[cm] shuttle modding (SN41G2)

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste
Acties:
  • 3.886 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjuk425
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

sjuk425

blah.

Verwijderd schreef op 04 november 2003 @ 15:09:
Dank je, maar nou heb ik net de kijkshop gemaild of dat schermpie wel kon, maar ze zeiden dat het niet kon, alleen bij de dvd speler voor in de auto, maar volgens mij kan het wel gewoon hoor, ik probeer het gewoon, ik heb bij de kijkshop toch garantie ;) >:)
Aansluiten zal niet zo'n probleem zijn idd, maar wat wel jammer is, is dat die Marquant schermpjes maar 720x240 doen met 8bits kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-01 12:01
Ik zag net pas dat dit topic weer actief is :D
Cool dat er nu een sfftech.nl is! ga ik zo eens ff rond kijken.

Dat van die custom faceplates is ook wel heel cool iddee, is er ergens te vinden wat dat ongeveer kost? en zijn er foto's van mensen die dat gedaan hebben?

ik zit trouwens nog steeds met zeer irritante sissende spoelen in mijn sn41g2 :'( , heeft iemand enig idee of shuttle mobo's ook lost te koop zijn?

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik ga ff voor jullie kijken voor een paar van die voorbeelden van custom faceplates. Ik zal ze ff posten op www.sfftech.nl :P Ze zijn ongeveer 25 euro.... Had er toen een paar ontworpen en via het programma krijg je meteen te weten hoeveel hij ongeveer kost.....

Aansluiten zal niet zo'n probleem zijn idd, maar wat wel jammer is, is dat die Marquant schermpjes maar 720x240 doen met 8bits kleur.[/quote]

Komt het echt uit je mobo?? had namelijk zelf een slechte (enhance) psu die krakelende geluidjes maakte..... (heb je een achme of een enhance psu?)

[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 03:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 41728
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10-2006
Misschien een rare vraag van een Shuttle leek.
Na enig research op sfftech.com, shuttle en hier op GOT, kan ik nergens vinden of er een Shuttle is voor mijn Athlon XP met SATA onboard.

Er is wel een XPC met SATA, de SN854, maar das weer AMD64...

Ik zit er namelijk sterk aan te denken om zo een ding aan te schaffen, maar ivm met een SB Audigy 2 die al in de pci moet, kan ik er geen losse SATA controller in zetten. Dit hebbik wel nodig omdat ik een SATA HD heb.

[ Voor 13% gewijzigd door 41728 op 06-11-2003 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment is er geen amd xp xpc met sata ondersteuning. Denk ook niet dat hij uit zal komen.... het enige wat er is zoals je zelf al hebt onderzocht is de amd64.....

Je kan altijd gewoon een pci sata controler kopen en vervolgens een usb geluidskaart....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
Ja4 schreef op 06 november 2003 @ 16:54:
[...]
Komt het echt uit je mobo?? had namelijk zelf een slechte (enhance) psu die krakelende geluidjes maakte..... (heb je een achme of een enhance psu?)
ik heb een achme psu, maar daar komt het niet vandaan, ik weet zeker dat het van mijn mobo komt, om precies te zijn hier vandaan:

http://www.ecl.dds.nl/shuttle21.jpg

op ssftech.com waren nog meer mensen die er last van hadden, een persoon had het met een soort van siliconen spul wat hard werd weten te isoleren, ik heb zelf nog geen geschikt spul gevonden, en ben ook een beetje bang dat het dan te warm gaat worden.

voor mij zoe het ideaal zijn om een nieuw mobotje te vinden, die niet die geluiden maakt (en de oude te verpatsen op ebay }) )

[ Voor 2% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 20:06 . Reden: plaatje te groot ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wimbo schreef op 06 november 2003 @ 19:35:
Misschien een rare vraag van een Shuttle leek.
Na enig research op sfftech.com, shuttle en hier op GOT, kan ik nergens vinden of er een Shuttle is voor mijn Athlon XP met SATA onboard.

Er is wel een XPC met SATA, de SN854, maar das weer AMD64...

Ik zit er namelijk sterk aan te denken om zo een ding aan te schaffen, maar ivm met een SB Audigy 2 die al in de pci moet, kan ik er geen losse SATA controller in zetten. Dit hebbik wel nodig omdat ik een SATA HD heb.
Maar de shuttle heeft gewoon 5.1 ondersteuning dus je hebt die audigy 2 helemaal niet nodig :*) of anders neem je toch gewoon de sb audigy?

edit:
AtlonXP1800 schreef op 06 november 2003 @ 22:41:
[...]
ik heb een achme psu, maar daar komt het niet vandaan, ik weet zeker dat het van mijn mobo komt, om precies te zijn hier vandaan:

[afbeelding]

op ssftech.com waren nog meer mensen die er last van hadden, een persoon had het met een soort van siliconen spul wat hard werd weten te isoleren, ik heb zelf nog geen geschikt spul gevonden, en ben ook een beetje bang dat het dan te warm gaat worden.

voor mij zoe het ideaal zijn om een nieuw mobotje te vinden, die niet die geluiden maakt (en de oude te verpatsen op ebay }) )
Wat ik zoal aan zo'n spoel zou doen is het volgende: Ik zou een tube sileconenkit nemen en het hele ding volspuiten (tussen de ijzers van de spoel in) en dan zou ik nog eens kijken of ie nog steeds lawaai maakt, enzo ja post het ff:D

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 07-11-2003 20:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 41728
  • Laatst online: 11-10-2006
Verwijderd schreef op 06 november 2003 @ 23:05:
[...]

Maar de shuttle heeft gewoon 5.1 ondersteuning dus je hebt die audigy 2 helemaal niet nodig :*) of anders neem je toch gewoon de sb audigy?

Groeten
Mijn ondervindingen zijn dat mijn Audigy2 een veel beter geluid geeft dan de onboard een Nforce2 boardje. (k heb namelijk al een Asus A7V8X en een A7N8X)
Misshien is een SB Extigy een optie maar die is erg duur.
Ik ga binnenkort een Plextor 708UF, externe DVD+/- RW writer kopen, dus das ook al prijzig en ik houd eigenlijk ook niet zo van extern spul.
Daarom wil ik een XPC, neemt niet veel ruimte in enz...

Maja, we zien wel, als ik iets koop en dus ook mod, laat ik het hier weten.
HCCdagen here I come >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtlonXP1800 schreef op 06 november 2003 @ 22:41:
[...]

De FN41 is gewoon los verkrijgbaar in america (shuttle site) MAAR hou je vast! ze kosten $ 199. Er is al een thread geweest op sfftech.com betreffende deze prijzen.....

Betreffende de geluidjes, probeer eens op een andere psu te draaien. Bij mij leek het namelijk ook dat de geluiden daar vandaan kwamen. Je weet het nooit :P

Welke mobo versie heb je trouwens V1.4 of V2.0?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
Sumbeamtech schreef op 06 november 2003 @ 23:08:
[...]

Wat ik zoal aan zo'n spoel zou doen is het volgende: Ik zou een tube sileconenkit nemen en het hele ding volspuiten (tussen de ijzers van de spoel in) en dan zou ik nog eens kijken of ie nog steeds lawaai maakt, enzo ja post het ff:D

Groeten
wat voor soort siliconenkit bedoel je? gewoon dat soort spul wat ze ook in de bouw gebruiken?

ik heb ook een tube van dit soort sul liggen:Afbeeldingslocatie: http://www.oc-shop.nl/website/pics_products/OCS-compound.jpg

dat is ook nog eens een beetje warmte geleidend. Probleem is alleen dat dit spul niet hard wordt, maar zacht blijft, wat mij niet echt ideaal lijkt, omdat je er dan nogal eens in kan grijpen...
De FN41 is gewoon los verkrijgbaar in america (shuttle site) MAAR hou je vast! ze kosten $ 199. Er is al een thread geweest op sfftech.com betreffende deze prijzen.....

Betreffende de geluidjes, probeer eens op een andere psu te draaien. Bij mij leek het namelijk ook dat de geluiden daar vandaan kwamen. Je weet het nooit

Welke mobo versie heb je trouwens V1.4 of V2.0?
dat is wel erg duur voor zo'n mobotje, daar koop je bijna een hele shuttle van.

