijk nog op zoek naar een 250w (afhankelijk van de reply's op de vraag van hierboven)(voor in mijn 41G2, zal dus wel een nieuwe worden) en nog een extra 200w voeding (ben met wat modjes bezig waar deze afmetingen qua voeding wel essentieel voor zijn)
Alvast bedankt.
Mako4444
Fan komt bij Informatique vandaan, de adapter bij Alternate.Zjemm schreef op 08 maart 2004 @ 11:12:
[...]
waar heb jij die big ass 120 mm fan vandaan + die adapter?
of zijn die adapters makkelijk te vinden?
en heb je die fan op 12 of op 7 volt lopen? op je mobo of op je voeding?
Fan draait op de oorspronkelijke mb-connector en ik gebruik SpeedFan om z'n snelheid te reguleren naar 3%...
Verwijderd
als je de noise isolator hebt geinstalleerd in de diskette-bay zoals AthlonXP1800 heeft gedaan, kan er dan nog een harde schijf achter? of neemt de noise isolator te veel ruimte in?
Hoe kom ik aan jullie bios versie en wat is er eigenlijk aan veranderd?Xtremer schreef op 23 februari 2004 @ 23:07:
[...]
Speciaal heb ik & Tictac voor je de V1 bios ook getweakt,
Helaas heeft dit mobo geen Hidden regelbare vcore instellingen
Zie Post :
http://gathering.tweakers...message/20066903#20066903
We zullen wel proberen om het in te bouwen, En dan test ik het uit op me eigen shuttle..
Die draait van de week namelijk
Verwijderd
ff een updat van mijn modding
dit heb ik tot nu toe gedaan:
-120mm papst fan erachter met fanadapter op laagste toeren
-revoltec fancontroller
-mun vga kaart passief gekoeld met zalman ZM80C-HP
-CPU Fan eruit gegooid
-extra kap laten maken
wat moet er nog gebeuren?
-gat in kap voor zalman ZM80C-HP
-fan bij de cd rom
-zalman chipset koeler erop
-kap zwart spuiten en sticker erop(iemand nog ideeën?)
Temps:
CPU: Idle/Stressed 34/38
Case:Idle/Stressed 35/38
Nu is mun shuttle fluisterstil
dit heb ik tot nu toe gedaan:
-120mm papst fan erachter met fanadapter op laagste toeren
-revoltec fancontroller
-mun vga kaart passief gekoeld met zalman ZM80C-HP
-CPU Fan eruit gegooid
-extra kap laten maken
wat moet er nog gebeuren?
-gat in kap voor zalman ZM80C-HP
-fan bij de cd rom
-zalman chipset koeler erop
-kap zwart spuiten en sticker erop(iemand nog ideeën?)
Temps:
Verwijderd
Om in de MSI Mega 180 trend te komen, maar dan beter.... misschien is dit iets voor jullie!
http://www.asour.com.tw/pro_vpc1000.shtml
De prijs
.
http://www.asour.com.tw/pro_vpc1000.shtml
De prijs
Wow, welke cooler is dat? je cpu temp is idle lager als je casetemp...Verwijderd schreef op 09 maart 2004 @ 20:52:
Temps:
www.google.nl