Ik ben er echt zeker van dat het uit die spoelen komt. Om uit te zoeken waar het vandaan kwam heb ik al een keer een andere voeding er op aangesloten, en het geluid bleef.

ik heb toen geluisterd met een in een toeter vorm gerold papier, en ik hoorde het echt duidelijk het hardst bij die spoelen. Als je er een klein beetje tegen duwt hoor je zelfs dat het geluid even stopt.

ik weet niet welke versie mobo ik heb, ik zal mijn shuttle straks even open maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtlonXP1800 schreef op 07 november 2003 @ 08:15:
[...]

wat voor soort siliconenkit bedoel je? gewoon dat soort spul wat ze ook in de bouw gebruiken?

ik heb ook een tube van dit soort sul liggen:[afbeelding]

dat is ook nog eens een beetje warmte geleidend. Probleem is alleen dat dit spul niet hard wordt, maar zacht blijft, wat mij niet echt ideaal lijkt, omdat je er dan nogal eens in kan grijpen...
Nee, niet die tube, gewoon een fles siliconnenkit kopen bij de bouwmarkt en een kit spuit als je die nog niet hebt, dit tussen de ijzertjes in doen, en in het midden van de spoel en klaar is AthlonXP1800!!!!

_/-\o_ Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet niet of siliconenkit de beste oplossing is.... Maar zorg wel voor zuurvrije siliconenkit....... roest is namelijk niet zo goed voor een spoel/moederbord :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mensen: Let een beetje op voordat je post!

• Gebruik de edit knop
  • Hoi/Groeten in je posts is niet nodig
  • Plaatjes niet groter als 600 px - maak bijvoorkeur thumbnails
  • Dit is een forum en geen chatbox - gebruik daarvoor ICQ/MSN/Mail:
  • Post duidelijke taal
  • Gebruik geen overkill aan smilies

Zie:

[ Voor 148% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 19:43:
<center><table border=0 cellpadding=9 cellspacing=9 width="550">
<tr><td bgcolor="#d070a0" align="center"><center><b><font color="#0000FF">Mensen: Let een beetje op voordat je post!</font></b></center></td></tr><tr><td bgcolor="#f090c0" valign="bottom"><br /><ul><li><font color="#0000FF">Gebruik de [img]"http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gif"[/img] edit knop</font></li><li><font color="#0000FF">Hoi/Groeten in je posts is niet nodig</font></li><li><font color="#0000FF">Plaatjes niet groter als 600 px - maak bijvoorkeur thumbnails</font></li><li><font color="#0000FF">Dit is een forum en geen chatbox - gebruik daarvoor ICQ/MSN/Mail: [img]"http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/profile.gif"[/img]</font></li><li><font color="#0000FF">Post duidelijke taal</font></li><li><font color="#0000FF">Gebruik geen overkill aan smilies</font></li></ul>
<font color="#0000FF">Zie:
<ul><li>Welkom in Casemodding & Electronica (Policy)</li>
<li>http://gathering.tweakers.net/forum/faq</li></font></td></tr></table></center>
En wat anders? :Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 18:25:
Weet niet of siliconenkit de beste oplossing is.... Maar zorg wel voor zuurvrije siliconenkit....... roest is namelijk niet zo goed voor een spoel/moederbord :P
dat kan een probleem zijn, maar wat ik me ook voor kan stellen dat een probleem kan zijn is dat het spul niet goed warmtegeleidend is... Als de spoel warm wordt zou dit voor problemen kunnen zorgen.

Mischien moet ik het anders toch maar met dat warmtegeleidende spul doen wat dan niet hard wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik blijf niet bezig met modereren van deze thread. Ik heb ook grenzen. Check je mail: Officiële Waarschuwing en lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) zodat je beter begrijpt hoe het hier op het forum er aan toe gaat.

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 07 november 2003 @ 23:39:
[...]
Ik blijf niet bezig met modereren van deze thread. Ik heb ook grenzen. Check je mail: Officiële Waarschuwing en lees Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) zodat je beter begrijpt hoe het hier op het forum er aan toe gaat.
Boeie >:)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Check je mail: weekje vakantie, gebruik die tijd om Algemene regels hoe je op het forum te gedragen (Netiquette) eens te lezen. Op deze manier een thread verpesten is notdone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
jammer sumbeam....
euss probeert ook alleen maar om dit topic goed leesbaar te houden, ook voor nieuwe shuttle modders.

maar verder ontopic:

Ik heb een poging gewaagd om het fluit/sis geluid wat mijn shuttle maakt te verhelpen. Ik heb dat met dit spul gedaan:
Afbeeldingslocatie: http://www.ecl.dds.nl/shuttle001.jpg

Dit spul wordt ook gebruikt bij vapo chill koeling en peltier/water cooling om condens rond het socket te voorkomen. Het is dus niet schadelijk voor het mobo (als het goed is) en het kan temperaturen aan tot 700 graden (heb ik mij laten vertellen) , meer dan genoeg dus.

Na mijn bewerking zag mijn shuttle mobo er zo uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.ecl.dds.nl/shuttle002.jpg

Ziet er ranzig uit he?
Helaas kwam ik er na het booten van mijn shuttle achter dat het niet echt geholpen heeft :'(
Het geluid is nog steeds aanwezig, al lijkt het dat het iets minder hard is (maar dat kan ook een illusie zijn)

Het lijkt er op dat mijn actie ook geen nadelige gevolgen heeft gahda, de shuttle werkt nog gewoon perfect.

Wat ik nu er aan ga doen weet ik niet, ik kan weinig meer bedenken. Dit was de oplossing die iemand op sfftech.com had gebruikt, en die bij hem werkte.
Ik denk dat ik met het geluid zal moeten leven, of een nieuwe shuttle moet kopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is dat "grease" hetzelfde als vet, in de zin van smeermiddel? Blijft het "vettig"? In dat geval zal het inderdaad niet veel helpen. De geluidstrillingen worden dan gewoon doorgeven door de stroperige substantie.

Ik denk dat je dan meer aan een lijmpistool hebt (tenminste, als de spoelen niet zo warm worden dat de lijm weer vloeibaar wordt) - of iets anders wat meer stugheid heeft, zoals rubbercompound.

Ik neem aan dat je deze thread ook hebt gelezen? shuttleX - Piepende spoelen.

Die spoelen zijn in ieder geval tesamen met de condensators ernaast de filtering die achter de spanningsregelaars zitten. Ze zijn noodzakelijk om een stabiele voedingsspanning te genereren.

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 08-11-2003 17:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Even wat vraagjes, ik heb nu al een tijd een sn41g2 met een athlon 2500
Nu vroeg ik mij af:
de cpu overclocken met de originele fan? Is dit goed te doen en dan moet het neem ik aan met de fsb? van 166 naar 200?
En is het mogelijk om er een radeon 9800xt in te stoppen? (i.v.m. grootte en koeling)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unfor
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-08 14:52
overclocken is niet echt waar iemand een shuttle voor koopt ;)
je kan mischien wat oc'en als de temperatuur laag is.
en de radeon, weet niet of de koeling van de xt versie breder is, maar volgens mij probeert ati het nog altijd bij 1 slot te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtlonXP1800 schreef op 08 november 2003 @ 17:01:
jammer sumbeam....
euss probeert ook alleen maar om dit topic goed leesbaar te houden, ook voor nieuwe shuttle modders.

maar verder ontopic:

Ik heb een poging gewaagd om het fluit/sis geluid wat mijn shuttle maakt te verhelpen. Ik heb dat met dit spul gedaan:
[afbeelding]

Dit spul wordt ook gebruikt bij vapo chill koeling en peltier/water cooling om condens rond het socket te voorkomen. Het is dus niet schadelijk voor het mobo (als het goed is) en het kan temperaturen aan tot 700 graden (heb ik mij laten vertellen) , meer dan genoeg dus.

Na mijn bewerking zag mijn shuttle mobo er zo uit:

[afbeelding]

Ziet er ranzig uit he?
Helaas kwam ik er na het booten van mijn shuttle achter dat het niet echt geholpen heeft :'(
Het geluid is nog steeds aanwezig, al lijkt het dat het iets minder hard is (maar dat kan ook een illusie zijn)

Het lijkt er op dat mijn actie ook geen nadelige gevolgen heeft gahda, de shuttle werkt nog gewoon perfect.

Wat ik nu er aan ga doen weet ik niet, ik kan weinig meer bedenken. Dit was de oplossing die iemand op sfftech.com had gebruikt, en die bij hem werkte.
Ik denk dat ik met het geluid zal moeten leven, of een nieuwe shuttle moet kopen...
Ja, het ziet er inderdaad niet echt beeldschoon uit. En het ziet er ook uit als een soort vet, net als euss al zei, en dat heeft dus geen nut, Neem gewoon een siliconen kit fles en een kit spuit zoals Sumbeamtech al zei, dan ben je het probleem kwijt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

unfor schreef op 08 november 2003 @ 20:16:
en de radeon, weet niet of de koeling van de xt versie breder is, maar volgens mij probeert ati het nog altijd bij 1 slot te houden.
Je zou natuurlijk kunnen proberen om er een betere fan in te zetten, dat moet toch wel lukken neem ik aan met een beetje modden :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Voor de duidelijkheid: deze arrogante Sunbeam-kloon is dus wederom geband :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
unfor schreef op 08 november 2003 @ 20:16:
Ah maar een tijdje terug in deze thread stond een bericht waarom een athlon 3200xp? je neemt gewoon een 2500xp en clockt hem naar 3200
Maar dit is dus niet aan te raden met de normale fan? en als ik er zo'n zalman op zet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er zijn 3 dingen waar je rekening mee moet houden (belasting, warmte en koeling):

Bij een zwaardere CPU / overklokken:
- wordt je voeding ook zwaarder belast
- wordt je voeding dus ook warmer
- is er meer warmte van je CPU
- is er meer koeloppervlak + airflow nodig om een goede temperatuur te handhaven

Je kan natuurlijk een zo groot mogelijke fan monteren + airduct ipv vertrouwen op de standaard fan - maar daar kunnen de shuttle eigenaren in deze thread een meer specifiek antwoord op geven. :)

Bij overklokken heb je nooit garanties "wat je kan halen"...

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Nee dat begrijp ik uiteraard, maar ik vind van een fsb van 166 naar 200 een vrij grote stap, maar als je bijvoorbeeld naar 180 gaat dan loopt de agp ook harder he? En ik clockte mijn oude cpu's wel altijd over 1200@1333 1800@2000 of zo?
maar ja nu 2500@3200 ach ja ik probeer het wel gewoon, maar ik heb die pc overigens niet hier dus kan het pas volgende week proberen. en ik denk niet dat ik voor de xt ga, maar gewoon de 9800pro die heeft ook een kleinere fan volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtlonXP1800 schreef op 07 november 2003 @ 22:26:
[...]

dat kan een probleem zijn, maar wat ik me ook voor kan stellen dat een probleem kan zijn is dat het spul niet goed warmtegeleidend is... Als de spoel warm wordt zou dit voor problemen kunnen zorgen.

Mischien moet ik het anders toch maar met dat warmtegeleidende spul doen wat dan niet hard wordt...
Heb ff zitten nadenken over je probleem... ik heb enige tijd geleden vernomen dat er piepende mobo problemen waren met bepaalde bios versies van de fn41 Vooral met mobo versie 1.4. Probeer is naar de laatste bios versie te upgraden... Ik ben in het bezit van een v1.4 mobo die alleen een beetje een geluid maakt als hij koud is... Heb de laatste bios Revision 022 en werkt perfect (wel oppassen met het flashen aangezien de nforce2 boards (vooral de fn41) problemen kunnen opleveren....)

Lees is deze thread http://forums.sudhian.com...d1=bios&FTVAR_MSGDBTABLE=

Ik hoop dat dit helpt...

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
het spul wat ik gebruikt heb is idd vettig spul wat ook vet blijft... nooit geweten dat dat geluid goed door gaf.

De thread over de shuttle geluiden was mij nooit opgevallen (ben een tijdje niet bezig geweest met shuttle modden) Ik ga de thread zo even door lezen.

ik heb trouwens de fn41 2.0 , en ik heb al een tijd de bios niet meer geflashed, dus ik zal dit zo eens ff doen.
In het topic wat genoemd werd stond ook iets van dat de sound drivers het geluid zouden kunnen veroorzaken...

Ik ga dus eerst ff software matig klooien, voordat ik weer aan de hardware begin.

edit:

ik vind net dit in de thread op ssftech:
Most likely shuttle wouldn't care about the "squel", as they only affect 1.4 boards.
nou, mijn v2.0 squelt toch aardig anders...

[ Voor 16% gewijzigd door AtlonXP1800 op 09-11-2003 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb even een vraagje: Ik wil ook een shuttle SN41G2 gaan kopen, maar ik weet nog niet precies wat ik er het beste in kan zetten aan processor,harddisk, geheugen enz. Ik denk dat ik een amd 2400+ erin wil zetten maar voor de rest weet ik het nog niet, kan iemand mij helpen met een paar tips? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sarlo
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 15-09 09:17
Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 17:54:
Ik heb even een vraagje: Ik wil ook een shuttle SN41G2 gaan kopen, maar ik weet nog niet precies wat ik er het beste in kan zetten aan processor,harddisk, geheugen enz. Ik denk dat ik een amd 2400+ erin wil zetten maar voor de rest weet ik het nog niet, kan iemand mij helpen met een paar tips? :)
Ligt aan je budget en waar je hem precies voor gaat gebruiken :)
Als je bijv hem voor lansgaat gebruiken zou ik er wel een 80 gig hdd indoen omdat je dan toch wel wat kan leechen :D.
Gebruik je hem alleen om te gamen is een schijf van 40 were meer dan genoeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 17:54:
Het hangt er allemaal vanaf... Als je bijvoorbeeld een vga kaart gaat aanschaffen kan je beter de SN45G1 aanschaffen (goedkoper en kan draaien met de laatste xp 3200 op 400 mhz) . Wil je echter wel gebruik maken van de nforce2 chipset dan zal je twee geheugen sims moeten aanschaffen zodat je betere grafische prestaties hebt. (DDR 2700 of 3200) Kijk wel ff of de geplande geheugen sims ondersteund worden door de fn41/fn45 (http://www.shuttle.com/hq/support/faq/sff/sff.asp) Zelf zou ik gaan voor twee maal 512 mb 2700 voor de sn41 en twee maal 512 3200 voor de sn45

Betreffende de cpu zou ik de cpu nemen met de 333 mhz ondersteuning.

Als je meer wilt weten betreffende de shuttle barebonetjes heb ik een kleine faq gemaakt op de volgende url; http://www.sfftech.nl/mod...ic.php?topic_id=6&forum=1

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 09-11-2003 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 19:56:
[...]

Het hangt er allemaal vanaf... Als je bijvoorbeeld een vga kaart gaat aanschaffen kan je beter de SN45G1 aanschaffen (goedkoper en kan draaien met de laatste xp 3200 op 400 mhz) . Wil je echter wel gebruik maken van de nforce2 chipset dan zal je twee geheugen sims moeten aanschaffen zodat je betere grafische prestaties hebt. (DDR 2700 of 3200) Kijk wel ff of de geplande geheugen sims ondersteund worden door de fn41/fn45 (http://www.shuttle.com/hq/support/faq/sff/sff.asp) Zelf zou ik gaan voor twee maal 512 mb 2700 voor de sn41 en twee maal 512 3200 voor de sn45

Betreffende de cpu zou ik de cpu nemen met de 333 mhz ondersteuning.

Als je meer wilt weten betreffende de shuttle barebonetjes heb ik een kleine faq gemaakt op de volgende url; http://www.sfftech.nl/mod...ic.php?topic_id=6&forum=1
Dank je, zelf zat ik te denken aan een 120 gieg hardeschijf en 512 mbram en een 2400+ processor, is dat een goede keuze denk je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 november 2003 @ 20:31:
[...]

Dank je, zelf zat ik te denken aan een 120 gieg hardeschijf en 512 mbram en een 2400+ processor, is dat een goede keuze denk je?
Tuurlijk! is een perfecte keuze. Maar als je met de onboard video gaat draaien zorg wel dat je de twee memory banks met twee geheugen sims hebt, betere prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

goed plan, dank je

mod-remark: Gebruik Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/got/images/icons/edit.gifedit

Ik zat net ff beetje te zoeken, maar wat vinden jullie dan van de msi mega pc? die heeft een ingebouwde lcd schermpie :9

[ Voor 126% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 10:17 . Reden: gebruik edit! ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik heb ook een SN41G2.. kadootje van mn stage.

Nu kwam ik er dus ook achter dat hij teveel herrie maakte en dat er ook nog eens een spoel in zat die ontzettend piepte.

Het piepen heeft bij mij te maken met de onboard audio. Als ik die in de bios uitzet is het gepiep over.

Ik heb de originele drivers die erbij zaten eraf gegooid en de Realtek A3.49 drivers gebruikt. HOPPA, het gepiep verdween instant.

Later kwamen ook nog de A3.50 en de A3.51 drivers uit. De A3.50 piepten ook verschrikkelijk bij mij, vernieuwing is dus niet altijd verbetering. De A3.51 moet ik nog testen eigenlijk.

Ik heb tijdens zware netwerkbelasting ook gepiep. Dit heeft niet zoveel prioriteit omdat een film via het netwerk kijken geen problemen oplevert en echt grote bestandsoverdrachten zijn zo gedaan.

Ik gebruik hem voor HTPC en ik vind de onboard video kwaliteit slecht. Ik keek voorheen via de tv-out op m'n geforce4 ti4200 en de overstap is erg groot. De problemen waar ik tegenaan loop lijken ook weer driver kwesties te zijn dus t houdt me wel even van de straat.

Het FAN lawaai heb ik ook een beetje opgelost.

Ik heb de 8cm ICE fan eruit gehaald. Ik heb de voeding opengeschroefd en die fan losgeknipt. Het rooster van de voeding heb ik eraf gehaald (fangrill). Nu heb ik een 12 cm fan aan de buitenkant ervoor geschroefd, die overlapt de helft van het gat in de voeding en het hele gat van de ICE fan. Op die manier heb ik dus 1 fan die alle lucht naar buiten trekt. Met de settings in de bios op LOW heb ik dus een stille shuttle en toch komen de temperaturen idle op 40C en stressed op 48. Op ultra low hoor ik de 12cm echt niet maar ik ben bang dat de voeding dan te heet wordt.

Ik vind hem koud genoeg al is de voeding nu aan de hete kant. Hij draait al twee weken non stop en ik gok dat hij niet te heet wordt :)

Ik weet niet of er mensen zijn die pics ervan willen maar dat kan eventueel wel. (moet ze nog maken :()

Het gaat om 1700+ met 256MB ram en een Seagate 40gb. De temperaturen liggen met de 12 cm fan lager dan met de standaard 8cm fan. Dus op laag toerental zuigt hij er genoeg lucht uit.

[edit]

damn.. morgen vrij dus ik denk.. ik ga vannacht kloten met de tv-out (één miezerig errortje in beeld kan de rest van de film voor mij verknallen dus ik wil t goed hebben)

Het probleem. Zeer irritante golven door het beeld. Van links naar rechts. Mijn vriendin zag het zelfs, dus het was tijd voor actie. Elke paar seconden trilde het beeld eventjes waardoor het minder scherp leek. Soms valt het helemaal niet op maar bij grote vlakken met dezelfde kleur zie je hem schuiven.

Oplossing. Kabels had ik gechecked, waren goed. Storingsbronnen van buitenaf even uitgehad (versterker), geen baat. Voordat ik met de drivers aan de gang ging wilde ik zeker weten dat het niet een instelling was.

Je kan kiezen bij signal format in de nView settings of je PAL of NTSC enzo wil. Als hollander ging ik voor het PAL formaat natuurlijk. Maar nou brak mijn klomp. Op de instelling M/NTSC was het beeld rustig, storingvrij, scherp whatever.. Zelfs de standaard pieptoon die de tuner van de tv uitstootte op computerbeeld verstomde op de NTSC setting :?

Maar kan iemand mij dan weer uitleggen waarom NTSC (voornamelijk Amerikaans formaat) hier beter werkt?

Ik ben iig weer back in de htpc stemming en ga op mijn blote knietjes bidden tot de tv-out God.

brb :P

[ Voor 24% gewijzigd door Pixal op 10-11-2003 02:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pixal schreef op 10 november 2003 @ 01:54:
Ik heb ook een SN41G2.. kadootje van mn stage.
[...]
Je kan kiezen bij signal format in de nView settings of je PAL of NTSC enzo wil. Als hollander ging ik voor het PAL formaat natuurlijk. Maar nou brak mijn klomp. Op de instelling M/NTSC was het beeld rustig, storingvrij, scherp whatever.. Zelfs de standaard pieptoon die de tuner van de tv uitstootte op computerbeeld verstomde op de NTSC setting :?

Maar kan iemand mij dan weer uitleggen waarom NTSC (voornamelijk Amerikaans formaat) hier beter werkt?

Ik ben iig weer back in de htpc stemming en ga op mijn blote knietjes bidden tot de tv-out God.
Datzelfde probleem had ik dus ook met mijn medion tv-kaart, ik d8 ik zet hem lekker op PAL (ja, ik ben ook hollander ;) ) maar toen vondt hij dus maar 4 zenders ofzo en toen ik hem op NTSC zette kreeg ik ineens alle zenders die ik wilde hebben!!!! Dus hoe dat mogelijk is weet ik ook niet precies :/

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 10:19 . Reden: onnodig lange quote ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb dit weekend ff mijn modje afgemaakt. Heb de fotos hier geplaatst.

http://www.sfftech.nl/mod...c.php?topic_id=32&forum=1

laat ff weten wat jullie ervan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coole mod! _/-\o_
offtopic:
ligt de msn server plat? ik kom helemaal niet meer op msn! : (

[ Voor 84% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 10:21 . Reden: offtopic tag ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
netjes gedaan! ziet er strak uit.

Wat ik mij eigenlijk al een tijdje af vraag: als je zo'n grotere fan op de voeding zet, is het dan nog een mogelijkheid om hem in de shuttle bag te krijgen? of gaat dat gewoon niet meer?

heeft er trouwens al iemand zijn shuttle een ander kleurtje gegeven?
Ik heb er zelf wel over gedacht, maar maar niet gedaan omdat ik de shuttle redelijk vaak vervoer en bang ben dat de verf dan snel gaat afbladderen af krassen krijgt.

/edit:

ik zit net op www.xport1.com te kijken.
Volgens mij kunnen ze daar heel interessante shuttle faceplates maken.

Ze zitten in america, maar ze verzenden wel naar nederland:
10. Where don't you ship to?
We ship all over the world. Hell we will even ship to the moon if you pay for it..
:D

mischien een id voor een ia....

[ Voor 29% gewijzigd door AtlonXP1800 op 10-11-2003 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtlonXP1800 schreef op 10 november 2003 @ 19:54:
netjes gedaan! ziet er strak uit.

Wat ik mij eigenlijk al een tijdje af vraag: als je zo'n grotere fan op de voeding zet, is het dan nog een mogelijkheid om hem in de shuttle bag te krijgen? of gaat dat gewoon niet meer?

heeft er trouwens al iemand zijn shuttle een ander kleurtje gegeven?
Ik heb er zelf wel over gedacht, maar maar niet gedaan omdat ik de shuttle redelijk vaak vervoer en bang ben dat de verf dan snel gaat afbladderen af krassen krijgt.

/edit:

[...]
:D

Dankje!!

betreffende een ia bij xport1 is een perfect idee!! zelf zit ik te twijfelen tussen xport1 plexi of aluminium by schaeffer apparatebau (deze kunnen complete custom plaatjes maken)

betreffende de shuttle bag. Heb via verschillende gasten op sfftech vernomen dat dit niet mogelijk is.... zeker weet ik het niet omdat ik niet in het bezit ben van zo een tas

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 10-11-2003 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtlonXP1800 schreef op 10 november 2003 @ 19:54:
[...]

[...]
Wow! dat is best een mooie site!!! Dank je voor de tip!!! ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2003 10:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Sorry dat ik in 2 groepen post, maar ik denk dat ik zo meer kans heb op iemand die het antwoord weet:

Ok allereerst ja dit was een domme actie .

ik heb een shuttle sn41g2 dus met een nforce2 board, nadat ik wat reacties heb gezien over de barton 2500 die op 3200 perfect werkt heb ik ook maar even de fsb op 200 gezet. Nou ja geen beeld, geen rook wel wat geratel van de cdrom/hd. Ik heb dus de cmos jumper op clear cmos gezet en hem aangezet dit had dus anders gemoeten (eerst de cmos jumper op clear cmos/paar seconden en dan weer terug en op de normale stand en dan aanzetten).
Ik naar de lokale pc boer -> cpu kan niet stuk zijn want shuttles hebben een bescherming daarvoor gewoon even batterij een minuut eruit halen.
Dit advies heb ik dus opgevolgd, maar zonder succes. En om nou een nieuwe cpu te kopen en erachter te komen dat het daar niet aan ligt...
Stel ik koop overigens een nieuwe cpu wat is de kans dat mijn bios nog steeds de oude settings heeft en dus weer in 200fsb opstart? Ik heb trouwens als ik de jumpers veranderde wel eerst de power cable eruit gehaald.

Wat is er nu dus mis? core kapot? geheugen kapot? Ik hoop dat iemand mij kan helpen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Probeer nog een keer je Cmos (maar dan goed) te resetten. Probeer anders bij die pc-boer een andere cpu. Of test je cpu in een andere computer bij diezelfde pc-boer. Hij kan je ook advies geven en verder helpen met je probleem, daar is hij immers voor ;) . Suc6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
haha dat dacht ik ook, maar dat wil deze niet doen (computerland) zal deze cpu anders wel even meenemen en hem bij een andere pc proberen. En nog een keer de cmos te resetten door de batterij een dag eruit te laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bobje
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 26-05-2024
Een dag is wel overdreven hoor. Een half uurtje is meer dan zat, als je echt helemaal 100% zeker wilt zijn dan :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtlonXP1800
dit is wat shuttle er over zegt:
SN41G2
“Steps” to rescue the system
Warning! Reset button is a source of damaging the Bios data. Please
DO NOT press reset button while system is saving new setting into Bios
chip. That is, after select “Save & Exit Setup”, please wait more than 5
seconds.
System failed to boot-up when:
1. right out of box
2. or, after changing CPU
3. or, after changing frequency(Overclocking) setting for CPU and/or Memory
The “Steps” to follow: (If one failed, the next number takes place.)
1. a. Shut down system
b. unplug power cord from power supply
c. clear CMOS by jumper (JP1)
d. plugs back power cord
e. press and hold Insert key (Ins) while press power button
2. a. Download patch file (fn41autoexec.zip) from
ftp://ftp.shuttle.com/BIOS/fn41/patch/fn41autoexec.zip
b. unzips and saves it into a bootable floppy disk. Start the system with
this floppy disk. You will not see any display on screen but the system
is trying to recover the BIOS from floppy disk.
If one of step can recover the system, press delete key (Del) into CMOS Setup
Utility; select “Load Optimized Defaults” and “Save & Exit Setup”.
If all above failed, this indicates the EEPROM might need to re-program.
3. a. Download latest bios file (e.g. fn41s00y.zip) from
ftp://ftp.shuttle.com/BIOS/fn41/
b. unzip the file into a floppy disk
c. bring the disk and mainboard to the retailer/reseller, who has EEPROM
programming machine, to re-program the bios chip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woow, er zitten erg mooie mods tussen.
Nooit geweten dat er zoveel optie's waren met een shuttle.

_/-\o_ Nice work _/-\o_ Respect _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Niet online
Hey bedankt, ik hoorde net dat er een bug is met het clearen van de bios dat dat alleen met insert lukt, anders zal ik die diskette proberen (heb nog geen floppydrive in mijn shuttle zitten :( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor degene die geen idee hebben wat ze zouden modden aan hun shuttle maar wel een hoop geld hebben mijn idee: koop 2 shuttles 1 gewone en in die andere bouw je dan een WC koeling en dan die 2 aan elkaar bouwen dan heb je in elk geval iets orgineels (hoop ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 12 november 2003 @ 00:16:
voor degene die geen idee hebben wat ze zouden modden aan hun shuttle maar wel een hoop geld hebben mijn idee: koop 2 shuttles 1 gewone en in die andere bouw je dan een WC koeling en dan die 2 aan elkaar bouwen dan heb je in elk geval iets orgineels (hoop ik)
Is beetje een raar idee. Je koopt een sff omdat je een klein pctje wil hebben om vervolgens nog een sff te kopen voor een watercool project.... Kan je net zo goed een miditower kopen toch?? (is ongeveer net zo hoog..) En trouwens er zijn al verschillende mensen die het voor elkaar gekregen hebben om in de sff een watercool toepassing in te bouwen....

Btw er verschijnt binnen niet al te veel tijd een watercool toepassing voor de shuttle. Soldam heeft er al eentje uitgebracht voor de pandora serie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 23-07 12:09
Pixal schreef op 10 november 2003 @ 01:54:
damn.. morgen vrij dus ik denk.. ik ga vannacht kloten met de tv-out (één miezerig errortje in beeld kan de rest van de film voor mij verknallen dus ik wil t goed hebben)
Dan moet je zeker geen Divx op je pc kijken, redelijk vaak zitten er anomalies in het beeld...

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben bezig met een nieuw front te maken voor me SN45G, weet iemand waar ik die maten kan vinden ?
Ik heb wel die van een SN41G , maar die zijn dus anders :'( ;

Afbeeldingslocatie: http://www.theforumisdown.com/uploadfiles/0103/PlanFacadeSlot_in2-small.gif
Hier grote versie te zien

Hopelijk heeft iemand deze, of kan mij vertellen waar ik hem ze kan vinden!
Al vast bedankt!

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 22-11-2003 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-04 15:42
Verwijderd schreef op 22 november 2003 @ 15:14:
Ik ben bezig met een nieuw front te maken voor me SN45G, weet iemand waar ik die maten kan vinden ?
Ik heb wel die van een SN41G , maar die zijn dus anders :'( ;

[afbeelding]

Hopelijk heeft iemand deze, of kan mij vertellen waar ik hem ze kan vinden!
Al vast bedankt!
Je moet gewoon zoeken naar een ander G modelletje van shuttle. Shuttle heeft 2 maten voor zn pcs (2 frontjes) (behalve de nieuwe AMD64 shuttle dan) Eentje eindigd met G en de ander met G2, en de G modellen zijn ong. hetzelfde...

http://battlelog.battlefield.com/bf3/user/v0ax_/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ondertussen niet stil gezeten :P, en heb wat gevonden :)

http://www.migaweb.de/goodies/shuttle_SN45G_front_061003.zip

Maybe kan iemand dit ook nog gebruiken ....

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 23-11-2003 12:58 ]

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Rey Nemaattori schreef op 12 november 2003 @ 07:22:

Dan moet je zeker geen Divx op je pc kijken, redelijk vaak zitten er anomalies in het beeld...
ik rip tegenwoordig met Xvid 8)
lekker strak (behalve bij animatiefilms)

maar ook de laatste divx versies hebben dat probleem zelden.. en ik erger me er eerder aan als er een herhaaldelijk foutje in zit (ik bedoel een error die elke 4 seconden effe om de hoek komt kijken

/ontopic

ik heb nu een maandje die shuttle.. redelijk tevreden mee maar ik gebruik hem dus als HTPC

niemand anders die de onboard tv-out gebruikt? ik heb ze namelijk niet vaak zo slecht gezien. Ik heb wat oudere detonator drivers moeten installeren om de kleuren normaal te krijgen (alles was eerst overdreven rood). Daarbij zit er een irritante trilling in het beeld, die overigens over is als je de tv-out op NTSC zet. Maar als je dat doet is er een kleine vorm van interlacing te zien (ik weet niet de exacte naam maar probeer t, dan zie je hele kleine streepjes als er snelle beweging is. Het is maar in mate en niet storend verder. (je moet erg dichtbij gaan zitten om het te zien)

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

Verwijderd schreef op 10 november 2003 @ 15:55:
Heb dit weekend ff mijn modje afgemaakt. Heb de fotos hier geplaatst.

http://www.sfftech.nl/mod...c.php?topic_id=32&forum=1

laat ff weten wat jullie ervan vinden.
Hoe heb jij die rechthoek zo strak (althans zo lijkt het op de foto) in je kastje gekregen? ik heb zelf namelijk een Zaqlman HP80-c VGA besteld voor mijn 9800poro kaart en die heeft vast ook frisse lucht nodig...

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb het met een nibbler (knabbel tang/schaar) gedaan en vervolgens met een dremel nageschuurd.

een beetje Off topic;

we gaan binnenkort een bestelling plaatsen bij xport1.com voor plexiglas faceplates. Mochten jullie belangstelling hebben kunnen jullie het hier kenbaar maken

http://www.sfftech.nl/mod...c.php?topic_id=56&forum=6

Als er andere mensen zijn die liever een alu faceplate willen bestellen kunnen we ook gezamelijk inkopen bij een duits bedrijf.

[ Voor 71% gewijzigd door Verwijderd op 28-11-2003 02:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Verwijderd schreef op 28 november 2003 @ 02:04:
We gaan binnenkort een bestelling plaatsen bij xport1.com voor plexiglas faceplates. Mochten jullie belangstelling hebben kunnen jullie het hier kenbaar maken

http://www.sfftech.nl/mod...c.php?topic_id=56&forum=6

Als er andere mensen zijn die liever een alu faceplate willen bestellen kunnen we ook gezamelijk inkopen bij een duits bedrijf.
Ik ben wel geintresseerd in een nieuwe faceplate.
En dan zit ik te denken aan een clear G2 #2 met mounting holes, dus met alleen die 5,25" en zonder floppy gat :)

Ik heb namelijk ergens (weet niet meer waar) een acryl case gezien waar deze faceplae wel bij zou passen.
Dan wil ik uit het bestaande frame en HD/CDrom rekje zoveel mogelijk exessive metaal dremelen zodat ie echt knap doorzichtig word.
Doorzichtige fan achterop ofzo.

edit:
gevonden :) http://www.outsideloop.co...learView&Category_Code=cv

[ Voor 18% gewijzigd door sjuk425 op 29-11-2003 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beetje domme vraag misschien, maar waar haalt iedereen die Coolermaster bezels vandaan? :? Wil ik ook wel voor mijn SN41G2! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 november 2003 @ 18:49:
Beetje domme vraag misschien, maar waar haalt iedereen die Coolermaster bezels vandaan? :? Wil ik ook wel voor mijn SN41G2! :*)
Nou die coolermaster bezels kan je o.a. hier krijgen;

http://shop.freezinghardware.nl/index-shop.asp?Sub_ID=68

Je kan ook de laatste lian-li bezel gebruiken;

http://shop.freezinghardware.nl/index-info.asp?ID=929

Je moet een beetje modden maar het resultaat is zeker strak

Afbeeldingslocatie: http://knight.stud.hive.no/XPC-angled.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Falcon10
  • Laatst online: 21:56

Falcon10

Hit it i would !

Verwijderd schreef op 23 november 2003 @ 12:55:
Ik heb ondertussen niet stil gezeten :P, en heb wat gevonden :)

http://www.migaweb.de/goodies/shuttle_SN45G_front_061003.zip

Maybe kan iemand dit ook nog gebruiken ....
kan iemand die omzetten naar een andere versie van Corel ? Of naar jpg ?

thanks !

-| Hit it i would ! |-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alleen ff een update dat de shuttle faq verplaatst is naar de volgende twee links;

http://www.sffpc.nl/modul....php?topic_id=103&forum=1

http://www.sffpc.nl/modul...ic.php?topic_id=6&forum=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor iedereen die ff wil kijken wat er allemaal mogelijk is met een shuttle.... (zeer mooie ideeen en oplossingen....)

http://www.sffpc.nl/modul...id=0&forum=1#forumpost472

Verwijderd

Zo me is ook weer terug van weg geweest !
Hadden namelijk vanaf begin november geen internet meer, der is iets mis gegaan bij de provider vandaar dat het wat langer heeft geduurd dan normaal.
Maar goed ben allang weer blij dat we weer kunnen internetten, nu wel met een 8mbit lijn van Baby XL :) .

Goed nu weer ontopic.

Heb in die tijd ook niet helemaal stil gezeten , veel gekocht voor me Barebone mod :D.
Afbeeldingslocatie: http://www.vemaba.demon.nl/foto's/Resize%20of%20IMG_0108.JPG

Zoals je ziet ligt er al genoeg wat me pc in moet :P, maar heb nog niet alles!
Moet namelijk nog een paar onderdelen bestellen zoals; fan's en (aansluitingen voor Vga blok) en bochten voor de slang.

Afbeeldingslocatie: http://www.vemaba.demon.nl/foto's/Resize%20of%20IMG_0110.JPG

Zoals je ziet , heb ik de deksel al van me DangerDen afgehaald. Heb me garantie al verspilt :P. Maar goed wat ik nou ga doen, is een nieuwe Deksel maken voor me koelblok. Dat ga ik namelijk doen omdat het blok nu te hoog is voor me Shuttle kast. Hij kan namelijk nu niet meer dicht :'( . Er kan makkelijk een veel dunnere deksel op ,dan dat er nu op zit. Tevens heb ik nog een klein probleempje, ik weet namelijk nog niet hoe ik de chromen 3/8 aansluiting van het blok los ga krijgen. Ik wil ze namelijk iets draaien! Ze zitten nou goed vast gelijmd, dus als iemand iets weet hoe je ze makkelijk los kan krijgen. Wil ik het graag horen _/-o_ .

Me bureau ziet er op dit moment zo uit :
Afbeeldingslocatie: http://www.vemaba.demon.nl/foto's/Resize%20of%20IMG_0105.JPG

Best geinige opstelling , maar beter zo zijn met een leuke case mod :D.
Vandaar dat ik dat ga doen , ik roep allang dat ik zou gaan modden. Maar nu is het moment dichtbij. Heb vanmorgen die gozer gesproken die me hierbij gaat helpen met frezen :D. Er moet namelijk een nieuw frontje en een raampje in komen.
Hebben bijna alle tekeningen klaar en getekend in autocad. Ben er namelijk alleen nog niet uit of ik een externe reservoir ga gebruiken. Lijkt me erg mooi aan de achterkant ! Vooral als het reservoir is verlicht :D, zie je het water mooi bubbelen!

Bijv. zo'n reservoir alleen moet ik hem dan denk ik verkleinen!
Afbeeldingslocatie: http://www.perfect-systems.nl/image/producten/45143-big.gif

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:17

Epsilon

Beter eerst kunnen meten voordat je de blokjes besteld. Ik had je allang kunnen vertellen dat je maar 15mm ruimte hebt van spacer tot buitenkant kast ;)

Ik ben zelfs bang voor je dat hij niet gaat passen al heb je een dunnere deksel. Vergeet niet dat er ook nog slang over die pilaren moet. Tygon slang kun je al vergeten want dan kan de kast ook niet dicht :P

Verwijderd

Jewel dat gaat wel omdat er een raam in komt ! Krijg ik ook meer ruimte he :) .
Moet alleen iets meer gedraaid worden , liefst nieuwe aansluitingen. Maar waar zou ik die 3/8 verbindingen kunnen bestellen ?

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 17-09 22:13
wel een retemooie werkplek man, vooral dat schermpje

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• _XipHiaS_
  • Niet online
Verwijderd schreef op 25 december 2003 @ 14:46:
Zo me is ook weer terug van weg geweest !
Hadden namelijk vanaf begin november geen internet meer, der is iets mis gegaan bij de provider vandaar dat het wat langer heeft geduurd dan normaal.
Maar goed ben allang weer blij dat we weer kunnen internetten, nu wel met een 8mbit lijn van Baby XL :) .

Goed nu weer ontopic.

Heb in die tijd ook niet helemaal stil gezeten , veel gekocht voor me Barebone mod :D.
[afbeelding]

Zoals je ziet ligt er al genoeg wat me pc in moet :P, maar heb nog niet alles!
Moet namelijk nog een paar onderdelen bestellen zoals; fan's en (aansluitingen voor Vga blok) en bochten voor de slang.

[afbeelding]

Zoals je ziet , heb ik de deksel al van me DangerDen afgehaald. Heb me garantie al verspilt :P. Maar goed wat ik nou ga doen, is een nieuwe Deksel maken voor me koelblok. Dat ga ik namelijk doen omdat het blok nu te hoog is voor me Shuttle kast. Hij kan namelijk nu niet meer dicht :'( . Er kan makkelijk een veel dunnere deksel op ,dan dat er nu op zit. Tevens heb ik nog een klein probleempje, ik weet namelijk nog niet hoe ik de chromen 3/8 aansluiting van het blok los ga krijgen. Ik wil ze namelijk iets draaien! Ze zitten nou goed vast gelijmd, dus als iemand iets weet hoe je ze makkelijk los kan krijgen. Wil ik het graag horen _/-o_ .

Me bureau ziet er op dit moment zo uit :
[afbeelding]

Best geinige opstelling , maar beter zo zijn met een leuke case mod :D.
Vandaar dat ik dat ga doen , ik roep allang dat ik zou gaan modden. Maar nu is het moment dichtbij. Heb vanmorgen die gozer gesproken die me hierbij gaat helpen met frezen :D. Er moet namelijk een nieuw frontje en een raampje in komen.
Hebben bijna alle tekeningen klaar en getekend in autocad. Ben er namelijk alleen nog niet uit of ik een externe reservoir ga gebruiken. Lijkt me erg mooi aan de achterkant ! Vooral als het reservoir is verlicht :D, zie je het water mooi bubbelen!

Bijv. zo'n reservoir alleen moet ik hem dan denk ik verkleinen!
[afbeelding]
Neem je toch deze: Afbeeldingslocatie: http://www.innovatek.de/contentServ/3.0/www.innovatek.de/data/media/31/TOM_Micro.jpg scheelt weer tijd en kosten ;). Of je neemt 2 van die langere en dan horizontaal langs de bovenranden vd kast, lijkt me ook wel aparte look :).
Zag trouwens dat ze van dat merk nu meerdere reservoirs hadden in verschillende kleuren: http://www.innovatek.de/c...k.de/index.php?StoryID=31.

[ Voor 8% gewijzigd door _XipHiaS_ op 25-12-2003 16:00 ]

Verwijderd

Die is ook wel bruut voor aan de zijkant !
Ik zit namelijk met die muur , dus als ik een reservoir wil plaatsen moet hij achterop of aan de zijkant komen. Hij zou ook aan de bovenkant kunnen, maar dat vind ik persoonlijk niet zo mooi. Maar dat ik mijn mening, zit alleen te denken als ik hem aan de zijkant zou doen. Dus aan de linkerkant van voor voren gezien , hoe ik hem moet bevestigen? . Want het omhulsel van de kast moet er ook nog afkunnen. Dat is opzich wel makkelijk :P.

• _XipHiaS_
  • Niet online
Misschien met 2 L profielen, aan de achterkant vastmaken, en "om de hoek" je reservoir eraan, met ietsjes ruimte/afstand ertussen en achter ook doormiddel van afstandsbussen. Of plekje binnenin vinden, en dan alleen een stukje van het plexi en de dop erbovenuit laten steken... Maar dan moet ie ook vast aan die bovenkant, anders lastig openen :D, zit je weer met slangen. Misschien een koppelsysteem op de achterkant dat boven en intern met elkaar verbind met wat speling.

Anders misschien gewoon deze gebruiken:
Afbeeldingslocatie: http://www.dangerden.com/images/reservoir/tqr1.bmp.
Verder kun je natuurlijk de halve bodem eruit zagen, hoge luidspreker spikes als voeten, radiateur eronder, en achterop een goede fan die de lucht door rad en kast zuigt. Gaat er ook geen warme kast-lucht door je rad.

[ Voor 81% gewijzigd door _XipHiaS_ op 25-12-2003 19:05 ]

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 18:39
[offtopic]
Zie ik daar Longhorn op je bureaublad ;) ???

Lekker!

• Xtremer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 23:28
iPodje schreef op 25 december 2003 @ 20:55:
[offtopic]
Zie ik daar Longhorn op je bureaublad ;) ???
Nou Mischien is ie wel beta tester ? Maakt dat uit dan ?

Ontopic :)

Ik heb sinds kort ook een Shuttle SN41G2, Maar ik weet niet of ik hem wil gaan modden, Ben wel ervaren met casemodiing dat wel, Maar zo'n klein kasje. Daar kan je toch niks bijzonders van maken.Zet ej er een window in dan kan je alleenmaar tegen de videokaart / De cu koeler aan kijken, Wat is daar zo mooi aan.

Nu ben ik teminste bezig met een casemod, Daarvan ken je echt zeggen dat het mooi wordt, Maar een shuttle :S.

Ik weet nog niet hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_XipHiaS_ schreef op 25 december 2003 @ 15:56:
[...]

Neem je toch deze: [afbeelding] scheelt weer tijd en kosten ;). Of je neemt 2 van die langere en dan horizontaal langs de bovenranden vd kast, lijkt me ook wel aparte look :).
Zag trouwens dat ze van dat merk nu meerdere reservoirs hadden in verschillende kleuren: http://www.innovatek.de/c...k.de/index.php?StoryID=31.
Das een hele mooi klein reservoir , das misschien nog wat voor mij :D.
Heb zitten denken , en weet waar ik dat reservoir kan gaan plaatsen.
Denk dat ik hem onderste boven ga plaatsen dus aansluitingen aan de bovenkant , en dan links boven achterin wordt hij dan geplaatst. Zodat je meer een watervalletje krijgt :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben over 2 weken(ongeveer) ook de trotse eigenaar van een Shuttle :).
Wat kun je toch eigenlijk veel met die kleine PC's doen. Nooit geweten eigenlijk...
Maarja..
Als ik hem heb eerst ff fans vervangen en dan zien we wel weer verder :).

Oja,

Gelukkig Nieuwjaar iedereen!!! :) O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 14-09 11:38
Weet iemand toevallig of je een 5,25" frontje los kan bestellen. Ik heb een poging gedaan tot het stealthen van mijn dvd-speler (bij mijn SK41G) alleen het is een beetje mis gegaan. Volgende keer beter de FAQ volgen. Het komt er nu op neer dat het ijzeren plaatje achter het plexiglas geen goede schroefdraad meer heeft en een schroefje is ook redelijk dolgedraaid.

Of heeft iemand nog zo'n ding liggen, want op de shuttle-site zie ik ze niet los te koop..

BTW, ik heb nu 2 7200 RPM schijven erin zitten, 1x 160GB WD en 1 x 120 GB Maxtor. Ben benieuwd of ze het een beetje koel houden, ben speedfan in ieder geval goed in de gaten aan het houden.

[ Voor 49% gewijzigd door Toewan op 01-01-2004 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uhm als ik goed begrijp uit jou post!, is alu plaatje achter het plexi dolgedraaid ?
Deze heb jij toch helemaal niet nodig ? Je wilt neem ik de cd-rom wegwerken door een frontje er voor te plaatsen.
Wat ik heb gedaan is :
Ik heb eest de schroeven verkort. Dat heb ik namelijk gedaan omdat ik ze toch vast heb gelijmd. Daarna heb ik achter het plexiglas het originele papier geplakt.
En vervolgens dubbelzijdig tape tussen het frontje en cd-rom gedaan.
En dan zit het goed vast !
Dan hoef je helemaal niet met schroeven te werken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het toch ook met lego blokjes doen? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb bijna het hele topic doorgelezen, vele reviews bekeken maar ik wil voor de zekerheid nog ff wat vragen.

Op dit moment heb ik deze onderdelen uit mijn huidige pc:

*P4 2,6/800fsb
*2x256 MDT ddr400
*Maxtor DM9+ 80gb/8mb/7200rpm
*Asus Geforce4 Ti 4200-8x 128mb
*Samsung 16x48 Dvd-Rom

Deze zaten op een MSI 865PE Neo2-LS

Deze onderdelen wil ik graag in een shuttle gooien, en is kies voor de laatste intel chipsets (865, 875) dus dan blijven deze XPC's over:

1. SB61G2R Intel 865G
2. SB62G2 Intel 865G
3. SB65G2 Intel 865PE
4. SB75G2 Intel 875P
5. SB61G2 Intel 865G

De eerste 4 zijn allemaal zwart (de eerste zwart-grijs) en dat vind ik absoluut niet mooi. Nr 5 is wel zilver en die vind ik heel gelikt :9

http://us.shuttle.com/specs2.asp?pro_id=283

Deze heeft dus de Intel 865G chipset, dus met Onboard Graphics. Deze ga ik toch niet gebruiken want ik heb een goeie videokaart maar voor de rest heeft die dezelfde specificaties als mijn huidige moederbord

Zou ik dan veel performance verlies hebben?

En dan nog over het geluid. Ik snap nix meer van al die mods en fans dus klopt dit:

* CPU Fan vervangen door Papst 8412NGML (+ fanguard eruit halen)
* PSU Fans vervangen of m.b.v fanadapter 60mm fan
* Northbridge heatsink/fan combo vervangen door Zalman ZM-NB32J
(Moet daar nog een fan bij?)

En is er in de shuttle nog een plek voor een 80x80mm fan? (bij hardisk bijv?)

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 11:34:
Uhm als ik goed begrijp uit jou post!, is alu plaatje achter het plexi dolgedraaid ?
Deze heb jij toch helemaal niet nodig ? Je wilt neem ik de cd-rom wegwerken door een frontje er voor te plaatsen.
Wat ik heb gedaan is :
knip
Heej, dat is ook een goed idee, ga ik zometeen eens eventjes proberen. :) Thanks for the tip.

Hmmm, ik doe denk ik toch maar 1 harddisk in mijn shuttle, m'n 160GB WD 7200 RPM werd gisteren 50 graden, is volgens mij niet echt goed voor z'n levensduur.

[ Voor 24% gewijzigd door Toewan op 02-01-2004 16:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 15:08:
Zou ik dan veel performance verlies hebben?

En dan nog over het geluid. Ik snap nix meer van al die mods en fans dus klopt dit:

* CPU Fan vervangen door Papst 8412NGML (+ fanguard eruit halen)
* PSU Fans vervangen of m.b.v fanadapter 60mm fan
* Northbridge heatsink/fan combo vervangen door Zalman ZM-NB32J
(Moet daar nog een fan bij?)

En is er in de shuttle nog een plek voor een 80x80mm fan? (bij hardisk bijv?)

-
Neej, je hebt geen ruimte bij de harddisk voor een 80mm fan. Bij de plek waar het RAM zit, is wel ruimte aan de zijkant voor een 60mm fan en met mazzel misschien een 80mm fan. Maar ik kan je persoonlijk de Shuttles afraden als je jeukende handjes hebt en van casemodding houd. Ik heb mn shuttle nou zon 4 maanden, en er zit nou watercooling in, maar ik wil verder modden ;). Dus als iemand een SN45G wil (je kunt em trouwens behoorlijk overclocken) mail me maar sander_vonkATyahooDOTcoDOTuk ;)

Tis leuk speelgoed, maar het grote werk is veel leuker ;)

ps. Achter de 5 1/4 inch bay is nog plaats voor een 80 mm fan, dit helpt wel de temperatuur van de Shuttle te verlagen (shuttle wordt nou dicht iets van 40 graden) aan de zijkant naast de 3D kaart is er ook ruimte voor een 60mm fan of een 80mm fan. Maar je moet het dan wel zelf modden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swandertj schreef op 02 januari 2004 @ 16:40:
[...]

Neej, je hebt geen ruimte bij de harddisk voor een 80mm fan. Bij de plek waar het RAM zit, is wel ruimte aan de zijkant voor een 60mm fan en met mazzel misschien een 80mm fan. Maar ik kan je persoonlijk de Shuttles afraden als je jeukende handjes hebt en van casemodding houd. Ik heb mn shuttle nou zon 4 maanden, en er zit nou watercooling in, maar ik wil verder modden ;). Dus als iemand een SN45G wil (je kunt em trouwens behoorlijk overclocken) mail me maar sander_vonkATyahooDOTcoDOTuk ;)

Tis leuk speelgoed, maar het grote werk is veel leuker ;)

ps. Achter de 5 1/4 inch bay is nog plaats voor een 80 mm fan, dit helpt wel de temperatuur van de Shuttle te verlagen (shuttle wordt nou dicht iets van 40 graden) aan de zijkant naast de 3D kaart is er ook ruimte voor een 60mm fan of een 80mm fan. Maar je moet het dan wel zelf modden.
Onder je drive cage is wel dergelijk plaats voor een 80 mm fan, maar je moet hem horizontaal plaatsen. Tevens is er ook plaats voor een 80 / 90 mm fan achter de normale cd-rom speler (boven de Ice fan)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.novovilar/IMG_1221.JPG

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.novovilar/IMG_1279.jpg

Betreffende het modden....

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.novovilar/446.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.novovilar/361.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.novovilar/354.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.novovilar/42.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.novovilar/dsc02056.jpg

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/j.novovilar/dsc02048.jpg

zo te zien kan je aardig wat modden met deze dingetjes.... het hangt er alleen af of je handig bent of niet!

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 02-01-2004 18:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die zien er egt vet uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 17:57:
[...]

Onder je drive cage is wel dergelijk plaats voor een 80 mm fan, maar je moet hem horizontaal plaatsen. Tevens is er ook plaats voor een 80 / 90 mm fan achter de normale cd-rom speler (boven de Ice fan)

[afbeelding]

[afbeelding]

Betreffende het modden....

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

zo te zien kan je aardig wat modden met deze dingetjes.... het hangt er alleen af of je handig bent of niet!
Zeker mooi, zeker mooi. Maar het is moeilijk, cause the lack of space he ;) (en ik ben niet zo vindingrijk :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haha ben je niet de enige :9
vraagje, is je shuttle nog te koop?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zou wel de nieuwe Sn85g willen gaan aanschaffen. Daar kan je ook lekker mee overklokken zag ik. Alleen de prijs he . Gelukkig is de amd 64 3000 + goedkoop alleen heb je dan een l2 van 512. En de 3200 heeft er 1 van 1 mb.
Maar dan betaal je ook 400 nog wat voor , terwijl die andere 200 is.
Dus ja weet nog niet wat ik doe, vind namelijk de indeling ook zo vet !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koop je hem toch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik wist nog nie dat zo'n ding ook nog heel wat te modden is 8)7
miss moet ik maar eens daarna gaan kijken >:)
ik heb nog wat geld over })

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 21:56:
haha ben je niet de enige :9
vraagje, is je shuttle nog te koop?
Ik denk het wel ja (voor zon 180/170 eurootjes is ie van jou)
Helemaal intact, en je krijgt er van mij ook nog 3 fans bij (1 noiseblocker, 1 die erbij zat en 1 60mm fan voor in de zijkant)

Er is totaal nog niks aan gemod, nog niet gedremeld in de kast (hij staat nu gewoon open en bloot hiero ;).

Zend maar een mail

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gedaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neobender
  • Laatst online: 20-02 13:44
Op dit plaatje is te zien dat er een display is ingebouwd, ik heb zelf hier zo'n display in mijn pc zitten, maar ik wil een shuttle gaan kopen. Als ik dit display heb ingebouwd, hoe doe ik dat dan met de lpt-kabel? Die steekt nu achter mijn kast eruit en gaat vervolgens mijn lpt-poort in. Zal dat ook bij de shuttle zo zijn? Of hebben jullie wat tips?
(o ja, en nog een n00b-vraagje; zit er al een processor bij een shuttle?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajhaverkamp
  • Laatst online: 16-09 17:54

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Neobender schreef op 03 januari 2004 @ 10:40:
Als ik dit display heb ingebouwd, hoe doe ik dat dan met de lpt-kabel? Die steekt nu achter mijn kast eruit en gaat vervolgens mijn lpt-poort in. Zal dat ook bij de shuttle zo zijn? Of hebben jullie wat tips?
(o ja, en nog een n00b-vraagje; zit er al een processor bij een shuttle?)
Standaard hebben de nieuwe Shuttles (zoals mijn SB65G2) geen lpt-poort!
En uiteraard ook geen CPU, alleen kast + moederbord + voeding + koelsysteem.

This footer is intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swandertj
ajhaverkamp schreef op 03 januari 2004 @ 10:48:
[...]

Een shuttle computer is niks minder dan een compacte kast met inhoud. Dus zoals haverkamp zegt. Er zit ook geen lpt poort op, maar je hebt volgens mij wel converters ervoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ajhaverkamp schreef op 03 januari 2004 @ 10:48:
[...]

Er zit wel een lpt poort op alleen zit er geen (externe) aansluiting op!! dus als je een beetje handig bent kan je de standaard lpt lcd kabeltje direct aansluiten op de lpt header op je mobo. Als je niet handig bent kan je een lpt kabeltje kopen van shuttle die ervoor zorgt dat je zonder gedoe een lpt kabeltje op je lpt header kan aansluiten....

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-01-2004 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toewan
Verwijderd schreef op 02 januari 2004 @ 11:34:
Daarna heb ik achter het plexiglas het originele papier geplakt.
Met wat voor lijm / plakband heb je het papier tegen het plexiglas geplakt als ik vragen mag ?? Ik ben namelijk van plan om er een kleurenprint achter te plakken en ik wil het niet meteen weer verkloten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:12

World Citizen

FreeReef.nl

Okay nou wil ik heel ff oftopic terug komen op dat kleure schermpje. Kun je een schermpje van een laptop zo veranderen dat hij op een vga aansluiting kan??? er zit namenlijk een zo'n brede band aansluiting op kan ik die modden naar een vga plug??.

Ontopic

Blijft alteid leuk zo'n barbone modden. alleeen is alles zo verekte klein. Ik denk dat ik ook maar eens een Lian-Li barbone kastje ga aanschaffen en die naast men Lian-Li servertower zet. ik heb iemand dat al zien doen hiero en dat zag er leuk uit hij had er zen waterkoeling in gehangen ik verzin wel iets anders.

FreeReef.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjuk425
  • Niet online

sjuk425

blah.

Ik zit al een tijdje te denken aan een RAID array icm mijn shuttle.
Door de disks intern dwars te leggen of buiten bovenop de kast te stacken.

Zat ik net ff een nieuwsbericht over 2,5" SATA disks te lezen op de frontpage, daar stond bij een reactie deze link.

http://www.lostcircuits.com/advice/raid4/

Een artikel over een RAID0 array van 4x 2,5" 40Gb SATA disks in een shuttle :)

ff een paar pics:
Afbeeldingslocatie: http://www.lostcircuits.com/advice/raid4/behind27.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lostcircuits.com/advice/raid4/topinstalled2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.lostcircuits.com/advice/raid4/side2-18.jpg
Dit is eigenlijk wel extreem cool om te maken, alleen had ik de disks anders verdeeld zodat ze wat meer ademruimte zouden hebben denk ik.

Die Kleine SATA disks kan je dus gewoon in elke pc prikken, geen weirde converters meer nodig enzo, en geen bulk aan snoeren, nou ja, MINDER bulk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Ik wil graag gebruik maken van de SPDIF uitgang, die zit wel op het moederbord maar op de voorkant wordt alleen de INgang gebruikt.

Ik wil hem namelijk aansluiten op een toekomstige Receiver.

Dit is op de achterzijde van een SN41G2, 2 vierkante openingen om de spdif in en uitgang aan te sluiten op het moederbord, maar ik weet niet waar ik die moet bestellen. (je ziet heel klein de vierkantjes rechtsboven in de hoek, daar staat IN en OUT naast)

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/spdif2.jpg

Het enige wat ze aanbieden op de shuttle site is dit

Afbeeldingslocatie: http://home.quicknet.nl/qn/prive/ph.vanparreeren/got/spdif.jpg

Maar die wil ik niet omdat ik er geen plaats voor heb. Beide uitgangen zijn in gebruik.

Weet iemand hoe wat ik hiermee moet?

[ Voor 6% gewijzigd door Pixal op 19-01-2004 02:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mark10123
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 23-09-2014

mark10123

The Art of Modding..!

Je kan dat kaartje toch met gemak bovenin modden!

P4 3,0HT @ 4,0Ghz. ,Gigabyte 8KNXP ,Corsair TwinX XMS3200 , Dangerden/Asetek/Aqua Comp. WC,Tagan 480W.

Pagina: 1 ... 5 ... 9 Laatste